Studio Voetbal onthult ijzingwekkend citaat tijdens personeelsgesprek Ajax
Maandag, 14 februari 2022 om 18:45

Tijdens een personeelsbijeenkomst van Ajax heeft commercieel directeur Menno Geelen aangegeven dat 'de grens niet eens meer in zicht was' bij het gedrag van Marc Overmars. Naar aanleiding van het nieuws over grensoverschrijdend gedrag kon het personeel van Ajax woensdag vragen stellen tijdens een bijeenkomst. Studio Voetbal heeft van aanwezigen gehoord wat Geelen zei bij de bijeenkomst.

Een van de personeelsleden vroeg tijdens de bijeenkomst of de directie 'keihard bewijs' had voor de daden van Overmars, zo vertelt presentator Sjoerd van Ramshorst. "Daarop antwoordde commercieel directeur Menno Geelen dat Overmars niet alleen een grens was overgegaan, maar dat de grens niet eens meer in zicht was. Dat hebben wij vandaag bevestigd gekregen van meerdere personeelsleden die bij die meeting aanwezig waren", aldus Van Ramshorst.

Arno Vermeulen, commentator van de NOS, vindt dat de quote wijst op ernstig gedrag. "Dit zegt dat we nog steeds niet het naadje van de kous weten over wat zich heeft afgespeeld. Het is een indicatie dat het onze fantasie misschien te buiten gaat. Dat het heel, heel ernstig is. Dan is het schokkend om te beseffen dat Overmars dat niet begreep en anderen hem duidelijk moesten maken dat hij een grens had overschreden. Hij stond geen halve meter buitenspel, maar meters."

Marjan Olfers, hoogleraar sport en recht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, denkt te weten dat Overmars meer heeft gedaan dan 'een paar foto's sturen'. Eerder meldde Het Parool al dat Overmars wordt verdacht van 'stalkingachtig gedrag'. "Hij heeft echt niet alleen een paar foto's gestuurd. Ik weet, laat ik het hier gewoon zeggen, dat er echt sprake is van zwaar grensoverschrijdend gedrag", zegt Olfers. "Natuurlijk, één foto sturen is er één te veel, maar ik kan ook zeggen dat veel vrouwen in de regel niet meteen van de rel zijn door één foto. Er is echt wel meer gebeurd. Dat kun je lezen in het verhaal in de NRC, maar ik heb ook contacten binnen Ajax. Ik heb daardoor wat meer informatie dan anderen hebben. Daar kan ik niets meer over vertellen, want mijn werk is ook dat mensen zich veilig moeten voelen bij mij."

Meer nieuws
   
08:47
08:47
Oosting zet deur voor toptarget Twente wagenwijd open: 'Als zo'n speler...'
2
   
08:26
08:26
'Ajax bracht bezoek aan talentvolle trainer; ook Europese topclubs met interesse
4
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
24
   
23:45
23:45
'Wij moesten, voordat we lekker konden zuipen, eerst nog even voetballen'
10
   
23:19
23:19
Leicester City kan promotie naar Premier League niet ontgaan na verlies Leeds
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (71)

 
FCB_Catalunya
 
110
14 februari 2022 om 00:15
Die Olfers, wat een held op sokken zeg. Hij ‘weet meer’ en doet vervolgens enorm interessant zonder iets weg te geven. Zullen we gewoon wachten tot er een volledig rapport naar buiten komt? Het lijkt me wel duidelijk dat hier iets meer aan de hand is dan een fotootje. We kopen niks voor wat Arno Vermeulen of Olfers denkt of denkt te weten, alle feiten moeten boven tafel en de ernst van de zaak is duidelijk.
 
myvision
 
158
14 februari 2022 om 00:29
*heldin op sokken, Olfers is een zij. Een zij met heel veel oud zeer. Ze is de afgelopen week vaker over Ajax in welk programma dan ook geweest, dan de afgelopen 10 jaar. Ze ruikt bloed, weet meer, maar wilt niets zeggen als ze podium krijgt. Dat is een kleine.
 
Egghead
 
86
14 februari 2022 om 01:28
Bedankt voor de waarschuwing. Hoef ik studio voetbal niet terug te kijken. Gadverdamme Olfers in de uitzending. Iemand die de arena uitgejaagd is kan nooit objectief zijn.
 
onelovechris
 
37
14 februari 2022 om 07:18
Inderdaad. Vind het heel bijzonder dat ze overal wordt uitgenodigd terwijl ze bij de club van ten have hoorde. En dus ws ook rancuneus is op de huidige directie. Los dat overmars terecht is ontslagen.
 
