Oranje kent de twee potentiële tegenstanders in een eventuele kwartfinale
Dinsdag, 22 juni 2021 om 15:25

Oranje is na maandagavond weer iets wijzer geworden met het oog op het verdere verloop van het EK. Na de ontknoping in Groep B kent de ploeg van bondscoach Frank de Boer de mogelijke tegenstanders in een eventuele kwartfinale: Denemarken of Wales. De Denen eindigden na een 1-4 overwinning op Rusland als tweede achter groepswinnaar België en gaan het daardoor op 26 juni in Amsterdam opnemen tegen Wales. Oranje zal echter nog even moeten wachten tot de tegenstander voor de achtste finale bekend is.

België won Groep B nadat ook Finland verslagen werd en staat daardoor op 27 juni in Sevilla tegenover de nummer drie van Groep A (Zwitserland), D, E of F. De Rode Duivels weten in ieder geval al dat in de ronde daarna een loodzware horde kan wachten, daar bij een overwinning Oostenrijk of Italië de tegenstander is. De nummer twee Denemarken weet al wie de tegenstander wordt: Wales op 26 juni in Amsterdam. De winnaar van deze achtste finale is eventueel de tegenstander van Oranje in de kwartfinale, op 3 juli in Baku. Nummer drie Finland gaat met 3 punten en een doelsaldo van -2 voorlopig de wachtkamer in. Zoals het er nu naar uitziet, heeft Finland slechte papieren om de achtste finale te halen.

In de wachtkamer zit ook Oekraïne, dat in Groep C met drie punten als derde eindigde achter Oostenrijk en Oranje en een doelsaldo van -1 heeft. Nummer twee Oostenrijk gaat het in de kwartfinale op 26 juni in Londen opnemen tegen Italië, terwijl groepswinnaar Nederland nog even moet wachten tot duidelijk wordt wie op 27 juni in Boedapest de tegenstander is. In dat opzicht is er iets meer duidelijk geworden: Zwitserland behoort door de resultaten van maandag met vier punten zeker tot de vier beste nummers drie en dat betekent dat voor Oranje een ontmoeting met de nummer drie van Groep F reëler is geworden.


Oranje moet eigenlijk simpelweg hopen dat de nummer drie van Groep F niet tot de vier beste nummers drie behoort. Een ander, op dit moment reëler scenario is dat naast Zwitserland en Oekraïne ook de nummers drie uit Groep D en Groep F doorgaan. In Groep D hebben Engeland en Tsjechië reeds vier punten, terwijl Schotland en Kroatië allebei een punt hebben en dinsdag op Hampden Park tegenover elkaar staan. Als één van deze twee landen wint, levert Groep D zeker een beste nummer drie. Tegelijkertijd moet er gehoopt worden dat Groep E geen beste nummer drie levert.

Zweden weet zich in die poule met vier punten reeds verzekerd van een plek in de achtste finale. Op de laatste speeldag wacht een ontmoeting met Polen, dat één punt heeft. De Polen mogen die wedstrijd niet winnen. Elders moet Spanje (dat twee punten heeft) zien te winnen van Slowakije (dat drie punten heeft). Slowakije heeft momenteel een doelsaldo van 0 en als het duel met Spanje niet in 1-0 of 2-1 eindigt, heeft Oekraïne sowieso een beter doelsaldo.

* Zwitserland, Finland en Oekraïne hebben al drie wedstrijden gespeeld

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (165)

 
ajaxrkc33
 
81
21 juni 2021 om 23:04
Doe eerst maar zondag afwachten. Ik denk dat de laaste wedstrijd van Oranje word
 
sandesh
 
30
21 juni 2021 om 23:05
Rustig afwachten. Uiteindelijk gaat de winnaar toch frankrijk, duitsland of belgie worden.
 
ajaxrkc33
 
158
21 juni 2021 om 23:08
Ik denk dat je Italië er ook bij moet zetten. Het ziet er naar uit dat Oranje tegen Portugal gaat spelen en dat ligt ons niet
 
Hendrik123
 
274
21 juni 2021 om 23:13
België de winnaar ?? hoe komen mensen er elk toernooi toch op.
 
velletjes
 
11
21 juni 2021 om 23:14
Kan ook zomaar Frankrijk worden
 
sven4
 
33
21 juni 2021 om 23:17
Zie België het echt niet redden, alleen goed als ze ruimte hebben
 
nederland79
 
7
22 juni 2021 om 09:26
Als Portugal verliest kunnen ze er zomaar uitliggen als nummer 3. En portugal kan ook prima winnen van Frankrijk en dan moeten we waarschijnlijk tegen Frankrijk. En ik blijf hoop houden dat we toch gewoon tegen een andere nummer 3 moeten.
 
Lautaro10
 
3
22 juni 2021 om 10:29
Hahah ja echt eh, hebben ze mss al iets gewonnen waar niemand van af weet dan? ????
 
Timmothy
 
3
22 juni 2021 om 11:32
Ze kunnen er dan alleen 'zomaar uitliggen'' als ze met 3 goals verschil of meer verliezen.
 
achmedn
 
1
22 juni 2021 om 11:57
Op nos las ik dat de kans dat oranjd tegen portugal speelt 90% is. Los van wat in andere pouls gebeurd is er gewoon een kans van zeker 30% dat portugal niet op 3e plek eindigt
 
puskas
 
4
22 juni 2021 om 12:07
Italië niet zien voetballen?
 
messibarca.
 
1
22 juni 2021 om 12:28
Wetende dat het EK in deze fase gewoon een loterij is,kan echt iedereen het toernooi winnen.Verbaast me als een topland overtuigend beter is dan de rest,en de terechte winnaar wordt.
 
Timmothy
 
1
22 juni 2021 om 13:06
Wel iets minder Achmed (ronde de 26%), want Portugal moet dan winnen van Frankrijk. Of Hongarije moet winnen van Duitsland maar dat gebeurt vrijwel zeker niet in Munchen. Maar ze bedoelden bij NOS vast dat 90% is dat Oranje tegen de 3e uit groep F is. Wat ook helemaal verkeerd is trouwens maar dat terzijde.
 
murki
 
111
21 juni 2021 om 23:05
Wat een fijne post, lekker positief. Hoezo zouden we niet van een nummer 3 kunnen winnen? Ook als dat Portugal is hebben we prima kansen.
 
ajaxrkc33
 
50
21 juni 2021 om 23:12
Kansen heb je idd altijd maar tegen Portugal lukt het gewoon nooit
 
JamesonLaren
 
26
21 juni 2021 om 23:30
Ruben Dias staat op scherp, als hij geel pakt tegen Frankrijk, moet ie banken tegen NL scheelt ook weer... Daarnaast moet Ronaldo gewoon niet in stelling worden gebracht (zorgt De Ligt en/of de Vrij wel voor), alleen dan is ie gevaarlijk, als eindstation, voetballend bakt hij er niks van en hoef je Ronaldo niet te vrezen...
 
CRMadrid7
 
57
21 juni 2021 om 23:33
En uiteindelijk staat hij toch elke x op het scorebord. Ronaldo 90 minuten lang vasthouden is moeilijker dan je het laat lijken want hij vind altijd wel 1,2 of misschien zelfs 3 momenten om vrij te komen.
 
