Transfervrije Suárez spreekt voorkeur uit na 'vele aanbiedingen en telefoontjes'
Dinsdag, 24 mei 2022 om 15:40

Luis Suárez neemt na twee seizoenen afscheid als speler van Atlético de Madrid. De 35-jarige aanvaller is vanwege zijn transfervrije status een gewilde speler. Suárez heeft naar eigen zeggen al aanbiedingen van tal van clubs gehad, maar wil met het oog op het WK in Qatar het liefst op hoog niveau in Europa actief blijven.

Met het vertrek bij Atlético Madrid is het de vraag waar Suárez zijn carrière de komende zomer gaat vervolgen. Bij het radioprogramma El Larguero gaat de 132-voudig Uruguyaans international dieper in op zijn toekomst. "Het is nu rustig afwachten tot de kinderen klaar zijn met school en daarna neem ik de best mogelijke beslissing", zo luidt het antwoord.

Op de vraag waar Suárez zichzelf komend seizoen ziet spelen, reageert hij ontkennend. "Geloof me, ik heb nog niet besloten waar ik volgend seizoen ga spelen. Ik heb veel aanbiedingen en telefoontjes gekregen. Ik luister naar iedereen en ik sluit voor niemand de deur." Toch ziet de voormalig Ajacied een transfer naar Qatar, de Verenigde Staten of China niet zitten. "Dat zit niet in niet mijn hoofd. Ik denk niet aan het geld. Ik wil spelen op een hoog niveau in aanloop naar het WK, dat kan het beste in Europa. Ik krijg veel telefoontjes uit Mexico, Brazilië, Argentinië…, maar mijn focus ligt vooral op Europa."

Suárez kwam in de zomer van 2020 over van Barcelona voor een bedrag van zeven miljoen euro. Met Atlético legde de spits afgelopen seizoen beslag op de Spaanse landstitel. Hij had een groot aandeel, daar hij in 32 optredens liefst 21 keer tot scoren kwam. In de huidige voetbaljaargang is Suárez beduidend minder productief: In 35 LaLiga-duels noteerde hij 'slechts' 11 treffers. In totaal droeg de goalgetter, inclusief de wedstrijd tegen Sevilla, 83 keer het shirt van Atlético.

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
10
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
59
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (124)

 
malworld
 
40
24 mei 2022 om 08:55
de beste man is 35. Daar valt weinig meer aan te verdienen. Plus dat ie alleen maar minder minder en minder wordt. Nooit aan beginnen.
 
ajax1812
 
78
24 mei 2022 om 09:10
Spitsentrainer? 2e spits? Zou hem halen als ik Ajax was, kan Brobbey nog heel veel van leren.
 
bizzlad
 
92
24 mei 2022 om 09:37
Hahaha ja want Suarez komt naar Amsterdam om als 2e spits te opereren. " Ik wil spelen op een hoog niveau in aanloop naar het Wk," Als je hem haalt komt hij voor de basis. Zou het overigens alsnog doen als ik Ajax was. Tuurlijk is Brobbey een leuk talent, maar Suarez gaat je vooral in de CL heel veel meer helpen dan Brobbey.
 
AjaxNL!
 
33
24 mei 2022 om 10:00
Er zal genoeg afgewisseld worden. Er worden genoeg wedstrijden gespeeld en Suarez zal op deze leeftijd geen 40+ wedstrijd kunnen spelen. Ook Brobbey heeft nog wel eens last van pijntjes en klachten. Genoeg kansen voor beide lijkt me.
 
Sirius
 
15
24 mei 2022 om 11:54
@ajax1812 - Wil je dan miljoenen per jaar gaan betalen voor een tweede spits, terwijl je Haller en Brobbey al hebt? Hoe goed hij ook was, het is maar de vraag wat Suarez nog kan.
 
Ajajajajax
 
17
24 mei 2022 om 12:04
Sterker nog als je alleen naar een transfer bedrag kijkt verdien je helemaal niets aan Luis. Maaaarrrr als je met een sterk bezet voorhoede volgend jaar weer kampioen wordt en doorstoot in de CL hark je toch weer X aantal miljoen binnen en dat rechtvaardigt m.i dan de transfervrije komst en 5 mio salaris.
 
TILBURG013
 
13
24 mei 2022 om 12:59
Aan Pasveer, Blind, Tadic, Klaassen en Berghuis valt toch ook niks meer te verdienen? Dat is toch niet altijd belangrijk bij transfers,.
 
HafRobyo
 
21
24 mei 2022 om 13:08
Brobby niet terughalen. Kapitaalvernietiging. Eigen speler die zelf weg wilde terugkopen. Lekker andere spits zoeken.
 
