Pickford gaat vrijuit na charge op Van Dijk door regelgeving bij FA
Maandag, 19 oktober 2020 om 13:17

Jordan Pickford zal geen straf meer ontvangen voor zijn tackle op Virgil van Dijk afgelopen zaterdag, zo meldt de FA maandag in navolging van de berichtgeving van The Athletic. In de openingsfase van de derby tussen Everton en Liverpool (2-2) voerde de doelman van the Toffees een charge uit op de verdediger die volgens velen goed was voor rood. De arbitrage gaf echter geen kaart aan de sluitpost en ook de voetbalbond zal de Engelsman achteraf niet bestraffen. Eerder meldden Engelse media dat Pickford mogelijk nog enkele duels geschorst kon worden.

Ondanks de harde kritiek over het gebrek aan een sanctie voor de tackle van Pickford op Van Dijk ontloopt de doelman een disciplinaire straf. Het beleid van de FA is namelijk dat de bond alleen achteraf straffen uitdeelt voor 'overtredingen die goed zijn voor een rode kaart' als de arbitrage, inclusief de VAR, het incident niet opgemerkt had.

De VAR had het incident zaterdag echter wel bekeken, waardoor een straf voor Pickford nu uitblijft. Liverpool kreeg geen penalty toebedeeld door scheidsrechter Michael Oliver omdat de Oranje-international zich in buitenspelpositie had bevonden. De VAR keek tijdens de blessurebehandeling van Van Dijk het incident terug, maar vond het geen rode kaart waard.

Liverpool bevestigde zondag dat Van Dijk onder het mes moet. De centrumverdediger heeft een kruisbandblessure opgelopen en zal naar verwachting minimaal zes maanden aan de kant staan. De grootmacht wilde zelf geen uitspraken doen over de duur van het herstel. "We hebben geen specifiek tijdschema voor zijn herstel, dus er kan nog niet gezegd worden wanneer hij weer in actie kan komen."

Meer nieuws
   
19:21
19:21
'PSV laat Lozano alweer vertrekken en neemt genoegen met klein verlies'
19
   
19:13
19:13
VI oppert naam als opvolger van Slot die Guardiola's mond deed openvallen
2
   
19:11
19:11
Salarisplafond in Premier League maakt eind aan onbeperkt budget van rijke clubs
16
   
19:00
19:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
11
   
18:42
18:42
Driessen: 'Hij is interessant voor Ajax, maar een heel principieel mannetje'
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (81)

 
Rochus
 
164
19 oktober 2020 om 10:57
Dus de VAR heeft dit gezien en vond het geen rode kaart waard. Geneuzel over een millimeter buitenspel staan maar deze overduidelijke rode kaart missen. Ik snap er niets meer van. De VAR in deze vorm is dan toch gewoon mislukt. Ik ben voor de Var, maar elk weekend lijken ze meer te dwalen.
 
4Ever4Ajax
 
77
19 oktober 2020 om 11:00
De VAR is niet mislukt, er zitten gewoon niet-capabele mensen achter het scherm. Leid die mensen eens goed op (overal, in elk land zitten ze ermee) dan is de VAR een heel mooi instrument. We vergeten ook heel snel de oude situatie waar we nog veel meer krankzinnige situaties hadden die veel meer invloed hadden op het spel dan nu. Maar dat het nog een heel stuk beter moet (understatement) lijkt me meer dan duidelijk.
 
Gooner4
 
13
19 oktober 2020 om 11:25
Lijkt wel alsof de regels niet duidelijk zijn. Hier gebeurt niets omdat v. Dijk (blijkbaar) buitenspel staat. Dan snap ik dat het geen penalty kan worden, echter kun je dan toch nog altijd ingrijpen voor de overtreding?ook dat buitenspel gedoe is verschrikkelijk. Wat er bij Everton - Liverpool gebeurd.. Het is echter wel lastig om hier een richtlijn aan te geven.
 
Rochus
 
24
19 oktober 2020 om 11:28
Ernstig gemeen spel kan altijd bestraft worden. Ook als het spel stil ligt. Er worden toch ook vaak zat kaarten gegeven na het laatste fluitsignaal. Dus ook hier had de VAR moeten ingrijpen.
 
martijnr12
 
15
19 oktober 2020 om 11:31
@Gooner4 maar buiten dat is de samenwerking tussen VAR en scheids in engeland sowieso wel bizar. Ik denk meteen terug aan die tackle van Shaw een paar weken terug. Uit frustratie iemand doormidden schoppen op volle snelheid omdat diegene je voorbij is gerend. OGS en zijn assistent grepen meteen naar het hoofd omdat ze zagen wat voor horrortackle het was. Scheids geeft geel haha. En de VAR laat dat lekker gebeuren. Dat heeft niets met regelgeving te maken.
 
