Studio Voetbal wijst naar PSV en Feyenoord voor opvolger van Ziyech
Maandag, 17 februari 2020 om 07:21

Ajax bereikte afgelopen week een akkoord met Chelsea over de transfer van Hakim Ziyech. Het betekent dat de Amsterdammers op zoek moeten naar een opvolger voor de 26-jarige aanvallende middenvelder annex buitenspeler. Aan tafel bij Studio Voetbal passeren met Mohamed Ihtattaren, Steven Berghuis en Calvin Stengs drie namen uit de Eredivisie als mogelijke opvolger voor Ziyech.

"Of ze hem in huis hebben? Ik zie die niet direct staan, eerlijk gezegd. Ik zou wel kijken of ze daar een goede vervanger kunnen halen, want Ziyech heeft iets speciaals. Iets dat heel weinig spelers hebben, hij is altijd op zoek naar een steekpass, de spitsen of lopende mensen. Natuurlijk speelt hij met heel veel risico, maar ik zie niet direct een speler die dat kan invullen", begint Theo Janssen als gevraagd wordt of Ajax al een opvolger voor Ziyech in huis heeft. Presentator Sjoerd van Ramshorst werpt de naam van Ihattaren op.

"Dat vind ik wel de speler die het meest op hem lijkt, hij probeert zijn positie hetzelfde in te vullen. Hij is altijd op zoek naar de steekpass of het schot, hij speelt in dezelfde zone zoals Ziyech dat doet. Ihtattaren heeft zóveel kwaliteiten. Ik weet niet of het een logische stap is om naar Ajax te gaan, hoor. Maar als ik Ajax was, zou ik proberen om die jongen er bij te halen", stelt Janssen. Hij beaamt dat Ajax vermoedelijk heel diep in de buidel moet tasten voor Ihattaren. "Tja, gigantisch veel. Maar ze hebben net voor een speler van 19 ook 25 miljoen betaald."

Tadic: 'Getafe is een rare ploeg, maar het zijn wel strijders'

"Stengs was een stukje minder, hij speelde heel veel vanuit het midden en had heel veel moeite deze wedstrijd", analyseert de oud-middenvelder het optreden van Stengs in de wedstrijd tussen FC Twente en AZ (2-0). "Slordige passes, hij ging de bal achterin ophalen. Dan denk ik: waarom? Zijn kracht was juist om in de laatste zone mensen weg te steken. Als je in de as komt, moet je even om je heen kijken. Waar ligt de ruimte? Dat mist hij gewoon. Hij liep zich de hele wedstrijd vast en leek zoekende, naar een goal of zijn vorm."

"Als je hetzelfde type wilt, zou ik voor Ihattaren gaan. Maar als je Berghuis ziet... Die zou ook niet misstaan", verwijst Janssen naar het spel van Berghuis namens Feyenoord tegen PEC Zwolle. "Nee, maar dat zal niet gaan gebeuren. Hij is de speler die momenteel het dichtst tegen Ziyech aanzit en het meest op hem lijkt", haakt Pierre van Hooijdonk in. "Hij legt 'm waar hij hem hebben wil en daar kan ik van genieten, als de voeten luisteren naar wat het hoofd wil. Er zit zoveel gevoel in dat linkerbeen. Dit is nu een buitenspeler met wie ik geen problemen heb als hij met zijn linkerbeen op de rechterkant speelt, gezien zijn rendement."

"Het is vaker gezegd, dan wordt Bayern München als voorbeeld genoemd", zegt Jeroen Stekelenburg, commentator van de NOS. "Als je iemand koopt, word je zelf beter. Maar een fijn bijkomend voordeel is ook nog dat de concurrentie zwakker wordt. Met Ziyech verliezen ze hun beste speler, maar ook iemand met status. Iemand die de boel onder zijn schouders kan nemen als het slecht gaat. Berghuis is ietsje ouder dan Ihattaren en Stengs, dus met hem haal je dat ook wel."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
4
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (147)

 
Japie_Krekel
 
24
17 februari 2020 om 07:51
13 goals en aardig wat assists achter zijn naam. Na Ziyech veruit de beste creatieve speler in de Eredivisie imo alleen is hij wel al op leeftijd waar spelers als Ihatarren en Stengs natuurlijk meer doorgroeimogelijkheden hebben
 
sloep01
 
37
17 februari 2020 om 08:12
Totaal niet geschikt voor Ajax laat die naar lekker in Rotterdam goede speler voor Feyenoord maar niks voor Ajax,
 
D-Bergkamp
 
5
17 februari 2020 om 08:12
Zolang ze Stengs maar lekker laten waar die is. Die voegt niets toe bij Ajax. Een Ihatarran zou ik wel willen zien alleen schat ik die kans heel klein. Enige voordeel is zijn relatief kort lopende contract tot 2022. Van de zomer moet PSV handelen met een verlenging. Ihatarran heeft nog niet de aandacht van het buitenland dat daar een bod van 30 miljoen vandaan komt.
 
MartijnGerbrands
 
7
17 februari 2020 om 08:17
Ik zou voor Diemers gaan, die doet het ook heel aardig.
 
Scepticus38
 
1
17 februari 2020 om 08:23
" 13 goals en aardig wat assists achter zijn naam. Na Ziyech veruit de beste creatieve speler in de Eredivisie imo alleen is hij wel al op leeftijd waar spelers als Ihatarren en Stengs natuurlijk meer doorgroeimogelijkheden hebben ". Dat zou juist een reden kunnen zijn om hem te halen omdat hij duidelijk kwaliteit beschikt en bovendien over de nodige ervaring beschikt. En ervaring is iets dat je uiteraard niet vanuit de eigen opleiding kunt betrekken. Berghuis zou ik van de drie daarom de enige logische optie vinden. Spelers als Stengs en Ihattaren heeft Ajax meer dan voldoende in de eigen opleiding rondlopen en de club heeft nergens zo een uitgebreide keuze als voor positie waarop ze spelen. Ihattaren en/of Stengs halen zou neerkomen op kopen om het kopen, kopen omdat ze goed zijn, terwijl het uitgangspunt van het Plan-Cruijff juist is om eerst in de eigen keuken te kijken en alleen de transfermarkt op te gaan voor spelers met kwaliteiten die in die opleiding niet voor handen zijn. De spoeling in de opleiding is erg dun waar het vleugelspelers betreft en dus is het logisch dat de knip wordt getrokken. Als dat gedaan zou worden voor spelers voor posities als die van de nummer 10, waar juist heel veel keuze is, zou dat neerkomen op regelrecht wanbeleid.
 
WouterSL
 
3
17 februari 2020 om 08:42
In de eredivisie Japie. In de CL zie ik hem niks presteren. Voor de eredivisie heeft Ajax zelf wel een jeugdspeler. Ziyech is niet 1 op 1 te vervangen. Mo is welkom maar niet als vervanger van Hakim. PSV moet stoppen met de grote jongen uithangen en Ajax moet gewoon dat jeugdcontractje afkopen voor 15 miljoen. Welkom in Amsterdam Mo. For the future.
 
bliek
 
2
17 februari 2020 om 08:51
@sloep01 heeft iets te veel haat in zich om te willen zien dat hij prima bij ajax past. Sloep zou liefst nooit een speler uit Rotterdam willen hebben.wat Berghuis nu presteert is eigenlijk knapper dan dat Ziyech laat zien. Berghuis speelt in een team met veel minder kwaliteit om hem heen. Ik vind zelf dat het 2 verschillende spelers zijn omdat Berghuis het beste tot zijn recht komt vanaf rechts en Ziyech ook goed is vanuit het midden.als Berghuis bij Ajax zou spelen zouden zijn cijfers nog beter zijn. Maar laat hem maar lekker in Rotterdam we genieten wekelijks van hem.
 
sloep01
 
5
17 februari 2020 om 09:03
(bliek)als ik iets niet heb als Ajacied is het haat tegen Feyenoord want ik vind het A een prachtige club waarvan ik hoop dat ze weer snel aanhaken en B vind ik inderdaad berghuis niet passen bij Ajax en dat is totaal niet negatief bedoeld hoor imo speelt Feyenoord meer vanuit de verdediging en dat is niet zoals Ajax speelt , maar haat naar alles wat uit Rotterdam komt heb ik echt niet hoor .
 
