Studio Voetbal eensgezind over rode kaart Django Warmerdam tegen Ajax
Zondag, 29 september 2019 om 23:36

De rode kaart die FC Groningen-aanvaller Django Warmerdam zaterdagavond tegen Ajax kreeg maakt de tongen in de voetbalwereld los. In Studio Voetbal kon geen van de aanwezige analisten zich vinden in de beslissing van scheidsrechter Björn Kuipers om Warmerdam zijn tweede gele kaart te geven voor tijdrekken.

"Echt belachelijk", opent Theo Janssen de discussie. "Ik bedoel: natuurlijk wordt er tijdgerekt, en dat je een keer een signaal afgeeft: prima. Maar Kuipers weet ook dat die jongen geel heeft. Dan fluit je een keer en zeg je: 'Schiet eens op.' Hij beïnvloedt wel de wedstrijd op deze manier." Ook Pierre van Hooijdonk spreekt met grote verbazing over de controversiële rode kaart.

"Dit is toch gelul?", stelt Van Hooijdonk vragend. "Kuipers geeft aan dat FC Groningen volgens hem vanaf de zeventiende minuut al aan het tijdrekken was. Dan moet je dat vanaf de zeventiende minuut al bestraffen, daar kaarten voor geven. En niet op dit moment, als hij ook al geel heeft." Volgens Van Hooijdonk had Kuipers het heel anders moeten oplossen. "Hij doet er zo moeilijk over. Je kan toch ook gewoon tijd erbij trekken? Dan doe je er tien minuten bij, wat maakt het nou uit?"

Groningen-trainer Danny Buijs stelde na afloop dat een dergelijke rode kaart nooit aan Ajax gegeven zou worden. "Buijs zegt het goed: als Nicolás Tagliafico er iets langer over doet gaat hij echt niet een kaart geven", aldus Rafael van der Vaart. "Ik heb het gezien: Warmerdam wandelt gewoon naar die bal, en doet er dan tien seconden over. Ik vind het heel erg raar als je daar dan geel voor geeft." Kees Jansma denkt dat tijdrekken maar op één manier uit te bannen is. "Het eeuwige pleidooi van Marco van Basten: doe gewoon zuivere speeltijd", vindt Jansma.

Meer nieuws
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
5
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
10
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
12
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (63)

 
Nick_10
 
64
29 september 2019 om 23:41
Nee het was ook een kansloze gele kaart. En dat is dan de beste scheids van Nederland. Hou op aub, had nooit geel moeten zijn. Theo Jansen geeft de perfecte commentaar erop. Perez overigens ook tijdens dit was het weekend op fox.
 
Zytto34
 
46
30 september 2019 om 00:04
En waarom zou expres tijdrekken dan geen geel moeten zijn?
 
baloog
 
48
30 september 2019 om 01:54
Ik ben voor om het tijdrekken te straffen maar dit geval met Warmerdam was echt een van de minst erge in de hele wedstrijd. Ajax verstuurd zelf een mislukte pass met totaal geen Groningers in de buurt waar de bal uit gaat. Gewoon een domme fout met balverlies. Dan loopt er een heen van aardige afstand en krijgt 7 seconden na de bal gepakt te hebben geel. Belachelijk, zeker vergeleken met de andere gevallen in de wedstrijd.
 
TheBrightOne
 
18
30 september 2019 om 05:21
Volgens mij werd hij eerder ook al gesommeerd vaart te maken. Stelletje analisten.. Poeh Poeh.. Volgens mij heeft de scheids hem getrokken en is het ook een voetbalregel dat je geen tijd mag rekken of aan spelbederf doen.
 
carlito12
 
54
30 september 2019 om 06:48
De enigste die het eens zijn met deze gele kaart zijn het ajax aanhang Voor de rest vind iedereen het belachelijk dat zegt voor mij genoeg
 
rikas1
 
9
30 september 2019 om 06:57
@Carlito, ik heb verschillende supporters van verschillende clubs om mij heen gesproken en zijn het er allemaal over eens dat dit een lullige kaart is. Zoals hierboven ook gezegd word is het moment dat die gegeven word het probleem, kuipers had eerder geel moeten trekken dan was dit wss niet niet gebeurd. Maar we waren het ook eens over het feit dat dit niet puir onterecht was, zelfs in het interview geeft Warmerdam zelf aan dat hij wel aan het rekken was.
 
