Real Madrid gaat naar finale dankzij spectaculaire late comeback tegen Bayern
Woensdag, 8 mei 2024 om 22:59

Real Madrid heeft woensdagavond de finale van de Champions League bereikt ten koste van Bayern München. Alphonso Davies bracht de Duitsers in het Santiago Bernabéu met een fantastische goal op voorsprong, maar de Spanjaarden wisten de wedstrijd met goals in minuut 88 en 90+2 te kantelen. Beide kwamen op naam van invaller Joselu: 2-1. Bayern-doelman Manuel Neuer, die bezig was aan een uitstekende wedstrijd, ging bij de 1-1 hopeloos in de fout. Real Madrid staat op zaterdag 1 juni in de finale tegenover Borussia Dortmund.

Bij Real is Thibaut Courtois weer fit, maar de Belgische keeper moest het tegen Bayern doen met een reserverol. Andriy Lunin behield het vertrouwen van Carlo Ancelotti. Aan de zijde van Bayern keerde Matthijs de Ligt terug van een knieblessure. De ex-Ajacied werd verrassend direct in de basis geposteerd door Thomas Tuchel, die Min-jae Kim na diens zwakke optreden in de heenwedstrijd uit het elftal haalde. Dat duel eindigde in 2-2.

Een wervelende combinatie van Bayern over diverse schijven leidde in de achtste minuut bijna tot een simpele intikker voor Harry Kane. De breedtepass van Gnabry op de spits was echter te scherp, waardoor de kans verloren ging.

In de dertiende minuut creëerde Dani Carvajal met een handige pass een enorme kans voor Vinícius Júnior. De Braziliaan zocht schuin voor het doel de verre hoek, maar dat was buiten een razendsnelle reflex van Neuer gerekend. De keeper tikte de bal op de paal en kreeg de rebound recht op zich af geschoten door Rodrygo, die daar veel meer uit had kunnen halen.

Kane dook na een klein half uur gevaarlijk op door alert te reageren op een afgeslagen bal. De Engelsman probeerde het met een spectaculaire volley van zestien meter, die door Lunin nog net kon worden weggetikt.

Toch was het vooral Real Madrid dat aandrong. In de slotfase van de eerste helft werd Bayern opnieuw gered door Neuer. Een gevaarlijke indraaiende voorzet richting tweede paal van Vinicius werd door alles en iedereen gemist, op een late reflex van Neuer na.

Het gevaar bleef ook na rust voornamelijk komen van Vinícius. De sterspeler van Real zocht aan het begin van de tweede helft na twee gevaarlijke dribbels zijn maatje Rodrygo, die eenmaal daarvan ook bij de bal kon komen en rakelings naast tikte. In de 62ste minuut ging Vinícius na een nieuwe dribbel voor eigen succes, maar Neuer redde op het harde schot van de linkerspits.

Bayern had het in die fase zwaar, maar kwam met een counteraanval in de 68ste minuut verrassend aan de leiding. Davies dribbelde van links naar binnen en vond rond de punt van het strafschopgebied met een schitterend schot met rechts de verre hoek: 0-1.

Binnen drie minuten leek Real de schade te herstellen. Een eigen doelpunt van Davies, die onbedoeld een lage voorzet van Federico Valverde achter zijn doelman tikte, kwam echter niet door de VAR-check. Scheidsrechter Szymon Marciniak zag aan de zijlijn op de beelden hoe Nacho een duw in het gezicht gaf aan Joshua Kimmich en keurde het doelpunt af.

Real voelde het eindsignaal naderen en kreeg meer en meer haast. Vinícius schoot in de 88ste minuut een houdbaar ogende bal af op Neuer, die gruwelijk in de fout ging. Invaller Joselu reageerde uiterst alert door de losgelaten bal binnen te tikken: 1-1.

Daar bleef het niet bij, want Joselu stond in blessuretijd óók op de goede plek om een harde voorzet van Antonio Rüdiger binnen te lopen. De goal werd afgekeurd vanwege buitenspel, maar de VAR constateerde dat daar geen sprake van was: 2-1.

Bayern had nog een minuut of vijftien in de ongekend lange blessuretijd, waarin het voornamelijk de lange bal hanteerde. In minuut 90+12 dacht De Ligt de 2-2 binnen te schieten, maar luttele seconden daarvoor klonk een fluitsignaal voor vermeend buitenspel van Mazraoui. Een kapitale blunder van de grensrechter, die volgens de richtlijnen had moeten laten doorspelen voor een VAR-check, want Mazraoui bleek geen buitenspel te hebben gestaan.

Meer nieuws
   
00:12
00:12
Stekelenburg noemt twee spelers die definitieve selectie Oranje niet gaan halen
3
   
00:05
00:05
NOS: Ajax zit unaniem op hetzelfde spoor en gaat voor één man
2
   
23:44
23:44
Studio Voetbal volledig eensgezind over speler van het jaar in Eredivisie
8
   
23:28
23:28
'Het publiek in Nice was al heel snel op het voetbal van Farioli uitgekeken'
14
   
23:09
23:09
Paris Saint-Germain verslaat FC Metz, dat ondanks nederlaag juicht
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (362)

 
CMG-
 
202
8 mei 2024 om 23:02
Oh bedankt Real Madrid, wat een ploeg is dit toch. Keer op keer flikken ze het om terug te keren, terug te knokken. Je bent er nooit klaar mee. Uiteindelijk waren wij vandaag eindelijk op alle vlakken beter dan de tegenstander, zowel met kansen, balbezit maar ook met goals. Neuer wel zielig, uitgerekend hij brengt Real Madrid helemaal terug in de wedstrijd, en met die belachelijke wissels van Tuchel was het alleen maar kwestie van tijd dat Real Madrid erover ging.
 
JayJack
 
251
8 mei 2024 om 23:02
Met kop en schouders boven alles en iedereen de beste en grootste club in de geschiedenis van het voetbal!!
 
Mrvp
 
86
8 mei 2024 om 23:09
Haat ze of hou van ze maar met inmiddels 17 finales op het hoogste niveau kun je daar sportief gezien idd niet om heen. Ongekend gewoon.
 
TakeMeHome
 
32
8 mei 2024 om 23:15
Correctie, 18, waarvan ze er sws maar 3 van hebben verloren als ik me niet vergis! They might aswell call it Real’s Champions League, bi-zar!
 
SamJuve
 
63
8 mei 2024 om 23:40
Waarvan er zeker 10 CL cadeau kregen van de scheidsrechters en corruptie
 
Slimmeshady
 
24
8 mei 2024 om 23:49
Hahahahahahahahhahah
 
Hawbietron
 
166
8 mei 2024 om 23:50
Een Juve fan die over corruptie praat....
 
SS96
 
15
8 mei 2024 om 23:52
Hahaha coruptste club van allemaal, vanavond weer heel duidelijk geworden. Begin steeds minder van voetbal te houden. CL finale Real Dortmund, matig niveautje weer
 
Unbeliebeble
 
34
8 mei 2024 om 23:54
@Sam hahahahhahha geweldig! Hoe kom je erbij? We hebben er 14 cadeau gekregen hoor, de bonnetjes hebben we nog in het archief bewaard. Hala Madrid! Op naar nummer 15! ??
 
KeyboardHeld
 
2
9 mei 2024 om 01:31
Is real niet groot geworden sinds het moment dat daar buitenlands vermogen in kwam? Net als City en PSG? Los ban het feit dat de fysio gemeenschap praat over de doping die die spelers krijgen...
 
P. IJzerdraad
 
4
9 mei 2024 om 07:00
Klopt ... gesponsord door Franco... kijk nog beelden terug tegen idd Juve en Bayern van paar jaar geleden. Man man de meest beoordeelde ploeg ooit... jaren lang... los daarvan. Ze kunnen geweldig spelen. Laten het alleen zo vaak zien... zo jammer. Ander puntje; er is niet Koninklijks aan het gedrag van de de Madrid spelers. Matenaaiers op en top. Al jaren lang... helaas past Rudiger prefect in het team.
 
HarryBarry74
 
1
9 mei 2024 om 20:17
Al jaren probeert de uefa madrid te stoppen. MADRID is legendarisch
 
HarryBarry74
 
1
9 mei 2024 om 20:19
Er is geen grotere club dan madrid. De uefa probeert het al jaren om madrid klein te krijgen.
 
afca_95!
 
105
8 mei 2024 om 23:03
Bedank vooral Tuchel hahah wat zullen ze een spijt hebben bij bayern dat ze die man niet allang ontslagen hebben
 
Heinazijn
 
46
8 mei 2024 om 23:08
Thomas Tuchel is puur de reden dat Bayern nog zover is gekomen met dit team. Hoe in de wereld kan je hier Thomas Tuchel de schuld van geven? Het is toch Kim die 2 maal in de fout gaat in de eerste wedstrijd. Dan herstel je het in de tweede wedstrijd en maakt Neuer zo enorme blunder. Karius werd helemaal afgemaakt een paar jaar geleden en nu krijg Tuchel de schuld? Waarom gingen van Klopp dan niet afzeiken destijds?
 
afca_95!
 
60
8 mei 2024 om 23:13
Wissels misschien? Toen hij Kim en choupo erin gooide wist ik al dat Real zou gaan winnen.
 
SterkeJerke
 
22
8 mei 2024 om 23:13
Door verdedigende wissels te doen tegen een Real Madrid wat altijd zal blijven aanvallen tot de laatste minuut. Dan zou ik eerder ervoor proberen te zorgen dat je nog 2-0 kan maken met Bayern dan om verdedigers erin te zetten.
 
jwzz_010
 
33
8 mei 2024 om 23:13
Kom op, er wordt altijd zo overdreven negatief gedaan over Tuchel. Hij wisselt in de laatste 15 min verdedigend bij een voorspronn. Poehoee.. Als hij niet verdedigend zou wisselen en er 2 om de oren had gekregen zou iedereen weer zeiken dat ie te aanvallend blijft spelen. Daarnaast wisselt Dortmund gisteren in min 67 Sancho voor Sule, waarom hoor je daar niemand over? De overige 2 wissels van van Tuchel vandaag waren 2x een aanvaller voor een aanvaller. Hoewel ik Kane erin had laten staan, is dat ook niet zo gek
 
Reyhan
 
9
8 mei 2024 om 23:14
Hou op man! Dat je nog de moeite neemt om deze onzin te schrijven. Dankzij Neuer stond het niet 2-0. Dat hij een fout maakt vind ik minder erg dan de wissels. Hoe kom je erop om Min-Jae erin te brengen voor Sane en Pavlovic te laten staan...
 
Carmzzl
 
12
8 mei 2024 om 23:15
Meen je dit serieus ??? Ik zat echt met gefronste wenkbrauwen met die wissels. Je staat 0-1 voor en gokt volledig op de verdediging tegen Real Madrid. Dat is toch mega onderschatting? Real heeft keer en keer bewezen dat ze een wedstrijd in de laatste minuten kunnen winnen. Je buitenspelers zijn eigenlijk gewoon backs terwijl je gewoon een prima buitenspeler op de bank hebt met Tel?? Daarnaast haal je de beste spits eraf, en laat je een middenvelder staan die amper nog kan lopen. De wissels zijn ook gewoon veel minder dan wat er staat. Hoe kan je Tuchel dit niet kwalijk nemen?
 
Heinazijn
 
19
8 mei 2024 om 23:17
Naja jullie je eigen mening natuurlijk, maar ik kan me er totaal niet in vinden. Gister bij Dortmund die de hele wedstrijd hebben verdedigd is het allemaal knap en goed gecoached, nu wisselt Thomas Tuchel 1 extra verdediger en is het allemaal zijn fout? Hij houdt het 20 minuten goed vol tot die enorme blunder van Neuer die helemaal buiten schot wordt gehouden.
 
SterkeJerke
 
3
8 mei 2024 om 23:19
Sanã© was ook gewoon onzichtbaar, dus die wissel is nog wel te begrijpen. Pavlovic had er ook wel uit gemogen en Muller erin. @heinazijn Zonder Neuer op doel en met bv Ulreich had je in de eerste helft al achtergestaan. Neuer maakt een domme fout, ja absoluut, maar daardoor verlies je de wedstrijd niet. Dat komt door de late en rare wissels die Tuchel maakt.
 
Carmzzl
 
3
8 mei 2024 om 23:19
@Jwzz dit kan je niet vergelijken met Dortmund hoor. Die hebben een 2-0 voorsprong dat is wel wat ruimer. Daarnaast hadden ze nog wissels over dus kan je nog weer aanvallend wisselen. Tuchel verbruikt al zijn wissels en heeft nog maar 1 pure aanvaller in het veld staan. Dus als het moet wordt het dan lastig zoals je wel zag
 
geitje_7
 
3
8 mei 2024 om 23:26
@Hein, Neuer is de enige reden dat Bayern überhaupt op voorsprong kon komen. Natuurlijk is die 1-1 volledig zijn schuld maar daarvoor voorkwam hij 2 doelpunten.
 
