Turkije krijgt ervan langs na EK-start: 'Hebben we ze wel geanalyseerd?'
Zaterdag, 12 juni 2021 om 09:16

Turkije beleefde vrijdagavond geen beste start van het EK. De ploeg van bondscoach Senol Günes ging in het Stadio Olimpico van Rome met 3-0 onderuit tegen Italië, dat na rust afstand nam van de Turken. Na afloop van de openingswedstrijd van het EK klinken er in de Turkse media kritische geluiden over de speelstijl van Turkije, dat zich in aanvallend opzicht weinig kon laten zien. Voor Turkije wachten in de groepsfase nog duels met Wales (woensdag 16 juni) en Zwitserland (zondag 20 juni).

Fanatik schrijft dat aanvoerder en spits Burak Yilmaz in de steek gelaten werd. "Het was de slechtste wedstrijd in lange tijd", stelt Umut Eken, journalist van Fanatik. "We speelden heel slecht en konden niet reageren. Ik weet niet of het aan de keuzes van de bondscoach lag, maar met deze spelopvatting sluipt er vanzelf slordigheid in de ploeg. Natuurlijk is Italië een geweldig elftal, maar hebben we ze überhaupt geanalyseerd? Dit is niet ons karakter, we zouden niet zo moeten spelen. Het is niet zo dat Italië ons dwong zo te spelen, dat was een uitgedacht plan."

"We zijn nooit in staat geweest om onze potentie te laten zien. Misschien hebben de spelers een wedstrijd gespeeld die ze zo snel mogelijk willen vergeten. Zeg me één speler die goed gespeeld heeft. Ik denk dat we alleen succes kunnen hebben als we onze volle potentie benutten" zo analyseert oud-voetballer Erman Özgür in Tivibuspor. Metin Tekin, voormalig speler van onder meer Besiktas en in het verleden werkzaam als assistent bij de nationale ploeg van Turkije, is in gesprek met Hürriyet - dat schrijft over een toch 'verrassende nederlaag' - genadiger.

"We zullen hiervan moeten leren, maar de volgende wedstrijden zijn tegen Wales en Zwitserland. Die zitten niet op het niveau van Italië. Ik wist niet dat zij zó sterk waren. Geen team, zelfs Frankrijk niet, heeft dit tegen ons kunnen doen. We hebben één schot op doel geleverd, Italië 24", aldus Tekin. Ook oud-international Tumer Metin roemt Italië. "We hebben tegen een van de favorieten verloren. Dat kan, maar we hadden een slechte dag. We konden niet opbrengen wat nodig is in zo'n wedstrijd."

"We kwamen niet onder de druk van Italië uit en we speelden ze in de kaart met fouten. Na de tweede goal waren we mentaal en fysiek gebroken. Italië was superieur. We hadden geen antwoord op hun snelheid en techniek. We hebben verloren van een beter team, zo eerlijk moeten we zijn", zo luidt de verklaring van Günes na de nederlaag tegen Italië. "Hoe beter Italië werd, des te meer liepen wij achter de feiten aan. We hadden de punten goed kunnen gebruiken, maar zelfs als we hadden gewonnen, waren we er nog niet geweest. Dit maakt de uitdaging wel groter, dat is duidelijk. We hebben nog twee wedstrijden te gaan en die willen we allebei winnen."

Zijn collega Roberto Mancini toonde zich voor de camera van Rai Sport tevreden met het resultaat tegen Turkije. "We hebben goed gespeeld. In de eerste helft kregen we het niet voor elkaar om te scoren en hadden we het niet makkelijk. Het is toch de eerste wedstrijd en Turkije heeft een sterke ploeg. De beslissing viel toen we het tempo opvoerden, waardoor we telkens de vrije man wisten te vinden. Deze start geeft ons en alle Italianen een zeer goed gevoel, ik hoop dat er meer van dit soort avonden volgen."