DeanJulius
 
4
24 mei 2022 om 13:19
Idd hij kan overal nog steeds miljoenen verdienen. Wat voor Nederlandse clubs veel salaris is, is voor buitenlandse clubs niks bijzonders. Ook bij clubs die in het linker rijtje staan.
 
pro2312
 
5
24 mei 2022 om 14:10
Ik denk dat een Suarez ook lekker gretig in de kleine potjes zou zijn die hij wel mag starten. Net als KJH altijd op zoek naar een goaltje. Altijd doen dus.
 
Themes
 
1
25 mei 2022 om 17:02
Wat een voetballer waard is, is afhankelijk van wat hij brengt. Niet van het bedrag dat hij na x tijd kan opleveren, dat is de winst.
 
Nikos_
 
17
24 mei 2022 om 09:05
Alsof hij nog zo goed is..hij speelde niet voor niks niet meer bij Atletico..
 
Paauwer
 
118
24 mei 2022 om 09:13
Brobbey en Haller speelden volgens mij ook niet bij hun vorige club. Dus goede onderbouwing Nikos.
 
Nikos_
 
13
24 mei 2022 om 09:28
Nou zal je nog een betere onderbouwing geven.. Brobbey en Haller zijn ook een heel stuk jonger.. Suarez is al een veteraan die alleen maar minder word en in tegenstelling tot Brobbey die word alleen maar beter..
 
wolterx
 
41
24 mei 2022 om 09:30
Opzich speelde hij nog best veel. 1g/a elke 131 minuten in La Liga ook. Goed voor meer dan 25 volle wedstrijden dit seizoen qua speelminuten. Als de kosten meevallen is hij van harte welkom wat mij betreft.
 
AjaxNL!
 
13
24 mei 2022 om 10:03
Als je Haller voor de hoofdprijs verkoopt en je haalt Suarez voor 1 of 2 jaar, ga je er kwalitatief niet op achteruit en hou je ook nog geld over om Brobbey te halen. Haller en Brobbey kregen dit seizoen genoeg speeltijd dus moet prima kunnen. Haller wordt volgende week 28 jaar, daar kan je nu nog wat voor krijgen en wordt echt niet meer waard dan dit
 
SPettersson
 
13
24 mei 2022 om 10:35
Suarez zie ik tegen een redelijk salaris graag terugkomen bij een verkoop van Haller. Het kopen van Brobbey zie ik niet zitten. Ik vind het een prima spits en passen bij Ajax maar waarom zou je voor iemand die zelf is vertrokken een transfersom gaan betalen van meer dan 10 miljoen. Geef Rasmussen maar de kans in de voorbereiding. Dat is ook een prima aanspeelpunt in de spits en na jong Ajax is hij mogelijk klaar voor het grote werk. Ook het halen van Wijndal voor 10 miljoen zie ik niet zitten. Die heeft een heel slecht afgelopen seizoen gespeeld en ik zie hem Blind niet uit de basis spelen. Dan heb je iemand van 10 miljoen voor de bank gehaald. Ga op zoek in Argentinie of Columbia op zoek naar een nieuwe Nico of Sanchez. Mocht Anthony vertrekken dan zie ik wel Bergwijn komen. Die kan op meerdere posities voorin uit de voeten. Je moet alleen spelers halen die er direct kunnen staan en meer zijn dan wat er uit eigen jeugd gaat komen. Een echt goede buitenspeler zie ik op dit moment nog niet, maar ik verwacht komend seizoen de doorbraak van Rasmussen en Hlynsson.
 
Sirius
 
5
24 mei 2022 om 12:00
@paauwer - Maar basisspeler worden bij Ajax is wel makkelijker dan basisspeler worden bij een Leipzig of West Ham. Ze speelden natuurlijk niet voor niets niet bij hun vorige clubs. Niet dat Ajax qua niveau slechter is hoor, maar Ajax laat spelers renderen. In top competities moeten spelers zichzelf onderscheiden. Voor Brobbey is dat veel te vroeg en Haller heeft anderen nodig om te kunnen renderen.
 
Ajajajajax
 
4
24 mei 2022 om 12:06
Denk goed genoeg om het Sven van beek, Ramalho en trauner erg lastig te maken
 
RUTGERRR
 
4
24 mei 2022 om 13:01
Die hebben al last van de schaduw van een spits, beste Ajajajajax.
 
DeanJulius
 
1
24 mei 2022 om 13:20
Was ook wel in combi ivm blessures. Hij is gewoon op denk ik.
 
