Perez vol onbegrip en verbazing over aantrekken Klaiber door Ajax
Woensdag, 30 september 2020 om 07:05

Kenneth Perez begrijpt niet dat Ajax de selectie gaat versterken met Sean Klaiber. Bij Voetbalpraat reageert de Deense voetbalanalist met grote verbazing op het handelen van de Amsterdammers op de transfermarkt. Diverse media meldden dinsdagavond dat de clubs akkoord zijn over een transfersom die richting de vijf miljoen euro gaat. Via bonussen en een percentage doorverkoop kan dat bedrag nog oplopen met twee miljoen. Perez vindt het onbegrijpelijk dat directeur spelerszaken Marc Overmars zoveel betaalt voor 'een simpele back met een gebrekkige techniek'.

Ajax is op zoek naar een nieuwe rechtsback nadat Joël Veltman aan Brighton & Hove Albion werd verkocht en Sergiño Dest op het punt staat om bij Barcelona te tekenen. Perez snapt niet dat Overmars zich bij FC Utrecht heeft gemeld voor Klaiber. "Het verbaast me gewoon dat je niet een beter niveau in huis hebt en dat je zoveel geld moet uitgeven", zegt hij bij FOX Sports. "Ik vind hem een vrij simpele rechtsback met een gebrekkige techniek. Hij heeft wel dat opkomen en doet dat op een enthousiaste manier, maar als dat genoeg is?"

Mark van Rijswijk neemt het voor Klaiber op: "Ik vind dat hij zich blijft ontwikkelen en dat hij ten opzichte van twee jaar geleden weer wat verder is. Eerlijk gezegd had ik hem eerder bij PSV in beeld gezien als opvolger van Denzel Dumfries", zegt de voetbalcommentator, die vervolgens kritische vragen krijgt van Perez. "Dus jij vindt dat Klaiber goed genoeg is voor een topclub? Hij kan zo bij een topclub mee?"

"De stap die Dumfries bij PSV heeft gemaakt, dat kan ik bij Klaiber ook wel zien. Ajax, en dat gaan ze me in Eindhoven niet in dank afnemen, kijkt wel verder. Ajax kijkt naar het overleven van de groepsfase van de Champions League", reageert Van Rijswijk. Perez had verwacht dat Ajax het vertrek van Dest anders had opgelost. "Er zijn toch meer rechtsbacks in de wereld? Ik had gewoon verwacht dat je dat niet hoeft te halen en dat je dat wel in de jeugd of bij Jong Ajax rond hebt lopen. Het verbaast me heel erg."

Meer nieuws
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
8
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
11
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
14
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (127)

 
RamonDiaz
 
137
30 september 2020 om 07:10
Perez heeft gewoon gelijk, Klaiber is voor Utrecht een prima back maar zelfs als backup niet goed genoeg voor Ajax.
 
Taxidriver213
 
11
30 september 2020 om 07:45
Je zou denken dat je een rb uit scandinavie kan halen voor op de bank toch? Ik denk dat Overmars en co nu denken aan zoveel mogelijk backup, want er komt echt een genadeloos drukke periode aan. Uiteindelijk zullen de breedste teams uit elk land kampioen worden. Ajax heeft hier de afgelopen jaren op gehamert, zelfs zonder covid crisis. Maar Klaiber? Alleen al zijn uitspraken van het verleden maken hem onbetrouwbaar.
 
Vesta
 
32
30 september 2020 om 09:09
Om dan weer zo'n Kristensen te krijgen? Geef mij dan maar Klaiber.
 
FCG95
 
24
30 september 2020 om 07:56
Ik denk dat je een jaar met Klaiber als back up een betere back up hebt dan met de talenten die er nog niet klaar voor zijn. Volgend jaar misschien, maar niet nog niet. Trouwens, voor het geld waar ze het nu over hebben hadden ze ook een Zeefuik terug kunnen halen. Ik vind hem beter dan Klaiber en ik gok dat hij iets beter ligt bij de supporters.
 
Janta
 
12
30 september 2020 om 09:08
Waaruit blijkt dat, talenten van Ajax worden opgeleid voor het aller hoogste en kunnen al met druk omgaan. Ervaring, het is maar hoe hoog je die lat wil gaan leggen, het is op subtop eredivisie blijven steken. Klaiber is een onbegrijpelijke aankoop.
 
FCG95
 
2
30 september 2020 om 09:32
Ik vind er anders nog wel een aardig verschil zitten tussen talenten zonder ervaring en 2,5 jaar bij Groningen in de Eredivisie en 6 jaar bij Utrecht. Tuurlijk, Ajax talenten worden opgeleid voor het hoogste niveau, maar de talenten van Ajax moet je rustig brengen, en met een blessuregevoelige Mazroui is het gevaarlijk om daar op te leunen.
 
Apeldoorner
 
7
30 september 2020 om 09:36
Welk talent had je willen opstellen dan Janta? Rensch en Timber zijn geen backs
 
Janta
 
2
30 september 2020 om 10:46
Wat heeft Klaiber dan voor ervaring op Europees niveau, met al zijn eredivisie ervaring heb je daar niets aan.
 
FCG95
 
6
30 september 2020 om 11:04
Ik zeg niets over Europese ervaring. Met die logica hebben talenten als Rensch en Timber niets te zoeken bij Ajax 1, omdat ze geen ervaring in de Eredivisie hebben. Oftewel, met al hun ervaring op KKD niveau "heb je daar niets aan". Tuurlijk, grote talenten, maar geen backs en nog niet op het niveau om eventueel een langdurig geblesseerde Nous te vervangen.
 
marton3103
 
19
30 september 2020 om 08:05
Perez heeft geen gelijk. Klaiber blijft zich idd ontwikkelen, is snel en fysiek sterk en kost niet overdreven veel. Prima aankoop als back-up voor Mazraoui, daarnaast hebben we Timber nog die zowel centraal als rb de tijd heeft zich te ontwikkelen. Binnen nu en 2j vertrekt Mazraoui vast en zeker, wellicht staat Timber er dan of een andere doorgebroken rb. Daarnaast is Klaiber NL, wat ook wel ff prettig is gezien het grote aantal niet-NL spelers momenteel.
 
SPettersson
 
11
30 september 2020 om 08:22
Klaiber is zeker een prima back voor Utrecht. De vraag is echter waarom Overmars hem haalt als back up voor Nous. Dat houdt in dat of Overmars of Ten Hag geen vertrouwen heeft in de jeugd. Ik vind het een zeer slecht signaal en zou als ik Timber of Rensch was mijn conclusies trekken en onmiddellijk vertrekken. Datzelfde geldt voor Lang en Ekkelenkamp mocht Klaassen worden aangetrokken. Nogmaals beiden zijn prima spelers maar naar mijn mening niet dermate goed dat ze ver boven de talenten uitsteken die er momenteel aan staan te komen. Met hun leeftijd lopen ze deze talenten in de weg en wordt de speeltijd voor de talenten een stuk kleiner. Of de talenten blijken zo veel beter te zijn dat beide spelers op de bank komen en dan had je ze dus niet moeten halen. Zowel niet voor wat betreft transfersom als niet voor wat betreft het salarishuis.
 
