Mvogo haalt opgelucht adem na nieuwe gigantische blunder
Zaterdag, 19 september 2020 om 21:52

PSV is er zaterdagavond in de laatste minuut in geslaagd om te winnen van FC Emmen. De ploeg van trainer Roger Schmidt leek na een nieuwe blunder van Yvon Mvogo, die ook al in de fout ging tegen FC Groningen, af te stevenen op puntenverlies. Een rake kopbal van Maximiliano Romero op een uitstekende voorzet van Philipp Max leverde alsnog drie punten op voor PSV: 2-1.

PSV zette Emmen in de eerste vijftien minuten direct onder druk, zonder dat dat leidde tot al te grote kansen. Aan de andere kant kregen de Drenthenaren na negentien minuten de eerste kans van de wedstrijd. Robbert de Vos schoot de bal richting de rechterkruising, maar Mvogo voorkwam met een alerte duik een tegentreffer. Twee minuten later was het aan de overzijde wél direct raak. De organisatie in de verdediging van Emmen was even zoek, waardoor Philipp Max met een lage voorzet vanaf de linkerflank Noni Madueke liet intikken: 1-0.

In het restant van de eerste helft was er niet veel meer te beleven voor het kwart gevulde Philips Stadion. Ook na rust had PSV zichtbaar moeite om kansen te creëren tegen Emmen, dat er zelf spaarzaam gevaarlijk uitkwam. Glenn Bijl zag een vrije trap gekeerd worden door Mvogo, terwijl Nikolai Laursen er even later net niet in slaagde om een voorzet van diezelfde Bijl bij de eerste paal in te tikken.

Zo leek de wedstrijd af te stevenen op een minimale overwinning voor PSV, maar uit het niets gaven de Eindhovenaren een doelpunt weg. Mvogo kreeg een half stuiterende terugspeelbal van Max te verwerken en dacht dat met zijn kenmerkende nonchalance op te kunnen lossen. De Zwiterse Kameroener liet de bal echter schieten en zag hem in eigen doel rollen. Donyell Malen was in het restant twee keer dichtbij de winnende treffer. Eerst mikte de spits van PSV oog in oog met doelman Dennis Telgenkamp net naast, daarna zag hij een gevaarlijke kopbal gekeerd worden door de goalie. Romero kopte uit een voorzet van Max in de laatste minuut wél raak: 2-1.

Meer nieuws
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
7
   
11:31
11:31
Vertrekt Gimenez bij Feyenoord? Spits brengt bezoek aan Premier League-duel
18
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
19
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (179)

 
est-1913
 
95
19 september 2020 om 21:54
Ik hoop dat die paar mensen die hier wedstrijd na wedstijd Zoet verguisten blij zijn. Dat is zeker geen Gomes of Van Beveren, maar een jongen van de club die een aanzienlijk aandeel heeft gehad in meerdere succes-jaren van Psv. 201 wedstrijden minder gekeept voor Psv, maar Mvogo heeft nu al meer enorme blunders achter zijn naam. Edit: Moet zeggen dat ik erg bij ben met de reactie van het team na de twee blunders!
 
caribbean
 
320
19 september 2020 om 21:56
Hou toch op man, je ziet aan alles dat die Mvogo een betere keeper is dan Zoet. Dat Mvogo nu twee blunders maakt wilt niet gelijk zeggen dat Zoet beter is. Behalve zijn blunder speelde hij toch prima met paar reddingen? Onana moest ook even wennen bij Jong Ajax, Geef die Mvogo even wat tijd.
 
keesie
 
77
19 september 2020 om 21:59
Precies, Mvogo is een prima lijnkeeper met katachtige reflexen. Lijkt kwa stijl veel op Onana. En die maakte deze fouten in het begin ook. Kan ook goed meevoetballen. Geef hem de tijd
 
Master D
 
78
19 september 2020 om 21:59
Hou zelf op man, je ziet aan alles dat hij qua niveau niks beter dan Zoet is. Hij heeft andere plus- en minpunten dan Zoet en Unnerstall maar het maakt echt niet uit wie je neerzet. Waarom moet deze Mvogo tijd krijgen, terwijl Schmidt een Unnerstall en Zoet geen tijd heeft gegeven?
 
keesie
 
54
19 september 2020 om 22:04
Omdat de klasse er bij Mvogo vanaf druipt. Hij heeft iets speciaals, wat je bij Onana ook al snel zag. Zoet liet vorig seizoen eerst bij PSV en later bij Utrecht zien niet geschikt te zijn voor een topclub. Unnerstal vind ik ook een uitstekende keeper maar kan totaal niet meevoetballen
 
ErwinErwin
 
19
19 september 2020 om 22:04
Deze fout heeft niks met een systeem te maken! Gewoon een giga blunder
 
ajax1812
 
72
19 september 2020 om 22:06
Er spat helemaal niks van Mvogo af.
 
Voetvolley
 
50
19 september 2020 om 22:07
Wat een gelul ,die Mvogo kan er helemaal niks van. Zat niet voor niks op de bank bij RBL
 
mentalist
 
25
19 september 2020 om 22:10
Hij kan echt wel keepen. Maar als die elke pot een moment als deze heeft, dan kun je daar natuurlijk niet tegenop keepen en gaat je punten kosten.
 
