Pusic des duivels: 'Dit kan echt niet, op deze manier word je gestraft'
Donderdag, 30 augustus 2018 om 15:11

Marino Pusic is absoluut niet blij dat hij volgende week, als het duel met TOP Oss op het programma staat, niet kan beschikken over Matthew Smith en Joël Drommel. De defensieve middenvelder annex verdediger en doelman van FC Twente zijn opgeroepen voor respectievelijk Wales en Jong Oranje. Pusic baalt dat hij de twee jongelingen moet missen tegen TOP Oss.

Tijdens de interlandperiode gaat de Keuken Kampioen Divisie gewoon door, terwijl de Eredivisie volgende week wel stilligt. "We spelen geen amateurvoetbal", foetert de trainer van de Tukkers, geciteerd door TC Tubantia. "Dit heeft niets met topsportbeleid te maken. Als je zegt dat je dat de Eerste Divisie serieus neemt als kweekvijver dan moet je die competitie ook dusdanig faciliteren."

"Ik hoor overal dat het Nederlandse voetbal op de schop moet en dat er het nodige moet veranderen... Nou, maak ik hier dan ook maar snel nieuwe afspraken over." De oefenmeester vreest dat zowel Smith als Drommel dit seizoen minimaal zes wedstrijden ontbreken. Pusic stelt dat een club bij de transferbeleid bijna rekening moet gaan houden met de interlandperiodes.

"Want op deze manier word je gestraft. Dat geldt ook voor de clubs met veel jeugdinternationals. De beloftenteams van Ajax en PSV missen volgende week heel veel jeugdinternationals. Je krijgt dus ook nog met competitievervalsing te maken, want die ploegen zitten op die dagen vol met A-junioren. Dit kan echt niet", besluit Pusic, die het vrijdag met Twente opneemt tegen Roda JC Kerkrade.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (63)

 
-NEC-
 
38
30 augustus 2018 om 15:14
Klopt, zo mistten wij ook een Kadioglu, Groeneveld en eerste seizoenshelft Larsson. Met de eerste twee namen er het heel seizoen erbij hadden we waarschijnlijk ook gewoon promotie gehaald. Maar het hoort erbij, helaas.
 
LisandroSemedo
 
20
30 augustus 2018 om 15:38
Haha blijf vooral lekker excuusjes zoeken voor jullie gefaal vorig seizoen.
 
-NEC-
 
39
30 augustus 2018 om 16:01
Ik zoek totaal geen excuus, NEC heeft het totaal aan zichzelf te danken dat ze nog eerste divisie spelen. Snap ook niet zo de afgunst van jou richting mij, zoals vaker waar je nogal vreemde teksten zet. Feit blijft gewoon dat als je twee van de beste spelers er niet zijn, dat je dat punten heeft gekost. Snap niet zo goed dat jij dat niet begrijpt, maar waarschijnlijk niet wil begrijpen.
 
NEC_Spurs
 
0
30 augustus 2018 om 16:43
Tja, KKD-clubs kiezen hier (helaas voor clubs waar nog wel eens wat spelers worden opgeroepen voor (jong-)nationale elftallen) zelf voor. https://www.vi.nl/nieuws/spelen-tijdens-interlands-in-jupiler-league-blijft-gehandhaafd#_=_
 
SB19
 
1
30 augustus 2018 om 17:17
Altijd grappig dat het eerst 'zo misten WIJ ook een Kadioglu, Groeneveld en eerste seizoenhelft Larsson' is en later 'NEC heeft het totaal aan zichzelf te danken.' OT: Ik vind inderdaad dat er ook in de KKD een onderbreking moet komen met interlandperiodes. Maar feit blijft dat er door de clubs zelf voor gekozen is door te spelen.
 
-NEC-
 
1
30 augustus 2018 om 18:02
Hoezo is dat grappig? In overige wedstrijden te veel punten onnodig verloren. Lijkt mij toch vrij logisch...
 