SpeedyAFC
 
30
14 februari 2022 om 09:34
Klopt als een bus, zij zat bij Ajax in de RvC toen de revolutie van Cruyff plaats vond. Zij moest daarna opstappen en toen kregen we mensen zoals Overmars en vd Sar. Het is duidelijk dat er bij haar nog veel oud zeer zit.
 
Giannini
 
11
14 februari 2022 om 14:58
Klopt helemaal, die Arno Vermeulen is de baas bij NOS sport en kruipt van verheerlijking voor die vrouw, die zelf duidelijk vol rancune zit. Heb de uitzending zitten kijken, maar los van het feit dat het allemaal mosterd na de maaltijd was, was de objectiviteit ver te zoeken. En het vervelende is dat ook niemand er wat van durft te zeggen, bang om weggezet te worden als ongevoelige sexist. Echt super slechte ‘journalistiek’
 
Biggles
 
10
14 februari 2022 om 15:55
Waarom moet ze objectief zijn? Ben jij objectief als er bekenden of vrienden lastiggevallen worden? Nee, absoluut niet. En trouwens ben je nu ook niet objectief indeze. Maar dat geeft niets. Is begrijpelijk.
 
magikhetwete
 
14
14 februari 2022 om 16:06
Elke jurist zou moeten weten dat je de schijn van belangenverstrengeling altijd moet mijden. Dat zij dus daar gaat zit maakt haar incompetent als hoogleraar. Dat is nog het allerergste, ze had daar nooit mogen zitten en zeker niet over dit onderwerp moeten praten. Het bewijs is in de comments hierboven geleverd, mensen denken dat er belangenverstrengeling is en dat had ze kunnen en moeten weten.
 
Biggles
 
5
14 februari 2022 om 16:17
Goh. Ik zie regelmatig juristen verschijnen in talkshows. Die ook daar belang bij hebben. Zijn die juristen niet op de hoogte van jouw mening?
 
Kyle66
 
8
14 februari 2022 om 16:40
Zie je echt niet het verschil tussen een jurist of advocaat die er zit vanwege een cliënt en een jurist met rancune?
 
Biggles
 
7
14 februari 2022 om 16:58
Ik zie hier vele onzin reacties op haar. Dat ze niet objectief is. Dat is hier bijna ook niemand. Dus om haar daar nu van te beschuldigen is onzin. Verder mag ze zelf weten of ze verschijnt in welke media dan ook. Dat doen wij hier ook. We geven onze mening. Zij heeft bekenden/ vrienden binnen ajax. Dat er hier zijn die de boodschapper monddood willen maken is bespottelijk.
 
 
2
14 februari 2022 om 19:46
Je mening verkondigen op een voetbalsite waar je anoniem bent of op tv voor honderduizenden kijkers daar zit nogal in verschil in?
 
Formus
 
56
14 februari 2022 om 00:32
Olfers is wel een 'zij' die echt wel korte lijntjes heeft bij Ajax, omdat ze er gewerkt heeft. Dus begrijp je opmerking niet, zeker ook omdat zij allicht vertrouwenspersoon is (zeker vanuit professie).
 
HakimZiyach22
 
78
14 februari 2022 om 00:36
10 jaar geleden had ze korte lijntjes ja. Hoeveel is daar nu van over? Ik denk dat een van die lijntjes allang iets had gemeld aan een krant ipv deze mevrouw. En zij heeft zelf ook baat bij allerlei commotie rondom de club. Duidelijk iemand met rancune die aan tafel zat.
 
Adzevedo
 
56
14 februari 2022 om 01:22
@formus - Dat is wel ruim 10 jaar geleden hé, voor een korte periode, in de Rvc, waarmee de afstand tot de werkvloer groot was. Maar wel goed dat we het nog even aanhalen : Olfers is een van die club commissarissen die het veld moest ruimen tijdens de fluwelen revolutie. Overmars en Van der Sar kwamen uit het andere kamp. Daar zit nog wel wat oud zeer.
 
wolterx
 
34
14 februari 2022 om 08:29
Nog leuke aanvulling; Olfers was 1 van de 4 commissarissen die door gerechtshof van Amsterdam op vingers is getikt toen ze de 5e commissaris, Cruyff, buitenspel hadden gezet en Van Gaal directeur probeerde te maken. Die rechtzaak hebben ze toen verloren tov kamp Cruyff en 15 jeugdtrainers. Toen was het voor haar ook snel klaar. Zonder iets af te doen aan haar expertise, Ajax is denk ik niet een topic waar ze objectief in kan staan als voormalig commissaris die aan andere kant van de streep stond toen doorgepakt werd.
 
