'Ontevreden Kluivert en Raiola balen stevig van beslissing Di Francesco'
Vrijdag, 21 september 2018 om 13:33

Justin Kluivert transfereerde afgelopen zomer naar AS Roma, maar tot op heden komt de negentienjarige aanvaller nauwelijks aan spelen toe. De voormalig buitenspeler van Ajax zat woensdag zelfs niet in de wedstrijdselectie toen de Italiaanse grootmacht het in Spanje, in het kader van de Champions League, opnam tegen Real Madrid (3-0).

Kluivert is tot op heden drie keer in actie gekomen voor Roma. De Nederlander kreeg een invalbeurt bij de Serie A-wedstrijden tegen Torino (0-1 winst), Atalanta (3-3) en Chievo (2-2), waarbij hij tijdens zijn debuut tegen de club uit Turijn de assist van het beslissende doelpunt voor zijn rekening nam. Kluivert is dan ook teleurgesteld dat hij niet aanwezig was bij het duel met Real.

De jongeling en ook zaakwaarnemer Mino Raiola zouden volgens La Gazzetta dello Sport stevig balen van het feit dat de aanvaller gepasseerd is door Eusebio Di Francesco. De trainer liet eerder op de persconferentie weten dat sommige spelers beter konden toekijken bij het duel: "Soms kan zo'n wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen."

"Hij (Kluivert, red.) moet blijven werken en duidelijk tactisch nog beter worden. Het is te vroeg voor mij om te zeggen dat hij een prima seizoen gaat spelen, maar hij heeft wel het talent", besloot de trainer. De tweevoudig international van Oranje, die Roma minimaal 17,25 miljoen euro kostte, heeft tot medio 2023 getekend bij de Italiaanse topclub.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (126)

 
 
146
21 september 2018 om 13:35
Ik weet het is al vaak gezegd maar wat moet die jongen toch denken als je Ajax nu de eerste 3 punten ziet pakken in de CL waar je zelf bij had kunnen zijn, en nu geen minuten gaat maken bij Roma in CL
 
TheoSanders
 
331
21 september 2018 om 13:40
Ik denk niet dat Ajax CL had gehaald als Justin Kluivert nog bij Ajax zat.
 
ninjakai
 
62
21 september 2018 om 13:54
Jawel hoor. Tadic werd gehaald als vervanger van Ziyech en niet als vervanger van Kluivert. Labyad en Bande zijn de vervangers van Kluivert. Als Kluivert nu nog bij Ajax had gezeten, zat die ook gewoon op de bank. Hij had namelijk al de concurrentie strijd van Neres verloren. Voor Labyad was het wel beter geweest. Dan was hij de grote aankoop geweest van een andere club, in plaats van de breedte aankoop van Ten Hag. Labyad moet nu hopen op volgend seizoen, echter zijn de invalbeurten weinig positief. Wat Kluivert zelf betreft, zonde van het talent, gerechtigheid voor de persoon. De hoeveelheid gal die Kluivert over Ajax uitgespuwd heeft, alleen al om weg te komen. Hoop snel een contractverlenging voor de ligt te zien voor 1,5 mil netto.
 
Edo
 
36
21 september 2018 om 14:03
We zijn net begonnen he, Labyad krijgt heus zijn kansen nog wel. Hij kan zelf beter worden, hij kan in mindere wedstrijden de kans krijgen, er kunnen blessures komen, etc. Zelfde geldt voor Kluivert. Hij krijgt nu een overduidelijke tik van de trainer. Dat is alleen maar goed voor hem. Maar hij is nog een kuiken, dus dit seizoen gaat echt niet de rest van zijn carrière bepalen. Kijk naar Depay, die was op deze site ook al 10 keer afgeschreven toen hij bij United zat. Geduld is een schone zaak.
 
markerazzi
 
86
21 september 2018 om 14:20
De vergelijking met Depay vindt ik alleen niet kloppen. Depay ging weg als topscorer van de ED en grote man aan de kant van PSV. Kluivert heeft maar een handvol redelijk tot goede wedstrijden gespeeld voordat hij vertrok. Hopelijk gaat Kluivert snappen dat er nog veel arbeid verzet moet worden om zijn talent, wat hij zeker heeft op topniveau te laten zien.
 
Formus
 
12
21 september 2018 om 14:35
Markerazzi: ik denk dat dit Kluivert kan maken of breken. Het is nu aan hem om met deze tegenslag om te gaan en aan de trainer te laten zien dat ie njiet meer om hem heen kan. Als ie nu gaat spuien via de media (en/of via Raiola), dan heeft ie een groot probleem denk ik
 
Rugu
 
11
21 september 2018 om 16:30
Niet helemaal, Tadic werd weliswaar als vervanger voor Ziyech gehaald. Tadic is wel gehaald met de miljoenen van Kluivert, dus jou punt gaat niet helemaal op. Daarbij waren Bande en Labyad al gehaald volgens mij voordat Kluivert vertrok. ON: Leven Kluivert en Raiola dan echt in een droomwereld? Als werkelijk elke analist en 98% van de mensen hier op voetbalzone zegt dat Kluivert nog lang niet van het niveau AS Roma is dan zal dat wellicht best zo kunnen zijn toch? Had Kluivert dan echt verwacht dat hij in dit soort wedstrijden bij de selectie zou zitten, laat staan minuten zou mogen maken?
 
Edo
 
4
21 september 2018 om 16:51
@rugu Vooropgesteld: dit "nieuws" komt van de krant. Niet rechtstreeks uit de monden van Kluivert en Raiola zelf. Pas als een van hen het zegt, kunnen we het echt aan hun toerekenen. Als de krant het zegt, kan het ook zomaar niet waar blijken te zijn. En verder hebben zij natuurlijk helemaal niets te maken met wat analisten en voetbalzoners er van vinden. Zij kijken zelf wat ze willen, en handelen daar naar. Wat ze vervolgens echt verwachten zullen we nooit weten. Uiteindelijk zal Kluivert in elk geval zeker verwachten dat hij gaat spelen. Roma gaat natuurlijk geen miljoenen weggooien.
 
 
2
21 september 2018 om 16:59
Ik ben het wel met Theosanders eens. Ik denk dat het voor Ajax achteraf beter is geweest omdat er nu sneller op de transfermarkt gehandeld moest worden.
 
Donkers
 
37
21 september 2018 om 13:41
Precies zo zie je maar weer. Grote mond overal maar uiteindelijk was de beste optie voor hem om bij Ajax te blijven. Ben benieuwd wanneer hij aan spelen toe gaat komen of dat we hem over een paar jaar terug zien in de eredivisie terwijl de Jong en de Ligt zichzelf dan wel hebben doorontwikkeld.
 
Edo
 
14
21 september 2018 om 14:05
Donkers Wat "uiteindelijk" de beste optie voor hem was, kunnen we natuurlijk nu nog helemaal niet beoordelen. Het seizoen is net begonnen en Kluivert is nog piepjong. Veel te vroeg om conclusies te trekken.
 
