'PSV was niet meer dan welwillende figurant in de Camp Nou Experience'
Woensdag, 19 september 2018 om 09:40

Ondanks dat PSV een acceptabele wedstrijd op de mat legde in het Camp Nou, ging de ploeg van trainer Mark van Bommel met 4-0 onderuit tegen Barcelona. Grote man aan de zijde van de Catalanen was Lionel Messi, die drie keer tot scoren kwam. De ochtendkranten wijzen vooral naar het verschil in kwaliteit en ervaring tussen beide ploegen.

'Pak rammel van de beste', kopt De Telegraaf. "Op geheel eigen wijze organiseerde Messi een welkom terug-feestje voor PSV in de Champions League", schrijft de krant. "De Argentijnse superster wees FC Barcelona de weg tegen de landskampioen van Nederland, die zich lang kranig weerde in Camp Nou. Uiteindelijk stond er toch 'gewoon' 4-0 op het scorebord. Daar hoefde PSV, dat niet als een grijze muis over het veld liep, zich niet voor te schamen. Al liet het de uitslag in de slotfase toch hoog oplopen."

"Het was te wijten aan het verschil in kwaliteit, aan ervaring ook, dat PSV de das omdeed in Barcelona", vervolgt het ochtendjournaal. "Een allesbehalve verrassende conclusie na de eerste Champions League-ontmoeting, waarin het elftal van Mark van Bommel ondanks de hoge score toch liet zien geen modderfiguur te hoeven slaan in de poule des doods met ook nog Tottenham Hotspur en Internazionale."

"De manier waarop PSV zich de eerste 75 minuten presenteerde zal trainer Mark van Bommel het nodige vertrouwen geven voor de volgende wedstrijd, begin oktober in Eindhoven tegen Internazionale", zo concludeert het Algemeen Dagblad. De krant zag dat PSV 'gedisciplineerd en gegroepeerd' speelde. "Bij balverlies van de Catalanen schakelden de Brabanders rap om en probeerden ze de snelheid van Hirving Lozano en Steven Bergwijn te benutten."

"Barcelona, lang de meester van het combinatievoetbal, de koning van de grote rondo, is getransformeerd tot een sluw uitgekookt geheel dat parasiteert op plotse versnellingen, afgewisseld met wat goddelijke momenten van grote regisseur en tegenwoordig aanvoerder Lionel Messi", zag de Volkskrant. "Lang leek het bij dat hoogtepunt te blijven. PSV offerde geen extra man op aan Messi. Linksback Angelino was zelfs lang op weg naar een uitstekend rapportcijfer, geholpen door de bedrijvige controleurs Hendrix en Rosario."

"Vooral door hun lef en loopvermogen kregen Lozano, Bergwijn, De Jong en Pereiro in verschillende fases van de wedstrijd allen wel een keer vrijuit vuren van een meter of twintig", vervolgt de krant, die wijst op het kwaliteitsverschil. "Barcelona wist dat de doelpunten zouden vallen, daarvoor is het kwaliteitsverschil domweg te groot. Met name het defensiecentrum Schwaab/Viergever oogt te traag en broos voor dit podium."

"PSV was niet meer dan welwillende figurant in de Camp Nou Experience van ruim zeventigduizend toeschouwers die zich vergaapten aan het spel van FC Barcelona", schrijft het NRC Handelsblad. Volgens de krant moet PSV 'lering zien te trekken' uit de start van de Champions League. "Voor PSV is de Champions League in de praktijk niet meer dan een leerproces. Het zou al een wonder zijn als de club via een derde plaats door zou mogen bekeren in de Europa League."

"Zo waan je je niet kansloos om in Camp Nou een resultaat te halen en zo incasseer je een ruime nederlaag", zo luidt de conclusie van Trouw. "Het overkwam PSV in de eerste groepswedstrijd van de Champions League tegen Barcelona. Aan de hand van Messi boekte de thuisclub een op het oog normale overwinning, toch gaven de uiteindelijke cijfers (4-0) een enigszins vertekend beeld. Tot een kwartier voor tijd mocht PSV hopen op een punt."

Het Eindhovens Dagblad zag dat een 'geniaal moment' van Messi in eerste instantie het verschil maakte. "Na zeventig minuten werd dan toch het grote verschil tussen de top van de Eredivisie en de mondiale grootmacht duidelijk. Het geruime tijd zorgvuldige en niet eens onaardig spelende PSV moest in Camp Nou dan toch een forse nederlaag slikken. Vooraf gezien de krachtsverhoudingen geen irrealistisch scenario, maar de score had minder hoog hoeven oplopen."

'De obsessie van Messi met de Champions League is begonnen', kopt Marca. "De Nederlandse kampioen werd weggeblazen door het spel van Messi. Het is duidelijk dat hij al jarenlang nog een Champions League wil winnen, maar de afgelopen seizoenen speelden niet de juiste spelers om hem heen. Daar is afgelopen zomer verandering in gekomen", concludeert de Spaanse krant. Ook AS schrijft over het uitstekende optreden van de Argentijn.