SpeedyAFC
 
9
14 februari 2022 om 09:36
Ze heeft er niet alleen zeer kort gewerkt als commersaris, ze is er heel snel uitgewerkt nadat de rechter een RvC beslissing van haar onrechtmatig noemde. Was ten tijde van de revolutie van Cruyff, toen mensen als Jong, Bergkamp en overmars binnengehaald werden.
 
Vernon
 
5
14 februari 2022 om 10:00
Ik vind het heel dubbel allemaal. Enerzijds is zij natuurlijk met mot weg gegaan en kan ze niet objectief zijn. Anderzijds geloof ik die contacten best, en klopt haar statement dat ze geen details mag geven. Het zou dus ook zomaar allebei waar kunnen zijn; niet objectief, maar wel daadwerkelijk in bezit van belastende informatie.
 
Biggles
 
17
14 februari 2022 om 13:43
Olfers nu aanvallen? Wat goedkoop van jullie. Kom op. Terug naar de focus! En die ligt bij Ajax.
 
siepie
 
2
14 februari 2022 om 18:44
Van alle juristen is zij nou met eentje met een verleden bij Ajax en een hoop wrok. Zij moest vertrekken toen overmars en Vd juist werden binnengehaald. Ik vind dat de onderste steen boven moet komen, maar juist iemand die niet objectief erin staat, zoals Olfers, doet de zaak meer slecht dan goed.
 
myvision
 
147
14 februari 2022 om 00:19
Ik heb me kapot zitten ergeren aan Olfers. Je kan niet eerst de Algemeen Directeur aanvallen omdat hij zich te lang stil heeft gehouden als je vervolgens zelf niets wil zeggen, maar wel interessant gaat zitten doen en zegt meer te weten. Grote woorden, gericht op het beschadigen van mensen en weinig nuance. Als je eerst zegt "ik weet, laat ik het hier gewoon zeggen, dat er echt sprake is van zwaar grensoverschrijdend gedrag" en vervolgens "ik heb ook contacten binnen Ajax. Ik heb daardoor wat meer informatie dan anderen hebben. Daar kan ik niets meer over vertellen, want mijn werk is ook dat mensen zich veilig moeten voelen bij mij." - zeg dan dan gewoon ook helemaal niks. Je houdt het probleem in stand. Trek je smoel open, zeg wat je weet, want nu gaan mensen weer verder speculeren.
 
007
 
71
14 februari 2022 om 00:25
Olfers zat daar niet zomaar. Die heeft volgens mij nog een appeltje te schillen met wat mensen binnen de club. We weten dat Ajax altijd een wespennest was. Toen ik zag dat ze al tien jaar weg was bij de club wist ik genoeg.
 
Adzevedo
 
42
14 februari 2022 om 01:28
Ze zat een jaartje in de Rvc, die op afstand van de werkvoer opereerde en dat was voor dat Overmars en Van der Sar aan slag waren gegaan. Een Rvc die ons overigens vreselijk veel ellende heeft veroorzaakt destijds. Mijn inschatting is dat ze vrij weinig inside informatie krijgt maar hier wel een beetje sier loopt te maken. En ja, je kan je bron niet prijs geven en niemand zal je ter verantwoording roepen als blijkt dat het hier bij zal blijven. Of je komt met nieuwe concrete informatie of blijft bij het beschouwen van de feiten die er nu liggen. Maar niet met vage beschuldigingen komen zonder enige onderbouwing. Dat doet de discussie geen goed.
 
mayarood
 
12
14 februari 2022 om 11:56
Het is wel zo dat ze onderzoek doet naar misbruik in de sport zoals bijvoorbeeld bij de turnsters. Maar zij was ook de bobo van Ajax die openlijk Real Madrid shirts voor haar kinderen kocht toen Ajax daartegen moest spelen wat ik ook al niet vond kloppen, want je geeft daarmee een rare boodschap af. Ook was ze betrokken bij de actie waarbij tegen de zin van Johan Cruijff Louis van Gaal zou worden aangetrokken... Daarkwam een rechtszaak van...
 
