Twentse overstap ligt nog steeds gevoelig: 'Hoop dat Pröpper geblesseerd raakt!'
Vrijdag, 5 november 2021 om 09:51

De derby van Twente staat op het programma in Enschede. Streekgenoot Heracles Almelo komt op bezoek en in Meepraten doet presentator Kalum van Oudheusden bij Erve Asito rondvraag over het sentiment rond deze wedstrijd. Ook de gevoelige overstap van Robin Pröpper afgelopen zomer komt hierbij aan bod.

Bekijk de video hieronder of blijf op de hoogte en abonneer op ons YouTube-kanaal!


Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
7
   
16:26
16:26
'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
52
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
25
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
9
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (37)

 
Sta plaats
 
40
4 november 2021 om 18:30
Weet je wat ik mis in deze items? Je hebt de supporter die nu een domme uitspraak doet: 'Ik hoop dat Propper geblesseerd raakt!' Dan zou ik het waarderen dat de verslaggever aangeeft dat dit vrij kinderachtig is. Zie bijvoorbeeld ook de rechter tijdens de zaak over de NEC-hooligans. Daar zei een verdachte Arnhem te haten en de rechter gaf aan dat dat vrijwel nergens op sloeg en dat je zonder tegenstander geen sport hebt.
 
toss
 
26
4 november 2021 om 19:42
Helemaal mee eens, zat tijdens het kijken al te denken wat een slechte reporter.Eerst die smakeloze domme grap. Vervolgens reactie uit proberen te lokken en als hij dan ergens eindelijk zijn zo gewilde reactie krijgt (ik hoop dat propper geblesseerd raakt) staat hij als een dwaas te lachen. Wauw wat een niveau.
 
Sta plaats
 
10
4 november 2021 om 20:13
De wedstrijd stond ook nooit onder hoogspanning, dat komt echt door hoe regiobladen dit benaderen.Ik las al die verslagen van zogenoemde hoge risico-wedstrijden met oud-spelers. PEC-GEA, NEC, Twente, al die oud-spelerd gaven aan dat vroeger dit helemaal niet speelde.
 
UmerShahid
 
2
5 november 2021 om 10:10
Klopt wedstrijden als PEC - GEA en Twente-heracles en Willem 2-Nac zijn alleen groot gemaakt door de media.Maar Bij NEC -vitesse en Feyenoord- Ajax niet daar merk je aan alles hoe erg ze een hekel aan elkaar Hebben (wat jammer is)
 
nederland79
 
7
5 november 2021 om 11:00
@umershahid dit is ook maar een klein groepje. Natuurlijk is winnen van Feyenoord mooier dan winnen van Groningen, maar verder is het gewoon een tegenstander. Dat een paar hersenloze schepsels beginnen te schuimbekken bij het horen van Feyenoord of Ajax, is gewoon triest. Een volwassen man die niet in Rotterdam of Amsterdam wil komen omdat dat 010 of 020 is...kom op zeg.
 
Teesboer
 
1
5 november 2021 om 14:28
Ik vind best dat er in dat soort wedstrijden een vijandig sfeertje mag hangen, dat hoort soms ook bij voetbal. Echter moet zich dat niet uiten in vernielingen/fysiek geweld en gekke spreekoren e.d.
 
Harecles
 
5
5 november 2021 om 10:09
Dit is gewoon suggestieve, opjuttende maar met name bar slechte journalistiek.
 
29er
 
21
5 november 2021 om 10:48
Niet om het een of ander, maar ik zit er niet op te wachten dat journalisten hun mening gaan verkondigen. Ik wil het nieuws zo feitelijk mogelijk en zo objectief mogelijk (wat door het filter van de journalist niet 100 procent kan). Ik kan zelf wel bepalen of ik het kinderachtig vind of dat ik het er mee eens ben
 
nederland79
 
2
5 november 2021 om 11:01
@29er ja jij wel, maar die pipo voor de camera blijkbaar niet. Als je zo'n jongen belachelijk maakt en zegt hoe kinderachtig hij is met zn denkwijze...misschien, heel misschien dringt het dan eens tot hem door.
 
Jexxie
 
0
5 november 2021 om 18:03
Daar is een journalist niet voor natuurlijk, om zijn mening te geven over de persoon die hij interviewed. Je verliest dan elke vorm van objectieviteit, alhoewel veel journalisten op hun tong moeten bijten tijdens een interview lijkt mij. Wellicht zou een psychiater meer op zijn plaats zijn bij dit soort figuren.
 
Nr.11
 
6
5 november 2021 om 12:52
Inderdaad. Ik vergelijk zo'n uitspraak met die van Abje Oosterhaus: 'alle ongevaccineerden moeten we op een eiland zetten' waarop niemand reageert.
 
