Situatie wordt nijpender: 'Het krediet van Ziyech is flinterdun in Londen'
Vrijdag, 16 september 2022 om 09:20

De situatie van Hakim Ziyech bij Chelsea wordt er niet rooskleuriger op. Afgelopen woensdag werd de middenvelder annex aanvaller door de nieuwe manager Graham Potter nagenoeg de hele wedstrijd op de bank gehouden in de Champions League-ontmoeting met Red Bull Salzburg (1-1), waardoor het opnieuw een zware tijd lijkt te gaan worden. Sjoerd Mossou ziet het somber in voor Ziyech, mede doordat de Marokkaans international aan krediet heeft verloren bij de fans van Chelsea.

Even leek het erop dat Ziyech afgelopen zomer terugkeerde bij Ajax. De Amsterdammers zagen hem graag komen als vervanger van de naar Manchester United vertrokken Antony, maar van een hereniging kwam het niet. Het ontslag van Thomas Tuchel moest uitkomst bieden voor Ziyech, daar hij onder de Duitser amper aan spelen toekwam afgelopen seizoen. Zijn opvolger lijkt het echter ook niet in hem te zien zitten. Bij zijn vuurdoop tegen Salzburg had Potter geen plek in de basis ingeruimd voor Ziyech.

"Wat opvalt is het krediet dat Ziyech heeft bij het thuispubliek - of bovenal het gebrek daaraan", schrijft Mossou in het Algemeen Dagblad. "Wanneer de voetballer kort na zijn gemiste kans balverlies lijdt, stijgt meteen het boegeroep op vanaf de tribunes. De oud-speler van Ajax is verre van populair bij Chelsea, zo blijkt in vrijwel alle commentaren van de laatste maanden, zowel in de reguliere media als op sociale media. In theorie zou de trainerswissel voor Ziyech enige verlossing moeten bieden."

Voordeel voor Ziyech is het moordende schema van Chelsea in oktober. Door de afgelasting tegen Liverpool van aankomend weekend komen de Londenaren op 1 oktober pas weer in actie tegen Crystal Palace. De ploeg van Potter speelt vanaf dat moment bijna iedere vier dagen een wedstrijd, waardoor speelminuten in het verschiet liggen. "Potter heeft eerder al aangegeven óók te gaan rouleren. Leidt zelfs dat niet tot een regelmatig optreden voor Ziyech op Stamford Bridge, dan kan een transfer in de winter haast niet uitblijven", aldus Mossou.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
3
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
0
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
15
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
Pasevski
 
40
16 september 2022 om 09:24
Eigen keuze toch? Als dat enorme salaris belangrijker is dan speeltijd, dan kan je dit verwachten.
 
 
16
16 september 2022 om 09:31
En nu al terug zou toch zonde hem voor hem? Ik snap wel dat hij, naast het loon, wil blijven in de Premier League. Hij wil aantonen dat hij het kan. En ik ben ervan overtuigd dat hij het kan. Hij heeft immers een geweldige jeugdopleiding doorlopen!
 
Pasevski
 
3
16 september 2022 om 09:34
Hij zal vast zijn ambities hebben en hopelijk vind hij na Chelsea een leuke club! Er zijn vast meerdere PL clubs die hem graag willen hebben en in de andere top 5 competities vast ook. Voor Ajax is het te laat, met Conceicao, Ocampos, Tadic, Berghuis en Kudus.
 
Unknown007
 
10
16 september 2022 om 09:55
Het is nooit te laat voor een speler als Ziyech. Ocampos is gehuurd, Tadic lijkt minder te worden dit seizoen en Berghuis staat op 10. Als ze hem als opvolger van de eerste 2 namen halen, dan heb je weer een echte topper erbij voor de komende jaren. Of hij zelf al terug wil is natuurlijk iets anders
 
 
29
16 september 2022 om 09:55
West Ham, Leicester, Lobohampton Andarilhos, Everton. Allemaal clubs waarvan ik denk dat hij zich lachend in de basis zou spelen. Zelfs Chelsea vind ik hem wel de kwaliteiten hebben om te slagen. Alleen is het probleem voor en van Zyiech dat hij er even buiten valt, hij dan andere dingen gaat proberen en dit niet altijd goed uitpakt. Daarmee heeft hij zijn voorkomen (dat verongelijkte) to-taal niet mee, waardoor hij snel de pisang is wanneer het niet loopt bij een club. Maar een club waar hij het volste vertrouwen (weer) gaat krijgen, is ook een club waar ze met hem weg gaan lopen.
 
AntonyDollar
 
19
16 september 2022 om 10:30
Hij kan Chelsea makkelijk aan dat staat hier los van. Hij heeft gewoon meer speeltijd nodig en dan is hij de beste aanvaller van Chelsea. Niet voor niks dat Kante een tijdje terug zei dat Hakim de speler is die het meeste indruk op hem maakt. Ziyech is 1 van de beste playmakers van de Premier League en als hij een paar wedstrijden achtermekaar in de basis mag spelen met Aubameyang samen komt het helemaal goed en wordt er over een aantal weken gezegd hoe `magical` Ziyech is.
 
Samcro
 
44
16 september 2022 om 10:51
Je kunt ook in sprookjes blijven geloven en het altijd denken beter te weten dan de trainers die hem elke dag van dichtbij meemaken. Die verheerlijking van Ziyech op deze site door sommigen begint toch wel narcistisch te worden.
 
Sanderr
 
24
16 september 2022 om 11:06
Hahah ik moest lachen om die Portugese 'vertaling' van Wolverhampton die je er even tussendoor fietst
 
FCVoetbal23
 
8
16 september 2022 om 11:59
@samcro Echt bizar inderdaad hoe mensen hem blijven verheerlijken, puur omdat hij het zo goed deed bij Ajaxs. Nee, hij is alsnog de beste aanvaller van Chelsea, echt lachwekkend sommige mensen hier!
 
mvbfan
 
7
16 september 2022 om 13:57
Narcistisch? Een narcist heeft meer te maken over de verheerlijking van jezelf, en niet van een ander hoor! Los van dat, we weten toch allemaal wel wat Ziyech kan?! Hij heeft het in de CL tegen topclubs jaar op jaar fantastisch gedaan toch? Hoe kun je dat ontkennen? Zelfs in zijn laatste jaar bij Ajax was hij vrijwel de enige die het zo goed deed en punten pakte tegen Ajax. Zie maar de wedstrijden tegen Valencia of notabene Chelsea! Vorig seizoen stond Ziyech zelfs in de top 5 van de PL met de hoogste rendement op de aantal minuten. Hij heeft gewoon de vertrouwen nodig, waardoor hij zelfs nog beter wordt.
 