Vakkie D
 
9
30 september 2019 om 07:44
Waarom pas zo laat als het al vanaf de 17e minuut gebeurt? En waarom dan een speler kiezen die al geel heeft in een actie die nauwelijks geel waardig is
 
BJP79
 
8
30 september 2019 om 08:03
Ach er moest wat gebeuren. Wat Groningen aan het doen was was gewoon gênant. Of dit of zo'n 40 minuten extra tijd. Vind get juist wel een goede actie misschien dat dat kansloze tijdrekken ook stopt. Zit me altijd dood te ergeren voor wie het ook doet. Keihard aanpakken. De situatie met Padt die bewust zijn schoen uittrekt hadden ze via de VAR gewoon met rood moeten bestraffen. Kansloos spelbederf.
 
staanplaats
 
0
30 september 2019 om 11:00
@carlito: ik was in het stadion, ben neutraal in deze. Heb ik groningen gewoond en woon nou in de regio amsterdam. Had een seizoenskaart bij FCG en ga nu af en toe naar Ajax omdat voetbal kijken in een stadion gewoon leuk is.dit als intro :-) Het tijdrekken was gewoon niet normaal, begon al direct in eertse helft. Snapte eigenlijk niet dat er niet meer geel voor getrokken was, stuk of 11 kandidaten.met Padt in de hoofdrol. Dat met die schoen duurde ruim 2 minuten (ik heb getimed met stadion klok). Misschien was het een bewussie van Kuijpers, en strikt genomen mag dat niet, maar ik vond het niet erg. Gewoon maxiamaal bestraft dat tijdrekken. Moest gewoon keer gebeuern. Overigens, na de 2-0 begon Onana ook weer last te krijgen van traagheid, had ook wat van gezegd moeten worden.meeste Ajax supporters hebben ook een hekel aan het tijdrekken van Onana, zeker na vorig jaar...
 
Ruudos
 
3
30 september 2019 om 13:22
@thebrightone Dan heeft Kuipers dus vanaf de 17e minuut gefaald als scheidsrechters, volgens zijn eigen woorden nog wel.
 
BurdyM
 
2
30 september 2019 om 14:10
Sjonge jonge zeg wat een selectieve verontwaardiging. Ajax heeft de meest onsportieve speler van de Eredivisie in de vorm van Veltman in zijn selectie zitten. Met als absolute dieptepunt destijds dat akkefietje met die inworp. Als je voor spelbederf rood moet geven (overigens volgens de spelregels geel) aan Padt. Wat moet je dan met Veltman doen? Levenslang schorsen of zo?
 
Sanderr
 
1
30 september 2019 om 15:01
Over selectieve verontwaardiging gesproken. Over dat geval met Veltman raakte Nederland niet uitgepraat, hoe schandalig het wel niet was. Terecht hoor want het was een hele onsportieve actie en wat mij betreft mag je rood geven voor zulke praktijken. Maar deze actie van Padt, expres je eigen schoen uit doen om tijd te rekken, dat valt gewoon in dezelfde categorie. Ernstig spelbederf, het lijkt mij dus niet meer dan normaal om hier nu evengoed schande van te spreken.
 
mentalist
 
45
30 september 2019 om 00:25
Kansloze gele kaart? Warmerdam wordt zelfs onder het ingooien nog gesommeerd om in te gooien, maar blijft bewust rekken. Gewoon oliedom als je al geel hebt. Paste wat mij betreft als prima straf voor de tendens "tijdrekken" die Groningen had ingezet.
 
Tornado72
 
1
30 september 2019 om 07:29
Kuipers is pure middelmaat zoals eigenlijk het hele scheidsrechterskorps in Nederland. Internationaal doet hij het over het algemeen prima maar in de eredivisie past hij zich gewoon aan aan het niveau.
 
Kruk56
 
7
30 september 2019 om 09:09
Ja, daarom krijgt hij ook alleen maar top wedstrijden in de CL. Omdat hij middelmaat is.ik zou zeggen, fluit zelf eens een jeugdwedstrijd op 2 of 3 niveau.
 
