'Nieuw megabod op Lukaku zorgt voor enorme onrust bij Internazionale'
Donderdag, 5 augustus 2021 om 18:04

De transferperikelen rond Romelu Lukaku zorgen voor enorme onrust intern bij Internazionale. Voorzitter Steven Zhang was volgens meerdere Italiaanse media van plan om de 28-jarige spits bij een verhoogde aanbieding van Chelsea van tussen de 110 en 120 miljoen euro te verkopen, maar ondervindt hevige weerstand van binnenuit bij Inter. Zhang heroverweegt nu zijn opties, zo meldt La Gazzetta dello Sport.

Chelsea bracht begin deze week een bod van 100 miljoen euro plus Marcos Alonso uit op Lukaku. Internazionale veegde het bod van tafel, maar was daarmee niet van Chelsea verlost. De Londenaren bereiden een nieuw bod voor van meer dan 110 miljoen euro, zo meldt Fabrizio Romano donderdag. Inter-president Zhang is geneigd om een dergelijk aanbod te accepteren, maar de directie, bestaande uit Beppe Marotta en Piero Ausilio, en trainer Simone Inzaghi zijn daar fel op tegen.

Internazionale kampt mede door de coronacrisis met zware financiële problemen en liet om die reden al Achraf Hakimi naar Paris Saint-Germain vertrekken. Inzaghi werd bij zijn aanstelling als opvolger van Antonio Conte beloofd dat Hakimi de enige sterspeler was die verkocht zou worden, maar Zhang was intussen van gedachten veranderd. Hoewel het vertrek van Lukaku, afgelopen seizoen de topscorer van de Serie A, sportief gezien diepe sporen zou achterlaten, kan Inter het geld enorm goed gebruiken. De directie, die slechts een derde van het bedrag zou mogen herinvesteren, zou gedreigd hebben met opstappen, indien Zhang de verkoop van Lukaku doorzet. Dat brengt de Chinese zakenman ernstig aan het twijfelen.

Lukaku zelf ziet een terugkeer bij Chelsea zitten, zo meldden Sky Italia en Romano eerder al. De Belgische spits kan in Londen een jaarsalaris van dertien miljoen euro plus drie miljoen euro aan variabelen tegemoet zien, terwijl hij in Milaan een contract heeft voor 8,5 miljoen euro per jaar. Ook op sportief vlak ziet Lukaku een terugkeer in de Premier League zitten. De aanvaller stond tussen 2011 en 2014 al onder contract bij Chelsea, maar kwam slechts tot vijftien wedstrijden in de hoofdmacht. Via Everton en Manchester United kwam hij in 2019 terecht bij Inter, waarmee hij afgelopen seizoen kampioen werd.

Mocht Inter overstag gaan en Lukaku verkopen, dan zal dat de transfercarrousel behoorlijk op gang brengen. I Nerazzurri willen in dat geval Duván Zapata van Atalanta aantrekken als vervanger. De dertigjarige Colombiaan, die een overstap volgens zijn zaakwaarnemer Fernando Schena 'fantastisch' zou vinden, moet naar verwachting tussen de 45 en 50 miljoen euro kosten. Atalanta wil op zijn beurt weer Tammy Abraham van Chelsea halen, die voor meer dan 40 miljoen euro beschikbaar is.

Meer nieuws
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
5
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
22
   
09:15
09:15
Feyenoord ontvangt gigantisch bedrag van Liverpool voor Arne Slot
92
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
31
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (74)

 
gomes1psv
 
31
5 augustus 2021 om 18:09
Dit neem je toch lachend aan? Van dat bedrag koop je vier, vijf klassespelers van jongere leeftijd om weer een topteam mee te bouwen. Vasthouden aan een 28-jarige spits en jezelf weghouden bij bijna €120 miljoen is wel erg kortzichtig.
 
chrusaor1
 
52
5 augustus 2021 om 18:11
Misschien eeest de gehele tekst lezen. Voor 1/3 van 120 miljoen koop je volgens mij niet 4 of 5 klasse spelers
 
PDVoetbal
 
19
5 augustus 2021 om 18:13
Ten eerste mag er zoals genoemd maar een deel van de transfersom geïnvesteerd worden. Daarnaast ben ik heel benieuwd welke vier á vijf klassespelers van jonge leeftijd jij voor je ziet die een versterking zijn voor Inter met een prijskaartje van +- 25 miljoen? Voor zo’n bedrag kocht Ajax bijv een Anthony, die (zeker op dat moment) niet klaar is om Inter te versterken.
 
