'Ten Hag is vergeven als hij het aangaan van deze uitdaging in twijfel trekt'
Zondag, 8 mei 2022 om 09:21

De Engelse media hebben geen goed woord over van de wanvertoning van Manchester United op bezoek bij Brighton & Hove Albion zaterdagavond. De ploeg van interim-trainer Ralf Rangnick ging met een 4-0 nederlaag kansloos af bij de club die in het gehele jaar 2022 nog niet op eigen terrein had weten te winnen. De media smijten met allerlei krachttermen, reppen van 'het slechtste United sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson' en zien voor aanstaand trainer Erik ten Hag een onmogelijke opgave.

"Dit seizoen kan niet snel genoeg eindigen voor United", schrijft de BBC. "Dit resultaat maakte de spaarzame hoop op Champions League-voetbal volgend seizoen met de grond gelijk en zelfs een plek in de Europa League is allerminst zeker. Afzakken naar de derderangs Conference League is oprecht een mogelijkheid." De Britse publieke omroep wendt zich daarop direct tot Ten Hag. "Hij is de man met de taak om de club te herbouwen, maar met de dag lijkt die klus moeilijker en moeilijker te worden."

Meer: Ten Hag onthult welke spits hij vorige zomer naar Manchester United wilde halen | Erik ten Hag deelt nieuwe sneer uit: ‘Jullie maken er maar krantenkoppen over’

The Guardian kan dat beamen. "Ten Hag focust zich nu op het winnen van de titel met Ajax, maar wanneer hij een herhaling van deze wanvertoning te zien krijgt zal hij vergeven worden als hij zijn beslissing om deze uitdaging aan te gaan in twijfel trekt. Een monumentale heropbouw ligt in het verschiet en Brighton openbaarde zonder genade alle mankementen in Uniteds gebroken team."

De Manchester Evening News zoomt bij de 'Bijbelse nederlaag' in op de relatie tussen spelers en fans van de lokale club. "Terwijl het stadion wachtte op een zondige vierde goal, brulden de opstandige United-supporters 'You're not fit to wear the shirt'. Niemand van de spelers zal ze aanklagen. De fans begonnen de naam van (de in november ontslagen trainer, red.) Ole Gunnar Solskjaer te zingen, waarschijnlijk uit solidariteit dat hij deze ramp had moeten managen. Na het laatste fluitsignaal gaf Cristiano Ronaldo ze applaus en stak David de Gea zijn handen verontschuldigend de lucht in."

The Sun neemt zoals gewoonlijk geen blad van de mond en rept in de kop al over 'het slechtste United OOIT in de Premier League'. "Het is dit seizoen zo droevig, dat het moeilijk inschatten is of dit nu het absolute dieptepunt was", doet de boulevardkrant daar nog een schepje bovenop. Net als Sky Sports onderbouwt The Sun haar claim met de statistieken. "Ralf Rangnicks meute had beide van de laatste twee wedstrijden moeten winnen om de 64 punten van het enige seizoen van David Moyes te evenaren. Dat miezerige totaal in het seizoen 2013-14 was de laagste opbrengst sinds het pensioen van Sir Alex Ferguson. Dat is nu overtroffen door de vernedering van Rangnicks team."

Nr.TeamMWGVP
1Arsenal35255580
2Manchester City34247379
3Liverpool35229475
4Aston Villa35207867
5Tottenham Hotspur341861060
6Manchester United341661254
7Newcastle United341651353
8Chelsea341491151
9West Ham United3513101249
10AFC Bournemouth351391348
11Wolverhampton W.351371546
12Brighton & Hove Albion3411111244
13Fulham351271643
14Crystal Palace3510101540
15Everton351281536
16Brentford35981835
17Nottingham Forest35791926
18Luton Town35672225
19Burnley 35592124
20Sheffield United35372516

Meer nieuws
   
09:16
09:16
In mei nog een buitenlandse wedstrijd bezoeken? Bekijk de ticketshop!
0
   
09:03
09:03
Ten Hag onthult welke spits hij vorige zomer naar Manchester United wilde halen
3
   
08:47
08:47
Rick Karsdorp afgemaakt door Italiaanse media na cruciale fout: 'Ongeschikt'
6
   
