Ten Hag geeft aanvoerdersband aan De Ligt: 'Vorig jaar uitstekend opgepakt'
Dinsdag, 24 juli 2018 om 16:31

Ajax haalde deze zomer met Daley Blind en Dusan Tadic twee ervaren spelers met leidinggevende capaciteiten in huis, maar Matthijs de Ligt is de nieuwe aanvoerder van de Amsterdammers. Dat bevestigde Erik ten Hag dinsdagmiddag op een persconferentie in aanloop naar de belangrijke wedstrijd van woensdagavond in de tweede voorronde van de Champions League tegen Sturm Graz.

Tijdens het persmoment zat De Ligt naast Ten Hag en de trainer gaf aan dat de talentvolle verdediger tegen Sturm Graz en vrijwel zeker ook de rest van het seizoen de captain van Ajax is. "We moeten dat nog definitief vaststellen met de spelersgroep, maar hij heeft dat vorig jaar uitstekend opgepakt en ik heb heel veel vertrouwen in hem. Matthijs is morgen onze aanvoerder", aldus de coach, geciteerd door Voetbal International. Nadat Joël Veltman vorig seizoen zijn basisplaats verloor, koos Ten Hag ook al voor De Ligt als aanvoerder.

Meer: Matthijs de Ligt hoopt in de toekomst terug te kunnen keren bij Ajax

De Ligt werd de afgelopen maanden veelvuldig in verband gebracht met een transfer. Onder meer Barcelona en Juventus zouden hem graag aantrekken. De Oranje-international wilde niets kwijt over zijn toekomst. "Ik zit hier voor de wedstrijd van morgen, dat is het allerbelangrijkst. Ik ben op dit moment niet bezig met mijn toekomst en daar is deze persconferentie ook niet voor", aldus de Ajacied. "Dit is een persconferentie over de wedstrijd, niet over de toekomst van Matthijs, dus daar ben ik nu niet mee bezig."

Tegen Wolverhampton Wanderers speelde De Ligt de tweede helft samen met Blind en dat beviel hem goed. "Daley kan een goede schakel in ons elftal zijn. Hij heeft ervaring in het buitenland en weet waar Ajax voor staat. Hij kan jonge jongens helpen en brengt zelf kwaliteit. Ik denk dat ik goed met hem samen kan spelen, maar het is ook de vraag of ik wel een basisplaats heb want iedereen moet natuurlijk vechten voor zijn plek."

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
12
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
60
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (81)

 
RamonDore
 
32
24 juli 2018 om 16:33
Rare keuze, zou nu voor blind of tadic kiezen of wil Ajax hem zo in de schijnwerpers zetten om hem alsnog te verkopen? Echt een rare keuze als je hem dit seizoen wil behouden!
 
marocberkane
 
28
24 juli 2018 om 16:37
Lijkt me meer een truc om de prijs nog wat op te drijven.
 
HeadingUpHigh
 
73
24 juli 2018 om 16:40
Denk meer dat ze hiermee hem nog een jaar extra willen houden.
 
De Toekomst
 
9
24 juli 2018 om 16:40
Kan, maar moet Ajax daarmee bezig zijn nu? Iedereen zegt dat alles dit jaar in het teken van het kampioenschap staat, maar deze keuze past daar niet bij in mijn ogen. Als je spelers als Tadic, Blind en Huntelaar hebt ga je geen jonge speler vaste aanvoerder maken als je wilt presteren...
 
De Toekomst
 
11
24 juli 2018 om 16:41
De Ligt heeft zelf al aangegeven dat de aanvoerdersband geen enkele invloed heeft op zijn keuze om wel of niet te blijven bij Ajax.
 
1fan
 
11
24 juli 2018 om 16:48
Inderdaad, maar Blind is op dit moment gewoon de meest ervaren speler en de aangewezen persoon om dit team te gaan leiden. Ik vind dit een domme keuze.
 
Beus83
 
3
24 juli 2018 om 17:11
Ik niet. Blind en Tadic coachen zonder band ook wel. Dit is gewoon een hele juiste manier om van Matthijs ook een leider te maken
 
JDG84
 
33
24 juli 2018 om 17:19
Huntelaar zal als alles goed gaat bij lange na niet zoveel spelen als nu, tadic komt net bij ajax kijken en Blind heeft met vrijwel niemand uit dit elftal gespeeld nog. De Ligt heeft het vorig jaar heel goed gedaan dus waarom veranderen. Denk je dat de invloed van huntelaar, blijd of tadic ineens minder is nu dan met een band om de arm? Tuurlijk niet, die gasten hebben alles meegemaakt, daar hoef je geen band om de arm te doen om dat kenbaar te maken toch.
 
