Surrealistische omstandigheden leggen Roda JC - Almere City stil
Maandag, 5 april 2021 om 18:22

De wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Almere City FC is maandagmiddag stil komen te liggen. Tot aan de 53ste minuut was het veld in het Parkstad Limburg Stadion nog volkomen groen en uitstekend bespeelbaar, maar dat veranderde razendsnel toen de sneeuw intrad. Scheidsrechter Ingmar Oostrom voelde zich genoodzaakt de wedstrijd in de 68ste minuut te staken. De stand bij staking was 0-0. De wedstrijd is inmiddels definitief gestaakt.

Kees Kwakman en Hans Kraay junior betwijfelden in de studio van ESPN al of de wedstrijd nog uitgespeeld wordt. "Als het nu nog vijf of tien minuten zou zijn, dan zou je kunnen zeggen: we spelen hem wel uit", zegt Kwakman. "Maar er is nu nog best wel wat te spelen. Ze beginnen met de lijnen schoon te maken, maar de vraag is hoe het dan op de rest van het veld blijft liggen."

Presentator Pascal Kamperman stipt aan dat er aan het begin van de tweede helft nog helemaal niets aan de hand was. "Dit geloof je toch niet", reageert Kwakman op de beelden van de aftrap in de tweede helft. "Dit lijkt wel zes maanden geleden", grapt Kraay junior.

Toen de bal nog rolde waren beide ploegen aan elkaar gewaagd, al had Almere City de beste kansen om op voorsprong te komen. Na ruim een half uur spelen legde John Yeboah na een lange sprint breed op Faris Hammouti, die op doelman Jan Hoekstra stuitte. In de rebound raakte Thomas Verheydt de bal slecht. In de tweede helft was er een vrije schietkans voor Faris Hammouti na een overstapje van Yeboah. De poging van Hammouti werd gekraakt door de defensie van Roda JC.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
Stevenp99
 
61
5 april 2021 om 18:25
Welkom in Nederland. Waar het het ene moment zonnig is en het andere moment je in een sneeuwstorm zit
 
 
31
5 april 2021 om 18:26
Juiste beslissing! Bizar hoor, vorige week nog lekker 20 graden en nu sneeuw.
 
Ecthelion
 
63
5 april 2021 om 18:26
Wat een land, vorige week nog 22 graden, nu is het 20 graden kouder. Zelfs mijn kleding is door de war
 
ViscaCatalunya
 
8
5 april 2021 om 18:46
In de war of door de war gehaald? Of allebei?
 
Ecthelion
 
23
5 april 2021 om 19:59
*in de war, ik laat het staan zodat iedereen het verschil kan leren
 
Geronnimo
 
4
5 april 2021 om 20:06
Strijken!
 
Almogaver
 
207
5 april 2021 om 18:27
Gelukkig zijn de steeds sneller terugkerende bizarre weerschommelingen totaal geen indicatie dat we te maken hebben met een klimaatverandering.
 
Craig Tucker
 
13
5 april 2021 om 18:43
Er zijn ook maar weinig mensen die de klimaatverandering ontkennen (deze moet je sws nooit serieus nemen), Er is gewoon een verschil in hoe iedereen denkt dat we dit het beste aan kunnen vliegen. Voor zulke grote problematiek zal er toch op wereldwijde schaal samengewerkt moeten worden, al vind ik wel dat Nederland meer moet doen dan nu.
 
Nijogeth
 
4
5 april 2021 om 19:57
Klimaatverandering is ook wel een feit. Ik ben meer van mening dat we ons daar niet mee moeten bemoeien. De natuur de natuur laten zijn zeg maar. Als mens focussen we ons teveel op het feit dat dingen moeten blijven zoals ze zijn. Door de eeuwen zijn er bijvoorbeeld miljoenen diersoorten uitgestorven, waarna er weer nieuwe soorten ontstonden. Nu moeten we iedere soort conserveren. Ondertussen zorgen we zelf maar voor klein beetje van de wereldwijde uitstoot, maar verminderen we in grote getale de wereldwijde opname. In plaats van onze uitstoot verminderen en tegelijkertijd de opname verminderen, zouden we misschien beter kunnen focussen op het verbeteren van de opname van CO2 en stikstof. Meer bomen planten, daar zou onze focus moeten liggen. Aangezien we als mens maar voor 6% van de wereldwijde CO2 uitstoot zorgen, kunnen we daar moeilijk het verschil maken, maar ondertussen kost het ons een hoop.
 