Lee112
 
28
21 september 2018 om 14:21
Bij Ajax had hij nu ook gebankt. Zie hem tadic niet eruit spelen. Nu bankt hij ook voor meer salaris. Verder ben ik verbaasd dat hij dacht ff vast te spelen. Zaakwaarnemer heeft hem echt verpest
 
Formus
 
5
21 september 2018 om 14:32
Lee, volgens mij had ie misschien niet gedacht om te spelen, maar wel gedacht om bij de wedstrijdselectie te zitten. Dat was dus een fikse tegenvaller
 
Michel Daniel
 
12
21 september 2018 om 14:34
Hij is nog lang niet 'verpest'. Het seizoen is net begonnen en is al een aantal keren ingevallen. Hij moet alleen niet gaan lopen miepen, maar vechten om zichzelf in het elftal te spelen. Alles wat Di Francesco hier zegt is volledig waar. Hij krijgt zijn kansen echt nog wel.
 
Lee112
 
3
21 september 2018 om 14:50
Ooo op zo een manier. Nou iedere minuut dat hij heeft gespeeld dit seizoen is 1 minuut meer dan ik op voorrand had gedacht. Dacht echt dat ze hem meteen zouden verhuren. In de cl zie ik hem tegen grote clubs niet spelen
 
Nick Danninga
 
5
21 september 2018 om 15:23
@edo: en wat de beste optie voor hem als mens was zullen we helemaal nooit weten. Een voetballer is meer dan een carrière.
 
Edo
 
3
21 september 2018 om 16:26
@nick Inderdaad. Daar kunnen wij al helemaal niks zinnigs over zeggen. Kijk naar Drenthe, die heeft allemaal dingen gedaan waar wij helemaal niks van snappen. Maar hij heeft er zelf geen moeite mee, althans zo ziet het er uit. Dus wat wij er van denken te moeten vinden is echt volstrekt irrelevant.
 
DonnyDelano
 
30
21 september 2018 om 13:43
Zou Kluivert bij Ajax wel een basisplaats gehad hebben met de komst van Tadic?
 
Ajax33*
 
15
21 september 2018 om 14:10
Waarschijnlijk niet maar hij had wel bij de selctie gezeten met grote kans op speel minuten. Waar hij nu op de tribune zat. Ajax speelt zoveel wedstrijden waardoor hij zeker weten genoeg wedstrijden had gespeeld. Nu is het een grote gok, en de kans redelijk klein dat hij veel gaat spelen.
 
Bergwijn
 
51
21 september 2018 om 13:53
Die jongen heeft gewoon een hele grote bord voor zijn kop. Op zijn leeftijd hoort hij nog steeds bij Ajax te voetballen maar meneer voelt zich te groot voor Ajax en vertrekt naar een Italiaanse topclub. Die zien we over paar jaar (nadat hij is verhuurd aan Atlanta en Empoli) terug in de Eredivisie bij PEC Zwolle.
 
memphisdepay
 
6
21 september 2018 om 14:04
Oow ja want jongens als Rekik, Bruma, Krul, Bakkali, Ake etc. Of zelfs een minder talentvolle speler als Luuk de Jong hebben ooit voor Pec Zwolle gespeeld. Nu zal jij wel aankomen met een speler als Bouy maar die heeft ten eerste zware blessures gehad en ten tweede was die veel minder ver dan Kluivert. Misschien is het geen handige stap maar over 2 seizoenen is Kluivert nog steeds pas 21 en wie weet is een stapje terug dan wel weer een goed idee, maar dat zal zeker geen Pec Zwolle zijn, eerder clubs als Feyenoord of PSV.
 
Ajax33*
 
9
21 september 2018 om 14:16
Je hebt deels gelijk, maar het gat Bergwijn meer om de stelling dat hij gewoon te vroeg is weggegaan, hij had dit jaar bij Ajax zelfs niet eens een basisplaats gehad, maar de kans op speel minuten had wel veel groter geweest. Maar je hebt gelijk dat het niet per definitie een slecht hoeft te zijn om jong naar het buitenland te gaan, maar er zijn niet heel veel voorbeelden waar het echt goed is uitgepakt. De spelers die jij noemt waren voor overgrote deel een grotere toekomst voorspeld dan waar ze nu spelen, maar het blijft koffiedik kijken....
 
Bergwijn
 
3
21 september 2018 om 14:21
@ MemphisdepayHet zegt al genoeg dat je denkt dat Feyenoord iemand als Kluivert zal gaan halen. Ik zie eerder Messi naar Feyenoord gaan dan dat Kluivert naar Feyenoord gaat.De kans dat PSV voor hem zal gaan is ook heel klein. De meeste supporters van PSV willen Justin Kluivert absoluut niet in hun shirt zien.Ajax, PSV, Feyenoord zijn in mijn ogen uitgesloten voor Justin Kluivert, mocht hij terug willen naar de Eredivisie.
 
 
5
21 september 2018 om 14:34
Inderdaad een stapje terug is geen probleem als je zo hoog begint. Daarna nog een stapje en je speelt nog steeds op prima niveau. Tot je opeens een stapje terug moet naar een club aan de onderkant van de Russische competitie en vervolgens eindigt in de keukenkampioen divisie. De stap naar Roma is prima, maar als hij nu al begint te zeiken om speeltijd is de plaat voor z'n kop van ongekende omvang. Op basis van wat verdient hij meer speeltijd? Die 3 wedstrijd bij Ajax? Pleur op man.
 
memphisdepay
 
3
21 september 2018 om 15:14
Nou wat zegt dat dan precies. Stel je voor Feyenoord heeft een linksbuiten nodig en Kluivert zou graag terug naar Nederland willen zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Feyenoord heeft ook gewoon Vermeer gehaald ook daar waren de supporters in eerste instantie niet blij mee maar dat vergaat wel. PSV gaat wel vaker voor mislukte eredivisie spelers uit het buitenland dus waarom zouden ze niet bij hem uit kunnen komen? Omdat hij 1,5 seizoen bij Ajax in het eerste heeft gespeeld en een arrogante speler was? Dat zijn de supporters alweer vergeten als hij 2x scoord. PSV heeft zelfs Reis in genade genomen en ook Labyad wilde ze afgelopen zomer terughalen. Verder zegt het genoeg dat jij totaal niet terugkomt op het punt dat jij maakt dat we talentvolle spelers zogenaamd terug gaan zien bij Pec Zwolle. Labyad hebben we teruggezien bij Utrecht omdat hij geen afstand wilde nemen van zijn salaris en veel te zwaar was. Maar wanneer je een normale mentaliteit hebt en al iets hebt bewezen in de eredivisie dan zal er echt wel een top 4 club zijn die je wil overnemen.
 
atleticofc
 
2
21 september 2018 om 15:31
Reis in genade aannemen is wat anders dan een speler (terug)halen die de club heeft geschoffeerd. Geloof maar niet dat Labyad echt terug kon naar Psv. Dat is nooit een serieuze optie geweest. Die jongen zal nooit, maar dan ook nooit meer in een PSV shirt komen te spelen.
 
memphisdepay
 
3
21 september 2018 om 15:44
Nou dan geloof je het toch niet. De media beweerde toch echt wat anders net zoals Labyad zelf. Dat PSV het ontkent om geen gezichtsverlies bij de supporters te krijgen dat begrijp ik natuurlijk. Maar ik denk dat PSV hem deze zomer echt heeft proberen binnen te halen.
 