PSV.1913
 
3
17 februari 2020 om 09:07
Contract is contract, is niet relevant of dat een jeugdcontract is of niet.
 
bliek
 
2
17 februari 2020 om 09:12
Sloep01 Dat is prima heb ik dat verkeerd gezien.maar buiten het feit of Feyenoord vanuit de verdediging speel en Ajax niet. Waarom zou Berghuis niet bij ajax passen?de man heeft inzicht. Loopt goed.(zoekt dus de juiste posities. Kan scoren en kan een balletje klaar leggen.ik zie hem liever dan Neres. (bijvoorbeeld)
 
SPettersson
 
0
17 februari 2020 om 09:17
Volgens mij hebben we volgend jaar gewoon op links Promes, in de midden Traore en op rechts Anthony. Dan kan Tadic op nummer 10. Waar zou Berghuis dan moeten gaan spelen? Wat je nodig hebt is een creatieve middenvelder bij het vertrek van Donny. Dan heb je nog Martinez op het middenveld maar ik vind Carel niet goed genoeg en Gravenberch ook niet. Wat dat betreft zou Ihattaren wel passen maar ik acht die kans gewoon heel klein. Het zou pas een superstunt van Overmars zijn als hij met Raketic zou aankomen. Een ervaren speler die er gelijk staat. Ook die kans is erg klein maar ik verwacht een soortgelijke ervaren speler voor op het middenveld die sturing kan geven aan Ekkelenkamp of Gravenberch.
 
Patdaddy
 
0
17 februari 2020 om 09:23
Ajax had Eriksen moeten halen als directe vervanger maar die is nu al naar Inter.
 
juppie34
 
6
17 februari 2020 om 09:41
@woutersl Als PSV moet stoppen met de grote jongen uithangen, moet Ajax stoppen met overal het onderste uit de kan halen en zelf overal maar een dubbeltje voor willen betalen! En Ajax is nu ineens een grote jongen omdat ze nu even na jaren geen rol van betekenis in Europa ze wel iets betekenen? Misschien is Ajax na de zomer ook niet meer het team wat Europees iets kan betekenen. Dus stop alsjeblieft met die grootheidswaanzin.
 
Scepticus38
 
2
17 februari 2020 om 10:27
" Wat je nodig hebt is een creatieve middenvelder bij het vertrek van Donny. Dan heb je nog Martinez op het middenveld maar ik vind Carel niet goed genoeg en Gravenberch ook niet ". Als de beleidsbepalers van Ajax net zo zouden redeneren als jij, zou dat betekenen dat ze zich schuldig zouden maken aan regelrecht wanbeleid en ieder jaar 12 miljoen door het afvoerputje zouden laten wegvloeien. En dan heb ik het nog niet eens over de salarissen die jeugdspelers tegenwoordig verdienen. Natuurlijk is Gravenbergh nog niet goed genoeg op 17 jarige leeftijd, maar als je hem niet de kans geeft om vlieguren te maken, gaat hij dat ook nooit worden. En natuurlijk is Eiting na bijna een jaar blessureleed nog niet op het niveau dat nodig is om te kunnen slagen, maar ook voor hem geldt dat hij moet spelen om dat niveau wel te kunnen halen. Daarbij is je reactie behoorlijk kortzichtig omdat je er maar voetstoots vanuit gaat dat een speler die van buitenaf wordt aangetrokken er wel meteen staat, terwijl de geschiedenis leert dat dat vaker niet dan wel het geval is. Daarnaast is iets meer realiteitsbesef bij jou ook geen overbodige luxe. Raketic naar Ajax, zie je dat al voor je. Die kan naar iedere topclub in Europa en heeft een salaris van 8 miljoen per jaar. Denk je nu echt dat bereid zou zijn om twee derde van dat salaris in te leveren om in een laag gewaardeerde competitie op kunstgras te mogen spelen? Misschien moet je in overweging nemen om wat minder vaak naar de Efteling te gaan.
 
Scepticus38
 
5
17 februari 2020 om 10:37
" In de eredivisie Japie. In de CL zie ik hem niks presteren. Voor de eredivisie heeft Ajax zelf wel een jeugdspeler. Ziyech is niet 1 op 1 te vervangen. Mo is welkom maar niet als vervanger van Hakim. PSV moet stoppen met de grote jongen uithangen en Ajax moet gewoon dat jeugdcontractje afkopen voor 15 miljoen. Welkom in Amsterdam Mo. For the future. ". Wat een stuitend aanmatigend toontje en wat een infantiele redenatietrant. Ihattaren heeft onlangs zijn dienstverband met PSV verlengd en is in het bezit van een volwaardig profcontract. En misschien moet je eens in overweging nemen om de raad die je PSV geeft, zelf ter harte te nemen en zelf stoppen de grote jongen uit te hangen. Die past nl. niet bij je redenatietrant, die afkomstig lijkt te zijn van een kind. Ook PSV steekt tegenwoordig veel geld, tijd en moeite in haar jeugdopleiding en doet dat natuurlijk niet om als buurtsuper te fungeren voor het rijke Ajax. En ook PSV bepaalt zelf hoeveel ze voor haar spelers wil hebben en laat dat niet doen door een over het paard getilde successupporter van Ajax.
 
DonCoXxX
 
1
17 februari 2020 om 10:56
Berghuis komt in de verste verte niet bij Ziyech in de buurt. Alles gaat in 1 tempo, veel te traag en hij verdedigt niet mee zoals Ziyech dat doet. Tegen RKC valt dat niet op, maar in de Champions League wel, en tegen RKC kan een jeugdspeler zoals Noa Lang het ook aan, dus daar heeft Ajax niets aan. Ik snap nooit zo goed waarom de dames in dergelijke praatprogramma`s altijd de scout willen uithangen. Hun werk is analyseren water gebeurd is. Als ik slap geouwehoer van leken wil horen, ga ik wel in de kroeg zitten. Als ik naar dergelijke televisieprogramma`s kijk, wil ik inhoudelijk sterke argumenten horen. Overigens heeft Ajax een potentiele opvolger van Ziyech in huis, namelijk Naci Unuvar, maar die heeft nog jaren nodig om te rijpen.
 
SPettersson
 
1
17 februari 2020 om 11:16
Specticus, als je goed leert lezen dan zou je gelezen hebben dat ook ik niet verwacht dat Raketic gaat komen maar een soortgelijke type speler als Raketic. Verder vind ik het bijzonder vreemd dat bij een mogelijk vertrek van Ziyech, van der Beek, Onana, Nico en Dest, jij ervan uit gaat dat we dit gewoon met jeugd kunnen invullen en dat we geduldig moeten wachten totdat die jeugd er wel kan staan.wat jij wilt met de jeugd hebben we een tijd lang geprobeerd totdat Marc het over een andere boeg heeft gegooid. Dat heeft ons geen windeieren opgeleverd maar een behoorlijk transferbudget. Met Unuvar, Taylor, Brobbey en Sontje staat er een hele goede lichting aan te komen. Maar laten we vooral niet vergeten dat die goede jeugd een degelijke begeleiding nodig heeft, wil die uiteindelijk de laatste stap kunnen zetten. Ik ben ook niet kortzichtig. Ik vertrouw erop dat Overmars die spelers kan halen die dat ook met zich meebrengen.
 
thucan
 
2
17 februari 2020 om 12:47
Och, och, de mist is weer helemaal opgetrokken. Waarin hangt psv een ‘grote jongen’ uit?
 
Hellevoet51
 
0
17 februari 2020 om 14:46
Dan zou je juist voor hem moeten gaan.
 
Japie_Krekel
 
0
17 februari 2020 om 17:46
@woutersl heb je gezien wat er om Berghuis heen speelde 2 jaar terug in de CL? Ziyech is beter als Berghuis maar ook die had denk ik het verschil niet gemaakt met dat elftal om hem heen
 
onelovechris
 
1
17 februari 2020 om 08:09
Ja. Ik snap dat zelf ook wel. Hij is de enige in de eredivisie die nog enigzins vergelijkbaar is met ziyech qua klasse en profiel (ihatteran is bijv te jong om al de leider te zijn).
 
