Nu al alarmfase één voor Ten Hag: 'Woede zal alleen maar toenemen'
Dinsdag, 28 juni 2022 om 07:45

Erik ten Hag heeft zijn eerste trainingssessie als manager van Manchester United achter de rug. Maandag stond de van Ajax overgekomen oefenmeester voor het eerst op het trainingsveld bij de Engelse grootmacht. Ondertussen begint de achterban van United zich steeds meer te roeren, daar de club er nog niet in is geslaagd een toptransfer te bewerkstelligen, terwijl Liverpool (Darwin Núñez) en Manchester City (Erling Braut Haaland) al wel toesloegen. Volgens The Times-journalist Paul Hirst is het nu al alarmfase één voor Ten Hag.

"De fans worden ongeduldig, ja'', vertelt Hirst in gesprek met het Algemeen Dagblad. "En hun woede zal alleen maar toenemen als United geen spelers aantrekt voor de selectie op 8 juli op trainingskamp naar Thailand gaat.'' Ten Hag zag al verschillende spelers vertrekken, maar slaagde er dus nog niet in zijn selectie van een kwaliteitsimpuls te voorzien. Frenkie de Jong moet de eerste aanwinst van Ten Hag worden, maar de Engelsen komen nog geen akkoord overeen met Barcelona. Ook de namen van Antony, Lisandro Martínez, Jurriën Timber en Christian Eriksen vallen veelvuldig op Old Trafford.

Meer: Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze | Blunderende Onana wordt Manchester United niet fataal dankzij Bruno Fernandes

"Dat er slechts langzaam vooruitgang wordt geboekt, ligt niet aan hem (Ten Hag, red.)", gaat Hirst verder. "Zijn superieuren hebben vooralsnog gefaald in het aantrekken van spelers, waardoor de wederopbouw nog altijd niet in gang is gezet. Dat komt ook doordat United een directe pot van 140 miljoen euro heeft en daarmee deal voor deal werkt. Pas als de eerste aankoop is veiliggesteld, schakelt United echt naar andere targets.'' Naast het transfervrije vertrek van Paul Pogba worden ook de geruchten rond Cristiano Ronaldo aangewakkerd. De zaakwaarnemer van de Portugese sterspeler zou gezien zijn met Chelsea-eigenaar Todd Boehly.

"Ik denk dat dat symbool staat voor waar United zich bevindt'', aldus Hirst over de situatie van de Portugees. "Ronaldo ziet zichzelf als een elitespeler, en dat zeggen zijn cijfers ook. Maar United is gezien de prijzendroogte geen eliteclub meer. Ronaldo overweegt zijn opties, omdat hij niet overtuigd is dat United andere clubs kan uitdagen in de strijd om de grootste titels, denk ik dan ook. Maar ook dat kun je moeilijk in de schoenen van Ten Hag schuiven.'' Ten Hag heeft al vaker aangegeven Ronaldo onderdeel te willen laten uitmaken van zijn project bij United. Het contract van de aanvaller loopt nog door tot volgend jaar zomer.

Meer nieuws
   
14:55
14:55
Van 't Schip wordt geen 'Head of Coaching' en praat met Ajax over andere rol
7
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
28
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
16
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (109)

 
PSV18
 
53
28 juni 2022 om 07:55
''terwijl concurrenten Liverpool (darwin Núñez) en Manchester City (erling Braut Haaland) al wel toesloegen'', dit zijn natuurlijk alles behalve concurrenten van United. Voor de topspelers die United wil is het momenteel totaal niet aantrekkelijk om daarheen te gaan, want ze hebben in tegenstelling tot andere clubs nu veel minder te bieden. Die kiezen nu eerder voor City, Chelsea, Liverpool of Spurs. En hoe meer druk vanuit de fans, hoe meer het bestuur natuurlijk geneigd wordt om heel veel geld neer te gaan leggen voor middelmatige spelers, puur omdat er versterking nodig is. Iets wat de afgelopen jaren al erg veel is gebeurd.
 
Lierse1997
 
72
28 juni 2022 om 08:08
Toch zijn ze met de jong bezig, een speler die momenteel een groter aanzien geniet in de voetbalwereld dan iemand als Nunez. Al is het natuurlijk de vraag of die het zelf ziet zitten, maar als het compleet onmogelijk was dan zouden ze het toch niet doen lijkt me.
 
MessiBazoer
 
23
28 juni 2022 om 08:10
Koeman gaf gister aan dat Frenkie enkele dagen geleden tegen hem zei dat hij niet wilde vertrekken. Heeft al vaker aangegeven dat Barcelona echt zijn droomclub is. Benieuwd of Barcelona hem er echt uit gaat werken of dat hij zijn poot stijf houd.
 
baradona
 
113
28 juni 2022 om 08:12
En toch maakt Nunez meer het verschil voor een ploeg dan de Jong ooit zal doen. Ten Hag gokt op de verkeerde spelers, De Jong en Antony gaan op dit niveau het verschil niet maken. Antony komt in de Eredivisie niet eens voor in de top 20 van goals (8) en niet in de top 20 van assist (4) dat zijn hele matige cijfers voor een buitenspeler van de kampioen die 95 goals hebben gemaakt dit seizoen.
 
Yoda
 
34
28 juni 2022 om 08:13
@messiebazoer, Als je bij je droomclub zit, die jou dag in dag uit probeert eruit te werken. Is het dan nog steeds je droomclub….? Dan zou ik zelf toch ongelukkig zijn en kijken naar andere opties.
 