JamesonLaren
 
10
21 juni 2021 om 23:57
Als hij in de 5 meter in stelling wordt gebracht wel ja. Daarom zeg ik, de Ligt moet hem gewoon weer de baas zijn zoals tegen Juventus. De Baas zijn in de 16 en vooral in de 5 meter, want daar is Ronaldo gevaarlijk. Buiten de 16 lekker laten knullen met die bal... niks aan de hand!
 
LukaModric.10
 
62
22 juni 2021 om 00:04
Volgens mij was zijn tweede goal tegen Hongarije een aanval buiten de 16 die bij hem begon. Twee keer goed gekaatst en daarna de keeper voorbij gespeeld en gescoord. Ronaldo is voetballend minder dan jaren geleden, maar je onderschat hem nu wel enorm.
 
EA_Snorts
 
29
22 juni 2021 om 01:25
De baas zijn zoals tegen Juventus? Toen Ronaldo zeg maar 2x scoorde, of wat bedoel je precies?
 
Arends
 
8
22 juni 2021 om 08:30
Dat zie ik niet echt positief in. Met alle respect, maar Stekelenburg heeft geen 1 bal gepakt dit EK dat laag bij de grond was of in een hoek ging, alleen ballen recht voor uit had hij. Tegen een Noord Macedonie kom je goed weg, omdat het buitenspel goals waren. Ja ja ik weet buitenspel, maar tegenwoordig wordt er pas na het einde van de aanval afgevlagd. Tegen kleine landen doen we het leuk maar geven ook nog kansen weg. Tegen landen als Portugal wordt dat keihard afgestraft en mag je naar huis. Ik hoop overigens dat ik geen gelijk heb en we de finale halen.
 
Oortap
 
9
22 juni 2021 om 09:27
Waarom praten we telkens over Portugal? Als zij van Frankrijk winnen wat natuurlijk op een goede dag kan (zie vorige finale) en Duitsland wint van Hongarije, dan is Frankrijk gewoon 3e vd poule.
 
Lautaro10
 
4
22 juni 2021 om 10:32
Ja en ik denk toch dat Frankrijk altijd lastiger is dan Portugal om tegen te voetballen, imo dan toch..
 
droppie
 
8
22 juni 2021 om 10:34
Oortap, zo lust ik er ook nog eentje. Als Frankrijk van Portugal wint en met een redelijke stand, en Hongarije wint nipt van Duitsland dan kan Portugal naar huis.
 
Suarez 7
 
24
21 juni 2021 om 23:04
Slowakije-Spanje 0-2, Zweden-Polen geen winst voor Polen en een winnaar bij een duel tussen twee teams die moeten winnen. En daarna hopelijk Tsjechie.
 
Tinus88
 
31
21 juni 2021 om 23:11
Volgens mij is 0-1 of 1-2 bij Spanje ook voldoende. Dan eindigt Slowakije op -1, maar met minder doelpunten gemaakt dan Oekraïne.
 
velletjes
 
35
21 juni 2021 om 23:18
Ja idd. Miss toch gunstig geweest die 2 goals tegen ned haha
 
665
 
31
21 juni 2021 om 23:20
Klopt pakt het misschien toch nog goed uit dat Nederland de Oekraïners hebben laten terug komen toen.
 
Jaybee
 
0
22 juni 2021 om 17:02
Kroatie - Schotland niet vergeten. 1 van die twee moeten winnen in jouw scenario, zodat de beste nummers 3 uit de groepen A, C, D en dan F komen. In dat geval is de tegenstander in de volgende ronde de nummer 3 van groep D, waarschijnlijk Kroatie of Schotland.
 
Lucaij
 
378
21 juni 2021 om 23:05
Wat een rotzooitje dit EK. Doe gewoon 16 landen. Wij worden eerste met drie keer winst en krijgen dadelijk wellicht een lastige tegenstander en Denemarken wint een keertje en mag lekker tegen Wales opdraven.
 
PsvFan700
 
121
21 juni 2021 om 23:08
Over de loting mogen wij natuurlijk niet klagen met deze poule.
 
Lucaij
 
110
21 juni 2021 om 23:11
Hoezo? Bijna alle 3 de beste ploegen gaan door. Dan had je beter een pot tegen Spanje of Duitsland ofzo kunnen spelen om alvast een echte tegenstander te hebben.
 
Hendrik123
 
97
21 juni 2021 om 23:14
Loting maakt geen donder uit. Je kon beter bij Frankrijk en Portugal in de poule komen. Dan weet je zeker dat je ze tot de halve finale niet kunt treffen. Doorgaan ga je toch wel.
 
ejtnaj
 
6
22 juni 2021 om 09:53
Loting maakt geen donder uit maar wel als je bij Frankrijk en Portugal in was geloot
 
BlueGroninger
 
22
21 juni 2021 om 23:10
Ja dat lijkt me het beste. Of gewoon een poule minder ofzo dat je elk geval die beste nummers 3 niet hebt. Dat is gewoon een loterij . Het is ook een oneerlijke competitie want het hangt er ook vanaf hoe lastig je poule is. Als bijvoorbeeld Hongarije op 4 punten komt en niet tot de 4 beste nummers 4 behoort zal het nergens op slaan.
 
Sanderr
 
33
21 juni 2021 om 23:24
Met 4 punten behoor je eigenlijk altijd tot de beste nummers 3, dus dat is niet echt een goed voorbeeld. Vorig EK gingen er zelfs twee landen met 3 punten door (waaronder latere winnaar Portugal met een doelsaldo van 0).
 
SilverFront
 
10
22 juni 2021 om 12:40
Portugal inderdaad geen enkel duel gewonnen in de poulefase, en mochten door naar de volgende ronde. Het is eigenlijk bizar. Nieuw-Zeeland overkwam hetzelfde op het WK in 2010 maar lagen er gewoon uit (leuk feitje voor voetbalquizen, dat is de enige ploeg in 2010 die geen wedstrijd verloor).
 
Japie_Krekel
 
9
21 juni 2021 om 23:10
Maar wat zegt die drie keer winst tegen de tegenstanders die we hebben getroffen?
 
Tinus88
 
90
21 juni 2021 om 23:14
Wij wonnen tenminste 3x. Dat kunnen verder alleen Italië en België zeggen.
 
Sanderr
 
146
21 juni 2021 om 23:26
Dat zegt dat je een solide poulefase hebt gespeeld, Japie. Andere redelijk sterke landen zoals Spanje, Engeland en Frankrijk hebben allemaal al puntverlies geleden tegen landen die van vergelijkbaar of minder niveau zijn dan Oostenrijk en Oekraïne, in het geval van Spanje zelfs al 2 keer op rij. Het is niet nodig om altijd maar geforceerd negatief te zijn hoor.
 