Wakanda
 
47
17 februari 2020 om 07:31
berghuis gaat natuurlijk niet gebeuren. Hij wil zelf geen binnenlandse transfer maken. En zelfs als hij zou willen moet Ajax voor Berghuis meer betalen dan ze voor Ziyech hebben ontvangen. denk aan het dubbele. Feyenoord gaat nooit zn beste speler aan Ajax verkopen.
 
hansje1969
 
137
17 februari 2020 om 07:51
Ik neem aan dat je bedoelt het bedrag dat Ajax voor Ziyech betaald heeft aan Twente?
 
Buakaw
 
13
17 februari 2020 om 07:54
Dat geldt dan inderdaad automatisch ook voor alle bedragen eronder ja.
 
PeerBerwers
 
88
17 februari 2020 om 07:58
Dus Ajax moet 90 miljoen betalen om Berghuis van Feyenoord te kopen? Hou op hoor. Iedereen weet dat feyenoord voor 20-25 miljoen echt wel overstag gaat.
 
Wakanda
 
16
17 februari 2020 om 08:39
Bij andere clubs wel. Maar niet bij Ajax. 100%
 
Stephanten Brink
 
45
17 februari 2020 om 09:46
Haha schattig! Zolang je het zelf maar gelooft
 
Dante
 
19
17 februari 2020 om 11:48
@wakanda lol als Ajax 20 miljoen of meer voor Berghuis neerlegt laten we hem echt wel gaan. Natuurlijk zouden we liever aan iemand anders verkopen, maar zo`n soort bod kunnen wij echt niet zomaar negeren.
 
dirkiekuyt1980
 
2
17 februari 2020 om 14:14
20 miljoen kun je prima negeren! Sterker nog dat MOET je nergeren. Je krijgt je hele achterban achter je aan. Dus iedereen krijgt nul krediet meer, dat is absoluut geen 20 miljoen waard. Sterker nog dat is geen 5 miljoen waard, want je kunt hem prima verkopen aan een andere club voor iets minder. Dus Ajax zal minimaal 40/50 moeten bieden willen de supporters het kunnen accepteren.
 
Joey91
 
1
17 februari 2020 om 14:41
Ajax en Feyenoord hebben schijt aan de supporters als er 20/25 miljoen word betaald voor Berghuis, dat kan ik je met 100% zekerheid zeggen. Je moet niet teveel in je feelings zitten. Wel kan ik ook zeggen dat Ajax niet zo dom is dus stress niet
 
Tornado72
 
1
17 februari 2020 om 15:04
Berghuis wil dat zelf niet denk ik. Die wil het weer in een topcompetitie proberen. Ajax is leuk met CL maar dat kan ook maar 6 wedstrijden duren en vervolgens speel je weer tegen VVV Emmen en Heracles. Berghuis is wel klaar in de eredivisie lijkt mij.
 
hansje1969
 
0
17 februari 2020 om 19:19
Nou ja, is al eens geflopt in Engeland. Dus waarom zou hij niet gewoon hier blijven? Niks mis mee om nog een aantal jaren nog voor Feyenoord uit te komen. Denk niet dat hij weer naar Engeland gaat.
 
romarky
 
16
17 februari 2020 om 08:36
Toch sowieso flauwekul allemaal. We doen net alsof het de eerste keer is dat een topspeler de Eredivisie verlaat. Toen topspitsen als van Basten, Bergkamp, van Nistelrooy, Romario, Ronaldo, etc.. weggingen stond er echt niet meteen een vervanger klaar. Ook toen waren de verhouding tussen de clubs hetzelfde als nu met het verschil dat er nu iets meer te besteden is, maar ja, alles is ook duurder. Ajax vindt wel een oplossing, maar dat zullen niet de genoemde spelers zijn, zeer onrealistisch en ook echt een media dingetje. Kunnen we lekker lang en slap over doorgaan en vooral veel onrust creëren onderling!
 
sebasjuh
 
16
17 februari 2020 om 09:09
Het is geen monopoly hè, dit is de echte wereld en als Ajax 25 miljoen zou bieden op Berghuis dan gaat Feyenoord ook wel overstag. Die hebben het geld ook wel nodig om door te gaan. Maar goed Berghuis zie ik zelf liever niet komen dan heb ik liever dat ze 30 miljoen bieden voor Ihatarren dat is in mijn ogen de enige vervanger voor Ziyech. En zeker wanneer je als Ajax CL haalt zou ik het zeker doen gewoon 30 miljoen bieden plus 10% doorverkoop percentage dan kan je hem ook wel losweken. Als PSV Bergwijn al laat gaan voor 30 miljoen dan lukt dat met Ihatarren ook wel voor het aanbod wat ik aangeef.
 
cabinessence
 
7
17 februari 2020 om 10:42
@sebasjuh: Ik denk niet dat PSV Ihattaren voor 30 miljoen naar Ajax laat gaan. 1. PSV zal aan een directe concurrent sowieso meer vragen dan aan een club uit een andere competitie. 2. Door die 30 miljoen voor Bergwijn heeft PSV financieel de ruimte om hoger in de boom te gaan zitten bij Ihattaren. 3. Bij het relatief makkelijk laten gaan van Bergwijn zal ook de gunfactor mee hebben gespeeld, omdat Tottenham een unieke kans voor hem was. Voor Ihattaren is Ajax geen unieke kans. 4. Ik denk dat iedereen wel zal beamen dat Ihattaren nog meer potentie heeft dan Bergwijn.
 
Kevin1989
 
8
17 februari 2020 om 10:45
@sebasjuh het is inderdaad geen spelletje zoals monopolie of voetbalmanager. Wordt eens wakker man? Ilhattaren vertegenwoordigd veel meer waarde (sowieso voor PSV). Als bergwijn naar Ajax wilde dan was PSV niet akkoord gegaan met 30 miljoen, of snap je dat niet? Ajax is namelijk een directe concurrent. Ik denk dat PSV pas gaat nadenken bij 50+ miljoen. Waarom zou PSV in godsnaam het beste talent van de laatste jaren aan een directe concurrent te verkopen voor 30 miljoen? Jij hebt echt een klap van de molen gehad. We weten allemaal wat PSV kan kopen met 30 miljoen (kijk naar alle middelmaat van afgelopen seizoen). De directe van PSV is niet dom hoor. En wie zegt trouwens dat Ilhattaren bij het oh zo heilige Ajax wil spelen? Hij is een jongen van de club en weet dat PSV een topclub is welke weer weer uit deze fase komt. Dit is echt een media dingetje en het werkt blijkbaar goed wat een schapengedrag man.
 
cabinessence
 
14
17 februari 2020 om 10:49
En daarbij, het stoort me een beetje dat iedereen er maar blind vanuit gaat dat Ihattaren zelf waarschijnlijk ook heel graag naar Ajax zou willen. Hij heeft onlangs nog Nederland boven Marokko verkozen, juist omdat de Knvb altijd zo goed voor hem is geweest. PSV is ook altijd goed voor hem geweest. Hij zit sinds z'n 8e bij de club en is de grote publiekslieveling.
 
JdHk
 
3
17 februari 2020 om 10:58
Eens @cabinessence, daarnaast hoef ik Ihattaren helemaal niet in een Ajaxshirt te zien. Die gast is Eindhovenaar, en zit zoals je zegt al sinds z’n achtste bij Psv. Hou het maar lekker zoals het nu is, beter voor iedereen.
 
thucan
 
2
17 februari 2020 om 12:43
Komt uit Utrecht hè..
 
PieterPrins773
 
20
17 februari 2020 om 09:22
90 miljoen voor Berghuis. Hahaha. Voor 20 miljoen koopt ajax hem gewoon. Maar waarom zouden ze dat ooit doen als ze voor dat geld ook het grootste talent van Brazilie kopen.
 
carlo35
 
2
17 februari 2020 om 13:00
@pieterprinsinderdaad. een 29-jarige buitenspeler, mislukt in het buitenland met na dit seizoen nog 1 jaar in het contract. Gekocht door Feijenoord voor 6.5 miljoen.heb het idee dat ze in Rotterdam bij een bod van 10-12 miljoen, zelfs bij een Nederlandse club, de hand eraf slaan.en dan heb ik het er niet eens over dat als meneer Berghuis een echte back als tegenstander heeft, die het hem een beetje moeilijk maakt en een beetje tart, hij zeer snel doorslaat en je kaart op kaart te zien krijgt.is een ongeleid projectiel, met zo een speler moet je als Ajax niet in zee willen, zowel natianaal als (zeer zeker) internationaal.
 