Samcro
 
3
16 september 2022 om 15:03
Narcistisch is bij nader inzien niet het juiste woord idd, het had genant moeten zijn. Zoals het ook genant gaat zijn hoe mensen weer gaan zoeken naar excuses als Ziyech op hetzelfde niveau met meer speelminuten ook niet presteert. Geef het gewoon op, hij is niet goed genoeg voor het hoogste niveau. Mooie, sierlijke, goede speler en bij Ajax top gepresteerd, maar daar houdt het verder op.
 
arsenal890
 
4
16 september 2022 om 15:28
Hoeveel spelers hebben het wel niet laten zien op CL niveau en vervolgens er niks van gebakken? Onderhand zou iedereen toch wel moeten weten dat CL bijna niets zegt. Zo ook bij Ziyech. Kans gekregen en het niet waargemaakt. Onderhand de 3de coach. Toch geeft iedereen de schuld aan alles en nog wat behalve Ziyech.
 
PSVchelseaboy
 
79
16 september 2022 om 09:25
Heel Chelsea is slecht begonnen dit jaar, maar Ziyech doet het nog een niveau of 78 slechter. Wat een miskoop is hij zeg, wat is hij slecht. Onder Lampard was Ziyech nog wel oke, maar daarna? Drama eerste klas en het is onvoorstelbaar hoe hij ooit de CL aan gort heeft gewerkt. Ben Ziyech liever gisteren kwijt dan vandaag, of nog veel liever eergisteren al en eigenlijk nog liever die dag ervoor.
 
maurootje
 
28
16 september 2022 om 09:30
Vind het jammer dat hij niet naar Milan is gegaan. Was het laatste puzzelstukje geweest naar mijn gevoel maar als ik alle negatieve dingen lees, weet ik niet of ik het nog wel zo jammer moet vinden haha
 
Rochus
 
21
16 september 2022 om 09:34
Welke negatieve dingen? Dat hij wil spelen en dat als hij niet speelt hij chagrijnig is? Dat was bij Twente al zo, dat was bij Ajax zo. Als je Zyech laat spelen dan gaat het wel goed komen, maar daarvoor moet je hem wel het vertrouwen geven. Ik volg Milan niet (kijk hooguit 3-5 wedstrijden op jaarbasis) maar als jullie trainer hem een serie van 5-10 wedstrijden laat staan dan gaat het helemaal goed komen.
 
Pasevski
 
7
16 september 2022 om 09:35
Eens, Milan lijkt me een prachtige club voor hem! Maar dat zal met de komst van de Ketalaere ook wel van de baan zijn?
 
Benred
 
6
16 september 2022 om 09:36
Denk dat ie het veel beter zou doen bij Milan dan bij Chelsea. Is echt iemand die de hoofdrol wilt claimen, zou meer tot zn recht komen bij milan.
 
Mtardelli
 
5
16 september 2022 om 10:40
Voor een speler die bij Chelsea niet in de basis staat is hij te duur voor Milan. Je gaat niet voor hem een salaris van 10 miljoen per jaar betalen, dat ik hij gewoon niet waard. Bovendien is hij fragiel en vaak geblesseerd.
 
Nick Danninga
 
114
16 september 2022 om 09:32
Zo dan, wat dacht jij: dit is mijn kans om Ziyech tot op de enkels af te fakkelen? Goeiemorgen zeg, je kunt ook schromelijk overdrijven. Dat het niet loopt bij Ziyech is evident. Maar je doet net of Chelsea Van Peppen heeft gekocht.
 
PSVchelseaboy
 
32
16 september 2022 om 10:03
Had Chelsea Van Peppen maar gekocht, daar hadden ze meer aan dan aan Ziyech.
 
Nick Danninga
 
4
16 september 2022 om 10:28
Roda was ongetwijfeld blij geweest met de 60 miljoen die Chelsea zonder blikken, blozen of kennis van zaken voor hem had afgetikt.
 
Mr_knowledge
 
12
16 september 2022 om 10:52
Chelsea fan, na de tijdperk van Drogba etc is het allemaal veel minder geworden. Beleid van Chelsea wel eens gezien? De Bruyne mwah niet goed genoeg, Lukaku halen we ow nee toch niet goed of wel goed nee toch niet? Spelers die er nu staan moet je ook niet echt warm van worden. Chelsea is van Lukaku en Werner gegaan naar Auba. Owja die speler was een half jaar geleden voor bijna niks vertrokken naar barca en nu voor leuke bedrag toch nog verkocht aan chelsea. Beleid is drama. Jammer dat ze Ziyech niet naar Milan lieten gaan, dan hadden jullie ook geen pispaaltje meer.
 
LondonIsBlue
 
0
16 september 2022 om 10:59
De Bruyne is nooit niet goed genoeg bevonden die wilde zelf vertrekken terwijl Mourinho hem graag binnenboord wilde houden.
 
Vegitosan
 
6
16 september 2022 om 11:39
London, als Mourinho hem goed genoeg had bevonden , had De Bruyne wel basis gestaan en gewoon gebleven. Aangezien dat niet gebeurd is wilde die idd “zef vertrekken”.
 
