Ten Hag heeft selectie bijna compleet na terugkeer tweetal WK-gangers
Donderdag, 12 juli 2018 om 13:21

Kasper Dolberg en Nicolás Tagliafico hebben donderdag hun gezicht weer op het trainingsveld laten zien bij hun werkgever Ajax. De twee kwamen onlangs nog met respectievelijk Denemarken en Argentinië in actie in de achtste finales van het WK en hebben zich na een korte rustperiode weer bij hun werkgever gemeld.

Trainer Erik ten Hag heeft door de terugkeer van het duo de selectie weer bijna compleet. Lasse Schöne, net als Dolberg met Denemarken van de partij in Rusland, heeft een wat langere rustperiode gekregen, terwijl ook aanwinst Dusan Tadic nog niet is begonnen met trainen. De van Southampton overgenomen spelmaker kwam namens Servië in actie op het mondiale eindtoernooi.

Ajax speelt vrijdagavond in het Olympisch Stadion een oefenwedstrijd tegen Anderlecht, waarna de selectie het vliegtuig pakt voor een trainingskamp in Engeland. De eerste officiële wedstrijd voor de Amsterdammers staat op 25 juli op het programma, als Sturm Graz in de Johan Cruijff ArenA de tegenstander is in de voorronde van de Champions League. De return wordt een week later op 1 augustus gespeeld.

Meer nieuws
   
08:23
08:23
Lengte van uitleveringsproces Quincy Promes hangt af van deze twee factoren
0
   
08:00
08:00
Feyenoorder ben je voor de lol: hoe Arne Slot het plezier terugbracht
12
   
07:32
07:32
Anwar El Ghazi regelt grote namen in benefietwedstrijd voor Gaza
2
   
07:15
07:15
Van Hooijdonk en Perez worden het niet eens over positie Frimpong in Oranje
21
   
23:39
23:39
Kees Kwakman voorziet 'zeer groot probleem' tijdens finale Conference League
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (59)

 
Noldries
 
45
12 juli 2018 om 13:23
Ik heb erg veel zin in dit seizoen, kijk met vol bewondering naar alle tranfers van Ajax. Als Blind de komende 48 uur komt, ben ik heel erg tevreden hoe deze zomer verloopt. Met dit elftal zal je de CL echt wel kunnen halen. tenmiste we maken echt kans. Ten Hag heeft echt het matriaal om kampioen te worden. Overmars verdiend echt een compliment
 
vivabarsa
 
29
12 juli 2018 om 13:26
Bizar dat Tagliafico en Dolberg nu al aansluiten. die hebben amper vakantie gehad.
 
falcao
 
6
12 juli 2018 om 13:31
Inderdaad. Maar denk dat ze het wat anders gaan indelen. Eerst volle aandacht op voorronde(s) CL en voor die tijd ook geen spelers meer verkopen. Daarna kun je bepaalde spelers nog best enige rust / vakantie geven lijkt me.
 
Corona
 
1
12 juli 2018 om 13:33
Ze zullen er wel weer zin aan hebben.
 
Miccoli
 
10
12 juli 2018 om 13:34
Tja, Ajax heeft al gemeld dat zij de beschikking over alle spelers willen hebben tijdens de voorrondes. Ze gooien alles op Europees voetbal, wat niet heel gek is na vorig jaar. Ten Hag heeft ook al gezegd dat deze spelers tijdens het seizoen dan gewoon hun vakantie mogen inhalen. Zo hebben ze dat toen vorig jaar ook gedaan met Younes.
 
Ajax/barca2014
 
21
12 juli 2018 om 13:35
Dolberg heeft door al die vervelende blessures wel genoeg rust gehad. Bovendien was hij bij Denemarken ook geen basisspeler. Voor Tagliafico vind ik het wel vervelend. Juist na zo'n teleurstellend wk wil je wel even van je vakantie genieten.
 
falonso
 
15
12 juli 2018 om 13:39
Volgens mij hebben de WK gangers, in ieder geval een deel daarvan, al even vakantie gehad tussen het einde van het seizoen en het WK in. Een deel ging toen nog een oefenpotje spelen tegen Al Ahly, maar volgens mij was Tagliafico daar bijvoorbeeld niet bij. Dolberg wel geloof ik, maar die heeft op het WK weinig gespeeld. Geef die jongen straks een weekje vakantie wanneer het even uitkomt en het is weer prima denk ik.
 
blackpool
 
1
12 juli 2018 om 14:25
Klopt, na de laatste competitie wedstrijd heeft iedereen meteen vakantie gekregen. 2 weken lang..
 