08:23
08:23
Uitleveringsproces Promes aan Nederland begonnen: 'Dan kan het heel snel gaan'
12
   
08:00
08:00
Feyenoorder ben je voor de lol: hoe Arne Slot het plezier terugbracht
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (63)

 
frankmunik
 
24
8 mei 2022 om 09:27
Mooi instapmoment voor Ten Hag. Wellicht dat de slechte prestaties zijn transferbudget nog wat verhogen ook.
 
bobson1982
 
8
8 mei 2022 om 10:58
Ik vind United eigenlijk niet zo'n slecht spelersmateriaal heeft maar er zit gewoon totaal geen lijn in het spel. Er zijn teams met lagere budgetten kampioen geworden in Engeland, Leicester City bijv. (al was dat uitzonderlijk) Het gaat altijd over transferbudgetten maar ik denk vooral dat structuur nodig is.
 
Jaricho
 
12
8 mei 2022 om 11:13
Aanvallend heeft United ook gewoon fantastisch materiaal met een top 10 als Bruno er nog achter. Maar centraal in de verdediging en op het middenveld gaat het gewoon fout, niemand van die spelers kan fatsoenlijk opbouwen.
 
Pasevski
 
8
8 mei 2022 om 11:18
Helemaal met je eens! Het zou nu moeilijker worden met een City en Liverpool on fire, terwijl ook Chelsea en Arsenal in de ligt zitten(/zaten). Met het materiaal van United moet je zeker top 4 kunnen halen. United doet niet onder voor Arsenal bijvoorbeeld. Het probleem is niet de individuele kwaliteit.
 
Japie_Krekel
 
2
8 mei 2022 om 11:24
De individuele kwaliteit lijkt me juist wel een probleem. Pogba gaat weg en wie bij United is absolute Europese top buiten Ronaldo die al aardig op leeftijd is? Misschien Bruno Fernandes maar die is na een geniaal seizoen ook ver weg gezakt. En Cavani dan maar die is op zijn retour
 
AFC-BusbyBabe
 
2
8 mei 2022 om 11:52
Dalot AWB Telles SMT Fred Matic Mata Jones Maguire Lindelof Bailly Cavani Rashford is allemaal geen materiaal voor de top, zijn op leeftijd of te vaak geblesseerd. Zodat die niet (meer) in de top horen. Ben het met je eens dat spelers zoals BHA mindere spelers heeft. Maar als team voetballend beter speelt. Ten Hag zal niet zitten wachten op dure aankopen. Maar meer aankopen die het nog moeten katen zien. En prima in zijn systeem passen
 
AFC-BusbyBabe
 
6
8 mei 2022 om 11:56
@Jaricho Welke spelers had United (tweede seizoenshelft) voor d'r aanval. Cavani was grotendeels geblesseerd. Waar Greenwood weg viel. Rashford al 2 seizoenen uit vorm. Heb je alleen Ronaldo. En Sancho die nog moest aanpassen. City en Liverpool bijvoorbeeld hebben meerdere en betere keuzes voorin.
 
Sirius
 
0
8 mei 2022 om 12:29
Het probleem is de balans. Het verdedigende duo is voor Premier League begrippen redelijk gemiddeld en dat is simpelweg niet goed genoeg voor een club als Manchester United. Voorin hebben ze vooral aanvallers die renderen als de aanval om hen draait. Aangezien Ronaldo met afstand de betere van het stel is, gaan de ballen dus naar hem en niet naar bijvoorbeeld een Rashford. Die speelt niet voor niets zo'n anoniem seizoen. Sancho moet daar beter mee om kunnen gaan, maar die heeft het gewoon nog niet. Bruno Fernandes doet het cijfermatig niet eens zo slecht, maar lijkt er ook niet mee om te kunnen gaan dat Ronaldo in z'n buurt loopt.
 
AfshinZafaranieh042
 
2
8 mei 2022 om 15:32
Haha heb je Japie weer met zn geniale analyse. Onder Mourinho was het schandalig dat hij met die kwaliteit geen kampioen kon worden en nu blijkt toch weer individuele kwaliteit het probleem, terwijl utd alleen maar meer uitgegeven heeft sindsdien. Wat een clown.
 