MangoLoco
 
46
28 juni 2022 om 08:15
@baradona. Frenkie was toch weergaloos bij Ajax (vergelijkbaar met Benfica) en had een hele grote impact op die ploeg. Het is nog maar de vraag of Nunez het echt kan laten zien in de concurrentie met Jota, Salah en Diaz. Maar ik geef hem goede kansen hoor. Het gaat mij puur om het stukje over de impact op een ploeg
 
MessiBazoer
 
14
28 juni 2022 om 08:15
@Yoda, Geen idee. We weten ook niet wat hem verteld wordt natuurlijk. Misschien wil Xaxi hem graag houden maar ziet Laporta die 80 miljoen wel héél graag komen.
 
Lierse1997
 
25
28 juni 2022 om 08:17
Nunez moeten we natuurlijk ook nog maar zien. Een uitstekend jaar gedraaid bij Benfica, maar het is niet dat die zoveel indruk maakt als Haaland bijvoorbeeld. En daar betalen ze toch 80 miljoen voor.
 
Ducktaildo
 
22
28 juni 2022 om 08:20
Baradona. Koopmeiners was het toch die die moet aantrekken? Of ben je inmiddels van dit idee genezen?
 
Stefanvan der Windt
 
45
28 juni 2022 om 08:37
Negatieve gelul altijd over de Jong. Er is zoveel misvatting over hem. Tuurlijk zal in directe goals en assist Nunez meer bijdragen aan Liverpool dan Frenkie aan een andere topclub. Laat dat nu net de taak zijn van Nunez. De Jong met Antony vergelijken ook nog... ik stop nu maar met typen??
 
MrKrillin
 
24
28 juni 2022 om 08:40
Ducktaildo Als Man U kampioen wil worden en zelfs de CL winnen (ook al spelen ze geen CL), dan moet Man U met spoed Koopmeiners en Lang aantrekken. Gegarandeerd dat deze spelers het verschil maken in de absolute top itt de Jong en Antony. Met vriendelijke groet Baradona
 
Yoda
 
7
28 juni 2022 om 08:43
@messiebazoer, allemaal heel goed mogelijk. Wat we doen is puur speculeren.
 
WesZol
 
31
28 juni 2022 om 08:44
Dus dat betekent dat we Frenkie de Jong ten alle tijde maar moeten blijven beoordelen op dat ene leuke seizoen bij Ajax? Deze jongen is tenslotte 25 jaar oud en speelt nu 3 jaar bij FC Barcelona zijn droomclub. Maar heeft in deze periode pakweg een handvol goede wedstrijden gespeeld. Het wordt tijd dat de Jong eens iets meer gaat laten zien dat eindeloze gedribbel en die risicoloze balletjes breed en terug.
 
roklo
 
10
28 juni 2022 om 08:57
Dat is zijn spel weszol en als Barcelona hem eens op de goeie plek neerzet dan rendeert ie beter.bij het NL elftal laat ie het steeds wel zien namelijk!!
 
R.Vatros
 
2
28 juni 2022 om 09:10
Frenkie heeft ook op beeld gezegd dat hij helemaal niet weg wilt, dat is ook waar Koeman naar refereerde.
 
Marcel0306
 
5
28 juni 2022 om 09:18
En waarom maakt Nunez precies meer het verschil dan een de Jong of Anthony? Puur en alleen om de doelpunten en assists? Voetbal is wel iets meer dan dat. Vergeten de impact van de Jong sinds hij in Oranje speelt? Of dat Haller de ruimte kreeg door Anthony? Voetbal is meer dan doelpunten en assists. Let wel, hiermee zeg ik niet dat deze 2 spelers United direct terugbrengen naar de top.
 
WesZol
 
7
28 juni 2022 om 11:52
Schei toch uit met dat dat zijn spel is en dat hij bij Barcelona nooit op ''zijn'' plek is de grootste onzin want daar is die vaak genoeg neergezet. Het ligt alleen nooit aan De Jong maar alles alles en iedereen. Het wordt tijd dat De Jong eens wat meer gaat laten zien.
 
KasperStein154
 
4
28 juni 2022 om 15:06
Praat Frenkie nog met Koeman?
 
rmossing
 
1
28 juni 2022 om 18:14
Als je met de vrouw van jouw dromen bent getrouwd maar zij het minder ziet zitten en ziet je liever gaan dan ga je ook anders denken. Ieder persoon wilt namelijk bevestiging in een relatie. En Barca geeft die bevestiging niet.
 
MangoLoco
 
5
28 juni 2022 om 08:13
Vorig jaar had United een topzomer, maar het seizoen erna was drama. Sancho, Varane en Ronaldo. Het leek een mooi jaar te worden na de 2e plaats in het seizoen ervoor. Bij Liverpool precies andersom en kijk hoe die afgelopen seizoen hebben gespeeld. We moeten het maar even afwachten. Real Madrid haalde ook geen echte versterkingen vorig seizoen na een slecht jaar en won de CL + La Liga.
 