Tornado72
 
1
30 september 2019 om 11:45
Niet nodig hoor. Ik hoef niet zelf te fluiten om te constateren dat Kuipers een matige scheidsrechter is in de eredivisie dat bewijs levert de heer Kuipers zelf week na week. Internationaal fluit hij over het algemeen prima zoals ik al zei. Het verbaast me daarom ook dat Kuipers zo makkelijk meegaat in het niveau van de eredivisie?
 
Patroo
 
18
29 september 2019 om 23:45
Met het huidige voetbal ga je met zuivere speeltijd wedstrijden krijgen van drie uur. Er moet gewoon strengere regels worden opgesteld en nageleefd worden mbt uittrappen, uitgooien, corners etc. Gewoon binnen een x aantal seconden het spel voortzetten, anders gewoon een gele kaart.
 
Lacazette
 
5
30 september 2019 om 01:56
Kan makkelijk als je de speelduur verkort naar 2x 30 min ofzo
 
marsipulani
 
0
30 september 2019 om 17:39
Hoezo ga je wedstrijden van drie uur? Kan je dit beargumenteren? Het nut van tijdrekken verdwijnt, dus volgens mij klopt je aanname niet.
 
BenYedder
 
20
29 september 2019 om 23:46
Eens met vbasten, zuivere speeltijd zou perfect zijn. dan is de bal gewoon precies 90 minuten op het veld.
 
pro2312
 
20
30 september 2019 om 00:07
Nou 90minuten, denk dat wedstrijden dan 2.5uur gaan duren. 2x 35min zal het dan moeten worden gok ik zo. Je ziet soms statistieken van een CL pot. Bijv Barca - PSG. Dan mag je blij zijn als je de 70 minuten zuivere speeltijd haalt..
 
LinkinPark13
 
3
30 september 2019 om 04:25
Nee dankje, heb toch liever dat wedstrijden dan maar wat langer duren, en niet korter.
 
Yoda
 
3
30 september 2019 om 06:39
Ze gaan niet korter duren. Elke keer als de bal uit het spel gaat dan zet je de tijd stil. Dus gewoon zoals het nu gaat, maar het heeft geen zin meer om nog langer te doen over een ingooi of doeltrap, want de tijd staat stil. En ook niet meer dat belachelijke beeld van een scheidsrechter die meeloopt met een speler die wordt gewisseld, om hem sneller te laten lopen.de huidige wedstrijden van 90 minuten, daarin is de bal gemiddeld een 30 minuten per helft in het spel geloof ik.dus je zit gewoon net zolang voor fox / in het stadion als nu.
 
Master D
 
4
30 september 2019 om 07:39
Hoezo heeft het geen zin om lang te doen over een spelhervatting? Lekker het tempo van de wedstrijd breken, tijd nemen om op adem te komen om daarna door te gaan als de adrenaline wat gezakt is. Zelfs met zuivere speeltijd heeft dit zin en blijft het gebeuren.
 
powned_nl
 
1
30 september 2019 om 12:03
Maar je rekt geen tijd Master. Want de tijd staat stil. Lijkt me toch duidelijk dat het probleem tijdrekken hiermee is opgelost haha.
 
Lekiam
 
2
30 september 2019 om 10:21
Ik hoop het niet. Zijn er wedstrijden bij dat ik snachts om 03:00uur thuis kom. Denk ook eens aan de supporters, als je 3 uur naar een wedstrijd zit te kijken is de lol er een keer af. Gewoon consequent bestraffen, dan weet elke speler dat ie het niet meer moet doen.
 
4Ever4Ajax
 
78
29 september 2019 om 23:47
Grootste fout van Kuipers was dat hij pas na ruim een uur tijdrekken ging bestraffen met geel. Dat had hij al halverwege de 1e helft moeten doen en daarna door blijven gaan als Groningen het bleef doen. Wat mij betreft had Padt een rode kaart voor spelbederf mogen hebben voor z'n schoenen uitdoen. Dat vind ik nog echt een stukje erger en snap niet dat mensen het daar maar amper over hebben.
 
