'Orkun Kökçü is de jonge ster van de Turkse nationale ploeg'
Woensdag, 17 november 2021 om 11:42

Orkun Kökçü werd dinsdagavond de grote man bij Turkije. De middenvelder van Feyenoord, die in de rust binnen de lijnen kwam tegen Montenegro (1-2), besliste het WK-kwalificatieduel na een uur spelen met een schot van afstand. Door de zege zijn de Turken veroordeeld tot het spelen van play-offs, waarin het onder meer tegen Italië en Portugal kan uitkomen. In Turkije is de hoop op het bereiken van het WK desodanks groot, mede door Kökçü en 'wonderdokter' Stefan Kuntz.

Het Turkse dagblad Fanatik omschrijft Kökçü als 'de jonge ster' van het Turkse elftal. De middenvelder is het levende bewijs van de drastische verandering die Kuntz heeft doorgevoerd bij de nationale ploeg. De Duitser, die het stokje overnam van Senol Günes na de beschamende 6-1 nederlaag tegen Oranje, geeft jonge talenten weer de kans en bleef in zijn eerste vier interlands als bondscoach van Turkije ongeslagen (3 zeges, 1 gelijkspel). "Kuntz zorgt voor vastberadenheid en heeft het optimisme in de Turkse ploeg helemaal teruggebracht", voegt Fanatik eraan toe.

Ook Sabah zag een duidelijke kentering in het wedstrijdbeeld met het inbrengen van Kökçü. "De intrede van Orkun in de tweede helft had een mentholeffect op Hakan Çalhanoglu", schrijft de Turkse krant. Çalhanoglu was volgens Hürriyet-verslaggever Güntekin Onay veruit de beste man op het veld tegen de Montenegrijnen. "Hakan was het brein en het belangrijkste onderdeel van het elftal op het middenveld. Als een ware maestro regisseerde hij het aanvalsspel, regelde de passes en paste hij het tempo naar wens aan. Hij heeft negentig minuten gevochten en gewerkt."

Kökçü waakt ondertussen voor een jubelstemming. "Er wacht een zware tegenstander op ons", zei de Feyenoorder na afloop over de mogelijke opponenten in de play-offs. "Maar we moeten er klaar voor zijn. Er zullen sowieso sterke tegenstanders zijn op het WK, dus de play-offs mogen geen excuus zijn." Volgens de middenvelder kwam het plan van Kuntz perfect tot uitvoering tegen Montenegro. "De trainer vertelde dat ik net als in de wedstrijd tegen Gibraltar de combinatie moest zoeken met Çalhanoglu om een doelpunt te forceren. Ik ben blij dat dat gelukt is."

Ook Kuntz benadrukt dat er nog niks gewonnen is. "Ik wil daar heel eerlijk in zijn: op dit moment hebben we nog niks om te vieren", sprak de Duitse oefenmeester na afloop tijdens de persconferentie. "We wilden zes punten halen tegen Gibraltar en Montenegro en dat is gelukt. Daar ben ik heel tevreden over. Mijn grootmoeder zei ooit: 'Je moet je niet druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt", blikte Kuntz alvast vooruit op de loting. "Alle tegenstanders zullen taai zijn, maar als ik er dan toch een opmerking over moet plaatsen, ga ik natuurlijk liever niet naar Portugal of Italië."

Meer nieuws
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
13
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
13
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
15
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (77)

 
ClassonGrass22
 
45
17 november 2021 om 11:48
Leuk om een stijgende lijn te zien bij Kokcu. Ik was als Feyenoorder niet altijd fan van hem, maar onder slot is hij toch van steeds grotere waarde. Dat plekje past veel beter bij hem, veel minder geforceerd. Tuurlijk speelt hij soms niet goed maar als 20 jarige is dat normaal. Ik snap dat gehaat onder Feyenoorders ook niet op hem, hij kan volgens velen niets goed doen.
 
AlexDeSouza07
 
70
17 november 2021 om 11:50
Het is gewoon geen toptalent en dat is ook helemaal niet erg. Bruikbare speler en nu ook heel belangrijk voor Turkije.
 
SergioRamosHM
 
39
17 november 2021 om 11:53
Geen toptalent? Waarom zat er dan altijd een grote gegadigde voor hem klaar? Kokcu is wel degelijk een groot talent. Helaas onder Advocaat 1,5j tegen gehouden in zijn ontwikkeling. Gelukkig trekt Slot dat wel weer goed. Ik hoop dan ook voor hem dat hij dit door kan zetten en hem eind van het jaar een goede tranfer tegemoet komt. Feyenoord kan de centen goed gebruiken en Kokcu is iemand dat vervangbaar is en veel geld op kan leveren.
 
