Rüdiger en Real Madrid strijken laatste plooien glad en bereiken akkoord
Dinsdag, 10 mei 2022 om 16:25

Antonio Rüdiger verlaat Chelsea na dit seizoen transfervrij voor een nieuw avontuur bij Real Madrid, zo meldt Fabrizio Romano. De 29-jarige centrumverdediger tekent volgens de transfermarktexpert bij de Koninklijke een contract tot medio 2026. De verwachting is dat beide clubs de transfer officieel bevestigen aan het einde van het huidige seizoen.

Chelsea-manager Thomas Tuchel vertelde eind april al in gesprek met Sky Sports dat Rüdiger de Londense club gaat verlaten. "De situatie is dat hij de club wil verlaten", opende Tuchel zonder aarzelen na afloop van het gewonnen Premier League-duel met West Ham United (1-0). "Hij heeft het afgelopen week in een persoonlijk gesprek bevestigd. We hebben alles gegeven, zowel ik als de club. We konden echter niet meer vechten vanwege de sancties. Zonder de sancties zouden we tenminste kunnen blijven strijden voor hem, maar we staan met onze rug tegen de muur. We nemen het niet persoonlijk op. Het is zijn beslissing."

De Britse overheid maakte afgelopen maand bekend Chelsea diverse sancties op te leggen vanwege de banden van eigenaar Roman Abramovich met Russische president Vladimir Poetin. Tot nader order zal Chelsea geen aankopen kunnen doen of contracten kunnen verlengen. Tuchel betreurt het vertrek van zijn landgenoot enorm. "Hij is een sleutelfiguur en dat zal hij blijven tot het einde van het seizoen. Maar het is teleurstellend. We zullen hem heel erg missen. Hij is niet alleen belangrijk in de kleedkamer, maar het is ook iemand die 50 tot 55 wedstrijden per seizoen kan afwerken. We zullen een oplossing moeten gaan zoeken."

Rüdiger staat sinds de zomer van 2017 onder contract bij Chelsea, dat hem voor 35 miljoen euro overnam van AS Roma. De 49-voudig international voegde sindsdien een Champions League, een Europa League, een Europese Super Cup en een FA Cup toe aan zijn palmares en kan zeker sinds de komst van Tuchel als manager in het algemeen rekenen op een basisplaats.

Meer nieuws
   
00:12
00:12
Stekelenburg noemt twee spelers die definitieve selectie Oranje niet gaan halen
3
   
00:05
00:05
NOS: Ajax zit unaniem op hetzelfde spoor en gaat voor één man
2
   
23:44
23:44
Studio Voetbal volledig eensgezind over speler van het jaar in Eredivisie
8
   
23:28
23:28
'Het publiek in Nice was al heel snel op het voetbal van Farioli uitgekeken'
14
   
23:09
23:09
Paris Saint-Germain verslaat FC Metz, dat ondanks nederlaag juicht
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (129)

 
APPELSAP12
 
40
24 april 2022 om 18:24
Jammer dat 'ie hoogstwaarschijnlijk naar Real gaat. Die gozer is in een 4-mans verdediging niet meer dan middelmatig (nee, 1 wedstrijd in de CL zal dat niet veranderen).
 
 
46
24 april 2022 om 18:27
Christensen en Rudiger zijn beide heel matig in een 4-mans defensie. Daarom extra knap van Tuchel dat het redelijk staat achterin.
 
vinnzidane
 
1
10 mei 2022 om 18:16
Ja want Tuchel speelt met een 4-mans defensie ofso?
 
disco22
 
24
24 april 2022 om 19:13
Betere backup voor militao alaba dan nacho
 
HZ7-22
 
140
24 april 2022 om 19:14
Geloof me Nacho past veel beter bij Real dan hij
 
MrKrillin
 
12
24 april 2022 om 19:48
disco Een back-up die vermoedelijk meer verdient dan bijv een Militao Real was juist goed bezig met saneren dure (backup) krachten. Dan is dit niet handig. Of RM moet kunnen oplossen met tekengeld en lager basissalaris.
 
olesmit
 
4
25 april 2022 om 14:01
Hij is beter dan Alaba, die het eigenlijk alleen moet hebben van zijn voetballende kwaliteiten.
 
rayvg
 
6
25 april 2022 om 14:05
zoveel cv's die ''opeens'' goedlijken als ze zonder ruimte in de rug kunnen spelen met veel back up. Is toch niks voor real dit?
 
TILBURG013
 
49
25 april 2022 om 14:16
Rudiger beter dan Alaba? Alaba een van de beste van Real dit seizoen..
 
Lierse1997
 
48
24 april 2022 om 18:24
Dat moet Real wel niet doen. Jong is hij niet meer, de laatste tijd ook niet geweldig in vorm, hij zal een echt groot salaris willen, het is maar de vraag hoe goed hij nu echt is in een viermansdefensie en het is natuurlijk zowat de grootste staatsidioot die er tegenwoordig rondloopt op de Europese voetbalvelden.
 
InsideRMadrid
 
32
24 april 2022 om 18:32
Liers / Het schijnt dus dat hij zijn grote salariseisen omlaag heeft gebracht om per se naar Real Madrid te kunnen verhuizen.
 
YoeriCFC
 
49
24 april 2022 om 18:42
Dat hij zijn salariseisen verlaagd heeft heeft weinig met Real te maken, er was geen hond die meer ging betalen Chelsea en aan al zijn eisen zou voldoen. Alleen Man United ging over Chelsea’s aanbieding heen, maar in die club heeft Rudiger geen trek omdat ze geen CL spelen volgend seizoen.
 
TILBURG013
 
7
25 april 2022 om 16:35
Dus wat je eigenlijk zegt is dat hij minder geld accepteert dan van Chelsea om bij Real te spelen? Precies hetzelfde als wat @Inside zegt..
 
SuperBuLi
 
1
25 april 2022 om 16:45
Tilburg013 dan van Chelsea? Dat Rudiger weggaat komt doordat Chelsea geen contracten mag uitdelen. Chelsea zou hoogstwaarschijnlijk hetzelfde offer als Real Madrid bieden als dat mogelijk was.
 
YoeriCFC
 
4
25 april 2022 om 17:14
Nee, want het heeft niets te maken met Rudiger’s diepe verlangen om “per se voor Real Madrid” te spelen. Chelsea betaalde het meest van alle clubs die in de Champions League actief waren, Chelsea kan niet verlengen dus moet hij zijn eisen aanpassen.. Hij heeft zijn salariseisen aangepast omdat Juventus, PSG, Barca, Bayern en Real anders geen interesse hadden.
 
TILBURG013
 
2
25 april 2022 om 18:00
Nee oké, dat is waar @Yoeri. Ik las hierboven dat Chelsea, 230k per week bood @Superbulli, daar reageerde ik dus op..
 
HeskeyTheBest
 
57
24 april 2022 om 18:33
Nee Lierse je hebt het helemaal mis, hij zou perfect passen bij Real Madrid, vele Real fans waaronder ik ontvangen hem met open armen.
 
