Standard loert op 'achilleshiel' Ajax: 'Ik weet dus dat het hier kan spoken'
Maandag, 13 augustus 2018 om 20:07

Dinsdagavond gaat Standard Luik proberen een positief resultaat te boeken in de Johan Cruijff ArenA om zodoende een plek in de laatste voorronde van de Champions League veilig te stellen. Na het 2-2 gelijkspel vorige week in Luik beseft Michel Preud'homme dat het een lastige taak wordt om Ajax in eigen huis pijn te doen.

Preud'homme was eerder werkzaam als trainer van FC Twente en de Belg stond zodoende al meerdere keren tegenover Ajax. "De eerste keer dat ik hier kwam was voor de Supercup, dat is een heel mooie herinnering", zegt de oefenmeester van Standard op op een vraag van FOX Spots. "Daarna ben ik na de overwinning in de beker hier teruggekomen voor de titelwedstrijd (3-1 Ajax in 2011, red.). Dat is natuurlijk een minder mooie herinnering."

"Na de twee nederlagen was Ajax echt geprikkeld, er was echt vuur in dit stadion. Wij hebben toen afgezien. Die overwinning van Ajax was die dag helemaal verdiend. Ik weet dus dat het hier kan spoken. Als het echt moet, is het niet simpel om hier te spelen. En voor Ajax moet het. De verwachtingen zijn heel hoog. Ik hoop dat mijn ploeg het hoofd kan koel houden."

Preud'homme constateert dat er kansen liggen om Ajax pijn te doen, aangezien de Belgen in de heenwedstrijd twee keer hebben gescoord tegen de ploeg van Erik ten Hag. "Maar als je niet attent bent, kunnen ze je meteen 'doodmaken'. Ik ga niet in details treden over de achilleshiel van Ajax. Op papier zijn zij sterker, maar in voetbal is alles mogelijk."

Meer nieuws
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
4
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
15
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
8
   
08:56
08:56
Woerts meldt definitief akkoord Van Persie en Heerenveen; wachten op witte rook
12
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
Realee
 
5
13 augustus 2018 om 20:19
Ajax moet dit thuis gewoon af maken. Dat zijn ze ook verplicht met de investeringen die gedaan zijn. Standard gaat ze het wel heel moeilijk maken en de enige die dit kan verprutsen is Ten Hag door idiote beslissingen te maken.
 
arsen(e)al
 
41
13 augustus 2018 om 20:23
Ehm, hoezo? Spelers zijn toch echt degenen die het moeten laten zien. Tegen Heracles stond er nmm een behoorlijke opstelling, maar zaten ze geen moment goed in de wedstrijd
 
RUTGERRR
 
12
13 augustus 2018 om 21:02
Simpel. Ajax stond 0-2 voor in België. Nou zal ik niet zeggen dat we de betere waren maar het was oke. Maar toen ging Ten Hag wisselen en was het klaar, ervaren krachten eruit en een stel kids die net komen kijken, erin. Tegen Heracles hetzelfde. We doen net alsof Heracles geen bal kan raken, maar ze speelden zaterdag gewoon prima. Je kan hier en daar een wissel doen, maar niet op 4 plekken. Neres op links? Onnodig. Had gewoon sterk begonnen en wissel daarna langzaam. De intenties van Ten Hag zijn duidelijk maar net als in Luik ga je niet vlak voor het einde jonkies erin gooien. Je zag dat Luik steeds sterker werd en dan gooi je, met alle respect naar de speler zelf toe, Eiting en Labyad erin. Waarom Ziyech eruit? En De Jong? Laat die ervaring erin staan. Nee, van 2-2 was de eindstand en iedereen weet dat Ten Hag voor de zoveelste keer de hoofdschuldige was met zijn slechte wissels. Als je onder druk staat ga je geen aanvallers wisselen, dan versterk je het middenveld en verdediging. Überhaupt als je 0-2 voorstaat in een uitwedstrijd moet je omschakelen.
 
arsen(e)al
 
9
13 augustus 2018 om 21:08
Ten Hag heeft zo zijn fouten gemaakt ja, maar om te stellen dat alleen hij Ajax van de volgende ronde kan weerhouden is ronduit belachelijk. Ziyech eruit omdat ze wilen counteren, waardoor Neres ook op zijn vertrouwde rechterflank kon. En het was juist klaar doordat Ten Hag níet wisselde, niet omdat hij verkeerd wisselde. Luik liep Ajax helemaal ondersteboven.
 