"Hij stopt niet met het breken van records. Dankzij zijn drie doelpunten is Messi nu de speler met de meeste hattricks in de geschiedenis van de Champions League", weet het ochtendjournaal te melden. Mundo Deportivo zag dat PSV het aardig deed in het Camp Nou. "De beste speler ter wereld maakte het verschil. Zolang het 1-0 stond, heerste er onzekerheid, want het agressieve PSV toonde lef en veel inzet. Door fouten in de verdediging werd het alsnog een grote uitslag."

Meer nieuws
   
15:26
15:26
Öztürk spot opvallende uitblinker in Serie A: 'Ik zag dit niet in de Eredivisie'
0
   
14:34
14:34
VZ Kort: FC Utrecht langer door met routinier Jens Toornstra
77
   
14:18
14:18
Eredivisie-clubs opgelet: Tjaronn Chery komende zomer op te pikken
13
   
13:54
13:54
'Zoekend Ajax en PSV sturen scouts af op Europese halve finale'
19
   
13:30
13:30
Genadeloze Carragher adviseert speler van Man United te stoppen met topvoetbal
69
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
Zizoulogy
 
48
19 september 2018 om 09:49
Zo een vernedering was het ook weer niet. PSV had best 1x kunnen scoren en eigenlijk tot die vrije trap was er vrij weinig aan de hand voor Psv. Die verheerlijking van barcelona is een klassiek staaltje van de media. Andere ploegen die meer snelheid en stootkracht voorin hebben gaan het barcelona echt wel moeilijk maken. En PSV moet dit soort wedstrijden gewoon de rust zien te halen met 0-0. Een goal krijgen uit een standaard situatie is nog pijnlijker en toen gingen de kopjes wel een beetje hangen helaas.
 
The_best-1
 
29
19 september 2018 om 09:55
Noem is een club die het niet moeilijk zou krijgen tegen een topploeg met snelheid en stootkracht voorin? PSV komt natuurlijk tekort voor Barcelona, en Barcelona speelde ook niet top. Je zag wanneer de bal snel rond ging dat PSV aan het zooeken was. Tempo was laag en PSV kreeg de tijd om georganiseerd te verdedigen. IK denk als Barcelona op achterstand kwamen dat zij echt tempo in de wedstrijd hadden gegooid.
 
falcao
 
19
19 september 2018 om 09:55
PSV deed het inderdaad best goed. Maar ben ik nou de enige die het weggeven van die vrije trap op die positie zo typisch Nederlands vind? Daarnaast lijkt het erop dat zo'n bal er tegen een Nederlandse ploeg altijd ingaat. Je kunt de klok er op gelijk zetten.
 
The_best-1
 
9
19 september 2018 om 10:02
Thja, hij was te laat en als hij hem niet neerhaalde dan was het een goal. zij hadden hem op de middenlijn moesten neer halen. Geel hebben ze toch gepakt. Messi die schiet de vrijtrappen beter dan penaltys dan weet je hoelaat het is als hij vanaf die plaats mag aanleggen.
 
Japie_Krekel
 
13
19 september 2018 om 10:08
@falcao wat denk je van die goal van Dembele? 2 man staan er bovenop en hij speelt ze weg met 1 kapbeweging en krijgt alle tijd en ruimte om die beweging uit te voeren tussen 2 man in. daar had bv een Hendrix allang moeten ingrijpen
 
Sanderr
 
23
19 september 2018 om 10:25
Typisch Nederlands ja, Messi mag bij de helft van de wedstrijden in La Liga ook weleens aanleggen van vlak buiten de zestien hoor, dat zijn toch echt allemaal Spaanse ploegen, geen Nederlandse. Het enige wat hier typisch Nederlands is is dat gejengel over 'dit gebeurt alleen bij Nederlandse ploegen'... Bullshit, teams uit alle landen, zelfs uit toplanden, maken weleens zo'n fout. Tegen Barca uit een wedstrijd zonder persoonlijk fouten spelen is nagenoeg onmogelijk. PSV deed best leuk mee en tot de vrije trap had Barca inderdaad nog weinig gecreëerd. Barca uiteindelijk een maatje of wat te groot maar dit was te verwachten..
 
thucan
 
3
19 september 2018 om 10:33
Dat is wat ervaring op dat niveau doet. De enige manier om die ervaring te krijgen is die wedstrijden ballen op dat niveau en ze zeer goed analyseren met de ploeg. Nieuwe afspraken en een nieuwe wedstrijd in. Dit is een zeer goede leerschool voor de ploeg.
 