DonCoXxX
 
3
21 september 2018 om 16:10
@memphisdepay, altijd makkelijk om de "geslaagden" te noemen, want je vergeet al die naamlozen die niet eens bij Wolfsburg op de bank zitten maar bij de amateurs beland zijn of in een klein voetballand een schraal loontje bij elkaar spelen. Geslaagden zet ik tussen haakjes, want van Persie is de enige die het gemaakt heeft door zeer jong over te stappen naar een topclub, en die had zichzelf onmogelijk gemaakt in Rotterdam. Als je jong maar een topclub gaat en je zit een treedje lager op de bank bij Wolfsburg of Anderlecht dan heb je in mijn ogen je potentieel niet waargemaakt, omdat je te weinig gespeeld hebt als jonge prof op de leeftijd die Justin nog heeft. Zelfs Royston Drenthe heeft zijn carriere vergooid; die heeft als enige van de "geslaagden" financieel onafhankelijk kunnen zijn, maar omdat hij niet zo intelligent is, is dat geld allang op. Cruyff heeft ooit uitgelegd dat een speler zich aan het begin van zijn carriere moet richten op een optimale sportieve ontwikkeling, want dan komt het geld vanzelf en dan verdienen ze vanaf hun 27e optimaal. Maar de jeugd is zoals altijd eigenwijs en moet het zelf ondervinden. Terecht overigens, want je moet het als jongeman zelf uitvogelen want dan leer je ervan, maar het is jammer dat de ouders daar geen rem op zetten. Daar kan Royston nu over meepraten. Hoe dan ook, ik vind het ontzettend jammer dat juist Justin Kluivert dit nu overkomt, want hij heeft weleenswaar nog weinig laten zien bij Ajax, maar hij heeft wel laten zien over unieke kwaliteiten te beschikken die geen enkele Nederlandse voetballer bezit en die vaardigheden zijn in de toekomst nodig bij Oranje. Helaas heeft Kluivert naar zijn moeder en Raiola geluisterd, mensen die een financiele klapper wilde maken, en niet naar zijn vader die het advies gaf te blijven om Justin de kans te geven om zich optimaal te ontwikkelen. Pa is ironisch genoeg de enige in zijn omgeving die er verstand van heeft.
 
memphisdepay
 
0
21 september 2018 om 16:53
Goed verhaal waar ik het volledig mee eens ben! Het gaat mij alleen om het punt dat wanneer een speler zoals Kluivert of bijvoorbeeld Bakkali echt niet zo maar bij clubs als Pec Zwolle terecht komen. Die jongens hebben aangetoond goed te kunnen voetballen en als het dan na 2 of 3 jaar niet geslaagd is dan kun je echt nog wel naar een top 4 club of bijvoorbeeld Anderlecht of Brugge. Je moet dan wel over een goede mentaliteit beschikken en op tijd het stapje terug maken. Maar ik vind het belachelijk om te lezen dat mensen hier beweren dat hij over 2 of 3 jaar bij Pec Zwolle speelt.
 
Tscheu La Ling
 
4
21 september 2018 om 14:58
Dit heeft iedereen zien aankomen. Ik vrees voor hem dat het uiteindelijk "een Swansea" wordt.
 
WillemHolder
 
0
21 september 2018 om 15:15
Het is maar de vraag of hij bij Ajax aan spelen toe zou komen met Tadic er nu bij.
 
Michel Daniel
 
2
21 september 2018 om 18:42
Wat die jongen toch moet denken? Wat dacht je van "ik speel bij 1 van de beste en mooiste clubs van Europa, train en speel samen met een geweldige selectie voetballers van een niveau wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt, mag af en toe invallen tegen de beste teams van Italie en misschien Europa, woon in misschien wel het mooiste land wat er bestaat.............................................. enz.
 
jaakke
 
0
21 september 2018 om 19:32
Tja, er gebeurt nu precies wat ik al voorspelde. Kluivert gaat niet of nauwelijks spelen bij Roma en heeft dan wss weer geen geduld en zal vertrekken, om uiteindelijk ergens in de krochten van de eredivisie te gaan spelen.
 
Raad van State
 
31
21 september 2018 om 13:37
Tja Kluivert, je had op voorhand ook wel mogen verwachten dat dit zou gaan gebeuren.
 
Dejan
 
10
21 september 2018 om 13:39
Lastige situatie voor Kluivert natuurlijk. Aan de andere kant weet zo'n Cengiz Ünder, die toch ook niet van een Europese grootmacht kwam, zich wel redelijk in de basis te spelen daar. Kluivert moet zijn kansen afwachten en die direct grijpen.
 
svenvijver
 
52
21 september 2018 om 13:42
Maar die cengiz is toch wel veel beter dan kluivert.
 
MGMV
 
16
21 september 2018 om 13:47
En natuurlijk ook 2 jaar ouder en dus verder in z'n ontwikkeling. Kluivert z'n kans komt ook nog wel, als hij maar beseft dat hij er voor moet werken en niet 1, 2, 3 in de basis komt. En Under toont ook aan dat talent de kans krijgt.
 
senorsam
 
14
21 september 2018 om 13:47
Cengiz heeft in het begin ook lang moeten wachten en hard moeten trainen om het tot de basis te schoppen. Kluivert en Raiola moeten geduldig zijn, ik zie Kluivert op den duur wel El Shaarawy vervangen die in mijn ogen te weinig brengt.
 
svenvijver
 
5
21 september 2018 om 14:11
Ik zie al een 24 jarige under en een 22 jarige kluivert voor me op de flanken.
 
Gerardovic
 
11
21 september 2018 om 14:19
Die is dan ook minimaal drie klassen beter dan de teveel gehypte kluivert. Bij Ajax had hij nu ook zeker niet gespeeld maar zou hij wel op de bank zitten met veel meer kans op speelminuten. Bovendien lekker in Amsterdam met je vrienden en champions league... Maar nee, niets van dat. Lekker je “eigen” keuzes blijven maken Justin, je hebt er kijk op
 
WillemHolder
 
5
21 september 2018 om 15:31
Liever bij Roma op de bank dan bij Ajax. Under vond men ook niet heel bijzonder en die heeft zich er toch ingewerkt en dat gaat bij Kluivert ook gebeuren. Die komt er wel. Over paar jaar zullen de meeste Ajax supporters trots praten dat ze een aanvallend talent hebben voortgebracht, maar nu lopen ze nog te baschen
 
Gerardovic
 
6
21 september 2018 om 14:19
Die is dan ook minimaal drie klassen beter dan de teveel gehypte kluivert. Bij Ajax had hij nu ook zeker niet gespeeld maar zou hij wel op de bank zitten met veel meer kans op speelminuten. Bovendien lekker in Amsterdam met je vrienden en champions league... Maar nee, niets van dat. Lekker je “eigen” keuzes blijven maken Justin, je hebt er kijk op
 
 
3
21 september 2018 om 14:46
Welk toernooi was die wedstrijd Real - Roma dan? De intertoto cup?
 