YoeriCFC
 
9
28 juni 2022 om 08:16
Van een topzomer kun je toch niet spreken? Een selectie die al niet echt lekker gebalanceerd was werd nog verder uit balans gebracht en de manager die er zat, waar de incompetentie vanaf spatte, mocht blijven zitten ondanks de vele alternatieven die er vorig seizoen waren! Sancho kan op termijn schitteren, maar Varane en Ronaldo waren echt miskleunen. Varane (lees er de reacties op na) werd al niet gezien als degene die Maguire bij de hand zou nemen en was zelf al een verdediger waar de foutjes regelmatig inslopen. Ronaldo is puur en alleen gehaald om hem uit de handen van Manchester City te houden. Er was geen plan, hij paste niet in wat United wilde gaan doen en het team is in een week tijd volledig omgebouwd tot een team wat halfbakken ervoor moest zorgen dat Ronaldo kon scoren. Als United vorig jaar geen transfers had gedaan en alleen de manager vervangen hadden dan waren ze 3e geworden, daar ben ik heilig van overtuigd.
 
Lierse1997
 
13
28 juni 2022 om 08:24
Ik denk dat ze bij Man U echt heel blij mogen zijn dat ze Ronaldo gehaald hebben. Het is veel te makkelijk dat allemaal op hem te steken. En het feit dat ze het allerminst beter deden in wedstrijden zonder hem zegt eigenlijk al genoeg. Zonder de goals van Ronaldo had het nog slechter kunnen zijn.
 
YoeriCFC
 
6
28 juni 2022 om 08:39
Het seizoen voor Ronaldo kwam ging het een stuk beter met United. Ik ben het met je eens dat het zonder de goals van Ronaldo lastig zou zijn geworden voor United, ze zouden zeker ook de CL groep niet uitgekomen zijn! Ik zeg ook niet dat het allemaal Ronaldo`s schuld is. Ik zeg wel dat zijn komst voor meer problemen gezorgd heeft op een moment dat de matige manager Solksjaer die er niet bij kon hebben. Hij moest zijn elftal ombouwen, een elftal waar hij al 3 jaar aan aan het sleutelen was! Daarom zeg ik ook specifiek dat als United vorig seizoen geen transfers had gedaan, maar een nieuwe (competente) manager aangesteld hadden dat het ze een stuk beter afgegaan was. 6 van de 10 problemen van vorig seizoen zijn opgelost als je een fatsoenlijke manager voor die groep had gezet. Bovendien vind ik het echt heel erg overdreven om te spreken van een topzomer als je een talent in wording, een overhypte CV en een oude topscorer koopt.
 
Lierse1997
 
4
28 juni 2022 om 08:54
Een topasoliet was het wel niet inderdaad. Wel geen slechte natuurlijk. Sowieso vind ik dat argument dat ze tweede geworden zijn niet zo een goed argument. Liverpool en Chelsea kenden dramatische periodes dat jaar, Arsenal een rampzalig begin en Tottenham sukkelde ook.
 
YoeriCFC
 
3
28 juni 2022 om 09:04
Alleen is dat ieder jaar zo. Er zijn steevast teams die slechter presteren en andere teams presteren beter. United heeft op 2 seizoenen na de afgelopen 10 jaar niet gepresteerd zoals men verwacht had. De reden dat Leicester kampioen kon worden was omdat Chelsea in een diepe, diepe crisis zat, de chemie tussen Manchester City en Pellegrini op was, Arsenal zichzelf was en Manchester United onder Van Gaal niet uit het dal kwam! Zij stonden er wel in de twee jaar dat ze tweede werden.
 
Lierse1997
 
1
28 juni 2022 om 09:22
Vorig naar niet. City, Liverpool, Chelsea, Tottenham en arsenal waren toch allemaal min of meer op de afspraak en buiten Chelsea hebben die zich allemaal al (gevoelig) versterkt. Ik zie dus weinig redenen om aan te nemen dat er opnieuw zo veel verval zal zijn.
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 10:33
Wie had van te voren verwacht dat Chelsea halverwege het seizoen 2015-'16 op een 15e plek zou staan? Dit soort dingen zie je van te voren niet aankomen. City heeft vorig seizoen ook een hele, hele slechte start gehad, kijk naar Arsenal's start, kijk naar Chelsea's vorm na januari. Er zijn heel veel factoren die meespelen waardoor het team opeens kan stoppen met presteren. Dit zie je vaak niet echt goed aankomen, maar vaak is niet altijd en af en toe zie je het aankomen. Ik geef United te meeste kans om niet lekker uit de startblokken te komen en na week 10 alweer achteraan de rij te bungelen..
 
MangoLoco
 
2
28 juni 2022 om 11:50
Yoeri, Hetzelfde zou dus ook andersom kunnen dan toch? Dat Bruno de vorm weer heeft, dat Sancho zijn 33 g/a niveau van Dortmund weer gaat laten zien en dat United met een aankoop of 3 ineens een seizoen heel goed gaat draaien. Precies vanwege hetzelfde als wat jij aangeeft. Er kunnen heel veel redenen worden aangedragen, waarom het dit seizoen ondanks een hoop kwaliteit in de selectie toch niet van de grond is gekomen. Je kunt Ronaldo moeilijk individueel als miskleun rekenen, alleen al om het feit dat hij United naar de volgende ronde van de CL heeft geschoten in zijn eentje. Ik zie ten Hag wel in staat om Ronaldo in volle kracht te laten vlammen. Zeker als hij 1 van in zijn ogen, sleutelspelers mag halen van de club.
 