Kyle66
 
4
12 juli 2018 om 15:01
Miccoli, volgens mij is dat met Younes niet gebeurd. Het was wel de bedoeling. Ik heb in een interview gelezen dat Younes aangaf dat hij moe was. Hij was eerder teruggekomen vanwege Nouri en had later geen vrij meer gekregen.
 
patrickstern
 
2
12 juli 2018 om 15:35
Is al eerder op gereageerd van Ajax uit. Ajax wil er alles aan doen om de cl veilig te stellen. Hierna zijn er mogelijkheden genoeg om bepaalde spelers nog enig vakantie te geven. Tuurlijk moet je de competitie serieus geven maar met alle respect zijn er hier clubs bij waar je bepaalde spelers rust zou moeten kunnen geven.
 
falcao
 
1
12 juli 2018 om 15:59
@patrickstern Inderdaad dit. Heb me hier al jaren over verbaasd bij Nederlandse clubs. Dan kun je wel mopperen dat Russen, Skandinaviã«rs, Oostenrijkers en Zwitsers al (bijna) in competitie zijn, maar speel daar dan op in. Er zijn in de Nederlandse competitie echt wel momenten dat je rustfases kunt inbouwen met een dergelijke selectie. Vorig jaar ook met die verkopen in de zomer. Dat had na de CL-kwalificatie nog makkelijk gekund. Regeltechnisch is dit immers geen beletsel meer inzake speelgerechtigdheid voor een nieuwe club in Europees verband dus waarom die haast als 1 september nog ver weg is?
 
falonso
 
8
12 juli 2018 om 13:42
Kans maken op CL ja, maar het wordt lastig om Benfica, Basel of Kiev uit te schakelen. Laten we eerst maar gewoon kijken of er van Sturm Graz wordt gewonnen, de laatste jaren blijkt wel vaker dat verder vooruit kijken niet zo veel zin heeft. Ik heb er ook zin in, maar aan de andere kant is het ook wel lekker dat er geen Ajax is elk weekend. Dan weet ik dat ik niet zo hoef te stressen haha. Ben wel echt benieuwd naar Ajax dit seizoen. De selectie is nu echt fantastisch, maar blijft dat zo? Ik hoop het echt. En zoals je zegt, Overmars verdient de complimenten. Ik vind dat al langer, vanwege hele goede transfers (milik, Sanchez, jeugd), maar deze zomer gaat hij echt vol gas vooruit. Mooi om te zien.
 
ajaxrkc33
 
2
12 juli 2018 om 14:10
Helaas zijn de tegenstanders die Ajax kan loten nog iets beter. Die rondes gaan we nooit allemaal overleven.
 
martijnovic
 
5
12 juli 2018 om 14:47
ten hag heeft met Utrecht ook vele voorrondes overleeft hij kan wel een selectie op tijd fit krijgen. @ajaxrkc33 waarom zo negatief ?
 
Balenciaga
 
0
12 juli 2018 om 17:17
Europa League voorrondes tegen een of ander team uit Malta is wel andere koek dan een Benfica of Kiev verslaan. In principe moet Sturm Graz met deze selectie gewoon opgerold worden. Dan heeft Ajax sowieso al EL in handen. Het ligt eraan welke kant de loting op valt, maar het is gewoon lastig om 6 wedstrijden door te komen in de CL-voorrondes.
 