Vakkie D
 
1
17 februari 2020 om 13:36
Je onderbuikgevoel wordt helaas tegengesproken door cijfers, maar ik begrijp heel goed dat Berghuis een irritante speler is voor de supporters van de tegenstander. Ik ben in ieder geval blij dat jij als Ajacied een back als Blind weet te omschrijven als een zondagamateur want die is natuurlijk zo diep het bos ingestuurd door Steven dat hij een week later pas weer gevonden werd. Wees blij dat Tagliafigo er toen niet in stond, die heeft dit seizoen slechts 9 speelrondes nodig gehad om 5 gele kaarten te krijgen, een mijlpaal die de volgens jou zo doorslaande Berghuis nog niet heeft weten te bereiken...
 
PieterPrins773
 
0
17 februari 2020 om 22:24
Ik vind Berghuis een goede speler hoor. Daarom ook 20 miljoen, dat betaal je niet voor iedereen. Maar dat is well de max ook gezien zijn leeftijd.
 
Vakkie D
 
3
17 februari 2020 om 10:55
Ik zie het niet gebeuren maar het zou wel veel winnaars opleveren. Berghuis heeft een goede europese subtopper, Ajax heeft een speler die het al enkele seizoenen laat zien en waarschijnlijk alleen maar beter wordt als er goede spelers om hem heen staan en Feyenoord zou een zak geld hebben. Berghuis is zo'n speler die erg irritant is voor elke ploeg waar hij niet speelt dus dat maakt hem in potentie een publiekslieveling als hij eenmaal de eerste 10 gemaakt heeft.
 
Gaalmeister
 
64
17 februari 2020 om 07:32
Zou hartstikke mooi zijn, maar het is geen Football Manager en Ihattaren lijkt me een jongen met clubliefde en trouw die niet zomaar naar Ajax gaat, en PSV zal hem ook niet laten gaan. Zelfde geldt voor Berghuis. Stengs vind ik een andere type voetballer. En echte vervanger halen wordt nog een hele klus!
 
siepie
 
2
17 februari 2020 om 11:03
Ik snap deze hele discussie sowieso niet, want ze halen Anthony al. Dus daarmee zou deze hele discussie onnodig zijn.
 
TheJIgsaw
 
227
17 februari 2020 om 07:32
Laat Berghuis maar lekker in Rotterdam. Zit bij Feyenoord goed op zijn plek en ik hoef hem nooit maar dan ook echt nooit in een Ajax shirt te zien.
 
onelovechris
 
7
17 februari 2020 om 08:11
Nou. Als Ajax in staat is om die type spelers bij de concurrenten weg te halen dan is Ajax pas echt in staat om het Bayern van Nederland te zijn.
 
siepie
 
6
17 februari 2020 om 11:06
Dan maar geen Bayern van Nederland. Ik hoef Berghuis ook niet in een ajax shirt te zien. Daarnaast is het ook gewoon zoveel mooier als Feyenoord en PSV sterker worden ipv zwakker. Het is voor Nederland zoveel mooier als die clubs meeprofiteren van Ajax' europese succes ipv dat ze eraan ten onder gaan.
 
Vakkie D
 
0
17 februari 2020 om 13:38
Ik hoop het met je mee, een ouderwetse strijd om het kampioenschap waarbij meerdere ploegen nog op 3 fronten actief zijn na de winterstop is al tijden niet meer voorgekomen.
 
TheDoc
 
20
17 februari 2020 om 08:38
Troost je, die gevoelens zijn geheel wederzijds.
 
TheJIgsaw
 
30
17 februari 2020 om 08:40
Precies. En daarom moet Berghuis gewoon lekker bij Feyenoord blijven of een stap naar het buitenland maken. In Italië houden ze vast wel van zijn maniertjes.
 
bliek
 
42
17 februari 2020 om 08:52
Welke maniertjes doel je op. Die matennaai acties van veltman of?
 
MeMyselfAndI
 
30
17 februari 2020 om 10:02
Bij Ajax houden ze toch juist van spelers met dat soort rare maniertjes? Kijk naar een Tadic, Onana, Huntelaar en Veltman. Het zijn allemaal enorm onsportieve spelers. Als je naar die rare tackels kijkt van Berghuis dan hebben jullie Tagliafico die dat ook wel een aantal keer heeft gedaan. Zijn maniertjes vind ik dus bij uitstek bij Ajax passen. Misschien moeten ze ook Luuk de Jong erbij halen als vervanger voor Huntelaar?
 
DVV20
 
51
17 februari 2020 om 08:44
Inderdaad, bij Ajax houden ze niet zo spelers met trekjes. Behalve misschien Suarez, of Huntelaar, of Schone of Vertonghen of Kluivert of......
 
bliek
 
3
17 februari 2020 om 09:26
Van de Beek zie ik ook weinig verkeerds aan. Als het over het juichen gaat voor het publiek van de tegenstander. Ik zou dat ook doen.(moet wel zeggen dat hij makkelijk een panel versierde dit weekend)maar nee kan genoeg spelers opnoemen maar van de Beek helaas ook niet
 
Hellevoet51
 
1
17 februari 2020 om 14:56
Liever niet naar Ajax, maar Steven weet ook wel dat als hij bij Ajax speelt het hele gezeur om zijn gedrag zeer zal verstommen. En in de Kuip pikt niemand het als er een aanvaller 3x een foute pass geeft. Ziyech gaf er een aantal weken geleden 30 verkeerd in één helft, volgens statistieken Fox.als Borst z'n zin krijgt, zal hij ook niet meer voor het Nederlands elftal gevraagd worden. Heerlijk uitrusten en geen blessures oplopen en geen gezeur. Trouwens denken sommige Ajacieden dat de rest van de Eredivisie een supermarkt is. Niks arrogantie. Wij hebben geld, dus gaan even kijken wat we kunnen kopen bij een concurrent. O, nee Ajax heeft in Nederland geen concurrenten.
 
wazza
 
89
17 februari 2020 om 07:33
Haha ja dream on. Het is geen fifa20 waar alles kan.
 
Sir Paul
 
38
17 februari 2020 om 07:35
Och. Men moet wat hebben om over te speculeren. Geen van die 3 gaat naar Ajax. Ihattaren teveel PSVer, vanaf kleins af. Die gaat bijtekenen,net Malen gedaan heeft onder Raiola. Bovendien zal PSV Ajax niet wijzer willen maken. Of 't moet boven de 40 miljoen zijn. Gaat Overmars niet doen. Berghuis gaat niet vanwege leeftijd /sentiment en AZ verkoopt alleen boven de 30 miljoen aan Ajax. Gaat niet gebeuren.
 
onelovechris
 
9
17 februari 2020 om 08:12
Behalve dat AZ zich op een gegeven moment niet zo kan blijven opstellen tov hun spelers want als hun top verkopen mislukken in het buitenland. Behalve weghorst maar die qua mentaliteit weer vd ander kaliber. Die houding gaat uiteindelijk tegen ze werken. Dan willen spelers niet meer verlengen of komen ze minder snel.
 
FaridvanGinkel
 
19
17 februari 2020 om 07:36
Antony is toch zijn vervanger of mis ik iets?
 
Js_AFCA
 
7
17 februari 2020 om 07:42
Nee das niet de vervanger van Ziyech.
 
Gaalmeister
 
12
17 februari 2020 om 07:50
Zou best kunnen als Neres en Promes blijven. Dan gaat Promes weer op 10 en Neres op links. Beetje zoals ze aan het begin van het seizoen speelden.
 