Boca2005
 
12
21 juni 2021 om 23:30
Oekraïne presteerde tijdens de kwalificatiewedstrijden toch goed? Er is maar één sterke poule.
 
toss
 
1
22 juni 2021 om 06:12
Mee eens. De poulewedstrijden waren slap, simpel, weinig spannend. Dit komt omdat er zoveel landenee doen. Vroeger had ke 3 zeer spannende em enerverende poulewedstrijden, dst was zoveel leuker en zorgde voor meer beleving en plezier. Nu zijn we de eerste wedstrijden met 2 vingers in de neus doorgekomen en wordt je zo geconfronteerd met een leuke tegenstander in de knock outs
 
nederland79
 
8
22 juni 2021 om 09:29
probeer het positief te zien, de poules blijven nu wel tot het laatste moment spannend. Ten eerste voor ons om te kijken tegen wie Nederland moet. Ten tweede voor de landen die op de 3e plek staan. Elk goaltje dat ze nog maken, kan ze naar de volgende ronde helpen. Normaal gaan een flink aantal van de laatste potjes al nergens meer over, dat is nu toch wel anders.
 
 
17
22 juni 2021 om 09:56
Ik zie liever gewoon een EK met 55 teams. 11 groepen van 5, nummers 1 en 2 door,10 beste nummers 3 door en knockoutfase. Ik zal vast wel kritiek krijgen, maar je bent direct af van de kwalificaties af.
 
GunneRo
 
15
22 juni 2021 om 10:36
Gezellig, Een EK van 2 maanden waarbij je lekker naar Litouwen - Noord-Macedonië kan kijken op je donderdagavond... Die kwalificaties hebben veel nut in de voorbereiding, door spanning op de wedstrijden kun je goed voorbereiden op een eindtoernooi en op verschillende momenten in het jaar de groep samenbrengen. Doodzonde als dat vervalt. Daarnaast worden alle toernooien uitgemolken op dit moment (zie Cl). Het krachtigste is als er juist een beperkt aantal plekken beschikbaar zijn en we topwedstrijden gaan zien. Als je dan toch een aantal nummers 3 moet laten doorgaan, kies dan voor een extra wedstrijd van nummers 3 tegen elkaar. Dan heeft een derde plek in de poule een negatief effect (extra wedstrijd in de benen) en wordt het ook nog leuk om naar te kijken.
 
herrDerks
 
11
22 juni 2021 om 10:38
Europa heeft niet eens 55 landen. Wil je dan Australië uitnodigen net als bij het songfestival?
 
 
3
22 juni 2021 om 11:57
Uhm even dat je het weet, maar er zijn 55 landen verbonden aan de Uefa? @gunnero, klopt wat je zegt, echter zit je nu continu naar kwalificatieduels tussen Nederland en Gibraltar te bekijken, dus waarom zou het zo´n groot probleem zijn dat we in juni naar Nederland-Gibraltar kijken. Daarnaast klopt het dat er meer wedstrijden zijn, echter in totaliteit speel je gewoon minder duels. Ipv 10 kwalificatiewedstrijden in 2 jaar + het EK + Nations Leagues. ten opzichte van in totaliteit 10 wedstrijden en een oefenkalender wanneer je wenst.
 
achmedn
 
1
22 juni 2021 om 12:27
Er zijn systemen zoals switsers systeem. Wordt bij dammen en schaken toegepast. Ploegen met evenveel punten spelen tegen elkaar en dan na 5 of 6 wedstrijden komt de sterkste uiteindelijk vanzelf naar boven. (En dan je nog halve finales spelen met top 4)
 
FR-4life
 
130
21 juni 2021 om 23:06
3 gespeeld 9 punten en als beloning Portugal krijgen, de angstgegner. Dan zit het niet echt mee hé...
 
1900DusanTadic
 
7
21 juni 2021 om 23:23
Het lijkt er juist op dat we een zwakkere nummer 3 krijgen en daarna denemarken treffen.. geen verkeerde loting
 
Bon Jovi
 
40
21 juni 2021 om 23:47
Dit. In de zwakste poule van de 6 terecht komen, 3x thuis kunnen spelen, een mogelijks matige tegenstander in de achtste finale loten (tenzij het Portugal wordt maar ik zie Oranje hen ontlopen) en een zeer matige kwartfinalist, terwijl je daar normaal een ploeg als Duitsland of Spanje treft. Meer kan het gewoon niet meezitten, ongezien. Dan lees ik hier reacties "dan zit het echt niet mee hé".. ??
 
Pinchitter
 
34
22 juni 2021 om 00:03
Knap dat jij denkt dat NL de nr 3 van F gaat ontlopen terwijl procentueel de kans ongeveer 83% is.
 
OL1950
 
26
22 juni 2021 om 00:06
@bon Jovi, er is maar een sterke poule en dat is poule F. Ga nou niet doen alsof Italië, Spanje of België een moeilijke poule had....
 
Sanderr
 
22
22 juni 2021 om 00:06
@Pinchhitter/ Kun je even onderbouwen waar die 83 procent vandaan komt want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit klopt. Eigenlijk weet ik wel vrij zeker dat dit percentage niet kan kloppen gezien er een vrij reëel scenario is waarin wij de nummer 3 van poule D treffen.
 
Bon Jovi
 
16
22 juni 2021 om 00:13
Evenzeer knap dat jij een statistiek uit de krant kunt halen Pinchitter, maar het is niet omdat er x scenario`s zijn dat elk scenario 1/x als kans heeft... Sommige scenario`s zijn waarschijnlijker dan andere. Als Barcelona tegen Bal op het dak speelt heb je in principe ook 3 mogelijke scenario's (W1, W2 of gelijkspel) maar ik geef Barça meer dan 33,33 procent kans om te winnen... Ik las dat Spanje moet winnen (lijkt me vrij waarschijnlijk), dat Zweden niet mag verliezen van Polen (lijkt me ook vrij waarschijnlijk) en Kroatië of Schotland moet winnen (ook goed mogelijk). Dus ja. Ik schat de kans toch wel zeker op 50 procent dan Ndl Portugal ontloopt. Maar oke toegegeven, dat is voorlopig koffiedik kijken. We kunnen enkel afwachten.
 
Bon Jovi
 
10
22 juni 2021 om 00:14
In de makkelijkste van de 6 zeg ik. Ik zeg niet in de enige makkelijke poule oid. Man man man -.-
 
Timmothy
 
8
22 juni 2021 om 00:31
Je kan de quoteringen/kansen van bookmakers gebruiken voor die wedstrijden. Dan kom je op ongeveer 40% dat Nederland groep F ontloopt. En die kans ligt zelfs nog wat hoger als je het scenario meeneemt waarin Portugal afgeslacht wordt door Frankrijk (moet 3+ verschil zijn), al is dit onwaarschijnlijk. Jouw 50% was dus een aardige inschatting.
 
FR-4life
 
2
22 juni 2021 om 07:58
Van wat ik heb gelezen was het gisteren 83,3 % en nu zelfs al 90%. Natuurlijk blijf ik optimistisch, maar ik zie niet zo snel waar jullie de 40-50% kans vandaan halen?
 
