Theo Janssen schrikt van video met Anwar El Ghazi: 'Heel onpersoonlijk'
Woensdag, 26 mei 2021 om 20:18

Anwar El Ghazi hoorde woensdag via een bericht op zijn telefoon dat hij geen deel uitmaakt van de EK-selectie van Oranje. Presentator Frank Evenblij was voor opnames van het programma Shirtje Ruilen op bezoek bij de aanvaller van Aston Villa, die op dat moment een berichtje ontving van De Boer. El Ghazi las het bericht direct voor aan Evenblij.

"Ja, ik heb een bericht gekregen. 'Ik zou je op dit moment niet selecteren voor de definitieve selectie'. Dus ja, helaas. Ja. Dat is het bericht dat ik nu heb gekregen. De rest houd ik voor me, wat hij nog meer heeft gezegd", aldus El Ghazi. Woensdagmiddag zei De Boer op de persconferentie dat hij de acht 'afvallers' persoonlijk heeft gebeld, maar dat is bij El Ghazi mogelijk later gebeurd. Ook vertelde de bondscoach dat hij de buitenspeler waarschijnlijk had meegenomen als hij één extra speler had mogen selecteren.

Theo Janssen vindt het hooguit opmerkelijk dat De Boer op deze manier te kennen geeft dat El Ghazi niet bij de EK-selectie zit. "Bizar", zegt de oud-voetballer in de studio van RTL 7 voorafgaand aan de finale van de Europa League. "Het is heel onpersoonlijk. Bel even. Dit is iets heel belangrijks voor een speler. Die leeft daarnaartoe en hoopt erbij te zitten. En dan krijg je een appje dat je niet geselecteerd bent. Zo'n gesprek duurt niet lang, hè. Bel gewoon even en leg uit waarom, als hij daar behoefte aan heeft. Geef de speler in ieder geval de gelegenheid om iets te vragen."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
3
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (134)

 
gmang
 
257
26 mei 2021 om 18:17
Wat een koele kikker, zo zonder emotie. Ik had toch eerder el ghazi of bergwijn meegenomen ipv promes.
 
 
62
26 mei 2021 om 18:24
Wist je dat we dit ook zeiden over Van Basten, van Marwijk en Van Gaal ten tijde van hun bondscoachschap? Zij hebben het in 2006, 2008, 2010 en 2014 toch prima gedaan. Volgens pessimisten zoals jij waren Cocu van der Sar en Van Bronchhorst veels te oud. Heitinga-Mathijsen was armoede achterin. Stekelenburg kon nooit uit de schaduw van Van der Sar stappen. Van Nistelrooij was niet te vervangen door een Van Persie. De defensie van 2014 was zeer slecht...We zullen het wel zien, ik vertrouw in ieder geval op de kunde van De Boer.
 
GroeneKat
 
173
26 mei 2021 om 18:35
Frank de Boer die van Inter, Crystal Palace en Atlanta United echte voetbalmachines heeft gemaakt. Volledig terecht dat vertrouwen van jou. Vertrouw je Poetin ook, omdat hij vroeger één keer met een collectebus heeft gelopen?
 
ayCaramba
 
36
26 mei 2021 om 18:41
Meneertjej je vergeet dat we bij Van Marwijk, Van Basten en Van Gaal toppers hadden op bijna elke linie dus die argument kan de prullenbak in.
 
Fortfit
 
10
26 mei 2021 om 18:53
Welke toppers hadden we in de verdediging onder van Marwijk?
 
Obstwasser312
 
41
26 mei 2021 om 19:04
Edson Braafheid zeer gewaardeerde verdediger in zijn top jaren. Krijg het gevoel dat je Edson onderschat.
 
EA Guingamp
 
14
26 mei 2021 om 19:07
En toen we wel als "favoriet' gingen vlogen we er tegen Rusland uit. Wel had ik meer vertrouwen in die andere coaches als FdB als ik eerlijk ben.
 
Das-Phantom
 
4
26 mei 2021 om 19:18
Was nog een tijdje....het kanon van München.
 