Nijogeth
 
1
30 augustus 2018 om 18:24
Het grappige is dat diezelfde clubs, die kozen voor doorspelen, vervolgens klagen over het feit dat Jong Ajax en Jong PSV in die wedstrijden met een heel ander elftal spelen.
 
Dopeman
 
7
30 augustus 2018 om 16:42
Wat een geleuter, ons voetbal was over het gehele seizoen gezien aantoonbaar beter dan dat van jullie. Als wij niet die vervelende periode met Oliseh hadden gehad dan waren wij kampioen geworden, wij moesten onze beste verdediger ook afstaan aan jong oranje en zo ken ik er nog wel een paar....
 
NEC_Spurs
 
1
30 augustus 2018 om 16:46
Hij zegt toch promotie, niet per se kampioen... Niemand misgunt het jullie toch?
 
NEC_Spurs
 
0
30 augustus 2018 om 16:46
Dubbel
 
NEC_Spurs
 
2
30 augustus 2018 om 16:46
Tripel
 
-NEC-
 
4
30 augustus 2018 om 17:06
Dopeman, je hebt het over Oliseh maar je vergeet onze trainerswissel waar we ruim voorstonden... Maar zoals ik al hierboven zeg, NEC heeft het aan zichzelf te danken dat ze niet zijn gepromoveerd, daar heb ik verder geen excuses voor of iets dergelijks aangezien er genoeg onnodig puntverlies is geleden. Dat het voetbal beter zou zijn hebben jullie tegen NEC in ieder geval niet laten zien... Dat is ook helemaal de discussie niet.
 
Dopeman
 
0
30 augustus 2018 om 18:10
Mijn punt was juist dat als.... niet telt en dat je argumenten niet heel erg sterk zijn. Jullie hadden 4x het spelersbudget van ons en dan is het een schande als je dergelijk voetbal zonder idee op de mat legt.ook heb jullie nog de kans gehad om een wedstrijd -naar mijn inzicht- volledig onterecht over te spelen. Bovendien is elke ploeg wel ergens benadeeld. En inderdaad, dat hebben we niet bij uitstek tegen jullie laten zien, hoewel we niet echt voor jullie onder deden onderling. Daarom zei ik ook over het gehele seizoen.
 
-NEC-
 
0
30 augustus 2018 om 18:49
Nee en mijn punt was dat NEC het totaal aan zichzelf te wijten valt dat niet is gepromoveerd zoals ik hier al ruim 2 uur geleden heb geschreven. Omdat wij in veel wedstrijden onnodig puntverlies hebben geleden. Wat je allemaal voor de rest schrijft doet er totaal niet toe! Daar gaat de hele discussie niet eens over.
 
Laurens E
 
0
30 augustus 2018 om 19:39
Kan me vergissen, maar was de eerste seizoenshelft van NEC niet beter dan de tweede?
 
messino
 
21
30 augustus 2018 om 15:18
Topsportbeleid en Keuken Kampioen Divisie ?? Dit is al jaren het geval. Nu Twente een divisie lager speelt moet het op de schop? Twente had ook kunnen anticiperen op deze situatie. Hebben ze niet gedaan, geeft Pusic ook min of meer aan. Dan nu geen krokodillentranen huilen. Deze gedevalueerde competitie kan gewoon doorgaan in een interlandperiode ????
 
GunnerFCT
 
40
30 augustus 2018 om 15:22
Hij heeft toch wel gelijk, het is toch ook logisch dat als je in de eredivisie speelt je, je hier geen zorgen over maakt. En anticiperen in de zin van wat? Spelers als Drommel en Smith niet aan trekken of laten gaan juist omdat ze goed zijn en opgeroepen worden voor hun nationale jeugdelftallen. Dit is voor mij de omgekeerde wereld.
 