Meer nieuws
   
23:33
23:33
Sneijder loopt helemaal leeg: 'Real-onwaardig, hij kan echt niet op dit niveau'
1
   
23:30
23:30
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
5
   
23:01
23:01
Ipswich Town met één been in de Premier League na overwinning op Coventry City
3
   
22:51
22:51
Bayern en Real houden elkaar in evenwicht in heerlijk voetbalgevecht
114
   
22:40
22:40
Beleggersclub VEB zeer kritisch op Ajax over terugkeer Alex Kroes
23
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (65)

 
 
24
12 juni 2021 om 09:40
Het was misschien wat te afwachtend, maar Italie is toch ook gewoon een heel veel beter elftal. Daar kan je gewoon 3-0 van verliezen.
 
AlexDeSouza07
 
113
12 juni 2021 om 09:41
3-0 verliezen van dit Italië is geen schande, maar de manier waarop had nooit gemogen. 0 kansen en als de Italianen wat scherper waren, hadden we er 4 of 5 om de oren gekregen
 
 
8
12 juni 2021 om 12:25
Maar is het een compliment aan Italie of een kritiek naar Turkije. Nederland en Frankrijk konden dit niet tegen de Turken
 
Ijsmuts
 
10
12 juni 2021 om 12:56
Volgens mij is dat juist de grootste kritiek vanuit Turkije momenteel. Niet zozeer de nederlaag, maar juist de gekozen angsthazentactiek. Die werd niet gehanteerd tegen frankrijk en oranje.
 
AsRoma8
 
11
12 juni 2021 om 11:14
Probleem is dat het met wat pech het ook makkelijk 6-0 had kunnen, het was 90 minuten lang eenrichtingsverkeer.
 
ayCaramba
 
7
12 juni 2021 om 12:44
Turkije gaf Italië veelste veel respect, dat zag je aan alles. Ze moeten hun eigen spel spelen en niet teveel onder de indruk raken van de tegenstander.
 
guust0
 
0
12 juni 2021 om 15:13
Denk dat het probleem ligt bij het opleiden in Turkije en het niveau van de Turkse nationale competitie. Over het algemeen zijn er technisch vaardige en/of fysiek sterke spelers, maar slechts weinig spelen vroeg in een Europese topcompetitie. Hierdoor is er qua tactisch vermogen een achterstand op de echte toplanden.
 
AlexDeSouza07
 
51
12 juni 2021 om 09:40
Dit was een heel ander Turkije dan het team wat 4 punten tegen Frankrijk pakte en 4 goals tegen Nederland scoorde. Laten we hopen dat de jongens zenuwachtig waren en daarom deze bijzondere wanprestatie hebben geleverd en dat we ons kunnen herpakken tegen Wales woensdag.
 
consy
 
66
12 juni 2021 om 10:37
Dit was helemaal niet een heel ander Turkije vergeleken met tegen Nederland hoor. Men vergeet dat Turkije voetballend die wedstrijd net zo slecht was. Enige verschil met nu is dat Oranje alleen maar cadeautjes aan het uitdelen was.
 
ADS_MaviSimsek
 
21
12 juni 2021 om 11:33
Oranje is ook een hele matige ploeg, jezelf niet overschatten, redden het absoluut niet tegen een Duitsland, Portugal of Italië ook vergeet dat niet!Noem een speler buiten Van Dijk dienecht wereldtop is, kan r geen één tellen, niet jezelf overschatten!
 
King_Ates
 
14
12 juni 2021 om 11:53
Matig of niet, ze waren wel de boven liggende partij tegen ons. Dat die Krul zo simpel te passeren was is een ander verhaal. Daarnaast gaat het om het wanprestatie dat Turkije hier aantoonde, ze hadden beter thuis kunnen blijven. Het was gewoon overdreven slecht. Je hebt een spits die in vorm is en je laat hem spelen als voorstopper. Het is gewoon schandalig wat we gisteren te zien kregen. Laten we wel even eerlijk blijven.
 
Rick1o1
 
8
12 juni 2021 om 11:58
De vrij als beste verdediger Italie misschien? Voor de rest hebben De Jong en de Ligt de potentie en spelen verder ook Ake en Wijnaldum in de wereldtop. Nederland is geen favoriet nee, maar zo slecht zijn we ook weer niet.
 