Marc 433
 
1
24 mei 2022 om 23:09
@sirius Soms past een club ook niet bij een speler. Zaken als trainer, spelopvatting, systemen, medespelers, taal, etc. kunnen juist een obstakel zijn. Geldt ook voor de beste spelers ter wereld; zie eerder Salah en De Bruyne bij Chelsea. Of Di Maria bij United, Bergkamp bij Inter, Lukaku nu bij Chelsea. Zelfs Messi bij Psg. Haller is ongeschikt voor een 2 spitsen systeem. In Duitsland werd hij ook op de juiste manier gebruikt en slaagde ook. Vandaar dat hij een transfer verdiende naar de PL voor twv 50 miljoen. Brobbey heeft duidelijk een verkeerde beslissing genomen om zo vroeg weg te gaan. Hij was niet gelukkig bij Leipzig en wilde maar al te graag terugkomen. Dit versterkt door het feit dat zowel de trainer als de TD die hem haalden, weggingen bij Leipzig.
 
shenkie
 
12
24 mei 2022 om 09:13
Ben jij wakker? Suarez maakt er ca. 25. Laat Brobbey er 22 maken! Je helpt brobbey naar het wk, zijn transferwaarde stijgt als een malle. Die van Suarez zakt, ook al maakt ie er 50! Qua mentaliteit in de kleedkamer heb je aan tadic voldoende. Daar hoeft geen haantje bij. Niet aan beginnen! Gewoon Antony houden. Brobbey behouden en bergwijn halen en je hebt met tadic en berghuis een topaanval
 
Sirius
 
1
24 mei 2022 om 12:05
Maar dan het probleem: Wat moet Bergwijn wel niet kosten? Stel dat je 20 miljoen euro moet betalen en een salaris van 3 miljoen euro par jaar uit moet delen; dan betaal je dus behoorlijk veel geld voor een speler die echt door het ijs is gezakt bij Tottenham en de kans is groot dat je 'm voor 20 miljoen euro niet eens hebt. En ja, hij was in een incidentele wedstrijd weleens beslissend, maar onderaan de streep heeft hij het voor een aanvaller echt niet goed gedaan. Ik weet niet of je zoveel geld uit moet geven voor een speler die qua niveau duidelijk een plafond heeft. Als je een beetje creatief scout, heb je voor minder een ietwat jongere speler die binnen twee jaar wellicht al beter is. Bergwijn is simpelweg niet eens enigszins een potentiele top-aanvaller.
 
DeNuanceman
 
2
24 mei 2022 om 13:52
Moeten ze eerst brobbey zien te behouden. Wordt nog een prijzige onderneming denk ik.
 
B_Konijn
 
5
24 mei 2022 om 15:49
Hij wil op hoog niveau spelen zegt hij. Excuses voor het verstoren van de natte droom van veel Ajacieden, maar Ajax is geen Europese top. Hoogstens subtop. En dan alleen als ze de groepsfase van de CL overleven, want in de Eredivisie heeft Suarez natuurlijk niets te zoeken.
 
Tipptopp
 
5
24 mei 2022 om 17:18
@B_Konijn sorry voor het verstoren van jou pleziertje naar hij wil op hoog niveau spelen….Europese suptop is een hoog niveau. Vele malen hoger dan menig andere club. En dat kan ik onderbouwen met het feit dat het niveau van Ajax hoog genoeg om spelers uit Nederland, Brazilië , Argentinië, Mexico enz. (toch ook niet de minste landen) van een basisplaats te voorzien…Ik zie dan ook geen enkele rede dat het niveau van Ajax niet hoog genoeg is voor Uruguay’se begrippen….
 
B_Konijn
 
0
25 mei 2022 om 15:03
Het is dan maar net de vraag wat de definitie van hoog niveau is. Voor iemand als Suarez die bij de allerbeste clubs ter wereld speelde lijkt mij de Eredivisie geen hoog niveau. En Ajax voetbalt leuk, maar haakt echt nog niet aan bij het niveau dat u insinueert. De spelers uit die landen die bij Ajax in de basis staan zijn talenten en moeten zich nog bewijzen. Als dat lukt schuiven ze door naar het type clubs waar Suarez denk ik beter past.
 
Miccoli
 
38
24 mei 2022 om 08:16
Mocht Haller vertrekken, dan zou ik hem best nog wel één seizoen bij Ajax zien spelen. Dan kan hij samen met Brobbey de spits positie bezetten. Daarnaast kan Brobbey ook nog redelijk veel leren van Luis (behalve het bijten dan ;-)). Ik heb alleen het gevoel dat ‘ie vertrekt naar een middenmoter in Spanje of Italië.
 
13Nesta13
 
337
24 mei 2022 om 08:18
Tadic, Suarez en Antony. De meest sympathieke voorhoede ooit!
 
MarcGorissen
 
25
24 mei 2022 om 08:20
Hahaha dat wordt een hels seizoen voor alle tegenstanders!
 
Miccoli
 
113
24 mei 2022 om 08:21
Zouden we Toivonen nog kunnen regelen voor de 10 positie? ;-)
 
Oortap
 
13
24 mei 2022 om 08:53
Tadic mag op 10, Zlatan erbij in de spits!
 
malworld
 
9
24 mei 2022 om 08:55
Ja en Henrik Larsson er achter. Gaat dit over het veteranenteam?
 
