Toch tweemaal een 7,5 voor Oranje na zwarte avond in Porto
Maandag, 10 juni 2019 om 07:35

Het Nederlands elftal is er zondagavond niet in geslaagd om de eerste editie van de Nations League op zijn naam te schrijven. In de finale in Porto was Portugal met 1-0 te sterk. Voetbalzone beoordeelt de spelers van beide ploegen die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Cijfers Portugal

Rui Patrício: 7
Na zijn 81ste interland is Patrício de keeper met de meeste wedstrijden ooit voor Portugal. De doelman kan terugkijken op een prima optreden en stond er op de momenten waarop het moest, zoals bij een kopbal van Depay in de tweede helft.

Nélson Semedo: 6,5
Bij Barcelona speelt hij tweede viool achter Sergi Roberto, maar bij Portugal is hij eerste keus op de rechterflank. Semedo zal hebben gehoopt dat men in Camp Nou meekeek, want hij kwam in defensief opzicht niet in de problemen en trok veel mee naar voren, zij het met wisselend succes.

José Fonte: 7
De vervanger van de geblesseerde Pepe gaf de bal na 56 minuten knullig weg toen hij werd afgetroefd door Depay, maar verder was Fonte sterk in de duels en werkte hij de bal vaak weg op momenten waarop Oranje gevaarlijk leek te worden..

Rúben Dias: 8
Dias wordt begeerd door Manchester United en wie hem zondagavond in actie zag zal daar niet door verrast zijn. De mandekker van Benfica zat er vaak tussen en anticipeerde op voorzetten van Oranje.

Raphaël Guerreiro: 6,5
Van Guerreiro wordt een grote bijdrage verwacht in aanvallend opzicht en die had hij vooral in de tweede helft, bijvoorbeeld in de voorbereiding op de 1-0. Guerreiro legde het fundament voor het doelpunt; verder waren zijn voorzetten niet altijd even zuiver.

Danilo: 6,5
Niet al te zichtbaar op het veld, maar wel een stille kracht voor Portugal. Als controleur had hij het middenveld in handen en anticipeerde hij op gevaar van Oranje.

Bruno Fernandes: 7
Naarmate de wedstrijd vorderde, kwam Bruno Fernandes beter in zijn spel. Portugal was in de eerste helft dominant op het middenveld en dat was mede te danken aan de dynamische sterspeler van Sporting Portugal, die gevaar stichtte met zijn vele schoten en ook ploeggenoten in stelling bracht. Lang niet al zijn acties waren succesvol, maar zijn transferwaarde is wellicht wel weer wat omhooggegaan.

William Carvalho: 7
Van de middenvelders van Portugal verstuurde William Carvalho de meeste passes vooruit. Op die manier leverde hij een wezenlijke bijdrage aan het aanvalsspel van de gastheer. Tegelijkertijd zette hij waar mogelijk druk op De Jong, waardoor de Oranje-middenvelder moeilijk in zijn spel kwam.

Bernardo Silva: 9
De rol van Silva bij de 1-0 was niet verrassend, want hij was ook daarvoor al een van de grote uitblinkers aan Portugese zijde. Als de aanvallende middenvelder van Manchester City aan de bal is, kunnen de Portugese supporters rustig achterover leunen: hij maakt bijna altijd de juiste keuzes in balbezit en laat dat makkelijk lijken, ook in de kleine ruimtes.

Gonçalo Guedes: 7,5
De aanvaller van Valencia kreeg de voorkeur boven João Félix en betaalde het vertrouwen uit. Na een heerlijke combinatie met Bernardo Silva zorgde Guedes met een hard schot voor de 1-0. Hij had het daarvoor nog erg lastig met Van Dijk, al vond Guedes over de gehele wedstrijd zijn ploeggenoten makkelijk.