La Bombonera
 
45
14 februari 2022 om 01:42
Zo`n Olfers zit daar vooral heel belangrijk te doen over de rug van anderen maar echt man en paard noemen, ho maar. Als je daar dan gaat zitten noem dan ook gewoon namen en benoem ook gewoon wat er gaande is. Maar nee ze zat vooral heel interessant te doen, maar het was gewoon een hoop gezever in de ruimte. Als ze daar niet was aangeschoven hadden we nog steeds hetzelfde geweten als nu, ze was een uur aan het woord en had 0 toegevoegde waarde
 
Rochus
 
8
14 februari 2022 om 08:07
Je kunt het haar niet kwalijk nemen, zij gaat gretig in op de uitnodiging om met haar smoelwerk op tv te komen. De aanwezige zogenaamde journalisten / presentatoren die moeten zich schamen. Die moeten aangeven dat je niet zo maar iemand kunt besmeuren zonder met bewijs te komen. Maar ook die spinnen hier garen bij. Ze kan namelijk rustig aangeven wat de misstanden zijn, zonder haar bron te noemen. Het waren minimaal 11 vrouwen, maar als ik alles goed heb gelezen ws het op de hele werkvloer een giftige situatie. Dan is het eenvoudig om uit het boekje te klappen zonder je bron prijs te geven. Ik ben inmiddels gestopt om naar deze onzin programma's te kijken. Er is een enorme devaluatie gaande aangaande termen. En dat is jammer, want de echte misstanden sneeuwen daardoor onder.
 
sportweek86
 
69
14 februari 2022 om 00:23
Dat deze problemen aangepakt moeten worden, daar is iedereen het wel mee eens denk ik. Helaas kwam de verborgen agenda waar ik al bang voor was naar boven. En dat is simpelweg dat ze het liefst een quotem zouden zien om zogezegd in dit geval de macho cultuur te doorbreken. Wat een verrassing.... ik weet uit ervaring dat onder de stratenmakers en metselaars ook een enorme macho cultuur heerst. Waarom hoor ik nooit dat daar met quotems gewerkt moet worden? Ik krijg een het gevoel dat gelijkwaardigheid/gelijke kansen niet het streven is, maar dat ze gewoonweg voorgetrokken willen worden.
 
Kakadu
 
9
14 februari 2022 om 08:23
Waarom je dat nooit hoort? Dat weet je zelf wel, maar het is leuker om ongenuanceerd een scheve vergelijking te maken die lijkt op een gevatte slimme vergelijking. Maar ik zal het voor je beantwoorden: het gaat bij die quota om dat er bij de lagen waar invloed kan worden uitgeoefend, dus management en andere belangrijke posities, meer vrouwen zijn. Omdat anders de hele wereld door mannen wordt geleid. En tsja, daar horen stratenmakers niet bij. En kappers, en schoonmakers, etc ook niet.
 
sportweek86
 
0
14 februari 2022 om 20:16
En dat was in Noorwegen waar dat al jaren geleden is ingevoerd zon succes? En wat hoopten ze dat het gevolg was van het feit dat er meer vrouwen op invloedrijke functies zaten? Ik kan nergens een uitgebreid onderzoek vinden die een breed spectrum aan factoren behandeld waar de toepassing van quotums word gerechtvaardigd. als bijv, 1 procent van alle mannen en 0.5 van alle vrouwen in ons land de competenties en ambities hebben om de politiek in te gaan. Vind jij het dan eerlijk om een 50/50 quotum aan te houden? Ik neem aan dat naar dit soort zaken toch onderzoek is gedaan? Edit: en bovendien benoemde olfers niet eens dat het om managementfuncties ging, maar dat de 25 procent bij ajax nog te weinig is.
 
 
1
14 februari 2022 om 20:47
Volledige gelijkheid in alles is natuurlijk het ideaal. Probleem is dat niet iedereen vanaf een gelijk punt vertrekt, daarom geef je de mensen die het de afgelopen paar duizend jaar minder makkelijk hadden nu een zetje om het eerst zo gelijk te trekken en uiteindelijk los te kunnen laten.
 
sportweek86
 
0
14 februari 2022 om 21:50
Er zal nooit gelijkheid zijn, voor niemand niet. We groeien niet allemaal op met perfecte ouders bijv. En die hebben in je jeugd een gigantische invloed op de rest van jouw leven. Vind jij dat vrouwen in Nederland zo achtergesteld worden dan? Ik denk dat op sommige gebieden vrouwen soms iets benadeeld worden, en op andere gebieden mannen.
 
HakimZiyach22
 
53
14 februari 2022 om 00:24
Die Olfers, ik kreeg er rillingen van. Wat een heks. Die heeft dus bijna in de RVC gezeten, gelukkig stak Cruijff daar een stokje voor, een vd vele dingen die hij goed heeft gedaan. Hele domme keuze van de NOS om haar uit te nodigen, zit vol met rancune en gaat volledig de feiten voorbij. Allerlei onbevestigde rotzooi wat ze eruit gooit, ze is al 10 jaar geleden eruit gezet door Ajax. Tenenkrommende uitzending.
 