MCSILVA
 
16
5 augustus 2021 om 18:15
Ze mogen maar 1/3 herinvesteren in spelers, daarmee kun je geen opvolger voor Lukaku krijgen en /of je team (in balans) significant verbeteren. Mensen moeten beseffen hoe belangrijk de ''belangrijkste speler'' van een team is. Kane bij Tottenham, Lukaku bij Inter etc. voor Inter is het behouden van Lukaku echt wel het belangrijkst...
 
Lierse1997
 
7
5 augustus 2021 om 18:36
Als het zo makkelijk zou zijn dan deed iedereen dat wel denk je niet?
 
gomes1psv
 
1
5 augustus 2021 om 20:45
Draai het eens om: bijna alle topclubs doen veelal hetzelfde. Ze kopen allemaal de meest voor de hand liggende opties en bovendien in het moment en op hun hoogtepunt. Inter doet dat alleen al met Dumfries. Je kunt die jongen al twee jaar lang volgen om een degelijk beeld te vormen en moet er een EK aan te pas komen om overtuigd te raken. En nu klagen dat-ie te duur is. Opportunisme is duur, maar wie een voorbeeld neemt aan bijvoorbeeld een club als Atalanta of Porto, kan het beschikbare geld een stuk verder stretchen.
 
Japie_Krekel
 
35
5 augustus 2021 om 18:10
Ooit werd Lukaku daar samen met De Bruyne en Salah weg gedaan door Mourinho. Wat is dat een kapitale blunder van Chelsea gebleken
 
Bossie
 
44
5 augustus 2021 om 18:13
Dat is een koe in zijn kont kijken. Het ligt er natuurlijk ook aan op welk moment ze bij een club komen .
 
FR-RKC
 
6
5 augustus 2021 om 18:16
Precies, in Nederland sprak men toen schande dat Vincent Janssen niet bij Feyenoord maar bij AZ speelde. Als een speler zich vervolgens tegen alle verwachtingen in spectaculair ontwikkeld dan wordt dat altijd de oude club aangerekend.
 
London Calling
 
4
5 augustus 2021 om 18:24
Elke club zit er wel een keertje naast, Over Vincent Janssen kun je je bijvoorbeeld ook nog steeds afvragen of het wel of geen goede keuze was, heeft het uiteindelijk alleen bij AZ een half jaar goed gedaan. Deze 3 jongens hebben gewoon de wereld top gehaald. Dat je er dan in zo'n korte periode 3 keer zo naast zit is op zijn minst opvallend.
 
Japie_Krekel
 
8
5 augustus 2021 om 18:28
Ik vind het geen koe in de kont kijken want ik gaf toen al aan dat ik het onbegrijpelijk vond dat supertalenten als Lukaku en De Bruyne weg werden gedaan. De Bruyne heeft vervolgens maar 1 seizoen bij Wolfsburg gespeeld om een jaar later al naar City te verkassen voor 75 miljoen en daar meteen furore te maken. Dat is echt totaal verkeerd gezien. Gewoon een enorm domme beslissing als je talent een beetje accuraat kan inschatten. Salah had ik idd niet zien aankomen maar die is zich pas veel later spectaculair gaan ontwikkelen. Van Lukaku en De Bruyne droop het talent al af voor hun 20e
 
Japie_Krekel
 
5
5 augustus 2021 om 18:30
Vincent Janssen kan je toch niet gaan vergelijken met Lukaku en De Bruyne. De een was op zijn 16e al een supertalent en de ander op zijn 17e. Vincent Janssen was een houterige spits met de motoriek van een rat in een wiel die dan toevallig veel scoorde in een competitie waarin een Bjorn Vleminx ook topscorer is geworden
 
MCFC1982
 
12
5 augustus 2021 om 18:51
Fout zat eerst bij werder bremen kwam terug na een goeie uitleenbeurt. En werd dan verkocht aan wolfsburg dat dan op zijn beurt 74mil kreeg van city. Beetje meer research doen. Anders heb je altijd een hele brief klaar. ??
 
real8madrid
 
7
5 augustus 2021 om 19:02
Dan klopt het toch? Na dat goede seizoen stond hij nog onder contract bij Chelsea. Dus nadat Chelsea hem verkocht heeft ie maar 1 seizoen bij Wolfsburg gespeeld voor ie naar city trok en de prem begon te domineren. Exact wat Japie dus zegt... beetje grappig om iemand te willen verbeteren en er dan zo flagrant naast te slaan.
 
