Sven Mislintat vindt nieuwe spits: Ajax wil topscorer Championship halen
Woensdag, 9 augustus 2023 om 19:15

Ajax is in de zoektocht naar een nieuwe spits uitgekomen bij Chuba Akpom, zo meldt Voetbal International woensdagavond. De 27-jarige aanvalsleider staat onder contract bij Middlesbrough en werd afgelopen seizoen met 28 doelpunten topscorer in de Championship. Akpom moet in de Johan Cruijff ArenA de concurrentiestrijd aangaan met Brian Brobbey.

Het is vooralsnog onduidelijk of er al gesprekken hebben plaatsgevonden tussen de betrokken partijen over een transfer. Wel is volgens het weekblad duidelijk dat directeur voetbalzaken Sven Mislintat de spits aan zijn verlanglijstje heeft toegevoegd. Welk prijskaartje om de nek van Akpom hangt, wordt niet gemeld. Transfermarkt geeft de centrumspits, die aan het einde van het huidige seizoen uit zijn contract loopt, een marktwaarde van twaalf miljoen euro.

Akpom doorliep de jeugdopleiding van Arsenal, waar Mislintat eveneens werkzaam was. Na zijn vertrek bij Arsenal speelde de centrumspits onder meer op huurbasis voor Hull City, Brighton & Hove Albion en Paok Saloniki. Afgelopen seizoen had hij 38 competitiewedstrijden nodig voor 28 goals. Volgens de berichtgeving is Akpom niet de enige die op het wensenlijstje van de technisch directeur van Ajax staat, al worden andere namen vooralsnog niet genoemd.

Meer nieuws
   
00:12
00:12
Stekelenburg noemt twee spelers die definitieve selectie Oranje niet gaan halen
3
   
00:05
00:05
NOS: Ajax zit unaniem op hetzelfde spoor en gaat voor één man
2
   
23:44
23:44
Studio Voetbal volledig eensgezind over speler van het jaar in Eredivisie
8
   
23:28
23:28
'Het publiek in Nice was al heel snel op het voetbal van Farioli uitgekeken'
14
   
23:09
23:09
Paris Saint-Germain verslaat FC Metz, dat ondanks nederlaag juicht
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (246)

 
Rikkkiee
 
154
9 augustus 2023 om 19:20
Hahaha die Mislintat haalt alleen maar spelers uit z’n eigen cirkeltje. Ik zie dat best veel Ajacieden hem verdedigen en wellicht sta ik straks met m’n bek vol tanden maar tot nu toe is het toch gewoon dramatisch aankoop beleid (Sutalo daargelaten)? Hij verkoopt netjes dat is hem gegeven maar van een 27 jarige spits als Akpom zou ik als Ajacied niet vrolijk worden
 
Soccerfan_1
 
527
9 augustus 2023 om 19:23
Tot nu toe een dramatisch aankoopbeleid. OK leg dan iedereen maar eens uit, waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd. Dat kan je namelijk pas zeggen als de aankopen floppen. Je hebt ze verdorie nog amper tot niet in actie gezien voor Ajax.
 
MyronFaro
 
166
9 augustus 2023 om 19:28
Echt hè, speler onbekend dus het is niks.
 
realiste2.0
 
85
9 augustus 2023 om 19:34
Beste soccerfan, ik heb het je inmiddels 2 keer uitgelegd onder jouw reacties. Maar jij bent blijkbaar een enorme fan van Mislintat en ik snap niet goed waar dat op gebaseerd is. Als je als Ajax stappen omhoog wil maken na het dramatische seizoen van vorig jaar en je zoekt een spits dan kom je toch niet uit bij een 28-jarige uit de Championship? Als die iets had gekund, dan was hij toch inmiddels allang opgepikt door een PL-middenmoter. Marktwaarde is 12 mln plus nog een kaar contract, dus dat zal wel weer richting 15 mln gaan. Dat vind ik behoorlijke bedragen.
 
FR010FRDAM
 
94
9 augustus 2023 om 19:37
Als Feyenoord een van de beste rechsbacks van de Belgische competitie terughaalt wordt er lacherig gedaan, dan kan je toch ook verwachten dat er lacherig wordt gedaan over een verdediger van 24 uit de 2e bundesliga en een aanvaller van 27 uit de Championship.....dit zijn gewoon geen typische Ajax aankopen. Tuurlijk kan het goed vallen, maar vooralsnog ben ik sceptisch. Zeker als je daar een geblesseerde keeper van 10 miljoen en een jeugdspeler van 16 miljoen bijzet.....
 
Savano
 
49
9 augustus 2023 om 19:37
Waar dat op gebaseerd is? Geen enkele significante speler binnengehaald met bewezen diensten op het niveau wat Ajax nastreeft. Enkel veredelde jeugdspelers, wisselspelers en `toppers` uit tweede divisies waar niemand naar om kijkt. Een tweede keeper voor 10 miljoen aankopen. Wat de Ajax leden hier zo aan het verdedigen zijn bevreemdt mij zeer. Geen enkele aankoop is beter dan er vertrokken is. Dat was de bittere noodzaak om de inhaalslag te kunnen maken. De selectie is uit balans qua leeftijd en ervaring op het hoogste niveau. Plekken die juist aangekocht moesten worden zoals de rechtsback positie is totaal niks mee gebeurd. Wel een Forbs halen voor 20 miljoen, terwijl Bergwijn Godts, Berghuis en Conceicao er nog zijn. Om nog maar te zwijgen van het pas laat in actie komen en nu steeds de hoofdprijs gepresenteerd te krijgen. Prio diende ervaren spelers binnen halen te zijn en daarna kijken voor de breedte.
 
4Ever4Ajax
 
66
9 augustus 2023 om 19:39
@realiste2.0: je doet je naam niet echt eer aan. Sinds wanneer kan Ajax (of een andere Nederlandse club) toppers ophalen? Die komen niet naar Nederland. En soccerfan zal waarschijnlijk net als ik (kan natuurlijk niet voor hem praten) Mislintat pas later gaan beoordelen in tegenstelling tot menig reageerder hier die alles afkraken wat hij doet.
 
KouweArie
 
53
9 augustus 2023 om 19:39
Slecht onderbouwd ook, Forbs is gehaald op aanbeveling door de hoofdscout. Van der Boomen stond voor die tijd al op de lijst, Sutalo is langdurig gescout. Ook 3 spelers uit zijn eigen netwerk maar bij desbetreffende speler weet je dat niet. De Championship is niet slechter dan bijvoorbeeld Noorwegen/Zweden/Denemarken qua competitie, dat hij 27 is, snap ook niet waarom dit slecht zou zijn?
 
marton3103
 
44
9 augustus 2023 om 19:41
@realiste Ajax heeft juist afgelopen seizoen een stapje terug gedaan. Tuurlijk willen ze vooruit, maar een seizoen als afgelopen jaar zorgt ervoor dat ze noodgedwongen ff een stapje terug moeten doen. Terug in salarissen, buitenkansjes zoeken en geen grote gevestigde namen kopen etc. Dit kan op veel verschillende manieren en heeft niks te maken met fan of geen fan zijn van Mislintat. 12mln betaal je gewoon voor een degelijke spits, kijk naar die spits die Feyenoord gekocht heeft. Vraag me af of je de Belgische competitie veel hoger inschat dan de Championship. 28 goals daar is gewoon knap. Ze kunnen ook opzoek gaan naar een dure talentvolle spits uit Brazilië ofzo, maar net zo min resultaat gegarandeerd.
 
EredivisieAjax
 
24
9 augustus 2023 om 19:41
@Realiste2.0 Dat is wel heel simpel redeneren hoor. Ik ken deze speler niet dus zou niet weten wat zijn kwaliteiten zijn, maar je hebt het toch gezien met Haller bij een middenmoter in de Premier League. Bij een niet-aanvallende ploeg stond hij laag op het veld en kwam het er totaal niet uit. Kwam veel beter uit de verf bij een ploeg die hoger op t veld staat. Zo kan een speler toch slecht uit de verf komen bij de ene ploeg en wel degelijk van waarde zijn bij een andere.
 
SammyR
 
25
9 augustus 2023 om 19:46
Gwn laten gaan, die gasten zullen op Sven altijd zeiken ondanks het feit dat het overduidelijk is voor iedereen die een beetje objectief kan kijken dat hij echt heel knap werk verricht. Ze zullen allemaal óf heel stil zijn of hun ongelijk toegeven als ze dat kunnen na een aantal maanden als blijkt dat Sven echt een prima selectie bij elkaar heeft gespeeld ondanks de lastige financiele situatie bij Ajax.
 
MessiBazoer
 
23
9 augustus 2023 om 19:46
@FR010FRDAM, Sceptisch zijn is ook prima. Dat is iets anders dan veroordelen. Ik vind bijvoorbeeld Borges een vreemde aankoop. Maar ik laat me graag verrassen. Bij een Sutalo heb je net zo veel zekerheid. Ik was meer overtuigd van Bergwijn dan van Martinez, wat pakte beter uit..?
 
marton3103
 
7
9 augustus 2023 om 19:50
Grotendeels eens met je 4ever4ajax, daar aan toevoegend speelt Ajax ook nog eens geen CL dit seizoen, wat Mislintat al eerder heeft uitgelegd en waardoor het dus des te moeilijk voor Ajax is om echt gevestigde namen te halen.
 
realiste2.0
 
14
9 augustus 2023 om 19:51
Ach ach ach. Krijgen we die oude dooddoener weer. Nee, ik snap ook wel dat we geen Mbappe of zo gaan halen. Maar tussen dat soort namen en de b-garnituur die we nu binnen krijgen zit wel een groot verschil toch?
 
realiste2.0
 
14
9 augustus 2023 om 19:54
Ik snap ook wel dat Ajax geen toppers als Mbappe of Haaland kan halen, maar ik verwacht ook geen b-garnituur. Daar zit heel veel ruimte tussen vindt je ook niet?
 
