Türüç verontwaardigd: 'Het doet pijn om die leugens over Ten Hag te horen'
Donderdag, 5 september 2019 om 11:00

Er is de afgelopen tijd het nodige gezegd en geschreven over Erik ten Hag. De trainer van Ajax is meer dan eens het mikpunt van kritische berichtgeving van De Telegraaf geweest en sloeg om die reden het Voetballer van het Jaar-gala, dat mede georganiseerd wordt door de krant, over. Deniz Türüç kent Ten Hag al praktisch zijn hele voetballeven en wil het graag opnemen voor de oefenmeester, die zeer belangrijk was voor zijn carrière.

Door Chris Meijer

Türüç en Ten Hag leerden elkaar zeventien jaar geleden kennen, toen de middenvelder op negenjarige leeftijd in de jeugdopleiding van FC Twente terechtkwam. "Tot op de dag van vandaag hebben we contact en ik weet precies wat er in hem speelt", geeft Türüç aan in gesprek met Voetbalzone. Ten Hag haalde de nu 26-jarige middenvelder in 2012 op amateurbasis naar Go Ahead Eagles, als praktisch laatste kans in het profvoetbal. Onder het bewind van Ten Hag promoveerde de club uit Deventer voor het eerst in zeventien jaar naar de Eredivisie. "Hij is heel belangrijk voor mijn carrière geweest. Maar niet alleen voor mij, ook voor jongens als Quincy Promes, Sjoerd Overgoor, Jarchinio Antonia, Xander Houtkoop en Marnix Kolder. Hij is erin geslaagd om Go Ahead Eagles na bijna twintig jaar weer terug te brengen naar de Eredivisie. Je wilt niet weten hoe belangrijk dat was voor de mensen in Deventer. Er stonden bijna twintigduizend mensen op de Brink."

"In Nederland is hij zeker de beste trainer die ik heb gehad. Hij is tactisch zo sterk, enorm gedreven en fel, dacht en praatte altijd over voetbal. Als ik in Nederland ben en we gaan wat drinken, gaat het altijd over voetbal. Hij leeft voor het voetbal en denkt alleen maar aan zijn spelers, hij beschermt ze. Hij is een voetbaldier, iemand die dag en nacht met voetbal bezig is. Met ieder scenario houdt hij rekening tijdens een wedstrijd, alles gaat met een gedachte. Dat zie je allemaal terug in de prestaties van Ajax. Ik weet zeker dat Ten Hag nog een volgende stap gaat maken, naar de wereldtop. Ik denk dat eigenlijk bijna iedereen dat wel denkt", zegt de middenvelder, die Go Ahead Eagles in 2015 verruilde voor Kayerispor en eerder deze zomer een transfer naar Fenerbahçe verdiende. Türüç vindt het op z'n zachtst gezegd onterecht dat er kritiek bestaat op Ten Hag. Valentijn Driessen, journalist van De Telegraaf, liet zich de afgelopen tijd meer dan eens kritisch uit over Ten Hag, onder meer door in een column daags nadat Ajax ten koste van APOEL Nicosia de groepsfase van de Champions League had bereikt te stellen dat de oefenmeester in 'paniek was geraakt'

"Er vertrekken de nodige spelers voor veel geld, jongens die hij beter heeft gemaakt. Spelers ontwikkelen zich maximaal, kijk bijvoorbeeld naar Dusan Tadic, Hakim Ziyech en Daley Blind. Het getuigt van weinig verstand van voetbal als je zoiets schrijft, want het komt niet overeen met de successen en de ontwikkeling van de spelers. Je kan dan niet zulke dingen zeggen en schrijven. Nou ja, dat kan je wel doen, maar dan lacht men je uit. Mensen moeten zich schamen, dat meen ik echt. Vertel mij maar wanneer Ajax voor het laatst zulk succes had. Hij heeft de verwachtingen dubbel en dwars overtroffen. Alleen al als je naar de Champions League kijkt: Ajax is weer het oude Ajax. De club is weer een merk geworden in Europa. Dat heeft te maken met het beleid, maar ook zeker met Ten Hag", stelt Türüç. Driessen en Johan Derksen wisten de voorbije weken te melden dat er binnen de spelersgroep van Ajax onvrede zou bestaan over Ten Hag. Ziyech en Tadic zouden de naar TSG 1899 Hoffenheim vertrokken Alfred Schreuder missen, terwijl Blind zou hebben geëist dat hij op het middenveld zou spelen.

"Kritiek of een mening mag je altijd hebben, maar je kan toch niet zomaar zeggen dat Blind en Tadic bepaalde dingen opeisen? Je bent er toch niet zelf bij geweest? Blind zegt vervolgens dat er niets van waar is. Je moet geen dingen laten ontstaan die niet ter sprake zijn. Dat vind ik ongekend. Wat ben je dan voor amateur?", vraagt Türüç zich af. Hij stelt dat de situatie anders is als een speler zich uitspreekt over een trainer. "Maar ik heb tot op de dag van vandaag geen enkel mens slecht over Ten Hag horen praten, over zijn voetbalfilosofie. Misschien is hij nu wel de beste trainer die we in Nederland hebben. Daar moet je toch trots op zijn? Dan verdien je toch alleen maar lof?"