Calm
 
0
12 juni 2021 om 12:04
@ads_mavisimsek De Vrij, De Ligt en F. de Jong. Het is alleen voor de rest veel te mager, dat wel.
 
Buakaw
 
6
12 juni 2021 om 12:08
Noem de echte wereldtoppers van Italië dan..
 
azchelsea
 
2
12 juni 2021 om 12:09
Klopt, vrijwel alle halve kansen vielen binnen toen en de stand vertekende daardoor wel. Turkije scoorde dan wel 4x, maar de expected goals was slechts 1,15. Zonder de penalty was het helemaal laag geweest. Overigens wil ik niet zeggen dat Nederland het verdiende, want dat was ook gewoon bar-en barslecht.
 
ModricMagic
 
7
12 juni 2021 om 12:14
@ads_mavisimsek, Nederland is misschien niet een topfavoriet maar zo matig als jij het zegt is het ook zeker niet. Nederland heeft 2x verdienstelijk gespeeld tegen Italië met 0-1 verloren en een 1-1 gelijkspel. Turkije had tegen Nederland letterlijk maar 5 schoten en 4 daarvan gingen raak. Het was voornamelijk Krul die gewoon bagger is met afstandsschoten. Want voetballend was Turkije toen ook al niet best. Dat jullie 3-3 ook tegen Letland spelen zegt genoeg als jullie het spel moeten maken. Dan is het gewoon niks.
 
 
0
12 juni 2021 om 14:22
De ligt, de vrij, wijnaldum, frenkie, memphis zitten gewoon heel dicht tegen dat niveau aan hoor. Daarnaast hebben we met gravenberg gwn een speler die jnaar dat niveau kan groeien, timber zit nog veel in, malen. Zo slecht staan we er niet voor hoor.
 
Frkoln
 
0
13 juni 2021 om 11:46
We hebben anders wel gewonnen van de Duitsers hoor. En Italië gelijk gespeeld. Maar Turkije heeft spelers uit 2e competities, tja zo matig hebben wij het niet. De ligt,departement, frankie, wijnaldum is allemaal wereldtop.
 
Lierse1997
 
30
12 juni 2021 om 09:41
Ze konden gewoon niet beter denk ik. En dan ga je na verloop van tijd automatisch achteruit hangen. Het feit dat Gunes het hele middenveld wisselde betekent toch ook wel iets over hoe tevreden hij was over hun inbreng.
 
Jannie1109
 
36
12 juni 2021 om 09:42
Maar Turkije is gewoon een hele matige ploeg. Dat NL daarvan verloor was heel erg (!) slecht. Maar ja, Krul laat van de 4 schoten er 4 door (en kijkt er naar) .... :-)
 
Zwollenaar01
 
42
12 juni 2021 om 09:54
Dan mag Nederland nu laten zien hoe het wel moet....
 
pavol_demitra38
 
23
12 juni 2021 om 10:04
Ach Nederland is zonder van dijk gewoon nóg slechter.Probleem van Turkije is dat ze fysiek echt top zijn, maar tactisch eigenlijk onderontwikkeld. Ik heb echt nog nooit de Turkse ploeg op basis van een tactische ingreep of plan een wedstrijd zien doen kantelen. Ze missen een type van Bommel.
 
Arnino
 
22
12 juni 2021 om 10:08
Nou... Ik denk dat mensen italie onderschatten dat is echt een hele goede ploeg.. ik zie de turken wel doorgaan..
 
arsenal890
 
5
12 juni 2021 om 10:18
De Turken gaan vast en zeker door. De nummers 3 gaan toch wel door grotendeels. Maar ik zie turkije niet 2de worden eerlijk gezegd. Schat Zwitserland hoger in.
 
IlMaestro21
 
6
12 juni 2021 om 11:23
Zwitserland vind ik het altijd heel goed doen op eindtoernooien dus ik zie Zwitserland eerder tweede worden dan Turkije.
 
