Sneijder opent aanval: 'Als je hem ziet invallen bij PSV... Die komt tekort'
Woensdag, 28 juli 2021 om 22:31

Hoewel PSV over twee wedstrijden met 7-2 te sterk was voor Galatasaray, is Wesley Sneijder nog niet volledig overtuigd van de kracht van de selectie van Roger Schmidt. Na afloop van de 1-2 zege in Istanbul gaf aanvoerder Marco van Ginkel aan dat PSV een 'heel goede bank' heeft, maar daar is Sneijder het niet mee eens: juist in de breedte moet de club het afleggen tegen concurrent Ajax, oordeelt de analist van RTL7.

Van Ginkel werd gevraagd of PSV in zijn ogen behoefte heeft aan versterking. Op het gebied van inkomende transfers heeft PSV met de komst van Davy Pröpper, Phillipp Mwene, André Ramalho, Joël Drommel en Van Ginkel zelf al zaken gedaan, maar spelers als Pablo Rosario en Donyell Malen vertrokken, terwijl Denzel Dumfries op weg lijkt naar de uitgang en Mohamed Ihattaren zijn opties afweegt. "Ik denk dat we een heel goede bank hebben, maar misschien zijn er bepaalde posities die nog niet heel dik bezet zijn. We weten ook nog niet wat er gaat gebeuren met een aantal spelers, dus we zien het wel", zei Van Ginkel.

"Ik vind helemaal niet dat ze zo'n goede bank hebben", reageerde Sneijder echter in de studio. "Davy Pröpper is qua ervaring de enige die je makkelijk kunt laten invallen. Als je Mauro Júnior ziet invallen, hoe hij de goal eigenlijk weggeeft doordat hij makkelijk van de bal wordt gezet… Dat is nou niet een speler die je straks in de Champions League heel goed kan gebruiken. Die komt gewoon veel tekort. En zo zijn er nog genoeg. Wil je echt iets gaan betekenen, wil je de strijd aangaan met Ajax, dan moet er zeker wat bij", vindt de oud-middenvelder. "Zo'n Mauro Júnior gaat PSV niet veel wijzer maken, daar zal echt wat anders voor moeten komen. In de breedte is het bij lange na niet gelijk aan Ajax."

Collega-analist Ron Vlaar is in ieder geval te spreken over de bijdrage van Van Ginkel als speler. De voormalig verdediger kende in zijn carrière het nodige blessureleed, net als Van Ginkel; de middenvelder moest langdurig revalideren na een knieblessure en is nu weer helemaal terug. "Ik kan er wel van genieten. Ik heb zelf ook een beetje in dat schuitje gezeten, al heeft hij het veel erger gehad. Toen hij vorig seizoen inviel, deed dat ook wat met mij, moet ik eerlijk zeggen. Het is met al zijn ervaring een heel belangrijke speler voor PSV."

Meer nieuws
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
7
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
11
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
13
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (51)

 
messi_123
 
15
28 juli 2021 om 22:34
Dit psv maakt veel indruk hoop echt dat ze ver gaan komen, en denk dat ze het wel gaan doen ze hebben een sterke selectie beter dan de jaren daarvoor,
 
PsvFan700
 
23
28 juli 2021 om 22:38
De basiself zijn goed en met Teze en Pröpper heb je basiswaardige krachten op de bank zitten. Verder is de selectie echt nog veel te smal. Aanvallend is er niks dat ingebracht kan worden van enige kwaliteit op het moment, even ervanuitgaande dat Ihataren klaar is bij PSV. Maar ik verwacht dat PSV zeker nog wat gaat doen met het geld van Malen en (eventueel) Dumfries.
 
messi_123
 
3
28 juli 2021 om 22:40
@PsvFan700 helemaal gelijk in Alleen aanvallend kan het wel wat beter idd maar ook zonde van ihataren hij heeft zoveel talent
 
De Toekomst
 
4
28 juli 2021 om 22:52
Eigenlijk wel jammer dat PSV niet in staat is om bijvoorbeeld een Arnautovic, Kostic of zo te halen. Luuk de Jong kan wellicht, maar zie ik niet echt meer passen bij het spel dat PSV wil spelen. Ik weet ook niet hoe goed zo'n Danjuma in de markt ligt? Verder zie ik in de Eredivisie weinig spelers die echt iets toe zouden voegen aan PSV..
 
Inti
 
5
28 juli 2021 om 22:58
En ze hebben ook nog Guti en Doan voor de breedte. En zelfs Luckassen en Sadilek nog. Al mogen die van mij alle 4 wel weg.
 