RonaldvanderVaart
 
4
12 juli 2018 om 13:30
Mocht Ziyech vertrekken zou ik Kostic ook nog wel graag zien komen
 
falonso
 
13
12 juli 2018 om 13:37
Wat heeft een eventueel vertrek van Ziyech met Kostic te maken? Ik denk overigens dat Kostic niet haalbaar is, Ajax gaat financieel al ver met Tadic en Blind (er even van uitgaande dat hij dus komt), om dat met nog een speler te doen, gaat wel heel ver. Je hebt ook Labyad gehaald, ik verwacht eigenlijk dat hij de vaste linksbuiten wordt. Verder heb je Bandé gehaald voor een flink bedrag en heb je Johnsen en Lang ook nog, waar bij die laatste Ten Hag zelfs heeft gezegd dat hij zijn debuut misschien al wel had gemaakt als hij niet geblesseerd was geweest aan het einde van vorig seizoen.
 
falcao
 
2
12 juli 2018 om 16:01
Ziyech moet je in elk geval voor de CL-voorrondes nog binnenboord houden.
 
infernoss
 
7
12 juli 2018 om 13:38
Totaal geen excuses nu in ieder geval mogelijk. selectie op volle oorlogssterkte, coach die er vanaf begin bij zit. Hopelijk gaan ze knallen! Overmars verdiend inderdaad nu al een compliment voor alles. Uiteindelijk is het geval met Kluivert ook allemaal goed gekomen en soepel gelopen. Liever zulke drama in het begin dan op het einde van het seizoen.
 
blackpool
 
1
12 juli 2018 om 14:26
Wacht nou nog maar even af tot 1 september met uitdelen van complimentjes...
 
Shorty1991
 
8
12 juli 2018 om 14:53
Als je Tadic haalt en waarschijnlijk ook blind, dan mag ie daar toch voor gecomplimenteerd worden of niet dan? Wat heeft dat met de datum te maken? Of denk jij soms dat Tadic en Blind voor 1 september met verlies verkocht gaan worden?
 
blackpool
 
1
12 juli 2018 om 15:26
Maar als een paar dagen voor de transfer deadline alsnog De Ligt en Onana laat vertrekken zit je weer met een probleem. Dan ben je weer te laat met opvolgers en hoor je de dooddoener “we gaan het dit jaar doen met deze selectie..”
 
Shorty1991
 
5
12 juli 2018 om 16:58
Dan nog steeds zijn de complimenten voor deze transfers op z'n plaats, als je dat niet ziet ben je gewoon een enorme zeikstraal. Jarenlang klagen we allemaal dat er niet dit soort aankopen zijn en nu klagen we dat het niet genoeg is.
 
 
2
12 juli 2018 om 13:46
wel erg korte rustperiode voor een speler, Dolberg heeft dan niey veel gespeeld maar bv Tagliafico maar 2(?) weken rust na een seizoen waarinn die alles hee f t gespeeld
 
blackpool
 
1
12 juli 2018 om 14:27
Na de laatste competitie wedstrijd heeft iedereen ook meteen 2 weken vrij gekregen.
 
Raubaht
 
11
12 juli 2018 om 13:51
De selectie op Kluivert (en eventueel Ziyech) na intact gehouden en aangevuld met Tadic en waarschijnlijk Blind. Complimenten voor Overmars. Maar als Ten Hag er weer niet in slaagt CL te halen en/of kampioen te worden kan je niet anders dan hem weg te sturen. De vraag is alleen, wordt Overmars er dan ook op afgerekend omdat hij Ten Hag heeft aangesteld. Dat zou, naar mijn mening, onterecht zijn. Een vertrek van Overmars zou een flinke aderlating zijn voor Ajax.
 
hansje1969
 
6
12 juli 2018 om 14:05
Verdediging is niet op orde. Geen backup voor links back. Zwakke rechtsback en nog steeds geen cv. Dus nog geen hulde voor overmars lijkt me voor als nog
 
 
11
12 juli 2018 om 14:20
Hoezo geen backup voor linksback? Sinkgraven? Wober? Allebei prima. Daarnaast komt Bakker er nog aan. Rechtsback moeten we gewoon zien, en Kristensen ook wat langer de kans geven. Daarnaast ga je niet het kampioenschap mislopen omdat je rechtsback zwakker is. CV komt eraan met Blind of anders iemand anders. Prima op orde dus.
 
falonso
 
10
12 juli 2018 om 14:22
Linksback: Tagliafico, Sinkgraven, Bakker, Wöber kan ook CV: De Ligt, Wöber, Schuurs, Blind, jeugd. RB: Veltman, Kristensen, Orejuela, Mazraoui. Denk je serieus dat Ajax nog een rechtsback gaan halen? Ik vind het absurd dat mensen dat nog verwachten. We hebben er net 2 gehaald in een jaar tijd, Veltman is door zijn blessure nog steeds bij Ajax en Ten Hag heeft aangegeven dat hij vond dat Mazraoui het goed deed op die positie. Kristensen en Orejuela moet je nog niet afschrijven. Als je ook maar een klein beetje een realistische blik hebt, dan weet je dat Overmars de complimenten wel degelijk verdient.
 