"Dan vind ik het nergens op slaan dat je zoveel kritiek krijgt. Het is gewoon niet eerlijk, onterecht. Hij verdient dit niet en zeker niet van een amateur als Valentijn Driessen. Johan Derksen ken ik inmiddels wel, naar hem kijkt ik nooit meer. Ik hoor het nog weleens van vrienden als hij iets zegt", gaat de vijfvoudig Turks international verder. Hij heeft geen goed woord over voor Driessen. "Dat hij heel Nederland op kan schudden, vind ik heel interessant. Hij verzint leugens, die niet eens in de buurt komen van de waarheid. Waarvoor? Aandacht, dat is er nu wel. Maar ik denk dat het op de lange termijn niet goed is voor je geloofwaardigheid. Ik vind het ook zorgelijk dat er zoveel negativiteit ontstaat na één gelijkspel, dat is ook nadelig voor Ajax en het Nederlands voetbal."

Türüc maakt droomtransfer naar Fenerbahçe: 'Er moet dit jaar een titel komen'

Lees artikel

"Natuurlijk maakt het me boos, want ik weet hoeveel energie Ten Hag erin steekt. De mensen zijn van hem gaan houden, ondanks dat hij niet zo geliefd binnenkwam. Je wilt niet weten wat hij heeft moeten overwinnen en wat hij allemaal ervoor doet. Het doet dan pijn als er leugens in de wereld worden geholpen, ik vind dat het niet kan en mag", zo klinkt het merkbaar verontwaardigd. Türüç wenst te benadrukken dat er niks mis met kritiek en beaamt dat Ajax nog niet op hetzelfde niveau zit als vorig seizoen. "Het is goed om kritisch te blijven. Je kan altijd zeggen dat het voetbal van Ajax nog niet is zoals vorig jaar. Dat zijn kritieken waar je wat mee kan doen. Ik vind, net als meer mensen, dat Ajax nog niet zo goed speelt als vorig seizoen."

Ten Hag sloeg afgelopen maandag het Voetballer van het Jaar-gala over, na 'alles wat er de afgelopen tijd gebeurd is'. Daarmee doelde de oefenmeester op de in zijn woorden 'suggestieve' berichtgeving over zijn persoon. De absentie van Ten Hag werd uit de nodige hoeken veroordeeld, maar Türüç begrijpt wel dat zijn oude trainer het gala besloot over te slaan. "Ja, dat heeft hij goed gedaan, toch? Als je ergens geen respect krijgt, ga je daar toch niet naartoe? Als jouw schoonouders of je ouders jou proberen te beledigen en leugens over jou verspreiden, ga je daar toch ook niet gezellig op bezoek? Dan ben je toch een schijnheilig mens als je dat wel doet?"

Meer nieuws
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
13
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
27
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
22
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (69)

 
maurootje
 
30
3 september 2019 om 21:36
Driessen zal echt geen 100% lulverhalen verkopen. Dat kost je vroeg of laat je de kop en bij n grote krant als Telegraaf kan dat niet. Er zullen genoeg dingen waar zijn, alleen opgeblazen
 
Sirius
 
119
3 september 2019 om 21:41
Lange tijd waren het ook niet echt lulverhalen en zat er wel een bepaalde logica of gedachte achter. Mensen vallen hem af op zijn hetze tegen Ten Hag en daar kan best een leugen tussen zitten. Ik ben toch geneigd om de uitspraken van Ajax-spelers eerder te geloven dan 1 of ander geluid uit de wandelgangen (schijnbaar van de altijd onbetrouwbare Schreuder).
 
-NEC-
 
26
3 september 2019 om 22:33
Ajax spelers geloven is ook vrij naïef natuurlijk. Die zullen nooit hun trainer openlijk afvallen, dat begrijp je zelf ook wel. We zullen in de toekomst wel achter komen wat er wel en niet van waar is. Bij dit soort dingen kan je gewoon niet onderbouwen wie er gelijk heeft, want het blijft een welles nietes spelletje nu.
 
Steenwiek
 
10
3 september 2019 om 23:05
Lekker belangrijk! Wat een ongelooflijke onzin. Totaal niet interessant.
 
Japie_Krekel
 
8
4 september 2019 om 12:03
@sirius toch was het wel opvallend dat die Tadic echt alles deed om de vraag van Helene wat hij van Ten Hag vond te omzeilen ik zeg niet dat alles wat De Telegraaf zegt waar zal zijn maar het lijkt me ook logisch dat in een groep van pakweg 30 man (inclusief trainingsstaf) niet letterlijk iedereen elkaar mag
 
Fenerunited
 
138
3 september 2019 om 22:04
Driessen praat onzin sinds Ten Hag aan het roer is. Man dat je uberhaupt Driessen nog serieus neemt.
 
marieke90
 
103
3 september 2019 om 22:15
Lol bij een grote krant kan dat niet,of je bent nog heel jong of nog heel naïef als je denkt dat grote media bronnen geen onwaarheden kunnen verkondigen...
 