KeyboardHeld
 
3
26 mei 2021 om 19:20
@MeneertjeJ, misschien zit ik fout hoor maar was van Nistelrooy niet altijd geblesseerd tijdens de grote toernooien waardoor hij steeds niet mee kon?
 
Linley
 
11
26 mei 2021 om 21:18
@meneertjej, de drie coaches die jij opnoemt hadden allemaal Robben, van Persie, Sneijder en van der Vaart voorin lopen die het verschil maakte. Het enige probleem dat zij hadden was dat de verdediging altijd matig was. Nu in 2021 is het omgekeerd. We hebben een geweldige verdediging, maar een aanval van niks. En dan stel je de Boer aan als coach, iemand die geen flauw benul heeft van wat aanvallen nou betekent. Man, man, man ik krijg gewoon flashbacks Ajax dat toen doodsaai was om naar te kijken. Nee, dit EK heb ik weinig hoop met de Boer aan de leiding. Maar we zullen het zien.
 
sebasjuh
 
4
26 mei 2021 om 23:24
Nou liever een goed resultaat met saai voetbal dan goed voetbal spelen zonder resultaat. Beetje a la van Gaal in Brazilië was ook verdedigend maar wel resultaat. Ik geef de Boer het vertrouwen Koeman vond ik ook erg behoudend spelen altijd bij Oranje.
 
youngwildfree
 
0
26 mei 2021 om 23:33
@MeneertjeJ De achterhoede van 2014 was ook zeer slecht, verder ben ik het wel eens met je betoog.
 
Craig Tucker
 
14
26 mei 2021 om 18:18
Hier moet niet teveel achter worden gezicht denk ik. Natuurlijk heeft Frank hem hierna nog gebeld om het een en ander uit te leggen. Eerste een berichtje sturen en het nieuws vast verkregen hebben helpt ook gewoon met het gesprek. Niks mis mee
 
Sanderr
 
21
26 mei 2021 om 18:41
Nou er is letterlijk een artikel waarin De Boer vertelt dat El Ghazi en Tete het stilste waren toen hij ze aan de telefoon had. Dus ik denk dat we er vrij zeker van kunnen zijn dat hij El Ghazi (en de anderen) gewoon gebeld heeft ja. Lijkt me ook niet meer dan normaal natuurlijk.
 
DanielAFCA
 
8
26 mei 2021 om 18:54
Een simpele "kun/wil je zo even bellen?" in het bericht van Frank de Boer naar El Ghazi kan toch makkelijk? Dat jij hem gelijk uitmaakt voor "lompe botte hark" zegt meer over jou dan over de Boer.
 
AjaxxxLove
 
10
26 mei 2021 om 19:02
Jij baseert je vermoedens anders ook enkel op wat je van De Boer in de media ziet. Misschien is het helemaal niet de lompe, botte hark. Wat een hypocrisie.
 
Jackieboy10
 
17
26 mei 2021 om 19:02
Klopt, maar waarom dan het appje eigenlijk? Als je toch al gaat bellen.. Niet dat ik het schandalig vind of iets dergelijks, maar ik snap de logica gewoon niet zo.
 
DembeZuma
 
31
26 mei 2021 om 20:39
Volgens mij zei hij toch echt Bergwijn en Tete niet El Ghazi
 
JustPSV95
 
5
26 mei 2021 om 20:53
Dat zei die ook.
 
ScummyMan
 
89
26 mei 2021 om 18:25
Nou als mijn manager me dit geflikt had zou het geen fijn gesprek daarna zijn geworden. Gewoon netjes face to face zeggen of bellen. Standaard fatsoensnormen.
 
TidelotBalie
 
18
26 mei 2021 om 19:00
Jij woont met frank samen . van alle spelers die met hem hebben gewerkt zeggen de meeste dat hij arrogant is
 
Thamike
 
5
26 mei 2021 om 19:16
De meeste spelers?? Wow dat zijn er nogal wat! Hebben die dat allemaal ergens gezegd dan? Weet namelijk van zijn 4 jaar Ajax dat de spelers hem een hele prettige en warme persoonlijkheid vinden. Daar waren juist de paar uitzonderingen die in de pers kwamen. Lijkt wel of FdB bij sommige mensen iets gedaan heeft wat een dermate afkeer heeft ontwikkeld die zijn weerga niet kent. Bijna nog geen kans gehad maar bij elk besluit of scheet al afgebrand. Zijn communicatie vind ik ook niet zo sterk en ionize dat dit hem juist wat onzeker maakt.
 