JustusMorris
 
9
28 juli 2021 om 23:11
In Doan zie ik nog wel iets in. Hopelijk presteert hij goed op de Spelen en kunnen we daar een mooi bedrag voor vangen om te herinvesteren. Moeten zeker nog versterkingen bij op het middenveld en aanval. Maar daarvoor moeten we wel ook spelers verkopen.
 
TVL11
 
10
28 juli 2021 om 23:29
Ik vond Oppegard ook echt degelijk in de minuten die hij in de oefenwedstrijden mocht spelen. Als Max zo slecht blijft spelen ga je aan Oppegard denk ik wel een goede vervanger hebben.
 
ShibbyMcDude
 
6
28 juli 2021 om 22:41
Precies, Propper en Teze hebben niets te zoeken in de eredivisie!
 
DaavY
 
0
29 juli 2021 om 09:04
Klopt maar een Mauro en Thomas komen tekort voor Psv. Al denk ik dat een Thomas als extra nog te gebruiken is, maar Mag zeker nog wel wat bijkomen. het geld is er!
 
ajaxf1
 
55
28 juli 2021 om 22:36
Beetje lullig Ajax als VB te nemen; wij hebben ook veel meer geld. Voor het budget dat PSV heeft uitgegeven hebben ze het erg goed gedaan met V Ginkel, Propper,ramalho onder andere. Nu Rosario weg is en Malen ook zal er vast nog wat bijkomen. Gaat prima in Eindhoven.
 
messi_123
 
10
28 juli 2021 om 22:38
@ajaxf1 daar heb je zeker gelijk ik verwacht ook dat er wat bij zal komen gaat goed in eindhoven wordt spannend in de competitie dit seizoen:D
 
ErikdeBosz
 
11
28 juli 2021 om 22:48
Laten we eerst eens afwachten hoe goed die aankopen werkelijk zijn. Galatasaray is alleen nog groot qua naam.
 
NJfromVOL
 
16
28 juli 2021 om 22:51
Ik vind PSV zeer overtuigend ingekocht hebben en zullen de belangrijkste bedreiger zijn van Ajax. De rest komt (helaas) niet in de buurt.
 
wizzle_shizzle
 
2
28 juli 2021 om 22:58
Ik vind PSV een erg goede transfer window hebben. Er staat echt een ijzersterk team. Wellicht verdedigend nog wat versterking voor de breedte en wellicht een back-up spits voor Zahavi.
 
rubje
 
3
28 juli 2021 om 23:14
Dat is ook net dat beetje geluk van een kampioen dat psv nodig zal hebben om boven ajax te eindigen. Als er weinig blessures zijn lijkt psv het ajax lastig te kunnen maken.
 
Ducktaildo
 
22
28 juli 2021 om 22:36
Ik denk dat je met Drommel in de CL ook niet veel te zoeken hebt. Bij de 1-2 vind ik hem nou niet heel overtuigend. Hij had toch wel iets meer kunnen doen, dan dit?
 
PSVAR78
 
7
28 juli 2021 om 22:47
Te makkelijk....tja een "foutje". De motivatie is altijd iets minder na een wedstrijd waarna de buit al binnen lijkt te zijn. Laat m groeien binnen het team. Er komen nog wel 1 of 2 aankopen. En ja we worden gewoon weer 2e en als wij de CL halen staan wij er wel weer
 
Emilio Estevez
 
16
28 juli 2021 om 22:50
Nee, was een schot vanuit het niets welke er enkel met geluk uit gevist kon worden. Gewoon slecht gedekt door Viergever na de fout van Mauro.
 
JustusMorris
 
25
28 juli 2021 om 23:15
Speelt zijn tweede officiële wedstrijd. Bal is binnen de 5 meter, staan 2 mannen met hun rug naar hem toe en die speler doet iets wat je eigenlijk nooit ziet. Valt hem totaal niet aan te rekenen. Ik vond hem prima keepen, ziet er zelfverzekerd uit.
 
TVL11
 
16
28 juli 2021 om 23:30
Drommel deed het eigenlijk helemaal niet zo slecht, voordat de goal viel, waren er een aantal andere acties waar hij vrij knap tussen zat. Zijn trap is natuurlijk ook goed, maar dat was al bekend.
 
Teesboer
 
4
28 juli 2021 om 23:46
Doet niet veel onder voor Stekelenburg en Pasveer. Vind je die dan ook niet goed genoeg?
 