Cristiano Ronaldo: 5,5
Normaal is Portugal afhankelijk van de grillen van Ronaldo, maar ditmaal redde de ploeg het zonder dat hij een grote bijdrage leverde. De man die Portugal met een hattrick naar de finale loodste speelde niet zoals we van hem gewend zijn en moest de rol van sterspeler laten aan spelers als Bernardo Silva.

Cijfers Oranje

Jasper Cillessen: 6
Cillessen had meer kunnen doen bij het doelpunt van Guedes: hij kreeg zijn hand wel tegen de bal, maar was niet overtuigend genoeg. Verder was de keeper van Oranje amper op fouten te betrappen: hij bracht prima redding op inzetten van onder meer Fernandes en Ronaldo.

Denzel Dumfries: 4,5
Dumfries speelde als een verkapte rechtsbuiten, maar heel succesvol was hij niet in die rol. De back was weliswaar veel betrokken bij vroege aanvallen, maar viel op met erbarmelijke passes en voorzetten op momenten die veelbelovend leken voor Oranje.

Matthijs de Ligt: 5,5
Net als tegen Engeland zag De Ligt er niet goed uit bij het eerste tegendoelpunt. De verdediger liet zich door de benen spelen door de uiteindelijke doelpuntmaker Guedes. De Ligt speelde in de eerste helft nog erg sterk, met goede tackles op onder meer Silva.

Virgil van Dijk: 7,5
In de openingsfase oogde hij nog wat onzeker in de passing, maar verdedigend was Van Dijk nauwelijks te kloppen. Hij werkte constant voorzetten weg, maakte doelpogingen onschadelijk of schermde tegenstanders op de juiste momenten af.

Daley Blind: 7,5
Dat Oranje bij de rust niet tegen een achterstand aankeek was mede te danken aan de linksback, die ijzersterk was in duels met Silva, Fernandes en Ronaldo. Hij vond zijn ploeggenoten bovendien makkelijk, ondanks dat Babel zich aan de linkerkant weinig aanbood.

Marten de Roon: 5,5
De Roon liet zich bij tijd en wijle gelden met goede intercepties en verstuurde meer passes vooruit dan de andere middenvelders van Oranje. Dat ging wel ten koste van de zuiverheid en na 52 minuten gaf De Roon nodeloos een corner weg waar Portugal bijna uit scoorde.

Frenkie de Jong: 5
Bondscoach Fernando Santos had met Carvalho een middenvelder op De Jong gezet en dat sorteerde het gewenste effect. De toekomstig middenvelder van Barcelona kwam niet in zijn spel.

Georginio Wijnaldum: 6
Aan de bal was Wijnaldum zeker in de eerste helft niet op veel fouten te betrappen. Zijn panna bij Bernardo Silva na dertien minuten was een lust voor het oog en tekenend voor de rust die hij had met de bal aan zijn voeten. Na de rust sprong de bal iets makkelijker van zijn voeten.

Steven Bergwijn: 6,5
Bergwijn betrok zichzelf veel bij het spel, mede door veel naar binnen te trekken, maar tot veel gevaar leidde dat niet. De buitenspeler had het lastig met de fysiek sterke Portugezen, maar maakte veel goed met zijn inzet. Een van zijn hoogtepunten was een heerlijke tackle op een bijna doorgebroken Guedes.

Memphis Depay: 5
Het zit deels in zijn spel gebakken, maar het balverlies dat Depay voortdurend leed was moeilijk te missen. Er ging gevaar uit van de buitenspeler en zijn connectie met Dumfries was goed, maar vaak hield hij de bal te lang bij zich en haalde hij daarmee de angel uit een potentieel gevaarlijke situatie.

Ryan Babel: 4
De toegevoegde waarde van Babel was erg beperkt in de 45 minuten die hij speelde. Als hij wel in balbezit was, waren zijn acties te voorspelbaar en slaagde Babel er niet in om zijn tegenstanders te passeren. Niet voor niets haalde Koeman de aanvaller in de rust naar de kant.