Japie_Krekel
 
2
5 augustus 2021 om 19:03
Thanks @real8madrid. Ik begon al aan mezelf te twijfelen want dat is ook hoe ik me het herinner
 
Bossie
 
1
5 augustus 2021 om 19:27
Het blijft natuurlijk lastig in te schatten hoe die drie zich zouden ontwikkelen als ze bij Chelsea gebleven waren. Mocht jij dit wel weten Japie dan zou ik je aanraden om een open sollicitatie te schrijven naar je clupie in Zuid en je zelf aanbieden als scout. Die kunnen ze wel goed gebruiken...
 
Futures
 
2
5 augustus 2021 om 19:28
Man City kocht de Bruyne voor 76 miljoen van Wolfsburg. Chelsea had hem daarvoor al verkocht aan Wolfsburg. Volgens mij zeggen jullie allemaal hetzelfde...
 
cfc261
 
0
5 augustus 2021 om 19:30
En op dat moment nog steeds niet goed genoeg om toen in de basis te starten bij Chelsea. Mourinho wist ook bij een slecht seizoen dat hij de laan uit kon, dus niet zo'n hele gekke keuze.
 
OutlawTurk
 
19
5 augustus 2021 om 18:16
Uiteindelijk heeft Chelsea heel veel prijzen gewonnen zonder die 3 tal, waarvan 2 nog steeds wachten op een CL titel.
 
messi_123
 
2
5 augustus 2021 om 18:20
@Japie_Krekel inderdaad, maar volgende mij konden salah de bruyne, lukaku het niveua nog niet helemaal aan Maar wel een enorme blunder idd
 
AjaxCunian
 
4
5 augustus 2021 om 18:25
Kregen ook niet erg veel kansen, met name de Bruyne.
 
London Calling
 
9
5 augustus 2021 om 18:27
Misschien niet, maar Chelsea pompt o.a. jaarlijks enorme bedragen in jonge spelers om juist die paar pareltjes er uit te pikken. Dan is het best triest wanneer in korte tijd 3 spelers laat gaan die de wereld top halen en vervolgens een enorme bak met geld uit moet geven om een van die drie weer terug te halen.
 
Bon Jovi
 
4
5 augustus 2021 om 18:29
De Bruyne kon wel mee imo, maar Mourinho had een boontje voor Oscar omdat die goed mee verdedigde. Die andere 2 idd niet dus ik vind het ook ietwat makkelijk scoren. Niettemin is het toch wel ergens een beetje gezichtsverlies voor Chelsea, zo veel geld betalen voor een speler die je ooit liet gaan. En stel je eens een aanval met prime Hazard, Salah en de Bruyne voor. De voorbije jaren hebben ze successen gevierd, maar dat hadden er met dat trio nog veel meer kunnen zijn. Lukaku ben ik geen grote fan van, vind ik geen buitengewone spits, maar hij is beter dan Giroud en Werner, dus ja. Het is veel geld maar ze vangen er ook altijd veel voor spelers als tomori en Abraham dus dan kan je deze gok wel wagen, hoewel het een wat hoog bedrag voor hem is. Frappant ook dat Lampard Rice niet kreeg om exact dezelfd reden (geen gezichtsverlies willen lijden) en Tuchel wel Lukaku krijgt, die heeft duidelijk krediet opgebouwd met zijn CL zege. Niet onlogisch uiteraard.
 