TidelotBalie
 
11
27 mei 2021 om 05:10
Ik heb het over spelers van inter , palace en in Amerika . Zoek maar op .bij Ajax zijn jonge talenten die nog niks durven te zeggen
 
Chefvoetbal
 
18
26 mei 2021 om 21:49
Frank kennende en zijn gebrek aan people management bij zijn eerdere jobs verklaart deze manier van communiceren perfect. Het is een gigantische hork die niet normaal met mensen kan omgaan.
 
Biancocelesti
 
47
26 mei 2021 om 18:18
Wat momenteel onduidelijk is of F.rank hem heeft geprobeerd te bellen, mocht dit niet zo zijn dan vind ik het wel echt schandalig. Zeker omdat hij in de persco zegt iedereen die afviel gebeld te hebben. Overigens wel dom hem niet mee te nemen en een promes wel, toch niet meer serieus te nemen.
 
 
4
26 mei 2021 om 18:29
Eerst een bericht, dan bellen is helemaal niet gek als je dat op die manier vooraf afspreekt.
 
Soccerfan_1
 
18
26 mei 2021 om 19:11
Als hij een bericht melding krijgt dan had hij ook een melding gehad van een telefoontje. Dat heeft ie dus blijkbaar niet gehad.
 
BarcaTreble
 
154
26 mei 2021 om 18:19
Deze man werkt elke dag keihard om een betere versie van zichzelf te worden met als resultaat tien goals in de PL dit seizoen en toch wordt hij niet beloond door De Boer, wat werkelijk waar schandalig is.
 
Cali88mero
 
35
26 mei 2021 om 18:24
Heeft zich uitstekend herpakt na zijn mindere laatste periode bij Ajax, juiste keuzes gemaakt na Lille meen ik. Werkt hard voor het team. Ik had hem er graag bij willen hebben ipv promes. Als je het alleen al bekijkt op mentaliteit vlak verdient hij het meer dan Promes.
 
VoetbalVreugd
 
45
26 mei 2021 om 18:28
Eens, voor mij totaal onbegrijpelijk waarom Promes erbij zit. Vind hem een enorm beperkte voetballer en viel bij Ajax flink door de mand, nadat zijn maatje Ziyech ze niet meer panklaar voor hem neerlegde. El Ghazi daarentegen presteert geweldig in Engeland en verdiende deze selectie veel meer.
 
Ikbengoed83
 
58
26 mei 2021 om 18:19
Had t dubbel en dik verdient uitgaande van dit seizoen, nee dan kiest Frank voor Promes ... bij misdadig te noemen
 
genieterr
 
120
26 mei 2021 om 18:20
Hele sympathieke reactie. Zo'n jongen gun je het toch meer dan Promes bijvoorbeeld.
 
willempiedebok
 
20
26 mei 2021 om 19:38
Vond het bij Ajax een hele sympathieke jongen, helaas vertrokken vanwege Peter Bosz. Heel knap dat hij het in de PL redt.
 
Hysteria
 
30
26 mei 2021 om 18:20
Jammer voor die gast, was hem zeker gegund.
 
bjk_baby
 
42
26 mei 2021 om 18:23
Ziek in de hoofd als je die bajesklant meeneemt.Jammer kerel geen ek,maar weinig talent voorin dus wk zou wel kunnen.
 
VoetbalVreugd
 
24
26 mei 2021 om 18:26
Ik had ook veel liever El Ghazi gezien dan Promes, maar dat is puur omdat ik hem een betere voetballer vind. Het argument van De Boer om Promes niet te laten vallen omdat hij (nog) niet veroordeeld is, valt echter te billijken.
 
