PSV verliest van AZ door blunder van nieuwe eerste doelman Mvogo
Zaterdag, 5 februari 2022 om 21:53

PSV is aangelopen tegen duur puntenverlies in de strijd om de landstitel. De nummer twee van de Eredivisie had bij een overwinning AZ kunnen overnachten als koploper, maar gaf een 1-0 voorsprong uit handen: 1-2. Het winnende doelpunt kwam voort uit een blunder van Yvon Mvogo, die voor het eerst sinds de openingswedstrijd van het seizoen weer de voorkeur had gekregen boven Joël Drommel. Door de nederlaag kan koploper Ajax het gat met PSV vergroten tot vijf punten, terwijl nummer drie Feyenoord de Eindhovenaren tot een punt kan naderen. AZ blijft op de vijfde plek staan.

Roger Schmidt, die deze week bekendmaakte in de zomer te vertrekken, greep hard in door doelman Drommel uit de basis te laten. Voorafgaand aan de wedstrijd verklaarde Schmidt dat Drommel 'ups en downs' heeft gekend en 'niet betrouwbaar genoeg' presteerde in de afgelopen wedstrijden. Mvogo was zijn vervanger. In een slordige eerste helft, waarin het spel op en neer ging, kwam PSV op voorsprong. In de negentiende minuut kwam Armando Obispo boven Pantelis Hatzidiakos uit en kopte hij snoeihard raak uit een corner van Cody Gakpo.

De inzet van Obispo ging door het midden, maar was keeper Peter Vindahl desondanks te machtig. De verdediger maakte zijn eerste doelpunt in de Eredivisie. Gakpo werd de eerste speler met zes assists uit hoekschoppen in één seizoen sinds Jetro Willems in het seizoen 2014/15 (ook zes). Het doelpunt zorgde echter niet voor een nieuwe impuls bij PSV. De Eindhovenaren speelden ogenschijnlijk zelfs wat stroever na de 1-0 en kreeg de rekening gepresenteerd in minuut veertig.

Na een mislukte hoekschop behield Owen Wijndal het vertrouwen en verstuurde hij een lage voorzet. De vrijstaande Bruno Martins Indi stond op de juiste plek om de bal met succes uit de lucht te nemen: 1-1. Vlak voor de pauze liet Ibrahim Sangaré na om PSV weer op voorsprong te zetten. Na een door Yukinari Sugawara getoucheerde voorzet van Mauro Júnior kreeg Sangaré de bal bij de tweede paal prompt voor zich, maar hij leek te schrikken van de kans en kreeg zijn lichaam niet goed tegen de bal.

In de tweede helft werd AZ dreigender. Vangelis Pavlidis kreeg net buiten het strafschopgebied een goede schietkans, maar had het vizier niet op scherp staan. Mvogo was alert op een door invaller Zakaria Aboukhlal van richting veranderd schot van Jordy Clasie. Tussendoor klopte ook PSV aan de poort, want Vindahl pareerde een poeier van Mauro en bracht in de rebound antwoord op de inzet van invaller Yorbe Vertessen. Er kwam door een blunder van Mvogo alsnog een winnaar. De keeper verkeek zich lelijk op een lange bal van Sugawara. Hij ging onder de bal door en bood Jesper Karlsson de niet te missen kans om de wedstrijd te beslissen.

Meer nieuws
   
18:25
18:25
Donkere wolken boven Arnhem: licentiecommissie stelt Vitesse nieuwe deadline
16
   
18:20
18:20
Bondscoach Tedesco laat Courtois thuis voor EK: 'Wil geen pingpong spelen'
7
   
18:00
18:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
21
   
17:55
17:55
Matthijs de Ligt verliest race tegen de klok en mist CL-clash met Real Madrid
5
   
17:37
17:37
Zoon van Peter Bosz gaat in de Eredivisie aan de slag als hoofdscout
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (268)

 
Eindtovenaar10
 
103
5 februari 2022 om 21:55
Vraag me na deze wedstrijd zoveel af. - Gaat Roger de zomer überhaupt halen? - Waarom hebben wij geen plan B? - Waarom Veerman eruit als er eindelijk snelheid in de ploeg komt? - Wanneer gaat Gotze laten zien dat hij kan voetballen? Doan doet het niet slechter dan hij. - Hebben de Mvogo liefhebbers nu eindelijk antwoord gekregen waar ze al maanden om schreeuwen? Maxime Delanghe gewoon voor de leeuwen gooien of Drommel vertrouwen blijven geven zijn je enige opties waarbij Drommel weleens een balletje uit het doel tikt.
 
MT87
 
58
5 februari 2022 om 21:59
Denk dat Schmidt, John de Jong, en Gerbrands eigenlijk ook wel, heel veel mazzel hebben (gehad) dat er geen publiek in het stadion mocht.
 
Cas1
 
6
6 februari 2022 om 10:01
Het pibliek dat er niet was is de grote winnaar.
 
BalsportLiefde
 
146
5 februari 2022 om 22:00
Ik wil hier graag nog een vraag aan toevoegen. - Is Wijndal de meest irritante back uit de Eredivisie?
 
Eindtovenaar10
 
37
5 februari 2022 om 22:02
Eens BalsportLiefde, vreselijk ventje. Maar het is tijd om de welbekende spiegel voor ons te houden en touwen door te knopen en mensen ontslaan.
 
Arnavut1
 
57
5 februari 2022 om 22:02
@Balsportliefde… nee hoor dat is Tagliafico maar gelukkig speelt hij weinig. Anders heb je twee zuigers daar aan de linkerkant bij Ajax.
 
Teesboer
 
22
5 februari 2022 om 22:05
Nu Tagliafico niet meer in de basis staat heb je denk ik gelijk.
 
BalsportLiefde
 
10
5 februari 2022 om 22:06
@Arnavut Geen idee of Nico nog zo irritant is op 't veld, aangezien hij momenteel nauwelijks speelt. Hij is daarentegen wel behoorlijk irritant buiten het veld, dat staat vast lijkt mij ??
 
blaugrana11
 
90
5 februari 2022 om 22:06
Wel gewoon een goeie back. Liever wijndal dan dat je mauro junior en max tegelijk mag opstellen
 
Eindtovenaar10
 
10
5 februari 2022 om 22:11
Eens, als het aan mij had gelegen dan had ik afscheid genomen van Zahavi, Bruma, Max, Guti, Mvogo, Gotze. Mwene en Mauro als back up backs kan prima. En opnieuw bouwen.
 
SashHaha
 
68
5 februari 2022 om 22:16
Wijndal is gewoon een uitstekende speler. Hij is zowel aanvallend als verdedigend sterk en hij kan gewoon goed een wedstrijd lezen. Heerlijke overwinning van AZ trouwens.
 
LindaNolta
 
51
5 februari 2022 om 22:22
Meest irritant? Hoe verzin je het? Prima speler met mooie persoonlijkheid.
 
Remcob
 
36
5 februari 2022 om 23:09
Hij was vandaag wel vervelend. Maar zeker niet meer dan die zeikerd van een Gotze of Sangare die bij elk opstootje betrokken is.
 
Klene
 
10
6 februari 2022 om 01:02
Hij was niet alleen vandaag vervelend hoor. Het is echt een pest ventje, maar ook die moet je in je team hebben. Vandaag mocht hij er van mij ook gewoon met rood af. Vond z’n overtreding op Mwene echt op het randje en vervolgens gaat ie ruzie lopen zoeken in de menigte.. Dan wordt hij bij de scheids geroepen met Gakpo en geeft hij Gakpo zomaar een duw voor de ogen van de scheidsrechter..
 
Cas1
 
1
6 februari 2022 om 10:03
En ds verantwoordelijken dan? Ik vind dat het nu de beurt is aan gerbrandts. Jong is maar een popperje die kan je misschuen nog een kansje geven
 
Cas1
 
1
6 februari 2022 om 10:15
En de verantwoordelijken dan? Wie heefr Schmidt aangesteld en wil zijn contract verlengen haha.GERBRANDTDs Wie heeft hem al deze spelers dje hin kende aangeboden JONG
 
Arnavut1
 
43
5 februari 2022 om 22:01
Waar zijn die Ultra Schmidt fans dan? Nog balen dat deze clown weg gaat. Van mij part mag hij vandaag al schluss. Geen een topper weten te overtuigen en volledig overklast. Ow jah.. we hebben de Cruijff schaal. Lekker boeiuuhh.
 
PSVMANUNITED
 
24
5 februari 2022 om 22:13
Ultra Schmidt fan zal ik mezelf niet noemen, maar ik heb hem lang verdedigd, zeker omdat ik vond dat hij gigantisch hard werd afgerekend op dingen die niet allemaal zijn schuld waren (veel coronagevallen en blessures die niet direct terug te leiden waren op zijn trainingsmethoden, incapabele technisch directeur etc.). Ook vond ik het bij tijd en wijle best prima en was het enige probleem dat dat geen 90 minuten volgehouden wordt. Vandaag was voor mij echter wel de druppel. Een trainer ontslaan in februari vind ik niet zo'n goed plan, maar ik ben blij dat hij vertrekt. Hoe kun je nou het ene jaar 4-2-2-2 spelen, na een vol jaar inzien dat dat niet de meest ideale tactiek is, en dan eindelijk 4-2-3-1 gaan spelen wat veel beter past. Toen we 4-2-3-1 speelden was ik daar blij mee en al ging niet alles goed, de formatie werkte en ik vond dat Schmidt iig de formatie er goed ingeslepen had. Loopt dat echter een halfjaar en heb je eindelijk het begrip kapstokspits in de hersens van Vinicius gekregen, dan ga je in alle toppers ineens 4-3-3 met Götze als valse spits spelen en 3 verdedigende middenvelders spelen. Sangaré staat nu veel te hoog, Veerman heeft een spits nodig en de buitenspelers hebben een spits nodig om eroverheen te klappen of een voorzet te kunnen geven. Vandaag was een zaadpot en hopelijk maakt Schmidt ons nog wel tweede. Dan is het wat mij betreft ook prima en kijk ik nog liever logisch countervoetbal dan dit.
 
elroyv
 
10
5 februari 2022 om 23:36
Even kort samenvattend; het maakt niets uit hoe je speelt qua formatie zolang je maar vast houdt aan die formatie.
 
Benzema.
 
32
5 februari 2022 om 22:02
Waarschijnlijk wel. Kan hij mooi afscheid nemen met een 3e plaats. Wat is die gast een tegenvaller geweest zeg. Veel verwachtingen maar het is echt dramatisch wat hij presteert. Het was natuurlijk zwaar terecht dat Drommel gepasseerd werd. Die hoort ook echt niet op doel te staan bij PSV: Dan kun je idd beter Delanghe de kans geven.
 
Moridin
 
15
5 februari 2022 om 22:15
Misschien was de wissel Drommel terecht, maar nu na de blunder van Mvogo gaan uitspraken over betrouwbaarheid natuurlijk enorm tegen je werken. Net als bekend maken dat je weg gaat waren ook zijn uitspraken over Drommel niet handig. Schmidt krijgt zo iedereen tegen zich en dat betekent doorgaans meer slechte resultaten. Psv moet hem zo snel mogelijk weg doen, want dit gaat anders helemaal fout.
 
PSVMANUNITED
 
22
5 februari 2022 om 22:03
Ik denk wel dat ze Schmidt laten zitten voor nu, maar ik heb het gevoel dat Cocu al in de coulissen klaarstaat om hem te vervangen, zeker gezien ik voor de rest helemaal geen geruchten over nieuwe trainers hoor. Aangezien Cocu toch als tussenpaus fungeert zouden ze hem ook iets eerder kunnen brengen, al is dat voor Cocu niet fijn natuurlijk. Götze was echt heel slecht vandaag, en met Veerman en zonder echte spits beginnen is gewoon achterlijk. Götze is op 10 natuurlijk ook veel beter dan als valse negen en Sangaré komt op deze manier veel te hoog op het veld te voetballen. Schmidt heeft deze topper echt eigenhandig om zeep geholpen. Ook mag hij wel uitkijken wat betreft people management, want deze ploeg is één en al frustratie.
 