007
 
20
14 februari 2022 om 00:30
Is geen domme keuze, maar waarschijnlijk heel bewust gedaan om het vuurtje wat aan te wakkeren. We weten na een week nog bijna niks, maar iedereen weet precies wat Overmars heeft gedaan. Zou slim zijn om gewoon te wachten met conclusies trekken, maar er zijn nou eenmaal kapers op de kust die ook hun agenda hebben. Ajax is nou eenmaal de grootste club in Nederland en de grootste bomen vangen het meeste wind...
 
HakimZiyach22
 
41
14 februari 2022 om 00:34
Gewoon bezopen dat er weer eentje de ‘ik weet heel veel, maar ik mag niks zeggen’ tactiek toepast. Daar maak je het probleem alleen maar erger mee. En het begon steeds meer richting karaktermoord te gaan, van een objectieve uitzending was absoluut geen sprake. Op de publieke omroep kan dat echt niet.
 
FR-RKC
 
10
14 februari 2022 om 06:36
Ik verbaas me echt hoe de meeste ajacieden hier reageren op de gebeurtenissen. Er wordt net gedaan ofdat dit nu nieuws is puur omdat het Ajax is. Heracles gemist met Vloet?
 
ninjakai
 
23
14 februari 2022 om 06:53
Heracles met vloed was een stuk minder in het nieuws en vooral een stuk minder speculatie. Dit heeft een heel hoog het kan niet anders dan gehalte. Als dat vervolgens ook nog van iemand afkomstig is die eruit gewerkt is omdat ze totaal ongeschikt was en Overmars en van de Sar een van de gezichten zijn geweest van de golf die haar eruit hebben gewerkt dan oké. Maar laten we het anders ff concreet maken, hoeveel aandacht was er voor de zaak Vloet in vergelijking met de zaak Promes, Labyad en Overmars. Sterker nog voor wie was er meer aandacht Kluivert of Vloet. En bedenk dan nog eens goed bij jezelf waar nu precies wat gebeurd is. Ik verbaas me totaal niet hoe de meeste Ajacieden reageren omdat ze de speculatie zat zijn en feiten willen. Iemand die zegt ik weet veel meer, maar ga hier niets over zeggen want dan ga ik mensen beschadigen, weet waarschijnlijk niets. Bij veel meer weten kun je best concreet worden zonder namen te noemen of al te diep in details te treden. Dat is namelijk ook de veel gehoorde zin als mensen echt meer weten. Ik treed niet in detaille, maar je moet denken aan zaken als. Niet het moet meer zijn, vrouwen zijn namelijk niet helemaal in de war van een paar foto's......
 
Zytto34
 
27
14 februari 2022 om 07:30
fr-rkc, volgens mij zijn er zondag meer artikelen verschenen over Overmars op voetbalzone dan vloet de afgelopen 3 maanden. De een heeft een dickpic verzonden en de ander dronken een kind doodgereden. Nu mag jezelf bepalen wat je erger vindt, maar ik vind dat er wel buitenproportioneel veel aandacht voor Overmars is. Jeroen Rietbergen en Mick Van Wely die soort gelijke vergrijpen hadden komen weg met een berisping en het feit dat ze in therapie gaan. Ajax gooit hem eruit. Toch is er meer kritiek op het handelen van Ajax dan The Voice en De Telegraaf bij mekaar.
 
Arnino
 
5
14 februari 2022 om 08:56
@zytto34, Je laatste zin is dat er meer kritiek op Ajax is dan de voice en de telegraaf bij elkaar. 3x raden hoe dat komt? Door de sterke optredens van de Algemeen directeur. Waar bij the Voice, de directeur direct met een interview komt, dan een oprecht interview doet waar geen mediatrainer tussen is gekomen, stottert de direct van Ajax, na een week van stilte maar wat van zich af..
 
 
8
14 februari 2022 om 09:45
Ik juich de oproep om minder Ajaxgerelateerde artikelen op VZ te plaatsen volledig toe, maar mag dat dan gewoon met alles? Voortaan net zoveel diepte-interviews met Heraclesspelers en ik wil ook weten hoe de oud doelman van Heracles het in de competitie van Kirgizië doet. Als we de formule voor nieuwswaarde dan toch overboord gooien doe het dan goed.
 