messino
 
8
30 augustus 2018 om 15:26
We hebben het hier over de keuken kampioen divisie he? Niet de eredivisie. De keuken kampioen divisie is niet zo’n interessante competitie. Ik snap wel dat de bond wedstrijden gewoon doorgang laat vinden tijdens interlandperiodes. Zo’n 95% van de spelers zijn door het niveau waarop ze actief zijn ook niet opgeroepen voor de nationale ploegen. Een uitzondering maken voor 1 klagende club is de omgekeerde wereld.
 
messino
 
0
30 augustus 2018 om 15:26
We hebben het hier over de keuken kampioen divisie he? Niet de eredivisie. De keuken kampioen divisie is niet zo’n interessante competitie. Ik snap wel dat de bond wedstrijden gewoon doorgang laat vinden tijdens interlandperiodes. Zo’n 95% van de spelers zijn door het niveau waarop ze actief zijn ook niet opgeroepen voor de nationale ploegen. Een uitzondering maken voor 1 klagende club is de omgekeerde wereld.
 
messino
 
2
30 augustus 2018 om 15:29
We hebben het hier over de keuken kampioen divisie he? Niet de eredivisie. De keuken kampioen divisie is niet zo’n interessante competitie. Ik snap wel dat de bond wedstrijden gewoon doorgang laat vinden tijdens interlandperiodes. Zo’n 95% van de spelers zijn door het niveau waarop ze actief zijn ook niet opgeroepen voor de nationale ploegen. Een uitzondering maken voor 1 klagende club is de omgekeerde wereld.
 
messino
 
2
30 augustus 2018 om 15:29
We hebben het hier over de keuken kampioen divisie he? Niet de eredivisie. De keuken kampioen divisie is niet zo’n interessante competitie. Ik snap wel dat de bond wedstrijden gewoon doorgang laat vinden tijdens interlandperiodes. Zo’n 95% van de spelers zijn door het niveau waarop ze actief zijn ook niet opgeroepen voor de nationale ploegen. Een uitzondering maken voor 1 klagende club is de omgekeerde wereld.
 
SpeedyAFC
 
0
30 augustus 2018 om 16:11
@gunnerfct De KK divisie heeft een na-competitie / play offs. Ze moeten op tijd klaar zijn om daaraan te kunnen beginnen, ze kunnenn dus minder weekenden missen als de eredivisie. Het is vervelend maar wel bekend voordat het seizoen begint.
 
V-Watcher
 
2
30 augustus 2018 om 16:35
Het is maar hoe je het opzet, je kan er ook voor kiezen om de nummers 2 en 3 voor promotie te laten spelen tegen de nummer 17 en 16 van de Eredivisie, zou je ook al wat schelen maar men gaat liever voor de periodes. Maakt het wel spannender maar de indeling is geen excuus, daar heb je zelf voor gekozen. Klopt wel dat dit bekend is maar het blijft wel een onprettig fenomeen voor een club als Twente bijvoorbeeld.
 
staanplaats
 
3
30 augustus 2018 om 17:03
dat ie er nu pas achter komt (of althans kort geleden), die kans is best groot. Overigens heeft Twente (maar ook de andere degradanten ) niet kunnen meebeslissen over deze opzet, dat is vorig jaar gedaan: https://www.vi.nl/nieuws/spelen-tijdens-interlands... (met dank aan Nec_spurs)
 
Jansen Joenite
 
1
31 augustus 2018 om 09:30
Messino, blijkbaar is ook de KKD interessant voor internationals, anders was het probleem er niet... Ook de jeugdteams in de KKD hebben er last van, waardoor de selectiesamenstelling enorm kan verschillen met competitievervalsing tot gevolg.
 