Raffa1
 
7
30 september 2020 om 08:24
Ach we hebben toch ook een paar jaar Perez bij AJAX gehad? Eerlijk gezegd denk ik dat hij als backup prima kan functioneren maar betwijfel hoe welkom hij is. Overigens geen publiek zo hypocriet als voetbalpubliek, twee keer scoren en hij is een godenzoon..
 
Apeldoorner
 
9
30 september 2020 om 09:05
Timber en Rensch zijn beide geen rechtsbacks. Sorry maar Klaiber heeft echt veel meer power en ervaring dan die 2. Prima een back-up met zoveel ervaring. Ook al was Klaiber niet mijn 1e keus krijgt hij van mij gewoon een kans. Ik denk dat hij wel is kan verrassen net als Dumfries inderdaad.
 
Janta
 
3
30 september 2020 om 09:12
???? Op basis dat hij Nederlander is, Ajax is aan zijn stand verplicht om voor kwaliteit en gaan en waar ze vandaan komen dat zal mij een worst wezen. Iemand als Klaiber is middelmaat waarmee je niet eens Europa in kan.
 
marton3103
 
0
30 september 2020 om 10:50
Onzin wat betreft dat slechte signaal. Als je wil presteren moet je gewoon een aantal posities dubbel bezet hebben. Timber kan op rb maar zoals hieronder vermeld wordt is hij geen rb en zal meer in t centrum gebruikt worden. Rensch is 17, tot de voorbereiding had niemand van hem gehoord, op basis daarvan kun je hem echt niet als vaste rb stand-in tellen. Klaiber speelt al jaren sterk en is fysiek zeker in staat om mee te kunnen. En waarom zou de Ligt wel een stap kunnen maken naar Juve en Klaiber niet naar Ajax? Eerst een kans krijgen, dan pas kun je je bewijzen. Wat betreft Klaassen ook onzin, Ekkelenkamp heeft zich absoluut nog niet bewezen. En Alvarez volgens velen ook niet. Lang is voornamelijk voor de vleugels.
 
4Ever4Ajax
 
0
30 september 2020 om 10:11
@ramondiaz: Ik ben het helemaal met je eens. Dit is in mijn ogen een nutteloze aankoop mocht het door gaan. Zet dan gewoon jeugd erin als het nodig is. Mazraoui is toch 1e keuze en hoop dat hij iets minder blessuregevoelig is dit jaar. Maar met Timber (van origine eigenlijk Rcv) en Rensch kan je dat ook wel opvangen.
 
Soccerfan_1
 
1
30 september 2020 om 11:14
Dat zijn geen rechtsbacks zullen we hoe dom deze aankoop is gewoon een echte rechtsback als back gebruiken en geen cv’s?
 
4Ever4Ajax
 
0
30 september 2020 om 11:29
Het is een backup die je nodig hebt he? Geen vaste 1e elftal-speler. Timber en Rensch zijn multifunctioneel, als backup lijkt me dat echt wel passend genoeg.
 
Benzema.
 
47
30 september 2020 om 07:10
Ik vind de reacties nogal overdreven. Klaiber is al jaren een van de beste rechtsbacks van de Eredivisie en zou een uitstekende back up voor Mazroui zijn. De enige reden om hier vraagtekens bij te zetten is om zijn uitspraken in het verleden.
 
ninjakai
 
43
30 september 2020 om 07:23
Nou zou zeggen spoor Real aan om hem te halen. Het is echt een simpele back, die geslacht gaat worden bij Ajax. Tegenstander alles over de rechterkant en hoppa. Voor dat bedrag heb je ook spelers als Tagliafico, Martinez en Sanchez aangetrokken. En dat was pre corona......
 
Benzema.
 
17
30 september 2020 om 07:49
Real? Dat is een compleet ander niveau dan Ajax. Voor het level waar Ajax nu op zit is Klaiber gewoon een goede back up. Hij wordt niet gehaald voor de basis he?
 
D-Bergkamp
 
6
30 september 2020 om 07:52
@benzema, of je nu een Klaassen haalt voor 10 miljoen waarschijnlijk als rotatie speler of een Klaiber voor 5 miljoen als back up. Waar praten we over qua niveau verschil? Uit het oogpunt van de RVC dat Ajax geen vreemdelingen legioen moet worden snap ik een Nederlandse speler. Zelfs met dat in gedachten zijn er genoeg opties die je kan halen waar je als club wel beter van word.
 
Rochus
 
5
30 september 2020 om 08:36
Van de andere kant koop Ajax gewoon de RB van een goede subtopper voor 5 mio als back-up. Dat is toch ook wel een sterk signaal naar de rest van de ED. Er is geen enkele club in NL die dit soort bedragen uitgeeft aan een subtopper voor een back-up.
 
Apeldoorner
 
10
30 september 2020 om 09:10
Je wordt hier beter van hoor. Hij is beter dan wat er nu op de bank zit. Er zullen vast meer opties zijn geweest. Je moet ook iemand hebben die op de bank wil zitten he. Dat wil lang niet iedereen. Utrecht is al jaren een subtopper en die Klaiber speelt eigenlijk altijd wel sterk tegen Ajax. Volgens mij heb je een vervelende middag als je tegenover hem staat. In de eredivisie kun je hem gewoon opstellen al heb ik ook mijn twijfels of zijn niveau hoog genoeg is voor Europese duels. Tja afwachten.. we zullen zien. Ik hoop dat hij iedereen de mond snoert
 
BJP79
 
8
30 september 2020 om 07:30
De reacties komen voornamelijk voort uit de reacties die Klaiber heeft gegeven. Die lijken als een rode lap te werken. Is gewoon al jaren een ok back in NL. Is het top niveau? Nee maar als je nu een topper wil halen kost dat je een godsvermogen. Daarbij kunnen Rensch en Timber echt nog niet veel wedstrijden achter elkaar als Mazraoui geblesseerd raakt. Geef hem gewoon even zelfde geld verrast hij vriend en vijand (doet hij al een beetje met de transfer).
 
Master D
 
43
30 september 2020 om 07:38
Ik vind 7 miljoen voor een ‘ok back in NL’ anders ook een godsvermogen. Had je een maand geleden Zeefuik van kunnen halen en had je nog 3 miljoen over. Het is gewoon puur geld weggooien voor een speler waarvan je weet dat hij het niveau nit heeft, het niveau nooit gaat halen en die uitgekotst gaat worden door je fans. Echt een lachwekkende transfer.
 
D-Bergkamp
 
4
30 september 2020 om 07:49
@bjp79, Er zijn voor 5 a 6 miljoen veel geschiktere backs te halen dan Klaiber. Als we toch bezig zijn met Nederlandse jongens terug halen, pleeg dan een telefoontje naar Manchester voor Fosu-Mensah en naar London voor Familia-Castillio die allebei ongeveer 5 miljoen euro per stuk moeten kosten. Beiden zijn technisch veel sterker, hebben in Engeland heel veel ervaring opgedaan, zijn 22 en 20 jaar. Dan ben je voor 10 miljoen klaar in je verdediging op beide kanten.
 