Quincy Promes: 6,5
Oranje liet in aanvallend opzicht veel meer zien na rust dan in de eerste helft en dat was mede te danken aan Promes. De invaller was veel meer betrokken bij het spel dan Babel en combineerde eenvoudig met spelers als Depay en Donny van de Beek.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (74)

 
Guandriks
 
49
9 juni 2019 om 22:41
Vond Frenkie echt een verschrikkelijke pot spelen. Dat geld gelukkig voor bijna iedereen..
 
doe4pro
 
51
9 juni 2019 om 22:43
Helemaal mee eens! Moest gewoon gewisseld worden. De Ligt speelde ook slecht. Wijnaldum, Van Dijk en Blind waren in mijn ogen de betere spelers vandaag. Bergwijn speelde ook niet slecht. De rest een dikke onvoldoende.
 
Peter Isaias
 
19
9 juni 2019 om 22:44
Een 6 voor Cillessen? Zo een fout is echt te doorslaggevend voor deze wedstrijd.
 
Taxidriver213
 
10
9 juni 2019 om 22:47
Alsof de wedstrijd niet hebt gezien. Wijnaldum was overal behalve op 10. Bergwijn net zo zwak als babel. De ligt speelde heel goed.
 
Jokerr
 
57
9 juni 2019 om 22:55
De ligt heel goed? Laat zich bij die goal weer kinderlijk het bos insturen..
 
Taxidriver213
 
13
9 juni 2019 om 22:59
Dat klopt. Betekent dat dat hij slecht speelde van begin tot eind? Vind ik niet.
 
AadMaat
 
15
9 juni 2019 om 23:02
Zijn helaas wel cruciale momenten voor een centrale verdediger. Hij moet dezelfde concentratie als Van Dijk zien te vinden, die heeft veel minder van dat soort momenten. Heeft uiteraard ook met ervaring te maken.
 
Zinedane
 
23
9 juni 2019 om 23:07
Bergwijn was absoluut beter. Babel heeft alleen maar balverlies geleden tertwijl de enige dreiging in de eerste hgelft van Bergwijn kwam. Wijnaldum was echt de motor op het middenveld vandaag. Speelde niet op '10' omdat De Roon z'n enige taak was om Fernandes af te stoppen en Frenkie vandaag echt geen poot verzet heeft... Dankzij het slaperige spel van Frenkie vandaag moest wijnaldum voor 2 spelen. En dat deed die nog verschrikkelijk goed ook. Virgil, Blind en Wijnaldum vandaag de enige spelers die een goeie pot speelde. Bergwijn en De Ligt verdienen wat mij betreft nog wel een voldoende. Voor Babel en De Roon is het voor mij vandaag duidelijk dat die twee echt het niveau van Oranje niet aan kunnen. De Roon is een prima stofzuiger an zich maar voegt echt niks toe aan het elftal op voetballend gebied
 
gaeajax94
 
2
9 juni 2019 om 23:08
Tot aan dat moment was er weinig op De Ligt aan te merken maar na de goal wat ik niet sterk van hem vond vond ik hem aardig wat duels verliezen wat ik niet van hem ken
 
Taxidriver213
 
19
9 juni 2019 om 22:46
Vind ik niet. Marten de roon moet niet inzakken wanneee frenkie al inzakt om de bal te halen. Daarnaast ik wil wijnaldum niet meer op 10 zien. Als je hebt opgelet, zag je die positie gewoon vacant staan de hele wedstrijd totdat donnh erin kwam. Dat gaf koeman vorige wedstrijd ook aan maar dan zonder namen te noemen. Dumfries verdient trouwens geen 4.5 ... dat is te hoog.
 
DominicVedder
 
24
9 juni 2019 om 22:57
Roze Ajax bril op? Toen de Roon eruit ging zag je waarom vd Beek op zijn plek een slecht plan is. De Roon was niet best, maar vd Beek bracht helemaal niks. Jammer, want bij Ajax vind ik hem echt goed. Klaassen 2.0.
 