YoeriCFC
 
0
28 juni 2022 om 13:20
Ja, dat kan. Daarom zeg ik ook dat als ik zou moeten kiezen welke topclub gaat onderpresteren dit seizoen, dat ik mijn geld op United zou zetten. Het is een gok, het is gissen. Zolang de transfermarkt open is is er sowieso niets zinnigs te zeggen over de eindklassering van het volgende seizoen.
 
Seenter
 
4
28 juni 2022 om 08:55
Dat je ciry en Liverpool noemt kan ik begrijpen maar de spurs en Chelsea daar kan munu prima mee concurreren.
 
KasperStein154
 
0
28 juni 2022 om 15:03
@PSV18 dan noem je clubs op die hoger staan en aantrekkelijker zijn en dan noem jij Spurs, Spurs dat net zo slecht presteerde als Man Utd en ongeveer van hetzelfde niveau is. Aparte vergelijking.
 
KasperStein154
 
0
28 juni 2022 om 15:05
Spurs heeft dit jaar geluk gehad dat Utd en Arsenal de laatste jaren ondermaats spelen anders was het echt geen 4e geworden.
 
 
7
28 juni 2022 om 07:58
Dit is toch al jaren zo bij United? Je zou verwachten dat ze daar een keer wat van leren, maar ieder jaar is het hetzelfde liedje. Dat mensen hierover nog verrast zijn ??
 
MessiBazoer
 
7
28 juni 2022 om 08:11
Niet mee eens. Bij United was het altijd zo dat ze juist heel veel geld uitgaven, aan de verkeerde spelers. Nu doen ze juist (te) rustig aan en gaan ze voor hun nummer 1 target, Frenkie.
 
YoeriCFC
 
13
28 juni 2022 om 08:14
Dat is toch hetzelfde idee? Ook bij De Jong geven ze veel te veel geld uit voor een speler die ze niet verder gaat helpen..
 
MessiBazoer
 
18
28 juni 2022 om 08:28
Daar denk ik anders over.
 
Youngblood16
 
5
28 juni 2022 om 09:15
Want? Wat heeft de Jong bewezen dat jij zo overtuigd bent van zijn kwaliteiten?
 
DieGelbeReds
 
11
28 juni 2022 om 09:28
@Youngblood, een blinde kan nog zien dat Frenkie de Jong één van de betere middenvelders op de nummer 6 positie is. Dan moet je hem alleen wel als nummer 6 gebruiken en dát is nou exact wat Barcelona niet heeft gedaan.
 
arsenal890
 
7
28 juni 2022 om 09:42
Toen hij bij barca op die plek de kans heeft gekregen heeft die allerminst laten zien dat hij op die posities één van de betere middenvelders zou zijn.
 
arepa
 
4
28 juni 2022 om 11:00
Ook bij Barca heeft die vaak op die positie gespeeld. Misschien is het moeilijk te accepteren dat Frenkie niet de speler is geworden waar wij allemaal op hoopten.
 
juppie34
 
1
28 juni 2022 om 11:36
Op 6 spelen betekent niet meteen dat hij kon spelen zoals Frenkie gebruikt kan worden. Ik heb meerdere spitsen als 9 zien spelen maar daar ook niet tot hun recht komen in het systeem dat ze voetballen. Aan elke positie zit een rol vast die je moet spelen. Van Gaal laat Frenkie vaak in een vrije rol. En geeft hem daarin vertrouwen. Misschien geeft Xavi hem te veel opdrachten in zijn spel dat hij niet kan doen wat hij kan.
 
Intermilan70
 
3
28 juni 2022 om 08:46
Ik gun ten hag echt het beste na zijn mooie prestaties met ajax. Maar vrees toch echt dat dit verkeerd gaat af lopen ManU is al jaren een rotzooi en we weten ook dat Louis altijd gelijk heeft. Denk dat ze gewoon rond plek 5 gaan eindigen en dat is vaak niet goed genoeg.
 
Blackhawk
 
4
28 juni 2022 om 07:59
Ik denk dat de meeste United fans ook even realistisch moeten zijn en dat hun club momenteel even in minder trek is bij topspelers om naartoe te gaan. Geen CL voetbal en de laatste jaren niet best gepresteerd. Ten Hag moet de tijd krijgen om rustig te kunnen bouwen aan een nieuw team. Als je het middenveld kan versterken met Frenkie en evt nog een verdediger mag je denk ik al tevreden zijn als United dan.
 
MrKrillin
 
2
28 juni 2022 om 08:44
Man U blijft gewoon een onwijs grote club. Een club die meer salaris kan bieden dan meeste andere clubs. Een Kane als hij keuze had tussen CL met Spurs of EL met Man U, keuze snel gemaakt. Grotere club, grotere geschiedenis, meer druk, meer fans, meer media aandacht, Man U werkt met een zeer bescheiden budget, voor PL begrippen. Hebben op meer posities versterkingen nodig. Kunnen dus niet snel vraagprijs betalen en dan doorschakelen naar volgende target. Verschil van 10 a 20 mil is momenteel voor deze club erg groot (en verschil tussen 1 of 2 grote aankopen).
 
Soccerfan_1
 
2
28 juni 2022 om 09:02
Over die fans hoeft ten hag zich in ieder geval geen zorgen te maken. Die geven hem alle tijd en ze steunen hem door dik en dun. Dat hebben ze al aangegeven. Ze weten dat het tijd kost. Maar ik snap de frustratie richting de club wel. Ze roepen ook steeds geef ten hag nieuwe spelers. Die heeft hij nodig. Er zullen genoeg spelers zijn die graag naar man Utd willen en zeker nu er een andere weg in is geslagen qua trainer en spel.
 