Ouwehoeri
 
11
5 februari 2022 om 22:19
Hoezo zou je een tussenpaus aanstellen? Schmidt maakt ruim van tevoren bekend dat hij weg gaat. Een tussenpaus nemen zou echt belachelijk zijn. Om dat te doen voor een trainer zonder enige ervaring nog dommer
 
PSVMANUNITED
 
9
5 februari 2022 om 22:26
Ik bedoel met Cocu als tussenpaus niet voor het restant van dit seizoen, maar voor volgend seizoen en eventueel het seizoen daarop. Volgens mij zien ze bij PSV voor de lange termijn Ruud van Nistelrooy als hoofdtrainer. Met het verhaal van Van Bommel in het achterhoofd zullen ze die echter niet meteen voor de leeuwen gooien, maar denk ik dat Cocu wordt gebruikt om Van Nistelrooy klaar te stomen voor het eerste. Van Nistelrooy lijkt me ook een goede trainer, speelt best leuk voetbal met Jong PSV en zo'n bloedzuiger als het in het veld was, zo'n correcte man is het als trainer. Voor het people management lijkt me dat ook een goede zet, heeft natuurlijk charisma en heeft natuurlijk en heeft natuurlijk een dusdanige status als speler dat spelers ook wel respect voor hem zullen hebben.
 
Hazardinho77
 
4
6 februari 2022 om 00:46
Als je het nieuws ook maar een beetje volgt weet je dat van nistelrooij nog niet wil....
 
The-Jump
 
7
6 februari 2022 om 01:00
Als je een beetje goed leest, zegt hij ook over 2 jaar, met Cocu voor de tussenliggende periode.
 
LinkinPark13
 
7
6 februari 2022 om 04:54
Soms moet je gewoon de schade repareren voordat de boel instort, wat dat betreft zou schmidt zo snel mogelijk ontslagen moeten worden, want ik heb het idee dat dit het begin van een vrije val gaat worden.
 
mengers
 
21
5 februari 2022 om 22:06
Niet alleen gotze. Maar gakpo ook wat valt die tegen
 
latjeron
 
7
5 februari 2022 om 22:14
Het is niet zo zeer de trainer maar het is de kwaliteit daarom zou ik eerder die de jong buiten gooien die haalt die spelers die haalt die keepers die haalt de trainer
 
Arends
 
4
5 februari 2022 om 22:32
Drommel niet, die heeft al laten zien aardig wat stickers te hebben op zijn blunder kaart.
 
PSVparasiempre
 
5
5 februari 2022 om 22:38
We hebben niet eens een plan A. Het hangt als los zand aan elkaar. Sommige kunnen het niveau niet aan (Mvogo, Mwene, Boscagli), anderen zijn versleten (Gotze en Zahavi). En Delanghe is helaas ook een blunderaar. Dan nog liever Peersman. Erg jong met 17 jaar, maar op afstand het meeste talent.
 
Remcob
 
24
5 februari 2022 om 23:12
Ik vond dit niet eens een hele grote blunder. Hij gaat richting de speler die probeert aan te nemen, maar die raakt de bal net wat ongelukkig, waardoor die iets hoger stuit en precies over Mvogo heen. Kon hij niet heel veel aan doen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een hele matige keeper die vrijwel nooit punten pakt, maar deze kun je hem niet heel erg aanrekenen.
 
Schwarz
 
0
6 februari 2022 om 09:35
Als je besluit daar te komen dan moet je hem ook hebben. Vond het hem zeker aan te rekenen. Wel ongelukkig.
 
Japie_Krekel
 
29
5 februari 2022 om 22:40
Als Schmidt dit seizoen niet mee doet om de titel heeft hij het nog slechter gedaan dan Van Bommel. Die deed iig wel een seizoen tot het eind mee om de titel
 
Andres13
 
22
5 februari 2022 om 22:43
Heb jij een obsessie met van Bommel? Dat je Schmidt afkraakt heb je het grootste gelijk in, maar van Bommel is totaal niet relevant.
 
Pantelic16
 
20
5 februari 2022 om 22:48
Japie is een expert op het gebied van Schmidt. Vindt wel mooi dat volgens mij een man met een Feyenoord hart, zo bezig is met Schmidt. Overigens mocht het daadwerkelijk uitkomen heeft hij ook nog gelijk ook haha
 
Japie_Krekel
 
23
5 februari 2022 om 23:01
Ik heb geen obsessie met Van Bommel maar er wordt net gedaan of Schmidt het beter doet wat voorlopig niet het geval is. Het gaat zelfs nog minder. Nu is Van Bommel opeens niet relevant, maar waarom werd hijer dan wel steeds bij gehaald toen Schmidt constant werd genoemd als een verbetering tov hem?
 
Japie_Krekel
 
25
5 februari 2022 om 23:03
@Pantelic16 Ik ben idd geen groot voorstander van Schmidt ?? De meest vervelende coach die ik in jaren heb gezien
 
Andres13
 
6
5 februari 2022 om 23:04
Ik zie dat hier niemand roepen
 
consy
 
17
5 februari 2022 om 23:05
Wat doet van Bommel er überhaupt toe. Kom op zeg, beide zijn gewoon verschrikkelijk slechte trainers geweest voor PSV. Echt een schande dat beide trainers voor PSV hebben gewerkt.
 
Japie_Krekel
 
18
5 februari 2022 om 23:12
@consy in deze reactie kan ik me wel prima vinden
 
Hazardinho77
 
10
6 februari 2022 om 00:47
Van bommel deed helemaal niet mee om de titel en werd ontslagen na 12 wedstrijden zonder winst en een 4e plek... hoevaak ga je dat nog negeren japie
 
Zytto34
 
24
6 februari 2022 om 01:07
In zijn eerste seizoen deed hij tot de laatste speeldag mee om de titel tegen het beste Ajax in 20 jaar.
 
Yoda
 
7
6 februari 2022 om 01:35
Ik wel. Andres. Japie loopt overal verkondigen dat psv fans schmidt op een voetstuk plaatsen, want anders zijn zijn van Bommel post niks waard. T is vermoeiend, dat dan weer wel,
 
Japie_Krekel
 
7
6 februari 2022 om 02:00
Misschien vermoeiend maar het is wel de waarheid. Als Schmidt dit seizoen niet meedoet voor de titel heeft PSV twee seizoenen op rij onder hem gevoetbald voor spek en bonen
 
Sirius
 
2
6 februari 2022 om 08:28
Buiten z'n hetze betreft Ihattaren snijden z'n betogen over Schmidt meestal wel hout. Vorig jaar hebben ze gemazzeld dat de concurrentie ook liep te slapen, want normaal wordt je met dat puntenaantal maximaal derde en soms vierde. PSV onder Schmidt is gewoon erg kwetsbaar. Het is los zand en de punten worden gehaald door de aanwezige kwaliteit in plaats van het team en de tactiek. Schmidt is gewoon een flinke tegenvaller gebleken.
 
Yoda
 
1
6 februari 2022 om 08:29
Dat laatste is waar, dat zal toch ook maar door weinigen ontkent worden maar jij loopt al twee jaar te verkondigen dat dat psv fans schmidt op een voetstuk plaatsen. daar heb ik het over en dat is gewoonweg niet waar. Maar jij blijft die nonsens aanhalen, verdraaien, om jouw zogenaamde punt te maken. En die gebruik je in alle van Bommel versus schmidt (geen idee waarom je zo je best doet om hem te verdedigen) vergelijkingen die worden gemaakt. En je laat ook niet na om elk topic dat gaat over Ihattaren, er gewoon weer een schmidt versus van Bommel topic van te maken. Dat is super irrelevant, vermoeiend en je slaat keer op keer de plank gewoon mis.
 
Yoda
 
1
6 februari 2022 om 08:35
Sirius. Ik ken niet zoveel psv liefhebbers die jou zullen gaan uitleggen dat ze heel blij waren met de prestaties van psv van vorig jaar. Als ik het gros van de reacties neem op VZ en gewoon in mijn eigen omgeving kijk, dan hebben we vorig jaar een handvol goede potten gespeeld, maar hebben fans hem het voordeel van de twijfel gegeven. Waarom ook niet, nieuwe trainer, nieuwe speelstijl en ik juich wel toe dat we geen trainer meteen op straat gooien bij psv. Hoe pijnlijk ook, maar ook voorgangers van schmidt kregen langer de kans dan ik zelf zou willen. Ik snap de bijna maniakale behoefte van de japies van deze wereld ook niet die maar aan de gang blijven om te laten zien hoe slecht schmidt het doet en dat hij niet begrijpt dat fans van psv zo achter m aanlopen. En nu lijkt jouw post erop alsof je er nog aan meedoet ook.
 
Kyle66
 
1
6 februari 2022 om 11:00
@Yoda, ik denk dat Japie Van Bommel erbij haalt, omdat veel PSV-supporters regelmatig zeiden en zeggen dat Schmidt meer heeft bereikt dan Van Bommel bij PSV.
 
Yoda
 
0
6 februari 2022 om 12:53
Hey kyle. Geen idee waar dat vandaan komt dan, ik vraag me zelfs af of dat uitschieters zijn, maar zeker niet het gros van de fans. Die lopen echt niet zo te koop met schmidt ook vorig jaar niet. Want beide trainers hebben er in de periode dat ze er zaten/zitten weinig van gebakken. Dat is niet eens een mening, maar vooralsnog een feit. Feit is ook dat het Schmidt iig is gelukt om een prijsje te pakken.
 
Vernon
 
7
5 februari 2022 om 23:01
Ik zou Schmidt lekker vervroegd wegsturen, als je je beoogde opvolger al binnen kan halen. Weg met die vent. Het slaat gewoon helemaal nergens meer op dit. Wint geen wedstrijd van de toptegenstanders, en maakt dan ook weer van die belachelijke wissels. Absurd gewoon. Laat hem maar weer lekker naar Duitsland of Oostenrijk ofzo gaan. Misschien begrijpen ze hem daar wel.
 
Cas1
 
0
6 februari 2022 om 10:12
Om antwoord te geven op je eerste vraag Als Feyenoord vandaag verliest ( wat met frezer zeer onwaarschijnlijk is) dan halen ze opgelucht adem in Eindhoven Bovendien wil Gerbrandts zijn contract met 2 jaar verlengen Bovendien kan Gerbrand die bolle kale kop van hem dan niet langer verbergen en moet hij opstappen! Ik vind dat hoewel Tvogo de blunder maakte je vooral moet kijken naar de verantwoordelijken
 
Onside
 
70
5 februari 2022 om 21:55
Heb je twee van die keepers. Wat moet je dan.
 
Arnavut1
 
16
5 februari 2022 om 22:05
Unnerstall weer terughalen. Leuk hoor keepers die kunnen meevoetballen. Wat heb je aan ze als ze geen punten voor je pakken? Wat een wanbeleid. Tel deze twee bij elkaar op, heb je nog geen rechterhand van Unnerstall.
 
Jansen Joenite
 
46
5 februari 2022 om 22:16
Ook Unnerstall weet hoe het keepers carrousel werkt in Eindhoven en heeft bewust eieren voor z'n geld gekozen. Hij is de belangrijkste speler bij Twente inmiddels. Zal flink voor in de buidel getast moeten worden.
 
Ruiz_FCT
 
15
5 februari 2022 om 22:15
Misschien proberen de keeper die transferwaarde heeft en die bij zijn vorige club gewoon goed was weer vertrouwen te geven? Besteed er serieus tijd aan, huur een psycholoog, doe iets.
 