Japie_Krekel
 
4
4 september 2019 om 12:05
@marieke90 dat ben ik zeker met je eens maar het zou ook heel naief zijn als je denkt dat spelers en trainers alleen maar waarheden verkondigen. natuurlijk gaan die elkaar niet publiekelijk afvallen als ze de volgende dag weer met elkaar het trainingsveld opmoeten. die gaan pas hun ongenoegen spuien altijd op het moment dat ze niet meer samenwerken
 
silaz
 
8
4 september 2019 om 23:22
Japie Het is toch overduidelijk dat Driessen al geruime tijd onder de stoelpoten aan het zagen is. Het was even rustig, omdat de successen gewoon te groot waren om door te kunnen blijven zagen. Dat in een selectie ook ontevreden spelers kunnen en zullen zitten zijn details. Ten Hag ontkracht dit soort dingen niet eens. De essentie is dat Driessen op de man speelt, er een persoonlijke vete van heeft gemaakt en dit levert Ajax onrust op. Er zijn namelijk altijd mensen die met "rook / vuur" argumenten komen en meer van dat soort open deuren. Dit helpt Ajax niet en Ten Hag verdient dit niet. En waarom? omdat meneertje Driessen voor het eerst sinds tijden geen informatiestroom uit Ajax meer heeft en hier behoorlijk gefrustreerd van zal zijn.
 
KamielZeegers
 
34
3 september 2019 om 22:54
@maurootje Omdat er nog steeds voldoende mensen deze gedachte hebben kan Valentijn Driessen 100% lulverhalen blijven verkopen..
 
BramHouten
 
55
3 september 2019 om 23:09
Hij presteert het al jaren. De telegraaf is geen krant wat nieuws brengt het is al jaren een krant dat nieuws verzint. Elke werkende Nederland die jarenlang wanprestaties levert wordt op staande voet ontslagen. Bij de telegraaf wordt je gepromoveerd naar hoofdredacteur van de sportafdeling. Valentijn Driessen vraagt al 1,5 jaar indirect om ontslag van ten hag, het wordt tijd dat de telegraaf deze slechtste sportjournalist van Nederland een baantje achter de schermen geeft of op straat zet. Hij zet zichzelf niet alleen voor lul maar ook zijn werkgever
 
JK-Ajax
 
23
3 september 2019 om 23:17
Een grote sensatiekrant. Daar wordt genoeg verzonnen.
 
almere67
 
17
3 september 2019 om 23:36
Opgeblazen precies dat dus puur uit de lucht gegrepen lul verhalen en Derksen en Driessen doen dit puur voor de kijkcijfers en de telegraaf om de krant mee te vullen. Enige remedie is om dit intern uit te spreken dat er niets van klopt.
 
skutsjesilen
 
30
3 september 2019 om 23:43
@maurootje Het gaat er niet om of het waar of niet waar is wat Driessen zegt. Het is een hetze. Het zijn allemaal niet relevante zaken die Driessen structureel de wereld in slingert om onrust te creeeren rondom Ten Hag en rondom het eerste van Ajax met als doel Ten Hag en het team tekkelen. Uiteindelijk gaat het namelijk maar om een ding: Ten Hag moet weg en Frank de Boer moet terug. Dat kan alleen als Ten Hag faalt. En de kans dat hij faalt is groter wanneer er onrust is. Driessen doet dit niet alleen. Hij doet dit samen met een groepje mensen rondom Donny van de Beek. Het is het management van Donny dat samenwerkt met De Telegraaf om Ten Hag eruit te werken en De Boer terug te krijgen. Daarom steunt de Telegraaf Donny ook zo belachelijk (zelfs als hij slecht speelt krijgt hij een dikke voldoende, maar is allemaal nep want Donny moet richting Oranje worden geschreven, ook met nepnieuws) en wordt de publieke opinie rondom elke speler die een bedreiging vormt voor Donny negatief beinvloed (eerst Ziyech, daarna Neres, Marin, Promes, Noa Lang). Allemaal veel betere spelers dan Donny. De Telegraaf werkt weer samen met het team van Johan Derksen en de bal is rond. een heel vies spel dat Ten Hag eigenlijk niet kan winnen. Ajax zou hem in bescherming moeten nemen maar doen dat niet omdat ze ook belangen hebben bij de Telegraaf als mediapartner. Maar de groep rondom het heilige boontje Donny van de Beek, het lek uit de kleedkamer, is het begin van alle ellende. Bah.
 
jer0mmeke
 
34
4 september 2019 om 06:47
Jij bent zeker geen fan van Donny van de Beek? Wanneer je Marin en Lang beter vindt dan Donny ben je niet meer serieus te nemen. Verder zou je zo de broer van Valentijn kunnen zijn: beetje ongestaafde theoriën de wereld inslingeren...Triest
 
ajax1812
 
10
4 september 2019 om 10:10
Het is toch geen toeval dat het beter gaat nu Van de Beek geblesseerd is jer0mmeke? Hij kan voetballen, dat is zeker waar, maar het middenveld is zo onstabiel als hij constant in de 16 staat. Je bent dan maar met 2 op het Middenveld, dat kan gewoon niet.
 
passionforpink
 
6
4 september 2019 om 11:32
Beetje kort door de bocht nietwaar? Op zich volg ik de gedachtegang wel en vond ik ook dat Donny te diep stond de laatste wedstrijden. Maar dat Van de Beek niet speelt, is niet de enige omzetting: Marin speelt geen basis meer, Blind staat LCV en voor hen in de plaats spelen Martinez en Alvarez. Dan kan je onmogelijk alle (positieve) wijzigingen op één van die aspecten vastpinnen. Het is waarschijnlijk een combinatie van factoren. En zelfs dan is het wat kort door de bocht om een grote verandering te halen uit twee gespeelde wedstrijden: vaak heb je dat een team met precies dezelfde spelers en tactiek het de ene wedstrijd beter doet dan de andere, zelfs als dat tegen dezelfde tegenstander is. Al met al dus erg kort door de bocht om "het herstel van Ajax" direct te koppelen aan de blessure van Donny.
 