Keizerstad1994
 
24
30 augustus 2018 om 15:27
Deze competitie wordt vooral gedevalueerd door dit soort besluiten. Pusic heeft volkomen gelijk. Je kan het linksom of rechtsom draaien, maar dit is pas echt competitievervalsing. Je loopt gewoon het risico je betere spelers te missen omdat ze een of ander potje moeten spelen met een jeugdelftal van de nationale bond. Kan je zomaar een kampioenschap of promotie kosten. Het ergste is eigenlijk nog dat toen er vorig jaar hierover gestemd werd volgens mij zo`n beetje alle clubs behalve Fortuna en NEC voor doorspelen tijdens de interlandperiode waren. Want ja, die maken natuurlijk ook meer kans tegen een Fortuna zonder Schuurs en Vidigal of een NEC zonder Kadioglu en Groeneveld. En dan wel miepen als ze op maandag een versterkt Jong PSV over de vloer krijgen. Niet echt recht van spreken. Dit is echt zo`n maatregel waarvan ik denk `wie heeft dit ooit in z`n hoofd gehaald`. En ergste is nog dat het merendeel van de clubs in de eerste divisie het er nog mee eens is ook. En het is natuurlijk makkelijk om te zeggen `je moet er mee dealen`. Zo kan je alles wel rechtlullen of relativeren, als iets goed fout zit moet je dat gewoon kunnen zeggen.
 
ZLuuk
 
18
30 augustus 2018 om 15:19
Begrijpelijke frustratie, raar dat de KKD niet gewoon een week rust houd.
 
Qure
 
3
30 augustus 2018 om 15:22
Je hebt er maar mee te dealen. Je weet het van tevoren, en een het andere (waarschijnlijk niet levensvatbare) alternatief is meerdere wedstrijden in een kortere periode, en dan gaat hij waarschijnlijk daarover klagen.
 
AjaxfanK
 
2
30 augustus 2018 om 17:49
Een nog ander, levensvatbaar alternatief is stoppen met die idiote periodetitels. Maar dat komt er nooit door, omdat diverse clubs dan nooit de play-offs gaan bereiken. Door dit soort belachelijke regelingen blijft de KKD een soort van speeltuin onder het grote werk. Welke zichzelf serieus nemende competitie speelt nu door tijdens interlandperioden, wanneer je weet dat met name jeugdinternationals van nota bene je eigen bond daarin actief zijn? Ja, Twente wist dit van tevoren. Maar dat maakt hun punt niet minder valide. Al dit soort amateurisme blijft ook in stand doordat er kleinere clubs zijn die denken baat te hebben bij dit soort idioterie en continue tegen voorstellen stemmen om dit te veranderen. Terwijl in feite, iedere club uit de competitie er baat bij heeft dat de boel aantrekkelijker en professioneler wordt.
 
superstick
 
3
30 augustus 2018 om 15:22
Het is word, niet wordt (titel).
 
Dekaaar
 
1
30 augustus 2018 om 16:59
Uh, niet echt, 'word' is gewoon correct in deze constructie.
 
superstick
 
0
31 augustus 2018 om 11:25
Als je nou eens leest wat ik schrijf.,..
 
Dekaaar
 
0
31 augustus 2018 om 21:00
Overijverig!
 
Dekaaar
 
0
31 augustus 2018 om 21:00
Overijverig!
 
Ceesjelok
 
5
30 augustus 2018 om 15:28
Hm, ik dacht dat ze dit na ellende met NEC afgelopen seizoen hadden aangepast.. blijkbaar niet dus.
 
atleticofc
 
6
30 augustus 2018 om 15:29
Tja welkom in de Eerste Divisie. Als er een club hebben die niet zielig gevonden hoeft te worden is het Twente wel. Eerst bijna een faillissement aanvragen om de gemeente wederom onder druk te zetten omdat je anders je schulden niet af kunt lossen, om vervolgens een vrachtwagen vol spelers overal vandaan te plukken. Tja dan moet je andere spelers halen. Deze regel was er vorig jaar ook, had je er op moeten anticiperen. Maar het beleid volgen hebben ze het in Enschede nog steeds moeite mee.
 
okidoki78
 
13
30 augustus 2018 om 15:41
Volgens mij heb ik een reactie als jij nu formuleert al duizenden keren gelezen. Dat je de moeite nog neemt...
 