Japie_Krekel
 
1
5 augustus 2021 om 18:38
@messi_123 De Bruyne kon een jaar later wel het niveau van City aan en Lukaku had er al een keer aardig wat gescoord in de PL voor West Brom. Een verhuur had ik kunnen begrijpen maar ik begreep destijds niet dat die twee zo snel verkocht werdeb
 
TikkiTakkaToch
 
15
5 augustus 2021 om 18:41
Beetje onlogisch om te beweren dat alleen De Bruyne (welgeteld 1 assist) wél "mee kon draaien" maar Lukaku, die bij Chelsea U23 ongeveer 1 op 1 liep, en Mo Salah in omgerekend 10 wedstrijden 6 goals/assists "niet mee konden draaien". Sentiment ipv feiten.
 
messi_123
 
3
5 augustus 2021 om 19:04
@Japie_Krekel oja dat klopt dan vindt ik dat ze de bruyne weg deden een enorme blunder, salah vindt ik heel erg overhypen, heeft maar 1-2 goeie seizoen gespeeld
 
Bon Jovi
 
0
5 augustus 2021 om 19:07
Neen, ik baseer me op wat ik zag. Zal me worst wezen wat jij denkt. Lukaku was overduidelijk niet klaar en is volgens mij nog steeds (?) niet klaar om een ploeg die het allerhoogste ambieert op de schouders te nemen, Salah nu zeker wel maar destijds ook nog niet. Het zijn er volgens transfermarkt overigens 4 in 10. Nu, de Bruyne was toen ook nog lang niet de speler die hij nu is, daarom zeg ik mee gekund en niets meer.
 
TikkiTakkaToch
 
12
5 augustus 2021 om 19:09
Ben het vaak met je eens Messi 123, maar Mo Salah heeft de afgelopen 5 seizoenen 35 goals/assists of meer geknald, tig records verbroken en was met afstand Liverpool`s belangrijkste aanvaller sinds 2017, vooral in de Champions League, heeft 206 (!) goals+assists de afgelopen 5 seizoenen, is de meest productieve topschutter in de Premier League sinds 2017, boven Kane dus. Hoe in godsnaam is dat `overhypt, Lukaku heeft die cijfers bijvoorbeeld niet. @BonJovi, zo zo, snel getriggerd zeg, blijkbaar een gevoelige snaar geraakt ??
 
messi_123
 
11
5 augustus 2021 om 19:14
@Bon Jovi heb ik dan gezegd dat jij jou niet mag baseren op wat jij denkt??
 
Bon Jovi
 
1
5 augustus 2021 om 19:53
Ik heb het natuurlijk niet tegen jou Messi123, jou mag ik. Ik reageerde op tikkitakka aka ex-lid Brian van dijk aka Real19988 aka Beautifulgame7, vz is helaas machteloos tegen het bannen van zulke leden want die maken gewoon via een nieuw ip adres een nieuwe account aan. Enfin, ik was wel benieuwd geweest. Hazard-de Bruyne-Salah, volgens mij zo'n beetje de 3 beste spelers van het voorbije decennium in de premier league, bij 1 club. Anderzijds, het was jammer geweest om die gasten onder Conte, Mourinho en Sarri te zien. Dan hebben Pep en Klopp ons meer spektakel gebracht.
 
TikkiTakkaToch
 
12
5 augustus 2021 om 21:05
Huh? Ziehier, 1 simpele opmerking en de meest hilarische offtopic beschuldigingen pfff ?? Is trouwens al de 2e keer dat ik "Bon jovi" iemand zie beschuldigen van iemand anders te zijn de afgelopen maand (woordenwisseling over meen ik Hazard gebruikte hij deze tactiek ook tegen iemand) Gevoelige snaar geraakt dus, bekende tactiek overigens om iemand in diskrediet te brengen, op Tokkieprimeur zie je dit niveautje vaak. Zal me echt een worst wezen wie jij denkt dat mensen wel of niet zijn, Sherlock ?????? ONtopic: Nogmaals, zowel Lukaku als Mo als Kevin waren nog niet het gevraagde Chelsea niveau. En gezien de overvolle talentvolle vijver destijds bij Chelsea, logisch dat ze werden verkocht. Achteraf is altijd makkelijk praten, Mourinho treft weinig blaam mijn inziens. Ook bij MU is Lukaku geflopt, kon dus ook bij Chelsea gebeuren destijds
 
messi_123
 
0
5 augustus 2021 om 21:24
@Bon oo oke thanks, voor de rest heb je zeker gelijk in!
 
WillGrigg
 
8
5 augustus 2021 om 18:30
Ik snap sowieso niet helemaal waarom Chelsea hem wil.. ik zou nog een jaartje wachten op Haaland. Ik vind Lukaku nou geen hele bijzondere voetballer.. hij past perfect in de serie A, maar de Premier League bleek al eerder geen goede match te zijn.
 