FR010FRDAM
 
17
8 mei 2022 om 11:21
Precies, werd vorig jaar ook iedere keer gezegd na een slechte wedstrijd van Feyenoord... "zou Slot al spijt hebben", maar voor trainers is het eigenlijk fijner om zo in te stappen. Voor de hele club is dan duidelijk dat het zo niet verder kan. Iedereen zal dus sneller en makkelijker veranderingen accepteren.
 
Japie_Krekel
 
4
8 mei 2022 om 11:34
Dan moeten Ten Hag en Rangnick net als Slot en Arnesen wel de juiste aankopen doen. Ik hoor nu namen als Timber en Frenkie vallen maar Frenkie is net zo wisselvallig als Pogba en Timber heeft nog nooit in een topcompetitie gespeeld dus dat is ook een twijfelgeval. Ik zou gaan voor iets meer zekerheid of net zoals Liverpool meestal doet creatief inkopen, maar wel spelers halen die ervaring hebben in topcompetities (Diaz uitgezonderd)
 
wandering
 
3
8 mei 2022 om 11:39
Bij Slot ging het ook pas beter toen hij 4 nieuwe spelers kreeg, iedereen lijkt de eerste paar wedstrijden te zijn vergeten, maar ook toen was het gewoon slecht, de geweldige ECL campagne begon met een gelijkspel tegen een ploeg uit Kosovo. Je kunt nog zo`n goede trainer zijn, maar je bent natuurlijk wel afhankelijk van je spelers, kwaliteit en bereidheid om te leren zijn essentieel
 
Japie_Krekel
 
1
8 mei 2022 om 11:44
Klopt. Zelfde met Bosz bij Ajax. Pas toen Ziyech werd gehaald ging het steeds beter draaien. Daarvoor kwam zijn speelwijze totaal niet uit de verf
 
FR010FRDAM
 
5
8 mei 2022 om 11:51
@wandering, ik heb het hier over het instapmoment en het proces. Verandering doet vaak pijn en mensen willen vaak niet veranderen. Maar als het slecht gaat zijn mensen wel bereid om dingen anders te doen. Een goed voorbeeld is Kokcu. Slot zet hem een linie naar achteren, stel dat hij in de laatste paar wedstrijden 3x gescoord had als 10 was hij wellicht minder bereid geweest om van positie te veranderen. En tuurlijk is het belangrijk om de juiste aankopen te doen, maar dat makkelijker als de trainer echt een visie heeft. Dat Dick voor Pratto koos in een systeem gebaseerd op toeval waarbij de aanval vaak 30 meter van de goal acteert zegt voldoende. Er zat geen idee achter. Als Ten Hag weer wat hij wil kan hij gericht aankopen doen en ook dan kan het de eerste 4 wedstrijden minder gaan, maar dan gaat het om de leercurve
 
FR010FRDAM
 
7
8 mei 2022 om 11:54
@japie, ik denk dat Ten Hag sowieso moet uitkijken met het halen van meerdere Nederlandse spelers/spelers uit de eredivisie. Vaak is het afbreukrisico groot. De laatste jaren sluiten de eredivisie spelers minder makkelijk aan bij de PL. Vaak belanden ze op de bank.
 
Japie_Krekel
 
0
8 mei 2022 om 12:22
@FR010 Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou eerst proberen wat directe versterkingen te halen en dan kan hij later in het proces altijd nog proberen daar 1 of 2 Nederlandse spelers tussen te passen. De klus is al moeilijk genoeg
 
Sirius
 
1
8 mei 2022 om 12:31
Dat niet alleen, maar slechter dan het nu gaat kan eigenlijk niet meer. De kans dat de nieuwe coach (Ten Hag in dit geval) verbeteringen implementeert, is nu natuurlijk wel behoorlijk groot. Betreft de Nederlandse spelers: Ik denk dat hij dan hooguit een Timber zou halen. Verder zou ik ook niet zo snel weten welke speler van Ajax er zou passen. Gakpo lijkt me niet verstandig als je ziet hoe Sancho momenteel worstelt.
 
gomes1psv
 
0
8 mei 2022 om 12:36
Moest ik ook aan denken, alleen denk ik dat vooral het hogere krediet dat hij krijgt door deze situatie zijn grootste voordeel is. Met geld gaan ze toch wel smijten komende zomer.
 