Varkenoord1988
 
55
21 september 2018 om 13:40
Zonde want talent heeft hij meer dan voldoende. Eerlijk gezegd wist iedereen dat dit ging gebeuren. De volgende stap zal uitlenen worden. Ik denk dat Ajax blij moet zijn dat die snotaap weg is met zijn zaakwaarnemer. Prima keuze van Ajax. Wie zou op dit moment tadic in willen ruilen voor kluivert..
 
Edo
 
6
21 september 2018 om 14:07
Het is pas half september.... uitlenen is een optie. Een andere optie is dat Kluivert de komende maanden gaat wennen, doorgroeit, leert, en zijn kansen gaat pakken. Heb toch eens een beetje geduld. Neres had ook minstens een half jaar nodig om te wennen, die werd ook afgeschreven na 2 wedstrijden, nou daar heeft niemand het meer over.
 
Lee112
 
9
21 september 2018 om 14:35
Die geduld heeft Justin niet en dat gaat hem opbreken. Bij roma laten ze je rustig ontwikkelen, maar als je nu al klaagt, dan vraag je er zelf om. Ik denk dat roma hem indd gaat verhuren in de winter.
 
Ajax-61
 
3
21 september 2018 om 16:18
in z'n laatste wedstrijd voor Roma het embleem kussen en dan verhuurt worden aan een Cagliagri ofzo in de winterstop inderdaad...
 
Edo
 
2
21 september 2018 om 16:28
@lee, ja Kluivert moet ook geduld hebben, dat klopt. Maar ik doelde op het gebrek aan geduld bij de reageerders hier. Kluivert is door een deel al lang afgeschreven. Zij moeten ook eens geduld hebben. Er zijn talloze voetballers geweest die een moeilijk begin hadden, en die het wel hebben gered.
 
JMPR
 
56
21 september 2018 om 13:40
Maar even in alle ernst! Wat hadden Raiola en Kluivert nu zelf gedacht?? Nee, natúúrlijk wordt er niet direct een basis plaats ingeruimd voor snotneus Kluivert, als die er überhaupt al ooit komt! Voor een spelertje uit de jeugd van Ajax, niet eens het grootste talent, die een paar wedstrijdjes in Ajax 1 heeft mogen spelen?? Het was ook bijzonder intelligentie keuze van de heer Kluivert om de adviezen van nota bene zijn eigen vader te negeren en zijn oren te laten hangen naar zijn op geld beluste moeder en zaakwaarnemer.
 
JordyB
 
5
21 september 2018 om 14:23
Een ervaren zaakwaarnemer als deze zag dit al van mijlen ver aankomen. Vraag is dan of hij deze scenario ook heeft voorgeschests of dat hij zich van de domme hield en houd. Ik ben geneigd dat laatste te zeggen, simpelweg om de €s veilig te stellen.
 
tubby
 
0
22 september 2018 om 14:57
Jordyb, je begrijpt dat een speler die zich wel goed ontwikkeld veel meer oplevert voor een zaakwaarnemer. Ik geloof niet dat een ervaren zaakwaarnemer als raiola zichzelf in de voet schiet.
 
Ruudos
 
0
21 september 2018 om 18:37
Wat boeit Raiola het nu. Die heeft zijn centen binnen en speelt nu het spelletje mee.
 
svenvijver
 
16
21 september 2018 om 13:41
Cengiz Under vond ik best goed spelen tegen Real Madrid. Ik denk niet dat kluivert de basisplaats kan pikken van hem.
 
Apocalyps
 
49
21 september 2018 om 13:42
'"soms kan zo'n wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen."' Dit is een aardige jab naar de desbetreffende spelers toe. Ik gun hem een mooi avontuur bij Roma, maar ik blijf zeggen dat hij beter naar z'n vader kunnen kunnen luisteren...
 
Edo
 
7
21 september 2018 om 14:09
Ja, dit is klare taal, dat zien we niet vaak zo. Hopelijk pakt Kluivert die boodschap serieus op en doet hij zijn best. Hij heeft nog tijd genoeg.
 
Vazieman
 
20
21 september 2018 om 13:43
Tsja, hier hadden we Kluivert al voor gewaarschuwd, maar hij wou zo nodig weg bij Ajax. Als je amper een seizoen in de Eredivisie hebt gespeeld en nauwelijks iets gepresteerd hebt met Ajax, dan ben je in de pikorde bij AS Roma een nobody.Dit is ook het Raiola effect: dikke bankrekening maar een carrière die als een nachtkaars uitgaat. Dat wordt uitlenen geblazen aan pak hem beet Bologna of Cagliari.
 
Master D
 
12
21 september 2018 om 13:43
Dat is het risico wat Kluivert en Raiola bewust hebben genomen door bij AS Roma te tekenen. Dan kun je inderdaad zomaar een keer op de tribune belanden. Dan kun je wel teleurgesteld zijn, maar je had dit vantevoren ook kunnen bedenken.
 
MGMV
 
15
21 september 2018 om 13:45
Ach, teleurstelling is normaal natuurlijk en van tegenslagen wordt hij ook alleen maar harder. Alles is Kluivert tot nu toe komen aanwaaien (zonder het slecht te bedoelen) en neem aan dat hij zelf ook wel weet dat je niet van het ene op het andere moment een vaste waarde bent daar. Roma heeft een grote selectie met diverse toppers en als ik het zo gevolgd heb zijn ze daar nog altijd genoeg van 'm gecharmeerd dat hij echt z'n kans nog gaat krijgen. En bij Roma loopt het nog altijd niet zo gesmeerd als gewenst, dus dat bemoeilijkt het ook om talenten 'even' een kans te geven.
 
blackpool
 
5
21 september 2018 om 13:52
Jouw laatste zin is juist een kans voor Kluivert. Als het elftal niet draait gaat hij uiteindelijk wel een kans krijgen. Als het elftal draait als een geoliede machine dan mag hij af en toe invallen.
 