BJP79
 
3
30 september 2020 om 07:50
He weet helemaal niet of hij dat niveau gaat halen dit soort kansloos geneuzel is voor niemand beter. En 7 miljoen is tegenwoordig in de voetballerij helemaal geen godsvermogen.
 
BJP79
 
7
30 september 2020 om 07:53
@D-Bergkamp: familia-castillio had ik ook nooit weg gedaan na zijn verhuur maar is linksback en daar is al back up. Fosuh mensah heeft nog helemaal niets laten zien dat zegt dat hij beter is. Die wil je alleen maar omdat hij bij Ajax vandaan komt maar kost zeker net zoveel.
 
FCG95
 
5
30 september 2020 om 07:58
@masterd precies mijn gedachte. 3 miljoen over, 4 jaar jonger, meer talent en ook nog een Ajax verleden. Aangezien de geruchten over Dest al maanden spelen, hadden ze daar best eerder over mogen nadenken.
 
D-Bergkamp
 
6
30 september 2020 om 08:04
@bjp79,familia Castillio mocht niet blijven bij Ajax vanwege Stellar Group, zowel JFC als Salah-Edinne zitten bij Stellar en die willen niet twee spelers op dezelfde positie bij dezelfde club. Desondanks is Salah-Edinne nu geblesseerd voor een lange periode dus is er een back up nodig op de LB. JFC zou daar nog steeds prima kunnen passen. Fosu-Mensah is 22 jaar oud met 67 wedstrijden premier league. Dat vind ik meer waarde dan 150 wedstrijden eredivisie bij Utrecht eerlijk gezegd. Daarnaast is Fosu Mensah 1.88 lang en kan hij ook op RCV als back up van Schuurs. Moet 5 miljoen kosten en heeft zeker meer potentie dan Klaiber.
 
BJP79
 
7
30 september 2020 om 08:11
@D-Bergkamp: dat is zeker waar dat hij meer potentie heeft maar wie zegt dat dat eruit komt? Ik geef ook nergens aan dat Klaiber een succes wordt of niet want dat weet niemand. Vond alleen van te voren klagen om het klagen gewoon zonde en daar word een nieuwe speler sowieso niet beter (als hij komt wacht nog even op de officiële melding van Ajax). En ja er waren zeker betere opties maar ze gaan blijkbaar voor deze. Van te voren afschrijven ben ik niet zo van want niemand weet hoe hij het gaat doen. Iedereen lijkt van een flop uit te gaan (wat gewoon kan) maar zou ook kunnen dat het wel wat wordt. Wil alleen maar zeggen dat het allemaal niet zo zwart wit hoeft te zijn.
 
D-Bergkamp
 
6
30 september 2020 om 08:20
@bjp79, als er enige vorm van statistieken of een logische gedachte gang achter een transfer kan ik die zeker volgen. Zie bijvoorbeeld mijn posts maar eens omtrent Davy Klaassen, bizar hoe die door sommige supporters bekeken word met een onrealistische blik. Daarentegen heeft Klaiber in zijn gehele carriere geen seconde aangetoond klaar te zijn voor een (sub) top club. Als deze dan 5 miljoen moet kosten terwijl ik uit mijn mouw al 5 betere alternatieven kan schudden die net zo betaalbaar zijn dan word ik huiverig. Heel veel mensen roepen meestal dat ze een speler niet willen, zonder de achtergrond na te kijken. En meestal hebben ze ook geen alternatieven. Ook in het geval van Klaassen is dat bij veel supporters het verhaal. Vergeten ze dat hij op zijn 23ste al gouden bal kreeg eredivisie en een europa league finale speelde. Zo goed was hij, als je sommige berichten leest denken mensen dat een Koopmeiners (22 jaar) net zo goed nu is als dat Klaassen toen was. Onzin natuurlijk. En als je mensen vraagt om betere alternatieven, dan blijft het ook stil. Voor Klaiber zijn er zo 5 betere alternatieven te benoemen die betaalbaar zijn. En Klaiber heeft werkelijk niets gepresteerd waardoor hij deze transfer verdient.
 
BJP79
 
1
30 september 2020 om 08:52
Eens over Klaassen en hoe erover gepraat word al vraag ik me af of we nog een aanvallende middenvelder nodig hebben. Beter een 6 lijkt me. Over Klaiber kunnen we het eens zijn dat deze uit de hoed van ten Hag komt. Zo kort voor de deadline is dat misschien niet eens zo raar. Of het een goede is moet blijken.
 
Apeldoorner
 
3
30 september 2020 om 09:13
tja met Kjell Scherpen is het ook goed gekomen. Alsof Theo Janssen zo'n Ajax man was. Hou toch op man. Klaiber komt hier gewoon werken niet om de club te supporten. Ow wat ik ga lachen als hij jullie allemaal de mond snoert!
 
Apeldoorner
 
0
30 september 2020 om 09:14
Castillio is toch een linksback? En Mensah die zou wel niet willen, zou ik ergens wel begrijpen. Hij is te goed om op de bank te zitten
 
Apeldoorner
 
1
30 september 2020 om 09:16
Alsof Mensah naar Ajax komt om op de bank te zitten hahaha... sorry hoor! Mensen denk is na man. Ajax zocht een BACK UP BACK. Dat is nou niet echt een positie waar iedereen van droomt hoor.
 
Apeldoorner
 
1
30 september 2020 om 09:27
Als ik Klaassen was dan had ik ook lekker bedankt voor Ajax. Hij hoeft maar 5 minuten voetbalzone te bekijken en weet ongeveer hoe de Ajax supporter over hem denkt. Totaal niet gewenst door een hoop mensen. Voor zulke hypocriete mensen zou ik niet eens willen spelen. Zoek het lekker uit zou ik denken, sneue fans.
 
Primetime
 
0
30 september 2020 om 13:09
@bjp79, waarom kunnen die jongen nog niet veel wedstrijden achter elkaar spelen als Mazraoui geblesseerd raakt? Vorig jaar had je toch ook Mazraoui en Dest? Timber heeft nu al 2x zoveel wedstrijden in de KK divisie als Dest destijds had
 
Pablonino
 
2
30 september 2020 om 07:33
Nadat Ten Hag wegging bij FC Utrecht vond ik hem lange tijd erg matig tot slecht. Vorig seizoen werd het weer een prima back maar niet het idee gehad dat hij toe is aan een stap hoger. Maar goed Ten Hag kent hem erg goed en heeft er blijkbaar vertrouwen in. Wellicht blijkt hij nog nuttig.
 
Benzema.
 
2
30 september 2020 om 07:51
Maar hij wordt toch als back up gehaald? Niet als basisspeler. Lijkt mij een prima vervanger van Dest totdat er weer een nieuwe jeugdspeler er klaar voor is.
 