MrKrillin
 
42
8 mei 2022 om 09:28
Voor Erik ideaal als Man U buiten Europese plekken valt. Kan hij rustig bouwen en zijn spel inslijpen, zonder de drukke schema's van 3 dagen voetballen. Volledige focus op de PL en bouwen. Lijkt mij juist ideaal En vooral in begin zal er veel tijd nodig zijn, om zijn steenkool engels te begrijpen
 
Bicyclekick
 
10
8 mei 2022 om 09:39
Europees voetbal is al 99% zeker voor de brighton wedstrijd. Wolves op 8 punten met 9 te behalen en als ze vs brighton hadden gewonnen en tegen CP volgende keer dan hadden ze 1 punt meer dan arsenal met 4 wedstrijden tegoed voor arsenal voor plek 4 dus Europees voetbal is eigenlijk al zeker. Alleen EL geen CL of Conference league
 
ericvanloo
 
1
8 mei 2022 om 11:01
Bicystekick Wat je zegt klopt niet United heeft 37 gespeeld en 58 punten en West Ham heeft 35 gespeeld en 52 punten zijn maar 6 punten verschil. Als West Ham hun wedstrijden wint eindigen ze boven United als Doelsaldo telt bij gelijk aantal punten (weet even niet of dat zo is).
 
Oost 65
 
2
8 mei 2022 om 11:09
Klopt, echter heeft West Ham in de laatste 5 wedstrijden 4x verloren en enkel tegen Burnley gelijk gespeeld. Daar komt ook nog bij dat ze nog tegen Man City moeten dus de kans is niet heel groot dat West Ham boven united eindigt.
 
arsenal890
 
5
8 mei 2022 om 09:42
Absoluut, alleen met EL maak je wel extra kans op CL voetbal. Denk dat het echt heel lastig voor hem gaat worden.
 
Messi_PSG
 
4
8 mei 2022 om 10:41
Volgens mij kan hij al niet meer buiten de Europese plekken vallen. Al zou United de laatste wedstrijd verliezen en West Ham alles, dan wordt het volgens mij alsnog Conference League.
 
ericvanloo
 
0
8 mei 2022 om 11:07
Messi_psg Kan wel nog maar die kans is heel klein, dan moet Wolverhampton en West ham alles winnen en United verliezen van Crystal Palace in de laatste wedstrijd. West ham staat 6 punten achter met 2 wedstrijden minder gespeeld en Wolverhamton staat 8 punten achter met 2 wedstrijden minder gespeeld dan United.
 
TILBURG013
 
1
8 mei 2022 om 10:56
Een club als United buiten de Europese plekken met de uitgaven en het salarishuis dat zij hebben… zou wel echt een heel diep dieptepunt zijn.
 
Top Boy
 
0
8 mei 2022 om 11:10
United is vrijwel zeker van Europees voetbal, tenzij United de laatste wedstrijd verliest en Wolves alle resterende wedstrijden wint. Dat laatste zie ik niet gebeuren want Wolves moeten nog tegen City en Liverpool. Daarnaast moet West Ham ook nog minimaal 6 punten pakken met City en Brighton nog op het programma.
 
Zermatt_Person
 
0
8 mei 2022 om 18:11
En Norwich die ze al hebben gewonnen.
 
TristanHalmans
 
0
8 mei 2022 om 12:28
Ze zullen vast niet buiten Europese plekken belanden aangezien je daar top 7 voor moet halen en ze 8 punten voorsprong op Wolves hebben, die 2 wedstrijden minder hebben gespeeld, maar Wolves moet in de laatste wedstrijd nog tegen Liverpool en Liverpool zal dan nog kampioen kunnen worden dus laten die wedstrijd echt niet schieten.
 
HvdH7
 
10
8 mei 2022 om 09:33
Dat wordt helemaal niets daar, hij zal moeten presteren. ManU is geen opbouwclub, je krijgt een transferbudget en aan het einde wordt er resultaat verwacht.. Zeker van EtH die een grote onbekende is.
 