Teesboer
 
0
5 augustus 2021 om 18:33
Als Haaland naar alle topclubs in Europa zou kunnen dan is de kans niet heel groot dat hij voor Chelsea kiest. Dus je kunt wel wachten, maar er zijn wel meer kapers op de kust voor Haaland.
 
Japie_Krekel
 
6
5 augustus 2021 om 18:36
Hij schoot er bij West Brom toch aardig wat in in de PL
 
Lierse1997
 
6
5 augustus 2021 om 18:38
Inderdaad een belachelijke opmerking. Gewoon heel veel goals gemaakt bij West Brom en Everton.
 
real8madrid
 
2
5 augustus 2021 om 19:05
Ja ga er lekker vanuit dat je haaland kunt halen als elke topclub voor hem op de stoep staat volgend seizoen. Als ie naar City, Bayern, barca, real etc kan dan bengelt Chelsea echt wel ergens onderaan het lijstje hoor
 
El Fenomeno
 
4
5 augustus 2021 om 18:35
Ach ja, die Engelse teams hebben zoveel geld dat het weinig uitmaakt. Beleid van niets, maar door al dat budget kunnen ze alsnog blunders maken zonder grote gevolgen. Kijk alleen al hoeveel trainers Chelsea in de afgelopen jaren heeft ontslagen, om je dood te schamen. En dan nu een speler kopen die je eerder in de selectie had voor een recordbedrag.
 
real8madrid
 
2
5 augustus 2021 om 19:00
Echt hè. Wat een team zouden die hebben. Beeldt je een hazard in topvorm erbij in. Hazard-de Bruyne-salah met daarvoor lukaku. Had Pep nog een miljard of wat mogen spenderen om de prem te winnen
 
straatvoetbal
 
1
5 augustus 2021 om 19:47
Meesterscout piet de visser?? met zijn haviksoog voor talent.
 
maurootje
 
12
5 augustus 2021 om 18:12
Moeilijk, qua geld; meteen doen, maar dit moet inter niet willen, zonder Lukaku is kans op de landstitel klein, je schiet jezelf teveel in de voet. zou voor Milan en Juve een uitgelezen kans zijn. Want als je hoort dat inter Zapata als vervanger wil halen, dat al 30 plus is, idk. Die gaat echt geen 1 op 1 of 1 op 2 lopen. Het is een goede spits, maar is “goed” goed genoeg voor inter? Lukaku is voor inter niet te vervangen. Kijk Hakimi een back is vervangbaar, maar een topspits niet
 
juvedeef
 
6
5 augustus 2021 om 18:17
Ja zonder lukaku is Inter een stuk minder sterk. Zonder hem zijn ze meteen niet meer titel favoriet. Hoop voor de Italiaanse competitie dat hij blijft. Maakt de competitie spannender.
 
maurootje
 
4
5 augustus 2021 om 18:24
En de Derby was altijd al beladen, maar met Lukaku en Ibra tegenover elkaar was echt om te smullen als fan. Beide willen het mannetje zijn
 
TikkiTakkaToch
 
7
5 augustus 2021 om 18:30
Zapata loopt 1 op 2 bij Atalanta, dus die snap ik even niet
 
maurootje
 
3
5 augustus 2021 om 18:35
Dus wat je zegt, Atalanta, zonder druk, totaal ander spelletje dan bij inter. En al 30, ik zou een net ff grotere naam gaan
 
TikkiTakkaToch
 
13
5 augustus 2021 om 18:47
Dus in een minder team zoals Atalanta is het volgens jou makkelijker scoren dan met betere aanvoer bij Inter? oké
 
maurootje
 
0
5 augustus 2021 om 18:51
Zoals ik zeg, Atalanta speelt een heel eigen spelletje dus is niet te vergelijken,ervaren niet de druk zoals de klassieke topclubs in Italië. Hoe je het ook eens of keert het wordt stuk moeilijker voor Zapata
 
TikkiTakkaToch
 
1
5 augustus 2021 om 18:56
Net zoals Inter ook een heel eigen spelletje speelt. Maar goed, jij denkt dat het moeilijker wordt voor Zapata, in een beter team, met betere aanvoer, zoals Inter, ik denk van niet. Ieder z`n mening. (gek dat dan zowel Lukaku als Martinez geen last hadden van je "druk ervaren" argument)
 
maurootje
 
0
5 augustus 2021 om 19:01
Dude, denk is ff na, Lukaku had al voor verschillende topclubs gespeeld, Zapata niet en Martinez ook niet en die heeft dan ook vormdips gehad. Als jij denkt dat hij weer simpeltjes 1 op 2 gaat lopen, prima, maar die mening deel ik niet
 
juvedeef
 
0
6 augustus 2021 om 08:32
Zapata is een prima spits voor de subtop. Maar is niet van hetzelfde niveau als Lukaku. Lukaku maakt je kampioen. En Zapata zeker niet.
 