Lierse1997
 
33
24 april 2022 om 18:34
Kun je dat onderbouwen?
 
Aqua1
 
41
24 april 2022 om 18:38
Snel en heeft veel duelkracht is fysiek ijzersterk en kan 90 minuten blijven gaan en is voetballend uitmuntend ik zie veel voordelen aan hem kleven...
 
APPELSAP12
 
22
24 april 2022 om 18:39
Hoezo lol? Deze gozer heeft tot nu toe maar 1 goeie wedstrijd in een 4mans verdediging gespeelt. Valt altijd door de mand wanneer hij niet omringd is door 2 andere verdedigers en met Mendy en Carvajal die straks continue naar voren bombarderen zullen z'n defensieve zwakheden centraal komen te staan. Real doet dit puur vanwege zijn irritante gedrag op het veld tegen tegenstanders.
 
Lierse1997
 
22
24 april 2022 om 18:45
Duelkracht, 90 minuten kunnen gaan en fysiek ijzersterk is gewoon hetzelfde of overlapt elkaar minstens. En qua voetbal valt het echt wel goed mee hoor. Slecht is het niet, maar uitmuntend ook allerminst.
 
hazard007
 
19
24 april 2022 om 18:50
Real speelt bij balverlies eigenlijk ook in een verkapte 3 mans verdediging met Casemiro die terugvalt.
 
ModricMagic
 
31
24 april 2022 om 18:57
Real heeft prima ervaring met verdedigers die wat agressiever zijn. Beste voorbeeld is Pepe en ook Ramos natuurlijk. Hij past prima bij Real en kan een prima duo vormen met Militao. En we hebben ook nog is Casemiro ervoor. We hebben ook broodnodig behoefte aan kopkracht en dat heeft Rã¼diger.
 
Bon Jovi
 
18
24 april 2022 om 18:57
Snel en voetballend uitmuntend heh? Snel op de 400m wellicht maar met ruimte in de rug een ramp. Echt een speler die uitblinkt in Tuchels vijfmansdefensie wanneer hij weinig ruimte moet bestrijken, maar anders altijd door de mand valt. Bij Duitsland ook. Geen speler voor Real Madrid, die kunnen beter voor een jonger alternatief gaan.
 
Lierse1997
 
18
24 april 2022 om 19:01
Daar noem je nu wel twee fantastische verdedigers, gewoon twee van de beste van de afgelopen 10 jaar. Daar kan je Rüdiger toch moeilijk mee vergelijken vind ik persoonlijk.
 
ModricMagic
 
21
24 april 2022 om 20:04
Heb ook niet gezegd dat ze van hetzelfde niveau zijn. Want Ramos bijvoorbeeld is gewoon 1 van de allerbeste verdedigers aller tijden. Dat zou niet de standaard moeten zijn. Rüdiger de laatste 2 jaar is gewoon 1 van de beste verdedigers ter wereld. Heeft een enorme ontwikkeling meegemaakt. En Real heeft centrale verdedigers nodig want Alaba, Militao en Nacho is gewoon veel te licht eigenlijk.
 
il_cacciatore
 
6
24 april 2022 om 21:46
Eens met Lierse, Bon Jovi en Appelsap. Zijn naam kwam al vaker voorbij Real, maar deze man gaat echt geen kwaliteitsimpuls geven bij Real. Haal dan gewoon een topper. Real moet op termijn de Ligt halen. Dat kost wat, maar dan heb je wel een jonge kerel die alles geeft, geniale tackle heeft, spelinciht en kan voetballen. O ja, en koppen - voor diegenen die dat als argument gebruiken om dan maar een figuur als Rüdiger te halen
 
AK1905
 
33
25 april 2022 om 05:01
Hou alsjeblieft op met De Ligt zeg. De Ligt heeft bij lange na niet laten zien wat Rudiger de afgelopen 2 seizoenen heeft laten zien. De Ligt wisselt enkele goede optredens telkens af met belabberde acties, vreemde overtredingen en lompe valpartijen in het kwadraat. Lijkt daarnaast ook een abonnement te hebben op hands. Real heeft geen enkele reden om voor zo’n instabiele verdediger te gaan.
 
rayvg
 
4
25 april 2022 om 14:10
hoop dat er duidelijk in zn contract staat; niet goed geld NIET terug. bij chelsea en hun tactiek lijk ik ook een top cv. beetje gevalletje bij het beste barcelona allertijde barcelona leek pedro ook op henry als je alleen maar top ballen krijgt randje 16 90 minuten lang.
 
SergioRamosHM
 
12
25 april 2022 om 14:28
Rudiger afschrijven op kwaliteit en met de Ligt aankomen? Die man maakt ook nog vaak een fout en dat in een makkelijkere competitie? Nee dank je. Geef dan maar Rudiger. Ik zou dan in Italie nog eerder aan de Vrij denken.
 
Lierse1997
 
2
25 april 2022 om 14:32
Bastoni zou ook zeker geen misselijke optie zijn, zeker aangezien die linksvoetig is. Al zal die ook wel echt de hoofdprijs moeten opleveren.
 
Emiliogaviria
 
7
25 april 2022 om 14:44
@il_cacciatore Hahahahaha Rudiger gaat geen kwaliteitsimpuls geven maar De Ligt wel??? Wat denkt men hier over De Ligt? Had dan gezegd Bastoni ofzo dan had ik het begrepen. Houdt toch op met je De Ligt zeg. Rudiger is echt een klasse beter dan hem hou op zeg.
 
Flo.Perez
 
1
25 april 2022 om 15:59
Dubbel
 
Flo.Perez
 
28
25 april 2022 om 16:00
Hahahah wat is het niveau toch laag op dit platform. Ik zie iemand gewoon zeggen “ Haal dan gewoon een topper. Real moet op termijn de Ligt halen”. En Bon Jovi zegt weer dat hij niet snel genoeg is met ruime in z’n rug. Rudiger ga je toch niet met de Ligt vergelijken. Heel Europa zit achter Rudiger aan, en dan komen jullie of nog steeds met je “3 mans defensie” bullshit. Chelsea is er kapot van dat deze jongen weg gaat, en met een reden. Dit is een topper, die elke verdediging (3 mans of 4 mans) een boost van jewelste gaat geven. En even terug te komen op Bon Jovi, Rudiger is LETTERLIJK de snelste speler van de premier league, zoek het maar op. En heel veel mensen vergeten hier iets belangrijks. Ancelotti heeft gevraagd om zijn komst. En 1 van de redenen daarvan was het feit dat Rudiger zo ongelooflijk sterk is in de lucht, iets wat RM op dit moment HARD nodig heeft. En voor diegene die denken dat luchtduels het enige is waar Rudiger sterk in is moet zich niet meer bezig houden met voetbal, ga tennis kijken ofzo. Al met al, een topper van een verdediger die nog jaren mee kan op t hoogste niveau.
 