Soccerfan_1
 
30
8 mei 2022 om 09:40
Man Utd zal moeten bouwen. Dat roepen de clubiconen en analisten in Engeland ook. Ook de supporters willen dat hij de tijd krijgt en dat zal hij ook krijgen. Maar hier in Nederland zijn we heel goed in zomaar roepen dat hij meteen moet gaan presteren. Zij weten daar dondersgoed hoe het zit met de club. Zij zien wat ten hag heeft gedaan met Ajax en roepen zelf ook dat dit niet in 1 seizoen gaat gebeuren bij man Utd. Maar hier…..hier denken we dat hij na een paar maanden al weer ontslagen gaat worden als ik sommigen hoor. Dat gaat dus niet gebeuren. Misschien eens wat Engelse kanalen bezoeken, dan zie je dat ze er heel anders tegenaan kijken dan dat jij denkt.
 
somagunner
 
13
8 mei 2022 om 10:01
Vergeet niet dat het een trainerskerkhof is. Trainers krijgen daar altijd minstens één seizoen de tijd. Maar rond de 2/3e seizoen begint het te wankelen. Transfer beleid is erg slecht. En sommige spelers verdienen te veel waardoor je moeilijk van ze af komt. Ten Hag moet op dat gebied excelleren en dat zonder een goede technische directeur. Wordt lastig voor hem. Er zijn veel struikelblokken. De ex Man Utd analisten gaan met de wind mee. Verliest Ten Hag een reeks wedstrijden omdat hij jeugd inpast en zij gaan weer schuimbekken op Monday Night Football op Sky Sports.
 
ticer
 
1
8 mei 2022 om 10:24
Als hij in zijn eerste seizoen top4 haalt is dat al een goed resultaat. Ik denk niet dat de fans en het bestuur verwachten dat hij kampioen wordt. Als hij bij vlagen mooi voetbal laat zien en de top4 haalt dan zal iedereen tevreden zijn. (Als 1e seizoen dan)
 
FCT-Spurs
 
1
8 mei 2022 om 09:41
Ben benieuwd hoeveel tijd hij gaat krijgen om zijn voetbal in deze ploeg te krijgen. Het is op dit moment een ongemotiveerd slap zooitje ongeregeld. In deze ploeg is echt wat mis, want er zit geen enkele teamspirit in. Erik zal een flink transferbudget nodig hebben om hier wat van te smeden, maar hoop van harte voor hem dat hij het gaat flikken.
 
t0mt0m18
 
1
8 mei 2022 om 09:41
Ach het haalt ook wel wat druk van de ketel, mocht hij het slecht doen zal men het erover eens zijn dat het voor een aanzienlijk deel komt door de staat waarin de club verkeert, en zal hij na een eventueel ontslag gerust wel een andere mooie club kunnen krijgen. Zeker de topclubs in Duitsland zullen het gerust nog wel met hem aandurven, hoe het ook verloopt in Manchester, me dunkt.
 
Cas1
 
5
8 mei 2022 om 09:56
Ferguson was een goede manager, maar hij wordt nu te vaak opgehemeld. Alles was geweldig onder hem Men schijnt te vergeten, dat de sleet er ook bij hem en zijn team er in sloop. Het laatste jaar was slecht, dankzij de terugkeer van Paul Scholes kon het tij worden gekeerd. Scholes was gestopt, het liep voor geen meter, Ferguson haalde hem over om nog een jaar te komen ballen.
 
AsRoma8
 
6
8 mei 2022 om 11:54
Hoe kun je zijn laatste jaar nu als slecht bestempelen als ze kampioen werden...
 
Cas1
 
1
8 mei 2022 om 13:12
Omdat het totaal niet liep, pas toen Scholes terug kwam werden de punten weer gepakt.
 
Busby
 
5
8 mei 2022 om 10:13
Ik geloof in Ten Haag en hij heeft in tegenstelling tot andere managers paar factoren in zijn voordeel. 1. Heel wat incapabele mensen weg zoals Woodward etc.2. Pogba, Cavani, Lingard, Mata, Matic en Jones gaan weg. Dat creëert veel salarisruimte dus kunnen de Glazzers ook niet te hard remmen. De kleedkamer is ook beter af zonder figuren als Pogba en Lingard. 3.Ten Haag heeft ook veel te zeggen dus de spelers die hij wil zullen sowieso gecontacteerd worden. Of ze haalbaar zijn is iets anders maar ben zeker dat wij ons nu niet gaan focussen op te dure Engelse spelers zoals Kane en Rice. Er zijn genoeg alternatieven.4. Geen CL dus minder druk schema, EL biedt kans om meer te testen in matchsetting.5. Ik zie Arsenal en Tottenham niet significant verbeteren en Chelsea zit in problemen dus strijd voor top 4 is gewoon even open als dit jaar.
 
duckie89
 
1
8 mei 2022 om 10:20
Precies dat!
 