Di Stefano
 
33
5 februari 2022 om 21:55
Einde Schmidt aub 2 jaar kutvoetbal....
 
 
29
5 februari 2022 om 21:55
Nu kun je als bestuur maar 1 ding doen en dat is de trainer ontslaan.
 
rannio
 
110
5 februari 2022 om 21:57
Ik zou de keepers ontslaan
 
PSVChamps
 
30
5 februari 2022 om 22:03
En jezelf als bestuur onkundig verklaren en opstappen.
 
psv-ajax
 
2
6 februari 2022 om 08:02
Ik denk inderdaad dat ons bestuur eventjes aan zelfreflectie moet doen. Geen versterkingen (Veerman is de vervanger van Propper), terwijl iedereen ziet dat ze met meer geluk dan wijsheid op de 1e plek stonden. Ranglijst maakt duidelijk blind!
 
Sirius
 
0
6 februari 2022 om 08:32
Ze doen mee omdat de aanwezige kwaliteit op zich best aardig is. Schmidt maakt er alleen helemaal niets van. Het voetbalt als los zand. Ik dacht dat het lek boven was aan het begin van het seizoen, maar dat bleek jammer genoeg een korte opleving.
 
SashHaha
 
8
5 februari 2022 om 22:18
Wat zou het oplossen om hem nu te ontslaan? Dit lijkt een beetje emotie van iemand die geen verantwoordelijkheid draagt over de dingen die hij zegt..
 
 
5
5 februari 2022 om 22:53
Los van de keeperswissel, is het spel niet om aan te zien. Door met spitsen te spelen laat je ook spelers niet op hun beste positie spelen. Daarnaast zijn er spelers die ondanks falen maar blijven staan.
 
SashHaha
 
0
6 februari 2022 om 12:02
Maar wat zou het ontslag oplossen? Wie wordt er beter van?
 
MrKrillin
 
8
5 februari 2022 om 23:29
Jansen "maar 1 ding doen en dat is de trainer ontslaan" Hoe dan?? Ze waren paar dagen geleden nog aan het onderhandelen voor verlenging. En nu opeens ontslag??!! Zou zeer ongeloofwaardig zijn.
 
 
0
6 februari 2022 om 09:34
Als je praat over verlenging heb je 2 prioriteiten en dat is spelers en het team laten groeien. Nu heeft hij maar 1 doel en dat is presteren. Als jij hiervoor keuzes maakt ten kosten van de ontwikkeling van eigen spelers en deze pakken niet goed uit, dan is er eigenlijk geen weg meer terug.
 
gomes1psv
 
14
6 februari 2022 om 02:41
O ja? Het zou ze sieren zelf ook op te krassen. Toon Gerbrands en De Jong zijn gewoon wel klaar. Laat ze lekker op niveau Heerenveen gaan werken.
 
Benzema.
 
47
5 februari 2022 om 21:55
Als Mvogo er niet in stond had Drommel wel geblunderd. Wat een armoede dat wij dit soort keepers hebben. En wat ben ik blij dat deze flutcoach aan het eind van het seizoen vertrekt.
 
Jopie22
 
38
5 februari 2022 om 21:59
Als Mvogo er niet in stond had Drommel wel geblunderd? Dat is wat je stiekem hoopt, of niet? Toevallig de afgelopen maanden om Mvogo geroepen?
 
Benzema.
 
23
5 februari 2022 om 22:05
Zeker. Drommel keept al heel lang dramatisch en had al veel eerder gepasseerd moeten worden. . We weten dat Mvogo ook slecht is, maar deze kans had hij toch gewoon verdiend? Je kan onmogelijk een keeper die presteert zoals Drommel laten staan. Wat mij betreft geven ze nu de kans aan Delanghe.
 
Jopie22
 
3
5 februari 2022 om 22:16
Ik heb de naam Delanghe wel eens voorbij zien komen. Maar ken hem verder niet. Zou hij er al klaar voor zijn, denk je?
 
Benzema.
 
4
5 februari 2022 om 22:25
Hij is vrij lang geblesseerd geweest dus ik weet niet hoe hij er nu precies voor staat. Maar het was altijd een groot talent en als je Drommel en Mvogo zo ziet schutteren kan je hem best een kans geven imo.
 
wizzle_shizzle
 
2
6 februari 2022 om 08:22
Het lijkt me niet bevoordelijk om, om de zoveel wedstrijd een keer een kans te geven en kijken hoe dit uitpakt? Daar los je dit probleem echt niet mee op.
 
Sirius
 
0
6 februari 2022 om 08:34
Nou ja, hij maakt bijna elke wedstrijd een blunder. Drommel zal echt aan z'n mentale weerbaarheid moeten werken. Dat was bij FC Twente ook z'n zwakke punt. Daar had hij ook telkens 2 of 3 maanden waarin hij elke wedstrijd wel een domme fout maakte. Alleen in de KKD was hij een heel seizoen constant en degelijk.
 
Gee_rt
 
24
5 februari 2022 om 22:05
Calimero reactie. Van super coach naar flutcoach. Van nieuwe beste keeper naar armoede. In het voetbal kan het verkeren, zeker in Eindhoven. Met deze instelling zal het idd nooit iets worden.
 
nfear
 
45
5 februari 2022 om 21:56
Denk dat Drommel nu wel weer lacht ??
 
zeljeznicar
 
1
5 februari 2022 om 23:11
Dat kan wel zijn, maar dat blijft ook gewoon een dramatische keeper, en een naar irritant mannetje ook! Terecht dat Mvogo de kans krijgt, die is gewoon een stuk beter!
 
Ruiz_FCT
 
12
6 februari 2022 om 00:06
Waarom is Drommel een naar irritant mannetje?
 
Oelie Wapper
 
32
5 februari 2022 om 21:56
Oh, oh, oh, wat een cadeautje, had ik echt niet verwacht, zeker niet na de 1-0. Mazzeltje met de 1-2, maar zowel PSV als AZ waren gewoon niet echt goed vandaag, qua voetbal. Lekker afwachten wat de concurrentie doet, met een driepunter.
 
Teesboer
 
9
5 februari 2022 om 21:58
De eerste concurrent pakt gewoon 3 puntjes in Enschede zometeen ??.
 
Oelie Wapper
 
24
5 februari 2022 om 22:00
Zeker, maar ten koste van een andere concurrent . En Twente moet nog naar Alkmaar, volgens mij, dus dat heb je in eigen hand....
 
Teesboer
 
8
5 februari 2022 om 22:12
Normaal gesproken heeft AZ ook meer kwaliteit dan Twente, het is een wonder dat het op dit moment concurrenten zijn.
 
Oelie Wapper
 
19
5 februari 2022 om 22:25
Ik gun het Twente overigens wel, daar zit wel strijd in de ploeg. De wedstrijd in Enschede was inderdaad wel een behoorlijk niveau verschil, maar Twente pakt gewoon de punten die ze moeten pakken en dat doen ze goed. Uiteindelijk zou AZ er inderdaad boven moeten komen, maar dan moet het nog wel gebeuren.
 
Blaise65
 
1
6 februari 2022 om 08:24
Hoezo? In Enschede in de eredivisie werd Az kapot gespeeld en in de beker wanneer Rots de paal niet raakt, was Az er ook af gegaan.
 
Generalitat
 
58
5 februari 2022 om 21:56
Keeperwisseltje dan maar weer? Wat een aanfluiting zeg, heerlijk als Ajax supporter.
 
PSVChamps
 
32
5 februari 2022 om 22:04
Ach het is toch al jaren genieten voor Ajacieden of zit ik mis? Wat een weelde om zulke concurrenten te hebben in een competitie… gefeliciteerd en geniet er van
 
Ajaxaddict
 
41
5 februari 2022 om 22:12
Jaa dat is het eigenlijk wel, want jeetje hoe krijgen jullie het voor elkaar? Het is al 6 jaar lang hetzelfde en er heeft ondertussen echt wel drie keer een compleet andere groep gestaan. Ik denk oprecht dat het probleem ligt in de cultuur. Bij jullie is iedereen tevreden met een 1-0 overwinning die zwaar onterecht was. Dat jullie even bovenaan stonden was ook alweer 'boven verwachting', maar zie nou eens in dat het niet kwam doordat jullie zo goed zijn! Verbloemen is genoeg in eindhoven.
 
RUTGERRR
 
16
5 februari 2022 om 22:14
Valt mee. Vooralsnog hebben wij ook van AZ verloren en moeten wij morgen tegen een Heracles waar we overigens ook de laatste keer van verloren hebben. Ja, ik denk dat Ajax morgen wel op 5 punten komt maar ook Ajax heeft genoeg punten verpest. Psv was de winterkampioen, er zijn nog voldoende wedstrijden om iets te veranderen. Maar.. als Ajax morgen 5 punten los staat zal het lastig worden. Hopelijk houdt Psv de 2e plek vast.
 
RUTGERRR
 
31
5 februari 2022 om 22:17
@Ajaxaddict. "Dat jullie even bovenaan stonden was ook alweer boven verwachting, maar zie nou eens in dat het niet kwam doordat jullie zo goed zijn".Nee, wij waren beter? Als Psv niet zo goed is, was het op zijn minst beter dan Ajax. Niet zo met vingertjes wijzen, ze stonden boven Ajax. En eventjes bovenaan? Flikker toch op, toon respect voor je concurrent. Eventjes bovenaan. We hebben jarenlang achter Psv aangelopen. Nu is Ajax superieur in de competitie maar eventjes bovenaan? Psv stond terecht bovenaan! En als dat niet was omdat ze zo goed waren, waren ze nog altijd beter dan Ajax.
 
Ajaxaddict
 
24
5 februari 2022 om 22:21
Ik zeg niet dat ze onterecht bovenaan staan of dat Ajax het beter is. Ajax heeft een hele slechte eerste seizoenshelft gedaan. Ik zeg alleen dat de uitslag of positie op de ranglijst bij psv bepaalt of iets goed is, en niet wat er onder ligt: speel je goed voetbal, zijn de overwinningen gemakkelijk behaald of is het constant met de hakken over de sloot? Dat laatste is het geval, al jaren op rij en dan kom je uiteindelikk niet aan prijzen, ook niet als er periodes zijn van goede resultaten.
 
RUTGERRR
 
3
5 februari 2022 om 22:33
Dan kom je uiteindelijk niet aan prijzen? Psv is 4 jaar lang op rij kampioen geworden met de hakken over de sloot, terwijl Ajax leuker voetbal liet zien. Ajax is 4 jaar lang kampioen geworden terwijl Psv toen eigenlijk vaak leuker voetbal speelde. Maakt verder ook niet uit. We moeten niet doen alsof Psv weinig scoort, Ajax scoort alleen asociaal veel de laatste jaren. Psv speelt vaak met de Ferrari's voorop en dus op de counter. Ajax is meer van het combinatie voetbal. Maar Ajax heeft 12 punten verspeeld met 5 tegengoals. En de rest van de punten binnen gehaald met wat.. 50 a 60 goals voor? Ajax is leuker om te zien, Psv had van de winter het meeste succes. Psv is en blijft onze grootste concurrent en het seizoen is nog niet gespeeld.
 
