PSV geeft Sam Lammers de ruimte om transfer af te ronden
Vrijdag, 18 september 2020 om 13:55

PSV heeft vrijdagmiddag bevestigd dat Sam Lammers toestemming krijgt om de overgang naar Atalanta af te ronden. Het Eindhovens Dagblad meldde donderdag al dat er een akkoord was bereikt tussen PSV en Atalanta over een transferbedrag van tien miljoen euro, inclusief bonussen. Dat was het bedrag waar de club op inzette; eerder wees PSV een bod van om en nabij de acht miljoen euro, inclusief bonussen, nog af. Na het vertrek van Lammers richt PSV de pijlen op Eran Zahavi als vervanger.

"Na onderling overleg hebben Sam Lammers en technisch manager John de Jong van PSV besloten dat de aanvaller vandaag niet deelneemt aan de training van de A-selectie. De spits krijgt de ruimte om de persoonlijke gesprekken met Atalanta op te starten", zo meldt PSV op de website. Trainer Roger Schmidt legt zich neer bij het vertrek van de 23-jarige spits. "Ik wist al vroeg van de interesse, Sam heeft me een aantal weken geleden geïnformeerd. Hij heeft zich volledig ingezet voor PSV sinds die tijd. We vinden het jammer dat hij weg is, maar hebben nu ook wat middelen om te investeren", wordt de Duitse coach geciteerd door onder meer het Eindhovens Dagblad.

Zondag speelde Lammers nog vijftig minuten mee tegen FC Groningen (1-3 zege), maar toen was al duidelijk dat zijn toekomst in Italië kon liggen. Het verschil tussen vraag en aanbod moest echter nog worden rechtgetrokken. PSV was in principe niet van plan om Lammers te verkopen, maar tot teleurstelling van de club wilde de spits zijn aflopende contract niet verlengen. Desondanks hield PSV in de onderhandelingen met Atalanta vast aan een bedrag van tien miljoen euro. De transfersom kan oplopen tot dat bedrag, maar het is niet duidelijk welk deel als vaste som geldt.

'PSV gaat boekje te buiten met exceptioneel salaris voor Eran Zahavi'

Eran Zahavi is in beeld om Sam Lammers op te volgen bij PSV. Lees artikel

Voor PSV is het vertrek van Lammers bitterzoet. De aanvaller maakt een mooie transfer naar de nummer drie van het afgelopen Serie A-seizoen, maar het leek er aanvankelijk op dat hij zou bijtekenen in het Philips Stadion. Hoewel de club dacht akkoord te zijn over een nieuw contract, bleef een handtekening uit. Uiteindelijk zette Lammers zijn zinnen op een vertrek. De 23-jarige spits is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV en speelde twintig competitiewedstrijden voor de club, waarin hij viermaal scoorde. In het seizoen 2018/19 werd hij verhuurd aan sc Heerenveen, dat tien procent van de transfersom ontvangt.

PSV ziet in Zahavi een geschikte kandidaat om Lammers op te volgen. De 33-jarige spits van het Chinese Guangzhou R&F kan volgens de Israëlische tak van Sport1 een contract voor liefst 2,5 miljoen euro per jaar exclusief bonussen ondertekenen in Eindhoven. Daarmee zou hij de bestbetaalde spelers van PSV worden. Hij zou er financieel alsnog flink op achteruitgaan, want in China verdient de Israëliër naar verluidt tien miljoen euro op jaarbasis. Zahavi ligt nog tot december vast bij Guanghzou, maar mag in principe transfervrij vertrekken bij de club waar Giovanni van Bronckhorst trainer is. Schmidt benadrukt vrijdag wel dat Zahavi nog niet in Nederland is gearriveerd.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
12
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (135)

 
Ahmed-psv
 
84
17 september 2020 om 21:03
Prima werk van JdJ, 10 miljoen voor Lammers. Nu hopelijk een goede middenvelder erbij halen van dit geld.
 
soccersupp
 
19
17 september 2020 om 21:05
Er gaat een miljoen naar Heerenveen, er zullen nog wat kosten zijn, dus ik denk dat er 8,5 miljoen overblijft om lekker te shoppen.
 
Skede
 
58
17 september 2020 om 21:06
Dat is natuurlijk met elke transfer zo. 10 miljoen, inclusief bonussen, voor zijn contract is in ieder geval prima onderhandeld en er is nu wat meer ruimte voor inkomende transfers.
 
soccersupp
 
12
17 september 2020 om 21:21
Zeker, voor een speler met veel blessures is dit prima onderhandelt alleen wordt De spoeling voorin wel wat dun. Bergwijn al weg, Lammers weg, nu zal de overgang van die Israëlische spits wel definitief afgerond worden. Is transfervrij maar wel een flink salaris (hoewel daar waarschijnlijk wel tekengeld in zit ingebouwd, anders kan psv salaris verschil niet uitleggen aan andere sterkhouders).
 
Skede
 
11
17 september 2020 om 21:25
Dun nog niet per se maar er mag inderdaad zeker een speler bij. Voor de 2 posities voorin blijven Malen, Romero en Piroe over waarbij Madueke daar ook zeker kan spelen. Aanvallende posities op de flank nog Gakpo, Ihattaren, Madueke en Bruma. Piroe wordt denk ik nog verkocht/verhuurd dus een echte spits mag er nog wel bij.
 
mvdk
 
15
17 september 2020 om 22:00
Er gaat ook nog een hoop belasting van zo`n bedrag af. In computerspelletjes is dat eruit gelaten, maar in het echt betalen clubs een flinke som aan de belastingdienst. Ajax moest bijvoorbeeld van het bedrag dat zij voor De Jong ontvingen gewoon even 15 miljoen afstaan... Evengoed zal er voor PSV nog wel een mooi bedrag overblijven, maar dat zal echt een stuk minder dan die 10 miljoen euro bruto zijn...
 
SneekPSV
 
12
17 september 2020 om 22:01
Natuurlijk kan ik niet in de portemonnee van PSV kijken, maar ik zou een ultieme poging doen Hlozek van Sparta Praag te halen. Wie weet zitten zij wel in zwaar corona-weer. Het is twijfelachtig of dit realistisch is, maar je kúnt altijd een poging wagen. Bied om en nabij 15 miljoen en bij succes haal je een goudmijn binnen. Lijkt me een betere investering dan die Zahavi of een Veerman.
 