Tinus88
 
33
17 november 2021 om 12:02
Is maar net je definitie van toptalent. Wat is dat in jouw boekje? Bayern? Real? Chelsea? Dat niveau zie ik hem echt niet aantikken. Verder niets mis mee als je bij pakweg Bordeaux, Werder Bremen of Club Brugge eindigt. Dat zie ik hem wel halen als hij dit kan blijven doortrekken.
 
ModricMagic
 
26
17 november 2021 om 12:02
Toptalenten zijn spelers zoals Foden, Pedri, Vini, De Ligt etc. Daar hoort Kokcã¼ zeker niet bij. Maar dat is helemaal niet erg hoor. Toptalenten zijn maar een beperkt aantal spelers. Als die bij ploegen zoals Sevilla, Lyon of Leicester komt is dat ook prima voor een speler als Kokcã¼.
 
V-Watcher
 
76
17 november 2021 om 12:07
Beetje onzinnig wat je zegt want Feyenoord is van een hoger niveau als een Werder Bremen dat in de 2. Bundesliga speelt en een Bordeaux dat 18de staat in de Ligue 1. Alleen Club is misschien wel beter maar ook daar zal Feyenoord prima partij tegen kunnen geven. Als Kokcu zich ontwikkelt, hij is pas 20, dan weet je echt nog niet waar zijn plafond ligt, absolute top gaat hem niet worden maar een mooie middenmotor in een grote competitie kan er prima inzitten.
 
rbn_
 
13
17 november 2021 om 12:10
Vind het nog te vroeg om te zeggen wat zijn plafond is. Kijk eens hoe Kokcu zich heeft ontwikkeld ieder seizoen. Nog steeds maar 20 jaar oud.
 
Shevchenko_7
 
41
17 november 2021 om 12:19
De Ligt is ook geen toptalent, blijft hangen sinds hij bij Juve speelt, is zelfs uit de basis gespeeld in het Nederlandse elftal.
 
Beebo
 
27
17 november 2021 om 12:28
De Ligt noemen als toptalent. Dan ben je wel af hoor. Dat is de blunderkoning van Oranje. De spanning gisteren zat er vooral in of De Ligt dit keer wel geconcentreerd bleef.
 
Orgullo
 
45
17 november 2021 om 12:32
Kokcu is 20, heeft al 100 wedstrijden gespeeld voor Feyenoord, is dit jaar bepalend in de Eredivisie en Europees, wellicht geen toptalent in de absolute buitencategorie als Camavinga of Wirtz maar van het kaliber Kokcu heb je er geen 10 in de Eredivisie hoor.
 
FrankAPF
 
13
17 november 2021 om 12:39
IS het zo gek dat De Ligt geen basisplaats bij Nederland heeft? Hij heeft De Vrij en Van Dijk voor zich. De Vrij die als de beste CV in Italie wordt gezien en Van Dijk de aanvoerder en vaste waarde van Liverpool. Dan denk ik dat het voor een De Ligt, die nog steeds als talent gezien kan worden op zijn leeftijd, niet zo vreemd is dat hij geen basisplaats heeft.
 
ModricMagic
 
17
17 november 2021 om 12:46
De Ligt heeft een golden boy award gewonnen. Hij is zeker wel een toptalent pas 22 jaar nog maar. Alleen in Nederland zeggen we dit. Maar zeg in elke land een toptalent en dan hoort De Ligt daar zeker bij.
 
SuperNico31
 
2
17 november 2021 om 12:47
Inderdaad. Alsof eruit gespeeld worden door VVD en De Vrij zo gek is of zo. Als je die twee voor je moet dulden, is geen schande.
 
Giesburts
 
12
17 november 2021 om 12:50
"dan ben je wel af hoor" Man waar heb je het toch over. Wat is hij dan? Als je op je 19e al een halve finale CL, Finale Europa League & Landstitel op je naam hebt staan en je wordt vervolgens verkocht voor om de nabij 75 miljoen euro, dan ben je denk ik geen koekenbakker. Nu hij inmiddels 22 jaar is, kampioen geworden en richting de 100 duels gaat voor Juve kan je stellen dat het een topverdediger is.
 
FR010FRDAM
 
34
17 november 2021 om 13:16
en Gravenbergh die op dit moment net zo grillig speelt als Kokcu onder Dick wordt met 3 uitschieters per seizoen wel gezien als toptalent. Kokcu hoort op dit moment gewoon bij de 5 beste en meest constante middenvelders van de competitie. Op zijn 20e, dan mag je best als toptalent gezien worden. En dat iedereen hier zijn plafond bepaalt is ook grappig on te lezen. Frenkie speelde op deze leeftijd net bij Ajax. Kokcu heeft het moelijk gehad onder Dick, maar zet nu enorme stappen. Dat wil nog niet iedereen zien, maar de statistieken onderschrijven dat. Als hij zich op deze manier blijft ontwikkelen kan hij prima de absolute top halen. Onzinnig om dat nu uit te sluiten.
 