Real CF Madrid
 
27
28 juni 2022 om 07:59
Maar ze hebben altijd nog Maguire!
 
tinus45
 
13
28 juni 2022 om 08:21
En niet te vergeten topper Donny.
 
roklo
 
11
28 juni 2022 om 08:58
En die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt!! Haha
 
roklo
 
2
28 juni 2022 om 08:59
Ik doel op maguire natuurlijk hé?
 
Duivendrecht
 
8
28 juni 2022 om 08:09
Ik snap ook niet waarom Erik Ten Hag naar Man United is gegaan. Je had beter gewoon bij Ajax kunnen blijven. Daar speel je tenminste Champions league en wordt wel een goed transferbeleid gevoerd.
 
Yoda
 
29
28 juni 2022 om 08:11
Maar ja, dan zit je wel bij Ajax. En als je ambitie hebt dan mag je best dromen van een baan in een grotere competitie.
 
YoeriCFC
 
10
28 juni 2022 om 08:13
Ik begrijp de keuze voor United ook niet, maar een langer verblijf bij Ajax zou ook dom geweest zijn. De koek leek wel echt op en wat mij betreft was het geluk ook wel echt op! Ik las hier ook meer en meer dat de fans Ten Hag wel zat waren en als je ziet welke stappen PSV gemaakt heeft de afgelopen jaren dan denk ik dat het kampioen worden zonder echte tegenstand ook wel klaar is voor Ajax.. Ten Hag had beter kunnen wachten op een Dortmund, een Leipzig of een andere leuke club dan deze slecht gerunde club met fans die compleet waanzinnig zijn en nog steeds ieder jaar doen alsof ze kampioen horen te worden..
 
juppie34
 
0
28 juni 2022 om 11:44
Ten Hag heeft veel gehad aan Overmars. Als Overmars was gebleven dan was Ten Hag ook gebleven maar je wist gewoon toen Overmars vertrok, dit is ook het einde van Ten Hag bij Ajax. Ten Hag hoopt gewoon de coach te zijn die de wederopstanding van United te weeg kan brengen.de supporters wilde hem. Het bestuur pakt gewoon niet door.het bestuur van Man Utd is nu een beetje het Arsenal onder Wenger niet te veel uitgeven en middelmaat.
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 13:22
Niet teveel uitgeven? Sinds wanneer? Ze hebben geen greintje voetbalvisie, maar de eigenaren van United geven het meeste geld uit van iedereen!
 
Schop1989
 
4
28 juni 2022 om 08:23
stilstand is achteruitgang, helemaal in het voetbal
 
Soccerfan_1
 
4
28 juni 2022 om 09:03
Een mens wil toch wel eens een nieuwe uitdaging.
 
Benzema.
 
1
28 juni 2022 om 09:14
Omdat hij de kans kreeg om naar een grote club te gaan. Over zo'n stap hoeven de meeste niet twee keer na te denken.
 
BillyAshcroft
 
2
28 juni 2022 om 10:03
Ten Hag heeft het maximale bereikt bij Ajax. De Champions League is voor Ajax leuk meedoen en alles mee zit, misschien een kwartfinale. Concurreren met de grote clubs ga je niet kunnen. Dan gaat nog een rondje uit naar Heerenveen, Groningen en RKC al snel vervelen. En dan ga je eens kijken hoe het in de echte top is. Want hoe je ook went of keert, Man Utd is nog steeds een van de grootste clubs ter wereld, ondanks het wanbeleid en de matige successen.
 
YoeriCFC
 
14
28 juni 2022 om 08:10
Wie zijn de realistische opties voor United waar je echt over een toptransfer kunt spreken? Ik zie ze niet echt lopen. United zal wel verder wegzakken, zeker als Ten Hag een leuke Nederlandse enclave gaat starten. Als je ziet hoe Tottenham en Arsenal (realistischere concurrenten van United dan Liverpool en City) zich versterkt hebben dan denk ik dat United nog angstig achterom moet kijken naar Leicester en West Ham voor ze vooruit kunnen kijken!
 
MessiBazoer
 
8
28 juni 2022 om 08:14
Frenkie? Verder vind ik het wel een beetje onzin wat je zegt. United heeft met Ronaldo, Varane, Fernandes en onder anderen Sancho echt wel kwaliteit. Het kwam er gewoon totaal niet uit. Jaar ervoor nog 2e geëindigd hè. Als zo’n team een duidelijk plan heeft en het zit wat mee. Is top 4 echt geen wonder ofzo. Er hangt gewoon een ontzettende negatieve sfeer rond die club. Logisch hoor, maar de selectie is echt niet zo slecht dat ze perse minder zijn dan Arsenal of Tottenham.
 
YoeriCFC
 
9
28 juni 2022 om 08:27
De Jong moet het top target worden? De jongen die bij Barcelona al drie jaar teleurstelt en nu aan de kant geschoven wordt voor 2 jochies van 19 en een oude Busquetes? Ik zie helemaal niets in de transfer van De Jong naar United. Hij zal in de Premier League, ondanks papa Ten Hag, ook wel niet goed gebruikt uit de verf komen (wat voor excuus men dan weer bedenkt ben ik wel benieuwd naar).. De negativiteit is wel terecht denk ik toch? De club is in vrije val geraakt sinds een wonderkampioenschap in 2013 en is nog steeds herstellende. In 10 jaar tijd hebben ze Moyes, Van Gaal, Mourinho, Solksjaer, Rangnick en Ten Hag gehad als managers. Dat zijn op Solksjaer na, allemaal fantastische managers die het verder overal hebben laten zien. Het bestuur heeft jarenlang een loser als TD naar aanleiding van een leuke deal met Chevrolet! Er is toch geen enkele reden om te denken dat het nu wel goed zal gaan?
 