 
5
29 juli 2021 om 07:01
Sowieso heeft de Eredivisie, op Bijlow na, geen CL-waardige doelmannen. Dat lijkt dus niet echt de positie om op te wijzen. Mvogo wellicht wel goed genoeg trouwens. Die zal straks wel keepen
 
Teesboer
 
2
29 juli 2021 om 08:33
Bijlow heeft het op dat niveau nog nooit kunnen laten zien, dus ik ben nog niet zo zeker dat hij dat niveau aan kan. Zolang Drommel geen grote fouten maakt, gaat Mvogo natuurlijk niet keepen bij PSV. Ik vind Mvogo ook niet noemenswaardig beter dan Drommel, ze schelen elkaar op dit moment niet zoveel denk ik. Keepers wissel je ook niet zomaar, dus ze zullen Drommel wel echt het vertrouwen geven.
 
 
1
29 juli 2021 om 12:53
Iedereen kan zien dat Bijlow de absolute top gaat halen. Is al verder dan Van Der Sar op zijn leeftijd qua keepers talent.
 
Teesboer
 
5
29 juli 2021 om 13:30
Iedereen kan dat zien en toch keept hij nog bij Feyenoord, dat is best merkwaardig, vind je niet? Hij heeft zeker talent, maar er is echt meer nodig dan talent om de top te halen. Het zou bijvoorbeeld wel handig zijn dat hij fit blijft en ook echt op topniveau gaat keepen. Dat betekent dus niet potjes tegen FC Drita, maar tegen de subtop van Europa.
 
Niels033
 
9
28 juli 2021 om 22:37
Helemaal eens met Sneijder. Had goede teksten en is een prima analist!
 
Delpay96
 
12
28 juli 2021 om 22:37
Schmidt ziet het helaas wel zitten in Mauro, puur door z’n werklust. Mauro heeft ook pas z’n contract verlengd, hij zal voorlopig niet weggaan.
 
Japie_Krekel
 
5
28 juli 2021 om 22:59
geweldig toch iemand die die Duitse harde arbeid kan leveren en voorop loopt bij de duurloop. spelers als Mauro zijn de krenten in de pap
 
rubje
 
16
28 juli 2021 om 23:17
tjah Duitsland en Duitse clubs hebben met die mentaliteit genoeg titels gewonnen(wk, EK, CL) Als Nederland er het komend jaar het WK mee wint doe mij dan maar een elftal met zulke spelers.
 
Japie_Krekel
 
3
28 juli 2021 om 23:21
klopt maar er zijn vele wegen naar Rome. Brazilie, Spanje en Frankrijk wonnen titels met voornamelijk technisch verfijnde voetballers. het is net wat je visie is en wat je land op dat moment aan internationals te bieden heeft
 
Aqua1
 
16
28 juli 2021 om 23:35
Frankrijk won WK met technisch verfijnde voetballers? Wat ene onzin kraam je uit die wonnen WK met hotse knotse betonnen voetbal, zat gene enkel voetbal in.
 
Die Knappen
 
5
28 juli 2021 om 23:39
@Rubje8 WK Finales, 4 gewonnen6 EK Finales, 3 gewonnen.De Mannschaft heeft deze titels zeker niet met sprankelend voetbal gewonnen, maar wel met een winnaarsmentaliteit. Dat mis ik vaak bjj Oranje.
 
Japie_Krekel
 
2
28 juli 2021 om 23:43
@aqua1 ik praat in meervoud als je goed oplet. wie zegt dat ik het over het laatste WK had? ooit het WK gezien bv waar Zidane in zijn eentje Brazilie weg speelt op zijn oude dag?
 
Japie_Krekel
 
1
28 juli 2021 om 23:43
@Die Knappen in het huidige Oranje mis ik juist een enorm gebrek aan creativiteit. dan lijkt het tegen zo een Tjechie al snel of je geen winnaarsmentaliteit hebt omdat je niet de creativiteit hebt om zo een behoudende ploeg uit elkaar te spelen
 
Hazardinho77
 
7
28 juli 2021 om 23:46
Aqua Frankrijk won meer titels dan die in 2016 he, zegt ene Zidane je iets als speler?
 
Aqua1
 
1
29 juli 2021 om 00:07
Japie@ Gotze is nou ook geen kracht patser en ene renpaard en die doet het uitstekend bij PSV. En ja het voetbal onder Roger moet je ook topfit voor zijn, want het is zwaarste wat er is om op deze manier te spelen.. Hoe Roger PSV laat spelen is het moderne voetbal techniek en veel loopvermogen, ook Bayern heeft dat type trainers Nagelsman en Flick die weg is bij Bayern.
 