NL_Modric
 
10
24 mei 2022 om 09:05
Heerlijk elftal kun je maken zo. Tagliafico, Martinez, Veltman, Dumfries, Van den Berg, Van Bommel, Toivonen, Tadic, Suarez, Antony. Ik mis alleen nog een keeper.
 
Paauwer
 
13
24 mei 2022 om 09:11
Cillessen
 
bizzlad
 
17
24 mei 2022 om 09:40
Wat doen Dumfries en Veltman hier tussen? Dat zijn toch niet van die galbakken als de andere spelers die je op noemt?
 
JohnArrow607
 
17
24 mei 2022 om 09:40
Oliver Kahn. Dat was pas een bloedzuiger van een keeper ????
 
NL_Modric
 
3
24 mei 2022 om 10:11
Dumfries met zijn duikelingen en Veltman uiteraard voor zn Sparta momentje
 
droppie
 
4
24 mei 2022 om 12:40
Klopt maar Hans van Breukelen was ook geen lieverdje.
 
Oortap
 
2
24 mei 2022 om 15:49
Of Chilavert. Die tufte nog wel eens in iemands gezicht.
 
NJfromVOL
 
1
24 mei 2022 om 16:05
Schumacher ... incidentje met Batiston ...
 
soccersupp
 
5
24 mei 2022 om 22:02
Luuk de Jong en Lex Immers op de bank als ideale 12e en 13e man. En dan Mourinho als trainer.
 
DaveRiekeWenno-Sihasale
 
1
26 mei 2022 om 16:14
Zlatan is rijp voor een bejaardentehuis.Met al zijn blessures
 
HakimZiyach22
 
27
24 mei 2022 om 08:20
Als hij 5 miljoen bruto wilt, is hij heel erg welkom in Amsterdam. Er zit al heel veel grinta in de ploeg en met Suarez erbij... dan is het genieten geblazen. Maar eerst een linksbuiten ophalen, dat is de grootste prioriteit momenteel.
 
jonkero
 
21
24 mei 2022 om 08:25
Volgens mij hebben we Tadic gewoon op links toch?
 
blaugrana11
 
11
24 mei 2022 om 08:33
Ja en daarachter zit dus helemaal niks van niveau nog. En je gaat ook echt we langzamerhand moeten gaan kijken naar een vervanger voor tadic hoor. En tadic is ook veel beter in de as. Met bergwijn-tadic-antony heb je echt een hele goeie voorhoede voor in de cl.
 
Boris19
 
10
24 mei 2022 om 08:40
Verwacht je niet dat Daramy volgend jaar een kans gaat krijgen? Anders moet je die toch wel verkopen bijna. Als ie weer een heel seizoen niet speelt, is zijn waarde helemaal verdampt.
 
Miccoli
 
9
24 mei 2022 om 08:41
Tja, Tadic mist vrijwel nooit een wedstrijd en als Schreuder hem ook als linksvoor gaat gebruiken (wat Tadic zijn voorkeur heeft), dan gaat zijn backup gewoon bijna niet aan spelen toekomen. Probeer daar maar eens een speler voor aan te trekken. Ik denk dat het dan beter is om Daramy en Unuvar het vertrouwen te geven.
 
HakimZiyach22
 
4
24 mei 2022 om 09:10
Tadic zie ik het liefst in de as, kijk alleen al naar zijn veldspel tegen Heerenveen en Vitesse, dat was smullen geblazen. Bijna bij elke goal betrokken gewoon. Op links zal hij altijd zijn job doen, maar centraal kan ie makkelijk nog 2 jaar meedraaien. Als je op links een snelheidsduivel binnenhaalt heb je een ploeg die nog makkelijker de 'low blocks' kapot kan spelen.
 
jonkero
 
0
24 mei 2022 om 09:56
@blaugrana11 ik weet niet of Tadic beter in de as is. Uiteraard heeft hij niet de snelheid van een echte vleugelspeler, maar de hoeveelheid assists die hij de afgelopen jaren heeft weten te scoren met zijn linker vanaf links is abnormaal.
 
DeanJulius
 
3
24 mei 2022 om 13:25
Tadic mist nooit een wedstrijd. Klopt hij eist gewoon dat hij speelt. Er waren zat keren dat hij er eigenlijk gewoon naast had moeten staan
 
Suarez 7
 
38
24 mei 2022 om 08:32
Suarez en Tadic in een ploeg... Mijn twee favoriete Ajacieden ooit. Zou echt prachtig zijn. Ook voor Voetbalzone. De klaagreacties na elke wedstrijd...
 
altF4
 
3
24 mei 2022 om 09:06
Klopt, maar mocht onze Luuk ook nog komen dan ontploft de boel hier zei het van de week ook al onder een ander artikel, maar vind het wel jammer dat er heel veel negatieve reacties zijn. Soms wordt er echt op de man gereageerd. Wil geen moraalridder spelen maar ik reageer nog niet lang en het viel me op.
 