Lee112
 
19
9 augustus 2023 om 19:57
Wat zeg jij. Forbs is de vervanger van bergwijn op termijn. Je hebt gewoon al z’n vervanger in huis. Why wachten totdat hij 40 miljoen wordt ? Verder weet niemand hoe deze spelers zullen presteren. Puur oordelen omdat ze niet uit de bpl komen. Zelden zo iets doms gelezen. Het is juist de kunst om op een lager niveau te scouten en er een mooi geheel van te maken. Vorig jaar heeft juist bewezen dat naam niet telt.
 
Woezel
 
41
9 augustus 2023 om 19:58
Ach, Feye haalde Wiefer en pakte goed uit. Nu halen ze er twee uit Zwolle, een Zerrouki die geen pepernoot raakt en een stengs die in Frankrijk geen basisplaats wist te veroveren en nog steeds zijn ze volgens velen titelkandidaat nr. 1.
 
D-Bergkamp
 
45
9 augustus 2023 om 20:02
@Woezel Laat inderdaad staan dat de aankopen van Feyenoord van vorig jaar allemaal uit “B competities” kwamen waarvan 90% hier op VZ überhaupt wist wie ze waren. Of waren Gimenez, Hancko, Szymanski, Wieffer etc allemaal bewezen top talenten.. dacht het niet..
 
FR010FRDAM
 
14
9 augustus 2023 om 20:04
@woezel, Zerrouki die geen pepernoot raakte? Was een van de betere bij Twente...of heb je nu over de wedstrijd tegen psv? (Dat zou wel heel simpel zijn) En wij haalden de Stengs die kampioen werd in België, niet die van een jaar eerder
 
marton3103
 
52
9 augustus 2023 om 20:05
Ooohh FR010FRDAM, werkt het dus zo? Als er commentaar op een transfer van Feyenoord gegeven wordt, dan ook maar commentaar op transfers van Ajax... lekker niveau haha.
 
FR010FRDAM
 
15
9 augustus 2023 om 20:08
@MessiBazoer, Het kan goed uitvallen, maar ik begrijp het niet. Ajax heeft een oorlogskas waarmee ze zekerheidjes kunnen halen, maar nu halen ze voor die bedragen juist gokjes. En Wieffer en Bergwijn zijn uitzonderingen. Normaal gezien zou een Wieffer niet zo snel aanhaken en normaal gezien zou een Bergwijn niet zo matig spelen. Dus ik snap niet zo goed dat Ajacieden wijzen naar het Feyenoord van vorig seizoen.....dit soort bij elkaar geraapte teams gaat vaker fout dan goed en Ajax stapt hiermee volledig af van hun succesvolle en stabiele beleid.
 
marocberkane
 
17
9 augustus 2023 om 20:08
Feyenoord vind ik inderdaad ook niet een heel goede transferperiode hebben, hoewel ik wel tevreden ben als Ivanusec komt en Geertruida blijft. Maar het verschil is wel dat daar al aardig wat kwaliteit stond. Ajax moet een verschil van 13 punten goedmaken en verliest daarbovenop nog enkele van de beste spelers. Daar zou je dus eerder spelers verwachten die qua niveau duidelijker aan de bovenkant zitten. Sutalo vind ik wel een speler die ik de categorie valt. De rest zijn meer gokjes.
 
FR010FRDAM
 
9
9 augustus 2023 om 20:10
@marton, je leest het totaal verkeerd....ik bedoel als Feyenoord al commentaar krijgt op dergelijke transfers, dan krijgt Ajax als grootste club van Nederland ook commentaar als ze spelers uit de tweede divisie gaan halen
 
FR010FRDAM
 
11
9 augustus 2023 om 20:13
@Sanderr, dus de Championship is gelijkwaardig aan top van de Belgische competitie haha kom op zeg. En een jongere Stengs terughalen naar Nederland (en naar Slot) is ook al totaal anders, maar prima als jij dat hetzelfde vindt. En stel dat dat zo zou zijn is dit weer totaal geen logische Ajax aankoop, zie ook mijn reactie naar messibazoer, maar praat het vooral goed
 
realiste2.0
 
9
9 augustus 2023 om 20:16
@marton, ajax zit weer bijna aan 150 mln transferinkomsten. Dan verwacht ik dat we toch wel iets grotere namen kunnen halen dan een 28 jarige spits uit de 2e competitie van Engelend. En dan geven we wel heel veel geld uit aan een talent van city-jeugd en aan een reservekeeper. Dat snap ik gewoon niet en ik vrees het ergste dit jaar. Maar we gaan het zien. Ms heeft soccerfan-1 het helemaal goed en worden we op onze sloffen kampioen.
 
D-Bergkamp
 
47
9 augustus 2023 om 20:20
@FR10Rotterdam Zekerheid bestaat niet in het voetbal en zeker niet bij transfers. Kaka won de gouden bal maar is bij Madrid nooit de top speler van weleer geweest. Om maar een extreem voorbeeld te geven. - Bassey (conference league winnaar) - Sanchez (basis speler Mexico en ondertussen gold cup winnaar) - Wijndal (aanvoerder AZ en vast NL international) - Daramy (international + uitblinker Denemarken) - Grillitsch (basis speler hoffenheim met 150+ Bundesliga duels) - Ocampos (meervoudig EL winnaar) Wil ik Bergwijn en Brobbey nog achterwege laten. En dan kijk ik slechts naar de “zekerheidjes” die Ajax vorig seizoen kocht. Zet daar tegen over de Hancko, Gimenez en Szymanski van Feyenoord. De Sangare van PSV etc. Het kopen op basis van naam is hetgeen waar het juist bij Ajax (en eerder Feyenoord/PSV) juist altijd mis ging. De bewezen top talenten van de subtop eredivisie halen bijvoorbeeld. Nee liever een onbekende naam die gehaald is met een gedachte er achter die uit te leggen valt. Op het moment dat er een plan achter zit is er in ieder geval goed over nagedacht.
 
marton3103
 
6
9 augustus 2023 om 20:26
Dat andere had ik wellicht verkeerd begrepen. Maar met oorlogskas gebruik je toch wel echt een verkeerde omschrijving. Ook Ajax heeft gewoon een begroting en daarnaast een gat te vullen ivm afgelopen seizoen. 200mln eigen vermogen of 200mln spaarrek betekent nog steeds niet dat ze ook echt 200mln kunnen uitgeven.
 
D-Bergkamp
 
26
9 augustus 2023 om 20:30
@Realiste2.0 - David Neres - Antony - Martinez - Kudus - Alvarez Waren allemaal onbekende spelers die nog niet veel/vaak op een hoog niveau hadden gepresteerd waar wel serieus geld voor werd uit getrokken. Deze namen zijn geslaagd. - Marin - Daramy - Kristensen - Wober - Bande Werd net zoveel aan uitgegeven, en de meeste hadden juist al wel een aantal wedstrijden op het hoogste niveau in Europa gespeeld. We kunnen gerust concluderen dat deze niet geslaagd zijn. En als we het over “namen” halen hebben: - Bergwijn - Wijndal - Grillitsch - Ocampos Waren toch allemaal wel serieuze namen. De laatste drie zijn afgeschreven…
 
marocberkane
 
18
9 augustus 2023 om 20:31
De komst van Szymanski vind ik niet in die categorie vallen. Sterker nog, dat Feyenoord een Pools internationsl met toen een marktwaarde van 15 miljoen kon halen werd ook in de media een stunt genoemd.
 
MarekHamsik17
 
11
9 augustus 2023 om 20:33
Laatst was deze soccerfan ook al aan het huilen toen ik een soort gelijke reactie had geplaatst. Echte diehard mislintat fan is het. Ik moet wel zeggen dat de aankopen van mislintat op deze akpom na wel gewoon degelijk zijn. Deze Chubby Akpom heb ik vaak zien spelen en dit is geen ajax speler. Mislintat moet met wat beters komen dan dit.
 
FCRRR
 
9
9 augustus 2023 om 20:36
Als Ajax al een lastige financiële situatie heeft wat heeft de rest dan?
 
Ajaxfollower
 
2
9 augustus 2023 om 20:44
Maar alsnog zijn het geen toppers die jullie hebben binnengehaald. Stengs is bij een stapje hogerop gewogen en te licht gevonden en Zerrouki is een modale voetballer die niet echt opviel bij een subtopper. En dan heb je nog die 2 jongens uit de KKD. Wil je dan echt met zekerheid beweren dat dat betere aankopen zijn dan die van Ajax?
 
realiste2.0
 
2
9 augustus 2023 om 20:44
D-bergkamp, tuurlijk kan je leuk rijtjes opnoemen van successen en mislukkingen. Ik vond Ocampos en Grillitisch nou ook niet namen waar ik blij van werd. Bergwijn heb ik nog niet afgeschreven, want die stond vorig jaar de helft van de tijd op de verkeerde kant, omdat Tadic moest spelen. Wijndal valt idd erg tegen en ik snap eigenlijk niet goed hoe dat komt. Maar goed dat kan. De successen die jij noemt zwaren volgens mij allemaal jonge spelers. Daar heb ik geen bezwaar tegen. Talenten kopen was altijd het handelsmerk van Ajax. Ik heb bezwaar tegen middelmaat voor toch een aardige prijs. Of talenten van 20 mln.
 
marocberkane
 
10
9 augustus 2023 om 20:50
@ajaxfollower, het verschil is dus dat Feyenoord gelijkwaardige vervangers moet halen voor vertrokken spelers en dan heb je als het goed is een selectie die kampioen kan worden. Ajax (en in mindere mate PSV) moet kwaliteit toevoegen tov afgelopen seizoen.
 
D-Bergkamp
 
18
9 augustus 2023 om 20:52
@Realiste2.0Dat jij Grillitsch en Ocampos geen namen vind, dat ligt niet aan hun. Ocampos was basis speler in de subtop van Spanje en heeft de EL gewonnen.Grillitsch was basis speler hoffenheim met 180 wedstrijden Bundesliga ervaring.Je bent tegen talenten kopen van 20 miljoen. Allereerst is Borgers slechts 14 miljoen. En daarmee is hij goedkoper dan Neres en Antony.. en de statstieken van Borges zijn 10x zo indrukwekkend dan die van Antony/Neres ware .Dus je bent tegen middelmaat spelers op leeftijd. Je bent tegen dure talenten. Wat mag er wel gehaald worden?
 