AbuBakr
 
29
19 september 2018 om 10:00
Waar ik het meest om moest lachen was toen Viergever zei dat we moet vol vertrouwen het veld op gaan en van Bommel had het over accentjes?? Haha dit is geen Ado waar je tegen speelt. Zelfs met 9 man zou Barca psv helemaal wegspelen. Het is natuurlijk geen schande maar ik begrijp niet waar al die redenaties vandaan komen dat PSV opeens zou gaan stunten daar. Doe is even normaal mensen zolang Messi speelt is Barca elke wedstrijd topfavoriet thuis. Laatstaan tegen clubs als PSV
 
FrankRami
 
18
19 september 2018 om 10:09
Nou nou, psv was grotendeels van de wedstrijd gewoon beter, Barca kwam er amper doorheen en Psv kwam er goed uit op de counter. Over 90 min heeft Barca miss verdiend gewonnen, maar als Psv ook maar 1 kans had benut voor de 2-0, dan was een 1-1 helemaal niet zo raar geweest!
 
Japie_Krekel
 
41
19 september 2018 om 10:18
@frankrami maar wat maakte PSV beter dan? PSV moest echt moeite doen om een paar kansjes te creeren waar dat Barcelona een stuk makkelijker leek af te gaan iedere keer dat ze besloten om even aan te zetten. ze hebben 75 minuten prima stand gehouden maar er is geen moment in de wedstrijd geweest dat ik dacht hier gaat PSV punten pakken
 
Litmanen86
 
13
19 september 2018 om 10:18
Abu. Barça zou PSV zelfs met 9 man helemaal weg spelen? Ik mag hopen dat je niet serieus bent, want dat slaat nergens op. Je kan nog zulke goeie spelers hebben, met 2 man extra kun je het als team echt niet meer belopen. Bij PSV voetballen geen koekebakkers, die spelen dat dan gewoon uit en halen die overwinning binnen. Als je daar anders over denkt, heb je vermoedelijk zelf nooit gevoetbald.
 
Sanderr
 
36
19 september 2018 om 10:28
Grotendeels van de wedstrijd gewoon beter? Wauw je zit echt nog in je droomwereld maat.. PSV deed leuk mee het eerste half uur en kreeg, geheel tegen de verwachtingen in, nog een paar kansjes zelfs. Maar beter zijn ze absoluut geen seconde geweest hoor. Ter Stegen had zijn handschoenen niet eens aan hoeven doen in de eerste helft. 4-0 is geflatteerd, 1-1 was nóg geflatteerder geweest.
 
grasveld7
 
36
19 september 2018 om 10:31
@frank ``psv was grotendeels van de wedstrijd gewoon beter`` Lol, welke wedstrijd heb jij in godsnaam gekeken? PSV is letterlijk geen minuut de betere ploeg geweest, op wat kleine plaagstootjes na hebben ze alleen maar in de eigen 16 gestaan en de bal na 5 keer rondspelen weer ingeleverd.. Ze hebben gedaan wat ze konden en het is absoluut geen schande, maar kom hier niet verkondigen dat PSV de betere ploeg was. Verdient verloren tegen een topclub dat zelf niet eens overtuigend speelde en zelfs nog verder weg liep na een rode kaart.
 
-Riciotto-
 
2
19 september 2018 om 11:13
Wat Barça beter maakt? Nou een paar honderd miljoen + Messi?
 
Frans77
 
5
19 september 2018 om 11:16
Je moest het meest lachen over het feit dat Viergever zei dat ze met vol vertrouwen het veld op moesten gaan. Serieus, daar moet jij het meest om lachen. Wanneer had je niet het meest gelachen? Als Viergever gezegd had, jongens, we moeten met bibberende knieën het veld op lopen? Natuurlijk moet je met vertrouwen het veld op gaan, het is heus niet zo dat Viergever Barca onderschatte ofzo.
 
Voetbalgod79
 
8
19 september 2018 om 11:43
@frankrami wanneer was psv beter snap niet dat je niet gewoon kan nzien dat Barca geen 100% heeft gegeven nergens voor nodig. In de 40e min was PSV al dood op na rust ging het iets sneller en zag je meteen hoeveel fouten psv maakte. Barca rolt PSG City Madrid ook gewoon op ploeg is goed en hoort samen met madrid bij de top van de wereld. PSV gaat helemaal niets doen tegen Barca niet gisteren ook niet in de thuis wedtrijd
 
stefano360
 
3
19 september 2018 om 12:10
@sanderkoevoets Niks aan toe te voegen! Ik zou kansjes eerder verwoorden als kansen, maar dat is wellicht omdat ik Psv supporter ben.
 
Sanderr
 
7
19 september 2018 om 12:21
Vooruit inderdaad, kansjes klinkt wellicht wat te min. Ondanks dat er geen enkele poging op doel was had je met die poeier van Pereiro en dat bekeken balletje van Bergwijn toch 2 redelijke kansen inderdaad, met een beetje geluk vliegt er zomaar 1 in en dat zou ook niet onverdiend zijn. Dan was Barca waarschijnlijk wel opgeschakeld naar standje leip als PSV de voorsprong had gepakt, dat zou waarschijnlijk dus ook weer problemen opleveren. Enfin, al met al een aardige pot van PSV vind ik (blijft raar om te zeggen met een 4-0 eindstand) maar de individuele kwaliteit van Messi doet je gewoon de das om. Geen man over boord, 0 punten in Camp Nou was ingecalculeerd, nu hopen dat je kan verrassen tegen Internazionale thuis!
 
forevermessi10
 
5
19 september 2018 om 12:50
Weet niet welke wedstrijd jij gezien heb. Volgens mij had Barca 70% bal bezit en dat jij PSV beter vond spelen slaat echt werkelijk nergens op. Barca speelde niet eens op 80%.
 
