Mourinho zag nederlaag Ajax in EL-finale al in eerste minuut aankomen
Woensdag, 26 augustus 2020 om 11:12

José Mourinho houdt zich in de documentaire All or Nothing, uitgezonden door Amazon, niet bepaald in. Er is onder meer aandacht voor een gesprekje tussen de manager en Davinson Sánchez over de door Ajax met 0-2 verloren Europa League-finale tegen Manchester United in 2017. Mourinho was destijds nog als manager verbonde aan the Red Devils, terwijl Sánchez toentertijd het shirt van Ajax droeg.

Volgens Mourinho deden de spelers van Ajax het 'in hun broek' tijdens de ontmoeting met Manchester United in Stockholm. "In de eerste minuut had ik de wedstrijd al gewonnen", aldus de Portugese keuzeheer in gesprek met de voormalig Ajacied op het trainingsveld. Sánchez kende overigens een behoorlijk ongelukkige eindstrijd. Een afstandsschot van Paul Pogba ging via zijn benen langs André Onana het doel in. Ajax was daarna niet meer bij machte om terug te keren in de wedstrijd. Enkele maanden na de nederlaag in de finale verkaste Sánchez voor veertig miljoen euro naar Tottenham.

In de documentaire is tevens aandacht voor een tactische bespreking van Mourinho in aanloop naar het Champions League-duel van Tottenham met Olympiacos (4-2) van afgelopen seizoen. Met name Serge Aurier kreeg het zwaar te verduren ten overstaan van zijn ploeggenoten. "Serge, jij bent een mandekker. Spreek je goed Engels?", stelde Mourinho als vraag in de kleedkamer. "Ik ben een beetje bang voor jou als mandekker. Want met de VAR erbij ben jij in staat om een stomme strafschop weg te geven. Ik zeg je dus duidelijk dat ik een beetje bang ben voor jou."

Mourinho kijkt daarnaast terug op zijn dienstverband bij Manchester United. De huidige manager van Tottenham kreeg destijds welgemeend advies van voorganger Sir Alex Ferguson, die 27 jaar aan de club was verbonden. "In die tweeënhalf jaar kwam hij één keer bij mij met een tip: koop Dele Alli", brengt Mourinho in herinnering. "Die speler, met die mentaliteit en agressie in zijn spel, dat is een typische Manchester United-speler. Koop dus Dele Alli. En Ferguson heeft natuurlijk een neusje voor talent."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
1
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
2
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
3
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (59)

 
InkeMontana
 
184
26 augustus 2020 om 11:25
Wut? Wat is dit voor onsamenhangend artikel. In het hele artikel komt niet naar voren waarmee 'ie nou de draak steekt bij Sanchez. Er wordt alleen feitelijk verteld dat de bal via Sanchez de goal in ging en dat Ajax in zijn geheel het in de broek deed volgens Mourinho.
 
29er
 
69
26 augustus 2020 om 11:33
ik ben al lang blij dat er nu 3 onderwerpen uit de docu in 1 artikel komt. Voetbalzone style zou er 1 over Sanchez doen, 1 over Aurier en 1 over Delle Alli. Allen met net zo weinig informatie
 
AmazingNinja
 
15
26 augustus 2020 om 11:36
Echt he. Kan dit echt heel moeilijk volgen. Zegt Mourinho dit nu in de docu tegen de interviewer of tegen Sanchez zelf? want dit stukje: In de eerste minuut had ik de wedstrijd al gewonnen", aldus de Portugese keuzeheer in gesprek met de voormalig Ajacied. De stagiair heeft zeker ctrl c & ctrl + v en Google translate ontdekt vanmorgen.
 
InkeMontana
 
6
26 augustus 2020 om 11:46
Haha dat stukje stond er in eerste instantie ook nog niet eens bij, maar verduidelijkt het in ieder geval iets. Dat stukje van poep in broek lijkt ie dus tegen Sanchez te hebben gezegd, en daarmee de draak met Sanchez te steken.
 
ImparatorFT
 
5
26 augustus 2020 om 12:04
Ik raad iedereen hier aan om even op Youtube een aantal fragmenten van het kanaal van Amazon Prime Video te bekijken, dan weet je o.a. hoe die docu eruit zal zien. Amazon heeft namelijk in het verleden twee voetbalclubs gevolgd (Man City en Leeds United). Heel interessant als je benieuwd bent hoe de dagelijkse gang van zaken binnen een voetbalclub zich afspelen. Hey fragment waar Daniel James bijna de overstap naar Leeds maakte is een aanrader. Hele mooie docu's maken ze naar mijn mening.
 