Herosennin44
 
4
8 mei 2024 om 23:29
@sterkejerke Daarom verlies je die wedstrijd dus wel. Zonder dat doelpunt is de kans groot dat Real er geen een maakt en niemand het over de verdedigers heeft. Het is duidelijk dat mensen wat tegen Tuchel hebben en hoopten dat Real niet zouden winnen, maar hoe goed Neuer ook was, de wederopstand van Madrid komt gewoon door zijn fout.
 
Heinazijn
 
9
8 mei 2024 om 23:37
Helemaal mee eens Herosennin44! Fijn dat ik toch nog mensen zie die er nog wel realistisch naar kunnen kijken. Ik wil niet zeggen dat alleen mijn mening de juiste is, maar als je Thomas Tuchel hier de schuld van gaat geven ben je of aan het trollen of je bent gewoon erg biased. Ik zie werkelijk niemand hier Neuer de schuld geven. Goede keeper uiteraard, altijd geweest, maar vandaag is hij gewoon de oorzaak van het verlies.
 
nederland79
 
8
8 mei 2024 om 23:40
Haha achteruit gaan lopen tegen real is gewoon dom en zelfmoord. T is geen wereldploeg en je kunt ze voetballend prima pakken, maar je moet ze geen geloof geven want dan zijn ze weergaloos. Als je achteruit gaat lopen ruiken ze bloed. Tuchel is gewoon een idioot net als die grensrechter, dat is echt ongelooflijk. Over 2 wedstrijden is real absoluut verdiend door maar t blijft jammer dat een miljarden business de var maar niet goed kan gebruiken. K had graag gezien is de goal vd ligt buitenspel was of niet
 
SterkeJerke
 
4
8 mei 2024 om 23:45
Dus jullie rekenen Neuer ook de 2-1 aan @hein @herosennin44? Ik heb niks tegen Thomas Tuchel, alleen maakt hij zo nu en dan vaak verdedigende wissels, iets wat ik zelf gewoon nooit zo gewend ben van Duitse teams en zeker niet van Bayern. Bayern is voor mij altijd het team geweest dat vol op de aanval gaat en waar 1-0 nooit genoeg is. Naar mijn idee gewoon een fout van Tuchel om zo verdedigend te wisselen in plaats van wat goede aanvallers te laten staan of sterker nog Tel te brengen voor de counters.
 
lord
 
2
9 mei 2024 om 00:09
Kane er af halen en terug gaan hangen, terwijl je op het eind loopt en een gelijkspel en penalty's zeer reëel zijn is im mijn ogen ontzettend dom
 
LeoPessi
 
0
9 mei 2024 om 00:22
Klopt. Had PRECIES hetzelfde. Real wisselde perfect
 
P. IJzerdraad
 
0
9 mei 2024 om 07:04
Eens... Real was beter ... wisselde beter... maar als je 0-1 voor staat... moet je het dichtgooien. 1-1 was bizar... Bayern stond veel te hoog
 
Folsom
 
1
9 mei 2024 om 07:20
Mijn probleem is dat ik nooit serieus naar die Tuchel kan kijken. Het is een dorpsgek langs de lijn. Hij is daar zeker niet de enige coach in, maar ik denk dat als een coach zich zo gedraagt dat hij dan sowieso extra kritisch wordt beoordeld. Misschien niet terecht, maar toch.
 
protheus
 
158
8 mei 2024 om 23:03
Doelpunt van de Ligt gemist? was geen buitenspel
 
bilalmadrid13
 
72
8 mei 2024 om 23:04
maar hij floot al voordat muller de bal naar de ligt kopte
 
Sepp10
 
121
8 mei 2024 om 23:04
Of het buitenspel was of niet is de vraag, maar je mag daar nooit vlaggen
 
Kuna_Mila
 
18
8 mei 2024 om 23:05
Toch wel een bijzonder moment... uiteindelijk hebben we een verdiende winnaar, maar eigenlijk leek het gewoon 2-2 te worden.
 
romarky
 
107
8 mei 2024 om 23:05
Er was allang gefloten, dus iedereen van Real stond stil. Kan je natuurlijk nooit goedkeuren.
 
Linksbuiten67
 
32
8 mei 2024 om 23:05
Was randje, naar de vraag is waarom nu de grensrechters vlagde en niet door liet spelen zoals eigenlijk moet in dit soort gevallen.
 
Willem1609
 
38
8 mei 2024 om 23:06
@bilal Dat is al een blunder an sich. Altijd door laten spelen, dan kan de VAR het altijd alsnog corrigeren. Slecht optreden van de arbitrage daar.
 
sebasjuh
 
16
8 mei 2024 om 23:06
Precies ik wilde het ook wel eens met lijnen zien want de schouder van de Real verdediger lijkt op één lijn te staan. Ze hadden nooit moeten fluiten en gewoon de VAR moeten laten kijken dan had je gezeur voorkomen.
 
Damsterdam
 
36
8 mei 2024 om 23:06
Blijft raar dat er al wordt gevlagd. Situaties van 2 meter buitenspel laten ze doorspelen en hier gaat de vlag meteen omhoog.
 
Kuna_Mila
 
8
8 mei 2024 om 23:06
Eens, maar mag je op zo'n moment zo snel vlaggen en fluiten? Lijkt me niet toch...
 
ModricMagic
 
37
8 mei 2024 om 23:06
Hij floot al letterlijk daarvoor. Iedereen stopte al.
 
DarkEagle
 
42
8 mei 2024 om 23:06
De spelers van Madrid hoorden die fluit en ging niet meer voluit verdedigen. Ik zeg niet dat hij er niet was ingevlogen als hij niet had gefloten, maar dat had zeker wel invloed.Edit: ik zie net een foto van het moment. De Ligt en Nous staan beide buitenspel. Doelpunt had sowieso niet geteld. Neemt niet weg dat de grensrechter had moeten wachten met vlaggen.
 
CMG-
 
34
8 mei 2024 om 23:07
Zelf Lunin keek niet eens meer naar de bal. Reageerde er totaal niet meer op
 
Willem1609
 
12
8 mei 2024 om 23:07
@romarky Grens en scheids mogen daar nooit zo snel dit besluiten. Waarom heb je een VAR? Die corrigeert het wel als het daadwerkelijk buitenspel is
 
bilalmadrid13
 
0
8 mei 2024 om 23:09
helemaal mee eens willem daar is geen discussie voor de scheidsrechter had gewoon de aanval door laten gaan dan had je dit oneindigheid niet
 
bilalmadrid13
 
7
8 mei 2024 om 23:11
dat is het is juist want als hij er niet floot dan had rudiger er echt wel korter op gezette en lunin die stond gewoon omdat er gewoon werdt afgefloten
 
Inventure91
 
10
8 mei 2024 om 23:11
Net het beeld stil gezet. De Ligt stond buitenspel en Mazraoui denk ik niet. Laatst genoemde gaat het duel aan. Ik zou zeggen goal ontnomen
 
AFCA74
 
8
8 mei 2024 om 23:11
En Muller kreeg de bal van real verdediger niet van Nous. Fout van arbitrage.
 
Willem1609
 
2
8 mei 2024 om 23:14
@bilal We zullen het helaas nooit weten omdat de scheids op dramatische bezweek onder de druk… Smetje op toch wel gewoon een terechte overwinning van Real gezien het spelbeeld
 
madmarcel
 
9
8 mei 2024 om 23:15
Naja geen "smetje",maar gewoon genaaid.
 
Willem1609
 
1
8 mei 2024 om 23:16
@Real-fan VAR mag over buitenspel beslissen als er een doelpunt uit voort komt. Bij een twijfelgeval is al een tijdje zo dat de grens daarom altijd moet laten doorspelen. Real Madrid kan er weinig aan doen. Wel gewoon een blunder van de arbitrage.
 
Willem1609
 
3
8 mei 2024 om 23:19
@madmarcel Vanuit Bayern-perspectief zeker. Vind het meer zonde dat het nog steeds over de arbitrage miet gaan na dit mooie voetbalgevecht, terwijl alle hulpmiddelen aanwezig zijn om twijfels (zoals nu bij de afgekeurde goal van De Ligt) weg te nemen
 
bilalmadrid13
 
2
8 mei 2024 om 23:22
doet mee aan de aanval
 
YoeriCFC
 
16
8 mei 2024 om 23:30
@protheus, of het buitenspel was of niet maakt niet uit. De grensrechter en de scheidsrechter hebben volgens mij de opdracht om te wachten met dit soort beslissingen om ervoor te zorgen dat de VAR uitsluitsel kan bieden. Het lijkt er sterk op dat Mazraoui geen buitenspel stond, de bal valt voor Muller en dan vlagt de grensrechter pas. De scheids moet echt heel erg zijn best doen om af te fluiten voor Bayern scoort. Voor mij zit hier een luchtje aan. Ik vind het een hele kwalijke zaak dat ze niet even 5 seconden wachten tot de bal achter geschoten wordt of in het netje ligt.
 
Willem1609
 
7
8 mei 2024 om 23:35
@YoeriCFC Of er een luchtje aan zit, weet ik niet, maar dat deze arbitrage bezweken is onder de druk, is 100% zeker. Het is gewoon de regel om bij twijfel altijd in dit soort situaties door te laten spelen en de VAR het te laten corrigeren. Eerder bij de 2-1 van Real Madrid vlagde de grensrechter ook al zo vroeg… Maar de scheids had daar gelukkig nog niet gefloten. Zo slecht…
 
YoeriCFC
 
5
8 mei 2024 om 23:42
@willem1609, De lucht die er aan zit is die van onkunde. De scheidsrechter maakt een verkeerde beslissing met kolossale gevolgen. Net zoals je het beste voetbal verwacht in de eindfase van de Champions League, verwacht je ook de beste prestaties van scheidsrechters tijdens zulke belangrijke wedstrijden. Niet voor de eerste keer gaat dat helemaal verkeerd.
 
Willem1609
 
2
8 mei 2024 om 23:50
@YoeriCFC Dan zijn we het denk ik volledig eens met elkaar. Doodzonde dat, ondanks alle hulpmiddelen, het alsnog over fout gaat die makkelijk voorkomen had kunnen worden als de regels gewoon gevolgd waren.
 
YoeriCFC
 
1
8 mei 2024 om 23:55
@willem1609, en dat verschil maakt het dus zo vreselijk frustrerend.. Waarom in geval A wel netjes de regels volgen in geval B niet? Je hebt dus al duidelijk laten zien dat je wel weet hoe het moet! Voor mij was al wel duidelijk dat de wedstrijd wel eens beslist zou kunnen worden toen ze in de eerste helft toestonden dat Real een inworp nam terwijl ze achterin nog met een tweede bal aan het hobbelen waren.. De onkunde straalde er vanaf!
 
Lucagio
 
5
9 mei 2024 om 00:50
@darkeagleDe Ligt en Nous konden nooit buitenspel staan omdat een real verdediger Rüdiger de bal wegkopte. Grensrechter had nooit mogen vlaggen en de scheids al helemaal niet mogen fluiten. Dus echt weer een mazzel moment voor Real maar dat gebeurt Real wel meer.Bij hun 2-1 komt de speler uit buitenspel terug waardoor hij voordeel heeft maar dan is het ineens geen buitenspel, heel raar.
 
FR010FRDAM
 
3
9 mei 2024 om 00:50
De scheidsrechter doet hier niks verkeerd. Als de grens vlucht moet hij fluiten. De grens moet wachten totdat de actie voorbij is en dan vlaggen. Maar iedereen doet net alsof die bal erin zou gaan als niet heel de verdediging en keeper stil stonden. Lijkt me niet
 
Parasiet
 
3
9 mei 2024 om 01:20
@lucagio, als je beweert dat Rudiger de bal terugkopte, dan betwijfel ik of je het vermogen hebt om te bepalen of iets buitenspel is of niet. Je hebt in ieder geval niet het vermogen om iets juist te zien, dat is wel duidelijk
 
Lierse1997
 
2
9 mei 2024 om 05:18
Laat ons wel eerlijk zijn. Als de UEFA real wil laten winnen dan laten ze geen 4 minuten extra spelen of dan keuren ze überhaupt die eerste goal niet af. Sowieso is het wel onkunde. Maar bewust geloof ik nooit.
 
Heinazijn
 
17
8 mei 2024 om 23:06
Zielig voor Neuer en belachelijk van Thomass Tuchel? Wat een onzin man, het is eerder zielig voor Tuchel die het na de voorsprong aardig op orde heeft en zijn keeper een enorme blunder maakt. Je kan geen fan zijn van Thomas Tuchel, maar je kan hem toch nooit de schuld geven van de blunder van Neuer? Hij heeft het 20 minuten prima op orde en in minuut 88 gaat het mis. Echt je roept maar wat altijd maar Thomas Tuchel overal de schuld van geven. Des ondanks wel gefeliciteerd, verdiend door naar de finale!
 
