Owen genadeloos voor Manchester United na gelijkspel tegen AZ
Vrijdag, 4 oktober 2019 om 07:07

Manchester United is geen topclub meer, zo stelt Michael Owen na het gelijkspel van de ploeg van manager Ole Gunnar Solskjaer van donderdagavond in de Europa League tegen AZ. In Den Haag kwamen the Red Devils niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel. De beste kansen waren voor het team van trainer Arne Slot, zo zag ook Owen. De oud-international is bij BT Sport bijzonder kritisch op zijn oude club, die hij omschrijft als een 'middenmoter'.

Het gelijkspel tegen AZ was het zoveelste teleurstellende resultaat van dit seizoen. Manchester United is stroef uit de startblokken gekomen en is in de Premier League terug te vinden op de tiende plaats op de ranglijst. "Manchester United is wat mij betreft een middenmoter. Ik denk niet dat het ze gaat lukken om dit seizoen bij de eerste zes te eindigen. Bovenin de middenmoot is waarschijnlijker."

Hoewel Solskjaer donderdagavond niet met zijn sterkste opstelling begon, stonden een relatief groot aantal bekende namen binnen de lijnen waarmee United op papier de sterkere ploeg was. Owen zag het met lede ogen aan. "Dit is het slechtste Manchester United van de laatste decennia. Misschien wel sinds voordat Sir Alex Ferguson het overnam", aldus Owen. "Het gaat al jaren zo. Je denkt vijf, zes, zeven of acht jaar dat het niet slechter kan. Maar dat kan dus blijkbaar wel."

"Het punt dat ik wil maken is dat Ole Gunnar Solskjaer zijn ploeg op verschillende manieren heeft verzwakt", vervolgt Owen. "Hij heeft afscheid genomen van Romelu Lukaku, Ander Herrera, Matteo Darmian, Alexis Sánchez en Chris Smalling. Hij weet dat hij zijn team kan verbeteren met die spelers. Maar hij zal denken dat hij een paar stappen terug moet zetten voordat hij weer vooruit kan."

Owen denkt niet dat Solskjaer er goed aan heeft gedaan om de grote namen te laten vertrekken van Old Trafford. "Hij zal ook wel hebben ingezien dat die spelers beter waren dan het materiaal dat er nu op het veld staan. Maar gaan zij United brengen naar waar we willen? Nee. Je begint eigenlijk vanaf een nulpunt en daar is Solskjaer verantwoordelijk voor."

Meer nieuws
   
19:32
19:32
Ten Hag kraakt arbitrage in Premier League na nieuwe sof Manchester United
4
   
19:15
19:15
Zorgen om Matthijs de Ligt, die al strompelend de Allianz Arena verlaat
3
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
6
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
61
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (48)

 
RomBomCu
 
13
4 oktober 2019 om 07:23
Wat een aantal transfer flops op een rij toch met een club kan doen. Het begon allemaal volgens mij met falcao of di Maria en als klapper natuurlijk Alexis Sanchez. natuurlijk jammer voor een van de voetbalclubs met de mooiste historie.
 
RomBomCu
 
27
4 oktober 2019 om 07:26
Oh ik lees net dat falcao toen niet is gekocht maar gehuurd is voor 7,5 miljoen. Je kan Depay ook in die lijst gooien en als je eerlijk bent heeft pogba ook niet gebracht waar die voor gehaald is.
 
Ouwehoeri
 
77
4 oktober 2019 om 07:28
Maar zijn dat dan flops of is de club zelf een flop omdat geen enkele speler daar goed speelt?
 
juve_gunner
 
23
4 oktober 2019 om 07:29
Ach joh kom op man, Pogba speelde in heel matig team en zelfs in dat team had hij volgensmij iets van 50 goals/assists in 100 wedstrijden. Moet je nagaan in zoon matig team
 
Schudinho
 
8
4 oktober 2019 om 09:12
@juve_gunner Pogba stelt zelf wel teleur, ondanks dat hij in zo`n elftal speelt. Zo`n speler moet het team beter maken en dat is helaas niet het geval, ondanks redelijke cijfers. 125 wedstrijden met 30 goals en 28 assists. Maarja, daar zijn alle 15 penalty`s wel bijgerekend.
 