RM1335
 
5
24 mei 2022 om 09:09
Ik dacht altijd dat Cruijf de favoriete Ajacied was voor alle Ajax fans. Niet dus?
 
ajax1812
 
18
24 mei 2022 om 09:12
Veel van ons hebben Cruijff nooit zien voetballen, ik snap wel hoe je bij Suarez uitkomt, wat was hij goed zeg.
 
HakimZiyach22
 
5
24 mei 2022 om 09:12
Haha ja daar dacht ik ook al aan, zeker als Antony blijft, dat wordt popcorn inslaan Maar Suarez was van het vorige decennium toch de grootste held voor mij inderdaad, op basis van nostalgie wil ik hem sowieso altijd verwelkomen, maar nu is hij sportief ook meer dan goed genoeg, dus dat is extra mooi. Ik heb geruchten gelezen dat er al gesprekken plaatsvinden, maar er is nog geen doorbraak gemeld.
 
ajax1812
 
2
24 mei 2022 om 09:28
Waar heb je dat gelezen Hakimziyach?
 
Poeheeej!
 
8
24 mei 2022 om 08:56
Grootste prioriteit lijkt me nog altijd een keeper. Zie het op deze manier, zonder nieuwe eerste keeper, niet echt goed komen.
 
Bongiorno
 
0
24 mei 2022 om 09:32
Voor links heb je Tadic, Daramy en Ünuvar, terwijl van Axel Dongen er in principe ook uit de voeten kan. Linksbuiten heeft geen prioriteit. Wat snelheid achter Antony op rechts zou goed zijn.
 
wolterx
 
5
24 mei 2022 om 10:06
Volledig mee eens. Op rechts komt ook vanuit Jong Ajax niet direct iets door, tenzij Ihattaren zich op rechtsbuiten wilt richten en topfit aan seizoen kan beginnen. Martha en Hansen zie ik minder aanspraak maken op minuten in Ajax 1 dan Daramy, Ünüvar en Van Axel Dongen. Op linksbuiten Tadic elke 103 minuten een g/a, Ünüvar in Jong Ajax elke 89 minuten een g/a, Daramy seizoen 2021/2022 elke 104 minuten een g/a en Van Axel Dongen in o18/o19, Jong Ajax en Ajax 1 elke 92 minuten een g/a. Daar een extra, dure, linksbuiten bij halen is gewoon kapitaal vernietigen. Op rechts alleen Antony (en dan Ihattaren maar die heeft nog geen 3 volledige wedstrijden aan speelminuten) met goal of assist elke 115 minuten. Martha en Hansen komen niet in de buurt van het benodigde rendement in Jong Ajax. Een extra rechtsbuiten ipv linksbuiten is geen overbodigde luxe. Dan kan je Berghuis op 10 houden.
 
Bongiorno
 
2
24 mei 2022 om 10:17
Ik denk dat men bij Ajax Ihattaren wel laat focussen op rechtsbuiten. Er ontbreekt gewoon veel cruciale snelheid en diepgang daar als Antony ontbreekt en ik zie hem echt wel vertrekken in de zomer. Het had minder uitgemaakt als Tadic niet nog zo belangrijk was, waardoor je al een snelle jongen zou kunnen laten doorbreken op links en dat Tadic in een rotatierol in de as zou kunnen afbouwen.
 
Sirius
 
6
24 mei 2022 om 12:06
Grinta? Je weet dat Suarez al jaren niet meer achter een bal aanloopt als de tegenstander 'm heeft, toch? Die gaat echt niet 90 minuten lang rennen en vliegen, integendeel. Dat was ook juist de kritiek die hij in Barcelona al een tijdje kreeg.
 
Yoda
 
8
24 mei 2022 om 08:23
Zou Huntelaar zijn nummer nog hebben….
 
andyboy
 
6
24 mei 2022 om 08:30
Die gaat naar Juventus..
 
N.Chelsea
 
8
24 mei 2022 om 08:36
Die hebben net Vlahovic gekocht en lijken de focus op andere posities te hebben, denk het dus niet. Als hij met het oog op het WK veel wil spelen kan hij ook beter een stapje omlaag doen naar een club waar hij gegarandeerd basis staat en waar hij nog even écht kan shinen.
 
altF4
 
5
24 mei 2022 om 08:31
PSV do your thing. Volgende zieke transfervrije speler die ze binnen kunnen halen! Götze was al een stunt, maar stel je is voor... Suarez zal denk ik bij een beter team uitkomen. Misschien ergens in de PL. Ondanks dat hij oud is lijkt het me een zeer goeie spits voor veel clubs! Volgens mij zijn er nog meer transfervrije spelers op te halen na dit seizoen, Origi, Cuadrado, Lingard (nog geen club dacht ik). Lijken mij van waarde!
 