Samcro
 
7
8 mei 2022 om 10:33
5. Arsenal zal zich zeker significant verbeteren, er komt een 9 bij die wel kan excelleren in het systeem. Ik vind het prima als er nog mensen zijn die denken dat Arsenal op dit niveau blijft hangen, maar wij zullen op korte termijn een uitdager worden voor de top 2.
 
TILBURG013
 
2
8 mei 2022 om 10:57
Arsenal niet significant verbeteren? Als ze top 4 halen dan gaan ze zeker wel verbeteren.. als Arsenal met deze jonge selectie al top 4 kan halen wat kunnen ze dan wel niet als ze daar 3 of 4 toppers aan toevoegen?
 
Samcro
 
0
8 mei 2022 om 11:14
Ik denk dat we ons ook verbeteren zonder top 4, Arteta heeft niet voor niets een nieuw contract gekregen, hij heeft het volledige vertrouwen van het bestuur. Met top 4 is het wel makkelijker bepaalde spelers over te halen natuurlijk.
 
diegopeladona
 
3
8 mei 2022 om 11:59
@Samcro en Tilburg Ik ben hier niet zo zeker van. Arsenal zit in de lift, maar de selectie is te smal. Met 3 versterkingen + CL wedstrijden ben je er niet. Arsenal heeft nog steeds minstens 5 versterkingen nodig. Teveel posities zijn niet goed dubbel bezet. Het zou knap zijn als Arsenal volgend jaar, naast CL voetbal alsnog in de top 4 eindigt. Vergeet niet dat Arsenal dit jaar veel punten heeft gepakt, terwijl ze niet per se de bovenliggende partij waren. Dit kan volgend jaar net weer anders zijn. Ik hoop echt dat het vertrouwen van het bestuur in de staf uitmondt tot hrt substantieel versterken van de selectie. En daarmee bedoel ik minstens 5 versterkingen.
 
Samcro
 
0
8 mei 2022 om 12:36
Vergeet ook niet dat Arsenal veel wedstrijden verloren heeft waar ze wel de bovenliggende partij waren maar door gemis van een killer 9 dit niet in de score tot uiting konden laten komen. Over een heel seizoen valt dat allemaal tegen elkaar weg te strepen lees ik hier altijd, dan doen we dat nu ook maar De ploegen in de CL hebben iets van 6-8 wedstrijden meer gespeeld las ik laatst, dat is geen substantieel verschil. Wel is het zeker zo dat de selectie smal is, maar dat is een bewuste keuze geweest om die te versmallen om daarna enkel de gewenste kwaliteit toe te voegen. City heeft ook een relatief smalle selectie, maar alle spelers hebben het gewenste niveau dus merk je er weinig van als er geroteerd wordt. Er is geen geheime formule om succesvol te zijn, je moet de juiste spelers hebben voor het juiste systeem. Het systeem van Arteta is elite, nu moet er kwaliteit aan toegevoegd worden. 5 spelers voor de basis is niet nodig, enkel een spits en upgrade op Xhaka. Diepte wel en die zal er ook zeker komen.
 
Busby
 
0
8 mei 2022 om 12:38
Zoals Diego hier boven zegt heeft Arsenal een te smalle kern en heeft ook minstens nog 5-6 versterkingen nodig. Dat zij dit jaar 4 zijn betekent weinig in PL. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Arsenal slechter wordt maar dat wij simpelweg aan elkaar gewaagd gaan zijn en ook Tottenham en Chelsea zie ik voor dezelfde plaats gaan.
 
