PSV meldt einde seizoen Ryan Thomas na blessure op training
Vrijdag, 2 april 2021 om 09:10

PSV kan de rest van het seizoen geen beroep meer doen op Ryan Thomas. De controlerende middenvelder moet binnenkort een operatie aan zijn enkel ondergaan, zo melden de Eindhovenaren vrijdagochtend via de officiële kanalen. Thomas liep de blessure op tijdens een training. De operatie betekent het einde van het seizoen voor de middenvelder uit Nieuw-Zeeland.

Thomas liep de enkelblessure al enige tijd geleden op tijdens een training op De Herdgang. De afgelopen drie competitiewedstrijden van PSV moest hij daardoor al aan zich voorbij laten gaan. Eind februari kwam hij voor het laatst in actie in de topper tegen Ajax (1-1). Onderzoek heeft uitgewezen dat een operatie noodzakelijk is met oog op een goed herstel. Met nog zeven Eredivisie-wedstrijden te gaan, zit zijn seizoen erop. In zijn revalidatie zal hij zich richten op de nieuwe jaargang.

Het is niet voor het eerst dat de 26-jarige Thomas in dienst van PSV voor een langere periode aan de kant staat met een blessure. Door een zware knieblessure zag hij zijn eerste seizoen in Eindhoven in rook opgaan, waardoor hij pas in de loop van het seizoen 2019/20 zijn debuut maakte. De zomeraankoop uit 2018 van bijna drie miljoen euro kwam onder trainer Roger Schmidt regelmatig aan spelen toe. In alle competities kwam hij dit seizoen tot 24 wedstrijden, waarvan 17 als basisspeler.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (33)

 
PSVAR78
 
13
2 april 2021 om 09:16
Blijft lekker gaan, met al die blessures dit seizoen. Gelukkig is de selectie breed genoeg gebleken. Dat wil zeggen dat wij geen punten hebben verloren door blessure gevallen, maar enkel door inzet of slecht/wisselend spel.
 
Skede
 
49
2 april 2021 om 09:19
Nouja, toen Gakpo, Madueke en Götze er niet waren had dat natuurlijk wel (ook) met hun afwezigheid te maken.
 
PSVAR78
 
2
2 april 2021 om 09:29
Ik snap wat je zegt, maar zelfs toen stond er met Zahavi en Malen een goede voorhoede. De wissels met Vertessen en Ledzema waren wel minder. (Of dit chronologisch ook daadwerkelijk zo was weet ik niet exact) maar ik bedoel dat de selectie erg breed is. En als iedereen fit was, hadden er genoeg spelers veel minder minuten gemaakt. Een nog bredere selectie zou ik ook niet toe juichen l.
 
Dominicsolanke
 
8
2 april 2021 om 09:52
Ik ben het wel eens met wat je zegt Psvar78. Er stond dit seizoen voor PSV begrippen gewoon een buitengewone selectie, en eigenlijk is hier verre van het maximale uit gehaald. Hopelijk dat het Schmidt wel lukt om er volgend seizoen wat van te maken.
 
T. Alavez
 
4
2 april 2021 om 11:06
Zolang volgend seizoen Boscagli in plaats van Rosario op de centraal verdedigede middenvelder positie staat samen met Sangare zie ik het wel goed komen. Een goede en ervaren verdediger halen voor in het centrum, zodat Teze een complementair duo kan vormen en je bent al een heel eind. Back ups halen indien nodig en op sommige plekken nog een multi inzetbare speler (back positie voornamelijk).
 
Hazardinho77
 
3
2 april 2021 om 11:38
Enkel voorin is er veel keus. Verdediging en keeper zijn toch matig met weinig backups. Op de backposities is er niet eens een vervanger, daar moeten middenvelders komen te staan of je moet gaan schuiven met teze. Ook centraal hebben we geen Alex, moreno, Salcido of Bruma meer staan. In de toppers was dit toch wel duidelijk een zwakte.
 
psv-dor-liv
 
13
2 april 2021 om 09:22
Nou dat vind ik onzin, toen alle topaanvallers geblesseerd waren speelde we met Thomas en Mauro in de basis. Ik weet zeker dat dat deels punten heeft gekost. Al ben ik wel met je eens dat het grootste deel ook wel het dramatische spel/wisselbeleid is geweest. We hebben wel een grote selectie maar bijna alles behalve de beste 12 a 13 is middenmoot/degradatie Eredivisie niveau.
 
