Real Madrid lijdt tweede verlies op rij in drie dagen
Woensdag, 18 januari 2017 om 23:03

Real Madrid heeft woensdagavond opnieuw een nederlaag geleden. Drie dagen na de eerste nederlaag na veertig officiële duels, in de competitiewedstrijd tegen Sevilla (2-1), ging het team van Zinédine Zidane ook in de Copa del Rey onderuit. Celta de Vigo was in Madrid te sterk voor los Merengues, in het kader van het eerste kwartfinaleduel: 1-2.

Real Madrid domineerde in de eerste helft, had meer balbezit, maar een beloning voor het team van Zidane bleef uit. Celta werd gedwongen om op de tegenaanval te spelen en kwam ook enkele malen gevaarlijk uit. Kiko Casilla maakte in elke aanval van de ploeg van Eduardo Berizzo echter een zekere indruk. De beste kans van Real Madrid was een ver schot van Casemiro, die zijn inzet rakelings het doel zag missen.

Marco Asensio viel al vroeg in de tweede helft uit, na een ongelukkige valpartij van Facundo Roncaglia op het talent. Met Álvaro Morata als vervanger zocht Real Madrid nadrukkelijk naar de 1-0, maar de openingstreffer viel aan de andere kant. Marcelo kon een voorzet van Theo Bongonda niet goed wegwerken, waardoor Iago Aspas de bal voor zijn voeten kreeg en de bal achter Casilla kon werken.

Marcelo nivelleerde vijf minuten later reeds de tussenstand. De Braziliaan ontving de bal, na een afgeslagen voorzet van Luka Modric, en schoot het leer op indrukwekkende wijze achter Sergio Álvarez: 1-1. De vreugde was echter van korte duur. Jonny ontving een geweldige bal van Aspas en mikte de bal uiterst precies in de hoek: 1-2. Real Madrid had uitzicht op een tweede doelpunt, vooral via de ingevallen Karim Benzema, maar het team van Zidane kon de tweede nederlaag op rij niet voorkomen.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
4
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (174)

 
MaceReal
 
50
18 januari 2017 om 23:07
Belachelijke vertoning... Winterstop effect is weer terug hoor. Geen woorden voor. Een regelrechte schande, onze bank is compleet uit vorm en onze voorhoede heb je niks aan. Ook onze verdediging is om van te huilen.
 
LucasAndersen
 
79
18 januari 2017 om 23:09
Maar snel ontslaan die Zidane haha
 
MaceReal
 
11
18 januari 2017 om 23:25
Nee, niet ontslaan maar hij moet iets anders verzinnen.
 
SteveStifler
 
29
18 januari 2017 om 23:39
Zoals wat? Zidane is geen meester-tacticus. Veel van zijn gewonnen wedstrijden had ie te danken aan de individuele kwaliteiten van zijn spelers, niet door zijn 'strijdplan'
 
RMCF1902
 
3
19 januari 2017 om 09:21
Zidane is een nietsnut hã¨, heb jij de wedstrijden in het Calderã³n en Camp Nou gezien? Vorige week op bezoek bij Sevilla? Alles behalve individuele kwaliteiten. Top werk van ZZ in die wedstrijden. Wat een reactie van iemand zeg.
 
TheJurgenKlopp
 
29
18 januari 2017 om 23:11
Het was niet om aan te zien zo slecht. Modric herken ik ook totaal niet terug de laatste tijd, en Danilo is Danilo.. Helaas is deze losing 'streak' niet af te schuiven op enkel individuele fouten, want het team heeft gezamenlijk gefaald vandaag. Weinig spelers die echt een voldoende scoren in mijn ogen.
 
maus123
 
10
18 januari 2017 om 23:14
Het was niet best maar niet gelijk in paniek raken. Na hoge hoogtes met 40 wedstrijden geen nederlaag nu even een klein dipje. Gewoon zondag weer de rug rechte en winnen en dan is alles weer goed. 2 keer verliezen zal zorgen voor scherpte
 
Reppi
 
29
18 januari 2017 om 23:20
Ja jammer voor jullie dat James en Isco die echt lekker speelde laatste tijd geblesseerd zijn. Met die 2 erin had je zeker gewonnen en met Carjaval en Pepe erbij helemaal!!, want die Danilo wauw erger dan Vidal?? Maja dit was toch echt erg.. ook Ronaldo in de spits... gwn nooit meer doen... ook nadat Morata erin kwam bleef ie in het midden... wtf waarom in hemelsnaam..
 
SteveStifler
 
17
18 januari 2017 om 23:29
Ik zou het niet het winterstop-effect noemen. Het ziet er meer naar uit dat die record waarvan ze steeds bleven volhouden dat het niet hun obsessie was, wel degelijk hun drijfveer was om de wedstrijden te winnen. Sinds dat record erop zit is de motivatie ook verdwenen. Je ziet het terug in het aantal verkeerde passes en de tempo van het duel. Dit gebeurde eerder onder Ancelotti toen er na 21 wedstrijden achter elkaar te winnen er ineens een einde aan kwam in Valencia. Sindsdien volgde een reeks van slechte wedstrijden en ik vrees dat hetzelfde nu weer gaat gebeuren.
 
MaceReal
 
6
18 januari 2017 om 23:38
Juist, dat gebeurde ook na de winterstop. Ik wil het niet op dat record afschrijven want het ging in 2017 al niet heel makkelijk. Ronaldo is zwaar uit vorm of mist wedstrijdritme, je hebt niks aan hem zo en waarom gooit hij Morata erin? Benzema had gewoon moeten starten. Dat rouleren gaat ons nog de kop kosten.
 