Shorty1991
 
9
12 juli 2018 om 14:55
Blind kan zowel cv, lb als cvm dus hoezo geen back ups? Hansje is een enorm negatieve Ajax volger, geen idee waarom ie altijd zo donker moet reageren.
 
falcao
 
1
12 juli 2018 om 16:04
@falonso Alleen in de CL-voorrondes alsjeblieft geen verdedigende experimenten zoals vorig jaar met Zeefuik of in het verleden zelfs met een piepjonge Vertonghen, die dodelijk balverlies leed en de knock-out inleidde.
 
falonso
 
0
12 juli 2018 om 17:03
@falcao Daar kan ik niks aan doen hè Lijkt me niet dat ze dat gaan doen. Misschien als het heenduel al met 4-0 gewonnen wordt ofzo, maar zelfs dan denk ik dat Ajax heel erg uitkijkt met experimenteren. Nu hebben ze daar de tijd voor, in de voorbereiding, straks moeten ze dat niet meer doen.
 
origineel
 
3
12 juli 2018 om 13:52
Heb er al zin in. Hopelijk weet Ten Hag er een hecht team van te maken, dan zou het toch wel goed moeten komen dit seizoen. Of we Champions League weten te behalen durf ik niets over te zeggen, zal erg lastig worden tegen een aantal van de ploegen die we kunnen loten. Al moeten we voorlopig ons vizier niet van Sturm Graz afhalen. Nico zal ergens wel een extra vakantie krijgen dit seizoen, die heeft veel speeltijd in de benen. Kwam na een heel seizoen in Argentinie in de winter naar Ajax dus heeft nu al zo'n 1,5 jaar geen lange rustperiode meer gehad. Dolberg heeft amper gespeeld afgelopen seizoen en het zou dan ook een zwaktebod zijn als hij een lange vakantie zou willen momenteel. Voor hem is het belangrijk dat hij Klaas-Jan eruit speelt dit seizoen, iets dat toch niet al te moeilijk zou moeten zijn.
 
hansje1969
 
4
12 juli 2018 om 17:23
Daar bleek tegen Rapid wien, Rostov en Nice heel weinig van dat er niet geëxpirimenteerd werd. Seefuik is al genoemd. Zijn we het expiriment Riedewald tegen Rapid blijkbaar vergeten? Idem Rostov....wat een hel was de verdediging. Wat is na Sturm het excuus als 't weer fout gaat in de voorronde CL?
 
origineel
 
3
12 juli 2018 om 18:07
Waar heb ik het over experimenteren dan?! Sorry Hans maar je bent net een kapotte plaat die steeds hetzelfde deuntje herhaalt. Je ziet overal het negatieve van in en blijf het maar hebben over Rapid Wien en Rostov. Er zijn erg veel positieve dingen te zien en dat is ook waarom een aanzienlijk deel van het publiek positief is momenteel ondanks 4 jaar geen prijs te hebben gewonnen. Natuurlijk zijn er ook mindere dingen en natuurlijk word het een hele kluif om ons te plaatsen voor de Champions League. Maar er zijn veel factoren die dit seizoen heel anders maken dan de voorgaande. 1: De selectie is versterkt ten opzichte van vorig seizoen 2: De selectie heeft echt enorm veel meer ervaring dan afgelopen jaren. Helemaal wanneer Daley ook nog aansluit. 3: Staat een andere trainer voor de groep. 4: De meeste jongere gasten zoals bijvoorbeeld De Ligt, Onana, Donny en Neres hebben ondertussen ook tussen de 40 en 100 wedstrijden in de benen. Dit betekent niet dat we wel eventjes gaan plaatsen, maar het betekent wel dat er voldoende draagvlak is voor iets meer optimisme. Dat maakt het leven net iets prettiger vind ik.
 