Bobiku29
 
28
17 november 2021 om 13:24
Zo is het. Ik schrok laatst zelfs toen ik de statistieken van Kökcü zag bij Pieter Zwart van VI. Qua loopvermogen, passnauwkeurigheid en kansen creëren is hij van een ongekend niveau dit seizoen. Af en toe een iets minder dagje, maar mag het als je 20 bent
 
Tinus88
 
2
17 november 2021 om 13:45
@V-Watcher, Haha, mijn hemel. Je steekt een heel verhaal op hoe onzinnig het is wat ik allemaal uitkraam om vervolgens in je tweede alinea precies hetzelfde als ikzelf te zeggen. Nee, hij gaat de absolute top niet halen. Ja, hij is goed genoeg voor een middenmotor in een grotere competitie ala Bordeaux, Werder Bremen of elk ander team dat je daar op zou kunnen noemen. Bordeaux en Werder zijn doorgaans gewoon ploegen die in de middenmoot bivakkeren. Dat ze dat momenteel niet doen is iets anders.
 
Weef
 
4
17 november 2021 om 13:47
Dat hangt ook af van je definitie van toptalent. Hij hoort inderdaad niet bij de 10 grootste talenten van zijn lichting (wereldwijd). Maar voor eredivisie begrippen is hij gewoon een toptalent hoor. Sowieso lopen er op dit moment in de eredivisie niet echt veel jonge spelers rond met potentie voor de echte wereldtop. Anthony wellicht, maar verder kan ik er niet zoveel bedenken.
 
peet34
 
2
17 november 2021 om 14:04
Toptalent? Waar hebben we het over. Deze man komt niet eens in de buurt van het begrip toptalent. De man schiet er een bal in via de keep waardoor Turkije wint en het is opeens een toptalent?? mensen roepen ook per week maar wat in de voetballerij....
 
FR010FRDAM
 
17
17 november 2021 om 14:18
@peet34, ja, want ik baseer mijn mening op 1 wedstrijd...... uhmmm nee dus.
 
Jackieboy10
 
0
17 november 2021 om 14:43
@fr010frdam. Volgens mij hangt deze hele discussie op het woordje ''toptalent''... Ik ben het met je eens wat betreft ontwikkeling en alles hoor, maar ik heb ook wel een beetje het gevoel dat je hier geen kritiek op Kokcu mag hebben (als je dit al kritiek kunt noemen..) van vele Feyenoord fans. Dat was ook al zo toen hij gelinkt werd aan Arsenal en o.a. ik daar kritisch op was. Toen werd ik bedolven onder Feyenoord fans die het schandalig vonden dat ik zei dat ik niet enthousiast werd van een mogelijke transfer van Kokcu naar ons en dat ik hem absoluut niet klaar achtte voor die stap. Maar dat terzijde. Volgens mij ligt de waarheid simpelweg in het midden. Kokcu doet het goed en ontwikkelt zich goed. Is nog slechts 20 jaar en kan zeker nog de nodige stappen maken in de toekomst. Is dat volledig te voorspellen? Nee, maar dat is het bij niemand. Wel denk ik persoonlijk dat je toch wel kunt stellen dat hij met wat hij op dit moment aan potentie laat zien, niet een absoluut ''toptalent'' is. En met toptalent doel ik dus op een talent dat het niveau van Bayern, City, PSG, Liverpool etc. aan zou kunnen (zit speelstijl verschil tussen de genoemde clubs natuurlijk). Maar daar is toch helemaal niets ergs aan? Stel hij eindigt bij Spurs, Dortmund, Arsenal, Leicester, Valencia, Lyon, Roma of iets dergelijks. Wat is daar een probleem aan? Dat is toch ook een prachtige carrière dan? Het lijkt hier soms wel schande dat je die clubs als potentie van iemand ziet...
 
rayvg
 
8
17 november 2021 om 15:12
Kokcu kan toch prima nog een weg bewandelen als van dijk of gini? niet iedereen speelt op zn 22e bij real madrid. Er zijn ook genoeg talenten die wel die verwachting hadden die daar weer niet gekomen zijn ook. Conclusie is gewoon dat de toekomst niet te voorspellen is en dat je hem op zijn kwaliteiten van nu moet beoordelen
 
Shorty1991
 
2
17 november 2021 om 15:48
Ach Jackieboy, het is nog begrijpelijk ook. Alles wat bij Ajax en PSV speelt wordt na een beetje presteren meteen gehypt en voor tientallen miljoenen verkocht. De meeste feyenoordfans zien Kokcu als een van de weinige goudmijnen in de selectie en lijken onwijs bang dat zijn waarde niet hoog genoeg zal zijn omdat het grote publiek hem geen topstatus toedicht. Het is ook maar net wat je als toptalent definieert, voor Feyenoord is hij gezien de laatste jaren wel degelijk een toptalent en voor de Eredivisie ook nog wel, maar dat Arsenal interesse had, betekent natuurlijk niet dat heel Europa denkt dat Kokcu een enorm talent is. Het is voor heel veel ploegen wellicht ooit een hele bruikbare speler, maar er moet nog wel een heel pak veranderen om een dragende speler in de top te worden. En talenten die die potentie laten zien, zou ik persoonlijk toptalenten noemen. Jongens zoals Foden, Bellingham, Haaland, Sancho en zelfs de Ligt konden als jonge talenten een Europese subtopper dragen, dat zou ik dan als toptalent bestempelen. Dat de een het waarmaakt en de ander niet, zegt natuurlijk niet zoveel over de status als talent.
 