Woezel
 
4
12 juni 2021 om 11:30
Ook Frankrijk pakte volgens mij maar 1 punt uit twee wedstrijden tegen dit Turkije. Of geldt het alleen als we het NL elftal kunnen bashen?
 
Nederturk
 
46
12 juni 2021 om 09:58
Lang nagedacht waar het mis is gegaan, opstellingen erbij gehaald etc. Maar het niveau was gewoon te hoog. Dan maakt een ander opstelling niet uit. We speelden met Umut op linksback. Die strijdt tegen degradatie in de Ligue 2. Kenan Karaman eet bradwurst en gluhwein in de 2. bundesliga. Cengiz hele seizoen op tribune bij Leicester. Merih nauwelijks gespeeld. Ozan overgewicht. Met dit soort spelers win je het niet van dit soort topelftallen.
 
hansje1969
 
3
12 juni 2021 om 12:45
Nou ja zo verrassend is het resultaat dan ook helemaal niet. Italië is imo finalist van dit EK.
 
bruno22alves
 
6
12 juni 2021 om 10:02
Senol Gunes is gewoon geen goede coach. Hij heeft de beste selectie aller tijden, maar het voetbal is niet aan te zien. Italie is sws een maatje te groot, dat is het niet, maar om zo laf te spelen echt waar. Speel dan gewoon met 2 flankspelers. Verlies dan met 3-0 no problem. Kenan Karaman daar win je de strijd gewoon niet mee. Zijn wissels hebben ervoor gezorgd dat het nog slechter werd
 
Mobesiktas
 
4
12 juni 2021 om 10:10
Welke flankspelers? Die hebben we niet eens… hoop niet dat je bedoeld dat Turkije moest starten met Kerem of Abdulkadir tegen de beren van Italie
 
bruno22alves
 
5
12 juni 2021 om 10:32
Waarom niet? Dan had je ook 3-0 verloren en nu ook met 1 schot op goal? Dit is toch een schade dat je dit laat zien op een EK. Waarom neem je die jongens mee dan? Meer ballen tonen kom op. We zijn met halve gare selecties nooit zo af gegaan. Ons keeper heeft gewoon meest balverlies gehad van alle spelers, nog nooit meegemaakt.
 
Barthosz Reis
 
13
12 juni 2021 om 10:06
De boys waren denk ik erg nerveus, want dit is niet het Turkije die wij kennen van het afgelopen twee jaar (ik houd Nations League erbuiten, want je zag dat Senol alleen zat te kloten met de opstellingen elke wedstrijd). Het uitverdedigen ging werkelijk waar helemaal nergens over, bal kon nooit langer dan twee passes overleven. Hopen dat we in Baku van zowel Zwitserland als Wales winnen, we verdienen het namelijk niet om nu al afgeschreven te worden.
 
Mobesiktas
 
4
12 juni 2021 om 10:08
Gewoon slecht gespeeld en Italie ging goed druk zetten waardoor al onze spelers paniek kregen en alle ballen naar Chiellini en Bonucci stuurden. Hele middenveld gewisseld maar de spelers die erin kwamen waren even slecht. Ozan Tufan zag ik pas toen hij gewisseld werd zegt wel genoeg denk ik. Ik zie veel mensen klagen over Senol Gunes maar iedereen weet toch wel dat hij blijft vasthouden aan zijn vaste selectie dus dat betekend dat we Kenan Karaman de volgende wedstrijd weer basis zien.
 