AFCfokke
 
5
9 juni 2019 om 22:59
Helemaal mee eens, je kan beter wijnaldum de rol van de Roon geven en diepgang op 10 zetten. Misschien dat je die matige voorhoede dan nog eens aan het werk krijgt. En zo happen op Cilissen is ook te makkelijk. De Ligt stapt verkeerd, Cilissen krijgt er een hand tegen. Tsja.
 
Taxidriver213
 
7
9 juni 2019 om 23:05
Je hebt gelijk dat vdbeek het niet goed deed wanneer de roon eruit ging. Maar ik had het over toen donny erin kwam, dus wanneer donny op 10 stond en niet ipv de roon. Maar zag je niet dat middenveld met frenkie de roon en wijnaldum niet werkte en met name omdat wijnaldum overal was behve op 10? Dit is wat ik heb gezien.
 
gaeajax94
 
2
9 juni 2019 om 23:11
Idd Wijnaldum is meer een box to box en/of controleur maar heeft te weinig diepgang in zijn spel.
 
Davilla7
 
60
9 juni 2019 om 22:41
Cillessen een 6? Niet serieus te nemen dit. Zijn fout kost ons de wedstrijd.
 
VBD79
 
38
9 juni 2019 om 22:47
Mega blunder inderdaad, niet normaal! Kom aan zeg, had zijn hand achter de bal maar helaas kon hij hem net niet keren. Keepte gewoon degelijk
 
Musi26
 
11
9 juni 2019 om 22:49
Vermoedelijk wil hij nog steeds Zoet op de goal. Was gewoon een goal en totaal geen blunder.
 
Davilla7
 
27
9 juni 2019 om 22:50
Geen idee wat Zoet hier mee te maken heeft en nee ik wil hem ook niet op goal. Maar als we dit geen blunder noemen dan is niets meer een blunder. Dramatisch gekeept.
 
LovreFC
 
17
9 juni 2019 om 22:56
Het is gewoon een fout, een goede keeper pakt zo'n bal met niet al te veel moeite. Maar misschien is het dan gewoon niet zo'n goede keeper en moeten we het hem niet kwalijk nemen...
 
Peter Isaias
 
2
9 juni 2019 om 22:57
Transfer technisch ook een erg vervelend moment om zo een blunder te maken, terwijl iedereen kijkt. Die kopbal van Cillessen had trouwens zomaar de 2-0 kunnen zijn. Soms lijken fouten van keepers net zo zwaar te tellen als fouten van spitsen in de cijfers, maar dat is toch niet helemaal hoe het zou moeten in mijn optiek.
 
RamonDiaz
 
5
9 juni 2019 om 23:05
@VDB79 Dat is het probleem met deze keeper, het is altijd degelijk, zo'n bal kan erin maar een echt goede keeper houd zo'n bal wel uit het doel.
 
VBD79
 
8
9 juni 2019 om 23:15
Inderdaad, maar een blunder? Ik vind van niet, denk dat Cillesen ook niet tevreden is. Maar ik denk dat ik een ander idee heb met een blunder.
 
Xyzz
 
11
9 juni 2019 om 23:24
Een blunder is wanneer je een terugspeelbal tussen je benen laat rollen. Een lastige bal aanraken maar niet stoppen is geen blunder. Hoogstens een fout.
 
Sanderr
 
16
9 juni 2019 om 22:57
Cillessen had deze bal gewoon moeten stompen inderdaad, had z'n hand vol achter de bal maar was te slapjes, dat is een fout. Overduidelijk.
 
Xyzz
 
8
9 juni 2019 om 23:25
Stompen? Ik heb nog nooit een keeper zo'n bal zien stompen.
 
Sanderr
 
3
10 juni 2019 om 00:31
Ja niet met vuisten inderdaad, zo bedoel ik het niet. Hij had 'm gewoon naar buiten moeten drukken. Ik trek Cillessen verder totaal niet in twijfel want hij, nog steeds, by far onze beste doelman. Maar deze had ie echt gewoon buiten z'n palen moeten en kunnen duwen!
 