YoeriCFC
 
4
16 september 2022 om 12:09
Mourinho vond hem goed genoeg om op termijn voor Chelsea te spelen, maar De Bruyne wilde meteen in de basis starten. Van beide kanten valt er genoeg voor te zeggen, maar vanuit Mourinho`s (en dus Chelsea`s) oogpunt vind ik het niet meer dan logisch dat je een speler die vanuit de Belgische competitie komt met een seizoen Werder Bremen onder de riem niet meteen in de basis knalt als je: A. Drie spelers hebt lopen die het seizoen daarvoor met zijn drieã«n 43 goals en 69 assists bij elkaar voetbalden. B. Die drie spelers aanvult met Willian (een speler die de werkethiek had van Boxer, het paard uit Animal Farm, die in zijn debuutseizoen voor Chelsea ook gewoon 4 goals maakte en 10 assists gaf, en Andre Schurle die multi inzetbaar was op elke plek in de aanval. Zelfs Mata heeft het door selecteren niet overleefd en als we toch eerlijk zijn, dan begrijp ik wel waarom. In die tijd, en Chelsea is op de lange termijn nooit van dat probleem afgekomen, werd er gezocht naar spelers die bereid waren om te spelen in dienst van elkaar, de club en de manager. De Chelsea ploeg van 2004 tot 2012 was klaar en moest vernieuwd en verjongd worden en daar zijn we nooit in geslaagd vind ik. De richting die de club op ging was veelbelovend maar vertoond enorme mankementen vanwege het amper doordenken van hoe die jongens met elkaar moesten spelen! Welke visie stak er achter dit nieuwe project? Het is leuk dat je op elke positie een goede speler hebt lopen, maar als het als geheel geen toekomst had dan heeft het niet zo vreselijk veel zin om die jongens daar neer te zetten. Als het aan Emenalo had gelegen dan zou Chelsea laten we zeggen in 2017 gespeeld hebben met een middenveld van Mata, De Bruyne, Hazard, Oscar, Marko Marin (HA-HA).. Daar valt toch geen chocolademelk van te maken? Een weinig gebalanceerde selectie dat zeker, maar geen functionerende topploeg.
 
Lionpa76
 
0
16 september 2022 om 18:25
De Bruyne had op jonge leeftijd concurentie van Essien en Obi Mikel en wilde op 18 á 19 jarig leeftijd basis staan bij Chelsea. Daar zou geen enkele trainer mee akkoord zijn gegaan dus werd hij verhuurd of verkocht om zijn ontwikkeling niet in de weg te staan. Ziyech had voor een club in Spanje of Italië moeten gaan waar technische spelers meer tot hun recht komen. Wat ik nogal raar vindt is dat de meesten hem als flankspeler zien terwijl hij toch een echte nr 10 is of was.
 
BIGWILLES020
 
6
16 september 2022 om 09:38
Als je geen wedstrijd ritme hebt dan lukt vaak ook niet he
 
MrKrillin
 
24
16 september 2022 om 09:44
Psv "ben Ziyech liever gisteren kwijt dan vandaag," Praat met je bestuur en laat deze man voor 10 mil dan vertrekken naar Ajax. Iedereen blij!
 
snowy
 
4
16 september 2022 om 10:33
Chelsey wilde zyech niet kwijt en Zyech wilde weg dit is dus te verwijten aan Chelsea zelf.
 
Mtardelli
 
0
16 september 2022 om 10:43
ik denk dat zijn salariseisen meet het probleem is, niet het transfergeld. Hij teert nog steeds internationaal op een of twee goede seizoenen bij Ajax, bij Chelsea is gebleken dat hij te licht is voor de top, en het tempo van de premier leage niet aan kan. Ajax moet niet aan hem beginnen,
 
Ajaxaddict
 
22
16 september 2022 om 09:44
Soms snap ik echt niet dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Iedereen weet dat Ziyech een briljante speler is. Maar ook (of vooral) hij heeft een omgeving nodig met vertrouwen en warmte en aandacht. Dat geldt voor heel veel mensen, maar dat vergeten we in de voetbalwereld altijd. Of presteer jij op het werk ook optimaal als je totaal niet op je plek zit of niet gewaardeerd wordt?
 
Sirius
 
13
16 september 2022 om 11:00
Briljante spelers slagen op dat niveau. Ziyech is gewoon goed, meer niet. Hij heeft specifieke kwaliteiten, dat wel. Mensen kijken doorgaans wel verder dan hun neus lang is betreft dit soort zaken, maar objectiviteit is soms een dingetje. Ik snap dat je hem een warm hart toedraagt als Ajacied, maar het feit dat je hem briljant noemt zonder de nuance op wat voor niveau, verklapt die subjectiviteit nogal. Ziyech is simpelweg niet goed genoeg om een vrije rol af te dwingen bij een club als Chelsea. Daar is hij te wisselvallig voor met die intensiteit en met dat tempo en bovendien leidt hij daarvoor ook veel te veel balverlies. Ook fysiek is hij niet geweldig, al kan hij dat wel aardig compenseren. De top van de Premier League is gewoon te hoog gegrepen voor Ziyech. Dat is ook geen schande.
 
GertAjax
 
5
16 september 2022 om 11:17
'briljante' speler die het al meerdere seizoenen totaal niet laat zien en grossiert in balverlies. Gewoon een mooi product van het Ajax-marketingteam maar meer ook niet.
 
John Terry
 
4
16 september 2022 om 12:55
Had meneer er ook nog een warme choco met dekentje bij gewild? Met alle respect het is geen Eredivisie meer, hij speelt nu in en tegen absolute top en daar is het gewoon presteren. Als de top niet warm genoeg voor meneer is moet ie maar een stap terug doen. Voor alle partijen het beste denk ik, hoe jammer het ook is.
 
blaugrana11
 
3
16 september 2022 om 13:53
Ziyech schiet zijn ploeg bijna naar de finale cl. Er is geen hoger niveau dan dat kerel.
 
blaugrana11
 
3
16 september 2022 om 13:56
Lekker makkelijk roepen met je stoere praat als “meneer moet maar een stap terug doen”. Heel makkelijke uitspraken om voor je tv met een zak chips en een pot bier te doen. Zjyech is gewoon een topspeler en dat hij bewezen door ajax bijna naar de cl finale te schieten. Heeft ook chelsea persoonlijk hememaal zoek gespeeld die toen met alle hulp van de arbitrage nog een puntje wisten te stelen
 
John Terry
 
6
16 september 2022 om 14:23
Het feit dat jij nu alleen maar met argumenten van drie jaar terug aan kan komen zetten zegt toch genoeg? Hij heeft zoals jij zo mooi aangeeft beter tegen Chelsea gespeeld op Stamford Bridge dan voor Chelsea zelf. Terwijl hij er nu al jaren zit en toch best wat wedstrijden heeft mogen opdraven. Wat gaat er hier niet goed? Denk maar even na...
 