Kuna_Mila
 
31
8 mei 2024 om 23:08
Tuchel heeft zo belachelijk slecht gewisseld, alsof hij wilde verliezen.wellicht omdat ie toch weg moet, dat hij er met een knal uit wilde. Nou dat is gelukt. Als hij de F'jes van Bayern mee had genomen had ie die er ook nog ingezet. Wat een parodie op een trainer zeg, arm Bayern...
 
Reyhan
 
9
8 mei 2024 om 23:08
Wat zeg jij nou? Het begint bij die wissel van Min-Jae. Die snapte ik totaal niet. En dan Pavlovic laten staan, terwijl je zag dat ie er compleet doorheen zat.. Real Madrid heeft verdiend gewonnen en ben blij dat Tuchel pleiten gaat.
 
Heinazijn
 
0
8 mei 2024 om 23:12
Hallo Reyhan, Goretzka was idd een logische wissel geweest, alleen werd hij de eerste wedstrijd ook overlopen in de eerste helft op het middenveld. Toen wisselde Thomas Tuchel hem toen in de rust en daarna liep het veel beter. Daarom speelde Pavlovic ook vandaag. Verder is het natuurlijk altijd makkelijk achteraf praten van wat hij had moeten doen. Ik vind het echt heel bijzonder dat hier nu met het vingertje naar Thomas Tuchel wordt gewezen terwijl niemand het hier over Neuer heeft. Dat kan toch niet op dit niveau?
 
Kuna_Mila
 
7
8 mei 2024 om 23:14
Tuchel moet Neuer bedanken dat Bayern in de 88e minuut überhaupt nog in de wedstrijd zat. Deze man maakt er een puinhoop van. Voor het eerst in weet ik veel hoeveel jaar geen kampioen worden met Bayern. Je ploeg dan zou de Champions Leauge uit leiden. Pijnlijk.
 
madmarcel
 
1
8 mei 2024 om 23:17
@kuna Mila: omgekeerd eigenlijk. Real moet de grensrechter danken dat het überhaupt nog in de wedstrijd zat ipv 2-2
 
Kuna_Mila
 
8
8 mei 2024 om 23:19
Mww, dat is wel te makkelijk denk ik. Real was uiteindelijk 75% van de tijd de bovenliggende partij.
 
D.costa9CFC
 
2
8 mei 2024 om 23:20
@Kuna_Mila, misschien gewoon de credits geven aan Leverkusen betreft de Bundes Liga. Want met dit aantal punten was bayern in de voorgaande jaren ook wel kampioen geworden.
 
Kuna_Mila
 
3
8 mei 2024 om 23:24
Oh zeker Leverkursen draait een super seizoen. Alle credits daarvoor, maar dan nog draait Bayern een dramatisch slecht seizoen voor hun doen.
 
real8madrid
 
3
9 mei 2024 om 00:40
Het is wel Neuer die Tuchel met zijn dramatische wedstrijdplan keer op keer in de pot houdt de eerste 80 minuten. Dat Tuchel vervolgens all-in gaat op winst in 90 minuten en al zijn aanvalskracht eruit haalt is achteraf bekeken gewoon ontzettend dom. Je kan er haast vergif op innemen dat Madrid echt wel een doelpuntje maakt thuis in de CL.
 
koningmeester
 
12
8 mei 2024 om 23:06
De 2-2 blijf ik verdacht buitenspel vinden.Ze laten alleen bal lijn zien maar niet het moment van passen en spelers in beeld.
 
Kuna_Mila
 
2
8 mei 2024 om 23:09
Op het beeld leek het ook alsof Joselu veel verder van de 5 meter lijn stond dan in werkelijkheid... Maarja, we moeten de mensen die daar hun werk doen gewoon vertrouwen.
 
JePa
 
3
8 mei 2024 om 23:14
Die mensen die daar hun werk moeten doen wordt de kans ontnomen dus.
 
SergioRamosHM
 
16
8 mei 2024 om 23:16
Rodrygo was vandaag echt ellendig slecht zeg. Als Joselu daar vanaf het begin had gestaan dan was het 5-1 ofzo geworden. Rodrygo heeft te vaak een offday. Zeker als je bij een topclub als Real Madrid speelt. Vinicius veruit de beste man vandaag. Kimmich is dronken zonder alcohol.
 
STORING
 
1
9 mei 2024 om 01:47
Was Rodrygo alleen vandaag slecht? Is het niet gewoon zo dat bij een belachelijk moyenne heeft voor een voorhoedespeler van Real Madrid? Die gozer moet zo snel mogelijk bankzitter worden want hij hoort er veel vaker te staan.
 
SterkeJerke
 
68
8 mei 2024 om 23:02
Gefeliciteerd Real Madrid fans! Verdiende overwinning. Thomas Tuchel roept het over zichzelf af met zijn verdedigende wissels en tijdrekken na de voorsprong. Echt het laatste wat je moet doen tegen Real Madrid. Heel erg benieuwd naar de finale straks. Zal Dortmund worden weggespeeld of wordt het weer een doelpuntenfestijn, zoals wel eerder gebeurde tussen beide clubs.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
46
8 mei 2024 om 23:03
Een ding staat wel vast, de finale zal leuker worden dan wanneer Bayern er had gestaan. Wat een matige ploeg, verbaast me dat ze zo ver zijn gekomen. Duitse finale was echt een nachtmerrie geworden.
 
John Deere7310
 
40
8 mei 2024 om 23:05
Dat denk ik niet als het aan de uefa geven ze de beker direct aan real
 
CaptainHendo
 
24
8 mei 2024 om 23:08
Voor spanning had ik wel liever Bayern in de finale gezien. Het niveauverschil is kleiner tussen Bayern en Dortmund, der klassieker zorgt ook altijd voor spektakel. Nu weet je eigenlijk al wie de finale wint, Real verliest geen finales in de Real Madrid-league.
 
real8madrid
 
10
9 mei 2024 om 00:46
Wees niet zo'n kleuter en gebruik je beperkte hoeveelheid hersencellen 2 seconden. Madrid is zo'n beetje de minst geliefde club bij Uefa momenteel vanwege de Superleague. Zelfs als ze desondanks nog steeds favorietjes zouden zijn zou de ref na de 9 minuten extra tijd ook gewoon meteen afgefloten hebben.
 
NelsonP
 
2
8 mei 2024 om 23:11
Niet sterk van Tuchel, je moet gewoon van de goal af verdedigen. Meeste coaches kiezen ervoor om juist verdedigend te wisselen, alleen krijg je juist vaak dan de deksel op de neus. Maar die speler van Real kwam wel terug uit buitenspel en tikt daarna de bal binnen. Waarom wordt die goal niet afgekeurd.
 
Utregsecurr
 
1
9 mei 2024 om 03:25
Hij komt terug van buitenspel. Op t moment van passen staat hij toch geen buitenspel…
 
GeenInspiratie
 
80
8 mei 2024 om 23:02
Real Madrid, De Koninklijke. Verslaanbaar en onverslaanbaar tegelijk. Kind van de club Joselu die de ploeg aan een nieuwe finaleplaats helpt aan de hand van Vinicius en een machtig Bernabeu! Ze noemen Old Trafford soms wel ‘theatre of dreams’, maar Bernabeu is waar de echte dromen worden verwezenlijkt. PS: Vinicius in de conversatie voor Ballon D’or 2024?
 
Troy010
 
16
8 mei 2024 om 23:07
Vinicius in de top 10, niet in de conversatie om hem te winnen.
 
Tunined13
 
15
8 mei 2024 om 23:31
Hoezo niet? La Liga gewonnen en finale UCL, als hij dan ook nog een goeie copa speelt of wint is er toch niemand die hem meer verdient?
 
nederland79
 
3
8 mei 2024 om 23:43
Gouden bal is beste speler niet beste ploeg
 
Tunined13
 
19
8 mei 2024 om 23:50
En raad eens wie de beste speler was in die ploeg... juist.
 
Afcakampioen
 
20
8 mei 2024 om 23:07
Vini is zeker grote kanshebber, al heeft hij pech dat er een EK gespeeld wordt.
 
Tunined13
 
13
8 mei 2024 om 23:32
Gelukkig voor Vini is er ook een copa
 
Damsterdam
 
14
8 mei 2024 om 23:11
Ik vind Vinicius echt veel beter dan Bellingham zelf, maar denk dat Bellingham hem gaat winnen door Engelse PR
 
Chi7
 
6
8 mei 2024 om 23:28
Hij was echt ongelofelijk goed, onnavolgbaar.
 
RM1335
 
30
8 mei 2024 om 23:41
Ben je gek, die gaat toch naar Messi?
 
sander1410
 
59
8 mei 2024 om 23:02
Wat een game. Tuchel zichzelf in het voetje geschoten. Dacht even alle aanvallende sterren eraf te halen om de voorsprong te verdedigen. Toch wel mooi om die Duitse koppies zo verslagen eruit te zien!
 
Linksbuiten67
 
13
8 mei 2024 om 23:09
Echt rare wissels, hoef je niet eens verstand van voetbal te hebben. Ook als je de verlenging had gehaald, was alle voetbal eruit.
 
sander1410
 
6
8 mei 2024 om 23:11
Kane kan zelfs als middenvelder spelen met ze goede pass dus die was helemaal raar. En dan zet je Mazraoui rechtsbuiten omdat je Sane eraf haalt? Dan snap je het echt nket hoor.
 
Heinazijn
 
7
8 mei 2024 om 23:14
Haha wat is dit allemaal? Iedereen wijst Thomas Tuchel hier als de schuldige aan terwijl niemand Neuer hier afbrand? Kom op zeg wie moet Tuchel dan inbrengen hij heeft toch helemaal geen andere kwaliteit op de bank zitten die wat kan forceren? Als Thomas Tuchel Mbappe op de bank had zitten had hij hem heus wel ingebracht ipv Muller.
 
sander1410
 
20
8 mei 2024 om 23:25
Stop is met je act over het geilen op Tuchel. Het heeft weinig zin om met jou in discussie te gaan want jou zogenaamde held Tuchel doet nooit wat fout.
 
BBayern1990
 
15
8 mei 2024 om 23:28
het kantelpunt waren zijn idiote wissels door Musiala en Kane eraf te halen. Zo kreeg Real weer hoop. Zelfs zonder de kleine fout van Neuer had Real kans gehad te scoeren. Uiteindelijk waren deze wissels cruciaal waardoor de counter niet leidde tot een 0-2
 
Heinazijn
 
0
8 mei 2024 om 23:34
Het kantelpunt van de wedstrijd was de enorme blunder van Neuer. Want daarvoor was Real Madrid ongevaarlijk. Ik snap dat Neuer een clubicoon is en meer credit heeft dan Thomas Tuchel, maar hij is toch echt de schuldige van de 1-1. En je noemt het een kleine fout? Het is werkelijk de blunder van dit Champions league seizoen, mocht er niks raars in de finale gebeuren.
 
BBayern1990
 
6
8 mei 2024 om 23:48
deze fout kwam erna. Door Musiala en Kane eerst eraf te halen kon Bayern geen 0-2 scoren op een counter. Gewoon het schot niet goed klemmen omdat de richting een beetje afweek...
 
Heinazijn
 
2
8 mei 2024 om 23:56
Je geeft nu toch niet de schuld aan de wissels van Musiala en Kane van de fout van Neuer toch haha? Kane speelde de hele wedstrijd gewoon zwak, vorige wedstrijd ook al en tegen Arsenal liet hij zich ook niet zien. Musiala was wel goed en fanatiek bezig, maar je weet ook niet hoeveel energie in de tank zat. Aan de andere kant wisselt Ancelotti ook Joselu voor Rodrigo ook naar mijn mening (ik denk volgens velen) een mindere spits dan Rodrigo. Dat pakt heel goed uit. Het is allemaal zo makkelijk achteraf praten hoe het beter moet, Real wisselt op het laatst ook verdedigend, Dortmund deed het ook dat pakt ook goed uit. En eigenlijk bij Bayern ging het ook goed totdat Neuer die fout maakt. En dat uiteindelijk die 2-1 valt zie je ook van ver aan komen. Dat is gewoon iets psychologisch Bayern krijgt een enorme tik en Real een enorme boost. Dat zie je ook heel vaak en is ook niks nieuws.
 