Bossie
 
5
5 augustus 2021 om 18:15
Lastig het is een mooi bedrag , maar wat koop je terug voor 40 miljoen.
 
MrKrillin
 
1
5 augustus 2021 om 18:49
Abraham?
 
AZE/CHE 4 EVER
 
0
5 augustus 2021 om 20:01
Belotti, Vlahovic, En-Nesyri, Thuram, Kalajdzic, Édouard, Morelos.ditsoort namen zijn dan toch wel haalbaar? Geen van allen zitten op het niveau van Lukaku, maar zijn wel redelijk jonge spelers die nog beter kunnen worden. Lukaku zat ook niet op zijn huidige niveau toen hij bij Inter kwam.
 
messi_123
 
0
5 augustus 2021 om 18:22
Ik hoop gewoon dat lukaku blijft bij inter geef die werner nog 1 laatste kans, want hem ga je toch niet na 1 seizoen al naast het grofvuil zetten? Ondanks dat die zee’n van kansen mist, geef hem nog 1x de kans
 
AjaxCunian
 
1
5 augustus 2021 om 18:27
Zou dan vanaf de flank komen.
 
ACMark
 
3
5 augustus 2021 om 18:23
Het is natuurlijk ook wel enorm veel geld, maar hoe dan ook ga je er op achteruit. Lukaku is echt by far de beste speler van Inter. Ik weet nog wel dat hij er een tijdje uit lag toen Inter in de CL speelde. Dan is het echt een stuk minder. Zapata lijkt me dan wel weer een uitstekende vervanger, maar aan het niveau tippen van Lukaku van vorig seizoen is bijna onmogelijk. Wellicht dat het tegenstribbelen van de directie hem in Milaan houdt; volgens mij heeft hij het zelf ook uitstekend naar zijn zin bij Inter. Laten we het in ieder geval hopen. Zou een groot gemis zijn voor Inter, maar ook voor de Serie A.
 
Benzema20
 
1
5 augustus 2021 om 18:25
Iedereen die zegt dat inter dit blind moet accepteren weten niet precies wat er speelt. Er is verschillende keren aangeven dat Hakimi de enige zou zijn die zou vertrekken. Als je dan nu je beste speler gaat verkopen dan krijg je de hele achterban tegen. Als je dan ook maar 1/3 van het bedrag dus zo'n 40miljoen mag uitgeven dan ruil je dus inprincipe lukaku voor Duvan Zapata wat totaal niet acceptabel is. Inzaghi zal zich ook wel lekker genaaid voelen want ook hem is belooft dat er niemand zou meer zou vertrekken bij zijn aanstelling. Als inter lukaku verkoop zijn ze echt dood want dan gaat de pleuris uitbreken. Las ook al geruchten dat mocht lukaku verkocht worden dat spelers als Lautaro en de vrij ook weg willen omdat ze dan totaal geen toekomst meer zien in het project van inter en het zinkende schip willen verlaten.
 
El Fenomeno
 
3
5 augustus 2021 om 18:34
Inter is eerder in de financiële problemen gekomen omdat ze in de laatste jaren enorm veel spelers hebben gekocht met hoge salarissen. Ze hebben gegokt en gewonnen door eindelijk weer eens kampioen te worden, maar net als Barcelona is het hun eigen schuld door de extreme uitgaven in de laatste jaren dat ze nu financiële tekorten hebben. Covid gaf een extra zetje, maar is niet de grondslag.
 
Lierse1997
 
4
5 augustus 2021 om 18:42
Nee ze zijn in de problemen gekomen doordat de eigenaar plots niet meer met geld op de proppen komt. Valt moeilijk onder wanbeleid te categoriseren naar mijn mening.
 