ModricMagic
 
1
25 april 2022 om 17:53
@il_cacciatore, De Ligt zou in mijn ook wel prima zijn maar niet voor de 150 miljoen die Juventus wil hebben. Zelfs rond de 100 miljoen is nog veel te veel voor hem. Als het 70 miljoen ofzo was kan het nog misschien maar Juventus gaat hem echt niet voor verlies verkopen. Dus De Ligt was sowieso al kansloos.
 
halamadrid_n
 
8
25 april 2022 om 15:07
Het is wat mij betreft een verschrikkelijke transfer.... hoop dat het wonderbaarlijk toch goed uitpakt. fingers crossed
 
Lierse1997
 
4
25 april 2022 om 16:05
Verschrikkelijk zou ik het nu ook niet noemen. Want al bij al is het wel gewoon een goede verdediger met specifieke kwaliteiten. Ik vind het alleen wel een malloot, dus persoonlijke overtuiging speelt ook wel mee bij die post hierboven.
 
Japser
 
5
25 april 2022 om 17:30
29 jaar en geen transfersom. Lijkt mij een prima aanwinst voor Real.
 
Aqua1
 
20
24 april 2022 om 18:26
Real Madrid zou echt een Mooie CLUB Voor hem zijn is echt een heerlijk fysieke beest die versterking oor koninklijke Maagdelijk wit zou zijn
 
InsideRMadrid
 
12
24 april 2022 om 18:33
Aqua / Ja hij komt transfervrij dus dan is het prima maar staat in mijn ogen nog wel zeker achter Alaba en ook achter Militao, maar de club is dit seizoen al een paar keer in paniek geraakt toen 1 van die 2 geblesseerd raakte of geschorst was, dus er moest wel iets gebeuren op die plek
 
Aqua1
 
21
24 april 2022 om 18:36
Alaba zie ik liever naar de linksback verhuizen dan is er een plek vrij voor Rudiger die ook zekerheid wilt dat hij gaat spelen
 
PSVMANUNITED
 
1
24 april 2022 om 19:04
Bij Bayern München wilde hij op een gegeven moment zelf centraal spelen toch? Nu kwam dat ook goed uit omdat Alphonso Davies van een buitenspeler een geweldige linksback bleek te zijn, maar volgens mij wilde Alaba dat zelf. Dan zal je hem wel moeten overtuigen weer naar de linksbackpositie te verhuizen. Ook is dat weer jammer voor Ferland Mendy die echt wel goed speelt wanneer hij fit is en ik weet niet of Militao en Rüdiger wel zo'n complementair duo is zoals Alaba en Militao dat dit seizoen blijken te zijn.
 
halamadrid_n
 
5
25 april 2022 om 15:09
Aqua1.. aub man... Mendy moeten we niet op de bank laten wegslijten! Mendy is perfect op links en Alaba speelt heel goed centraal naast Militao.
 
Flo.Perez
 
7
25 april 2022 om 16:05
Begin steeds minder fan te worden van Mendy. Defensief een beest, maar aanvallend niks. Brengt gewoon 0 mee in de aanval. En in deze tijd van het voetbal is dat eigenlijk echt een no go. Mendy is echt een jaren 90 fullback.
 
YoeriCFC
 
15
24 april 2022 om 18:26
Zodra de sancties aangekondigd werden was eigenlijk wel duidelijk dat we Rudiger niet zouden gaan behouden. Zijn zaakwaarnemers en hij wilden het absolute onderste uit de kan hebben, Chelsea was in februari bereid om tot 230K per week te gaan maar het mocht niet baten. Ik vind het jammer maar het is niet zo dat ik denk dat Rudiger onvervangbaar is. In mijn ogen is hij dat namelijk best en we hebben ook tegen Real Madrid gezien dat Rudiger tegen de top best kwetsbaar kan zijn. Zolang de overname niet voltooid is zullen we zijn vertrek volgend seizoen denk ik opvangen met Levi Colwill. Als de overname wel voor de zomerwindow klaar is dan denk ik dat Kounde en nog een CV de hoogst mogelijke prioriteit gaan krijgen van de club.
 
Willian-Borges
 
2
24 april 2022 om 19:12
Ik verwacht de overname wel voor de zomerwindow klaar zal zijn. Als je vervolgens Kounde, Rice en Raphinha haalt doe je goede zaken in de zomer. Jongens als Colwill, Gallagher, Ampadu en Dujon Sterling kunnen in pre-season laten zien wat ze in huis hebben. Ik hoop voornamelijk op een exodus van een hele hoop overbodige spelers.
 
YoeriCFC
 
5
24 april 2022 om 19:25
Er gaan geruchten dat er een hele nieuwe "ronde" als het ware ingelast gaat worden door Raine, omdat de bids heel dicht bij elkaar liggen als het gaat om de plannen voor het nieuwe stadion. Ze verschillen te weinig en zijn nog niet concreet genoeg om ze als factor mee te laten tellen, als dat zo is dan wordt de aanbeveling van Raine weer een maand vertraagd en zal de uiteindelijke overname dus weer langer op zich laten wachten. In mijn optiek kunnen Colwill en Gallagher zo aansluiten bij het eerste elftal, zij laten wekelijks hele goede dingen zien begrijp ik. Voor Ampadu zal volgend jaar ook ruimte zijn denk ik, zeker als de club niet snel overgenomen zal worden. Ik verwacht ook niet dat een nieuwe eigenaar meteen carte blanche geeft om maar wat te doen. Alle kandidaten zijn mensen en consortiums die gaan voor een lange termijn visie, ik betwijfel of ze de club zomaar de kans geven om op de oude weg door te gaan.
 
Willian-Borges
 
3
24 april 2022 om 19:44
Serieus? Had juist gelezen dat Pagliuca binnenkort geëlimineerd zou worden deze ronde. Vandaar dat k hoopvol was dat het nog voor de zomer zou worden afgerond. Colwill, Gallagher en Ampadu zullen denk ik ook aansluiten bij het eerste. Ik hoop stiekem dat Dujon Sterling zich ook van zijn beste kant laat zien. Doet het niet onverdienstelijk in de championship en zou als back-up van James meer dan prima zijn. Ik gok op die 3 spelers, omdat die al intensief gescout zijn en daar al de nodige ontwikkelingen hebben plaats gevonden. Met Raphinha en Kounde zelfs al in een vergevorderd stadium voor de sancties.
 
YoeriCFC
 
3
24 april 2022 om 20:08
Ja, de bron is de Daily Mail hoor dus we moeten het nog maar even afwachten. Er zijn alleen een aantal journalisten, die ik normaal gesproken zeker vertrouw, die het gerucht overgenomen hebben. Ik verwacht niet zo vreselijk veel van Sterling als ik heel eerlijk ben, we zullen gaan zien of hij het redt bij het eerste elftal. Van die andere drie spelers die jij noemt verwacht ik inderdaad ook dat ze vanaf volgend seizoen gewoon in het eerste elftal mee zullen draaien. Ik begreep dat West Ham pas vanaf volgend seizoen wil praten over een transfer van Rice, aankomende zomer zullen ze iedere aanbieding afwijzen. In mijn ogen is Kounde de beste aankoop van die drie.
 