 
3
14 februari 2022 om 08:59
Het blijft wel mooi dat alles wat de bronnen zeggen onbevestigde rotzooi is, en alles wat ajax / van de sar zegt waarheid is. Was het ook ajax niet dat bevestigde dat er een uitzondering voor het vervoer van corona patiënten was. Was dit niet 1 grote leugen ?
 
real8madrid
 
31
14 februari 2022 om 00:26
"dit zegt dat we nog steeds niet het naadje van de kous weten over wat zich heeft afgespeeld. Het is een indicatie dat het onze fantasie misschien te buiten gaat" Wat een malloot. Alsof het versturen van dickpics naar meerdere vrouwen niet voldoende is om een beschrijving als die van Geelen te rechtvaardigen. Door het sensationele lulletje uit te hangen zegt ie indirect ook nog eens dat de daden van Overmars waar wij van op de hoogte zijn niet eens zo heel erg zijn. maar ik heb ook contacten binnen Ajax. Ik heb daardoor wat meer informatie dan anderen hebben. Daar kan ik niets meer over vertellen, want mijn werk is ook dat mensen zich veilig moeten voelen bij mij." Hahaah wat een troela. Alsof die bronnen zich minder veilig zouden voelen als je zegt wat je specifiek gehoord hebt ipv enkel te zeggen dat je wat gehoord hebt en het erg is. Die staat gewoon wat te liegen om interessant te zijn. Sneu hoe zielig de media altijd met zulke dingen omgaat.
 
007
 
22
14 februari 2022 om 00:34
Het media circus ruikt bloed en wil niet wachten tot we alle antwoorden krijgen. Wat Olfers allemaal verteld kan mij niet boeien aangezien ze waarschijnlijk zelf nog een appeltje te schillen heeft met mensen binnen Ajax. Heel tactvol om dan met verhalen te komen die misschien zelf uit haar duim zijn gezogen. Als je roept dat er vuur is zeg je ook waar...Een trieste uitzending van Studio Voetbal die vooral gebaseerd was op stemmingmakerij en het bashen van o.a v.d Sar.
 
blaugrana11
 
30
14 februari 2022 om 01:37
Karaktermoord proberen te plegen op nationale televisie… ik wist echt niet wat ik zag. Zonder met feiten te komen dit soort uitspraken doen. En waarom valt iedereen er nu pas over dat van de sar niet heel handig is voor de camera? Hij zei overigens zinnige dingen door de regels door hoor. En die olfers, wat een eng wijf zeg. Was nog een beetje rancuneus richting ajax omdat ze er destijds uitgekieperd is door cruijf, aangezein ze onderdeel was van de meest dramatische rvc’s ooit bij ajax.
 
HakimZiyach22
 
11
14 februari 2022 om 02:22
Niet alleen die Olfers was eng, ik was de rol van die Arno Vermeulen helemaal vergeten. Ook hij was betrokken in het machtspelletje tussen Cruijff en de club van Olfers/ten Have. Die heeft al helemaal boter op z'n hoofd. Hij ging ook alle kanten op. De enige objectieve was die gozer van VI, en de ex-voetballers zaten er voor spek en bonen bij. Mensen met rancune moet je nooit op tv laten als je een kwalitatief hoogstaande uitzending wil maken. Dit was veel meer een RTL tactiek, kijkcijfertjes en meer niet.
 
blaugrana11
 
4
14 februari 2022 om 02:59
Klopt. Freek Jansen bedoel je. Dat is een goeie journalist die zelden rare dingen uitkraamt en gewoon bij de feiten blijft. Arno is ook hoogstirritant idd. Die man kent geen enkele nuance en probeert elke uitzending weer iedereen uit te leggen hoe de wereld in elkaar zit..
 
Sir Paul
 
37
14 februari 2022 om 03:37
Nou heeft Olfers het gedaan.. Het begint bij Marc Overmars. Don t shoot the messenger. Overmars is een vies ventje gebleken. Sommigen willen wel erg graag de focus verleggen.
 