The_best-1
 
23
19 september 2018 om 09:50
Nou het is geen schande te verliezen van Messi. Messi speelde vaak grote jongens kapot. Die man ademt voetbal en voert het tot in de perfectie. Je zag duidelijk wanneer hij ging aanzetten dat er iets moois van uit kwam. kijk naar die laatste twee goals, in een keer was hij weg. Verdediging van PSV is niet werelds verdediging, maar toch hebben ze knap stand gehouden. wat mij ook verbaast is dat Messi meer vrijtrappen scoort dan penalty's
 
BVRCV
 
14
19 september 2018 om 10:08
PSV heeft verloren van Barcelona. Zelfs zonder Messi waren ze hier met minimaal 2-0 naar huis gestuurd. Op elke positie staat er gewoon iemand dien 2-3x beter is bij Barcelona. Kijk dat hoogstandje van Dembélé als voorbeeld.
 
Fernando Gago
 
1
19 september 2018 om 10:26
Lijkt inderdaad flink op vrije trappen te trainen aangezien de meeste vrije trappen gevaarlijk zijn de laatste jaren. Zelfs scherper dan zijn concurrent in Italië.
 
Wijngaard
 
3
19 september 2018 om 10:46
Hij schiet ook veel meer vrijtrappen dan penalty’s hé. De meeste vrije trappen schiet Messi en vaak zeer scherp, terwijl hij ook nog wel eens een pelalty aan iemand anders over laat.
 
ajaxmwforever
 
57
19 september 2018 om 09:54
Wat een negativiteit. Barca speelde thuis, dat maakt een gigantisch verschil. Ze kloppen zelfs clubs als psg met gigantische cijfers of real een aantal jaar geleden. Ik zie psv zo maar punten pakken als ze zelf thuis spelen. Als die vrije trap er bovendien niet was in gegaan werd het een heel ander verhaal. Messi zorgt voornamelijk voor kwaliteit van Barca. En het slap geouwehoer dat we mijlenver achterliggen op de top, slaat ook nergens op. Ten eerste is het niets nieuws en ten tweede kan je zoiets toch niet baseren op 1 wedstrijd. Ajax speelt ook allerlei clubs van de mat in eigen huis, liggen we dan ook mijlenver voor op België en Oekraïne?
 
baradona
 
5
19 september 2018 om 09:59
Met dit verschil dat ze tegen PSG moesten en dus volle bak speelde, daar was nu gelukkig maar overduidelijk geen sprake van.
 
thucan
 
4
19 september 2018 om 10:37
Als zij volle bak spelen, komen er ook meer ruimtes he.. Het is gewoon heel simpel en dat realisme was er bij de meesten echt wel hoor, Barca is een paar maatjes groter en daar kun je bijna niet van ze winnen. Volgende wedstrijd weer proberen bij te schaven in het naïeve verdedigen, kan t alleen maar beter gaan. Voor hetzelfde geld vlieg je er 6 keer kansloos vanaf, maar heb je genoeg stof om te schaven en bouw je verder. Prima zo, zondag weer knallen!
 
Kevin1989
 
5
19 september 2018 om 10:04
@ajaxmwforever realistische reactie!
 
Ijsmuts
 
7
19 september 2018 om 10:20
@ajaxmwforever; verschil is dat ajax incidenteel dergelijke clubs ondersteboven speelt... dus nee, we liggen niet mijlen ver voor op die landen.
 
ninjakai
 
4
19 september 2018 om 12:00
Incidenteel. Ik zou de onderlinge resultaten van Ajax en Belgische clubs eens gaan bekijken. Dat is echt structureel. Toch zeggen we niet dat België mijlenver achter ligt op de eredivisie. Wat veelal verkondigd wordt is dat de Nederlandse topclubs net wat beter zijn dan de Belgische, maar dat de top in België breeder is. Maar wint Barca van PSV dan liggen we direct weer mijlenver achter op la liga, Bundesliga en noem het maar op en zou van als die competities het complete linkerrijtje meedoen voor het kampioenschap in de eredivisie. Dat is echt niet zo. Betwijfel zelfs of het gehele linkerrijtje van de premier mee zou doen voor het kampioenschap in Nederland en bij die andere competities wordt het ook al heel snel anders voor clubs die buiten de top vijf a zes vallen. Zo verschrikkelijk slecht zijn de topclubs in de eredivisie namelijk niet. Helaas hebben we er slechts twee, maar die twee zijn van bal op het dak niveau. Ja beide hebben wanprestaties geleverd, maar net zo goed hebben beide recentelijk prestaties geleverd om trots op te zijn. Beide zijn naarstig op zoek naar aansluiting met de Europese subtop, maar dat is echt veel dichterbij dan vele willen doen geloven. PSV gisteren ook. Ze gingen er niet vanaf als een stel amateurs. Na 75 minuten was het op, en toen er gewisseld moest worden was het klaar. Maar dat is logisch bij de echte top is de bank net zo sterk als de basis. Voor suptop is dat nauwelijks haalbaar. En dan nemen we geeneens mee dat zowel bij Ajax als bij PSV de gedroomde eerste spits langdurig geblesseerd is en dat beide zonder echt wel degelijke prestaties neerzetten. Dat afbreken van onze topclubs moeten we lekker aan het buitenland over laten. Dat hoeven we zelf niet te doen.
 
