Slecht nieuws voor Ajax: nog minder supporters welkom op Stamford Bridge
Woensdag, 9 oktober 2019 om 21:56

Ajax heeft te horen gekregen dat er slechts 750 supporters welkom zijn bij de uitwedstrijd tegen Chelsea in de Champions League, zo meldt Ajax Life. De Amsterdammers konden aanvankelijk rekenen op 833 kaarten, maar op last van de Londense politie is dat aantal naar beneden geschroefd.

Een groot deel van het uitvak zou sowieso al leeg blijven. Chelsea zelf wilde meer kaarten beschikbaar stellen aan Ajax, maar de Londense autoriteiten willen geen enkel risico nemen. Alleen het onderste gedeelte van het uitvak wordt beschikbaar gesteld, waardoor Ajax dus slechts 750 supporters kan meenemen naar Stamford Bridge.

Het is de vraag of de aanhang van Ajax überhaupt welkom is op dinsdag 5 november. De UEFA is een onderzoek gestart naar aanleiding van ongeregeldheden in het uitvak tijdens de gewonnen wedstrijd bij Valencia (0-3). De uitslag daarvan wordt verwacht op donderdag 17 oktober. Voorlopig wacht Ajax met het verkopen van de tickets, totdat er duidelijkheid komt van de kant van de UEFA.

Meer nieuws
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
12
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
   
21:09
21:09
Perez dubt over PSV'er: 'Als hij 45 miljoen moet kosten, is zo'n dip wél erg'
16
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (50)

 
Gerard13
 
81
9 oktober 2019 om 22:03
Gewoon ook geen supporters van Chelsea mee naar Nederland. Engelse supporters zijn de ergste.
 
Getafe CF
 
9
9 oktober 2019 om 22:07
Poolse en Russische supporters kunnen er ook wat van hoor.
 
RUTGERRR
 
70
9 oktober 2019 om 22:08
Alle supportersgroepen, ook die van Ajax.
 
Edic1
 
14
9 oktober 2019 om 22:17
Ter info, er zitten geen Poolse of Russische clubs in de poule van Ajax ??
 
Niels040
 
17
9 oktober 2019 om 22:41
Nee, maar er gaan wel polen met ajax mee
 
DeArbiter
 
12
9 oktober 2019 om 22:57
Dat gedonder hou je niet tegen. Stel 0 kaarten beschikbaar en de de Wallen staan alsnog vol met meegereisde Chelsea supporters. Ik snap je punt daarentegen, ook al hebben de Ajax supporters dit ook wel over zichzelf afgeroepen.
 
D@nny
 
0
10 oktober 2019 om 12:19
Helemaal mee eens. Je stopt ze niet want ze reizen toch wel af naar Amsterdam. En de Ajax supporters doen dit zichzelf aan.
 
CarefreeFC
 
32
9 oktober 2019 om 23:04
Omdat? Heb je de tekst gelezen? Chelsea wilde meer kaarten beschikbaar stellen, echter werden ze hierin tegen gehouden. Sowieso kinderachtig, “wij niet dus jullie ook niet”.
 
bijcrack
 
5
10 oktober 2019 om 03:16
Sonmige lezen alleen de titel en gaan dan gelijk vanuit emotie reageren, beetje jammer. Ot: zou dit nou te maken hebben met eerdere onrust of echt puur uit voorzorg??
 
sleutelstad
 
1
10 oktober 2019 om 10:03
hmm waarom niet? Ik win liever met een uitvak vol met Chelsea supporters dan zo een bloedeloze wedstrijd zonder. Vele van jullie zien hooguit 3 wedstrijden per seizoen in het thuisvak en zijn nog nooit in een uitvak geweest. Ga eens met je favoriete club een trip maken en ga eens mee, zul je een keer de sfeer proeven en kun je je club echt ondersteunen. Maar nee jullie ouwehoeren liever op een voetbalsite en laat je club en de spelers liever in de steek want ja je zit liever warm op de bank met een biertje te schreeuwen dat de spelers geen mentaliteit tonen.
 
Frikx
 
14
9 oktober 2019 om 22:05
Erg jammer. Aantal 'fans' verpest het voor de rest. Daarbij benadelen ze ook Ajax doordat er nu niemand is die de ploeg naar een overwinning kan schreeuwen. Publiek kan toch wel impact hebben als je vroeg scoort tegen Chelsea.
 