Lierse1997
 
17
5 april 2021 om 20:07
Ja kijk je kan wel zeggen wat je wilt maar de hoeveelheid CO2 ligt het hoogst in 15-20 miljoen jaar (cijfers uit 2009) en de afgelopen 120 jaar is er een toename van 120 ppm (parts per million) terwijl er daarvoor normaal gezien 5.000-20.000 jaar nodig is. Dat van die 6% is trouwens ook maar een matig argument. Als net die 6% (wat eerder dus veel minder was) ervoor zorgt dat het fout loopt dan kun je daar wel iets aan doen.
 
Nijogeth
 
3
5 april 2021 om 20:35
De bomenkap is in mijn ogen de verantwoordelijke. Normaal gesproken zou de natuur zichzelf op peil houden door meer bomen, maar wij gaan gewoon kappen. Dat de hoeveelheid CO2 hoger ligt ontkent niemand, dat is logisch, maar deze is niet zo drastisch gestegen dat de natuur dit normaal niet had kunnen opvangen, als we niet alle bomen hadden gekapt. Focussen op klimaat doelen en daarbij de rest laten vallen is niet de oplossing. Bomen planten, beter zijn voor het klimaat en economie en welzijn kunnen makkelijk hand in hand gaan, maar dan moeten we niet onrealistische doelen stellen en ons als een stel idioten gedragen. Hier in Nederland moeten we van het gas af, maar in andere landen gaan ze weer naar gas overschakelen. Het is toch idioot dat we niet overal dezelfde doelen stellen, maar dit per land doen voor een wereldwijd probleem.
 
Lierse1997
 
1
5 april 2021 om 20:38
Bomen planten? Je weet dat wel al duizenden jaren bomen aan het kappen zijn? Een van de grootste bossen ooit lag in Europa. Bomen planten zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Maar in de huidige wereld is het geen realistisch doel om die bomen allemaal terug te planten. Verder moet je nu ook eens aan Brazilië uitleggen waarom zij geen bomen meer mogen kappen terwijl wij in Europa bijna elke boom die er stond gekapt hebben voor financieel gewin de laatste 300-400 jaar.
 
PParzyszek
 
34
5 april 2021 om 18:44
Klimaatverandering is van alle tijden. Niet specifiek toe te schrijven aan de mensheid.
 
Jackyan
 
14
5 april 2021 om 18:53
Precies. Er is niemand die de klimaatverandering ontkend. De vraag is alleen zijn wij, de mensen, de oorzaak van de klimaatverandering. Daar is tot nu toe geen enkel bewijs voor. Het is alleen maar een theorie. Nu willen al die klimaatactivisten honderden miljarden besteden aan allerlei maatregelen, waarvan niemand weet of het uberhaupt invloed heeft op de klimaat.
 
tubes
 
24
5 april 2021 om 18:54
Daar gaat de kwestie niet over, iedereen weet dat klimaatverandering als zo oud is als de aarde zelf. De vraag is of ons gedrag het verergert tot het punt dat we eronder gaan leiden.
 
Lierse1997
 
9
5 april 2021 om 19:17
Gelieve een voorbeeld te geven van klimaatverandering aan dit tempo zonder dat er apocalyptische omstandigheden a la meteorieten die de dino's doen uitsterven een rol spelen.
 
PParzyszek
 
5
5 april 2021 om 19:20
Zet 4 personen op een rij. Besef dat 20 jaar geleden er maar 3 zouden staan. En dat dan wereldwijd.
 
Almogaver
 
12
5 april 2021 om 19:22
Wat we nu meemaken, hebben we nooit eerder meegemaakt. Alle mensen die wijzen naar bv de kleine ijstijd, begrijpen de materia niet en zijn weinig meer dan een papegaai.
 
SocioFan1
 
9
5 april 2021 om 19:26
Zeker wel. De handelingen van de mens in de wereld hebben absoluut invloed op het klimaat, het ecosysteem. De industrie die groeit, het verwerken en vervuilen van de aarde, kijk de amazon gebied alleen al, zoveel bomen foetsie e.d.
 
PParzyszek
 
6
5 april 2021 om 19:34
Procentueel is de ontbossing in Nederland groter dan in het Amazonegebied. Dit doen we zodat we het hout kunnen verbranden om, flink gesubsidieerd, energie op kunnen wekken. Dit doen we zodat we de klimaatdoelstellingen kunnen halen.
 