wazza
 
18
4 oktober 2019 om 07:37
Dat zal het zeker niet zijn. Jongens als Di Maria en Falcao hebben United niet tot hier gebracht. Het probleem is dat er telkens weer een wijs man wordt aangetrokken die denkt dat ie de volgende succesvolle manager wordt van United. Van Gaal, Mourinho.. Allemaal eigenwijze professoren die hun eigen visie hebben maar waarvoor het misschien net te vroeg was na de periode van dit Sir Alex Ferguson. Depay werd aangetrokken, claimt shirt nummer 7 en dan zijn de verwachtingen hoog. Depay moet direct presteren. Ze hebben verder niet goed gekeken naar de balans in de kleedkamer. Jongens die voetballend minder waren zoals Fletcher, Carrick, Evans en nog een paar vertrokken en daarvoor kwamen misschien wel technisch betere spelers terug, maar de balans was wel pleitte.
 
AmazingNinja
 
16
4 oktober 2019 om 09:50
Carrick voetballend minder? Haha, sorry moet hier even om lachen. United mocht willen dat Carrick zijn voetbalschoenen weer aandeed en het spel ging verdelen op hun middenveld.
 
BierPens
 
3
4 oktober 2019 om 08:14
Als je ziet wat Ajax nu met relatief weinig geld doet, dan is het nog steeds mogelijk voor Man U om terug te komen waar ze waren, ze staan er financieel nog steeds goed voor.
 
Scepticus38
 
13
4 oktober 2019 om 08:50
Onzinnige vergelijking. Juist omdat Ajax veel minder geld heeft, moet de club het hebben van visie en slimheid. Die is bij United volledig afwezig en dat heeft juist met die enorme rijkdom te maken. Bovendien is Ajax een club die haar beste spelers meestal al na relatief korte tijd moet laten gaan en zijn het meestal jonge talenten die hun naam nog moeten vestigen, die het team moeten dragen. Daardoor krijgt verzadiging nauwelijks een kans bij Ajax, terwijl United het oog meestal op grote namen laat vallen, die al het nodige hebben meegemaakt en wier honger vaak al grotendeels is gestild. United is naar een bedenkelijk niveau afgegleden en dat komt omdat het de club ontbreekt aan iets dat zelfs maar op visie lijkt. En zolang daar niet op wordt ingegrepen, zal United blijven schutteren en een bijrol blijven spelen in de PL.
 
DonCoXxX
 
4
4 oktober 2019 om 10:53
Verzadiging en honger.... Pfff. Echte topsporters zijn liefhebbers die altijd willen spelen en altijd willen winnen, vaak zelfs domme spelletjes buiten het voetbal om. Ze gaan altijd door en raken nooit verzadigd. Vraag maar aan Suarez, Messi, Tadic, Ronaldo, Huntelaar. Uiteraard totdat het lichaam op is, maar het liefst gaan deze oude lullen door met een rollator of Canta. Koning Toto Sjaakie Swart, inmiddels 81, speelt ook nog steeds. Verzadiging en honger is een term van mensen aan de buitenkant, veelal sportjournalisten en analysten, geklets van mensen die denken iets te zien. Ga eens een potje rummicuppen met de broertjes de Boer, dan weet je waar ik het over heb. United is afgegleden door de overname van de Glazer familie; een lang en ingewikkeld verhaal. Hierdoor is de club financieel uitgehold en in de huidige transferklimaat is het onmogelijk om met de middelen die de Glazers beschikbaar stellen snel terug te keren naar de top. Zeker niet als managers direct moeten presteren en geen tijd krijgen om te bouwen. Ferguson heeft het gebrek aan geld na de overname heel lang kunnen verdekken met pilaren als Scholes en Giggs, maar ik heb echt te doen met met name Moyes en Van Gaal, die de club moesten runnen in de puinhopen die de Glazers veroorzaakten door hun schulden op de club af te wentelen ,waardoor er geen geld was voor verversing van de selectie. Suikeroompjes worden altijd beschimpt, maar United had beter overgenomen kunnen worden door een Emir met een opleiding uit Oxford, Cambridge en Harvard dan deze Amerikaanse geldwolven, die als boekhouders redeneren en niet beseffen dat je beter als landbouwer te werk kan gaan. Eerst investeren en zaaien, dan begint het oogsten. De buren genieten er elke dag van.
 
