Ronaldo kan zich opmaken voor zilvervloot en ziet andere 'optie' wegvallen
Donderdag, 24 november 2022 om 11:56

Cristiano Ronaldo, die donderdagmiddag met Portugal zijn opwachting zal maken tegen Ghana, kan na het WK transfervrij gaan en staan waar hij wil. Manchester United liet dinsdag weten dat zijn contract ontbonden is. Volgens The Telegraph staat de 37-jarige aanvaller op het punt om een lucratief aanbod vanuit Saudi-Arabië te krijgen. Afgelopen zomer ging Ronaldo nog niet in op een megabod vanuit het Midden-Oosten, maar de vermogende sjeiks geven zijn komst nog niet op. Vanuit de Turkse media sijpelen inmiddels berichten door dat Galatasaray geen poging zal gaan wagen voor de superster.

Ronaldo kon tijdens een lastige transferzomer de verleiding weerstaan om een bizarre aanbieding (290 miljoen euro voor twee seizoenen) van Al-Hilal af te slaan. De Saudi's willen de mondiale ster koste wat het kost naar de Saudi Pro League halen als gezicht voor het bid op de organisatie van het WK in 2030. Egypte, Saudi-Arabië en Griekenland willen het prestigieuze eindtoernooi dan samen organiseren.

De sjeiks denken dat de fascinerende WK-stunt van Saudi-Arabië tegen Argentinië (1-2 winst) Ronaldo kan beïnvloeden voor zijn komst naar het Midden-Oosten. Liefst negen van de basisspelers van Saudi-Arabië staan namelijk onder contract bij Al-Hilal. Het WK kan echter ook een andere invloed hebben op de toekomstige keuze van Ronaldo: in het veelbesproken interview met journalist Piers Morgan gaf de Portugees zelf aan zijn schoenen aan de wilgen te hangen wanneer zijn land er in Qatar met de eindzege vandoor gaat.

De fans van Galatasaray verzochten hun voorzitter Dursun Özbek in de voorbije weken massaal om Ronaldo naar Turkije te halen. De invloedrijke Turk heeft inmiddels al laten weten dat de goaltjesdief niet naar Istanbul zal komen. "Cristiano Ronaldo komt niet in onze plannen voor." Woensdagavond linkte het Portugese A Bola de naam van Ronaldo hevig aan Paris Saint-Germain. Waar zijn toekomst daadwerkelijk ligt zal in de komende maanden moeten blijken. Rondom zijn ex-werkgever Sporting Portugal, dat eerder meermaals werd genoemd als kandidaat, is het momenteel stil.

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
112
   
23:48
23:48
Real Madrid schiet worstelende Karim Benzema uit het niets te hulp
8
   
23:36
23:36
'Ik vind Mark van Bommel naar Feyenoord wel een spannende gedachte'
3
   
22:55
22:55
Dortmund houdt PSG en Mbappé in toom en mag dromen van CL-finale
73
   
22:53
22:53
Chris Woerts ziet Ajax 'hele goede keuze maken' op bestuurlijk vlak
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
ronjans123
 
8
24 november 2022 om 12:00
Ik zie Ronaldo nog niet naar de mls of zandbak vertrekken. De beste man wil nog op het hoogste niveau actief blijven
 
nederland79
 
27
24 november 2022 om 12:02
Maar dat moet wel van 2 kanten komen, welke ploeg op t hoogste niveau wil hem nog? Als hij niet alles speelt krijg je gezeur
 
MISTERAFCA
 
1
25 november 2022 om 09:27
Ik denk dat die gekke Arabier van Psg hem wel gaat halen.
 
Sitostick
 
24
24 november 2022 om 12:03
Hij kan wel willen, maar het wordt vrij duidelijk dat het beste eraf is en hij het hoogste niveau niet meer aankan. Hooguit een rol als invaller voor Sporting misschien.
 