Branquinho
 
3
17 februari 2020 om 10:54
Promes blijft honderd procent, ik zie niet zo snel dat een buitenlandse club interesse in hem gaat tonen. Of het moet een middenmoter zijn.
 
memphisdepay
 
7
17 februari 2020 om 08:06
Het lijkt mij inderdaad ook sterk dat Ajax zich dan nog gaat melden voor Berghuis of Stengs, die toch altijd rechtsbuiten hebben gestaan. Daarnaast zouden ze Promes(niet heel creatief) of Tadic ook nog op 10 kunnen zetten.
 
ek2008
 
15
17 februari 2020 om 07:39
Berghuis gaat natuurlijk niet gebeuren, zie nog het moment voor me waar een gefrustreerde Steven de bal vol in het publiek van de Arena trapt. Ihattaren zie ik als Ajacied graag komen, dit lijkt mij echter ook niet heel realistisch.
 
Vakkie D
 
5
17 februari 2020 om 10:32
Hij probeerde gewoon die vermeer aan de strop pop van die arme supportertjes naar beneden te schieten. Ik merk wel dat ajacieden het niet hebben op spelers als Zlatan, Suarez, Vbeltman, Onana, Tadic, Tagliafigo en dat soort spelers.
 
Pablonino
 
4
17 februari 2020 om 07:39
Ik had het eerder afgelopen zomer verwacht toen er geen sprake meer was van Bergwijn dat ze voor Berghuis zouden gaan. Je weet dat hij genoeg scoort en assists geeft. En wellicht nog beter tot zijn recht komt in een goed draaiend elftal.
 
BK4LiFe
 
33
17 februari 2020 om 07:40
Berghuis zou je op mentaliteit moeten schrappen van zo'n lijst. Te veel maniertjes. Dat gaat niet werken in een selectie als die van Ajax.
 
EnriqueD
 
46
17 februari 2020 om 07:50
Legnuit wat je daarmee precies bedoeld? Juist vanwege die maniertjes is hij niet de meest populaire Feyenoorder. Voornamelijk om dat dat niet past bij Feyenoord. Maar wel bij een andere club.
 
Stefandefree
 
23
17 februari 2020 om 07:58
Omdat er nu even geen spelers met maniertjes bij Ajax in de basis staan, is dat meteen iets dat totaal niet bij de club past?
 
Dutchmen
 
10
17 februari 2020 om 08:15
Nee het heeft niks met Ajax of Feyenoord specifiek te maken, maar het smerige aspect van Berghuis op momenten zou je niet moeten willen aantrekken. Uiteraard zijn zijn Martinez, Tadic en Tagliafico ook niet de minste die een duel zullen schuwen, maar Berghuis doet dat er ook buiten
 
ninjakai
 
3
17 februari 2020 om 08:20
Klopt toch wat hij zegt. Sluit zelfs aan bij wat jjj zegt. Hij heeft het over niet passen bij de huidige selectie. Je zag het aan Noa lang, die was zo ongeveer direct exit.
 
Roogsfc
 
24
17 februari 2020 om 08:23
Dan mogen Tadic, Huntelaar en Veltman zeker ook direct exit? Zo overdreven dit. Alsof er alleen maar ideale schoonzonen onder contract staan bij Ajax. Lang mocht exit omdat hij niet goed genoeg was.
 
Rondvaartboot
 
21
17 februari 2020 om 08:49
Oh ja een beetje zoals Tagliafico die inmiddels al meer keer hebt nagetrapt dan op een hand te tellen is. Erg fijne speler.
 
Skede
 
11
17 februari 2020 om 09:12
Sorry maar die 'maniertjes' zijn minstens evenveel aanwezig bij Tagliafico hoor. Hoevaak die wel niet is weggekomen met natrappen/slaan de afgelopen seizoenen.. En zo heb je bij elke club wel 1 of 2 spelers die door de eigen supporters op handen gedragen wordt maar door de concurrentie niet kan worden uitgestaan. Berghuis bij Feyenoord, Lozano bij PSV afgelopen seizoen en Tagliafico bij Ajax. Niks nieuws, maar laten we niet hypocriet gaan doen dat het alleen bij de concurrentie gebeurt.
 
NL_Modric
 
3
17 februari 2020 om 11:21
Haha Rondvaartboot, als Ajacied is Tagliaficio echt een held, maar ik kan me voorstellen dat mensen buiten Ajax hem zien als volslagen idioot. Het is een beetje een ouderwetse verdediger; als je de bal niet raakt, dan moet je zorgen dat je de tegenstander wel raakt. Een erg fijne speler voor ons, daar heb je dan wel helemaal gelijk in. (al bedoel je het vast niet op een positieve manier haha)
 
Westland96
 
20
17 februari 2020 om 08:11
Dit wordt toch altijd zo gigantisch overdreven bij Berghuis, die 'maniertjes'.
 
gloryUnited
 
12
17 februari 2020 om 09:14
Dat komt omdat hij voor Feyenoord speelt. Dat betekent automatisch dat er hier bijna alleen negatief over hem gepraat wordt
 
KokkieAFCA0341
 
3
17 februari 2020 om 09:33
Volgens mij is Berghuis de laatste 2 seizoenen meermaals gematst met geel waar rood op zijn plaats was voor harde overtredingen of natrappen, heeft weinig te maken met dat die voor Feyenoord speelt, kijk alleen al naar die domme actie in die oefenpot afgelopen winterstop.. Buiten dat om is het gewoon een uitstekende speler
 
Vakkie D
 
2
17 februari 2020 om 10:38
En in die periode kan je geen "maniertjes" van (over) populaire spelers van je eigen clubje bedenken? Het is altijd wel makkelijk afgeven op spelers van een andere club toch? Maarja Feyenoord is hier wat minder populair en het uitblijven van niet onderbouwd geroeptoeter maakt dat veel mensen de mening van de meerderheid als waarheid gaan zien.
 
KokkieAFCA0341
 
0
17 februari 2020 om 10:54
Vakkie D, altijd zo simpel zo'n antwoord, omdat mijn club ook spelers had/heeft met maniertjes mag je niks over een ander zeggen.. Het gaat hier toch over Berghuis? Als er een topic is over Veltman wordt dat toch ook vaak benoemd dat hij vervelend is? Dan moet dat ook niet meer mogen omdat elke club wel 1 of meerdere galbakken heeft rondlopen
 
Vakkie D
 
2
17 februari 2020 om 11:05
Kokkie, Zoals ik net ook al (iets hoger) schreef: Berghuis is zo'n speler die erg irritant is voor elke ploeg waar hij niet speelt dus dat maakt hem in potentie een publiekslieveling als hij eenmaal de eerste 10 gemaakt heeft......ik geloof dit echt. Bij Veltman vind ik dat anders omdat die een paar klassen minder is dan berghuis (en een andere positie), maar er zijn genoeg spelers geweest die met die drive wel het maximale uit hun carriere hebben gehaald. Wat dacht je van een Suarez die in zijn Ajax tijd een keer of 30 per wedstrijd naar de grond ging, of Zlatan die de ellebogen wat raar kon laten zwiepen, beide (zeer) goede spelers die voor elke supporter behalve de supporters van de eigen club irritant zijn. Nou zeg ik niet dat Berghuis zo goed is als de bovengenoemde spelers, maar hij zit al 2 seizoenen bij de 3 beste spelers van de ED.
 
KokkieAFCA0341
 
0
17 februari 2020 om 12:55
Dus omdat het een publiekslieveling is kan je niet meer realistisch oordelen over een speler? Hij heeft toch ook gewoon gekke praktijken af en toe waar die tot nu toe elke keer mee gematst is? Suárez was/is ook heel irritant, dat wil niet zeggen dat ik dat dan maar accepteer om die er 35 in schiet, ik irriteerde me daar mateloos aan maar blijkbaar is kritisch zijn op eigen spelers niet dr bedoeling en wordt alles maar door de vingers gezien omdat hij zo belangrijk is.. Rare gedachte maar dat zal wel aan mij liggen
 
Orgullo
 
8
17 februari 2020 om 09:18
Waarom is Tadic dan wel populair bij Ajacieden? Die man kan er ook wat van namelijk.
 