Fortress
 
35
4 september 2019 om 00:58
Op basis van wat Driesen allemaal al heeft gelogen over Ajax en Ten Hag denk ik toch dat dit ook verzonnen, verdraaid en of enorm opgeblazen is. De Jong was al rond met PSG. Dat heeft hij niet alleen geschreven maar ook op tv herhaald. Hij probeer gewoon de Engelse tabloids te kopiëren. Niks meer en niks minder. Hij betaald misschien de materiaalman en de koffiejufrouw van Ajax voor wat verhalen die ze op de wandelgangen hebben gehoord, maar een ding is zeker. Hij heeft het niet persoonlijk aan Ten Hag, Tadic, Ziyech en Blind gevraagd om die verhalen te verifiëren. Dan ben je toch een achterlijke imbeciel als je die verhalen toch de wereld in brengt. Heel Nederland kotst hem nu uit en keert zich tegen de telegraaf en uiteindelijk zal ook zijn eigen werkgever hem uitkotsen.
 
Irriducibili420
 
6
4 september 2019 om 09:16
Ik kan je ook vertellen dat vele scoops dat je in Nederlandse media leest staat een week eerder in Spaanse en Italiaanse sportbladen lol
 
MenaMuria93
 
27
4 september 2019 om 06:47
Ik kan me nog herinneren dat hij begin vorig jaar zat te vertellen dat Tadic en Ziyech elkaar totaal niet mochten en dat dat totaal niet zou gaan werken tussen die 2. En zo zijn er meer van dat soort leugen die gewoon echt nergens op gebaseerd zijn.
 
ninjakai
 
16
4 september 2019 om 07:50
Nee, dingen zijn leugens. Dat de assistent het tactisch meesterbrein en meer geliefd is hebben we namelijk eerder gehoord. Bij Utrecht was dat zogenaamd ook het geval met John de Jong waar ten Hag zogenaamd zwaar op leunde. Je hebt kunnen zien wat gebeurde toen de Jong de leiding kreeg als echte Utrecht man........ Het erge is, dat moet je Valentijn en Johan eens vol in hun gezicht smijten, maar dat gebeurd niet. Toen wisten de mannetjes vis betrouwbare bronnen namelijk precies dezelfde onzin te vertellen. En nu weer, ik zou er iets van geloven als er daarna geluiden van spelers opborrelen die dit bevestigen, maar niets is minder waar. En de eerste keer dat die lulkoek verspreidt werd, leek het vervolgens veel eerder andersom te zijn. De assistent wilde bepalende spelers niet hebben en tactisch was Utrecht een grote janboel....
 
no.14
 
3
5 september 2019 om 08:05
Precies! De assistent is dé man, totdat hij op eigen benen komt te staan, dan blijkt die toch niet de allersterkste trainer. Zie nu hoe Hoffenheim voetbalt, echt treurig FdB voetbal. Alle ballen achteruit, geen lijn in te ontdekken. Ik kan me niet voorstellen dat Schreuder vorig jaar het meesterbrein was en EtH er niks van kan.
 
Scepticus38
 
20
4 september 2019 om 10:02
@maurootje "driessen zal echt geen 100 lulverhalen verkopen. Dat kost je vroeg of laat je de kop en bij n grote krant als Telegraaf kan dat niet. Er zullen genoeg dingen waar zijn, alleen opgeblazen " Wonderlijke reactie. Iets dat wordt opgeblazen, kan nooit waar zijn. Als je een Mars uit de winkel hebt gepikt en de media er een krat bier van maken, is het al niet meer waar. En als je een persoon niet tot je vriendenkring rekent, wil dat natuurlijk niet zeggen dat hij daarmee automatisch je vijand is. Media maken gebruik van bronnen en de spelers die naar de pers lekken, zijn natuurlijk niet de spelers die tevreden zijn, maar zij die hun gram willen halen. En dus een persoonlijk belang hebben bij wat er wordt gelekt. En er is ook nog zoiets als perceptie. Kijk maar eens naar Dolberg, die zegt dat hij geen vertrouwen voelde bij Ajax, terwijl iedereen weet dat als er iemand is die het volle vertrouwen heeft gekregen bij Ajax, het Dolberg is. Dat hij geen vertrouwen heeft gekregen, is hoe hij zijn situatie beleeft. En als hij naar de pers zou lekken dat hij geen vertrouwen heeft gekregen bij Ajax, zou hij daarmee dus ook niet hebben gelogen, hij is er immers van overtuigd dat het zo is. Maar daarmee is het nog niet automatisch de waarheid. Vroeger was de journalistiek integer en werd er altijd hoor en wederhoor gepleegd en beweringen op feitelijkheid gecheckt en gedubbelcheckt . Tegenwoordig worden zelfs meningen klakkeloos als feiten geplaatst, zelfs als die verstrekkende gevolgen hebben voor de persoon waar het over gaan. Zoals bij Zyech en Tadic, over wie ook door diverse onderbuiken werd gesuggereerd dat ze niet met elkaar door 1 deur zouden kunnen, terwijl een blinde met zijn stok kan zien dat het tegendeel waar is. Er is een overduidelijke chemie. Als dat niet zou zijn, zien we ze binnenkort waarschijnlijk terug bij de Oscaruitreiking.
 