PSVMANUNITED
 
12
24 november 2022 om 12:12
Als hij terug naar Sporting gaat zal hij wel basisspeler worden lijkt me, anders was het ook vrij zinloos om te vertrekken bij United; van invaller bij United naar invaller bij Sporting is nou ook niet je van het. Ik had eigenlijk verwacht dat Ronaldo al wel verregaand persoonlijk contact gehad had met een club voordat hij besloot dat interview te laten publiceren (dat interview was namelijk al een maand oud ofzo volgens mij), maar hij lijkt echt nog niet beslist te hebben. Ik denk dat het Sporting of de MLS wordt; Paris wil niet denk ik en de zandbak zie ik hem niet doen
 
SCIREA1897
 
4
24 november 2022 om 12:29
Hij gaat niet terug naar Portugal, financieel en sportief is dat niet aantrekkelijk. MLS zie ik wel gebeuren, 4 jarig contract tot het WK 2026 in de VS
 
PSVMANUNITED
 
1
24 november 2022 om 12:32
Of, en die optie ben ik nog vergeten te noemen; Chelsea zou best eens een mogelijkheid kunnen zijn. Boehly wil hem vanuit commercieel oogpunt en die bieden hem salaris + exposure + CL-voetbal + een behoorlijk waarschijnlijke basisplaats.
 
Sitostick
 
5
24 november 2022 om 12:34
Hij had laatst een aanbieding van 250 miljoen voor 2 jaar afgeslagen, denk niet dat het financiële plaatje heel hoog op zijn prioriteitenlijstje staat. Portugal doet altijd goed mee in de Champions League en is waarschijnlijk het hoogste niveau waar ze hem nog willen hebben.
 
FlamengoBrasil
 
4
24 november 2022 om 13:33
Waarom is mls sportief aantrekkelijker dan spelen bij Sporting Lissabon dan? En voor het geld hoeft hij het ook niet echt meer te doen hè.
 
Pieterverbeek
 
1
24 november 2022 om 12:05
Inderdaad. Ronaldo is echt niet het type die naar de zandbak zal gaan voor het geld. Die wil natuurlijk nog steeds in de spotlights staan en records blijven verbreken. Hij is vrijwel zeker op zoek naar een ucl club op het moment. Chelsea & psg zijn de enige die hem zouden kunnen betalen/willen & nog in de champions league actief zijn. Ik ben benieuwd
 
DeNuanceman
 
10
24 november 2022 om 12:08
MLS lijkt me sowieso lastig met die verkrachtigzaak die hij heeft afgekocht.
 
PSVMANUNITED
 
16
24 november 2022 om 12:16
Dat zag ik nu al een paar keer voorbij komen op VZ, maar hoezo is dat een probleem? Dat is namelijk al lang afgehandeld. Die vrouw kwam jaren later met die beschuldiging richting Ronaldo en na wat moddergegooi in de media zijn ze tot een schikking gekomen. Er worden dagelijks duizenden rechtszaken geschikt en deze vrouw volstond met een schadevergoeding. Dan is het klaar toch? Hoewel ik het op zich niet goed wil praten wat hij dan wel of dan niet gedaan wordt was het nu ook weer niet een zaak van dusdanige orde dat hij onherstelbare imagoschade opgelopen heeft wat hem gaat nekken in de VS.
 
Muke10101
 
0
24 november 2022 om 12:45
Je haalt de feiten redelijk door elkaar. Maar het klopt dat de zaak gesloten is. De vrouw is na het incident in 2009 naar de politie gegaan zonder zijn naam te noemen. Daarna is in 2010 een schikking getroffen met Ronaldo, en de vrouw wilde in 2018 eronder uit, waarna ook een officieel onderzoek is ingesteld. Beide zaken zijn op niets uitgelopen. Uiteindelijk is de imagoschade in de VS vrij groot, gezien de grote me-too beweging daar en het feit dat voetbal daar niet zo groot is speelt ook mee.
 
Constant kante
 
0
24 november 2022 om 13:35
"uiteindelijk is de imagoschade in de VS vrij groot, gezien de grote me-too beweging daar en het feit dat voetbal daar niet zo groot is speelt ook mee." Dus de sport is daar, zeg jij, niet groot, maar daardoor de reputatieschade in de VS wél??? Klinkt als een inherent onlogische redenering. Wat de 'metoo' beweging, die een uitzonderlijk groot aantal hele ernstige verkrachtingen, gevallen van machtsmisbruik, ongewenste handelingen en de ontmaserking van gore smeerlappen als Bill Cosby en Harvey Weinstein die een waslijst aan seksueel misbruik aan het licht gebracht hebben te maken hebben met de (vermeende) verkrachtingszaak van Ronaldo en diens 'reputatieschade' die jij stelt dat die aanwezig is, is mij sowieso een compleet raadsel.
 