LeidseHood
 
29
9 juni 2019 om 22:42
Redelijk eens met de cijfers, in ieder geval Blind en Van dijk de besten en dan Wijnaldum en Bergwijn die wel oké waren. Meer verwacht van Frenkie maar de Roon liep ook in zijn zone. Koeman ook een onvoldoende vandaag helaas, terechte nederlaag.
 
hemen-lowek
 
1
9 juni 2019 om 22:45
Van de beek zie ik niet staan in de scores
 
RamonDiaz
 
2
9 juni 2019 om 23:07
@LeidseHoodDat is het probleem met Wijnaldum, het is altijd wel oké wat hij doet maar motm zal hij zelden zijn terwijl hij toch op een bepalende positie speelt.
 
Skede
 
5
9 juni 2019 om 23:47
Wijnaldum wordt ontzettend onderschat. Heeft met Frenkie het meeste voetbal in zich van al onze middenvelders. Speelde vandaag ook gewoon goed.
 
RamonDiaz
 
0
10 juni 2019 om 00:10
Vind hem eerder overschat, sterke punt van Liverpool is de aanval en tegenwoordig ook de verdediging maar het middenveld met Wijnaldum is weinig bijzonders, harde werkers zonder creativiteit.
 
marieke90
 
38
9 juni 2019 om 22:42
De cijfers zijn altijd vrij hoog als Nederland verliest,als de tegenstander verliest zijn de cijfers altijd belachelijk laag...
 
Xyzz
 
2
9 juni 2019 om 23:19
Scorebordjournalistiek.
 
Patroo
 
9
9 juni 2019 om 22:43
Kan op zich wel leven met deze scores, al hadden Dumfries en Babel nog wel lager kunnen scoren.
 
vedet
 
6
9 juni 2019 om 23:10
Memphis ook veel te hoof, 33 keer balverlies, die wordt behoorlijk gespaard hier
 
hetrealisme
 
22
9 juni 2019 om 22:43
Blind 7.5 slaat natuurlijk nergens op. Steeds veels te gehaast de voorzet waardoor ze makkelijk konden counteren.
 
Musi26
 
34
9 juni 2019 om 22:47
1e helft niet kunnen zien, maar Blind was in de 2e helft de beste man aan de kant van nederland.
 
krovikan
 
5
9 juni 2019 om 22:48
Hij kwam gewoon niet lekker uit de verf zeker in de eerste helft omdat die bal 0 keer naar links werd gespeeld, en Babel al helemaal nergens te zien was dus Blind geen aanspeelpunt had daar.
 
Lacazette
 
9
9 juni 2019 om 23:03
Ik vond blind aan de bal en verdedigend erg sterk hoor
 
Adzevedo
 
1
10 juni 2019 om 00:24
Blind was de beste man aan Oranje kant wat mij betreft, verdedigend geen steken laten vallen, zuiver in de passing en had positieve aanvallende impulsen. Dat er niks met die voorzetten werd gedaan was omdat er in de 16 geen kopkracht aanwezig was, pas toen Luuk de Jong erin kwam maar dat was veel te laat.
 
Sanderr
 
4
10 juni 2019 om 00:34
Blijven mensen zeggen, makkelijk te bashen die Blind. Maar vandaag was ie echt gewoon de beste aan kant van Oranje. Blind is echt nooit ondermaats, hij is minimaal gemiddeld, en vandaag was ie goed.
 
ThrilosPiraeus
 
20
9 juni 2019 om 22:43
Van Dijk was wel duidelijk de uitblinker vanavond bij NL, verdiend hoger dan Blind
 
hemen-lowek
 
6
9 juni 2019 om 22:44
De ligt 5,5 is te laag. Bergwijn en Promes scoren weer te hoog
 
arsenal890
 
17
9 juni 2019 om 22:56
Hij was deels verantwoordelijk voor het enige tegendoelpunt. Dus is een 5,5 nog redelijk hoog.
 