InkeMontana
 
8
16 september 2022 om 09:45
Kan jij niet even td bij Chelsea worden? Hoe eerder we hem voor een appel en ei terug zien bij Ajax :P
 
Adam2041
 
7
16 september 2022 om 10:04
Mensen kunnen ook echt overdrijven. Heeft die jou persoonlijk wat aangedaan ofzo? Man man man. Dat Ziyech een goede voetballer is, staat buiten kijf. Hij past gewoon niet bij Chelsea. Zeker niet gezien de filosofie die de vorige trainer en wellicht de nieuwe erop aanhouden. Dan moet je gewoon verstandig zijn en vertrekken. Zeker als je zulke huilies van een Chelseasupporters hebt die om elke scheet je proberen af te branden.
 
AntonyDollar
 
9
16 september 2022 om 10:33
Ziyech is invorm de beste aanvaller van Chelsea en zelfs met kop en schouders boven de rest. Ik ben zelf Chelsea fan en ben er van overtuigt dat we binnenkort de Ajax Ziyech te zien krijgen. Heeft al meerdere malen laten zien het niveau makkelijk aan te kunnen en dat zal binnenkort hopelijk op lange termijn eruit gaan komen.
 
jmaassen
 
2
16 september 2022 om 10:38
Ziyech is gewoon een speler die vertrouwen moet voelen en dat krijgt hij niet. Dat snap ik ook omdat als hij invalt of een keer in de basis staat laat hij niets zien. Maar we hebben allemaal kunnen zien bij Ajax (ook op het hoogste CL niveau) dat hij waanzinnig goed kan voetballen. In mijn optiek blijft het echter een speler die tekort komt voor de top. Speler bij een Ajax is gewoon perfect voor hem.
 
Sirius
 
4
16 september 2022 om 10:55
Vertrouwen dwing je echter natuurlijk ook af. Verder is Ajax natuurlijk wel een geval apart als je dat vergelijkt met clubs als Chelsea. De Eredivisie verbloemt natuurlijk al snel zwakke punten als je bij de meest dominante ploeg speelt en bij Ajax was hij de grote meneer. Dan nemen ze bepaalde aspecten ook voor lief. Chelsea speelt in de Premier League en in de CL. Bovendien verwachten ze bij Chelsea een Hazard in z'n topjaren om een vrije rol te verdienen. Tja, Ziyech is simpelweg niet dermate goed. Als hij geen rendement levert, blijft er gewoon niet heel veel over op dat niveau. Dan is hij gewoon een buitenspeler die te veel risico neemt en daardoor veel balverlies leidt. Dat is hij ook in Engeland niet verleerd. Ik weet het; het is het cliche-argument rond Ziyech, maar het is er wel degelijk 1 die ook bij Chelsea-supporters veel voorkomt.
 
CFCSFC
 
4
16 september 2022 om 11:08
Jeetje, lekker makkelijk dit. Wat je even vergeet te melden is dat Tuchel hier de oorzaak van is. Ziyech is vanaf dag één misbruikt door Tuchel en heeft amper kansen gekregen. En het maakte ook niet uit of hij goed of slecht speelde, hij eindigde toch wel weer op de bank. Als Ziyech weer vertrouwen krijgt in zichzelf en van Potter, dan is het gewoon een hele waardevolle speler.
 
A123
 
0
16 september 2022 om 11:39
Dat ligt volledig aan het wanbeleid van Chelsea, een van de slechtste gerunde clubs ter wereld. Wat een verrassing dat een speler als Ziyech daar niet presteert. Als je een speler zoals hem haalt zonder plan dan presteert hij niet, maar dat ligt alleen aan Chelsea. Ziyech heeft ook geweldige wedstrijden gespeeld voor Chelsea dus het zit er gewoon in.
 
fc ramires
 
2
16 september 2022 om 14:31
Ziyech is te groot gemaakt in nederland, en hij is er zelf ook in gaan geloven. Hij kwam altijd met een enorm arrogante uitstraling interviews geven, denken dat hij groter is dan het team (marokko.) In engeland zijn ze die arrogante muur die hij opzet aan het afbreken. Het is voor hem pijnlijk duidelijk geworden dat hij een goede speler is voor de eredivisie maar te kort komt voor de absolute top.
 
Mike_Sanchez
 
1
16 september 2022 om 17:17
Heb je ruzie met je meissie? Ziyech heeft geen ritme krijgt geen kans mag na weken even een wedstrijdje spelen terwijl het gehele team niet loopt. Moest op een positie spelen dat hem niet gelegen is. Wij weten ook niet welke instructies hij heeft gekregen van de trainer. Ik denk dat als wij niet alle feiten hebben nog even geduld moeten hebben voordat we iemand begraven.
 
Volgasvoetbal
 
0
16 september 2022 om 17:38
Ik heb de indruk dat jij geen fan bent van de persoon Ziyech.
 
koningmeester
 
8
16 september 2022 om 09:25
Nou Ajax in de winter mooi ophalen voor een mooi dealtje. Neem aan dat ze geen 40 miljoen meer vragen voor hem.
 
Rochus
 
8
16 september 2022 om 09:31
En dan? Tadic naar Links? En Bergwijn dan? En Kudus? En Brobbey en Berghuis? Je gaat Zyech niet halen voor de bank en Tadic ga je ook niet op de bank zetten. En dan hebben we ook nog Ocampos. Hoe zie je dat voor je?
 
Rodinho
 
29
16 september 2022 om 09:39
Tadic, Bergwijn, Kudus, Brobbey, Berghuis, Ocampos en Ziyech zijn er 7, heb je nog 4 plekken over zelfs!
 