MGMV
 
9
21 september 2018 om 13:56
Ja, dat kan beide kanten op inderdaad. Doelde zelf meer op dat de trainer terugvalt op meer bewezen/ervaren krachten, maar het kan Kluivert dus ook een kans bieden om een kans te grijpen als anderen het blijven laten afweten. Hoe dan ook gewoon hard blijven doorwerken en die kans komt vanzelf wel.
 
locovato
 
9
21 september 2018 om 13:48
Het is nog vroeg in het seizoen. Hij zal vast en zeker wat minuten maken tegen de mindere clubs. Echter moet hij veel explosiever zijn, zowel aanvallend als verdedigend. Bij zijn laatste invalbeurt zag je duidelijk dat hij zwak deed mee verdedigen waardoor de tegenstander een aanval kon opzetten waaruit een tegendoelpunt is gevallen. Hij moet veel pittiger zijn tijdens een tegenaanval en passrichtingen etc. afschermen. Cengiz daarentegen geeft de volle 100% zolang hij op het veld staat, wat er wel voor zorgt dat hij meestal na 70/75 min wel helemaal op is.
 
Jeroen-AMF
 
3
21 september 2018 om 13:53
Jammer voor hem. Had nog prima een toevoeging kunnen zijn in de selectie van Ajax. Heeft toch net wat meer snelheid en een eigen actie dan wat er nu in de selectie zit. Maar misschien was hij net als van de Beek een 12/13e man geworden. Per wedstrijd bekijken wat er nodig was. Blijft jammer voor beide partijen!
 
El Barto
 
9
21 september 2018 om 13:54
Wat hadden ze in alle eerlijkheid verwacht? Je gaat als 19 jarige jongen naar een grote club in een topcompetitie. Dan wordt het sowieso het eerste en waarschijnlijk ook het tweede jaar keihard aanpoten, zorgen dat je op het niveau komt dat een club als Roma nastreeft. Mij lijkt Roma een club die een talent echt wel een kans zal geven, mits je aantoont stappen te zetten. Misschien dat er van tevoren afspraken zijn gemaakt of beloftes zijn gedaan over de speeltijd. Maar dan nog, het is en blijft topsport. Je moet als speler dit niveau aankunnen of op de training aantonen dat je ernaar toe groeit. Kluivert zou eens advies kunnen vragen bij Van Persie, die in zijn beginperiode bij Arsenal ook zo begon te piepen. Totdat Bergkamp hem terecht wees. Jammer genoeg heeft Roma geen Bergkamp. Bovendien, als je nu kijkt naar het niveau van Ajax, dan zou Kluivert ook daar hard moeten werken om aanspraak te maken op speeltijd.
 
tubby
 
0
22 september 2018 om 15:01
El barto, misschien kan Totti het doen, die zal vast vaak genoeg een bakkie pleur doen bij de club.
 
Tornado72
 
7
21 september 2018 om 13:55
Wat had Kluivert dan verwacht, dat hij gelijk een onbetwiste basisspeler zou zijn? Dat riekt bijna naar kinderlijke naïviteit. Raiola had beter moeten weten, ik geloof ook nooit dat het Raiola iets uitmaakt. Kluivert is ontevreden als hij dat blijft wil hij aan het eind van het seizoen weer weg en dan kan Raiola weer de boer op om Kluivert ergens anders te slijten met alle financiële voordelen die dat voor hem meebrengt.
 
007
 
6
21 september 2018 om 14:19
Raiola denkt alleen aan zichzelf, aan z'n bankrekening. Elke normale zaakwaarnemer had Justin geadviseerd om gewoon bij Ajax te blijven. De kans op slagen is in Kluiverts situatie gewoon zo klein. Helaas lijkt het nu dat junior de verkeerde stap heeft gemaakt. Persoonlijk zit ik er echt niet mee. Het gaat goed met Ajax...
 
tubby
 
0
22 september 2018 om 15:03
Ik denk dat raiola dat ook geadviseerd heeft, hij heeft toch juist veel meer aan een goede ontwikkeling van Justin. Je wordt niet de rijkste zaakwaarnemer door de kantjes ervanaf te lopen.
 
Maestrop
 
7
21 september 2018 om 13:59
Het is nog maar september en nu al beginnen de berichten omtrent geklaag over speeltijd. De tekst die de trainer uitspreekt, is wat mij betreft veelzeggend. Ze zijn er bij Roma natuurlijk ook wel onderhand achter gekomen dat Kluivert bij lange na niet het niveau heeft dat Roma nastreeft. Dan krijg je teksten als dat hij getalenteerd is, maar nog wel veel moet leren.
 
HichamAmsterdam
 
0
21 september 2018 om 13:59
Ajax is dom geweest ze hadden makkelijk een terug huur clausule kunnen bedingen.. want dat kluivertje niet ging spelen 1e jaar wist iedereen.. maar ja dan moet je zo een jongen natuurlijk wel netjes behandelen wat in dit geval ook niet zo was... iedereen kan lullen wat ie wil maar Kluivert die bij Ajax vertrok kent alleen maar verliezers...
 
Master D
 
5
21 september 2018 om 14:49
Wat had Ajax precies aan een terughuurclausule gehad? Dat ze hem verder mochten opleiden voor AS Roma, zonder dat ze er iets extra's voor hadden gekregen? Ajax heeft het vertrek van Kluivert prima opgevangen en heeft hem niet meer nodig. Dat Kluivert niet heeft kunnen bedenken dat ie het eerste jaar niet zou gaan spelen in Italie is toch vooral zijn probleem.
 
HichamAmsterdam
 
1
21 september 2018 om 15:28
dan had je Labyad niet hoeven te halen.. gebasseerd op ze huidige contract gaat dat je een paar miljoen kosten. Je had Kluivert komend seizoen kunnen hebben terwijl Roma zijn salaris betaalde en hij al gegarandeerd een transfer bedrag zou opleveren... dat is zaken doen om dat te begrijpen zal je wat tijd moeten besteden op andere fora dan vz
 
Master D
 
2
21 september 2018 om 16:11
En als we Kluivert hadden gehad. Wat dan? Hadden we dan CL gehaald? Oh dat hebben we nu ook al. Hadden we dan om de titel in Nederland meegedaan? Oh dat doen we nu ook al. We hebben het geld al binnen, de resultaten zijn prima en we kunnen verder met spelers waarvan er in elk geval nog een kans is dat ze een toekomst bij de club hebben. Dat is pas zaken doen. Niet een speler zonder toekomst bij je club terug huren, terwijl hijzelf eigenlijk niet meer voor Ajax wil spelen. Misschien moet je wat minder tijd op die andere fora besteden, want schijnbaar ligt het niveau daar nog lager dan hier.
 
HichamAmsterdam
 
0
21 september 2018 om 18:44
vandaar dat labyad speelde toen neres geblesseerd was ?? ja je hebt gelijk labyad doet niet onder aan Kluivert die kan ook aan beiden kanten iemand vervangen alsof het niks is.. en bovendien heeft labyad een hele gekke sprint en heeft veel voorzetten gegeven ?? een talent als Kluivert die er zo wat letterlijk is begonnen met voetballen, ga je de komende 10 jaar vrees ik niet weer opleiden. Ik hoor je na Bayern wel over hoe we Kluivert hadden kunnen gebruiken.
 