Muke10101
 
0
24 november 2022 om 13:48
Nee de reden is juist heel logisch. Dat Ronaldo in Europa geen repuratieschade heeft is omdat hij een grootheid in de voetbalwereld is en mensen zijn mindere kanten vergeten. In Amerika wordt Ronaldo niet aanbeden. Feit is dat Ronaldo het nodig vond om een (Amerikaanse) vrouw $375k te betalen om haar mond te houden en het Amerikanen geen reet kan schelen dat hij zoveel doelpunten maakt. En geloof me, zodra Ronaldo in de VS tekent, dan zie je die vrouw in elke talkshow verschijnen om haar gal te spuwen
 
Louismanuel
 
2
24 november 2022 om 13:25
Klopt. En het was Piers Morgan, niet Ronaldo die zei, het zou toch prachtig zijn als je wereldkampioen zou worden en dan gelijk stoppen met voetballen op de absolute hoogtepunt in je carrière, waarop Ronaldo alleen moest lachen om het idee. Je ziet weer hoe feiten door de media worden verdraaid. Ronaldo kennend denk ik dat hij in dat geval juist het als een aanmoediging zou zien om nog wat jaartjes door te gaan. Maar dit bericht is een van de velen die zullen volgen, door clubs die zichzelf in de picture willen plaatsen, in dit geval te doen alsof ze hem niet zouden willen. Maar in de lijst gegadigden door A Bola gepubliceerd komt Galatasaray echt niet in voor. Dan denk ik dat Fenerbhace een grotere kans zou maken met Portugese coach George Jesus aan het roer. Het meeste onwaarschijnlijk maar toch waarschijnlijk mogelijkheid is misschien wel Psg. Niet alleen heeft de Franse kampioen een Portugees technische directeur, maar heeft de club vele in Parijs wonende Portugezen onder hun aanhang. En 4 Portugese spelers reeds onder contract.
 
Muke10101
 
2
24 november 2022 om 13:42
Kijk de clip eerst maar eens terug voordat je over het verdraaien van feiten begint. Piers begint over een droomscenario op het WK zonder het woord stoppen te gebruiken. Ronaldo zegt uit zichzelf (lachend) dat als dat gebeurd dat hij dan meteen stopt.
 
Lklaassen
 
0
24 november 2022 om 15:07
Dan moet ie daar wel de capaciteiten voor hebben en dat heeft hij duidelijk allang niet meer. Vergane glorie
 
Bundy_sr
 
3
24 november 2022 om 12:00
Al-Hilal voor een megasalaris nog 2 jaar meepakken is denk ik de beste optie. Al kan ik voorstellen dat voor zijn gezin Inter Miami CF fijner vertoeven is
 
Arie_AFCA
 
1
24 november 2022 om 12:01
Lijkt me idd het beste voor Ronaldo om naar zo'n soort competitie te gaan, de Europese clubs zitten iig niet meer op hem te wachten. Zorgt alleen maar voor onrust.
 
benzema08
 
6
24 november 2022 om 12:01
Denk dat weinig clubs zich beschikbaar zullen stellen. Het salaris wat hij wilt is voor de meeste clubs gewoon te veel. En de clubs die het kunnen betalen die hebben al genoeg aanvallers (city/psg). Wellicht dat hij terug kan komen naar Madrid als stand in voor Benzema? en anders moet hij gewoon naar China, Amerika of het Midden oosten.
 
Arnhem2001
 
1
24 november 2022 om 13:53
Perez heeft zich dusdanig uitgelaten over de afgelopen 2 jaar over Ronaldo dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat hij Ronaldo naar Madrid wil laten komen. Dat zou iig de sfeer niet ten goede komen.
 
Sitostick
 
17
24 november 2022 om 12:01
Zou echt compleet schaamteloos zijn als het WK van 2030 naar de Saudi's zou gaan, maar met FIFA weet je het maar nooit.
 