Willian-Borges
 
1
24 april 2022 om 21:46
Even afwachten tot Nizaar Kinsella of Matt Law er iets over zeggen. Zijn meestal de betrouwbare journalisten als het over Chelsea gaat. Rice zijn contract loopt in 2024 af en heeft al 3 contractverlengingen naast zich neer gelegd. Die jongen wilt super graag Champions League spelen en heeft Chelsea als zijn favoriete bestemming. Als West Ham zou willen cashen, dan moet het echt deze zomer.
 
TILBURG013
 
0
25 april 2022 om 16:39
Gaat Chelsea 250M+ gelijk uitgeven dan?
 
Terrycfc
 
5
24 april 2022 om 18:34
Is jammer speelt en sterk seizoen, maar las ergens dat hij 300k geweigerd heeft laat hem dan maar gaan.
 
SocioFan1
 
19
24 april 2022 om 18:37
Haal je Mbappe, Tchoua en Rudiger doe je geweldige zaken. Als een Gvardiol of Fofana niet mogelijk is en de timing oid dan is Rudiger transfervrij gewoon top. En hij brengt je de nodige kopkracht. Een defensie in big games als Carva, Mili, Rudi en Alaba is best top. En nogmaals als hij komt is het transfervrij dus er is weinig risico.
 
APPELSAP12
 
13
24 april 2022 om 18:40
Ja, en als hij niets klaarspeelt zit je straks 3 tot 4 jaar vast aan een verdediger die niets toevoegd, zoals bij een Hazard. Er is wel degelijk risico.
 
ModricMagic
 
40
24 april 2022 om 18:55
Hazard kostte gewoon een vermogen en Rüdiger is transfervrij. Zoveel risico is er niet zoals bij Hazard. Daarnaast hoeft niet iedereen van Chelsea een Hazard te worden. Courtois is een uitstekend voorbeeld van hoe het ook kan uitpakken.
 
CMG-
 
14
24 april 2022 om 19:05
Appelsap, Ken jij een betere optie die de kwaliteiten bezit van Rudiger en gratis is?
 
APPELSAP12
 
14
24 april 2022 om 19:21
Waarom gratis? Real is geen Barca, er is geld op de bank. De club was bereid om 200 miljoen aan PSG te geven afgelopen zomer voor Mbappe. Laat staan wanneer je geen geld meer betaalt aan gasten als Isco, Bale en Marcelo deze zomer. Voor 50 tot 60 miljoen haal je gasten als Pau Torres, Schlotterbeck, Timber en Lisandro Martinez. Allemaal gasten die erg goed als back-up kunnen functioneren samen met Nacho. Deze Rüdiger wordt erg overschat en speelde onder Lampard in een 433 niets klaar totdat Tuchel langskwam met zijn 5-3-1 en hij omringd was door andere verdedigers.
 
MrKrillin
 
13
24 april 2022 om 19:55
Appelsap Speelde Rudiger niet bij Roma lange tijd prima in een 433? Kan ook aan Lampard's tactiek liggen, dat meer spelers matig waren.
 
ModricMagic
 
19
24 april 2022 om 20:05
Schlotterbeck, Lisandro Martinez en Timber zijn niet beter dan Rã¼diger. Daarbij zijn die 3 gewoon een gok. Want die hebben niet voor een topclub gespeeld of niet in een topcompetitie. Daarnaast heeft Real kopkracht en lengte nodig voor de luchtduels. Dan kom je niet aan zetten met Timber en Martinez met alle respect. Rã¼diger is gewoon een enorme versterking om transfervrij binnen te halen.
 
miki1959
 
1
25 april 2022 om 10:20
Waar haalt Real dat geld allemaal vandaan. Zo'n beetje elke club moet eerst verkopen om spelers te kunnen halen en Real die zou dan 200 miljoen kunnen uitgeven. De enige club die financieel gezond is dat is Bayern München. Die geven niet meer geld uit dan dat beschikbaar is. En vandaar ook dat ze geen extreme salarissen betalen en weleens spelers moeten verkopen of transfervrij zien vertrekken
 
ModricMagic
 
35
25 april 2022 om 11:50
Geld vandaan? Hebben in de afgelopen 3 jaar alleen 30 miljoen uitgegeven aan Camavinga en enorm veel spelers verkocht de afgelopen 10 jaar met o.a Ronaldo, Varane, Hakimi, Llorente etc. Daarnaast salarissen bespaard van Ramos, Ronaldo en Varane. Deze zomer verlaten Bale, Isco en Marcelo de club dus er komt ook enorm veel ruimte vrij. En Mbappe en Rã¼diger komen transfervrij. Dus hoef je geen transfersom te betalen. Dit Real staat er uitstekend voor.
 
SergioRamosHM
 
3
25 april 2022 om 14:24
Geen enkele aankoop gaat zonder risico. Ook Mbappe kan bijvoorbeeld fout lopen. De vraag is alleen, welke risicos horen waarbij? Hij is transfervrij en zal een leuke tekenpremie tegemoet zien maar meer dan een miljoen of 20 zal dat bij een verdediger niet zijn. Welke speler op zijn positie is dan voor die prijs haalbaar? Real wilt ook op andere posities versterker en Rudiger is een breedte versterking, niet perse voor de basis.
 
SergioRamosHM
 
3
25 april 2022 om 14:25
@miki1959 Real heeft minder uitgegeven dan geincasseerd, dus reken maar dat er geld is.
 
son18796
 
0
25 april 2022 om 15:59
De afgelopen 2 seizoenen idd in het 2019/2020 hebben ze nog 348 miljoen uitgegeven.
 
Flo.Perez
 
15
25 april 2022 om 16:13
@Miki1959, ik zal je wat verklappen: Real Madrid is op financieel gebied 1 van de gezondste clubs van Europa. Zou je mij geloven als ik zou zeggen dat clubs als Leeds United, Wolfsburg, Palace, Leipzig, Brighton en Wolverhampton netto meer hebben uitgeven over de laatste 10 jaar dan Real Madrid? Real Madrid staat welgeteld 25ste op de lijst van grootste netto uitgaven over de laatste 10’ jaar. Bayern München 13e.De zaakjes staan meer dan prima op orde en met Perez heb je 1 van de succesvolste zakenmannen van Spanje aan het roer, die weet wel hoe hij met geld moet omgaan. Real heeft de afgelopen jaren extreem veel bezuinigd en verkocht en dat werpt zijn vruchten nu af. De kas is goed gevuld voor deze zomer.
 