AjaxxxLove
 
15
4 september 2019 om 10:58
Fout, bij De Telegraaf kan dit juist. Bij de Telegraaf staat namelijk niet de waarheid op punt 1, maar de verkoopcijfers.
 
passionforpink
 
4
4 september 2019 om 12:13
Zo makkelijk gedacht weer. Als mensen maar genoeg roepen en genoeg mensen het herhalen, moet het wel waar zijn, want waar rook is, is vuur. In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk gewoon pure onzin, verzonnen door V. Driessen om Ten Hag in een kwaad daglicht te zetten. Ziyech en Tadic zouden een slechte relatie hebben met Ten Hag en teleurgesteld zijn dat Schreuder weg is? Waarom hebben ze dan allebei ná het vertrek van Schreuder nog bijgetekend ondanks lucratieve interesse uit het buitenland? Dan lijkt er toch niet eens een kern van waarheid in de beweringen van Valentijn te zitten?
 
fanclubbarca
 
2
5 september 2019 om 01:51
Dat doet ie dus wel. Dat is nu net het punt. Of herinner je niet meer dat Frenkie de Jong naar PSG zou gaan volgens driessen. En Blind heeft toch duidelijk gezegd dat wat driessen zegt niet waar is. En dat ie zich erg stoort aan die leugens.
 
Janta
 
0
5 september 2019 om 11:57
Je hoeft maar 1 seizoen terug te gaan en je krijgt dan al de bevestiging dat Driessen lulverhalen de wereld inbracht. Samen met Derkens die hij van alles influistert zijn ze om wat voor rede dan ook met een hetze tegen Ten Hag bezig. Het zou ook kunnen dat hij in tegenstelling met voorgaande besturen geen toegang meer heeft voor insite informatie, want niet alleen Ten Hag maar soms ook v/d Sar en Overmars het vaak moeten ontgelden bij Driessen en Derksen.
 
DonCoXxX
 
0
5 september 2019 om 12:15
Natuurlijk. Je kan niet iedereen waarmee je werkt even aardig vinden en het is ook geen vereiste om elkaar leuk en aardig te vinden om goed te kunnen samenwerken. Mensen zijn ultragevoelig geworden door de social media en men interpreteert ook niet goed wat dat betekent; als een handje vol twitteraars zich tegen iemand keert, denkt men vaak dat de hele wereld tegen hen is gekeerd, wat aperte nonsens is. Laten we wel wezen, wat maakt het uit wat iemand over je schrijft zolang het geen halszaak betreft? Er wordt niet geschreven dat je lammetjes hebt verkracht. Wat ik in deze zaak ernstig vind, is dat journalisten die gewoon hun werk doen door de dagelijkse gang van zaken te beschrijven worden bejegend en zelfs met de dood worden gedreigd. Zodra de pers wordt beperkt, is de democratie in gevaar.
 
Schwarz
 
1
5 september 2019 om 12:48
En precies dit soort naïeve opmerkingen zorgen ervoor dat mensen als Driessen bestaansrecht hebben in de journalistiek.
 
Sirius
 
123
3 september 2019 om 21:39
Mooie woorden en hij slaat de spijker op z'n kop. Ten Hag laat z'n gehele trainerscarriere al zien een prima trainer te zijn die veel uit z'n selecties haalt. Bovendien heeft hij ook gelijk dat journalisten niet blind iets de wereld in kunnen slingeren als de spelers zelf zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Dan komt de informatie namelijk van een onbetrouwbare bron of het is een verzinsel. Verder heeft hij een goed punt dat die aandacht nu misschien even leuk is, maar op de lange termijn kan het ontzettend schadelijk zijn voor een journalist, vooral als je niet weet wanneer je moet stoppen. Als de kritiek namelijk maar lang genoeg aanhoud, zal ook Driessen zich moeten verantwoorden aan z'n werkgever. Bovendien word de vijandigheid alleen maar erger en z'n geloofwaardigheid keldert met de dag.
 
NJfromVOL
 
13
3 september 2019 om 22:39
"als de spelers zelf zeggen dat er helemaal niets aan de hand is." Ik beweer niet dat er iets aan de hand is, maar dit is wat naïef. Spelers hebben belangen en zeggen echt niet en public : "ik was het lek". Dit argument zegt mij iig niet zo veel.
 
ajax01-95
 
12
3 september 2019 om 22:56
@NJfromVOL Ik vind Daley Blind anders niet de type die om dit soort dingen liegt anders zou die er niks over zeggen.
 
Bossie
 
2
3 september 2019 om 23:01
Maar het lijk me wel , dat je iets checkt voordat je het opschrijft. Zeker als je iets opgeschreven hebt dat daarna ontkrachtigd wordt door woord en/Of beeld. Er zal wel eens gelekt worden en dan nog kan je bij je.zelf nog zeggen publiceer ik dit of niet. En als je.het publiceert kan je nog altijd nadenken hoe verwoord ik dit... Ook zijn woordkeuze is van belang ...
 