Ijsmuts
 
1
19 september 2018 om 14:08
Tsja... Ik geloof dat je gemakshalve voorbij gaat aan het feit dat wanneer Ajax wint van bijv Anderlecht of Luik, dat wordt gezien als een goede prestatie. Barca won gisteren op halve kracht van Psv... dat is het verschil in mijlen. We hebben recent prestaties neergezet waar we trots op mogen zijn... ook die zijn incidenteler (psv overleeft de poulefase in de cl en ajax haalt de finale van de europa league) dan het vele falen wat er plaatsvindt. Zolang het incidentele uitschieters betreft, mag je je nog lang niet meten met een hoger niveau.
 
Janta
 
5
19 september 2018 om 10:26
Als, als, als, ze gaan er in tegenstelling tot PSV gaan ze er bij Barcelona wel in en dat is nou net die klasseverschil die ze in huis hebben. Ook in Eindhoven zal Barcelona zijn eigen spel blijven spelen en het is dan te hopen dat Barcelona al geplaatst is waardoor ze met een "B" elftal komen.
 
Frans77
 
5
19 september 2018 om 11:20
Juist, daar heb je gelijk in. Elke kans van Barca gaat erin en dat heeft inderdaad met klasse verschil te maken. Zo eerlijk moeten we zijn. We hebben zelf ook best wat kansjes gekregen, maar die gingen meters naast of over. Oooh wat had ik graag die pegel van Pereiro in de kruising zien vliegen!
 
-Riciotto-
 
2
19 september 2018 om 11:14
Dat duel met psg klopte niks van, daar zat echt wel een luchtje aan
 
Voetbalgod79
 
2
19 september 2018 om 11:45
wat voor luchtje PSG is poep joh kom op man
 
Tornado72
 
31
19 september 2018 om 09:56
Het zag er leuk uit maar je ziet als Barcelona even gas geeft dat Psv eigenlijk kansloos is. Barcelona heeft een leuke training gehad en de spelers van Psv een mooi uitje. Barcelona uit is natuurlijk ook niet de wedstrijd waar Psv de punten moet halen.
 
-Riciotto-
 
7
19 september 2018 om 11:16
Een mooie training? ... daar doe je psv echt mee te kort, niet voor niks dat het 75 min. Duurde voor de beslissing viel. PSV een mooi uitje? Ze hebben zich prima tegenstand geboden dus dat is onzin. 4-0 was geen juiste verhouding.
 
Tornado72
 
4
19 september 2018 om 11:27
Training is misschien wat overdreven maar Barcelona wist gewoon dat ze zouden winnen. Ook als Psv op voorsprong gekomen was had Barcelona zich geen moment druk gemaakt. Barcelona hoeft maar 1 versnelling op te schakelen en Psv gaat wankelen eventueel nog een versnelling erbij en Psv valt om. Barcelona heeft een relatief relaxt avondje gehad en zich niet overdreven hoeven inspannen....
 
baradona
 
13
19 september 2018 om 09:57
Het verschil was simpelweg te groot , en je ziet dat spelers die in de Eredivisie goed mee kunnen tegen dit soort ploegen gewoon tekort komen. Uiteindelijk bepaald geld gewoon de CL , als Messi zou willen koopt hij zelf Lozano en zet hem achter in zijn tuin om ballen terug te schieten naar zijn zoontjes. De laatste 8 kan je al jaren bijna blind invullen, met heel af en toe 1 verrassing. Gewoon richten op de 3e plaats en na de winter de EL in, zou al een top prestatie zijn.
 
Wouterke
 
5
19 september 2018 om 09:58
Niks om je voor de schamen. Het is gewoon de vervelendste wedstrijd uit de poule, tegen Barcelona had je beter kunnen spelen als ze zich al nagenoeg geplaatst hadden. Je ziet nu wel beter wie zich staande kan houden op dit niveau en wie niet. Angelino en Dumfries deden het bijvoorbeeld naar behoren, in tegenstelling tot het centrum. Rosario wordt steeds beter, Hendrix viel juist tegen en Perreiro is met zijn speelstijl niet geschikt voor dergelijke wedstrijden. Nu voorbereiden op Ajax.
 