FR010FRDAM
 
9
9 augustus 2023 om 20:52
@Ajaxfollowerd, nee, maar bij Feyenoord staat de basis al vanuit vorig seizoen. Ajax had al een slecht jaar en verliest vervolgens de topscorer en 2 andere van haar beste spelers. Dus gokjes als die 2 kkd jongens kan Feyenoord zich nu veroorloven, maar Ajax niet.Over Zerrouki zijn we het niet eens, ik vind het namelijk een hele goede 6.Over Stengs, afwachten...kan aan de trainer liggen, aan de speelstijl, aan de competitie. Spelers die ergens anders te licht bevonden zijn kunnen alsnog een meerwaarde zijn. Pelle is ook ooit te licht bevonden en Tadic was ook niks speciaals in de PL.Feit is dat er nu bij Ajax een bijzondere mix ontstaat, ben benieuwd of het in elkaar valt....nogmaals, zoals vorig seizoen bij Slot komt zelden voor
 
buluciano
 
16
9 augustus 2023 om 20:53
De Engelse Chamionship is anders een veel zwaardere competitie dan de eredivisie. Als je in deze competitie 28x scoort en topscorer word, kun je volgens mij wel een balletje trappen en doelpunten scoren. Ik vind dit juist een aangename verrassing.
 
marton3103
 
1
9 augustus 2023 om 20:58
Ik vraag me af of je een transfer van Guirassy dan wel zag zitten, een middelmatige spits van een middelmatige club, weliswaar in de Bundesliga actief maar niet zulke stats als Akpom. Ik zie in ieder geval geen significant kwaliteitsverschil.
 
marton3103
 
3
9 augustus 2023 om 21:03
Met deze en aanstaande aankopen heeft Ajax een ploeg die prima kan meestrijden om het kampioenschap en ik acht de kans zeer groot dat ze CL halen. Mocht dat in een uiterst geval niet zo zijn, hebben ze in ieder geval niet weer zoveel geld uitgegeven aan transfers en salarissen. In het andere geval hebben ze een flinke zak geld om volgend jaar alsnog te investeren wanneer ze weer wél de inkomsten hebben uit CL en heb je ook nog eens waarde gecreëerd op t veld met niet al te dure aankopen.
 
Ajaxfollower
 
9
9 augustus 2023 om 21:12
Ajax moet helemaal niks goedmaken hè. De competitie begint weer op 0 gelukkig. Daarnaast heeft Feyenoord genoeg kwaliteit verloren met Kokcu en Symanzski en tot nu toe lijkt het er nog niet op dat ze dat met Stengs en Zerrouki kunnen opvangen.
 
marton3103
 
4
9 augustus 2023 om 21:12
@marocberkane ik denk dat Feyenoord het nog niet zo makkelijk gaat krijgen. Feyenoord heeft met z`n spelers afgelopen jaar boven verwachting gepresteerd. Dat jij vindt dat ze spelers met gelijkwaardige transfers kunnen vervangen betekent dat ze dit seizoen dus weer boven zichzelf moeten uitstijgen. Het was een zeer goede teamprestatie van Feyenoord maar vraag me oprecht af of ze dit seizoen hetzelfde kunnen presteren. Ajax dient weliswaar wat kwaliteit toe te voegen, maar als ik elke speler objectief probeer te vergelijken met elkaar, zie ik in Gimenez een betere spits, maar Brobbey nog steeds met potentie. Ga mij niet vertellen dat je een Jahanbalsh/Peixao beter vindt dat Bergwijn/Berghuis/Forbs/Kudus. Middenveld van Feyenoord blijkt een Kokcu ook te missen en heeft met Timber/Zerrouki/Wieffer/Stengs met alle respect een subtopmiddenveld staan, wat met een topper als Kokcu erbij goed kan presteren maar zonder een leider blijkbaar een stuk minder is. Samengevat zie ik momenteel kleine individuele verschillen en verwacht ik een spannende competitie dit jaar.
 
Ajaxfollower
 
1
9 augustus 2023 om 21:15
Ik denk dat Ajax vooral meer balans moet brengen aan het team en dat lijkt nu aardig te lukken.
 
Sjef van Run
 
1
9 augustus 2023 om 21:19
Je hebt gelijk, maar door de grote verschuivingen weet je ook niet meer wat je moet verwachten van Ajax. Ik hoop voor Ajax fans dat er een gedachte achter zit. De basis moet jeugd bevatten daar staat ajax om bekend, niet om het kopen
 
realiste2.0
 
4
9 augustus 2023 om 21:33
D-bergkamp: wel goed lezen graag. Ik zeg niet dat ik het geen namen vind, ik zeg dat ik het geen namen vind waar ik blij van werd. Borges werd gepresenteerd in de media als 20 mln aldan niet meet zeer haalbare doelstellingen. En net even gecheckd, en inderdaad 19 mln incl bonussen. En ik verwacht dat dat gewoon makkelijk haalbare doelstellingen zijn. Dus net doen alsof het een koopje is van 14 mln is ook een beetje flauw. Ik ben overigens voor betere spelers op leeftijd dan een 2e niveau van Engeland of van een middenmoter in Duitsland of tranfersvrije speler van een middenmoter in Frankrijk. Ik snap ook wel dat we geen 8 toppers kunnen halen, maar ik vind het tot nu toe erg veel middelmaat, een hele dure 2e keeper en een behoorlijk duur talent.
 
Fairplay1
 
0
9 augustus 2023 om 21:54
Savano je hebt een punt, maar Overmars haalde ook onbekenden. Feijenoord, PSV, allemaal haalden onbekenden de afgelopen jaren. Of het werkt, dat zullen we zien als de basiself er staat. Niemand verdedigd onze TD, maar laten we gewoon afwachten. Of ik tevreden ben, nog niet..., maar dat heeft te maken, dat er nog veel gebeurt...qua verkoop en koop. Dus ook voor jouw...zit rustig, drink je thee en wacht af.
 
marocberkane
 
10
9 augustus 2023 om 21:58
@marton3103, Paixao en Ivanusec zijn zeker niet minder dan Bergwijn. Berghuis is net als Stengs meer een middenvelder, Forbs heeft nog geen enkele minuut gespeeld op het hoogste niveau, dus onmogelijk in te schatten of hij meteen al beter is dan genoemde namen, en Kudus gaat waarschijnlijk een transfer maken. De vleugelaanvallers van Feyenoord vind ik zeker niet minder dan die van Ajax. En ja, met Kokcu verliest Feyenoord een belamgrijke kracht, maar dat geldt voor Ajax en PSV net zo goed met Timber, Tadic en Simons. Daarnaast hoor ik vaker dat Feyenoord boven zichzelf uitstijgt en de spelers kwalitatief niet zo goed zijn, maar met Hancko, Geertruida en Trauner heb je de 3 beste verdedigers van de Eredivisie. Daarnaast behoren ook jongens als Hartman, Gimenez, Bijlow en Paixao tot de beste spelers in de Eredivisie op hun positie.
 
Rkc82
 
0
9 augustus 2023 om 22:06
Anders laat ze eerst een paar potjes spelen voor je het niets vind. Dacht je zo ook over Antony neres Alvarez . Begrijp dan dat het Nederlandse voetbal niet meer tegen Engeland Duitsland Spanje op kan. De nummer laats in Engeland koopt een spelers van 40 milj. Als Ajax dat doet worden ze voor gek verklaard. Salarissen van 4 milj kan ook niet in Nederland. Hoe wil je dan nog aan toppers komen. Accepteer gewoon dat nederland ruk is qwa competitie en het niveau alleen maar lager word
 
Nikos_
 
5
9 augustus 2023 om 22:32
Het zijn anders wel bijna allemaal spelers van een lager niveau dus best een dramatisch aankoopbeleid..
 
erodinho
 
0
9 augustus 2023 om 23:21
@realiste2.0 Als die had gekund dan was hij toch allang opgepikt door een PL-middenmoter. Jij denkt dat Ajax met middenmoter kan concurreren wanneer het gaat om transferbedragen. Het gaat geheel tegen Ajax is om grote bedragen uit te geven, dan kom je inderdaad bij zulk soort spelers. Soms pakt het goed uit, soms niet, dus het blijft altijd gokken. Mbappe kan als hij vertrekt naar Real ook ineens floppen zoals Neymar dat deed bij PSG. Alles is mogelijk. Haaland kan ook na 1 seizoen ineens alles verkeerd doen en een flop zijn. Mensen denken tegenwoordig dat iedereen een Ronaldo is en dat elke club hem kan halen. Wees realistisch, elke topspeler kan uiteindelijk als lichtkaarsje uitgaan. Elke middelmatige speler kan ineens dicht tegen de top aan komen, kijk naar Ziyech die werd ook afgeschreven, toen bij Ajax ineens sterspeler, nu bij Chelsea op zijspoor. Tadic bij Southampton idem dito, bij Ajax ster en nu gaat het uit als nachtkaarsje. Ja als ze zo gaat analyseren, kan je beter geen enkele speler meer kopen of alleen dure spelers van 50 miljoen kopen en dan is Ajax ook nog failliet daarna.
 
Musi26
 
0
9 augustus 2023 om 23:27
Tadic was gewoon basisspeler in de PL bij een top 6 ploeg (destijds).
 