4Ever4Ajax
 
3
19 oktober 2020 om 11:40
@gooner4: Of de regels niet duidelijk zijn, weet ik niet. Maar de regels worden in ieder geval niet consequent gevolgd. Natuurlijk blijf je altijd ruimte voor interpretatie hebben, maar dat is nu gewoon teveel. Je kan altijd fluiten voor ernstig gemeen spel. Als dat niet zo zou zijn, kan je na een uitbal een speler voor z'n bek slaan zonder consequenties. Dat kan natuurlijk niet. Ik ga veel liever naar de VAR als eindbeslisser en alleen bij zeer belangrijke events. Die moet dan wel kundig zijn en bovendien snel kunnen schakelen.
 
4fRedondo
 
2
19 oktober 2020 om 12:01
Ze moeten gewoon naar het hockey of tennis toe. Elke ploeg kan de VAR raadplegen. Zit je fout, dan ben je deze kwijt en afhankelijk van de beslissingen van de scheids. Bij het raadplegen van de VAR is de VAR eindverantwoordelijke en niet de scheids. Een beslissing in het grijs gebied wil niet zeggen dat je de VAR kwijt bent. Die regel bestaat ook bij het hockey. De VAR beslist daarin.of dit mogelijk is weet ik niet, bij hockey en tennis is veel meer te onderscheiden in zwart of wit, maar op deze manier doorgaan wordt er niet beter op.of je moet de regels heel consequent gaan doorvoeren. Een hand op de schouder betekent dan gewoon een penalty tegen of vrije trap mee. Of dat de charme van het voetbal er leuker opmaakt?
 
mentalist
 
7
19 oktober 2020 om 12:19
4fredondo daar moeten we helemaal niet naar toe. Die hansworsten achter het beeldscherm moeten kunnen beoordelen of iets wel of niet door de beugel kan. Punt. Hoe moeilijk kan het zijn?
 
jorritbenz
 
2
19 oktober 2020 om 12:25
Het is nou eenmaal een keeper en voor keepers moet je altijd opassen. Ze komen vaak als idioten in omdat ze denken dat ze alles kunnen maken binnen hun 5 meter.
 
Remcob
 
2
19 oktober 2020 om 13:16
Niet alleen achter het VAR scherm zitten incapabele mensen, het hele Engelse systeem zit er vol mee. De scheidsrechters zijn van een waanzinnig bedroevend niveau en degenen die de regels maken nog veel erger. De enige reden dat de Engelse competitie zoveel aanzien heeft, is omdat er zoveel geld in gepompt wordt door externe investeerders. Het is niet voor niks dat het land waar met afstand de rijkste bond zit en waar het meeste geld beschikbaar is voor spelersopleiding en faciliteiten al jaren niks klaar speelt op internationaal niveau. Aan talent kan het niet ontbreken, want er is geen land ter wereld waar zoveel jeugdspelers aangesloten zijn bij officiã«le voetbalclubs. Het ligt dus echt aan het beleid, de opleiding en manier van scouten die vanuit de bond wordt georganiseerd. Engeland is wat dat betreft net zo slecht georganiseerd als een 3e wereldland. En dan zitten er mensen op de posities die het voor het zeggen hebben die het niveau hebben om een kleine amateurvereniging te besturen, maar meer zeker niet! Die moeten nu besluiten hoe de scheidsrechters hun taak moeten uitvoeren, maar ook hoe het opleidingsbeleid in Engeland eruit zien. Echt een lachwekkende vertoning. Ik heb niet altijd een hoge pet op van de Nederlandse beleidsmakers, maar geeft de Knvb het budget van de Engelse bond en we worden over een aantal jaar meervoudig wereldkampioen.
 
XAJAcfa
 
1
19 oktober 2020 om 14:38
Dus als laten we zeggen een willekeurig voetballer als Luis Suarez voor de camera van de VAR (in buitenspelpositie) in het oor bijt van een andere speler dan mag dat in de Premier League... lol.
 
Lierse1997
 
11
19 oktober 2020 om 11:06
Je hebt door dat deze fase anders ook helemaal niets had opgeleverd voor Pickford als er geen VAR aanwezig was? Gelukkig wordt er nog heel veel uitgefilterd. Maar nee 100% juistheid is een utopie.
 