Hellymonder
 
9
30 augustus 2018 om 15:44
Twente heeft bij de KNVB niets te klagen aangezien ze de eerste 4 punten al cadeau gekregen hebben. Ik hoop dat FC Twente degradeert.
 
Dekaaar
 
7
30 augustus 2018 om 17:00
Hoezo? Twente is gewoon een grote club met een geweldig grote achterban, hebben niets te zoeken in de KKD en horen gewoon in de subtop van Nederland te spelen. Altijd dat gejank om het verleden.
 
Hellymonder
 
3
30 augustus 2018 om 17:07
Zoals ze weggespeeld werden door Sparta en in Helmond hebben ze niks te zoeken in de KKD idd. Twente wordt overduidelijk de hand boven het hoofd gehouden. HS 1 penalty niet gekregen, tegen Sparta een onterechte en Van Boekel liet het in Helmond doorgaan tot '98 waar er 4 minuten bij kwamen. Schijtbakkenvoetbal.
 
gestrekte-poot
 
2
30 augustus 2018 om 18:40
Je bedoeld die club waar om de 2 weken 20 keer zoveel supporters zitten tov bijvoorbeeld een club(je) als Helmond Sport? Die horen idd niet in de KKD thuis.
 
El Fenomeno
 
3
30 augustus 2018 om 15:43
Ach, je zal wel weer een gelukkige penalty krijgen zoals al twee keer is voor gekomen. Scheelt je toch drie punten.
 
reds1965
 
7
30 augustus 2018 om 16:29
Dan kan iedereen wel weer van alles erbij halen mbt Twente maar hij heeft gewoon gelijk. Natuurlijk moet je hiermee gewoon dealen als club maar hij heeft gewoon gelijk dat de knvb zogenaamd hoog inzet op een topsportklimaat en er dan totaal niet naar handelt.
 
nec77
 
4
30 augustus 2018 om 16:31
Goh, bij Twente komen ze er nu ook achter dat de KK divisie niet de meest eerlijk verlopende competitie is. NEC heeft hier al meerdere malen over geklaagd, maar zo lang de Knvb het aan de clubs over laat om hierover te stemmen zal er nooit iets veranderen. De meerderheid van de clubs in de KKD heeft geen (jeugd) internationals dus voor hen is het alleen maar een voordeel als de topclubs enkele van hun beste spelers missen. De Knvb toont al jaren aan dat ze de KKD niet serieus nemen als competitie.
 
DeVeste
 
2
30 augustus 2018 om 16:44
Ben er wel blij mee krijgt Brondeel in ieder geval de kans om de plek onder de lat over te nemen. Moet er niet aan denken om Drommel het hele seizoen op goal te hebben staan. Dat gaat heel veel punten kosten. Brondeel zet 'm op!
 
linksbuiteadem
 
1
30 augustus 2018 om 17:10
Begrijpelijk dat Pusic dit zegt, maar kom op. We hebben het over de freaking Keuken Kampioen Divisie. Bij mijn plaatselijke damclub heerst nog meer topsport klimaat. Het is niet zo verwonderlijk dat clubs die degraderen uit de Eredivisie regelmatig wegzakken in het moeras wat deze divisie is. Het heeft geen aanzien, en nu met de Jong elftallen erbij is er ook sportief niks meer van te maken.
 
Infinity91
 
1
30 augustus 2018 om 17:13
Jankmuil. Hier liep mijn club jaren geleden ook tegenaan, net als elke andere. Als je een vent maak je je er sterk voor wanneer het jou níet betreft, maar niet nu ineens tranen met tuiten. Je had dit 5 jaar geleden al kunnen weten.
 
Cambuur1960
 
0
30 augustus 2018 om 17:20
Gek hè? Toen Pusic in de eredivisie werkte, dacht hij hier waarschijnlijk niet over na. ??
 
wuilus
 
0
30 augustus 2018 om 17:24
Welkom in de KKD. Dit is de competitie waar de knvb geen moer om geeft.
 
wuilus
 
0
30 augustus 2018 om 17:24
Welkom in de KKD. Dit is de competitie waar de knvb geen moer om geeft.
 