Andres13
 
4
5 februari 2022 om 22:41
PSV speelde alleen thuis tegen Ajax op de counter. Verder proberen ze vaak het spel te maken, maar dat lukt ze niet. Tactisch worden ze vaak afgebluft door de tegenstanders of verliezen ze door persoonlijke fouten. Dit PSV heeft niet meer kwaliteit dat Feyenoord, dat kan ik je wel vertellen. Enigste spelers die constant presteren zijn Gakpo en Sangare. Dan ga je het niet redden om Ajax bij te houden. Ajax gaat nu uitlopen, dat weet ik zeker. Vitesse bluft PSV volgende week ook af, want als het ergens om gaat, dan geven ze nooit thuis.
 
psv-ajax
 
1
6 februari 2022 om 08:06
Helaas moet ik je gelijk geven. Ik denk dat je de spijker op zijingang kop slaat. Topsport mentaliteit is ver te zoeken. Waar Ajax brobbey haalt en vorig jaar Haller, doet mijn clubje helemaal niets, terwijl iedereen ziet dat plek 1 meer geluk is dan wijsheid en de selectie zeer matig is. Gaat er niets veranderen dan worden jullie de komende jaren met 2 vingers in de neus kampioen. Hooguit kan Feyenoord misschien nog opkrabbelen. Daar hebben ze tenminste nog een idee over de beleidsvoering.
 
JK-Ajax
 
36
5 februari 2022 om 21:56
Schmidt moet ontslagen worden haha, weer een topper verloren en een gekke wissel die fataal blijkt. Kerel maakt de hele club kapot met idiote fratsen
 
Yoda
 
4
6 februari 2022 om 01:31
T is in principe geen gekke wissel, als je deze keeper (die al maandenlang de kansen krijgt zich te laten zien, maar ze niet grijpt) eindelijk passeert.
 
Ajaxenschede
 
2
6 februari 2022 om 07:26
Dat Drommel een behoorlijk aantal slippertjes heeft gehad is natuurlijk waar, maar om hem dan te passeren na de wedstrijd tegen Ajax waarin hij eigenlijk niks verkeerd doet is toch wel vreemd te noemen en zal niet goed zijn voor zijn zelfvertrouwen. Houd daarbij ook in je achterhoofd dat je het volgend jaar ook weer met Drommel moet doen omdat Mvogo dan weer weg is.
 
Yoda
 
0
6 februari 2022 om 08:45
De 1-0 van Ajax is geen fout, maar sterk keepen vind ik het ook niet. De timing van de keeperswissel is vreemd, helemaal eens, ik zou het hebben gedaan meteen na de winterstop. Ik heb het idee dat het zelfvertrouwen van Drommel altijd al een probleem is geweest en daarom zou ik Drommel ook nooit gekocht hebben, zeker niet voor dit bedrag. dat dit hard aankomt voor hem dat kan ik begrijpen ja, maar op basis van prestaties moet hij hier gewoon mee dealen en proberen sterker terug te komen. Volgend jaar gaat mvogo weg, maar schmidt ook dus zou er ook een schone lei kunnen zijn voor Drommel.
 
Noano
 
24
5 februari 2022 om 21:56
AZ fans gefeliciteerd... meer wil ik liever niet kwijt over deze wedstrijd niet erg hoop ik? want het was echt super slecht aan de PSV kant.
 
PSVChamps
 
12
5 februari 2022 om 21:57
Ik mag hopen dat het bestuur nu ook eens eindelijk consequenties gaat kennen. Dit kan niet langer zo!
 
Noano
 
5
5 februari 2022 om 22:20
Het is gewoon ergpijnlijk. dat we nu al weer de kansen op een kampioenschap hebben laten lopen... en ik had er nog best vertrouwen in toen de tweede seizoenshelft begon...
 
PSVChamps
 
8
5 februari 2022 om 22:24
Tja, maar twee toppers later staan we alweer 5 punten onder Ajax (al moeten die nog wel tegen Heracles winnen)
 
PSVChamps
 
21
5 februari 2022 om 21:56
Hahaha Ach, wat moet je nog zeggen wat al niet gezegd is…. Matig verdedigen, keepers die niks tegenhouden en je zelfs punten kosten, een aanval dat niks weet te creëren en een trainer die niet of onnavolgbaar wisselt, geen topper die je (uit en thuis) weet te winnen…. PSV heeft lang kort achter Ajax gezeten, maar die eerste plaats is wel vergeven. Ajax is terecht de oppermachtige nummer 1, helaas…. Wij mogen alle zeilen nog bij gaan zetten om überhaupt met deze armoe een tweede plek te realiseren. Gaat nog lastig genoeg worden. Na Schmidt mag die John de Jong ook echt heel snel wegwezen! Tijd voor harde consequenties! Helemaal klaar met deze clubleiding!
 
7900GT
 
5
5 februari 2022 om 21:56
Weer een top wedstrijd verloren door de Eindhovenaren, man man man.
 
Davilla_7
 
23
5 februari 2022 om 21:56
Schmidt zal nu wel kritiek krijgen voor het opstellen van Mvogo, maar was gewoon een volledig begrijpelijke keuze om hem op te stellen. Drommel heeft zoveel fouten gemaakt dat zijn positie niet langer houdbaar was. Dat Mvogo dan ook direct in de fout gaat, tja.. je verzint het niet. Sowieso heb ik wel te doen met Schmidt. Als onze keepers niet zovaak geblunderd hadden, hadden we gewoon op plek 1 gestaan. En dat met zo'n kutelftal. Best knap eigenlijk. Er zal vooral eens kritisch gekeken moeten worden naar de positie van John de Jong die al deze middelmaat heeft aangetrokken. John de Jong is de oorzaak dat we nu in februari al kunnen spreken van een kutseizoen. De vierde op rij alweer..
 
PSVChamps
 
17
5 februari 2022 om 21:59
De Jong mag wat mij betreft meteen wegwezen! De laatste jaren is pure armoe en dat mag je hem aanrekenen. Ja hij moet nog veel leren, maar ga dat maar lekker elders doen. Dit is topsport en als je niks presteert, dan mag je wegwezen!
 
Eindtovenaar10
 
7
5 februari 2022 om 22:15
Eens, Marcel Brands terughalen ipv JDJ. Koeman ipv Schmidt. Maar goed dat zal alleen in m’n dromen gebeuren.
 
Pantelic16
 
6
5 februari 2022 om 22:41
@PSVChamps Ben benieuwd hoe John De Jong het gaat doen als Schmidt weg is. Persoonlijk vind ik dat zo`n Zahavi van waarde is geweest voor PSV. Ben benieuwd wat er dadelijk aan aankopen binnenkomt als John de Jong er alleen voor staat. Ben er het ook mee eens dat hij ongeschikt is voor de ambities die PSV uitstraalt. Toon Gebrands heeft wel eens uitgesproken over dat topsportklimaat hard is en daar harde beslissingen moeten worden genomen. Maar schijnbaar houden ze De Jong een hand boven het hoofd.
 
psv-ajax
 
4
6 februari 2022 om 08:08
Topsport klimaat is inderdaad ver te zoeken. Eerder aanmodder klimaat.
 
 
6
5 februari 2022 om 22:05
Als je Drommel wilde wisselen had je het eerder moeten doen toen hij echt fouten maakte.
 
DdD4
 
13
5 februari 2022 om 22:06
Ben het deels met je eens, maar dat jullie 1ste zouden staan. Zou dan meer door Ajax komen. Want die verspelen ook alleen maar punten..
 
Eindtovenaar10
 
5
5 februari 2022 om 22:17
D4D4 zo sta je vaak eerste als je concurrent veel punten verspeelt
 
diBSE
 
3
5 februari 2022 om 22:08
Dat verzin je wel, hij blunderde namelijk elke wedstrijd die hij speelde en was net zo onzeker als drommel. Drommel heeft nog wel eens een goede reflex, maar nooit zulke bizarre blunders als mvogo tentoongespreid.. PSV zit hoe triest ook ik een wurggreep van het bestuur, want eigenlijk moet je nu de trainer al doorselecteren, en dat betekent de driedubbele bevestiging dat De Jong er natuurlijk helemaaaal niks van kan en bakt en dat gerbrands dus ook al lange tijd verzaakt. Hopen dat Toon ballen toont en i.o.m TD Brands een goede trainer aantrekt en die twee binnenkort aanstelt, waarschijnlijk na de te verwachten deceptie in Europa.
 
Davilla_7
 
2
5 februari 2022 om 22:12
Ben ik niet met je eens dibse. Mvogo heeft vorig seizoen twee grote blunders gemaakt in het begin, maar daarna een vrij steady seizoen gekeept en eigenlijk geen grote fout meer gemaakt (ik kan me er geen meer herinneren in ieder geval).
 
diBSE
 
2
5 februari 2022 om 22:16
Dat we de discussie moeten voeren is het meest treurige haha. En dat terwijl pasveer en unnerstal het zeer degelijk doen. Het begint met een goede keeper, na gomes is dat gewoon nooit meer echt geweest, en dat is de trieste realiteit.. terwijl unnerstal van dat hele rijtje na gomes voor mij nog de meest fatsoenlijke leek.. treurig dit.
 
Davilla_7
 
1
5 februari 2022 om 22:31
Natuurlijk is Mvogo geen geweldenaar maar je zegt dat hij elke wedstrijd blunderde en dat is wel een beetje overdreven he. Pasveer en Unnerstall doen het nu prima maar hebben in hun periode bij PSV ook geen onuitwisbare indruk achter gelaten. Dat PSV verder is gaan kijken kan ik ze niet kwalijk nemen, wel dat ze keepers hebben aangetrokken die zowaar nog een stuk minder zijn. Maarja, dat is dus iets wat op het conto van John de Jong te schrijven is en waar Schmidt slechts de dupe van is. Vandaar mijn eerste reactie. De trieste realiteit is inderdaad dat we sinds het Gomes-tijdperk geen topkeeper meer hebben gehad en ons dat gigantisch veel punten heeft gekost.
 
psv-ajax
 
0
6 februari 2022 om 08:09
Pasveer presteerde bij psv ook niet. Ligt dus niet (alleen) aan de keepers, maar ook aan de club/trainers.
 
oigatinha
 
12
5 februari 2022 om 21:56
Voel ik ook eens een keer hoe het vaak is voor het psv publiek. Weinig voetbal zien, maar toch een tevreden gevoel.
 
Ruud_AZ
 
22
5 februari 2022 om 21:56
Goed, zeker niet maar wel heel lekker deze 3 punten.
 
DdD4
 
9
5 februari 2022 om 22:03
Gefeliciteerd hé
 
Orakel-Dirk
 
17
5 februari 2022 om 21:56
De mannen van Schmidt hebben gevochten als leeuwen. Volgende week beter...
 
RUTGERRR
 
7
5 februari 2022 om 22:20
Jonge welpen misschien, die stoeien meer maar bijten niet..
 
psv-ajax
 
1
6 februari 2022 om 08:11
Haha als dit vechten als leeuwen is dan heb ik me daar jaren lang iets anders bij voorgesteld. Dirk Kuyt was tenminste altijd een knokker. Geen toptalent maar hij kwam wel boven drijven. Dat mis ik volledig bij dit psv.
 
SocioFan1
 
24
5 februari 2022 om 21:56
King Schmidt haha clown, Drommel niet betrouwbaar hahaha echt om te lachen dit joh, lekker man! Psv laat zich echt compleet te kaken zetten door deze Schmidt. Bommel weg, Ihattaren verpest, tig miljoenen weg gegeven en niets klaar gespeeld. Lekkere winst voor Az, gestreden! ??
 
PSVChamps
 
6
5 februari 2022 om 22:00
Bommel weg en Schmidt gehaald, die nu al weer uit zichzelf vertrekt, wie is daar verantwoordelijk voor???? Bestuur!
 
Davilla_7
 
13
5 februari 2022 om 22:02
De enige clown hier ben jij met je reactie die 0 waarheden bevat. Onder Schmidt is er veel minder geld uitgegeven dan onder voorgaande trainers (in de periode onder de door jou genoemde Van Bommel is er pas echt met geld gesmeten), Ihattaren heeft toch echt vooral zichzelf verpest en Drommel is ook gewoon onbetrouwbaar
 
summerof69
 
14
5 februari 2022 om 22:17
Tekengelden en torenhoge salarissen , 3 Miljoen Gotze 2,5 Zahavi , 1,75 miljoen Mvogo , verder miljoenen salaissen voor Max, Sangare etc. Het gaat niet alleen om transfersommen he?
 