MaRcOsSsS
 
2
17 september 2020 om 23:03
Je hebt nooit de garantie dat iemand slaagt, dus ook niet bij Hlozek. Daarnaast denk ik dat PSV in de huidige situatie geen 15 mil kan en wil betalen voor één speler.
 
MessiBazoer
 
4
17 september 2020 om 23:06
@mvdk, Die 15 miljoen was echt niet alleen belasting geld. Ajax moest zowel Willem 2 als RKC (dacht ik) een flinke som betalen.
 
SneekPSV
 
3
17 september 2020 om 23:19
@MarcOsSsSTuurlijk heb je die garantie niet. Toch heeft hij zijn kwaliteit bewezen bij Sparta Praag, wat toch een vergelijkbare club is. Dus zo groot is het risico niet. Toch kan dat ook direct betekenen dat hij hoger mikt dan PSV en de Eredivisie. Vijftien miljoen zou een record betekenen voor PSV en het is inderdaad maar de vraag of PSV dit wil en vooral kán betalen, maar toch, aan de verdediging zou ik niet meer veel doen. Madueke kan je ook vanaf het middenveld laten komen. Zelfde geldt voor Bruma. Met het vertrek van Lammers heb je dan nog een voorhoedespeler nodig. Met Hlozek haal je dan wel een klasbak en potentiële topper binnen.
 
fredjegrim
 
3
18 september 2020 om 01:47
Er zijn clubs die verkopen jeugdspelers voor rond de 70 en 80 miljoen . Dan is 10 miljoen lachwekkend
 
-Riciotto-
 
12
18 september 2020 om 02:04
En wat voor contactsduur hadden die spelers?
 
mvdk
 
0
18 september 2020 om 08:50
Die 15 miljoen euro is alleen belasting... daarbovenop komt ook nog het geld voor RKC en Willem II. Vergis je niet in de kosten die van een transfersom afgaan...
 
Baabman
 
5
18 september 2020 om 09:28
Noem je iemand van 23 nog een jeugdspeler? Met 1 jarig contract en blessuregevoelig? Ook nog niet echt op het niveau van PSV weten te presteren.
 
UitNistelrooy
 
0
18 september 2020 om 14:10
Dat komt vooral omdat zij een gigantische jaarwinst hadden.Dit hoeft niet bij elke transfer zo te zijn.
 
genieterr
 
7
17 september 2020 om 21:06
Lijkt me dat je aanvallend ook nog wat nodig hebt? Psv vind ik erg mager bezet voorin. Bij blessures heb je snel een probleem. Daarnaast veel jongens die nog wel eens last hebben van een vormpdipje door jonge leeftijd. Zou dus juist mooi zijn om nog iets aanvallends erbij te hebben.
 
PSV-ACM-REAL
 
28
17 september 2020 om 21:27
@genieterr. Hoezo? PSV heeft Malen, Gakpo, Madueke, en Bruma gewoon nog. In de jeugd loopt Ismael Saibari rond die het erg goed doet de laatste tijd. Bovendien is PSV ook bezig om Eran Zahavi te halen als directe vervanger voor Lammers! En dan hebben ze met Zahavi en Malen twee echte spitsen in het team en met Saibari uit de jeugd hebben ze een prima reserve spits als het nodig is! Met het geld wat er overblijft en misschien nog een beetje geld erbovenop kan PSV een prima middenvelder halen die er direct staat. Tijdje terug had ik gelezen dat PSV interesse had in Kevin Kampl, dat zou echt een top transfer zijn voor PSV.
 
PSV-ACM-REAL
 
31
17 september 2020 om 21:27
Maxi Romero was ik vergeten erbij te melden
 
Skede
 
26
17 september 2020 om 21:32
Saibari is natuurlijk geen serieuze optie voor PSV 1 op dit moment, alleen omdat ie er 3 tegen Jong AZ maakt. Piroe vergeet je ook nog trouwens ?? Kevin Kampl gaat overigens echt niet komen. Volkomen onhaalbaar.
 
SCIREA1897
 
3
17 september 2020 om 21:40
Hoe gaat het eigenlijk met Maxi Romero? In de jeugd was hij super, maar ben hem uit het oog verloren
 
SneekPSV
 
10
17 september 2020 om 21:44
Romero heeft alwéér lichte klachten. Tijdens zijn verhuur aan Sarsfield deed hij het naar behoren, maar in de voorbereiding afgelopen zomer hield het niet over. Hij ontrekt zich te veel aan het spel. Mijn verwachtingen waren hooggespannen, maar ondertussen heb ik mijn grote twijfels of hij het wel gaat redden. Denk het eigenlijk van niet.
 
 
17
17 september 2020 om 21:45
Heb jij m in de jeugd zien spelen ja? Ben erg benieuwd hoe hij het deed...
 
TVL11
 
24
17 september 2020 om 21:22
Nu gauw Zahavi en Joey Veerman kopen, misschien een zwakke competitie waar Zahavi in speelt maar ik kan me niet voorstellen dat hij er minder zou maken dan Lammers.
 
FcGrun050
 
15
17 september 2020 om 23:26
Ik twijfel als de Chinese Super League echt zo zwak is wat men doet vermoeden. Verdedigers zijn wel matig, maar op een of andere manier kunnen voetballers van de Chinese league nog steeds mee bij de top 5 competities in Europa: Witsel (dortmund), Carrasco (atletico), Paulinho (verhuurd aan Barcelona destijds), Gervinho (parma), Ighalo (manchester United), en een lijst aan een andere voorbeelden, zijn er niet minder op geworden of hebben het prima gedaan. Zahavi heeft na zijn mindere periode bij Palermo, alleen maar aan de lopende band gescoord in Israel, China en Europa/champions League (kwalificatie) wedstrijden. Schmidt kent hem nog van de wedstrijden in China, dus daar zal wel een gedachte achter zitten. Echter hoop ik niet dat ze nog een spits gaan kopen/huren en gewoon een fatsoenlijke centrale verdediger kopen, want Boscagli is maar 1,81 en Teze is 1,83, en beiden zijn gewoon van origine vleugelverdedigers. Tuurlijk kunnen ze hoger spelen, want ze hebben veel meer snelheid dan de centrale verdedigers die ze nu hebben, maar even niet zo gek doen.
 