Sanderr
 
5
22 juni 2021 om 08:22
FR-4life. Heb je daar een bron van waar de link van kunt sturen in PB? Ik vind dit soort shit persoonlijk echt interessant maar kan er weinig over vinden. Je kunt zulke percentages er alleen aan hangen als je het restant van de wedstrijden honderden (of zelfs duizenden) keren simuleert en daarin het kwaliteitsverschil, de vorm, head to head resultaten, etc. meeneemt. Je kunt niet heel simpel zeggen: er zijn 4 mogelijkheden en in 3 daarvan tref je land X: dus 75 procent. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik denk dat die 40 procent die Timmothy aandraagt weleens in de buurt van de werekelijkheid kan liggen, het scenario dat 3B (zijn al zo goed als uitgeschakeld) en 3E zich niet plaatsen is namelijk echt wel groter dan 10 procent lijkt me.
 
j3ro3ntj33__
 
8
22 juni 2021 om 08:36
@bon Jovi Ik zie Finland, Denemarken en Rusland nou niet echt als betere ploegen dan Oostenrijk en Oekraine, hetzelfde geld voor Wales, Turkije en Zwitserland. Tsjechie (staan zelfs eerste) en Schotland stellen ook niet veel voor. Nederland heeft gewoon nog kans om Portugal, Duitsland of zelfs Frankrijk te loten. Noem eens op poule F na een tegenstander die het moeilijk heeft.....
 
Timmothy
 
2
22 juni 2021 om 10:43
Die 83.33% kwam voort uit het feit dat als je aanneemt dat Groep A een beste nr 3 had (dat was vrij zeker en nu 100% zeker trouwens), Nederland in 5 van de 6 scenario's tegen de 3e uit F moest (aangenomen natuurlijk dat groep F ook een beste nr 3 had). Enkel in één specifieke combinatie zouden we dan tegen een andere nr 3 moeten. Maar zoals je ook zegt ging men er bij dit percentage van uit dat alle scenario's even waarschijnlijk zijn, wat niet het geval is. @FR-4life. Geen gelijk bij Kroatie - Schotland is ong 76%, geen gelijk bij Slowakije Spanje ong 86% en Zweden niet verliezen is ong. 63%. Samen dus (je vermenigvuldigt die kansen) ongeveer 41%.
 
Lautaro10
 
3
22 juni 2021 om 10:46
@FR-4life, de 50% kans op groep D of F te halen komt van het feit dat Finland niet bij de 4 beste nummers 3 zal eindigen. Nederland moet hopen dat de groep D dat vandaag zal spelen een beste nummer 3 zal hebben. Zodra groep D een beste nummer 3 heeft, moet er alleen nog een ploeg van groep E of F bij Zwitserland, Oekraïne en Tsjechië/Kroatië/Schotland, dan treft Nederland 100% de nummer 3 uit groep D en krijgt België groep E of F. Want de Belgen hopen nog steeds op Zwitserland, maar zodra Finland verdwijnt, wordt het ALTIJD E of F voor de Belgen.
 
juweel
 
0
22 juni 2021 om 10:53
@bon Jovi, en dan mag portugal eigenlijk ook niet verliezen, met 0-2 want dan komen ze op een doelsaldo van -1 en als hongarije dan ook nog wint van duitsland met 1-0 dan is portugal gewoon laatste in de poule en wordt duitsland 3e in de poule, er is dus nog zoveel mogelijk dat we gewoon maar moeten afwachten
 
juweel
 
0
22 juni 2021 om 10:58
@timmothy maar stel frankrijk wint met minimaal 2-0 van portugal en duitsland verliest van hongarije met 1-0 dan wordt portugal dus 4e in de poule en is het niet eens zeker of duitsland dan met 3 punten als beste 3e doorgaat. leuk al die percentages maar daar valt toch echt nog niks over te zeggen
 
Sander555
 
1
22 juni 2021 om 11:11
Een wiskundige bij studio sportzomer zei dat de kans minimaal 90 procent is op groep f
 
Timmothy
 
1
22 juni 2021 om 11:24
Hongarije wint van Duitsland in Munchen is natuurlijk niet realistisch te noemen, dat is misschien 2% kans ofzo. En jawel, dan is het wel zeker dat Duitsland met 3 punten als beste 3e doorgaat, omdat ze nog steeds hoger eindigen dan groep C en B. Of Hongarije moet met 3 goals verschil of meer winnen (of 2 goals en Duitsland niet scoren) wat natuurlijk praktisch onmogelijk is. En hoe dan ook: dit gaat over het scenario dat groep F een beste nr 3 heeft. Het veel waarschijnlijkere scenario (dat C en D een beste nr 3 hebben) staat compleet los van wat Groep F doet, en hier is gewoon een percentage aan te verbinden, wat momenteel rond de 41% ligt.
 
MCFC1982
 
0
22 juni 2021 om 11:25
Wsl wordt het denemarken of wales voor NL dus ja zo een moeilijke 4de match is dat ook weer niet. Dus voor je zegt dat andere landen het gunstig hebben ff afwachten tot al de wedstrijden kenbaar zijn.
 
Timmothy
 
0
22 juni 2021 om 11:26
Ja dat was onzin Sander555, hij kijkt alleen naar de scenario`s maar gaat ervan uit dat alle scenario`s ongeveer even waarschijnlijk zijn. Er moeten inderdaad 3 specifieke resultaten gebeuren in D en E, maar die zijn veel en veel waarschijnlijker dan 10
 
Sanderr
 
3
22 juni 2021 om 11:56
@sander555: Dan moet ie heel gauw stoppen om zichzelf "wiskundige" te noemen want van statistiek heeft hij weinig verstand in dat geval. De kans om Portugal te treffen is absoluut geen 90 procent.
 
Sanderr
 
1
22 juni 2021 om 11:57
@mcfc1982: Dat zou een eventuele kwartfinale zijn. Het gaat in deze discussie over de mogelijke tegenstander een ronde eerder - in de achtste finales.
 
Objectief
 
0
22 juni 2021 om 12:19
Ja hoor, dan is Duitsland door want hun doelsaldo is nu +1 en met 3 punten en een doelsaldo van 0 eindigen ze boven de nr 3 uit B en ook uit C. Als ze met 0-2 verliezen van Hongarije staan ze op doelsaldo 4-5 en dat is beter dan poule B en identiek aan poule C maar dan gaat Duitsland nog steeds door op basis van Fifa ranking. Dus Duitsland moet dan met 3 goals verschil van Hongarije verliezen om er alsnog uit te vliegen als nr 3. Mocht Portugal 3e worden dan moeten ze ook met 3 goals verschil verliezen om uit het toernooi te vliegen. Ook die kans is minimaal. Frankrijk kan alleen maar 3e worden als ze verliezen en als ook Duitsland verliest. Die kans lijkt me uiteindelijk wat groter dan de twee eerdere scenario's.
 
Timmothy
 
1
22 juni 2021 om 13:11
''maar dan gaat Duitsland nog steeds door op basis van Fifa ranking.'' Nee, eerst komt nog lower disciplinary points. Dus minste kaarten. En daar heeft Duitsland er nu al meer van dan Oekraine dacht ik (en Oekraine is al klaar), dus in dat geval zou Oekraine doorgaan en niet Duitsland. Maar goed Duitsland gaat in Munchen natuurlijk never nooit met 2 goals verschil van Hongarije verliezen dus het is niet erg relevant.
 