hansje1969
 
0
12 juli 2018 om 22:45
Je kan het wel over een plaat hebben die blijft hangen, maar dezelfde fouten blijven aan de orde. Na Rapid leerde we niet. Na Rostov leerde we niet en na drie keer is scheepsrecht Nice hoop ik dat we wel gaan leren.... Je kan het negatief noemen, maar ook gewoon realistisch. De feiten liegen niet. Natuurlijk zijn er positieve dingen genoeg. Maar laten we ook de zwakke plekken in de defentie gewoon benoemen
 
hansje1969
 
2
12 juli 2018 om 14:03
Waar blijft de broodnodige centrum verdediger nou? Blijkbaar is er weer op 1 paard gewed door Overmars
 
Noldries
 
31
12 juli 2018 om 14:12
Haha heb je weer azijn gekocht? Vannochtend door De Telegraaf gemeld dat Ajax en Man United bijna akkoord zijn over Blind. Vorige artikel werd ons verteld dat het of Mallagan werd of Blind. Ik zie je vaker dit soort reacties geven, probeer het wat postitiever te zien allemaal. Dat maakt het leven een stuk makkelijker. ;-)
 
blackpool
 
2
12 juli 2018 om 14:29
Ik zie Blind centraal achterin niet zo zitten. Vond hem bij Oranje onlangs ronduit slecht centraal achterin.
 
Noldries
 
11
12 juli 2018 om 14:36
Ik zie hem liever ook op ''6''. maar Ajax haalt hem in eerste instantie dus als verdediger aangezien het Blind of Mallagan was. Wat wij liever zien doet er niet toe in deze reactie, het ging mij meer om Hansje1969 die ik elke keer het negatieve in ziet, terwijl het allemaal duidelijk is wat Overmars aan het doen is.
 
hansje1969
 
3
12 juli 2018 om 17:26
Noldries De uitschakeling tegen rapid nice en rostov al vergeten? Europees heb je verdedigers nodig die klaar zijn. Dus geen sinkgraven geen bakker en wat mij betreft die slappe dweil van een wöber ook niet
 
hansje1969
 
1
12 juli 2018 om 17:28
Over blind ben ik het blackpool eens. Die moet op het middenveld op 6. Is geen cv
 
Noldries
 
5
12 juli 2018 om 17:32
Je zegt elke keer hetzelfde, ik kan het ook omdraaien voor je? Wedstrijden tegen Schalke04 thuis, en uit (waarbij we tot het gaatje zijn gegaan) Lyon thuis en uit, Zo kan je elke keer wat tegenover zetten. geef ook is commentaar waarbij je niet zo donker hoeft te reageren. zo word je ook serieuzer genomen.
 
hansje1969
 
1
12 juli 2018 om 18:02
Oke, als we weer eruit vliegen in de voorronde CL en de verdediging weer niet op orde blijkt.....zijn er dan consequenties voor Overmars of hebben we volgend jaar weer dezelfde discussie? Verder wil je me ook niet horen. Het gaat er gewoon om dat de selectie steeds weer te laat op orde is. Die fout gaan we nu weer maken
 
Noldries
 
7
12 juli 2018 om 18:28
Gab, niet willen horen? Ik heb heeeeeel veel berichten van je gelezen, heb beetje op google lopen scrollen naar al je reacties op Vz. Met alle respect, ze zijn bijna allemaal extreem negatief. Kijk in deze topic alleen al. Ik vraag me echt af, ben jij wel een Ajacied?
 
hansje1969
 
1
12 juli 2018 om 20:21
Ik bezocht al 40 jaar geleden ajax voor t eerst. Uit bij psv (2-3) en ging eind jaren 80 meer dan ooit. Nu 27 jaar op rij een jaarkaart. Dus als je er aan twijfelt of het niet gelooft is dat jouw ding. Maakt mij niet uit. Maar ik maak me wel zorgen om de disbalans in de selectie en dat is niet van de laatste tijd, maar doe dit al jaren. En de feiten liegen niet. We blijven dezelfde fouten maken. Vorig jaar kreeg ik hier steeds hetzelfde te horen. Maar zeg zelf....het ging ook niet goed. Dus waarom mag je geen kritiek hebben hier?
 