Ajax/barca2014
 
14
24 november 2022 om 12:07
Als je die blijdschap zag bij die overwinning tegen Argentinie, dan kan ik best leven met een WK in SA. Dat er een psychopaat aan de macht is natuurlijk wat minder, maar in wat verschilt dat met Argentinie in 78 of Rusland in 2018? Voetbal en politiek hoort gescheiden te zijn. Daarnaast is SA toch wel ietwat aan het liberaliseren in tegenstelling tot Qatar. Ik zou een WK in SA toch wel als iets positiefs zien ook al ben ik zelf niet van Arabische komaf.
 
El Fenomeno
 
4
24 november 2022 om 12:14
Qatar heeft het toch ook gewoon gekocht? Die kochten al die mensen van de banenrepublieken om, net als het bedrijfsleven. Destijds ging het tussen de VS, Australië, Japan, Zuid - Korea en Qatar. Ook aan Rusland zit iets verdachts achter, België en Nederland, Spanje en Portugal en Engeland en wie werd hier gekozen, wederom het lelijke eentje.
 
Ajax/barca2014
 
8
24 november 2022 om 12:24
Nog erger ze hoefde gewoon enkele Fifa officials om te kopen. Maar ook Duitsland en Zuid Afrika hebben zich door middel van corruptie de Wk's toegekregen. Dus ja. Ik geloof best dat geen enkel WK eer lijk is verkregen. En een WK in Belgie of Nederland is gewoon onmogelijk. Dat kan de infrastructuur gewoon niet aan.
 
Sirius
 
3
24 november 2022 om 12:30
Maar een WK in Belgie en Nederland is wel te doen. Echter zijn er dan denk ik gewoon te weinig stadions met de nodige capaciteit, want die krijg je hier in voetballend Europa natuurlijk makkelijk gevuld.
 
Sitostick
 
10
24 november 2022 om 12:36
Ja Qatar was al schaamteloos. Stel je voor dat ze het nu nog een keer flikken in een land dat nog erger is, nadat er gigantische ophef is ontstaan over dit Wk. Zou wel typerend zijn voor FIFA
 
THenry_228
 
0
24 november 2022 om 13:18
@sirius: er is dan vooral een probleem is Belgie. In NL heb je met de Arena, De Kuip (hoewel verouderd) en het Phillips Stadion toch al drie waardige stadions (eventueel nog de Gelderdome erbij). In Belgie heb je enkel de Ghelamco Arena van Gent. Al de rest is rot en krot. Daarenboven is er absoluut geen politieke wil om nieuwe stadions te bouwen (zie het verhaal rond Boudewijnstadion, het aanslepende dossier van het nieuwe stadion van Club Brugge). Nee, een WK in Belgie & NL zie ik niet gebeuren. Vraag me trouwens ook af of onze infrastructuur dat zou aankunnen aangezien het openbaar vervoer in Belgie een ramp is en je van West-Vlaanderen tot Antwerpen in de file staat:-)
 
Constant kante
 
1
24 november 2022 om 13:44
Onderdeel van een WK bid is altijd dat bestaande stadions worden opgekalefaterd of gerenoveerd, als je al geen nieuwe stadions bouwt. En als je het WK toegewezen krijgt zorgt dat us direct voor een enorme impuls omdat er geld vrij komt voor de bouw en renovatie van die stadions. Vergeet niet dat het huidige PSV stadion ook direct een gevolg was van het EK dat we in 2000 samen met België organiseerden. Ik denk zelfs dat een WK bid ertoe zou leiden dat er eindelijk een nieuwe Feyenoord stadion zou worden gebouwd. Het is dus echt niet zo dat je puur op de bestaande staat van de stadions een WK organiseert. Je moet dat meer visionair zien. Maar wat wel een uitdaging is, en daarom gaan we dat WK echt niet krijgen, is dat de eisen die FiFa stelt naast stadions is een soort controle over infrastructuur en organisatie van je land. Ik zeg niets teveel dat tijdens een WK in feite de macht in dat land ongeveer door FiFa wordt overgenomen. Zo eisen ze onder meer dat er standaard een speciaal baanvak of rijstrook komt voor FiFa officials en sponsors, zodat die altijd in een rechte lijn en zonder last te hebben van het verkeer van vliegveld naar het stadion gereden kunnen worden. In en rond de stadions neemt FiFa ook letterlijk álles over en hebben het, feitelijk, zelfs tijdelijk voor het zeggen. Die eisen zijn draconisch en ik kan je garanderen dat we in Nederland met onze mentaliteit en houding zoiets nooit zouden pikken (als het publiek dat allemaal te weten zou komen). En de grootste reden waarom we geen WK gaan krijgen is wel puur het geld. Als je een WK wil organiseren, dan moet je daarvoor gewoon betalen. In smeergeld. Het grootste deel van je budget gaat niet in mooie bidbooks en plannetjes. Het gaat om de steekpenningen die je moet betalen. Anders ben je bij voorbaat kansloos.
 