fcknudde
 
6
30 september 2019 om 07:00
Omdat je ook kan zien dat Blind op die schoen beland. Het kan heel goed zijn dat Padt daar vies gebruik van naakt maar hij kan ook beweren dat hij niet meer goed zit. Wat ook een scenario kan zien. Dat kun je toch niet zien/bewijzen via de beelden. Mee eens dat je veel sneller moet optreden. Ik pleit er ook voor om boos keeper veel sneller met geel te bestraffen. Alleen de willekeur en dat je net diegene met geel al op zak pakt zegt iedereen genoeg. Net zoals de 1ste 2 overtredingen kregen we gelijk een gele kaart. Kijk maar is terug. En hoe die Nico er de 2de helft invliegt haha echt kregen niet eens een overtreding. Over zijn natrappense beweging te zwijgen. Dat ziet hij en bestraft hij met geel! Is maar 1 straf voor....
 
leon123
 
19
30 september 2019 om 07:17
Inderdaad! Ik heb zelden een gele kaart gezien die zo veel voldoening gaf als deze. Wat een verschrikkelijke wedstrijd speelde dat Groningen zeg, bah. Ik begrijp echt wel dat een ploeg zonder kwaliteit naar de Arena komt om niet te verliezen maar de vraag is of je "valsspelen" maar goed moet keuren. Groningen begon eigenlijk al in de 17e minuut met spelbederf en als Kuipers wat beter op had gelet had de eerste helft al 7/8 minuten langer geduurd en hadden er minstens drie van Groningen geel gehad. In de tweede helft was het kommer en kwel en had Kuipers er eigenlijk gewoon 15 minuten bij moeten tellen.
 
passionforpink
 
0
30 september 2019 om 09:55
Eens dat Kuipers al veel eerder gele kaarten had mogen trekken voor spelers van Groningen. Groningen heeft in de afgelopen twee wedstrijden tegen Ajax zeker 150 minuten tijd gerekt en het is te bizar voor woorden dat Padt die daarin nadrukkelijk voorop ging in beide wedstrijden zonder kaart is doorgekomen. Of je op basis van de spelregels rood kan geven voor het uitdoen van zijn schoenen weet ik niet, maar smerig was het zeker. Die rode kaart had hij bij consequent fluiten trouwens alsnog wel kunnen krijgen, want hij had al vroeg in de wedstrijd geel verdiend en aangezien Danny Buijs ervan overtuigd was dat je geen tweede gele kaart kon krijgen voor tijdrekken, zou Padt of Warmerdam waarschijnlijk ook nog wel een tweede gele kaart hebben gekregen.
 
PeterVermeuIen
 
2
29 september 2019 om 23:47
10 minuten erbij kan maar dan kan je lekker provoceren door vertraagd spel te doen, doe maar niet. Zuivere speeltijd en dat kan maar daarin kun je ook provoceren door vertraagd spel te doen. Oplossing: op de lijn blijven staan en de ballenjongen meteen de bal geven, eenmaal aan de bal binnen 5 seconden afgeven. Dus de keeper en spelers kan niet meer de bal gaan halen, anders geel. Gewoon meteen op de juiste positie staan en wachten op de bal van ballenjongen, dan binnen 5 seconden de tijd om af te geven.
 
pro2312
 
2
30 september 2019 om 00:09
Maar zuivere speeltijd invoeren, en bewust het spel vertragen alsnog bestraffen met geel. In dat geval is het namelijk helemaal niet meer zo handig om tijd te rekken daar je enkel jezelf ermee hebt.
 
ajaxrkc33
 
21
29 september 2019 om 23:47
Als je al een paar keer gewaarschuwd bent dan kun je dit verwachten. Ieder een haar het dat Onana tijd trekt maar nu zit het Ajax mee en is het gelijk niet terecht. En Groningen was al heel de tijd bezig zelfs Padt deed mee om bewust zijn schoen uit te doen.
 
Kenada
 
30
30 september 2019 om 00:30
Maar het verschil is dat onana geen geel krijgt. Dat is het verschil.
 
passionforpink
 
2
30 september 2019 om 10:02
Als Onana geen geel krijgt, is dat geen verschil met Padt: die heeft in de afgelopen 2 wedstrijden tegen Ajax 150 minuten opzichtig tijd gerekt en nog steeds geen gele kaart ontvangen. Onana krijgt juist vrij vaak wel geel voor tijdrekken. Zeker relatief gezien. Ajax is niet vaak in de situatie om tijd te rekken. Tijdrekken doe je vooral als er een uitslag op het bord staat die je wilt en die kwetsbaar is. Als je nipt voorstaat in een lastige wedstrijd of evt gelijk staat in een wedstrijd waarin je de mindere bent. Die wedstrijden zijn bij Ajax per seizoen op één hand te tellen en meestal gaat het dan ook vooral over de slotfase, het laatste kwartier ofzo. En daarvoor krijgt hij meestal al een gele prent getoond. Padt wordt juist ten opzichte van Onana enorm gespaard terwijl het misschien wel de grootste tijdrekker is van de eredivisie.
 