KusH
 
21
19 september 2020 om 22:41
Ajax1812; Jawel hoor.. ballen.En spatten nog t eigen doel in ook.Geef deze jongen even de tijd ipv hem al de grond in te boren. Pure pech. Volgende keer is hij de held en hoor je niemand meer!
 
keesie
 
5
19 september 2020 om 22:43
Dit was een incident. Zal hem niet meer overkomen dit seizoen
 
keesie
 
6
19 september 2020 om 22:43
Jawel, de klasse spat er van af
 
RafaelDomingos
 
35
19 september 2020 om 22:46
Onana maakt deze fouten in het begien toen hij 20 was. Deze man is 26, dus ik snap niet waarom mensen hem met Onana vergelijken.
 
ajax1812
 
16
19 september 2020 om 22:47
Al het 2e incident in zijn tweede wedstrijd. Er druipt geen klasse vanaf, echt totaal niet.
 
fredjegrim
 
2
20 september 2020 om 07:37
Hij heeft idd iets speciaals, hij kan niet mee voetballen. En dan vergelijken met onana ook nog
 
LionelGap
 
48
19 september 2020 om 21:56
Unnerstal volgende week, jeetje wat een clown die Mvogo. Rosario weer ouderwets slecht in de 2e helft. Bruma leeft z’n eigen leven die niemand snapt. Max wat een gruwelijke speler is dat en wat is het Maxi Romero gegund! Maar wat een saaie wedstrijd was dit, had moeite om wakker te blijven.
 
Ahmed-psv
 
102
19 september 2020 om 21:58
Rosario slecht? Ben je gek? Die man was 1 van de beste vanavond. Vrijwel alle passes kwamen aan van hem, veel vooruit gespeeld. Zuurpruim.
 
LionelGap
 
21
19 september 2020 om 22:07
Rosario paar slechte passes in de 2e helft, speelt verstoppertje grote delen in de wedstrijd. Als je hem één van de betere vond kijken we beide anders op de wedstrijd. Zuurpruim? Valt mee, ik zeg wat ik vind. Vorige week vond ik hem goed en ook dan zeg ik het.
 
TechnoBastard
 
11
19 september 2020 om 22:15
Rosario viel tweede helft weer terug naar zijn dipniveau ja. Eerste helft was niks mis mee
 
fredjegrim
 
0
20 september 2020 om 07:40
Romario kan er helemaal niets van ,dat bewijst hij al jaren aan een stuk
 
AcKaka
 
33
19 september 2020 om 21:59
Zoet heeft ook genoeg blunders gehad hoor (inter, Feyenoord bijv). Los van dat hij meer respect verdiend dan krijgt.
 
Ryjuu
 
15
19 september 2020 om 22:36
Gomes en Onana keepten in het begin ook als een clown, en hebben zich met wat vertrouwen zich prima herpakt. Ok hij moet dit niet te vaak gaan doen, maar hij staat ook niet voor niets nu op doel
 
fredjegrim
 
2
20 september 2020 om 07:41
Die waren niet al 26 toen ze blunderden
 
Canniggia
 
2
20 september 2020 om 00:09
@est, als je het zo bekijkt over zoet mag deze keeper van mij nog 10 blunders maken. De blunder van Zoet tegen Feyenoord vergeten?
 
PieterPrins773
 
8
20 september 2020 om 00:41
Zoet was gewoon een heel erg matige keeper. Was niks, zal ook nooit iets worden. Zat bij psv al ver boven zijn plafond met uizondering van zijn 15 minutes of fame tegen atletico. Heeft ook nooit een punt gepakt. Zoutzak die een aanvaller nooit zal afschrikken. Unnerstall is al veel beter. Deze man straalt well iets uit en iedereen ziet dat jij meer klasse in zijn linkerpink heeft dan Zoet. Maar dit soort fratsen moet ie niet te vaak herhalen.
 
Thoreman
 
126
19 september 2020 om 21:54
De "meevoetballende keeper", ik zie vd Gijp al helemaal stuk gaan.
 
PSVChamps
 
35
19 september 2020 om 21:58
Ach ja, dat vind ik makkelijk scoren, maar dat zal wel gebeuren. Die Mvogo moet wel uit een ander vaatje gaan tappen want dit kan natuurlijk echt niet... die loopt inmiddels 2 uit 2 en das als keeper geen fijne statistiek
 
bobje99
 
91
19 september 2020 om 22:07
Makkelijk scoren is in deze wel een goeie!
 
 
4
19 september 2020 om 22:13
Makkelijk scoren? Hij pretendeert t zelf hè dat meevoetballen een van zijn beste kwaliteiten is.
 
-Riciotto-
 
67
19 september 2020 om 22:08
Die gasten van VI zijn sowieso niet serieus te nemen.
 
acmilan2019
 
1
19 september 2020 om 22:26
Die kan het niet meer goed gaan doen.
 
Formus
 
51
19 september 2020 om 21:54
Echt bizar weer hoe ze het weer doen. Gefeliciteerd PSVers. Maar waarom deze keeper voor 2 jaar gehuurd moest worden is me echt een raadsel. Goed meevoetballen.... Je moet eerst goed kunnen keepen lijkt me, anders kan Hendriks wel op de goal.
 
PSVChamps
 
12
19 september 2020 om 22:00
Ja snap dan niet dat je niet eerder op een 2-0 weet te komen. Natuurlijk staat Emmen massaal voor de pot, maar das ook wel logisch. Dan voel je weer zo’n wedstrijd aankomen. Mooi dat dan uiteindelijk Romero het doet! Max en Maxi!
 