Rochus
 
7
19 oktober 2020 om 11:27
Wat een vreemde redenatie hou je erop na Lierse. De VAR is er nou net om dit soort overduidelijke situaties eruit te halen. Je kunt dit onmogelijk een grensgeval noemen. Een duidelijker voorbeeld van een rode kaart kun je bijna niet krijgen. Als de VAR die hiervoor in het leven is geroepen dit niet ziet dan functioneert het systeem dus niet en dan moet je daar iets mee. 100% juistheid is inderdaad een utopie, maar dit niet zien is 100% falen van het systeem.
 
martijnr12
 
3
19 oktober 2020 om 11:33
@Rochus nee niet van het systeem, van de mensen achter het systeem. Velen opperen om de VAR in deze vorm maar weer af te schaffen. Maar dan gaan die mensen (niet jij overigens) voorbij aan dat het systeem perfect is, maar de mensen achter de knoppen gewoon keer op keer falen. En dat kun je prima oplossen door VARs beter op te leiden of door bijvoorbeeld oud-voetballers aanwezig te laten zijn, zodat zij kunnen helpen inschatten hoe ernstig iets werkelijk is.
 
Rochus
 
3
19 oktober 2020 om 11:39
De mensen achter het systeem zijn toch onderdeel van het systeem? Helaas zijn dat mensen en die maken fouten.
 
Lierse1997
 
2
19 oktober 2020 om 11:41
Dus omdat er een aantal dingen fout gaan, is het systeem mislukt? Dat vind ik pas een vreemde redenatie eerlijk gezegd. De VAR als systeem an sich werkt wel. Alleen maken er gewoon idioten de regels op.
 
Chazyn
 
4
19 oktober 2020 om 12:14
Ja, doordat er `een aantal dingen fout gaan` is het systeem inderdaad mislukt. De VAR is het in het leven geroepen om de aantal dingen die fout gaan te voorkomen en discussies als deze de nekslag te geven. Sinds de komst van de VAR is het tegenovergestelde werkelijkheid geworden.Iemand die op basis van de afgelopen 2/3 seizoenen concludeert dat het sinds de VAR beter gaat heeft oogkleppen op.
 
Lierse1997
 
1
19 oktober 2020 om 12:22
Gaat het dan slechter? Want zoals gezegd. Deze scheidsrechter gaf sowieso geen rode kaart en dat geldt ook voor alle dingen die de VAR mist. Dus ja er gaat nog teveel fout, maar dat ging sowieso fout. De VAR filtert er nog steeds veel fases uit en dat de regels qua handspel slecht zijn ligt niet aan de VAR. En mensen die dat niet erkennen hebben oogkleppen op.
 
Chazyn
 
1
19 oktober 2020 om 13:53
Het gaat er toch niet om of het slechter gaat? De VAR is ingebracht, zodat het beter gaat en dat is niet het geval, ofwel gefaald.
 
Lierse1997
 
0
19 oktober 2020 om 16:40
Dat is wel het geval want er worden elk weekend juiste beslissingen genomen. En die beslissingen zouden anders gewoon fout geweest zijn. De facto leidt de VAR dus tot minder foute beslissingen.
 
Chazyn
 
2
19 oktober 2020 om 16:57
Ja, en de facto had een FA achteraf nog Pickford kunnen schorsen, maar doordat de VAR er voor de zoveelste keer naast zit, kan dit nu niet. Evenals de vele dubieuze buitenspel beslissingen die n.a.v. se VAR worden gemaakt. De facto zijn we dus niks opgeschoten. De groeten.
 
BakkieAzijn
 
9
19 oktober 2020 om 11:48
Ik vond het geen rood. Dus begrijp ook het meningsverschil
 
NouryAlmis
 
24
19 oktober 2020 om 12:14
Wat? Is geen discussie over mogelijk. Dit is donkerrood.
 
RicardoCarlitos
 
6
19 oktober 2020 om 12:33
@nouryalmis is niet eens een rode kaart man, en laat staan na een buitenspelfase. Het is en blijft een contact sport waar zo ongelukken voorvallen, gewoon lekker doorballen en niet zeuren
 
sacana
 
2
19 oktober 2020 om 13:19
Mee eens. Het is onbesuisd inkomen. Gebeurd vaker en loopt bijna altijd af met een sisser. Dat het dit keer helaas anders afloopt mag niet van invloed zijn op de strafmaat. Ik ken de reglementen niet precies maar denk dat geel wel had gemogen..
 