JustPSV95
 
3
17 september 2020 om 23:54
Er komt sws nog een cm en cv, ondanks zahavi. Het enige wat ik vreemd blijft vinden is dat ze in de vi podcast het steeds over een lcv hadden, aangezien ze daar 2 spelers hebben: teze & baumgartl. Links is kwa aantal wel breder, maar kwa kwaliteit is die positie veel zwakker bezet.
 
MT87
 
22
17 september 2020 om 21:33
Natuurlijk niet goed gedaan door De Jong. Dit is gewoon heel duur leergeld voor een beginnende Technisch Manager: geloof een speler nooit op zijn woord; een contract bestaat pas als alles zwart op wit staat en de inkt gedroogd is. 10 miljoen voor een eenjarig contract is wel netjes, maar deze situatie had echt voorkomen kunnen en moeten worden. Voor Lammers, en het Nederlands elftal, hoop ik dat hij in Italië tot volledige wasdom komt. Een technische tweebenige spits, met wat meer killermentaliteit en volwassenheid is heerlijk om te hebben. Ga hem zeker blijven volgen en wens hem het allerbeste.
 
SneekPSV
 
65
17 september 2020 om 21:39
En wat had de Jong hier aan moeten doen dan? Lammers laten tekenen onder bedreiging met geweld oid? Als Lammers niet wil tekenen, dan tekent hij niet. Dan blijft er maar 1 optie open en dat is verkoop. En dan is 10 miljoen voor een éénjarig contract voor een speler die nog nooit vaste basisspeler is geweest gewoon prima onderhandeld.
 
Arnino
 
14
17 september 2020 om 21:39
Tja, t is altijd wat. T begint altijd met een mondelinge akkoord. Volgens mij had richarlison ook al mondeling toegezegd dat die naar Ajax zou gaan. Dit gebeurt gewoon in de absurde wereld van t voetbal. Maar heb 10x liever die Israëler dan Lammers, zoveel heeft die nu ook weer niet laten zien.
 
MT87
 
3
17 september 2020 om 21:48
Ze hadden een mondeling akkoord dus Lammers wilde tekenen. Daadkracht. Laten voelen dat hij belangrijk is en zijn toekomst bij PSV ligt. Wat hij anders had moeten doen was het ijzer smeden als het heet is.
 
Skede
 
7
17 september 2020 om 21:52
Dat heeft de de Jong meerdere keren willen doen en er stonden ook meerdere tekenafspraken. De zaakwaarnemer van Lammers stelde het echter steeds uit. De daadkracht was er dus. Het belangrijk laten voelen bleek wel uit de aanbieding die lammers kreeg tijdens zijn zware blessure.
 
MT87
 
12
17 september 2020 om 22:02
Het gaat mij er puur om dat wanneer je een parel uit je jeugdopleiding laat vertrekken voor effectief 9 miljoen zonder dat je er zelf ooit echt plezier van hebt gehad je nooit kunt spreken van "goed gedaan", "puik werk", en andere superlatieven die ik hier lees. Dat soort termen had ik bij een contractverlenging van toepassing gevonden. En ik heb De Jong ook alle credits gegeven bij het verlengen van Malen, Madueke, en Ihattaren. Van Lammers baal ik gewoon en dan kan ik het gevoel, naar aanleiding van alle berichtgeving hierover, niet onderdrukken dat hij onder Brands` bewind nog steeds PSVer was geweest. Edit: Ihattaren dus nog niet verlengd, helaas.
 
Skede
 
10
17 september 2020 om 22:22
Dat PSV er nog weinig plezier van heeft gehad heeft meerdere redenen. Sinds zijn vorige verlenging had hij eerst 1,5 seizoen Luuk de Jong voor zich. Vervolgens is hij een jaar verhuurd (waardoor je er nu uberhaupt zon bedrag voor kunt krijgen) en daarna raakte hij zwaar geblesseerd en kwam corona. Juist daardoor is die 10 miljoen gewoon een prima bedrag, dat zijn volgens mij ook geen 'superlatieven' ?? Natuurlijk is het jammer dat hij nooit een heel seizoen volledig heeft kunnen laten zien wat hij wil maar hij maakt nu zelf de keus om voordat het seizoen begint weg te gaan.
 
MT87
 
9
17 september 2020 om 22:51
Ik ken de geschiedenis van Lammers. Daarom verheugde ik me ook op dit seizoen. Je kunt er gewoon op twee manieren naar kijken. Effectief 9 miljoen voor een eenjarig contract is afdoende, maar niet genoeg voor de loftrompet. Tegelijkertijd verkocht je een jonge PSV spits na een goed seizoen pre corona voor het driedubbele, en nu waarschijnlijk ook nog voor 20m +. Ik zie dus ook een potentieel goudmijntje vertrekken. Daarbij denken sommigen dat Lammers sowieso nooit getekend had, en anderen, waaronder ik, dat een kundig TM hem wel had kunnen verleiden. All in all is het gewoon jammer dat hij weg is. Maar 'verkoop Lammers' komt niet op mijn lijstje van 'goede acties van De Jong'. Daar staan nu Schmidt, Max, en de bovengenoemde verlengingen op.
 
Skede
 
4
17 september 2020 om 23:02
Lets agree to disagree ?? Overigens zou ik heel graag willen dat de Jong verantwoordelijk is voor de verlenging van Ihatarren, maar dat is helaas nog niet gebeurd.
 
MT87
 
1
17 september 2020 om 23:23
Oh, crap. Dacht dat ik dat ergens gelezen had. Moet ik me dáár weer zorgen over maken ??. En ik vind dit wel een authentieke agree to disagree ja. We kijken er gewoon anders tegen aan, maar hebben allebei het beste met PSV voor.
 
TechnoBastard
 
2
17 september 2020 om 23:42
Ben ik volledig met je eens. Als een talent als Lammers voor maximaal 10 gaat kun je nooit spreken van een mooie situatie. Het beste eruit gehaald dan weer wel, want het blijft een flinke som. Jammer dat Lammers zijn mondelinge toezegging niet nakomt, al gun ik hem wel een mooi avontuur.
 