Giannini
 
18
24 juli 2018 om 17:20
Hehe, eindelijk iemand die het bredere plaatje bekijkt. Al die zeikerds hier. Alsof Blind ermee zit dat hij niet a la minuut aanvoerder is als hij terugkomt. Mathijs erbij in een leidende rol met zijn rust en intelligente manier van spelen samen met de meer geroutineerde spelers, prima keuze, zeker in het verlengde van Ten Hag’s keuze voor de Ligt vorig jaar!
 
T-Babangida
 
2
24 juli 2018 om 17:55
Wat maakt het nou uit wie het vaantje geeft aan de tegenstander en de tos doet.. Blind en Tadic kunnen alsnog wel spelers aansturen..
 
taffes
 
3
24 juli 2018 om 16:37
Dat ligt eraan hoe het het bekijkt! Het zou ook zo kunnen zijn dat hij zich wil bewijzen als aanvoerder! En juist graag wil blijven nu!
 
dylan8071
 
45
24 juli 2018 om 16:38
Ja, ik zou ook gelijk de aanvoerdersband geven aan een "nieuwe" speler... een van de beste spelers en een zekerheidje hoort aanvoerder te zijn en aangezien niemand weet wat er met Ziyech gebeurt vind ik De Ligt de juiste keuze. Elke andere keuze zou raar zijn.
 
USofDude
 
14
24 juli 2018 om 16:46
Ziyech is toch totaal ongeschikt om aanvoerder te zijn? Verwacht overigens wel dat hij blijft, en zou daar daar ook oprecht heel blij mee zijn. Matthijs is degene die zijn ploeggenoten het meeste stuurt, en is dan ook, zelfs op zijn leeftijd, de beste aanvoerder voor Ajax. 1 De Ligt, 2 Blind, 3 Schøne/Tadic.
 
De Toekomst
 
13
24 juli 2018 om 16:52
Haha, je noemt Ziyech als serieuze optie (totaal ongeschikt, laat zijn kop hangen als het even tegenzit) en geeft indirect aan dat Blind ongeschikt is... Blind is perfect. Qua persoonlijkheid, ervaring, niveau, status binnen de club... Iedereen zou hem zien als natuurlijke leider.
 
dylan8071
 
12
24 juli 2018 om 16:54
Ziyech vind ik ook geen aanvoerder, ik zet hem er meer bij als "een van de beste spelers", anders krijg je daar weer opmerkingen over. Ze gaan hier al los als je één fout lettertje neerzet.
 
dylan8071
 
13
24 juli 2018 om 16:56
Zoals hierboven geef ik aan dat Ziyech voor mij géén aanvoerder is en dat ook nooit zal zijn, hij hoort alleen bij de beste spelers. Blind is de beste keus voor later maar dat jij iemand aanvoerder wil maken die net weer terug is.. tja.. je snapt er niet veel van. Daarbij kan ik je op een briefje geven dat Blind morgen niet start, of zullen we morgen gewoon zonder aanvoerder spelen?
 
Craig Tucker
 
19
24 juli 2018 om 16:38
Onzin,hij pakte het goed op en spreek zinnige dingen. Waarom zou je Tadic aanvoerder maken, die heeft nog geen duel voor Ajax gespeeld? Blind daar kun je inderdaad iets van zeggen, maar waarom zou je wisselen als De Ligt het vorig jaar top deed? Gewoon een prima keuze, Blind tweede aanvoerder.
 