SCIREA1897
 
0
24 november 2022 om 12:30
dat kan volgens de nieuwe regels ook niet in 2030, om de 2 toernooien moet worden gespeeld in een ander continent
 
OREELY
 
0
24 november 2022 om 13:04
ik vind het ook wel een verschil tussen nu en dan. als er nu van te voren allemaal regels worden opgesteld, en het wk gaat naar saudi arabie, dan ga ik er vanuit dat dit zuivere koffie is zonder koffertjes met geld onder de tafel. klinkt misschien naief. het land zelf is natuurlijk veel over te zeggen. maar als het puur naar het voetbal wordt gekeken, de stadions er al zijn, of worden gebouwd onder normale omstandigheden. dan vind ik het allemaal prima. we moeten niet daarheen gaan met de missie om het land wel even westers of "beter" te maken. puur voor het voetbal daar, en alles daaromheen wat betreft voetbal gewoon normaal en eerlijk is verlopen zou dat geen probleem moeten zijn. alle randzaken wat het land betreft moet maar door de politiek geregeld worden.
 
FlamengoBrasil
 
1
24 november 2022 om 13:35
Saoedi Arabië heeft in tegenstelling tot Qatar in ieder geval nog iets van een voetbal cultuur.
 
djdiondj
 
0
24 november 2022 om 13:41
Nou echt he. Dan heb je gewoon 3 Wk's op rij waar de binding met voetbal ontbreekt. Voor Rusland valt nog wat te zeggen want de sport is daar natuurlijk wel gewoon onwijs populair en het heeft een grote historie, maar Qatar en Saudi Arabie hebben dit echt totaal niet. Dan zit je weer naar WK wedstrijden te kijken die op oefenpotjes lijken door de halfvolle stadions. Die mij maar gewoon een WK in een land waar voetbal echt leeft. Lekker ergens in Europa, of anders Mexiko, Zuid America of in Marokko lijkt mij ook nog wel vet!
 
Sitostick
 
0
24 november 2022 om 13:43
2026 is USA, Canada & Mexico
 
Emz01
 
2
24 november 2022 om 13:55
Nou, nadat 2026 aan oa de VS is toegewezen, geef ik je helemaal gelijk: met FIFA weet je het maar nooit...
 
Kakadu
 
2
24 november 2022 om 14:43
Ach, het is ook al eens in Argentinie gehouden ten tijde van een militair schrikbewind, we zijn onder de vlag van de FIFA ook al in Rusland en China geweest. We gaan naar de VS. Weinig dingen verbazen me hoor.
 
Sitostick
 
0
24 november 2022 om 14:49
De verkiezing voor Argentinië was dan wel een jaar of 7 voordat het daar fout ging.
 
Kakadu
 
0
24 november 2022 om 14:59
Doet er weinig toe, we gingen er braaf heen. Het is niet zo dat het pas een dag voor het begin fout ging. Wat ik maar wil zeggen: het zou me niet zo schokken als we wel naar SA gaan.
 
VeyselSn31jder
 
2
24 november 2022 om 12:02
Snap niet waarom Dursun hem niet wil. Financieel zou het wel moeten lukken met behulp van geldschieters/sponsors. Met het verkoop van shirts heb je het binnen no time weer binnen.
 