Mesnaldinho
 
19
24 mei 2022 om 08:42
Heb niet het gevoel dat én Suarez dat wil én PSV een jaarsalaris van +/- 5miljoen kan/wil betalen voor Suarez.
 
Bongiorno
 
6
24 mei 2022 om 09:37
Als Ajax-fan moedig ik al deze vrije transfers ontzettend aan bij PSV, dan worden ze namelijk gegarandeerd geen kampioen en mogen ze over twee jaar weer delen van hun infrastructuur aan de gemeente Eindhoven verkopen.
 
altF4
 
10
24 mei 2022 om 10:00
Want het transfervrij halen van bijv een Götze zorgt echt voor het faillissement van PSV en dat ze geen kampioen zijn geworden dit jaar. Wat een onzinnige reactie zeg...
 
Bongiorno
 
7
24 mei 2022 om 10:11
Nee, jouw reactie is onzinnig ouwe reus. Je hebt het hier over allemaal spelers die op dit moment al minimaal vier miljoen euro verdienen (Origi) en Suarez en Cuadrado zitten op zes. Suarez is 35 en Cuadrado over vier dagen 34. Lingard gaat uiteraard niet uit Engeland vertrekken, en dan zeker niet naar PSV voor minder dan wat ie nu verdient. Origi is misschien dan nog de beste optie van allemaal, maar ik denk dat die liever op niveau blijft voetballen als ie alleen een stap opzij doet qua salaris (zit nu rond de 3.8 miljoen euro). Götze heeft PSV precies nul gebracht en zo'n zes miljoen euro exclusief variabelen, tekengeld, commissie. Hij ging pas naar PSV toen hij al drie jaar eigenlijk nauwelijks voetballer was geweest en er een slepende buikziekte doorheen had gebeukt, waardoor niemand hem meer wilde contracteren. Je hebt wat te veel football manager gespeeld misschien. Nu vind ik dat ook een topspel, maar in het echte leven zijn er alsnog meer variabelen.
 
Ajaja
 
5
24 mei 2022 om 11:28
Ja en dan Bakkal ook terughalen! Die twee hebben wel een connectie samen....
 
Xynix
 
14
24 mei 2022 om 08:32
Het zou mooi zijn als hij straks op de Nederlandse velden bij Ajax te bewonderen is, maar ik denk dat hij weleens bij zijn maatjes in Aston Villa gaat tekenen. Puur om het feit dat hij een goede vriend is van Gerrard en al eerder heb gespeeld met Coutinho etc.
 
Hakkie2
 
13
24 mei 2022 om 08:36
Zoals hij praat over de school van zijn kinderen, denk ik dat hij in Spanje blijft, zodat de kinderen gewoon in hetzelfde onderwijssysteem in dezelfde taal blijven.
 
DeanJulius
 
0
24 mei 2022 om 13:30
Ja dat denk ik ook. Maar die man heeft zat geld en kan in Spanje best een leuke club vinden zonder dat echt naar geld hoeft te kijken
 
rickzwart
 
0
24 mei 2022 om 18:30
Real Betis of Sevilla lijken me mooie clubs
 
sebasjuh
 
15
24 mei 2022 om 08:38
Je zou toch als Ajax zijnde Haller nu voor de hoofdprijs moeten verkopen en daarvoor Brobbey en Suarez terug moeten halen. Dan heb je een oud topspeler en met Brobbey een geweldig jong talent. Brobbey kan veel van Suarez leren en Suarez zou nog geweldig zijn voor de Eredivisie en denk ook echt veel toevoegen in de kleedkamer. Zet daarbij dan Tadic, Anthony, Bergwijn en Berghuis en je voorhoede is echt geweldig als ik het zelf zeg.
 
Sir Paul
 
8
24 mei 2022 om 08:54
Als Ajax m haalt is ie gelijk de beste spits in de eredivisie. Zou Brobbey zich figuurlijk in zijn schaduw kunnen ontwikkelen. Brobbey in de schaduw van Suarez letterlijk wordt lastig. Moet ie zich heel smal maken en op z`n knieën gaan zitten. Benieuwd of hij wil. Hij had zoiets beloofd jaren geleden. Tadic en Suarez in de kleedkamer, hoe zal dat gaan...
 
znathan
 
5
24 mei 2022 om 09:07
Letterlijk in de schaduw is gezien het postuur van Brobbey dan ook wel onmogelijk
 
Sir Paul
 
7
24 mei 2022 om 09:40
Hahaha precies. Wat een kast die Brobbey.
 