NL_Modric
 
2
17 februari 2020 om 11:23
Zolang de spelers presteren is er niets aan de hand. Het is alleen wel zo dat bij mindere prestaties, direct naar zulke spelers gewezen worden. (met Tadic en Veltman heb je 2 goede voorbeelden hiervan)
 
Benzema.
 
15
17 februari 2020 om 07:44
Je zou zeggen dat zo'n mensen wel een beetje verstand van de situatie hebben toch? PSV verkoopt hun grootste talent niet aan Ajax, ongeacht het bedrag dat ze bieden. Want dat zou een nog veel grotere crisis veroorzaken dan die van de afgelopen maanden. De supporters zullen het nooit accepteren en dat weet het bestuur heel goed. Wil PSV 40 miljoen? Dan worden boden van 40 miljoen geaccepteerd en een bod van Ajax afgewezen. Komt er geen andere club? Onwaarschijnlijk, maar dan blijft hij gewoon. Wil hij alleen naar Ajax? Dan heeft hij pech. Zo simpel is het jongens. Ik snap echt niet hoe mensen, en dan met name zo'n analisten op tv, dit een reële optie kunnen vinden.
 
Master D
 
12
17 februari 2020 om 07:51
Ihattaren lijkt qua type spel inderdaad het meest op Ziyech, echter zie ik het totaal niet als realistisch dat ie wil komen en dat Ajax daar de hoofdprijs voor gaat neertellen. Berghuis is een totaal ander type speler dan Ziyech en gaat al helemaal nooit naar Ajax als aanvoerder van Feyenoord. Stengs kost wat mij betreft te veel voor de momenten voetballer die hij momenteel nog is. Binnen de Eredivisie loopt er geen 2e Ziyech rond die haalbaar is.
 
Analist25
 
1
17 februari 2020 om 07:58
Ik heb hem al een tijdje niet meer live zien voetballen maar waarom gaat Ajax niet voor een speler als Wilshere? Speelt bij een slechte team maar niemand hoeft mij wijs te maken dat die jongen niet goed kan voetballen.
 
Verchurch01
 
1
17 februari 2020 om 07:58
Totaal niet realistisch allebei in mijn ogen. Zou ihhataren graag zien komen, maar gok dat hij dat niet kan en wil maken, maar Bergwijn wilde ook dus je weet het niet. Weet iemand wat voor contract Ihhataren heeft en of daar een Max aan zit?(vanwege jeugdcentra). Ik zou wel even informeren als Overmars zijnde. Zou wel fantastisch zijn om hem in een Ajax shirt champions league te zien spelen
 
crazymadness
 
5
17 februari 2020 om 08:00
Ihattaren zou een prima speler voor Ajax zijn maar helaas zal dat nooit gebeuren , PSV gaat hem niet aan ons verkopen .berghuis moet gewoon in Rotterdam blijven daar is hij op zijn plaats . De fans zijn helemaal gek met hem .
 
ProEvo
 
4
17 februari 2020 om 08:13
Snap dat ze zo’n programma moeten vullen, maar er is toch wel wat beters te melden dan dit slappe gelul. Gaat nooit gebeuren en Ajax zal waarschijnlijk naar eigen jeugd en over de grenzen kijken voor een vervanger. Vermoeiend hoe de media iedereen die een beetje kan voetballen gelijk aan Ajax linkt. Alsof het de enige club is in Nederland.
 
FlamengoBrasil
 
1
17 februari 2020 om 08:18
Zoveelste keer dat dit gezegd wordt. Wel leuk dat na gepraat in de Nederlandse media, maar meer als wild speculeren is het niet.
 
Richardpraha
 
2
17 februari 2020 om 08:28
Ajax hoeft helemaal niet perse een vervanger te halen welke Dan “zoveel mogelijk” op Ziyech lijkt, onzin. Er wordt net gedaan of Ziyech onmisbaar is voor Ajax, maar zonder Ziyech komt het ook best goed. Ziyech is een schitterende voetballer en heeft bepaalde kwaliteiten welke uniek zijn, maar er zal weer iemand opstaan uit de groep of iemand gehaald worden Met andere kwaliteiten en wellicht dat Ajax iets anders zal gaan spelen. Het verleden leert dat niemand onmisbaar is; Van Basten, Bergkamp, Litmanen, vd Vaart, Sneijder, Eriksen, Suarez...
 
j3ro3ntj33__
 
3
17 februari 2020 om 08:30
Berghuis moet je niet eens willen. Veel te veel kaarten, domme overtredingen en heeft nog niks (kunnen) laten zien op iets hoger niveau. Denk dat gecombineerd met de leeftijd dat je beter voor Ihattaren zou kunnen gaan. Maar mij lijkt dat buiten Nederland ook nog wel iets haalbaars rondloopt.
 
JetmirConzales
 
1
17 februari 2020 om 08:38
ik had gewoon Bersant Celina genomen van engeland voor die positie zou echt bij hem passen
 
Bossie
 
1
17 februari 2020 om 08:40
Waar ik wel naar benieuwd ben is of Ajax nog een Nederlandse topper gaat aantrekken . Ook omdat ze Promes hadden aangetrokken om toch Nederlanders in de selectie te hebben .
 
dreetje888
 
3
17 februari 2020 om 08:43
Ajax mag volgens velen hier nooit n speler bij psv of Feyenoord weghalen maar hoe vaak is n Ajax speler niet naar deze 2 clubs gegaan en.Met succes maar dan hóór je niemand, ja in het begin eventjes en dan juichen ze weer voor déze zelfde ajacied als hij scoort voor hun cluppie, hypocrisie ten TOP
 
tubby
 
1
17 februari 2020 om 09:11
@dreetje888; Wat is de laatste sterkhouder van Ajax die naar Feyenoord of PSV is gegaan in een directe transfer? Want als je op jeugdspelers doelt of spelers die eerst naar een buitenlandse club zijn gegaan is de vergelijking natuurlijk volledig mank. Ik ben heel benieuwd welke sterspeler van Ajax verkocht is aan de concurrentie.
 
Wakanda
 
0
17 februari 2020 om 10:00
Ik denk Koeman en Vanenburg eerlijk gezegd. En daarvoor Cruijff.
 
tubby
 
1
17 februari 2020 om 10:59
@wakanda; 3 in 50 jaar, i rest my case haha! Nee maar wat ik wil zeggen is dat het kopen van een topper van de concurrent altijd tot scheve gezichten lijdt en dat het daardoor nagenoeg niet gebeurd. Het betoog van Dreetje slaat dan ook kant noch wal, hij laat het klinken alsof er te pas en te onpas toppers onderling worden uitgewisseld.
 
dreetje888
 
0
17 februari 2020 om 15:07
Kijk de geschiedenis maar na en je zult zien dat je niet alleen over deze 3 sterkhouders praat en dan ook nog een naar zowel van Ajax naar PSV als naar Feyenoord maar twee als Ajax n sterkhouder wil kopen van dezelfde clubs, dan is het landje te klein en is Ajax het Bayern van Nederland , daarom zou ik niet weten waarom Ajax niet geïnteresseerd zou kunnen zijn in ihatarren of berghuis en daarom dat ik aangeef dat men hypocriet zou zijn als zij wel de overstap naar Ajax zouden maken, kwestie van positieverbetering, hoe zou jezelf zijn in hun schoenen?
 
hanniec
 
2
17 februari 2020 om 08:56
Wat praten ze elkaar weer lekker na die papagaaien. Dit stond van de week ook al in artikel van Valentijntje Driessen . Allemaal stemming maken . En denken ze nu werkelijk dat iedere goede speler naar Ajax wil. Misschien kunnen al die analisten eens gewoon gaan werken ipv onzin uitkramen
 
Patdaddy
 
1
17 februari 2020 om 09:04
Mocht Ajax Ihataren willen kopen mogen ze minimaal denken aan De Ligt bedragen te betalen. Dat gaat dus nooit gebeuren. Helemaal nu Ihataren bij Raiola zit. Ajax kan ook niemand halen en Unuvar doorschuiven wat volgens de Ajax fans een nog groter talent schijnt te zijn.
 
nederland79
 
0
17 februari 2020 om 09:19
unuvar kan wel een groter talent zijn, maar die is er nog lang niet. Wat hebben wij volgend jaar aan unuvar in de CL? Helemaal niks natuurlijk en das ook logisch. Die jongen komt er vast wel, maar dat heeft nog wel even tijd nodig..en verder echt geen Berghuis, daar zou ik heel ongelukkig van worden. En dat staat nog los van zn voetballende kwaliteiten.
 