SergioRamosHM
 
6
17 november 2021 om 16:41
Volgens mij vergeten de meeste dat Kokcu nog steeds maar 20 is en al bij Feyenoord tegen de 90 wedstrijden zit. Ook voor de Turkse a selectie nu dus goed in beeld. Europees in de Conference League indruk gemaakt, dus wat moet je nog meer verwachten?
 
Musi26
 
0
17 november 2021 om 23:50
Gewoon een dood normale middenvelder. Als feyenoord geld kan krijgen, dan moeten ze hem direct verkopen. Je kunt hem namelijk zonder problemen vervangen.
 
RamboKolombo
 
0
18 november 2021 om 06:04
de Ligt word allerbeste verdediger allertijden. Dat garandeer ik jou nu al. Er is geen enkele verdediger van zo een jonge leeftijd die in een centrum van een topclub ooit basisklant is geweest of waar ik getuige van ben geweest. Alleen zijn verschijning al en hoe die zich opstelt. Zelfs Ramos heeft jarenlang als RB gespeeld voordat hij CV werd en die heeft 100 x erger geblunderd en zoveel domme kaarten gepakt dat een de Ligt nooit zou doen. De Ligt is gewoon buitencatogerie als je dat niet kan zien ga dan gewoon naar korfbal kijken. Dan is voetbal niet jou sport! Hij word groter als Rinus Israel of een Ronald Koeman en zeker dan v Dijk. Welke speler van 18 is ooit aanvoerder geweest van een topclub die halve finale CL heeft gehaald? Heb je dan echt geen verstand van voetbal?
 
Al91
 
0
19 november 2021 om 03:04
Volgens mij zijn het juist de Feyenoord supporters zelf die vaak negatief zijn over hem
 
Alsjemenou
 
1
17 november 2021 om 12:33
Hij heeft nog steeds veel balverlies.. Geeft ballen diep die echt beter kunnen en het schot is echt niet stabiel. Werk daar nog aan en het kan zeker bij de subtop van europa spelen. Mooi dat hij nu een boost krijgt, Feyenoord kan alle kanten nog op dit seizoen.
 
FR010FRDAM
 
30
17 november 2021 om 13:05
@asjemenou kijk zijn statistieken even na. "Veel balverlies" hoor ik vaak mensen vanuit onderbuikgevoel zeggen, maar is gewoon onzin. Krijgt veel ballen, vrijwel alles onder druk en speelt bijna alles naar voren en heeft qua balverlies op enkele centrale verdedigers in de competitie na de beste cijfers. Zijn diepe ballen zijn ook prima, kijkend naar de cijfers. Nog altijd maar 20 jaar, gewoon een enorm talent
 
fiorenoord
 
20
17 november 2021 om 13:30
Je hebt hem duidelijk nog nooit zien spelen en zijn statistieken zijn je al helemaal niet bekend. Kokcu heeft dit seizoen over alle competities een gemiddelde passingsprecisie van 88%. Van de 38 schoten die hij heeft gelost gingen er slechts 7 over of naast, wat betekent dat hij een precisie heeft van 82%.
 
KamielZeegers
 
12
17 november 2021 om 14:18
Yessss, nu kan ik “veel balverlies” afstrepen op m’n “ik roep maar gewoon wat anderen roepen”-bingokaart.
 
1 Love GSS
 
14
17 november 2021 om 14:37
Je weet inmiddels toch wel, alles wat uit de ajax school komt is toptalent en er zijn maar weinig betere Van de Beek, frenkie en de ligt en ga zo maar door. Daar mag je absoluut niet aankomen. En bij feyenoord zijn het maar van die net niet spelers. En dan roept 1tje hierboven dat een werder of bordeaux zijn plafond is, wat een grap sommige gasten hier op vz??gewoon ff lekker provoceren jonge
 