TILBURG013
 
26
25 april 2022 om 16:42
Waar halen ze dat geld vandaan? Misschien weinig uitgeven en ontzettend veel geld binnenhalen? Met alle respect maar het niveau op VZ is wel zo ontzettend laag tegenwoordig. Je doet een hoop beweringen maar je hebt er geen verstand van. Real heeft de laatste 10 jaar, netto maar 150m uitgegeven en toch 4 CLs gewonnen. Er is geen club in de wereld die beter beleid voert dan Real Madrid.. Real staat 25ste van alle clubs in de wereld qua netto uitgaven in het laatste decennia. 15 miljoen per jaar uitgeven en toch zoveel prijzen winnen, wie doet dat ze na?
 
TILBURG013
 
3
25 april 2022 om 18:05
@Son, in 19/20 was dat ook nodig want ze speelde al jaren met zowat hetzelfde team. In 16/17 en 17/18 werd er respectievelijk 30 en 40 miljoen besteed. In 18/19 wel weer 160 miljoen maar daar werden ook verkopen van 136m tegenover gezet. In 20/21 ook nog voor minimaal 100 miljoen verkocht. En er is enorm bespaart op salarissen de afgelopen jaren. Daar komt nog een hoop bij na dit seizoen..
 
son18796
 
0
25 april 2022 om 18:50
@tilburg was ook nodig idd. Reageerde ook op de reactie van afgelopen 3 seizoenen niet meer als 30 miljoen. En dat klopte niet want in 19/20 is meer uitgegeven dan binnen kwam.
 
RM1335
 
6
10 mei 2022 om 16:57
Sjonge jonge, dat dit nog moet worden uitgelegd, waar Real Madrid het geld vandaan haalt. Ga anders eerst even de Deloitte Football Money League rankings lezen of the Soccer Team Valuations List van Forbes. Wellicht werkt dat dan verhelderend. Het is allemaal geen geheim hoor. En kijk eens een keer naar de uitgaande transfers i.p.v. alleen maar naar de inkomende. Alleen maar afzeiken maar totaal geen weet hebben van waar je over praat is ook een kunst zeg.
 
RyanGarcia
 
1
10 mei 2022 om 17:34
Lol Martinez en Timber? Ik hoef jouw clubvoorkeur vast niet te vragen. Er is niemand op deze aardbol buiten Nederland die deze 2 boven Rudiger schaart. Nu nog niet iig.
 
real8madrid
 
6
10 mei 2022 om 18:20
Ben jij me toch een figuur Miki... Al een hele tijd weinig uitgegeven 3 gigantische contracten die ten einde lopen Enige topclub in Europa die geen verlies heeft gedraaid tijdens corona Flinke inkomsten door de titel te winnen in Spanje en de CL-finale te halen De voorbije 10 jaar 1/3e tot 1/4e uitgegeven van clubs als Barca, PSG, City en United terwijl ze in die periode nummer 1 zijn in omzet. En jij vraagt doodleuk waar ze dat geld vandaan halen?
 
YoeriCFC
 
0
11 mei 2022 om 09:47
Sorry CMG-, maar Rudiger is niet echt gratis toch? Er wordt gesproken over een tekensom (voor hem en zijn broer) die uiteindelijk neerkomt op 35 miljoen. Dat is alleen nog maar om te tekenen, daar zit zijn salaris niet bij in. Ze hebben hem als het ware gekocht voor 35 miljoen, echt gratis een speler aantrekken bestaat niet.
 
Toti_Bete_Ka
 
4
24 april 2022 om 18:38
Onder Tuchel en zijn systeem een zeer goede verdediger. Balen dat hij vertrekt maar ik begrijp het wel. Hij heeft nu de kans om een topcontract te tekenen en een gave laatste uitdaging uit te gaan en Chelsea kan hem op dit moment niks beloven. Er komt een belangrijke transferperiode aan. Hopelijk is de overname snel beklonken en willen de nieuwe eigenaren investeren. Het nemen van de juiste keuzes is daarbij zo belangrijk. Gelukkig komt er in Colwill weer een enorm talent aan die het nu fantastisch doet in de Championship. Ik zou hem aankomend jaar al in het eerste willen zien. Dan moet je echter, na het vertrek van zowel Christensen en Rudiger, zeker nog een verdediger halen. Gelukkig zijn er in bijvoorbeeld Bremer, Kounde en Fofana veel talentvolle verdedigers. Heel erg jammer dat de club afgelopen jaren Guehi, Tomori, Lamptey en Livramento is kwijtgeraakt. Dat zijn spelers die je echt enorm goed had kunnen gebruiken. Een Livramento die zowel op links- als rechtsachter kan spelen zou je enorm goed kunnen gebruiken, terwijl zowel Guehi als Tomori goed passen in onze 3-mans verdediging.
 
YoeriCFC
 
6
24 april 2022 om 19:33
Ik vind het niet helemaal passend om te zeggen dat we ze kwijtgeraakt zijn. Ze zijn willens en wetens verkocht door de club. Zeker in de gevallen van Tomori en Guehi vind ik het onbegrijpelijk dat we ze zo van de hand gedaan hebben. Tomori wilde vertrekken, wilde spelen, en dat begrijp ik maar hij is een week of 2 vertrokken voor we Lampard ontsloegen en Tuchel aan het roer kwam. Marina had toen al contact gehad met Tuchel dus ik begrijp niet waarom ze niet voor een verhuurperiode bij een club gegaan is die geen koopclausule in het bod had zitten. De verkoop van Guehi vind ik helemaal vreemd. Ook van Tuchel's kant. Hij koos ervoor om Guehi niet genoeg te betrekken bij het eerste team of hem geen garanties te geven. Als je een speler hebt, die dusdanig getalenteerd is, dan vind ik dat je dat best kunt afspreken. De club is toch wat slordig gerund de laatste twee jaar. Verkopen waar we niet hadden moeten verkopen, geen contracten uitgedeeld aan spelers die zeker nog hun waarde hebben/hadden voor het team en de verkeerde spelers aankopen. Het verbaast mij heel erg dat (volgens de geruchten) alle drie de potentiele nieuwe eigenaren door willen met Marina als technisch hoofd, nadat zij in mijn ogen heel erg geblunderd heeft de laatste 18 maanden. Als onderhandelaar is ze top, maar om het technisch beleid uit te stippelen zijn er toch best wat kritiekpunten te vinden!
 
Toti_Bete_Ka
 
2
24 april 2022 om 21:54
Ik ben het helemaal met je eens. Kwijtgeraakt is meer van toepassing op Livramento en Lamptey. Ik vraag me ook echt af hoe de contractonderhandelingen met Livramento zijn gegaan en welke toezeggingen ze hem hebben gedaan. Naar mijn inziens had je hem kunnen bombarderen tot tweede keus voor zowel RWB als LWB. Dan had hij toch veel aan spelen toe kunnen komen (ook als Chilwell niet geblesseerd zou zijn geraakt). Klopt wat je zegt over Marina, echter wordt er tevens gesproken dat de nieuwe eigenaren op zoek zijn naar een technisch directeur. Onder andere Paul Mitchell (nu bij Monaco) wordt bijvoorbeeld genoemd. Dan zou Marina inderdaad enkel nog aan de onderhandeltafel plaatsnemen. Ik vraag me sterk af of ze blijft. Niet alleen krijgt ze dus minder taken, ook is ze sterk gelieerd aan Abramovich.
 