BBayern1990
 
2
9 mei 2024 om 00:16
Ik heb het enkel over de ene fase, de niet uitgespeelde counter. Dat is het kantelpunt
 
Real-fan
 
2
9 mei 2024 om 01:21
Daarvoor was real ongevaarlijk? Serieus? En Die vele kansen dan meer dan bayern plus meer balbezit? En neuer had wel een mooie wedstrijd gespeeld met prachtige reddingen gedaan tot die ongelukkige moment ook al was het kantelpunt vindt het wel onrechtvaardig om hem daarvoor af te branden elke wereled keeper maakt blunders het mag gewoon niet vaak gebeuren maar bij hem gebeurd het niet vaak
 
Fabian1986
 
195
8 mei 2024 om 23:02
Niet te filmen hoeveel dit Madrid mazzelt. Hoe kan dit laatste doelpunt worden afgekeurd?
 
Harmr
 
50
8 mei 2024 om 23:03
Dat idd! Waar was dat buitenspel?
 
ManUtd36
 
52
8 mei 2024 om 23:03
Leek me buitenspel maar wel opmerkelijk dat het meteen wordt afgevlagd
 
Musi26
 
29
8 mei 2024 om 23:04
De ligt stond geen buitenspel. Had dus gewoon door moeten gaan.
 
Zytto34
 
26
8 mei 2024 om 23:05
Mazraoui leek wel buitenspel te staan, maar dat leek Joselu ook. Snap niet waarom hij daar direct affluit.
 
sander1410
 
14
8 mei 2024 om 23:06
De Ligt niet maar Mazraoui wel alleen veel te vroeg vlaggen moet de discussie zijn.
 
SterkeJerke
 
15
8 mei 2024 om 23:06
Mazraoui stond wel buitenspel
 
ManUtd36
 
15
8 mei 2024 om 23:06
Ging niet om de Ligt maar de lange bal daarvoor
 
RyanGarcia
 
18
8 mei 2024 om 23:07
Joselu stond ruim een halve meter achter de passer...
 
DavidDein
 
11
8 mei 2024 om 23:07
Het ging toch om Mazraoui die de hoge bal aangespeeld kreeg? Desalniettemin mag die scheids nooit affluiten als het zo close is. Dan is het aan de VAR om het oordeel te vellen. Dit soort situaties zag je eigenlijk alleen nog toen de VAR er net was. Daarna werd er pas als de aanval voorbij was gefloten en gevlagd. Bizar in zo'n grote wedstrijd. De vraag blijft natuurlijk wel of het buitenspel was of niet
 
sander1410
 
22
8 mei 2024 om 23:09
Hoe kan Joselu buitenspel staan? Ze hebben het helemaal laten zien met die nieuwe techniek
 
Zytto34
 
6
8 mei 2024 om 23:31
Ryangarcia en Sander1410, misschien even begrijpend lezen....
 
FR010FRDAM
 
0
9 mei 2024 om 00:53
@Daviddein. Scheidsrechter mag wel degelijk fluiten want een vlagsignaal geeft aan dat grens het zeker weet. De grens gaat hier in de fout, niet de scheids
 
bilalmadrid13
 
17
8 mei 2024 om 23:03
omdat hij al afloop en spelers stopte waarschijnlijk hoorde de spelers van bayern het niet maar spelers van madrid stopte
 
92643
 
49
8 mei 2024 om 23:04
Dan heb je een VAR.. genant.
 
bilalmadrid13
 
11
8 mei 2024 om 23:06
gaat er niet om de scheids floot voordat muller de bal naar de ligt kopte en spelers stopte omdat de scheids er voor floot de scheids had de aanval door laten gaan
 
92643
 
9
8 mei 2024 om 23:31
Ik heb geen idee wat je zegt. Gebruik eens interpunctie.
 
D.costa9CFC
 
61
8 mei 2024 om 23:04
Mazzel? Vond eerder dat ze bij Bayern mazzel hadden. 1 kans 1 goal. Bij real hadden ze veel meer kansen en verdiende een paar goals.
 
Obstwasser312
 
12
8 mei 2024 om 23:08
Is toch ook een weerspiegeling van vorige week of zijn we die wedstrijd vergeten? Toen was Bayern nog 3x zoveel sterker als Real.
 
D.costa9CFC
 
22
8 mei 2024 om 23:12
Real kreeg toen nog genoeg kansen. Vandaag kon Bayern niet eens fatsoenlijk counteren terwijl er genoeg mogelijkheden waren.
 
koningmeester
 
15
8 mei 2024 om 23:04
Idd, nu ineens geen lijntjes.
 
real8madrid
 
2
9 mei 2024 om 01:14
Waarom zouden ze lijntjes trekken voor een fase die niet eens deel uit maakt van de wedstrijd? Er was al gefloten. Var kon en mocht niets doen. Sommige mensn snappen het echt niet.
 
Onside
 
21
8 mei 2024 om 23:04
Het lijkt minimaal buitenspel bij die goal van de Ligt, maar hoe kan je soms momenten waarbij de desbetreffende speler ruim buitenspel staat door laten gaan en deze situatie meteen afvlaggen. Heel gek.
 
xGro
 
4
8 mei 2024 om 23:07
Maar de speler achter de ligt was net geen buitenspel. En die ging ook naar de bal toe..
 
JayJack
 
16
8 mei 2024 om 23:04
Mazzel heb je 1,2 en misschien zelfs 3 keer, maar niet keer op keer!
 
Arsenal-Gunner
 
13
8 mei 2024 om 23:04
Best bizar ja. Zo'n kleine marge diep in de blessuretijd en dan gaat die pannenkoek vlaggen terwijl die net zo goed het aan de Var kon laten zoals in de regels staat toch?
 
Redisthecolour
 
13
8 mei 2024 om 23:04
Tegenwoordig moeten ze gewoon wachten op dit soort momenten met vlaggen. Ga je ff op zo'n ongelofelijk belangrijk moment vlaggen.
 
GeenInspiratie
 
20
8 mei 2024 om 23:05
Doelpunt had nooit gevallen zonder fluitsignaal, trekt de situatie weer recht.
 
Vesta
 
3
8 mei 2024 om 23:07
Hoezo niet? Je ziet iedereen nog de bal volgen.
 
TULLIUS
 
3
8 mei 2024 om 23:09
@GeenInspiratie Misschien was ‘ie niet gevallen, maar dat weten we niet. Wat we wel weten, is dat dit zo close was dat er nooit voor buitenspel gefloten had moeten worden.
 
GeenInspiratie
 
4
8 mei 2024 om 23:15
Iedereen volgt inderdaad de bal, maar je ziet 2 verdedigers + de keeper ontspannen waardoor de ruimte ontstond voor het schot. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar op basis van eigen ervaringen heeft het wel een flinke invloed gehad.
 
Chi7
 
24
8 mei 2024 om 23:24
@vesta Kijk nog maar eens goed. Zelfs de spelers van Bayern juichen niet. Letterlijk iedereen is gestopt met voetballen behalve De Ligt. Maar wel mooi dat na zo een dominante vertoning van Real, er toch altijd weer iets is waar de droeftoeters zich aan vastklampen. Nu is dat dit momentje.. classic.,
 
Redisthecolour
 
4
8 mei 2024 om 23:35
Achja, tegen City was Real nog veel slechter als Bayern nu was. Toen was het allemaal logisch en zeer volwassen gespeeld van Real.
 
soulman79
 
5
8 mei 2024 om 23:05
Idd. Madrid was eerlijk beter maar het zal wel weer om dat laatste doelpunt gaan en terecht. Ongelofelijk dat een scheidsrechter dit affluit bij voorbaat.
 
DarkEagle
 
21
8 mei 2024 om 23:10
Madrid heeft de hele wedstrijd gedomineerd en dan kom jij vertellen dat ze hebben gemazeld. Terechte overwinning.
 
Sulejmanii
 
11
8 mei 2024 om 23:12
Inderdaad Fabian1986, het is echt te gek voor woorden. Heel jammer voor Bayern München.
 
Chi7
 
18
8 mei 2024 om 23:18
Na zo een wedstrijd met deze reactie komen haha. Zit wel diep dan. Real stopte met voetballen toen er werd gefloten. Je kan je wel afvragen of er niet te vroeg gevlagd en gefloten werd voor onterecht buitenspel. Maar goed, blijft bizarre reactie van je.
 
bilalmadrid13
 
2
8 mei 2024 om 23:24
heel simpel scheidsrechter fluit spelers stoppen wie zegt dat die bal erin zou gaan als de scheidsrechter niet had afgefloten
 
Okki3
 
6
8 mei 2024 om 23:32
De spelers van Madrid stoppen he doordat er gefloten wordt. Anders zouden de spelers van Madrid toch ook anders reageren. Dat het buitenspel is of niet kan je over discussiëren en ook over of de scheidsrechter moet fluiten. Maar dat het een doelpunt was, daar heb ik toch een ander oordeel over. Aangezien de spelers van Madrid stoppen door het fluitsignaal.
 
Damsterdam
 
95
8 mei 2024 om 23:02
Waarom wordt daar gevlagd in de laatste minuut? Heel vreemd.
 
xGro
 
31
8 mei 2024 om 23:04
Ja als spelers zelfs 2 m buitenspel staan wordt er zelfs nog gewacht. Heel apart dat hij al vlagt en niet afwacht tot aanval voorbij was
 
*Exclusive*
 
7
8 mei 2024 om 23:04
Fout dat de scheids direct affloot; daardoor stopte ook Lunin (had hij de bal van De Ligt gehouden? We zullen het nooit weten). Zuur want leek geen buitenspel! Maar Bayern en Neuer hebben het zelf weggeven… toch knap om wéér als Real terug te komen! Tuchel toch een grote druiloor, sowieso qua spelbenadering maar ook met de wissels… beetje over zichzelf afgeroepen. De Ligt trouwens weergaloos gespeeld! In deze vorm kan je Geertruida echt niet boven De Ligt verkiezen bij Oranje! Net als Maatsen gisteren… die hoort ook boven Blind gekozen te worden. Joselu ook de wedstrijd van z’n leven :-) Wordt een leuke finale!
 
BBayern1990
 
5
8 mei 2024 om 23:12
de eerste die het weggaf was Tuchel met de idiote wissels. Kane en Musiala mochten er nooit af. Net erna kon Bayern de counter niet zo goed uitspelen.
 
Rockett
 
36
8 mei 2024 om 23:02
Real Madrid, king of the CL!!!! Ongelooflijk wat een prestatie weer. Wat een baas die Joselu!! Hala Madrid!!!
 
nederland79
 
2
8 mei 2024 om 23:45
Vind het meer bijzonder laag niveau in de cl dit jaar. Real overigens terecht door. Al blijft zo'n grensrechter ongelofelijk. Maar heb toch weinig voetbal gezien wat onthouden gaat worden in deze hele knockout fase
 
RyanGarcia
 
14
8 mei 2024 om 23:02
De Ligt... Zal die er aan gewend zijn ondertussen?
 
Nickyy
 
39
8 mei 2024 om 23:04
Speelde net als 5 jaar geleden weer uitstekend.
 
RyanGarcia
 
15
8 mei 2024 om 23:10
Liet Joselu wel lekker vrij
 
RdeBoer
 
0
8 mei 2024 om 23:11
Mwah, speelde redelijk. Vond hem in balbezit onvoldoende om het uitstekend te noemen.
 
MeesKeesje
 
1
8 mei 2024 om 23:13
Speelde vandaag uitstekend, 5 jaar geleden was hij de schuldige bij minimaal 1 tegendoelpunt. Laatste goal stapte hij heel slap in. Bij een andere goal was die ergens voorin te vinden.
 
Mr.Astro
 
4
8 mei 2024 om 23:11
En Mazraoui ook.. ach hebben ze in ieder geval elkaar nog om de trauma weer te herbeleven
 
Otis
 
24
8 mei 2024 om 23:02
Tuchel haalde gewoon zijn beste spelers eraf. Eigen schuld dikke bult. Arme Harry Kane….
 
Vesta
 
72
8 mei 2024 om 23:02
Ik betwijfel zeer of Mazraoui wel buitenspel stond. Schande dat dat niet, zoals altijd, door de VAR beslist mocht worden. Ongelooflijk.
 
Harmr
 
12
8 mei 2024 om 23:04
Er werd direct gefloten waar dat normaliter een halve minuut later pas gebeurt tegenwoordig. Apart..
 
Musi26
 
0
9 mei 2024 om 00:10
Mazraoui stond ook geen buitenspel. Had gewoon door moeten gaan en dan var.
 
Quillinho
 
32
8 mei 2024 om 23:02
Ben ik even blij dat het geen Bundesliga finale wordt.
 
real8madrid
 
23
8 mei 2024 om 23:09
Had het de teams wel gegund hoor, maar er loopt er hier eentje rond op VZ waardoor je het niet wil.
 
Quillinho
 
6
8 mei 2024 om 23:31
Hahaha ja die mensen heb je er ook bij zitten, hebben zelf niet gespeeld maar doen alsof ze captain zijn.
 
D.costa9CFC
 
52
8 mei 2024 om 23:02
Sommige clubs verzamelen landstitels maar bij Real gaan ze een stapje verder en verzamelen ze Europese prijzen alsof het niks is.
 