Tinus88
 
0
17 november 2021 om 14:53
@ 1 love Gss. Niet iedereen met een andere mening provoceert direct. Beetje jammer dat je tegenwoordig direct als provocateur of wat dan ook wordt weggezet omdat ik denk, dat mag in Nederland gewoon, he?, dat hij niet veel verder komt dan die clubs. Toch verder niets mis mee? Dat is gewoon een prima niveau. Een niveau waar ook het overgrote gedeelte van de Ajax talenten eindigt. Ik zal het in tegenstelling tot jouw gewoon onderbouwen. Hij wordt in Nederland niet tot nauwelijks onderdruk gezet waardoor hij zijn pass, een sterk punt, kan laten excelleren en die statistieken zo hoog zijn. Doet hij overigens prima. Dit soort types zijn een uitstervend ras op topniveau, waar zijn de Pirlo`s bijvoorbeeld?, en dat komt vooral doordat het voetbal steeds atletischer wordt. Het voetba is geã«volueerd. Het gaat veel sneller, spelers moeten fitter en sterker zijn en moeten ook een snelle handelingssnelheid hebben. En precies dat heeft hij dus niet. In Italie zou hij ala Koopmeiners die precies datzelfde heeft, een prima carriere kunnen hebben. Maar voor de internationale top komt hij - op dit moment - toch echt genoeg punten te kort om nu al te stellen dat hij het wel even gaat redden in de top. Ondanks zijn leeftijd. Die dingen kun je niet aanleren, dat heb je of heb je niet. Onderbouw jij ook nog even voor deze `` grappige gast ``waarom jij denkt dat hij wel de top haalt? Ik voorspel alvast dat je hier niet meer op reageert.
 
1 Love GSS
 
10
17 november 2021 om 15:13
Ok grappige kerel zal het ff onderbouwen voor je?? Ik zeg nergens dat hij de absolute top gaat halen. Volgens mij gaat hij dat ook niet halen. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd, kijk maar naar donny, frenkie etc..Vervolgens kom je met voorbeelden als werder, bordo en brugge.Ik denk dat een feyenoord zeker niet onder doet voor deze teams.Kokcu stond bijna 2 jaar lang stil in zijn ontwikkeling onder advocaat, hij wordt nu goed en op de juiste plek gebruikt en speelt tot zover een goed seizoen.Kokcu is idd zon speler die moet naar de juiste team en competitie gaan, in de premier leauge zal hii het niet redden denk ik.Bij teams als Atalanta/Fiorentina/Betis of Sevilla zal hij wel tot zijn recht komen imo. En dat zijn ook gewoon schitterende teams.Zijn handelingssnelheid moet idd beter, hij kan zich zeker verbeteren op dit punt, maar laten we niet vergeten deze jongen is nog maar 21 he?Ik dacht dat je aan het trollen was vanwege de teams die je hierboven opnoemt
 
Tinus88
 
3
17 november 2021 om 15:23
Haha, respect broeder. Had niet verwacht dat je zou reageren. Als ik je verhaal zo lees dan zijn we het gewoon eens. Op dit moment doet Feyenoord zeker niet onder voor Werder en Bordeaux. Maar tot een aantal jaar geleden speelden deze teams gewoon mee in de subtop van hun competitie, bedoelde dat niveau meer. Het huidige Werder speelt tweede Bundesliga inderdaad maar die zijn hopelijk snel weer terug in de subtop van de Bundesliga. Zelfde geldt voor Bordeaux. Ene jaar prima, daarna weer een jaartje minder. Beetje hetzelfde niveau teams als dat jij aanhaalt inderdaad. Er is toch helemaal niets mis mee om bij Fiorentina, Betis of pakweg Wolfsburg een prima carriã¨re te hebben? Dat zie ik hem zomaar halen. Ik hoop, en dat geldt ook voor heel veel andere talenten in Nederland, dat hij de juiste keuze maakt qua team en niet de eerste kans bij, ik noem maar wat, Aston Villa pakt om naar de PL te gaan. Daar zie ik het hem niet redden. Puur door het voetbal wat in die competitie gespeeld wordt. In Spanje en Italiã« zie ik hem tot prima dingen in staat zijn.
 
rkallan
 
1
17 november 2021 om 20:33
Voor Nederlandse begrippen is hij een toptalent. Heeft de welbekende dip gehad. Waar die gaat eindigen? Niks is zeker in de voetballer rij. En veel zal ook afhangen van zijn vervolg stap.
 
Moridin
 
1
17 november 2021 om 14:38
Hij doet mij altijd aan Tony Vilenha denken. Daarvan is ook jarenlang beweerd dat dat zo`n toptalent was. Maar hij schoot altijd alle ballen het stadion uit en was de eerste die stomme dingen ging doen als het wat minder liep. Maar eerlijk is eerlijk onder Slot is Kokcu veel bal vaster geworden en hij is pas 20. Hij moet alleen nog van het idee af dat hij een heel goed schot heeft, want dat heeft hij niet.
 
fiorenoord
 
24
17 november 2021 om 11:54
Volgens de ‘kenners’ en zelfs veel Feyenoordsupporter kan hij er helemaal niets van en is hij wekelijks de slechtste op het veld. Blij dat hij in Turkije wel de waardering krijgt die hij verdient!
 