Chazyn
 
11
19 oktober 2020 om 13:55
Ombesuisd inkomen met twee benen gestrekt op knie hoogte loopt bijna altijd met een sisser af? Heb je daar beelden van?
 
El Fenomeno
 
3
19 oktober 2020 om 15:13
Dan heb je het vooral over de Engelse VAR inderdaad, dat zijn gewoon een stel gekkies. De grootste beenbrekers zien ze over het hoofd, maar toen Andre Gomes een zware blessure had opgelopen, gaf die scheidsrechter via de VAR puur vanwege de blessure een rode kaart. Of die bal vorig seizoen bij Villa - Sheffield wat je met het blote oog kon zien dat die over de lijn was en dan nog geen doelpunt toekennen. Het is echt om te huilen.
 
FR_Ronnie
 
0
19 oktober 2020 om 17:33
Inderdaad het bewijs dat de VAR mislukt is. Heeft niks met capabele mensen te maken, het systeem ten spijt is het net zoals de tijd voor de VAR zijn intrede deed, mensen bepalen of er wel of niet een overtreding is, er is namelijk geen software die zegt dat het een smerige overtreding is of niet. En de mens kan falen in zijn beoordeling.
 
_Onpartijdig_
 
9
19 oktober 2020 om 10:58
Kan het zijn dat de scheids en VAR zo gefocust waren op buitenspel en penal ja of nee dat ze überhaupt nooit hebben gedacht aan de optie rode kaart als het wel buitenspel zou zijn. Heb er geen andere verklaring voor. Echt een bizarre overtreding.
 
BurtMacklin
 
21
19 oktober 2020 om 10:59
Denk dat als je (zelf retroactief) een speler DIRECT schade toericht vanuit een perspectief dat het (buitenspel of niet) een duidelijke overtreding is de voetbalbond hier een voorbeeldfunctie heeft en spelers verantwoordelijkheid moet laten nemen voor hun acties. Als ik door achterlijk gedrag in de auto iemand het ziekenhuis in rijd wordt ik daar ook voor bestraft. Waarom is dit anders?
 
siepie
 
5
19 oktober 2020 om 11:19
Omdat voetbal een contactsport is en het verkeer niet? Deze overtreding is blind genoeg om sowieso een schorsing te geven, ongeacht de schade bij Van dijk. Maar als je het laat afhangen van de schade, is het puur op basis van geluk of pech dat je wel of niet bestraft wordt. Dan wordt dezelfde overtreding op Robben ineens veel zwaarder bestraft dan op tadic. Die kant moet je niet optillen. Ik snap de emotie, maar je krijgt een heel vreemd systeem ermee
 
BurtMacklin
 
1
19 oktober 2020 om 11:34
Eens, maar we hebben het wel over blessures die carrières kunnen beëindigen. Mensen worden ook bestraft op basis van effect en niet enkel de intentie. Geef enkel aan dat er JUIST met de var een systeem ontwikkelt kan worden om spelers na het feit verantwoording te kunnen laten nemen door een straf te geven nadat de schade duidelijk is, en er voldoende bewijs is dat de overtreding buitensporig was. Er zit dan ook een groot verschil tussen een opzettelijke doodtrap en een botsing waarbij een speler verkeerd terecht komt, en vind daarbij ook dat er naar gekeken moet worden. We hebben de tools, laten we ze gebruiken?
 
JDG84
 
0
19 oktober 2020 om 14:53
En ze vinden het hier dus geen doodtrap en zo is het beoordeeld. Eenzelfde overtreding gaat 99 keer goed en 1 keer fout. Dit is 99% van de keren ook nog eens gewoon pure pech. Dan kan je niet achteraf zeggen “niet geblesserd 1 wedstrijd, een week geblesseerd, dus 1 wedstrijd. Een maand geblesseerd 10 wedstrijden”. Als je met achterlijk gedrag iemand doodrijdt, dan wordt je daarvoor bestraft ja. Maar als er naar je rijgedrag wordt gekeken en die wordt acceptabel bevonden, dan mag je ook doorrijden. Als van dijk niet geblesseerd raakt, dan zegt niemand iets over deze actie. Nu is het een zware blessure en moet pickford op de brandstapel. Het werkt twee kanten op natuurlijk.
 