Sirius
 
3
24 november 2022 om 12:27
Het blijft een argument dat continu weer gebruikt wordt, maar zo werkt het niet. Clubs krijgen jaarlijks een vast bedrag van de shirtsponsor. Bijna alles tot alles gaat dus naar het merk, tenzij clubs en/of spelers portretrechten en dat soort zaken hebben uit onderhandeld. Echter; gezien de financiele situatie van de clubs in Turkije is het heel waarschijnlijk dat ze ook daar gewoon de standaard constructie hebben; een vast bedrag per jaar voor een bepaalde periode. Als het zo makkelijk was, hoefde Juventus hem niet te slijten. Dan is Juventus ook nog eens 1 van de weinige clubs die een klein percentage van de shirtverkoop meekreeg, vooral omdat het vaste bedrag per jaar lager was. Ook was het dan financieel totaal niet aantrekkelijk geweest voor Man Utd en Real Madrid om hem uit te zwaaien. Overigens blijf ik me verbazen hoe er enerzijds telkens kritiek is op het beleid van de Turkse clubs, maar als er dan weer een peperdure speler te halen is, dringen ze er weer op aan richting het bestuur om actie te ondernemen. Galarasaray zit helemaal niet in de situatie om hem te kunnen halen. Ja, wellicht krijg je die 20 miljoen euro per jaar bij elkaar en kun je die bonussen en het tekengeld ophoesten, maar dat geld krijg je er nooit meer uit. Ronaldo kost al met al ook transfervrij nog steeds zo'n 100 miljoen euro na een seizoen. Dan vindt jij het een slim idee?
 
VeyselSn31jder
 
1
24 november 2022 om 12:49
Duidelijk verhaal Sirius dankjewel
 
NicoMitea
 
1
24 november 2022 om 13:38
Ik snap dan ook niet hoe Juventus 117 miljoen betaalde voor een speler van 34 jaar. Tuurlijk hij is een fitboy enzo maar zoveel betalen voor iemand die dat nooit meer op gaat leveren, hoe hebben ze dat gedaan?
 
Constant kante
 
0
24 november 2022 om 13:50
Zoiets heet financiering. Het idee dat clubs alleen maar spelers kunnen halen en salarissen betalen met het geld dat ze binnen hun begroting hebben is niet juist. Vaak worden dit soort transacties extern gefinancierd. Trouwens, ook de gedachte dat elke speler die je koopt 'restwaarde' moet hebben is geen vruchtbare gedachte. Soms haal je spelers om andere motieven, of om je team direct te versterken. En je hoeft ook niet bij alle spelers persé alleen maar te denken aan restwaarde en doorverkoop, ooit. Zeker niet clubs als Juventus. Maar dit gedt voor Ajax evenzeer. Kijk even naar de restwaardes van Tadic en Blind. Maar wat brachten zij? Exact dát wat Ajax al zo lang mistte. Halve finale CL was het gevolg. Dus die slordige 30 miljoen (plus fees, makelaars, de salarisposten van beide die ook hoog zijn, vijf miljoen tekenbonus voor Tadic erbij, etc etc.) voor beide spelers, was wel degelijk een goede investering. Waar Ajax geen cent restwaarde aan overhoudt. Maar Juventus kan dus vrij eenvoudig dit soort transfers financieren. Zo hebben ze dat gedaan.
 
Kakadu
 
0
24 november 2022 om 14:59
Ook externe financiering wil er een keer rendement op zien, dus financieel zal het wel dichtgetimmerd moeten zijn, lijkt me.
 
Sirius
 
0
24 november 2022 om 15:07
@constant kante - "maar Juventus kan dus vrij eenvoudig dit soort transfers financieren. Zo hebben ze dat gedaan." Ja en nee. Dergelijke financieringen hebben natuurlijk tegenprestaties en ze moesten per se van hem af. Juventus kon hem eigenlijk op geen enkele manier betalen en vooral behouden. Ze hebben het er financieel ook even lastig mee gehad. Bovendien is dat argument voor Ajax natuurlijk wel een goede, maar als je die toepast bij Juventus, moet je eigenlijk al de CL winnen. Dan wordt het toch ineens heel wat moeilijker. Bij Ajax is alles na overwintering al een grote bonus, terwijl CL-voetbal eigenlijk al lucratief is. Bij Juventus is een derde plaats in de poule eigenlijk al killing voor de begroting. Dan wordt de transferzomer een stuk lastiger. Verder heb je wel een punt, maar in de context van Sporting en vooral Galarasaray is Ronaldo halen vragen om financiele problemen. Ze kunnen hem eigenlijk niet zomaar betalen (ook niet met financiers) en zo'n speler kost een kapitaal. Dat compenseer je niet enkel met een kampioenschap en CL-voetbal. Die clubs staan er financieel simpelweg niet goed genoeg voor om dit soort transfers te kunnen doen.
 