Formus
 
34
19 september 2020 om 22:06
Vind die Max wel een heel goede back. Had hem een enkele keer bij Augsburg gezien, maar daar speelde hij veel minder opvallend. Echt een goede aankoop.
 
fredjegrim
 
5
20 september 2020 om 07:43
Idd een topper tegen het grote Emmen ??
 
mchit7awa
 
17
19 september 2020 om 22:02
Hij kan ook goed keepen als je de hele wedstrijd had gezien. Lekker makkelijk scoren achteraf
 
Formus
 
16
19 september 2020 om 22:08
Hoezo? Lekker makkelijk scoren met je lekker makkelijk scoren. Als ie in twee wedstrijden twee kapitale blunders maakt is dat slecht. En dat heb ik Unnerstall vorig jaar niet zien doen. Bovendien heb ik de hele wedstrijd gezien en hij heeft nou geen ballen gepakt die Unnerstall (of misschien zelfs Zoet) niet gepakt zou hebben. Dus zo`n rare opmerking.
 
RomBomCu
 
1
20 september 2020 om 09:47
Ik heb unnerstal ook nog nooit een bal onder druk naar de juiste kleur zien spelen. Die peert hij altijd zover mogelijk weg en meestal over de zijlijn. Mvogo heeft jaren tweede viool gespeeld en moet gewoon weer wennen aan eerste keeper zijn. Het waren twee kolossale fouten maar er zaten ook goede reddingen tussen gisteren. We gaan het nog zien maar ik denk dat het keepersfiasco van vorig seizoen heeft laten zien dat juist voor een keeper vertrouwen alles is.
 
Davilla_7
 
40
19 september 2020 om 21:54
Ik hoef die Mvogo nooit meer in het doel van PSV te zien. Als je in een tijdsbestek van zes dagen twee van zulke lachwekkende fouten maakt ben je simpelweg ongeschikt voor het keepersvak. Ik dacht dat we na de eigenwijze Van Bommel een trainer hadden gevonden die gewoon de juiste poppetjes op de juiste plek neerzet, maar als Schmidt Mvogo boven Unnerstall blijft verkiezen is hij imo net zo erg. Met Unnerstall hebben we verdomme de beste lijnkeeper van de Eredivisie in huis. Afsluitend met een positieve noot: ontzettend leuk voor Maxi dat hij de winnende maakt, laten we hopen dat hij fit kan blijven en er no vele volgen.
 
Noils
 
59
19 september 2020 om 21:56
Ik vind Onana objectief beter moet ik zeggen! Ook op de lijn.
 
Davilla_7
 
27
19 september 2020 om 21:58
Onana is zeker completer maar puur op de lijn vind ik Lars niet voor hem onder doen. Maar de strekking van mijn post is vooral dat hij gewoon de voorkeur moet krijgen boven de clown die er vandaag in stond.
 
ajax1812
 
31
19 september 2020 om 22:08
Onana is ook wel een betere lijnkeeper dan Unnerstall hoor.
 
Formus
 
15
19 september 2020 om 22:12
Vind Unnerstall echt een ontzettend goede redlexkeeper allicht zelfs iets beter dan Onana. Onana heeft imo de enorme kracht door zichzelf vooral heel groot en vrijwel onpasseerbaar te maken door op de meest vreemde plekken nog een stukje lijf te posteren, waardoor ie de bal tegenhoudt.
 
ajax1812
 
36
19 september 2020 om 22:14
Kom op zeg, als je Onana niet de beste keeper van de eredivisie vindt ben je toch wel een beetje scheel moet ik zeggen. Die steekt er echt met kop en schouders bovenuit.
 
feye88
 
23
19 september 2020 om 22:28
Vorig seizoen was bizot echt een beetje beter dan onana. Stak er niet bepaald met kop en schouders bovenuit wat dat betreft. En nu komt bijlow in de buurt
 
Formus
 
7
19 september 2020 om 22:32
Ajax1812, kan niet zien of je het tegen mij hebt, maar ik zeg nl nergens dat ik Onana niet de beste vind. Dat vind ik nl wel. Hij is ontzettend compleet. Alleen zag ik die Unnerstall af en toe met een reflex een bal pakken..... nou dat heb ik maar weinig gezien.
 
ajax1812
 
1
19 september 2020 om 22:36
Nee Formus, had het tegen PSVChamps haha.
 
ajax1812
 
21
19 september 2020 om 22:37
Bizot heeft 1 goed jaar gehad, was ook niet beter dan Onana. Zelfde niveau vond ik. En sorry, maar Bijlow in de buurt van Onana???
 
Davilla_7
 
24
19 september 2020 om 22:49
Volgens mij ben je zelf scheel, want ik geloof dat niemand hier beweert dat Onana niet de beste keeper van de Eredivisie is? Ik had het puur over het aspect van lijnkeepen, waar Unnerstall al jaren in uitblinkt. Eerst in de anonimiteit bij VVV en vorig seizoen uitblinkend bij Psv, resulterend in het hoogste reddingspercentage van alle keepers in de Eredivisie - ja dus ook een hoger percentage dan Onana. En dat je het er niet mee eens bent is prima, maar je mag op zich wel even dimmen in toon.
 
AcKaka
 
9
19 september 2020 om 22:01
Beetje voorbarig na zes ongelofelijk slechte dagen. Gelukkig is dat niet bij onana bij jong ajax gebeurd.
 
Davilla_7
 
32
19 september 2020 om 22:08
Onana was toen een jaar of 20 en speelde zijn eerste wedstrijden als prof? Nogal een verschil he. Mvogo is een gehuurde speler van 26 jaar, die hoort er gelijk te staan
 
BundesChelsea
 
5
19 september 2020 om 22:15
Heeft volgens mij toch een x aantal jaren bij Barca B in de Segunda gekeept?
 