CityTheBest
 
3
13 augustus 2018 om 21:25
Ik heb er een hard hoofd in. Met deze trainer kun je geen potten breken. Totaal geen charisma en voetbal tact. Marcel keizer was nog beter. Je lacht toch dubbel om deze vent.
 
CityTheBest
 
3
13 augustus 2018 om 21:27
De spelers zijn klaar met hem. Wat wil je dan wachten tot ze weer overal voor uitgeschakeld zijn? Ik zag dit al vanaf het begin aankomen.
 
Kyle66
 
6
13 augustus 2018 om 22:14
Hoe weet jij zo zeker dat de spelers klaar met hem zijn? Heb jij een verklaring van ze gelezen waarin ze dat stelden?
 
ninjakai
 
2
13 augustus 2018 om 22:43
Het is een beetje van beide. De eerste wedstrijd tegen sturm, zag ik veel dingen die ik wilde zien. Zone dekking in plaats van mandekking. Agressief afjagen vanaf de middellijn en een team. Ging nog voldoende fout, maar veel belovend begin. Dat is alleen maar minder geworden. Ten Hag wisselt echt te veel. Wat goed gaat, gaat goed. De tweede wedstrijd tegen Sturn had het middenveld het al een stuk moeilijker. Heb ik afgedaan als wennen en in uitwedstrijden die meestal wat moeilijker zijn. Derde wedstrijd tegen standaard. Weer gewissel en het middenveld liep voor geen meter. Veel werd verbloemd door Tadic en Ziyech die voor gevaar zorgde en Ajax er doorheen sleepte op moeilijke momenten. Vervolgens Heracles nog meer gewissel en zo mogelijk nog slechter. Vertrouwen daalt en daalt. Veel beweging en druk zetten is veranderd in statisch en een Tadic die loopt waar hij zin heeft. Dat is niet echt een trainer waarvan ik zeg, die zit er boven op. Ook dat gevogel met jonge spelers die net komen kijken bevalt me niet echt. Eiting is alleen maar verzopen na zijn op het oog goede wedstrijd tegen Sturm. Echter verspeelde hij ook on die wedstrijd ballen op gevaarlijke momenten, het werd alleen niet afgestraft. Dat is een speler die je langzaam gaat brengen in een lekker draaiend team. Spelers hebben het al druk genoeg met coachen en helpen Mazraoui. Die er ook net bij is. Zet blind gewoon op zes, zodat hij het middenveld regelt. De Ligt regelt het echt wel achterin. En Tadic en Ziyech vechten maar uit wie de creatieve vrijheid krijgt om uit positie te gaan zwerven. Mijn voorkeur gaat uit naar Ziyech. Dat Tadic zich maar even bezig houdt net ballen vasthouden en voorzetten geven. Als dat allemaal loopt dan kunnen ze elkaar wat meer gaan afwisselen en beide gaan zwerven om zo tegenstanders te verassen.
 
Clubfan
 
5
14 augustus 2018 om 00:17
Klinkt allemaal leuk Rutgerr, maar een snelle blik op de feiten laat zien dat het niet klopt wat je zegt. Ten Hag ging pas wisselen toen het 1-2 stond. De enige ervaren kracht die hij eruit heeft gehaald is Schone in de 89ste minuut. De eerste twee invallers waren Van de Beek en Labyad, toch twee spelers met de nodige ervaring. Net of de wissel van Ziyech een verschil had gemaakt. Ziyech is nu net een speler waar je weinig aan hebt op een moment dat je als team onder druk komt te staan. Het is wel erg makkelijk schieten op Ten Hag.
 
Timmothy
 
0
14 augustus 2018 om 10:21
Dat het nou door dat wisselen van Ten Hag kwam, wat ik telkens lees, is ook behoorlijke onzin. Ajax was vrijwel de hele wedstrijd slecht (ja eigenlijk ook de eerste helft, toen was Ajax alleen klinisch), het werd na de wissels niet opeens erger o.i.d. Standard scoort dan alleen in de slotminuut door een strafschop maar dat had net zo goed ieder ander moment in de wedstrijd kunnen zijn.
 
steeck03
 
14
13 augustus 2018 om 21:02
wie zei er ook al weer: "ik heb nog nooit een zak met geld een doelpunt zien maken"
 
Janta
 
3
13 augustus 2018 om 22:28
Ajax moet zich niet gek laten maken want die 2-2 uit is een best redelijke uitgangspositie. 0-0 of 1-1 is al voldoene en dat hoeft niet met mooi voetbal verdedigd te worden maar zakelijk die wedstrijd uitspelen.
 