VoetbalVreugd
 
37
26 mei 2021 om 18:23
Onwijs jammer dat El Ghazi niet is geselecteerd. Heeft toch een sterke periode in Engeland achter de rug. Vind hem daarnaast als persoon enorm gegroeid (al mag dat misschien geen criterium zijn). Zoals anderen hierboven al zeggen, is het vreemd dat Promes er wel bij zit. De aanwezigheid van Van der Beek vind ik overigens ook onbegrijpelijk, maar dat gaat natuurlijk om een andere positie.
 
Cali88mero
 
18
26 mei 2021 om 18:26
Groeien als persoon is zeker een criterium voor mij, hardwerkend en een voorbeeldfunctie zijn dingen die ik bij Promes niet echt terug zie. Ook Berghuis die zo nu en dan doorslaat kan je minder op bouwen dan El Ghazi.
 
VoetbalVreugd
 
11
26 mei 2021 om 18:30
Als je het zo uitlegt, zou dat inderdaad ook mee kunnen wegen in de selectiekeuzes van De Boer. Helemaal met je eens dus. Zonde, El Ghazi had wel een plekje in de EK-selectie verdiend.
 
Sulejmanii
 
56
26 mei 2021 om 18:25
Arme jongen zeg, op ieder vlak had hij het meer verdiend dan Promes. Blijf het een buitengewone slechte keuze vinden van Frank. Zijn ultieme beloning gaat zo in rook op.... ??
 
S1nce1913
 
32
26 mei 2021 om 18:29
Wat een onzin. Deze jongen presteert in de beste competitie van de wereld op het moment. En wie verkiest onze coach boven El Ghazi. Promes... Doodzonde. Had het hem erg gegund!
 
JK-Ajax
 
6
26 mei 2021 om 18:37
Het is allemaal om het even, Promes of El Ghazi. Promes kan je meer mee dus kiest hij daarvoor, big deal. Iedereen maakt er een sport van om nu alsnog op alles te janken. We hebben het over wisselspelers.
 
M.Pjanic
 
13
26 mei 2021 om 18:50
Je deelt de mening van Frank, niks mis mee. Ik denk zelf dat El Ghazi een uitstekende reserve had kunnen zijn. Hij komt wat doelgerichter over dan Promes, daarmee doel ik op dat hij nadrukkelijker op zoek gaat naar een doelpunt in plaats van een assist of een individuele actie. Dit had in mijn ogen de doorslag gegeven in de keuze om El Ghazi mee te nemen. Maar je hebt gelijk, het verschil in kwaliteit is niet gigantisch tussen promes of el ghazi. Hoe jammer het ook is voor El Ghazi, de keuze is gevallen op Promes en daar zal iedereen mee moeten leren leven.
 
JK-Ajax
 
4
26 mei 2021 om 19:04
Ik kan er mee leven, beide zijn denk ik redelijk gelijkwaardig waarbij ze net wat andere kwaliteiten hebben. Ik vind het jammer dat er meteen zo overdreven door iedereen gereageerd wordt in plaats van er rustig naar kijken. Promes is met Malen nog wel de enige aanvallend ingestelde speler met snelheid, dat vind ik wel weer een dingetje.
 
M.Pjanic
 
4
26 mei 2021 om 19:37
Dat is al jaren zo helaas. Mensen reageren nu eenmaal graag kort en krachtig. In plaats van duidelijk hun mening te ventileren. Ik denk overigens dat El Ghazi ook over die snelheid beschikt, je zou dat aspect dus niet verliezen met El Ghazi. Pluspunten daarbij is dat Anwar 2 benig is en kan koppen. Al met al denk ik dat hij over meer nuttige kwaliteiten beschikt voor een reserve aanvaller. Als je achter staat kan je een veelzijdige speler erin brengen in tegen stelling tot Promes.
 