Davilla_7
 
6
5 februari 2022 om 22:22
Weegt alsnog niet op tegen de 30 miljoen voor het trio Baumgartl, Doan en Bruma lijkt me zo
 
Pantelic16
 
4
5 februari 2022 om 22:52
Jezus dat zijn forse bedragen Davilla_7. Hoogstens een paar miljoen zie je daarvan terug denk ik. Denk ook niet dat John de Jong de juiste man is voor de ambities die PSV wil nastreven.
 
MrKrillin
 
2
5 februari 2022 om 23:40
Maar Pantelic Dat hebben wij toch ook? tel de miljoenen van de 2 Colombianen, Magallan, Bande, Klaiber, Labyad en heel misschien Daramy (die schrijf ik nog niet af) en gaan ook ook over de 30 mil weg gegooid. Ik denk vanuit onze oogpunt, dat JdJ absoluut de juiste man is voor PSV
 
acmilanajax
 
38
5 februari 2022 om 21:56
Unerstall inruilen voor Drommel moet een van de grootste blunders van de afgelopen jaren zijn.
 
wesley1910
 
13
5 februari 2022 om 22:05
Hem transfervrij laten gaan en drommel voor 3,5 mil kopen. Maakt het nog erger.
 
lwd12
 
26
5 februari 2022 om 22:06
Ruilen? In Enschede lachen ze nog. Gratis Unerstal halen en 6,5 miljoen vangen voor Drommel. Je gaat je toch afvragen of de mensen van Twente niet al in een deuk lagen tijdens het onderhandelen. Ook met droge ogen vertellen dat ze het jammer vonden dat hij vertrok.Twente kan dik verliezen, maar dat haalt alsnog de lach niet van hun gezicht.
 
arnie94
 
41
5 februari 2022 om 21:57
Wat een jankploeg is PSV als het een keer niet loopt
 
jonkero
 
9
5 februari 2022 om 21:57
Psv begint weer als vanouds aan de 2e seicoenshelft. Het was even spannend maar Ajax gaat vanaf nu gewoon weer uitlopen.
 
Martijn R
 
12
5 februari 2022 om 21:57
Die blunder valt wel mee... Volgens mij verandert de speler van AZ net de stuit waardoor de keeper wordt uitgespeeld. Kan gebeuren. Mvogo verdiende zeker een kans na het matige werk van Drommel de eerste seizoenshelft. Raar dat ze daar in Eindhoven hun beste keeper, Unnerstall, hebben laten lopen...
 
SocioFan1
 
8
5 februari 2022 om 22:10
Nah absoluut een blunder. Hij moet er op anticiperen. Zien aankomen, verwachten dat als Abou de bal niet heeft de bal zal stuiteren. Dus gepositioneerd goed staan, wachten wat Abou doet. Neemt ie em aan dan ga je pas vooruit, gebeurd het niet komt ie bij je en sta je goed.
 
MT87
 
11
5 februari 2022 om 21:57
Terecht verloren van een uiterst matig AZ. Dat maakt het nog twee keer zo erg. Wij konden totaal geen vuist maken terwijl we vaak genoeg hun zestien omcirkelden en veel duels op het middenveld wonnen (tot de laatste fase, wat een onnodige frustratie en paniek weer). Ook heel vervelend dat we verloren hebben want nu kan ik niet over de scheids klagen zonder als een slechte verliezer over te komen. Maar goed, die was naar beide kanten toe echt zo, zo gruwelijk slecht... dan mag het wel, toch? Wat een oelewapper.
 
PSVChamps
 
8
5 februari 2022 om 22:01
Ja, PSV en het creëren van kansen…. Dat gaat niet samen
 
LindaNolta
 
10
5 februari 2022 om 22:27
Uiterst matig AZ nog wel. AZ speelde redelijk,PSV verschrikkelijk.
 
Leeuw087
 
27
5 februari 2022 om 21:58
Heerlijk dit voor Ajax, prachtige overwinning van Az. Wat was Götze slecht vandaag en wat een blunder van Nvogo. Volgende keer maar weer Drommel erin. Sorry voor de Psv supporters, maar dit is wel goed voor Ajax en Feijenoord.
 
Teesboer
 
8
5 februari 2022 om 22:01
Voor Feyenoord weet ik het nog zo net niet. Gelijkspel was zeker beter geweest. Dit AZ pakt namelijk nog wel veel puntjes dit seizoen, die kunnen ook nog over Feyenoord heen.
 
Skylab
 
1
5 februari 2022 om 23:36
Denk dat je wel een punt heb over Feyenoord, want hoever kan je komen met spelertjes van 2 a 3 milj en het spel van Feyenoord is ook niet om aan te zien!
 
Ruud_AZ
 
16
5 februari 2022 om 22:01
Je komt ook nog aan de beurt hé in Alkmaar
 
Leeuw087
 
18
5 februari 2022 om 22:07
Begin nu al te bibberen, maar ben wel blij met deze overwinning van Az.
 
Andres13
 
16
5 februari 2022 om 21:58
Jongens stop maar per direct met Schmidt en John de Jong. Opnieuw een belangrijke wedstrijd verloren. Het duurt niet lang meer of Feyenoord gaat over ons heen. Met een beetje pech Vitesse en AZ nog. Dit seizoen wordt uitzitten, want dit PSV is niet in staat om er te staan wanneer het moet. Dit seizoen thuis tegen Ajax, Feyenoord, AZ, Sociedad, Monaco en Benfica precies 0x gewonnen. Die uitspraken van Toon Gerbrands over een topsportklimaat hangen leuk op tegeltjes, maar op het veld is er niets van te zien.
 
MT87
 
8
5 februari 2022 om 22:03
Snap jij het nog? AZ was totaal niet in staat om te voetballen. Ik bedoel, dit team van AZ lijkt in niets meer op die machine van Arne Slot. Was gewoon een matige tegenstander. En dan één kapitale dekkingsfout en een nog grotere fout van de keeper en wij verliezen met 2-1. Ik heb nog nooit zoveel spelers elkaar in de weg zien lopen. Gefrustreerd gedoe. Er was tot de wissels niks aan de hand. Man man man wat gaan wij toch steeds tragisch de boot in.
 
PSVChamps
 
5
5 februari 2022 om 22:07
Ach, PSV is ook het team niet om door te kunnen drukken na een 1-0… het is al weer aardig typerend dat een verdediger uit een corner moet scoren. Voorin wordt niks gecreëerd en dat kost je de punten evenals de blunders achterin
 
MT87
 
1
5 februari 2022 om 22:12
Mee eens. Wij stellen natuurlijk ook niks voor op dit moment. Maar ik heb oprecht het gevoel dat er zoveel meer in dit spelersmateriaal zit.
 
Moridin
 
4
5 februari 2022 om 22:22
Het deed mij erg aan het oude Feyenoord denken. Goed beginnen, scoren, dan achteruit gaat lopen en vervolgens niet snappen hoe de wedstrijd heeft kunnen kantelen.
 
LindaNolta
 
9
5 februari 2022 om 22:30
Ga toch weg gast. AZ heeft prima elftal. Voetballend veel beter als psv. AZ heeft eerste 4 wedstrijden tegen rechterrijtje teams 12 punten weggegeven. Normaal gesproken had AZ psv vandaag gepasseerd op de ranglijst.
 
Moridin
 
13
5 februari 2022 om 22:32
Die wedstrijden tellen toch ook mee? Of is dat alleen als je wint?
 
Woezel
 
0
6 februari 2022 om 10:16
Het valt me op dat het vrij lastig is om objectief te reageren ?? AZ liet ook helemaal niets zien en tot de laatste fase waren ze voetballend helemaal niet beter dan PSV.
 
vastrekuh22
 
2
5 februari 2022 om 21:58
Psv en keepers geen goed huwelijk Wat een blunder wel zuur dat het voor de nederlaag heeft gezorgd Psv en toppers laatste jaren echt slecht Morgen dus als ajax wint 5 punten achter dan maar proberen te beker te winnen
 
Bobo101
 
9
5 februari 2022 om 21:58
Belabberde wedstrijd. Je kan van AZ zeggen wat je wilt (vooral de eigen supporters hebben kritiek op het spel.) Ze weten wel gewoon in zowel Eindhoven als Amsterdam te winnen & sluiten zich mooi bovenin aan. En over PSV.. zo snel kan het gaan. Volgende week punten verspelen in Arnhem en je kan gewoon derde staan. Heel pijnlijk.
 
PSVMANUNITED
 
8
5 februari 2022 om 21:58
Man man man. Ik heb Schmidt lang verdedigd, maar wat mij betreft prima dat hij aan het eind van het seizoen vertrekt. Dan speel je met drie verdedigend ingestelde middenvelders waardoor Sangaré veel te hoog komt te spelen en tot overmaat van ramp heb je net een controversiële keeperswissel doorgevoerd en maakt Mvogo exact zo'n fout. Het is ook alleen maar frustratie bij PSV en dan ook nog met Veerman en zonder echte spits beginnen, het is om te huilen wat slecht. Hopelijk worden we tweede en kunnen we volgend seizoen verder.
 
Jsmooth
 
2
5 februari 2022 om 22:18
Verbaast me dat je het prima vind dat die het seizoen mag afmaken? Als die toch weggaat dan kan die beter morgen al weg. Als spelers al van tevoren weten dat een trainer weggaat gaan ze echt niet een stapje harder lopen.
 
PSVMANUNITED
 
0
5 februari 2022 om 22:38
Dat heeft er meer mee te maken dat er dan ook een nieuwe trainer aangesteld moet worden. Als ze er nog niet uit zijn of uit komen met Cocu zou je ook ineens met een Henk Fraser aan komen kakken om maar wat te noemen. Dan heb ik ten eerste geen zin meer om maar iets te kijken van PSV voor het restant van dit seizoen en zit je volgend seizoen weer met een trainer die je moeilijk na vijf maanden weg kunt sturen en sowieso geen optie voor de lange termijn is. Mocht Schmidt zo doorgaan kan het zijn dat ik alsnog vindt dat hij er per direct uit mag, maar een trainerswissel in februari ben ik ook helemaal geen voorstander van. Als je in november een nieuwe trainer aanstelt heeft die nog een winterstop om wat van de groep te maken, maar behalve een beoogd shock-effect wat hooguit vijf wedstrijden zal duren denk ik niet dat het heel zinvol is om nu een andere trainer aan te stellen. PSV is ook nog op drie fronten actief (al wordt de landstitel hem niet meer denk ik) en de selectie is wel goed genoeg om in ieder geval mee te blijven doen.
 
Cas1
 
6
5 februari 2022 om 21:59
gerbrandts wil eenn statement maken en biedt Schmidt 4 jaar aan. Wat een slecht Psv, Totaal geen aanvalskracht Az uitstekend gespeeld
 
Arnavut1
 
7
5 februari 2022 om 21:59
Nicht aufwiedersehen Schmidt. Schluss. Helemaal klaar met deze big game chockerT.
 
AZAlckmaer
 
16
5 februari 2022 om 21:59
Hoppa! Weer gewonnen in Eindhoven. Zowel gewonnen in Eindhoven als in Amsterdam. Wat nou tussenjaar? Druk opvoeren op Feyenoord en gewoon vol voor die derde plek gaan. Ook nog in de race voor de KNVB Beker en Conference League. Kan een mooi seizoen worden voor ons in Alkmaar!
 