TechnoBastard
 
1
17 september 2020 om 23:44
Nouja en dat het gedoe met Schmidt er niet voor zorgt dat je daar ook nog gelazer mee krijgt. Ik zou bijna zeggen pak hem eens aan na die handtekening
 
MT87
 
1
17 september 2020 om 23:55
Ja, dat gevoel bekroop mij ook acuut. Onder Van Bommel was hij natuurlijk het prinsje, en je kon merken dat Mo echt totaal niet blij was met diens vertrek. En dan nu Schmidt die hem (overigens wel terecht) aanpakt... laten we het er op houden dat de omstandigheden om te verlengen gunstiger hadden gekund.
 
WouterSL
 
1
18 september 2020 om 01:00
Goed bezig JJD. Benieuwd wel hoe Lammers het gaat doen. Heeft potentie, maar ook een zware blessure gehad.
 
Grasmaaiertjes
 
53
17 september 2020 om 21:03
Puik werk van John de Jong. 10 miljoen voor een speler met nog een contract voor 8 maanden die zelf alleen nog maar naar Atalanta wilde. Nu zal Zahavi binnen enkele dagen wel aangekondigd worden!
 
EhvMrc
 
10
17 september 2020 om 21:10
Aub geen oude Zahavi, zou afbreuk doen aan de talenten die er nu staan.
 
Grasmaaiertjes
 
45
17 september 2020 om 21:25
Denk dat je een beetje Mitroglou beelden voor je ziet bij de naam Zahavi, maar ik denk echt het omgekeerde. Hij is voor zijn leeftijd nog lichtvoetig, beschikt over een behoorlijke techniek en heeft een goed schot in zijn benen. En aangezien de eredivisie zelfs een speeltuin is voor spitsen die daarvoor nog nooit gescoord hadden, zou ik hem niet zomaar afschrijven
 
Davilla_7
 
19
17 september 2020 om 21:30
Om succesvol te zijn heb je een mix van talent en ervaring nodig. Verleden heeft ons wel geleerd dat het met alleen maar tieners en begin twintigers in je elftal bijna onmogelijk is om constant te presteren.
 
tonkmen
 
32
17 september 2020 om 21:04
Prima, heeft nog helemaal niets laten zien in het shirt van PSV en wilde niet meer blijven. Die nieuwe 33 jarige spits zou wel eens goed kunnen uitpakken. Ajax had geloof ik Pantelic of zoiets paar jaar terug, zo'n rol bij ons zou mooi zijn.
 
 
0
18 september 2020 om 15:43
Ik zie ook de potentie van lammers maar ik zie ook zijn beperkingen. Heb nog steeds het gevoel dat hij duels te veel uit de weg gaat. Hij oogt als een angst haas.
 
Sem_SCH
 
25
17 september 2020 om 21:04
Mooi bedrag, helemaal mooi dat Heerenveen er van profiteert. Succes Sam, goede voetballer!
 
MGMV
 
9
17 september 2020 om 21:33
Dat doet je cluppie toch wel mooi moet ik zeggen; je huurt een kwaliteitsspeler, laat je team beter draaien en krijgt er - bij succes - nog prima tot mooie bedragen extra voor. Tuurlijk, liever heb je alles in eigen bezit, maar als de situatie het zo moet toelaten is dit een mooie oplossing. Het kan toch steeds aantikken.
 
PSVAR78
 
16
17 september 2020 om 21:54
Helemaal mee eens. Hoe geef je in vredesnaam 10% transferrechten weg bij een huur deal. Ongelofelijk. Kennelijk waren ze er zeker van dat hij transfervrij weg liep ??
 
MGMV
 
3
17 september 2020 om 22:27
Ergens is het ook een mooie constructie, aangezien een club 'bereid' (ze hebben 'm ook nodig) om jouw speler verder te ontwikkelen. Je zou het dus kunnen zien als soort (hoge) opleidingsvergoeding. Het verbaast me dat meer clubs dit niet doen eigenlijk, aangezien Heerenveen dit toch ogenschijnlijk makkelijk lukt. Of dit gebeurt al en ik weet het niet Maar ik heb dit volgens mij nog nooit gezien.
 
AFCfokke
 
1
18 september 2020 om 06:21
Normaliter is het andersom, de huursom wordt op tafel gelegd door de hurende partij. Dit is een verkapte opleidingsvergoeding, en best een heel aanzienlijke.
 
MrKrillin
 
8
17 september 2020 om 21:04
Zo best weinig lijkt me. Als ik verhalen moet geloven is hij potentiële Oranje speler. Jonge aanvaller, 2 benig en technisch voor 10 mil incl is koopje.
 
Skede
 
46
17 september 2020 om 21:05
1-jarig contract he.
 
MrKrillin
 
4
17 september 2020 om 21:23
@Skede dan moet rond de 15 miljoen toch wel haalbaar zijn? Kluivert ging naar Roma voor 17 miljoen. Is natuurlijk iets jonger. Maar tussen de 13 en 15 moet toch wel haalbaar zijn.
 
Skede
 
14
17 september 2020 om 21:30
Tja, Kluivert had al wat meer kunnen laten zien bij Ajax, heeft hoe je het wendt of keert zn naam mee en voor spelers van Ajax wordt sowieso wat meer betaald. Lammers heeft nog geen vol seizoen kunnen draaien bij PSV, net zwaar geblesseerd geweest en is al stukje ouder. Dan is 10 miljoen wel echt een heel mooi bedrag vind ik. 13 tot 15 was niet haalbaar en als PSV daar aan vast had gehouden was hij niet verkocht en volgend jaar waarschijnlijk gratis de deur uitgelopen. Dit geld kan PSV op dit moment ook goed gebruiken.
 
London Calling
 
9
17 september 2020 om 21:34
Maar kluivert had Europees ook nog iets laten zien.lammers eigenlijk alleen bij Heerenveen. Vorig jaar had zijn jaar bij PSV moeten worden maar was toen het hele seizoen geblesseerd.
 