Sitostick
 
0
24 november 2022 om 12:37
Verkoop van shirts gaat grotendeels naar de shirtsponsor
 
Rochus
 
0
24 november 2022 om 12:03
Hoeveel geld hij nog heeft is onbekend. Schatting gaan uit van 300-500 miljoen. Dan is 290 miljoen + voor 2 jaar toch enorm veel geld voor hem
 
PSVMANUNITED
 
1
24 november 2022 om 12:19
Natuurlijk is dat gigantisch veel geld voor hem, maar hij weet ook wel dat hij nog twee of drie jaar heeft om zijn voetbalcarrière te bezegelen en aangezien hij ten onder wil gaan als de grootste (niet eens per se de beste) voetballer ooit moet hij wel in de spotlights blijven. Ik denk dat het voor hem als easy way out voelt om nu al naar de zandbak te vertrekken. Dan zie ik hem nog eerder naar de MLS vertrekken, daar gaat hij sowieso minder verdienen en is hij ook van het Europese toneel verdwenen, maar kan hij wel bouwen aan het merk Ronaldo om ook daar zijn legacy te vergroten
 
TakeMeHome
 
2
24 november 2022 om 12:05
Nou kerel, hopen dat je het WK wint, kun je je carrière alsnog een daverende afronding geven. Zou de perfecte moment zijn om te stoppen!
 
El Fenomeno
 
0
24 november 2022 om 12:07
Voor de korte termijn zie ik enkel Napoli of Arsenal als opties. Staan beiden eerste en willen dolgraag kampioen worden na zo'n lange tijd. Arsenal mist een goalgetter voorin, want dat is Jesus niet zoals wel duidelijk is en voor Napoli wellicht een extra optie om erbij te hebben.
 
Sirius
 
1
24 november 2022 om 12:31
Tja, ik snapte die hosanna-stemming al niet in de zomer. Het leek wel alsof men dacht dat Jesus er even moeiteloos 20 in zou schieten. Als dat bij City al niet lukte waar de aanvoer gigantisch goed is, waarom zou dat dan wel bij Arsenal gaan lukken? Jesus is een goede speler, maar absoluut geen topspits (betreft Europese begrippen).
 
THenry_228
 
1
24 november 2022 om 13:22
Bij Arsenal zit niemand te wachten op Ronaldo, denk ik. En nee, Jesus is geen goalgetter van het type Haaland maar hij past wel perfect in het spelletje van Arsenal. Natuurlijk moet hij nog meer scoren maar ik heb er wel vertrouwen in. Als we dit seizoen top 4 halen, dan is het seizoen gewoon geslaagd. Ongeacht of Jesus er dan 10 - 15 of 25 gemaakt heeft... Hoe meer goals hij maakt, hoe sneller we zeker gaan zijn van top 4 natuurlijk:-) Trouwens, noem eens een haalbaar alternatief dat afgelopen zomer beschikbaar was voor Arsenal, voor dat geld? Want we hadden een spits nodig. Ik hoor het graag wie ze dan wel hadden moeten aantrekken.
 
Sirius
 
0
24 november 2022 om 15:00
Oh, maar ik zeg ook niet dat hij voor Arsenal niet nuttig is. Ik verwijs enkel naar die superlatieven van afgelopen zomer, alsof hij de topspits was die bij City in z'n scoringsdrift werd beperkt. Dat is namelijk wel wat men liep te verkondigen. Voor nu is Gabriel Jesus nuttig. Als je genoeg spelers van dat niveau hebt, haak je weer structureel aan in die top 4. Echter, wil je daarna de stap maken, is dat niveau niet genoeg. Dan heb je een aanvalsleider nodig die ze er aan de lopende band in kan prikken.
 
sniewaar
 
1
24 november 2022 om 13:34
Het is toch inmiddels wel vrij duidelijk dat Jesus essentieel is voor het spel van Arsenal? Er is geen enkele andere spits die weinig scoort maar zo belangrijk is voor het team. Jesus enkel afrekenen op zijn goals getuigt wel van een erg beperkte visie op het spelletje. Als je Ronaldo bij Arsenal in de punt zet heeft dat desastreuze gevolgen voor het spel dat Arteta wil spelen.
 