Origami
 
11
18 januari 2017 om 23:58
Riep het sinds begin vorig seizoen al, maar Benzema is een veel belangrijkere speler voor jullie Madrid dan Ronaldo.
 
SteveStifler
 
16
19 januari 2017 om 00:00
Ronaldo is een speler die aanvoer nodig heeft om te renderen. Krijgt ie die aanvoer niet, bijvoorbeeld doordat de tegenpartij dit blokkeert of doordat het team slecht speelt zoals nu, dan rendeert Ronaldo ook niet.
 
Origami
 
13
19 januari 2017 om 00:15
Elke spits heeft aanvoer nodig om te renderen. Het probleem is niet de aanvoer, maar Ronaldo's vrij magere goal per doelpogingen ratio. Het vizier staat niet meer zo scherp.
 
SteveStifler
 
3
19 januari 2017 om 02:19
Hij is inderdaad minder scherp voor het doel dan vroeger en ik vind hem ook trager. Hij wordt vrij kinderlijk ingehaald door sommige verdedigers in een 1 op 1 duel. Maar ja goed, vorig seizoen stond ie er wel op het moment dat ie echt nodig was. Wellicht kan ie het dit jaar weer laten zien. Ronaldo is niet een speler die makkelijk te schrijven is. Hij verbaast me soms toch weer.
 
Duke222
 
1
19 januari 2017 om 08:05
Ik denk dat je daar een terecht punt maakt Steve Stifler ,en ik heb dat idee zelf ook. En als je nagaat, alle matches waar ze punt verlies inleden inclusief dus die 3-3 tegen sevilla..stuk voor stuk onnodig en het is enkel Real dat zich zelf moeilijk maakt. Ze hadden met speels gemak nu op zo een 42 wedstrijden ofzo ongeslagen kunnen zitten maar sinds het evenaren van het record lijkt het of het wel goed zo is en men er met de pet naar gooiit Even over deze wedstrijd, Real speelde echt niet goed en Celta ook niet (althans..ik vond Real hoe slecht ze ook speelden wel sterker ) maar Celta had de nodige geluk en mede daardoor ook lijkt me terecht gewonnen. Erg zuur voor Asensio dat hij uitviel hij was by far de beste man op het veld. Benzema man man..zo een kans ..erg jammer dat hij overschoot voor zowat open doel. Maar goed, men moet nou ook weer niet doen of het heel ernstig is dit verlies (en dat verlies tegen sevilla was knullig en hoefde niet maar verliezen tegen Sevilla is geen ramp het is altijd een sterke ploeg en bijna geen club wint daar uit. En deze match ging natuurlijk om de copa en die gaat over 2 matches en Real is altyd een ploeg die een achterstand kan ombuigen zeker een achterstand met maar 1 goal verschil dus laten we ook niet te hard hier aan trekken. Maar het zal wel beter moeten vanaf nu om zowel verder te geraken in dat toernooi als in de titelstrijd want dit zijn nou precies die cruciale weekjes. ps: CR had eigenlijk echt rood moeten krijgen voor schwalbe, erg vreemd dat scheids tot 2x toe niks deed. Wat dat betreft kwam Real daar 2x goed weg.
 
ZiizouZidane5
 
14
18 januari 2017 om 23:44
Weet iemand misschien wanneer Bale terug is?
 
Zizoulogy
 
1
19 januari 2017 om 10:40
We mikken erop dat hij tegen Napoli thuis weer erbij zal zijn in de basis, hopelijk daarvoor wat invalbeurten al
 
Zizoulogy
 
1
19 januari 2017 om 07:13
Hevige off-day inderdaas, de onzekerheid kruipt er toch in nadat Sevilla ons aan het wankelen heeft gebracht.. wat bizar is dat niemand het hier over die misser van Benzema heeft in de 82e minuut! Krankzinnige misser van het seizoen nu al.. van de zomer maar weer eens de aanval versterken want met Benz en Morata ga je geen oorlog winnen
 
Fussballin
 
11
18 januari 2017 om 23:08
Hype over... Wat is dit toch triest zeg. Een klein tegenslagje dreunt blijkbaar hard door.
 
TheJurgenKlopp
 
27
18 januari 2017 om 23:19
40 wedstrijden ongeslagen is geen 'hype'. De lof die volgde was gewoon terecht, want zelfs een van de beste Barcelona's aller tijden kon niet aan het record van Real Madrid dit jaar tippen.
 
Thum
 
44
18 januari 2017 om 23:26
Barcelona deed het in 1 seizoen zonder rust, real deed het verspreid over 2 seizoenen met veel rust en het begin van het seizoen is altijd minder zwaar dan in het midden of het einde
 
real8madrid
 
21
18 januari 2017 om 23:34
Verspreid over 2 seizoenen is imo net moeilijker. Eens je in een flow zit is het makkelijker om door te gaan dan om opnieuw te moeten beginnen Maar goed, het blijft hoe dan ook een heel flauw smoesje om daarmee de ene prestatie boven de andere te proberen plaatsen
 
Thum
 
8
18 januari 2017 om 23:36
daar heb je een punt, maar om dit te bereiken ondanks je continu 2x per week speelde lijkt me toch net iets moeilijker om de kopjes scherp te houden
 
TvdMessi
 
29
18 januari 2017 om 23:59
Gaan we nou echt zeggen dat het Real Madrid van deze 40 wedstrijden in de buurt kwam van het grandioze barca... Als je naar het vertoonde spel kijkt was Barca vele malen leuker om naar te kijken en ook sterker. Hoe ze ploegen helemaal kapot speelden.
 