MGMV
 
5
17 september 2020 om 21:34
''is natuurlijk iets jonger. '' - Laten we zeggen dat ieder dat Kluivert jonger is dan Lammers een miljoen erbovenop zou zijn. En de naam Ajax én Kluivert werkte inderdaad mee. En eens met Skede dat het me echt niet haalbaar leek.
 
Skede
 
30
17 september 2020 om 21:05
Heel erg jammer wel. Had graag gezien wat hij dit seizoen had kunnen brengen. Perfect tweebenig, bijzonder technisch en een hele fijne trap. Had een goed duo kunnen worden met Malen. Al heeft hij natuurlijk nog genoeg tekortkomingen. 10 miljoen (inclusief bonussen) voor een 1-jarig contract is prima geregeld door John de Jong aangezien hij buiten een jaartje Heerenveen nog weinig tot niks bewezen heeft. Jammer dat hij op deze manier door een zij/achterdeur PSV moet verlaten. Niet van hem verwacht.
 
PSVChamps
 
13
17 september 2020 om 21:07
Precies. Had een mooi seizoen om zich te bewijzen, daar ie in principe nog erg weinig heeft laten zien. Daarom mooi dat je er nog 10 miljoen voor krijgt.
 
Mr.Mbembe
 
6
17 september 2020 om 21:55
Hij kan naar Atalanta toch? Gewoon een stap vooruit. Jammer voor Eindhoven, op naar een nieuwe spits!
 
T. Alavez
 
4
17 september 2020 om 21:16
@skede. Een hoger bedrag dan dit kan je niet verwachten, dus wat dat betreft goed gehandeld. Ikzelf zie in Lammers ook een goede speler. Zie in hem wel een laatbloeier. Hoop dat hij het goed gaat doen bij Atalanta.
 
Skede
 
3
17 september 2020 om 21:22
Ja hoop het ook voor hem. Ga hem zeker volgen, net als Bergwijn die ook niet leuk weg ging. Zijn er genoeg die ze het nu niet meer gunnen maar hoop voor hem dat ie het gaat maken. Atalanta heeft ondertussen wel patent op dit soort relatief goedkope half/half spelers waarvan niemand eigenlijk verwacht dat ze het goed gaan doen.
 
T. Alavez
 
3
17 september 2020 om 22:02
Het blijven toch PSV'ers inderdaad Iets meer uit het oog, maar niet uit het hart.
 
Rabarber
 
40
17 september 2020 om 21:05
Wat een wanbeleid... Middelmaat kopen voor veel geld, maar in potentie je betere spelers verkopen voor een schijntje. Ik mis de tijden van van Raaij. Die had wel op tijd het contract verlengd van Lammers.
 
PSVChamps
 
56
17 september 2020 om 21:09
Dat hele commentaar op het verlengen is een beetje onzinnig. Er was een mondeling akkoord, alleen heeft dat dus weinig waarde gehad. Zegt ook wel weer iets over de heer Lammers helaas.
 
BurdyM
 
25
17 september 2020 om 21:11
Kom op zeg. Topdeal. Lammers is een leuke speler voor Heerenveen maar niet voor de Nederlandse top. Hij mist handeling snelheid en als aanspeelpunt mist hij fysieke kracht.
 
Mr.Mbembe
 
4
17 september 2020 om 21:57
Neem z’n leeftijd mee in je analyse zou ik zeggen. Dan ziet het er anders uit wat mij betreft.
 
 
0
18 september 2020 om 15:45
hij is 23 en ook nu maakt hij nog geen volwassen indruk.
 
cabinessence
 
22
17 september 2020 om 21:28
Nou, dat waren nog eens tijden, onder Van Raaij... Die maakte vooral schone schijn door onverantwoord veel geld uit te geven, waarna zijn opvolgens allerlei kunstgrepen uit hebben moeten halen om de club te redden van de ondergang. Ik snap niet dat zoveel PSV-supporter nog steeds weglopen met die man.
 
London Calling
 
0
17 september 2020 om 21:38
Ging dat niet daarna pas? de deal met de grond onder het stadion en zo was in 2011, toen was van Raaij al weer 7 jaar weg.
 
London Calling
 
12
17 september 2020 om 21:47
Als aanvulling, na van Raaij werd PSV 4x op rij kampioen - speelde CL, ook nog met een halve finale in 2005, als het dan zo'n rotzooi was hebben ze die inkomsten iig niet gebruikt om de bestaande tekorten toen weg te werken.
 
fredjegrim
 
1
18 september 2020 om 01:57
Precies als je je grond onder je grond moet verkopen zijn dat aardige kunstgrepen
 
SocioFan1
 
6
17 september 2020 om 21:06
Op dit moment is het een prima bedrag, nu kan Psv voor die Zahavi gaan. Maar Lammers heeft wel veel potentie en zie hem bij Atalanta een topper worden.
 
Davilla_7
 
3
17 september 2020 om 21:06
Net bedrag voor een speler die nog weinig heeft laten zien bij PSV en over negen maanden al uit zijn contract loopt. Zowaar scoort John de Jong eens punten
 
T. Alavez
 
9
17 september 2020 om 21:19
De Jong heb ik vaak bekritiseerd, maar deze periode heeft hij echt al wel wat laten zien. Max zeer knap werk, Mvogo waarschijnlijk ook een goede deal, nu Lammers verkopen tegen het hoogst haalbare bedrag. Daarnaast schrijf ik ook sommige aankopen van vorig seizoen niet af. Er kan ook heel veel aan de trainer liggen en aan de flow waar een team inzit. Wat mij betreft krijgt de Jong zijn credits weer terug :D
 
TVL11
 
9
17 september 2020 om 21:25
Mvogo wachten we nog maar even af denk ik.
 
Davilla_7
 
5
17 september 2020 om 21:37
De rol van Schmidt mag hierin natuurlijk ook niet onderschat worden. Geloof dat Max, Mvogo en ook Zahavi alle drie min of meer uit zijn netwerk komen. Edit: zoals je zelf al zegt haha, had over je voorlaatste zin heen gelezen.
 
Mr.Mbembe
 
1
17 september 2020 om 22:00
Dat lijkt mij juist voor het grootste deel de invloed van Schmidt. Gezien de spelers. Ik ben ben dat de Jong zelf juist een matig inzicht en een matig netwerk heeft.
 