ninjakai
 
15
14 februari 2022 om 07:16
Olfers is niet de messenger. Wel bij de feiten blijven die gedupeerde zijn de messenger, zijn ook totaal niet aangepakt. Sterker nog worden zelfs nu niet aangepakt terwijl er wel een paar vragen zijn. Nee alles wat Ajax zegt of doet wordt aangegrepen om verder te bashen. Optreden van van de Sar schandalig slecht, de inhoud doen we verder niets mee, want dat zou wel eens vragen voor de andere kant opleveren. Oh de grens ver voorbij, dat is veel meer dan een paar foto's, daar kunnen vrouwen echt wel tegen. Dat dit het meest en eigenlik enige concrete voorbeeld was waar mee gekomen is tot nu toe, doen we niets mee er moet meer zijn. Zal wel stalkerig gedrag zijn geweest. Zijn toch echt vragen voor de andere kant. Een foto is namelijk ver de grens voorbij als je grens ligt bij een opmerking die op 2 manieren geïnterpreteerd kan worden. De grens ver voorbij is een kwalificatie. Waar niemand het ovet heeft en minstens net zo belangrijk, is de vraag. Is er wel bewijs, die vraag wordt niet gesteld in de rotte ajax cultuur waar Overmars kon gedeien. Het was toch een feit van algemene bekendheid, toch? Ik voel langzaam weer een vraag voor de andere kant opkomen. Sterker nog vergelijk het gedegen onderzoek van Boos eens met dit van de NRC en haal nu al de aannames weg op basis waarvan jij denkt dat het een goed onderzoek is geweest en baseer je dan alleen op de onderzoekshandingen waar je van weet. Mijn oprechte angst is namelijk niet dat er een veel grotere beerput bij Ajax open gaat. Wat fout is, is fout en daar moet je keihard tegen optreden. Ik ben ook niet pro Ajax in dit verhaal, maar vooral objectief wie zegt wat en waar op gebaseerd. De angst die bij mij ontstaat is dat er dadelijk een onafhankelijk onderzoek is geweest, dat er niet meer blijkt te zijn dan de beruchte foto's en wat appjes, waarbij de rest is aangedikt of zo geïnterpreteerd door de gedupeerden en wat betekend dit dan voor de volgende groep vrouwen, waar dan ook meer aan de hand is dan alleen appjes. Krijgen die het voordeel van de twijfel of krijgen die een lading wantrouwen over zich heen. Ik hoop echt dat het NRC gedegen onderzoek heeft gedaan, waarbij de wens de vader is van de gedachte. Want de aanwijzingen lijken steeds meer iets anders aan te wijzen. Ajax is echt niet hermetisch afgesloten getuige de nieuwe zaken die naar buiten komen. Alleen blijven nieuwe feiten, nieuwe gedupeerde of anderen uit. Ook na een week waar de media er vol boven opgesprongen is van alle kanten.
 
 
5
14 februari 2022 om 08:39
Ik snap ook niet dat ze de slachtoffers niet veel harder aanpakken. Lijkt me de beste oplossing.
 
mayarood
 
3
14 februari 2022 om 12:05
Een punt is ook dat de NRC zelf actief vrouwen benaderd heeft die niet meer voor Ajax werken. Ook daar kan oud zeer zitten.
 
MSN10
 
9
14 februari 2022 om 06:16
Weet je dese hele show elke dag 24-7 en niemand die het heeft over de vrouw van overmars. Hoe zou je je voelen als vrouw zijnde op dit moment. Die arme vrouw durft amper na buiten en schaamt zich kapot en als ze na buiten gaat dan voelt het alsof alle ogen op haar gericht staan. Mensen denken nooit na pas later. Ik zelf vind als je getrouwd ben dan kies je ervoor om met iemand te zijn dus vergeet andere vrouwen en respecteer ze. Ik ben zelf vader van 3 kids en weet wat ik zeg. Ik zou echt uit de grond van m’n hart willen dat alle nieuws over overmars zou stoppen alleen voor z’n vrouw en kids maar ja dat zal nog een tijd duren
 
toss
 
5
14 februari 2022 om 08:42
Helemaal met je eens. De Overmars show is begonnen. Wat een sensatie. Iedereen wil alles weten en velen likken hun vingers af bii het volgende bericht. Ik zou zeggen focus op je eigen leven, dit is allemaal geroddel en sensatie en daarmee afleiding voor zaken die er echt toe doen. Zolang we iemand als zondebok hebben en aan de schandpaal te nagelen blijven anderen buiten schot (bijv. de overheid die massaal adviezen rivm en omt heeft genegeerd, dat veeeel meer mensen raakt en dupeert. Wat een nepwereld. Dit is zooo fout, en zoveel mensen die onbewust meedoen. Ik wens Chantal en de kinderen veel kracht en dat het maar snel ophoudt. Ja zelfs Overmars wens ik sterkte in dit mediacircus en dat hij maar tot inzicht mag komen betreft begane fouten.
 
Moridin
 
2
14 februari 2022 om 07:22
Ik heb het niet gezien, maar als ik het artikel lees denk ik: Ga daar dan niet zitten. Van alles suggereren en daarna niets willen/mogen zeggen. Zal best, maar wat doe je daar dan?
 
marton3103
 
2
14 februari 2022 om 07:27
Dit zegt mij niks over de mate van ernstigheid van zijn daden. Overdreven reacties, bah. Dit zegt mij alleen dat Overmars gewoon deed waar hij zin in had en geen rekening hield met enige grenzen.
 
