Tuchel woedend over onderonsje tussen scheidsrechter en Ancelotti
Woensdag, 13 april 2022 om 06:55

Thomas Tuchel richt zijn pijlen na de uitschakeling in de kwartfinale van de Champions League op de Poolse arbitrage, die bestond uit scheidsrechter Szymon Marciniak en videoscheidsrechter Tomasz Kwiatkowski. Chelsea won dinsdagavond met 1-3 van Real Madrid, maar werd door een doelpunt van Karim Benzema in verlenging alsnog geëlimineerd. Tuchel is niet te spreken over een onderonsje tussen Marciniak en Real Madrid-trainer Carlo Ancelotti.

"Ik ben teleurgesteld dat de scheidsrechter na afloop een leuk onderonsje had met mijn collega Carlo Ancelotti. Carlo is een leuke man, ik wilde naar hem toe gaan om hem te bedanken voor de wedstrijd", zo tekent GOAL na afloop op uit de mond van Tuchel. "Ik zag de scheidsrechter hardop lachen met de coach van de tegenstander. Dat was op het verkeerde moment, kort na het laatste fluitsignaal van een wedstrijd van 120 minuten waarin een team alles heeft gegeven en gevochten heeft tot de laatste snik. Je stapt van het veld af en ziet de scheidsrechter lachen met de andere trainer. Die timing is heel, heel slecht. Dat heb ik hem verteld."

Chelsea zag in de reguliere speeltijd een doelpunt van Marcos Alonso na inmenging van de VAR geannuleerd worden, terwijl er tevens chagrijn bestond over het bijtellen van te weinig extra tijd. "Als je tegen Real Madrid speelt, kan je verwachten dat niet iedereen evenveel lef heeft. Dat zat in de kleine beslissingen, zowel in de heenwedstrijd als de return. Ik heb het afgekeurde doelpunt niet gezien, maar ik heb de scheidsrechter gezegd dat ik enorm teleurgesteld was dat hij niet zelf naar de beelden kwam kijken. In een wedstrijd als deze moet je als scheidsrechter de baas blijven en niet de beslissingen laten door iemand vanuit zijn stoel, die niks meekrijgt van de sfeer."

"Een scheidsrechter heeft een zekere stijl, hij staat bepaalde dingen toe en volgt een lijn. Als hij de beelden zelf bekijkt, kan hij het beter uitleggen", vervolgt Tuchel. "Dat is mijn mening. Ik vind dat we meer minuten verdiende op het einde, want het voelde alsof er geen tijd werd bijgetrokken na de tweede helft van de verlening. Misschien is dat teveel gevraagd in dit soort wedstrijden tegen deze tegenstander. We hadden het in handen en waren niet gelukkig genoeg."

Carlo Ancelotti: 'De druk van Chelsea gaf ons voordeel in de verlenging'
"We hebben dit tweeluik op basis van onze energie gewonnen. De druk van Chelsea was heel hevig en dat gaf ons een voordeel in de verlenging", zo oordeelt Ancelotti na afloop. "Ik heb gewisseld om energie in de ploeg te krijgen. Het team had het lastig en de spelers hebben alles gegeven. We verdienden het niet om 0-2 achter te komen, we krijgen doelpunten tegen uit standaardsituaties door de afwezigheid van Éder Militão. Na de 0-2 kregen we een mentale tik, maar de magie van het Bernabéu heeft ons enorm geholpen. Hoe moeilijker het is, hoe blijer ik ben."

Meer nieuws
   
19:32
19:32
Ten Hag kraakt arbitrage in Premier League na nieuwe sof Manchester United
2
   
19:15
19:15
Zorgen om Matthijs de Ligt, die al strompelend de Allianz Arena verlaat
3
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
   
18:42
18:42
Miljoenenstrop voor PSV: huurling blijft steken op 246 minuten
6
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
61
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (116)

 
MrGuide
 
224
13 april 2022 om 07:04
Wat een slechte verliezer.Zeg dat het beide kanten op had kunnen vallen vanavond en dat het helaas voor Chelsea naar de verkeerde kan is gevallen.Daarnaast kwamen er dacht ik 3 minuten bij in de tweede helft vd verlenging, dat is 3 minuten extra op slechts 15 minuten. Omgerekend zou dit 9 minuten zijn op een normale helft van 45 minuten, lijkt me toch meer dan genoeg.
 
ikbenjouniet
 
77
13 april 2022 om 08:27
Die spelers van madrid lagen dan ook 7 minuten op de grond in een helft van 15 minuten, dat zou dus 21 minuten zijn geweest in een normale helft van 45 minuten, dat zou 42 minuten zijn geweest op de wedstrijd wat inhoud dat je dus 48 min zuiverespleetijd zou hebben. Met andere woorden. Je verkondig onzin.
 
HowardKicks
 
79
13 april 2022 om 08:38
Overdrijven is ook een kunst. Elke club rekt wat tijd als het in hun voordeel is, maar 7 minuten is zwaar overdreven
 
Fabian1986
 
52
13 april 2022 om 08:49
Omgekeerd hadden wij dat waarschijnlijk ook gedaan. Tuchel prima coach, maar misschien moet hij eens kijken met hoeveel kansen we wel niet miste. Als we gewoon gescoord hadden, we hebben genoeg mogelijkheden gehad. Als we hadden gewonnen had Tuchel het er niet eens over gehad.
 
Koev
 
94
13 april 2022 om 09:42
Als je kijkt wat de zuivere speeltijd is geweest de afgelopen twee wedstrijden. (is terug te vinden op de website van de uefa) Wedstrijd 6 april: Chelsea - Real : Chelsea aan de bal 32.16 minuten - 55% Real aan de bal 26.34 minuten - 45% Totale zuivere speeltijd 58.50 minuten Wedstrijd 12 april Real - Chelsea: Chelsea aan de bal 42.32 minuten - 57% Real aan de bal 31.35 minuten - 43% Totale zuivere speeltijd 74.07 minuten Wedstrijd 6 april: Villareal - Bayern: Villa aan de bal: 24.16 minuten - 40% Bayern aan de bal: 36.21 minuten 60% Totale zuivere speeltijd 60.37 minuten Wedstrijd 12 april: Bayern - Villareal: Villa aan de bal: 19.50 minuten - 35% Bayern aan de bal: 36.20 minuten 65% Totale zuivere speeltijd 56.10 minuten. Opta heeft in 2021 uitgerekend dat de gemiddelde speeltijd bij wedstrijden rond de 58 minuten ligt. Drie van de wedstrijden zitten aardig rond deze tijd. De 74 minuten van Chelsea - Real is met de verlenging ietwat laag, maar niet uitzonderlijk laag voor een wedstrijd met een verlenging. Overal laten de heen en terug wedstrijden hetzelfde beeld zien. Chelsea en Bayern over het algemeen meer aan de bal en dit past ook geheel in het spel dat Villa en Real spelen.
 
real8madrid
 
35
13 april 2022 om 10:45
Iemand die feiten op tafel legt ipv uit buikgevoel wat te lullen. Waar zijn onze bewezen leden om een groen randje uit te delen wanneer je ze nodig hebt!
 