-NEC-
 
38
30 september 2019 om 00:38
Bullshit en dat weet je zelf ook. Ik heb het ook al aangekaart tijdens live meepraten, het was in dit geval geen tijdrekken. Een ingooi in de eerste helft die net zo lang duurt is geen enkel probleem. Maar andere spelers hadden tijdgerekt en Warmerdam krijgt een tweede geel voor iets wat niet eens tijdrekken is. Ik snap echt niet hoe je dit goed wil praten. Objectiviteit is hier ver te zoeken. Iedereen vind het totaal belachelijk, op de Ajacieden na. Kijk gewoon eens objectief, dit is een belachelijke gele kaart.
 
zwollywood038
 
9
30 september 2019 om 07:28
Ik ben geen ajacied maar ik kan me ook best vinden in de gele kaart hoor. Probleem is hiermee alleen dat het overkomt als volstrekte willekeur en/of als een spelregel van dhr Kuipers zelf. Dit zou dan gedurende de hele wedstrijd, door elke scheidsrechter en ongeacht wie er tegen elkaar spelen geel moeten zijn.
 
Master D
 
4
30 september 2019 om 07:50
Probleem is vooral aan wie Kuipers de kaart gaf in de persoon van Warmerdam. Als hij Padt na 50 minuten geel had gegeven voor tijdrekken had niemand daar een probleem van gemaakt. Echter omdat Kuipers zo dom is om precies de grote meneer uit te hangen tegen iemand met geel op zak heb je nu discussie. Het is inderdaad willekeur. Waarom nu bij Warmerdam wel en niet de 3x ervoor bij Padt over een andere Groninger. Ik geloof er niks van dat ie bewust een 2e gele kaart gaf, maar dat hij vergeten was dat Warmerdam er al eentje had. Echter kan hij dat nooit voor de camera toegeven.
 
DeSteek77
 
0
30 september 2019 om 11:05
@-NEC- "iedereen vind het totaal belachelijk, op de Ajacieden na." Hoezo generaliseren? Ik denk dat Warmerdam onterecht een tweede gele kaart krijgt. Niet omdat het zijn tweede was, maar ik vond het tijdrekken in zijn situatie ook niet voldoende voor geel. Kuipers bezweek onder de druk van de Ajaxfans, die ongeduldig werden. Daarentegen zou je wel Padt rood (kan natuurlijk niet, maar bij wijze van) mogen geven om een voorbeeld te stellen of aangeven dat je voor zijn minuut tijdrekken drie minuten bij gaat tellen. Ik vind zoiets de meest extreme vorm van spelbederf en hij behoort daarvoor zeker met geel bestraft te worden en twee/drie minuten erbij. Dan druk je dat ook gauw de kop in. Wat ik ook denk is dat Kuipers Warmerdam niet bewust zijn tweede gele gaf, maar gewoon de eerstvolgende die tijd zou rekken (althans wanneer het publiek dat zou vinden) op de bon zou slingeren. Ik denk dat hij niet wist dat hij geel/rood ging geven, maar niet meer terug kon, iets dat je nooit kunt toegeven en dus ook niet achteraf. Ik moet daarbij zeggen dat als ik coach van Groningen was geweest, ik niet iemand liet ingooien die al geel heeft. Tot slot vind ik niet dat de rode kaart invloed had op het wedstrijdbeeld. De situatie dat Martinez door kon lopen en uit kon halen was al twee keer eerder voorgevallen en toen werd het twee keer niks. Nu maakt hij hem en heeft Kuipers het gedaan. Dat vind ik dan ook kort door de bocht, aangezien het al de hele tweede helft wachten op het doelpunt was.
 
lfc11
 
18
29 september 2019 om 23:49
Hopelijk heeft Kuipers een mooie precedent geschapen en is het, zolang er geen zuivere speeltijd is, het maar eens afgelopen met dat tijdrekken. Kan niet wachten op de scheidsrechter die een keeper (Onana waarschijnlijk dan) eraf stuurt met een tweede gele kaart voor tijdrekken.
 