DinDybala21
 
3
19 januari 2017 om 09:19
Maar toch is het record verbroken, jammer hé!
 
Settler11
 
5
18 januari 2017 om 23:22
Helaas wel, 'koninklijk of Real' moet weer vanaf trap 0 om op de troon te zitten lijkt het wel. Dit kan nog wel even duren. Plus dat een aantal spelers nog moeten herstellen..
 
Thum
 
6
18 januari 2017 om 23:08
Ai ai, 2de verlies op enkele dagen tijd. Jongens, real is toch niet hun vorm verloren zeker? dat kon toch niet na zo een prachtreeks? en kom niet af dat beker niet belangrijk is, dan speelde ze niet met hun sterkst mogelijke team ( op benzema na, en de geblesseerden)
 
Origami
 
54
18 januari 2017 om 23:12
Real is nooit in vorm geweest. Veel wedstrijden in de laatste seconde gewonnen door te forceren en individuele kwaliteiten. Velen zagen het al gebeuren net als wat er met Barca gebeurde. Die streak wordt op zichzelf de keiharde motivatie om te blijven knokken, en wanneer die dan beeindigd wordt kan het allemaal in elkaar storten.
 
jamiloo7
 
31
18 januari 2017 om 23:16
40 wedstrijden zeker allemaal met geluk gewonnen? Jezus wat kunde goed lullen man
 
Thum
 
11
18 januari 2017 om 23:16
Helemaal mee eens, heb dit ook meerdere malen gezegd maar telkens kwam er commentaar dat ze in een uitstekende vorm zaten en dat 1 verlies geen invloed zou hebben op de komende wedstrijden.
 
Origami
 
3
18 januari 2017 om 23:23
@jamiloo7 Kunne gij niet lezen ofzo?(probeer het ook even lol) In mijn post staat toch echt dat ik individuele kwaliteiten als éã©n van de redenen geef. Je kunt ook wedstrijden winnen zonder dat het team in vorm is, door gewoon simpelweg op elke positie een betere speler te hebben dan de tegenstander. Het is een beetje het probleem waar Barca zich nu uit probeert te werken. Een aantal fantatischte spelers die individueel het verschil kunnen maken, maar een systeem die nog niet optimaal werkt.
 
100%Cule
 
10
19 januari 2017 om 00:13
40 wedstrijden ongeslagen *
 
Zizoulogy
 
0
19 januari 2017 om 10:44
Celta speelde ook gewoon een goede wedstrijd.. iedereen reageert meteen af op Real Madrid.. Celta heeft niet voor niks gewonnen van barcelona..
 
Darksslord
 
24
18 januari 2017 om 23:08
Het doet pijn om te zien hoe laks Real deze wedstrijd heeft aangepakt. 0 inzet vanaf het begin. Een verdiende nederlaag, alle spelers een dikke onvoldoende van mij!! Hopelijk pakt Zidane ze goed aan want als je nog zo een wedstrijd speelt met dezelfde kutmentaliteit ben je het shirt van Real Madrid allesbehalve waard...
 
Perspectief
 
17
18 januari 2017 om 23:20
Waar heb je het over? Casemiro is een hele andere voetballer dan James.
 
Joey91
 
16
18 januari 2017 om 23:27
Casemiro zijn taak ballen afpakken en inleveren bij de spelers voor hem en zorgen voor balans op het middenveld en daarin is hij top 5 van de wereld. Assists geven en scoren is leuk, maar niet zijn primaire taak. Ik hoop dat je dat kan begrijpen
 
gloryUnited
 
6
18 januari 2017 om 23:28
James is ook een beter voetballer maar zet James als controleur, dan doet die jet niet betrt
 
real8madrid
 
5
18 januari 2017 om 23:32
Vandaag gaf hij er bijna een op Ronaldo, hij had ook een goed afstandsschot. 2 Wedstrijden geleden scoorde hij nog tegen Sevilla en hij heeft 2 assists dit seizoen. En dat is niet eens zijn taak. Kijk maar eens naar zijn onderscheppingen, tackles etc. Deze jongen is zo fantastisch in wat hij doet. Als je de wedstrijd tegen Sevilla had gezien dan zou je begrijpen dat je je hoort te schamen
 
real8madrid
 
3
18 januari 2017 om 23:46
In de beker wel. Op een vrije trap van james. Zowel in de terugwedstrijd van de beker als in de competitie was Casemiro beresterk tegen Sevilla.
 
Floyd A.
 
1
18 januari 2017 om 23:55
Laat dat nou een van de belangrijkste taken van Casimero zijn. Hij staat daar om aanvallen van de tegenstander te ontregelen, om tegenaanvallen op te zetten en om controle over het middenveld te krijgen. Niet om assists te geven.
 
real8madrid
 
37
18 januari 2017 om 23:12
Casemiro slecht? Dit alleen al toont dat we niet teveel waarde moeten hechten aan jouw mening
 
real8madrid
 
25
18 januari 2017 om 23:26
Casemiro komt tekort voor Real? Ben je aan het trollen of heb je echt nooit eerder voetbal gekeken? Ga lekker Fifa spelen met 10 aanvallers en een doelman. Casemiro is gewoon een topspeler en er is er imo maar 1 beter op zijn plek, dat is Busquets (ookal zijn ze beide heel verschillend).
 