Master D
 
1
22 september 2018 om 08:42
Misschien moet je nog een keer de boel terugkijken. In de twee wedstrijden die Neres gemist heeft na VVV hebben Tadic en Ziyech op de vleugel gespeeld en kwam van de Beek in het elftal. Dat ging wel aardig volgens mij. Labyad heeft 1 kans gehad, die verpest en toen is Ten Hag doorgeschakeld. Je wilt mij horen na FC Bayern over hoe we Justin hadden kunnen gebruiken? Hebben we het over Justin Kluivert die in zijn hele carriere 1 doelpunt tegen een club uit het linkerrijtje Eredivisie gemaakt heeft? Die gaat tegen Bayern ook niks klaar spelen (wat je ook nog niet van hem mag verwachten).
 
JDG84
 
7
21 september 2018 om 14:04
Stevige tekst “voor spelers die denken dat ze het al gemaakt hebben”. Zit je dan met je houding van een ster op de tribune te kijken, leuke transfer, mooi land, lekker salaris en dan je zitvlees trainen.
 
Fortress
 
7
21 september 2018 om 14:13
Precies die dingen die de trainer aanhaalt zag heel de wereld behalve hij. Hij heeft talent en veel potentie, maar is nog te onstuimig, te wild en rend soms als een kip zonder kop over het veld, omdat meneer zo graag wil laten zien wat hij kan met als gevolg onnodig balverlies. In Nederland heeft hij nog wel aardig bijgedragen aan het attractieve spel van Ajax met acties, assists en doelpunten en omdat Ajax tot de beste ploegen van de eredivisie hoort en er in nl matig tot slecht verdedigd word, viel hij op. Roma is echter slechts een van de topploegen in Italie en bij alle ploegen lopen goede sterke verdedigers rond want dat is het eerste waar Italiaanse ploegen aan werken en als dat staat komt de rest. Wil je bij een Italiaanse ploeg in de basis staan dan moet je zorgen dat de trainer op de trainingen en in wedstrijden niks aan te merken heeft op jou spel en dat je wekelijks uitblinkt. Er valt nu nog teveel aan te merken op zijn spel en precies daarom adviseerde bijna iedereen hem en trouwens ook zijn vader om nog minimaal een jaar bij Ajax te blijven. Zijn vader vertrok toen hij een dragende speler bij Ajax was geworden, die gegroeid was van talent tot een complete spits en een absolute vedette met 2 champions league finales op rij waarvan ze 1 wonnen en 1 nipt verloren. Kampioenschap van nl, Beker gewonnen, wereldbeker, topscorer van nl. Dan kom je toch wel ff anders binnen bij een club in het buitenland.
 
Hennie79
 
5
21 september 2018 om 14:21
Gefeliciteerd Raiola. Weer een talent om zeep geholpen of iig vertraagd in zn ontwikkeling. Hoop toch wel dat we als Nederlanders nog wat plezier gaan beleven aan Kluivert. Voor Kluivert zelf hopelijk een wijze les. Hoogmoed komt voor de val. Nu opstaan, nederig zijn en de rest hun ongelijk bewijzen. Fingers crossed!
 
 
0
21 september 2018 om 17:14
Ik denk niet dat je Raiola hier de schuld van kan geven. Die handelt naar de wensen van zijn cliënt, en is daar goed in. de Ligt zit volgens mij ook bij Raiola, en die zit toch nog gewoon prima bij Ajax. Kluivert is gewoon niet zo intelligent, en heeft zichzelf overschat.
 
AFCA070
 
2
21 september 2018 om 14:22
Soms kan zo'n wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen." Dacht Kluivertje ook al bij Ajax, weinig veranderd. Lachwekkende situatie dit
 
Martin23
 
2
21 september 2018 om 14:27
Ajax wilde datf Kluivert moest bijtekenen omdat ze nog veel.meer geld konden vragen voor hem. Sterker nog Ajax was stiekem al bezig te onderhandelen met totingham hotspur over deze jongen. Dat is de naakte waarheid. Het ging om geld en niet om te blijven voetballen voor Ajax. Ajax ziet het als verlies van geld. Waarom heeft men zo'n haat tegen deze jongen. Hij is in Nederland geboren. Wat gebeurt er in Nederland?.
 
007
 
10
21 september 2018 om 14:35
Maak van Justin geen slachtoffer. Ze waren een jaar lang aan het lullen over een nieuw contract. Raiola wilde perse dat z'n cliënt het meeste zou gaan verdienen. Waarom dat zou gebeuren moet je maar aan de zaakwaarnemer vragen. Ja, Ajax wilde meer geld voor een speler zien die z'n hele jeugd bij de club heeft gespeeld. Ze hebben veel geld en tijd in deze jongen gestoken dus moet een club maar zo een jonge speler voor een paar centjes verkopen? In een tijd waarin de transfermarkt op hol is geslagen mag elke Nederlandse club wat meer vragen. Draai nu de rollen niet om en maak van Justin geen slachtoffer. Ja, misschien van de hebzucht van z'n zaakwaarnemer of waarschijnlijk ze moeder.
 
blackpool
 
3
21 september 2018 om 14:40
Mijn God.. In meerdere opzichten.. wat een slecht verhaal! Kluivert wilde wel bijtekenen alleen tegen 2 voorwaarden. 1) salaris van 1,5 miljoen wat op dat moment hij bij de best betaalde spelers zou horen en 2) 40% van de toekomstige transfersom zou krijgen. Daar ging Ajax uiteraard niet mee akkoord. En oh ja.. Totingham Hotspur?
 
Master D
 
3
21 september 2018 om 14:51
Mooi dat Kluivert zich niet heeft laten chanteren door Ajax en voor zijn carrière heeft gekozen. Het gaat lekker daar in Rome met hem.
 
007
 
4
21 september 2018 om 14:28
Als Ajax fan doet me dit verhaal echt niks. Leedvermaak gaat me te ver, maar dit was toch te verwachten? Dat Justin zelf misschien nog steeds denkt dat hij de hele wereld aan kan is één ding, hij is nog jong. Hij gaat het heus nog wel leren, maar deze jongen lijkt ten prooi gevallen voor een zaakwaarnemer en waarschijnlijk ook een moeder die deze jongen beter hadden moeten begelijden. Die zijn volwassen, die moeten weten hoe het wereldje in elkaar zit. Als Ajacied heb ik Justin Kluivert al 'vergeten'. We hebben net AEK achter de rug en spelen over anderhalf week tegen Bayern. Met de club gaat het dus goed, maar Justin lijkt nu toch echt van een koude kermis thuis te komen. Misschien een les voor andere jonge spelers....
 
 
2
21 september 2018 om 14:30
Geen idee wat hiervan waar is (al vermoed ik door het citaat van de trainer dat het wel deels waar is), maar als-ie nu al begint te zeuren om meer speeltijd adviseer ik een vertrek in de winter. Een club als Roma gaat echt niet soebatten met een ventje van 19. Nu niet, nooit niet. Kop houden, hard trainen en in de minuten die je krijgt je stinkende best doen, dat is de enige manier.
 