JK-Ajax
 
2
26 mei 2021 om 20:26
Fair enough, hij brengt wel meer kracht en aanvallend veelzijdigheid op dat gebied. Als je moet forceren is hij weer stukken geschikter. Al met al een lastige keuze
 
Yoda
 
6
26 mei 2021 om 18:39
Dit is bericht 11 van de 13 over oranje die alleen maar gaan over de afvallers. Het gaat niet over het overgrote deel van de spelers die wel de selectie hebben gehaald en die t voor oranje moeten doen. Negatief volkje zijn we. Negatieve berichtgeving vreten we al te graag. Jammer voor el Ghazi. Blijven werken of gewoon afhaken. Maar ik zou graag wat nieuws lezen over de plannen richting EK. Veel interessanter
 
Ajax/barca2014
 
49
26 mei 2021 om 18:40
Dit vind ik echt heel sneu voor die jongen. Op jonge leeftijd werd hij al geselecteerd voor oranje terwijl hij er toen nog helemaal niet klaar voor was. Vervolgens wordt hij jaren (terecht) niet meer opgeroepen omdat hij niet goed genoeg presteerde bij Ajax en Lille. Daarna doet hij een enorme stap terug door in de Championship te gaan spelen, met promotie als gevolg. Hij handhaaft zich met Villa, maar krijgt vervolgens te horen dat hij weg moet, omdat er ene Grealish op zijn positie speelt. Een transfer blijft uit waardoor hij gedoemd leek om op de bank te verpieteren. Maar nee hoor, El Ghazi beleefde zijn beste jaar ooit en redde Villa meerdere keren. Wat doet de Boer vervolgens? Hem hoop geven om hem daarna meteen weer af te laten vallen ten faveure van een nietsnut als Promes. Wat heeft promes ooit in oranje laten zien? Wat heeft hij dit seizoen uberhaupt laten zien. Van El Ghazi weten we dat hij als invaller scorend vermogen met zich meebrengt. Ook heeft hij vechtersmentaliteit laten zien door zich meerdere malen terug te knokken. Maar nee hoor, de Boer kiest liever een delinquent die meteen naar Rusland vlucht omdat het even tegen zit.
 
Baloteli
 
31
26 mei 2021 om 18:41
Hij laat hem en Bergwijn thuis maar neemt Promes en Berghuis mee....wie kan het nog volgen?
 
Soccerfan_1
 
6
26 mei 2021 om 19:12
Waarom zou hij Bergwijn mee moeten nemen? Die keuze volg ik volledig. Wat heeft die gedaan dit seizoen. De bank warmhouden. Berghuis niet.
 
El Fenomeno
 
14
26 mei 2021 om 20:44
Meer dan 20 wedstrijden voor Tottenham gespeeld dit seizoen. Verder heeft die jarenlang goed gespeeld bij PSV, iets wat Gakpo pas één jaar heeft gedaan. Het is onbegrijpelijk dat Bergwijn er niet bij zit, hij is beter dan Promes en Gakpo.
 
Wouterke
 
2
26 mei 2021 om 21:41
In voetbal is er ook zoiets als vorm. Bergwijn zit al lang in een flinke dip (net als Van de Beek trouwens). Daarbij heeft Bergwijn bij PSV ook niet alleen maar wereldpotten gespeeld hoor, die is precies op het goede moment verkocht.. Hij was vaak wel gevaarlijk, maar ik vind Gakpo nu als beslissender. Promes begrijp ik overigens ook niet echt, dan had ik liever El Ghazi meegenomen. Maar discussies zullen er altijd blijven. Over het algemeen kan ik me wel vinden in de selectie.
 
 
2
26 mei 2021 om 21:49
Berghuis doet het prima in zowel Oranje als bij zn club. Zou nogal vreemd zijn om hem thuis te laten.
 
Toensie87
 
18
26 mei 2021 om 18:41
Vind het wel grappig dat mensen het telkens hebben over Promes, maar die speelt gewoon week in/week uit. Waarom word hier geen woord gesproken over Donny van de Beek, dat is pas onbegrijpelijk. Die jongen is tribuneklant niet eens een reservespeler bij Man-u en die heeft het hele seizoen geen peppernoot geraakt en mag gewoon gezellig mee, daar hoor ik niemand wat van zeggen. Als El-Ghazi nog niet voor Nederland een officiële wedstrijd heeft gespeeld, dan zou ik vandaag direct voor Marokko kiezen.
 