DaniOchoa
 
0
19 januari 2017 om 05:37
Casemiro is zeker een goede en bruikbare speler maar 1 na beste op die positie? Nee, Kante en William Carvalho zijn allebei al een paar niveaus hoger op die positie en hebben allebei ook meer voetballend vermogen.
 
Tonikroos8
 
20
18 januari 2017 om 23:13
Casemiro slecht Ben jij misschien vergeten dat hij vorig jaar de reden was dat wij de club wonnen door met hem te spelen is er balans op het middenveld Hij zit in een dipje maar dat is heel real Danilo is gwn schijt
 
real8madrid
 
6
18 januari 2017 om 23:28
Hij zit niet eens in een dipje. De vorige 2 wedstrijden was hij de beste Real spelerop het veld. Vandaag speelde hij ook gewoon redelijk. Niet goed, maar dat was niemand. Die ene voorzet met buitenkantje voet... als Ronaldo daar zijn teen tegen krijgt als je defensieve middenvelder dat soort dingen uit z'n schoenen tovert
 
Origami
 
8
18 januari 2017 om 23:47
Ben een Barca supporter, maar kan je even gemakkelijk vertellen dat Casemiro een zeer degelijke middenvelder is. Die moet je niet willen verkopen.
 
Origami
 
2
19 januari 2017 om 00:35
En dan heeft Casemiro ook nog eens de leeftijd mee.
 
DaniOchoa
 
4
19 januari 2017 om 05:39
Hangover96 Ik geef je helemaal gelijk, mensen die kritiek hebben op dat snappen het spelletje niet. Je hebt zulke spelers nodig.
 
LondonFootball
 
6
18 januari 2017 om 23:09
Geen probleem, het was maar de Copa del Rey.
 
MSN10
 
23
18 januari 2017 om 23:11
Hoort wel bij de treble
 
Thum
 
29
18 januari 2017 om 23:11
Als een van de beste clubs van de wereld hoor je voor elke prijs te knokken en wil je ook iedere prijs winnen. dit is een flauw excuus
 
TheJurgenKlopp
 
5
18 januari 2017 om 23:15
Zie je een Liverpool, Chelsea of United ook hun sterkste opstellingen het veld op sturen tegen Plymouth of Bradford in de EFL cup? Sommige prijzen hebben meer prioriteit dan anderen. De Copa is nou eenmaal een van de mindere prijzen, enkel de landstitel en de CL zijn echt seizoensbevredigend..
 
Thum
 
18
18 januari 2017 om 23:18
Want een liverpool, chelsea of united kun je ook vergelijk met een barcelona, real of bayern?
 
Perspectief
 
22
18 januari 2017 om 23:22
Celta vergelijken met Plymouth en Bradford?
 
Origami
 
13
18 januari 2017 om 23:27
LOL Thejurgenklopp Daar doe je Celta toch echt veel te kort. Man o man..wat een vergelijking.
 
LondonFootball
 
2
18 januari 2017 om 23:29
Chelsea is idd best wel te vergelijken met ze, United en Liverpool niet.
 
Thum
 
1
18 januari 2017 om 23:32
Oke, chelsea in deze vorm komt wel een beetje in de buurt.
 
LondonFootball
 
3
18 januari 2017 om 23:45
Beetje?
 
FilipMich
 
25
18 januari 2017 om 23:45
Daarom dat Real helemaal uit de bol ging toen ze de Copa wonnen in 2013/14.. ze hadden "een mindere prijs" gewonnen... zucht
 
Origami
 
1
18 januari 2017 om 23:56
Tja Filipmich Misschien toch minder belangrijk dan gedacht, aangezien Ramos het nodig vond die prijs onder de bus te laten belanden.
 
Perspectief
 
4
19 januari 2017 om 10:31
Ja, een beetje. We moeten nu niet eens doen alsof Chelsea een absolute topclub is.
 
real8madrid
 
4
18 januari 2017 om 23:24
Willen ze natuurlijk ook winnen. Maar als ze dan toch moeten verliezen liefst in de Copa inderdaad
 
MSN10
 
9
18 januari 2017 om 23:10
Benzema had de 2-2 moeten maken was er niks aan de hand. Real heeft een probleem als het zichzelf niet snel herpakt. Zidane is tactish nog onervaren, ik had Lucas erin gelaten in plaats van kovacic en Danilo voor Benzema.
 
MSN10
 
1
18 januari 2017 om 23:31
Ja klopt maar real in vorm rolt ze gewoon op hoor, maar nu ze 2-1 hebben gewonnen Celta gaan ze echt alles geven weer snap je, 2-2 was toch wat anders uitgoal gaat real zowiezo maken
 
FilipMich
 
0
19 januari 2017 om 09:53
Ja maar Celta thuis met 2 tegengoals voorsprong en hun spits die 1 op 1 loopt (13 goals in 13 matchen) - ik zie het niet gebeuren met dit Real
 
CR9M10
 
10
18 januari 2017 om 23:13
Die Danilo mag echt zo snel mogelijk weg.. zelfs die Douglas van jullie is beter dan dit.
 