Davilla_7
 
4
19 september 2020 om 22:17
Als ik soccerway en transfermarkt mag geloven heeft hij geen officiele wedstrijden voor barca b gekeept, alleen u19
 
AcKaka
 
0
19 september 2020 om 23:22
Tuurlijk moeten ze er eerder staan. Genoeg spelers die ouder waren en eerste wedstrijden slecht of matig speelden. Na 2 (!) wedstrijden zou ik niet teveel overdrijven en conclusies trekken.
 
Quillinho
 
1
20 september 2020 om 12:05
Onana enigszins vergelijken met Unnerstall? meneer log uit en log nooit meer in grappenmaker
 
cuco10
 
74
19 september 2020 om 21:54
Met een Duits team, een Duitse spelopvatting op zijn Duits winnen. Heerlijk haha. Al was het niet best.
 
LosBlancos1999
 
6
19 september 2020 om 21:55
Zoo daar komen we goed weg zeg. Wat een blunder van Mvogo zeg. Zal niet goed zijn voor zijn zelfvertrouwen maar de 3 punten alsnog binnen. Forza PSV!!!
 
Fabian1986
 
28
19 september 2020 om 21:55
Ik wil Mvogo absoluut nog niet afschrijven. Maar toen ik schreef dat ik niet begreep waarom hij werd aangetrokken omdat in mijn opinie unnerstall gewoon echt een stabiele keeper is voor psv werd ik gecorrigeerd. Mvogo zou beter kunnen meevoetballen. Dat mag dan wel zo zijn, maar hij maakt toch de afgelopen 2 wedstrijden een ontzettend matige indruk.
 
Prosoccr47
 
10
19 september 2020 om 22:01
Hij keept niet zo heel slecht. Alleen die blunders kunnen natuurlijk niet. Voor hetzelfde geldt speel je hier gelijk en verlies je dure punten. Hij komt er nu 2 keer goed mee weg maar dit mag natuurlijk geen derde keer gebeuren. Anders heb ik ook liever de minder meevoetballende Unnerstall die toch wat stabieler oogt.
 
Arnavut1
 
3
19 september 2020 om 23:17
Hier word ik juist blij van... billen knijpen, knijpen, knijpen... en dan laat je het gaan. Je hoort hem zelfs in Amsterdam!!!
 
030FCU
 
17
19 september 2020 om 21:55
Volgende week toch maar weer een "niet mee voetballende" Keeper, Unnerstall is tenslotte ook een Duitser
 
Dirk19
 
15
19 september 2020 om 21:55
Ik vind het erg jammer dat het erg mooie Emmen onnodig met 2-1 heeft verloren van Psv. Ik gunde Emmen vandaag minimaal een punt en hopelijk gaat Emmen de komende weken wel hun wedstrijden winnen.
 
bvbrunschot
 
35
19 september 2020 om 22:23
Op basis van wat zou Emmen hier ook maar een punt verdiend hebben? Ze waren verdomme tijd aan het rekken toen ze met 1-0 achter stonden.... ze hebben een kans gekregen en die was goed gepakt door de keeper. De enige reden dat ze ooit het idee gehad hebben dat er iets te halen was, was na die ongelofelijke blunder. Voor de rest hebben ze alleen maar op de eigen 16 gestaan, zo veel mogelijk lichamen in de 16 zodat PSV geen schot zou kunnen lossen. Dat deden ze goed, want PSV kwam ook maar zeer moeizaam tot kansen.
 
hansje1969
 
2
20 september 2020 om 00:19
Is toch logisch dat Emmen dat doet en geen open huis houdt?
 
FCG95
 
3
20 september 2020 om 01:21
Volgens mij zegt hij nergens dat ze recht hadden op een punt, enkel dat het jammer is dat ze er geen pakken, en de wijze waarop de 2-1 valt is inderdaad onnodig.
 
carlo35
 
1
20 september 2020 om 13:17
Niet alleen onnodig,had gewoon afgekeurd moeten worden vanwege overtreding op verdediger Emmen. Dat kon Montfert de mol nog wel zien, maar scheidsrechter en VAR niet?
 
bvbrunschot
 
0
21 september 2020 om 08:55
Door te zeggen dat het verlies onnodig is, geeft hij indirect wel aan dat ze meer verdiend hadden. Dat Emmen gedurende 10 minuten ook maar het idee had dat er een punt te halen was, was puur door de blunder van de keeper.
 
El_Guaje7
 
17
19 september 2020 om 21:55
Stel Unerstall maar weer op volgende wedstrijd hoor, ik weet niet welke persoon deze schandalig slechte keeper heeft aangeraden maar dat word echt 10 keer niks. Philippe Max wel met twee assists beest van een back.
 
Kletskabem
 
5
19 september 2020 om 21:55
Max drie assists, al had die ene niet gehoeven. Komen heel goed weg hier, hopen dat die nieuwe spits erg doeltreffend is want dit wordt een zwaar seizoen anders.
 
FCG95
 
13
19 september 2020 om 21:55
3 assist voor Max, best knap. Ik dacht trouwens dat er bij die winnende een overtreding gemaakt werd op Bijl (blijven staan ipv het luchtduel aangaan, waardoor je tegenstander extra hard erover heen gaat), maar goed, Emmen had niet bepaald aanspraak op de overwinning, dus kan er niet echt kwaad om zijn.
 
Maykel24
 
8
19 september 2020 om 22:01
Heel knap van Max inderdaad. Leek mij ook een duidelijke overtreding voor die bal bij hem kwam - raar dat dat niet minimaal een VAR terugkijk moment was.
 