CityTheBest
 
2
13 augustus 2018 om 23:16
Heb jij Ajax ooit gevolgd? Gaan ze niet doen. Ze willen 'mooi en aantrekkelijk' voetbal aan het publiek laten zien... Met uitschakeling als gevolg. Ajax kan niet op resultaat spelen. Ze kunnen überhaupt maar 1 systeem
 
FCBogarde
 
10
13 augustus 2018 om 20:26
Dit moet Ajax gewoon over de streep trekken. Ik ben benieuwd of Ten Hag zijn spelers scherp krijgt en ook tactisch goed instrueert. Zo niet, dan wordt het veel controle en gebrei en dan wordt het lastig. Ajax zal a la Bosz gretig moeten zijn. Aanvallend, snel diepte zoeken over de vleugels en bij balverlies snel de bal afjagen. Dan kan het zo maar 4-1 worden !! Let's go !!
 
Nijogeth
 
16
13 augustus 2018 om 20:33
Je weet dat de diepte zoeken juist Standard in de kaart speelt? Die gasten achterin zijn sneller en sterker dan de Ajacieden. Die kunnen beter met een individuele actie of een snelle combinatie het bos ingestuurd worden, dan dat je de ruimte achter hen gaat benutten.
 
Bon Jovi
 
5
13 augustus 2018 om 20:44
Je doelt allicht op de backs en dan vooral linksback Fai. Die is inderdaad razendsnel. Maar de cv`s zijn dat niet. De ruimte in hun rug moet Ajax benutten. Standard zal hoog moeten spelen om te scoren en winnen.
 
SpeedyAFC
 
1
13 augustus 2018 om 22:18
Die Fai is razend snel, daar moet je dus Neres niet tegenover zetten, die is in staat neres te neutraliseren. Zet Tadic daar maar tegenover, die is niet snel maar wel balvast, dan komt die linksback er niet aan te pas en kan Neres gewoon zijn acties op rechts maken.
 
Neutraal1980
 
4
13 augustus 2018 om 20:30
Kan me toch niet voorstellen dat Ajax dit nog weggeeft. Ze scoren eigenlijk tijd wel. En schat ze thuis hoger in dan Luik. Als ze dit nog verliezen dan moet de hele staf en management daar gelijk opstappen vind ik.
 
Giesburts
 
17
13 augustus 2018 om 20:35
Gelukkig ben jij niet degene die daar over gaat. En als ze de volgende ronde eruit vliegen, moeten ze van jou dan ook opstappen? Resultaat is immers hetzelfde (namelijk de El).
 
Bufierr79
 
3
13 augustus 2018 om 20:57
als ze toch niet door gaan heb ik liever nu dan volgende ronde, het is toch energie wat je bespaart. maar liefst winnen ze beide.
 
Japie_Krekel
 
8
13 augustus 2018 om 20:50
Blind is imo de zwakke schakel achterin bij Ajax. als Standard die onder druk weet te zetten heeft Ajax denk ik echt een probleem
 
RUTGERRR
 
17
13 augustus 2018 om 21:03
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ben jarenlang de grootste blind-hater geweest in Nederland maar zelfs ik ben nu blij dat hij terug is. Maar het is nou eenmaal makkelijk commentaar geven als de coach faalt.
 