John Terry
 
16
8 mei 2024 om 23:07
Ik vind het maar saai. Modric en Kroos kunnen hun bed niet uit komen zonder over een verdwaalde CL trofee te struikelen. Dan had ik liever Kane en De Ligt ermee gezien. Felicitaties aan de Madridistas wel, vandaag waren ze ook een keer beter dan hun tegenstander in de KO fase.
 
D.costa9CFC
 
9
8 mei 2024 om 23:11
Ik ook hoor. Real zien we om het jaar die trofee liften. Zag liever Bayern winnen. Dan was die finale ook nog eens spannend.
 
Herosennin44
 
6
8 mei 2024 om 23:35
@john terry Komt omdat Real nu al 2 keer achter elkaar zijn spelers heeft kunnen rusten, omdat ze kampioen zijn. Ze lopen bij Madrid al een tijdje op hun tenen, vooral Bellingham die helemaal kapot oogt en daarom het gewoon niet slim was om teams hele wedstrijden onder druk te zetten zoals vandaag. Men vergeet dat Real dit jaar enorm veel problemen met blessures had en het team op het middenveld na totaal niet breed is.
 
GroenHout
 
5
8 mei 2024 om 23:31
Ach joh, als ze nou alle Europese titels eerlijk hadden gewonnen, dan petje af, maar ze worden niet voor niks vardrid genoemd. Ze krijgen altijd dubieuze beslissingen mee waardoor je denkt dat opa Perez een vinger in de pap heeft van de scheidsrechters. Vandaag ook weer, de scheidsrechter mag never nooit zo vroeg fluiten, en dan nog als er door wordt gespeeld, en er wordt gescoord, moet er door de VAR gekeken worden. Ook dat wordt weer niet gedaan..
 
Unbeliebeble
 
17
8 mei 2024 om 23:39
Er is maar een club die aanklachten aan zijn broek heeft hangen over het omkopen van scheidsrechters en ik zal je een hint geven… het is niet Real Madrid! Hala Madrid! Hala Madrid! Y nada mas! Op naar nummer 15!!!
 
real8madrid
 
4
9 mei 2024 om 01:42
Hahaha en dan echt de meest simpele regels niet snappen maar wel een grote mond hebben. Ronduit droevig.
 
RicottoFC
 
1
9 mei 2024 om 02:02
Over één ding heeft hij wel gelijk, de grens mag nooit zo vroeg vlaggen. (Buiten of het wel/niet buitenspel zou zijn)
 
Smatske
 
17
8 mei 2024 om 23:02
Jammer man, ik zat alweer met smacht uit te kijken naar de voorgeprogrammeerde liefdesbrief voor Tuchel van onze eigen Heijn Azijn....
 
ModricMagic
 
52
8 mei 2024 om 23:02
Mentaliteit monsters! Opnieuw een CL finale! Echt deze club is ongelofelijk magisch. Op naar de 15e!
 
ajax1812
 
23
8 mei 2024 om 23:05
Real, mooie club, maar die Vini is verschrikkelijk. Wat een naar mannetje
 
ModricMagic
 
42
8 mei 2024 om 23:07
Vini was voetballend fantastisch lol. Beste man van het veld.
 
janter
 
5
8 mei 2024 om 23:08
@ajax1812; ja dat is samen met Rudiger toch geregeld een apart handeltje. Ook hoe Vini op het einde even zijn bek weer opentrok op een toontje wat mij iig niet aanstaat en ook niet hoort bij een club als Real. Maarja wel goede voetballer.
 
SergioRamosHM
 
8
8 mei 2024 om 23:22
Naar mannetje? Dat is toch iemand waarvoor je voetbal kijkt? Vandaag veruit de beste man met hele mooie acties?
 
ajax1812
 
7
8 mei 2024 om 23:23
Dat hij goed kan voetballen betekent toch niet dat ik het geen nare vent kan vinden? Ik vind Ramos, kijkend naar jouw naam, een hele goede verdediger, maar ook dat vind ik een nare vent. Carvajal idem.
 
ajax1812
 
3
8 mei 2024 om 23:24
@modricmagic, hij is inderdaad erg goed, maar dat doet er in deze even niet toe. Ik heb het over zijn gedrag.
 
D.costa9CFC
 
0
8 mei 2024 om 23:26
We weten allemaal dat hij met naar zijn gedrag bedoeld.
 
SergioRamosHM
 
10
8 mei 2024 om 23:35
Wat heeft hij dan voor “naars” gedaan vandaag? Geen schwalbes, geen gezeur? Alleen maar gevoetbald? Acties gemaakt, publiek vermaakt en geënthousiasmeerd?
 
RM1335
 
0
9 mei 2024 om 00:03
Och ja en sommige mensen worden kotsmisselijk van een club als Ajax , moet kunnen. Man man wat een onzinverhaal.
 
Nickyy
 
67
8 mei 2024 om 23:02
Hoe kan zo`n man nou direct hijgerig affuiten vanwege vermeend buitenspel? Te gek voor woorden alweer dit.
 
RyanGarcia
 
7
8 mei 2024 om 23:05
Leek gewoon op buitenspel met de knie. Komen ongetwijfeld achteraf nog beelden van.
 
ZLuuk
 
4
8 mei 2024 om 23:12
Buitenspel kun je over twisten, nooit een zuivere goal natuurlijk omdat de grens direct vlagt
 
JosDekkers
 
47
8 mei 2024 om 23:03
Vreemd dat ze die laatste kans niet afwachten, en in plaats daarvan gelijk afvlaggen. Daar had de VAR nog naar kunnen kijken toch?
 
Yoda
 
7
8 mei 2024 om 23:06
Zeker. Grensrechter ongeschikt.
 
patrickwijnen
 
2
8 mei 2024 om 23:25
Grensrechter? De scheids fluit af. Als een grens vlagt hoeft een scheids niet te fluiten. Dat is al een regel zo oud als 1950 ofzo. Dus de scheids is ongeschikt.
 
JosDekkers
 
1
8 mei 2024 om 23:26
Toch eigenlijk ongekend, we hebben het over de halve finale van de Champions League. Wat een fout…
 
Wetenschapper
 
1
9 mei 2024 om 00:39
Inmiddels was Bayern ook al bezig aan de 15e minuut van de blessuretijd, terwijl de scheids bij de 10e minuut zei dat het nog 2 minuten spelen was (wat alsnog te lang was). Real terecht gewonnen, hoe saai het ook is dat ze steeds de CL winnen.
 
Laurens E
 
9
8 mei 2024 om 23:03
Tuchel de held.. Mijn hemel, de wissels hebben elke kans van Bayern weg gehaald.
 
HijNiet!
 
16
8 mei 2024 om 23:03
Neuer en Tuchel schenken Real de finale.
 
Real_Madrid777
 
19
8 mei 2024 om 23:03
Vamos! Wat is dat Bayern een triest clubje zeg. Met als voorman huilebalk Tuchel…..
 
afca_95!
 
43
8 mei 2024 om 23:05
Sorry hoor maar als neutrale kijker de grootste jankerd is toch wel vini
 
Real_Madrid777
 
5
8 mei 2024 om 23:08
Kan me goed voorstellen dat een “neutrale” kijker dat vind, maar ik doel meer op de bank van Bayern bij de grensrechter en de vierde man.
 
afca_95!
 
6
8 mei 2024 om 23:11
Het is natuurlijk wel begrijpelijk de woede bij dat laatste moment. Real scoort en dat komt door een goed uitgevoerde regel gewoon doorspelen en achteraf vlaggen en de VAR kan het antwoord geven en vervolgens meteen vlaggen. Had niet gevlagd was het misschien alsnog buitenspel maar zonde dat de regel eerst perfect tot uiting komt en daarna niet gebruikt kan worden!
 
Voetbal-Orakel
 
1
8 mei 2024 om 23:07
Waarom vind je dat? Als neutraal toeschouwer zag in wat alle clubs (incl R Madrid) doen in zo’n soort wedstrijd.
 
Arends
 
8
8 mei 2024 om 23:07
Jullie komen ook nog goed weg. Die laatste aanval is zeer twijfelachtig of dat buitenspel was. Normaal wachten ze en laten de var kijken, vreemde situatie. Maar Real terecht gewonnen gezien het veldspel
 
Real_Madrid777
 
3
8 mei 2024 om 23:11
Tja als ik eerlijk ben vond ik het ook geen overtreding van Nacho op Kimmich, want naar mijn mening maakt Kimmich de eerste overtreding. Dan hoor je ook niemand over deze situatie. Ben het wel met je eens dat er later gevlagd mocht worden. Twijfel alleen of De ligt dan tot schieten had gekomen, maar dat zullen we niet weten.
 
Sanderr
 
10
8 mei 2024 om 23:19
Geen overtreding? Die duw op zijn nek met twee handen bedoel je hahahah?
 
Krempelicious
 
2
8 mei 2024 om 23:11
Niet echt een reële kijk op de wedstrijd. Bij Real speelt Vinicius Jr. Onwijs goede voetballer, maar zijn gedrag is te bizar voor woorden. Neymar in het kwadraat.
 
madmarcel
 
2
8 mei 2024 om 23:24
Nou elke elke neutrale toeschouwer kotst echt als ze naar dat Real Madrid kijken dus wat dat betreft staat het dan alsnog gelijk. Wat een vreselijke irritant volk staat er daar in dat elftal.
 
RM1335
 
2
9 mei 2024 om 00:06
Wat een trieste reactie van jou 777. Ze hebben groot gelijk dat ze boos zijn en Real spelers hadden hun emoties ook niet ingehouden als het omgekeerd was geweest. Hou toch op man.
 
Migi
 
22
8 mei 2024 om 23:03
Lijkt Real er juist een keer tegem de verhouding in uit te gaan doen ze dit weer, haha. Misschien proberen ze het spannend te houden, omdat winnen ook saai wordt anders. Wel raar dat ze zo snel vlagfen bij die goal van De Ligt. Leek 50-50.
 
miki1959
 
19
8 mei 2024 om 23:03
Real was vandaag beter. Alleen jammer dat op het einde een zuivere goal van De Ligt wordt afgekeurd
 
real8madrid
 
46
8 mei 2024 om 23:09
De goal werd niet afgekeurd. Er was al gefloten.
 
Migi
 
16
8 mei 2024 om 23:19
Weet niet of ie zonder fluit had gescoord. Real deed niets meer toen De Ligt schoot, die hadden het gehoord.
 
Real Madr!d
 
33
8 mei 2024 om 23:03
Tranen in me ogen. Hoe is het weer mogelijk dat je deze pot wint? 2 freaky goals van notabene Joselu. Te bizar voor woorden. Wat een club is dit Real Madrid ook. Zo ongelofelijk blij, wauwww. En het is niet eens een onterechte overwinning, laat het duidelijk zijn. Vooral in de tweede helft was Real heer en meester en was het heletijd wachten op de 1-0. Bayern kwam er 1 keer uit met Davies en scoorde ook gelijk, dat was echt een zuur moment. Maar de mentaliteit die Real Madrid heeft, heeft geen enkele club op de wereld. Wat was Vinicius toch ook gigantisch goed, sjonge jonge jonge die heeft Kimmich helemaal kapot gespeeld. Echte superster en een bericht trouwens naar Mbappe. Jij hebt Real Madrid en met name Vinicius nodig, niet andersom. En wat loopt Sierd te zeuren over die goal van Bayern op het eind? Werd allang al gefloten, en notabene stond die speler van Bayern toch buitenspel met zijn knie. Jammer joh. A por La 15??.
 
Vesta
 
38
8 mei 2024 om 23:05
Juist het feit dat gefloten werd is schandalig. Zulke momenten worden tegenwoordig altijd afgewacht.
 
Real Madr!d
 
7
8 mei 2024 om 23:12
Ja eens.. Maar wat kan Real eraan doen? Prachtige pot gezien en natuurlijk gaat het weer alleen over de goal van De Ligt, alsof Real de wedstrijd hiermee heeft gestolen. Dat overheerst er nu hier op Voetbalzone. Had inderdaad niet direct moeten vlaggen, maar als je de beelden stil zet, dan denk ik dat Mazraoui buitenspel staat. We gaan het later ongetwijfeld horen, anders komt Real goed weg.
 
RM1335
 
6
9 mei 2024 om 00:08
Hij stond ook buitenspel, zowel De Ligt als Mazraoui volgens de beelden op de Britse tv.
 
Inventure91
 
7
8 mei 2024 om 23:06
Met je knie buitenspel staan? Zullen we dat de var even laten bepalen?
 
Arends
 
2
8 mei 2024 om 23:10
Sierd te zeuren? Hij hoort juist te wachten met fluiten, zodat de var kan kijken! Het leek namelijk geen buitenspel!! Zeer opmerkelijke beslissing!
 