D@nny
 
6
26 augustus 2020 om 13:13
Dank je voor de tip Imparator! Ik woon zelf in Leeds (well, Leeds postcode, ik woon in een dorp net buiten Leeds) en wist niet dat Amazon Leeds heeft gevolgd voor een documentaire. Ga ik zeker even kijken!
 
Savano
 
9
26 augustus 2020 om 11:38
@InkeMontana tsja het woord Ajax valt hé ? Helemaal met je eens, bij VZ gaat dan blijkbaar 'een topic aanmaken' alert af. Mourinho geeft zijn beleving over de wedstrijd en haalt daar een situatie aan, poeh poeh wat een heftige sneer zeg! @VZ Los zand dit verhaal. Dit is echt non nieuws of was het de bedoeling dat we hier schuimbekkend gaan ranten tegen Mourinho? Help ons even met wat duidelijkheid svp
 
Japie_Krekel
 
21
26 augustus 2020 om 12:24
@inkemontana Ajax deed het in de broek? United parkeerde de bus tegen een team wat niet eens een 10e van de financiele middelen heeft van United. ik zou niet eens trots kunnen zijn op zo een overwinning als ik coach was. lafbek voetbal eerste klas
 
Formus
 
8
26 augustus 2020 om 12:44
Maar het was wel de tactiek tegen dit Ajax. Hoge ballen op Fellaini en aansluiten maar. Hou er niet van, maar ik zou zo graag nog eens een finale winnen, al is het met 20 om 80 procent balbezit. Het doet er niet toe hoe, als je hem maar wint. En heb als Ajacied en Nederlander te veel belangrijke wedstrijden (en dus ook finales) verloren dat t me nu even niet uitmaakt hoe we hem de volgende keer winnen, als we maar winnen. Heerlijk gevoel namelijk en dan vergeet je echt de manier waarop.
 
29er
 
10
26 augustus 2020 om 12:53
en daarom is een coach als Mourinho wereldtop en een coach als Peter Bosz prijsloos. Wij Nederlanders hebben daarnaast geluk dat we schijnbaar kunnen genieten van voetbal zonder resultaat, anders hadden we het de afgelopen decennia erg zwaar gehad
 
Japie_Krekel
 
5
26 augustus 2020 om 12:54
@formus maar zou jij het normaal vinden als Ajax de bus parkeert tegen pakweg een Fortuna Sittard? zo liggen namelijk een beetje de financiele verschillen tussen United en Ajax. Ajax mag dan niet gewonnen hebben maar ik heb veel meer respect voor hun prestatie in die EL. voor een club als United is de EL ook niet meer als een troostprijs en Mourinho zit hier te doen alsof hij de CL heeft gewonnen destijds
 
Japie_Krekel
 
2
26 augustus 2020 om 12:56
@29er maar als jij de financiele middelen hebt van Mourinho bij een United dan moet je toch ook gewoon met normaal voetbal van Ajax kunnen winnen? waarom heb je anders zoveel geld moeten uitgeven?
 
29er
 
8
26 augustus 2020 om 13:27
wat is dat voor drogreden Japie_krekel? Manchester City had toch ook van Lyon moeten winnen omdat ze meer geld hadden, terwijl ze wel aanvallend voetbal spelen? Hoeveel geld je hebt bepaald niet wat de winnende tactiek is, dat bepaald een trainer. Wat jij als 'niet normaal voetbal' beschouwt, beschouwt de rest van de wereld wel als voetbal. Daar is resultaat belangrijker. Je kan wel gaan spelen zoals de tegenstander het graag wil, maar daar help je jezelf niet mee toch?
 