De Toekomst
 
4
24 juli 2018 om 16:54
Omdat De Ligt nog een talent is en ook met een mindere periode te maken kan krijgen, terwijl je hem nu juist door de aankoop van Blind wat uit de wind kan houden qua druk. Blind is qua alles de perfecte aanvoerder voor dit Ajax.
 
scoutje 321
 
6
24 juli 2018 om 17:19
Zulke jongens horen zich nog stil te houden in de kleedkamer en luisteren naar de ouderen dat heet hiërarchie
 
BJP79
 
5
24 juli 2018 om 17:21
Helemaal eens Ajax 111 xe juiste keuze als aanvoerder voor Ajax. Als je hem hoort voor de pers kan ik geen betere aanvoerder bedenken. Alternatief is Blind naar die is net terug.
 
ninjakai
 
0
25 juli 2018 om 08:53
@De Toekomst, heel simpel, met de Ligt staat er wel gewoon iemand. En dan niet qua prijzen, maar qua fysiek, uitstraling en teksten. Dat hij vervolgens ook nog eens heel constant presteert en vrijwel nooit door de ondergrens zakt is helemaal uitstekend. Ook nog eens een jongen van de club, die andere coacht. Ervaring is misschien wel de minst belangrijke eigenschap van een aanvoerder. Zo'n Zimmeling had bakken aan ervaring, was wel 10 van de 10 keer de slechtste speler op het veld die gewoon niet serieus genomen wordt. Veltman was toch ook echt aanvoerder. Dat was echt een ontiegelijk slechte keuze. Die had z'n handen al vol met focussen op zijn eigen spel. Nou die had ervaring zat.
 
lucaaa
 
7
24 juli 2018 om 16:46
Ik denk dat dit juist voor de Ligt een rede is om te blijven. 18 jaar en aanvoeder van Ajax is iets om trots op te zijn.
 
De Toekomst
 
1
24 juli 2018 om 16:54
Hij heeft zelf al aangegeven dat de band geen invloed heeft op zijn keuze om wel of niet te blijven...
 
KusH
 
2
24 juli 2018 om 18:23
Dat had ik ook gelezen eerder idd. Maar goed.. je kan beter elk (positief) hulpmiddeltje gebruiken om iemand toch aan boord te houden. Ook al zegt de speler in kwestie 'a' kan hij alsnog door een aantal puntjes overstag gaan. Hoop dat hij blijft!
 
De Toekomst
 
1
24 juli 2018 om 19:24
De Ligt lijkt mij geen speler die over te halen is met dingen die hem zelf niet overtuigen. Denk eerder dat hij een kwaliteitsimpuls wilde zien en gegarandeerd Europees wil spelen. De kwaliteitsinjectie is er, nu Europees nog.
 
Arnavut1
 
7
24 juli 2018 om 16:35
Ik had het eerder aan Blind gegeven. Blind heeft meer ervaring en heeft meer gezag (denk ik) op het team. Maar goed ten Hag zal het beter weten???
 
Champ86
 
0
24 juli 2018 om 19:07
Ik begin me steeds meer af te vragen of EtH het wel beter weet, dan een simpele toeschouwe zoals jij of ik. Wellicht dat ie nog bijdraait en Blind nog geen aanvoerder is omdat hij net is aangesloten.
 
jefe24
 
4
24 juli 2018 om 19:27
Ik vind het gewoon een uitstekende keuze. Blind en Tadic moeten het gewoon laten zien bij ajax en ze kennen de selectie niet eens. De Ligt heeft zich stormachtig ontwikkeld en kent de spelers allemaal. Dus vind het wel een logische keuze. Zeker omdat je totaal niet weet hoe de transfers uitpakken. ( Al heb ik daar wel vertrouwen in)
 
sqmy
 
10
24 juli 2018 om 16:35
Had verwacht dat blind de aanvoerder zou gaan worden, toch iets meer ervaring
 
mattereazzi
 
27
24 juli 2018 om 16:37
Die Ten Hag is echt niet goed wijs. Een internationale ervaren ex Ajacied als Blind of Huntelaar had natuurlijk de aanvoerdersband moeten krijgen ipv jonkie De Ligt. Het geringe vertrouwen in Ten Hag wordt alleen maar nog minder met zulke rare keuzes. Hopelijk wordt Ten Hag zo snel mogelijk vervangen door Reiziger.
 