YoeriCFC
 
1
24 april 2022 om 22:10
Ik weet niet wat ik zelf het liefst zie als ik heel eerlijk ben. Marina is jarenlang van grote waarde geweest voor Chelsea en heeft een hele lastige taak gehad toen ze de taken van Emenalo moest overnemen. Ze heeft het een stuk beter gedaan dan die zogenaamde topscout maar ze heeft ook aardig wat fouten gemaakt. Ik zou groot voorstander zijn van een clean break met het oude regime binnen de club, dat zou ook zeker betekenen dat we afscheid nemen van Bruce Buck. Ik ben het helemaal met je eens over Livramento, alhoewel ik mij sterk afvraag of hij op de lange termijn een nuttige kracht kan zijn voor Chelsea.
 
Raulista
 
7
24 april 2022 om 18:51
Helemaal prima. Goede verdediger en biedt veel diepte achterin die we dit seizoen missen. Mbappe, Rudiger en Tchouameni en je hebt een heerlijke zomer die nog beter wordt als er een goede rechtsback gehaald wordt. Wie weet kan Mendy ook op rechts spelen en Alaba op links, Mendy is tweebenig. Middenveld met Camavinga en Tchouameni is enorm sterk. Voorin Vini en Mbappe die in de spits kan met Benz erachter en Valverde hangend op rechts beviel mij erg goed. Anders Mbappe rechts Benz spits en dan gewoon Valverde Tchoua en Eddy op het middenveld. Goeie slag van Real dit!
 
ModricMagic
 
5
24 april 2022 om 18:52
Heerlijk zeg! Rüdiger zou fantastisch zijn met Militao achterin. Alaba gewoon linksback en dan heb je een meer dan uitstekende verdediging. Als Mbappé en Tchouaméni nog komen dan heb je gewoon een fantastische transferwindow. Zeker met het vertrek van Marcelo, Isco en Bale heb je ook prima ruimte voor alle 3. Kan niet wachten eigenlijk tot volgend seizoen. Maar ja we hebben nog veel voor te spelen dit seizoen!
 
Toti_Bete_Ka
 
0
24 april 2022 om 21:56
Is Ferland Mendy geen topper dan? Wat ik van hem heb gezien lijkt het me een enorm goede verdediger. Misschien moet Chelsea dan eens bij jullie aankloppen. Lijkt me zowel voor aan de linkerkant van een driemansverdediging als op LWB een goede speler in de Premier League.
 
ModricMagic
 
3
24 april 2022 om 23:11
Veel geblesseerd en aanvallend niet heel denderend. Alaba is prima als linksback. Mendy kan je gebruiken als je verdedigend meer steun nodig hebt.
 
CMG-
 
3
24 april 2022 om 19:08
Ben er blij mee. Misschien niet de grootste naam, ook zal hij geen clublegende worden ofzo, maar toch denk ik dat het een goede optie is, hij is fysiek beren sterk, kan zeer goed koppen, heeft genoeg ervaring. Het zou een toptransfer zijn voor Real. Velen die nu roepen dat hij slecht is in een 4 mans defensie, Real speelt vaak of wel in balbezit in een 3 mans defensie, of wel ultra verdedigend met 2 lage ‘bussen’ Beide in het voordeel van Rudiger ?
 
D.costa9CFC
 
5
24 april 2022 om 19:21
Als de organisatie goed is en het staat tactisch goed dan zal hij het gewoon naar behoren doen gok ik. De meeste wedstrijden in een 4 man defensie heeft hij onder Sarri en Lampard gespeeld. Die concentreerden zich op balbezit en de aanval. De verdediging keken ze vaak pas als laatste naar.
 
blink182
 
6
24 april 2022 om 19:17
Gewoon een prima verdediger om erbij te hebben als Real Madrid zijnde. Ik bedoel Rudiger is transfervrij! En hij neemt genoegen met minder salaris. Wat wil je nog meer?! Nu kan je zelfs met Alaba als LB spelen als het moet, en met Militao - Rudiger natuurlijk als CV.
 
Aqua1
 
4
24 april 2022 om 19:29
blink182 met Miltao en Rudiger is het zeker ruiger, dat schrikt menig aanvallers van... Gif en Rudiger die uitgekookt is.
 
JoshuaK_
 
5
24 april 2022 om 19:55
Balen zeg dat Rüdiger zo hard op weg is naar Real. Had gehoopt dat hij naar een andere club ging nadat de geruchten eerder dit seizoen stopten, maar na die pot in Bernabeu kan het bestuur 't weer eens niet laten. Zal dankzij z'n transfervrije status met een gigantisch salaris binnenkomen, en hij zal ook niet naar Real verkassen om braaf op de bank plaats te nemen als back-up. Rüdiger en Militao als duo zie ik totaal niet zitten, het zijn naar mijn mening te vergelijkbare spelers (uitstekende mannetjes putters) en daarmee kom je voetballend te kort in het centrum. Waarom niet gewoon voor iemand als Pau Torres of Bastoni gaan, ja die kosten een stuk meer maar Real heeft geld zat en die jongens zijn qua speelstijl ook nog complementair aan Militao. Het enige goede aan de interesse in Rüdiger is dat Real Alaba uit het centrum lijkt te halen volgend seizoen, wat betekent dat je er in principe een nieuwe aanwinst op linksback bij krijgt. Jammer dat er zo weinig geruchten over een nieuwe rechtsback zijn en dat Odriozola waarschijnlijk weer terug komt, want die heeft het niveau ook niet.
 
il_cacciatore
 
2
24 april 2022 om 21:54
Helemaal mee eens. Als je écht een centrumverdediger wil halen als prioriteit (en dus niet als back-up) dan sla je echt de plank mis. Mbappe voorin halen en Rüdiger voor het hart van je verdediging? Hup, gewoon geld uitgeven, je defensie is het waard. Hoe lang zit de Ligt nog bij Juve?
 
disco22
 
7
25 april 2022 om 14:26
Het wordt tijd om te accepteren, de Ligt, Frenkie, Donny, Ziyech... Stop er gewoon over gap.
 
Lierse1997
 
9
25 april 2022 om 14:19
Je gaat Pepe toch niet vergelijken met Rüdiger mag ik hopen?
 
OREELY
 
4
25 april 2022 om 14:08
leuk als reserve, verder hopelijk voor de real supporters niet gehaald als basis klant
 
Quillinho
 
1
25 april 2022 om 15:52
Ja dat is ook wat ik dacht, maar goed hij is transfervrij en een prima back up. Hij is sowieso beter dan Nacho.
 
SergioRamosHM
 
0
25 april 2022 om 14:19
Niet heel blij mee gezien er een hoop alternatieve mogelijk zijn, logisch is het wel. Het prijskaartje zal ongetwijfeld de reden zijn. Real wilt nog een rechtsback, linksback en liefst 2 aanvallers. Als je dan een transfervrij iemand erbij kan nemen is dat mooi meegenomen. Vallejo zal dan wel vertrekken schat ik in.
 