Wouterke
 
0
26 mei 2021 om 21:44
Bij Promes speelt ook mee dat hij een verdachte in een steekpartij is. Daarbij heb ik van Promes bij Ajax genoeg gezien, daar speelde hij op een gegeven moment ook week in/weet uit.
 
Trefkans
 
12
26 mei 2021 om 18:49
Absurde televisie. Niet netjes in een appje. Frank de Boer staat er weer goed op.
 
Lucaij
 
2
26 mei 2021 om 18:49
Misschien wat voor WK als die zo door gaat.
 
marcodouglas
 
11
26 mei 2021 om 18:53
Via een berichtje ook echt? Niet face2face? Wat een ontzettende laffe zak ben je dan
 
alkatorian
 
7
26 mei 2021 om 18:53
Eigenlijk de enige keuze waar ik weinig tot niets van snap. Had El Ghazi meegenomen in plaats van Promes. 10 goals in de PL als buitenspeler is gewoon heel erg netjes. Vind het sneu voor hem, sympathieke gozer.
 
LeidseHood
 
7
26 mei 2021 om 19:04
Ben benieuwd naar meer context. Eerst berichtje dan bellen = normaal? Had Frank al geprobeerd te bellen hiervoor? Hebben ze elkaar hierna nog gesproken? Zo alleen met een berichtje is niet zo chique. Maar neem aan dat er nog een belletje is geweest.
 
BJJTyson
 
7
26 mei 2021 om 19:08
Vind het wel beetje jammer om dit via SMS/Whatsapp te doen. Minste wat je kunt doen is het even bellen en een uitleg geven en motiveren voor de toekomst. In ieder geval, geen people management dit.
 
valsespits
 
6
26 mei 2021 om 19:10
Wat een waanzinnige onsympathieke vent die FDB. Je kan toch even 8 mannen opbellen ipv appe. Zeker als je sommige daarvan niet eens een eerlijke kans hebt gegeven. In mijn ogen op elk vlak beter dan promes en beter dan gakpo. Gakpo heeft meer potentie maar is nog zeker niet beter
 
Bereta
 
3
26 mei 2021 om 19:10
Waar gaat dit allemaal over. Wat een hoop gedoe om deze selectie. Over 1,5 jaar spelen we gewoon weer een eindtornooi en Frank werkt tegen die tijd allang niet meer bij de Knvb en we lopen nou ook niet vol van de grote talenten in de aanval. Dus Anwar moet gewoon rustig blijven en de lijn die hij in Engeland te pakken heeft doorzetten straks. Komt allemaal wel goed.
 
Homelander
 
8
26 mei 2021 om 19:14
In een 5-3-2 is het wel logisch om Promes erbij te hebben als wingback maar aangezien we toch vrijwel altijd terugvallen op 4-3-3 dan is El Ghazi veel en veel beter dan Promes, El Ghazi kan echt het verschil maken. Raar overigens om een appje te sturen maar niet geheel onverwacht bij De Boer, je krijgt niet het idee dat hij enige logica gebruikt bij keuzes dus dan wil je jezelf niet hoeven te verantwoorden.
 
Thamike
 
3
26 mei 2021 om 19:23
Hij heeft hem toch ook gebeld?? Niet geheel onverwacht?? Kolere wat een vooroordelen.
 
El Fenomeno
 
15
26 mei 2021 om 19:23
Een eredvisie buitenspeler genaamd Gakpo na een leuk seizoen selecteren boven twee Premier League spelers die meerdere goede seizoenen in de eredivisie hebben gespeeld. Het is lachwekkend.
 
juve25
 
14
26 mei 2021 om 19:31
We zien nu ook dat Frank de Boer liegt. Die zei dat hij de afvallers gebeld heeft heeft haha
 
Stephan 1976
 
22
26 mei 2021 om 19:36
Lekker personelijk weer De Boer bel die gasten gewoon op ipv een appje sturen. Wat me opvalt is dat Marokkaanse voetballers bijna geen kans krijgen bij het Nederlands 11tal.
 