FCG95
 
3
19 september 2020 om 22:07
Nouja, VAR zal wel geoordeeld hebben dat het geen hele duidelijke fout was, daar kan ik wel mee leven eerlijk gezegd.
 
yamiown
 
6
19 september 2020 om 22:08
Hij is wel teruggekeken, dat zij de commentator letterlijk.het centrum vond het klaarblijkelijk geen overtreding en daar heb ik meer vertrouwen in dan twee VZ-leden waarvan 1 FC Emmen fan is.vond het zelf overigens ook niets, zeker omdat Bijl een reputatie heeft als spelbederver.
 
Maykel24
 
4
19 september 2020 om 22:14
Bedoelde meer dat de scheids hem terug moest kijken. Maar goed op de tablet is het beeld allicht ook niet perfect maar leek mij een duidelijke overtreding.
 
FCG95
 
2
19 september 2020 om 22:17
@yamiown Goede argumentatie. Twee non-argumenten. Dat iemand een Emmen fan is, of dat Bijl volgens jou een reputatie heeft doet er absoluut niet toe. Ik kan er wel inkomen wat de coach van PSV ook zegt, 50/50 moment, volgende keer kan hij wel fluiten. Trouwens, dat Bijl een spelbederver is, wil ik wel weten waar je dat weg haalt. Ik zie er iemand in die ontzettend veel inzet levert en ook slim kan spelen. Geen spelbederver.
 
yamiown
 
9
19 september 2020 om 22:28
Bijl is naast Anko Janssen de enige speler van Emmen die ik kan noemen omdat ik altijd als ik Emmen kijk wel schwalbes zie maken, ruzietjes zie starten, ballen zie na het fluiten zie wegtrappen. Verschrikkelijk, maar omdat hij niet bij een grote club zit, wordt het niet besproken.dat hij hard werkt ben ik overigens wel met je eens, om het toch positief af te sluiten.
 
Sanderr
 
15
19 september 2020 om 21:55
Die Mvogo kan er echt geen hout van, ik kan me niet voorstellen dat hij zoveel beter is dan Unnerstall eerlijk gezegd. Twee duels, twee gigantische blunders, deze kostte je bijna al 2 punten. Max lijkt wel echt een super aankoop overigens, zoals verwacht!
 
barcalover123
 
15
19 september 2020 om 22:01
kan er geen hout van? Buiten die blunders doet ie echt alles goed en helpt psv echt wel met mee voetballen en geeft hier en daar lekkere ballen. Eerste helft bal uit de kruising gehaald. Laten we alsjeblieft niet deze jongen na 2 wedstrijden afschrijven
 
fredjegrim
 
0
20 september 2020 om 07:50
Poe poe een bal uit de kruising gehaald?? daar heb je ook geen k#t aan als je zelf gaat scoren
 
Chefvoetbal
 
5
19 september 2020 om 21:56
PSV heeft geluk dat de ene aankoop uit Duitsland fantastisch speelt en de clownesque capriolen van Mvogo verbloemt.
 
076Ray
 
33
19 september 2020 om 21:56
Belachelijk dat de 2 - 1 werd goedgekeurd. Een duidelijke overtreding vooraf. De var wordt met de dag steeds meer een grap. Zeer zuur voor Emmen dit.
 
Master D
 
5
19 september 2020 om 21:56
Komt PsV heel goed weg, dat ze hem er nog uitslepen, ook al is de overwinning natuurlijk terecht. Dat deze keeper moest komen is nu al niet meer serieus te nemen. Niks beters of betrouwbaarder met de voeten dan Zoet of Unnerstall.
 
Pjotr87
 
20
19 september 2020 om 21:56
Het toch pure kapitaalvernietiging. Zoet moet voor een spotprijs weg. Unnerstal wordt veel minder waard en dan heb je zon blunderende huurling in de goal staan.
 
Johan166
 
2
19 september 2020 om 21:57
Vreemd hoor dat je een keeper perse wil halen voor 2 jaar en maar blundert als een malle.. Eerste helft was prima tweede helft erg matig. Prima dat je inzakt maar dat doe je toch niet na een 1-0 voorsprong? Maxi bewijst direct z'n meerwaarde. Dat belooft nog veel spektakel.. Sfeer na de laatste goal was een ontlading daar geloof ik. Niet echt rivm proof ??
 
verstand
 
3
19 september 2020 om 21:57
Prima keepertje zo als gijp al zei hier gaan we nog een hoop plezier aan beleven
 
Moridin
 
7
19 september 2020 om 21:57
Psv mist wel het een en ander, maar ik vind het wel een ploeg met veel potentie. Gebruik dit seizoen om te bouwen. Regel nog een leider op het middenveld en op cv. En zet unnerstal op doel, dan kun je de jaren daarna hoge ogen gooien.
 
peterkooi
 
5
19 september 2020 om 21:58
Gaat geen punten voor PSV pakken deze keeper.. Zoet was zo gek nog niet.
 
Muilie
 
10
19 september 2020 om 21:58
Mvogo moet duidelijk nog wennen. Zeer ongelukkig begin maar wel een keeper met karakter. Meer dan zoet in ieder geval. Mensen vergeten dat hij ook een aantal mooie reddingen had deze wedstrijd.
 
Nhoibel
 
9
19 september 2020 om 21:58
Grandel is teruggekeerd in de eredivisie... en wij hebben hem gehuurd. Ik snap wel dat schmidt nog een extra keeper op het oog heeft. Deze mvogo en bruma mogen samen lekker ergens anders gaan ballen. Rosario daarintegen weer een goede pot. Maxi zeer belangrijk!
 