JeffreyMassing
 
1
24 juli 2018 om 16:40
Als je zo redeneerd dan moet volgens jou Huntelaar aanvoerder zijn vind je niet?!
 
mattereazzi
 
10
24 juli 2018 om 16:44
Blind of Huntelaar allebei prima.
 
sloep01
 
13
24 juli 2018 om 17:01
Doe niet zo overspannen joh hij is gewoon een goede aanvoerder , v/d Vaart was voorheen ook heel jong aanvoerder en de Ligt is gewoon een goede keus en iedereen wil Blind als aanvoerder maar hij komt net terug en het is heel verstandig van Ten Hag om hem juist geen aanvoerder te maken , en dat hij zo Blind, Tadic, Ziyech, Huntelaar, Tagliafico moet aansturen daar gaat hij wel in slagen hoor ik zou ook voor hem hebben gekozen en anders voor Ziyech .
 
Erwiet
 
3
24 juli 2018 om 17:01
Als je goed leest staat dat de definitieve keuze nog reeds gemaakt moet worden, maar morgen de aanvoerdersband om de arm van de Ligt zal hangen. Niet gek toch om de aanvoerder van vorig jaar in de eerste wedstrijd van het seizoen aanvoerder te maken, omdat de overige geen zekerheidjes zijn?
 
BJP79
 
3
24 juli 2018 om 17:24
Voor Reiziger op basis van. Misschien wat positiever in het leven staan. Ten Hag prima coach en deze keuze is helemaal niet zo raar als je rustig even nadenkt. Huntelaar wordt geen onbetwiste basisspeler en Blind is net terug bij Ajax. De Ligt deed het vorig seizoen zeer goed zei zinnige teksten voor de camera. Deze kon je van verre aan zien komen.
 
Voetbel
 
1
24 juli 2018 om 17:29
Wat maakt het nou precies uit zo'n band om? Het is niet zo dat spelers alleen maar naar de aanvoerder mogen luisteren.
 
De Toekomst
 
26
24 juli 2018 om 16:37
Absurd, maar wat verwacht je van Ten Hag? Hebben we eindelijk spelers gehaald die de jonge talenten aan kunnen sturen en uit de wind te houden (in mindere periodes), wordt er alsnog voor gekozen een piepjong talent vaste aanvoerder te maken... Moet hij zometeen Blind, Tadic, Ziyech, Huntelaar, Tagliafico aan gaan sturen? Het kan hoor, het is een slimme, nuchtere jongen, maar had die band gewoon aan Blind gegeven. Dat had iedereen begrepen en qua hiërarchie een betere keuze geweest.
 
Buitenspelgoal
 
2
24 juli 2018 om 16:57
Daarnaast, Blind en Tadic spelen nog wel een paar seizoenen voor je. Bij De Ligt gaat het elk seizoen afwachten worden of hij een toptransfer gaat maken. Doet niks af aan De Ligt overigens, waarvan ik wel denk dat hij dit prima kan. Zeer volwassen voor zijn leeftijd en nuchter.
 
Craig Tucker
 
35
24 juli 2018 om 17:00
Net alsof blind minder aanstuurt als hij die band niet om heeft. Wat een onzin zeg... Een daar komt ook nog een bij dat Blind zijn medespelers nog maar amper kent. De Ligt als aanvoerder is gewoon logisch. De ligt heeft het vorig jaar uitstekend opgepakt en is er zelfs beter van gaan spelen. op je 18de aanvoerder zijn van Ajax 1 is iets om enorm trots op te zijn, dat zorgt altijd voor een prikkel. Voor Blind zal deze prikkel veel minder zijn aangezien die van United afkomt en het al ooit eens is geweest. Uitstekende keuze van Ten Hag en ik heb er vertrouwen in dat hij de juiste keuzes maakt. Ik schaam me bijna voor mijn medeajacieden als ik ze hoor praten over Ten Hag, man man man wat een niveau. Natuurlijk mag je een andere mening hebben, maar vaak wordt er gesproken vanuit onderbuik gevoelens en word er niks onderbouwt. Van mij mag Ten Hag nog jarenlang trainer van Ajax blijven.
 
De Toekomst
 
2
24 juli 2018 om 17:08
Volgens mij onderbouw ik het toch prima? Ook van mede-Ajacieden zie ik andere, verstandige argumenten om De Ligt geen aanvoerder te maken of Blind juist wel.. En Ten Hag maakt het voor zichzelf lastig door steeds keuzes te maken die te bekritiseren zijn. Blind had iedereen begrepen, maar De Ligt begrijpt slechts een deel... Dat hoeft het uiteindelijk geen minder goede keuze te maken, maar als het zometeen niet lukt om Europa in te gaan wordt het wel een optelsom..
 