Psvlld
 
16
2 april 2021 om 09:22
Que? Selectie breed genoeg gebleken.. je hebt wedstrijden verplicht met Mauro en Thomas in de basis moeten spelen. Puntenverlies tegen bijv. Ado of Heerenveen is uiteraard eigen schuld, maar je mag in sommige wedstrijden echt terugvallen op gebrek aan kwaliteit (blessures).
 
rubentje13
 
0
2 april 2021 om 11:41
Selectie was toch ook breed genoeg? Voorin heb je met Malen, Zahavi, Gakpo, Madueke, Gotze, Ihattaren 6 in principe gelijkwaardige spelers met daarachter talenten/meedravers als Thomas, Vertessen, Romero, Mauro (in mindere mate vginkel). Dat daarvan constant de helft weg is door blessures of vorm/mentaliteitsperikelen, kan je van tevoren niet zien aankomen. Ik vind dat we voorin en op t middenveld echt wel een brede selectie hebben.
 
baudy
 
10
2 april 2021 om 10:03
Je bent sarcastisch neem ik aan? Ik hoop dat je toch wel het verschil ziet tussen Mauro/ Thomas en Madueke/ Gakpo. Mauro en Thomas zijn goed voor de breedte van de selectie, maar toch niet het niveau wat je wilt zien bij Psv..
 
Kyle66
 
4
2 april 2021 om 10:10
Dat geldt toch voor elke club? Tenzij je stinkend veel geld kan besteden, kan een Nederlandse club zich niet veroorloven om 11 gelijkwaardige spelers op de bank te hebben. Maar voor de begrippen van de eredivisie heeft PSV een prima bank.
 
baudy
 
0
2 april 2021 om 13:49
Klopt, maar daardoor denk ik wel dat de blessures invloed hebben gehad op het aantal verspeelde punten van PSV dit seizoen.
 
KeyboardHeld
 
2
2 april 2021 om 10:53
Gelukkig hebben maar 36 spelers in het eerste gezeten dit seizoen...
 
Benzema.
 
4
2 april 2021 om 09:18
Wat een pechvogel. Die jongen heeft al zo veel blessureleed gehad. Vind het anders een prima speler om er bij te hebben voor de breedte.
 
Cas1
 
5
2 april 2021 om 09:18
Heel spijtig voor deze jongen. Ik hoop ook voor hem dat zijn herstel voorspoedig mag zijn. Ik zou hem echter willen adviseren om bij een subtopper te gaan ballen. Hij is te blessure gevoelig en dit kan slecht uitpakken na je voetbalcarrière.
 
Master D
 
26
2 april 2021 om 09:25
Alsof je bij een subtopper geen blessures op de training kunt oplopen. Als hij te blessuregevoelig is, dan is juist bij PSV blijven een betere optie. Bij PSV speelt hij inprincipe vaker niet dan wel, terwijl bij een subtopper hij juist meer speelt en de kans op blessures dus iets groter lijkt.
 
Cas1
 
0
2 april 2021 om 11:47
Nee, ik denk dat de inspanning, het moeten presteren op de top van je kunnen, ook en vooral op trainingen. De boog moet altijd gespannen zijn, dat kan nooit goed gaan. Altijd overwerken sloopt en mens Ik denk dat je dat zwaar onderschat. Je legt de nadruk op dat ene wedstrijdje in het weekend. Ik kijk verder en let op de gehele week. Ik wil je niet neerhalen of zo hoor, maar alleen wijzen op de volledige overbelasting van het lichaam
 