Lierse1997
 
1
5 april 2021 om 19:42
Dus dan erken je dat er nu niet gewoon sprake is van 'klimaatverandering van alle tijden'? Er is trouwens al van voor de babyboom en zijn uitzaaiers een merkelijk snellere opwarming.
 
Nijogeth
 
1
5 april 2021 om 20:01
De vraag is in hoeverre de wereldwijde temperatuurstijging precies is en welk deel daarvan daadwerkelijk aan de mens te wijten is. Het aantal temperatuur stations op extreem koude plaatsen is namelijk extreem afgenomen met 100 jaar geleden, de cijfers van de afgelopen 100 jaar zijn dus vrijwel onbruikbaar.
 
PParzyszek
 
5
5 april 2021 om 20:02
Nee dat erken ik niet. Het is niet specifiek toe te schrijven aan de mensheid. Het klimaat blijft iets wat zich vrijwel niet laat sturen. Wel is het aannemelijk dat een aanzienlijke stijging in de wereldbevolking en het maken van, wat betreft het milieu, onlogische keuzes, zeker niet bijdraagt aan een stabieler klimaat. In vind deze discussie wel interessant, echter moeten we niet vergeten dat we op een voetbalnieuwssite zitten. Ot: is de wedstrijd definitief afgelast of gaat deze nog afgemaakt worden?
 
Lierse1997
 
4
5 april 2021 om 20:11
Uiteraard laat het klimaat zich sturen. Elke verandering is het gevolg van een bepaald iets. En er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat de huidige evolutie niet zomaar een normale evolutie is. En voor dergelijke uitschieters zijn er dus oorzaken. En als er naar mogelijke oorzaken gezocht wordt dan is de mens één van de weinigen die niet uitgesloten kan worden. Natuurlijk snappen we als mensheid waarschijnlijk er de ballen van, maar het gewoon op zijn beloop laten, gaat niks oplossen.
 
Nijogeth
 
1
5 april 2021 om 20:29
Maar de mens die het kan oplossen, is ook weer een soort godcomplex. Als we 1 ding hebben geleerd is dat we ons als mensen makkelijk kunnen aanpassen aan alles wat de natuur ons brengt. Laten we dat dan ook doen. De natuur doet zijn eigen ding wel.
 
walkerh
 
5
5 april 2021 om 18:54
Klopt. Is van alle tijden. Middeleeuwen waren erg koud, daarna lange tijd relatief zacht. Midden vorrige eeuw ineens weer periode van meer kou. Begonnen eind jaren 30 tot midden jaren 90. Nu al langere tijd gemiddeld iets warmer. Is hier echter een voetbal site en hoop dat het ze lukt de wedstrijd vandaag nog uit te spelen
 
212
 
4
5 april 2021 om 18:56
Het klimaat veranderd zelfs zonder invloed van de mensen. Onze invloed zorgt er enkel voor dat het sneller gaat. Ik vraag me alleen af hoe ze met geld de opwarming tegen zullen gaan! Want tot zover ik weet, los je dit niet op met overal extra geld voor te eisen in de Westerse wereld!
 
Peperbus038
 
4
5 april 2021 om 18:57
Dit gebeurd al zolang als dat de aarde bestaat. Natuurlijk is het belangrijk om dit probleem met zijn allen aan te pakken, maar we moeten nu niet overdrijven.
 
Denn01
 
10
5 april 2021 om 19:04
Gelukkig komt de uitspraak ´´april doet wat hij wil´´ niet uit 2021. Dit betekent dat april altijd onvoorspelbaar weer heeft. Maar je moet toch wat verzinnen om aan te duiden dat het klimaat verandert.
 
Lierse1997
 
6
5 april 2021 om 19:12
Van wanneer komt die uitspraak dan? Aangezien het Nederlands is, neem ik aan dat het niet veel vroeger dan 1700 zal zijn? Dan is je definitie van “altijd” dus een dikke 300 jaar?
 
Juga
 
4
5 april 2021 om 19:16
Die uitspraak komt niet alleen in het Nederlands voor. Over maart en april zijn wel meer van dat soort "grapjes".
 
Almogaver
 
2
5 april 2021 om 19:23
Uitspraken van iemand die net het begrip "seizoen" heeft gehoord, maar nog niet weet wat het precies betekent. Ach, je moet iets zeggen als je geen verstand van zaken hebt.
 
Denn01
 
11
5 april 2021 om 19:43
Slaat net zoveel op als dat iemand een sneeuwbui in april gelijk wijt aan de klimaatverandering.
 