Lunny
 
5
13 april 2022 om 11:55
Gevoelsmatig vond ik het, zeker voor een Spaanse club, met zulke belangen erg meevallen hoeveel tijd ze aan het rekken waren. Het was een vermakelijke wedstrijd, bal kon beiden kanten opvallen. Real was de meest gelukkige en dat Ancelotti na afloop een dolletje heeft met de scheidsrechter hoeft niks te betekenen, moet gewoon kunnen.
 
real8madrid
 
6
13 april 2022 om 13:21
Kijk eens aan! Top werk jongens. Doorgaans kan je de persoon die het compliment geeft onder aan de reactie lezen. Dat is nu niet het geval schijnbaar. Aardbei, is it you?
 
blink182
 
5
13 april 2022 om 14:42
Dat Cfc eruit ligt is niet de schuld van de scheids. Tuchel maakte een tactische blunder in de eerste wedstrijd. Hij moet zelf in de spiegel kijken ipv naar de scheids wijzen.
 
ikbenjouniet
 
0
13 april 2022 om 16:20
Ik weet fat im overdrijf, probeer alleen duidelijk te maken dat het een misvatting is om te gaan rekenen naar een "normale" helft. Voor de rest was het natuurlijk chelsea der eigen schuld dat ze de wedstrijd niet over de streep hebben getrokken.
 
StevieG2022
 
128
13 april 2022 om 07:09
Zat Chelsea zeker niet tegen. 2e goal is geen corner en vervolgens loopt Rudiger Modric omver. Je hoeft hem niet af te keuren, kan zeker wel als een scheids partijdig is. Vini die werd afgefloten terwijl hij in een run was… En Alonso raakt hem met zijn hand toch? Dus niet zo huilen Tuchel. Ze hadden meer verdiend, maar maakte het niet af. Kan hij alleen zijn eigen team kwalijk nemen, niet de scheids.
 
Jelleho
 
9
13 april 2022 om 09:32
Vini hield gewoon vast. Was 100% overtreding van hem. Gewoon dom.
 
domburg
 
17
13 april 2022 om 10:04
Het afkeuren van die goal van Alonso is nonsens, waar kwam dat vandaan en zonder dat de ref zelf gaat kijken.....zeer dubieus !Als CFC zijn kansen afmaakt was het simpelweg over en out voor Real. Enkel individuen houden Real overeind wan als team was CFC veel beter maar efficiëntie is belangrijk.Nu dit gezegd zijnde, Liverpool en City zijn nog beter dan Chelsea, dus halve finale zal het einde betekenen voor Real !
 
Vernon
 
6
13 april 2022 om 10:34
Klopt, vond ik ook nonsens, maar daarna werd het alsnog 0-3, dus het is niet alsof het daar mis ging. Het was Modric met de assist van het jaar die het verschil maakte.
 
real8madrid
 
29
13 april 2022 om 10:52
Hahaha dat zei Tuchel ook maar dat is toch dom? Offensief hands is altijd hands als er voordeel uit volgt. Dat is de regel. Er is dus geen ruimte voor interpretatie, het is gewoon een kwestie van raakt de bal de hand van Alonso of niet. Doodsimpel. Wat moet de ref dan zelf gaan kijken? Of de VAR geen paddestoelen heeft gegeten en zit te trippen in hun hokje? Dat zou hetzelfde zijn als de VAR die laat weten dat het offside is en de scheids dan elke keer zelf gaat kijken op het scherm of dat wel echt het geval is, volstrekt idioot om te vragen. "omdat de VAR de atmosfeer niet voelt" zei Tuchel. Lol compleet irrelevant. De atmosfeer verandert de regels niet. Sowieso toch compleet hilarisch om te mekkeren over een situatie die je volgens eigen zeggen nog niet eens gezien hebt? Wat is dat toch met al die geniale trainers die zulke kleine verliezers zijn zeg. Met de tactische masterclass van Tuchel gisteren dacht ik voor het eerst aan hem als potentiele Madrid-trainer in de toekomst (niet dat k iets te zeggen heb natuurlijk) en dan zie je dat interview van een gefrustreerd kindje lijkt het wel...
 
MarkBuikema
 
24
13 april 2022 om 10:53
Het is helemaal geen nonsens. Als een aanvaller de bal met de hand/arm raakt en vervolgens scoort, dan is dat een strafbare handsbal, zelfs als hij er niks aan kan doen. Oftewel, een feitelijke beslissing, zonder interpretatie. Bij feitelijke beslissingen gaat een scheidsrechter nooit naar het scherm.
 
ConchaEspina
 
9
13 april 2022 om 12:35
Beeld je even in dat een speler van Real scoort op de manier dat Alonso het deed, en de VAR niet ingreep. Dan had men over diefstal en omkoping liggen praten. Nu is er een juiste beslissing genomen via de VAR, helaas in het voordeel van Real en probeert men hetzelfde te verkondigen. Makkelijkste excuus natuurlijk.
 
YoeriCFC
 
50
13 april 2022 om 07:10
Op zich heeft die man oke gefloten. Er waren wat momenten die Real’s kant opvielen die nogal twijfelachtig waren, maar in mijn ogen was dat niets wat de wedstrijd had kunnen kantelen. Bij Tuchel zat de frustratie erg hoog en dat snap ik wel als je het bij een stand van 0-3 nog weg geeft maar om de schuld (gedeeltelijk) bij de scheids te leggen vind ik te makkelijk.. Als er nu penalty’s niet gegeven waren, we door de VAR een oor aangenaaid zijn en hij iemand van ons er af gestuurd had (laten we zeggen: als Anthony Taylor ons gefloten had) dan zou je nog iets kunnen zeggen, maar dat gevoel heb ik helemaal niet.
 