Soccerfan_1
 
3
28 juni 2022 om 09:04
De jongen die bij barca al 3 jaar op de verkeerde manier misbruikt wordt kan je beter zeggen.
 
Lierse1997
 
10
28 juni 2022 om 09:52
Om een of andere reden wordt de jong dus al bij drie verschillende managers “verkeerd” gebruikt. Om een of andere reden overkomt dat een de Bruyne, Modric of Pedri niet. Echte toppers worden namelijk niet verkeerd gebruikt.
 
YoeriCFC
 
7
28 juni 2022 om 10:35
Ach precies dit gezwans dus. Als De Jong echt zo goed was dan zou hij het overal en altijd kunnen. Dat is wat spelers echt goed maakt. Het ligt altijd aan iedereen behalve onze blonde toyboy "frenkie"
 
Harun Deniz
 
0
28 juni 2022 om 20:37
Is pedri al een echte topper dan
 
Lierse1997
 
4
28 juni 2022 om 08:15
Gvardiol lijkt me voor achterin een hele goede en multifunctionele optie. En op het middenveld zou ik als Man U zijnde absoluut voor Rice gaan. Zal gigantisch duur zijn maar die heeft wel al bewezen echt heel goed te zijn. Verder is een goede rechts of linksbuiten ook wel nodig, maar daar zijn de opties echt veel te duur vind ik zelf (Raphina en zeker Anthony). Maar bijvoorbeeld Leao zou ik wel een interessante optie vinden. Het eindproduct is niet geweldig maar hij zorgt wel voor chaos aan die linkerkant waardoor je anderen ook ontlast.
 
TILBURG013
 
0
28 juni 2022 om 08:17
150 vraagt West Ham voor Rice.. onmogelijk. Leao recent z’n contract verlengt bij Milan..
 
Lierse1997
 
0
28 juni 2022 om 08:22
Ga eens langs met 80 miljoen pond en zie wat de reactie van West Ham is. En Milan zal ook echt wel beginnen nadenken bij een aanbieding van rond de 50 miljoen.
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 08:30
Gvardiol schijnt te gaan verlengen en pas volgend seizoen te vertrekken. Laat ze eerst maar eens wat spelers lozen, want tot nu toe hebben ze al een overschot aan gasten op die posities lopen en kost het ze geld zat. Martial bijvoorbeeld speelt nog steeds bij United..
 
Lierse1997
 
1
28 juni 2022 om 08:57
Als je moet wachten tot zulke spelers vertrekken dan ga je nog lang moeten wachten vrees ik. Wel ben ik het met je eens dat een goede trainer veel kan doen. Een opstelling De Gea-Wan Bissaka-Varane-Maguire-Shaw-aankoop-Fred-Bruno-Sancho-Ronaldo-aankoop is echt wel goed genoeg voor de top 4. Want Man U en zijn spelers zijn echt niet zo dramatisch als velen doen uitschijnen. Ze hebben gewoon drie jaar gewerkt met een matige coach en die dan vervangen door een hele slechte coach.
 
roklo
 
0
28 juni 2022 om 09:04
Dus jij vind dat een verdediging van wan bissaka, maguire, varane en shaw slecht functioneert omdat de coach niet goed was? Heb je wel eens wedstrijden gekeken? Die maguire kan er helemaal niks van man! En shaw en wan bissaka zijn ook geen hoogvliegers.. daar zit juist 1 van fr grootste problemen van united.. de verdediging!
 
Lierse1997
 
4
28 juni 2022 om 09:24
Ja. Maguire doet het gewoon goed bij Engeland, dat is echt geen prutser. Absoluut geen wereldverdediger maar wel gewoon een goede. Als Tottenham met spelers als Reguilon, Dier, Sanchez, Doherty en Emerson top 4 kan halen dan moet dat ook kunnen voor Man U.
 
YoeriCFC
 
0
28 juni 2022 om 10:37
Maar door wie zo benoemd? Door wie zijn ze benoemd als "beste spelers van de Pl" want ik heb dat zeker nooit zo gezien en ook (op een United analist na) nog nooit horen zeggen door iemand.
 
MrKrillin
 
0
28 juni 2022 om 08:46
YoeriCF Voordeel is dat de andere concurrent Chelsea alleen maar spelers kwijt geraakt is en niet versterkt. Dus blijft een concurrent voor plek tm 4
 
YoeriCFC
 
0
28 juni 2022 om 10:38
Geef het een week, er wordt nu steeds geschreven dat er deze week vuurwerk gaat komen.. Ik geloof het niet, maar we gaan het zien. Anders kan ik nu alvast toto'tjes in gaan vullen dat wij de Europa League van 2023-'24 gaan winnen..
 