SpeedyAFC
 
18
3 september 2019 om 23:26
Net zoals een lek niet zoveel zegt. In de voetballerij heeft bijna iedereen zijn eigen verborgen agenda. En dan worden er ook veel onwaarheden vertelt om een ander zijn stoelpoten om te zagen. De feiten zijn dat Ajax het onder Ten Hag gewoon erg goed doet. Werkelijk niemand had het voor mogelijk gehouden dat een eredivisie team een halve finale CL zou halen. laat staan dat een team in de vijfde minuut van de blessure tijd nog geplaatst voor de finale zou zijn. Tel daarbij op de beker, de landstitel en de Cruyffschaal. Wat moet een trainer nog meer laten zien voordat men hem als een goede trainer wil accepteren?
 
Scepticus38
 
6
4 september 2019 om 10:33
@njfromvol "ik beweer niet dat er iets aan de hand is, maar dit is wat naã¯ef. Spelers hebben belangen en zeggen echt niet en public : "ik was het lek". Dit argument zegt mij iig niet zo veel." Jouw eigen argument ook niet. Spelers lekken natuurlijk niet zomaar, maar omdat ze belang hebben bij hetgeen wordt gelekt. Een tevreden speler heeft geen enkele reden om uit de school te klappen, dat doen alleen ontevreden spelers. Emoties als ontevredenheid, frustratie of boosheid tasten iemands beoordelingsvermogen aan, waardoor het nog maar de vraag is of iemands uitspraken in dat geval feitelijk zijn. Natuurlijk zullen spelers die gelekt hebben, dat niet uit zichzelf toegeven en misschien zelfs wel meehuilen met de wolven in het bos. Maar dan nog blijft het feit recht overeind staan dat de meeste spelers niet gelekt hebben en dan is hun uitspraak dat ze prima door 1 deur kunnen met hun trainer, dus wel degelijk een valide argument. Bovendien weet iedereen dat een trainer die niet met zijn spelers door 1 deur kan er goed aan doet om alvast zijn koffers klaar te zetten omdat zijn dagen daarmee geteld zijn. En trainer en spelers die niet door 1 deur kunnen, zijn onmogelijk in staat om te presteren zoals Ajax vorig seizoen heeft gedaan. Bovendien ligt het ook niet heel erg voor de hand dat spelers die niet met hun trainer door 1 deur kunnen, bereid zijn om hun contract te verlengen, terwijl de meesten dat wel hebben gedaan. Wellicht hebben niet alle spelers vriendschappelijke gevoelens voor hun trainer, dat ligt zelfs heel erg voor de hand omdat mensen wel erg op elkaar lijken, maar toch allemaal anders zijn. Maar iemand die niet tot je vriendenkring behoort, is daarmee niet automatisch je vijand. Daar zit nog heel veel ruimte tussen en die nuance is totaal afwezig in de vooringenomen berichtgeving van media als de T.
 
Japie_Krekel
 
0
4 september 2019 om 12:10
@scepticus38 je hebt ook vaak te maken met ontevreden bankzitters en die willen nog wel eens uit de school klappen. spelers met een vaste basisplek zullen dat misschien idd niet snel doen
 
passionforpink
 
3
4 september 2019 om 12:15
Eens. En dat is juist des te meer reden om niet zoveel te geloven van het verhaal dat juist basisspelers Tadic en Ziyech het niet goed met Ten Hag kunnen vinden
 
DonCoXxX
 
0
5 september 2019 om 13:15
Dit is een argument van lik mijn vestje. Alsof iemand openlijk gaat zeggen dat hij problemen heeft met de man die bepaalt of hij speelt? Dat flikt Messi niet eens. Tenzij het tegendeel bewezen wordt, mag je uitgaan van de integriteit van de journalist in kwestie dat hij zijn bronnen niet uit zijn duim zuigt. Ik vind het overigens helemaal niet interessant welke mensen elkaar wel of niet liggen, want dat is irrelevant voor de prestaties op het veld, zolang men elkaar wel respecteert. Wat ik wel interessant vind, is het taktische aspect. Frenkie de Jong heeft een enorne impact gehad op de strategie van Eth; toen hij eenmaal op het middenveld stond bepaalde Frenkie de speelwijze en het ritme. Nu Frenkie weg is, is er vooralsnog geen balans op het middenveld. Sinds Apoel thuis staat het middenveld met Alvarez en Martinez verdedigend beter, maar het swingt nog allerminst; hoewel die conclusie ietwat voorbarig is aangezien je op het plakkerige rubber van het Kasteel niet kan voetballen. Ik hoop echt dat EtH inderdaad een taktisch meesterbrein blijkt en voor Lille thuis de ideale opstelling heeft gevonden, want dan begint het seizoen voor Ajax echt en is het erop of eronder. Als hij werkelijk een toptrainer is, moet hij de ideale opstelling dan wel gevonden hebben. Hij is dan 3 maanden bezig, dus dan mag hij het wel gevonden hebben, vind ik.
 