John Terry
 
19
13 april 2022 om 08:23
Same, de reden dat we eruit liggen komt door spelers als Pulisic, Jorginho en Ziyech die gecombineerd 78 kansen nodig hebben om een goal te maken. En dat we 80 miljoen door de wc hebben gespoeld voor de verkeerde spits ipv nog wat extra uit te trekken voor Kane, dan won je dit jaar de CL gewoon opnieuw. Heeft allemaal weinig met de scheids te maken.
 
CMG-
 
21
13 april 2022 om 09:23
Jeetje hoe slecht viel die Ziyech wel niet in? Buiten een schot met links heeft die jongen werkelijk niks gedaan. Liep er ook heel gefrustreerd bij. Tuchel wisselde opnieuw heel slecht.
 
Hatsikideee
 
9
13 april 2022 om 10:04
Ik vond de keuze om Ziyech in te brengen helemaal niet zo slecht. Chelsea had overduidelijk creativiteit nodig en die heeft Ziyech op papier. Dat hij vervolgens slecht invalt en niets van die creativiteit laat zien valt Tuchel niet echt te verwijten vind ik. Hij moest iets na de 2-3.
 
Moozyy
 
2
13 april 2022 om 11:31
Kane zou je nooit hebben gekregen. Hoeveel je ook had geboden. Dat is hoe Levy eenmaal werkt.
 
Atleti-7
 
111
13 april 2022 om 07:12
Wat loopt die Tuchel nou weer te janken man. Het is toch 100% hands van Alonso, waarom wil je dat de scheids het nog bekijkt...Daarnaast heeft die man niks te klagen met zijn gestolen doelpunt wat geen corner had moeten zijn.
 
Pablonino
 
37
13 april 2022 om 07:13
Dat met het afgekeurde doelpunt kan je weinig van zeggen, de regel is duidelijk. Aanvallend hands is altijd hands en bij verdedigend hands doen we kop of munt.
 
Atleti-7
 
14
13 april 2022 om 07:22
Daarbij, noem mij hier 1 GOAL-check situatie waarbij de scheids de beelden nog eens gaat bekijken. Ik kan er niet 1 opnoemen, de scheids neemt vrijwel direct de beslissing over van de VAR na een goal check.
 
alles-man
 
12
13 april 2022 om 07:36
Plus de argumentatie dat de scheids achter de scherm niets mee krijgt van de sfeer, hoezo zou dat een verschil moeten maken van je beslissing dan als scheids.
 
Atleti-7
 
6
13 april 2022 om 07:39
Die man is het helemaal kwijt..dit is wat stress en druk doet met je
 
MarkBuikema
 
1
13 april 2022 om 10:58
Atleti, een scheidsrechter gaat alleen naar het scherm als het een beslissing is waar interpretatie aan te pas komt. Bij feitelijke beslissingen, bijvoorbeeld, een bal die wel/niet over de lijn is, een speler die wel/niet in buitenspelpositie staat, een overtreding die binnen/buiten het strafschopgebied gebeurt, neemt de scheidsrechter het advies van de VAR over zonder naar het scherm te gaan. Als een aanvaller de bal met de hand raakt, en vervolgens scoort, dan is dit altijd strafbaar hands, ook als het per ongeluk is. Oftewel, een feitelijke beslissing (de bal raakt wel of niet de hand). Daarom gaat de scheidsrechter niet naar het scherm en kon in dit geval het advies van de VAR direct overgenomen worden zonder naar het scherm te gaan.
 
barryballs
 
6
13 april 2022 om 07:36
Maar dat is dit seizoen toch veranderd. Ik riep dat laatst ook in de Eredivisie en toen riep Bas Nijhuis bij Vi volgensmij dat het niet meer zo was. Toen werd er dus niet aan gedaan... ?? Maar schijnbaar is het nog steeds zo. Of zijn er verschillen tussen Eredivisie, Uefa en Fifa qua regels
 
Pablonino
 
4
13 april 2022 om 07:43
Haha ik geloof je gelijk. Het is niet meer bij te houden qua veranderingen. Zie je vaak ook in het begin van het seizoen. Dan geven ze al aan, hier gaan we erg streng op zijn, en na 2/3 wedstrijden geven scheidsrechters hun eigen draai weer eraan.
 
Nora1911
 
9
13 april 2022 om 08:23
Het gaat er volgens mij om, zoals bij Alonso, na hands direct scoren telt de goal niet, want dan heb je direct voordeel. Had Alonso die bal voor gegeven en Werner, of iemand anders, had gescoord, had de goal wel geteld, want dan wordt het een andere spelsituatie.
 
MarkBuikema
 
3
13 april 2022 om 11:00
Dan heb je Bas zijn uitleg niet goed begrepen. Voorheen was het zo dat "aanvallend hands" altijd strafbaar is als dit vooraf gaat aan een doelpunt. Sinds dit seizoen geldt dit alleen nog maar voor de doelpuntenmaker, en niet voor zijn teamgenoten.
 
barryballs
 
1
13 april 2022 om 11:48
Ohjaaaa dat was het! Klopt dat ging toen over diegene die onbedoeld hands maakte en vervolgens de assist gaf op de goal. Was het even vergeten. Dan snap ik hem weer, thanks!
 
gomes1psv
 
43
13 april 2022 om 07:17
Droeftoeter, benieuwd of ie hier zoveel problemen mee had gehad als hij gewonnen had. Vind dit suggestief en misschien zelfs een waarschuwing waard richting Tuchel. Wat een slechte verliezer.
 
Oelie Wapper
 
20
13 april 2022 om 07:20
Ik ben juist van mening dat je de beslissingen meer bij de VAR moet neerleggen, omdat die er minder emotie bij heeft, dan de scheidsrechter die in het veld hobbelt. Daarmee ga je meer fouten voorkomen, waarbij we in NL heel vaak de scheidsrechter achteraf een excuus horen maken, dat hij het tijdens de wedstrijd tóch verkeerd heeft beoordeeld. Zo is het ook in het hockey en bij rugby en daar is zelden een discussie over een beslissing van de Var. In dit geval is het overigens gewoon een ja/nee punt en daarvoor hoeft de scheidsrechter niet naar de zijkant te komen. Raakt het de hand, is het hands, is de goal niet geldig.
 