NJfromVOL
 
4
30 september 2020 om 08:45
7 miljoen ... Daar heb je Senesi voor en (bijna) Kudus
 
Apeldoorner
 
0
30 september 2020 om 09:18
Wie zegt dat Ajax die bonussen moet betalen. Zal toch echt aan de gemaakte afspraken liggen. Dus misschien is het "maar" 5. Scheelt toch zo bijna de helft
 
NJfromVOL
 
4
30 september 2020 om 07:54
Er zijn meerdere redenen om vraagtekens bij deze transfer te zetten dan alleen zijn utspraken. Als ik aan Klaiber denk, denk ik aan een sterke back met power. Voor zover de positieve kanten; voetballend is hij echt ondermaats. Het punt is al eerder in dit topic gemaakt; Voor 5-7 mln lijken er betere kandidaten beschikbaar.
 
Apeldoorner
 
3
30 september 2020 om 09:23
Noem er is 1 dan? Ik zie veel mensen dat zeggen maar ik zie weinig namen. Castillio is een linksback. En Mensah gaat heus niet terug naar Ajax om op de bank te zitten. Dus ik hoor graag wat namen die er direct staan met eredivisie ervaring.
 
sebasjuh
 
2
30 september 2020 om 09:10
Om het geld wat die moet kosten bv en het niveau wat hij heeft? Voor dat geld haal je toch geen backup speler? Zet dan een jonge jongen als backup neer en gooi die voor de leeuwen. Dat is tenslotte waar Ajax Voor staat en hoe het zou moeten. Is bij Mazraoui ook gebeurd en bij een Dest ook en kijk na 1 seizoen is Dest ong. 25 miljoen waard geworden. En in de voorbereiding heb ik een Rensch gezien die echt niet zo slecht was, misschien niet zijn originele positie maar een Mazraoui is ook omgeturnd. Blijf erbij dat voor dit geld echt geen Klaiber gehaald moet worden veel te veel en nutteloos. Vang een rechtsback met je jeugd op en steek het geld in een echte 6 daar heb je veel meer aan en is harder nodig.
 
Apeldoorner
 
2
30 september 2020 om 09:55
Ajax heeft de afgelopen jaren VdWiel,Van Rhijn,Veltman,Dest,Mazraoui gehad. Waar de laatste 3 redelijk snel achter elkaar kwamen. Ik zou niet weten wie er nu achter Mazraoui zit eerlijk gezegd. Rensch en Timber niet want die zijn meer voor de centrale posities. Een Klaiber kun je gewoon opstellen in de eredivisie of bekerduel om Mazraoui wat rust af en toe te geven. En wie weet verrast Klaiber wel heel erg. Hij wordt gewoon door veel mensen beoordeeld op zijn uitspraken volgens mij.
 
Janta
 
1
30 september 2020 om 09:13
De beste back voor Utrecht bedoel je zeker.
 
DieGelbeReds
 
4
30 september 2020 om 07:12
Ik kan me zo voorstellen dat de onzekerheid rond het coronavirus een grote rol speelt in deze transfer. Voor 5 miljoen heb je een een stabiele back-up, maar ik vind Klaiber niet bepaald een topper. En Mazraoui vind ik nou ook niet enorm overtuigend. Ben vooral heel benieuwd hoe Ajax het in Europa gaat doen.
 
De wonderspits
 
5
30 september 2020 om 07:23
Om je te ontwikkelen zul je een stap omhoog moeten maken. Ja, het is een gok maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand tegen de verwachting in toch slaagt.
 
BJP79
 
12
30 september 2020 om 07:34
Precies vind de reacties nogal overdreven. Is het een topper nee absoluut niet en ook niet mijn favoriete speler maar kan zomaar verrassen (hopelijk). Deze reacties komen naar mijn idee voornamelijk uit de reacties die Klaiber zelf heeft gegeven.
 
afca0cbs
 
2
30 september 2020 om 07:38
Kaliber snap ik wel, mooie leeftijd en paar wedstrijden bij Ajax kan naderhand een mooie transfer naar het buitenland opleveren. Alhoewel dat nu met Parma ook al was.
 
FCBogarde
 
10
30 september 2020 om 07:24
Een droom wordt werkelijkheid... Wie had dit kunnen voorspellen Klaiber naar Ajax en sat voor minimaal 5 miljoen... Trainers zijn passanten, dus zij dienen zich niet met aantrekken van spelers te bemoeien. Ik dacht dat dat iets des Psv's/ Schmidt's was, maar Ten Hag doet het dus ook.... Als dat maar goed gaat...
 
DieGelbeReds
 
24
30 september 2020 om 07:27
@FCBogarde, zolang Schmidt spelers als Max uit de hoge hoed tovert hoor je mij niet klagen hoor. Leuk van je trouwens, die overbodige sneer naar PSV.
 
D-Bergkamp
 
4
30 september 2020 om 07:55
@diegelbereds, Ben het met Bogarde eens dat een trainer zich niet teveel moet bemoeien met aankoop/verkoop beleid. Tegelijkertijd als spelers zoals Max aangeraden worden door Schmidt is dat zeker de moeite waard om te luisteren. Denk dat iedereen wel eens is dat Klaiber uit de hoed van Ten Hag komt en dat iedereen ook wel eens is dat die jongen niet het niveau van een Max (en/of Ajax/psv) heeft.
 
Apeldoorner
 
2
30 september 2020 om 09:30
Ik vind er weinig sneer bijzitten in zijn reactie. Feiten! Of komt die Ivoriaan en die Israëliër en Max niet uit de koker van Schmidt? Niet alles is direct een sneer!
 
FCBogarde
 
0
30 september 2020 om 09:37
@dieGelbeReds, jij hebt lange tenen zeg. Max pakt zeker goed uit. Maar het gaat erom dat trainers, passanten zijn en dat zij niet gaan over het aantrekken van voor hun bekende spelers. DecTD en de scouting moeten de namen invullen van spelers waaraan behoefte is. En ik kan me niet voorstellen dat de scouting van Psv/Ajax met voorstellen a la Mvogo, Muller, Max, Zehavi en Klaiber zijn gekomen. Niets meer, niets minder !
 
juweel
 
4
30 september 2020 om 09:40
en daarom is marc overmars er toch om dat dan tegen te houden? blijkbaar vindt die het ook een goede aankoop want anders had hij wel nee gezegd.vind dit altijd zo makkelijk om te zeggen.
 
Master D
 
21
30 september 2020 om 07:32
Perez heeft gelijk. Een simpele huis-tuin-keuken back die weinig bijzonders heeft. Degelijk en daar verbrand je dan 7 miljoen voor. Dat Ajax niks beters kan vinden is typisch. Transfersom ook totaal niet waard, maar ja als Ajax komt gaan de prijzen omhoog in Nederland. Je haalt er ook veel gezeik mee in huis, want Klaiber speelde in het verleden in de pers alsof hij Ajax niet zo’n fijne club vond. Echter nu ze op de stoep staan weet hij niet hoe snel hij naar Amsterdam moet komen. Wat dat betreft een echte Utrechter. Die gaat nooit door het Ajaxpubliek geaccepteerd worden. Hij zal compleet door het ijszakken en over 4 jaar Ajax als miljonair verlaten, want ja, dat contract krijgt hij nergens.
 