Aqua1
 
0
29 juli 2021 om 00:11
@hazardinho Natuurlijk, vergeet nooit die kopballen in de WK finale echt zelden zie je dat een speler 11 spelers wegspeelt. Visie wat hij bedoelt met aanvallend voetbal vergt ook vele kracht en constant druk zetten moet je ook topfit en beren conditie voor hebben.
 
FC_Twente_65
 
14
28 juli 2021 om 22:40
Gelukkig is de vergelijking met Ajax weer begonnen. Wordt er soms wel moedeloos van, het altijd vergelijken met elkaar. PSV heeft prima ingekocht, ervaring en talent. Misschien komt er nog wat bij, en hoogst waarschijnlijk komen er volgend jaar weer wat nieuwelingen bij. Ze hebben een hele goede basis, met spelers die ze straks voor tientallen miljoenen kunnen verkopen.
 
 
2
29 juli 2021 om 07:25
Maar als je het vergelijkt met Ajax, dan heeft Ajax ook genoeg spelers waarvan je nu al weet dat ze te kort komen. Een Klaiber, Labyad, Ekkelenkamp en een Danilo maken Ajax echt niet beter. Los daarvan lijken ze nu wel meer keuze te hebben, waarbij psv al wel flink verkocht heeft, en Ajax nog niet. Dus je weet niet wat er nog gebeurd. Er zou bij psv geld vrij komen voor aankopen, maar tot nu hebben ze voor meer verkocht dan gekocht.
 
wanny
 
9
29 juli 2021 om 09:05
Is toch logisch dat je gaat vergelijken met de concurrent voor de landstitel? Heeft weinig nut om ze met Fortuna te vergelijken.
 
 
4
28 juli 2021 om 22:42
Mauro Junior komt inderdaad tekort, wordt tijd dat PSV op termijn weet te slijten samen met Dante Rigo.
 
PSVparasiempre
 
3
28 juli 2021 om 22:44
PSV moet nog flink aan de bak op de transfermarkt: kopsterke verdediger, middenvelder en creatieve aanvaller erbij. Afscheid nemen van Guti, Dumfries, Bruma, Viergever, Mauro, Rigo en Luckassen. Dan komt Doan nog terug en hebben we een goed en competitief team.
 
SneekPSV
 
5
28 juli 2021 om 22:46
Doan komt nog terug. Is natuurlijk ook geen topper, maar ja, anders stonden ze wel in de basis. Het niveauverschil is gewoon te groot op sommige posities. Viergever en Teze vindt ik nog wel ok. Pröpper is gewoon gelijkwaardig. Vooral voorin heb je een probleem. Als je nog een lange kopsterke cv haalt voor de basis, dan kan Boscagli op het middenveld. Als wissel wel te verstaan. Maar daarvoor is hij ruimschoots goed genoeg. En multi-functioneel
 
Die Knappen
 
7
28 juli 2021 om 23:44
Ritsu Doan was afgelopen seizoen één van de smaakmakers bij Arminia Bielefeld in de sterke BL. Kan zeker nog wat toevoegen aan. PSV.
 
Sirius
 
4
28 juli 2021 om 22:53
Dat viel mij inderdaad ook op. Buiten die fout zag je Mauro Junior verzuipen op dat niveau en dat tijdens een wedstrijd tussen PSV met de rem erop en een Galatasaray dat geen enkel zelfvertrouwen meer had. Die zal denk ik ook niet bij PSV gaan blijven.
 
Benzema.
 
7
28 juli 2021 om 22:55
Dat was vorig seizoen ook al duidelijk. Ik snap niet dat hij een contractverlenging heeft gekregen. Spelers als Mauro en bijv. ook Sadilek moet je gewoon lekker doorselecteren. Die komen ook voor de breedte te kort.
 
Bossie
 
0
28 juli 2021 om 23:34
PSV is er veel op vooruit gegaan . En dat die jongen het misschien niet zo best deed nu , dat kan . Ze staan ook met 10 man
 
Jeff85
 
0
29 juli 2021 om 08:08
PSV heeft het goed gedaan over 2 wedstrijden. Ik moet wel zeggen dat Galatasaray ook wel verschrikkelijk matig is, maar dat is ook PSV verdienste. Ze lijken een aardig team te hebben, maar dat is nog even afwachten tot ze wat meer tegenstand krijgen. Ik dacht vorig jaar ook dat ze aardig hadden ingekocht, maar dat viel naarmate het seizoen vorderde toch wat tegen. Hopelijk wordt het dit seizoen wat spannender bovenin de Eredivisie.
 
messibarca.
 
0
31 juli 2021 om 08:04
Hopen maar dat Luuk de Jong kan worden gekocht. Voor de breedte is hij broodnodig.