Prosoccr47
 
5
19 september 2020 om 22:11
Rosario viel me ook positief op. Heeft natuurlijk veel negativiteit over zich heen gekregen obv afgelopen seizoen maar hij bewijst nu wel waarom hij basis staat.
 
Mardeluxe
 
6
19 september 2020 om 21:59
Gelukkig voor de keeper dat er een overwinning uit het vuur gesleept werd. Alleen er ging echt wel een overtreding vooraf aan de voorzet van Max! PSV speler had met die blok alleen maar oog voor de man. Sneu voor Emmen.
 
pinko
 
3
19 september 2020 om 22:01
Klopt. Maar de scheids en VAR sliepen even....
 
PSVfan1991
 
8
19 september 2020 om 21:59
Ik was al bang dat t nog een keer fout zou gaan met die keeper. Maar ik ben wel blij dat PSV nog ff in de laatste seconden de overwinning over de streep trekt. En dan uitgerekend Romero, dat moet lekker zijn voor zijn zelfvertrouwen. Wedstrijd was helemaal niet verkeerd en er was niet zoveel aan de hand tot de beste man bij ons in de goal dat balletje onder zijn voet liet lopen..
 
Prosoccr47
 
0
19 september 2020 om 22:13
Toch blijft 1-0 risicovol in de slotfase, zeker als je het centrale duo van Psv ziet. Ik snap ook niet waarom ze niet probeerde het duel al op slot te gooien daarvoor. Uiteraard komt zo'n blunder onverwacht, maar thuis tegen Emmen had het natuurlijk allang 3/4/5-0 moeten staan.
 
PSVfan1991
 
1
19 september 2020 om 22:30
Ja, daar heb je wel gelijk in. Wat ik wel opvallend vind trouwens is dat de verdediging een stuk meer solide lijkt dan vorig jaar, ondanks dat we een nieuwe isakkson in de goal hebben (iedere terugspeelbal is een gevaar)
 
bvbrunschot
 
0
21 september 2020 om 08:58
Dat doet PSV dus maar zelden, en ik snap ook niet waarom. Als de nood hoog is dan kan PSV ineens veel, maar zolang het 0-0 is of ze met 1-0 voor staan, dan blijft het maar rond tikken, rustig openingen zoeken, maar er wordt dan heel weinig gecreerd. Dat is eigenlijk al jaren zo. Wedstrijden waarbij PSV in de rust al met 2 of 3 -0 voor staat die zijn echt zeldzaam.
 
fredjegrim
 
0
20 september 2020 om 07:52
Nou zeg dat wel ,scoren tegen het grote Emmen moet vertrouwen geven
 
Ruuuud
 
5
19 september 2020 om 22:01
Pluspunten:- PSV kan nog altijd op zijn Duits winnen (nu nog meer te verklaren dankzij de Duitse trainer en back)- PSV heeft Emmen vrijwel de hele wedstrijd vastgezet zonder echte kansen tegen te krijgen, het pressie systeem lijkt te werken- Eerst goal Romero (en een erg belangrijke), twee assists Max, eerste goal ManduekeMinpunten:- PSV weet weer eens niet meer dan 1 doelpunt verschil te maken ondanks het veldoverwicht en komt daardoor net als vorige week laat in de problemen- Mvogo met wéér een blunder- PSV heeft het nodig om op zijn Duits te winnen (tegen FC Emmen)
 
Real Madr!d
 
2
19 september 2020 om 22:01
Twee lachwekkende blunders die hem nog altijd niet fataal worden. Jezus man. Leuk hoor een meevoetballende keeper, maar kap er nou is mee al die blunders. 2 wedstrijden onderweg, en die jongen heeft al 2 blunders achter zijn naam. In de voorbereiding tegen Hertha, ging die ook bijna lelijk de fout in. Verder vond ik PSV leeg na een uur. Logisch, dat is ook het risico die Schmidt speelt. Al dat drukzetten vreet energie. Gelukkig redt Romero nog de boel op het eind.
 
Lupi Romano
 
5
19 september 2020 om 22:02
Pfffrt, waarom niet Unnerstall? Bleek achteraf toch een beter meevoetballende keeper (en dat zegt veel lol). Ik vind Emmen trouwens wel een naar treiterploegje, met oppertokkie Anco Janssen voorop.
 
MT87
 
6
19 september 2020 om 22:02
Ik zal niet weer alle stokpaardjes van stal halen, want bier smaakt beter dan azijn. Maar dit was natuurlijk te verwachten, we hebben gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellende selectie die op cruciale posities tekort komt. Dat Mvogo de fout maakt interesseert me dan ook niets want PSV liet Emmen veel te lang in de wedstrijd. Zal ook niet zeuren op Bruma want dat was ook al bekend. We hebben gewoon niet beter dan dit. Nee, het ligt niet aan vertrouwen. Niet aan de coach. Kwalitatief komen we gewoon te kort om een team als Emmen thuis op de pijnbank te leggen. Ben heel blij voor Romero, maar tegelijkertijd bang dat zijn winnende goal weer mensen verblind voor de waarheid: dit team is niet goed genoeg.
 
Lupi Romano
 
5
19 september 2020 om 22:03
Toch twee assists van Max, stelt dat niet enigszins tevreden?
 
MT87
 
6
19 september 2020 om 22:11
Tuurlijk! Max ben ik heel blij mee. En zo zijn er meer spelers hoor. Maar op de linksback na zijn de zwakke plekken echt hetzelfde als in het rampseizoen. Wilde gewoon niet wéér beginnen over die CV en die CM. En ik probeer echt uit alle macht niet over John te beginnen ??.
 