Nalbend0
 
0
25 april 2022 om 14:21
Real heeft Alaba en Mili met Nacho als een goeie backup. Beter investeren in een vervanger voor Carvajal.
 
toelie11
 
0
25 april 2022 om 15:54
Hopelijk heeft Ordriozola een goede ontwikkeling doorgemaakt bij Fiorentina. En anders back up voor Carvajal.
 
croctor
 
3
25 april 2022 om 14:27
Opmerkingen van nul hier .
 
ModricMagic
 
2
25 april 2022 om 14:29
Alaba, Rudiger en Mbappe waarschijnlijk allemaal transfervrij in de laatste 12 maanden. Nog Tchouameni en we zijn echt klaar voor volgend seizoen! Kan niet wachten.
 
real8madrid
 
5
25 april 2022 om 16:51
Rechtsback zou geen overbodige luxe zijn.
 
ModricMagic
 
2
25 april 2022 om 17:57
Inderdaad maar met die geruchten dat ze veel vertrouwen in Carvajal hebben, de komst van Vinicius Tobias en de terugkeer van Odriozola lijkt het er niet op te komen. Ook een Reece James wordt wel moeilijk halen als Chelsea al 2 verdedigers verliest.
 
FCDRMA
 
2
25 april 2022 om 14:34
Transfervrij is het een prima versterking. Het was dun achterin en Militao is niet altijd even sterk. Maar samen in de verdediging lijkt me idd geen goed plan. En Nacho is een prima vervanging gebleken als er echt niemand anders is maar je zit toch een beetje met samengeknepen billen te kijken als hij speelt. Samenvatting; prima zaak.
 
Bundy_sr
 
4
25 april 2022 om 14:45
Toni Rudiger is toch gewoon een prima speler voor Real Madrid. Heeft bij Chelsea bewezen kwaliteiten te hebben en is snel+ fysiek sterk. Om hem naast Militao en Alaba als 3e centrale verdediger erbij te hebben is prima. Als Real nu ook een rechtsback haalt (mukiele, Pedro Porro of Foyth) en Mbappe dan zijn ze op volle oorlogssterkte voor volgend seizoen!
 
Real Madr!d
 
7
25 april 2022 om 14:47
Zie dat veel mensen hem liever niet zag komen, of er aan twijfelen. Nou, voor mij is ie echt wel welkom. Eindelijk een speler waar Militao en Alaba iedere weekend hun motivatie uit moet halen om de concurrentie strijd te winnen. Van Nacho en Vallejo wordt niemand warm van. Carvajal speelde zelfs centraal tegen Chelsea. Dat was echt schandalig. Het voordeel van deze Rudiger, is dat je met Alaba ook naar linksback kan schuiven mocht Mendy niet spelen, want die veel te vaak geblesseerd. Nee, erg blij met Rudiger. Tuurlijk, het is afwachten of het goed uitpakt. Maar met Alaba pakt het vooralsnog ook goed uit, terwijl daar ook veel twijfels over waren. Prima zet om Rudiger te halen. Fysiek een beest en heeft ook de uitstraling om spitsen op te eten.
 
gezeik
 
2
25 april 2022 om 14:51
Ondanks dat ik veel verhalen hoor van rudiger kan niet in een 4 mans verdediging spelen. Alles is beter dan Nacho pff wat een waardeloze speler is dat. Zolang bij real nooit echt van waarde kunnen zijn
 
WarioParty
 
6
25 april 2022 om 14:57
Nacho heeft meerdere malen z’n mannetje gestaan tegen Bayern in ‘17 en ‘18. Ik zeg niet hij verdient het om te teren op die paar wedstrijden, maar je kan niet 5 wereldklasse CV’s in je team hebben. Van de 23/24 selectiespelers kun je er nooit meer dan 11 tegelijk opstellen. Dan maar een Nacho, die de positie van kind van de club die niet mekkert, goed invult.
 
Flo.Perez
 
3
25 april 2022 om 15:46
Super blij met zijn komst! Toch wel 1 van de betere centrale verdedigers op t moment. Sterk aan de bal, snel, een leider op het veld en niet te vergeten, 1 van de beste koppers van Engeland. Iets wat wij op dit moment hard nodig hebben! Sinds 1 van onze grootste zwakte toch wel de arial duels zijn. Past perfect in het plaatje. Met Nacho en Vallejo als back ups ga je niet aanhaken bij een City of Liverpool. We hebben weer meerdere topspelers nodig voor elke positie. Net zoals hoe we Pepe Varane en Ramos hadden. Ik wil Dani Carvajal nooit meer als centrale verdediger zien spelen. En er gaan zelfs geruchten dat Alaba naar links back gaat en Rudi samen met Mili centraal achterin. Ben benieuwd hoe dat uitpakt. Al met al, top aanwinst!!
 
real8madrid
 
0
25 april 2022 om 16:49
Ik ben benieuwd. Ik was in eerste instantie grote voorstander van zijn komst omdat Madrid achterin dun bezet is dus dan is een gratis bewezen topper alleen maar prachtig. Toen ik zijn vermeende eisen las in de media ben ik echter snel van gedachten veranderd. De laatste tijd verscheen er echter in de media dat zijn entourage weer contact had opgenomen met Madrid met sterk verminderde eisen. Sportief is het hoe dan ook een versterking, ik hoop alleen dat zijn salariseisen inderdaad enorm omlaag zijn gegaan en hij voor een marktconform bedrag tekent.
 
Khalidwho.else
 
0
25 april 2022 om 17:03
Ahhahaha Hij past niet bij Real en is al 30 Jaar waarom zou je dit doen?
 
Real Madr!d
 
2
25 april 2022 om 17:13
Hij past niet bij Real. Vertel? Waarom? En dat ie bijna 30 is. Ja en dan? Dat zijn meestal de leeftijden waar verdedigers in hun prime zitten. Thiago Silva is 37 en speelt bijna alles bij Chelsea in 1 van de beste competitie ter wereld. Ik denk serieus dat Rudiger veel mensen gaan verbazen.
 
Bundy_sr
 
3
10 mei 2022 om 16:36
Hij tekent voor 3 jaar voor een jaarsalaris van 13 miljoen bruto per jaar. Denk een goede aanwinst voor Real zou een monsterlijk duo kunnen vormen met Militao of Alaba
 
real8madrid
 
5
10 mei 2022 om 17:05
13 miljoen bruto is veel maar een stuk schappelijker dan hij in januari bleek te willen.
 
Aqua1
 
5
10 mei 2022 om 16:40
Meeste mede fans zijn huiverig, maar ik zie deze transfer wel zitten in mijn ogen een goede aanwinst een fysieke beest die ook dat gemene heeft wat pas bij Real Madrid...
 