Ravel
 
0
8 mei 2022 om 14:41
1. Er zijn nog weinig capabele mensen teruggekomen vooralsnog alleen geruchten en een flinterdun consultancy rolletje van Rangick.2. Hoe triest het ook is maar de namen die jij noemt is gewoon een behoorlijk kwaliteit verlies (ja ik vind ze ook niet best maar de rest is nog erger brandhout) salaris huis moet sowieso op de schop. Maar de nogal vreemde en totaal onnodige verlenging van het contract van Fernandes belooft weinig goeds.3. Ik heb helemaal niet zoveel vertrouwen in ten Hag zijn neusje voor goede aankopen 4. Mee eens maar laat ze dan alsjeblieft wel EL halen überhaupt 5. Vind dat je Arsenal echt onderschat nu, zijn gewoon al verder en zitten iig al veel dichter tegen Chelsea aan dan United. Tottenham moet ik nog zien maar dat zou toch zomaar kunnen gebeuren.
 
duckie89
 
1
8 mei 2022 om 10:16
Tuurlijk krijgt hij alle tijd! Het probleem is niet de toekomst. Het probleem is gecreëerd in de jaren hiervoor. De aankopen van vorige managers! Toch prachtige taak voor TenHag om dit alles naar zijn hand te zetten! Al het talent wat erin tot bloei te laten komen! Jongens kijk even goed: Matic, Telles, Fred, Dalot, Lindelof, Varane, Maguire! En dan moet Mata de boel ineens gaan redden! Aan TenHag om hier All in te gaan en compleet te renoveren!
 
Samcro
 
4
8 mei 2022 om 10:31
Die Rangnick zal zich toch wel kapot schamen? De coaches voor hem met zulke wanvertoningen zijn direct buiten gezet en die man loopt daar volgend seizoen gewoon nog rond.
 
AFC-BusbyBabe
 
3
8 mei 2022 om 10:42
Je weet toch wel waarom Rangnick is aangesteld?? Daarbij kreeg OGS veel te lang de kans. Die hadden ze veel eerder eruit moeten trappen. En had er evt wel een andere trainer aangesteld kunnen worden Daarbij viel Greenwood weg. Cavani geheel tweede helft van seizoen geblesseerd. Rashford uit vorm. In de voorhoede weinig speling. Spelers die maar wat van alles doen. En weg gaan. Dus het hun geen ene ruk meer interesseert. Geen spelers aangetrokken waar hij wel om vroeg. Wat had je dan verwacht?
 
Samcro
 
1
8 mei 2022 om 10:57
Dat hij een duidelijk systeem zou implementeren wellicht? Vooral Utd fans moeten toch wel zien dat er voldoende kwaliteit in de selectie zit om iets te kunnen presteren? De coach moet de spelers de juiste opdrachten en handvaten geven om te kunnen presteren, dat mocht je van Rangnick ook verwachten, ook al was hij er maar kort. Dat hij geen spelers kreeg lijkt me vrij logisch? Je weet nog niet wie hem op gaat volgen, dus waarom spelers halen die de nieuwe coach misschien niet gaat gebruiken? Dat Rangnick huilt om niet gekregen spelers is puur een excuus van hem zelf, want ook met die spelers had hij gefaald.
 
AFC-BusbyBabe
 
4
8 mei 2022 om 12:06
Kwaliteit is juist wat er ontbreekt in de ploeg. Kwaliteit is ook het uitvoeren wat er wordt opgedragen. Daar zijn er teveel van die dst niet doen. Dat is ook aangeven door Rangnick. Pogba Lindgard Rashford zijn wel spelers die maar wat doen. Dan houdt het wel aardig op. Fred en SMT kunnen er geen hout van. Dus dan valt grotendeels weg uit de ploeg. Het is ook logisch dst hij geen spelers krijgt. Maar jij geeft zelf aan ,dst elke andere trainer met deze resultaten eruit werd gestuurd. Dus hoe kun je dan Rangnick iets kwalijk nemen. Waar Rangnick is aangesteld om de boel op te bouwen. De spelers die Rangnick noemde, zijn wel aangetrokken door een Liverpool en City. Waarom zouden die dan misstaan bij United. Een CVM voor 15 miljoen is volgens mij geen geld voor United. Alles beter dan wat er nu rondloopt. Denk dat je zelf moet weten dat bepaalde spelers het succes van de trainer bepalen. Ook Arteta laat dat zien. Dus ja... Rangnick mag zeker excusses maken. Want iedereen brand hem wel af over de slechte resultaten. Maar hij werd niet geholpen om betere resultaten te behalen
 