Lupi Romano
 
5
19 september 2020 om 22:33
Ik vond Boscagli en Teze best prima ogen eigenlijk. Dumfries is überhaupt een kanjer en Rosario vond ik ook prima. Dat Telgenkamp nou voor het eerst in zijn leven twee reddingen maakt lol
 
MT87
 
1
19 september 2020 om 22:39
Ik vind Boscagli onder druk vaak fouten maken, Teze is op die manier nog niet echt getest, maar was tegen Vitesse bijvoorbeeld door de lucht echt te zwak. Voor de rest eens, maar dit is Emmen. Denk dat Mura ons rauw op het dak kan vallen. Zeker als die veel energie in de wedstrijd gooien, wat ze gaan doen want het is Knock Out. Hieronder leg ik het beter uit trouwens, de basiself is voor het grootste gedeelte goed en zelfs zeer getalenteerd, maar mist die extra kwaliteit op cruciale posities. De selectie als geheel, wissels + tribune is zwaar ondermaats. Bij elke blessure hebben we zowat een probleem.
 
Prosoccr47
 
3
19 september 2020 om 22:17
Boscagli, Thomas uit het elftal en 2 nieuwe aankopen daarvoor in de plaats. Verder is het afwachten hoe bepaalde jongens zich gaan ontwikkelen. Madueke, Mo en Gakpo zijn talentvol maar moeten het nu wel een heel seizoen laten zien. Daarnaast is Malen ook nog niet in topvorm. Kortom, kwaliteit is wel aanwezig maar zeker 2 (ervaren) aankopen zijn nodig om mee te doen om de titel.
 
MT87
 
3
19 september 2020 om 22:29
Ik zeg het niet duidelijk. De basiself heeft een nieuwe CV en CM nodig, maar over de rest ben ik aardig tot zeer tevreden. Ik bedoelde echt de selectie als geheel, want wat achter die basiself zit is zo slecht dat je eigenlijk niet kan wisselen. Die CV is cruciaal voor de rust, en die CM is cruciaal voor het ontbrekende leiderschap, scorend vermogen en creatieve impulsen. Als alles loopt is Rosario bijvoorbeeld een leuke speler, maar we hebben echt iemand nodig die hem kan sturen en bij de les kan houden. Type Guardado of Schaars heb ik het liefst, die sturen superveel en zijn echte leiders in het veld. Als het puur om leading by example gaat, heb je een type Van Ginkel nodig, met een enorme drive en scorend vermogen.
 
Prosoccr47
 
0
20 september 2020 om 09:48
Van Ginkel blijft voor mij een twijfelgeval. Kampt toch vaak met blessures. Denk echter wel dat zo'n middenvelder nodig is. Daarnaast vraag ik me af hoever je gaat komen met het centrale duo. Het seizoen duurt lang en obv het verleden komt Boscagli gewoon te kort. Tegen sterkere tegenstanders zul je dat ook wel gaan merken.
 
Rivelino
 
11
19 september 2020 om 22:06
PSV heeft het patent op 'door het oog van de naald'. Geluk, kwaliteit, toeval of een combinatie van deze drie? Er is geen club in de wereld die zo vaak in de laatste seconde heeft gewonnen.
 
Prosoccr47
 
5
19 september 2020 om 22:19
Als het vaak genoeg gebeurt is het geen toeval meer. Denk eerder kwaliteit in combinatie met geluk natuurlijk. Je merkte na die 1-1 dat Psv vol voor de winnende ging en dat ze in de 10 minuten daarna meer kansen kregen dan in de hele wedstrijd daarvoor. Blijkbaar is het dus ook een mentale kwestie, daar moet wel echt aan gewerkt worden.
 
barcalover123
 
12
19 september 2020 om 22:08
Jezus Hans wat een interview met Max.. laat die jongen uit praten man man. Tranen trekkend slecht??
 
barcalover123
 
15
19 september 2020 om 22:10
ook alles slecht bestempelen terwijl psv echt wel paar leuke dingen liet zien. Ik schaam me echt voor hans. Kom je als back uit Duitsland in Nederland voetballen en dan krijg je dit soort interviews
 
Gaagie
 
4
19 september 2020 om 22:21
Hans was inderdaad lekker bezig. Lekker aan het zuigen. Elke zin: ‘maar wat speelde jullie slecht’
 
soccerroos
 
14
19 september 2020 om 22:11
Zou hans weten wanneer je een interview doet dat je diegene die je interviewt ook moet laten uitspreken? Waardeloze interviewer.
 
AFCA_Babel
 
3
19 september 2020 om 22:13
Hoe heeft deze jongen ooit bij Leipzig kunnen komen? En wat heeft Schmidt in het gezien?? Dan hadden ze beter de oude reus Heurelho Gomes terug kunnen halen of Zoet kunnen houden. Want deze Mvogo is echt de slechtste keeper van de Eredivisie dit jaar.
 
PSVeruit030
 
7
19 september 2020 om 22:24
Overdrijven is ook een vak. Hij blijft dit soort blunders natuurlijk niet maken. Is gewoon een goede keeper die je niet af moet schrijven na 2 fouten
 
Grunniger
 
5
19 september 2020 om 22:32
Leuk keepertje hebben ze daar in Eindhoven, met zo'n keeper blijft elke wedstrijd spannend. Benieuwd wat voor fout hij volgende week maakt.
 
Raubaht
 
1
19 september 2020 om 22:35
Er kwam veel meer voetbal in het spel met Mauro Junior en Romero. Die 2 horen toch altijd in de basis te staan. Zo'n Ihattaren bijvoorbeeld is vorig seizoen toch groter gemaakt dan die in werkelijkheid is, daar win je de oorlog niet mee.
 