khalid3073wx
 
1
19 oktober 2020 om 10:59
Dit is voor Liverpool echt een aderlating. Sinds Van Dijk daar is loopt de verdediging hij heeft een enorme impact dat ziet iedereen. Matip en Gomez samen is geen succes die twee zijn geen leiders. Ik denk dat het Fabinho centraal met Matip of Gomez wordt, Fabinho speelt centraal meestal goed. Bij het Nederlands elftal zal hij minder gemist worden. Stefan de Vrij en De Ligt samen is prima. Dat Pickford niet geschorst wordt had ik wel verwacht na vorig jaar Son en Gomes verbaast niks me nog.
 
patrickAA
 
5
19 oktober 2020 om 11:03
Dit betekend dus dat voortaan iedere speler in Engeland, deze absurde "doodschop aka kamikaze" overtreding mag maken?!! Als de Engelse voetbalbond dit zonder het SCHAAMROOD op de kaken deze DONKERRODE KAART afdoet als een gewone overtreding, zonder een disciplinaire straf op te leggen van meerdere wedstrijden schorsing, dan zet je jezelf als voetbalbond toch echt lachwekkend te kijk! Wat een FARCE!!!!
 
Lierse1997
 
4
19 oktober 2020 om 11:08
Ze hebben gewoon een slecht reglement, maar ze zeggen nergens dat het een “gewone overtreding” is.
 
AjaxxxLove
 
32
19 oktober 2020 om 11:04
Schandalig. Een doelman komt met één of andere UFC-actie op iemand in vliegen en komt er gewoon mee weg, maar als iemand 0,000007 millimeter buitenspel staat is de VAR er als de kippen bij om een doelpunt af te keuren. Waardeloos systeem op deze manier.
 
RicardoCarlitos
 
1
19 oktober 2020 om 12:32
Is niet eens een rode kaart man, en laat staan na een buitenspelfase. Het is en blijft een contact sport waar zo ongelukken voorvallen, gewoon lekker doorballen en niet zeuren
 
AjaxxxLove
 
8
19 oktober 2020 om 17:17
Misschien moet je nog een paar keer je bericht copy pasten om de boodschap goed over te brengen. Daarnaast, Mark Cavannagh, oud-scheidsrechter van de PL, heeft al gezegd dat het feit dat hij buitenspel stond hier geen enkele invloed op had. Dus dat opzich is natuurlijk al een dom argument. Ook, als je echt niet denkt dat dat rood is, idioot inkomen met de kans iemand goed te blesseren, ken je de regels niet of hou je meer van vechtsporten.
 
sebasjuh
 
3
19 oktober 2020 om 13:02
Snap de frustratie maar we hebben toch buitenspel en dan is 0,0000007mm buitenspel staan toch gewoon buitenspel? Het is alleen nu dat software dit checkt en het dus super nauwkeurig kan. Neemt niets weg van deze charge want dat moet gewoon alsnog bestraft kunnen worden (of meteen al). In dat opzicht is de VAR wel apart omdat sommige dingen ze wel direct zien en beoordelen en andere dingen die makkelijker zijn (in onze ogen) weer niet.
 
AjaxxxLove
 
1
19 oktober 2020 om 17:18
De FA zou dit seizoen toch met een soort marge gaan werken om dit soort situaties te voorkomen?
 
shenkie
 
8
19 oktober 2020 om 11:05
Het is een belachelijke tackle, maar het probleem is niet pickford... dit soort vliegende tackles maken alle keepers om zich groot te maken bijna allemaal met de benen vooruit, snap zelf best dat je er niet met je armen en hoofd naar toe duikt (Iedere veldspeler krijgt hier rood voor) nu volgt een frontale botsing en heeft van dijk pech dat zijn been ook nog eens gestrekt vast staat op de grond. Ik praat absoluut niets goed... maar ga 3 wedstrijden kijken en je ziet dit soort dwaze acties van keepers veel vaker waarbij het vaak goed afloopt omdat de aanvaller aan de kant springt... het wordt nooit bestraft, tenzij het een veldspeler betreft.
 
Nikeaddict
 
3
19 oktober 2020 om 11:09
Klinkt kinderachtig maar als Pickford zijn excuses aan zou bieden aan Virgil zou ik deze echt weigeren idioot.
 
Isco24
 
18
19 oktober 2020 om 12:06
Dat klinkt niet alleen kinderachtig, dat is het ook. In mijn ogen deed Pickford het niet bewust. In dat opzicht zou je iemand oprechte excuses gewoon moeten accepteren.
 