MrKrillin
 
6
16 september 2022 om 09:51
Rochus Je moet beginnen met doorselecteren he. Ziyech kan de rol overnemen volgend seizoen van Tadic. Beste man is 33 en wordt in november 34 jaar. Berghuis gaat dit jaar ook richting 31 jaar. Zou ook mooi zijn, als Erik ons voor schappelijke prijs Donny gunt. Die kan dan de rol overnemen van Berghuis en Klaassen. Verwacht van Klaassen dat hij sneller achteruit gaat, nu 30 nadert. Ocampos ga je niet kopen. Uitzitten verhuurperiode. Grootste fout wat wij kunnen maken is te laat starten met doorselecteren. Hopelijk pakt Wijndal nog zijn kans, zodat Blind ook rustig vervangen kan worden. Zitten alleen nog met de keepers.
 
Rochus
 
1
16 september 2022 om 10:20
@mrkrillin, volledig met je eens wat betreft doorselecteren. Blind mag wat mij betreft we. Tegen Liverpool werd pijnlijk duidelijk dat hij niet mee kan. Ik hoop dat Overmars hem nog voor een paar mio naar Antwerp wil halen. Het probleem met Tadic is dat hij gewoon nog steeds levert. En Zyech wordt in maart ook gewoon weer 30 (als reactie op jou dat Berghuis richting de 31 gaat). Als je doorselecteert dan moetje dat ook goed doen en dan zou ik starten met Blind, Stekelenburg, Pierie, Magallan te vervangen door jeugd. Voorin zou ik dan pas na dit seizoen doen. Daarbij moet er opgemerkt worden dat er ook vanuit de basis wel weer spelers weggaan (kudus, Alavarez, Timber) en dat je die moet vervangen. Kortom ja doorselecteren is nodig, maar ik denk niet dat de voorste linie daarin de prioriteit heeft.
 
MrKrillin
 
1
16 september 2022 om 10:57
Rochus Zou wel mooi avontuur zijn voor Blind. Lekker in Antwerpen afbouwen, maar ook mooi als hij bij ons afsluit. Alleen het kan inderdaad niet meer. Wijndal is sneller en moet de kans krijgen. Klopt, alleen scheelt het wel 1,5 bijna volgens mij tussen Ziyech en Berghuis (laatste mag ook blijven!). Ziyech kan dan nog wel 3,5 jaar van waarde zijn als hij deze winter zou komen. Rond de Tadic prijs, dan is het een koopje. Tadic levert en is natuurlijk de beste aanvoerder, alleen tegen Liverpool zag je ook wel dat op het hoogste niveau het beste af is. HAd een matige back als tegenstander, maar kwam te kort en lag meer op de grond dan staand. Dus dit seizoen rustig beginnen met afbouwen. Heb zitten rekenen, maar plek 2 lijkt nu erg moeilijk te worden. Dus nog een mooi EL seizoen. Nee is niet te voorbarig, maar komt oa door de zeer matige Rangers. Liverpool gaat 6 punten pakken in de onderlinge confrontatie en staan dan op 9. ZIj krijgen nog Napoli thuis en willen wraak. Komen dan op 12 punten. Napoli staat al op 6 en krijgen ook nog Rangers thuis. Dat is dan 9 punten. Om Napoli onder ons te houden, moeten wij 2 x winnen van hen en Rangers uit. Anders over voor plek 2. Dus kan Tadic nu een mooi Europees seizoen pakken met EL finale!
 
jmaassen
 
0
16 september 2022 om 10:41
Ben je wellicht te laat als hij met Marokko een goed WK speelt. Dat wordt voor hem dé kans op in de picture te komen en een goede transfer te maken.
 
 
4
16 september 2022 om 09:27
Hij heeft gewoon een beetje z'n uitstraling tegen. Was in Nederland ook. Hij moet lekker naar een club waar die vertrouwen krijgt.
 
SammyR
 
5
16 september 2022 om 09:28
Als zijn situatie niet er beter op wordt bij Chelsea dan zie ik hem na dit jaar alsnog naar Ajax gaan, zeker als Ocampos niet veel indruk maakt en Ajax hem dus niet gaan kopen. Dan kan Ziyech misschien de Tadic rol overnemen als basisspeler terwijl Tadic langzamerhand vaker op de bank gaat zitten omdat hij ook ouder begint te worden.
 
Hasjbal
 
6
16 september 2022 om 09:29
Het is toch anders gelopen dan gedacht. Ziyech werd door Lampard gehaald en was ervan overtuigd genoeg speelminuten te maken. Niet lang na zijn komst word Lampard ontslagen en komt er een andere trainen genaamd Tuchel. Die helaas andere ideeën met Ziyech had. En nu inmiddels de 3 trainer sinds de komst van Ziyech. Het best is voor die jonge een club te zoeken waar hij het mannetje word en een trainer die in zijn kwaliteiten gelooft. Hij moet het liefst na dit seizoen zo snel mogelijk weg.
 
Sirius
 
0
16 september 2022 om 10:51
Maar dan zit je al snel op de redelijke Europese subtop of lager, want geen Europese topclub gaat hem zo'n grote rol geven. Ziyech is redelijk goed, maar natuurlijk niet fenomenaal voor dat niveau. Dat is nog niet zo makkelijk, want Ziyech heeft ook een behoorlijk salaris.
 
HZ7-22
 
10
16 september 2022 om 09:30
Vind de fans van Chelsea eerlijk gezegd een beetje doordraaien. Deze jongen heeft de afgelopen maanden een handje vol wedstrijden gespeeld, heeft totaal geen ritme en vertrouwen, en dan verwachten ze dat hij in 10 minuten even een hattrick scoort ofzo? Ik vind dat bijvoorbeeld Havertz het niet veel beter doet dan Ziyech, en die speelt veel vaker. Beetje objectiviteit is wel op zijn plek. Gelukkig maken de fans niet de opstelling, want bij een nieuwe coach begint iedereen op 0.
 