Keizerr95
 
2
8 mei 2024 om 23:10
Ik vind Mbappe nog wel een klasse beter dan Vinicius hoor. Overigens beide wereldtoppers.
 
Talk
 
19
8 mei 2024 om 23:03
Beste club in de wereld . In ieder geval de laatste 10 jaar.. mentaal niet te verslaan
 
YoeriCFC
 
20
8 mei 2024 om 23:04
Dit is wel een dubieuze hoor. Wel een mooie wedstrijd, maar het is jammer dat de fout van Neuer Bayern een finale kost en ze de goal van De Ligt niet meer op de monitor terug kunnen kijken. Daar zal Tuchel (terecht) even flink over gaan miepen zo!
 
BBayern1990
 
10
8 mei 2024 om 23:14
wat te denken van Tuchel met zijn wissels? Ik ben al blij dat hij weg is. Het eerste kantelpunt was Musiala en Kane tegelijkertijd afhalen.
 
YoeriCFC
 
2
8 mei 2024 om 23:22
Ik kan niet anders bedenken dan dat dat met fitheid te maken heeft, anders doe je zoiets niet. Het maakte Bayern iig compleet vleugellam in de aanval en kansloos na de 1-1
 
BBayern1990
 
0
8 mei 2024 om 23:29
Er was net erna een counter geweest. Men kon dan makkelijker de 0-2 scoren.
 
RM1335
 
1
9 mei 2024 om 00:10
Musiala was op, maar Kane absoluut niet, dat is de meest fitte van allemaal. Edit: excuses, Kane was wel geblesseerd.
 
fcdc1
 
11
8 mei 2024 om 23:04
Mooie wedstrijd, Real verdiend gewonnen Vinicius was de beste . Tuchel was wel de slechtste!
 
ForzaSD
 
18
8 mei 2024 om 23:04
Ik vraag me af of Mazzaroui nou echt buitenspel stond in de 104e minuut . Ik had de indruk dat het geen buitenspel was . Dat was wat geweest als daar de 2-2 uit viel !
 
Sankento
 
20
8 mei 2024 om 23:05
Hij stond gewoon buitenspel hoor
 
Vesta
 
3
8 mei 2024 om 23:10
Dan nog moet je altijd de VAR de kans geven daar naar te kijken. Dit is gewoon een arbitrale dwaling, ook als de goal dan alsnog afgekeurd was.
 
real8madrid
 
21
8 mei 2024 om 23:04
Como no te voy a querer! Dit is toch enkel Madrid gegeven hoor. Zo consistent in de CL, hoe de zaken er ook voor staan. Koningen van de CL hoor, ontegensprekelijk. Geinig wel, de vloek van kane is echt. Joselu geweldige invalbeurt. Prijs in acht genomen de beste transfer in heel Europa wellicht afgelopen zomer. Vini motm. A por la 15!
 
Pedri16
 
15
8 mei 2024 om 23:14
Gefeliciteerd amigo! Ongelofelijk dat Real.. ik zei het al in het live meepraten: clubs kunnen echt wel incidenteel een wedstrijd omdraaien die er écht om draait. Echter doet Real Madrid dit gewoon structureel. Jullie zijn het tegenovergestelde van chokers. Geen idee of daar een woord voor is. Echt stikjaloers op de mentaliteit bij jullie ploeg stiekem. Moet echt heerlijk zijn om zo vaak te kijken naar hoe je ploeg wedstrijden over de streep trekt. (Dat ben ik al een jaar of 10 niet meer gewend??) En dan te bedenken dat er hier zeikerds waren die vonden dat Real meer moest aanvallen tegen City. Lol. Dan stonden ze nu niet in de finale. Het zou oliedom zijn om mee te gaan voetballen met City. Real deed wat het moest doen om City uit te schakelen, en ze staan weer eens in de finale. Surprise, surprise. Ik gok zomaar dat jullie hem gaan winnen ook nu.
 
FCBInsider1899
 
10
8 mei 2024 om 23:35
@Pedri16 Als Barcelona fan kan ik hier alleen mee aansluiten. Dit zijn echte winnaars en daar hebben we in Barcelona maar eentje van, Gundogan. De rest moet nog heel veel leren.
 
real8madrid
 
4
9 mei 2024 om 02:05
Inderdaad ongelooflijk hoe koud en cool Madrid de laatste 10 jaar in de CL is. Als ze dit seizoen afsluiten met hun 6e in dat decennium dan is dat een geweldige bekroning.
 
Since1900
 
14
8 mei 2024 om 23:04
Veel te vroeg gevlagd op het einde, de grootste twijfel of deze situatie daadwerkelijk buitenspel was
 
Inventure91
 
12
8 mei 2024 om 23:04
Komt Real nog goed weg op het laatst. Waarom direct vlaggen? Het had alle schijn van geen buitenspel
 
Hompiestompie
 
9
8 mei 2024 om 23:04
Duitsers op zijn Duits verslagen. Gezien het spelbeeld wel verdiend, maar wat geeft Tuchel het weg met zijn wisselbeleid. Waarom op deze manier wisselen? Je speelt nog maar op 1 front mee, laat gewoon je sterkste ploeg staan.
 
Sankento
 
11
8 mei 2024 om 23:04
Thank God geen CL finale met twee teams uit dezelfde land. Real Madrid was vandaag de betere en terecht door. Wordt wel een interessante finale. Ik gun zowel Real Madrid als Dortmund de CL winst maar we zullen zien.
 
Giannini
 
7
8 mei 2024 om 23:04
Bizar dat bij die goal van Madrid de Var dan weer niet wordt geraadpleegd. Die voeten van de verdedigers heften het buitenspel gewoon op.
 
BBayern1990
 
16
8 mei 2024 om 23:05
de VAR kan niet tussenkomen als de scheidsrechter de fase reeds heeft afgefloten.
 
734
 
5
8 mei 2024 om 23:04
Meer dan terecht . Ze moesten allang afstand nemen van bayern wat was neuer geweldig zeg niet normaal. Hala madrid
 
Stijlvol
 
23
8 mei 2024 om 23:04
Ahaha zoals wel vaker toevallig gebeurt, zijn de arbitrale keuzes iets te discutabel zo vlak voor het einde. En wie anders dan Real Madrid krijgt altijd het voordeel van de twijfel.
 
734
 
7
8 mei 2024 om 23:08
Was buitenspel kijk maar goed ze knie en werd al afgefloten
 
Arends
 
6
8 mei 2024 om 23:12
Heb je het even bekeken op de pc? Moment van spelen enzo? Zeer opmerkelijke beslissing van de scheids!!!
 
BBayern1990
 
26
8 mei 2024 om 23:04
Ik ben verheugd dat het rotseizoen is afgelopen. Bedankt Tuchel om de match te verkloten met de slechte wissels. Door Kane en Musiala eraf te halen kwam de 0-2 niet na nochtans een perfecte counter. Real Madrid is de ploeg met de beste mentaliteit. Op basis van vandaag verdienen ze het wel.
 
GroeneKat
 
3
8 mei 2024 om 23:20
Hele sportieve reactie. Knap om dit direct na de wedstrijd al op te brengen! Ik hoop voor supporters als jij dat Bayern volgend seizoen weer ouderwets goed is in de CL en de BL. Succes! ??
 
BBayern1990
 
1
8 mei 2024 om 23:25
hopelijk met een veel beter bestuur. Zelfs het werk van Eberl en Freund wordt te zwaar bemoeilijkt door de incompetentie van Dreesen en Hainer die geen feeling hebben met het voetbal. Ze hebben te veel gepraat de laatste tijd met de pers waardoor de trainerzoektocht te moeilijk verloopt. De ongelukkige uitspraken van Uli Hoeneß komen er dan ook nog bij... Het rommelt te veel waardoor het volgend seizoen niet zo evident wordt.
 
Chi7
 
2
8 mei 2024 om 23:45
Eens. Real zette de boel echt open na de 0-1. Als je wat snelheid voorin had gehouden kon je zo naar 0-2 counteren. Sowieso erg rare wissels, want als Real gelijkmaakt en je gaat richting penalties, mis je je beste spelers.
 
Batouwe
 
9
8 mei 2024 om 23:04
Dankje Real voor weer een magische avond! Geheel terecht ook trouwens. Modric had hem al wel door dat de 2-1 geldig was.
 
barryballs
 
9
8 mei 2024 om 23:04
Helaas het voetbal heeft verloren (ondanks dat het voetbal het op zijn Reals probeerde vandaag). De manier waarop is weer ontzettend zuur zo de laatste minuten en o.a. de blunder van Neuer die zo goed keepte. Hopelijk kan Dortmund het CL seizoen redden, maar verwacht het niet
 
Unbeliebeble
 
39
8 mei 2024 om 23:08
Hoe heeft het voetbal verloren lol? Je bent echt ongekend in je ongefundeerde haat! Real Madrid heeft Bayern letterlijk alle hoeken van het veld laten zien. Sterkte, jongen! Hala Madrid! Op naar nummer 15! ??
 
ZLuuk
 
11
8 mei 2024 om 23:14
Verblind door haar, triest
 
SteveStifler
 
4
9 mei 2024 om 00:30
Het voetbal verloren hahaha? Jullie kwamen naar Bernabéu om 90 minuten lang de kont in het doel te parkeren. Niet dat daar iets mis mee is, want dat deed Real ook tegen City. Maar blijkbaar is dat alleen een slecht iets wanneer Real het doet. Maar om nou te spreken over ''het voetbal heeft verloren''? Ga toch heen. Real Madrid by far de beste ploeg vandaag en dat weet jij ook.
 
herlev
 
17
8 mei 2024 om 23:04
Werkt dat speciale buitenspel alleen maar wanneer het in het voordeel van Madrid is? Maar ja, is niet voor de eerste keer dat ze geholpen worden. Schandalig.Vreemd dat er niets van te lezen is in het wedstrijdverslag van VZ.
 
734
 
7
8 mei 2024 om 23:09
Werd al afgefloten . En knie stond buitenspel
 
sebasjuh
 
2
8 mei 2024 om 23:13
En waar heb jij de bevestiging daarvan? Dat geval moet je toch altijd op zo’n moment door de techniek laten bepalen? Een mens kan dat never nooit juist bepalen.
 
herlev
 
2
8 mei 2024 om 23:21
En daar gaat de scheids de fout in om meteen te fluiten. Hij helpt Madrid daarmee naar de finale
 
CimBomBala
 
1
8 mei 2024 om 23:05
Jeetje man, stond die Duitser nou een millimeter buitenspel?
 
RM1335
 
1
9 mei 2024 om 00:46
Nee, de Nederlander en de Marokkaan wel beide.
 
DarkEagle
 
15
8 mei 2024 om 23:05
Bayern heeft na die 1-0 alleen maar lopen tijdrekken en zag dat worden beloond met een verlening van 15 minuten. Het moet niet gekker worden. Er verdiende maar 1 club vandaag de overwinning en dat was Real. HALA MADRID!!!
 
TomasDerksen
 
4
8 mei 2024 om 23:05
Typisch dat er dan aan het eind te vroeg wordt gefloten en een geldig doelpunt wordt afgefloten. Verder is Madrid terecht de winnaar, maar eigenlijk wil je dat zien zonder dat er terecht reden tot klagen is.
 
hagi075
 
3
8 mei 2024 om 23:05
Hoe flik je het om zo snel de wedstrijd te keren, ongelofelijk! Joselu scoort ze allebei ook nog??. Ik weet niet of het buitenspel was hoor dat laatste doelpunt van Bayern. Maar goed gefeliciteerd Madrid. Mooie mooie finale word dat met Jude en Dortmund tegen elkaar.
 
Ramos.93
 
9
8 mei 2024 om 23:05
Wauuuw wat een wedstrijd!! Wat een comeback!!! De echte remontadaaaa!
 
maurootje
 
9
8 mei 2024 om 23:05
Wat een ploeg dat Real. Daar zit echt alles in. En blij dat Bayern niet de 7e CL titel kan pakken want anders hadden ze het mooie AC Milan geëvenaard.Wel vraagje; kan een goal doorgaan als er is gevlagd voor buitenspel? Want goal De Ligt riekt niet echt naar buitenspel maar tegelijkertijd stopt real met voetballen zodra de vlag omhoog is dus de goal is dan gescoord op het moment dat real al stopt..? Ik gok dat het daardoor niet is toegekend. Lijnrechter had moeten wachten en de Var eventueel moet laten kijken
 
RM1335
 
3
9 mei 2024 om 00:53
Nee, alleen als er gefloten wordt stopt het spel. De grens stak veel te vroeg zijn vlag omhoog, maar de scheids floot toen ook meteen - veel te vroeg - en toen stopte Real al met spelen, nog voor Muller de bal aflegde op De Ligt. Dit had de leiding op het veld echt aan de VAR moeten laten. Maar dat had waarschijnlijk niks uitgemaakt voor Bayern want volgens de beelden op de Britse tv stonden zowel De Ligt als Mazraoui idd buitenspel bij de pass van achter uit.
 