PSVChamps
 
8
5 februari 2022 om 22:08
Als je derde kunt worden, dan kun je ook vol voor de tweede plaats gaan. PSV gaat nog genoeg punten verspelen de komende periode
 
Pantelic16
 
0
5 februari 2022 om 22:55
Zie PSV wel de tweede plaats behouden eerlijk gezegd. Momenteel is ook nog niet iedereen fit bij jullie. Zodra die fit zijn en wedstrijdritme hebben gaat PSV denk ik op termijn ook wel weer makkelijker winnen. Vind ze nog steeds de op één na beste selectie hebben met veel individuele kwaliteit, vooral voorin.
 
Jsmooth
 
11
5 februari 2022 om 21:59
De rode loper naar de titel voor ajax is uitgerold. Teveel middelmatige spelers bij PSV zoals mwene, mvogo, boscagli, Doan en Mauro. Dit zijn spelers die bij Vitesse of een go ahead niet uitblinken. Schmidt kan beter vandaag nog naar Duitsland vertrekken. Als je bekend maakt dat je vertrekt gaan spelers echt niet harder voor je lopen. Gerbrands en de jong moeten ook plaatsmaken. PSV heeft behoefte aan een frisse wind.
 
Kletskabem
 
4
5 februari 2022 om 21:59
Geen grote kansen gecreëerd. Uitermate zwakke wedstrijd van PSV. Terecht verlies
 
Cas1
 
7
5 februari 2022 om 22:00
Gelukkig kan Tvogo goed meeballen. Drommel zal wel genieten. Zal Az 2de of 3de worden.voor PSv? Spannend
 
PSVparasiempre
 
10
5 februari 2022 om 22:00
Grote opruiming gevraagd. De eerste die weg moet is John de Jong. Die heeft tientallen miljoenen verbrast en een abominabel slechte selectie samengesteld. Dan heel snel Gotze lozen. Grootverdiener die voetbalt alsof hij op een camping speelt. Zahavi en Ginkel kunnen niet meer lopen. Bruma is een klucht. En dan nog Boscagli weg. Altijd rare fouten. En zeker ook de slechtste van allemaal, Mwene. Uithuilen en opnieuw beginnen. Deze selectie is PSV onwaardig.
 
mitchajax020
 
6
5 februari 2022 om 22:01
Wat een drama voor psv zeg, wat een keepers hebben ze zeg pfff
 
latjeron
 
3
5 februari 2022 om 22:01
Terechte uitslag hoop alleen dat na smidt de hele achterhoede vervangen word inclusief de keepers , wat een kut elftal
 
PSVparasiempre
 
7
5 februari 2022 om 22:01
Wat is dit een slechte selectie. Daar is 1 persoon verantwoordelijk voor: John de Jong. Die keepers. De ene is nog slechter dan de ander. En de grootverdieners Gotze en Zahavi. Versleten en nutteloos. En van Mwene denk ik nog steeds dat het een grap is. Stiekem is dat gewoon een ballenjongen die mag meedoen. Dit is compleet topclub onwaardig. Was het seizoen maar over. Zo verschrikkelijk slecht dat het pijn doet aan de ogen.
 
BramDerks1984
 
1
6 februari 2022 om 07:36
Eens begrijp ook niet waarom iedereen schmidt aanvalt, die krijgt deze spelers aangeleverd. Als je gaat voor middelmaat dan is je elftal ook middelmaat op den duur.
 
Moridin
 
6
5 februari 2022 om 22:02
Het wordt nu wel heel lastig voor Psv. Trainer gaat weg en maakt zich nu achteraf belachelijk met zijn uitspraken over Drommel. 2x dom om te zeggen. Dat gaat allemaal rotten. Combineer dat met een gammele verdediging en alle voorwaarden om volledig in te storten zijn aanwezig.
 
Aguerooo
 
9
5 februari 2022 om 22:04
Kunnen we niet per direct afscheid gaan nemen van Schmidt? Dat hij het een keer probeert met Mvogo snap ik echt wel, had ik ook zeker gedaan, maar zijn wisselbeleid is echt zooo verschrikkelijk beroerd, ongekend. Zijn oogappeltjes mogen altijd maar weer blijven staan terwijl ze de slechtste op het veld zijn, maar hij wisselt spelers wie wel goed spelen per direct. Schiet mij maar lek met deze man. Snel wegwezen en de nieuwe coach aankomende week al aanstellen.
 
MT87
 
3
5 februari 2022 om 22:10
Op dit moment is het gewoon damage control. Pak gewoon een ervaren tussenpaus. Het kan alleen maar beter gaan.
 
Aguerooo
 
2
5 februari 2022 om 22:35
Guusje maar even opbellen, kan het echt niet slechter doen dan Schmidt op dit moment.
 
Jsmooth
 
3
5 februari 2022 om 22:11
Alles wat vandaag gewisseld werd was dramatisch: Doan, mwene en veerman. Dat hetgeen wat erin kwam ook dramatisch is ... Klopt helaas ook.
 
avel
 
9
5 februari 2022 om 22:04
Hoe lang mag die gotze blijven staan zeg! Wat een middelmatig voetballertje is dat!
 
mengers
 
11
5 februari 2022 om 22:08
Die gakpo mag ook wel iets meer laten zien.ook hij was meer met de scheids bezig
 
milossi
 
13
5 februari 2022 om 22:04
En dan loopt eigenlijk de beste keeper die je had nu in Enschede.
 
 
7
5 februari 2022 om 22:08
Die keeper heeft in Eindhoven ook nooit indruk gemaakt.
 
Teesboer
 
6
5 februari 2022 om 22:14
Maar op dit moment is hij de beste keeper van de Eredivisie, dat moet toch pijn doen in Eindhoven.
 
Aguerooo
 
0
6 februari 2022 om 12:18
Doet zeker geen pijn. In Eindhoven heeft Unnerstall genoeg wedstrijden gespeeld waarin hij teveel blunders heeft gemaakt.
 
 
0
6 februari 2022 om 16:52
Is pasveer niet beter ? Is wel completer.
 
jeroenimo8
 
4
5 februari 2022 om 22:09
Twente is niet minder geworden van die ruil (Drommel-Lars) in elk geval.
 
Oelie Wapper
 
15
5 februari 2022 om 22:06
Overigens, voor de derde keer op rij de uitwedstrijd in Eindhoven gewonnen, dat is toch wel een prestatie van formaat. Ik begreep dat de laatste die dat deed, 40 jaar geleden, Feyenoord was.
 
Kaassie
 
1
5 februari 2022 om 23:50
Waarvan 2 met Pascal Janssen aan het roer. Ik ben nog steeds niet van hem overtuigd en het voetbal is vaak niet om aan te gluren maar dit doet hij toch wel goed. Zo jammer van die beroerde start van het seizoen anders had je gewoon nog mee kunnen doen om de titel. Hopelijk heeft Huiberts er iets van opgestoken.
 
Bartvan der Veen
 
5
5 februari 2022 om 22:06
Van mij mag Schmidt nu al weg
 
jeroenimo8
 
9
5 februari 2022 om 22:06
Na 25 minuten denk je dat het een makkelijke avond gaat worden voor PSV maar dan stoppen ze ineens met voetballen en gaan ze achterover leunen en dat kan niet met die achterste vijf, die zijn daar niet goed genoeg voor. Voorin mis je een aanspeelpunt en als er dan een keer een aanspeelpunt inkomt wissel je de twee man die voor de aanvoer moeten voeren. Heel vreemd allemaal. AZ gewoon het merendeel van de wedstrijd de bovenliggende partij.
 
PSVChamps
 
3
5 februari 2022 om 22:20
Tja en wie gaat er voorin dan scoren? De goal die we maken is van een verdediger vanuit een corner…. Niemand die voorin een fatsoenlijke kans weet te creëren
 
EdsjeFC
 
12
5 februari 2022 om 22:07
Give zhe cup zho Ajax today. Daar is ie vooral zelf met z'n domme opstellingen en wissels mee bezig, jammer (voor Ajax) dat ie niet verlengt!
 
latjeron
 
10
5 februari 2022 om 22:10
Het is natuurlijk wel zo als smidt trainer zou zijn van ajax hij ook gewoon met gemak kampioen worden
 
Soccerfan_1
 
9
5 februari 2022 om 22:33
Nou nee hoor. Er is wel iets meer nodig dan alleen de namen van de spelers. Ten Hag had veel meer gehaald uit deze PSV groep.
 
Ryjuu
 
3
5 februari 2022 om 22:09
Nou ja, zowel Mvogo als Drommel gaat hem niet worden. Misschien dat PSV voor die Flekken kan gaan, schijnt een goede keeper te zijn volgens Louis.
 
RUTGERRR
 
16
5 februari 2022 om 22:10
Ik kan er geen medelijden mee hebben. Psv had de controle maar meer ook niet. Ik vind niet dat AZ nou direct de terechte winnaar is, maar AZ scoort wel 2x, Psv niet. Als je dan ziet dat Sangare, Teze en Gotze zich ook niet professioneel kunnen opstellen, ben je wat mij betreft ook niet volledig gefocust bezig met de wedstrijd. Wisselen in de 89e minuut, top Roger! Psv had de bal, AZ had met de uitbraken een veel beter wedstrijdplan, of naja.. AZ had tenminste een plan. Enne.. dat Drommel gehaald is omdat het hij jong en talentvol is, prima. Maar Unnerstall had vorig jaar wat mij betreft niet weg hoeven te gaan. Was en is gewoon een prima doelman en had bij Psv de laatste 2 jaar gewoon de nummer 1 moeten zijn. Hopelijk kunnen wij morgen op 5 punten verschil komen. Knap van AZ dat het na zo'n slechte seizoenstart nu toch nog maar enkele punten van Feyenoord staat. Het gat met de top 3 is niet zo heel groot meer. Complimenten naar AZ. Afgebrand op heel VZ maar wel Psv en Ajax in hun eigen stadion verslaan en heel stiekem gewoon richting de top 3 kruipen. Zou leuk zijn als ze 3e worden.
 
latjeron
 
4
5 februari 2022 om 22:20
Ja en zo niet kopen jullie toch er weer wat bij
 
RUTGERRR
 
17
5 februari 2022 om 22:23
Ja daarom. Maar gelukkig hoeven we niet te zoeken naar een keeper. Ajax en eigen jeugd? Nooit van gehoord.
 
JJUnited
 
3
5 februari 2022 om 22:11
Tuurlijk is dit een fout van die keeper, maar zo een fout maak je normaal gesproken niet als je ritme hebt..
 
PanFC
 
2
5 februari 2022 om 22:11
Niet dat het iets met de overwinning van az te maken heeft, maar wat een dramatische scheidsrechter! Ongelofelijk wat een fouten, geen controle over de wedstrijd. Heb hem niet veel goeds zien doen.
 
pdgreat
 
2
5 februari 2022 om 22:12
Ik zie hier op veel plekken Schmidt ervan langs krijgen en het moment van de keeperswissel vind ik opmerkelijk maar de wissel zelf niet. Het is vooral de leiding van PSV aan te rekenen dat hij met 2 grabbelaars zit en hun beste keeper bij Twente onder de lat staat.
 
 
2
5 februari 2022 om 22:12
Blunder is inderdaad nog zwak gezegd maar al die ajaxieden die hier kritiek hebben moeten eens naar de afrikacup kijken . Daar staat een in Amsterdam bekende grabbelaar ook weer te blunderen. Maar daar ik ik die gluiperige ajaxieden niet over. Wat een zeikerds
 
Pantelic16
 
13
5 februari 2022 om 23:00
Als je nu inderdaad op Onana doelt. Dan denk ik dat de meeste Ajacieden dat hoofdstuk al afgesloten hebben. Ook al maakt hij nog onderdeel van de selectie. Maar een beetje vreemd van je dat je een wisselspeler, die waarschijnlijk niet meer gaat spelen ivm nummer 1 Pasveer. Gaat vergelijken met de keepersitiuatie bij PSV
 
XaviKoning
 
6
6 februari 2022 om 00:23
Wat een slecht verhaal zeg. Onana keept niet eens meer bij Ajax in de basis, dus waarom moeten we het daarover hebben? Gaat toch om psv en niet een keeper die keept in de Afrika cup?
 