-Riciotto-
 
0
19 september 2018 om 11:17
Tottenham uit is ook geen pretje
 
blackpool
 
10
19 september 2018 om 09:59
Zeker in de eerste helft heb ik geen één keer het idee gehad dat Barcelona op 100% speelde. Pas nadat de 1-0 iets te lang op het bord stond gaven ze even gas en klaar. Zelfs met 10 man werd er nog gescoord. Inter thuis zie ik PSV wel winnen. Ervan uitgaande dat Barcelona uit wint bij Tottenham is er niets aan de hand voor Psv.
 
Raubaht
 
12
19 september 2018 om 10:01
Leuk dat PSV aardig weerstand bood maar op deze manier ben je ook tegen Inter en Tottenham kansloos. De verdediging is sowieso te kwetsbaar en de Jong in de CL is een schande. Rosario wordt ook zwaar overhypt en komt simpelweg tekort voor dit niveau, daar moet je zo snel Guti voor in de plaats zetten. Die schat ik toch enkele klassen hoger in. Ik vind dat PSV in de CL met 5 verdedigers en 2 aanvallers moet spelen, dan maak je misschien nog kans op enkele puntjes. Vasthouden aan het huidige systeem is vragen om hetzelfde schandalige en kansloze afgang als Feyenoord vorig seizoen in de CL.
 
Japie_Krekel
 
3
19 september 2018 om 10:22
@rauhabt Schwaab en Viergever zijn idd een paar maatjes te klein voor de Champions League en Hendrix heb ik ooit geweldig zien spelen tegen Atletico en Cska Moskou maar gisteren was hij niet best
 
Ronaldooo77
 
3
19 september 2018 om 12:17
Raubaht Je zit er echt langs. De jong was klasse. Die heeft zeker 3/4 overtredingen mee gekregen tegen umtiti door goed afhouden van de bal (en umtiti geel aangesmeerd), waardoor er toch mogelijkheden ontstonden (eerste kans Pereiro bijv) en won denk ik 80/90 procent van zijn kopduels. Mee voetballen is niet zijn sterkste ding maar daar staat hij ook niet voor. Rosario komt net kijken en heeft zeker geen topwedsrijd gespeeld maar hij heeft wel degelijk lang stand gehouden tegen een van het beste middenveld van de wereld. Die komt er wel. En verdedigend stond het gewoon goed tot dat isimat erin kwam.
 
Jeroenn_O
 
11
19 september 2018 om 10:01
Tja... Barca op halve kracht omdat ze wisten het komt toch wel goed. Psv geen schot op goal gecreëerd dat is gewoon treurig. Ik snap die euforie daarom ook echt niet met Johan Derksen voorop. Is het al zo erg dat we tegrnwoordig blij moeten zijn dat het geen 6-0 is geworden?
 
Mexicanooo
 
5
19 september 2018 om 10:15
@jeroennn_o: oneens. Lozano heeft zelfs gescoord, maar stond buitenspel. Wees alsjeblieft even realistisch: tegen Barcelona thuis kan je geen winstpartij verwachten. Geen enkele Nederlandse club redt dat. Daarom is het knap hoe lang PSV die 0-0 vasthoudt en op welke wijze, eigenlijk uit het niets, die 1-0 valt. Was Barcelona beter? Jazeker. Maakte PSV er een saaie wedstrijd van? Uhuh. Toch vind ik dat je tegen de absolute top, waar Barcelona toe behoort, geen flater slaat als je met 3-0 of 4-0 verliest. PSV wordt bijvoorbeeld minder van het kastje naar het muurtje getikt dan Feyenoord vorig jaar tegen Manchester City. En Manchester City heeft een mindere status en minder materiaal dan Barcelona, ondanks dat zij 1 van de kanshebbers zijn voor de winst van de cup met de grote oren.
 
Jeroenn_O
 
9
19 september 2018 om 10:25
Je weet dat buitenspel niet telt? Ik ben ontzettend realistisch. Het was voornamelijk tegenhouden en degelijk spelen. Ik zeg ook nergens dat Psv even had moeten winnen. Als je na 70 min 1-0 op het scorebord ziet is het toch best zuur dat het uiteindelijk 4-0 is geworden. Zeker als je je bedenkt dat Barca nog even een paar keer scoort met een man minder
 
-Riciotto-
 
1
19 september 2018 om 11:22
Een paar keer? 1x scoren ze na de rode kaart van umtiti, maar ook dat zou niet mogen.
 
TILBURG013
 
3
19 september 2018 om 10:19
Tegen de beste club ter wereld nou wat treurig zeg. Ook genoeg positieve dingen om je aan vast te houden, verliezen ging je hier toch wel. Ajax had hier ook gwn dik verloren, kwaliteitsverschil is gwn veel te groot..
 