JeroenB93
 
28
17 november 2021 om 12:06
Bij een slechte pot voor Turkije wordt hij net zo snel weer afgebrand hoor. Beetje waan van de dag dit.
 
Kakadu
 
10
17 november 2021 om 12:07
Pff weer zo’n huilebalk die begint over waardering.. Iedereen ziet dat hij talent heeft maar het komt er al een poos niet uit, mag toch gezegd worden?
 
Orgullo
 
32
17 november 2021 om 12:30
Komt er al een poos niet uit? Die gast speelt al het hele seizoen enorm constant en sterk. Was in de voorronde van Conf. League al bepalend, en wordt de laatste weken alleen maar beter.
 
Kakadu
 
2
17 november 2021 om 12:44
Had dat er bij moeten zetten inderdaad, neemt niet weg dat hij grofweg de twee jaar ervoor niet echt zijn "groot talent-status" heeft waargemaakt.
 
Bobiku29
 
4
17 november 2021 om 13:26
Dat is zo Kakadu. Ik vond hem erg overschat en ergerde me aan zijn maniertjes. Dit seizoen zijn de maniertjes weg en speelt hij geweldig
 
tisjeboymax0
 
3
17 november 2021 om 13:47
Nouuu de maniertjes zijn nog niet weg, wordt snel boos als ie een tikkie krijgt. Dat mag er nog wel uit. Verder vind ik Kokcu het gezicht van de wederopstanding van Feyenoord.
 
Denn01
 
2
17 november 2021 om 12:44
Hij raakt een bal goed en het is ineens een geweldige speler. Is hij 2 weken onzichtbaar dan is het niets. De media is nogal impulsief en zien eigenlijk nooit een middenweg.
 
CocoAfc
 
10
17 november 2021 om 12:53
Die hetze, met Johan Derksen voorop, heeft toch meer brandstof gekregen doordat hij koos voor Turkije. Wat je ook van hem vindt, tegenwoordig gaan mensen als bloedhonden tekeer als het om Kokcu gaat.
 
fiorenoord
 
4
17 november 2021 om 13:22
Ik vond het met name opvallend dat je Derksen niet hoorde zolang zijn vriendjes Advocaat en Pot nog aan het roer stonden. Daarna begon opeens de wekelijkse afbrandsessie. Nu neem ik die vent sowieso niet serieus, maar dat Feyenoordsupporters Kokcu zo behandelen is echt belachelijk.
 
Gerben1978
 
1
17 november 2021 om 13:05
@fiorenoord Mag je vinden, maar hij was een tijd lang ook echt heel slecht. Nu heeft hij eindelijk de weg omhoog gevonden en lijkt hij zijn belofte in te lossen. Niemand wijst met een gehate vinger naar Kokcu, want hij is zelf verantwoordelijk voor zijn prestaties. Nog altijd kan het beter, want zijn handelingsnelheid mag soms wat hoger, maar goed als ik Frenkie zie ballen denk ik hetzelfde en die voetbalt bij Barca. Hij is nu op de goede weg, maar je kunt niet zeggen dat mensen onterecht kritisch op hem waren. Hij is ook jong en heeft voldoende tijd om zich verder te ontwikkelen en blij voor hem dat hij het nu zo goed doet.
 
fiorenoord
 
6
17 november 2021 om 13:15
"niemand wijst met een gehate vinger naar Kokcu, want hij is zelf verantwoordelijk voor zijn prestaties." Dat is juist het punt. De statistieken laten dit seizoen zien dat hij veruit de beste middenvelder is bij Feyenoord en zelfs nu wordt hij nog wekelijks afgezeken.
 
1 Love GSS
 
2
17 november 2021 om 14:41
Tjahh wie was er dan wel goed onder dickie? Deze gozer stond bijna 2 jaar lang stil in zn ontwikkeling. Nu wordt hij wel goed gebruikt en dan hb je ook wat aan hem. En hij is nog maar 21 he
 
Gerben1978
 
0
17 november 2021 om 20:37
Maar ik zeg toch dat hij nu goed bezig is en zie veel wedstrijden waarin hij uitblinkt, al vind ik 'veruit' wel erg positief, want er zijn ook genoeg wedstrijden waar hij de stijgende lijn niet doortrekt. Vind het middenveld als geheel dan ook erg wisselvallig. de kritiek op hem in het seizoen ervoor was meer dan terecht, want hij speelde gewoon niet goed. Gewoon lekker de lijn zo doortrekken en dan komt het wel goed.
 
rkallan
 
0
17 november 2021 om 20:36
@fiorenoord Dat word al heel snel gedaan in de Kuip. Maar daar tegen over staat dat een berghuis niks verkeerd kon doen.
 