Mr_knowledge
 
2
28 juni 2022 om 08:56
Als Man U zijnde zou ik eerst Kounde halen of die Pau Torres. Niet gelijk alleen maar Nederlanders halen of van eredivisie. Zodra je een stabiele verdediger hebt dan zou ik toch even polsen wat Wijnaldum wilt. Was voor PSG gewoon een basiskracht bij Liverpool. Kijken of je nog een middenvelder kan halen en dan proberen Kane of juist een goede buitenspeler binnenhalen. Bij goede buitenspeler dan zet je Ronaldo in de spits.
 
wolterx
 
0
28 juni 2022 om 09:54
Zou iemand als Abraham van toegevoegde waarde zijn voor Man U? Is geen Haaland maar op Ronaldo na zie ik bij Man U niemand die onder normale omstandigheden elk jaar er ~15 in de PL gaat maken, met zeker ruimte voor uitschieter naar boven zou een spits als Abraham die Engels voetbal kent geen gek idee zijn. Misschien ook balletje opgooien bij Ousmane Dembele, zal er geen 10 maken in de PL maar kan aanvoer voor spits wel verbeteren, is een betere speler dan Antony en zal significant goedkoper zijn. Benieuwd of ze Phillips ook op oog hebben nog, zou met De Jong heel interessant kunnen zijn. Je mist dan nog scorend vermogen bij Man U maar bal gaat makkelijker naar voren verplaatst worden en zowel de Jong als Phillips hebben goed besef van wanneer ze verdediging af moeten schermen. Moet nog een hele hoop gebeuren, dat staat vast, en met budget dat ze nu beschikbaar hebben gesteld ga je in zware strijd voor top 4 komen. Ik denk dat Ten Hag centrale opties wel meer beschermd gaat krijgen, is oprecht geen slechte kern maar moet echt extra lijn voor de defensie komen om door te groeien.
 
Lierse1997
 
0
28 juni 2022 om 10:21
Phillips is al zo goed als rond met city, die vogel is gaan vliegen. Ik neem toch aan dat je op Calvin Phillips doelt.
 
wolterx
 
0
28 juni 2022 om 10:24
Ja, doelde op Kalvin Phillips inderdaad. Ook voor City prima aanvulling op selectie dan trouwens.
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 10:41
Zoals het er nu voorstaat gaat Dembele nergens heen en zal hij toch gaan verlengen bij Barcelona. Als United een poging doet voor Abraham kan Chelsea dwars gaan liggen, zij hebben het recht op een eerste bod. Ik denk dat je op termijn van dit hele team af moet, met uitzondering van Sancho en Fernandes. De rest is niet goed genoeg om te concurreren met de grote 2
 
Yoda
 
0
28 juni 2022 om 08:10
Nou, dat heeft ten Hag iig al mee; dat als het niet van de grond komt, de media het eerst nog zoekt bij uitblijven van fatsoenlijke aankopen.
 
RamboKolombo
 
0
28 juni 2022 om 08:24
Als United terug in de top wilt dan moeten ze gewoon Felix halen. Ik schat hem net zo goed als Haaland en Mbappe.
 
cuco10
 
8
28 juni 2022 om 08:35
Dan schat je dat verkeerd in. Potentie heeft hij zeker maar daar zit Felix nu nog ver vandaan.
 
RamboKolombo
 
0
28 juni 2022 om 15:10
De enige die echt resultaten boekt is Mbappe want Haaland heeft ook helemaal statistisch niks bereikt dan mag je Haaland ook niet benoemen iemand die met land en club niks heeft bereikt en ook geen topscoorder is. Iniedergeval je moet niet mieren neuken en probeer gewoon te begrijpen wat ik bedoel want deze 3 zijn eigenlijk de allerbeste. Je kan ook gewoon zien dat ze hun potentie zullen waarnaken maar dan heb je ook een ander generatie met pedri en fati. Dus je moet gewoon begrijpen wat ik bedoel want messi ronaldo lewa benz tijdperk is gewoon klaar
 
Schop1989
 
2
28 juni 2022 om 08:24
Beter geen aankopen dan 3e of 4e keuzes waar v Gaal het mee moest doen. Ik heb nu al flashbacks....
 
MarcusR97
 
5
28 juni 2022 om 08:26
"Concurrenten man city en liverpool" momenteel mag je dat niet eens zo noemen. Niveau west ham en normaal gesproken everton. Dat is waar we nu staan, man city en liverpool zijn niet eens in zicht zover lopen ze voor.
 
Yoda
 
1
28 juni 2022 om 08:47
Dat is wel waar ja. Ik zou het op dit moment eerder rivalen noemen. Ik denk dat het een compliment voor ten Hag zou zijn als United weer een echte concurrent genoemd gaat worden van Liverpool en City. En dat hoop ik van harte, United vind ik gewoon een hele mooie grote club die veel dichter tegen de top-plaatsen moet zitten dan nu het geval is.
 
Lierse1997
 
4
28 juni 2022 om 09:54
No way dat Man U mee doet voor de titel. 35 Punten was het verschil dit jaar met City, vorig jaar 12 en het jaar daarvoor 33. Ten Hag levert al uitzonderlijk werk als ze de top 4 halen.
 
Yoda
 
1
28 juni 2022 om 10:00
hey hangover, met dezelfde feiten zou je ook kunnen stellen dat solksjaer met bijna dezelfde spelers het daarna niet meer lukte, het met deze groep onder Rangnick nog minder werd en dat je je kunt afvragen wat er überhaupt nog aan kwaliteit in deze groep zit als ten hag er verder mee moet gaan.... het is dus maar wat je wil zien, nietwaar?
 