Japie_Krekel
 
4
13 augustus 2018 om 21:08
dat de coach faalt als hij Blind centraal achterin zet daar heb je helemaal gelijk in. dan word hij fysiek en qua snelheid overlopen en in de kopduels is hij ook niet sterk omdat hij simpelweg lengte tekort komt Blind zijn beste positie is de linksback positie maar dan zal Ten Hag moeten durven keuzes te maken. of Blind of Tagliafico verder vind ik het erg makkelijk letterlijk alles op Ten Hag af te schuiven. Onana helpt de vorige wedstrijd Standaard Luik hoogst persoonlijk terug in het zadel met die blunder bij de eerste tegengoal, anders waren ze nooit terug in de wedstrijd gekomen die Belgen. wie krijgt uiteindelijk de schuld? niet Onana maar de coach. alsof hij er wat aan kan doen dat Onana staat te schutteren bij dat afstandsschot
 
007
 
6
13 augustus 2018 om 21:12
Mazraoui is ook geen verdediger en die maakt de laatste twee wedstrijden grote fouten. Dus snap niet waarom Daley de gebeten hond is? Blind is niet zo slecht zoals je ons wil vertellen. Laat Ten Hag eerst Mazraoui uit de verdediging halen.
 
Japie_Krekel
 
3
13 augustus 2018 om 21:16
@007 dat vertellen Ajax supporters me ook altijd over Veltman maar dan heb jij bij United toch een andere Blind centraal op het middenveld en centraal achterin zien spelen dan die ik heb gezien. als linksback was hij daar prima maar in de as viel hij meerdere keren zwaar door de mand logisch te verklaren ook als je geen snelheid, geen lengte en geen fysieke kracht hebt kan je niet als centrale verdediger of controleur spelen, op die posities zijn die eigenschappen namelijk essentieel als linksback kan hij zich meer focussen op het voetballende gedeelte en komt hij niet in de fysieke duels en dan komt hij veel beter tot zijn recht dat ik Mazraoui niet noem is logisch omdat zijn vervanger Kristensen nog een groter drama is dus wie moet je dan rechtsback zetten?
 
hansje1969
 
1
13 augustus 2018 om 21:39
Ik houd mijn hart vast voor de verdediging morgen. Hoop dat als Ajax door gaat we als nog een sterke CV kopen. Heb je Europees gewoon nodig. Met een half middenveld in je achterste lijn redt je het niet. Blind zie ik wel functioneren in een vijfmans verdediging.
 
Gaalmeister
 
1
13 augustus 2018 om 23:15
Mazraoui is de achilleshiel van Ajax, niet Blind. Blind is beter op 6, niet linksback, daarvoor mist hij snelheid. Ze moeten Wober weer achterin zetten en Blind op 6, of een aankoop doen. Verdediging van Ajax is gewoon helaas erg zwak omdat ze geen vervanger voor Sanchez en Viergever hebben gehaald wat gewoon hele solide verdedigers waren.
 
Japie_Krekel
 
0
13 augustus 2018 om 23:37
Ajax heeft echt een probleem op die rechtsback positie. eerst hadden ze Veltman die zwaar tekort kwam, dan haal je Kristensen die zo ver mogelijk nog slechter blijkt te zijn en dan zakt die Mazraoui na een paar goede wedstrijden ook volledig door het ijs
 
NL_Modric
 
4
14 augustus 2018 om 01:45
Dat is ook lekker. Een talent afbranden na 2/3 mindere wedstrijdjes. Op je reactie over Blind ga ik maar niet in. Jouw kijk op het spelletje geeft aan dat we lijnrecht tegenover mekaar staan.
 
Kyle66
 
3
14 augustus 2018 om 01:54
Japie, nogmaals en voor de zoveelste keer: JIJ vindt dat Veltman tekort komt. Dat is geen feit, maar jouw mening.
 
pro2312
 
5
13 augustus 2018 om 21:39
Is het dan geen idee om Blind rechtsback te zetten? Ging bij Groningen prima en vrijwel elke club speelt tegenwoordig met een rechtspoot op linksbuiten. Hoef je ook niet te kiezen tussen Tagliafico en Blind en los je Mazraoui ook op..
 
Gaalmeister
 
1
13 augustus 2018 om 23:20
Het idee van een linkspoot op rechts werkt alleen als je wil dat ze naar binnen trekken om te schieten. Backs moeten juist voorzetten geven. Dus dat heeft weinig zin. Ben het wel met je eens dat er een oplossing moet komen voor de rechtbank positie want mazraoui kan absoluut niet verdedigen.
 
Bufierr79
 
1
13 augustus 2018 om 20:56
zijn behaalde punten in de CL meer waard dan behaalde punten in de EL?
 
bla_bla
 
9
13 augustus 2018 om 21:16
Nee. Wel levert plaatsing voor de CL 4 bonuspunten op, wat gelijk is aan twee overwinningen.
 