T. Alavez
 
9
17 september 2020 om 22:04
Deels mee eens. Maar door wie is Schmidt eigenlijk gekomen ???? Wanneer dit het werk van de Jong was kan je het dus wel mede op zijn conto schrijven
 
Wouterke
 
21
17 september 2020 om 21:08
Ik heb hier wel een vieze smaak van in mijn mond. Uit eigen jeugd, keurige jongen en dan iedereen aan het lijntje houden. Had ik niet verwacht van hem. 10 miljoen is gezien de situatie natuurlijk prima.
 
Goalski
 
2
17 september 2020 om 21:58
Niet alleen gezien de situatie netjes, wanneer hij een 3-jarig contract zou hebben had ik er ook niet meer voor gegeven, heeft niet dat beetje extra wat bijvoorbeeld Malen wel heeft
 
Siceramo
 
6
17 september 2020 om 21:09
Snap deze transfer van Atalanta niet. Lammers heeft het 1 jaartje leuk gedaan bij Heerenveen, that’s all. Is voor de rest al 23 jaar en heeft nooit aangetoond de basis aan te kunnen bij psv. Ik denk - helaas - dat hij niet zat slagen. Vanaf de zijde van psv dan ook een goeie transfer. Nog maar een 1-jarig contract, vrijwel niets gepresteerd en alsnog voor 10 miljoen verkopen. Chapeau.
 
Davilla_7
 
13
17 september 2020 om 21:14
Lammers is toch wel een groot talent hoor. Speelde altijd goed in de jeugdelftallen van Oranje, deed het ook erg goed bij Heerenveen op pas 21-jarige leeftijd. Alleen bij PSV is hij niet helemaal doorgebroken door blessures, maar hij heeft in principe bijna alle ingredienten in huis om een goede spits te worden: tweebenig, goede trap, goede techniek. Als je ziet hoe technisch beperkte en beduidend minder talentvolle voetballers als De Roon en Hateboer al uitblinken bij Atalanta kan Lammers daar wel eens een sensatie worden.
 
cabinessence
 
13
17 september 2020 om 21:37
@davilla_7: Een groot talent op basis van wat? Het probleem met Lammers is juist dat hij nog steeds over komt als een jong talentje dat later vast wel een keer écht door zal breken, terwijl hij toch echt al 23 is. Voor de context: hij is net zo oud als Van de Beek en De Jong, een jaar ouder dan Bergwijn, twee jaar ouder dan De Ligt, Stengs en Malen en vijf jaar ouder dan Ihattaren.
 
Davilla_7
 
5
17 september 2020 om 21:53
Als je er op 21-jarige leeftijd 16 inschiet in de Eredivisie, ben je in mijn ogen gewoon een groot talent. Zijn maar weinig spelers die dergelijke cijfers kunnen overleggen. Na zijn Heerenveen-seizoen heeft hij door een blessure en door corona niet veel wedstrijden meer gespeeld, maar daarmee is zijn potentie natuurlijk niet ineens weg, hij heeft het alleen niet meer kunnen etaleren. Vergeet bovendien niet dat ieder talent zich op zijn eigen tempo ontwikkelt, sommigen komen heel snel en verdwijnen bijna net zo snel weer (de Bakkali`s en de Bazoers) en sommigen ontwikkelen zich juist heel geleidelijk (de Van Dijks en de De Roons).
 
Siceramo
 
1
18 september 2020 om 10:52
Lammers was een talent, geen groot talent. Is inmiddels 23 jaar en wordt over een halfjaar 24 jaar. Natuurlijk hebben blessures hem parten gespeeld, maar als hij echt zo goed was dan was hij basisspeler bij PSV geworden. Dat is hem helaas niet gelukt. Atalanta is een niveau hoger dan Psv, waarom zou hij het daar dan wel redden? Ik heb het hieronder ook al aangegeven, maar zal dat t.a.v. Hateboer, De Roon (en Gosens) nogmaals doen. Deze spelers kwamen jaren geleden al op het moment dat Atalanta niet op een zo hoog niveau speelden. Deze mannen zijn meegegroeid met het niveau van Atalanta. Bovendien waren deze spelers al jarenlang basisspelers bij hun vorige clubs en kostten zij lang geen 10 miljoen euro. Ten slotte gaat je argument over beperkte en minder talentvolle voetballers wat mij betreft niet op. Lammers speelt namelijk op een heel andere positie dan Hateboer, De Roon en Gosens.
 
T. Alavez
 
3
17 september 2020 om 21:21
@siceramo een ander VZ lid zei dat het wel eens de vervanger van Ilicic zou kunnen zijn. Opzicht geen hele gekke gedachte gezien zijn leeftijd, tweebenigheid en scorend vermogen. Ik zie in Lammers juist wel een speler die het kan gaan maken. Misschien wat later dan andere spelere maar getalenteerd is hij zeker!
 
JustPSV95
 
1
17 september 2020 om 21:31
Ja heb steeds het gevoel dat atalanta voornamelijk naar die positie kijkt, aangezien ze met zapata en Muriel 2 goede pure spitsen hebben. Illicic is al op leeftijd en ze hebben verder niet een zelfde type speler voor die positie. Denk dat lammers het daar best eens goed kan doen, aangezien die meer ruimte gaat krijgen met een zapata die meerdere verdedigers bezig houdt en lammers z'n techniek en tweebenigheid kan gebruiken. Beide ook van die nonchalante type spelers
 
Siceramo
 
0
18 september 2020 om 10:49
Ik gun het hem uiteraard van harte, maar ik denk dat we met zijn allen een beetje vergeten dat Atalanta in de tussentijd is uitgegroeid tot een topploeg in Italië. Kwartfinalist in de CL en nu voor het tweede jaar op rij naar de CL. De ons bekende spelers Gosens, Hateboer en De Roon zijn met het niveau meegegroeid en inmiddels op regelmatige basis bij de nationale selectie, in het geval van De Roon zelfs al twee jaar lang basisspeler. De naam van Lammers is vanzelfsprekend nog nooit genoemd bij Oranje. De eerder genoemde spelers kostten bovendien een stuk minder toen ze door Atalanta werden gekocht dan Lammers. Een Vincent Janssen om een ander voorbeeld te noemen was een stuk verder dan Lammers toen hij uit Nederland vertrok. De Spurs waren te hoog gegrepen, maar ook bij Fenerbahce (niveautje lager dan Atalanta nu) heeft hij het niet kunnen reden.
 