MLJMLJ
 
28
4 november 2021 om 18:33
Het is te hopen dat als FC Twente straks weer traint in Enschede de jeugd snel zal gaan volgen en dat FC Twente zelfstandig verder gaat met de jeugdopleiding zonder Heracles. Ik ben zelf een FC Twente supporter ( ruim 40 jaar een seizoenskaart ) die nu alweer jaren in Almelo woont en merk de gigantische haat naar alles wat met FC Twente te maken heeft. Nu ook weer een ex-speler die van je club die overstapt naar je rivaal een ernstige blessure toe wensen. dat zegt weer alles over het niveau hier in Almelo. Prã£â¶pper heeft zich altijd met meer dan 100 ingezet voor Heracles, heeft zich nooit negatief uitgelaten over Heracles, maar sommigen kunnen het maar niet uitstaan dat hij voor een verdere stap heeft gekozen ( groter stadion, meer toeschouwers, hoger salaris ). Ben blij dat we bij FC Twente toch anders omgaan met onze ex-spelers die altijd met hart en ziel zich ingezet hebben voor onze FC.
 
Bolso
 
19
4 november 2021 om 19:29
Lekker terug naar Enschede man!!! De Atak, leuke terrasjes... En je cluppie... Laat gaan dat Almelo ??
 
Douwe Dabbert
 
2
5 november 2021 om 11:47
Atak is niet meer, x-aantal jaar geleden failliet gegaan. Spijtig, heb er leuke concerten meegemaakt.
 
Bolso
 
0
5 november 2021 om 21:12
Ohw...helaas inderdaad. Kan je nagaan dat ik lang niet meer in Enschede ben geweest. :-)
 
Tegengif
 
5
4 november 2021 om 19:33
Er moet echt dringend een cultuurverandering komen onder supporters. Een tegenstander een blessure wensen klinkt onschuldig en lijkt een beetje stoer-grappig bedoeld, maar het is gewoon ongelofelijk dom en ook gevaarlijk. Een vijandige houding naar andere clubs wordt op deze manier genormaliseerd en er zijn een hoop mensen die dus denken dat het normaal is om de ander te haten, omdat hij toevallig 15 kilometer verderop is geboren en daarom een andere club aanhangt. Ik weet ook zeker dat veel NEC-supporters voor Vitesse zouden zijn, als ze toevallig daar geboren waren. Net zoals dat andersom is. Strenger straffen bij vandalisme/hooliganisme zegt mijn onderbuikgevoel ook, maar ik weet ook dat dit niet de oplossing is. Helaas is het in de straatcultuur/arbeidswijken stoer om met de politie in aanraking geweest te zijn. Volgens mij is een hele verschillende aanpak beter. Ga positieve voorbeelden stellen door supportersclubs bij elkaar op bezoek te laten komen. Laat ze samen bier drinken in een tent op de dag van de wedstrijd (of de dag ervoor) en nodig oud-spelers als sprekers uit die voor beide clubs hebben gespeeld. Normaliseer het dat het leuk is om de tegenstander op bezoek te krijgen, in plaats van de tent uit te slaan. Ik zie geen andere oplossing.
 
toss
 
8
4 november 2021 om 19:45
Ik durf te wedden dat propper een belangrijk onderdeel was van het interview waarin vooral de reporter sensatie zoekt en een reactie uit probeert te lokken.
 
Sta plaats
 
1
4 november 2021 om 20:11
Heracles heeft ook aangeboden om Propper-shirts gratis te laten herdrukken. Grapperhaus heeft naar mijn mening dan ook gelijk. De overheid moet geen publieke middelen inzetten als clubs weigeren deescalerend op te treden. Zie ook het NEC-spandoek.
 
Jansen Joenite
 
17
4 november 2021 om 20:23
Huh? Aartsrivaal Heracles? Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen. De haat uit Almelo is volgens mij wel groot. Lijkt een soort minderwaardigheidscomplex.
 
tinus45
 
1
4 november 2021 om 22:21
Inderdaad, als je al een paar jaar hoger eindigd dan Fctwente dan hoef je toch echt niet te spreken van aartsrivaal??. Toch wel mooi een "extra" lading aan de wedstrijd? Als de supporters er maar goed mee omgaan. Ik vind het ook mooi als we tegen Ajax moeten, soms verlies je , soms win je, meestal het eerste, maar het mooiste is dat ik de dag daarop weer biertje die met mij vrienden die én voor Az zijn of voor Ajax geen haat geen drama, gewoon genieten van voetbal.
 
Jansen Joenite
 
5
4 november 2021 om 22:32
Haha, Heracles heeft al een paar jaar niet zoveel van ons te duchten idd. Wanneer je als Twente supporter in Almelo woont kan het misschien iets anders liggen, maar haat? In mijn omgeving zijn eigenlijk helemaal geen mensen voor Heracles, waardoor het voor mij ook niet anders is dan een andere pot. Datzelfde als jij heb ik ook wel met Ajax. Een paar vrienden van me zijn voor Ajax, dus er wordt over en weer flink gedold.
 