Janta
 
3
17 februari 2020 om 09:27
Alleen Ihattare en anders maar in het buitenland gaan zoeken, rest komt niet eens in de buurt van Ziyech.
 
FR_JC
 
7
17 februari 2020 om 10:26
Je weet dat Steven op Ziyech na de beste speler van de ED is al 2 jaar op rij? Dus als er 1 in de buurt komt van Ziyech is het Berghuis wel
 
Vakkie D
 
4
17 februari 2020 om 10:42
Dan beginnen ze weer over de maniertjes, of andere bullshit waardoor ze hem naar beneden kunnen halen. Steven laat het zien in een ploeg die niet loopt, staat voorop in de strijd en heeft de gave een wedstrijd met individuele acties te kantelen, zulke spelers zoeken ze niet in Amsterdam toch
 
PSVer4ever
 
1
17 februari 2020 om 11:08
Berghuis doet het hartstikke leuk bij Feyenoord, maar bij een grote investering wil je ook nog wel wat rendement halen. Als je Berghuis nu koopt, wat is hij over 3 jaar nog waard?
 
FR_JC
 
5
17 februari 2020 om 11:23
Psver; Over 3 jaar zal hij weinig tot niets meer waard zijn gezien zijn leeftijd, maar daar gaat het niet om in deze lijkt mij? Na Ziyech is Steven de beste speler van de Eredivisie, dat staat onomstotelijk vast (zie stats verder naar beneden). Sommige spelers worden gehaald om het team te versterken, dan word er niet gekeken naar rendement wat later gehaald kan worden op de investering.
 
Vakkie D
 
3
17 februari 2020 om 11:23
Als je echt in de europese subtop wil aansluiten dan moet je soms investeren in spelers waar de resultaten het rendament zijn. Zulke spelers zorgen er ook voor dat andere spelers meer waard worden
 
F-18/TACP
 
0
17 februari 2020 om 12:01
@ Fr_jc De maatstaf bij zowel Ajax en PSV zijn spelers die de club in Europa verder kunnen helpen, Bergwijn heb ik niets speciaals zien doen in dienst van Feyenoord in de Europa League. Bergwijn is een goede speler voor het niveau waar Feyenoord nu staat maar voor het niveau wat Ajax en PSV nastreven komt hij naar mijn mening tekort.
 
F-18/TACP
 
0
17 februari 2020 om 12:07
@ Vakkie D Die maniertjes worden naar mening in Nederland (altijd het braafste jongetje van de klas) vaak overdreven. Je wint geen oorlogen door je altijd maar aan de regels te houden, dus dat soort spelers heb je gewoon nodig. In het verleden hebben we zo vaak gezien dat Nederlandse clubs juist door dat soort spelers een goede uitgangspositie in Europa verloren. Dan werden spelers met "maniertjes" bestempeld als "geslepen" spelers, de reden waarom ik niets in Berghuis zie is omdat ik hem Ajax internationaal niet naar een hoger niveau zie tillen. Dat baseer ik dan op zijn Europese wedstrijden met Feyenoord.
 
FR_JC
 
0
17 februari 2020 om 12:18
F-18/TACP; (berghuis): In de Europa League heeft Steven 3 goals en 2 assists, is niet heel slecht dat hij betrokken is bij 60% van de goals in deze competitie die maar even duurde voor Feyenoord. Dat de maatstaf hoger ligt bij Ajax en (misschien) een PSV kan ik met je over twisten. Want bekijk het eens nu hij bij een team als Feyenoord al zulke statistieken haalt, wat hij dan in een beter elftal zou kunnen brengen. Laten we eerlijk zijn, iedereen schrijft zo over hem omdat hij bij Feyenoord speelt, maar als hij dit soort stats haalt bij Ajax zou iedereen lovend over hem zijn en is hij een geweldige rechtsbuiten. Het is niet voor niets dat hij na Ziyech de meest belangrijke speler van de ED is....
 
Raubaht
 
3
17 februari 2020 om 09:34
Berghuis is naar mijn mening een ultieme Ajax speler, die gaat het daar geweldig doen. Maar ik zie het niet gebeuren, die gaan voor een wat hoger niveau. Maar als de keuze tussen Stengs, Ihattaren en Berghuis gaat zou ik zonder twijfel voor Berghuis gaan, daar die andere 2 zwaar overschat en gehypet worden.
 
NUFC_U2
 
1
17 februari 2020 om 09:39
Het lijkt me sterk dat ze geld in de Eredivisie gaan verkwanselen aan Berghuis - Stengs - Ihattaran als opvolgers voor Ziyech. De eerste 2 zijn niet goed genoeg en de laatste wordt veel te duur. Met Antony - Neres - Promes - Unuvar hebben ze mooie spelers voor de vleugels. Tadic op 10 voor de creativiteit en de steekpass. Alleen zal er wel een scorende spits bij moeten en dan zou het best kunnen dat ze voor Boadu gaan vallen, die het dan met Traore mag uitzoeken.
 
Stijlvol
 
3
17 februari 2020 om 09:45
Wauw, tja Ihattaren. Die zou ik maar wat graag in het Ajax-shirt willen zien! Stengs ook wel, al is die wel extreem wisselvallig qua vorm. Maar goed, het zijn nog piepjonge gasten dus who knows!
 
1974
 
1
17 februari 2020 om 09:48
Die gaan dus allebei nooit naar Ajax komen. Ik had Ihattaren graag bij Ajax gezien omdat ik het een mooie voetballer vind met veel creativiteit en flair. PSV gaat hun grootste talent zeker niet verkopen aan de grote concurrent.berghuis heeft de leeftijd dat ik het van zijn kant ook goed begrijp dat hij nog een keer stap naar het buitenland wil maken. Bovendien zou een overstap naar Ajax hem geen goed doen bij de supporters die hem nu op handen dragen. Dat is het niet waard. Ajax moet zich niet blind staren op het halen van een speler die een 1 op 1 vervanger voor Ziyech. Ze zullen een heel nieuw team moeten bouwen. Spelers als Ziyech zijn bovendien ook niet altijd op te halen helaas.
 
Arno_P
 
0
17 februari 2020 om 10:12
Ajax heeft Anthony al reeds gekocht en die zal naar alle waarschijnlijkheid de "nieuwe Ziyech" worden. Zowel PSV als Feyenoord gaat hun supertalent / sterspeler echt niet verkopen aan Ajax. Dat zou de competitie ook niet ten goede komen.ajax scout ook in een hele andere vijver op dit moment. Die zijn niet meer bang om 20 miljoen te investeren in een jeugdige speler. Van Basten had laatst commentaar maar hij is blijkbaar niet op de hoogte dat bij Jong Ajax de vleugelposities heel slecht bezet zijn en er dus geen talent klaar staat om het vertrek op te vangen.
 
Sander79
 
1
17 februari 2020 om 10:19
Stengs is de enige haalbare optie.psv zal Ihattaren nooit aan Ajax verkopen.berghuis vind ik geen logische vervanger en Feyenoord zal hem niet makkelijk laten gaan.
 
rbn_
 
0
17 februari 2020 om 10:25
Zie veel minder positieve reacties op Stengs dan op Ihattaren. Denk dat Stens ook perfect bij Ajax zou passen. Hij is nu wat minder maar dat komt ook omdat AZ weinig ervaren spelers hebben die het elftal op sleeptouw kunnen nemen. Daarom wordt er telkens gekeken naar Boadu en Stengs. Bij Ajax zal dat anders zijn met Blind en Tadic. Zij moeten het elftal op sleeptouw nemen en doen dat ook. Dat is heerlijk voor een talentvolle speler. Stengs zou bij Ajax perfect als rechtsbuiten kunnen spelen en dan in een vrije rol die in principe Ziyech nu ook heeft. Als aanvallende middenvelder kan Stengs ook prima uit de voeten. Als Ihattaren niet haalbaar is dan zou ik 100 procent voor Stengs gaan. Fantastisch talent.
 
graventein
 
0
17 februari 2020 om 10:27
Hou toch op met Berghuis....die mag de veters van Ziyech nog niet eens strikken. De enige die een beetje in de buurt kan komen is Ihattaren en zou hem kunnen 'vervangen'. Is nog ontzettend jong en zou op termijn net zo goed kunnen worden.
 