galagantoise34
 
9
12 juni 2021 om 10:24
Tactisch klopte er helemaal niets. Normaal spelen we elke wedstrijd met Okay en Ozan in een laag blok in een 4-4-2, maar deze Senol koos er nu voor om opeens 4-1-4-1 te spelen met enkel Okay voor de verdediging. Ten eerste verlies je het middenveld al helemaal, ten tweede kan Okay helemaal niet voetballen en moet je niet verwachten dat hij als regista de bal van de verdediging komt vragen. We sloegen het middenveld volledig over vandaag. Ik riep al dat we spijt zouden hebben van Mahmut Tekdemir niet mee te nemen. De enige 6 met uitvoetballende kwaliteiten. Daarnaast was starten met Merih Demiral ook suïcidaal. Die jongen heeft veel te weinig gespeeld en kan gewoon echt niet uitvoetballen. Volgende keer gewoon starten met Kaan Ayhan. Daarnaast is het ook een mentale kwestie. Ik heb Turkije onder Senol nog nooit weten winnen onder druk. Tegen Frankrijk was er geen druk, tegen Nederland was er geen druk, en vandaag wel. Iedereen had hoge verwachtingen. Maar wij konden onder druk nog niet eens van Letland winnen. Daarom was Senol de grootste schuldige vandaag en zie ik hem het liefst vertrekken na dit toernooi.
 
EmreGS27
 
2
12 juni 2021 om 10:41
Inderdaad, men haalt vaak de eerste wedstrijd tegen Frankrijk aan, maar die wedstrijd speelde je met Dorukhan, Mahmut en Irfan Can op het middenveld en had je een keeper die goed is met de bal aan zijn voet. Met Ugurcan, Caglar, Merih en Okay heb je achterin te weinig opties die de bal naar voren kunnen brengen met zo veel druk. Dat Senol Mahmut niet heeft meegebracht kan ik nog wel begrijpen, Mahmut is niet de oude. Vind het nog in elk geval veels te vroeg om conclusies te trekken over de trainerschap van Senol.
 
galagantoise34
 
0
12 juni 2021 om 10:58
Senol zijn selectiebeleid slaat sowieso al helemaal nergens op. Wat heeft een Abdulkadir Omur bijvoorbeeld te zoeken in deze selectie? Of Taylan Antalyali? Of Ridvan Yilmaz? Dat zijn jongens die in hun broek doen als ze tegenover 11 Welshmen of Zwitsers staan. Verwacht jij dat Senol terug dezelfde namen zal opstellen volgende wedstrijd?
 
EmreGS27
 
0
12 juni 2021 om 12:28
Die jongens zijn dan ook volgens mij meer meegenomen zodat ze een toernooi ervaren, anders kan je weinig redenen opnoemen. Abdulkadir misschien doordat we weinig spelers hebben met zijn kwaliteiten. Ridvan doordat we weinig opties hebben op zijn positie (aub geen Caner). Taylan is meer meegenomen op basis van zijn prestaties van dit seizoen. Het doel van Senol is dan ook vooral het aankomende WK, dus hij probeert meer jonge spelers mee te nemen. Wat mij betreft is er niet veel mis met deze selectie. Senol zal zijn opstelling wel aanpassen en dan vooral tegen Wales, aangezien we dan een ander spel moeten spelen. Wat mij betreft begint hij tegen Wales met Cengiz in de basis in plaats van Kenan en begint Yusuf op de bank.
 
galagantoise34
 
0
12 juni 2021 om 14:53
Met Abdulkadir win je geen oorlog. Halil Akbunar verdiende het veel meer. Die kan tenminste meters maken met de bal aan de voet. En Taylan verdiende het al zeker niet om mee te gaan. Hij is bij GS niet eens onomstreden, kon Etebo niet eens uit de basis houden en was de laatste weken enorm slecht. Ook bij de Milli Takim heeft hij geen enkele goede wedstrijd gespeeld. Het is enorm dom om enkel spelers te selecteren omdat ze jong zijn, je hebt ook een paar volgroeide jongens nodig, ook al spelen ze maar bij Göztepe.
 