Samcro
 
0
8 mei 2022 om 12:42
Tja sorry maar ik ben het er niet mee eens. Utd voetbalt nu nog slechter dan de laatste weken/maanden onder Ole, dat komt echt niet alleen door de spelers. Rangnick heeft 0,0 verbetering laten zien, wat je wel mag verwachten van iemand met zijn staat van dienst - als ik afga op wat er allemaal over hem gezegd werd toen hij binnen kwam. Ik zie geen enkele visie, speelwijze of idee, terwijl hij eerder geprezen werd om zijn stijl. Waar is die dan? Je maakt mij niet wijs dat je CL winnaars en wereldkampioenen niets bij kunt brengen.
 
433_442
 
0
8 mei 2022 om 10:41
Denk niet dat het erger kan als dit, voor ETH is dit misschien ideaal. Voor de club minder, maar als ManU niet nu al begint met voorbereidingen voor volgend seizoen dan gaat het niet veel beter straks
 
Japie_Krekel
 
2
8 mei 2022 om 11:21
Ligt eraan hoe je het bekijkt. United heeft veel meer financiele mogelijkheden en de PL is waarschijnlijk de grootste competitie ter wereld. Ook is United van de grootse clubs ter wereld. Het is dus wel een prachtig project waar Ten Hag instapt. Aan hem de taak om in tegenstelling tot zijn voorgangers er wel iets van te maken
 
Superman123
 
0
8 mei 2022 om 11:12
Lage verwachtingen is prima. Het mooie aan dit United is dat zij wel individuele kwaliteiten hebben. Daar hoeft hij zich geen zorgen om te maken. Hij moet het team aanvullen met teamspelers en een paar goede verdedigers. Dan ga je al snel stappen maken.
 
Jaricho
 
1
8 mei 2022 om 11:14
Zo erg is het nou ook weer niet gesteld met het materiaal, United heeft een goede aanval en met Bruno een fantastische 10. Het zal vooral zaak zijn om een opbouwende verdediger en CVM te kopen + nog een goede rechtsback. Dat zou al een hoop verschil maken.
 
janjansse
 
2
8 mei 2022 om 11:16
Heel leuk allemaal om hier te lezen dat ten Hag het daar wel eens zal gaan regelen en daar ook de tijd voor moet krijgen. Die tijd moet hij inderdaad krijgen maar we weten allemaal wel dat het zo niet werkt in Engeland. Hier in onze eredivisie krijg je die tijd wel. Een slecht seizoen in de eredivisie is niet erg en ook snel vergeten maar daar is dat heel anders. United presteert al langere tijd slecht en dat zal zo snel mogelijk beter moeten. Of ten Hag daar de juiste man voor is en of hij die tijd krijgt zal nog moeten blijken. Maar kijk er niet raar van op als hij met de kerst alweer thuis zit.
 
MarekHamsik17
 
0
8 mei 2022 om 11:20
Dalot, Shaw, Phil Jones, Maguire, Bailly (gaat al weg als het goed is), Lindelof, Pogba, Mata, Matic, McTominay, Fred. 11 spelers bij Man U die gewoon een schande zijn voor een club als Man U; Dan vooral Shaw, Maguire en Pogba. Die niet eens op de bank horen te zitten bij een topclub. Ten Hag zou achterin moete beginnen, compleet nieuwe achterhoede, wellicht keeper en controlerend blok. Want ook Ten Hag gaat met deze spelers niet verder komen dan de plekken 7-6-5.
 
ManUfanforever
 
0
8 mei 2022 om 12:58
Snap het probleem niet zo wanneer United op donderdag Europees moet spelen, natuurlijk is dat niet de competitie waar United wilt spelen maar er staat nergens in de UEFA regels dat een club verplicht zijn beste 11tal opstelt, zou daarom ook zeggen maak een vaste Prem L team om komend seizoen CL te halen en om mee te doen voor de prijzen en speel Europees op donderdag de jeugd en reserves. Des te eerder ben je er van af, of als het goed gaat geef je de jeugd en reserves ook mooie wedstrijden.
 
Hulk Marvel
 
0
8 mei 2022 om 13:57
Hij moet hele team veranderen ook de keeper weg Alleen Ronaldo laten die scoort nog ten minste 18 goals