Gerben1978
 
0
17 november 2021 om 20:43
Op Berghuis zijn Feyenoorders ook heel kritisch op geweest, maar hij kon een beter rendement overleggen. Dat is ook niet zo gek, want die jongen is meer ervaren en het zou niet eerlijk zijn om hem met Kokcu te vergelijken die nog vol in ontwikkeling is. Wij mogen toch best zeggen dat Kokcu een periode heel slecht is geweest, maar ook de credits geven voor zijn huidige goede vorm. Volgens mij zeg ik dan niks vreemds.
 
fiorenoord
 
0
17 november 2021 om 21:21
@gerben Bij hem ging het ook meer om de maniertjes dan zijn rendement. Na verloop van tijd stapelden de incidenten zich enorm op; bijvoorbeeld het vechten met Van Beek en Kokcu, hij gedroeg zich als de koning van Rotterdam en hij pakte -bleek later- bewuste rode kaarten om Ajax te ontlopen. Denk dat Feyenoorders nu dolgraag een speler met hetzelfde rendement zouden willen, als hij het maar niet is.
 
rkallan
 
0
18 november 2021 om 05:07
@Gerben1978 Meneer Berghuis kon weinig fout doen. Kon hele slechte wedstrijden spelen met veel balverlies onnauwkeurigheid kwa passing. Tempo uit aanval halen, niet mee verdedigen. En de stoppen in zijn bovenkamer sloegen met zeer regelmaat op tilt. Uiteraard is het ook kwaliteit om dan als nog net die ene goede voorzet of schot op doel te geven. En ja als een speler een mindere periode heeft mag / moet dat zeker benoemd worden. En die heeft Kocku ook gehad
 
lord
 
9
17 november 2021 om 12:09
En blijft het 1-1 en levert Kokcu een paar ballen in dan kan hij er niks van.. Beetje waan van de dag dit. Kokcu is een bruikbare speler voor Feyenoord, maar zie hem niet zo snel een stap hogerop maken. Bij Ajax en PSV zou hij bijvoorbeeld niet in de basis staan.
 
fiorenoord
 
19
17 november 2021 om 13:49
Hij doet in ieder geval niets onder voor de middenvelders van de clubs die je noemt. Een Gravenberg, Sangare, Gotze zijn qua passingsprecie dit seizoen gelijkwaardig en Kokcu heeft de meeste minuten gemaakt van die vier. Verder heeft hij veel betere statistieken op het gebied van lange ballen en crosspasses, en komen de anderen qua keypasses niet eens in de buurt. Hij heeft verder de beste statistieken op het gebied van schoten op goal. Dus; blijf jij lekker in je waan, maar Kokcu zou zonder twijfel bij Ajax en PSV in de basis staan.
 
rkallan
 
1
17 november 2021 om 20:39
Meen dat hetzelfde werd gezegd over alle spelers van Feyenoord afgelopen jaren. Maar die ene rechtsbuiten die van Feyenoord kwam staat toch vaak in de basis, ook bij de grote wedstrijden.
 
JuventusPuglia
 
10
17 november 2021 om 12:09
Lekker voor Feyenoord dit. Ging van best wat waard zijn naar niet veel waard zijn, En nu zal zijn waarde weer stijgen. Alleen maar mooi dit voor Feyenoord
 
CARSI1903!
 
17
17 november 2021 om 12:22
Nadat hij erin kwam hadden wij denk ik bijna 99 balbezit. Dicteerde samen met Calhanoglu het middenveld, eigenlijk wat Nederland dus na de 2-0 fout deed door zijn voetballende middenvelders eruit te halen. Vond Orkun gister echt uitblinken, wat ik vooral mooi vind om te zien is dat hij na elke aanname vooruit denkt en durft (wellicht is dat bij Feyenoord anders, dat weet ik niet).
 
Orgullo
 
21
17 november 2021 om 12:35
Nee, is bij Feyenoord ook de laatste tijd. Lijkt zoveel fitter te zijn geworden dan vorig jaar. Gaf ook in een interview aan dat Slot heel anders met 'm te werk gaat dan Advocaat.
 
Cas1
 
2
17 november 2021 om 12:25
Ik zou niet schrijven: door de zege zijn de Turken veroordeeld enz Ik gun het de Turken wel. Cocku heeft een goed afstandsschot. Arnesen glundert, mooi.
 
DiegoLugano
 
3
17 november 2021 om 12:32
We moeten niet overdrijven weer. In de playoffs gaan we het zwaar krijgen en als we uitgeschakeld worden gaan de kranten weer beginnen dat we gewoon naar de klote zijn blabla. Belangrijkste is nu doorzetten geen Ek20 debacle hebben voordat we gekwalificeerd zijn..
 