DRL80
 
5
26 mei 2021 om 20:32
Dat is niet helemaal waar. Affelay en Boulahrouz. Ze moeten natuurlijk wel goed genoeg zijn. Ziyech is een domme fout maar verder kan ik niemand bedenken. Mazraoui had ik er wel bij willen hebben. Welke spelers had jij nog graag gezien?
 
rob1981
 
10
26 mei 2021 om 19:37
Dit slaat toch nergens op man, via een appje..wtf! Gewoon dat hele voorselectie gedoe afschaffen en meteen je vaste elftal doorgeven..
 
FCBogarde
 
8
26 mei 2021 om 20:24
Zeer onpersoonlijk en zwaar onterecht dat hij niet geselecteerd is. Promes is erbij alleen omdat hij evt ook als nietszeggende wingback kan spelen. Wat een slap verhaal !
 
Vizinhoquefaz?
 
10
26 mei 2021 om 20:26
Echt schandalig. De Knvb en Frank de Boer hebben al langer de reputatie niet zo heel sociaal te zijn in dit soort situaties. Ik snap niet dat er dan niemand is die tegen Frank de Boer zegt: 'ga je ze niet even bellen?' Er zijn maar acht afvallers. Zo'n gesprekje hoeft maar vijf minuten te duren. Ik vind dit echt bizar hoor.
 
DRL80
 
3
26 mei 2021 om 20:29
Heb het altijd voor De Boer opgenomen maar dit soort zaken maakt het steeds moeilijker. De Boer is een prima trainer (vind ik) die met het wespennest dat Inter heet en Crystal Palace (hij kon alleen maar verliezen want wat er viel niks te winnen) domme keuzes gemaakt heeft. In de VS deed ie het prima maar waren de verwachtingen onrealistisch hoog en dus had hij daar ook beter niet aan kunnen beginnen. Toen Koeman Oranje in de steek liet, want dat deed Koeman, nam De Boer het over. Er waren ook niet echt alternatieven. Als trainer geloof ik nog steeds in De Boer maar als ex-speler had ik toch meer van het persoonlijke verwacht. Aan de andere kant komt ie altijd over zoals ie nu schijnbaar met spelers omgaat. Dacht altijd dat hij van binnen menselijke trekjes had en zich lomp uitte omdat hij niet anders kon. Nu twijfel ik daar aan. Onbegrijpelijk hoe hij dit aangepakt heeft. Aan de andere kant Koeman belde 2 minuten (?) met Suarez. Dus hij staat hierin niet alleen. Jammer Anwar. Jij hoorde er bij te zitten ten faveure van Promes. (Mening) Volgende keer beter en anders lekker voor Marokko kiezen en het ongelijk aantonen.
 
jijweetniks
 
6
26 mei 2021 om 20:37
Koeman had voordat hij zijn contract bij de knvb getekend doorgegeven en volgens mij zelfs in de contract vermeld dat, wannneer Barca zou komen hij mocht vertrekken. Dus op zich heeft hij Oranje helemaal niet genaaid zoals jij beweert. Ten tweede dat jij zegt dat Frankie goede trainer is klopt ook niet. Zijn elftallen zijn niet om aan te zien. Er zit totaal geen voetbal of een visie in zijn spel. Hij kan niet omgaan met mensen, en heeft met Inter niks gepresteerd. Wespennest is geen excuss want in buitenlandse competities ( engeland, spanje, duitsland, italie ) is er altijd een hoge druk, of het kleine clubs zijn, middenmoters of top clubs. Dat hoort bij de vak professionele trainer. En ik kan gerust zeggen dat Frankie daar niet veel van kan.
 
jijweetniks
 
12
26 mei 2021 om 20:31
Frank de Boer is de grootste grap van de NL voetbal wereld, dus begrijp de KNVB volkomen dat ze voor hem kozen...1+1=2 ... dit gaat geweldige EK worden let maar op! Kunnen we daarna ook gelijk afscheid nemen van al die grappemakers bij de KNVB en hun clown de Boer! Heb er superveel zin in :D
 
lukone
 
12
26 mei 2021 om 20:32
Frank de Boer is echt ongeschikt. Even bellen is al te moeilijk. Schande! Mag hopen dat hij daarna alsnog heeft gebeld.
 