MSN10
 
3
18 januari 2017 om 23:33
Gatverdamme een hekel aan die Douglas, Danilo is toch een stuk beter hoor. Ik snap niet wat er met de spelers gebeurt die van een andere land komen ik denk toch dat de druk extreem is bij clubs als barca en real. Spelers als Danilo Aleix Vidal wanneer ze een kans krijgen dan spookt er door hun hoofd we mogen geen fouten maken en dan maak je ze juist geloof me ze voetballen niet vrij en dat is de probleem met zulke spelers.
 
Bartsja
 
3
18 januari 2017 om 23:10
Zo zonde van de laatste twee wedstrijden want het waren in principe erg belangrijke wedstrijden. Verlies bij Sevilla heeft inprincipe Barca weer wat hoop doen geven en de terug wedstrijd bij Celta heb ook nog niet zo 123 gewonnen. Echt zonde na zo'n prachtige reeks.
 
CR9M10
 
2
18 januari 2017 om 23:10
Wat een geweldige verdediging hebben we ook ongelofelijk.
 
Ramos_4
 
16
18 januari 2017 om 23:10
Sjonge jonge wat is Danilo een drama, hoop dat hij snel weg gaat. En we missen Bale en James. Met Lucas en Asensio kom je niet ver. En ik weet niet of Morata eigenlijk goed genoeg is voor Real.
 
CR9M10
 
7
18 januari 2017 om 23:14
Morata is nooit goed genoeg geweest.. hadden hem toen voor 70 miljoen moeten verkopen en gewoon Mariano laten spelen of een nieuwe spits kopen.
 
Bartsja
 
2
18 januari 2017 om 23:10
Zo zonde van de laatste twee wedstrijden want het waren in principe erg belangrijke wedstrijden. Verlies bij Sevilla heeft inprincipe Barca weer wat hoop doen geven en de terug wedstrijd bij Celta heb ook nog niet zo 123 gewonnen. Echt zonde na zo'n prachtige reeks.
 
Kluivert09
 
12
18 januari 2017 om 23:10
Eerst heel lang niet verliezen en nu ineens 2 keer achter elkaar. Ze zijn al een tijd niet goed aan het spelen, maar hadden telkens die geluk mee door op het einde telkens de scoren en vaak ook de scheids mee op moeilijke momenten.
 
Thum
 
1
18 januari 2017 om 23:14
Over dat ze al een tijd niet meer zo goed spelen ben ik volledig met je eens, over dat geluk en scheids, ja daar kan je over discussieren maar levert je toch niks op
 
SteveStifler
 
5
18 januari 2017 om 23:47
Real is mentaal een van de zwakste ploegen uit Europa. Op het moment dat ze uit een flow raken door een vervelende verliespartij blijven ze heel lang in een negatieve spiraal. Dit heeft ze dan ook vaak kampioenschappen gekost en dit maakt Barcelona ook een meer constante ploeg dan Real.
 
Ajax4Libi
 
3
18 januari 2017 om 23:10
Het dipje lijkt er te zijn. Real speelde niet eens heel zwak, maar wel ongeconcentreerd. Nu moeten ze volle bak in de return. Ronaldo onzichtbaar, lijkt toch wat van zijn speltechnische kwaliteiten ingeboet te hebben.
 
Smokingfresh
 
3
18 januari 2017 om 23:11
Dramatisch slechte wedstrijd. Ontzettend veel balverlies en nauwelijks echte kansen gecreëerd. En dan haal je Vasquez (de gevaarlijkste man) eruit voor Morata. Het is alsof de Copa niet belangrijk genoeg is ofzo. Celta heeft gewoon goed geprofiteerd van ruimtes in de counter. Kan in ieder geval nog een leuke return worden.
 
Earlybird
 
14
18 januari 2017 om 23:12
Ajax heeft vrij eenvoudig van Celta gewonnen thuis en had uit kunnen winnen. Dat betekent dat Ajax gewoon beter is dan Real Madrid op dit moment. Willem II en Twente hebben van Ajax gewonnen, dus dat betekent dat zij ook zomaar van Real kunnen winnen. Zie het niveau van de eredivisie ligt gewoon een stuk hoger dan de meeste mensen denken...
 
DavidElGuaje
 
3
18 januari 2017 om 23:20
Haha I like this logic. Ik denk wel dat celta er meer op gebrand is van real te winnen dan van ajax, en ze real hier op een slechte dag troffen
 
thamega
 
3
18 januari 2017 om 23:25
En NEC won van Willem II wow ik kan met een gerust hart op de tribune plaatsnemen zondag thuis tegen Roda JC haha lol
 
deventer92
 
1
19 januari 2017 om 02:33
Ja en go ahead won van feyenoord, feyenoord van united, united van city, city van barca. Volgens jou beredenering is go ahead dus beter als barca...
 
Qinggorda
 
2
18 januari 2017 om 23:12
Real probeerde het maar kon niet echt een vuist maken. Ronaldo op zoek naar zijn betere vorm maar heeft het lastig. Marcelo zijn fout een smetje op zijn geweldige vorm waardoor de 1e goal wordt gemaakt. Modric echter zoals altijd een balkunstenaar, een magnifieke speler. Volgende week meer geluk en beter samenspel nodig. Hala Madrid!
 
Origami
 
1
18 januari 2017 om 23:17
Marcelo mag hier echt niet aangerekend op worden. Samen met Modric de drijvende kracht en heeft samen met Ramos Real vaak genoeg van een verlies bespaard.
 
Qinggorda
 
2
18 januari 2017 om 23:20
Ik zal ook zeker niet zeggen dat Marcelo er minder door is geworden in mijn ogen. Foutje maken kan iedereen overkomen. Marcelo is en blijft een echt held voor Madrid!
 