YoeriCFC
 
41
16 september 2022 om 09:33
Wat is het verschil tussen Torres, Werner en Ziyech? Alle drie speelden ze niet zoals we verwacht hadden dat ze zouden spelen, maar toch waren de eerste twee een stuk populairder dan Ziyech. Waar de eerste twee namelijk keihard werkten, nooit de kop lieten hangen en zich 100 voor het team gaven loopt Ziyech maar een beetje ongeã¯nteresseerd over het veld te sukkelen, gaat bij iedere pass die hij verkeerd geeft geã¯rriteerd naar zijn teamgenoten een arm de lucht in en is elke bal die hij raakt balverlies zonder dat hij ook maar een poging doet om hem terug te winnen.. Ik was echt enthousiast toen bekend werd dat hij zou komen, we hebben eigenlijk nooit het vertrek van Fabregas opkunnen vangen en hij is ondertussen al in januari 2019 vertrokken. Het creatieve gat wat hij achter gelaten heeft leek mij perfect opgevuld te kunnen worden door Ziyech. Na die 4-4 op Stamford Bridge was Lampard helemaal gek geworden van hem en ik durf echt wel te beweren dat hij meer kansen gehad zou hebben onder Lampard. Maar Ziyech heeft zelf ook gewoon 0,0 gepresteerd bij Chelsea, een leuke goal hier en daar maar de enorme impact die hij gehad zou moeten hebben op het spel van Chelsea is er nooit, maar dan ook nooit uitgekomen. In eerste instantie was hij natuurlijk tot diep in oktober geblesseerd voor hij uberhaupt zijn eerste potjes kon spelen en vervolgens moest hij eerst weer fit worden en wedstrijdritme pakken, ook onder Lampard heeft hij dus zelden echt goed gespeeld. Daarna is hij weer geblesseerd geraakt en toen is Lampard ontslagen. Tuchel was daar veel harder in. Ziyech heeft nooit gepresenteerd onder Tuchel, ondanks de kansen die hij echt wel gehad heeft, en Tuchel heeft hem daarna niet meer de kans gegeven. Ook natuurlijk omdat hij niet zijn grote creatieve aankoop was.
 
CFCSFC
 
5
16 september 2022 om 11:13
Ziyech heeft ook onder TT op een gegeven moment een paar goede wedstrijden acher elkaar gehad waar hij ook tot scoren kwam, paar winnende zelf. Maar het maakte voor Tuchel niet uit of hij goed of slecht speelde, hij eindigde toch weer op de bank omdat oa Havertz per se moest spelen.
 
Andonis
 
1
16 september 2022 om 11:56
Het komt altijd wel van twee kanten en je zou kritiek op Chelsea kunnen hebben op de wijze waarop ze Ziyech willen gebruiken, maar je kunt toch wel stellen dat Ziyech zijn belofte nooit heeft waargemaakt. Dat is heel jammer voor de neutrale kikker en de Chelsea supporters, want het was bij Ajax een hele mooie speler. Ik denk nog steeds dat Sevilla beter bij hem had gepast, en die wilden hem ook hebben. Alleen Ziyech had meer ambitie. Nu kun je zeggen dat een grote belofte bij Ajax nog geen garantie op succes blijkt te zijn. De rest van dat geweldige elftal is nu ook niet echt een succesverhaal gebleken.
 
Samcro
 
1
16 september 2022 om 12:07
Meer ambitie wellicht, ik denk dat 10mio per jaar ook een grote rol gespeeld heeft.
 
YoeriCFC
 
1
16 september 2022 om 12:15
@samcro, Ik denk dat het erg makkelijk is om het geld neer te leggen als grote reden om Chelsea boven Sevilla te verkiezen.. Dat weet je zelf toch ook wel? Hij heeft met Chelsea de grootste prijs ter wereld gewonnen en ik vind dat hij daar een rol in heeft gespeeld waar hij trots op mag zijn. Zijn rol was niet zo groot als hij zelf gewild zou hebben, maar hij was een speler die zeker een rol van belang gespeeld heeft in het winnen van de Champions League.. Dat zijn redenen om clubs als Chelsea te kiezen, dat je er leuk centen mee verdient zal vast meespelen maar toch echt van minder belang dan de sportieve ambitie om prijzen te winnen en laten we eerlijk zijn: dan kun je bij geen betere club tekenen dan bij Chelsea.
 
YoeriCFC
 
2
16 september 2022 om 12:20
@andonis, er is voor alle kanten genoeg te zeggen. Van Chelsea's kant, Tuchel's kant en van Ziyech's kant. Ik mis hier in Nederland alleen elke nuance als het gaat om de kant van Ziyech. Hier op VZ bijvoorbeeld zie je de meest hysterische reacties voorbij komen van losers die kijken of Ziyech in de basis staan en dan vervolgens de wedstrijd niet kijken om maar achteraf te kunnen roepen hoe geweldig hij het deed in zijn invalbeurt, of hoe slecht Havertz was of hoeveel beter hij het gedaan zou hebben als hij in de basis zou hebben gestaan. Dat terwijl daar 0,0 bewijs voor is, aangezien Ziyech gewoon echt heel, heel weinig heeft laten zien in de 2 seizoenen die hij nu voor Chelsea speelt. De verwachtingen waren enorm. Je haalt een 28 jarige speler van een gerespecteerde Champions League deelnemer, die het met uitschieters nog best goed doet, en vervolgens is hij eerst maanden geblesseerd en als hij speelt weet hij totaal niet zijn stempel te drukken. Hij geeft wel eens een voorzet waar je van denkt dat het fijn zou zijn als er iemand had gestaan, maar dat is het. Ook in zijn beste periode bij Chelsea heeft hij wel een keer een goal gemaakt, maar totaal niet de invloed gehad op het spel waar hij voor gehaald is.
 
Samcro
 
0
16 september 2022 om 12:27
Yoeri, geld is zeker 1 van de factoren, maar idd Chelsea staat bij heel veel spelers boven Sevilla. Dat komt door de club zelf die successen kent en aantrekkelijker is dan Sevilla, maar ook door het salaris en de PL als geheel die wereldwijd boven de Liga staat.
 
Andonis
 
0
16 september 2022 om 22:17
Ja. Hij moet gewoon veel meer brengen Yoeri. Hij profileert zich volledig verkeerd in mijn ogen. Er zijn ook een hoop mensen boos dat hij niet in het Nederlands elftal speelt, maar je kunt je afvragen in hoeverre hij een speler is die echt zijn verantwoordelijkheid neemt.
 