Pablonino
 
2
13 april 2022 om 07:33
De regels in het voetbal zijn gewoon niet geschikt voor de VAR. Vandaar ook dat we aparte regels moeten maken als, aanvallend hands is altijd hands. Maar bij verdedigend hands zou dat zoveel makkelijke penalty's opleveren dat we daar wat anders doen. Nu neemt de VAR nog niet zoveel beslissingen maar zelfs dan lijkt het meerdere keren per weekend fout te gaan. Of op zijn minst veel discussie opleveren. Van te voren weet ik vaak niet wat een VAR gaat beslissen terwijl toch de hoop was dat het voor iedereen duidelijk zou worden. De regels zijn teveel interpretatie voor een var, maar als we die regels aanpassen krijgen we een heel ander spelletje.
 
Oelie Wapper
 
6
13 april 2022 om 07:45
Daar ben ik het niet mee eens. Kijk naar de regels van rugby, die zijn nog veel complexer dan de regels van het voetbal, maar daar werkt een VAR uitstekend. Het feit dat de scheids uiteindelijk de beslissing moet nemen, maakt dat hij nog veel fouten maakt, en daar dan weer later op terug moet komen. Dat zou je vermijden door de VAR de beslissingen te laten maken.
 
Pablonino
 
0
13 april 2022 om 07:58
Over rugby kan ik niet oordelen maar als ik de var in de eredivisie zie. Ik heb niet het idee dat wedstrijden 'eerlijker' verlopen zijn sinds de var er is. Bij flinke tackels die te laat komen blijft het willekeur wanneer er rood word gegeven. Er zijn dit jaar wat natrappen/kopstoot incidenten geweest, wat allemaal duidelijk op beeld is, en zelfs daar zijn wisselende beslissingen geweest.
 
Oelie Wapper
 
5
13 april 2022 om 08:11
Maar het is wel zo dat er heel vaak bij onjuiste beslissingen door de scheidsrechter, deze later, in alle rust, de juiste beslissing neemt en zijn excuses maakt. Daarnaast ben ik van mening dat het wel degelijk eerlijker verloopt. Dat er nog steeds fouten zijn, betekent niet dat het er niet minder kunnen zijn. Onderzoek wijst uit dat nu 80 van de ingrepen van de VAR goed zijn, dat betekent dat er wel degelijk een hoop fouten worden voorkomen. En als fan van AZ baal ik er nog steeds van dat we in de wedstrijden in de ECL zoveel foute beslissingen tegen hebben gehad, die eenvoudig door een VAR waren recht gezet.
 
Pablonino
 
1
13 april 2022 om 08:24
Is dan misschien ook de ervaring als supporter en wat je club er mee te maken heeft gehad. Wij hebben zelf weinig aan de var gehad dit seizoen. Maar ik vind een onderzoek in dit geval wel moeilijk serieus nemen. Wie bepaald of het een goede of slechte beslissing is geweest? Laatst was er ergens een strafschopmoment waarop de scheidsrechter zei, ik vind dit te licht voor een strafschop. Vind ik prima, maar dan geef je eigenlijk wel aan dat een verdediger iets deed wat niet mocht. En is dat dan een goede of foute beslissing? Als je een var neemt, moet een var kunnen beoordelen of iets gebeurd wat niet mag. Gewoon feiten. En niet interpretatie of iets zwaar genoeg is. Als je dan één dezelfde wedstrijd door 10 verschillende varren laat beoordelen, krijg je verschillende uitslagen. Wat is dan eerlijk?
 
Oelie Wapper
 
3
13 april 2022 om 08:59
Er zijn altijd interpretatie zaken, dat kun je ook niet vermijden, maar het interpreteren met meer informatie is in mijn opinie te prefereren boven interpreteren zonder die informatie. Dus ik blijf voorstander van de VAR, maar dan wel op een andere manier, zodat de emotie eruit gehaald kan worden. Leer van andere sporten, want in het hockey en rugby hebben ze daar veel meer ervaring mee en werkt het veel beter. Waarom wil het voetbal zelf het wiel uitvinden?
 
Sonnyfloyd
 
1
13 april 2022 om 10:33
Tsja, maar bij rugby ligt het spel dan ook vaak minutenlang stil en de tijd dus ook, als je dat in voetbal ook gaat doen krijg je wedstrijden van 2/2,5 uur.... Bovendien is alle communicatie open en voor iedereen te volgen daar kunnen ze in de voetballerij nog een voorbeeld aan nemen!
 
Flamezzz
 
12
13 april 2022 om 07:30
Beide trainers slaan hier de bal mis in mijn ogen. Tuchel - overigens een volledige clown - zegt dat hij liever heeft dat iemand die de sfeer meekrijgt de beslissing neemt dan iemand die het allemaal rustig met verschillende beelden in een stille ruimte kan bekijken. Wat een argument. Zou hij ook zo piepen als het omgekeerd was? Gewoon terecht afgekeurd, hoe pijnlijk het ook is voor Chelsea. Ancelotti zegt dat ze onterecht 0-2 achter komen, want ze krijgen doelpunten tegen uit standaardsituaties en Militao was er niet. Tjah, wat een argument alweer. Dus omdat eentje er niet is, sta je onterecht achter. Chelsea was stukken beter tot dan en dat was grotendeels aan Carlo zelf te danken. Meer zelfs, ze mogen van geluk spreken dat er op stilstaande fases niet meer invlogen. Zelden zo een verschil gezien in kopsterkte tussen twee topploegen.
 
Nora1911
 
15
13 april 2022 om 08:35
Ancelotti had beter kunnen zeggen dat die goal van Rudiger, geen corner was. Want dat was geen corner.
 
real8madrid
 
6
13 april 2022 om 10:57
Ancelotti zei dat hij vond dat ze een goede eerste helft speelden. Ik weet niet wat die gesnoven heeft tijdens de wedstrijd maar zijn hele interview raakte kant noch wal. Gek want doorgaans is ie vrij realistisch
 
ConchaEspina
 
6
13 april 2022 om 12:29
Volledig met je eens. Als je tegen Real verliest heb je steeds het makkelijke excuus dat je het op de scheids kan steken. De helft van de kijkers/luisteraars slikken dat wel. Zo hoef je geen diepere analyse te doen en geen boetekleed aan te trekken. We zijn zelf zo ver geraakt dat men gaat klagen als er via VAR een juiste beslissing in het voordeel voor Real wordt gemaakt. Wat betreft Real heeft Ancelotti er inderdaad weer een potje van gemaakt. Alleen het feit dat Modric Rudiger zit te dekken op stilstaande fases is enorm merkwaardig en toont aan hoe ongeorganiseerd het boeltje is. Modric kan praktisch alles, maar een kopduel winnen van Rudiger lijkt me iets teveel gevraagd.
 