atleticofc
 
6
4 oktober 2019 om 09:58
Het verval is ingetreden met het stoppen van Sir Alex Ferguson, daarna ging MU een hele andere koers varen. De hele staf werd er uit gegooid. Dit was gewoon zonde. Moyes had destijds gewoon minimaal een van de assistenten van Ferguson moeten behouden. Bijv. Meulensteen. Die had daar de hele jeugdopleiding gedaan, was veldtrainer onder Ferguson. Kende het DNA van de club. Dit werd echter rigoureus over boord gekieperd.
 
azchelsea
 
2
4 oktober 2019 om 11:04
Het is ook gewoon dat de geweldige lichting van SAF op leeftijd kwam en er geen goede nieuwe lichting klaar stond. Ferguson heeft gewoon heel goed ingeschat wanneer het perfecte moment was om te vertrekken.
 
atleticofc
 
1
4 oktober 2019 om 11:13
Eens, maar de in en uitstroom had wel beter gekund. En als je dan mensen hebt die het elftal kennen, die de jeugd kent, dan kun je bepalen wat er gehaald moet worden. En nu zijn er spelers gehaald die totaal niet nodig waren, of niet bij Manchester United paste.
 
cesc4ars
 
1
4 oktober 2019 om 11:19
De generatie van SAF was wel smeed en slijpwerk van de baas zelf. Fletcher, Brown, Phil Neville en zelfs in de laatste fase Tom Cleverly. Waren geen begenadigde spelers, maar speelde wel met het mes tussen de tanden voor de badge. De enige die dit nu nog heeft is McTomminay. Dat is nu echt een Fergie speler.
 
Andonis
 
49
4 oktober 2019 om 07:40
Om eerlijk te zijn. Toen Ferguson aan united begon was het een gevallen topclub en moest hij een geheel nieuw topteam opbouwen. Dat lukte pas na een jaar of drie. Daarna heeft hij dat een paar keer overgedaan. Steeds met jongens vanuit de opleiding. Ik schrijf Solskjaer niet dezelfde kwaliteiten toe, maar soms is het goed om afscheid te nemen van de gevestigde orde.
 
MrKrillin
 
3
4 oktober 2019 om 09:32
@andonisdat waren andere tijden. Je kon rustig bouwen zonder de grote druk van buitenaf. Daarnaast word je in deze tijd van grote geld zo links en rechts ingehaald (zie Chelsea, Man City etc).ik denk dat Solskjaer niet goed genoeg is. Een Mourinho - waar ik geen fan van ben - zou tegen dit AZ gewoon gewonnen hebben met zijn B elftal.
 
HafRobyo
 
0
4 oktober 2019 om 09:58
mourinho zat daar voot de huidigevtrainer. Het bortbal was ook niet om aan te zien. Ze halen verkeerde spelers en trainers. Saaie en een club zonder visie geworden. Jammer!
 
Professor Oak
 
2
4 oktober 2019 om 10:45
Iemand met diezelfde visie hebben ze na 1,5 jaar eruit geflikkerd. Dan heb ik het over Louis.
 
JaLi71
 
36
4 oktober 2019 om 07:56
Het wordt volgens mij tijd dat mensen gaan inzien dat Pogba niet zo’n fantastische voetballer is. Hij komt af en toe eens met een goeie pass of mooie goal, maar het grootste deel van de wedstrijden speelt hij gewoon niet goed. Pogba is door de media en zichzelf groter gemaakt dan hij daadwerkelijk is, bij Juve was het allemaal al niet geweldig.
 
Jarno11
 
26
4 oktober 2019 om 08:13
Pogba speelde gisteren helemaal niet. Bij Juve was hij wisselvallig maar met Pirlo, Vidal en Marchisio het meest complete middenveld wat Juventus ooit gehad heeft. Pogba had bij Juventus vandaag de dag de grote ster geweest. Helaas koos hij voor de middenmoter United. Leuk hoor de rijkste club ter wereld maar voetballend gezien 1 van de slechtste teams van Europa
 
Ryan030
 
6
4 oktober 2019 om 11:01
Wat een onzin het team met zidane,Davids en koning Pavel op het middenrif was twee klasse beter.pogb is een geweldige speler maar een momenten voetballer net als bijvoorbeeld een depay.hij is geen leider maar wel een geweldige speler.mensen verwachten te veel van hem.het type speler dat zij in hem zien is hij niet.
 
Jimmmmm
 
1
4 oktober 2019 om 16:26
Euh koning Pavel werd gekocht met het geld van de verkoop van Zidane...
 