QuePasa.
 
26
9 juni 2019 om 22:44
Cillessen verdieng geen 6 na die fout. Carvalho verdient wel een 8, die heeft Frenkie de Jong echt uit de wedstrijd gespeeld.
 
^^AjaxAFC.
 
14
9 juni 2019 om 22:45
Een 4,5 voor Dumfries vind ik nog aan de hoge kant. Die man werkt hard, maar voor de rest... Zijn passing doet pijn aan de ogen.
 
Fionn
 
3
9 juni 2019 om 23:11
Ik snap nog steeds niet waarom hij de voorkeur krijgt op Hateboer.
 
^^AjaxAFC.
 
7
9 juni 2019 om 23:20
De eerste maanden van het seizoen speelde hij goed en snapte ik dat hij de kans kreeg bij Oranje, maar hij is al zeker een half jaar ondermaats (of terug op z'n daadwerkelijke niveau). Ik zie inderdaad nog liever Hateboer of Veltman. Die laatste is ook geen wereldvoetballer, maar is in ieder geval veel minder slordig dan Dumfries.
 
Skede
 
6
9 juni 2019 om 23:49
Het grappige is dat Hateboer na zijn vorige interland ook verketterd werd. En Tete daarvoor. En Janmaat daarvoor. Ze hoeven allemaal maar 1/2 keer slecht te spelen of we roepen massaal om een vervanger. Misschien moeten we er gewoon voor de komende maanden 1 kiezen en die voor langere tijd de kans geven. Ook als het even minder gaat. Ik denk dat er daar maar 2 voor in aanmerking komen: Dumfries en Veltman.
 
Dirk19
 
6
9 juni 2019 om 22:48
Ik vind dat dit Nederland een huldiging op de Amsterdamse grachten verdient want ze hebben net als 9 jaar geleden weer een belangrijke finale met 1-0 verloren. De Nations League is een hoog aangeschreven competitie en als je dan als Nederland zijnde tweede wordt dan verdien je een mooie huldiging op de Amsterdamse grachten.
 
Arsenallz
 
19
9 juni 2019 om 22:50
De cijfers van Voetbalzone zijn lachwekkend. Jasper een voldoende? Hij heeft Nederland de wedstrijd gekost. Verder was hij matig in communicatie en schatte hij een aantal zaken ook belabberd in. 3.5 Edit: Ik blijf het bizar vinden dat mensen beweren dat Jasper niet blunderde. Heel knap.
 
Xyzz
 
4
9 juni 2019 om 23:22
Het was geen blunder. Dit was gewoon een moeilijke bal om te houden doordat het schot zo hard was. Maar ik begrijp vooral niet waarom hij er maar met 1 hand naartoe ging ipv 2.
 
Loeft
 
3
9 juni 2019 om 23:27
cilessen had de bal moeten stompen was makkelijk te voorkomen.
 
MaceReal
 
0
10 juni 2019 om 12:55
Helemaal niet makkelijk, heb jij gezien hoe hard die bal was? Stompen kan niet want dan vliegt hij er alsnog in. Dit is gewoon een bal die erin kan.
 
krovikan
 
5
9 juni 2019 om 22:50
Het is jammer maar de feiten zijn hard, heeft er geen moment ingezeten, zeker niet gezien de eerste helft. Voorhoede heeft geen bal kunnen vasthouden en koeman wisselde notabene de beste voorhoede speler (bergwijn). Heb ook niet echt het idee dat het klikt tussen F. de Jong en de Roon. Speelden allebei geen beste wedstrijd. Edit: Dat Cillesen behalve die goal amper op fouten te betrappen was is onzin. Zijn uittrappen en een aantal pases en spelhervattingen waren echt slecht. Maar daar had hij bij Ajax al last van.
 