Flamezzz
 
1
13 april 2022 om 12:37
Voor mij hoeft Tuchel zelf niet het boetekleed aan te trekken. Chelsea speelde een bijna perfecte wedstrijd. Weinig ploegen doen wat Chelsea gisteren deed: 3 keer scoren in Madrid, veel meer kansen samen voetballen, het betere van het spel hebben, ... Gewoon wat beter afwerken en je had de klus in 90 minuten geklaard. Nu valt het de andere kant op. Tjah, pijnlijk voor Chelsea en Tuchel, maar ga dan ook met opgeheven hoofd naar huis en niet rondom je heen schoppend en roepend.
 
ConchaEspina
 
0
13 april 2022 om 15:57
Welja ze spelen inderdaad de bijna perfecte wedstrijd, maar helaas was het niet voldoende. Pech, ongelukkig,... of hoe je het wilt noemen. Maar om nadien alles op de scheids te steken lijkt me redelijk zielig. Zeker in deze wedstrijd waar in feite weinig polemiek is, maar omdat het tegen Madrid is creëert men eigenhandig polemiek in dit geval zelf voor een juiste beslissing. Stel dat Real dat doelpunt maakt en de VAR er niet naar had gekeken kon ik het nog snappen.
 
mitea10
 
11
13 april 2022 om 07:30
Loser Tuchel. Zelf de goal niet gezien hebben, maar er dan toch van vinden dat het belachelijk is dat de scheids niet is gaan kijken. Niet kijken is logischer want aanvallend hands is altijd hands, dit gaat om feitelijkheden (bij buitenspel gaat een scheids ook niet kijken). Verder had Chelsea de scheids over 120 minuten absoluut niet tegen en zou de arbiter na afloop best ook met Tuchel hebben kunnen lachen, maar ja; Duitsers hebben geen humor.
 
Angeldimaria6
 
6
13 april 2022 om 07:47
Tuchel je staat 0-3 voor en laat je team het weggeven. Wees boos op je team i.p.v de arbitrage zwerrie.
 
DeSteek77
 
19
13 april 2022 om 09:29
Weggeven? Die assist van Modric verdiende 2 doelpunten. Wat een weergaloze bal.
 
Vernon
 
6
13 april 2022 om 10:40
Precies dat is zo’n bal waar je gewoon niks tegen doet. Kan je alleen maar voor applaudisseren.
 
WeAreAnfield
 
5
13 april 2022 om 07:57
Wat een onzin van ancelotti dat die zegt dat ze t niet verdienden om 0-2 achter te komen te staan. Real heeft tot die tijd letterlijk geen flikker uitgevoerd en stond er bij en keek er naar. Pas toen werden ze wakkeer en gingen ze voetballen..
 
kra89
 
10
13 april 2022 om 07:57
Wauw wat loopt hij nou weer zeuren. Een scheidsrechter hoeft niet verdrietig te doen omdat jij verliest en hij hoeft niet te huilen. Hij mag lachen omdat hij een goede wedstrijd heeft gefloten. Zo een reactie ik niet verwacht van Tuchel.
 
LeidseHood
 
6
13 april 2022 om 08:58
Op basis van zijn gedrag tijdens de wedstrijd was dit precies wat je kon verwachten. Zo gefrustreerd.
 
real8madrid
 
1
13 april 2022 om 10:59
Vooral Ancelotti kennende die met iedereen graag een lolletje maakt en gewoon een zeer charmante man is. Wat verwacht je dan van de scheidsrechter wanneer Carlo je bedankt voor de wedstrijd zoals elke beleefde manager doet en een grapje maakt. Dan mag je niet (glim)lachen als scheids?
 
madrid8484
 
3
13 april 2022 om 08:13
Wat een slechte verliezer voortaan gewoon met hakim , tegen tottenham deed hij het goed aan de hele rechterkant hjj maakte hun heel lastig en het was gewoon hands
 
bjk4ever
 
2
13 april 2022 om 08:24
Of hij het uit frustratie zegt weet ik niet. Wellicht wel, maar dat doet er ook niet toe, hij heeft wel gewoon gelijk. Een scheids hoort onpartijdig te zijn (in wezen) en dit ook uit te stralen (in schijn). En een handdruk en vriendelijk knik past daar zeker bij, maar niet na afloop hardop lachen met 1 van de partijen. Als een rechter na afloop van een rechtszaak op de gang staat te lachen met (de advocaat van) de aanklager of beklaagde vind je dat toch ook niet normaal?
 
SergioRamosHM
 
7
13 april 2022 om 09:22
Scheidsrechter zijn zal leuk zijn als je na afloop zelfs niet mag lachen. Mag de plaatselijkselijk scheidsrechter bij jou na de wedstrijd ook de kantine niet in en moet rechtstreeks naar huis? Doe normaal zeg.de wedstrijd is voorbij, de scheidsrechter heeft een prima pot gefloten en geen van 2 kanten een dubieuze beslissing genomen. Dan is het niet gek om na de wedstrijd een normaal gesprek aan te gaan en wellicht te gaan lachen.
 
Vernon
 
0
13 april 2022 om 10:45
@bjk Bij rechtszaken zijn de belangen en de relaties tussen de mensen heel anders. Voetballers lachen vooraf en tijdens de wedstrijd ook met elkaar, dat zie je bij rechtszaken echt niet. De scheids kan daar gewoon aan meedoen wat mij betreft.
 