Musi26
 
0
9 augustus 2023 om 23:29
Ajax had vorig seizoen gewoon betere spelers, maar had geen balans. Indien men normaal.met Blind was omgegaan, dan denk ik zelfs dat men gewoon kampioen was geworden. Het ging namelijk pas echt mis toen hij er naast werd gezet.
 
mv010
 
1
9 augustus 2023 om 23:56
@d bergkamp Het verschil is dat er voor de door jou genoemde spelers geen gigantische bedragen zijn betaald. Is het raar dat mensen hun wenkbrauwen fronsen bij de aankopen van Ajax als je de bedragen ziet die er voor betaald worden en het niveau waarop ze gespeeld hebben. Wel hebben ze in Amsterdam hun mening klaar over bijv zerrouki en Stengs die er niets van kunnen, maar moeten de Amsterdamse aankopen de tijd krijgen en mogen we niet kritisch zijn. Ik ben altijd verrast dat de Ajacieden alle competities volgen en zo overtuigd zijn van de aankopen. Laten we gewoon rustig afwachten hoe de aankopen bij alle clubs zich gaan ontwikkelen en dan pas (ver)oordelen.
 
madmarcel
 
2
10 augustus 2023 om 00:00
Als Ajax supporter kan je hier toch niet blij van worden? (Eventuele) aankopen: een jeugdspeler van Roma,een jeugdspeler van man City,een gratis middenvelder van Toulouse die bij Heerenveen al niet denderend was (waar ikzelf overigens nog het meeste vertrouwen in heb),een spits uit de 2e divisie van Engeland en een prima Kroatische verdediger plus een jeugdkeeper uit Duitsland. 70 miljoen verder en geen enkele garantie op spelers die een meerwaarde zijn voor Ajax
 
madmarcel
 
1
10 augustus 2023 om 00:04
@woezel: logisch dat Feyenoord nog titelkandidaat nr.1 is gezien de overmacht waarmee ze kampioen werden en de nikszeggende aankopen van Ajax. Psv heeft prima spelers gehaald maar denken dat ze zonder fatsoenlijke verdedigers kampioen kunnen worden. Als dat nog verandert zijn dat nou eenmaal de grootste kanshebbers
 
Ryan030
 
4
10 augustus 2023 om 00:25
Wat voor middenveld heeft Ajax dan als Feyenoord een subtop middenveld heeft? Vd bomen Taylor en tahirovic word ik niet blij van in iedergeval.
 
marocberkane
 
5
10 augustus 2023 om 00:42
Een middenveld met namen als Klaassen, Taylor en van den Boomen zou zeker niet misstaan bij een club als Utrecht of Twente.
 
Preact
 
97
9 augustus 2023 om 19:24
Vd Boomen en Tahirovic zijn niet uit zijn netwerk. Borges uit de Lang zijn netwerk, de nieuwe hoofd scout, die precies daarvoor is aangenomen lijkt me. Sutalo ook niet. Ramaj is een Duitser maar daar houdt het volgens mij wel mee op. Populistisch gelul dus als je het mij vraagt.
 
Soccerfan_1
 
7
9 augustus 2023 om 19:27
Vd boomen juist wel uit zijn netwerk. Moet je maar eens horen wat Branco over Mislintat zei.
 
Martinator
 
32
9 augustus 2023 om 19:32
Dat houdt niet in dat het uit zijn netwerk komt.
 
nielsfleuren
 
2
9 augustus 2023 om 19:33
Waar zijn die twee elkaar tegen gekomen dan ?
 
Brigabier
 
12
9 augustus 2023 om 20:30
Branco zei dat Mislintat het meeste over hem wist van de clubs waar hij mee gesproken heeft. Komt op mij over alsof Mislintat zijn huiswerk beter voor elkaar heeft dan andere beleidsbepalers...
 
Tipptopp
 
2
9 augustus 2023 om 20:41
Vraag is hoe hij aan die info komt. Wist hij dat van eerdere clubs of is dit bij Ajax ingefluisterd?
 
ForzaFean
 
23
9 augustus 2023 om 19:24
Dramatisch is wat overdreven. Vd Boomen en Tahirovic laten veel belofte zien in de eerste oefenwedstrijden en zijn voor goedkoop gehaald. Borges heeft insane statistieken. Welke aankoop is zogenaamd 'dramatisch' slecht geweest?
 
marocberkane
 
13
9 augustus 2023 om 20:44
Nou ja, 2 jeugdspelers, vrijwel zonder ervaring op het hoogste niveau halen voor samen meer dan 25 miljoen, zijn toxh wel hele dure gokjes.
 
Futures
 
4
9 augustus 2023 om 19:24
Hij zal ook voor de bank gehaald worden. Maar dan moet hij niet te duur zijn.
 
realiste2.0
 
4
9 augustus 2023 om 19:36
Marktwaarde 12 mln en dan nog 1 jaar afkopen. Dat wordt dus best een aardig bedrag.
 
Verrie
 
28
9 augustus 2023 om 19:24
Waarom niet? Hoe reageerde je bij aankopen martinez alvarez en Antony? Ook allemaal gaar zeker
 
Ajaxfollower
 
18
9 augustus 2023 om 19:29
Dat zijn sexy namen voor sommige dus bij voorbaat worden deze al serieuzer genomen dan de degelijke Europese namen, zoals Medic of Vd Boomen.
 
realiste2.0
 
7
9 augustus 2023 om 19:57
Martinez en anthony kwamen niet op hun 28ste naar Ajax. Die waren jong en veelbelovend en niet op leeftijd en nog nooit ergens doorgebroken.
 
AjaxNL!
 
8
9 augustus 2023 om 20:15
Dus? Het gaat erom of iemand wat toevoegt, ongeacht de leeftijd. Door zijn leeftijd zal hij ook niet het bedrag van Antony kosten. Championship is gewoon een prima niveau. Lucca was als back-up nog veel minder.
 
Verrie
 
7
9 augustus 2023 om 20:31
Deze gast schiet ze vanuit elke hoek erin. We spreken elkaar volgend jaar
 
Ajaxfollower
 
10
9 augustus 2023 om 20:47
Hij is bij Middlesbrough aardig doorgebroken toch? Die competitie staat namelijk hoger aangeschreven dan het gros van de clubs die in zuid-Amerika voetballen. Of had hij er dit jaar 60 moeten maken realiste2.0? Was hij dan pas echt doorgebroken volgens jou?
 
Douwe Dabbert
 
7
9 augustus 2023 om 21:09
Tagliafico had ook niet echt bij een grote clubs gevoetbald voordat hij op zijn 26e bij Ajax tekende maar dat weerhield hem er niet van om een zeer belangrijke kracht voor het eerste van Ajax te worden. Wat heet, bij zijn debuut verkozen tot MOTM, uitgegroeid tot publiekslieveling en volgens mij werd hij in die tijd ook nog eens verkozen tot aanvoerder van Argentinië.Met een realistische kijk zou jij je niet blind moeten staren alleen op leeftijd, het tegendeel is meer dan eens bewezen.....??
 
Lekiam
 
5
9 augustus 2023 om 19:25
Zie eigenlijk best van bij nieuwe TD’s of trainers, dat er spelers komen zie ze kennen uit het verleden. Misschien ook wel logisch, zijn toch de eerste waar je aan denkt.
 
D-Bergkamp
 
4
9 augustus 2023 om 20:23
@Lekiam, Laten we niet vergeten dat de hoofdscout Kelvin de Lang ook jaren in Engeland heeft gewerkt met o.a. De championship en het scouting apparaat van City.. gok dat die ook wel eens een wedstrijdje van Akpom heeft gezien.
 
InkeMontana
 
36
9 augustus 2023 om 19:25
Zo, dat is een hele scherpe mening. Ik durf tegelijkertijd te wedden dat jij van geen 1 van de namen nog 1 wedstrijd hebt gezien (misschien alleen van Sutalo tijdens Nederland - Kroatië) en je scherpe oordeel dus op een hoopje stront baseert. Hoezo zou je niet blij zijn met een reservespits die de Championship aan gort heeft geschoten , zonder dat ik zn kwaliteiten verder weet.
 
Martijn R
 
20
9 augustus 2023 om 19:25
Ach ja, bij PSV staat er vergelijkbaar c-garnituur in de spits wat in Engeland geen enkel doelpunt heeft gemaakt. Of dit het niveau is waar je Europees sterker van wordt valt te bezien. Maar dit lijkt mij een prima spits om in je selectie te hebben. Als je er 28 maakt in de Championship. Maak je er ook wel 20 tegen de Utrechts, NECs en Heerenveens van de wereld hoor. Een beetje vermoeiend dat iedere mogelijke transfer van Ajax op voorbaat wordt afgeschoten. Terwijl er bij de rest van de top van Nederland echt niks beter rondloopt hoor.
 
Afcakampioen
 
15
9 augustus 2023 om 19:26
28 goals in de Championship is wel echt netjes hoor. Verdediging is op dit moment wel belangrijker om eerst op orde te brengen.
 
Sjakie024
 
6
9 augustus 2023 om 19:26
Nee wil je nog meer jong grut aankopen? Denk dat de gemiddelde Championship ploeg elke ploeg uit de eredivisie sloopt. Hij scoort iig meer dan Brobbeast dus veel slechter is het niet toch? Beetje leeftijd in de groep kan geen kwaad
 
Riddle
 
3
9 augustus 2023 om 19:29
Rikkie heeft liever dat Ajax nog wat zakken geld komt brengen voor spelers van FCU, om ze daarna weer gratis terug te krijgen Alhoewel ik Douvikas niet eens heel verkeerd voor Ajax zou vinden.
 
siepie
 
7
9 augustus 2023 om 19:29
Maar wat verwacht je dan? Je wilt een backup voor Brobbey die er staat wanneer nodig maar genoegen neemt met een plek op de bank. Dus dan moet je iemand halen waarvoor de bank van Ajax een stap omhoog is, maar wel iemand die zich heeft bewezen als doelpuntenmaker. Dan is dit toch een heel logische aankoop? En met een jaar contract ook nog eens relatief goedkoop op te halen.
 
realiste2.0
 
1
9 augustus 2023 om 19:38
Als hij 3 mln zou kosten zou ik het prima vinden. Maar dat kost hij waarschijnlijk niet.
 
bdb030
 
12
9 augustus 2023 om 19:34
Dit vind ik een beetje te kort door de bocht. Dus omdat jij een speler als Akpom niet kent zou jij als Ajacied zijnde niet vrolijk worden? Het lijkt me juist eens goed om als Ajax zijnde een 27-jarige centrumaanvaller te halen in plaats van alleen maar talentjes onder de 22 jaar. Je moet het op een gegeven moment wel van ervaring hebben! Brobbey kan het niet in z'n eentje doen. Te jong en te onervaren. Het is misschien geen bekende naam maar ik zou dit niet bij voorbaat afschieten ofzo!
 