Andonis
 
0
16 september 2022 om 22:23
Samcro Het totaalplaatje van Chelsea spreekt meer tot de verbeelding. Het geld speelt daarbij een grote rol, maar ook de competitie en de potentie in de Europese competities. Ik denk dat La Liga en een club als Sevilla in Nederland onderschat wordt, maar kan me heel goed voorstellen dat hij zich graag had willen bewijzen in de pl bij een club als Chelsea. Het zou alsnog verstandig zijn voor hem om naar Sevilla te gaan. Daar zal hij zich waarschijnlijk meer op zijn gemak voelen, zal hij makkelijker een grote rol op zich nemen en zal hij de omgeving ook beter op waarde schatten.
 
El Barto
 
5
16 september 2022 om 09:33
Dat hij niet echt een eerlijke kans van Tuchel heeft gehad, dat lijkt me wel duidelijk. Maar ik denk ook dat simpelweg de Premier League niet bij hem ligt. Ziyech is een technische begaafde speler, maar ik denk dat hij veel meer tot z'n recht komt in bijv La Liga of de Serie A.
 
Sirius
 
2
16 september 2022 om 10:49
Het probleem is alleen wel dat hij bij geen relevante club daar zo'n vrije rol krijgt als wat hij in de Eredivisie kreeg. Wellicht bij een Milan aangezien dergelijke spelers daar wel vaker renderen, maar Ziyech heeft natuurlijk wel zwakke punten. Als hij geen rendement haalt, blijft vooral het vele balverlies en z'n tunnelvisie over. Dat zie je bij Chelsea wel op de momenten dat hij mag komen opdraven.
 
OREELY
 
0
16 september 2022 om 09:35
ligt er maar aan waar je zoekt naar reacties etc. ik lees/hoor ook genoeg geluiden die vinden dat ziyech nooit een eerlijke kans heeft gekregen. daarnaast is het ook geen type speler voor chelsea, had nooit die keuze moeten maken. en nu is het weer te laat om een nieuwe club te vinden. een vertrek in de winter ja...misschien... maar dat is vaak ook vervelende tijd om bij een club in te stappen die dan al een half seizoen bij elkaar zijn.
 
PaulR_1982
 
9
16 september 2022 om 09:38
Op basis van een wedstrijd ziet de nieuwe trainer het niet zitten in Ziyech? Tuurlijk, lekker direct je conclusies trekken. Misschien kunnen we na het gelijke spel in de eerste wedstrijd ook al vast stellen dat Graham Potter ook geen goede trainer is en dat het niet lang zal duren voor hij ontslagen gaat worden?
 
YoeriCFC
 
1
16 september 2022 om 09:54
Die weddenschap durf ik wel met je aan te gaan hoor, ik geef het zelf iets meer dan 18 maanden. Dan is de spelersgroep er klaar mee en hebben de eerste spelers die vaker op de bank zitten dan op het veld staan hun weg naar Boehly's kantoortje weer weten te vinden. En waarom zouden ze het niet doen? Bij het vorige regime was de eerste trainer die weggepest is door de spelersgroep Scolari in 2008, vervolgens zijn AVB, Mourinho, Conte, Lampard en Tuchel bij Chelsea gesneuveld door de nukken van een groep spelers...
 
PaulR_1982
 
3
16 september 2022 om 10:04
18 maanden is wel een iets realistischere termijn om een oordeel te kunnen vellen dan 1 enkele wedstrijd.
 
YoeriCFC
 
1
16 september 2022 om 10:49
Dit ging mij ook om de houdbaarheid van de trainer. Ziyech gaat ook onder Potter niet spelen en zal zsm verkocht worden. Die weddenschap durf ik ook wel aan te gaan, ook na 1 wedstrijd.
 
Pendeco
 
2
16 september 2022 om 09:55
Als deze coach voor aanvallend/aantrekkelijk voetbal gaat, dan gaat Ziyech zijn minuten wel maken. Wat een stemmingsmakerij om na 1 wedstrijd onder de nieuwe coach meteen te doen alsof die coach het niet in hem ziet zitten. Als nieuwe coach ga je meestal niet meteen in de eerste wedstrijd alles omgooien. Ziyech heeft het niveau echt wel, maar het is een trotse jongen en een speler met risico in zijn spel die kansen kan creëren. Ga je voor heel zakelijk spel, dan valt hij al gauw buiten de boot. Ga je hem teveel afremmen in het nemen van risico's en zijn trots kraken (door hem bijv. veel te banken) dan gaat het hem niet worden. Geef Ziyech een periode het vertrouwen en dan staat die Wizard er gewoon weer, daar ben ik van overtuigd.
 
SCIREA1897
 
12
16 september 2022 om 10:01
Wat een reacties, de kans niet krijgen bla bla bla. Ziyech heeft nu 3 trainers gehad, en 3x niet goed genoeg. Hij is een grote choker, heeft zich vergist in het niveau en vult nu z'n zakken in Londen. Prima voor hem. Er was ook totaal geen interesse in hem van andere clubs. Gewoon een mislukt avontuur op sportief gebied. En dan telkens weer die reacties dat Ziyech te goed is, nee hij is niet goed genoeg. Accepteer dat nu eens
 
Reppi
 
7
16 september 2022 om 10:35
Haha je bedoeld die 12 wedstrijden onder Lampard en deze 10 minuten onder Potter? En dan zeg ik niet dat Ziyech geslaagd is. Want dat is hij niet! Maar er zijn grotere spelers nier geslaagd bij Chelsea! Een Ziyech zal nooit slagen als hij die klik niet heeft met de trainer helaas. En dat staat hem gwn in de weg helaas!
 
Sirius
 
4
16 september 2022 om 10:45
Nou ja, laten we wel zijn: Hij speelt niet voor niets zo weinig onder drie verschillende coaches. Ziyech heeft specifieke kwaliteiten, maar die gaan gepaard met specifieke zwakke punten waardoor hij maar sporadisch echt kan imponeren. In middelgrote competities komt hij uiteraard wel bovendrijven, maar de intensiteit van de Premier League is simpelweg teveel gebleken voor Ziyech. Z'n sterke punten maskeren z'n zwakke punten gewoon te weinig. Ik vind hem overigens sowieso niet in de Premier League passen.
 