BMG45
 
1
19 oktober 2020 om 13:35
Als dit niet met opzet was weet ik niet wanneer het wel is....
 
Nikeaddict
 
2
19 oktober 2020 om 14:52
Ja daar heb je wel weer gelijk in
 
RicardoCarlitos
 
2
19 oktober 2020 om 12:32
Is niet eens een rode kaart man, en laat staan na een buitenspelfase. Het is en blijft een contact sport waar zo ongelukken voorvallen, gewoon lekker doorballen en niet zeuren
 
De wonderspits
 
6
19 oktober 2020 om 11:19
Ik zou deze leipo zelf een schorsing opleggen als club zijnde. Maar ja, je gaat je eigen bed niet bevuilen he.
 
RicardoCarlitos
 
5
19 oktober 2020 om 12:32
Is niet eens een rode kaart man, en laat staan na een buitenspelfase. Het is en blijft een contact sport waar zo ongelukken voorvallen, gewoon lekker doorballen en niet zeuren
 
De wonderspits
 
12
19 oktober 2020 om 12:38
Moet ik hier nou nog serieus op reageren?
 
BMG45
 
7
19 oktober 2020 om 13:39
Wonderspits laat je niet wat uitlokken . Ik denk dat meneer uit is op onnodige clashes
 
ErwinStraatsma
 
1
19 oktober 2020 om 11:27
Belachelijk. Andere manier is via het strafrecht deze man vervolgen. Want het is eigenlijk gewoon mishandeling. Pickford moet maar even geen Liverpool-supporters tegenkomen de komende tijd. Die zijn al opgefokt genoeg door de lockdown, en nu met deze idiote actie erbij is dat genoeg reden dat de stoppen zullen doorslaan
 
MCFC1982
 
16
19 oktober 2020 om 11:31
Wat is dit voor een reactie, geen supporters tegenkomen. Hoe triest ben je dan als supporter om pickford zomaar in elkaar te slaan met voorbedachte rade. Heel dat hooliganisme vind ik persoonlijk marginaal. Je gaat naar de voetbal om je team te supporteren niet om je club schade aan te richten. Hetzelfde altijd dat feyenoord ajax gedoe. Wordt volwassen en accepteer de nederlaag voor wie ze ook is. Het is maar voetbal, niet je hele leven dat naar de vaantjes kan haan omdat je geliefde ziek wordt met k*** of dergelijke. Dat is 1000x erger dan een verlies match ajax feyenoord of everton liverpool.
 
ErwinStraatsma
 
2
19 oktober 2020 om 11:51
Jij praat nu over een nederlaag terwijl de wedstrijd in 2-2 is geëindigd, geen onredelijk resultaat gezien de historie en het spelbeeld, al had Liverpool verdiend te winnen, maar dat terzijde, winnen en verliezen hoort bij voetbal. Natuurlijk is het belachelijk als je mensen in elkaar zou slaan, alleen neigt deze tackle naar mishandeling en jij zou toch ook boos worden als een vriend van jou mishandeld zou worden? Voor veel supporters is voetbal een van de enige dingen die ze echt hebben en beschermen daarom hun club. Professionele relschoppers zijn iets anders. Maargoed, laten we hopen dat er niks gebeurt, we hebben al genoeg ellende op de wereld.enige wat ik nu hoop is dat Everton een flink aantal keren gaat verliezen, na deze agressie gun je zelfs Man Utd de titel nog meer dan Everton. Wat Pickford en Richairlison deden had niks met voetbal te maken, gewoon doelbewust de tegenstander naaien
 
Fr1908dekuip
 
1
19 oktober 2020 om 11:55
You never understand if your not one of us !!
 
NouryAlmis
 
6
19 oktober 2020 om 12:18
Wat Robertson deed wel? Smerig doorhalen met been vooruit na zelf licht duwtje te krijgen. Had er ook afgekorten.
 
MCFC1982
 
0
19 oktober 2020 om 22:59
Ik moet jullie niet begrijpen, om mijn punt te maken. En als jij dat niet begrijpt dan spoor je niet. Geweld omwille van een voetbalmatch is nooit ok of goed te praten. En als je dat wel vind ben je niet goed wijs. Je zou zomaar iemand in een rolstoel kunnen slagen, daar al eens bij stilgestaan. En excuseer mij met dit maar als je dan toch zo een macho`s bent maak jezelf dan kenbaar bij de politie he voor je vechten en dergelijke als jij het dan toch goedpraat.@erwin ja ik zou boos zijn moest dat gebeuren met mijn maat, maar VVD zijn maten zijn niet de boze hooligans of supps. Er zijn ergere dingen in het leven dan een blessure. Ik heb zelf gevoetbald nationaal en 2x 9 maanden moeten revalideren. Life sucks maar dat is niet het einde van de wereld. Ik kan zeggen dat er belangrijkere dingen zijn in het leven. Familie en je kinderen, en heb ergere dingen meegemaakt als VVD en hij leeft met een mooie bankrekening.
 