Sander555
 
29
21 juni 2021 om 23:06
Dus kroatie- schotland moet eennwinnaar kennen en polen mag niet winnen en spanje moet winnen?
 
ajaxclub
 
32
21 juni 2021 om 23:09
Precies, dan krijgt Nederland de nummer 3 van poule D en extra pikant krijgt België de nummer 3 van F
 
nederland79
 
4
22 juni 2021 om 09:33
Voor zo'n waardeloos systeem is het toch best spannend he. Waar normaal de helft van de 3e poulewedstrijden al nergens meer over gaat, is nu bijna elke wedstrijd nog belangrijk. Belangrijk voor de landen zelf, want elke goal, kan betekenen dat je toch als beste nr 3 door gaat op doelsaldo. En belangrijk voor ons, waar het normaal niemand in Nederland boeit wat Zweden tegen Polen doet, zitten we nu toch met spanning te kijken.
 
SilverFront
 
0
22 juni 2021 om 13:01
@nederland79, er wonen wel genoeg Polen hier, dus je laatste statement moet je mee oppassen haha.
 
Sanderr
 
14
21 juni 2021 om 23:11
Klopt, niet ondenkbaar. Dan zouden we tegen Kroatië of Tsjechië moeten in de achtste finale.
 
Tinus88
 
17
21 juni 2021 om 23:12
Onderschat die Schotten niet in eigen land en met eigen fans.
 
Sanderr
 
9
21 juni 2021 om 23:13
Of Schotland inderdaad, kan ook nog
 
B-Block
 
15
21 juni 2021 om 23:23
Spanje mag ook van Slowakije verliezen. Zolang het maar niet gelijk wordt en Polen niet wint.
 
 
94
21 juni 2021 om 23:06
Ach laten we maar een keer met het Portugal spook afrekenen. Toch hoog tijd voor opa Ronaldo om met pensioen te gaan.
 
Medellin
 
13
21 juni 2021 om 23:11
Ik krijg flashbacks naar Ronaldo tegen van der Wiel. Hij stopte toen toch heel snel waardoor Vd Wiel viel? Zie hem dat nu nog doen bij bepaalde jongens.
 
Aqua1
 
17
21 juni 2021 om 23:16
Moet dat nou zo een disrespect naar Ronaldo toe? Totaal onnodig om Ronaldo zo te beledigen...
 
 
72
21 juni 2021 om 23:25
Is geintje joh
 
Sanderr
 
78
21 juni 2021 om 23:30
Beledigen ook echt, hahah koetsjie koetsjie
 
Joga_Bonito10
 
50
22 juni 2021 om 00:12
Het is echt triest met zulke ventjes. Ze hebben het niet eens meer door wanneer je iets als grap bedoeld. Reageert net alsof je z’n moeder hebt uitgescholden ofzo.
 
nederland79
 
4
22 juni 2021 om 09:30
@aqua1 haha je overtreft jezelf weer. Wat een sneu gedoe. Je kunt het ook als compliment voor Ronaldo zien. Dat die oude man toch nog aardig wat impact heeft op dit toernooi is best knap.
 
Aqua1
 
2
22 juni 2021 om 12:44
Dan mogen ook alle grappen gemaakt worden migi, als je hier een grap over messi maakt is de wereld te klein en moet je zelf vrezen voor een ban, dat vind ik zo scheef.
 
Sanderr
 
1
22 juni 2021 om 13:00
Hahaha doe toch normaal joh, hoe kom je hier bij?? Stel dat Argentinië een angstgegner voor ons was (zoals Portugal is) en iemand typt voor de grap: "Laten we maar een keer met die Argentijnen afrekenen, het wordt toch tijd voor opa Messi om te stoppen", denk je dan echt dat je moet vrezen voor een ban, hahahah? Dit kun je simpelweg niet menen toch? Vrijwel iedereen weet dat je een van de grootste Ronaldo fanboys van VZ bent maar dit gaat zelfs voor jou wat ver hoor.. xD
 
 
2
22 juni 2021 om 16:51
Van mij mag je die dwerg ook belachelijk maken hoor. Het zijn maar voetballers.
 
951
 
15
21 juni 2021 om 23:06
Acdf is volgens mij onze enige kans (om ook gelijk de halve finale te halen). Dus hup Spanje en Kroatie, boe Polen.
 
SilverFront
 
2
22 juni 2021 om 13:03
Precies ja. Hup Schotland mag ook, zolang het maar geen gelijkspel wordt..
 
Ravel
 
11
21 juni 2021 om 23:07
"Oranje moet eigenlijk simpelweg hopen dat de nummer drie van Groep F niet tot de vier beste nummers vier behoort." Nou snap ik d'r helemaal niks meer van.
 
acmilanajax
 
26
21 juni 2021 om 23:08
als de nummer 3 van die poule (Portugal waarschijnlijk) niet bij de beste 4 nummers 3 hoort dan kunnen we ze niet treffen omdat ze eruit liggen.
 
acmilanajax
 
4
21 juni 2021 om 23:07
dus als Spanje en Kroatië winnen en Frankrijk met 2-0 of meer van Portugal gaat Portugal niet door als ik het goed heb.
 
XIII
 
1
21 juni 2021 om 23:19
Dat heb je goed. Alleen tussen Kroatie en Schotland moet wel een winnaar uit komen. Spanje - Slowakije is een gelijkspel genoeg. Als Portugal dan met 2 of meer doelpunten verschil verliest.
 
NiekStaal
 
5
21 juni 2021 om 23:34
Portugal heeft nu nog een doelsaldo van +1. Als zij met 2 goals verschil verliezen, staan ze op -1, maar qua gemaakte doelpunten (5) staan zij daar het beste voor. Frankrijk zal dan dus met 3 doelpunten verschil winnen, dus dat scenario zal hoogstwaarschijnlijk niet plaatsvinden...
 
NiekStaal
 
3
21 juni 2021 om 23:37
Tenzij Spanje met 2 goals verschil wint van Slowakije
 
velletjes
 
1
21 juni 2021 om 23:40
2 goals is genoeg. Bij gelijkspel spanje - Slowakije. Heeft Spanje 3 punten en doelsaldo 0
 
Timmothy
 
3
22 juni 2021 om 00:40
Maakt niet uit of groep F onder groep E eindigt velletjes. Ze moeten onder ten minste groep C eindigen, en dat gaat niet lukken met een overwinning van Frankrijk met slechts twee goals verschil. Moet 3 goals minimum zijn. OF je moet het andere (veel realistischere) scenario hebben waar groep C en D doorgaan ten koste van groep E. Maar voor dat scenario maakt het geen reet uit wat er in F gebeurt.
 
juweel
 
0
22 juni 2021 om 11:07
en als hongarije dan met 1-0 van duisland wint dan gaat duitsland op basis van onderling resultaat portugal weer voorbij en staan zij 3e
 
velletjes
 
2
22 juni 2021 om 12:02
Idd. Je hebt gelijk. Dat C en D doorgaan ten koste gaan van E is inderdaad goed mogelijk. Gister bij de nos hebben ze het daar niet eens over.
 