Origami
 
1
18 januari 2017 om 23:31
Juist! Mooie instelling.
 
FilipMich
 
12
18 januari 2017 om 23:12
Grappig Casemiro z'n interview na de match - die jongen was helemaal het noorden kwijt en snapte er niets van.. Real was dramatisch vandaag maar het lag niet aan Zidane. Misschien dat de badge "wereldkampioen" op het Real shirt verboden moet worden bij Real want verschillende spelers denken dat die badge het werk wel zal doen ipv hun voeten
 
RMCF12
 
5
18 januari 2017 om 23:13
Tja, wat doe je eraan. Ze speelde echt enorm slecht, afgelopen weekend was beter maarja. Ga niet de tijd nemen om dit te analyseren, is het niet waard namelijk, maar ga ook geen moord en brand schreeuwen want iedereen verliest wel eens en ja nu 2x achter elkaar, so what. Ga hier niet aan drama speculatie doen. Op naar de volgende wedstrijd, dat zal echt veel beter moeten!
 
Aliiev
 
3
18 januari 2017 om 23:14
Ik wist dat ik tototje had moete zetten, pfff. Modric vond ik heel goed spelen, ook wel foutjes gemaakt hoor. Dat tijd rekken is super irritant maar wel begrijpelijk en super effectief natuurlijk. En werd Ronaldo nou uitgefloten door Madrid supporters ??
 
19messi33
 
8
18 januari 2017 om 23:40
Jaa, snap het niet maar hij speelt veel vaker heel matig en dan wordt dat verbloemt door 2 goals of door 3 goals en dan worden zijn voetballende acties ontzien. Nu hij niet scoort moet hij het op een andere manier laten zien en dan zie je opeens al zijn beperkingen in het voetballende aspect.
 
Perspectief
 
0
19 januari 2017 om 10:34
Als hij er 2/3 scoort winnen xe, dan is er geen reden om hem uit te fluiten.
 
ConchaEspina
 
2
18 januari 2017 om 23:15
Het lijkt op doemdenken, maar het ongelukkige verlies in Sevilla kan wel eens zware gevolgen hebben. Het eerste verlies in zoveel ongeslagen wedstrijden is vooral mentaal een zware klap. Daarbij volgen de wedstrijden elkaar snel op en kan alles heel snel omkantelen. Een verlies had ik niet verwacht, en weeral komt het tot stand door kinderlijke fouten terwijl ook deze wedstrijd gecontroleerd leek. Echter werden er heel weinig deftige kansen gecreeerd. Ik vond Vazquez vrij zwak voor zijn doen. Danilo en Cristiano gaan gewoon verder op hun bedroevende niveau. Die eerste heeft het nooit beter gedaan en die laatste lijkt het helemaal kwijt. 2 wedstrijden Cr7, 2 wedstrijden waar we moeilijk kansen creeeren. Kan toeval zijn. Naar mijn gevoel begint hij echter meer een last te worden voor het team. Na de wissels van Zidane werd het helemaal niks meer. Alles ging centraal en het zat daar al zo vol. Een ommekeer zat er geen moment in. Alles kan nog, maar minstenst 0-2 winnen op Celta... Er zijn makkelijkere opgaven. Nog slechter nieuws is het uitvallen van Carvajal (zet dan maar Vazquez rechtsachter ofzo) en het uitvallen van Asensio. Gelukkig is Isco terug. Hopelijk volgen James en Bale snel want het begint dun bezet te worden.
 
Tomido
 
2
18 januari 2017 om 23:16
Het belangrijkste hier kan nog wel eens worden dat Celta 2x uit heeft gescoord. Hierdoor kunnen zij thuis misschien wel de bus parkeren omdat Real er sowieso 2 moet scoren om door te gaan. Hoe dan ook gaat nog een zware opgave worden!
 
iniebusixavi
 
10
18 januari 2017 om 23:17
Ik geniet hier wel van als Culé! Een beetje hetzelfde effect als in het seizoen 2014/15 waarin Real Madrid voor de winterstop ijzersterk was en daarna afbouwde terwijl Barca de omgekeerde weg bewandelde!
 
real8madrid
 
4
18 januari 2017 om 23:18
Slechte wedstrijd en verdiende overwinning van Celta. Ik denk dat we een nieuwe aanvaller nodig hebben. Iemand die echt een concurrent is voor Bbc, zeker gezien hoe vaak Zidane rouleert. Vazquez, Asensio, Morata... het is allemaal net niet imo. De laatste wedstrijden vond ik het voorin allemaal niet goed, behalve James. Hopen dat die snel herstelt is, dit is zijn kans om een basisplaats te veroveren. Goed, geen man overboord. Dit weekend de 3 punten thuishouden, maakt niet uit hoe. En dan over 7 dagen volle bak er tegenaan in Celta. Als je die wedstrijd als team weet te imponeren en overtuigend kan winnen zit alles weer goed in het hoofd en ben je zo weer vertrokken. Als ze daar weer zo aanmodderen kan het wel eens lang duren voor de vorm hervonden wordt
 
Thum
 
2
18 januari 2017 om 23:21
Ik zou voor aubemayang gaan, dan heb je voorin 3 racepaarden
 