Snipez14
 
0
19 september 2020 om 23:23
Ik schrijf Mvogo nog niet af, maar moet zijn meerwaarde zeker nog bewijzen. Toch leuk dat we nog iets terug zien van het geld dat in Romero is gestoken, toch 2 belangrijke punten voor PSV. Had er al helemaal niets van verwacht dus dit is meegenomen. Waarom Bruma nog zoveel speeltijd krijgt is onbegrijpelijk, kan er nog steeds niets van, loopt psv meer in de weg.
 
gomes1psv
 
2
19 september 2020 om 23:51
Schitterend moment voor Romero! Ik heb die jongen voor zover mogelijk vorig jaar gevolgd en bij Velez was hij duidelijk op de weg terug. Wellicht greep hij zijn kans nog niet in de voorbereiding maar je blijft het gevoel houden dat er meer in zit en uit gaat komen. In dat licht vind ik de dure komst van Zahavi jammer. Prima spits denk ik, maar wel een oude en zonder perspectief op doorverkoop, terwijl je met Madueke en Romero twee prima opties hebt voor naast Malen.
 
Prosoccr47
 
0
20 september 2020 om 09:50
Ik denk dat hij gehaald wordt omdat zowel Romero als Madueke niet constant genoeg zijn. Zijn natuurlijk wel talentvolle jongens, maar ze moeten het wel een heel seizoen laten zien.
 
cabinessence
 
0
20 september 2020 om 00:04
Ik vond dat vandaag wel duidelijk een cultuuromslag te zien was bij Psv. De afgelopen jaren was het vaak behoudend, saai, rustig aan, krachten sparen... En dan in de slotfase toeslaan en vaak ook nog even uitlopen, omdat de tegenstander moegestreden was en PSV toch fitter en scherper bleek. Nu zag ik juist dat er in de eerste helft veel gestreden, gejaagd en gevlogen werd, met de nadruk op aanvallende intenties. Mooi om te zien, maar in de tweede helft zakte het heel erg in en iedereen leek vermoeid. Maar uiteindelijk werd het toch weer typisch op de PSV-manier beslist met een winnende goal in de laatste minuut van de blessuretijd...
 
Prosoccr47
 
0
20 september 2020 om 09:52
Ik moet wel toegeven dat de organisatie nu beter staat. Voorheen was het echt gatenkaas in de verdediging, nu merk je wel dat er weinig weggegeven wordt achterin. Heeft natuurlijk ook deels te maken met type tegenstander, maar een Rosario bijvoorbeeld straalt meer rust en zekerheid uit. Dat heeft ook invloed op de rest van het elftal.
 
kramer145
 
4
20 september 2020 om 00:06
We lachen om Mvogo.. maar dat Bruma nog steeds kansen krijgt .. ongelooflijk..
 
Prosoccr47
 
0
20 september 2020 om 09:54
Deels ook wel te begrijpen. Bruma is een rappe speler en de enige die je achter de hand hebt als de andere jongens basis staan. Echter komt hij wel gewoon te kort.
 
Kalou2005
 
0
20 september 2020 om 00:16
Hoe langer die jongen de tijd krijgt, hoe meer we van dit soort momenten kunnen genieten natuurlijk. Bij PSV dacht natuurlijk iedereen dat ze bij Red Bull gek geworden waren. Als die goed genoeg en betrouwbaar was, dan was het daar een basisspeler geweest. Wat een clown zeg, niet te geloven.
 
JoeyhPSV
 
2
20 september 2020 om 00:34
Mag ik alle mede-supporters, en tevens supporters van de concurrentie er even aan herinneren hoe Heurelho Gomes destijds begon bij Psv? Exact, ook met een aantal dergelijke blunders. Toch groeide hij uit tot een van de allerbeste doelmannen ooit in de ED. Geef deze jongen even de tijd, en reken 'm niet af op die blunders.
 
walkerh
 
0
20 september 2020 om 00:56
Dat zag er niet goed uit. Lijkt tot nu toe een matige keeper. Echter geef hem wel paar wedstrijden de tijd. Hem nu afschrijven zou 100% mismanagement zijn
 
Kees Aerts
 
1
20 september 2020 om 01:49
Ha ha de klasse spat er vanaf, Hij kan zo naar het circus, hij kan er geen klote van. Drollenkeeper, die zou bij Eindhoven nog niet spelen. Hij is wel doelgericht, dat moet ik hem nageven.
 
hees
 
1
20 september 2020 om 02:17
Geen idee hoe oud u bent, mocht u Gomes hebben zien komen, mag ik dan de aanname doen dat u op precies dezelfde wijze reageerde tijdens zijn beginfase.waarna u vervolgens de conclusie moest trekken dat u er volledig naast zat....geef Mvogo wat de tijd lieve mensen.
 
janter
 
0
20 september 2020 om 02:07
Ik vind dit mooi haha, elke week hopelijk wat te genieten op de buis. Voor PSV-supporters is het toch wel twijfelen hoor. Hadden ze niet beter Varela nog kunnen nemen? Die schat ik zelfs hoger in dan deze keeper. Meevoetballen met de tegenstander kan die wel.
 
oldtrafford
 
0
20 september 2020 om 02:53
Dit krijg je als je een keeper haalt die in 4 jaar tijd bijna geen wedstrijd heeft gespeeld. Doet me denken aan Vermeer in zijn slechtste dagen bij Ajax de manier waarop hij speelt dan.