BJP79
 
13
30 september 2020 om 07:38
Ik heb geen problemen met hem. Misschien eens niet van te voren janken?? Kan mij het schelen wat iemand in het verleden heeft gezegd man man man wat een kansloos gehuil zeg. Is het een topper nee maar die ga he ook niet zomaar halen voor de deadline. Timber en Rensch zijn geen back en niet klaar voor meerdere wedstrijden achter elkaar op niveau. Was Klaiber mijn favoriete speler nee maar nu hij lijkt te komen gewoon accepteren en door.
 
Master D
 
17
30 september 2020 om 07:43
Oh jij bent er zo eentje. Eerst roepen dat we vantevoren niks mogen zeggen en als het mislukt roepen dat het makkelijk achteraf praten is. Ik heb problemen met zijn transfersom in combinatie met zijn kwaliteiten en potentieel. Dan krijg je er ook nog zijn slappe praatjes en slappe knieen bij ook. Hij is qua niveau prima op zijn plek bij Utrecht. Zo simpel is het. Klaiber is niet klaar voor meerdere wedstrijden achter elkaar op het niveau van Ajax. Wat dat betreft is hij net zo ver als Timber en Rensch. Echter die laatste 2 maken kans ooit dat niveau te halen. Klaiber niet. Zeuren over dat het vlak voor de deadline is noem ik lachwekkend. Je weet pas maandenlang dat er serieuze interesse in Dest is en je daarna dus een probleem hebt. Nee, dan ga je lekker afwachten tot de deadline om een matige back voor 2x de waarde te halen.
 
BJP79
 
5
30 september 2020 om 07:56
Nee hoor je zal mij achteraf niet horen. En over iemand oordelen die je niet kent omdat zijn mening je niet aanstaat hahaha. Net zo triest als iemand van te voren omlaag praten omdat jij (zonder enige kennis) vind dat hij niet goed genoeg is. Zoals al eerder is het mijn favo speler nee absoluut niet. Maar ik ga niemand van te voren afschrijven. Jij schreef Neres wss ook af na zijn 2de wedstrijd op de bank. Ik zeg ook nergens dat het een succes word want dat weet ik niet maar zeg ook niet dat het een flop word want dat weet ik ook niet.
 
Master D
 
7
30 september 2020 om 08:05
Wat nou zonder enige kennis. Je doet alsof we hem nog nooit hebben kunnen zien spelen. We zien hem al jaren spelen bij FC Utrecht waar hij niet opvalt en positieve of negatieve zin. Wat hij daar heeft laten zien is voor waar Ajax naartoe wilt niet goed genoeg. Jouw vergelijking met Neres is lachwekkend. Dat is nou typisch zo'n speler uit een andere cultuur die we nog nooit gezien hadden. Daar kon je op voorhand geen oordeel over hebben. Dit in tegenstelling tot Klaiber die wij al meer dan 100 wedstrijden bij Utrecht anoniem meespeelt.
 
BJP79
 
2
30 september 2020 om 08:18
Wil gewoon aangeven dat niemand weet hoe dit uit gaat pakken. Spelers kunnen zich ook optrekken aan het niveau waar ze op komen (weet niet of klaiber dat kan). Echter ben niet zo van afschrijven van te voren. Waren genoeg backs die ik liever had zien komen echter nu hij lijkt te komen (wacht nog even op de officiële melding van Ajax) moeten we het er toch mee doen. En fluiten en verwensingen naar zijn kop gooien is nu eenmaal zeker geen manier om mensen beter te laten presteren.
 
Apeldoorner
 
2
30 september 2020 om 09:43
master d en jij bent zeker zo eentje van eerst schreeuwen en als straks blijkt dat hij toch een redelijk niveau weet te halen dan sta je op de banken en moet er een standbeeld komen voor Overmars. Timber en Rensch zijn geen backs en Klaiber ligt op dit moment mijlenver voor op die 2 jeugdige pikkies
 
Pablonino
 
2
30 september 2020 om 07:44
De prijzen gaan omhoog wanneer Ajax komt. Terwijl Ajax wel altijd zijn spelers laat gaan voor een zacht prijsje. Maar goed ik sluit niet uit dat dat in de toekomst nog gaat veranderen. Dat clubs niet meer de hoofdprijs mogen vragen aan Ajax in het belang voor het nederlands voetbal.
 
Master D
 
4
30 september 2020 om 07:51
Ja, kijk maar naar Veltman wat voor zachtprijsje aan gehangen werd. Of Cerny een jaartje terug. Ondertussen maar klagen waarom vanaf de subtop geen transfers meer naar de top plaatsvinden. Nou, omdat een simpele back als Klaiber al 7 miljoen moet kosten. Denk overigens dat als Feyenoord of PsV had aangeklopt ze hem voor de helft gehad hadden. Zoals bij Ramselaar. Klaiber bijna net zo duur als Strootman en Mertens toen ze naar Eindhoven vertrokken.
 
D-Bergkamp
 
2
30 september 2020 om 08:00
@master D, er zijn voldoende clubs die wel met Ajax mee werken en daar ook van profiteren. Willem 2, Groningen, Twente, Sparta en Heereveen hebben onder andere allemaal gezien dat als ze met Ajax samen werken er hele goede constructies voor spelers te verzinnen zijn waar beide partij-en baat bij hebben. Utrecht en AZ lijken dat nog niet helemaal te begrijpen voorlopig in een soort anti campagne. Utrecht zou prima kunnen profiteren van bijvoorbeeld Jensen, Eiting die nu bij Jong Ajax blijven of vertrekken naar het buitenland. Zie wat Twente binnen haalt en hoe leuk dat loopt met Lang vorig jaar en Danilo nu.
 
Pablonino
 
2
30 september 2020 om 08:05
Ja het is net welke transfers je er bij pakt. En Strootman en Mertens vergelijken, dat is alweer even geleden. De prijzen zijn daarna flink gestegen. Utrecht heeft zelf nog maar een kleine week om iets terug te halen en hoe dichter bij de deadline, hoe meer je er voor moet betalen. Ook die zullen de hoofdprijs moeten betalen mochten ze een vervanger gaan kopen.
 
Pablonino
 
0
30 september 2020 om 08:22
@D-Bergkamp Dat clubs die samenwerkingen aan moeten gaan geeft juist aan hoe slecht het gesteld is hier. Sinds 16 jarige dikke contracten krijgen, is het voor andere clubs haast niet meer te doen om talenten binnenboord te houden. Leuk dat die clubs op deze manier nog wat verdienen maar het zal eerder met de rug tegen de muur zijn. Bij Sparta gaan ze de samenwerking aan omdat de talenten anders gratis de deur uitlopen. Ik denk dat we nog blij moeten zijn met clubs die op eigen houtje zelf nog kunnen bouwen.
 