Zytto34
 
3
6 februari 2022 om 01:17
Onana maakt wel eens een fout, maar hij heeft ook enorm veel punten gepakt. Dat doen jullie keepers sinds gomes al niet meer. De ene is nog een grotere clown dan de andere.
 
Cemperor
 
4
5 februari 2022 om 22:12
Wat een drama, wat een wanhoop. Er zit totaal geen gedachte achter het spel van PSV. Schmidt mag per direct weg. Slechter dan dit kan het bijna niet. Mvogo, man man man. Wat een blunder.
 
Pierre Weijers
 
3
5 februari 2022 om 22:13
Dit is wel humor. Je keeper wisselen omdat die teveel blunders maakt. En dan je nieuwe keeper die ook n kapitale fout maakt. Karma.
 
DieHalveMalle
 
4
5 februari 2022 om 22:14
LoL. Nothing more nothing less. Wat een gedonder. De ene prutser na de ander bij PSV.. ook collectief falen van het team trouwens, enkele domme fouten en niet of amper doordenken na aanvallen.
 
PSVparasiempre
 
3
5 februari 2022 om 22:16
John de Jong weg. En dan Marcel Brands terugvragen. In dit bestuur en deze selectie zit geen toekomst. Bar en bar slecht
 
Stan80
 
0
5 februari 2022 om 22:17
Het maakt ook niet uit dat schmidt met mvogo begint maar hoe kan je sowieso met gakpo in een 2 spitsensysteem beginnen. Deze man is tactisch echt beroerd.
 
 
3
5 februari 2022 om 22:40
Mee eens. De wissel met daarbij het afbranden van Drommel is niet goed, maar dat je jezelf zelfs tegen AZ aan gaat passen door een 2 spitsen systeem is niet logisch. Zeker als beide spitsen niet echt tot hun recht komen in dit systeem.
 
076Ray
 
2
5 februari 2022 om 22:19
Een zwak Psv dat niks te zeggen heeft gehad. Ik voorzie zwaar weer in Eindhoven komende periodes/jaren. Buiten Gakpo Sangare en Madueke is er weinig restwaarde in de selectie. Er zitten dure spelers in de selectie die niet spelen of niet thuis geven. Als Schmidt weggaat blijf je met die rommel zitten. Gotze, Bruma, Mwene, Vinícius, Zahavi, Max, Drommel. Tel daarbij op dat er 0 doorstroom is vanuit de jeugd. Als ik een Jong d Jong trots zie zijn op de prachtige transfer van Veerman krijg ik gewoon jeuk. Kortom het gaat een lastige tijd worden.
 
RUTGERRR
 
9
5 februari 2022 om 22:27
Ja, maar wat is de waarde van die 3 die je noemt? Gakpo is een leuke speler maar ik zie in hem geen topper. Misschien komt dat nog maar hij zit niet op hetzelfde niveau als Malen, Bergwijn, Lozano, Lens of een Depay, toen die bij Psv zaten. Misschien blinkt Gakpo meer uit als er betere spelers zijn hoor, maar ik vind dat hij te weinig laat zien. Geen slechte voetballer, maar ook geen 40 miljoen waard als je het mij vraagt. Sangare kan een leuk bedrag opleveren, maar laten we het seizoen even afwachten. En Madueke? Die heeft 3 weken leuk gespeeld en meer niet.
 
Stan80
 
2
5 februari 2022 om 22:47
Gakpo ia een mooie sierlijke speler met een goed schot. Hierdoor lijkt hij beter dan hij daadwerkelijk is. Hij gaar zeker geen 40 miljoen opleveren. Hiervoor heeft hij minder laten zien dan een bergwijn, lozano of depay. Echter ligt het probleem van PSV veel meer aan het beleid. Zelfs in de laatste 2 seizoenen dat ze kampioen werden was er niet echt echt sprake van goed voetbal. Het wordt tijd dat er een duidelijk beleid wordt gevoerd want er mist echt visie van bovenaf.
 
50pMaroc
 
0
5 februari 2022 om 23:37
Je moet toch even goed opletten. Het 1ste doet het niet goed genoeg. Maar, -18, -17, -16 en -14 staan allemaal (stijf) bovenaan. Laatst nog heeft een 13 jarige spits die bij -16 speelt eigenhandig Ajax -16 kapot gespeeld. Zoek maar eens op youtube Ajax -16 tegen PSV -16. 0 doorstroom vanuit de jeugd klopt dus niet. Nu zijn er al spelers die vanuit de jeugd zijn gekomen; Teze, Obispo, Gakpo, Madueke en die vandaag op de bank zaten Delanghe, Bakayoko en Seelt zijn allemaal eigen jeugd. Mauro is op zijn 17de naar Nederland gekomen en speelde eerst voor Jong PSV. Zou je ook creatief gesproken eigen jeugd kunnen noemen. PSV moet volop inzetten op de toekomst en zorgen dat ze dit jaar in ieder geval 2de worden. Wel moet er een grote bezem door de selectie en alle spelers die te veel betaald krijgen en niet thuisgeven moet afstand van worden genomen. Hou je in principe weinig over, maar van het geld dat je overhoudt hoef je eigenlijk maar een paar echt goede aankopen te doen. Kan je de rest opvullen met spelers uit de eigen jeugdopleiding (het is waarschijnlijk nog te vroeg om die 13 jarige zijn debuut te laten maken :-D
 
shota1
 
9
5 februari 2022 om 22:25
Toch bizar. AZ heeft de slechtste selectie aller tijden en wederom niets gekocht (ok huur van een speler met 0 goals) en alles verkocht. Maar in dit dramatische seizoen hadden we tot de laatste seconde uit in de Kuip de 3 punten kunnen pakken, uit in de Arena terecht gewonnen / goed stand gehouden en ook in Eindhoven vandaag (voor het 3e jaar op rij) prima stand gehouden en gewonnen. Dan zijn de boys toch niet zo slecht …
 
miki1959
 
4
5 februari 2022 om 22:25
Mooi resultaat. Wij willen bij Feyenoord die 2de plaats wel graag overnemen
 
Arnino
 
0
5 februari 2022 om 22:28
Of t nu aan Schmidt ligt weet ik niet, maar beter is t er totaal nie op geworden.. Maar kijk eens naar t team, t is toch op 3/4 spelers na pure middelmaat.. je baalt nie als ze nie spelen, en als de vervanger erin komt is t hetzelfde.. Wil psv een rol wil spelen, moet je keihard door selecteren, alleen sangare veerman en gapko is echt psv niveau.. Dan krijgen obispo vertessen en boscagli nog t voordeel van de twijfel.. maar de rest.. schlusss....
 
50pMaroc
 
0
5 februari 2022 om 23:28
Romero en Madueke zijn nog geblesseerd he. Maar inderdaad. Als ik aan de jaren 80 denk dan hebben Mwene, Guti en Zahavi helemaal niets te zoeken in een PSV shirt. Andere spelers zijn subtopmateriaal, morren niet en zijn prima in staat om de betere spelers te vervangen als het nodig is. Dan heb ik het dus over Mauro, Ryan Thomas en Doan. Maar dat zijn ook geen spelers die steevast in de basis zouden moeten staan (goed, Doan vervangt in principe Madueke). Als je daar meerdere spelers vervolgens moet vervangen dan is het inderdaad best karig wat er in het 1ste rondloopt. Als ik Gerbrands/de Jong zou zijn dan zou ik proberen om zo ongeveer elke speler, behalve de eigen jeugd spelers, te verkopen. Oftewel,afscheid nemen van Drommel, Mvogo, Mwene, Max, van Ginkel, Guti, zelfs Goetze, Thomas, Zahavi, Vinicius, Bruma en Doan. Dan hou je dus over: Mueller, Delanghe. Teze, Obispo, Ramalho, Boscagli. Sangare, Mauro, Veerman, Ledezma. Madueke, Gakpo, Romero en Vertessen. Halen: Misschien een echt goede keeper, anders alleen vanuit de jeugd en misschien een ervaren tweede/derde keeper. Arias. Misschien een goede linksback. 1 goede middenvelder erbij. Voor de rest aanvullen met eigen jeugd. Sambo, Seelt, Oppegard/leysen, Kjolo, Bakayoko en Fofana kunnen wel al de overstap maken. Misschien Nassoh er nog bij. Veel slechter zal het niet gaan. Het geld wat je overhoudt aan salaris van al het dood hout kan je dan steken in de genoemde keeper, LB en CM.
 
PSVparasiempre
 
2
5 februari 2022 om 22:29
De club is ziek. Toon is onzichtbaar. De Jong is een faalhaas en Schmidt kan beter vandaag nog opstappen. Grote schoonmaak in de zomer graag. Weg moeten: Drommel, Mvogo, Muller, Max, Mwene, Ginkel, Boscagli, Gotze, Zahavi, Bruma en Doan. Scheelt een hoop salaris en dan opnieuw bouwen
 
gomes1psv
 
0
6 februari 2022 om 02:37
Ik vind Boscagli best een aardige speler en wijt het vormverlies van Max ook aan het spelsysteem en de corona waar hij van te leiden heeft gehad, maar de rest voldoet inderdaad gewoon niet. Maar verder staat er veel te gebeuren inderdaad en moet PSV korte metten maken met een hoop spelers. Mvogo, Zahavi en Thomas lopen (gelukkig) sowieso uit hun. contract en Van Ginkel kun je gewoon niet aanmerken als basiswaardige speler. Gotze valt eveneens teveel tegen om hem voor zijn salaris nog bij de club te willen en zowel Teze als Mwene geldt dat ze nooit het niveau van PSV zullen ontstijgen. Bruma, Gutierrez, Doan en Baumgartl zal de club tegen elk aannemelijk bod verkopen, Romero is fysiek helaas ongeschikt en ik denk niet dat de club per se zal willen verkomen dat Carlos Vinicius en Mauro de club verlaten, terwijl Gakpo en Sangaré vrijwel zeker en om andere redenen weg zullen gaan. Een leegloop van apocalyptisch niveau, waar hopelijk John de Jong en Toon Gerbrands ook deel van uitmaken. Met zo'n €75-100M transferinkomsten in het vooruitzicht en talloze vacatures, is het cruciaal voor de komende jaren hoe de club komende zomer zijn selectie opnieuw opricht. Mijn advies: zet vooral groeikapitaal op het veld dankzijn doorstroom van eigen talent, aangevuld met jonge spelers met rek van buitenaf, ondersteund door een handvol routiniers die écht de fitheid en leiderschap hebben om van meerwaarde te zijn. Hoe moeilijk kan het zijn? In plaats van een ballenvanger-in-opleiding of een gehuurde bankzitter van Leipzig kun je toch gewoon een volwassen keeper ophalen die wel volop speelt op niveau. Anderlecht mag dan in aanzien gedaald zijn, maar de druk zal er niet minder zijn. Voor €6M zullen ze Hendrik van Crombrugge(28, 1m88) niet weerhouden een transfer naar Nederland te maken en heeft PSV een uitstekende keeper de komende vijf jaar. Achterin zijn Teze en Mwene op zijn best stand-ins. Met zijn potentie en betere spelers om hem heen denk ik dat PSV gewoon Shurandy Sambo het vertrouwen moet geven volgend jaar. Jenson Seelt acht ik nog niet rijp genoeg om tot Psv's eerste vier verdedigers te horen, waar met alleen Boscagli, Ramalho en Obispo een basiswaardige verdediger tekort komt. PSV werd al eens in verband gebracht met Cesar Montes van Monterrey, 24 jaar, 1m94 en 19 interlands voor Mexico: kun je voor €8M gerust halen. Intussen zou ik erop vertrouwen dat Max zijn vormdip overkomt en Mauro een waardevolle stand-in blijft. Een vertrek van een van hen kun je in de breedte opvullen met Fredrik Oppegaard. Op het middenveld blijf Joey Veerman eenzaam achter, samen met breedte-talent Richard Ledezma en Marco van Ginkel en Mario Gotze, twee routiniers die te weinig brengen. Het lijkt zonneklaar dat PSV Quinten Timber (20 jaar, €5M) haalt ter vervanging van Sangare. Daarnaast zou het van wijsheid getuigen om aanvullend nog jong toptalent aan te trekken als groeikapitaal. Wanneer de geruchten waar zijn over beide Boca-talenten zou PSV met Cristian Medina (19 jaar, €8M) en Alan Varela (20 jaar, €8M) goud in handen hebben. Hetzelfde geldt voor hun collega en toptalent Exequiel Zeballos (19, €9m), die naar verluidt al werd gezien als vervanger van Gakpo. Daarachter zou PSV er goed aan doen Vertessen als tweede optie te ontwikkelen tot naar binnen trekkende linksbuiten, want als centrumspits biedt ie in eerste instantie te weinig effectiviteit. Met Vinicius (twee jaar huurcontract) en Fofana als toekomstige talent heb je als spits nog een nieuwe speler nodig. Al eerder gescout door PSV, keerde José Macias (22 jaar, transfervrij te halen) terug van een teleurstellend verblijf bij Getafe naar... Chivas Guadalajara, partner van PSV en daarmee geen onlogische keuze om de goalgetter een tweede kans in Europa te bieden. Op rechtsbuiten zijn Madueke en Bakayoko ideaal als dubbele bezetting. Het is een groffe inschatting, maar volgens mij kun je met gerichte aankopen die nu sportief en in de toekomst financieel de ambities kracht bij zetten, met een investering van zo'n €50M en doorstroom van 4 tot 5 talenten uit Jong PSV een heel aantrekkelijke selectie op poten zetten. Wat gek klinkt, maar gezien de beoogde inkomsten heel goed mogelijk zou moeten kunnen zijn.
 