Samcro
 
5
19 oktober 2020 om 11:36
Het strafrecht aanhalen vind ik altijd zo`n vreemd iets. Ik heb op Twitter ook Liverpool supporters aangifte zien doen bij de politie.
 
Isco24
 
4
19 oktober 2020 om 12:12
Ik denk dat jij niet helemaal weet hoe strafrecht werkt. Tuurlijk is het vervelend om een belangrijke speler te verliezen en zeker in deze derby brengt dat extra emoties met zich mee, maar we moeten niet ineens proberen iemand z'n carriere te verpesten of hem fysiek aan te vallen omdat hij ongelukkig iemand blesseert voor een paar maanden.
 
ErwinStraatsma
 
6
19 oktober 2020 om 12:40
Ongelukkig? Flikker op. Pure intentie. En nee ik heb vooral verstand van rookruimtes, voor rechtszaken heb ik een goede advocaat
 
Isco24
 
6
19 oktober 2020 om 13:28
Je kan het dan beter bij rookruimtes houden, want als je hier pure intentie ziet heb je ook geen verstand van het voetbal..
 
ErwinStraatsma
 
0
19 oktober 2020 om 14:16
Je vliegt niet met twee benen gestrekt op een speler af, of het moet zo zijn dat Pickford niet weet hoe hij moet voetballen. Ben het seizoen nu iig al goed zat. Liverpool mag blij zijn met een vierde plaats dit jaar
 
Samcro
 
3
19 oktober 2020 om 16:06
Hij vloog ook niet met twee benen gestrekt op de speler af, hij deed zoals een goalie altijd doet. Zeker niet de intentie voor de man te gaan.
 
sniewaar
 
0
19 oktober 2020 om 12:21
Sport is gevrijwaard van onderwerping aan het strafrecht. Dat je geblesseerd raakt is onderdeel van het risico van het spel. Je kan ook geen bokser vervolgen voor ernstige mishandeling tijdens een bokswedstrijd.
 
ehvvoetbalstad
 
3
19 oktober 2020 om 11:54
Waanzin die Var. Het spel enorm vertragen en daardoor het kijkspel devalueren. En het aan de andere kant dan niet gebruiken omdat VVD buitenspel stond. Deze overtreding is zelfs buiten het voetbalveld strafbaar. Waar praten we over FIFA?
 
DeSteek77
 
5
19 oktober 2020 om 12:07
Waarom zou je de fysieke gesteldheid van spelers willen beschermen. Je kunt veel beter in situaties zoals Alvarez of Tagliafico rood trekken dan deze overtreding van Pickford. Man man man. Dan heb je een systeem dat goed is, maak je alles kapot door de regelgeving (met name omtrent hands) en hoe en wanneer je het systeem gebruikt.
 
RicardoCarlitos
 
2
19 oktober 2020 om 12:30
Terechte beslissing en niet meer dan correct gehandeld! Vond het opzich al geen rode kaart en dan al helemaal niet met het feit dat het na een buitenspelfase gebeurd is. Zeer goed optreden van de engelse bond. Jammer voor vandijk maar dit is soms onoverkomelijk!
 
MarcoKivit
 
1
19 oktober 2020 om 12:50
Dit is een Grote Gore overtreding van deze keeper. Deze staat gelijk aan de Schumacher 'botsing'.je ziet hoeveel kracht deze keeper er in gooit (om Van Dijk neer te halen) doordat zijn hele lichaam mee/omdraait met de beweging van Van Dijk. Doelbewuste actie.dit is een schorsing van 2 jaar!!!!!
 
 
3
19 oktober 2020 om 13:01
Dan maar een civiele zaak starten. Is gewoon opzettelijk iemand verwonden. Denk dat dat nog kans maakt.
 