FR_JC
 
6
17 februari 2020 om 11:18
Moet toch even lachen om jouw reactie, vooral die van "mag zijn veters niet strikken". Ik zal voor jou, speciaal voor jou de statistieken naast elkaar neerleggen (ed). 2019/20 Berghuis passes 859, 81% accuraat. | Ziyech: passes 805, 79%. 2018/2019: Berghuis passes: 1495, 80%. | Ziyech passes 1064, 74% 2017/2018: Berghuis Passes 1098, 74% | Ziyech 1484 75%. --- Goals/assists (overal): 2019/20 Berghuis: 19/9 | Ziyech 9/18 | 2018/2019 Berghuis 13/13 | Ziyech 20/20. Zo kan ik de hele rij van stats aflopen en overtikken maar heb ik weinig behoefte aan gezien jouw onnozele reactie. En dan Ihattaren benoemen die "enigszins" in de buurt komt.
 
Soccerfan_1
 
1
17 februari 2020 om 10:58
Berghuis zal nooit maar dan ook nooit naar Ajax gaan. En ihattaren ook niet. Alleen Stengs is een optie maar die laat ik persoonlijk gewoon het liefst nog even in Alkmaar. Niet constant genoeg
 
 
2
17 februari 2020 om 11:02
Denk dat Berghuis prima in het spel van Ajax zou passen. Hier roept iedereen nu, ja nou, maar hij heeft maniertjes. Ja, das ook alleen erg tot ie twee keer scoort. Suarez zien we ook graag terug in Nederland toch? Mag overigens hopen dat Steven lekker bij ons blijft, of anders naar het buitenland gaat. Wat betreft Ihatarren, dat kan ik me niet voorstellen. PSV zal dat echt op alle mogelijke manieren tegenhouden. Stengs zou kunnen, maar ik ben nog niet geheel overtuigd van Stengs. Het ziet er allemaal leuk en frivool uit en af en toe is het ook echt heel goed, maar af en toe ook echt heel heel slecht.
 
vdsf1
 
1
17 februari 2020 om 11:03
Ajax moet voor ejuke gaan van heerenveen
 
Vakkie D
 
2
17 februari 2020 om 11:06
Dan schat jij Ajax lager in dan ik. Die Ejuke heeft leuke acties maar is niet goed genoeg voor de top 5 van dit moment.
 
NL_Modric
 
0
17 februari 2020 om 11:29
Ik zie het ook wel in die jongen zitten. Hij moet alleen niet als vervanger van Ziyech gehaald worden, wat dat is een loodzware opgave en maar voor weinig spelers weggelegd. De ideale speler zou Berghuis zijn, maar goed die kans is niet zo groot. (ivm restwaarde)
 
Vakkie D
 
0
17 februari 2020 om 12:24
Ik zie Ejuke als een speler die best wel eens een leuke actie heeft maar overall veel te weinig rendament heeft. En Berghuis is inderdaad de ideale speler waarbij ik mij afvraag of de restwaarde zo belangrijk is omdat hij voldoende extra's brengt waardoor andere spelers meer waard worden
 
Vak104
 
3
17 februari 2020 om 11:51
Ihattaren lijkt me de enige die voetballend in de buurt zou komen maar dat laat PSV natuurlijk never nooit niet gebeuren.
 
FR_JC
 
0
17 februari 2020 om 12:30
Ihattaren komt niet in de buurt. "nog niet eens enigszins". Is niet erg, dat heeft met leeftijd te maken en in die zin vlieguren en ervaring maar het is pure kolder om hem zo in ogenschouw te nemen.
 
Vak104
 
3
17 februari 2020 om 12:55
Vind jij, dat mag, ik zie in hem als enige van de drie iemand met hetzelfde talent.
 
F-18/TACP
 
1
17 februari 2020 om 11:54
Persoonlijk zie liever geen van alle komen, en kijkt Ajax over de landsgrenzen waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar een iets oudere speler (al heb ik even niet meteen een naam paraat). Ihtattaren lijkt mij teveel een clubman (helemaal door de steun die hij van PSV kreeg). Buiten het immense prijskaartje wat PSV ongetwijfeld om zijn nek zal hangen, zal Overmars PSV geen grote miljoenen injectie willen geven. Iets wat hij onlangs in een interview aangaf, toen een journalist nog een keertje vroeg hoe het nou echt zat met de Bergwijn geruchten toen des tijds. Berghuis heeft naar mijn mening met Feyenoord niets in Europa laten zien waarvan ik denk dat hij een toevoeging zou zijn voor Ajax. Als we naar spelers van AZ kijken zijn wellicht Idrissie en Koopmeiners wat voor Ajax, maar als directe vervanger voor Ziyech zie ik het liefst een speler komen die iets ouder is, en al gedegen ervaring heeft opgedaan in een van de grotere competities.
 
Vakkie D
 
0
17 februari 2020 om 12:41
Berghuis is betrokken bij ruim 60% van de europese goals van Feyenoord en was een van de weinige spelers die wat kon forceren. Dat de wedstrijden van Feyenoord niet goed waren deel ik met je, maar als je de wedstrijden terug haalt zal je zien dat juist Berghuis daar al het gevaar sticht. Ik hoop dat berghuis niet binnen Nederland blijft omdat het een verschikkelijke speler is om tegen te spelen, maar als je binnen de ED een vervanger voor Ziech wilt halen die er direct staat denk ik wel dat dit de enige speler is die in aanmerking komt.
 
Lekiam
 
1
17 februari 2020 om 12:30
Ajax zoekt met het verlies van Ziyech naar een creatieve middenvelder. Denk dat Berghuis uitgesloten is (a. hij lijkt mij niet een type die overstapt van Feyenoord naar Ajax en b. omdat ie beter is op de flank en daar is net Anthony voor gekocht en loopt Neres nog rond). Stengs zou kunnen maar is een flink risico. Az zal echt de hoofdprijs willen en het is maar de vraag of hij de vorm van voor de winter kan doortrekken. Vind hem na de winter al een stuk minder namelijk. Ihattaren is voor mij de enige optie. Psv zal (terecht) heel hoog in de boom gaan zitten. Maar dan komt de vraag wat wil hij zelf? Met Raiola als zaakwaarnemer bestaat namelijk de mogelijkheid dat hij het Psv onmogelijk maakt en Psv overstag gaat. Maar wil hij zelf niet perse gaat Ajax dit niet lukken.
 
thucan
 
0
17 februari 2020 om 12:44
Iedereen is te koop, voor het juiste bedrag. Dat gelul met ‘die laten ze nooit gaan’. Betaal het bedrag dat men wil hebben en men gaat overstag. Zo werkt dat bij iedere club..
 
Piranha
 
0
17 februari 2020 om 15:16
Toch zijn veel bestuurders en spelers bang, zeker in het geval Ajax vs Feyenoord. Ookal pretenderen Ajax fans de grootste te willen zijn, is er toch ook een hele grote groep die alleen omdat Berghuis voor Feyenoord gespeeld heeft, hem niet zal willen zien in een Ajax shirt. De investering die de club moet maken en het risico dat dit met zich meeneemt zal geen bestuurder bij Ajax durven maken, ookal staat Overmars er goed op op dit moment. En Berghuis zou dit nooit durven omdat hij Feyenoord hooligans achter zich aankrijgt. Uit zelfverdediging zal hij, net als vele anderen, daarom zeggen dat hij nooit voor Ajax zou kunnen spelen. Zo maken ze zich wat populairder in Rotterdam. Daarbuiten en puur speltechnisch is het een goede vervanger ookal vind ik Berghuis meer aanvaller dan Ziyech. En voorin heeft Ajax genoeg ervaring met Tadic, Promes, Huntelaar en nu ook Babel.