Mexicanooo
 
3
19 september 2018 om 10:07
Misschien toch liever reglementair met 3-0 verloren? Had je in doelpunten gescheeld. Om eerlijk te zijn heb ik me daar nooit in verdiept, haha. Misschien is de regelgeving omtrent niet op komen dagen in de Champions League anders dan in de competitie (dat zou goed kunnen hoor). Nee, maar even serieus: tegen dit Barcelona - met al die wereldsterren en een defensie die goed staat - speelde PSV aanvankelijk goed mee. Het is dat de 1-0 heel gemakkelijk (zo oogde het althans) gemaakt wordt door dat fenomeen Messi, anders had ik PSV een stuntje zien bewerkstelligen. Barcelona voetbalde aanvankelijk in een laag tempo, ook al lag dat deels aan de positionering van PSV (ruimtes klein houden, verdedigend compact staan en op de juiste momenten die ruimtes aanpassen aan de situatie). Ik zie in het spel van PSV de hand van een groot trainerstalent. Of misschien ligt het juist wel aan de tegenstander; Mark van Bommel kent Barcelona natuurlijk als geen ander, maar hij weet ook hoe hij er tegen moet spelen. Het is alleen zonde dat kwaliteit de doorslag geeft in dit geval.
 
TILBURG013
 
14
19 september 2018 om 10:14
Jezus wat een trieste mensen hier zeg. Overal lees ik negatieve dingen over psv en gelach. Wat hadden mensen verwacht dan dat PSV ff ging winnen? 95% van de clubs verliest in Camp Nou, PSG 2 jaar geleden nog met 6-1! Tot de 75ste minuut stond het maar 1-0. Ik ben als Nederlander trots op PSV ook al heb ik voor de rest niks met ze. Gelukkig zijn er ook Ajax supporters die wel realistisch zijn maar wat voor reacties ik gisteren heb gelezen, kom op zeg.
 
Jeroenn_O
 
5
19 september 2018 om 10:32
Moet je is kijken bij een wedstrijd van Ajax dan zie je dezelfde reacties hoor. Ik vind het gewoon zonde dat ze een 1-0 weggeven met een man minder. Psv heeft ook gewoon te weinig laten zien vind ik maja dat mag je niet zeggen want dan ben je gelijk negatief.
 
TILBURG013
 
3
19 september 2018 om 10:52
Nee dan ben je totaal onrealistisch en niet negatief. PSV heeft het gewoon beter gedaan dan ik had verwacht dat het dan nog 4-0 wordt in het laatste kwartier is jammer maar ik begon met 0 verwachting dus het kon nooit echt tegen vallen. Je moet niet vergeten tegen wie ze spelen hè.
 
memphisdepay
 
2
19 september 2018 om 10:53
Bij de rode kaart was het al 3-0 dus dat is onjuist. Natuurlijk ben je dan te negatief of niet realistisch want PSV maakt gewoon geen kans tegen Barcelona.
 
tubes
 
3
19 september 2018 om 10:40
Ik snap het ook niet. Dit is toch wat we allemaal vooraf verwacht hadden? Helaas is de uitslag wat hoog uitgevallen.
 
VoetbalPassie
 
0
19 september 2018 om 10:15
Barça als team was nou ook niet zo geweldig, het was eerder PSV tegen Messi en ik vraag me echt serieus af of dit Barcelona veel kan klaren zonder het fenomeen Messi?? Hij is Barcelona punt
 
JDG84
 
5
19 september 2018 om 10:20
Groot verschil is dat je op deze wijze, dus heel gegroepeerd en gaan voor de snelheid van de voorste, strakjes tegen spurs en inter niet kan. Daar zal je echt voetballend een oplossing voor moeten zoeken, want die gaan echt niet zo ruim staan als dat barcelona wel doet. Inter zakt ook rustig in straks, Spurs speelt behoudender dan Barcelona doet. Ik verwacht voor Van Bommel voor die wedstrijden een moeilijkere opdracht dan tegen barcelona. Tegen barca blijft het toch voornamelijk gokken en hopen.
 
JK-Ajax
 
0
19 september 2018 om 10:23
PSV had beter gekund, hadden meer gevaar voorin kunnen stichten als er ook wat meer aanvoer was. Maar op het middenveld verzoop met name Hendrikx, zakte compleet door het ijs, voetballend dan. Had wel wat intercepties maar grossierde in balverlies en zijn mannetje laten lopen. Had ik niet verwacht, wilde hem wel eens in Oranje zien maar nu ik hem onder druk heb gezien pas ik daar voor. Had je daar Guti gehad met meer voetbal hadden Bergwijn en Lozano beter benut kunnen worden. Matige wissels door vbommel.
 
 
2
19 september 2018 om 10:43
Alsnog beter dan Mourinho's eerste keer met Real. En die zijn ook best goed terechtgekomen.
 
Adelante
 
2
19 september 2018 om 10:58
Het Barcelona van toen zou PSV gisteren met een 8 of 10-0 naar huis hebben gestuurd.
 