falonso
 
1
12 juli 2018 om 22:42
"dus waarom mag je geen kritiek hebben hier?" Dit is een veel gemaakte fout op VZ. Je mag best kritiek hebben, jij dus ook, maar er is een verschil tussen kritiek en gewoon afzeiken. Als je alleen maar negatief bent, is het op een gegeven moment niet meer serieus te nemen. Er zijn ook dingen goed gegaan de laatste jaren. Dat je meer focust op het negatieve, dat is niet zo erg (misschien ben je een pessimist, net als ik), alleen je enkel focussen op het negatieve is ook weer overdreven.
 
hansje1969
 
0
14 juli 2018 om 12:09
Heeft niets met pessimisme te maken, maar alles met realisme. We hebben het gisteren kunnen zien. Europees wordt je met deze verdedigers afgestraft. Als er geen extra versterkingen worden gehaald naast Blind, wordt het weer - vooral Europees - hetzelfde liedje. Laat gisteren een duidelijke waarschuwing zijn geweest. Een rechtsback en een CV die klaar zijn is gewoon een must
 
mattereazzi
 
3
12 juli 2018 om 14:16
De enige zwakke posities bij Ajax zullen na de komst van Blind zijn die van de rechtsback positie met spelers van eerste divisie niveau (Orejuela en Kristensen) en die van de trainer. De man staat al met 4-0 achter bij de publieke opinie en ik verwacht dat hij dit niet meer kan goedmaken met zijn flut uitstraling. Die wordt in of voor de winterstop al vervangen door Reiziger verwacht ik. En afhankelijk van de prestaties van de club kunnen ook de posities van Overmars en Vd.Sar weer ter discussie komen te liggen.Ik zou Ajax dus adviseren om Fosu Mensah of een andere goede rechtsback te halen en Ten Hag te vervangen door Reiziger mocht Ten Hag niet goed genoeg presteren. En voor de rest alle spelers behouden op Ziyech na als er een club komt die minimaal 35 miljoen voor hem neerlegt. In dat geval Mount halen als zijn vervanger.
 
falonso
 
1
12 juli 2018 om 15:45
Ten Hag hoeft met zijn uitstraling niks recht te zetten, dat moet hij doen met resultaten. Je zegt dat je verwacht dat hij wordt ontslagen, en dat 'afhankelijk van de prestaties' de druk op Overmars en Van der Sar ook toe zal nemen. Maar dat is toch sowieso al het geval wanneer Ten Hag ontslagen wordt? Hij zal echt niet ontslagen worden wanneer Ajax bovenaan staat hoor, en dan zal er ook geen druk op de anderen komen. Als hij wordt ontslagen, is dat omdat het slecht gaat en dan zal automatisch ook weer de blik richting Van der Sar en Overmars gaan. Fosu-Mensah? Waarom zou Man Utd hem naar Ajax sturen als ze hem ook in de PL kunnen uitlenen? En ik zie Ajax echt niet voor de 3e keer in iets meer dan een jaar een rechtsback halen. Snap sowieso niet waarom iedereen zo graag spelers afschrijft. Kijk nou hoe Kristensen en Orejuela het dit seizoen gaan doen en geef daarna je oordeel. Voor Ziyech is al een vervanger gehaald. Hoewel ik Mount graag bij Ajax zou zien, is het dus niet nodig om hem te halen. Daarbij denk ik niet dat Ajax hem zou willen huren en Chelsea wil hem denk ik niet verkopen.
 
hansje1969
 
0
12 juli 2018 om 18:16
@alonso Orejuwela stond in de pickorde achter Seefuik Masraoui stond in de laatste wedstrijden in de basis omdat Ten Hag kennelijk ook niet bar veel in Kristensen ziet. Maar wat is de consequentie als je door sturm uitgeschakeld wordt? Daar moet je niet aan denken maar dat dachten we ook niet voor rapid rostov en nice. Tegen sturm zal blijken of de selectie op orde is Ja dan wel Nee
 