FR4EVAH
 
2
19 januari 2017 om 00:31
@real8madrid, Je kunt veel zeggen over het spel van Real, want het was inderdaad erg matig. Maar wat je niet kunt zeggen, is dat Celta terecht gewonnen heeft. Het heeft echt helemaal niks laten zien, twee kansen gekregen en het heeft vooral laten zien dat het voetballend behoorlijk pover is. Onbegrijpelijk dat zij (nota bene in Bernabeu) winnen vanavond. Ik ben benieuwd hoe Cristiano zich herstelt, want soms heb je niet eens door dat hij op het veld staat. Daarbij blijf ik voor altijd twijfels houden over Benzema. Hij weet mij, op vorig seizoen na, niet te overtuigen dat hij de echte nummer 9 van Real Madrid is. Hij is goed in de combinatie, maar hij is gewoon geen killer. Die kans van vandaag.... zulke dingen doet hij gewoon vaker. Ik denk dat Aubameyang in de zomer gaat komen en dan zou het zomaar kunnen dat Benzema op de bank belandt. En dat Morata uiteraard verkocht wordt, want hij heeft nog niet laten zien dat hij een goede pinchhitter is.
 
Origami
 
1
18 januari 2017 om 23:21
Morata valt een beetje tegen de laatste paar wedstrijden, maar Asensio zou ik nog niet afschrijven. Ruwe diamant. Edit: Dit was als reactie bedoeld op de post van real8madrid hierboven.
 
Origami
 
2
18 januari 2017 om 23:32
Mijn post is een reactie op iemand die zei dat Asensio, Morata en Vasquez het net niet zijn als aanvallers. Er is iets misgegaan lol.
 
Juanvan Maren
 
0
18 januari 2017 om 23:21
Dit kan een keer gebeuren, en het is zeker niet de eerste keer dat Real op z'n bek gaat in de beker. Dit valt in vergelijking met de vorige zeperds nog reuze mee. En als ze 2goals scoren in Vigo ,dan kan alles nog goed komen.
 
Aqua1
 
4
18 januari 2017 om 23:29
Wat een wanvertoning van Real Madrid. Danilo wat een matige speler mislukte versie van Arbeloa. Ik zag geen inzet het was inspiratieloos...
 
KarimBenz
 
2
18 januari 2017 om 23:29
Het probleem ligt voorin bale kan niet spelen (geblesseerd) morata heeft geen zin benzema kan niet afmaken en ronaldo is nuteloos je hebt helemaal niks Aan hem en ben real fan hard en nieren. Halla madrid❤
 
MSN10
 
3
18 januari 2017 om 23:36
Zidane heeft tegen Sevilla een groffe fout gemaakt. Hoe kan je gaan experimenteren als je 40 wedstrijden op rij geen 1 x hebt verloren, en dan op die moment ga je een andere opstelling maken terwijl je de gat met barca nog groter had kunnen maken, die snap ik tot de dag van vandaag nog niet
 
Origami
 
7
18 januari 2017 om 23:43
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de opstelling er weinig mee te maken had. De tijd was gewoon aangebroken voor die ene wedstrijd waar het gewoon niet lukt. Real heeft zich tal keren in de laatste minuten er bovenuit weten te knokken, maar dat houdt een keer op. Als Ramos die eigen goal niet had gemaakt had je waarschijnlijk bijna niemand gehoord over de opstelling. Sevilla thuis is de minste niet. Ook voor Real is het geen schande om daar te verliezen.
 
AminEchchakir
 
0
18 januari 2017 om 23:42
Ik ben zelf grote fan van Barca, en dit vind ik toch geweldig uitslag.. Bij 2e doelpunt had Marcelo de bal moeten wegschieten..
 
HichamBelmadan
 
1
18 januari 2017 om 23:44
Lucas wat doe je na de 1-1. Zonde. Je was 1 van de weinige die nog enigzins goed speelde en de juiste intensiteit in je spel legde. Verder was het dramatisch. Op een gegeven moment zag ik 69x balverlies geleden. Zo slordig met de passing. Real creëerde weinig echte uitgespeelde kansen hierdoor. Benzema had wel mogen scoren. Slordig, slordig de hele wedstrijd. Nu moet er in Vigo minimaal 2x gescoord worden.
 
Imponeria
 
0
18 januari 2017 om 23:49
Is dat hetzelfde Celta als wat ik tegen Ajax zag ploeteren? Knap hoor, winnen in Bernabeu..
 
realmadridddd
 
0
18 januari 2017 om 23:54
Ronaldo speelt tegenwoordig vaker op 9 dan als buitenspelen. Snap niet dat hij daar blijft rondhangen. Bakt er helemaal niets van daar
 
Madridismooo
 
0
19 januari 2017 om 01:29
Heeft alles te maken met zijn fysieke gesteldheid. Hij wordt namelijk ook ouder en kan het simpelweg niet meer aan om telkens gebruik te maken van zijn explosieve sprints. In principe zou het doorschuiven van ronaldo naar de spitspositie wel een goede oplossing kunnen zijn, aangezien hij wel heeft laten zien een echte afmaker te zijn geworden met de trekjes van een spits (kopkracht, koel in 1 op 1 situaties, een killer). Ben het wel met je eens dat het er op dit moment niet echt naar uit ziet dat hij op zich op zn gemak voelt in de spits. Misschien kwestie van tijd...
 
Juanvan Maren
 
1
18 januari 2017 om 23:56
Als Madrid dit goed maakt dan is het de eerste keer in historie ,bron Marca. En zelfs als Culé vind ik de reacties nogal overdreven want pas sinds dat Mourinho kwam nam Madrid de Copa serieus. Madrid heeft altijd de focus op la Liga en Champions en voor Mourinho hadden ze in de vorige 20 jaar pas 1 keer de Copa gewonnen en 3 finales verloren.
 