Cas1
 
2
5 februari 2022 om 22:45
Wie zal Schmidt opvolgen? Trainer van Az Vitesse Feyenoord of een andere Duitser? Verder komt er niemand in aanmerking Gerbrandts blijft rustig zitten.
 
Cas1
 
2
5 februari 2022 om 22:45
Wie zal Schmidt opvolgen? Trainer van Az Vitesse Feyenoord of een andere Duitser? Verder komt er niemand in aanmerking Gerbrandts blijft rustig zitten.
 
Soccerfan_1
 
8
5 februari 2022 om 22:46
Schmidt in de kleedkamer...... Give the cup to them...today!!!! Mvogo.... "ok"
 
Krotekoker
 
3
5 februari 2022 om 22:47
Was geen topper toch? Good luck Psv.
 
PSV-Hose
 
1
5 februari 2022 om 23:09
Vindt het sneu, maar wordt gewoon tijd dat supporters hun onvrede uiten op de herdgang. Zo werd Fred Rutten ontslagen en nam Cocu het werk over. Met beter voetbal en 2 schalen . Ook nu is het voor Cocu de ideale moment om in te stappen.
 
Iseldiroed
 
4
5 februari 2022 om 23:16
Psv was echt slecht onder Cocu. Werd snel geroepen om zijn ontslag. Had op het einde geluk met een aantal goede spelers en wat geluk in de uitslagen. Geen trainer die een club beter maakt. Neemt niet weg dat je iemand als cocu wel succes zou wensen. Lijkt helaas echt tekort te komen.
 
JanMetDeKorte
 
1
5 februari 2022 om 23:16
Waarschijnlijk vindt Schmidt wel weer dat de scheids tegen hem floot en dat hem geen enkele schuld te verwijten is..... maar ja, leuk te zien dat die supporters die altijd overtuigd waren van hem, nu ook beginnen te morren.
 
50pMaroc
 
0
5 februari 2022 om 23:16
Gewoon voorsorteren op de toekomst. Delanghe voor de leeuwen gooien. Durf te wedden dat Maxime geen blunders zal maken. Toch een toptalent en Drommel lekker 2de keeper laten. Mvogo mag per direct terug naar Leipzig. Ik vond hem een prima gast maar dat zeiken om speeltijd heeft blijkbaar niet gezorgd voor enig gevoel van concentratie. Oftewel, PSV heeft meerdere grote talenten voor de goal. Delanghe is het verst van deze talenten (mueller, Bodak en Peersman zijn nog niet klaar voor het 1ste) dus meest logisch als hij zou gaan spelen. Maar ja, ik ben natuurlijk geen HC van Psv....
 
Tillywood
 
2
5 februari 2022 om 23:18
Je gunt niemand zo'n fout, maar de trainer Smidt wel.
 
Robert Oost
 
0
6 februari 2022 om 00:32
Weg met die smidt! Ik zou gaan voor fraser met van nistelrooij 2 jaar. En dan kan Ruud het alleen overnemen
 
tursten
 
4
6 februari 2022 om 00:48
Niet om het één of ander, maar dit was toch geen blunder? Eerder een ongelukkig moment voor de keeper, waarbij Aboukhlal de bal net niet toucheert waardoor de bal opeens veel hoger opstuit
 
gomes1psv
 
2
6 februari 2022 om 01:45
Klaar. Over en sluiten. Dit gaat PSV niet meer goedmaken; Ajax wordt lachend kampioen vrees ik opnieuw. Dat het probleem van Psv's voortdurende wanprestaties op de lange termijn dieper liggen dan de tekortkomingen werd vandaag duidelijk. De Duitser had helemaal geen gekke opstelling gezien het materiaal dat hij heeft, maar het is gewoon te onbetrouwbaar wat hij tot zijn beschikking heeft. Toen Schmidt half augustus verklaarde dat zijn club nog zeker vier versterkingen zou halen en ook zijn wens om een waardige centrumverdediger erbij te krijgen zag stranden, zal hij zijn conclusies hebben getrokken. PSV pakt gewoon niet door, investeert te weinig en vergroot daarmee de kloof met Ajax. Niet alleen maakt het verkeerde keuzes om voor bepaalde transfers te kiezen, maar faalt het ook om niet voor transfers te kiezen die eerdere mislukkingen kunnen weggummen. Davy Propper was geen onmisbare speler, maar daar legde De Jong prioriteit om binnen drie dagen Veerman vast te leggen. Intussen wordt totaal uit het oog verloren dat PSV geen spits heeft die garant staat voor goals en wil de club alleen een centrumverdediger huren om Ramalho te vervangen, terwijl nota bene targets Nathan Phillips en Anel Ahmedhodzic door Bournemouth en Reims gehuurd zijn! Dat PSV nu met twee aantoonbaar zwakke keepers in zijn maag zit spant wel de kroon. Ik vrees dat PSV gewoon doormoddert onder Gerbrands, maar elke gezonde en ambitieuze topclub zou met een te verwachten leegloop de selectie niet laten beademen door een TD met zo'n slechte adem op de transfermarkt. For godsake, laat iemand van de RvC alsjeblieft opstaan, Gerbrands de wacht aanzetten om in te grijpen of hem zelf zelfs te vervangen. Middelmaat zoekt middelmaat, dus stuur De Jong, Vennegoor en de huidige scoutingstaf weg die slechts garant staan voor geldverspilling. Wees kritisch op ervaring en diversificatie binnen de scouting, investeer in hun komst en breidt het aantal scoutingsplaatsen uit, in aantal en in termen van locatie. En zet een TD aan het roer die zelf een netwerk meebrengt, in plaats van een onervaren jaknikker die wel kan voorspellen waar zijn scouting mee op de proppen komt elke keer. PSV staat voor een leegloop komende zomer. Gakpo en Sangare gaan minstens €60M in het laatje brengen terwijl Doan, Bruma, Gutierrez en Baumgartl zo'n €20M zullen opleveren. Zowel deze inkomsten als de plekken die ze vrijmaken, geeft kansen. Maar niet als je de sleutels van een topclub weer aan de mensen geeft die daar helemaal niet het niveau voor hebben. Dat is een risiconiveau waar geen verzekering voor bestaat!
 
Shikor
 
0
6 februari 2022 om 02:23
Psv verliest door die achterlijke trainer. Waarom zijn we in Nederland zo gek op Duitsers? Drommel was niet geweldig maar mvogo heeft nooit laten zien beter te zijn. Gotze leuk voor de foto maar had liever ihattaren. Daar kon je als PSV nog geld aan verdienen en eigen jeugd. Mwene gehaald tewijl Teze beter is en eigen jeugd. Van ginkel laat onder hem niks zien. Propper heeft er geen zin meer in. Max laks is voorbij gelopen door heracles niveau middenvelder mauro Jr. 3e en 4e keus guti en doan staan basis als t kan. Er zit een 2e madueke op de bank met bakayoko maar die mag niet meedoen. We hebben n afgekeurde Israëliër en Braziliaan als spits. Had dan Lammers terug gehaald. Ik heb nog nooit zo`n rotzooi gezien. Gelukkig is hendrix niet terug gekomen dat zou het compleet maken. Alles word naar de hand van deze trainer gezet en we hebben n fruitschaal gewonnen. Roger bedankt
 
BvK0297
 
0
6 februari 2022 om 03:40
Volgens mij raakten de speler van az de bal nog met onderkant van zijn voet. En dit was hoe dan ook een goal geweest want als die op de lijn bleef eas het 2 tegen 1. Als die op de bal dook had die wasrschijnlijk speler van az geschept en penalty.. vraag me eerder af hoe de verdediging op einde va de wedstrijd hun keeper nog in zo een situatie laat komen 2 man helemaal vrij achter je laatste linie
 
DunzelDemfries
 
1
6 februari 2022 om 08:59
Misschien Unnerstall maar terughalen
 
Beastman
 
0
6 februari 2022 om 10:04
Ik zie veel PSV sentiment hier dat alles slechter dan slecht is. Ik vind het allemaal wel meevallen. Twee keer op rij ongelukkig verloren ja. Wel/niet uit en een ongelukkige stuiter (vind het niet meteen een blunder want Aboukhlal raakt m). Meteen moet alles en iedereen het raam uit inclusief de trainer en de halve selectie en het halve bestuur. Zo ver staat Psv niet achter toch? Voor hetzelfde geld speel je twee keer gelijk en is alles nog open. Wie weet verliest Ajax vandaag ook. Dat is voetbal.
 
jeroenimo8
 
0
6 februari 2022 om 10:22
Puur als momentopname lijkt het me overdreven maar je kunt niet ontkennen dat PSV weliswaar makkelijk wint van de kleintjes maar ze gaan met de billen bloot in Europa en winnen geen enkele topwedstrijd in Nederland. Als je je neerlegt bij een tweede plaats in Nederland en Conference League/europa League voetbal is het prima maar mag die lat wat hoger?
 
PSVparasiempre
 
0
6 februari 2022 om 11:54
Zo zit het niet in elkaar. PSV verliest al twee jaar alle toppers en elk duel waar het er echt om gaat. Denk aan Benfica en Sociedad. Het team zit vol met zwakke plekken en tegen betere tegenstanders is er altijd wel 1 die een blunder maakt. De ene keer is dat Drommel, dan Mvogo en de volgende keer Mwene. Dit is PSV-onwaardig. Grote schoonmaak in de zomer graag, inclusief de directie.
 
Cas1
 
0
6 februari 2022 om 10:34
Letsch halen krijg je Bazoer er gratis! Bij Pascal Jansen halen komt net als gerbrand ook van Az Maar eigenlijk moet je dit aan de nieuwe directie overlaten Het kan niet zo zijn dat ze mogen blijven zitten!