Formus
 
2
26 augustus 2020 om 14:00
Japie, ik vond de weg naar de finale fantastisch, met open-huis voetbal. Man man, wat een goals aan alle kanten. Echter, vanaf de eerste minuut in de finale voelde ik dat Ajax kansloos was. En finales verliezen doet pijn. Net als de halve vorig jaar tegen de Spurs. Wij de complimenten, heerlijk hoor. Maar zij in de finale met serieus precies dezelfde tactiek die Mou tegen ons etaleerde. Man, dan trekken we hem maar een keer met vreselijk anti-voetbal over de streep. Heerlijk weer een keer dat echte kampioensgevoel...... Mijmer mijmer mijmer. Oh, en die vergelijking met Fortuna is wat lastig, maar als Ajax in een Europese finale staat tegen Apoel (of iets dergelijks) mogen ze hem van mijn part heel lelijk over de streep trekken. Dat boeit me totaal niet meer na Ajax 96, 97, Oranje 98, 2000, 2010, 2014, Ajax 2017, 2019. Die doen allemaal nog steeds zeer. En de overwinningsroes van 95 wil ik gewoon nog eens meemaken
 
Formus
 
0
26 augustus 2020 om 14:04
Japie, je zegt nog dit: "@29er maar als jij de financiele middelen hebt van Mourinho bij een United dan moet je toch ook gewoon met normaal voetbal van Ajax kunnen winnen? waarom heb je anders zoveel geld moeten uitgeven?". Kijk, als je altijd zo speelt dan zou ik er heel snel klaar mee zijn. Maar in een finale gaat het echt niet om het mooie spel maar om de knikkers. En daar is Mou natuurlijk een kei in, veel meer dan bv een Peter Bosz. Alle respect voor Bosz hoor, maar die wil ook wel eens een echte prijs pakken denk ik door een finale te winnen.
 
LucasAndersen
 
3
26 augustus 2020 om 14:09
Ach kom op 29er met je wereldtop, zo'n finale hangt ook van toevalligheden aan elkaar. Ajax had de eerste helft een schot wat van richting veranderd werd maar net naast ging, daarna had United er een die er toevallig in dwarrelde. Heb je net het geluk dat dat andersom gebeurt is het een compleet andere wedstrijd.
 
29er
 
1
26 augustus 2020 om 14:58
met dat soort voorbeeldjes kan je het allemaal op geluk gooien Lucasanderson, maar dat de ene coach dan schijnbaar altijd geluk heeft en de andere altijd pech, is echt geen toeval.
 
nuanceman
 
37
26 augustus 2020 om 11:25
Blijft bijzonder dat veel spelers met hem weglopen en hem de beste trainer ooit noemen terwijl hij mij en velen anderen overkomt als kwal eerste klas.
 
Tipptopp
 
8
26 augustus 2020 om 11:36
Idd voor mij is het moeilijk voor te stellen dat hij ook een leuk persoon kan zijn. Dat toont overigens ook maar weer eens aan hoe ver weg wij van de praktijk afstaan terwijl we toch denken het allemaal beter te weten.
 
John Terry
 
24
26 augustus 2020 om 11:30
Hij heeft dus wel degelijk door dat die Aurier rondloopt met een iq dat niet veel hoger dan zijn aantal schoenveters uitkomt. Zelden een speler gezien die zijn team zo vaak op een domme manier in de steek laat.
 
falcao1984
 
5
26 augustus 2020 om 12:06
Inderdaad. Ongelooflijk dat clubs die de PL of CL willen winnen met zo’n speler in zee gaan. Je weet gewoon van tevoren dat Aurier op cruciale momenten oliedomme dingen kan doen.
 
Ewoud
 
6
26 augustus 2020 om 11:31
Tja, kan er als Ajacied heel druk om doen maar in de basis is het wel waar. De meeste Ajacieden leken hun niveau niet te halen die finale (is dat in de broek doen?), en tactisch legden we het ook af. Zat er echt niet in toen.
 
Krishh
 
12
26 augustus 2020 om 11:45
Kan aan mij liggen, maar krijg steeds meer het gevoel dat beste meneer wat tegen Ajax heeft? Hoevaak doet die al uitlatingen over Ajax op een negatieve vlak?
 
29er
 
7
26 augustus 2020 om 11:57
Geen idee hoe vaak. Dit is de eerste keer dat ik het lees waarbij het nog niet eens negatief is maar een constatering vanuit Man Utd oogpunt. Wil je eens wat voorbeelden noemen?
 
ScummyMan
 
16
26 augustus 2020 om 12:01
Ajax krijgt vaak lof voor hun spel en voor de inbreng van jonge, Mourinho wordt vaak bekritiseerd om zijn spel en het weglaten van jomge spelers. Omdat Ajax het in die wedstrijd en tegen de Spurs af liet weten zijn ze een perfect voorbeeld voor hem voor naief spel. Wat hij met name vergeet is dat je Ajax niet kunt vergelijken met een PL, PD of Serie A team. Hij kan ook zeggen dat Bayern, of City naief voetbalde maar aangezien die wel prijzen binnen harken heeft dat minder effect natuurlijk.
 
falcao1984
 
2
26 augustus 2020 om 12:08
Inderdaad. Ajax kan over het algemeen geen ervaren as langer dan 2 jaar bij elkaar houden. Clubs uit de grote competities kunnen dit wel.
 