Bongiorno
 
3
24 mei 2022 om 09:43
Euh, ik denk niet dat iemand er vanuit gaat dat je letterlijk bedoelt als je 'in de schaduw van' zegt. Zou een beetje raar zijn.
 
Sir Paul
 
4
24 mei 2022 om 10:45
Hoeft er maar 1 te zijn euh. Dacht,ben ik die mooi voor. Alsof iemand zegt dat Lange Frans zich in de schaduw van Roel van Velzen kan ontwikkelen. Klinkt wel droog.
 
IronManUtd
 
0
24 mei 2022 om 09:10
Gaat hij echt weg of heeft hij ook een langer verblijf als optie? Ik volg atletico niet meer veel, maar leek me wel een goede combo.
 
DeanJulius
 
0
24 mei 2022 om 13:31
Contract loopt dit jaar af
 
IronManUtd
 
0
24 mei 2022 om 14:06
Ja maar soms biedt een club dan opnieuw een contract aan.
 
Jinhovan Bergen
 
0
24 mei 2022 om 15:52
Nee, atletico laat hem gaan. Heeft vorige week nog in het Wanda samen met Herrera afscheid genomen. Is overigens de moeite waard om te kijken.
 
Bundy_sr
 
3
24 mei 2022 om 09:10
Suarez afwisselen met Brobbey lijkt me ideaal. Europees een ervaren speler die je bijvoorbeeld tegen een Benfica in de 1/8e finale goed had kunnen gebruiken
 
Westend
 
3
24 mei 2022 om 09:16
Ik dacht dat hij (met Messi) naar de MLS wilde gaan. Maakt hij nu nog een tussenstop, dan is dat avontuur wel erg lastig gezien de leeftijd.
 
DeanJulius
 
0
24 mei 2022 om 13:32
Klopt maar ik begreep in een interview dat hij zijn kids in Spanje wil laten studeren
 
Westend
 
0
24 mei 2022 om 14:28
Die kids zijn nog niet van een studerende leeftijd, dus hij heeft nog wel even
 
thom_1996
 
1
24 mei 2022 om 09:19
Zou Steven Gerrard al gebeld hebben? Lijkt me fantastisch om hem bij Villa te zien eerlijk gezegd
 
B_Konijn
 
0
25 mei 2022 om 15:07
Die kans acht ik reëler dan een terugkeer bij Ajax. De PL biedt nog volop uitdaging en Villa heeft potentie. Wellicht volgend jaar een gooi naar Europees voetbal.
 
Cas1
 
5
24 mei 2022 om 09:24
Brobbey of Suarez? Domme vragen bestaan niet zeggen ze. Hier het bewijs dat ze wel bestaan. Of, om in termen van ten Hag te spreken; met Suarez koop je de titel. Hij wil ballen met het oog op het Wk,kan bij Ajax Hij wil rustig op straat kunnen lopen zonder dat hij voortdurend wordt lastig gevallen. Kan in Amsterdam Dit schrijf ik, omdat ik op een koude middag de Praxis uitstapte, gure wind, en van uit mijn ooghoek hem zag met zijn vrouw, verbaast draaide ik me om, ik schrik, had hem hier niet verwacht, zijn vrouw lachte en ik liep door. Ik met winterjas, hij in een trui
 
Westend
 
3
24 mei 2022 om 09:44
En de misdaad in Nederland is ook bijna niks. Ik schrijf dit, want ik liep laatst van kookpunt naar huis met een nieuw messenset. Ik zag een man die me bij het passeren een klein schouderduwtje gaf. Ik draaide me om, ik schrik, hij zei sorry, en ik liep door zonder hem te steken. Vraag me af of Suarez bij Ajax echt een succes gaat zijn. Zijn lijf en handelingssnelheid gaat wel achteruit. Maar hij blijft wel eisen dat hij het eindstation is. Dan moet je de keuze maken tussen Tadic of Suarez. Want met 2 van die gasten ga je in de omschakeling in de problemen komen. Plus dat het ook 2 karakters zijn die in de kleedkamer flink kunnen gaan botsen.
 
Johnnie10
 
2
24 mei 2022 om 09:27
Niet aan beginnen Ajax. Groot fan van Suarez, maar ga niet investeren in oude vedettes.
 
miki1959
 
2
24 mei 2022 om 09:59
Ajax is al veel sympathie kwijt bij veel mensen door Antony, Tadic en Martinez dan moet je vooral Suarez halen. Nog een bloedzuiger erbij. Dan zijn veel mensen echt helemaal klaar met het gedrag van Ajax
 
ajax1812
 
11
24 mei 2022 om 10:35
Denk je dat Ajax daar wat om geeft? Wat anderen van ze denken?
 