Isco24
 
2
19 oktober 2020 om 13:31
Denk dat je net zoveel kans maakt om de loterij te verzoeken de hoofdprijs naar je over te maken en ze het nog doen ook.
 
theo uphus
 
2
19 oktober 2020 om 13:27
De VAR was ooit bedoeld om discussie tegen te gaan omdat het een goed finale oordeel zou geven. Maar die VAR is een discussiepunt op zichzelf geworden en zelfs een irritante omdat het spel veel te lang wordt stil gelegd als die VAR weer eens een miskleun begaat.
 
Booya_410
 
1
19 oktober 2020 om 13:45
Tja... Waar men nog steeds bezig is om te achterhalen waarom de 2-3 werd afgefloten voor buitenspel is dit natuurlijk net zo ridicuul..gebeurt dit op het middenveld dan wordt de dader 4-6 wedstrijden geschorst.... Zelfs in Engeland...
 
Irriducibili420
 
2
19 oktober 2020 om 13:49
Wij klagen hier over de scheidsrechterskorps en de VAR maar hoe zijn het in Engeland doen blows my mind. Vooral de VAR is oprecht slechter dan KKD zin Nederland. Hoe kun je misschien de beste competitie van de wereld laten fluiten door zulke clowns. Het was in eerste plaats geen buitenspel en spelers waren op 1 lijn en ten tweede dan nog is het gewoon rood al zal de keeper die bedoeling niet hebben gehad. Als ik zo’n charge op een speler maak terwijl de bal niet in de buurt is dan krijg ik toch ook rood. Volgens mij zit de VAR daar al ruim uur van de wedstrijd al aan de pints
 
lucas1234
 
1
19 oktober 2020 om 14:38
Wat schrijven de regelementen eigenlijk voor. Wat kan de scheids nog doen nadat het buitenspel is geweest? Qua overtreding van Pickford vond ik het wel echt een twijfelgeval. Een overtreding was het zeker, en lomp was het ook. Maar de blessure van Van Dijk ontstaat doordat zijn knie te ver buigt tussen de benen van Pickford, Het was meer ongelukkig contact dan een doelbewuste poging om zijn tegenstander te blesseren. Al denk ik wel dat een normale veldspeler hier wel rood voor zou krijgen.
 
PoetryInMotion
 
1
19 oktober 2020 om 20:30
Ik heb de regelementen opgezocht, en ik stond echt versteld van wat ik las. Blijkbaar is het bij de FA zo dat als het buitenspel is, je vervolgens niet een speler mag bestraffen voor een ernstige overtreding als die erna gebeurt. Dit valt namelijk onder de noemer 'Serious Foul Play'. Als je iemand na buitenspelval neer zou slaan mag je dit wel met rood bestraffen omdat het dan onder de noemer 'Violent Conduct' valt. Dit is al een hele rare regel, want als Van Dijk niet buitenspel stond en de bal was al achter, zou Pickford wel rood gekregen hebben, op basis van dezelfde overtreding. Dan nog de reden dat Van Dijk buitenspel stond: dit komt door de nieuwe hands regel, vorig seizoen zou dit bestempeld zijn als onside. Maar nu een deel van de bovenarm niet meer telt als hands, wordt 't meegerekend in het buitenspel en daarom stond Van Dijk een millimeter buitenspel, met alle gevolgen van dien. Mane stond volgens de VAR overigens buitenspel omdat de lijn naar z'n elleboog/wijde mouw van z'n shirt was getrokken, dus dat is ook een grove fout waardoor een geldig doelpunt is afgekeurd. Lang verhaal kort: Liverpool is genaaid.
 
lucas1234
 
1
20 oktober 2020 om 07:54
Als je de regelementen dan heel letterlijk neemt heeft de scheids en de VAR in deze dus juist gehandeld al voelt het wel heel wrang. Als ik toch steeds weer van dit soort momenten zie bekoopt mij toch het gevoel dat de Var, zeker in de Premier League een mislukt project is. Het doel was om de discussies weg te nemen. Maar die zijn door het millimeter werk en rare beslissingen vaak alleen maar groter...
 
PoetryInMotion
 
1
20 oktober 2020 om 14:12
Ik heb het gelezen op SportBible, daar stonden de FA regels die voor deze situatie golden uitgelegd met (volgens mij) screenshot. Ik weet niet precies hoe betrouwbaar SportBible is maar als 't waar is wordt het echt hoog tijd dat deze regels aangepast worden, puur omdat het zo nergens op slaat.
 
El Fenomeno
 
4
19 oktober 2020 om 15:17
Ik had een Jonathan Reis flashback, Van Dijk mag nog van geluk spreken dat zijn carrière niet ten einde is gekomen.