DieGelbeReds
 
33
21 juni 2021 om 23:07
Tsjah, in theorie kan je dus de halve finale bereiken door Wales, Denemarken en een zwakke nummer 3 uit te schakelen na een uiterst gemakkelijke poule. Als je dan eenmaal de halve finale hebt bereikt, wie weet wat er dan allemaal kan gebeuren...
 
AppieB
 
12
21 juni 2021 om 23:07
Wat een bullshit allemaal om zoveel te speculeren. Als,als als
 
juweel
 
0
22 juni 2021 om 11:08
dat dus, laten we maar gewoon lekker afwachten en dan gewoon elke wedstrijd daarna winnen!!
 
Orgullo
 
50
21 juni 2021 om 23:08
Hahaha dus Denemarken haalt drie punten en mag tegen Wales voetballen en wij spelen straks tegen Portugal of Duitsland waarschijnlijk. Nouja, we mogen tot nu toe niet klagen over de loting, maar dit lijkt me toch niet echt wenselijk. Gewoon terug naar 16 teams.
 
Musi26
 
7
22 juni 2021 om 03:52
Op de poule van portugal/frank/duitsland na hadden wij helemaal geen zwakke poule. Andere poules waren nog zwakker.
 
JohanVanSa
 
11
21 juni 2021 om 23:11
Ik hoop op Portugal, dat gereken hiero van iedereen die hopen dat het geen Portugal word. Laat Oranje maar lekker ballen tegen Portugal.
 
magikhetwete
 
10
21 juni 2021 om 23:13
Wel interessant om te zien dat de 1/8e finale potentieel lastiger wordt dan de 1/4e finale. Dus 1 rondje zwijmelen om vervolgens in de kwartfinale het toernooi in 1x tot een succes te maken. Bij de beste 4 zouden we het toch gewoon goed gedaan hebben?!
 
magnetics
 
3
21 juni 2021 om 23:47
Dat had Nederland op de Wk's in 2010 en 2014 toch ook? In 2010 eerst Brazilië moeten verslaan en dan Uruguay krijgen, en in 2014 Mexico verslaan en dan Costa Rica krijgen. In zo'n knock-outschema heb je nou eenmaal soms pech en soms mazzel, maar in dit geval betekent het inderdaad dat de halve finale (tegen Duitsland?) plotseling een reëel scenario wordt.
 
Kalou2005
 
31
21 juni 2021 om 23:15
In 2004 rekenden we tegen Zweden af met het penalty syndroom om de ronde daarna te beginnen met het Portugal syndroom op eindrondes.. Laten we dit jaar afrekenen met het Portugal syndroom om vervolgens te beginnen met het Denemarken syndroom!
 
Musi26
 
4
22 juni 2021 om 03:53
Volgens mij is er al iets met denemarken. Denk maar even aan de gemiste penalty van van basten in 92.
 
Master D
 
1
22 juni 2021 om 08:24
Tegen de Denen kan het altijd 2 kanten op gaan. Op Euro 2000 wonnen wij er immers van met 3-0. Op het WK 2010 werd het 2-0 voor Oranje. Echter op Euro 2012 dat de Denen weer wonnen met 1-0. Ik vind het lastig om dan van een syndroom te spreken.
 
R9Neymar
 
1
22 juni 2021 om 09:34
Dat was dan ook dan penaltyssyndroom waar we in 2004 pas mee afrekende.
 
Pieterpost
 
1
22 juni 2021 om 09:21
Mee eens ja, ik hoop ergens juist op Portugal omdat ik denk dat we die nu wel kunnen hebben. Even alle beelden van de afgelopen decennia laten zien aan het elftal wat voor extra motivatie moet zorgen. En wat zou het een mooi feestje worden als we die zouden verslaan. Laat maar komen!
 
cimbom52
 
21
21 juni 2021 om 23:15
Telkens dat als, als als. Maar goed het zou frappant zijn wanneer oranje de o zo gevreesde nummer 3 uit groep F ontloopt en dan tegen een mindere tegenstander alsnog verliest??.
 
juweel
 
0
22 juni 2021 om 11:10
zoals een zwitseland of een wales?
 
Muski
 
3
21 juni 2021 om 23:21
Positief blijven mensen?? Niks is onmogelijk bal is rond of je hebt geluk of geen geluk toch zeg ik achtste finale word 2 - 1 voor Nederland??
 
Sc12
 
4
21 juni 2021 om 23:26
Slowakije heeft 2-2 Als die.met 1 goal verliezen van spanje hebben ze 2-3 Oekraine heeft een 4-5 Kan aan mij liggen maar waarom moet spanje met 2.goals winnen?
 
7900GT
 
16
21 juni 2021 om 23:32
Ik snap er echt helemaal niets meer van…
 
Timmothy
 
6
22 juni 2021 om 01:18
Is niet zo lastig. Er zijn twee scenario's om F te ontlopen (zitten nog paar mini-voorwaarden aan maar zitten zo dicht tegen zekerheid aan dat benoemen niet nodig is) Scenario 1: Zweden niet verliezen, Spanje geen gelijk en Kroatie geen gelijk. Maakt niet uit wat er in groep F gebeurt dan. Scenario 2: Portugal keihard afgaan tegen Frankrijk (ten minste 3 goals verschil). Maakt dan ook niet uit wat er in andere groepen gebeurt.
 
Objectief
 
0
22 juni 2021 om 12:27
Scenario 1 klopt niet helemaal. Want als Spanje 4-3 wint van Slowakije dan heeft Slowakije 3 punten en een doelsaldo van 5-6. En daarmee doen ze het beter dan Finland en Oekraïne en dus gaan ze dan toch door, en komen wij tegen de nr 3 van groep F. Maar dit is wel een kleine kans natuurlijk. Dus verder best goede kansen om de nr3 van F te ontlopen, denk ik. Tenzij Lewa helemaal losgaat, dan zijn we de sjaak.
 
Timmothy
 
0
22 juni 2021 om 12:58
Vandaar dat ik zei: ``zitten nog paar mini-voorwaarden aan maar zitten zo dicht tegen zekerheid aan dat benoemen niet nodig is`` Want Slowakije 3 keer scoren tegen Spanje is zoals je zegt echt enorm onwaarschijnlijk. Laat staan dat Spanje er dan ook exact 4 maakt
 
Flamezzz
 
3
21 juni 2021 om 23:35
Het moet gezegd: NL speelt goed voetbal. Kunnen gerust ver komen. Ja, ik weet het, nog niet echt getest, maar slechts 3 landen halen 9 punten in de groep. Je zal maar supporteren voor Spanje, Engeland, Frankrijk, Duitsland of Portugal. Die hebben het op twee matchen toch alleszins al een keer laten afweten. Lage landen boven!
 