SocioFan1
 
2
17 september 2020 om 21:26
Ja dat zou je ook over Gosens, Hateboer en de Roon kunnen zeggen en kijk even hoe zij zich daar hebben door ontwikkeld samen met de club.
 
Siceramo
 
0
18 september 2020 om 09:55
Dat klopt. Zij kwamen echter op het moment dat de club middenmoot/subtop was, nu is het voor het tweede jaar op rij een CL-deelnemer. Het niveau is omhoog gegaan en dan is het altijd moeilijker aanhaken. Daarnaast waren deze drie spelers al jarenlang basisspeler bij hun clubs. Ten slotte kostte deze spelers geen 10 miljoen.
 
Fc Scheidsrech
 
9
17 september 2020 om 21:20
Geweldige transfer voor zowel Atalanta als Psv! Was bij PSV ook natuurlijk periode lang enorm lang geblesserd helaas. Je moet niet vergeten dat sinds seizoen 2017/2018 Atalanta Bergamo miljoenen binnen harkt met verkoop van spelers voornamelijk binnen de Serie A en hun duurste aankoop voor maar 20 miljoen Luis Muriel was. 10 miljoen voor Lammers is misschien veel gezien zijn 1 jarig contract maar voor Atalanta is dat een gemiddeld bedrag en ze kunnen het veroorloven met nu bijvoorbeeld ook verkoop van Castagne voor 24 miljoen aan Leicster City. En vergeet ook niet Hans Hateboer voor maar 3,5 ton is gekomen van Groningen en dat zowel De Roon als Pasalic beide voor 15 miljoen ieder zijn gekomen. Ze hebben daar in Bergamo echt wel verstand van transfers zowel in als uitgaande. En dan nog moet Sam hard gaan werken daar, Cyzborra is nu uitgeleend aan Genoa en heeft nog geen seconde gespeeld in de Serie A , afgelopen seizoen.
 
cabinessence
 
7
17 september 2020 om 21:20
Lijkt me een domme move. Nog niet eens echt kunnen overtuigen in de eredivisie en dan toch al die stap omhoog maken naar de nummer drie van de Serie A. Het zou mij verbazen als dat een succes wordt. Vanuit PSV-oogpunt vind ik dit dan ook niet echt een ramp. Ik heb sowieso mijn bedenkingen als een speler op zijn 23e nog steeds niet de indruk wekt dat hij er echt al klaar voor is. Malen, Gakpo en Madueke zijn allemaal jonger dan Lammers en maken op mij toch een overtuigendere indruk.
 
Fc Scheidsrech
 
4
17 september 2020 om 21:24
Hoezo een domme move? Zelfs als het qua voetbal geen onomstreden succes wordt, beter salaris, mooier land, beter weer, lekker eten, mooiere omgeving , mooiere en betere competitie.
 
cabinessence
 
1
17 september 2020 om 21:30
Lekker weer en lekker eten is allemaal leuk en aardig, maar ik zou denken dat een topsporter op de eerste plaats toch graag wil slagen en presteren...
 
Fc Scheidsrech
 
5
17 september 2020 om 21:33
En betere salaris en betere competitie dan? Betere tegenstanders?
 
cabinessence
 
0
17 september 2020 om 21:39
Een betere competitie en betere tegenstanders zijn leuk als je basisspeler bent. Maar dat moet ik nog maar zien. Ik denk dat het voor hem al best een strijd zou zijn geworden om dit seizoen vaste basisspeler te blijven bij Psv.
 
Buakaw
 
3
17 september 2020 om 23:17
Ok dus dat die meer kan verdienen en naar een betere competitie gaat is dom. Als die zou blijven is het ook dom want hij zou het toch niet redden. Dus wat je zegt is dat die gewoon lekker voor een Fortuna moet gaan spelen voor 1/10e van zijn salaris. Dat is pas slim.
 
ExtraVaganza
 
7
17 september 2020 om 21:24
10 miljoen.. heeft nog niks laten zien die gast. Erg goed gedaan van PSV
 
JustPSV95
 
2
17 september 2020 om 21:33
En toch denk ik dat die het goed gaat doen daar, want zo'n zapata trekt meerdere verdedigers naar zich toe. En dan lammers met z'n techniek in een iets grotere ruimte kan wel eens goed werken. Ga ze iig meer volgen, ben best benieuwd naar z'n ontwikkeling die is best bijzonder tot nu toe
 
Ryjuu
 
1
17 september 2020 om 21:43
Jammer, had hem wel eens willen zien bij PSV een volledig seizoen. Had toch wel de potentie om tot een nieuwe Van Nistelrooy uit te groeien. Hopelijk dat hij dit bij Atalanta waar kan maken dan, wat natuurlijk ook geen verkeerde club is.
 
Sir Paul
 
6
17 september 2020 om 21:52
Mooie deal. Nu voor de helft van het geld Zahavi halen. Liep 1 op 1 in de EK kwalificatiereeks, geloof 12 of 13 goals achter Harry Kane . Recente cijfers. Daarbij als je in China 1 op 1 loopt kan dat in de eredivisie ook 1 op 2. Relatief veel assists. Hij zal geen of nauwelijks transferkosten hebben, brengt ervaring en rust voor de jonge garde voorin die zich in de luwte verder kunnen ontwikkelen. Voor 5 miljoen. Lammers voor de deur uit wat toch niks zou worden aangezien Madueke nu al een klasse of 2 beter is. Heeft in China z`n zakken goed gevuld, nog ff 2 jaar bij beunen in Europa. Nu nog een handtekening. Dikke vooruitgang.
 
BGST
 
2
17 september 2020 om 22:16
Mooi bedrag. Onder aan de streep m.i. toch niet goed genoeg. Nu nog een goede CV erbij. Of 2.
 