D-Bergkamp
 
1
30 september 2020 om 08:41
@pablonino, nee die clubs uit de eredivisie waren recentelijk aan het klagen dat er geen geld meer door stroomt in de voetbal piramide vanuit de top (psv/ajax) naar beneden. Daardoor zien ze hun inkomsten allemaal terug lopen. Normaliter namen Psv/ajax/feyenoord elk jaar wel spelers over van Groningen, Heereven, Utrecht, Twente etc voor redelijke bedragen. Ajax haalde de laatste jaren Pirie, Scherpen, Labyad in de afgelopen 3 seizoenen. Als je 2013 tot 2016 bekijkt: Duarte, vd Hoorn, Sinkgraven, Zivkovic, viergever, Boer, Gudelj, Dijks in ook 3 seizoenen tijd. Het verschil is dat Ajax niet meer bij de clubs wilde kopen omdat deze een Ajax/psv factor vragen tov transfers naar het buiteland. Hierdoor zijn contacten tussen clubs verwaterd en word de verkoop markt voor de betreffende clubs veel kleiner. Ajax heeft gezegd: we gaan lekker internationaal voor hetzelfde geld betere kwaliteit kopen. Die is spek koper geweest.
 
Pablonino
 
1
30 september 2020 om 08:56
@D-Bergkamp Je noemt een heel rijtje op waarvan niemand Ajax echt beter heeft gemaakt. Dat zal meer de reden zijn. Wat je zegt, Ajax gaat internationaal voor hetzelfde bedrag beter kwaliteit kopen. Alsof ze daarvoor heel nobel waren, we kopen bij jullie voor hetzelfde geld wel minder goede spelers, maar dan blijft het geld lekker in Nederland. Een romantische gedachte maar daar geloof ik niet echt in. Het is gewoon tegen gevallen in Nederland waardoor er over de grens gekeken word.
 
Apeldoorner
 
0
30 september 2020 om 09:45
Andere tijden, Ajax heeft meer geld. Transferdeadline nadert. Dus een beetje simpel geredeneerd. Maargoed het is ook niet mijn favoriet maar ik denk dat wij er weinig aan veranderen. Dus doe het ermee ipv dat gejank
 
lausho
 
2
30 september 2020 om 08:51
Inderdaad, dramatisch, ik ben zeker geen uitfluiter, maar in het geval Klaiber ben ik in staat hem in een Ajax shirt uit te fluiten. Vooral om de opleiding een hart onder de riem te steken.
 
Apeldoorner
 
2
30 september 2020 om 09:32
Merkt hij niks van vanuit je huis. Wedstrijden mogen niet bezocht worden ?? Dan heeft Klaiber een maandje om je te overtuigen. ??
 
lausho
 
0
30 september 2020 om 10:26
Hahaha, dat is waar Daarnaast zijn tot mijn spijt losse kaartjes haast niet meer te krijgen. Ik heb er er nu al spijt van dat ik toch maar m'n FOX abonnement heb verlengt, moet ik er nog voor betalen ook :P
 
Mr. Footie007
 
1
30 september 2020 om 08:05
Een aardige back hoor maar het lijkt meer op een zoethoudertje voor ten Hag dan dat het daadwerkelijk een versterking is. Technisch niet goed genoeg voor het spel van Ajax
 
falcao1984
 
1
30 september 2020 om 08:19
Weet niet wat de beweegredenen zijn. Over het algemeen heb ik het volste vertrouwen in de afwegingen van Overmars en Ten Hag. Een echte mismatch qua voetbal vond ik alleen Magallan. Oké Marin kwam niet uit de verf, maar dat had mijns inziens ook andere redenen. Alvarez heeft ondanks alles het vorig jaar Europees best aardig gedaan. Labyad heeft blessures gehad en bevindt zich als back-up in de twijfelzone.
 
theo uphus
 
4
30 september 2020 om 08:23
Wat een belachelijke praat toch steeds weer als het gaat om de vraag waar Klaiber vandaan komt. Hij komt van FC Utrecht vandaaan. Nou en ? Is Utrecht al ooit een concurrent van Ajax geweest ? En als dat al zo zou zijn, wat maakt dat uit dan ? Allemaal onzin.volgens mij kwamen Sneijder en van Basten ook uit Utrecht. Is dat ooit een probleem geweest ? Ajax heeft ook zat spelers gehad die ook bij Feyenoord hebben gespeeld. Ruud Geels, Wim Jansen, Peter van Vossen, Jan Everse. ,john van Loen, Ronald Koeman, ik noem er maar wat. Al die onzin altijd over supporters die zo'n speler niet willen. Als ze er een balletje voor Ajax inschieten weet niemand meer waar ze vandaan komen. Laat Klaiber en Mazraoui het maar lekker samen uitvechten wie van de twee de rechtsback is komend seizoen.
 
NUFC_U2
 
0
30 september 2020 om 08:37
Die hadden we een paar dagen geleden niet zien aankomen. Ik ben bang dat hij niet het gewenste niveau voor Ajax heeft. Prima op zijn plaats bij Utrecht maar of hij dan 2 stapjes hoger mee kan, ik vraag het me af. Volgens zijn sommige jeugdspelers al verder dan Klaiber. En ik ben benieuwd hoe Klaiber zich gaat verdedigen als hij vragen krijgt over zijn eerdere uitlatingen.
 
lausho
 
2
30 september 2020 om 08:48
100 % eens met Perez, zou het, nu al de minste aankoop ooit vinden van Overmars en daar heeft hij er toch regelmatig een van. Als je dan even terugspoelt vraag je je af waarom Kristensen niet verhuurd werd, ook niet perfect maar beter dan Klaiber. Zeefuik, was ook prima geweest. Fosu mensah, ook top. Maar vooral, gebruik de opleiding.
 
lausho
 
0
30 september 2020 om 10:30
Eens, maar het is ook vooral in het licht van nu. Destijds was het handelen met een gesloten knip, daar had ik nog wel begrip en waardering zelfs voor, nu heb je volop mogelijkheden en kom je met Klaiber aanzeilen. Doet inderdaad ook veel goed, maar dit, een middelmatige speler kopen ten faveure van een jeugdspeler uit de opleiding is en blijft een verbeterpunt. De jeugdspelers hebben er zo weinig aan en het is een heel slecht signaal, ik kan ze nu geen ongelijk geven als ze naar een Engelse jeugdopleiding vertrekken bijvoorbeeld. Ik zou Zeefuik blijven verhuren, begreep destijds al niet dat hij verkocht werd, voor een Dani de Wit hoop ik ook dat ze een terugkoopregeling hebben geregeld bijvoorbeeld.
 
Kohaku
 
0
30 september 2020 om 08:53
Ajax kijkt wel verder. Maar dat is geen garantie, zie Orejuela en Kristensen.
 
lausho
 
0
30 september 2020 om 10:32
Inderdaad en veel ex. jeugdspelers doen het goed, zowel bij Ajax als in het buitenland (zeefuik, Hoever, Mensah, Tete etc.). Weet zeker dat van Gelderen de volgende kan zijn als die Klaiber niet teveel in de weg loopt. Je zou toch een keer moeten leren van je fouten zou je zeggen, backs kun je prima uit de opleiding halen. Ik heb nog liever Musampa, die niet eens als extreem groot talent wordt beschouwd dan Klaiber.
 