Mr.Eko
 
6
24 juli 2018 om 17:11
Blij om te zien dat er nog iemand is die vertrouwen blijft houden in de trainer van zijn club en niet alleen maar zeikerds op tv napraten. Die TH de hemel inprijzen als trainer van Utrecht en een dag later bij Ajax er ineens niks van bakt. Hoe kunnen mensen zulk hypocriet gedrag napraten? Ik zal het nooit begrijpen..
 
De Toekomst
 
3
24 juli 2018 om 17:24
Als je mijn reacties een beetje gevolgd hebt, weet je dat ik Ten Hag een lange tijd gesteund heb. Ik was ook inderdaad juist voor zijn komst, omdat hij bij ziin vorige teams overal het maximale eruit haalde, een duidelijke speelstijl erin sleep en jonge talenten beter maakte. Bij Ajax slaagt hij in de eerste twee dingen gewoon niet tot nu toe.. Daarbij is hij sinds zijn komst gewoon heel veel rare keuzes gaan maken. Ook in de discussies over de Younes-soap koos ik vooral zijn kant, maar het houdt een keer op... Als je Cassierra nooit kansen geeft terwijl er geen spits meer is, raar wisselt, rare argumentaties hebt in de media om (rare) keuzes uit te leggen... Een keer houd het op.. Hij kan mijn vertrouwen zeker nog terugverdienen en ik schrijf hem ook nog helemaal niet definitief af, maar hij moet nu wel eens gaan presteren...
 
BJP79
 
6
24 juli 2018 om 17:29
Ach misschien wat langer vast houden aan je eerste gedachten die zijn namelijk meestal de juiste. Ook in dit geval was je eerste gedachte de juiste, vindt het oprecht zonde dat de meeste hier zo weinig geduld hebben. Je mag me er in de winterstop op afrekenen maar ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten als coach. En over de aanvoerder? De beste keuze gemaakt met de Ligt dus zie je probleem niet zo. Deze jongen is een natuurlijke leider op het veld en de enige juiste keuze als aanvoerder.
 
Craig Tucker
 
5
24 juli 2018 om 17:31
Geef hem dan eens de tijd. Hij heeft nu eindelijk een fatsoenlijke selectie tot zijn beschikking, en waarschijnlijk duurt het nog wel 2 maanden tot het een beete draaid. Is dat erg? Ja. Kan hij daar iets aan doen? Nee. Een andere trainer lukt dat ook niet. Ik vind het ronduit triest, al die na praters. En wat helemaal triest is, is dat er mensen gaan beargumenteren met 'hij heeft een stomme stem' of 'hij heeft geen overwicht in de selectie'. Misselijkmakend gewoon.
 
Sulejmanii
 
0
24 juli 2018 om 22:18
Toekomst geen speld tussen te krijgen, zo denk ik er ook over.
 
gomes1psv
 
10
24 juli 2018 om 17:37
Stel je aan zeg, De Ligt, die zijn leeftijd qua spel tien jaar vooruit is, heeft meer leiderschap en uitstraling in zijn teen dan de meeste van die jongens die jij noemt bij elkaar. Ziyech mag vertrekken, die maak je dus geen aanvoerder. Tadic is een stylist en bovendien geen extraverte jongen, Tagliafico spreekt geen Nederlands en Argentijnen kennende waarschijnlijk nauwelijks meer Engels, Blind ontbeert sturm-und-drang, uitstraling en ten opzichte van De Ligt behoorlijk veel kwaliteit en dat Ten Hag liever een aanvoerder achterin heeft lopen en geen op goals gefocuste spits kiest is best te billijken. Noem mij een reden om De Ligt niet te kiezen als captain! Van alle spelers is hij het meest onomstreden, de eerste die op papier staat! Prima keuze!
 
Tsaar II
 
2
24 juli 2018 om 17:54
Jongen, doe eens even rustig. Het is maar een aanvoerdersband. Als je die niet om je bovenarm hebt, betekent dat niet dat je monddood bent gemaakt. Doe niet zo overspannen.
 
De Toekomst
 
0
24 juli 2018 om 19:25
Zeg ik dan dat de andere spelers monddood zijn nu?
 