Bufierr79
 
1
13 augustus 2018 om 21:20
dus krijgen de landen met automatische plaatsing 4 punten gratis per plaatsing?
 
Tomido
 
0
13 augustus 2018 om 21:29
Automatische plaatsing is idd 4 punten. Die 4 punten worden dan gedeeld door het aantal clubs waarmee het land begon aan het Europese seizoen (wat bij nederland dus 5 is). Hierdoor komen we dus op sowieso 0,8 punten voor PSV en kunnen er nog 0,8 punten bijkomen door Ajax.
 
bla_bla
 
0
13 augustus 2018 om 21:32
Ja, de grote landen hebben nu al bijna net zoveel punten als Nederland afgelopen jaar zonder een wedstrijd gespeeld te hebben. Via onderstaande link kun je een duidelijk overzicht van de behaalde punten van dit seizoen en afgelopen jaren vinden. https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/
 
pro2312
 
3
13 augustus 2018 om 21:36
Ten eerste is PSV nog niet zeker van de CL als je dat bedoelde.. bedoelde je EL? Dan ten tweede, is Ajax dat net zo zeker van als PSV. EL hebben we ook bij een uitschakeling tegen Luik.
 
AntonieAjax
 
4
13 augustus 2018 om 21:15
Ik hoop echt dat Ajax dit morgen uiteindelijk over de streep weet te trekken. Desondanks ben ik er nog zeker niet gerust op, maar ik ben ervan overtuigd dat als we deze ronde uiteindelijk doorkomen, het Ajax ook echt gaat lukken tegen Dinamo Kiev of hun tegenstander! Morgen gewoon weer beginnen met De Jong, Huntelaar, Tagliafico en eventueel Kristensen, dan heb ik er in ieder geval aardig wat vertrouwen in dat het ze moet lukken! Ik denk trouwens ook dat Blind het beste rendeert indien hij naar het middenveld gaat, ik denk dat ik hem zelfs om zou ruilen met Frenkie de Jong. Ik vind Frenkie de Jong namelijk echt gevaarlijker wanneer hij dat middenveld induikt, dan wanneer hij er al staat. Daarbij denk ik dat Blind op het middenveld ook een stuk beter gaat renderen dan achterin. Zie opstelling. Edit: Ik zie dat ik in de opstelling Wã¶ber erin heb gezet, dit kan ik niet wijzigen. Dit moet dus Frenkie de Jong op Wã¶ber zijn plek zijn, en dan zou ik op de plek waar nu De Jong staat Donny van de Beek neerzetten.
 
Kyle66
 
0
13 augustus 2018 om 22:34
Ik denk dus ook dat Blind naar het middenveld moet gaan en Frenkie weer als CV. Hij is daar beter en bovendien speelt hij toch vooral op het middenveld.
 
NL_Modric
 
3
14 augustus 2018 om 01:51
Ik denk (en hoop) dat Ten Hag begint met Schone. Frenkie is zoals hier boven al wordt aangegeven beter vanuit de LCV positie. Dan kan hij indribbelen en moet de tegenstander kiezen, waardoor je een man meer situatie kan creëren. Ook weer beginnen met Mazraoui, vertrouwen zal hem goed doen en hij heeft een goede klik met Ziyech. Voorin starten met Neres op rechts. We gaan knallen morgen, dit gaan we miet weggeven!
 
Kyle66
 
1
14 augustus 2018 om 01:57
Mee eens. Frenkie kan indribbelen als hij als LCV speelt en Mazraoui nu al afbranden, is je reinste flauwekul. Hij heeft ook een goede band met Ziyech. Tadic op links en Neres op rechts. Want dat begrijp ik niet: waarom moet Tadic op rechts spelen en Neres op links?
 