FrankBollegraf
 
1
21 september 2018 om 14:55
In de winter vertrekken voor 5 Miljoen naar Barca dat zullen ze daar in Catalonia zonder twijfel niet weigeren...helaas is zijn zaakwaarnemer Italiaan maar daar moeten de Spanjaarden dan maar over bakkeleien, komt vast goed??
 
FrankBollegraf
 
0
21 september 2018 om 14:48
Wat een ontzettende onzin wordt er hier weer gespuit over de jonge Kluivert, maar goed hij staat nu eenmaal vol in de schijnwerpers ofschoon sommigen hier kennelijk vol verwachting hopen op een uitglijder, absurd!Niemand hier weet precies wat er heeft gespeeld tijdens de lange contractbesprekingen, echter hier is sprake van gerichte kortzichtige persoonlijke vooroordelen, zo jammer.Dat Kluivert ooit of spoedig terugkomt in de eredivisie is domweg een wens van een gedachte in negatieve zin en niet meer dan dat!Roma ziet erg veel potentie in de jonge Justin maar moet nog even geduld hebben, dat zijn tijd zal komen is niet of maar wanneer en dat zal snel genoeg gebeuren.
 
Danilo21
 
1
21 september 2018 om 15:08
Ik vind dit een hele mooie vervolg voor Kluivert lekker late zweven tussen bank en tribune dit mannetje heeft potentie dat zie ik ook maar ik zie ook zijn arrogantie en mentaliteit wat hem veel problemen gaan opleveren dan wel niet opgeleverd hebben, kan twee kanten opgaan of hij mislukt of hij komt er sterker uit. Mooi om te zien hoe bijv Eiting en Van de Beek minuten maken terwijl Kluivert op de tribune zit in de CL toont aan dat hij te vroeg is vertrokken naar het buitenland en een langere weg te gaan heeft dan voorgaand gedacht en hopelijk voor hem maakt hij het waar
 
Prologic
 
1
21 september 2018 om 15:13
Zal me niks verbazen als hij over 1,5 seizoen terecht komt op huurbasis bij een club als PSV. Waarnaar hij weer om zn plekkie moet vechten naarde top.
 
Sirius
 
2
21 september 2018 om 15:21
Dan vraag ik me af wat die jongen nou had verwacht. Het plan leek me ook dat hij langzaam gebracht zou gaan worden. Als die jongen serieus had verwacht nu al in de basis te staan, heeft hij echt totaal geen zelfreflectie. Begint er toch na dit bericht wel op te lijken dat de kritische mensen gelijk hadden en dat deze Justin Kluivert zichzelf hopeloos overschat.
 
UltimateFreak83
 
1
21 september 2018 om 15:34
Nog even drie maanden laten verpieteren en vervolgens moet Ajax 10 miljoen bieden in de winter of de zomer. Dan krijg je een speler terug die een illusie armer is en een ervaring rijker. Serieus zou ik als Ajax peilen of hij interesse heeft in een terugkeer.
 
Millonario
 
0
21 september 2018 om 15:39
Ik geloof er vrij weinig van, sensatie level staat weer hoog deze week ivm Justin Kluivert. Op zich mag dat, maar dat veel mensen dit geloven...dat is pas echt vermakelijk.
 
 
0
21 september 2018 om 16:05
Of het waar is, kan je beter in het midden laten, maar deze quote: "soms kan zo'n wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen." is vrij klare taal als je het mij vraagt.
 
Millonario
 
0
21 september 2018 om 23:08
Ok, de coach heeft dat gezegd. So, einde van de wereld voor Justin? Heeft hij zijn kansen verspeeld, nu al? Hij zal er wel uit leren hoor, zijn achternaam is nu eenmaal een last om te dragen maar hij moet gewoon zijn ding doen. 19 jaar nog maar, Migi. Geef het een jaar of twee.
 
Madcow
 
4
21 september 2018 om 15:42
Wat zeggen ze ook altijd? Boontje komt om zijn loontje. Jij wou zo snel mogelijk naar buitenland vertrekken omdat je niet aan je kansen toe kwam, zie hier nu het resultaat. Was nou maar in Nederland gebleven en bij een andere club had je misschien wel de kans gekregen om te kunnen slagen. Meneer koos voor het geld en wou snel voetballen. Tjah ik zou toch eerst eens naar jezelf kijken voor je weer dit soort keuzes gaat maken. Denk eerst eens aan jezelf ipv voor het geld kiezen. Je bent nog jong en kan nog later voor het geld kiezen. Je overschat jezelf eerst al door direct in je jonge jaren voor het geld te kiezen terwijl je jezelf eerst nog ontwikkelen moet.
 
Millonario
 
0
21 september 2018 om 23:08
Als jij dit al een gevalletje 'boontje komt om zijn loontje' vindt...echt een kick krijg je van zulke dingen, ofniet?
 
Japie_Krekel
 
0
21 september 2018 om 15:46
hopen dat zijn carriere niet de Cillissen kant op gaat en dat hij straks alleen maar de bank warm houd. hij moet gewoon heel hard knokken voor zijn plek want hij is nog jong en wie weet komt hij dan uiteindelijk wel in de basis. Roma heeft veel voor hem betaald dus hij zal heus wel wat krediet hebben
 
myajaxforever
 
3
21 september 2018 om 15:52
Ik ben blij dat Kluivert weg is, een onruststokertje is het. Als hij zijn zin niet kreeg bij Ajax was hij gelijk moeilijk. En nu doen ze alsof dit onverwacht is. Kluivert heeft zijn eigen graf gegraven. Maar als je je billen brand, moet je op de blaren zitten. Ik zeg niet dat hij niet meer kan slagen, maar hij moet echt iets aan zijn mentaliteit doen wil dat lukken, en daar twijfel ik erg over. Maar iig heeft hij nu genoeg geld, dus hoeft hij verder niet te klagen. Bij Ajax had hij dit seizoen ook niet basis gestaan met Tadic in de ploeg, en misschien hadden ze Tadic niet eens gehaald, dus ik ben blij dat zo is gelopen. Ajax nog een mooie cent, en een klager weg.
 
gomes1psv
 
2
21 september 2018 om 16:18
Totaal andere realiteit waarin die twee leven. Verbouwereerd dat hij niet bij de selectie tegen Real zat. Terwijl hij bij Ajax momenteel niet eens een basisplaats zou hebben. En met het oog op de eerstvolgende interlandperiode denk ik dat Bergwijn hem ook al heeft ingehaald. Ben bang dat dit mannetje het niet gaat redden en we over vijf jaar, wanneer hij bij Eintracht Frankfurt of iets dergelijks in de luwte speelt, in een interview zal aangeven dat hij 'geen spijt heeft van zijn keuzes, maar sommige dingen wel anders zou hebben gedaan.' Zo'n cliché.
 
invuurenvlam
 
0
21 september 2018 om 16:24
Dit was te verwachten en merendeel van zowel voetballiefhebbers als voetbalkenners hadden dit ook voorspeld...Kluivert heeft zn hoofd op hol laten brengen door Rioolrat en verwacht hem over een jaar of 2 bij een club als ado (idem aan Kishna) te zien voetballen. Justin is nu aardig wat euro's rijker en een illusie armer.
 