falonso
 
0
12 juli 2018 om 18:31
Orejuela stond dan misschien achter Zeefuik, maar Zeefuik is weg en Orejuela heeft zich een jaar lang kunnen ontwikkelen. Of hij nu op het gewenste niveau zit, is de vraag. Die vraag wordt pas beantwoord als hij officiële wedstrijden gaat spelen, ik vind niet dat je oefenwedstrijden hiervoor kunt gebruiken. Ik vond Kristensen ook geen geweldige indruk maken, maar ook bij hem vind ik dat je nog moet wachten met je oordeel. Hij is er nu vanaf de voorbereiding bij, dat scheelt al een hoop. Mazraoui op rechtsback ben ik zelf geen fan van, maar Ten Hag vond dat hij het goed deed en dat heeft niets te maken met hoe goed of slecht de andere rechtsbacks zijn. Als Ajax wordt uitgeschakeld door Sturm Graz is de consequentie logischerwijs dat Ajax nog een voorronde moet spelen om EL te halen. Maar ik denk niet dat er dan al wordt gedacht aan een ontslag. Ik denk dat ze dat echt pas zouden doen als het écht heel erg slecht gaat, als Ajax al in december is uitgeschakeld voor de landstitel bijvoorbeeld.
 
Noldries
 
2
12 juli 2018 om 18:34
``masraoui stond in de laatste wedstrijden in de basis omdat Ten Hag kennelijk ook niet bar veel in Kristensen ziet`` Mazraoui, kent het spel van Ajax omdat hij een jeugdspeler is. Kristensen is in de winterstop gekomen, moet even wennen omdat hij uit Denemarken komt. Dat hij niet alles heeft gespeeld en Mazraoui zijn debuut heeft gemaakt is logisch. En misschien wordt hij basisspeler ipv Kristensen, maar Ten Hag heeft hem niet afschreven. Dit stukje alleen al ''als Ajax wordt uitgeschakeld door Sturm Graz is de consequentie logischerwijs dat Ajax nog een voorronde moet spelen om EL te halen. Maar ik denk niet dat er dan al wordt gedacht aan een ontslag. Ik denk dat ze dat echt pas zouden doen als het écht heel erg slecht gaat, als Ajax al in december is uitgeschakeld voor de landstitel bijvoorbeeld.'' Damn hoe negatief kan je zijn , hoe sta jij eigenlijk in het leven ouwe gabber? Ben je depri?
 
falonso
 
0
12 juli 2018 om 18:50
Wat is er precies mis met dat stukje?
 
Noldries
 
0
12 juli 2018 om 18:58
Dat alles in het negatieve om wordt gezet '' Als ajax uitgeschakeld wordt, Als Ajax al in december is uitgeschakeld voor de landstitel Als als en nog is als. Als Ajax alle 6 voor rondes CL Wedstrijden wint, Als Ajax al in december kampioen is.
 
falonso
 
0
12 juli 2018 om 19:08
Maar dan nog, wat is daar mis mee? Hansje vraagt zich af wat de consequenties zijn bij uitschakeling, ik reageer daar op. Ik zeg nergens dat het gebeurt, nergens dat ik het verwacht, dus wat is daar mis mee? Als je dat al te negatief vind, dan ligt dat echt aan jou en aan niemand anders. Ik zie je andere reacties ook, en ben het met je eens dat Hansje heel erg negatief is. Maar om je dan gelijk af te vragen of ik, terwijl ik enkel op hem reageer zonder te zeggen dat ik dat verwacht of wat dan ook, gelijk depressief zou zijn, slaat helemaal nergens op. Overigens verwacht ik niet dat Ajax de CL haalt. In de laatste ronde krijg je gewoon hele sterke tegenstanders. Hoewel ik eigenlijk hoop dat Ten Hag dan in zijn kracht is (als coach van de underdog), denk ik dat het verschil in kwaliteit te groot is als je tegen een Benfica speelt. Tuurlijk kan Ajax wel door, alleen ik denk dat dat niet gebeurt. Ik mag toch wel hopen dat ze winnen van Sturm Graz. Dan heb je in ieder geval Europees voetbal tot de winterstop en dat is noodzakelijk. In de EL is Ajax groepshoofd, dus heb je ook een goede kans op overwintering. In de CL is Ajax ingedeeld in pot 3 (als ze het halen natuurlijk), dus heb je ook een goede kans op overwintering alleen dan met wat meer moeite.
 
Noldries
 
1
12 juli 2018 om 19:13
Excuus Falonso, je hebt gelijk. Ik had dat verkeerd gelezen. Het word echt moeilijk inderdaad, Europa League moeten we wel overwinteren vind ik!