Bon Jovi
 
2
5 augustus 2021 om 20:02
Een financieel stabiele club is zelfbedruipend en doet geen gekke dingen. Een club die daarentegen boven haar stand leeft en door een eigenaar in leven wordt gehouden voert zeker wel wanbeleid voor mij, je hebt nu eenmaal altijd het risico dat die zakenman er de stekker uit trekt, zoals we al vaak zagen. Met de neergang van vele clubs tot gevolg.
 
Lierse1997
 
0
5 augustus 2021 om 21:07
Als Verhaeghe in het begin bij Brugge ook plots geen geld meer in de club stak dan had Brugge ook een probleem. Zelfbedruipend worden is een werk van de langere termijn.
 
Bon Jovi
 
0
5 augustus 2021 om 21:29
Verhaeghe heeft er nooit een euro in gestoken volgens mij.
 
nuanceman
 
1
5 augustus 2021 om 18:39
Hoop geld natuurlijk maar ja, je bent een sportclub met sportieve doelstellingen, dat lijken we wel eens te vergeten. Tegelijk moet om te kunnen presteren wel je financien op orde hebben. Vermoedelijk speelt Lukaku zelf ook een rol in deze kwestie. Wanneer hij wil en zich financiel fors kan verbeteren dan is er geen houden aan.
 
Zermatt_Person
 
0
5 augustus 2021 om 18:45
Waarom is betaalt Chelsea niet gewoon 30/40 miljoen extra en haalt het Kane? Met Kane heb je een veel betere spits dan Lukaku. Dat is ook terug te zien in de statistieken van Kane en Lukaku. Kane is bovendien ook veel beter in kleine ruimte dan Lukaku.
 
Jorinus
 
1
5 augustus 2021 om 19:09
Denk dat het aan twee dingen ligt: Lukaku en Tuchel. Denk dat Lukaku trots genoeg is om Chelsea eens te laten zien dat ze had volledig mis hadden over hem. Lukaku is bovendien bij Inter echte een rap beest geworden, die inderdaad niet dezelfde passing of techniek in de kleine ruimte heeft, maar wel ongelooflijk veel arbeid voorin verricht met gigantisch veel spierkracht. Een upgrade t.o.v. Timo Werner dus in de speelstijl van Tuchel. 30/40 miljoen is trouwens nog steeds een gigantisch bedrag hoor. Zelfs voor Engelse clubs met suikertantes in Rusland of de Golf/amerika.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
2
5 augustus 2021 om 19:49
Simpel, omdat Chelsea en Tottenham geen zaken met elkaar doen.
 
LevUnited
 
1
5 augustus 2021 om 18:49
Inter heeft ook nog een bedrag van rond de 40/50 miljoen openstaan bij Manchester United, omdat zijn transfer 2 jaar geleden in termijnen zou worden betaald en het schijnt dat ze daar ook nog mee achter lopen. Er zal dus weinig overblijven voor Inter om te herinvesteren.
 
RvB94
 
0
5 augustus 2021 om 19:50
Was het niet ook zo dat als ze niet op tijd betaalde dat United dan Lukaku terug kon eisen? Zou een mooie stunt zijn en dan doorverkopen aan Chelsea
 
Jackiemilburn
 
0
5 augustus 2021 om 18:55
Ik zou het best wel gaaf vinden als Lukaku weer gaat vlammen in de premier League voor Chelsea. Bij United kwam hij niet uit de verf en dat kan maar ik hoop dat Chelsea inlijft.
 
GJ7300
 
0
5 augustus 2021 om 19:35
Meteen dumpen. Als je scouting geen aankomende toppers weet gewoon weer van voren af aan beginnen. Dwaasheid, deze prijzen
 
Verda
 
0
5 augustus 2021 om 20:40
Nu Messi zijn contract niet verlengd zou ik als Chelsea lekker die 120mil + salaris wat ze aan lukaku bieden aan Messi geven voor 2-3 seizoenen. Hij schiet ons vast weer naar de Premier league titel.
 
FRPorto
 
0
5 augustus 2021 om 20:47
Kunnen ze een jaartje Messi voor terughalen
 
Dope-Koe
 
0
6 augustus 2021 om 08:37
Hoe bedoel je geld weggooien door Chelsea.... Oa om die achterlijke bedragen en kooplust van die clubs kijk ik de PL niet. Ze zullen me niet missen, maar das niet mijn probleem.