Master D
 
0
2 april 2021 om 12:47
Ik denk dat jij het zwaar overschat en totaal geen idee hebt in wat voor regime een topclub als PSV moet opereren qua trainingen. PSV is een club dat Europees speelt en dit seizoen tot en met half februari iedere week midweeks in actie kwam. Dan heb je helemaal geen tijd om zwaar te trainen en als je dan zoals Ryan Thomas vaker niet dan wel speelt is er helemaal geen sprake van een overbelasting van het lichaam. Je zit immers vanaf het weekend met 1 vrije dag, 1x trainen en dan ga je alweer na je volgende wedstrijd, waardoor je de dagen er na weer gas terugneemt omdat je op donderdag EL hebt. Vrijdag ben je dan weer vrij, waarna je op zaterdag een hele rustige laatste training voor de wedstrijddag op zondag hebt. Je hebt dus vrije dagen op maandag en vrijdag. Wedstrijddagen op donderdag en zondag (die je vaker niet dan wel speelt) en rustige trainingen op woensdag en zaterdag. Dat is de gehele week en dat heeft niks te maken met tot het uiterste gaan.
 
vastreke
 
3
2 april 2021 om 09:32
zo dat is de zoveelste dit seizoen bij Psv maar wel erg zuur voor Ryan zelf natuurlijk heeft al genoeg blessures gehad dus deze kan er ook nog wel bij hoop dat hij snel fit raakt en dan hopen dat hij zich terug weet te knokken en meer geluk mag hebben
 
Aquafresca
 
5
2 april 2021 om 10:30
Ook zo'n dertien in een dozijn speler die gewoon verkocht zou moeten worden, maar mede door deze blessure zal die wel weer blijven. Helaas want het word echt tijd om door te selecteren bij Psv. Denk dat dit rijtje wel klaar is bij Psv: Thomas, Mauro Guti, Baumgartl, Obispo, Bruma, Doan, Rosario, Piroe, Sadilek en de gehuurde jongens Fein en Mvogo. En van Van Ginkel vraag ik me enorm af of die ooit zijn niveau weer zal gaan halen.
 
TVL11
 
16
2 april 2021 om 10:51
Thomas mag van mij best blijven, kan gewoon simpel voetballen en laat de betere spelers om hem heen ook beter voetballen. Hij houdt de bal bij en passt hem door naar iemand die er iets mee kan zoals Götze of Malen. De rest van dat rijtje mag wel vertrekken ja. Obispo zou een kans mogen krijgen als hij weer helemaal fit is, maar bij Vitesse vond ik hem slecht.
 
Aquafresca
 
0
2 april 2021 om 11:16
Ik snap je punt, wat ik wel bijzonder vind is dat het telkens gaat over de verkoop van een Malen of Dumfries om het begrotingstekort te dichten. Maar stel je weet een groot deel van het rijtje wat ik net noem te slijten dan is het tekort ook al flink gedicht? Vooral gezien de salarispost.
 
Hazardinho77
 
1
2 april 2021 om 15:17
Ja spelers slijten is makkelijk op fifa, maar in praktijk blijven ze al jaren bij PSV en vertrekken ze uiteindelijk voor een laag bedrag of gratis, zeker de spelers die op de bank zitten.
 
Ali Boembari
 
1
2 april 2021 om 10:52
Goh het zit die jongen ook niet mee. Was hij niet onlangs hersteld van een blessure? Veel sterkte Thomas en ik hoop op een spoedig herstel!
 
Kappie93
 
0
2 april 2021 om 12:07
Ik vind Thomas te matig voor psv niveau. Ik denk dat ze hier weinig hinder van zullen ondervinden. Wel klote voor hem zelf natuurlijk.
 
marton3103
 
0
2 april 2021 om 12:38
Heel vervelend voor Thomas, maar iets minder vervelend voor PSV. Kansen voor andere jongens, Thomas voegt echt werkelijk helemaal niks toe aan het spel van PSV en gaat ze zeker niet naar een hoger niveau tillen. Voor Zwolle een leuke speler, voor een Willem II ook wel, maar niet voor PSV.
 
Rflesse
 
0
2 april 2021 om 13:31
Heel vervelend voor deze jongen al die blessures. Voor elke middenmoter in de eredivisie een prima speler, maar voor het niveau Psv komt hij duidelijk tekort.