Beastman
 
2
13 augustus 2018 om 21:19
De achilleshiel van Ajax is dat ze achterin geen snelheid hebben maar wel op de middellijn verdedigen. Vooral thuis. En Standard heeft hele snelle spelers zagen we vorige week. Ongetwijfeld is dit waar Preud'homme op doelt, Ajax is kwetsbaar in de counter. Ajax heeft genoeg aan 0-0 maar gaat morgen gewoon aanvallen thuis alsof ze achter staan. Want dat is het Ajax spel. Als Ajax niet als eerste scoort vrees ik weer een Heracles-achtige avond eigenlijk - billen knijpen tot minuut 94.
 
frietmet
 
1
13 augustus 2018 om 21:48
94 minuten lang billen knijpen, dat wil ik ook . Maar ik denk ook dat preud'homme daar op doelt. Ajax gaat natuurlijk niet op 0-0 spelen, en daar hoopt Standard van te profiteren. Het is te hopen dat Ajax het redt morgenavond, ik geef het 60-40%
 
 
1
13 augustus 2018 om 21:24
Ik had er na Sturm Graz veel vertrouwen in. Dit vertrouwen is echter wel heel erg afgenomen na twee wedstrijden. Eigenlijk na 1,5 wedstrijd. Na de tweede helft in Luik lijkt het elftal al het vertrouwen te zijn verloren. Rare wissels van Ten Hag en veranderingen in de basis zijn hier de grootste oorzaak aan! De basis moet mijns inziens zijn: Onana, Mazraoui, de Ligt, De Jong en Tagliafico. Middenveld met Ziyech, Schone en Eiting en voorin Tadic, Huntelaar en Neres. Dan kan je er eens voor kiezen om Schone te wisselen voor Blind of Van de Beek of om Eiting eens te wisselen voor Blind of Van de Beek maar verder laat je dit gewoon aan het begin van het seizoen zo staan. Zo speelden ze goed tegen Sturm Graz en zo moet je ook verder gaan. Dan kan je tijdens de wedstrijd, bij een voorsprong of als het slecht loopt, eens een keertje wisselen. Maar nu is al het broze vertrouwen na twee leuke wedstrijden al totaal weg!! Ten Hag krijgt hiervan alle schuld..... en terecht!
 
Japie_Krekel
 
2
13 augustus 2018 om 21:32
@mtw1973 gelukkig helpt Onana Standaard Luik niet terug in de wedstrijd met die blunder bij die eerste tegengoal. dat was zeker ook de schuld van Ten Hag? houdt Onana die bal die elke keeper hoort te hebben is er helemaal niks aan de hand en win je die wedstrijd waarschijnlijk gewoon met 2-0
 
 
3
13 augustus 2018 om 22:59
Dus Onana is nu schuldig aan het gelijkspel??? Was trouwens eerder een blunder van Tadic die zich zo makkelijk laat passeren maar goed daar gaat het niet om volgens mij. Heb het hier over de wissels: Ziyech wisselen voor Labyad? Terwijl je juist versterking nodig had voor je middenveld in verdedigende zin! Dat er spelers een foutje maken dat mag en kan maar een trainer zit er om de juiste tactiek toe te passen als een wedstrijd dat nodig heeft en om spelers en een team vertrouwend te geven. Dat zie ik Ten Hag op dit moment totaal niet doen. Maar dat is mijn mening.
 
Japie_Krekel
 
3
13 augustus 2018 om 23:30
Onana is niet helemaal schuldig aan het gelijkspel maar wel voor een heel groot deel want dat schot moet je gewoon hebben als keeper. dan kan Ten Hag de beste tactiek allertijden verzinnen maar als je spelers dan zo de fout ingaan valt heel die tactiek in het water. door die 2-1 kreeg Standaard Luik weer hoop en vertrouwen en gingen ze stormen en Ajax was niet in staat meer om de gelijkmaker te voorkomen
 
eredivisionist
 
0
14 augustus 2018 om 08:14
Ten Hag beschikt eigenlijk nu pas over een grotendeels fitte selectie. Nu kan hij pas echt beginnen met het smeden van het sterkste team. Rigoureus wisselen werkt hierbij over het algemeen niet in je voordeel. Bovendien geeft hij de supporters het gevoel dat hij ook niet weet wat hij nu eigenlijk wil. Wellicht tracht hij echt overbelasting te vermijden en dat is hem aan te prijzen. Laten we hopen dat het gelijkspel tegen Heracles de juiste prikkel geeft om vanavond een degelijk prestatie neer te zetten. Ajax kan Europees thuis altijd wat meer dan uit. Bovendien lijken ze zich wat beter te kunnen motiveren voor dit soort wedstrijden dan de competitie. Daarom geef ik ze een goeie kans om door te gaan. Er zit genoeg voetbal in deze ploeg maar als je dat kan koppelen aan hard maar ook slim werken dan kan je een heel eind komen.