MessiBazoer
 
4
9 augustus 2023 om 19:35
Of je hem nou verdedigt of bekritiseerd, uiteindelijk kan je pas over 5/6 maanden een oordeel vellen over aankopen, toch? Maar hem zo op voorhand al veroordelen is gebaseerd op helemaal niks. Hoop dat je in het dagelijkse leven wat anders in elkaar steekt.
 
marton3103
 
1
9 augustus 2023 om 19:36
Wat een onzin zeg. Die akpom werd al eerder genoemd bij Ajax, vorig jaar volgens mij al en wellicht eerder. Brobbey zal in principe de 1e spits worden maar er is toch echt wel een concurrent nodig. En dan nog zijn dramatische aankoopbeleid aanstippen met Sutalo uitgezonderd, die nog niet eens definitief gehaald is?
 
 
1
9 augustus 2023 om 19:38
Akpom is toch niet zo'n gekke optie? Ik had meer mijn twijfels bij Tadic en Haller toen zij werden aangetrokken.
 
Fairplay1
 
1
9 augustus 2023 om 23:10
Bij Tadic en Haller had ik nooit mijn twijfels, die hadden al bewezen destijds. Ik kan me ook niet herinneren, dat er mensen waren die twijfelen. Maar wel leuk hoe dat gaat als Ajax een speler koopt. Er is altijd volop kritiek van buitenaf, net of ze bang zijn. Maar als hun eigen clubje een speler koopt, ook al is het een 2e of een 3e keus bij Ajax. dan is Feijenoord er superblij mee. Hoe ironisch kan dat zijn. Net of Traune, Hanchko od Senesi toppers waren of bekenden. Geen 1 woordje kritiek en waarom zou je, als je ze nog nooit heb zien spelen in het shirt van je clubje. Maar omdat het Ajax is, dan gaan we zeiken. Met meet hier duidelijk met 2 verschillende maten. ELKE club koopt onbekende spelers, het is aan de speler zelf, de trainer en zijn staf om er wat van te maken....toch?
 
Dennis Regeer
 
0
9 augustus 2023 om 19:40
Tahirovic is wel aardig, van den boomen doet het niet slecht, forbs moeten we zien. Nu er zodadelijk veel is gekocht komen de echte bous naar a dam
 
Airbags
 
2
9 augustus 2023 om 19:55
In principe is Brian Brobbey de eerste spits van Ajax. Wat Ajax nodig heeft is een speler die de laatste 10 minuten oorlog kan maken als het nodig is en Brobbey bij blessures kan vervangen. Wat is er dan mis met een gozer van 27 die zich in het Championship bewezen heeft? Als je kritiek op Mislintat wil hebben moet je niet zozeer kijken naar de spelers die hij haalt, maar naar het tempo waarmee ze gehaald worden. Ik ben van mening dat je je selectie op orde hoort te hebben bij de competitiestart, en de resterende weken van de transferwindow moet gebruiken voor breedteversterkingen, buitenkansjes en het vervangen van spelers die door een niet-te-weigeren bod na de competitiestart alsnog vertrekken. De Eredivisie begint dit weekend en we missen nog een stuk of vier kwaliteitsimpulsen. En ja, dan heb ik er ook wel begrip voor dat Mislintat eerst moest verkopen voordat hij mocht kopen, maar dat zie ik niet als excuus. Een TD en RVC horen ook naar het sportieve belang te kijken. Als je straks met je halfbakken selectie punten laat liggen die aan het eind van het seizoen het verschil zijn tussen een titel of CL plaats en nog een jaar Europa League ben je verder van huis.
 
JordiBijnen
 
0
9 augustus 2023 om 20:04
@rikkkie; wat is dan jou plan? Transfer periode is niet meer super lang. Als die onbekende spelers haalt, krijg je weer het verhaal dat ze niet goed genoeg zijn gescout.
 
Rrobinh0
 
0
9 augustus 2023 om 20:20
Ach zo kan je overal wel wat op zeggen. Is de speler Duits, is hij ooit wezen winkelen in Duitsland of Engeland, komt ie uit het netwerk van Sven. Wat verwacht je eigenlijk? Dat spelers als Mbappe of Neymar komen? Ajax speelt geen CL, goede voetballers zijn weggegaan/verkocht waardoor Ajax opnieuw moet bouwen, dan is het toch onmogelijk om topspelers aan te trekken die tevens ook nog veel salaris vragen. En laat dat nou net iets zijn wat Ajax wil verlagen.
 
Suripride
 
0
9 augustus 2023 om 20:33
Echt om te huilen dit al die Buitenlandse nietszeggende namen op Sutalo na.
 
CROOSWYKER
 
0
9 augustus 2023 om 21:14
Hij koop spelers voor hoge bedragen naar als Ajax weer geen cl haal dan komen ze in de problemen. Je kan nu met verkoop 100 mil hebben verdient maar sommige spelers werden weinig winst op gemaakt. Ook lonen enz kost de club meer dan 100 mil per jaar.Ajax gok dit jaar net als psv die nu meer uit geef dan normaal
 
Kuna_Mila
 
2
9 augustus 2023 om 21:20
Prima als je veel betaald, als je dan kwaliteit haalt. Als je 10 miljoen betaald voor de reserve keeper van Frankfurt. Als de club, fans en speler zelf vervolgens stijl achterover slaan van verbazing, dan ben je niet echt lekker bezig...
 
Rkc82
 
0
9 augustus 2023 om 21:46
Rikkie Is toch logisch dat die man in zijn eigen koker kijkt en die aandraagt of moet ie overmars bellen?
 
SuperVO
 
0
9 augustus 2023 om 22:51
Ach ja je kunt er van 2 kanten naar kijken. Positief: Mislintat was een goede scout en dus is het logisch dat hij die ervaring gebruikt. Daarom is hij tenslotte benoemd… Negatief: het zijn allemaal nobodies, jeugdspelers en middenmoot. Maar dat had je dan destijds ook kunnen zeggen van Tadic en Haller..(werd ook gezegd maar is men vergeten..). Berghuis… Klaassen van Werder, etc. Daar geldt dan hetzelfde argument… Als het echt toppers waren geweest had de top van de PL en BL ze wel gepakt…
 
LynDorr
 
0
10 augustus 2023 om 08:14
@rikkkiee Misschien is het hierboven al een aantal keer gezegd, maar ik wou toch graag even reageren op jou. Ik vind het jammer dat mensen ongefundeerd zo lopen te strooien met van alles en nog wat. De beste man wordt in Juni aangesteld, en dient een complete metamorfose door te gaan met het team. Zowel op als naast het veld. Dan hoor ik jou zeggen dat hij alleen maar in zijn eigen cirkeltje mensen haalt? Dat is toch niet zo gek!? Als hij in september de boel niet voor elkaar heeft, sta jij waarschijnlijk ook vooraan om hem af te branden of niet? De man heeft weinig tijd, en probeert naar eigen inzicht een zo compleet mogelijk elftal neer te zetten. Hij doet zijn best is de tijd die hem is gegeven. Ik kan je garanderen dat als de competitie begonnen is, hij echt niet op zijn lauweren gaat rusten maar dan de gehel scouting op gaat zetten, en targets gaat laten scouten voor aankomende transferperiodes. Als jou baas jou een taak van dit formaat zou geven en je bent ook nog eens afhankelijk van meerdere partijen, die niet altijd even meewerken, dan vindt je dit ook niet realistisch denk ik toch? Laten we nu met zijn allen afspreken dat we niet onder elk bericht gaan plaatsen wat moet ... hiermee, is dit het niveau wat .... moet nastreven? Niemand schiet daar iets mee op en niemand zit hierop te wachten. Na de transfer window kan je alle clubs beoordelen.
 
Kuna_Mila
 
12
9 augustus 2023 om 19:20
Mensen kinderen hou toch eens op! Al die mid twintigers die nergens nog op iets van niveau gepresteerd hebben gaan ajax toch niet helpen?! Come on, iets van ambitie...
 
Ajaxfollower
 
21
9 augustus 2023 om 19:23
27 is toch echt meer richting de eind twintig hoor. De selectie komt nu in ieder geval, qua leeftijd en qua profiel, veel meer in balans dan vorig jaar.
 
MrKrillin
 
8
9 augustus 2023 om 19:27
je moet goede verdeling hebben qua leeftijd opbouw. En dit is back-up dus beter iemand die bijna eind 20 is en makkelijk kan scoren.
 
Ajaja
 
36
9 augustus 2023 om 19:28
Tuurlijk. Hij twijfelde tussen Apkom, Kane, Lewandowski en Mbappe.
 
Soccerfan_1
 
22
9 augustus 2023 om 19:29
Weet je hoe zwaar de championship is? Nee zeker? verdorie 28 doelpunten in de championship. Dat is niet niks.
 
Kuna_Mila
 
8
9 augustus 2023 om 20:08
Dit is gewoon een koekenbakker voor het niveau waar ajax naartoe wil. Die willen toch CL niveau? Dan ga je toch geen spits met het niveau championship halen? Die tot vorig jaar nog nooit een significant aantal doelpunten in een jaar heeft gemaakt. Sorry hoor, maar kom op he!
 
Eindtovenaar10
 
5
9 augustus 2023 om 20:58
Piroe kwam tot 22 en 19. Ahum was toen 4e PSV spits. Competitie stelt niks voor.
 
Nikos_
 
6
9 augustus 2023 om 22:35
Heel zwaar ja daarom wou ook geen 1 premier league club hem..
 
AjaxNL!
 
3
10 augustus 2023 om 00:06
Er is gewoon interesse vanuit de Premier League dus wat bedoel je nou...
 
Nikos_
 
1
10 augustus 2023 om 10:21
Interesse hebben er zoveel maar geen 1 club concreet en die hem echt wil..en de top uit de premier league wil hem al helemaal niet en Ajax wel zoals Ajax ook allemaal spelers van een lager niveau haalt dat zegt wel wat..
 