Noldries
 
5
24 juli 2018 om 16:38
De Ligt heeft natuurlijk wel de potentiele kwaliteiten ervoor. Is nu wel 1 van de sterkhouders. Oogt ook heel volwassen in de persconferentie van vandaag. Is denk ook uit het oogpunt om hem belangrijk te maken voor een eventuele toekomstige transfer. Aanvoerder betaal je doorgaans meer geld voor. omdat hij belangrijk is voor het team.
 
JeffreyMassing
 
1
24 juli 2018 om 16:38
Aan de ene kant denk ik JAA! De ligt is een geboren aanvoerder Maar ?! Is het handig in zo'n elftal waar wat meerdere ervaren spelers in staan Ben in ieder geval blij dat Veltman het niet is geworden man man man Schaam je je toch dood mee op de middenstip
 
Kyle66
 
2
24 juli 2018 om 18:58
Man, man, man. Ik schaam me dood voor supporters als jij die zo praten over een echte Ajacied.
 
TrebleX
 
3
24 juli 2018 om 16:40
Heeft die Ten Hag een zonnesteek opgelopen? Je hebt 2 ervaren spelers gehaald die meer ervaring hebben als speler nationaal als internationaal en dan geef je de aanvoerdersband aan een onervaren speler met alle respect.
 
afca0cbs
 
3
24 juli 2018 om 16:42
Heel simpel een leider heeft geen band nodig. Tadic en Blind zullen gewoon het team neerzetten, coachen, corrigeren waar nodig.
 
Mr.Eko
 
13
24 juli 2018 om 16:44
Triest dat mensen elke mogelijkheid aanpakken om ten hag weer eens een veeg te geven. Worden jullie nooit moe van jezelf? Dit is gewoon een terechte keuze! Heeft het vorig seizoen ook goed gedaan dus waarom veranderen? En aan de andere kant geef je zo’n jongen extra motivatie om te blijven en wordt hij er alleen maar beter van
 
De Toekomst
 
1
24 juli 2018 om 16:50
Waarom veranderen als hij het goed deed? Omdat we nu juist twee ervaren spelers hebben gekocht om onze jonge talenten aan te sturen en te ontlasten qua druk. Extra motivatie om te blijven? De Ligt heeft zelf aangegeven dat de aanvoerdersband daar helemaal geen invloed op heeft... Als je bij elkaar maximaal 34 a 35 miljoen investeert in 2 ervaren krachten om de jonkies aan te sturen is het gek als je in de praktijk keuzes maakt waarbij een jonge speler juist leiding moet geven... Hij heeft het goed gedaan ja, maar het blijft een talent en ook De Ligt kan nog steeds een mindere periode krijgen. In een jaar dat je alles in het teken van presteren zet, moet je niet het risico willen nemen om een jonge speler aanvoerder te maken.
 
Mr.Eko
 
4
24 juli 2018 om 17:02
Nee dat is gewoon een slap excuus om Ten Hag wederom de grond in te boren. Blind en Tadic kunnen nog altijd het team aansturen zonder band, evenals de Ligt dat kan met band. Simpel toch? Dat de Ligt de band heeft betekent niet automatisch dat de rest niet met elkaar kan of mag communiceren. Wat wil je voor de rest zien dan? Dat je in de PL moet hebben gespeeld om de coinflip te doen? Of is het zoals ik al zei toch een kulreden om Ten Hag af te zeiken?
 
De Toekomst
 
1
24 juli 2018 om 17:17
Zeg ik dat spelers niet met elkaar mogen communiceren of minder met elkaar zullen praten in het veld? Zeg ik dat je perse in de Premier League gespeeld moet hebben om de coinflip te mogen doen? Dat jij dingen verzint om een discussie in jouw voordeel uit te laten vallen.. Een aanvoerder is het verlengstuk van de trainer en degene die, als er leiding nodig is in het team, het laatste woord heeft. Zo'n verantwoordelijke taak zou ik altijd bij een speler met meer ervaring en de juiste persoonlijkheid neerleggen als daar een mogelijkheid voor was. Die mogelijkheid is er nu in de persoon van Blind. Een ras-Ajacied, ervaren, uitstekende mentaliteit. Blind heeft alles om aanvoerder te zijn, terwijl De Ligt als jong talent nog altijd een onzekere factor is als aanvoerder. En zelfs als ik mee ga in jouw redenatie zou ik de aanvoerdersband aan Blind geven... Want waarom zou De Ligt dan ineens minder communiceren met zijn teamgenoten..? Het voordeel blijft dan nog steeds dat de druk minder op zijn schouders rust en hij zich als jonge speler optimaal op zijn eigen ontwikkeling en prestaties kan richten.
 