 
1
5 november 2021 om 10:06
Dat je met vrienden dolt over Ajax is iets anders dan een "aartsrivaal" haten. Over een aartsrivaal maak je geen grapjes, daar heb je het liever helemaal niet over.
 
afcad3nnis
 
3
5 november 2021 om 11:06
@janssen; Grote onzin, ik heb vrienden die voor Twente, Heracles, PSV en zelfs Feyenoord zijn.. Die laatste 2 zijn toch wel rivalen of concurrenten.. Waarbij ik zelf durf te stellen dat ik een verschrikkelijke hekel (haat gaat me te ver, ik haat maandagen) aan 1 van de 2 heb.. Wij doen niet anders dan grappen en elkaar opstoken.. Soms tot woedens en snerende opmerkingen over gevoelige zaken toe.. Daarna pakken we een pilsje en ouwehoeren we over iets anders.. Nou is het leven als Ajacied natuurlijk sowieso net iets fijner
 
Jansen Joenite
 
0
5 november 2021 om 11:29
Heb je gelijk in Janssen. Ajax zie ik ook niet als aartsrivaal. Geografisch gezien is Twente Heracles natuurlijk wel een derby. Maar die is nou niet zo verhit als Vitesse-NEC of GAE-Zwolle
 
Shorty1991
 
0
5 november 2021 om 12:08
Rivaliteit is er wel, aartsrivaliyteit misschien niet omdat men in de historie niet vaak echte concurrenten zijn geweest. Ajax zal ook wel niet de aartsrivaal van Twente zijn, maar toch staat er op de oude markt een stand met een Ajaxshirt dat je met tomaten kunt bekogelen zodra Twente kampioen wordt. Haat is het misschien niet, maar wel een meer dan gemiddelde afkeer en zo zie ik de derby tussen Twente en Heracles ook, zijn toch voor beide supportersgroepen wedstrijden die je liever wint dan een pot tegen Excelsior bijvoorbeeld.
 
MLJMLJ
 
0
5 november 2021 om 12:47
@jansen Joenite, je hebt helemaal gelijk als je deze wedstrijd bekijkt vanuit het oogpunt van FC Twente, maar vanuit de kant van Heracles is dit wel zeker een verhitte wedstrijd. Er zijn in Almelo een heleboel aanhangers die het helemaal niet erg zouden vinden als Heracles zou degraderen, als ze maar wel beide wedstrijden winnen van FC Twente. Andersom mag van de meeste FC Twente supporters Heracles zelfs wel Europees voetbal halen, als wij dat dan ook maar halen
 
Sirius
 
2
5 november 2021 om 16:15
@shorty1991 - Mua, rivaliteit is er niet echt. Supporters van FC Twente zijn met hele andere dingen bezig en willen de vooruitgang zien ten opzichte van een aantal jaren terug. De situatie was er helemaal niet naar om je druk te moeten maken over Heracles. Die `haat` en `rivaliteit` is dan ook veelal eenzijdig en misschien leeft het daarom ook wel zo erg in Almelo. Een psychologisch effect waarbij frustratie en irritatie niet word beantwoord door de tegenpartij, waardoor die frustratie en irritatie groeit en groeit. Maar goed, ik heb dan ook het idee dat het vooral de harde kern en aanhang is. Doorgaans kan ik prima over voetbal en FC Twente praten met de heraclieden die een stel hersenen hebben.
 
bigtukker
 
5
5 november 2021 om 10:02
Hetzelfde. Ik heb echt niks tegen Heracles. Best een leuke club en van mij mogen ze alle wedstrijden winnen behalve die twee tegen Twente.
 
Harecles
 
5
5 november 2021 om 10:27
Precies hetzelfde, maar dan andersom
 
bigtukker
 
2
5 november 2021 om 11:51
Haha, fijne wedstrijd alvast
 
Jansen Joenite
 
4
5 november 2021 om 12:00
Nou bigtukker, dat is wel heel sportief. Ik gun Harecles toch echt een verschrikkelijke pot vol ergernissen.
 
HeteKip420
 
10
5 november 2021 om 10:21
Een blessure gaat veel te ver, dat gun je niemand. Maar als Heracles-fan hoop ik toch wel dat Pröpper vanavond last krijgt van flinke diarree in zijn broekje tijdens de wedstrijd
 
TUKKERCOTE
 
2
5 november 2021 om 10:47
Voor mij is dit als Twente supporter een van de leukste wedstrijden van het jaar tegen een directe concurrent die toevallig uit de buurt komt maar dat komt enkel en alleen doordat vrienden voor Heracles zijn maar pure haat echt niet, heraclieden maken doen net alsof wij echt wat tegen ze hebben.
 
sloep01
 
0
5 november 2021 om 10:50
Ach je hebt nu eenmaal zogenaamde supporters waarvan de haat groter is naar de tegenstanders dan de liefde voor hun eigen club , dat zijn zulke zielige lui die je nauwelijks serieus moet nemen , en dan nog hopen dat de betreffende speler geblesseerd raakt tja dat zoiets nog aandacht krijgt is al kwalijk genoeg .