El Barto
 
2
19 september 2018 om 10:46
Uiteindelijk was het een logische uitslag, Barca heeft een begroting van meer dan 650miljoen euro, PSV 100 miljoen . Barca heeft op elke positie een betere of meer ervaren speler rondlopen én éã©n va de beste spelers van z`n generatie: Messi. Met een uitslag van 4-0 zou je denken dat PSV compleet van de mat was gespeeld, maar dat was zeker niet het geval. PSV speelde gedisciplineerd, had een paar leuke counters, waar helaas geen uitgespeelde kans uit kwam. Van tevoren kon je deze wedstrijd eigenlijk wel afschrijven, maar met de instelling waarmee PSV speelde kunnen ze thuis tegen Tottenham en Inter zeker punten halen. Gewoon van je fouten waar mogelijk leren en op naar de volgende. Wat betreft de spelers: Dunfries en Angelino vond ik zich goed staande houden, Bergwijn en Lozano kwamen er af en toe snel uit, maar konden nog helaas geen vuist maken. De Jong werkte zich een slag in de rondte. Het centrum blijft toch een zorgenkindje op dit niveau. De goals van Messi waren prachtig, zoals hij dat haast alleen kan. Maar je vraagt je toch af of hij dat ook tegen betere verdedigers zo kon doen.
 
Doncusto
 
12
19 september 2018 om 10:49
Ja ook tegen betere verdedigers kan Messi dat ? Ben je nou echt serieus met deze opmerking of volg je voetbal pas een paar maanden ?
 
almere67
 
0
19 september 2018 om 11:00
Het is gewoon jammer dat PSV niet heeft kunnen stunten, dit is absoluut geen schande hoor om van dit Barça te verliezen wat zelf op 75% speelde en ook nog is met 10 Man. Ik hoopte alleen na die rode kaart niet dat Barça scoorde maar psv er 1 of 2 in zou leggen jammer nu inter verslaan voor de Nederlandse punten
 
-Riciotto-
 
2
19 september 2018 om 11:25
"Ook nog eens met 10 man" ... je doet net of barce binnen paar minuten rood kreeg, dit was na de 3-0 dus totaal niet relevant om meer te benoemen dat PSV van 10 man verloor
 
almere67
 
0
19 september 2018 om 11:37
Bedoel er alleen maar mij te zeggen dat ik na die rode kaart wel had verwacht dat PSV er 1 in zou leggen en niet barca
 
PSVJAYJAY
 
1
19 september 2018 om 11:19
We speelden zeker niet slecht , maar messi is messi en messi zal dit ook tegen een Liverpool doen en ook tegen een Bayern. Geen schande enkel voorborduur middelen.
 
sloep01
 
1
19 september 2018 om 11:34
Barcelona geeft je het idee dat je lekker mee balt maar dat is gewoon schijn je wordt hoe dan ook afgedroogd en een mijn club gaat er daar gewoon af met dezelfde cijfers dat is gewoon het klasse verschil , Barcelona speelde gisteren misschien op 60/70 % als die of volle toeren draaien dan wordt het veel meer maar mag het ook een begroting die vele malen hoger ligt , en een schuld die gigantisch is en maar kopen Real idem dito dat zijn de scheve verhoudingen waar de Uefa wat aan wil gaan doen maar nooit wat zal doen want die ploegen zijn commercieel veel te belangrijk dus komen de Nederlandse ploegen nooit aan bod . PSV moet zijn kansen grijpen tegen Inter en Tottenham en daartegen zijn ze zeker niet kansloos .
 
NUFC_U2
 
6
19 september 2018 om 11:32
Zoet weet nu ook weer met welke fantastische spelers Cillessen traint en waarom die terecht de vaste keeper van Oranje is. On: Psv heeft naar behoren gespeeld en weet dat zelfs een rustig (en gedeeltelijk in ondertal spelend) Barca 3 maatjes te groot is... Met name Hendikx, Schwaab, Viergever, Zoet en Luuk de Jong vielen door het ijs !!
 
RobinSchmalbach
 
2
19 september 2018 om 12:45
@nufc, Goede reactie, Want alle goals waren houdbaar idd. Waar viel zoet door het ijs dan? Speelde gewoon een prima wedstrijd. Cillessen had alle 4 de goals ook niet gehad. Daarnaast is jouw conclussie echt heel erg slecht. Dus omdat je met de allerbeste spelers traint sta je terecht in oranje? Hmm die moet ik even laten bezinken.
 
birotor
 
1
19 september 2018 om 11:36
Wat mij opviel, was dat PSV bij de spaarzame uitvallen er niet een keer in slaagde de bal tussen de palen te mikken. Het was of ver naast of huizenhoog over.
 
Yoda
 
0
19 september 2018 om 12:44
de uitslag is een goede weergave van de verhoudingen tussen deze twee clubs. Het was voor PSV zuur dat het uiteindelijk niet de goede weergave was van het veldspel, als je slechts rekent tot aan de 2-0. Maar goed een wedstrijd duurt langer en verschil in kwaliteit mag er ook best na de 70e minuut uitkomen natuurlijk.