Craig Tucker
 
7
24 juli 2018 om 17:37
De Ligt is nog nooit minder gaan presteren onder druk. Je hebt toch geen enkele reden om te wisselen als hij een goede aanvoerder is. Voor mij betekend een goede aanvoerder - Kent de club - Kent zijn medespelers - Is doorgaans verzekerd van een basisplaats. - en in iets mindere mate, is een clubmens. De ligt scoort hier overal een V-tje. Dus is iig een goede aanvoerder. Ik denk dat Blind dat ook welk zou zijn (al kent die zijn medespelers amper momenteel) maar dan blijf ik toch bij mijn standpunt, waarom je zou veranderen als het goed gaat. De Toekomst klinkt echt belachelijk negatief, maar onderbouwt het nog redelijk. Maar Mr Eko heeft wel gelijk. Een hoop mede ajacieden proberen bij elke gelegenheid TH de grond in te boren en dat vind ik behoorlijk triest. Het zal gewoon even duren voordat het draait en ik vind niet dat je TH daarop af kunt rekenen.
 
Streepan
 
0
24 juli 2018 om 16:51
Wordt ten hag de coach die we voor altijd zullen heugen als iemand die dmv stomme keuzes en een matige teamgeest al het potentieel uit zn dure selectie wist te rammen en daardoor wederom die felbegeerde titel wist mis te lopen? Lijkt er wel steeds meer op zo.
 
De Toekomst
 
4
24 juli 2018 om 16:56
Sowieso de man van de domme keuzes, maar je moet echt heel slecht zijn om met deze selectie geen kampioen te worden in de Eredivisie...
 
Mr.Eko
 
2
24 juli 2018 om 17:20
Hij heeft nog niet eens een wedstrijd gespeeld en je schrijft je eigen team en trainer al af nog voor het seizoen is begonnen ?? echte ‘fan’ hoor. Misschien je naam maar ff veranderen in Varkenoord of Herdgang
 
De Toekomst
 
0
24 juli 2018 om 17:25
Schrijf ik het team en de trainer af als ik zeg dat ze echt heel waarschijnlijk kampioen gaan worden?
 
Kyle66
 
2
24 juli 2018 om 19:00
Dat jij het domme keuzes vindt, maakt het niet waar. Een ieder heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten.
 
Patroo
 
3
24 juli 2018 om 16:57
Juiste keuze, snap ik ook niet zo goed dat sommigen hier daar anders over denken. Tadic en Blind zijn nieuw, kennen de medespelers nog niet goed genoeg om nu al de aanvoerder te zijn. Huntelaar is zodra Dolberg fit is reservespeler en Ziyech is niet het type voor dit Ajax om de band te dragen. De Ligt heeft het vorig jaar al bewezen de band te kunnen dragen en is ook een echte leider op het veld. Daarnaast betekent het niet dragen van de band dat je je niet kan opstellen als een leider op het veld. Maar De Ligt heeft het voordeel met de positie waar hij speelt en het feit dat hij het team net beter kent dan de routiniers.
 
houvanvoetbal
 
1
24 juli 2018 om 17:02
Die aanvoerdersband is voor die speler, die in het veld met de scheids bijvoorbeeld een vermeende overtreding kan aankaarten. Blind, Tadic en of kjh zullen binnen de lijnen leiderschap over het team kunnen verzorgen...
 
Dejeee
 
1
24 juli 2018 om 17:41
Terechte keuze voor De Licht , hij kent het Ajax spelletje van de laatste jaren. Blind en Tadic zullen hem hierin steunen...goed gezien van Ter Hag.
 
mvandijken
 
0
24 juli 2018 om 18:13
Is die man nou zo dom of doet hij gewoon dom??? Man man man als je dan Daley Blind heet neem je die man toch al niet meer serieus
 
wolterx
 
1
25 juli 2018 om 01:26
Geweldig idee om Blind morgen de aanvoerdersband om te doen terwijl hij hoogstwaarschijnlijk niet aan de aftrap zal verschijnen ivm fitheid en te korte voorbereiding. Er staat letterlijk dat het nog niet zeker is en dat de spelersgroep invloed zal hebben op keuze, maar morgen draagt de Ligt de band. Wat niet meer dan logisch is naar mijn mening.
 