Krav
 
5
9 juni 2019 om 22:51
Man man man. Ik ben geen de Roon fan. Maar hij speelde echt een goeie pot. Soms laat hij zich verrassen door door te dekken bij een 1-2tje. Maar was gewoon weer zonder balverlies en verstopt zich zeker niet. Dumfries had er al snel uit gemoeten voor promes. En de jong veel eerder erin voor babel. Had memphis de voorzetten laten geven (al waren ze vandaag matig) vanaf links. De jong zat er volgens mij voor de rust al doorheen. Bij die goal liet hij die man ook zomaar lopen.
 
tubes
 
10
9 juni 2019 om 22:58
Wijnaldum was de enige die de meeste van zijn persoonlijke duels won. Voor mij de beste man samen met Van Dijk.
 
R_Zuid
 
11
9 juni 2019 om 23:01
Wat zijn jullie toch ongelofelijk slecht in het geven van cijfers. De Ligt net zo hoog als Dumfries. Cillesen een 6, met zijn polsjes van pudding. Ronaldo een 5,5, omdat hij geen hattrick heeft gescoord zeker? Blind 7,5 is ook wat te gul.
 
vedet
 
5
9 juni 2019 om 23:09
Blind was gewoon goed. Met name Depay, 33 keer balverlies! En Dumfries, werkelijk niks goed gedaan zijn nog veel te hoog. Cijfer Ronaldo slaat idd nergens op. Niet opvallend maar wel goed genoeg.
 
Loeft
 
1
9 juni 2019 om 23:29
Nee heeft niet echt iets laten zien, geen gevaar gemaakt.
 
R_Zuid
 
1
9 juni 2019 om 23:37
Blind vond ik niet slecht, maar als Van Dijk een 7,5 krijgt, dan hoort Blind een 6,5 te krijgen, vind ik.
 
RamonDiaz
 
13
9 juni 2019 om 23:11
Inderdaad, Ronaldo krijgt blijkbaar alleen een hoog cijfer als hij scoort maar als je deze wedstrijd toch weer ziet, iedere bal die hij doorkopt of doortikt is bijna altijd perfect in de loop van de medespeler maar mensen denken dat hij alleen maar.goed speelt als hij een bal in de kruising jaagt.
 
Xyzz
 
3
9 juni 2019 om 23:21
Veruit de slechtste vond ik Dumfries. Dat hij uberhaupt profvoetballer is verbaast mij.
 
t_noorden
 
3
9 juni 2019 om 23:24
Toch jammer dat nu de defensie eindelijk op orde is, we weer geen scorende supersterren meer hebben... misschien toch Robben maar op de bank laten zitten voor de laatste 20min als t nodig is. Depay is het net niet, die moet er maar net zin in hebben. Bergwijn heeft veel te veel kansen nodig. En Babel staat er omdat we niks beters hebben. Scorende supertalenten graag binnen nu en 4jr, zodat we nog een keer een goede verdediging en anval hebben. Topkeeper zou ook mooi zijn trouwens..
 
VoetbalPassie
 
2
9 juni 2019 om 23:24
De cijfers zijn min of meer terecht, goed VZ.
 
Pride_of_Mokum
 
0
10 juni 2019 om 00:20
Depay speelde echt niet beter dan Babel, Depay wil in de top van europa spelen maar zijn spel in oranje onder Koeman laat precies zien waarom hij dat niet kan, hij speelt een aantal wedstrijden ontzettend goed om vervolgens bijna niks goed te doen en zich kinderlijk eenvoudig de bal af te laten pakken. Kort samengevat is hij (zoals vaak benadrukt) niet constant genoeg voor de top van europa.
 
Adzevedo
 
1
10 juni 2019 om 00:26
Ik vond Blind de beste aan Nederlandse zijde, maar ook Van Dijk deed het goed. Een 6 vind ik dan weer te mager voor Wijnaldum, die ik veel beter dan tegen Engeland vond spelen. Ach ja, het blijft subjectief.