Moyashi
 
8
21 juni 2021 om 23:41
Zul je zien gaat Portugal expres voor plek 3 om zo NL en Wales/dennen te verslaan en vervolgens over rode loper halve finale bereiken lol.
 
consy
 
2
22 juni 2021 om 11:14
Alsof een wedstrijd tegen Oranje de rode loper is. Helemaal niemand wil graag tegen ons spelen op dit moment.
 
foubi
 
7
22 juni 2021 om 00:05
Ik vind het ook maar een rommeltje dit EK. Wedstrijden vallen me ook erg tegen op een paar wedstrijden na. Normaal kijk ik elke wedstrijd tijdens eens EK maar nu vind ik het gewoon niet zo boeiend als voorheen.
 
PaulMessi
 
4
22 juni 2021 om 00:21
Portugal zou leuk zijn als komende tegenstander. Mooie revanche na de verloren Nation League.
 
Musi26
 
21
22 juni 2021 om 03:56
Who cares about the nation league final? Volgens mij denken nederlanders aan een hele andere wedstrijd voor revanche gevoelens.
 
R9Neymar
 
2
22 juni 2021 om 09:36
Met name 2004 en 2006 dammit 2x die verrekte maniche als ik het goed heb ????
 
NL_Modric
 
1
22 juni 2021 om 10:08
Zou wel lekker zijn, zo`n schoppartijtje tegen de Portugezen. Edit: Mischien kunnen we die andere De Jong dan nog ff oproepen voor 1 wedstrijd.
 
Dick Winnen
 
9
22 juni 2021 om 00:44
Of Portugal en Duitsland winnen allebei, en spelen wij vervolgens tegen nummer 3 Frankrijk
 
Joostv97
 
2
22 juni 2021 om 03:34
@voetbalzone . Er staan volgens mij nog 3 scenario's bij die al niet meer mogelijk zijn, namelijk ABDE, ABDF en ABEF. Nummer 3 van c heeft een beter doelsaldo dan nummer 3 van b dus het kan niet dat de nummer 3 van b wel door gaat en de nummer 3 van c niet.
 
Sc12
 
1
22 juni 2021 om 07:36
In theorie kan B nog door dan moet D een gelijk spel tussen kroatie en schotland en E spanje verliezen en polen ook Edit : je hebt gelijk je doelt op B kan niet doorgaan ten ongunste van C
 
Greatest
 
0
22 juni 2021 om 08:04
Tis ook altijd een gedoe weer iedere keer van mensen die zeggen ik hoop niet dat ze tegen die sterkere land moeten of die of die...... Feit is als je het EK wil winnen moet je van iedereen winnen.
 
Master D
 
9
22 juni 2021 om 08:31
Dat is de grootste onzin ter wereld. Je speelt 7 wedstrijden maximaal en er doen 24 ploegen mee. Je hoeft dus sowieso van 17 ploegen niet te winnen en van die 7 ploegen die je wel treft hoef je ook niet allemaal te winnen, omdat dit een poulefase betreft waar je met slechte resultaten ook nog door kunt (zie Denemarken dit jaar en Portugal 4 jaar terug). Je hoeft alleen te winnen van de ploegen die je tegenkomt in de knockout fase en als dat voor Nederland richting de halve finale Schotland/croatie en Denemarken/wales is, dan hoeven ze voor de EK-titel dus slechts van 2 ploegen uit het rijtje Italie/frankrijk/duitsland/spanje/belgie/portugal te winnen. Dat scheelt een slok op een borrel of je 5 van die ploegen treft voor de EK-titel of slechts 2.
 
29er
 
15
22 juni 2021 om 08:55
Je kan veel zeggen over de Uefa en hun veranderingen in toernooien om meer geld te verdienen, maar we moeten ze ook prijzen. De Uefa zorgt er met deze pouleindeling maar mooi voor dat de jeugd weer meer aan het rekenen is
 
theo uphus
 
2
22 juni 2021 om 09:37
Met alle respect voor alle meningen omtrent de vraag wie wel en wie niet dit E.k. gaat winnen: in 1992 was er een E.k. in Zweden dat in ieder geval niet kon worden gewonnen door Denemarken. Want die waren er die eindronde niet bij. Tot ze er op het laatste moment ineens wel bij waren omdat Joego Slavie vanwege de Balkanoorlog niet mee ging doen. En die Denen, die er op het laatste moment dus ineens bij werden geroepen, wonnen dat E.k. Wat wil dat zeggen ? Voetbal is een raar spelletje dat zelden oplevert wat vooraf gedacht wordt. Daarom winnen ook zo weinig mensen de toto. En dat is dan meteen ook weer de charme van voetbal. Iedere expert die denkt dat hij het weet die weet het gewoon niet, hij denkt slechts dat hij het weet.
 
vastreke
 
1
22 juni 2021 om 09:46
het moet niet uitmaken tegen wie je uitkomt Nederland vind zichzelf goed dus om het EK te winnen moet je van iedereen kunnen winnen dus moet niet uitmaken of je dadelijk misschien al tegen Duitsland moet en andere landen het gunstiger hebben
 
Greatest
 
0
22 juni 2021 om 11:05
Eindelijk iemand die het snapt
 
vastreke
 
0
22 juni 2021 om 12:33
ja is toch al dat gepraat over hoe slecht het uit kan pakken voor nederland dit en dat nederland heeft de makkelijkste poule gehad dus hebben al niks te klagen en wil je winnen moet je langs iedereen
 
real8madrid
 
1
22 juni 2021 om 09:53
Denemarken of Wales. Wat een eitje. Hopen dat de tegenstander in de 1/8e meebakt dan kan je plots zomaar in de halve finale staan en vanaf dan is alles mogelijk. De indeling van het ek is wel echt een potje hoor.
 
consy
 
1
22 juni 2021 om 11:16
We mogen niet klagen. Kijk vooral uit naar een volle Puskas Arena, heerlijk om weer zoveel Oranje te zien.
 
Baloteli
 
1
22 juni 2021 om 10:13
Ik hoop dat Portugal zwaar verliest tegen Frankrijk,en daardoor niet bij de beste nummer 3 komt,tegen Portugal met Blind in de verdediging ga je verliezen,leuk aan de bal maar je zag gisteren tegen Macedonië notabene dat ie uitgelopen wordt....
 
VoetbalVreugd
 
2
22 juni 2021 om 10:22
Tot nu toe valt het me ontzettend mee hoe Oranje presteert dit EK! Tuurlijk hebben we niet de zwaarste tegenstanders getroffen, maar je moet die drie potjes toch maar even winnen... Benieuwd wie we in de achtste finales krijgen. Voor mij is het nog geen uitgemaakte zaak dat Frankrijk of Italie het toernooi wint, ook Nederland hoort bij de kanshebbers wat mij betreft. Zijn veel gekkere dingen gebeurd.
 