Stef Stuntpilo
 
0
30 augustus 2018 om 17:48
Wat doet die Drommel uberhaupt in Jong Oranje? Een van de redenen dat Twente vorig seizoen degradeerde.
 
nkufo-ole
 
0
30 augustus 2018 om 17:58
Ik snap Pusic en ben het met hem eens. Echter had twente dit kunnen weten en had Ted hier rekening mee kunnen houden. Mgoed hopen op een goed resultaat tegen Top Os
 
svsdoo
 
1
30 augustus 2018 om 18:28
FC Twente moet niet gaan doen alsof ze ineens de beste van de KKD zijn, want dat zijn ze mijn inziens niet (en voordat er reacties komen, ik wil ook niet zeggen dat NEC dat is). Nu heeft hij het gelijk over competitievervalsing met z`n `A-junioren` en `de beloftenteams`. NEC en ik denk wel meerdere hebben hier vorig seizoen ook last van gehad. Dat is nu de realiteit, en volgens mij zijn de teams zelf verantwoordelijk over de vraag of ze door willen voetballen tijdens interlandperiodes. Had FC Twente voorafgaand het seizoen kunnen weten. Ik zou bijna zeggen `eigen schuld, dikke bult.` Ik snap de frustratie, het is ook zeker vervelend, maar de teams hebben hier mee ingestemd, dus waarschijnlijk ook FC Twente.
 
gestrekte-poot
 
2
30 augustus 2018 om 19:10
Uit welke regel maak je op dat ze zouden doen alsof ze de beste zijn? Twente is vorig jaar terecht gedegradeerd en zal alle zeilen moeten bijzetten om uiteindelijk te spelen om promotie.
 
Tjeumig
 
2
30 augustus 2018 om 20:16
Het rare is dat de kkd-competitie ook nog een week later is gestart dan de eredivisie. Onlogische planning. En lekker voor de eerlijkheid van de competitie. Naja, het scheelt dat Drommel niet het (positieve) verschil gaat maken dit seizoen. Smith vind ik persoonlijk een groter gemis.
 
MichelVogelaar
 
0
30 augustus 2018 om 22:56
Ja, nu wel ja. Al jaren zeg ik dat clubs totaal niet solidair zijn. Kom samen en ga in tegen de bonden. Maar je ziet t in de hele maatschappij hier: eilandjes. Meneer Pusic begrijp ik wel, maar vorig jaar was dit geen item en nu de nood t hoogst is wel ja. Daarom: alle clubs hier moeten eens flink na gaan denken wat voetbal voor rol moet innemen in de toekomst, want sws hebbend e FIFA en uefa t voetbal al verzoekt, de knvb doet mee. Maar dan zie je weer dat binnen clubs mensen zitten die dat niet willen zien, dir willen nu status hebben, centen, reisjes, contacten enz.
 
MichelVogelaar
 
0
30 augustus 2018 om 22:56
Ja, nu wel ja. Al jaren zeg ik dat clubs totaal niet solidair zijn. Kom samen en ga in tegen de bonden. Maar je ziet t in de hele maatschappij hier: eilandjes. Meneer Pusic begrijp ik wel, maar vorig jaar was dit geen item en nu de nood t hoogst is wel ja. Daarom: alle clubs hier moeten eens flink na gaan denken wat voetbal voor rol moet innemen in de toekomst, want sws hebbend e FIFA en uefa t voetbal al verzoekt, de knvb doet mee. Maar dan zie je weer dat binnen clubs mensen zitten die dat niet willen zien, dir willen nu status hebben, centen, reisjes, contacten enz.
 
Jansen Joenite
 
0
31 augustus 2018 om 09:33
lol, elke andere club had het mogen aanhalen en had het gros hier waarschijnlijk gelijk gegeven, maar als iemand van Twente het zegt is de wereld te klein :D