AFCfokke
 
2
10 oktober 2019 om 00:10
Ach dit is een direct gevolg van het succesvolle en rigide beleid in Engeland. Idioten moeten zich melden op het bureau, oftewel: je kan binnen lokale politiek onrust in de wijk ook totaal niet uitleggen bij een Europese pot. In Engeland zal niemand raar opkijken als je Engelse fan ook niet ontvangt.Laten we wel wezen; in Engeland begrijpen ze heel goed dat ‘een aantal fans’ het niet kan verzieken als het hele feestje gewoon goed en duidelijk geregeld is. Terwijl wij Nederlanders Amsterdam-Den Haag, uiterste op de ranglijst, niet eens voor de welwillende supporter weten te regelen
 
Marrekie
 
1
10 oktober 2019 om 10:09
Helemaal gelijk heb je ook al moet ik hierbij toevoegen dat het in Engeland ook nog steeds elk weekend wel los gaat ergens. Alleen doen ze het daar in de kroegen en schenkt de media er geen aandacht aan in tegenstelling tot in Nederland. Hier hebben we er allemaal een hekel aan maar als er ergens wat gebeurt willen we het allemaal weten zo snel mogelijk. Over hypocriet gesproken
 
Fritsie81
 
0
10 oktober 2019 om 11:47
Een paar jaar terug ben ik bij Chelsea - Fullham geweest. Dat is de derby in London. Stadions liggen in dezelfde straat. Supporters van beide teams gaan gezamenlijk met de metro naar het stadion. Staan gezamenlijk in de pubs rondom het stadion. uitsupporters lopen zelfstandig naar het uitvak, waar ze samen beginnen te zingen. Echt een topsfeer en helemaal niet bedreigend. Daar kan je rustig met je kind tussen staan.
 
lumni
 
17
9 oktober 2019 om 22:08
Wat heeft zich volgens de UEFA eigenlijk afgespeeld tijdens die wedstrijd in Valencia? Ken een paar gasten die daar zijn geweest en naar mijn weten heeft men zich daar keurig gedragen.
 
Master D
 
15
9 oktober 2019 om 22:15
Ik was ook in Valencia en heb niks meegekregen van ongeregeldheden. Zelfs dat net bleef hangen. Zou het bijzonder vinden als men nu een schorsing uitspreekt, terwijl in de halve finale tegen Spurs er wel voldoende gebeurde in Londen waardoor ik een straf toen had begrepen.
 
Arnino
 
12
9 oktober 2019 om 22:16
De voetbalbond onderzoekt onder meer meldingen van vernielingen en wanordelijkheden. Wat er dan precies gesloopt is laat de Uefa niet weten, maar op fansite Ajax Life is te lezen dat het mogelijk zou kunnen gaan om 'wat stoeltjes' die zijn gesneuveld in het uitvak. Ook zou er buiten het stadion een vechtpartij zijn geweest waar supporters van beide clubs betrokken zouden zijn. 'omdat dit zo'n beetje voor de hoofdingang gebeurde, houdt de Uefa de zaak nu tegen het licht', schrijft Ajax Life.,,is natuurlijk niet heel erg slim om die stoeltjes te slopen, Ajax ligt de laatste tijd al een beetje onder een vergrootglas. `t lijkt de laatste tijd wel dat ze ze echt moeten hebben. Beetje dubbel gevoel bij..
 
ninjakai
 
5
9 oktober 2019 om 23:17
Die gesloopte stoeltjes had volgens meerdere bronnen heel weinig te maken met vandalisme en des te meer met de deugdelijkheid van het product..... Blijft het hoofdingang incident over. Was wel erg veel Valencia en erg weinig Ajax en ook erg snel in de kiem gesmoord. Denk ook dat de Uefa gewoon zoekt omdat ze het zat zijn. Zijn ook genoeg incidenten geweest met Ajax supporters waar er daadwerkelijk iets aan de hand was. Soms wat kleiner, dan weer wat groter. Ook veel buiten stadions en als je dan zo slim bent om het beeldmateriaal massaal te posten, tja....
 
Niels040
 
4
9 oktober 2019 om 22:42
Waren rellen vlak voor de wedstrijd
 
Ronzie
 
1
9 oktober 2019 om 22:28
Ik ben wel benieuwd wat de politie hiermee wil bereiken. Het lijkt mij dat een vol uitvak makkelijker te controleren is dan een stel gasten die door de stad lopen. Want het is zo dichtbij dat die gasten hoe dan ook wel naar London afreizen.
 
Downwards
 
13
9 oktober 2019 om 22:29
Tja kunnen ze in Londen wel mooi gillen dat er maar 750 naar binnen mogen. Iedereen had zn reis allang geboekt, vrij geregeld op werk/stage waar dan ook. men gaat toch wel. heb je straks dus 3000 man in de stad lopen, terwijl die ook in het stadion hadden kunnen zitten. Desnoods met een combiregeling. Blijf het jammer vinden dat het nu nog minder kaarten worden. Uit dat Uefa onderzoek zal niks naar voren komen waar ze iets mee kunnen iig.
 