Janta
 
0
24 juli 2018 om 18:32
Leiderschap is niet aan leeftijd gebonden en dat heeft de Ligt wel bewezen.
 
Ryjuu
 
0
24 juli 2018 om 18:40
Wat dit nog grappiger en belachelijk maakt is dat in Oranje, het hoogste niveau van het Nederlands voetbal Blind reserve aanvoerder is. (samen met Wijnaldum en Strootman)
 
wolterx
 
0
25 juli 2018 om 01:30
Klopt, ze zeggen letterlijk dat dit nog geen permanente keuze is en dat de spelersgroep nog invloed zal hebben erop maar dat de band morgen om de arm van de Ligt zal zitten. Wat niet meer dan logisch is aangezien Blind niet in de basis staat in verwachte opstelling van de Telegraaf. Veltman is er niet bij, dan heb je Tagliafico (spreekt de taal niet), Ziyech (niet type ervoor vrees ik), Vd Beek (mijn voorkeur gaat uit naar De Ligt) en Onana (taal en niet praktisch als doelman zijnde) + misschien Huntelaar als hij basis staat maar die is niet zeker van plek. Voor morgen is De Ligt voor mij een no-brainer.
 
JaLi71
 
0
24 juli 2018 om 19:12
Prima keuze, een van de beste spelers bij Ajax. Volgend seizoen zal hij zeker vertrekken en dan komen Blind of Tadic in aanmerking. Dit geeft hen ook de kans en tijd om zich aan te passen bij Ajax. Het zou natuurlijk wel vervelend zijn als hij alsnog vertrekt. Dat zou ook niet bepaald netjes zijn.
 
gaeajax94
 
0
24 juli 2018 om 19:16
Ik vind het wel logisch, Blind en Tadic zullen waarschijnlijk geen aanvoerder hoeven te zijn om leiding te kunnen geven.
 
JasperSJ
 
0
24 juli 2018 om 19:24
Gaar zeg, denk dat niemand er vreemd van op had gekeken als Blind de aanvoerdersband kreeg.
 
mattereazzi
 
1
24 juli 2018 om 19:27
Ik kan me echt niet voorstellen dat ervaren spelers als Blind, Tadic en Huntelaar gaan luisteren naar een jong jochie als Mathijs. Echt een domme keuze alweer van de trainer.
 
Piranha
 
1
24 juli 2018 om 20:37
Wat een idioot is doe ten hag toch ook. Gewoon onlogisch voor een 19 jarige kiezen terwijl je blind en tadic haalt. Die voelen zich ook gelijk gewaardeerd en zullen toch weer even extra voor hag door het vuur gaan. Hoe je door een domme keuze je team kan verne*ken... de enige die ik hoop wie er snel weg is, is ten hag. Jammer genoeg gaat dat ons geld kosten en niet opbrengen zoals het bij vele spelers had moeten gebeuren. Wat een wanbeleid weer van overmars en sar. Twee domoren die dankzij wat backstab moves nu de hele bankrekening plunderen zodat ze bij een paar schreeuwlelijken er wat beter op staan. Slappelingen
 
DriesK1984
 
0
24 juli 2018 om 20:47
Wat een rare keuze van Ten Hag, zou toch zeggen dat er vele betere opties rondlopen. Kijk bijvoorbeeld naar Blind, prima leider en zelfs de band gedragen bij het Nederlands elftal. Heeft de leiderschapskwaliteiten van z’n vader en je weet wat ze zeggen, de kers valt niet ver van de boom.
 
101tje
 
0
24 juli 2018 om 21:32
ben benieuwd of dit een belofte is geweest aan de ligt om hem nog een jaar bij Ajax te houden. Tadic aanvoerder maken zou een vreemde keuze zijn en huntelaar is wellicht geen eerste spits dit seizoen. dan blijven denk ik de ligt en blind over. Blind heeft meer ervaring maar de Ligt deed het uitstekens vorig seizoen en kent de groep beter. ik snap de keuze dus wel.