Sirius
 
0
5 september 2019 om 16:25
En wie zegt dat die bron de boel niet uit z'n duim zuigt? Alsof zijn bronnen automatisch betrouwbaarder zijn dan de woorden van spelers. Dan geef ik het voordeel van de twijfel liever aan de woorden van spelers dan aan 1 of andere bron die daad duidelijk niet voor uit wil komen en het dan maar op laat schrijven door Driessen, persona non grata in Amsterdam momenteel. Overigens heb ik het niet over de term 'toptrainer'. Ik vind Ten Hag tot nog toe gewoon prima presteren bij z'n clubs. Het duurt nog wel even voor we kunnen concluderen hoe goed Ten Hag als trainer is. Zoveel ervaring heeft hij nou ook weer niet. Verder ben ik van mening dat Ajax verkeerd heeft ingekocht. Ajax heeft geen middenvelder als De Jong en geen verdediger als De Ligt meer. Dan ga je dus automatisch al uit van een andere tactiek normaal gesproken, maar Ajax dacht schijnbaar spelers om te kunnen turnen, met name betreft de positie en functie van De Jong. Maar goed, ik denk dat Ten Hag z'n opstelling al gevonden heeft met Ziyech weer terug op 10 en een verdedigende middenvelder om minder druk bij de verdediging te leggen. Ziyech was overigens ook erg goed op 10. Van De Beek heeft op 10 te snel oogkleppen op en zal meer en harder moeten werken dan afgelopen seizoen.
 
RamonDiaz
 
10
3 september 2019 om 21:42
Ok Driessen en Derksen pakken Ten Hag aan en het is soms ook met weinig nuance, op de man af en niet altijd gebaseerd op feiten maar laten we nu niet overdrijven met het verdedigen van Ten Hag . Ten eerste lijkt het me iemand die zichzelf prima kan verdedigen mocht hij dat nodig vinden, Ten tweede is de kritiek natuurlijk ook weer niet zo'n ramp, het gaat nog altijd over voetbal en niet privézaken, Ten derde moeten we iedereen een podium gaan geven om een beetje kritiek te pareren, nog even en de oud collega van de buurman van Ten Hag moet zeggen dat het zo'n toffe peer is. In het buitenland kom je als trainer voor nog wel hetere (journalistieke) vuren te staan.
 
Wagwan
 
65
3 september 2019 om 22:59
Maar waarom is er kritiek op hem? De beste man behaalde net de halve finale CL, de beker en voor het eerst in drie jaar de titel met Ajax. Bovendien plaatste de club onder leiding van Erik zich weer voor de CL via de voorrondes, geen evidentie voor Nederlandse clubs. Niet vergeten dat er drie sterkhouders zijn vertrokken en hij ze met enige improvisatie prima opvangt. Ten Hag is een top manager. Kritiek mag er zeker zijn, maar niet wanneer het nergens op gebaseerd is.
 
Steenwiek
 
30
3 september 2019 om 23:09
Jaloezie! Dat is de reden. De Telegraaf wilde Ten Hag niet als trainer en probeerde via de media andere kandidaten naar voren te schuiven. Waren er van overtuigd dat Ten Hag er niets van zou kunnen....dussss.. Nou hij heeft wel bewezen onze Valentijn de ballen verstand van het spelletje.
 
Niek_je
 
31
3 september 2019 om 21:47
Duidelijke en mijn insziens terechte woorden. Ten Hag wordt nu echt om alles bekritiseerd als het voetbal even wat minder is. Maar laten we realistisch zijn, de selectie is ook een stuk minder goed. Als dit in VI wordt aangehaald zal er wel weer zoiers komen als wie is Deniz Turuc? Wat heeft die nou bereikt die heeft er helemaal geen verstand van, maar die kent Ten Hag toch beter dan Derksen en Driessen bij elkaar.
 
Radotelli
 
61
3 september 2019 om 22:09
Als Türüç de microfoon had gepakt tijdens het voetbalgala dan kreeg hij waarschijnlijk een staande ovatie. Waarschijnlijk sloot hij af met de woorden "Valentijn Driessen, met zo'n naam kan je alleen maar verliezen"
 
Wagwan
 
85
3 september 2019 om 22:57
Ik snap het niet. Waarom is er zoveel haat op Ten Hag? Die man doet zijn werk uitstekend en is naar mijn mening een echte persoonlijkheid. Staat op zijn strepen en gaat niet mee met de stroom, getuige zijn boycot tegen de Telegraaf. Meer van dat aub.
 
MrGuide
 
6
4 september 2019 om 06:34
Ik denk omdat die mensen vanaf het begin riepen dat ajax en ten Hag geen succes zouden zijn. Mede daarom proberen diezelfde mensen al een jaar lang alles wat fout gaat op hem af te schuiven en al het succes aan anderen toe te schrijven.
 
038azesletters
 
1
4 september 2019 om 16:33
Dat gevoel heb ik bij Johan Derksen wel vaak.
 
AFCArjen
 
51
3 september 2019 om 23:38
Turuc, ik was je compleet uit het oog verloren, maar dit is me uit het hart gegrepen. Een uitstekend onderbouwd en genuanceerd betoog, dat desondanks niet verzandt in slappe teksten. Integendeel, het zijn lekker scherpe quotes. Ik zou haast tegen de heer Driessen willen zeggen: zo moet het dus. Lees en leer, Valentijn!
 
soccersupp
 
16
4 september 2019 om 09:15
Is inderdaad vanuit het hart en zonder enkel politiek oogmerk gezegd. Deze jongen heeft er geen enkel eigen belang mee, maar verdedigt een coach waar hij heel veel respect voor heeft en die onterecht door het slijk wordt gehaald.
 