Janta
 
2
30 september 2020 om 09:03
Gewoon middelmaat wat Ajax heeft aangetrokken en is een motie van wantrouwen naar de eigen jeugd die onervaren zijn maar een stuk meer talent hebben. Dit is geld wegsnijden.
 
lausho
 
2
30 september 2020 om 10:34
Musampa of van der Sloot, beide altijd nog beter dan Klaiber. Plus ideaal zou zijn om Alvarez, Jurrien Timber of in geval van nood Promes voor deze positie te gebruiken, Ajax kan het intern dus ook nog prima oplossen als er een middenvelder zoals Klaassen bij komt.
 
feye88
 
1
30 september 2020 om 11:52
Ajax heeft de twee meest talentvolle backs uit de jeugd al gebruikt. Op een gegeven moment zijn ze op en dan kijk je naar een stabiele vervanger. Zie daar klaiber. Hij gaat geen wedstrijden voor je verliezen en dat is als back up prima
 
Janta
 
0
30 september 2020 om 12:10
Waaruit blijkt dat klaiber een stabiele factor kan zijn bij Ajax?
 
feye88
 
0
30 september 2020 om 19:08
uit zijn stabiele optredens voor Utrecht. Hij gaat nooit geweldig zijn. Maar hij zal ook niet snel door het ijs zakken. Stabiele speler.
 
RedondoNo5
 
3
30 september 2020 om 09:05
Als utrecht fan vind ik het onbegrijpelijk. Niet omdat Klaiber heeft geroepen dat hij nooit naar Ajax zou gaan, maar puur omdat het een technisch beperkte speler is. Hij komt vaak enthousiast mee naar voren, maar vind hem te vaak ongecontroleerd spelen. Verdedigen ook niet de beste. Voor Utrecht prima. Bij Feyenoord zou hij ook wel mee komen, maar Ajax of PSV is te hoog gegrepen. Dat hij nu van basis naar de bank gaat toon ook weinig ambitie.
 
7900GT
 
1
30 september 2020 om 09:22
Zullen we deze man eerst bekijken hoe hij gaat doen bij Ajax voordat wij allemaal hem afkraken voordat hij nog maar 1 minuut gespeeld heeft! Mongolen!
 
OREELY
 
0
30 september 2020 om 09:27
het is natuurlijk geen wereld speler, maar misschien trekt hij zichwel enorm op aan betere spelers omzich heen. We zullen het zien
 
jeron
 
3
30 september 2020 om 09:29
In tegenstelling tot velen snap ik de aankoop wel.je kunt het niet redden met alleen maar baltechnicussen .. Daar moeten ook jongens met bravoure, lef en bikkelharde mentaliteit in zitten.daarin was Ajax ook al jaren op zoek in de vorm van Zimling en Poulsen.een Klaiber is wel iemand die altijd 100% geeft.deze jongen moet enkel de bal veroveren en aan de juiste kleur geven.talent staat hij echt niet in de weg.met zoveel wedstrijden en ook met zoveel multifunctionaliteit in het team komt iedereen wel aan hun "trekken"datzelfde geldt toch ook voor Labyad?zoiets heb je ook wel in je jeugd lopen....maar toch doet hij het verdomd aardig
 
jeron
 
0
30 september 2020 om 11:17
Mag je zeer zeker vinden dat het onzin is.maar Klaiber wordt niet gehaald als de verlosser waar Ajax jaren naar opzoek is...maar als opvulling voor de selectieinvoegend op jouw mening, vind ik Klaiber beter dan Veltman.die heb ik juist wat jaartjes bezig gezien waardoor Ajax uit de CL etc vloog.wat dat betreft als back-up prima (Y)
 
Jaimy87
 
0
30 september 2020 om 09:46
Perez is een zuur ventje voor wat betreft transfers en zijn voorspellen. Een kleine maand geleden zei hij tijdens Ajax - Utrecht:' Interesse voor Klaiber? WIE Dan! Nou Kenneth, Ajax onder andere! Haha.
 
Piranha
 
0
30 september 2020 om 09:53
Voor 5 miljoen is dat echt veel te veel. Vind het een leuke speler, is Nederlands, sterk genoeg, snel en heeft ervaring. Maar er kleven wat nadelen aan. Ten eerste vind hij Ajax niet leuk, dat lijkt me altijd een eerste vereiste om ergens geaccepteerd te worden en goed je best te doen. En ten tweede mag zo'n back up nooit meer dan 2 miljoen kosten als je een niet zo getalenteerde speler voor de bank haalt. Timber is minsten net zo goed, heeft alleen wat minder ervaring, maar is in feite te klein voor het centrum.ik zie liever Hoedt komen dan of als je jong gaat, neem dan van de Ven van Volendam, want centraal achterin, als onze vriend Schuurs er niet is, mis je gewoon heel veel kracht en lengte.
 
JW10
 
1
30 september 2020 om 09:55
Ik vind het een prima backup voor Ajax. Brengt gif, loopvermogen en is een bijtertje. Mensen die roepen dat hij de ontwikkeling van Rensch en Timber in de weg staat snappen er weinig van. Beide zijn geen Rechtsback. Zouden daar natuurlijk wel kunnen spelen maar dat zelfde zou je dan kunnen zeggen over Alvarez of Schuurs. 5 miljoen is een prima bedrag voor een rechtsback van een top 6 ploeg met meer dan 100 wedstrijden in de eredivisie. Een paar goede wedstrijden, invalbeurt in de CL en Overmars kan hem zo verkopen voor 10+. Bij Klaiber weet je wel wat je in huis haalt. Snap niet dat sommige mensen dan liever een 26 jarige Argentijn hebben waarbij we het moeten doen met gemonteerde filmpjes van Youtube. Gewoon een kans geven.
 
lausho
 
0
30 september 2020 om 10:36
Je moet en kunt je afvragen of Musampa of van der Sloot minder zijn dan Klaiber. Dan heb je intern nog opties met Alvarez (eindelijk niet meer op het middenveld) en eventueel Jurrien Timber of zelfs Promes, die in geval van nood of zelf voor een extra aanvallende impuls op RB kan spelen.
 
JW10
 
0
30 september 2020 om 10:56
Met zo’n vol seizoen heb je gewoon een volwaardige backup nodig. Musampa is links en dus niet ideaal op de rechtsback. Van der Sloot zal gewoon een heel seizoen spelen bij jong ajax.
 