DannieAlberts
 
3
26 augustus 2020 om 11:48
Scheelt dat Ajax mooi voetbal speelt.. wat ben ik blij dat deze man weg is bij United... en ik heb het te doen met Tottenham.. die man leeft op waanideeen van 15 jaar geleden.. toen hij nog top Was.
 
29er
 
27
26 augustus 2020 om 11:58
ja, in een finale kan je beter mooi voetbal spelen dan prijzen pakken
 
ScummyMan
 
4
26 augustus 2020 om 12:03
Nee maar je gaat niet ineens je hele tactiek omgooien in een finale wedstrijd. Kwaliteitsverschil was te groot. Als Mourinho had besloten aanvallend te voetballen en Ajax had besloten te verdedigen denk ik dat United evengoed had gewonnen.
 
-NEC-
 
13
26 augustus 2020 om 12:09
Scummyman, maar, feit blijft dat Manchester United eenvoudig van Ajax won. Op welke manier dat wordt gedaan maakt niks uit. Die finale is heel Europa al zo’n beetje vergeten. Klasseverschil was dusdanig groot dat het ook totaal geen boeiende finale was.
 
falcao1984
 
2
26 augustus 2020 om 12:10
Nou nee. Denk dat het vooral op duelkracht vastzat. Die Fellaini kopte alles door.
 
29er
 
1
26 augustus 2020 om 12:57
en dat is juist heel beperkt scummyman. Als je wilt winnen, zeker als je op papier al het mindere elftal hebt, kunnen tactische slimmigheden de kans gigantisch vergroten. Als je iets slims verzint om het spel van Man Utd te ontregelen heb je een grotere kans te winnen. Die tactische vinding heeft niets met begroting of spelerskwaliteit te maken, maar met slimheid van de coach. Peter Bosz had er destijds voor gekozen om in schoonheid te sterven en het spelletje te spelen wat Man Utd wel ligt. Heerlijk in de messen lopen en dan jaren later teren op de supporters die het voetbal mooi vonden
 
walrus
 
0
26 augustus 2020 om 11:50
Dit is 3 jaar geleden. Als hij dit gezegd heeft snap ik niet waarom. Hij heeft het volgens mij druk genoeg met spurs om de broodnodige punten te halen. Misschien moet ie zijn aandacht verleggen. De magie van Mourinho is er al lang niet meer ( als die er al was ).
 
29er
 
0
26 augustus 2020 om 12:59
waarschijnlijk omdat het voor de docu was en het een van de laatste relevante prijzen van Mourinho was
 
ScummyMan
 
3
26 augustus 2020 om 11:54
Er was gewoon een groot kwaliteitsverschil tussen beide ploegen. Ajax was gewoon een team waarbij het bij de ervarenn spelers het aan kwaliteit ontbrak en de potentiele toppers het misschien inderdaad in hun broek deden omdat ze nooit eerder op zo’n podium stonden.
 
Ajax/barca2014
 
2
26 augustus 2020 om 12:08
Klopt, je zag het ook gewoon bij Totenham vorig jaar in die CL finale. Uiteindelijk hadden ze gewoon niet genoeg kwaliteit om die muur van Liverpool te doorbreken. Echter vind ik dit wel behoorlijk triest van Mourinho. Naar mijn mening was dit echt niet iets om trots op te zijn dat zo'n peperdure selectie een EL winst nodig had om de CL te kunnen halen. Ik weet nog heel goed dat hij met afschuw over de prestatie van Benitez met Chelsea sprak. Toen was de EL nog een competitie dat hij nooit zou willen winnen. Het kan verkeren.
 
Eagles
 
13
26 augustus 2020 om 12:00
Vreemd artikel. Klopt overigens wel dat je vanaf minuut 1 al kon zien dat het niets ging worden. Ik baalde tijdens en achteraf enorm, maar kon er ook vrij snel vrede mee hebben. Ajax was gewoon kansloos in de finale. Zonde, want het was een heel bijzonder toernooi. Ze haalde een ongekend hoog niveau, maar konden ook alles weer verprutsen. Het had niet zo mogen zijn. Het seizoen 2018/2019 zal wel voor altijd een enorme kater achterlaten. Je was daar gewoon één van de beste ploegen van de wereld, wellicht was alleen Liverpool beter. Zo ongelooflijk zonde dat het dan weer net niet lukte. Een Nederlands dingetje...
 