Adzevedo
 
9
30 september 2019 om 00:48
Onana maakt zich vooral Europees schuldig aan tijdrekken en is bovendien misschien wel slim genoeg om met een waarschuwing met geel op zak haast te maken. Maar ik ben het met je eens dat ook Onana ermee moet stoppen, het grootste deel van de eigen achterban moet er ook weinig van hebben. Tijdrekken moet in gehele sport aangepakt worden
 
FvDdb
 
19
30 september 2019 om 00:01
Kuipers had volkomen gelijk. Het moet eens afgelopen zijn met al dat tijdrekken. Jammer dat Padt geen rode kaart kreeg voor dat opvallende gedoe met zijn voetbalschoen. een schande op de velden. Kuipers heeft het zo gedaan en jammer dat hij dus Padt niet geconstateerd heeft. Ook daar had de VAR wel naar mogen kijken alleen dat mag dan weer niet. Zuivere speeltijd zal er nooit komen of het moet van 2 x 45 min naar korter gaan. Ook zie ik bij heel wat profclubs dat ballejongens ook hun steentje bijdragen en ook daar moet iets aan gedaan worden. Ik hoop dat alle scheidsrechters het voorbeeld van Kuipers volgen dan is dat tijdrekken afgelopen en onze kepper van Ajax werkt er ook aan mee door kei hard te stellen als ik tijd kan trekken doe ik dat. Lekker sportieve gozer zeg bah bah.
 
DylanVan Eenen
 
8
30 september 2019 om 00:27
Ze liepen de hele tijd tijd te rekken.. elke manier zochten ze op om tijd te rekken.. kuipers gaf die meerdere malen aan, en gaf zelfs aan dat de volgende een kaart zou krijgen.. nou huts jammed joh.. die goal zou toch wel gevallen zijn.
 
Adzevedo
 
15
30 september 2019 om 00:43
Het was absoluut niet nodig geweest als Kuipers inderdaad eerder het collectieve spelbederf had gestraft. Als Kuipers gewoon na 40 - 50 minuten begint met kaarten uitdelen in plaats van waarschuwen stopt het vanzelf. Het te lang oprekken van het waarschuwen zorgt voor dit incident, wat gewoon niet nodig was geweest. Maar tegelijk is Warmerdam ook een aardappel eerste klas dat hij dit risico neemt met geel op zak. Je weet dat ergens de grens getrokken gaat worden en dan neem je met geel op zak dat risico om seconde te sprokkelen. Ik heb ook totaal geen medelijden met Groningen daarom, het collectief spelbederf is een vorm van onsportief gedrag en dan is dit karma. Maar Kuipers had hier echt veel en veel beter kunnen handelen, dus alle kritiek op de manier van fluiten is terecht.
 
jrndk15
 
11
30 september 2019 om 07:00
Ajax doet alsof ze wereldvreemd zijn met tijdrekken. Ik kan mij wedstrijden uit de champions league herinneren waar onana bijna minutenlang wacht met uittrappen nemen.
 
Master D
 
11
30 september 2019 om 07:46
Daar heeft hij in die wedstrijd dan ook terecht geel voor gekregen, net zoals dat Warmerdam geel kreeg voor tijdrekken. Verschil is dat Onana niet zo dom was om met geel op zak tegen een 2e kaart aan te lopen.
 
BramHouten
 
7
30 september 2019 om 07:03
Ik vind het juist een goede rode kaart. Heel groningen heeft vanaf het begin tijd lopen rekken. Nu heeft het juist impact zo'n rode kaart. Ter wierik had al naar 10 min met rood eraf gemoeten na een schandalige overtreding op ziyech, daar hoor je niemand over
 
meandmyself
 
16
30 september 2019 om 07:40
Evenals het torpederen van een Groningen speler door v.d. Beek en het natrappen van Tagliafigo.daar hoor je ook weinig over...
 