Verrie
 
9
9 augustus 2023 om 19:31
28 goals in een comp met zo goed als de eredivisie is goed hoor
 
Drogba_11
 
7
9 augustus 2023 om 19:35
Net zo goed? Je mag gewoon zeggen beter dan de eredivisie
 
Tijger-wit
 
17
9 augustus 2023 om 19:41
Er zijn een hoop eredivisie kijkers die geen idee hebben van het niveau in het buitenland. Een aardige verdediger van Stutgart is een aanwinst voor Ajax. Een degelijke middenvelder uit de Franse competitie is een goeie speler om erbij te hebben. En tenslotte deze topscorer van het 2de niveau gaat Brobbey zonder twijfel richting de bank sturen. De eredivisie stelt echt niet zoveel voor, als je het vergelijkt met de echte voetbal landen. Aan de bal niet, en kwa fysiek is niveau verschil soms schrijnend.
 
Eindtovenaar10
 
6
9 augustus 2023 om 21:01
Haha Ajacieden die het verdedigen. Piroe scoort er daar 22 en 19, hou eens op man. Ook spelen ze daar 12(!!) wedstrijden meer per seizoen spelen omdat zij 24 ploegen in de competitie hebben.
 
Kuna_Mila
 
2
9 augustus 2023 om 21:15
Gewoon verre van het niveau dat ajax na moet streven. Mensen doen nu net alsof het championship een topcompetitie is. Hou toch op... als iemand die een zwak voor ajax heeft wil ik meer zien. Geen spelers uit het championship of degradatie kandidaten BL zonder enige ruimte verder te groeien.
 
AjaxNL!
 
0
10 augustus 2023 om 00:10
@Eindtovenaar10 Jij kijkt ook niet verder dan je neus lang is zeg. Akpom heeft 38 wedstrijden gespeeld, 28 goals en 2 assists. Dat is een stuk beter dan Piroe en qua ratio ook beter dan elke andere speler uit de Eredivisie afgelopen seizoen
 
Nikos_
 
1
10 augustus 2023 om 10:22
28 goals waarvan 16 penaltys..poe poe dat is knap.
 
Airbags
 
2
9 augustus 2023 om 20:02
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de speler niet goed genoeg ken. Ik heb geen flauw idee wat voor type spits hij is en of hij een aanvulling op de selectie van Ajax. Het kan een een op een vervanger voor Brobbey zijn, het kan een stormram zijn die anders speelt, ik zou het oprecht niet weten. Maar wat ik wel weet is dat hij qua leeftijd toch juist perfect is. Voor een reservespits ben je vaak aangewezen op hele jonge jonkies (die nog alles te bewijzen hebben), of juist hele oude spelers waar het beste wel van af is en de restwaarde nul bedraagt. Een speler van 27 die zich in die rol kan schikken is de gulden middenweg.
 
Kuna_Mila
 
3
9 augustus 2023 om 20:11
Een speler van 27 haal je wat mij betreft alleen als deze een echte directe meerwaarde is. Volgens mij is een speler uit de championship dat niet. Gewoon niet aan beginnen. Zelfde idee als die spits van Stuttgart, gewoon niet goed genoeg. Kom op, je bent ajax...
 
D.Pranjic
 
0
10 augustus 2023 om 11:11
Als je echt een speler uit de championship wou halen had je een paar jaar geleden al mitrovic moeten halen. Zo'n man had je echt overal goal gebracht. Deze akpom is het echt niet waard.
 
Benzema.
 
2
9 augustus 2023 om 21:55
Akpom is beter dan Brobbey
 
Nikos_
 
4
9 augustus 2023 om 22:36
Ja dat is ook niet zo moeilijk..
 
Mr_knowledge
 
1
9 augustus 2023 om 22:13
Ik wil er eigenlijk niet veel over zeggen want meeste Ajacieden zijn direct op hun tenen getrapt. Als eerst het moet maar blijken of het versterking is. Persoonlijk vind ik Ajacieden niet realistisch, maar goed ze gaan door hun dolle heen met elke aankoop. Ook al is het een speler uit 2e divisie of een reserve keeper die nooit echt gekeept heeft. Niet elke versterking is slecht, ik verwacht veel van Sutalo en Forbes. Van der boomen gaat het naar behoren doen denk ik. Aub bespaar je vreugde en discussies. Championship is ook een divisie waar Flemming uitblinkt. Niemand wilde hem vorige jaar ophalen bij Fortuna?
 
Riddle
 
1
9 augustus 2023 om 22:48
@mr_knowledge - elke club heeft fans die niet realistisch zijn. Afgelopen dagen vanuit jullie kamp gezien: Giminez 80m? Beelen die bij Feyenoord bankt maar bij PSV de beste verdediger zou zijn? Los van deze jongen, maar de Championship is sterker dan de Eredivisie. Uiteraard niet onze top zoveel, maar in z'n geheel zeker wel.
 
ElPistolero125
 
8
9 augustus 2023 om 19:20
Wat een talent was dat jaren geleden??
 
Thiernobylz
 
5
9 augustus 2023 om 19:20
Ik snap het wel qua type alleen blijkt deze gozer alleen bij Middelsborough te renderen. In het buitenland overal mislukt.
 
omavoetbal
 
28
9 augustus 2023 om 19:21
Mensen die alles wat Ajax haalt b spelers noemt, ik vind sommige spelers ook deze akpom een verrassing. Het hoeven niet altijd bekende nemen te zijn, dit soort spelers kunnen verrassend uit de hoek komen
 
realiste2.0
 
3
9 augustus 2023 om 19:41
Een verrassing is het zeker!
 
DieHalveMalle
 
2
9 augustus 2023 om 20:00
Je hebt gelijk. Een Nwankwo Kanu, Litmanen, etc en recent Tadic(want zo enorm klasse was die dat seizoen er voor niet) waren ook geen gevestigde namen toen ze kwamen.
 
KTB84
 
0
9 augustus 2023 om 20:44
@omavoetbal: elke speler kan verrassend uit de hoek komen. Dus ook Akpom. Maar voor iemand met een marktwaarde van 12 miljoen die niet weg hoeft, betaal je al gauw meer dan 15 miljoen. Dan wil je iemand waarvan je zeker weet dat hij levert en niet iemand die een verrassing kan worden...
 
Magistra
 
8
9 augustus 2023 om 19:21
Lijkt me prima als back up spits. Hopelijk niet te duur..
 
Kappie93
 
5
9 augustus 2023 om 19:21
Weet nog niet zo goed wat ik van Ajax moet denken. Alle aankopen zijn niet echt aansprekend, maar het kan maar zo als Wieffer bij Feyenoord uitpakken, je weet het nooit. Of Mislintat faalt enorm of we gaan een enorm verassend Ajax ziet dit seizoen. Eerste indruk van Steijn vind ik overigens niet slecht, had ik niet verwacht!
 
Ajaxfollower
 
5
9 augustus 2023 om 19:22
Lijkt mij een goede optie achter Brobbey! Kan met beide benen scoren kopgoals maken. Het zou funest zijn om weer 20 miljoen te trekken voor een spits. Deze jongen zal niet veel moeten kosten aangezien hij nog maar een 1-jarig contract heeft.
 
Trobiii
 
4
9 augustus 2023 om 19:23
Ken deze speler niet, maar met z’n 1,86 meter is een redelijk grote speler. Daarnaast op basis van z’n statistieken lijkt het efficiënte spits te zijn. Geen idee of het speltype aansluit bij Ajax, maar met 27 jaar is het in ieder geval wat ervaring!
 
rvafca
 
4
9 augustus 2023 om 19:23
Tja ze zitten ook wel echt met Brobbey denk ik. Je moet er een fatsoenlijke spits bijhalen, maar je wil er ook niet 20 miljoen voor neerleggen en dat ie vervolgens op de bank beland. Als je niks hebt en Brobbey doet het niet goed genoeg sta je ook voor lul. Lastig
 
cuco10
 
5
9 augustus 2023 om 19:24
Topscoorder champignonchip zal wel een miljoen of 15 kosten verwacht ik. Daarnaast goed salaris en dat terwijl je brobbey hebt. Klinkt erg verassend.
 
Ajaxfollower
 
7
9 augustus 2023 om 19:30
Deze jongen heeft nog maar een 1-jarig contract dus ik verwacht zelf maximaal één miljoen of 7/8.
 
ModricMagic
 
10
9 augustus 2023 om 19:25
Heeft 28 goals gemaakt in de Championship wat wel indrukwekkend is. Voor de rest eigenlijk geen idee wat voor speler hij is. Maar ja een andere spits naast Brobbey is wel broodnodig want hij heeft geen concurrentie. En dat is niet best want hij mist de makkelijkste kansen als spits. Zo iemand kan zeker wel van pas komen als afmaker.
 
AjaxBarCam
 
1
9 augustus 2023 om 19:26
Als je hem als reservespits kan halen voor een schappelijke prijs, dus niet veel meer dan 10 miljoen, dan doe je het goed. Prima spits!
 
Atletico99
 
1
9 augustus 2023 om 19:26
Haal Douvikas nou op bij FC Utrecht. Goedkoper en jonger dus zal ook meer restwaarde hebben.
 
AFCAjax16
 
6
9 augustus 2023 om 19:27
Scoort 28 doelpunten in een competitie dat minimaal net zo sterk is als de eredivisie. Klinkt wel interessant.
 
Bij-zonder
 
12
9 augustus 2023 om 19:34
Minimaal zo sterk als de Eredivisie? Dus zou ook zomaar sterker kunnen zijn? Als je ziet dat een Zian Flemming al de smaakmaker is dan betwijfel ik het.
 
Soccerfan_1
 
10
9 augustus 2023 om 19:46
Nee iemand kan zich ook niet ontwikkelen he....tuurlijk niet
 
Bij-zonder
 
4
9 augustus 2023 om 20:58
Tuurlijk wel, niet zo gepikeerd. Vind jij dat de Championship even goed, zo niet beter is dan de Eredivisie? Zou wel apart zijn dat Nederlandse ploegen vaak goede resultaten halen tegen de Premier League top en dan minder zijn dan Championship ploegen.
 