PaulR_1982
 
1
26 augustus 2020 om 12:10
Dat is zo'n gelul, dat je een resultaat in de eerste minuut al aan ziet komen. Hoe vaak heb je niet dat een het eerste half uur slecht speelt, maar daarna steeds beter in de wedstrijd komt? En jij kunt in de 1e minuut bepalen dat niet in de 2e, 3e, 4e of 5e minuut een rode kaart valt waardoor het hele wedstrijd beeld kantelt? Knap hoor!
 
Eagles
 
18
26 augustus 2020 om 12:16
Je zag aan het spel, de positionering van United en de zenuwen van de Ajacieden dat het een lastige opgave zou worden. Vanaf minuut 1 was dat te zien. Zo beter voor je? Of misschien nog duidelijker: Ajax heeft geen moment in de wedstrijd gekend waarbij je dacht 'dit zou 'm wel eens kunnen worden'.
 
PaulR_1982
 
0
26 augustus 2020 om 13:05
En dat dat moment niet zou komen kon je na 1 minuut al bepalen? Als je dat echt kan, dan zou ik me volledig op sportweddenschappen gaan richten, want dan kun je heel veel geld gaan verdienen.
 
PaulR_1982
 
0
26 augustus 2020 om 13:07
Even ter vergelijking, Bayern München - Ajax van 2 seizoenen geleden. Ajax begon ook zeer twijfelachtig, met veel verkeerde passes. Ajax kwam binnen 5 minuten op achterstand. Wie had na 5 minuten gedacht dat Ajax de wedstrijd misschien wel had moeten winnen? Ze hebben de grootste kansen gemist, met name in het begin van de 2e helft.
 
29er
 
2
26 augustus 2020 om 13:36
het is wel een typische Nederlandse benadering van goed voetbal, het hebben over wedstrijden die je 'mischien wel had moeten winnen' (maar uiteindelijk niet gewonnen hebt). Dat is het verschil tussen de top en Nederland. Nederlanders sterven te vaak in schoonheid, waar anderen gewoon winnen
 
PaulR_1982
 
0
26 augustus 2020 om 16:05
Ik hou van voetbal, en hoe Mourinho zijn elftallen laat spelen, dat heeft weinig met voetballen te maken, vooral in zijn Chelsea tijd. Drogba, wereldspeler die op 40 meter van het doel de voorste verdediger was. Kan me niet voorstellen dat heel veel mensen daar enthousiast van zijn geworden. Dat zijn geen voetbalfans, maar mensen die geilen op succes.
 
PaulR_1982
 
0
26 augustus 2020 om 12:07
Ach ja, achteraf kan ik ook zeggen dat ik de 8-2 overwinning van Bayern op Barcelona al in de 1e minuut zag aankomen, maar denk dat niemand me hier geloofd. Daarom dit soort berichten ook maar met een korreltje zout nemen. Het is gelul van iemand die wil laten zien dat hij de grootste heeft. Nou, geeliciteerd dat je met totaal anti-voetbal de prijzen hebt gepakt. Je staat in de geschiedenisboeken, maar ik denk dat er altijd herinneringen bij mensen zullen blijven over jouw speelwijze.
 
-NEC-
 
3
26 augustus 2020 om 12:13
Welke speelwijze er nou is gehanteerd of niet, Mourinho is een van de allergrootste trainers. Heeft in iedere competitie de landstitel gepakt en de Champions League en Europa League. Ik ben ook geen fan van zijn speelstijl. Maar hij flikt het wel telkens opnieuw. Daarbij had hij natuurlijk wel gelijk. Ajax leek vanaf het begin een stel schooljongens op schoolreisje in die wedstrijd.
 
PaulR_1982
 
1
26 augustus 2020 om 13:13
Hij is een van de trainers met de meeste prijzen, dus hij hoort bij een van de meest succesvolste trainers. Maar niet bij de grootste trainers (mijn mening). Hij heeft het voetbal niet verder geholpen. Hij heeft weinig positiefs gedaan voor het voetbal. Johan Cruijff heeft misschien niet zoveel prijzen gewonnen, maar zijn positieve bijdrage aan het voetbal vind ik veel groter.
 