Unbeliebeble
 
12
8 mei 2024 om 23:05
Wat een geweldige wedstrijd! Real Madrid heeft Bayern München helemaal weggespeeld! Het is echt ongelooflijk dat we maar met 2-1 hebben gewonnen, want we hadden zeker meer kunnen scoren met al die kansen die we creëerden. Maar hé, een overwinning is een overwinning! En nu op naar de finale in Wembley op 1 juni tegen Dortmund! Nog één stap verwijderd van die felbegeerde nummer 15! Hala Madrid! Y nada más!
 
nurisahin18
 
4
8 mei 2024 om 23:05
Dom van Tuchel om spelers eruit te halen om maar verdedigender te gaan spelen. Ze hielden het gewoon prima vol en kregen nog kansen ook. Vorige week stond je verdediging helemaal niet goed met Kim Min Jea en toch zet je hem erin. Het meest bizarre is de goal van De Ligt. Hoezo fluit de scheidsrechter direct voor buitenspel? Al is het buitenspel hij hoort het spel door te laten gaan. Ik betwijfel zelfs of het buitenspel was daar… heel raar
 
LFC996
 
5
8 mei 2024 om 23:06
Real Madrid gaat de CL wederom winnen denk ik, je kan zeggen wat je wilt maar het zit ze eigenlijk nooit tegen in de CL ook al waren ze in deze wedstrijd beter. Hopelijk gaat Dortmund stunten.
 
ModricMagic
 
2
8 mei 2024 om 23:26
Nooit tegen. Vandaag moest je tegen een waanzinnige keeper die 3 goals er gewoon uit plukt die geen enkele keeper pakt. Vandaag had je al minstens 2-0 voor moeten staan.
 
FCBInsider1899
 
4
8 mei 2024 om 23:32
@ModricMagic Maar dat heeft minder met pech hebben te maken toch? Dat wijs je eerder toe aan de uitzonderlijke kwaliteit van Neuer. Het lossen van zo’n bal van Neuer is wel een uitzonderlijke fout, die goal kwam echt als een geschenk voor Real. De eerste maken is altijd moeilijker dan de tweede bij een comeback.
 
EmreGS27
 
9
8 mei 2024 om 23:06
Echt heel apart dat de grensrechter daar afvlagt voor zo'n close offside. Zelfs als het klopt is dat belachelijk om daar te vlaggen, normaal gesproken doen ze dat niet eens als het niet 100% duidelijk is.
 
BlueLondon
 
7
8 mei 2024 om 23:07
Real die het weer flikken. De CL is hun domein. Ancelotti kan gewoon zijn 5de CL pakken (!). Real Madrid lijkt mij zonder twijfel de grote favoriet te zijn tegen Dortmund. En wat een slechte wisselbeleid van meneer Tuchel.
 
cimbom52
 
9
8 mei 2024 om 23:07
Je kan bijvoorbeels 5 knappe ballen redden en je team in de race houden, maar met die ene blunder de wedstrijd verkloten. Ik vond het zeer sneu voor Neuer bij die 1-1. Bijzonder ook dat die grensrechter meteen vlagt bij die goal van de ligt. Zo overtuigend buitenspel leek het niet namelijk.
 
ZLuuk
 
4
8 mei 2024 om 23:07
Dik verdiend, Vini subliem en Joselu is gewoon een goede klassieke spits mooi voor hem. Scheids raakte in de tweede helft volledig de weg kwijt maar geen enorme blunders uiteindelijk.
 
TomasDerksen
 
5
8 mei 2024 om 23:10
Uiteindelijk is er een enorme blunder aan het einde van de wedstrijd. Wel eentje van de grens, maar alsnog een enorme blunder. Wordt gewoon te vroeg gevlagd en dus een geldig doelpunt afgekeurd.
 
ZLuuk
 
4
8 mei 2024 om 23:16
Er wordt dus geen geldig doelpunt afgekeurd, zo ingewikkeld is het niet. Lijkt overigens ook nipt buitenspel en betere ploeg gewonnen. Wat wil je nog meer.
 
Chi7
 
5
8 mei 2024 om 23:47
Tomasderksen, je snapt het niet. Neem een slokje en kijk nog eens rustig het fragment terug.
 
TomasDerksen
 
0
10 mei 2024 om 13:33
Mazz stond niet buitenspel, grens vlagt te vroeg, scheids fluit te vroeg. Is een grote fout. Volgens mij snap jij het zelf niet?
 
Tombaaa
 
5
8 mei 2024 om 23:08
Mazraoui stond volgens mij niet buitenspel. Ik heb het beeld op pauze gezet en hij stond gelijk of er achter. Waarom fluit die scheids nou zo snel. Verder echt een prima wedstrijd gefloten.
 
ZiZou 7
 
8
8 mei 2024 om 23:09
Heb je al gesolliciteerd als VAR?
 
Tombaaa
 
6
8 mei 2024 om 23:12
Heb je al een afspraak gemaakt bij de opticien?
 
berko1907
 
5
8 mei 2024 om 23:09
Duidelijk buitenspel
 
Pogboom
 
2
8 mei 2024 om 23:09
Pff wat een wedstrijd zeg! I love the game zoald evra het zegt! Champions league de toernooi waar magische dingen gebeuren! Vinicuis wat een wereldwedstrijd speelde die gozer.. kimmich gaat er nog nachtmerties over krijgen. Verder credits naar neuer maar zo jammer bij die 1e goal dat de bal uit zijn handen liet vallen.. en joselu wie heeft dat gedacht dat hij 2 winnende goals zou maken? Niemand vgm en dat laatste afgekeurde goal? Daar is bayern denk wel een goal bestolen..
 
Fribble62
 
5
8 mei 2024 om 23:09
Ik snap dat idereen hier voor Real Madrid is en ze hebben ook verdomde goede spelers maar toen Bayern voor stond wat een zeikerds tegen de scheidsrechter uit Polen en maar door blijven jennen. Dat vind ik misselijk en daarom vond ik het jammer dat Bayern alsnog in de boot ging hoewel ik die trainer van Bayern ook een uiterst irritante klootzak vind. Die Vini bv een geweldige voetballer maar als ik die kop soms zie denk ik man doe eens niet zo zielig en ga voetballen. Nacho ook bah.. Nee niet mijn clubje dat Real Madrid....
 
Real-fan
 
3
8 mei 2024 om 23:38
Ja spijtig voor je dat je een ploeg haat op basis van hun uiterlijke kenmerken
 
Fribble62
 
0
9 mei 2024 om 00:34
uiterlijke kenmerken ... nee ik haat ze niet dit heet gedrag .. heeft niets te maken met uiterlijke kenmerken zielig vervelend zeurderig gedrag en jij mag Real Fan zijn hoor... dus niets spijtig voor mij dit is een feit
 
Real-fan
 
0
9 mei 2024 om 01:26
Je zei als je die 'kop' zie is duidelijk een uiterlijk kenmerk
 
BlubBlub
 
9
8 mei 2024 om 23:09
Lucky Real Madrid. Wat komen ze toch keer op keer goed weg. De finale zullen ze wel weer winnen.
 
miki1959
 
0
8 mei 2024 om 23:37
Ik durf er geen geld op in te zetten dat Real Madrid van Dortmund wint. Gisteren zag ik een Dortmund wat knokt voor elke millimeter. Een hecht team. Daar krijgt Real heel veel moeite mee
 
Real-fan
 
2
8 mei 2024 om 23:42
Dus op basis van dat ene momentje van neur en dat laatste is nog onzeker maar voor de rest laat je al die kansen en goals en mentaliteit vechtlust van real links liggen? Telt dat niet mee in uw beoordeling altijd maar naar excuses zoeken zo kun je voor elke club een excuus vinden
 
R9Neymar
 
7
8 mei 2024 om 23:10
Real ten top dit. Wat een wereld club is het toch. Ze zijn gewoon zo ontzettend goed, laat de tegenstander maar spelen, zodra het er toe doet ( in de CL), laten ze zien wie de koning is. Ik kan er echt wel van genieten.
 
Camavinga
 
10
8 mei 2024 om 23:10
Magisch Madrid.. Een avond voor in de boeken. Joselu, het is hem gegund maar man, wat hebben we gekeken naar een Gouden bal Vini. Blijft de grootste ster van dit team. En wat een vechtlust, opoffering ook. Wat een mentaliteit. Trots op dit team, wat een winnaars. Het is niet voorbij tot het laatste fluitsignaal.
 
yassinwest12
 
9
8 mei 2024 om 23:11
Dit is real Madrid!!!!!!!!!! Wat ben ik trots op dit team. Ze laten nooit hun kop vallen, maar blijven altijd doorgaan. Niet normaal wat ik deze wedstrijd allemaal heb gevoeld. Van kansen niet afmaken tot een tegengoal naar de gelijkmaker en dan een goal zien afgekeurd worden die vervolgens wordt goedgekeurd. Ik ben zo blij. A por la 15. Hala Madrid!!!!!!!!
 
Madridista10
 
3
8 mei 2024 om 23:11
We doen het weer! Er was wat ongeloof in de ploeg na de 0-1, maar dankzij de blunder van Neuer ontstond er weer nieuwe energie. Gefeliciteerd kameraden.
 
Real-fan
 
5
8 mei 2024 om 23:11
De realhaters hebben weer een excuus gevonden ja die moment van neur of scheidsrechter was 'thuisfluiter' ?? maar de scheidsrechter heeft wel goed gefloten dat laatste moment eerlijk moelijk te oordelen wat belangrijk is dat er real verdedigers gestopt waren na het fluitsignaal waardoor bayern scoorde moest de ref niet gefloten hebben zou je ook kunnen zeggen dat bayern niet kon scoren omdat de bal zeker gestopt zou worden door de real verdedigers
 
Rownaldo9
 
1
8 mei 2024 om 23:12
Heerlijk dit! op naar de finale!
 
MyronFaro
 
2
8 mei 2024 om 23:12
Wat een wedstrijd pff en heerlijk dat Madrid in de finale staat. Toch wel m'n twijfels over die afgekeurde goal van Bayern hoor. Ik snap de commotie wel een beetje van Bayern. Btw wordt lastig kiezen voor mij in de finale daar ik beide een warm hart toedraag.
 
FCBInsider1899
 
14
8 mei 2024 om 23:13
Felicidad Madridistas! Hoedje af. Dit was wel eens eindelijk een wedstrijd hoe Real hoort te spelen, namelijk aanvallend voetbal met druk vooruit. Het was naar mijn mening ook wel een verdiende overwinning. Hadden het beste van het spel en de beste kansen. En toch. Er hangt iets in de lucht in het Bernabeu(nu vanavond was het dak wel dicht). Neuer die nooit te betrappen is op zulke fouten heeft het vandaag zitten. Niet dat ik zeg dat Real anders niet had gescoord hoor, maar het is ook wel weer een gelukje hoe ze gelijkmaken. Vanaf toen wist ik dat ze er sowiso over gingen. Over dat VAR momentje, tja… belachelijke fout van de grensrechter. Mag daar nooit vlaggen en twijfel laten, alleen weet je natuurlijk niet hoe de spelers van Real reageren als er niet gefloten wordt dus je zou nooit weten hoe dit zou aflopen. Even wel erbij zeggen dat dit in een ander stadion nooit had gebeurd, het Bernabeu is enorm intimiderend zeker als ze er achter gaan staan.
 
Real-fan
 
6
8 mei 2024 om 23:19
Heeft niks met bernabeu te maken het zou ook gebeuren in een andere stadion omdat het moeilijk te zien is voor een grensrechter dus laten we stoppen met altijd te zeggen dat real mazzel heeft of dat de ref voor real was want hij heeft goed gefloten vandaag als je dat vraagt aan een neutrale supporter
 
FCBInsider1899
 
6
8 mei 2024 om 23:26
@Real-fan Je versterkt net mijn reactie. Als het voor een grensrechter moeilijk te zien is moet hij niet vlaggen en de VAR zijn werk laten doen. Beetje flauwe reactie van je.
 
Real-fan
 
2
8 mei 2024 om 23:37
Flauw? Real `weer een gelukje` en Bernabeu `intimiderend` noemen nadat je eerst `positief` leek te zijn?? is pas flauw Ja de grensrechter dacht dat het buitenspel was en was er zeker van vandaar dat die direct heeft gevlagd en of het buitenspel was dat weten we nog niet 1 ding weten we zeker is dat real dik en dik verdiend naar de finale is gegaan
 
FCBInsider1899
 
3
8 mei 2024 om 23:41
@Real-fan Ze zijn via een gelukje langszij gekomen, net zoals ze tegen PSG 2 jaar geleden ook een enorme flater van Donnarumma nodig hadden om terug in de wedstrijd te komen. Niks mis mee om dat toe te geven hoor? Ik geef ook duidelijk aan dat het een verdiende overwinning is hoor. Als jij denkt dat scheidsrechters niet geïntimideerd of niet onder de indruk zijn van het Bernabeu, dan ben je niet serieus te nemen.
 