Yossarian
 
9
4 oktober 2019 om 08:15
Pogba past niet bij een middenmoter. Hij heeft serieuze kwaliteit naast zich nodig, die de excessen uit zijn spel op kan vangen. Hij moet ook weg, United kan meer plezier beleven aan een type Casemiro op dezelfde plek.
 
PeterVermeuIen
 
7
4 oktober 2019 om 08:18
Het probleem bij Manchester United is simpel: de mensen bij de staf, ze hebben weinig kennis over voetbal, te veel Engelsen en kijkt te veel naar het verleden.Ook te veel aan de manier en werkwijze van Ferguson. Het voetbal van Ferguson is niet meer van de huidige tijd. Het voetbal is anders, sneller, voorin begint al te verdedigen. De fysieke grote spelers met sterke verdedigende taken wordt steeds minder gebruikt in het hedendaagse voetbal. Steeds meer clubs kijken meer naar fitheid en uithoudingsvermogen van de spelers, die bovendien ook kunnen voetballen. Kijk maar naar Ajax, Barcelona (behalve Messi), Manchester City, Liverpool, Bayern München... Ze doen het met allen en als team werken ze voor elkaar. Welke van deze clubs wil Pogba hebben? Niemand denk ik omdat Pogba weinig uithoudingsvermogen en fitheid heeft.
 
Bati-United
 
8
4 oktober 2019 om 09:02
Ik lees hier nu veel over Pogba. Daar gaat het toch niet over, het gaat over United! Ze zijn inderdaad wat afgezakt en het heeft tijd nodig om weer terug te komen. De jeugd krijgt nu de kans, terecht of niet. Persoonlijk lijkt mij dat een goede zaak maar je hoeft dan niet meteen resultaten te verwachten. United komt er wel weer, mark my words. Zal misschien wel een jaartje of 2 duren.
 
fantje
 
2
4 oktober 2019 om 09:27
Dus MU speelt met jeugd en AZ speelt met jonge spelers en ondanks de enorme investeringen/budgetten is MU de mindere partij. Er gaat naar mijn mening iets goed fout bij MU. Ze moeten zich dood schamen over dit resultaat.
 
Bati-United
 
0
4 oktober 2019 om 09:43
@fantje natuurlijk zal United hier niet tevreden mee zijn. Aan de andere kant zal het doel zijn om met minimale middelen door te komen. In dat opzicht is een punt in een uitwedstrijd niet erg raar. Dat United de laatste tijd belabberd speelt weet iedereen inmiddels wel.
 
Sammerens
 
3
4 oktober 2019 om 10:05
Ach, doodschamen is een groot woord. Het was niet goed, maar uiteindelijk hebben ze het resultaat wat ze minimaal wilden zonder veel moeite gedaan te hebben.er stonden 3 basisspelers aan de aftrap. Dat betekent dat bijna 75% van de mensen op het veld jeugd betrof of wisselspelers die weinig aan bod komen. Als je dan denkt dat je vloeiend spel te zien krijgt dan is dat wel wat ver gezocht. Die spelers hebben grotendeels zelden tot nooit met elkaar gespeeld en speelden ook nog eens op een kunstgrasveld van discutabele kwaliteit. In Nederland zijn ze inmiddels gewend aan spelen op kunstgrasvelden, maar een club als United natuurlijk niet. Je kon aan het begin ook zien dat de spelers er duidelijk moeite mee hadden. Het veld reageert natuurlijk heel anders dan zij verwachten. Nee, dat is geen groot excuus voor het belabberde spel, maar wel een factor die meespeelt. Uiteraard is het hartstikke zorgelijk dat, ondanks dat deze spelers niet eerder in deze samenstelling gespeeld hebben, er weinig tot geen lijn in het spel te vinden was. Enkele spelers hebben aangetoond dat ze terecht niet aan bod komen bij United en voorin hadden ze wederom geen idee wat ze moesten doen. Dat mag je ondertussen Solskjaer ook aan gaan rekenen. Het spel ziet er niet uit, maar je ziet de beste man zijn team ook helemaal niet coachen gedurende een wedstrijd. Dat lijkt me toch wel vereist bij dit team dat duidelijk sturing nodig heeft.
 
theo uphus
 
7
4 oktober 2019 om 09:19
Als je toch ziet voor hoeveel geld de selectie van United is samengesteld en je vergelijkt dat met AZ dan moet United zich kapot schamen over het simpele feit dat AZ over de gehele wedstrijd gezien de betere was. De kritiek van Owen is m.i. dan ook terecht.
 