Careca
 
1
17 september 2020 om 22:48
Lekker laten gaan, gaat daar toch op de bank zitten dus die missen we niet, als je zo graag weg wilt zou ik zeggen ga dan maar ook. Hij wilt liever op de bank zitten dan spelen helaas.
 
Boris19
 
5
17 september 2020 om 23:05
Begrijp niet waarom PSV Heerenveen mee laat delen. Ajax is hier ooit mee begonnen, maar je krijgt als topclub je spelers toch ook wel verhuurd zonder zo’n achterlijke constructie.
 
Tjerry
 
3
17 september 2020 om 23:24
Je vind het waarschijnlijk een achterlijke constructie omdat PSV een miljoen moet afstaan. Je vergeet gemakshalve dat Heerenveen hem beter heeft gemaakt, zonder Heerenveen was hij misschien 4 miljoen euro waard geweest. Misschien een idee dat PSV ook gebruik moet maken van deze constructie, wellicht vind je het dan allemaal heel slim van jullie technisch directeur.
 
Fc Scheidsrech
 
0
18 september 2020 om 00:24
Terry hij was seizoen tje uitgeleend aan Heerenveen. Hij is nooit onder contract geweest bij Heerenveen. Dus ja is belachelijk Heerenveen hier miljoen aan over houdt. Dit is geen Frenkie die door Willem II is opgeleid hé? Is ook hoogst ongebruikelijk een club die speler jaartje huurt maar ineens verdiend aan een verkoop
 
Tjerry
 
0
18 september 2020 om 06:57
Dan kan ik maar een ding concluderen, de technisch directeur van Heerenveen verdient een standbeeld en die van PSV, ach ja wat moet je daar nou van zeggen.
 
Boris19
 
0
21 september 2020 om 08:49
@tjerry/ En jij denkt dat Heerenveen Lammers niet wil huren zonder die constructie? Al jaren worden spelers van de topclubs aan kleinere clubs verhuurd. Het voordeel dat ze daaraan hebben is dat ze (goede) spelers krijgen en niet het hele salaris hoeven op te hoesten. Waarom moet daar een extra vergoeding bij?
 
Bachus
 
2
17 september 2020 om 23:21
Lammers niveau middenmoot eredivisie. Absolute topprijs voor PSV, hele grote strik eromheen.
 
Rockett
 
2
18 september 2020 om 00:36
Jammer dat hij weggaat had hem graag nog wel zien schitteren in het shirt van Psv. Overigens knap gedaan van JDJ om voor Lammers 10miljoen te vangen. Benieuwd wat ze met dit geld gaan doen.
 
Dylan1992
 
0
18 september 2020 om 02:44
Leuke transfer! Ik had een vraag , waarom krijgt Heerenveen steeds percentages van transfers. Van spelers die helemaal niet van de club zijn? Omdat ze een jaar daar spelen? Daar.word heerenveen dan toch juist een plezier mee gedaan?
 
JK1993
 
1
18 september 2020 om 14:57
Omdat het volkomen terecht is dat Heerenveen meedeelt, de club heeft hem beter gemaakt, zijn waarde verhoogt en ervoor gezorgd dat hij voor meer verkocht wordt. Win-win voor iedereen. PSV omdat hun speler meer waard is geworden, Heerenveen want ze krijgen een soort opleidingsvergoeding, en Lammers die op een hoger niveau traint ipv Jong Psv.
 
theo uphus
 
2
18 september 2020 om 04:01
Die 10 % moet je zien als een soort aanmoedigingspremie van PSV aan Heerenveen. De hoop was er op gevestigd dat Lammers bij Heerenveen een goed seizoen zou draaien zodat hij in ieder geval een mooie transferwaarde bij elkaar zou spelen dat is hem, net als Botman voor Ajax, ook prima gelukt. Terecht dus dat Heerenveen daar ook voor wordt beloond door in beide gevallen de clubs waar de spelers niet doorbraken maar nu wel een mooie transfersom opleverden.
 
Sander79
 
2
18 september 2020 om 04:10
Mooi dat ie weg is. Spelers met zulke slechte mentaliteit kunnen we missen als kiespijn. Eerst lekker een jaar herstellen bij PSV en dan niet verlengen en weg willen. Nou adieu.hopelijk bakt ie er helemaal niks van.
 
theo uphus
 
1
18 september 2020 om 04:36
@sander79 Ter overweging. Als jij bij een gemiddeld bedrijf werkt voor een modaal salaris en dan komt er een topbedrijf langs dat jou twee of drie keer modaal biedt dan ga jij niet ?
 
Sander79
 
1
18 september 2020 om 07:07
Nee inderdaad niet als ik een jaar betaald kreeg terwijl ik niks kon doen. Maar loyaliteit ken jij blijkbaar niet.
 
toss
 
1
18 september 2020 om 07:34
Ik baal ervan hoe dit gelopen is. Psv haalt er uit wat eruit te halen is momenteel. Het liefst had ik gezien dat Lammers had bijgetekend. Ik vind dit toch een zeer interessante spits. Ja nog niet veel laten zien maar ik denk dat deze laatbloeier nog flinke stappen gaat maken en in italie sterk voor de dag gaat komen.
 
AmazingNinja
 
0
18 september 2020 om 08:15
Meer dan mooi bedrag. Die jongen zijn woord blijkt niets waard te zijn. Erg jammer richting de club die jou deze contract verlenging aanbood en daarmee haar vertrouwen in jou uitsprak toen je knie in puin lag. Maar goed, leuke speler voor de ED maar zeker niet de potentie of het niveau van een Malen, Gakpo of Madueke. Succes in Italië, maar mag dan wel eens wat body gaan kweken. Voor een gast van zijn lengte viel die vies tegen als aanspeelpunt.
 
Suri-Indi
 
0
18 september 2020 om 13:56
Prima werk?? Vlgns mij had t contract van Lammers verleng moeten worden, gewoon goed en tijdig aanpakken.. daarnaast een 33-jarige aantrekken?? Really??
 
Kalou2005
 
2
18 september 2020 om 14:00
Voor een redelijk beperkte speler die tevens nog maar weinig heeft laten zien is dit een voor PSV meer dan uitstekend bedrag! De kans dat hij het gaat redden daar is niet heel groot natuurlijk, maar ach wie weet.