 
10
14 februari 2022 om 08:38
Hahaha ik ken ook zo iemand die dan binnenkomt met, godverdikkie ik heb nu toch iets meegemaakt joh! Oh wat dan? Ja kan ik niet zeggen. Er is een speciale plek in de hel voor dit soort mensen. Naast de mensen die bedenken dat je een schaar moet verpakken in een verpakking die je alleen open krijgt met een schaar.
 
mayarood
 
3
14 februari 2022 om 12:12
Ik heb zelf op mijn werk meegemaakt dat een collega van mij, die een andere functie kreeg, werd gestalkt door haar leidinggevende. De man was ook een sociaal zwak iemand. Mijn collega was opeens langdurig ziek, maar toen ze weer begon met werken ben ik bij haar langs geweest om haar te vragen hoe het met haar ging. Toen hoorde ik pas hoe ziekmakend ze gestalkd werd, waarbij hij haar opzocht als ze alleen op de werkvloer was, haar e-mailde en haar dagelijks opbelde, ook thuis. Uiteindelijk is ze vertrokken en bleef hij zijn werk houden, want de directie heeft hem gesteund. Uiteindelijk is hij later op staande voet ontslagen, waarvoor weet ik niet... Ajax heeft Overmars toch wel weggestuurd....
 
RedBaron
 
4
14 februari 2022 om 12:31
Het heeft mijn aandacht al verloren deze hele affaire. Ik hoor al dagen niets nieuws. Overmars is schijnbaar (ver) over de grens gegaan en is daarvoor uit zijn functie ontheven. Alle media zijn op zoek naar meer geruchtmakende details waar ze voorlopig weer over kunnen schrijven maar die zijn er schijnbaar vooralsnog niet want het is steeds een herhaling van zetten. Allemaal vage van horen zeggen zonder enige vorm van bewijs. Verder zien we steeds die rancuneuze mevrouw Olfers die een persoonlijke frustratie en vete probeert uit te vechten onder de vlag van onafhankelijke deskundige. En nu gaat het er over dat Van der Sar geen representatieve algemeen directeur is. Tja die constatering is ook niet nieuw.
 
 
0
14 februari 2022 om 22:23
Ik blijf het vreemd vinden bij de voice niemand twijfelde over bewijs en iedereen de bronnen (die ook onherkenbaar bleven) geloofden terwijl in dit geval er veel twijfels over de bronnen zijn. Ook dat Olfers het uit rancune is iets wat je nu veel hoort. Je kunt je afvragen of Olfers rancune richting Ajax heeft en niet eerlijk is of dat degene die dit roepen juist rancune richting haar hebben omdat zij kritisch op beleid van Ajax is.
 
RedBaron
 
0
15 februari 2022 om 09:19
Het is ook een mega verschil met de Voice. De omvang en de aard van het grensoverschrijdende gedrag is niet te vergelijken. Ten eerste omdat daar gewoon aangiftes liggen van zware strafbare feiten als verkrachting. Dat is al een mega groot verschil. En ook het aantal "slachtoffers" het aantal klachten en het aantal daders is daar veel groter. Tot nu wordt alleen Overmars daar bij Ajax van beticht. Naast een vaag verhaal over een speler die tegen een werkneemster iets gezegd zou hebben van kom even mee naar een hokje. Niet te vergelijken. En dat omdraaien van rancune naar Olfers. Zelfs ten tijde van de de revolutie van Cruyff was de kritiek van het grote publiek nauwelijks op Olfers gericht. Ik denk dat überhaupt maar weinig Ajax-supporters de naam Olfers iets zegt laat staan haar rol in het verleden. Maar het is minst genomen wel bizar te noemen dat we haar als oud RvC-lid in elk mediaoptreden over dit onderwerp zien. Als je toch de vergelijking wil maken bij de Voice heb ik haar niet gehoord. Of is grensoverschrijdend gedrag bij een sportbedrijf fundamenteel anders dan bij een tvprogramma. Ik heb haar ieg niet over dat verschil gehoord.
 
 
0
15 februari 2022 om 11:29
Ondanks dat wij niet weten wat Overmars wel of niet gedaan heeft gaat het mij er vooral om dat er geen twijfel was over de bronnen van de Voice en hier wel twijfels zijn over de verhalen. Je merkt heel duidelijk de voorkeur van veel mensen. Ten opzichte van Olfers kan ik jouw opmerking makkelijk pareren. Ik denk niet dat zij zichzelf aanmeld voor de shows, en wordt ze gevraagd. Dat ze nu gevraagd wordt daar zullen 2 gronden achter zitten. Ten eerste kent ze de club / cultuur en daarnaast is ze gespecialiseerd in de sport wereld. Het zou vreemd zijn om iemand met deze specialisme bij de Voice te vragen. Of niet dan ?