Orgullo
 
20
9 oktober 2019 om 22:50
Ja, laten we Ajax belonen voor het supporters gedrag van de laatste jaren. Zeker nadat het in Valencia weer mis is gegaan. Jij houdt er toch een verdomd eigenaardige kijk op na als het hier op aankomt. Heel vreemd dat dit soort meuk kan blijven staan op voetbalzone.
 
Downwards
 
23
9 oktober 2019 om 22:57
Ik zeg niks geks? Jij hebt klaarblijkelijk iets tegen mij en tegen Ajax. Prima, ken je verder niet. Het is in Valencia op een klein incident buiten het stadion helemaal niet mis gegaan. Uefa gaat echter alleen over wat in het stadion gebeurt en daar is niks misdaan. Vandaar dat ik aangeef, dat ik verwacht dat uit het onderzoek van de Uefa niks komt.
 
RamonDore
 
4
9 oktober 2019 om 23:01
Onderbouw dan eens wat in Valencia is fout gegaan want er is werkelijk niks in het nieuws gekomen dat daar op wees inplaats daarvan zag ik alleen maar een volle trap met een intrada en Spaanse mensen dat filmen...
 
CarefreeFC
 
5
9 oktober 2019 om 23:06
Even YouTuben en je hebt je antwoord.
 
Downwards
 
7
9 oktober 2019 om 23:07
@RamonDore 50 Valencia supporters vielen een groep van circa 15 Ajax supporters aan. Politie was hier snel tussen. Daarnaast paar stoeltjes gesneuveld in het uitvak, maar dat had niets met vernielingen oid te maken. Gwn oud en verrot.
 
PitoNeres
 
13
9 oktober 2019 om 23:07
@Downwards: Je zegt 'in Valencia is er niets mis gegaan, behalve een kleinigheidje'. Hoeveel waarschuwingen moet Ajax krijgen voor elke supporter het eens in z'n hoofd haalt om normaal te doen? Een uitwedstrijd in London moet een feest zijn, nu zit ik waarschijnlijk lekker thuis. Elke Ajax supporter kan London de schuld geven, maar als iedereen zich nou eens altijd volwassen zou gedragen, zouden we nu met een vol uitvak mogen komen.
 
Downwards
 
3
9 oktober 2019 om 23:20
@Pito Rellen in steden oid wil ik ook helemaal niet goed praten. Alleen straffen van de uefa vind ik persoonlijk lachwekkend, omdat het in het stadion altijd goed gaat. Athena vorig jaar waren die griekse varkens. Geef verder ook alleen aan dat ik de beslissing vanuit Londen jammer vind. Kan het wel begrijpen denk alleen dat het niets oplost en je alleen maar mer risico creeert.
 
 
1
9 oktober 2019 om 23:06
En als ze zich dan in de stad misdragen een jaar de cel in gooien en 10.000 euro boete. Dat zou nou mooi zijn. Wedden dat ze het dan afleren?
 
CoMokum
 
0
10 oktober 2019 om 10:00
@migi, zo'n redelijk voorstel had ik gezien jouw eerdere posts bij zulke topics niet verwacht. Lijkt me helemaal top, hoeven mijn broertje, vrienden en ik niet onder al die zinloze maatregelen te lijden.
 
 
0
10 oktober 2019 om 11:03
Uiteindelijk is toch voor iedereen het doel dat normale mensen als jij gewoon rustig naar zo'n wedstrijd kunnen, maar daarvoor moet je wel keiharde maatregelen treffen tegen dat tuig.en ik ben altijd redelijk
 
RamonDore
 
4
9 oktober 2019 om 22:59
Ik zou als Ajax exact dat aantal ook aan Chelsea verkopen! Natuurlijk hebben suporters van Ajax in het verleden nare dingen gedaan maar Chelsea doet daar echt niet voor onder! Vind dit echt schandalig!!
 
Musi26
 
1
9 oktober 2019 om 23:07
Dat hoop ik toch echt niet. Ik zie graag uitsupporters als ik in het stadion zit. Daarnaast zal dit inhouden dat het centrum van amsterdam supporters in de stad krijgt die biet blij zijn, want de meeste mensen hebben hun reis al geboekt. Kans is ook groot dan londen hier ook last van krijgt.
 
 
19
9 oktober 2019 om 23:07
Tis niet Chelsea die dit beslist, maar de politie.
 
snowy
 
0
10 oktober 2019 om 00:17
Ik heb een filmpje over de supporters in Valencia gezien een lange stoet supporters die door Valencia danste zongen en plezier hadden veel al gefilmd door bewoners. Niks raars gezien wel heel indruk wekkend. Op zo'n groep is 15 heel weinig. Ik denk dat londen eerder bang is als Ajax op dezelfde manier door Londen gaat marcheren het uit de hand kan lopen door supporters van verschillende clubs. Maar dit kan ook gebeuren zonder kaarten.