Freekystar
 
2
4 oktober 2019 om 09:37
Niet om het resultaat van AZ te minachten, maar heeft het eindresultaat niet ook deels te maken met het feit dat het op kunstgras gespeeld werd? Kan me voorstellen dat ManU minder vaak op kunstgras speelt en het dus ook niet gewend is.
 
JordyPA
 
3
4 oktober 2019 om 10:11
Ze zijn echter wel gewend om op natuurgras te spelen, en daarop bakken ze er ook vrij weinig van. Dus dit vind ik niet echt een argument. Als deze wedstrijd nou een incident was geweest had ik erin kunnen komen, maar dit zwakke voetbal is voor United helaas eerder regel dan uitzondering.
 
Freekystar
 
0
4 oktober 2019 om 12:53
Dat ManU niet meer is wat het is geweest dat staat buiten kijf maar kunstgras is een wereld van verschil qua speelstijl. Er zijn genoeg Nederlandse clubs die averij oplopen in de vorm van blessures, tegendoelpunten en puntenverlies doordat zij het spelletje niet kunnen spelen dat zij gewend zijn op gras.
 
London Calling
 
1
4 oktober 2019 om 15:15
Natuurlijk heeft dat er ook mee te maken.er werd hier (in de UK) ook op gewezen, vooraf, tijdens en na de wedstrijd vonden de analisten en verslaggevers het schandalig dat op die mat gespeeld mocht worden. Maar we kregen oon een paar fragmenten te zien van o.a. Fred die de bal zo aan een AZ speler gaf of knullig over de lijn speelde en ze waren het er ook allemaal overeens dat dat niets met het veld te maken had.
 
 
1
4 oktober 2019 om 09:43
ManU moet gewoon investeren in de jeugdopleiding. Komend jaar in elke linie 1 topspeler erbij en het komt wel goed. Ziyech zou een goede zijn, is betaalbaar. Malen voor de spits en Depay terughalen op de flank.
 
lwd12
 
1
4 oktober 2019 om 09:50
Het verval begon in het laatste jaar van Furguson. En de namen die Owen noemt, daar ben ik niet van onder de indruk. Misschien lukaku en herrera. Maar de rest kon je (In mijn ogen moet je) gewoon laten gaan.
 
AmazingNinja
 
2
4 oktober 2019 om 09:55
Ik zie het verval van United niet los van Ed Woodward. Deze man faalt gewoon in zijn technisch beleid. Hij kan niet de spelers halen die nodig zijn en die zijn trainers nodig achten. Daardoor werd de afgelopen jaren nummer 4 of 5 op het lijstje gehaald. Met een andere (lees: betere) technische man kan United weer echt gaan bouwen. Als zelfs een Van Gaal en Mourinho het niet aan de gang krijgen, is het dan alleen de trainer zijn schuld of zit er structueel iets mis in de club? Ik denk het tweede en wat er structueel mis is met Man United is Woodward.
 
F-18/TACP
 
1
4 oktober 2019 om 12:08
@ Amazingninjaklopt, Woodward is een spreekpop van de Glazers die hun belangen behartigd. Helaas voor de club zijn de sportieve ambities niet hun eerste prioriteit. Het meest schrijnende van allemaal is dat totdat de Glazers het licht zien (Im not holding my breath to i, en helaas kan niemand ze verjagen) het alleen mar erger zal worden. Men moet beginnen door de hele club weer de juiste mensen aan testellen, zodat Old Trafford weer die magische glorie die het eens bezat terug krijgt.
 
AmazingNinja
 
1
4 oktober 2019 om 13:44
Precies. Het is toch eigenlijk van de zotte dat de Glazers, die totaal geen knowhow van de technische kant van de voetbalwereld hebben het beleid van de grootste club ter wereld bepalen? Ook zijn ze erg kortzichtig. Sportief succes gaat gepaard met financieel succes, maar dat snappen ze daat niet.
 
F-18/TACP
 
1
4 oktober 2019 om 18:37
@ Amazingninja Het is ook van de gekke, maar het meest trieste is dat er geen enkele manier is om of weg te jagen of onder druk te zetten eindelijk eens de juiste keuzes te maken voor de club. Dat stelletje ellendingen gebruiken de club puur als flappentap om van alles en nog wat te financieren (zowel privé als zakelijk).
 