Conti
 
8
13 april 2022 om 08:49
Waarom zou een scheidsrechter naar een beeld moeten kijken waaruit blijkt dat er een handsbal wordt gemaakt of niet? Als het de aanvallende partij is en hij maakt hands en er komt een doelpunt uit, is dat niet interpretabel. Wat wil zeggen dat het een vast staand feit is. Voor een vast staand feit hoef je niet zelf naar het scherm te kijken. Dus die opmerking van Tuchel heeft niet zoveel waarde. Wat betreft het onderonsje van Carlo met de scheidsrechter. Zoals Tuchel al aangeeft, helemaal niet handig om dat op dat moment te gaan doen! Doe het 5 min later, doe het in de catacombe. Tevens moeten we de VAR gaan gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Dingen die absoluut zijn, wat wil zeggen een vast staand feit. De handsbal, is een vast staand feit. Is een VAR beslissing. De corner waaruit de goal van Rudiger kwam, had niet gegeven mogen worden. Waarom niet? Geen Real speler raakte hem aan. Dus een vast staand feit. Zou dus een VAR beslissing moeten zijn. Is een bal wel of niet over lijn: Vast staand feit! Dus een VAR beslissing. Wie raakt de bal als laatst aan, is een vast staand feit, dus een VAR beslissing. Wel of niet buitenspel, is een vast staand feit, dus een VAR beslissing. Dit geldt overigens alleen als er een goal uit komt uiteraard. Anders kan je elke beslissing onder het vergrootglas plaatsen. Op het moment dat het een duel plaats vind en de VAR is van mening dat het toch echt een overtreding is, of juist niet, dan moet de dienstdoende scheidsrechter naar het scherm. Gezien dat interpretabel is. Kan de scheidsrechter alsnog beslissen zoals hij het ziet en ervaart, maar heeft hij de tijd en de ruimte om het goed te zien. Zodat hij ook in de geest van wedstrijd kan fluiten. Bovenstaande 2 alinea`s kan alleen goed uitgevoerd worden wanneer er ook zuiver speeltijd plaats vind, zodat er nooit en te nimmer tijd verloren gaat. Ja, dat maakt dat een wedstrijd misschien 2 a 2 1/2 uur duurt in totaal (zuivere speeltijd, rust en VAR momenten bij elkaar). Alsof dat het ergste is.
 
LeidseHood
 
0
13 april 2022 om 08:56
Tuchel was ook al tijdens de wedstrijd enorm treurig bezig. Mede dankzij hem en zijn wissels verliest Chelsea hier. Pulisic Ziyech Jorginho allemaal drama.
 
GLENNN
 
5
13 april 2022 om 08:59
Er werd hands gemaakt, wat moet hij dan nog gaan kijken. En dat ze na afloop lachen met elkaar, who cares? Wellicht zij Ancelotti iets heel grappigs. Sporadisch komt dat voor, dan zou ik ook lachen als scheids. Dit is een hele slechte verliezer. Eerst zit hij voor de match te klagen: we hebben geen kans meer, het is ''gespeeld''. Dan heb je een kans en wissel je spelers als Pulisic erin. Dan vraag je ook om te verliezen... Heerlijk dat zo'n opgefokte en zeurende trainer als Tuchel er uit vliegt. Hij kan vast en zeker een topcoach zijn qua voetbal, maar hij zeikt zo veel. Idem voor een Klopp. Lijkt wel alsof het bij die Duitsers erin gegoten zit. Zaniken als het slecht gaat, maar als het een keer mee zit dan hoor je ze niet. Dan zijn ze superieur qua voetbal...
 
Sjembek!
 
7
13 april 2022 om 09:07
Je schaamt je als fan toch dood hoe hij langs de lijn staat. Alsof hij 3 xtc in z'n mik heeft...
 
friestho
 
0
13 april 2022 om 18:12
Haha hij oogte anders helemaal niet zo blij en gelukkig. Denk dat hij wat anders op heeft gehad dan.
 
sant0hat
 
8
13 april 2022 om 09:13
Je zou als club maar door deze idioot vertegenwoordigd worden. Staat als een dorpsgek te springen en te schreeuwen langs de lijn.
 
real8madrid
 
1
13 april 2022 om 11:05
Hij is wel gewoon geniaal in wat hij doet. Maar je hebt gelijk. Is ook echt een dingetje tegenwoordig he? Als je geniaal bent als manager kan je blijkbaar geen enkele vorm van zelfbeheersing meer tonen naast de lijn. Klopp, Pep, Conte, Simeone, Mourinho, Tuchel... Stuk voor stuk idioten wanneer het fluitsignaal gaat. We lachen wel eens om volwassen mannen tussen de lijnen die liggen te rollebollen om een aai over hun bicep maar die 60 plussers die een circusact opvoeren naast de lijn vind ik persoonlijk nog frappanter.
 
SergioRamosHM
 
3
13 april 2022 om 09:17
En dan komt iemand zijn ware aard naar boven. Wat een slechte verliezer zeg, bah. De scheidsrechter kan deze beslissing niet via het scherm aanpassen gezien het een handsituatie is en als daar direct uit gescoord wordt is het geen doelpunt. Klaar, finito. Zelfde als een bal over de lijn is dan kan de scheidsrechter ook niet naar de kant gaan. Dat de scheidsrechter na 120 minuten serieus zijn vak uit hebben geoefend ook na de wedstrijd nog niet mag lachen is natuurlijk een grap? Mag hij alleen lachen als Tuchel het moment vind? Doe toch normaal zeg. De scheidsrechter heeft een prima pot gefloten en nergens verzuimd.
 
Yusuf Dogan
 
5
13 april 2022 om 09:24
Wat een slechte verliezer zeg. Ten eerste ELK team gaat tijdrekken hoe kut het ook is. Het is eenmaal zo. En dan beweren dat we de scheids mee hadden lol. De goals van Rudiger was helemaal geen corner vervolgens loopt die Modric om ver plus die run van Vini word nog eens onterecht afgefloten. Genoeg momenten in voordeel van Chelsea. Goal is ook terrecht afgekeurd als zijn hand namelijk daar niet was had die de bal niet zo perfect gecontroleerd meer dan terrecht dus. Real verdiend door over de 2 wedstrijden heen. Uit waren ze beter en thuis was Chelsea beter. Plaats van te wijzen naar de scheids misschien maar eens naar hun zelf wijzen dat ze zoveel kansen missen.
 
CMG-
 
1
13 april 2022 om 09:27
Verliezen is nooit leuk, zeker niet als je op de manier van Chelsea terug knokt. Maar wat moet de scheids doen? Gaan rouwen met Chelsea omdat ze eruit liggen? Niet overdrijven Tuchel.. Het leek erop dat Chelsea in de verlenging erover zou gaan, zeker omdat veel spelers bij Real er helemaal door waren, Nacho die vervangen moest worden, Carvajal die half geblesseerd speelde, Benzema die helemaal kapot was.. alles wees erop dat Chelsea erover ging. Maar Real vond echt een 187374e adem en redde het uiteindelijk. Real Madrid heeft echt geluk dat Lukaku niet meedeed.. want in de lucht was het echt elke keer kansloos.
 
DigitalScout
 
0
13 april 2022 om 09:54
Een wellus nietus verhaal dit. Ja er had wel wat bij mogen komen qua tijd maar nee dit verlies lag niet aan de scheids. Misschien na de voorsprong de boel afmaken
 
ErnumsJung
 
2
13 april 2022 om 09:55
Real is niet bevoordeeld, scheids floot prima. Wat een slechte verliezer zeg bah!
 