SocioFan1
 
4
10 mei 2022 om 17:59
Het is ook wel gewoon prima, zeker als je kijkt voor wat je hem haalt. Geen gek risico. En je haalt een type verdediger binnen die je nog niet in je team had. Carlo kan dan ook meerdere kanten op straks met zijn defensie. Je verbeterd je positieve agressie en kopkracht achterin. Gewoon prima.
 
ModricMagic
 
5
10 mei 2022 om 16:57
Militao en Rüdiger samen zou echt een briljant duo moeten zijn. Alaba dan lekker als linksback gebruiken. Zeker omdat Rüdiger natuurlijk in de lucht echt een verademing zal zijn. Hopelijk kunnen we ook aan het langste einde trekken met Tchouameni. Maar Monaco wil daar nu al 80 miljoen voor. Dus dat wordt wel moeilijk met ook Liverpool in de race.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
9
10 mei 2022 om 17:07
In een viermansdefensie zou ik Rudiger geen verademing noemen, maakt niet uit naast wie. Zelfs met drie Cv's achterin is hij niet meer zo goed als hij vorig seizoen was. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat hij wilt vertrekken.
 
SocioFan1
 
7
10 mei 2022 om 17:57
Ja nu hij weg gaat is hij opeens niet zo goed meer uhm. Zeiden de bayern fans ook al over Alaba. Agh. Rudi is zowat Chelsea's beste verdediger. En dit seizoen? Dit seizoen afgelopen maanden is zowat heel Chelsea minder en is Tuchel zoekende. Zegt dus helemaal niks betreft Rudi.
 
ModricMagic
 
2
10 mei 2022 om 18:01
Dit seizoen vind ik hem uitstekend met een 4-mansverdediging bij Chelsea. Misschien de jaren daarvoor niet maar dit seizoen en dan met name in het Bernabeu was hij echt een muur om tegen te spelen. En met verademing heb ik het over zijn luchtkracht. Tuurlijk is het afwachten maar ik denk dat hij het uitstekend gaat doen bij Real. En zoals @sociofan1 zegt Chelsea is in het algemeen gewoon minder. Heeft niet zoveel met 1 speler te maken want ook voorin is het pover.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
2
10 mei 2022 om 18:07
Dus eerst zeg je dat ik hem slecht noem omdat hij vertrekt om vervolgens te bevestigen dat hij net als de rest van Chelsea slecht bezig is? Sterke reactie.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
1
10 mei 2022 om 18:19
Modricmagic, In het Bernabeu speelt Chelsea niet in een 4 man verdediging. Niet op papier en niet in het praktijk. En bij de 2-3 van Benzema staat ie ok gewoon slecht te verdedigen. Heeft geen idee waar Benzema loopt en door zijn slechte positionering kan die ook niet meer in gerijpen en valt omver. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat hij dit seizoen(halve seizoen) gewoon net als iedereen minder bezig is dus klopt dat het niet de schuld van 1 speler is. Maar goed met zijn kopkracht en snelheid hebben jullie wel een speler erbij die heel nuttig kan zijn en als hij zijn niveau van vorig kan halen zelfs een wereldtopper.
 
ModricMagic
 
3
10 mei 2022 om 18:36
Bij die 2-3 glijdt hij gewoon ongelukkig uit dus dat kan gebeuren. En Benzema zijn bewegingen zijn voor elke verdediger lastig of het nou Dias, Thiago Silva of nu Rüdiger is.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
2
10 mei 2022 om 18:39
Ja dat moet ik je toegeven, Benzema is de laatste jaren voor geen enkele verdediger bij te houden!
 
Marre123
 
0
10 mei 2022 om 21:19
Chelsea speelt gewoon in een 3 man defensie dit seizoen. Heel af en toe werd er eens naar een 4 mans defensie overgeschakeld met wisselend succes. Moet het nog maar zien Rudiger als grote man achterin bij Real in een 4 mans defensie.
 
blink182
 
5
10 mei 2022 om 17:26
Prima speler om erbij te hebben. Hier word je gewoon sterker van. Alaba kan als linksback (zeker als Mendy geblesseerd is) fungeren, met Mili - Rudiger als CV. Genoeg opties dus. En hij gaat 7-8mil euro netto verdienen. Dat is niet gigantisch veel. Perfect gehandeld weer van onze president.
 
SocioFan1
 
2
10 mei 2022 om 17:55
Precies, gewoon prima kijkende naar het financiele plaatje en wat je ervoor krijgt. Geen gek risico en Rudiger heeft zich best sterk ontwikkeld. Met hem erbij krijg je een type verdediger erbij die je nog niet had (agressief en sterk in de lucht) en Carlo krijgt meerdere opties in de defensie dan. Plus een speler die in zijn prime leeftijd zit. Het team heeft nou eenmaal best veel oud dertigers en begin twintigers. Enige wat jammer is, is wellicht dat je andere clubs ziet weglopen straks met een Kounde, Fofana, Pau en een Gvardiol. Maar goed, het zij zo.
 
Hangjas23
 
2
10 mei 2022 om 18:22
Here we gooooo
 
FikretÇelik
 
0
10 mei 2022 om 19:04
Gewoon een breedteaankoop. Het wegvallen van Ramos en Varane is redelijk (maar niet goed genoeg) opgevangen met Alaba, nu dus ook Rudiger en het doorschuiven van Militao. Carvajal is toe aan vervanging, Hazard en Bale zijn overbodig. In de tussentijd zijn de dragende spelers van Real al vrij oud. Benzema. Kroos, Modric zitten in hun laatste topjaren en worden binnen 2 jaar een gevalletje Marcelo. Vinicius, Valverde, Camavinga, Militao, Mendy is al prima maar kan nog wel wat meer bij om 11 volwaardige jonge basisspelers te hebben. Rodrygo en Asensio hebben nog niet helemaal overtuigd.
 
Raulista
 
2
10 mei 2022 om 19:39
Lekker hoor. Prima centerback, brengt de nodige passie, agressie, duel- en kopkracht achterin. Met een ervaren speler als Alaba naast hem en de agressie en snelheid van Militao kan dat een mooi duo vormen achterin! Het biedt diepte voor Carletto achterin en aanvallend ga je erop vooruit door Alaba op de back te plaatsen + Mendy is blessuregevoelig. Ook kan je nu in nood Mendy op de rechtsback zetten, hij is tweebenig. Daarnaast is dit goed voor Militao, die nu toch een concurrent erbij heeft (al denk ik dat Alaba naar de back gaat en Mili het blok gaat vormen met Rudiger), maar Eder kan wel wat concurrentie gebruiken als je de afgelopen weken ziet. Ook denk ik dat Alaba en Rudiger een goed blok zijn die goed kunnen communiceren in het Duits.
 
Neshwan Ahmed
 
3
10 mei 2022 om 20:21
Precies wat Real Madrid achterin nodig had. Heel blij met deze aankoop. Mendy raakt sowieso keer of 5 per seizoen geblesseerd nu kan Alaba op links. Top gedaan van Real Madrid de beste club aller tijden. ¡Halamadrid