Peter1984
 
2
4 oktober 2019 om 10:00
Laten we vooral lekker negatief blijven doen en de druk nog meer opvoeren. Feit is dat er gisteren een matig elftal stond met totaal 6 opgeleide spelers door United (3 basis, 3 wissels) en een waardeloze 2e garnituur op de Gea na. Az kon ook niets inbrengen en ik had het gevoel dat United op 50% speelde. Betekend wel dat het slecht was en dat een Keane of RIO dit nooit hadden gepikt. Ik zie nog steeds een toekomst voor United als ze goed scouten
 
Bati-United
 
0
4 oktober 2019 om 10:06
@Peter1984 Amen!
 
azopeen
 
0
4 oktober 2019 om 16:05
United speelde op vijftig procent? Ben altijd wel benieuwd waar mensen zo'n conclusie op baseren.
 
Ryjuu
 
2
4 oktober 2019 om 11:15
Mismanagement ten top dit. Wat er nu rond loopt is gewoon om te huilen. United was jaren de club waar grote talenten tot bloei konden komen omdat er altijd een goede mix was tussen ervaren dragende krachten en jong talent. Maar ze hebben de laatste jaren zoveel miskopen gedaan, daarbovenop afscheid genomen van ervaren spelers dat er nu alleen enkel waardeloze spelers over zijn gebleven. Er wordt nu weliswaar veel jeugd opgesteld maar dit is nu niet echt een goede omgeving om zich in alle rust te kunnen ontwikkelen. Er zit totaal geen balans meet in selectie. Het is in feite je jeugdelftal opstellen op een veel te hoge niveau.
 
F-18/TACP
 
0
4 oktober 2019 om 11:31
Het grootse probleem is hoe doe club geleid word, zolang die club letterlijk als pinautomaat en collateral gebruikt word door de Glacers en hun stooges (woodward en co); die als een zelf bloedvergiftiging door de club lopen zie ik het niet goed komen. De sportieve ambities zijn al jaren niet meer de eerste prioriteit. Het is echt doodzonde hoe zoâ´n bolwerk wat net zoals Barcalona en Real Madrid een status aparte had qua statuur zo naar de filistijnen is gegaan. Het meest schrijnende is dat je maar moet hopen dat de eigenaren het licht gaan zien, want er is geen enkele manier op die mensen uit de club te verjagen.
 
DROS
 
2
4 oktober 2019 om 12:39
Natuurlijk is het lekker makkelijk nu zo’n uitspraak te doen als Owen zijnde. Indirect laat het zien dat hij er dus ook geen kaas van heeft gegeten. Het rijtje spelers dat hij opnoemt hebben namelijk ook allen nooit dat gebracht wat van ze verwacht werd. Waarbij je zelfs zou kunnen stellen dat ze met Martial (die eindelijk weer als spits word gebruikt) voor Lukaku, McTominay voor Herrera, Wan-Bissaka voor Darmian, James voor Alexis en Maguire voor Smalling er wat betreft deze spelers juist wél op vooruit zijn gegaan. Echter is het grote probleem bij United al jaren dat ze bezig zijn met banden plakken, terwijl het frame nog niet in elkaar zit. In de tijden van Ferguson en bij alle succesvolle ploegen nu en in het verleden wist je ondanks alle spelers die er rondliepen, gewoon wat hun sterkste opstelling was. Zoals bij Liverpool en City nu. Maar bij United is dat haast onmogelijk. Omdat specifieke spelers met specifieke kwaliteiten ontbreken binnen de selectie, moeten er dus altijd spelers op posities worden neergezet waar ze zelf, en daardoor ook anderen, niet optimaal renderen. Martial en Rashford kunnen als duo de nieuwe York en Cole worden, maar wie behoed de stabiliteit op het middenveld en zorgt voor de aanvoer vanaf de flanken? Pogba is in een vrije rol fantastisch tussen de linies met zijn techniek en inzicht, maar wie bepaald het tempo op het middenveld en wie weet hem te bereiken vanuit de opbouw? Misschien zijn dit keuzes wat betreft selectiebeleid die de leiding van United niet durft te maken, door betaalde transfersommen en/of angst voor succes bij andere ploegen (of Glazers met verkeerde prioriteiten). Maar door deze beslissing voor hen uit te schuiven, zal in mijn ogen dit Manchester United zeker op korte termijn, nog lang niet leren fietsen.