Adzevedo
 
0
30 september 2020 om 09:59
Tja, ik vind middelmaat halen als back-up al op zichzelf niet prettig, maar er dan ook nog 5 miljoen voor betalen in corona tijd. Natuurlijk moest er een vervanger komen, maar dit is niet waar ik op hoopte.
 
gaeajax94
 
1
30 september 2020 om 10:40
Klaiber als back up is denk ik een prima speler. Ik snap wel dat je het niet op de jeugd wil gooien mocht Nous geblesseerd raken terwijl de vervangers (Rensch en Timber) centrale verdedigers zijn die evt. Ook als RB kunnen spelen. Rensch en Timber kunnen langzaam gebracht worden en af en toe aantal minuten maken, waar Rensch denk ik nog vooral minuten gaat maken in Jong Ajax. Een echte vervanger is er op dit moment niet als Dest vertrekt dus is het wel logisch dat er een speler bijkomt. Tuurlijk mag je dan twijfelen over de naam Klaiber, want je had ook een andere speler kunnen aantrekken. Maar voor elk een beetje kwaliteit speler betaal je al snel rond de 5 a 10 miljoen (voor Kristensen betaalde je ook al rond de 5 miljoen)
 
gomes1psv
 
1
30 september 2020 om 10:45
De belangstelling voor Klaiber begrijp ik best. Talent heeft Ajax genoeg en precies in de breedte ontbreekt ervaring. Na het vertrek van Veltman, heeft Ajax achterin gewoon een jongen nodig die de competitie kent, er gelijk staat en kan buigen op een flink aantal wedstrijden op zijn naam. Dat hij geen gepolijst raspaardje is doet er niet toe, wanneer Mazraoui uitvalt moet er nu ook Dest weg is iemand staan die eenvoudigweg zijn taak kan overnemen. Inderdaad is het bedrag dat Ajax moet overmaken niet mals. Maar ten eerste weet iedereen dat Ajax geld heeft: wie duur verkoopt, moet vervolgens ook duur inkopen, zo werkt het. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat in plaats van 15 miljoen PSV voor Álvarez - als het geld had en de interesse doorgezet op dat moment - niet meer dan 10 miljoen zou hebben hoeven betalen. Ten tweede begrijp ik niet waar Perez of de Ajax-fans zich druk om maken. Klaiber is 26 jaar. Als hij twee, drie jaar bij Ajax in pakweg 50 tot 70 wedstrijden minuten maakt, weet je met een koopman als Overmars dat je hem daarna gerust voor 6, 7 miljoen aan pakweg Bologna of Cagliari verkoopt en als een Engelse club als Brighton of een Championshipclub zich meldt gaat het richting 10 miljoen. Nickels and dimes voor Overmars, die kijkt veel verder dan wat Klaiber op het moment waard is.
 
lorenzogoodett
 
0
30 september 2020 om 11:22
@d-bergkamp wat een verademing om jou reacties te lezen top man en ik heb een vraag aan jou wat denk jij als ajax ihattaren aankoopt ondanks hij duur kost ik denk dat hij wel bij ajax zal passen
 
passionforpink
 
0
30 september 2020 om 11:26
Als Ajax graag de competitiegenoten wilt helpen om het hoofd boven water te houden in deze pittige tijden, kunnen ze maar beter veel teveel betalen voor matige verdedigers (nu Klaiber van Utrecht en eerder Pierie van Heerenveen), dan gewoon geld in een fonds stoppen. Puur op basis van kwaliteit van de speler en de noodzaak om de eigen selectie te versterken zou Ajax niet hoger dan 2,5 miljoen moeten gaan, dus ik snap alle gefrustreerde reacties heel goed. Maar laat ik het dan maar opvatten als een vorm van liefdadigheid ipv mismanagement.
 
TheresOnlyOne
 
0
30 september 2020 om 11:30
Ik lees net op Wikipedia, dat hij in de jeugd van Ajax heeft gespeeld. Al vind ik dat verder nergens terug. Dat zou aan de ene kant zijn eerdere uitspraken over Ajax kunnen verklaren als een kleine frustratie. Aan de andere kant zou dat ook betekenen dat bij Ajax al lang bekend is.
 
walkerh
 
0
30 september 2020 om 11:52
Denk peroonlijk wel dat dit een goede transfer is. Wellicht niet voor de basis maar zeker voor de breedte. Wedstrijden tegen Emmen, RKC, Twente ect ect mogen geen probleem zijn voor deze speler. En je zult toch af en toe moeten rouleren. Prima oplossing dus
 
FGLJN
 
0
30 september 2020 om 11:53
Ik vind dit ook weer zo ontzettend simplistisch. "is er niemand in de jeugd daarvoor?" Nee, die is er op dit moment dus niet voor RB. Ja, Timber en Rensch zijn er, als jeugd, maar die zijn er al, en dat is niet genoeg. Blind, Schuurs, Mazraoui, Tagliafico, Martinez, Timber en Rensch (en eventueel Alvarez). Daarmee heb je nu 7 spelers voor 4 posities, dat is al erg krap, en zeker in dit drukke Corona-seizoen. De eventuele backups voor Mazraoui (timber en Rensch) zullen dus ook op andere plekken nodig zijn, en daarnaast is RB trouwens ook niet hun meest geschikte positie (ook al zou het wel kunnen). Maar goed, een extra RB is gewoon nodig. En in de jeugd lopen inderdaad Rb`s rond (van der Sloot, van Gelderen?) maar die zijn op dit moment echt nog lang niet goed genoeg. En Quinten Timber zou misschien kunnen, maar die is langdurig geblesseerd.
 
BaksteenFCT
 
0
30 september 2020 om 16:12
Vind Klaiber maximaal 2 miljoen waard, eigenlijk 1. Tuurlijk is die vaste basisklant bij Utrecht, maar dat is echt wel z'n plafond hoor sorry. Is 26 dus heel veel groeien zal die niet. Daarnaast zal Klaiber ook de jeugd in de weg staan, want hij zal vaak de voorkeur op de bank krijgen boven jeugd denk ik zo. Gekke aankoop, maar wel lekker cashen voor Utrecht.
 
Z-de-GES
 
0
30 september 2020 om 18:39
Op het moment van tikken zijn er 124 reacties geplaatst. De meeste zijn niet erg lovend over Klaiber. Hij wordt gekwalificeerd als o.a. een middelmatige voetballer, technisch beperkt, huis-tuin-en-keukenvoetballer.... Maar man man man... Wat zou ik graag deze kwalificaties hebben en bij Utrecht voetballen. Alsof alle andere backs zo goed zijn. Alsof de plaatsers van deze kwalificaties zélf zo goed zijn. Tegenwoordig wordt er zoveel van voetballers gevraagd. Alsof er een back bestaat die én verdedigend én aanvallend wereldtop is. Elke voetballer is anders en vult zijn positie op zijn eigen manier in.
 
PedroPerez
 
0
30 september 2020 om 19:52
Ben het niet met Kenneth eens!!! Klaiber gaat en zal zich verder ontwikkelen, binnen 1 jaar. Let dus op.Zijn manier van spelen bij FC Utrecht heeft zich geconsolideerd,omdat de trainers niets aan veranderingen deden. Ze gingen uit van de rushes en voorzetten vanaf de rechterkant. Op basis daarvan werd het aanvalscentrum gevormd en Klaiber werd niet gecorrigeerd en gevormd. Bij Ajax zal dat anders gaan. Men zal in totaliteit tewerk gaan.Binnen 1 jaar zal Sean er staan.Met enkele correcties door Eric maakt Sean zelfs kans op het Nederlands elftal. Dus beste mensen, don`t take the man by the look.