Almogaver
 
6
5 april 2021 om 22:08
Haha, zelfs mijn reactie was te moeilijk voor je. Ik had het niet over een sneeuwbuitje in april. De schommelingen zijn steeds extremer en volgen elkaar steeds meer op, vriend. De cijfers spreken wat dat betreft voor zich.
 
Denn01
 
3
5 april 2021 om 22:35
Nee hoor, zo extreem zijn de schommelingen niet. Gebeurd jaarlijks in alle tijden. Maar mooi om te zien dat Piet Paulusma ook op Voetbalzone zit. Rond dit tijdstip zal je al wel een aardige neut op hebben.
 
Almogaver
 
1
5 april 2021 om 22:53
Ik zou ook cijfers gaan bestrijden met een "nee hoor"
 
Denn01
 
0
6 april 2021 om 13:08
Ik bedoel met ‘nee hoor’ dat ik de cijfers niet zorgelijk vind en jij wel. En bij mij kom je over alsof je de klimaatverandering hebt uitgevonden. Moet je misschien wat mee doen.
 
CynthiaArias
 
0
7 april 2021 om 18:58
De cijfers worden pas iets van 25 jaar bijgehouden. Zonder je account te bekijken ga ik er al van uit dat dit je leeftijd moet zijn. Anders kon je je in de jaren 90 nog wel extremere gevallen herinneren. Mocht je je zo druk om het klimaat maken: doe jezelf vastbinden aan een boom in het bos. Diegenen die zeuren over de euro's om het beter te laten zijn, gebruiken het geld om uit te delen aan een paar rijken door middel van subsidies voor energieparken (waar nog meer door kapot gaat) en het financieren van de ontbossing.
 
Silencioo
 
3
5 april 2021 om 19:31
Al is dit niet per se bijzonder in april. Dit heeft niet met opwarming van het klimaat te maken. Dit zijn gewoon de grillen van het weer. Het komt de laatste jaren alleen niet zo vaak in april voor, dus wat dat betreft wel bijzonder.
 
Afcjarno
 
0
5 april 2021 om 20:05
Haha, hou nou eens op...
 
eCKe
 
3
5 april 2021 om 20:10
Lang lang geleden stond de zee tot aan Limburg en nu worden daar fossielen van zeedieren gevonden. De aarde was toen warmer dan nu, en nu doen we krampachtig moeilijk. De aarde kent zo haar getijden, alleen tegenwoordig zit er een verdienmodel aan gekoppeld.
 
Lierse1997
 
7
5 april 2021 om 20:15
Heb je een verklaring voor het feit dat het (als we je metafoor volgen) nu al na een kwartier eb wordt, terwijl het vroeger ettelijke uren duurde?
 
CynthiaArias
 
0
7 april 2021 om 19:00
Vroeger was het land niet droog gelegd. Dus de hele omstandigheid is veranderd.
 
toss
 
9
5 april 2021 om 18:39
Binnen 10 min. Bijna onbespeelbaar veld haha en dat in April. Die spelers zullen ook wel hebben gedacht, wtf!
 
Dekkie2
 
1
5 april 2021 om 18:45
Werd Balker gewoon gewisseld of vanwege een blessure?
 
AlmereFC
 
3
5 april 2021 om 20:37
Die speelde vrijdag ook al en is nog niet 100% (wedstrijd)fit na zijn blessure, dus die zal vanuit de medische staf maar max 60. minuten hebben mogen spelen. Hij ging er in ieder geval niet geblesseerd vanaf
 
Feyenoord1908
 
5
5 april 2021 om 19:38
Bij het produceren van zonnepanelen word zoveel milieu vervuiling gezorgd dat het een fabel is dat zonnepanelen voor minder klimaat verandering zorgd. Verder ondersteunt je kindslaven.
 
PParzyszek
 
2
5 april 2021 om 20:06
Plaatselijk is het wel beter voor het milieu, dat telt blijkbaar vooral.
 
Almogaver
 
3
5 april 2021 om 22:55
Bij het produceren en verschepen van zonnepanelen vanuit Azië naar Nederland, heb je per paneel circa twee jaar nodig om quitte te spelen, als het om energie gaat. Al wat daarna komt is pure winst. Het silicium is recyclebaar en de ontwikkeling gaat nog behoorlijk snel, waardoor er in de toekomst meer mogelijk kan zijn. Minder FB gebruiken als bron, makker.
 
CynthiaArias
 
0
7 april 2021 om 19:02
Die accu's dumpen is dan alleen nog bijzaak. Bij BMW leggen ze het dak er mee vol, maar dat houdt ook een keer op.