Reppi
 
3
16 september 2022 om 11:02
... jullie halen die drie trainers erbij terwijl hij onder de eerste trainer Lampard maar 2 maanden heeft (alles) gespeeld en toen werd ontslagen en nu heeft de derde trainer net 1 wedstrijd de leiding ... Dat is mooi opblazen door te zeggen dat hij onder 3 verschillende trainers niet speelt. En ik ben het wel met jullie eens dat hij gewoon niet heeft gebracht wat we van hem hadden verwacht!
 
Tunined13
 
0
16 september 2022 om 11:24
Ajax, Milan en Sevilla hadden interesse alleen Chelsea vroeg teveel geld.
 
laak
 
0
16 september 2022 om 11:51
Met de kwaliteiten die Ziyech ook in de CL liet zien in 2018/19 ben ik ervan overtuigd dat hij met vertrouwen goed genoeg is. Dat dat tot dusver niet zo is gelukt is mede zn eigen schuld. Zoals je zegt, als het onder 3 trainers niet lukt ligt het toch echt aan hemzelf. Toch ben ik ervan overtuigd hij mits in vorm het niveau zeker wel aan kan, maar dat is tot nog toe gewoon niet gelukt. Bergkamp speelde bij Inter ook niet goed en werd bij Arsenal een ster. Alexis sterren van de hemel bij Arsenal maar matig bij Manu en Inter. Salah mislukt bij Chelsea en een ster bij Liverpool, evenals de Bruyne. Sommige spelers bolwerken het gewoon niet overal maar alleen als de chemie heel goed is.
 
Pendeco
 
1
16 september 2022 om 16:49
@scirea1897 Onder de trainer Frank Lampard die hem haalde speelde hij gewoon tot zijn blessure als ik me niet vergis. Die was alleen al ontslagen voordat Ziyech weer helemaal terug kon komen op zijn niveau. Ziyech heeft gewoon pech gehad met het vertrek van Lampard en zijn opvolger Tuchel, die naar mijn idee totaal niet bij hem past. Die is enorm gericht is op tactiek en zakelijk voetbal en heeft, naar wat ik erover gelezen heb, enorm felle kritiek gehad op aanvallers die maar een beetje afweken van wat hij wilde dat ze deden. Hierbij beeld ik me in dat hij Ziyech en de andere aanvallende spelers enorm in een keurslijf plaatste en ik kan me goed voorstellen dat dit geen goede aanpak is om het beste uit Ziyech naar boven te halen, die moet met zelfvertrouwen, lef en bravoure spelen, daar ligt zijn kracht. Wat kun je nou over zijn prestaties onder Potter zeggen na 1 wedstrijd, hij heeft i.i.g. minuten gespeeld lol
 
OFrankle
 
0
16 september 2022 om 10:01
Ziyech kan alleen presteren wanneer hij volledig vertrouwen heeft en een vrije rol. Dat gaat hij bij geen enkele club die groter is als Ajax voor elkaar krijgen. Kortom, er gaat op korte termijn niets veranderen.
 
Bruine Kevin
 
2
16 september 2022 om 10:02
Het geeft nog maar eens aan hoe belangrijk het is om een trainer te hebben die het in je ziet zitten. Havertz speelde zijn eerste maanden bij Chelsea dramatisch slecht, maar mocht toch elke week weer in de basis beginnen. En laten we eerlijk zijn, Ziyech is bij Chelsea helaas ook qua prestaties niet meer dan een anonieme wisselspeler.
 
Sirius
 
4
16 september 2022 om 10:43
Tja, dit komt niet uit de lucht vallen. Hij heeft specifieke kwaliteiten, maar hij heeft ook erg veel vrijheid nodig om te doen wat hij wil doen. Die krijg je in competities als de Eredivisie (en ook bij de topclubs daar), maar over het geheel gezien is hij niet goed genoeg om zo'n rol ook te veroveren bij clubs als Chelsea. Hij is op dat niveau en met die intensiteit te wisselvallig en dat wat hij in de Eredivisie al had (het vele balverlies), valt dan alleen maar meer op. Zoveel risico kun je nemen als je Hazard (in vorm) e.d. heet, maar Ziyech is simpelweg niet zó goed als dergelijke spelers. Overigens vind ik hem sowieso meer een type voor Laliga of clubs als AC Milan, Dortmund e.d.
 
Stijlvol
 
2
16 september 2022 om 10:53
Hopelijk valt er een flinke mouw aan te pas te komen voor zowel Hakim als Ajax om een terugkeer te realiseren aankomende winter. Ajax kan met Dusan geen heel seizoen meer volhouden.
 
ForzaFean
 
0
16 september 2022 om 10:59
Ik zie dat Tadic 34 wordt in november. Misschien dat hij dit seizoen het nog net aan vol kan houden maar daarna zeker.
 
ForzaFean
 
0
16 september 2022 om 10:57
Zou dit gewoon niet Ziyech zijn die het allemaal wel prima vindt en net zo lang daar matig zal spelen totdat ze hem wel laten gaan naar Ajax?
 
CoenBakker
 
1
16 september 2022 om 11:15
Het constante hoge tempo in Engeland is een probleem voor hem,denk ik
 
mitchajax020
 
0
16 september 2022 om 11:51
Vindt het sneu voor hem maar hij had naar Milaan en Ajax kunnen gaan als Ziyech als zowel Chelsea water bij de wijn hadden gedaan
 
Blackhawk
 
0
16 september 2022 om 12:11
Als aanvallende speler vergooi je eigenlijk je carrière als je naar Chelsea gaat. Zoveel spelers die daar niet slagen omdat Chelsea altijd defensief en onaantrekkelijk voetbal speelt in mijn ogen. Zeker onder Tuchel was het defensieve veel belangrijker. Jammer voor Ziyech dat ie niet naar een club is gegaan die beter bij hem past. Ook slecht werk van zijn makelaar om voor Chelsea te kiezen. Hoop voor hem dat ie alsnog in de winter kan vertrekken, al dan niet op huurbasis.
 
Myst1quE
 
0
17 september 2022 om 06:48
De marokaanse tovenaar komt pas tot zijn recht als hij vrij mag spelen op 10, zoals bij Ajax. Hij had nooit weg moeten gaan. Er is geen club waar hij dezelfde positie heeft.