Verrie
 
4
9 augustus 2023 om 19:27
En nieuwkoop met 27 jaar is een topper. Als ajax jonge spelers haalt dan is het weer zeiken op de jeugd
 
RZA_1987
 
12
9 augustus 2023 om 19:28
Iedereen heeft het over B spelers en vreemdenlegioen maar precies daarmee is Feyenoord ook kampioen mee geworden. Alle spelers die Feyenoord trok behalve degene met een Eredivisie verleden had niemand daarvoor van gehoord.
 
realiste2.0
 
2
9 augustus 2023 om 19:45
Ja alleen Feyenoord had vorig jaar geen cent te makken en niemand verwachtte iets van Feyenoord. Ik verwacht van Ajax dat ze dit jaar weer kampioen worden en dan heb je wel goede spelers nodig en ik betwijfel of een 28 jarige engelse spits die ook nog eens 2x verhuur is (als ik het goed lees) nu de oplossing is.
 
NJfromVOL
 
3
9 augustus 2023 om 20:10
Hancko, Bijlow, Geertruide, Kokcu, Giminez, en Paixao B spelers??? ... Ga je mond spoelen, gek ...
 
AjaxxxLove
 
3
9 augustus 2023 om 20:48
Meer waar sommige aankopen vandaan kwamen, dat dat ook louter onbekenden waren. Hancko, Trauner, Giminez, en Paixao waren voor de meesten hier toch geen bekende gezichten.
 
NJfromVOL
 
2
9 augustus 2023 om 20:52
Nou en? Het gemiddelde kenners niveau op VZ sla ik nou niet echt bepaald hoog aan.
 
AjaxxxLove
 
6
9 augustus 2023 om 21:12
Volgens mij snap je niet helemaal waar het om gaat, haha. Hij refereert aan de comments over vreemdelingenlegioen, zo werd Feyenoord begin vorig jaar ook genoemd. Ik zeg niet dat het erg is dat een club onbekende spelers haalt. Er is hier iemand verdomd snel op de teentjes getrapt, zeg. Jeetje.
 
ajaxfan158
 
0
9 augustus 2023 om 21:18
Wat fijn dat er dan ook nog mensen zoals jij zijn die het gemiddelde niveau hier ontstijgen! Door hoe RZA het schrijft kan ik mij voorstellen dat je op je tenen getrapt bent maar hij heeft gewoon een punt. De namen die hij noemt hebben zich inmiddels bijna allemaal in de eredivisie bewezen en zijn op dit moment zeker geen B spelers. De vergelijking die hij wil maken is logisch aangezien er van alle kanten kritiek is dat Ajax op dit moment alleen maar ‘onbekende’ en ‘risicovolle’ spelers haalt omdat ze zich nog niet bewezen hebben. Precies zoals Feyenoord vorig jaar deed. En dat pakte goed uit.
 
NJfromVOL
 
1
9 augustus 2023 om 21:19
Ik snap dondersgoed dat ik de gemiddelde VZ reaguurder niet al te serieus moet nemen Dat heeft helemaal niets met teentjes te maken. Ik buig niet voor de roepende onwetendheid ...
 
ajaxfan158
 
0
9 augustus 2023 om 21:27
Je bedoelt die roepende onwetendheid die nu massaal alle aankopen bij voorbaat afkraken omdat het geen bekende namen zijn? Die onwetendheid? Of bedoel je alle mensen die een andere mening hebben dan jij? Of mensen die niet voor Feyenoord zijn?
 
NJfromVOL
 
2
9 augustus 2023 om 21:32
Als je je vasthoudt aan de aankoop van onbekende jongens van 27 die nooit de CL zijn ontstegen als redder van "ons alles Ajax", da n wens ik je een ruw ontwaking over 2 maanden ... Je moet wel reëel blijven
 
ajaxfan158
 
4
9 augustus 2023 om 21:45
Ik ben reëel. Trauner was ook 29 toen hij kwam. Toen ontwaakte je 2 maanden later ook niet ruw. Het verschil is natuurlijk wel dat Trauner al wel een uitstekende staat van dienst had met enorm veel CL wedstrijden in een Europese top competitie. Dat deze speler voor jou onbekend is zegt meer over jouw onwetendheid dan de onwetendheid waar je veel mensen van beticht.
 
Benzin
 
5
9 augustus 2023 om 19:30
Wat een vooroordelen weer zeg. Zo jammer dit.
 
Jande Graaf
 
8
9 augustus 2023 om 19:35
Inderdaad. Ken nog ene Pantelic die ook niks zou zijn. Is toch een redelijk goede speler gebleken en lieveling van het publiek.
 
misseva88
 
2
9 augustus 2023 om 20:01
Er waren ontzettend weinig mensen die Pantelic op voorhand afschreven, juist niet. De grappen over hem kwamen pas toen hij elke kutbal zijn richting op met een duimpje omhoog beloonde.
 
Adodenhaag
 
6
9 augustus 2023 om 19:32
Leuk zo’n verrassing! Benieuwd of zo’n topscorer van de Championship gewoon volop gaat scoren in de Eredivisie.
 
gekkegerrit94
 
0
9 augustus 2023 om 19:34
Geef hem maar een kans, Brobbey geeft er ff genoeg gehad.
 
dreetje888
 
5
9 augustus 2023 om 19:36
Ff op youtube gekeken maar hij zit wel op voetballen hoor en hij is ook vaak op de brommer, beloofd wat .....
 
Tuut21
 
13
9 augustus 2023 om 19:41
Had hij leeftijdgenoot van Brobbey proberen te halen zit je je met 2 talenten in zelfde categorie Probeerde hij iemand boven 30 te halen was het een bejaarde Nu is het van 27 is het weer niet goed hier. Wat een azijn hier vorig jaar geprobeerd met lucca was ook geen succes achteraf.
 
Soccerfan_1
 
8
9 augustus 2023 om 19:45
Tis nooit goed wat je ook haalt. Staat er jeugd achterin die niet goed genoeg is...dan is het haal verdedigers en snel. Dan haalt ie een verdediger en dan is het .......weer iemand van buitenaf, waar is de eigen jeugd? Tis nooit goed.
 
realiste2.0
 
0
9 augustus 2023 om 20:11
Ik dacht dat het om een spits ging??? Leeftijd maakt mij niet heel veel uit. Het gaat mij om kwaliteit en als de kwaliteit van een 28 jarige spits top is, dan ben ik heel tevreden. Maar deze jongen heeft alleen vorig jaar goed gescoord en de 6 jaar daarvoor was het fors minder. Dus ik betwijfel zeer of dit nu Ajax verder gaat helpen bij de weg terug omhoog.
 
Tamayo
 
4
9 augustus 2023 om 19:52
Dit moet Ajax zeker doen! 28 goals in de Championship is echt heel goed. Nu zitten mensen te zeuren van onbekende spelers bla bla. Ajax zit gewoon niet in de positie om een speler te halen die bijvoorbeeld er 20 heef gescoord in de Premier League of de Primera division die zijn gewoon onhaalbaar en onbetaalbaar. Dit is de vijver waarin we moeten vissen als we ook een beetje ervaring willen. Ik ben echt positief verrast mocht dit door gaan, denk dat hij alleen maar positief kan verrasen.
 
Homelander
 
1
9 augustus 2023 om 19:54
Vraag me dan af waarom PL clubs niet happen, 1 jarig contract homegrown lijkt me makkelijk scoutwerk en daar zijn ze dol op in de PL. Mocht hij het goed doen heeft hij natuurlijk altijd restwaarde vanwege de homegrown status zelfs op z'n 30e. Ik denk alleen als je een spits haalt van dit kaliber je wel heel weinig vertrouwen in Brobbey moet hebben want die gaat de bank dan warm houden.
 
Batouwe
 
4
9 augustus 2023 om 20:01
Akpom is een zeer verdienstelijke spits moet ik zeggen. Die zie ik ze er wel inschieten in de eredivisie. Kan menigeen wel eens verassen.
 
Salmon238
 
2
9 augustus 2023 om 20:18
“Weer z’n b speler” Regelmatig dat topclubs in de tweede league kopen Italiaanse, spaanse franse en zelfs engelse clubs. Zit wel goed, dallinga kon er ook geen kl*te van in de kkd
 
dvh5981
 
5
9 augustus 2023 om 20:31
Schoot er nog eentje in tegen Ajax, voor PAOK vier jaar geleden voorronde Champions League 2019. Voor een club die net ervoor halve finalist was werd het kantje boord (2-2, 3-2). Die gast is supersnel. Hij is een beetje hetzelfde type als Brobbey, alleen iets wendbaarder, hoewel hij de meeste balletjes in de box binnentikt. Zeer kopsterk. Een beetje moderne Kanu als ik er naar kijk ( Akpom heeft Nigeriaanse roots) Hier zijn de goals van afgelopen seizoen voor M`boro https://www.youtube.com/watch?v=lt7cxz814ls
 
Riddle
 
4
9 augustus 2023 om 20:35
Engelse media is lyrisch over hem, noemt hem een klinische afmaker en goaltjesdief. Enigszins vreemd want hij scoort afgelopen seizoen pas echt veel goals. Speelt overigens ook vaak als aanvallende middenvelder, waar hij ook de meeste goals heeft gemaakt. Lijkt met Ajax een meer creatieve 10 zoekt, dus hij zal wel voor de spitspositie komen. Kan ook aardig koppen, ondanks zijn normale lengte. Het Championship is sterker dan de Eredivisie en daar kom je flinke beren in de achterhoede tegen. Dat spreekt wel in zijn voordeel, dat hij daar zoveel scoorde. Weet niet wat hij moet kosten. Heeft nog een contract voor 1 jaar en is hun topscorer en Engels. Kan een dure gok worden zo.
 
trainerwalide
 
0
9 augustus 2023 om 20:36
Ben heel erg benieuwd na zijn toevoeging aan de selectie en de competitie. Speelde meer als schaduwspits bij Boro. Maar zo een type heb je ook nodig in je groep. Brobbey is fysiek sterke spits die je vooral in de zone 16 moet aanspelen en krijgen en met voorzetten komen ipv loeren op de 2e bal.
 