Japie_Krekel
 
4
26 augustus 2020 om 12:22
nou, wees er maar trots op Mourinho! met een miljoenenselectie tegen een club als Ajax wat niet eens een 10e van het budget van een United had de bus parkeren. ik vind het te schandalig voor woorden als je zo gaat spelen terwijl je zoveel geld hebt mogen uitgeven. dat is ongeveer hetzelfde als wanneer Ajax de bus parkeert tegen Fortuna Sittard als je kijkt naar de financiele verschillen tussen Ajax en United
 
29er
 
3
26 augustus 2020 om 13:33
Ik denk zeker dat Mourinho er trots op is. Een prijs en hij voldeed hierdoor aan de doelstelling; Man Utd champions league voetbal bezorgen. Een doelstelling wat zijn voorgangers niet of nauwelijks lukte. Hij maakt zich daarnaast minder druk om of hij het Nederlandse publiek vermaakt heeft, maar is meer aan het kans berekenen. Hij ziet de zwakte van Ajax, ken zijn sterkte en speelt daarop in. Een tactische wijziging, iets wat de taak is van een coach. Iets waar je als coach ongetwijfeld enorm van geniet; een finale met 2 vingers in de neus winnen door een tactische zet van jou.
 
Japie_Krekel
 
0
26 augustus 2020 om 14:08
het is een manier maar ik vind het iig 3 keer niks en een club als United onwaardig. doe mij dan maar coaches als Klopp of Zidane die uitgaan van eigen kracht en de kwaliteit in hun selectie en daarmee de grote prijzen binnen slepen
 
29er
 
4
26 augustus 2020 om 14:24
De hele grap is, dat heeft Mourinho ook gedaan. Mourinho had geen verdedigers die de kwaliteiten hebben om rustig op te bouwen, Mourinho had geen middenveld die feilloos tikkietakkie voetbal uitvoeren, Mourinho had een groep sterke mannen waarbij de een iets harder kon lopen en de andere harder kon ingrijpen. De sterke kracht van dat United was om op kracht en doorzettingsvermogen wedstrijden te winnen. Tempo hoog houden, lange ballen naar voren en er achteraan rennen. Lukaku die ergens doorheen beukt, Pogba die longen als 2 had, Felliani die geen kopduel schuwt, Rashford en Martial die het van de snelheid moeten hebben, de verdedigers die er geen moeite mee hebben om spelers mee te nemen....je hebt het Man Utd van vroeger onder Ferguson in je hoofd met the class of 92, het United die haar eigen spel kon spelen. Die tijden zijn al lang vervlogen en begint nu pas een beetje terug te komen (met name door de komst van Fernandes). Afgelopen jaren was United echt niet veel meer dan een groep working class heroes die aan het vechten waren tegen een te hoog verwachtingspatroon van vroeger
 
bobson1982
 
0
26 augustus 2020 om 13:19
Maar het was Mourinho die de ‘broek-poep’ tactiek hanteerde om de wedstrijd te kunnen winnen.
 
-Riciotto-
 
0
26 augustus 2020 om 13:32
Het lukte hem aardig, tactisch wel sterk gevonden.
 
Japie_Krekel
 
0
26 augustus 2020 om 14:10
met zijn 10en op eigen helft staan en hersenloos ballen naar voren peren om te hopen dat er een kans uit ontstaat vind ik nou niet echt tactisch geniaal gevonden
 
29er
 
0
26 augustus 2020 om 14:33
Geen kans weggeven in een finale tegen Ajax, die eenvoudig scoorde tegen clubs als Schalke en Lyon, vind ik anders wel knap. Helemaal met een club als United die echt niet meer het niveau heeft van 10 jaar geleden. Daarnaast, maar pin me niet op de feiten vast, kan ik mij ook geen tactische tegenzet van Bosz herinneren om wel enige kans te maken op een doelpunt.
 
Dick Winnen
 
2
26 augustus 2020 om 13:39
Vooral ook weer zo typerend dat Mourinho over zichzelf praat. "in de eerste minuut had ik de wedstrijd al gewonnen". Maar na een nederlaag hoor je hem nooit zeggen dat hij verloren heeft. Dan zijn er wel weer een hoop fouten en excuses aan te voeren die anderen hebben gemaakt. Ik ben het eens met Japie_krekel dat hij zich dood zou moeten schamen om dat soort voetbal te spelen met zulke spelers.