Sulejmanii
 
16
4 september 2019 om 07:07
Wat ben ik blij met dit stuk, het kwam erg integer en oprecht over. In tegenstelling tot die enge Valentijn Driessen, en nog steeds krijgt hij een podium. Ondanks ik de laatste tijd met lang niet alles eens bent, blijft Vi een van mijn favoriete programma's. Ze zijn er twee keer niet, en dan zodra de show begint zit die Falentijn er weer.. ??
 
magikhetwete
 
15
4 september 2019 om 07:32
@voetbalzone: dit is een heerlijk stuk om te lezen. Geweldig dat dit ook kan, echt journalistieke kwaliteit. Alles wordt goed beschreven door Turuc en hij is ook kritisch op ten Hag, dat het nog niet loopt zoals vorig jaar. Dat soort dingen mogen namelijk best gezegd worden. Het voetbal valt mij ook tegen namelijk, hoewel ik het tegen Sparta en Apoel weer best aardig vond. We gaan wel zien hoe dit jaar gaat lopen, ik gun het Erik ten Hag om het wederom goed te doen maar het blijft lastig om in een exportcompetitie te blijven presteren. Maar ik denk dat het Erik weleens kan lukken om structureel aardig voetbal te laten zien en structureel goede kans te hebben op de titel. (ook de jaren hierna) Dat Valentijn misschien vaak een punt heeft vind ik niet relevant, hij moet interessant nieuws brengen en niet haat zaaien. Ik kan me niet voorstellen dat er niet megaveel interessant positief nieuws te brengen is over Ajax.
 
Irriducibili420
 
6
4 september 2019 om 09:12
Je moet echt een idioot zijn om niet te zien dat ten Hag meer dan Puik werk heeft geleverd en ze hadden in de finale van CL zelfs moeten staan en zijn uitgeschakeld in de 96ste minuut nota bene! Mensen hebben over geluk dit en dat maar elke champion league winnaar zelfs heeft ergens in het toernooi geluk gehad om door te gaan en soms zelfs vaker! Helaas nemen nog te veel mensen heel veel dingen als zoete koek aan wat in demedia staat. Mensen hebbeb echt geen idee hoe manipulatief de media kunnen zijn. Vooral de Telegraaf, er zit 99% geen journalistiek in. Feiten worden bewust verdraaid, leugens worden erin gezet, er wordt op sentimenten en onderbuik van mensen gespeeld en dat geldt niet alleen voor Sport maar alles!
 
nforl
 
8
4 september 2019 om 14:13
Kijk zo hoort het! Kan er geen speld tussen krijgen. Kritiek hoort bij het spelletje en bij het leven maar wat die amateur van de telegraaf doet is bashen op de man af en ik snap echt niet waarom. Als er een periode is in de carrière van ten Hag dat hij alle lof verdiend dan is dat wel nu. Die man doet echt niks verkeerd. Topper 1e klas, koesteren die man.
 
RonKallenbach
 
6
4 september 2019 om 14:44
Valentijn D. Lekker hë Ajax afzeiken. Wel weer in de groepsfase. Hoeveel punten heeft Ajax gescoord voor de andere ned.clubs?? Ruzie onderling?? Ga maar eens bij de training kijken..... Steek hier wat van op aub..... Groet Ron.
 
Simpatico
 
4
4 september 2019 om 19:08
Krijgen we hierna de woordvoerder van Driessen aan het woord? Niet echt een journalistiek-stuk, iemand zo een vrijbrief geven. Hij was ook niet bij Ajax aanwezig. Ik wil me vinden in de woorden van Turuc, maar eerlijk is eerlijk, ook hij heeft weinig bestaansrecht als het gaat om interne zaken van Ajax. Over de band met Ten Hag en hun verleden is prachtig om te lezen, dat is persoonlijk, maar van daarbuiten kan hij helaas niks zeggen. Ondanks dat ik hem heel graag wil geloven. En het graag lees. Maar het is geen journalistiek en je biedt iemand een heel groot podium, zonder ook echt weerwoord te plegen om de aantijgingen richting o.a. Driessen en De Telegraaf.
 
endorfine
 
0
5 september 2019 om 12:18
Driessen en De Telegraaf zijn de media. Hoe kun je nou beweren dat ze geen podium krijgen om hun mening te etaleren?
 
Simpatico
 
0
5 september 2019 om 23:41
Wie zegt dat ik wat De Telegraaf doet (goede) journalistiek is? Dit is moddergooien.
 
LeeuwVanOranje
 
3
4 september 2019 om 23:48
"Moura kun je rustig alleen voor de keeper zetten, want die scoort nooit"
 
droppie
 
5
5 september 2019 om 00:01
Ik ben geen Ajacied, dus ik kan een redelijk objectief beeld schetsen. Ajax stond qua landstitels een poosje droog. Won deze vorig jaar wel, won de beker en kwam idioot ver in de CL en schakelde tegenstanders van formaat uit. Als hij nu niks gepresteerd had hadden ze misschien nog recht van spreken, maar voor nu is het gewoon belachelijk.