Origami
 
0
19 januari 2017 om 00:03
Maar persoonlijk denk ik dat Real dit seizoen hoge ogen wilden gooien en misschien voor de treble wilden gaan.
 
Juanvan Maren
 
0
19 januari 2017 om 00:10
Daar geven ze niet zoveel om historisch gezien. Ik had vroeger altijd de indruk dat Madrid de Copa liet schieten zodat andere teams ook wat konden winnen zodat ze niet als veelvraat werden aangekeken. Soort van goodwill kweken in de provincies.
 
Origami
 
1
19 januari 2017 om 00:19
Waarom zou een club van het formaat Real niet naar een treble willen streven, helemaal wanneer het de aartsrivaal al twee keer is gelukt? Gewoon een prachtige doelstelling voor RM.
 
FR4EVAH
 
3
19 januari 2017 om 00:16
Hele slechte wedstrijd van Real-kant. Uiteraard een verlies dat geheel tegen de verhoudingen in gaat (celta had twee kansen, die er allebei ingaan), maar het spel was niet best. Zeker in verdedigend opzicht was het triest. Maar Ronaldo is echt compleet uit vorm. Hem kun je er gewoon beter niet inzetten momenteel. Lijdt veel balverlies en loopt veelal in de weg, waardoor het combineren niet lukt en de spitsen niet snel genoeg bediend worden. Wat ook de pech is, is het ontbreken van een creatieve middenvelder momenteel. Asensio werd al vroeg gewisseld en moet zich nog bewijzen bij Real. De absentie van Isco en James wordt zeker gevoeld. Het gaat nu net iets teveel over de zijkanten en te weinig door het centrum. Het resultaat is dat er teveel waardeloze voorzetten gegeven worden. Ik hoop dat Real dit kan herstellen in de terugwedstrijd, want door Celta uitgeschakeld worden zou een van de grootste schandes zijn in de geschiedenis van de club. Een hele matige ploeg is dat.
 
Origami
 
0
19 januari 2017 om 00:25
Volgens mij had Celta 3 kansen. Beetje muggenziften maar ach =P
 
Madridismooo
 
1
19 januari 2017 om 01:23
Ik kan me nog herinneren dat real en barca beiden danilo wilden inlijven, die destijds wel aardig speelde bij porto. Wat had ik bij nader inzien liever gehad dat hij bij barca terecht was gekomen, wat een flop is die gast. Ik kan er ook niet met mn hoofd bij dat zidane hem blijft opstellen (carvajal heeft echt geen rust nodig, die gozer speelt elke wedstrijd met de intensiteit en mentaliteit die we van elke speler van real zouden mogen verwachten). Ze zouden die danilo ergens achter slot en grendel moeten stoppen, zijn spel is niet om aan te zien!
 
RuudToer
 
0
19 januari 2017 om 07:09
Zoals wel vaker dat seizoen en het einde van vorig seizoen zag het er weer niet uit waar Real mee bezig was. Er zat geen structuur in het spel en alle hoop lijkt te zijn gevestigd op een uitbarsting van individuele kwaliteit van deze of gene. Ronaldo is al tijden echt slecht (ja ik zeg echt slecht). Voegt echt helemaal niets toe als hij niet scoort. Benzema mist vertrouwen en mist daardoor kansen die hij normaal gesproken nog geblinddoekt inschiet. Zonder hulp van de scheidsrechter is het toch lastiger winnen. Dit keer kwam er geen penalty in de laatste minuut en dan zie je dat Real zelfs in het eigen Bernabeu van elke ploeg kan verliezen. Want laten we eerlijk zijn, Celta was ook echt niet best waardoor Zidane nu toch echt wat moet verzinnen of hij haalt de zomer niet. We zouden namelijk bijna vergeten dat die simpele ziel van een Perez de leiding heeft.
 
FilipMich
 
1
19 januari 2017 om 09:39
Real heeft ook wel een grote blessurelast, Bale, Pepe en James. Plus Lucas Silva met hartritmestoornissen en Carvajal zou ook uitgevallen zijn voor meer dan een maand.. komt daarbij dar Ronaldo uit vorm is... Scenario laatste seizoen Ancelotti in the making
 
Josgijzel123
 
1
19 januari 2017 om 10:05
Dit soort dingen gebeuren altijd, wat dacht je van Feyenoord met 7 nederlagen op rij? Het komt wel weer goed, geen vertrouwensbreuk lijkt me, het zit gewoon tussen de oren. Maar zonder Pepe, Rodriguez en Bale zal het moeilijker gaan worden.
 
supervoetbal
 
0
19 januari 2017 om 10:50
Real uitvorm? Denk wel dat ze dit nog goed gaan maken in de beker maar daarom vind ik de Spaanse beker ook een domme onserieuze prijs. Stel het je eens voor, als t over 1 wedstrijd was waren Barca en real er nu uit.
 
daviddaan
 
0
19 januari 2017 om 11:39
nu hopen dat celta het thuis afmaakt. ben wel klaar met dat alleen grote clubs de prijzen winnen. celta is een reuzendoder. daarnaast hoop ik dat Eibar kan stunten tegen Atleti. hele goede ploeg dat Eibar, zeer lastig te verslaan. zie je terug in de ranglijst.