noodles1
 
9
26 mei 2021 om 20:52
Ongelooflijk dat je Promes boven El Ghazi verkiest. Je krijgt gewoon plaatsvervangend schaamtegevoel als je naar dit filmpje kijkt. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je op deze wijze zo’n boodschap overbrengt. Ik vrees het ergste voor het EK beste mensen. Eigenschappen als duidelijke en eerlijke communicatie met een vleugje fijngevoeligheid is het halve werk om je team te laten doen wat je van ze vraagt. Laat ik het zo zeggen: Frank is nou niet de man waar je wat harder je best voor doet.
 
Atletico94
 
1
26 mei 2021 om 21:14
Snap echt niet wat mensen in El ghazi zien? Ik volg de premier league elke week en El ghazi valt echt niet op hij heeft geen actie geen dribbel en komt amper zn tegenstander voorbij enige wat hij heeft is een goed schot maar dat heeft Berghuis ook
 
GlanneStino
 
6
26 mei 2021 om 21:23
Wat een ongelooflijk domme beslissing van Frank de Boer. El Ghazi is in vorm. Hoe kan je die thuislaten voor een misdadiger die eigenlijk nooit echt het niveau heeft gehaald wat Oranje nastreeft. Ik volg Ek`s en Wk`s sinds 1996, en ik ben normaal altijd optimistisch (zelfs in 2014 en 2016), maar dit is voor het eerst dat ik geen enkel vertrouwen heb in Oranje.
 
Atletico94
 
3
26 mei 2021 om 22:23
Een Promes invorm is nog altijd beter dan die El ghazi hoor leuk en aardig die 10 doelpunten maar met een El ghazi ga je de oorlog niet winnen
 
 
7
26 mei 2021 om 21:37
Mag hopen dat ie die gasten normaal gesproken gewoon belt om het te zeggen ipv het te appen. Dan benje wel echt een slappe zak. Slecht nieuws brengen is nooit leuk, daarom doe je dat persoonlijk.
 
andre14
 
9
26 mei 2021 om 21:42
Bijzonder jammer ditzelf international geweest en dan zo met afvallers omgaan, ben je echt een boeren...
 
DemierFigh
 
3
26 mei 2021 om 21:44
IK had het hem zeer zeer gegund. Zo'n sympathieke en knappe gozer. ik had hem graag in oranje zien spelen deze zomer.
 
Mostafa10
 
3
26 mei 2021 om 22:33
Je ziet wel welke spelers de voorkeur krijgen! Sportief gezien klopt de logica niet helemaal. “Misschien” willen ze van bovenaf de selectie een beetje wit houden????????
 
beppie27
 
9
26 mei 2021 om 23:09
Maar serieus berghuis hield zicht niet staande bij Watford toen hij er speelde en el ghazi speelt al bijna 3 jaar stabiel in Engeland zelf topscorer aston villa klasse keus man de boer ga heel snel weg waarom promes ook presteert niks en toch erbij pppfff heel snel een andere bondscoach
 
 
3
26 mei 2021 om 23:14
Dat had wel ff anders gekund Frankie.
 
Johan166
 
2
26 mei 2021 om 23:54
Rare manier van werken. Voor de persconferentie heb je toch iedereen even gebeld. Appje is zo onpersoonlijk. Dat zou ik alleen doen als ik iemand niet te pakken krijg.
 
Orgullo
 
5
27 mei 2021 om 00:41
Wat een vreemde bondscoach hebben we. Zo'n onpersoonlijke manier van iemand afzeggen, St. Juste scheen helemaal niks te horen hebben gekregen. En dan ook nog van de Beek selecteren op basis van compleet de verkeerde statistieken waarvan heel Nederland ook wel wist dat het niet klopte. Rare vent.
 
sjapoo
 
2
27 mei 2021 om 08:45
De Boer plaatst zich boven de rest,vindt zichzelf echte baas vandaar dat hij overal mislukt is,kan niet goed communiceren met mensen wat echt zijn gebrek is....