Ajax/barca2014
 
1
24 november 2022 om 12:13
Ik zou dit als ik CR7 was 100 procent doen. Hij is afgeschreven in Europa. Ja hij kan nog bij Sporting of Galatasaray terecht, maar waarom zou hij als hij nu in 2 jaar dit absurde bedrag kan verdienen? 200 miljoen terwijl je zelf bijna 38 bent??? Hier zou hij toch niet meer over hoeven nadenken lijkt me. Overigens zie ik een constructie dat hij eerst bij Newcastle zal spelen en vervolgens daarna in SA ook nog als iets dat tot de mogelijkheden behoort.
 
Sirius
 
0
24 november 2022 om 12:32
Sporting en Galatasaray zouden zichzelf ook in de vingers snijden. Die zitten helemaal niet in de financiele situatie om vreselijk veel geld voor 1 speler te spenderen. Dat geld ga je er nooit meer uitkrijgen, ook al schiet hij er 30 in.
 
Ajax/barca2014
 
0
24 november 2022 om 13:57
Maar even los van het geld redeneerde ik meer dat hij misschien voor die paar CL goals nog voor die ploegen zou kunnen spelen. Dat is namelijk zijn grote dilemma.
 
Louismanuel
 
0
24 november 2022 om 13:31
We zullen zien wie afgeschreven is. Ronaldo of Ten Hag. De WK zal een hoop duidelijk kunnen maken.
 
Sirius
 
0
24 november 2022 om 15:58
Het maakt helemaal niets duidelijk. Het zijn twee totaal verschillende situaties. Ten Hag is trainer bij United waar Ronaldo zich (waarschijnlijk bewust) onmogelijk heeft gemaakt. Als Ronaldo het WK aan flarden schiet, zegt dat verder niets over de situatie bij Manchester United en als Ten Hag op den duur ontslagen wordt, zegt dat ook niets over de situatie met Ronaldo. Gebeurd is gebeurd. Ten Hag gaat door bij United, Ronaldo elders.
 
maestro86
 
1
24 november 2022 om 12:18
Lekker naar Sporting gaan. Afbouwen in eigen land. Geld heeft hij al meer dan zat en zo is de circel rond. Geen enkel zelf respecterend team haalt een 37 jarige speler als topverdiener binnen. Omdat het geen topspeler meer is.
 
mrbs
 
0
24 november 2022 om 12:28
Het verbaasd mij ook wel een beetje dat hij blijkbaar niet een onwijs goed plan heeft voor wat hij na zijn voetbal carriã¨re zou gaan doen. De man is toch al 37, het loopt de laatste 2 jaar niet heel erg lekker, maar het enige wat hij lijkt te willen is Champions League spelen terwijl dat toch al zichtbaar lastiger wordt. Het is een voetballer in hart en nieren, maar heeft hij daadwerkelijk niet nagedacht over wat hij zou willen als het behalen van het hoogste niveau niet meer mogelijk is? Lijkt er op, maar is wel onverwacht. Hopelijk gaat hij niet naar de zandbak en eindigt zo zijn loopbaan als een nachtkaars. Zonde van zo`n speler, ik ben niet zijn grootste fan maar gun wel een groots speler een mooi einde.
 
GraziaYes
 
0
24 november 2022 om 13:09
Denk dat Al Hilal best wel een optie is. Geven ze hem een contract voor 3,5 jaar, waarvan hij de eerste 1,5 jaar verhuurd wordt aan Newcastle en dan 2 jaar beetje aan kloten in Saoedi-Arabië.
 
ik1988
 
0
24 november 2022 om 15:56
Ik hoop dat die naar PSG gaat al is het maar voor een paar maanden. Het zou toch fantastisch zijn om Mesi en Ronaldo in een team op het veld te zien spelen.