Westend
 
4
24 mei 2022 om 10:36
Valt toch wel mee? Het zijn altijd al 'die arrogante kwallen van 020'. Maar ik vind de huidige selectie qua karakters nou niet zo gek veel anders dan dat er altijd al heeft rondgelopen. Suarez brengt voor eredivisiebegrippen wel veel meer kijkers met zich mee. Kunnen we altijd ons voordeel uit halen. Denk dan ook eerder dat Suarez gaat komen als vervanging van Tadic. Die twee lijken me te gaan botsen. En zo niet: laat het maar lekker oorlog zijn in die kleedkamer hoor. Nemen wij met Feyenoord het kampioenschap wel
 
miki1959
 
1
24 mei 2022 om 10:47
Valt wat voor te zeggen. Suarez gaat die aanvoerdersband opeisen maar Tadic gaat die Band niet afstaan. Suarez gaat de Strafschoppen nemen maar Tadic gaat ze willen blijven nemen. Wordt gezellig in de kleedkamer
 
Tijger-wit
 
6
24 mei 2022 om 10:12
Ii denk dat Italië een goede keuze is voor Suarez, daar kun je toch langer door spelen terwijl je al op leeftijd bent. Ik denk dat Inter wel bij hem past. AC Milan heeft al 2 oudjes lopen en Juve heeft al een top spits En kan zich beter op een goede middenvelder richten.
 
Khalidwho.else
 
0
24 mei 2022 om 10:37
Meschien AS Roma? Met Mourinho lol
 
Tijger-wit
 
0
24 mei 2022 om 16:08
Mourinho zal het probleem niet zijn, maar dat Roma geen CL speelt wel.
 
LetUrFeetTalk
 
0
24 mei 2022 om 10:46
Suarez altijd optie maar zie hem niet salaris inleveren, altijd beter dan brobbey ja voor 10M brobbey vooruit ja max 12 is t nog door de vingers te zien. Zou van haken brugge en paulinho van leverkusen (dan kun je bergwijn ook doorstrepen) salaris wensen heb ik jou daar..koop je niet onder 25M
 
Airbags
 
6
24 mei 2022 om 10:57
Ik zou Suarez ook wel graag bij Ajax zien terugkeren, mits hij bereid is om voor een Ajax-salaris te spelen, een contract voor 1+1 jaar accepteert en geen gekke commissies verlangt. Hij heeft bij mij nog altijd een zekere gunfactor, maar belangrijker nog: Ook op 35-jarige leeftijd zou hij de Eredivisie aan flarden schieten en belangrijke goals in de Champions League kunnen maken en zou daarmee een geweldige kwaliteitsimpuls voor de korte termijn zijn.
 
ManUfanforever
 
3
24 mei 2022 om 12:59
Jeetje, iedereen hier met ajax, alsof hij daar zin in heeft, die gast kan nog gerust terecht in grotere competities. Hij kan nog gemakkelijk in Spanje blijven, of PSG, een Italiaans e top club a la Inter of AC Milan, een Juve etc. Maar mijn gok gaat uit naar Villa met Steven Gerrard, misschien geen CL maar wel elke week een zware wedstrijd en dankzij Steven waarschijnlijk verzekerd van 98% vd wedstrijden (als ie fit blijft) – een betere voorbereiding op het WK is er niet.
 
XIII
 
1
24 mei 2022 om 16:19
Ik zie Juventus nog wel zo gek om hem aan te trekken. Die hebben vaker zulke rare dingen. Dan in een 352/442 met Vlahovic en Suarez.
 
FikretÇelik
 
1
24 mei 2022 om 16:27
Lekker naar Parijs gaan met een dikke salaris om af en toe MSN te doen herleven als Mbappe rust krijgt. Je kan niet elk wedstrijd met Neymar, Mbappe en Messi spelen. Di Maria is weg, dus er is ruimte voor een nieuwe aanvaller die de bank warm houdt.
 
Wastum
 
2
24 mei 2022 om 18:24
Voor iedereen die Ajax roept, hij is inmiddels voor jullie ook geen toegevoegde waarde meer. Misschien tegen het rechtertijtje, maar niet meer dan dat
 
lausho
 
0
24 mei 2022 om 23:05
Prima als tweede spits hoor.
 
 
1
24 mei 2022 om 19:01
Ajax moet hem halen, heb je Tadic, Suarez en Antony voorin. Dat zou denk ik de meest onsportieve voorhoede in de historie van het voetbal zijn.
 
lausho
 
0
24 mei 2022 om 23:04
Pik maar op Ajax, ik vind brobbey allemaal leuk en aardig, maar 10 miljoen is teveel. Pik meteen Eriksen op, dan heb je je transfervrij enorm versterkt. Dan Wijndal halen en heb je het al aardig rond.
 
carlo35
 
1
25 mei 2022 om 10:42
niet halen. onsportief sujet. had voor het leven geschorst moeten worden. hoort niet op een voetbalveld thuis en dus ook niet in het ajax - tenue.