El Barto
 
1
22 juni 2021 om 10:28
Waar is Arjen Lubach als je hem nodig hebt? Wat een ingewikkelde manier om de 8ste finale in te richten. Ik wacht wel welke ploeg het wordt. Frankrijk, Duitsland en Portugal zijn nog steeds favorieten, maar deze poulefase heeft ook laten zien dat ze niet onverslaanbaar zijn. En Oranje heeft zelf uitgesproken (op een realistische manier) het EK te willen winnen. Dan zul je dergelijke ploegen moeten verslaan, ook in de 8ste finale. Van de andere mogelijke tegenstanders, Kroatië bijv. ben ik niet zo heel erg onder de indruk. Tuurlijk, je moet ze niet onderschatten, maar het is nog niet overtuigend.
 
o43Barcelona
 
0
22 juni 2021 om 10:50
De hele opzet van dit EK is waardeloos, waar het tijdens Euro 2016 nog wat langer spannend was omtrent de nummers 3 is het nu een aanfluiting. Na de resultaten van gisteren, weten ALLE ploegen uit de poules DEF die op 4 punten staan (Tsjechië, Engeland, Zweden en Frankrijk) al dat ze hoe dan ook zijn geplaatst. Waar het voor Engeland en Tsjechië dan nog van belang is als groepswinnaar lijkt het me voor de Zweden eigenlijk niet zo erg of ze 1, 2 of 3 worden. Die kunnen nu een B ploeg opstellen en zo dan weer Oekraïne en in zekere zin Nederland benadelen.
 
antonio87nl
 
0
22 juni 2021 om 11:11
Nederland kan zomaar tegen Frankrijk gaan spelen in de achtste finale. Denk zelf dat het speelstijl van Frankrijk ons beter ligt. En we hebben al bewezen van Frankrijk te kunnen winnen. Portugal en Frankrijk steven denk ik af op een remise of winst met minimale marge. Dit kan voor beide partijen get geval zijn. Deze landen spelen uiteraard op neutraal terrein - Puskas Arena - waarbij Portugal een lichte voor heeft vanwege de eerdere 3-0 winst op Hongarije. Dit kan een licht positief effect hebben op een kleine winst voor Portugal. Met dit scenario ontlopen we Portugal en spelen we tegen Frankrijk hoogswaarschijnlijk. En wint NL van Frankrijk - vrees dat Frankrijk niet het niveau gaat halen van 2018 en 2016. Verder denk ik niet dat Hongerije verder komt dan een remise in Muchen. En dit met wel heel veel geluk. Ik verwacht dat Hongerije overklast wordt door Duitsland vanwege het thuisvoordeel van deze. Dus aan een ander scenario wil ik voorlopig niet denken.
 
Vizinhoquefaz?
 
3
22 juni 2021 om 11:23
Mag het misschien iets positiever? We worden echt al dagen overstelpt met allemaal scenario's om 'de nummer drie van poule F' te ontlopen. Wie dat wordt is nog helemaal nog niet zeker, maar we weten blijkbaar al wel dat we kansloos tegen ze zijn. Kom op, hé, we zitten niet meer in 2006 of 2008 toen we een zwakke achterhoede hadden. We hebben een achterhoede met topverdedigers, we hebben een Frenkie de Jong die ik nog meer allround vind dan Sneijder destijds en we hebben een aanval die steeds beter op elkaar ingespeeld raakt (als Malen tenminste speelt en niet Weghorst). En hoe wil je kampioen worden als je eigenlijk bang bent voor de beste ploegen? Laat die Portugezen maar komen. Je hoeft ze niet te onderschatten, maar dat betekent nog niet dat je bang voor ze moet zijn.
 
El Barto
 
0
22 juni 2021 om 16:18
Precies dit. Oranje heeft de ambitie uitgesproken om het EK te winnen. Dan moet je ook in de 8ste finale al een sterke tegenstander kunnen verslaan. En eigenlijk ben ik niet zo bang voor Portugal. Het is absoluut een goede ploeg met uitstekende spelers, dat is het niet. Maar ik heb het gevoel dat het niet zo'n angstgegner is als het in de voorgaande jaren was. In 2002, 2004 en 2006 was Portugal ook wat leper en geniepiger dan Nederland. Ik zie nu Nederland dáár niet meer intrappen.
 
kev045
 
1
22 juni 2021 om 11:58
Niemand heeft het er over dat Hongarije ook nog gewoon door kan gaan..
 
El Barto
 
0
22 juni 2021 om 16:20
Op papier wordt dat wel een zware kluif, zeker tegen ontketend een Duitsland. Maar aan de andere kant, als de Magyaren dezelfde passie en mentaliteit hebben als tegen de Fransen zou het zo maar kunnen.
 
Hansi
 
0
22 juni 2021 om 16:21
Als het volgende gebeurt: Schotland tegen Kroatië wordt geen gelijkspel. En dan deze winnaars:: Tjechie-Engeland winst Engeland, Slowakije - Spanje winst Spanje, Zweden - Polen winst Zweden, Duitsland - Hongarije winst Duitsland en Portugal - Frankrijk winst Frankrijk. Dan spelen we tegen de winnaar van Kroatië - Schotland en daarna tegen de winnaar van Wales - Denemarken. Halve Finale, we komen eraan!
 
koekoek73
 
2
22 juni 2021 om 16:51
Laat het maar Portugal worden. Vind dat elftal zo vreselijk tegenvallen en Oranje is duidelijk aan het groeien. Als er een moment is om ze te verslaan is het nu. Memphis schitteren en Ronaldo waar ik alle respect voor heb kan gewoon echt niet meer voor de volle 90 minuten maar wisselen is geen optie daar aangezien hij daar een soort God is
 
Piranha
 
0
22 juni 2021 om 20:35
Haha, NL heeft geen schijn van kans, we spelen in een domme opstelling met gemiddelde spelers en hebben 9 punten omdat we tegen Europese middelmaat speelden. Elke tegenstander die Spanje, Italie, Portugal, Frankrijk, Duitsland, België of Engeland heet is beter dan Oranje. Veel mensen hebben heklaas zout in hun ogen.
 
Bozzie67
 
0
22 juni 2021 om 20:30
Niet dat er iets van te zien is een een artikel op Voetbalzone, maar de buitenlandse media heeft Nederland van lelijk eendje gebombardeerd tot een van de favorieten voor de EK titel en dat Nederland een geduchte tegenstander is die men graag wil ontlopen. Raar maar waar maar daar is het beeld van ons 180 graden gedraaid. Dus laten we onze selectie niet naar beneden praten en kijken wat er wel goed gaat en de progressie die iedere wedstrijd weer te zien is. Ik zie meerdere landen ondanks hun winst erg moeizaam tot hun resultaten komen dus misschien zijn wij te verwend geraakt door de jaren heen en zien alles te zwart-wit als we ons eigen landje onder de loep nemen.
 
JeroenBeek
 
0
23 juni 2021 om 13:07
Iedereen heeft het over Portugal Duitsland of Frankrijk in de volgende ronde maar wat denk je van Hongarije? Gelijk tegen Frankrijk en pas na 85 minuten goal geïncasseerd tegen Portugal die net zo goed gelijk had kunnen eindigen of gewonnen had kunnen worden. Zal je zien dat we tegen Hongarije moeten en kan me nog een wedstrijd herinneren waar we een soort van afgedroogd werden tegen hun ??. Maar ik denk dat het wel goed komt allemaal en dat we echt wel een goeie kans maken om in ieder geval in de finale te komen. Beetje geluk hoort er ook bij.