La Walo
 
0
13 april 2022 om 09:57
Chelsea moet leren schieten dan hadden ze net als met de 6-0 kunnen eindigen tegen real madrid.
 
One-Kurd
 
0
13 april 2022 om 09:58
Ik kan hem wel begrijpen. Na een paar dubieuze beslissingen lachen samen met de coach van de tegenstander zou ik ook raar vinden. Maar goed, Tuchel kan tevreden zijn over de prestaties van zn team. De manier hoe ze zich hebben terug geknokt vanuit een 1-3 achterstand is ongelooflijk, petje af. Hij heeft zn huiswerk goed gedaan na de nederlaag in Londen. Daarnaast vrees ik voor Ancelotti dat als hij tegen City moet aantreden in de halve finale dat het game over is voor hem. Guardiola gaat hem alle hoeken van het veld laten zien, zowel in Engeland als in Spanje, want dit Real is zo kwetsbaar op het middenveld en achterin en Ancelotti's wisselbeleid en tactiek slaat ook nergens op. Het feit dat Real door is gegaan had immers ook niks met zijn beslissingen te maken. Ancelotti blijft een tactisch onbenul die gewoon is gered door 1 zieke pass van Modric.
 
Yusuf Dogan
 
10
13 april 2022 om 10:42
Welke dubieuze beslissingen? Reageer dan inhoudelijk. Goal terrecht afgekeurd. Als zijn hand daar niet was kwam die bal nooit zo perfect gecontroleerd in zijn voeten. Dus aanvallend hands in voordeel is altijd hands. Daarintegen mocht die goal van Rudiger nooit tellen. Was totaal geen corner, niemand raakte hem aan kan je terug kijken. En de run van Vini onterrecht afgefloten. Dus genoeg in tegendeel van Real.
 
Atleti-7
 
8
13 april 2022 om 11:22
Noem die dubieuze beslissingen eens op dan? Dat gaat niet he want die zijn er niet. Net zoals er geen kurdistan is. PS: Barcelona speelt tegenwoordig op donderdagavond, maak je daar maar druk om.
 
real8madrid
 
3
13 april 2022 om 11:10
Naja dat is lichtelijk overdreven. De overwinning had wel degelijk met zijn beslissingen te maken. Allereerst heeft ie Tuchel in Londen wel degelijk afgetroefd en zonder die wedstrijd lag je er na gisteravond alsnog uit. Bovendien had ie gisteren 1 goede beslissing (al kwam die welgeteld 27 minuten te laat wat mij betreft) en dat was de Kroos-Cama wissel. Dat deed de wedstrijd kantelen. Madrid was centraal niet langer kansloos achter schaduwen aan het rennen en Eddy's druk is 2x de directe oorzaak voor een doelpunt van Madrid. Desalniettemin na PSG uit en Barca thuis de zoveelse dissasterclass van Carlo. Als hij met dezelfde fouten tegen een City of Liverpool aantreedt ben je inderdaad kansloos.
 
ashleycole
 
7
13 april 2022 om 10:00
Zou Mason Mount terug zo een grote mond hebben naar Kroos zoals vorig jaar? Die grote mond is plots een pak stiller geworden!
 
Bruine Kevin
 
3
13 april 2022 om 10:04
Wat is die Tuchel toch een vervelende excuustrainer. Het ligt altijd aan alles en iedereen behalve aan zijn eigen ploeg en eigen prestaties. Neem nou zelf eens de verantwoordelijkheid voor je eigen falen. Maar goed, mooi dat ze er in de kwartfinale al uit liggen.
 
MikeVanh503
 
1
13 april 2022 om 10:32
De beste man uit zijn frustraties, alleen te vaak op de verkeerde manier. Scheids floot prima, weinig tot geen dubieuze beslissingen in het voordeel van beide teams. Slechte verliezer.
 
Neshwan Ahmed
 
5
13 april 2022 om 10:33
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Wat een loser ben jij zeg Sjongejonge jonge! Jij scoort de 0-2 uit een hoekschop die HELEMAAL geen hoekschop was vriend wat lul jij allemaal accepteer jou verlies en ga niet te veel lullen hahahahahah
 
Terrycfc
 
1
13 april 2022 om 10:40
Toch vind ik Tuchel tot hier toe beste coach dat Chelsea al heeft gehad. Mooi gespeeld Chelsea. Blue is the Color
 
real8madrid
 
4
13 april 2022 om 11:13
Dan vraag ik me oprecht af hoe oud je bent? Mourinho in zijn Chelsea tijd was een heel ander niveau.
 
Terrycfc
 
0
13 april 2022 om 11:22
Ik ben 31 jaar, klopt Mourinho was ook zeer goede coach maar ik was geen fan van parkeer de bus. Wat heeft dat met mijn leeftijd te maken?
 
Maestrop
 
1
13 april 2022 om 11:22
Dit vind ik onzin. Het spel onder Mourinho was niet beter. Hij werd wel kampioen maar in die tijd (het is alweer bijna 20 jaar geleden) was city geen topclub en was liverpool een gevallen topclub en was er sowieso minder geld in de PL ( en was er geen financial fair play waardoor abramovich een heel elftal bij elkaar kon kopen). Daarbij heeft Mourinho niet de CL (grootste clubprijs) gewonnen met chelsea en Tuchel wel. Tactisch vind ik tuchel ook beter. Mourinho is bekend om zijn ultra defensieve tactieken en dan vooral tegen sterke tegenstanders in de CL.
 
Terrycfc
 
0
13 april 2022 om 11:23
@real8madrid hoe oud ben jij wel?Meestal wie zijn leeftijd er niet bij staat.zegt genoeg!Ik mag zelf toch vinden dat IK Tuchel beste coach vind van Chelsea tot hier toe.
 
Bruine Kevin
 
0
13 april 2022 om 11:24
Inderdaad. Het is eigenlijk schandalig dat Chelsea met dit team vorig jaar de Champions League heeft gewonnen. Een van de zwakste winnaars ooit in mijn optiek. Btw, ik vergeet zelf vaak dat het niet het Chelsea van Mourinho was dat de eerste Champions League won, maar het team van Di Matteo/Villas-Boas. Mourinho was toen al bijna 5 jaar ontslagen...
 
real8madrid
 
2
13 april 2022 om 11:30
Minstens 11 jaar gezien de datum waarop mijn account is aangemaakt Ik bedoelde er ook niets denigrerend mee. Ik dacht oprecht dat je wellicht 16-21 jaar was, aangezien er zo zat leden zijn op vz en daar is ook niets mis mee. Al lijkt die kans me achteraf gezien klein omdat jouw account in 2013 is aangemaakt. Welgemeende excuses als ik je beledigd heb
 
Terrycfc
 
0
13 april 2022 om 11:32
@ Bruine Kevin waarom zwak? Porto, Atletico Madrid, Real Madrid, vervolgens Finale winnen tegen M City. Dan heb je toch en mooi parcour afgelegd.
 