Jim420316
 
0
21 september 2018 om 16:28
Het was deels te verwachten, maar toch blijft het zonde. Het is een talentvolle voetballer en op deze leeftijd moet hij iedere week spelen om zich te ontwikkelen. Hopelijk kan hij zich in de ploeg vechten of wordt er een andere oplossing gevonden. Het is makkelijk om te zeggen: Boontje komt om z'n loontje. Maar in dit geval vind ik het vooral zonde dat een Nederlands talent niet speelt.
 
FcExclusief
 
0
21 september 2018 om 16:41
Tactisch leren vanaf de tribune? Tegen Real klopte er bij AS Roma geen reet van het tactische plan
 
magnetics
 
1
21 september 2018 om 16:43
Pijnlijk, echt pijnlijk. Niet omdat Kluivert op de tribune belandt, dat had de hele wereld minus Kluivertje zelf wel zien aankomen, maar de woorden van zijn trainer zijn dodelijk. "soms kan zo'n wedstrijd van de tribune volgen bepaalde spelers, die denken dat ze het al gemaakt hebben, helpen." “het is te vroeg voor mij om te zeggen dat hij een prima seizoen gaat spelen, maar hij heeft wel het talent.” Oftewel Kluivert is in Italië vrolijk verder gegaan waar hij in Amsterdam gebleven was: met stuitende arrogantie en nul zelfkennis zichzelf schromelijk overschatten. En daarbij heeft de trainer dus ook nog eens nul verwachtingen van hem; eigenlijk geeft hij al aan dat hij er niet op rekent dat Kluivert ook maar iets aan Roma gaat bijdragen dit seizoen. Het staat alvast genoteerd: Kluivert kan in januari gaan kijken of hij ergens anders op huurbasis wat minuten mag gaan maken... Ik kan eerlijk gezegd niet zo veel medelijden voor hem opbrengen.
 
PorQue
 
1
21 september 2018 om 16:59
Wanneer leren zulke jonkies het nou? Zulke clubs halen zoveel jongelingen, je bent maar 1 van de velen. Misluk je dan nemen ze het risico voor lief. Genoeg geld om volgend seizoen een andere speler weer uit te proberen. Als je voor het geld gaat is het je goed recht. Als je voor de sportieve uitdaging gaat op zo'n jonge leeftijd dan ben je gewoon dom. Hetzelfde gold voor jongens zoals Van Ginkel die naar Chelsea gingen. Daar kan je allemaal aan zien dat zij het niet aan zouden kunnen. Zelfs een Klaassen naar Everton met zijn trage handelingssnelheid. Je kunt het in het buitenland pas echt maken als je in de Eredivisie een paar seizoenen uitmuntend speelt. Het ligt ook aan de type speler die je bent. Suarez blonk uit in Nederland maar had ook een moordenaars mentaliteit. Hij kon makkelijk meevechten in Liverpool. Een Depay was geen vechter maar een mooiboy die een 1.90m verdediger van West Brom zo'n jongen makkelijk wegzette. Nu bij Lyon ontwikkeld hij zich fysiek veel beter. Het was ook een domme stap van hem om zo snel naar United te gaan. Hij had nog 2 seizoenen in NL moeten blijven en dan pas naar een Lyon te gaan. ee
 
Kaito
 
0
21 september 2018 om 16:59
Toen hij aan dit avontuur begon zei ik al, "tot over een jaar bij Ado". Toen werd mijn reactie verwijderd om dat het "provocerend" zou zijn. Ik blijf er bij. Hij is simpelweg niet goed genoeg voor Roma en dat gaat hij ook niet worden, omdat hij nooit de speeltijd gaat krijgen bij een echte top club om zich goed te ontwikkelen en ook bij Oranje (en Jong Oranje) zal hij de strijd verliessen tegen Bergwijn die zich echt goed ontwikkeld. Dus daarom zeg ik, tot over een jaar bij Ado of een ander club uit de rechterrijtje eredivisie.
 
Janta
 
0
21 september 2018 om 17:17
Bij Ajax zou hij in de basis hebben gestaan bij al die voorronde CL en nu in de poulefase maar hij koos voor de centen om dan tribuneklant bij Roma te worden. Jonge spelers als b.v. Kluivert moeten heel veel minuten maken om ervaring op te doen maar die zal hij in Italië nooit krijgen dus bedank je zaakwaarnemer maar die het allemaal zoveel beter wist.
 
ONartallo
 
0
21 september 2018 om 17:33
Wat had hij dan verwacht? Daar lopen ook nog jongens als El Shaarawy, Perotti en Ünder rond.
 
Leicester
 
0
21 september 2018 om 18:58
Dit was ook wel te verwachten. Erg jonge speler in een nieuw land, nieuwe taal, nieuwe cultuur dat is heftig, daarnaast was zijn transfersom hoog maar als jij kijkt naar wat Kluivert voetballend bij Ajax heeft neergezet kun je wel zeggen dat als je bij Ajax niet alles speelt je het bij Roma ongeveer hetzelfde kunt verwachten. Monchi heeft hem voor de toekomst gehaald, denk dat hij in seizoen 2 wel tot wasdom komt
 
davidss
 
0
21 september 2018 om 20:36
Riola baalt namens Kluivert. Riola heeft zijn centjes al binnen en hij weet ook wel dat hij de naam Kluivert weer ergens anders kan stallen. Kluivert is niet meer dan een speelbal voor Riola. Kluivert is naïef. Volgens mij had zijn vader het nog afgeraden om naar het buitenland te vertrekken, hij wilde zo nodig voor zijn gevoel kiezen. Jammer voor oranje. Ajax is er gelukkig op vooruit gegaan.
 
Voetbal 5je
 
0
21 september 2018 om 21:28
Kluivert wordt wel snel neer gesabeld. Roma steekt echt geen € 15 miljoen in een non talent. Die gozer gaat er wel komen.
 
Jaimy87
 
0
21 september 2018 om 21:54
Had je je van tevoren moeten bedenken Raiola. Je lult al je spelers naar topclubs met mooie verhalen maar op het veld vallen ze vanzelf door de mand. Eigen schuld, in januari lekker verhuren aan Parma ofzo.
 
ValentinoRijhen
 
0
21 september 2018 om 23:11
Lastig verhaal.Zuur dat hij nu geen champions league speelt hetgeen hij wel zou doen bij Ajax zoals mindere spelers daar dat nu wel doen alleen hij werd wel een beetje voor het blok gezet bij Ajax en wat ze in Nederland allemaa kletsen over zijn vader, ik zou hetzelfde gedaan hebben.