Hurpdurp
 
1
30 september 2019 om 07:47
Het is zo jammer dat al die analisten dat tijdrekken en spel bederf weer aan het goedkeuren zijn, zo leren ze er nooit wat van. Dit was gewoon een duidelijk voorbeeld. Groningen was gewaarschuwd door Kuipers dat er geel ging vallen, dan ga je toch niet meer met geel op zak rustig door? Onwijs dom. Toch hoop ik dat ze er nog wat van hebben geleerd en minder tijd gaan rekken in de toekomst.
 
Rikkinho
 
1
30 september 2019 om 07:57
Eens met Van Hooijdonk. Het hele team van Groningen was aan het tijdrekken. Bestraf het dan eerder in de wedstrijd al met geel om een statement te maken. Wachten tot de 73e minuut en dan nota bene iemand met al geel op zak bestraffen is echt belachelijk. Ik weet zeker dat als Kuipers eerder met kaarten had gewapperd wegens tijdrekken, dan had Warmerdam nooit zo lang over die ingooi gedaan.
 
lwd12
 
1
30 september 2019 om 08:00
Of elke scheidsrechter moet consequent een kaart geven. Onana is een speler die heel vaak tijd rekt maar bijna nooit een kaart krijgt. Dit is ongelooflijk voor een persoon die wij de best scheidsrechter vinden.
 
cabinessence
 
15
30 september 2019 om 08:07
Ik vind het eigenljk wel prima. Ik erger me al tijden aan clubs die minder zijn dan de tegenpartij en dan de wedstrijd maar gaan saboteren om er een 0-0 uit te slepen. En als toeschouwer weet je dan dat je bij elke spelhervatting minstens een halve minuut naar niks moet gaan kijken. Prima als dat eens aangepakt gaat worden. En had je al geel? Dan had je slimmer moeten zijn.
 
noorderling
 
1
30 september 2019 om 08:25
Wanneer krijg je geel, is 10 seconden inclusief opmerking grens dat je een paar stappen terug moet te lang?waar staat dat je buiten hoeveel seconden geel krijgt?inworp de andere kant op of tijd bijtellen dat zijn de regels.....
 
993410
 
1
30 september 2019 om 10:00
Daarbij valt er een goal uit een fraai afstandsschot waar je met zijn elfen ook niets aan had kunnen doen. Niet zo hypocriet doen en luisteren naar de uitleg .die is nl duidelijk zat en liegt er niet om.
 
Djo AMS
 
4
30 september 2019 om 08:30
Eigenlijk zeggen de meeste mensen indirect dat het wel terecht was, maar dat verwijtbaar is dat Kuipers het niet al veel eerder bestrafte. Dat is wat mij betreft ook de enige juiste conclusie. Deze gele kaart was helemaal niet belachelijk, wel was het belachelijk dat minimaal 3 andere spelers van Groningen niet eerder geel kregen voor tijdrekken (spelbederf). De gehele tijd voor deze inworp lag bijna op 30 seconden. Met dat als norm zou Groningen met 10 inworpen 5 minuten effectieve speeltijd kapen. Dan tel ik de doeltrappen (bal bij cornervlag halen), vrije trappen, zogenaamde blessures, schoen uittrappen, etc. niet eens mee. Vreemd dus die selectieve verontwaardiging bij veel mensen.
 
noorderling
 
0
30 september 2019 om 10:20
Hoe kom je erbij dat het 30 seconden was.het was naar boven afgerond 10 seconden en dan moest hij van de grens ook nog een paar stappen terug.kuipers geeft aan 4x gewaarschuwd door 4e man, is bullshit, zo hij elke 2 seconden hebben gewaarschuwd.... wel heel snel hè.kuipers wil gewoon graag weer laten zien dat hij terug is...
 
DMS
 
1
30 september 2019 om 08:49
Ik heb het niet gezien maar over het algemeen vind ik dat er veel vaker geel gegeven mag worden voor tijdrekken. En als je het dan nog niet geleerd hebt gewoon een tweede gele kaart geven. Daar moet de scheidsrechter ook vanaf minuut 1 mee beginnen. Regels zijn regels. Of ze moeten heel snel zuivere speeltijd invoeren, dan zijn we ook van die flauwekul af.
 