YoeriCFC
 
0
28 juni 2022 om 11:16
Greenwood? Ik mag toch hopen dat hij nooit meer in de buurt komt van het eerste elftal?
 
YoeriCFC
 
0
28 juni 2022 om 11:37
Absoluut niet. Zijn borgtocht is verlengd, niet meer dan dat
 
Siemjo
 
0
28 juni 2022 om 09:08
Je kan wel aangeven dat je een transfer budget hebt van 140 miljoen, maar je hebt als Manchester United ook een schuld van 750 miljoen. Manchester United zit in het zelfde straatje als Barcelona. Spelers die voor heel veel geld zijn aangetrokken en nu gratis de deur uitlopen. Geen Champignons League dus van daar uit ook geen inkomsten. Ronaldo die weg wil. De problemen worden steeds groter.
 
Hachimann
 
0
28 juni 2022 om 09:28
Hoe kom jij erbij dat Ronaldo weg wil dan? Heeft zelf al aangegeven op z'n social media dat hij zal blijven omdat hij het team niet in de steek wil laten, betere sources dan de speler zelf ga je niet vinden als het gaat om wat hij "wil".
 
Benzema.
 
0
28 juni 2022 om 09:08
En de namen die bij United genoemd worden word je ook niet echt warm van. Frenkie zou wel een topversterking kunnen zijn maar lijkt er zelf niet veel zin te hebben. Die andere namen komen allemaal te kort. Timber wellicht leuk voor de toekomst maar die staat er niet gelijk. Ik snap het volledig dat de fans zich zorgen maken.
 
Stijlvol
 
2
28 juni 2022 om 09:10
Omdat Ten Hag nu daar aan het roer staat, weet voetbalzone de titel wel weer te dramatiseren. Het is gewoon alarmfase 1 voor de club zelf. Ten Hag zal zijn werk wel gewoon doen.
 
The Mariner
 
3
28 juni 2022 om 09:12
"Dat er slechts langzaam vooruitgang wordt geboekt, ligt niet aan hem (Ten Hag, red.)", gaat Hirst verder. "Zijn superieuren hebben vooralsnog gefaald in het aantrekken van spelers". Huh, valt toch wel mee? Er is geen club in England die meer uitgaf aan nieuwe spelers de afgelopen 9 jaar. vanaf 2013 Juan Mata Marouane Fellaini Wilfried Zaha Nick Powell Federico Macheda Ben Amos Radamel Falcao Ángel Di María Ander Herrera Luke Shaw Marcos Rojo Daley Blind Tom Cleverley Víctor Valdés Anderson Morgan Schneiderlin Bastian Schweinsteiger Memphis Depay Nani Matteo Darmian Chicharito Anthony Martial Adnan Januzaj Sergio Romero Paul Pogba Henrikh Mkhitaryan Zlatan Ibrahimovic Eric Bailly Axel Tuanzebe Alexis Sánchez Romelu Lukaku Nemanja Matic Victor Lindelöf Timothy Fosu-Mensah Andreas Pereira Fred Diogo Dalot Bruno Fernandes Harry Maguire Aaron Wan-Bissaka Daniel James Odion Ighalo Donny van de Beek Alex Telles Jesse Lingard Edinson Cavani Dean Henderson Amad Diallo Jadon Sancho Raphaël Varane en Cristiano Ronaldo.
 
Champies
 
2
28 juni 2022 om 09:20
Dit is eigenlijk echt bizar wat ze allemaa gekocht hebben en wat het ze heeft gebracht.. zijn weinig clubs die zoveel “namen” hebben gehaald waar zo weinig uit kwam..
 
Bundy_sr
 
0
28 juni 2022 om 09:29
FC Barcelona het zelfde verhaal met: Umtiti, Braithwaite, Coutinho, Griezmann, Depay, Dest, Chryginski, Pjanic en zo kan je door gaan
 
The Mariner
 
0
28 juni 2022 om 09:45
@Champies Misschien is dat juist het probleem. Teveel "namen" (lees Diva's), te weinig naar het "team" gekeken. Bovendien betalen ze veel en veels teveel daar, het lijkt niet op te kunnen. Sanchez werd verhuurd aan Inter maar United betaalde zn salaris door omdat Inter zulke salarissen niet kon ophoesten. En als je Maguire 4 ton per week geeft blijft het Maguire en wordt het niet opeens Ramos of v Dijk. Ze hebben daar gewoon geld teveel.
 
Champies
 
0
28 juni 2022 om 10:32
Ja je hebt gelijk, veel te vaak maar gekocht om de naam zonder te kijken of het in het team zou passen. Ten Hag zal dat wel doen maar dan moet hij wel de tijd krijgen.
 
tifo123
 
3
28 juni 2022 om 09:32
Alarm fase 1? De beste man staat net op het trainingsveld. Als United er iets van wilt maken gunnen ze hem de tijd om iets op te bouwen. De laatste jaren hebben ze genoeg tijd verspild mede door dit soort paniekzaaierij van de pers.
 
sebasjuh
 
0
28 juni 2022 om 09:37
Snappen die supporters niet dat die twee teams nog verre van concurrenten zijn? Je moet als United weer bouwen naar dat niveau en dan kan je beter de trainer eerst rustig kijken om de juiste aankopen te laten doen zodat je echt gaat groeien en niet blijft aanmodderen zoals de laatste jaren.