44_Mn
 
0
12 juni 2021 om 13:38
Ik ben het niet eens met heel deze analyse, Okay Yokuslu was naar mijn mening een van de betere voor Turkije. Hetzelfde geld voor Merih, en Mahmut Tekdemir kan beter thuisblijven. Die kan namelijk alles behalve voetballen.
 
galagantoise34
 
0
12 juni 2021 om 14:40
Okay Yokuslu is een uitstekend breekijzer maar totaal geen spelverdeler. Dat is nou net het probleem. Senol heeft hem zodanig opgesteld dat hij diegene is die de ballen vanuit de verdediging moet komen ophalen. Maar dat kan die niet. Met als resultaat dat Caglar en Merih losse flodders naar voren ramden zonder resultaat. Vanachteruit voetballen kan Kaan Ayhan veel beter. En met Mahmut hadden we veel meer controle over het middenveld. Moet je eens kijken naar de wedstrijden met Mahmut en zonder Mahmut. Sinds Mahmut niet meer speelt, krijgen we tegendoelpunten van overal. Terwijl we in de kwalificaties maar 3 tegengoals hadden. Waarvan 2 in een wedstrijd zonder Mahmut.
 
Mackolik
 
8
12 juni 2021 om 10:46
Het Turkse voetbal blijft vaak hangen op momenten. Helaas denken wij in Turkije dat succes in het verleden garanties geven voor de toekomst. Continue hoorde ik op de radio(turkse) het 2002 van Senol Günes en de halve finale EK en maar dat we het heel goed doen in Turkije. Ik kan hier nog een boek over schrijven hoe ik erover denk. Maar om een lang verhaal heel maar dan heel kort te maken. 1 tip voor het Turkse voetbal als ik die mag geven (clubs/nationale elftal) GA Positiespel Leren OF Laat HET JE Leren. Volwassen mannen die miljoenen verdienen kunnen geen eens passen over een paar meter en dit is zeker geen incident maar structuur in het Turkse voetbal.
 
AY1905
 
2
12 juni 2021 om 10:53
Een tweede tip is om niet op te bouwen vanuit het midden als keeper zijnde. Basisdingetje die je al sinds de fjes meekrijgt
 
Mackolik
 
0
12 juni 2021 om 10:56
@ay1905 prima aanvulling en zo zullen er meer tips komen van de kenners.
 
AY1905
 
3
12 juni 2021 om 10:50
Gebasseerd op de resultaten van de afgelopen paar jaar, had ik een krappe overwinning van Italie/gelijkspel voorspeld. Echter is het zo lang geleden dat we met 3-0 zijn afgegaan dat we allemaal wel een hoge verwachtingspatroon van Turkije hadden. Fijn dat we weer met beide benen op de grond zitten en hopelijk zien de wedstrijden tegen Zwitserland en Wales er heel anders uit.
 
Atletico99
 
2
12 juni 2021 om 11:20
Deze uitslag was niet eens representatief voor de wedstrijd. Het is maar dat Italië zo slordig omging met haar kansen, vooral in de eerste helft. Het had net zo goed 6-0 kunnen worden. Turkije heeft geen moment in de wedstrijd gezeten, het was alleen maar tegen houden.
 
Edforce2
 
1
12 juni 2021 om 11:26
Het is altijd super vervelend als je in zo'n tournooi de eerste groeps wedstrijd verliest. En ook nog met deze cijfers. Vanaf nu is de druk om geen fouten meer te maken in de komende wedstrijden,mega groot. Je moet zelfs naar het doelsaldo gaan kijken,dat ook nog het verschil kan maken.
 
King_Ates
 
1
12 juni 2021 om 11:58
Een wedstrijd verliezen is het probleem niet, de cijfers ook niet. Mits je kwam om te voetballen, maar dat deed Turkije dus totaal niet. Dan heb je niet enkel 3 - 0 verloren, maar ga je ook nog eens dik af met het "voetbal" dat je laat zien. Kansloos gewoon.
 
Millonario
 
2
12 juni 2021 om 11:30
Als je achteraf te horen krijgt dat Turkije spelers uit de tweede divisie Duitsland en Frankrijk in de basis heeft staan, weet je toch genoeg? Dat kan echt niet als je op topniveau wil presteren. Ze zullen tegen Wales en Zwitserland uit een ander vat moeten tappen.
 
EmreGS27
 
0
12 juni 2021 om 12:35
Ligt er ook wel aan hoe je je spelers gebruikt. Kenan Karaman heeft eerder in de Bundesliga gevoetbald en is erg nuttig in het spel van Turkije. Umut Meras daarentegen speelt meer doordat we op de linksback positie weinig andere goede opties hebben. Zolang je echter als team je spel kunt spelen, kun je dat best wel opvangen.
 