Real-fan
 
4
8 mei 2024 om 23:53
Jij bent niet serieus te nemen als barca fan om te zeggen dat scheidrechters `geïntimideerd` zijn van Bernabeu dus al die finales waren geluk en al die trofeeën ook geluk en waren al die refs geïntimideerd in Bernabeu zeker ??? jij moet toegeven dat madrid de beste ploeg in de geschiedenis is meer cl titels 14 en dit veel meer dan barca meer la liga titels dan barca meer gewonnen onderling classico in officiële matchen maar je gaat dat natuurlijk nooit toegeven als barca fan normaal wil ik het niet erover beginnen maar jij begon erover plus je felicitaties was niet gemeend gezien je opbouwende reactie ik ken dat.
 
FCBInsider1899
 
1
9 mei 2024 om 07:06
@Real-fan Oke we hebben hier dus duidelijk te maken met een puber. Als jij denkt dat scheidsrechters niet onder de indruk geraken van Bernabeu en het publiek, dan heb jij echt geen kaas gegeten van voetbal en van je eigen club. Verder lees je ook wat je wil lezen, nergens zeg ik dat alle CL titels op basis van geluk en scheidsrechterlijke dwalingen zijn gewonnen. Ik heb het over vandaag en over de wedstrijd tegen PSG twee jaar geleden, waar Real een geschenk nodig had om terug in de wedstrijd te komen. Nadien was het volledig hun eigen verdienste. Over de rest van je getater ga ik zelfs niet op in, ik ben namelijk Barcelona fan(al meer dan 20 jaar) omdat het voetbal dat daar gespeeld wordt mij meer ligt en de spelers die daar hebben gespeeld. Niet omdat ze titels pakken hoor…
 
Salerno1919
 
1
9 mei 2024 om 08:45
Real is gewoon de beste ploeg. Het publiek bij real is ongeveer juist het minst imponerende publiek wat er is. Echt bioscooppubliek.
 
FCBInsider1899
 
0
9 mei 2024 om 11:23
@Salerno1919 In een random La Liga wedstrijd ja, niet in een halve finale CL of eender welke knockout ronde in de CL. Dan is het daar een heksenketel.
 
Ryjuu
 
9
8 mei 2024 om 23:13
Real is terecht door daar niet van, maar Bayern is wel de gelijkmaker bestolen bij het momentje van De Ligt. Dat was gewoon een geldig doelpunt. Begrijp ook niet waarom grensrechters eigenlijk nog voor buitenspel vlaggen als je een VAR hebt?
 
Real-fan
 
5
8 mei 2024 om 23:29
De var was niet aan de orde op die moment omdat de ref vóór die goal floot
 
BBayern1990
 
1
8 mei 2024 om 23:40
@ Real-fan lees eerst eens wat Ryjuu schreef. Hij zei enkel dat het onbegrijpelijk was dat er gevlagd en gefloten werd terwijl een VAR bestaat.
 
Real-fan
 
2
8 mei 2024 om 23:55
Lees jij maar goed mijn reactie
 
DarkEagle
 
1
8 mei 2024 om 23:33
Het was geen geldig doelpunt, omdat de scheidsrechter al (onterecht) afloot voordat de 'goal' viel. De spelers hoorden dat fluitje en gingen er niet meer vol voor.
 
Real-fan
 
0
9 mei 2024 om 01:30
Zoals ik zei
 
miki1959
 
12
8 mei 2024 om 23:15
Laten we nu vooral hopen dat Borussia Dortmund de CL wint. Nacho moet rood krijgen, dat gebeurd niet, Doelpunt de Ligt onterecht afgekeurd. Het geluk van Real Madrid komt eens ten einde
 
ZLuuk
 
13
8 mei 2024 om 23:17
Nooit rood, geen doelpunt want al afgefloten. Kom nou toch.
 
Blackhawk
 
0
8 mei 2024 om 23:17
Wat een vreemd moment nog op het laatst met de goal van de Ligt. Bayern stort nog even volledig in na die vreemde wissels. Neuer kost ze de finale met een fatale blunder.. Real Madrid uiteindelijk wel terecht gewonnen gezien het spelbeeld. Allen jammer dat daar zo’n Nacho en Carvajal spelen.
 
Krujes
 
3
8 mei 2024 om 23:18
Wat liepen er vanavond toch een nare spelers op het veld zeg.. stuk voor stuk om alles zo verongelijkt en zeurderig naar alles en iedereen, is dit nou voetbal tegenwoordig? Bah
 
Chi7
 
11
8 mei 2024 om 23:21
Geen stem meer. Wat een pot, en wat een dominant Real gezien - eigenlijk van start tot finish. Niemand kan met droge ogen nog zeggen dat Real niet voetbalt om te winnen. Meer dan verdiend door uiteindelijk. Voor de enorm trieste droeftoeters die zich nu aan dat moment van De Ligt vastklampen - de spelers van Real (en zelfs van Bayern) stopten met voetballen toen er - weliswaar onterecht - gefloten werd voor offside. Dat je dan uitgaat van een doelpunt is simplistisch en niet juist. Niemand, maar dan ook niemand voetbalde door behalve De Ligt. Je zou dus nooit kunnen stellen dat dit een doelpunt zou zijn geweest.
 
FCBInsider1899
 
2
8 mei 2024 om 23:28
@Chi7 Gefeliciteerd! Geniet van de overwinning. Real speelde vandaag inderdaad om te winnen, alleen is het jammer dat ze dat niet altijd doen.
 
Chi7
 
3
8 mei 2024 om 23:41
Thanks! Het blijft voor iedereen een raadsel waarom ze niet vaker zo spelen. Zo nu en dan - eigenlijk vooral als ze achter staan - gaan ze ineens goed voetballen.
 
Real-fan
 
1
8 mei 2024 om 23:58
Idd die real haters weer ze hebben echt gewacht op zo'n moment om dat als excuus te gebruiken
 
BJ17
 
6
8 mei 2024 om 23:26
Een kans volgde niet meer?????!!!! Er werd een zuiver doelpunt ten onrechte afgekeurd van de Ligt!! Zaten jullie te slapen ofzo Voetbalzone.
 
Chi7
 
7
8 mei 2024 om 23:27
Er was af gefloten. Iedereen was gestopt met voetballen. Zelfs de Bayern spelers juichen niet. Man man man hahah.
 
ajaxrkc33
 
0
8 mei 2024 om 23:26
Fout of niet ze verdiende het wel om.door te gaan. Nu hopen dat Dortmund wint 1 juni
 
psvhoudoe
 
1
8 mei 2024 om 23:32
ik heb echt meerdere keren spelers van Real gewoon de spelers van Bayern zien optillen om een aanval onschadelijk te maken, scheids doet niks. Vinicius maakt een schwalbe, fluit gelijk. om maar niet te beginnen over het onterecht afkeuren van een goal. rare scheids dit.
 
miki1959
 
4
8 mei 2024 om 23:33
Je weet wie er moest winnen. Bij de 2-1 van Real gaat de var kijken en de goal wordt goedgekeurd. Het doelpunt van de Ligt is een vergelijkbare situatie maar de var kijkt er niet eens naar. Dit is echt een schande. De UEFA kan tevreden zijn.Real supporters: praat niet recht wat krom is
 
FCBInsider1899
 
0
8 mei 2024 om 23:38
Er zijn twee zekerheden in een Real Madrid knock out wedstrijd in het Bernabeu. Eentje is dat er sowiso een comeback aan te pas is en de tweede is dat Vinicius minstens 6x het publiek aanjaagt ??.
 
Lashrom
 
4
8 mei 2024 om 23:50
Wel VAR bij de mogelijke buitenspelval van Joselu, maar geen VAR bij de mogelijke buitenspelval van De Ligt aan het einde. Scheids en grensrechter hebben opeens de ogen van een adelaar en kunnen zo snel mogelijk fluiten i.p.v. afwachten totdat actie voorbij is. Maar wanneer Modric huilt om een VAR check gebeurt het wel en kan er zo snel mogelijk gekeken worden. Real Madrid weer lekker door met een gratis doelpunt en een eenzijdige VAR beslissing in voordeel. Het feit dat Real meer kansen had, kan niet gerechtvaardigd worden als argument dat ze deze wedstrijd ook hadden verdiend. Voetbal werkt niet op die manier. Desondanks mooie halve finale. Maar Bayern is wel echt in de zeik genomen haha.
 
Chi7
 
7
8 mei 2024 om 23:50
“ninety minutes in the Bernabeu is a very long time" Nog een shout-out naar die oude krijger op rechtsback - Carvajal. Die loopt al 3 seizoenen op zijn laatste benen, maar die benen zijn van f*cking graniet! Held. Slaap lekker Madridistas!
 
Redisthecolour
 
3
8 mei 2024 om 23:54
Wat een verschrikking dit, had gehoopt dat Real eindelijk een koekje van eigen deeg zou krijgen. De eerste keer in de knock-out fase dat ze echt beter waren, helaas een dikke fout van Neuer en domme wissels van Tuchel. Alle hoop nu op Dortmund!
 
SteveStifler
 
4
9 mei 2024 om 00:04
Dikverdiend! Vanaf minuut 1 de betere ploeg. Bayern kwam niet om te voetballen, maar om te verdedigen en Madrid eruit te counteren. Niet dat daar iets mis mee is, maar kan me menig supporter herinneren de afgelopen weken hoe ''naar'' dat soort voetbal was wanneer Real Madrid het deed. Maar wanneer Bayern het doet, kraait er geen haan naar. Typisch haha. Oh en over dat vermeende afgekeurde ''doelpunt'' aan het eind: huhhhh...floot de scheids dan nadat De Ligt had ''gescoord''? Dan heb ik iets gemist waarschijnlijk. Hij werd onterecht afgefloten voor buitenspel waardoor het spel stil lag en hij daarna vrij kon inschieten. Dat noem je geen doelpunt volgens het boekje.
 
Madridista5511
 
2
9 mei 2024 om 00:15
Wauw, wat een avond. Ze hebben me net succesvol komen reanimeren...Verdiende overwinning met Vini als absolute uitblinker. Bellingham jammer genoeg nog niet echt terug in vorm. Dat zal hij dan wel voor de finale reserveren.Verder spijtig dat ik bij CL matchen er niet in slaagt reacties te geven bij het live meepraten .Ze openen gewoon niet. In La Liga wedstrijden heb ik dat probleem niet.Slaapwel Madridistas! A por la 15 !
 
LeoPessi
 
0
9 mei 2024 om 00:20
Slechte wissels van Tuchel doen Bayern de das om. Spijtig. Heb genoten van Pavlovic. Musiala onzichtbaar en Sane ook niet zo sterk als in de heen wedstrijd
 
Gsix82
 
2
9 mei 2024 om 01:36
Tsja... Real Madrid spelen altijd met zn twaalven.. Scheids heeft ook een boxer van Real aan... Ongelooflijk weer die afgekeurde goal ..
 
viezefreddy
 
1
9 mei 2024 om 01:45
Real wint weer met een gekocht iets
 
ehuuee8
 
1
9 mei 2024 om 01:56
Wissels waren slecht idd. Pavlovic had eruit gemoeten ipv kane, tell had erin gemoeten. Afgekeurde goal van bayern heb ik mijn twijfels. Real heeft altijd geluk zeggen ze. Geluk dwing je af zeg ik ingeval van real.
 
ehuuee8
 
0
9 mei 2024 om 02:06
Gisteren had dortmund ook verdedigende wissels ingezet wat goed uitpakte. Met alle respect voor dortmund natt. als bayern zijnde mistaat t je gwn als je verdedigend gaat wisselen.
 
BillyHendriks
 
1
9 mei 2024 om 02:23
Real madrid word altijd gematst....toeval? Naaahhh dacht het niet
 
miki1959
 
1
9 mei 2024 om 02:32
Ik kan me na deze wedstrijd niet voorstellen dat er 1 club is die ook maar 1 moment gaat overwegen om Thomas Tuchel aan te stellen. Hij haalt alle creativiteit uit het veld na de 0-1 en gaat spelen om de voorsprong te verdedigen. Er staan geen spelers in het veld met snelheid en creativiteit. Muller is niet technisch vaardig en snel. En Choupo moting is 2 niveaus minder dan Kane. Ik weet niet wat Tuchel tegen Zaragoza en Tel heeft. Hij had ze wel kunnen gebruiken. Maar als je aan het einde gaat spelen met Mazraoui als rechtsbuiten en Davies als linksbuiten dan snap je toch weinig van het spelletje