Aalvoerder
 
2
9 augustus 2023 om 20:37
Als je 28 keer scoort tegen de slagers van het 2e niveau in Engeland bij een middelmatig team, dan zet ik m'n geld op de topscorerstitel in Nederland. Prima aankoop.
 
miki1959
 
2
9 augustus 2023 om 20:39
Ik hoor wel vaak dat spitsen niet goed genoeg zijn voor Ajax. Zo ook deze jongen. Wat is eigenlijk een ajax spits en wanneer ben je goed genoeg voor Ajax? Moet je Harry Kane, Mbappe of Haaland heten? Die gaan niet komen. Dus geef deze jongen vertrouwen want hij is wel goed genoeg voor Ajax. Net zoals dat Haller ook goed genoeg was voor Ajax ondanks dat flauwekul verhaal dat hij niet in het systeem paste.
 
Boomers
 
4
9 augustus 2023 om 20:41
Vind die Mislintat wel mooie vent. Dacht in eerste instantie bij zijn aanstelling dat het iemand zou zijn die met geld zou smijten voor B-spelers. Maar hier zit wel een gedachte achter. Even een stapje terug met een paar gokjes. Om hopelijk volgend jaar weer Champions League te spelen en meer gevestigde namen aan te trekken. Tijd zal het leren.
 
Tinsaus
 
1
9 augustus 2023 om 20:57
Lijkt me zeker geen slechte keuze. 28 goals scoren in de Championship is zeker niet makkelijk. Buiten dat om ook in de jeugd van Arsenal gespeeld, dus is vast een beetje bekend met het spel van Ajax.
 
Rochester
 
0
9 augustus 2023 om 20:58
Heb hem het afgelopen seizoen weleens zien spelen. Een goede speler, maar hij speelde het afgelopen seizoen niet echt als spits. Was meer een soort 2de spits of een nummer 10, scoorde vooral veel goals als nummer 10 en is wel iemand met een goede techniek en hij is megasnel. Heeft dus nog een contract tot volgend jaar zomer en als je hem voor een bedrag voor rond de 10 miljoen kan halen, zou ik het wel overwegen. Moet wel als kanttekening geplaatst worden dat Akpom afgelopen seizoen pas voor het eerst veel goals heeft gemaakt, maar wie weet is hij gewoon een laatbloeier. In de jeugd bij Arsenal altijd bekend gestaan als een heel groot talent, al kwam het daar in het eerste elftal er nooit uit doordat hij zich niet goed door kon ontwikkelen. Bij de clubs waar hij daarna heeft gespeeld, was hij altijd wel basisspeler en waren zijn statistieken altijd oké maar niet meer dan dat. Misschien dat je Akpom dan kan halen in plaats van Spertsyan en dat je Akpom dan als nummer 10 gebruikt, maar je kan dan eventueel van de prestaties, tegenstander en vorm van de speler nog wat schuiven met spelers door bijvoorbeeld Brobbey als 9, Akpom op 10 of Akpom op 9, Berghuis op 10 te laten spelen. En ik moet bij snelle spelers altijd aan de uitspraak van van der Gijp denken dat hij dan roept dat diegene op de brommer is, maar Akpom is ook supersnel (en behendig) en kan dan misschien met zijn snelheid ook vanaf de vleugels spelen waardoor je wat kan schuiven. Maar bij Akpom denk je soms niet dat hij op de brommer is, maar op de motor.
 
Ajaxenschede
 
0
10 augustus 2023 om 05:24
Ik zag toevallig op transfermarkt ook al dat hij meer wedstrijden als aanvallende middenvelder heeft gespeeld dan als spits. Maar is hij voetballend wel goed genoeg om bij Ajax ook op 10 te spelen? Hij heeft natuurlijk veel goals gemaakt, maar ik vind 2 assist op die plek wel best karig en na een seizoen met Klaassen op 10 lijkt het me wel weer prettig om gewoon een goede voetballer op die plek te hebben staan die ook daadwerkelijk meedoet met het aanvallende spel en niet alleen balletjes binnentikt. Zou dit niet meer een soort spits als Haller kunnen zijn voor Ajax? fysiek sterk alleen wat wendbaarder en sneller of schat ik zijn kwaliteiten dan compleet verkeerd in?
 
DianneCrezee
 
0
9 augustus 2023 om 21:02
Die Mislintat heeft toch nog niets goeds gedaan om Ajax beter te maken. Ja alleen verkocht en wat kocht hij daarvoor terug???? Hij heeft mooie praatjes maar veel clubs willen met hem niets eens zaken doen. Omdat hij voor Ajax er ook niks van bakte.. Ja mooie praatjes heeft hij maar daar koopje niets voor
 
Soccerfan_1
 
10
9 augustus 2023 om 21:19
Niets goeds gedaan. Wederom....waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd? Veel clubs willen met hem niet eens zaken doen..... omdat hij er voor Ajax ook niks van bakte??? een Wat???
 
Nordic_Ams
 
0
9 augustus 2023 om 21:08
Denk dat Akpom niet bij Ajax gaat redeneren. Afgelopen seizoen had hij veel intikkers en wat penalty's. Vind het verder een beperkte spits wat niet in het Ajax systeem past.
 
Heddeum
 
2
9 augustus 2023 om 21:18
Ik snap niet dat er niet gepraat wordt over die Tel van Bayern. Complete spits met veel potentie. Lang, sterk, jong.
 
Benzema.
 
0
9 augustus 2023 om 21:57
Die mag niet weg zo lang Kane er niet is
 
Heddeum
 
0
9 augustus 2023 om 22:10
Kane gaat nooit naar Bayern, althans niet dit transferwindow. je kan altijd een poging wagen toch?
 
 
0
9 augustus 2023 om 23:02
Creatief gescout weer. Geen idee of hij goed genoeg is maar een concurrent voor Brobbey is nodig. Daarnaast 28 goals maken, dat is niet misselijk
 
basrinho
 
0
9 augustus 2023 om 23:09
Ik hoop toch dat ajax toch de komende jaren de jeugdopleiding gaat verbeteren. Die boys van az die heel mooi de jeugd champions league winnen daarvan hadden er best een paar van in de opleiding van ajax mogen zitten. Al komt goes uit de jeugd van ajax en was te lucht bevonden. De beste van Nederland moeten in de opleiding zitten. De nieuwe scout daar heb ik wel vertrouwen in. Nieuwe parels. Als er aankopen gedaan worden moeten die van een grote meerwaarde zijn anders liever investeren in grote talenten. Niveau jeugd omhoog.
 
Dsquared
 
0
9 augustus 2023 om 23:26
Chuba Akpom is best een aardige spits, geen bekende naam voor de meesten maar ik ken hem wel uit de jeugd van Arsenal. Hij had daar ook echt wel de potentie en scoorde veel, geen idee wat er daarna met hem gebeurd is eigenlijk. Sterk, snel en rondt makkelijk af. Kan vanwege zijn opleiding bij Arsenal ook wel wat met een bal, meer dan Brobbey. Ik denk dat hij Brobbey eruit zou spelen, of hem in ieder geval het vuur aan de schenen zal leggen, wat hard nodig is bij Brobbey.
 
Frans-Side
 
0
10 augustus 2023 om 00:12
Toen Litmanen naar Ajax kwam had ook nog nooit van hem gehoord...sterspeler van Myypa...werd wel 1 van de grote mannen verantwoordelijk voor het winnen van de CL in 1995...geef al deze onbekende namen gewoon een kans, mensen...
 
Getypt door...
 
0
10 augustus 2023 om 00:49
Mensen vergeten dat Tadic ook maar van Southampton kwam, iedereen weet dat Engelse clubs algemeen sterker zijn dan clubs uit de eredivisie. Toch nog loopt iedereen te foeteren wat een club zoals Ajax nou met een speler moet die speelt in de Championship.....??
 
Oortap
 
0
10 augustus 2023 om 08:10
Ik zou eigenlijk een meer ervaren spits achter Brobbey willen hebben en iemand die kan leven met een reserverol. Zou Anthony Modeste niet iets zijn voor Ajax? Momenteel clubloos, maar heeft in zijn carriere behoorlijk wat in het netje gelegd in Duitsland. Weliswaar al 35 jaar oud, maar daarom ideaal als je iemand als reserve haalt.
 
SantiagoDavio
 
0
10 augustus 2023 om 08:12
Iemand bij voorbaat afschrijven omdat hij uit de CS komt moet je idd nooit doen. Afgelopen seizoen gewoon goed gedaan als spits. Maar snap ook wel dat mensen bedenkingen hebben, als je zijn carrière bekijkt heeft hij pas 1 echt goed seizoen gedraaid. Kan dus een laatbloeier zijn die eindelijk los is gekomen of een eendagsvlieg. Mocht hij komen dan kan je pas achteraf beoordelen of het een goede aankoop was of een miskoop. Uit welke competitie hij komt, hoe oud hij is en dat het een relatief onbekende speler is doet niet ter zake. Beoordelen op zijn prestaties. Elke speler is een gok, of het nou een bekende is of niet. Ajax zit in een overgangsfase, dit seizoen wordt sws een grote verrassing.
 
Albergen
 
1
10 augustus 2023 om 09:36
Die Akpom is beter dan Brobbey. Zeker weten dat hij Brobbey dan uit de basis gaat houden.
 
Jows
 
0
10 augustus 2023 om 10:41
Mits hij niet teveel kost een gok waard. De man is gevaarlijk met zowel zijn voeten als zijn hoofd. Veel kopdoelpunten. Zie hem vaak in de 16 juist positioneren om het vervolgens klinisch af te maken. Niet denken maar doen. Dat bevalt me wel. Maar of hij verder in het Ajax spelletje past valt nog te bezien. Dat weet je sowieso pas achteraf. Uiteindelijk moet er een team staan. Je kunt niet alleen winnen met mooie voetballers.