Millonario
 
1
12 juni 2021 om 20:24
Hopelijk pakt het dan beter uit in de volgende wedstrijden. Er zijn uiteraard nog kansen.
 
Visstick81
 
2
12 juni 2021 om 11:34
Geen paniek, ingecalculeerde nederlaag. Waarschijnlijk extra dik verloren om de andere landen zand in de ogen te strooien. Op naar de volgende nederlaag.
 
bjk_baby
 
1
12 juni 2021 om 12:51
Tegen dit Italië kun je wel voetballen hoor,was het tenminste een leuke wedstrijd geweest.Als je perse voor 1 punt komt ballen.Word je als een meisjes team weggespeeld.
 
FBSK07
 
1
12 juni 2021 om 12:55
Aan de ene kant was het inderdaad zorgwekkend, maar aan de andere kant zijn bijna alle spelers van Turkije EK debutanten, alleen Yilmaz, Calhanoglu en Tufan waren er bij in 2016 (een van de weinigen op het EK met een gem. Leeftijd van onder de 25). Dan komt er ook nog bij op dat je de openingswedstrijd speelt, tegen een gastland dat al 28 wedstrijden of zo ongeslagen is. Dan kun je best een mindere wedstrijd hebben. Alleen zeg ik ook iets dat ik al 100x eerder heb gezegd toen Under geblesseerd was. Hij is ontzettend belangrijk voor de Turkse aanval, hij moet altijd starten. Het was al bekend dat Turkije inconsistent is. Het belangrijke is dat je je herpakt en blijft geloven dat er veel meer uit te halen is. Dat doe ik voorlopig nog wel. Als je Haaland, Odegaard etc. van de mat speelt, of Nederland met 4-2 verslaat, of 4 punten op Frankrijk pakt (en geen 1 van deze wedstrijden waren vriendschappelijk) dan zit er wel meer in dan wat je gisteren liet zien. Dan mag je best wat meer ballen tonen en minder verdedigend spelen. Ik heb nog gewoon vertrouwen in Gunes. In verwacht een ander Turkije in Baku.
 
RustCohle
 
3
12 juni 2021 om 13:43
Tsja, je hebt vooraf twee opties als bondscoach van Turkije. Of je gaat maximaal verdedigen en op een geslaagde counter aimen, of je gaat vrijuit spelen. Dat laatste is risicovol, dus koos hij voor optie 1. Daarbij opgeteld de plankenkoorts en zowat het hele elftal een offday. Dit resulteerde in een wanvertoning en een wedstrijd om snel te vergeten. Laten we hopen dat we tegen Wales en Zwitserland de zenuwen hebben weggeschut en het niveau kunnen halen zoals in de wedstrijden tegen Frankrijk en Nederland.
 
Alex17
 
2
12 juni 2021 om 14:49
Turkije is niet zo goed als we dachten voor het toernooi maar is ook niet zo slecht als we denken na de wedstrijd van gisteravond. Het is geen schande om te verliezen van Italië, maar de manier waarop. Er werd totaal niet afgejaagd, Turkije straalde 0,0 zelfvertrouwen uit. Kansloos verloren, en het had niet gehoeven. Merih-Caglar is natuurlijk op papier mooi maar ik zou toch voor Kaan Ayhan kiezen die meer met de bal kan. Yazici is een uitstekende speler maar is gewoon geen vleugelspeler, gewoon Cengiz laten starten. Turkije moet zich nu niet van de wijs laten brengen en gewoon volle bak ertegenaan gaan de volgende twee wedstrijden. Meer gif erin en misschien kunnen we er nog wat moois van maken!
 
CimBomBala
 
0
12 juni 2021 om 15:08
Het is niet erg om te verliezen van een sterk land als Italie maar je moet wel strijdend ten onder gaan. Turkije was geen schim van het team wat het zo goed deed in de kwalificatiewedstrijden. Wat heb ik me zitten ergeren zeg!