Terrycfc
 
0
13 april 2022 om 11:36
Ik vind Tuchel nu gewoon de beste coach van Chelsea. Mij zul je ook nooit iets verkeerd horen zeggen over Mourinho.
 
Terrycfc
 
0
13 april 2022 om 11:38
Voel me zeker niet beledigd, maar er zitten hier vele die enkel maar willen provoceren. ??
 
real8madrid
 
0
13 april 2022 om 11:55
Daar heb je volledig gelijk in.
 
Y Nada Más
 
3
13 april 2022 om 11:02
Hou dat lekker voor je Tuchel.
 
Young_Boss
 
1
13 april 2022 om 11:38
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom in het moderne voetbal met zoveel belangen geen tijdklok word gebruikt die stop word gezet als de bal niet in beweging is. Pure zuiver speeltijd blijft dan veel meer van over. Wanneer er alleen al een VAR moment plaats vind kan dit als 5 min stelen van de zuiverspeeltijd. Laat staan blessure behandelingen, overtredingen, wissels, tijdrekken etc. UEFA doet er goed aan om de klok van de scheidsrechter af te nemen zodat ook corruptie word aangepakt. Zelfde als bij basketball een grote klok in het stadion die aftelt, zodat er geen verrassingen zijn eind van de rit
 
Timoooow
 
0
13 april 2022 om 13:02
Dat vind ik ook. Maar dan duurt een wedstrijd minstens dubbel zo lang.
 
RM1335
 
0
13 april 2022 om 11:42
'een scheidsrechter heeft een zekere stijl, hij staat bepaalde dingen toe en volgt een lijn' ... Nee Thomas Tuchel, een scheidsrechter heeft een pak spelregels van de Fifa waar hij zich aan hoort te houden. Dat hij dat niet heeft gedaan bij dat doelpunt van Rudiger, daar moet jij het over hebben. Dat hij dat wel doet bij dat doelpunt van Alonso is gewoon zijn taak. Maar de frustratie is ook wel begrijpelijk hoor. Dat gedoe dit seizoen met Abramovich en de verkoop van de club (wel of niet?), en met Lukaku en anderen die ondermaats presteren, dan zo een wedstrijd waarin je eigenlijk gewoon de volgende ronde moet halen op basis van je veldspel en dat in en tegen Madrid waar elke club ter wereld van wil winnen. Het zit heel diep bij hem op het moment.
 
miba04
 
1
13 april 2022 om 11:44
Wat een geweldige voetbalavond. Als neutrale kijker heb ik enorm genoten van deze pot, het ging op en neer met prachtige goals (en assist, Modric!!!) Enige irritatiepunt was voor mij toch wel Tuchel zelf Als een idioot langs de lijn. Bij iedere verkeerde bal van zijn eigen spelers foeterde hij weer richting zijn assistenten, de 4e man constant in de nek en dan ook na de wedstrijd nog deze opmerking. Ik had al weinig sympathie voor deze man, nu nog minder.
 
Albicoon
 
1
13 april 2022 om 11:59
Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Het komt alleen zo bitter over
 
SjempjesLiek
 
0
13 april 2022 om 12:28
Ik heb in tijden niet zo genoten van een wedstrijd als deze.
 
real8madrid
 
0
13 april 2022 om 12:33
Of je nou als club voordeel haalt uit een beetje tijdrekken, zoals Madrid gister, of er door genaaid wordt, zoals Madrid in elke wedstrijd met puntverlies in La Liga op el Classico na (daar ging Madrid zelf tijd rekken om niet verder over de knie te moeten volgens mij) het blijft gewoon idioot en frustrerend dat de grootste sport ter wereld nog steeds niet iets simpel als zuivere speeltijd heeft geimplementeerd. Komen die fossiele geldgraaiers van de Uefa in plaats daarvan met 100 minuten speeltijd op het wk. Alsof dat het tijdrekken tegengaat. Dat geeft alleen een nog groter verschil in zuivere speeltijd tussen potten waar je een open wedstrijd hebt en potten waar de underdog op een voorsprong komt. Malloten.
 
Timoooow
 
0
13 april 2022 om 12:59
Uiteraard vind ik het jammer dat Chelsea niet door gaat. Nu scoren ze toch eens wat meer goals en mag het toch niet baten.. Op basis van de laatste match hadden ze het zeker verdient, maar in de heenmatch was Real vooral veel beter. Dus echt onterecht kun je het niet noemen. Het was vooral een zeer goeie match. Met prachtige flitsen van absolute topspelers, de ene ver aan het einde van hun carrière, sommige andere nog in het begin. Toch nog eens vermelden dat Benzema bij de beste spitsen allertijden hoort voor mij.
 
miki1959
 
0
13 april 2022 om 13:13
Dus Ancelotti zegt eigenlijk dat Militao onmisbaar is voor Real Madrid. Als hij er was geweest waren die eerste 2 doelpunten niet gevallen. Real Madrid speelt voetbal op een manier waarvan ik vind dat het niet gespeeld moet worden. Je moet aanvallend voetbal spelen je tegenstander constant onder druk zetten de bal hebben en kansen creëren. En zeker als je een van de grootste clubs van de wereld bent. Wat Real doet is massaal terugzakken, verdedigen en vervolgens vanuit de counter hopen dat Benzema weer scoort. Als voetballiefhebber kun je toch niet van het voetbal vak Real genieten. Maar kijk je toch liever naar Barcelona, City, Bayern München en Liverpool met hun verschrikkelijke hoge tempo
 
real8madrid
 
2
13 april 2022 om 13:26
Hahaha gooi nou toch niet Barca in een lijstje met Bayern, Liverpool en City...
 
miki1959
 
0
13 april 2022 om 13:51
Hoe Barca op dit moment speelt is heel erg leuk om naar te kijken. Die willen in ieder geval de bal hebben en voetballen
 
real8madrid
 
0
13 april 2022 om 14:13
Dat is correct.
 
crazymadness
 
0
13 april 2022 om 14:42
Wat een spits is Benzema, Chelsea is nog zijn wonden aan het likken .