passionforpink
 
1
30 september 2019 om 10:19
Gele kaart was gewoon terecht. Warmerdam zat te rekken, daar staat geel op. Was zo dom om dat te doen met geel op zak en krijgt daar de rekening voor gepresenteerd.enige wat je Kuipers kan kwalijk nemen is dat hij niet al véél eerder de eerste gele kaart trok voor een Groninger, want die waren natuurlijk al een flinke tijd aan de gang. Met name Padt ging daarin wel heel ver en het is een wonder dat hij in de laatste twee wedstrijden tegen Ajax niet een gele kaart heeft gekregen daarvoor. Dan gaan mensen er makkelijk vanuit dat als Kuipers geel had gegeven, de rest vervolgens slim genoeg was om maar op te schieten, maar daar geloof ik weinig van. Danny Buijs had ze duidelijk geïnstrueerd tijd te rekken en hij dacht dat je geen tweede geel kon krijgen voor tijdrekken. Denk dus dat dan alsnog Warmerdam (of Padt) eraf was gegaan met een tweede gele kaart. Alleen had je dan nog iets méér gerechtigheid gehad en zou het iets minder willekeurig aanvoelen. Want nu voelt het wel een beetje alsof Kuipers zo lang de irritatie door het oneindige tijdrekken heeft opgespaard dat hij misschien wel expres koos voor een speler die al geel had om het Groningen te laten voelen. Had hij gewoon halverwege de eerste gele kaart getrokken en daar consequent mee door ging voor iedere situatie, dan voelde dat iets minder als afreageren van het eigen falen om het af te straffen.
 
Frans77
 
0
30 september 2019 om 11:30
Valt mee dat je je "150 minuten" nu niet gebruikt. Je hebt het al 2 keer eerder gebruikt zonder dat er een reactie op kwam, balen zeg! On; Je zegt, "enige wat je kuipers kwalijk kunt nemen is dat hij niet veel eerder de eerste gele kaart heeft getrokken". Precies dat ben ik het mee eens. Alleen vind ik niet dat dat een klein dingetje is. Hoezo wacht je 70 minuten met een kaart trekken voor tijdrekken? En waarom geef je na 70 minuten alles toe gelaten te hebben, een gele kaart aan precies die speler die al geel heeft? Dus van de 11 mensen die al 70 miNuten tijd aan het rekken waren, geef je precies die jongen geel, die al geel heeft? En dat omdat hij er 10 seconden over deed om de bal in te gooien, en dat is inclusief het terug roepen door de grensrechter. Dus die jongen zal zo'n 6 seconden de tijd hebben genomen, om het juiste poppetje uit te kiezen, waarnaar hij de bal wil gooien. Hoe kun je dan nog beweren dat deze beslissing terecht is?? Het is te gek voor woorden, en ik weet zeker dat heel veel ajacieden dit eigenlijk ook vinden! Maar al zou het bij mijn club gebeuren, zou ik er ook blij mee zijn en zeggen dat het terrecht is. Maar het is natuurlijk gewoon schande wat hier gebeurt is. Ik vraag me ook af, of dit ooit eerder gebeurt is op de europese velden. Dus dat de enigste speler met al geel op zak, zijn tweede gele kaart krijgt door 6 seconden (10 inclusief terugroepen grensrechter) te doen over een inworp. Ik ben benieuwd! Maar ik denk, dat we een uniek moment hebben mee gemaakt met zijn alle!!
 
passionforpink
 
0
1 oktober 2019 om 14:07
Blijkbaar hou je me flink in de gaten, knap hoor. Maar wat ik raar vind is dat Groningers zich nu massaal bekocht voelen dat ze zo'n 70 minuten zijn gematst door geen kaart te krijgen voordat de eerste zijn terechte kaart kreeg. Een beetje de wereld op zijn kop. Had Kuipers vanaf het begin kaarten uitgedeeld dan had Groningen alsnog niet met 11 man de wedstrijd uitgespeeld want de coach waande toch juist de speler met geel onkwetsbaar "omdat er nooit een twee gele kaart voor tijdrekken wordt gegeven". Totdat het wel gebeurt natuurlijk. Jij trekt leuk de seconden van het terugroepen door de grensrechter van de tijd af maar Warmerdam smokkelt die meters expres. Enerzijds voor terreinwinst en anders teruggeroepen worden is een nog belangrijkere tijdswinst. Groningen heeft gewoon de hele wedstrijd tijd gerekt en is daar, hoewel te laat, uiteindelijk voor bestraft. Get over it