Orgullo
 
16
17 november 2021 om 12:42
Hoe komt het dat hier meerdere lieden zeggen dat het er niet uitkomt bij Feyenoord? Kijkt men alleen de eigen club? Kokcu speelt echt een erg goed seizoen tot nu toe, en alle data onderschrijft dat. Is veel fitter geworden, maakt veel meer meters en is veel beslissender dan vorig seizoen. Was thuis tegen AZ het middenveld ook al aan het 'bossen'.
 
wesley1910
 
3
17 november 2021 om 13:08
Die mensen tekenen hem af op het verkeerde. Zijn scorend vermogen bijvoorbeeld. Maar deze mensen vergeten dat deze jongen niet OP 10 maar MET 10 speelt. Hoi staat gewoon als verdedigende man op het middenveld
 
rkallan
 
0
17 november 2021 om 20:43
Begin van het seizoen werd dit gezegd bij Rijnmond. Voor pure 10 scoorde hij te weinig. Maar in vele andere facetten deed die het prima. Vond ook dat karakter en strijd toonde toen het even minder liep
 
 
13
17 november 2021 om 12:57
Is bij Feyenoord ook een van de sterkhouders dit seizoen. Als ie dit nu ook bij Turkije gaat doen zie ik veel euro's in onze nabije toekomst.
 
Buitenspelgoal
 
2
17 november 2021 om 13:21
Leuke speler, maar een toptalent... mwah. Goal was toch ook meer geluk dan wijsheid. Hij haalt uit en de bal verandert van richting. Zal een leuke speler worden voor Turkije, maar zal dat team niet naar een hoger niveau helpen.
 
Carsi_1
 
1
17 november 2021 om 13:23
Bwa gisteren viel hij gelukkig goed in maar in het algemeen geen exceptioneel talent, een harde werker maar niet altijd zichtbaar aanwezig. Zeker een meerwaarde maar ik weet dat zijn gemist opgevangen kan worden.
 
Furkie
 
0
17 november 2021 om 13:28
Weer typisch Turks dit. Een wedstrijd gewonnen (niet eens met klinkende cijfers) en het Turks elftal kan de wereld aan en heeft een wereldtrainer in huis. Natuurlijk is het knap dat we alsnog de playoffs hebben gehaald na zo'n slechte reeks, maar we moeten onze koppies er bij blijven houden. In de Turkse media ben je een dag alles en de volgende dag niks, niet serieus te nemen.
 
 
2
17 november 2021 om 14:46
Deden we dat hier maar es. Als je de stemming in Nederland ziet na gisteren zou je zeggen dat we 4-0 hebben verloren en we de knvb beter kunnen opdoeken.
 
Furkie
 
2
17 november 2021 om 15:35
Ja, maar dat is misschien beter ook. Na de 2-2 tegen Montenegro was de Nederlandse commentator er als eerste bij om te zeggen dat dit een schandalige eindstand is en was iedereen er van bewust dat je gewoon zonder problemen moet winnen van Montenegro. Gisteren hoorde ik de Turkse commentator allemaal lovende dingen zeggen over het elftal van Montenegro en hoe tactisch ze speelden en hoe wereldniveau de spits was.. Kom op, dit zijn gewoon zwakke tegenstanders waar je niet zoveel moeite bij moet hebben.
 
Reality66
 
0
17 november 2021 om 14:05
Nou nee niet echt, Turken schelden de trainer ook verrot als we hem langs de lijn zien om in te vallen!!! Ikzelf kijk helemaal niet als hij in de basis begint, want dan spelen we met 10 man!!!
 
Atletico94
 
1
17 november 2021 om 16:26
Lekker aanvallend voetbal gezien met veel druk op de tegenstander, Calhanoglu was overal op het veld speelde echt heerlijk! Wat een talent is die Kerem toch gekomen uit het niets en doet het heerlijk voor Gala en Turkije aan hem gaan we nog veel plezier hebben
 
MartinRafter629
 
0
17 november 2021 om 19:46
Hij speelde goed! Doelpunt overigens mazzel: het hoofd van Savic veranderde zijn schot zodanig dat de bal in de kruising kwam Nogmaals: Turken speelde na het eerste kwartier goed voetbal@
 
AK1905
 
0
18 november 2021 om 14:00
Punt is dat als Kökcü vanaf zijn 18e elke week de sterren van de hemel zou spelen hij nu niet meer bij Feyenoord onder contract zou staan. Er zou iig een handtekeningen-oorlog worden ontketend. Op zijn leeftijd mag je inderdaad minder constant zijn dan ene Berghuis. Laat dit seizoen eindelijk zien waarom Feyenoord het vertrouwen in hem heeft gehouden. Ik zeg niet dat hij bij Inter terecht komt maar hoe ver die het zal schoppen blijft lastig te voorspellen. Kijk naar Blind, werd ook volledig afgebrand bij Ajax en men lachte zich scheel toen ie naar United vertrok. Er zit zeker potentie in Orkun.