Twijfels over 'doortrapte' Kluivert: 'Hoe komt het dat ik hem niet geloof?'
Dinsdag, 22 mei 2018 om 12:27

Henk Spaan geeft Justin Kluivert vooralsnog het voordeel van de twijfel. De aanvaller van Ajax gaf in een interview met de Volkskrant aan dat hij niet wilde bijtekenen. Ajax zou alleen maar willen verlengen om te cashen en uiteindelijk was de maat vol volgens de jongeling. Spaan is de laatste tijd minder te spreken over het gedrag van de Ajacied.

In zijn column voor Hard Gras zegt Spaan dat de situatie omtrent Kluivert hem enigszins doet denken aan Memphis Depay: "Ook Memphis heeft wel eens rare interviews gegeven of excentriek gedrag vertoond. We denken aan de hoed en aan de metafoor van zijn leven: de boot. Mensen konden meevaren of werden in het water gegooid. We vonden hem 'niet slim' of 'irritant', maar niet doortrapt."

Spaan schrijft dat Kluivert wel sluwheid vertoont: "In het op verzoek van Mino Raiola door Willem Vissers gemaakte interview met Justin Kluivert was geen sprake van excentriciteit noch van rare metaforen, maar van een doortraptheid die je bij een jongen van negentien niet verwacht. (…) Het public relations offensief tegen Ajax moet hem zijn voorgezegd door anderen."

Kluivert haalde bij het vraaggesprek ook de tragische gebeurtenis met Abdelhak Nouri aan, maar Spaan gelooft het wel: "Als slotoffensief gooide hij er nog maar eens het ongeluk van Nouri uit, 'een van zijn jeugdvrienden'. Dat het zo zwaar voor hem was geweest. Gelukkig had hij het een plekje kunnen geven, noteerde de journalist braaf en slaafs. Hoe komt het dat ik Kluivert niet geloof, en Bergsma, Van de Beek, Lartey Sanniez en nog veel meer jeugdvrienden wel?"

Meer nieuws
   
12:42
12:42
Kraay jr. las nieuws over Feyenoorder: 'Meest belachelijke bericht in maanden'
1
   
12:40
12:40
Noa Lang belt Brands op met speciaal verzoek: 'Dat zegt veel over hem'
3
   
12:10
12:10
De Telegraaf: Ajax is concreet voor Sandler maar heeft concurrentie van PSV
40
   
11:56
11:56
Marcel Brands geeft Slot heel belangrijke tip om te kunnen slagen in Engeland
18
   
11:46
11:46
Brands bevestigt belastingstelling van PSV: 'Het is een interessante speler'
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (96)

 
Japie_Krekel
 
72
22 mei 2018 om 12:30
dit is wel erg goedkoop scoren van Spaan. hoe durf je te insinueren dat iemand het verdriet om Nouri speelt? omdat hij toevallig een contract niet verlengd is het ook opeens een mens die niet kapot kan zijn van zo een tragisch ongeval van een teamgenoot?
 
YouCantBePablo
 
318
22 mei 2018 om 12:36
Het is juist goedkoop scoren van Kluivert. Deze hele zomerse transferperikelen heeft niks met de situatie rondom Nouri te maken dus ik begrijp sowieso niet waarom Kluivert er over begint in deze situatie. Meneer is zich zo onderhand wel onmogelijk aan het maken in Amsterdam. Ik vind de argumenten die hij aandrijft ook nergens op gebasseerd. Die Snotaap is nog helemaal niet rijp voor het buitenland joh.
 
Japie_Krekel
 
31
22 mei 2018 om 12:42
@youcantbepablo er zijn ook genoeg mensen die de mindere prestaties van Keizer en Ajax dit seizoen baseren op het ongeval van Nouri maar als Kluivert dan zegt dat het impact op hem heeft gehad is het opeens neppe emotie? dan wil je straks ook nog gaan beweren dat Ajax Nouri gebruikt als goedkoop excuus voor de slechte prestaties dit seizoen? en jij bepaald nu of Kluivert klaar is voor een stap naar het buitenland? je kent niet eens de motieven van hem. wie weet vind hij het geld wel belangrijker dan het sportieve aspect en dan is hij sowieso klaar voor de stap naar het buitenland waar hij 3 of 4 keer zoveel gaat verdienen als bij Ajax. hij kan ook het Fischer pad bewandelen, kiezen voor de zogenaamd "verstandige" route om uiteindelijk bij een nikszeggende club te voetballen voor een karig salaris. dan kan je terug kijken naar je verleden en de miljoenen die je voor ogen had zien verdampen en eeuwig spijt hebben van de keuze dat je destijds bij Ajax bent gebleven
 
 
49
22 mei 2018 om 12:50
Ach, hou toch op, simpele zielen. Het gaat hier al 3 weken over hoe een naar persoon Kluivert wel niet is, nu hij ervoor gekozen heeft niet te verlengen. Er word van alles in de strijd gegooid om deze jongeman, maar in een kwaad daglicht te zetten. We hebben het hier over zogenaamde volwassen personen, die karakter moord plegen op een jongen van net 19, ga jullie schamen. Zelfs die irritante bevooroordeelde Henk Spaan gaat zich er ook tegenaan bemoeien, en niet geheel verrassend, in het voordeel van Ajax. Een erg trieste vent, die niet begrijpt dat als hij zijn mening geeft over Ajax, dit gelijk word overgenomen door de hersenloze mede supporters. Iedereen weet dat zijn mening niet geheel kleurloos is ten opzichte van Ajax.
 
Willem410
 
62
22 mei 2018 om 13:18
Ja of het pad van Ricardo Kishna of Ouasim Bouy, ik las deze week een mooi stuk over Bouy, ooit een begenadigd talent op de Toekomst, topscoorder van de nationale B jeugd zen kop helemaal gek laten maken door Raiola is nu 1 hoopje ellende, inmiddels 9 keer van club verwisseld en zen manager heeft 9 keer geld opgestreken. Maarja we mogen de vergelijking met Kluivert niet maken terwijl iedereen die een beetje voetbalverstand heeft ziet dat hij nog lang niet klaar is voor een stap naar de absolute top. Ik vind het prima als hij niet bijtekent maar wel vertrekken deze zomer zodat Ajax nog wat voor hem vangt. Ik weet niet precies hoe lang Kluivert bij Ajax speelt maar ik schat vanaf een zen tiende, het lijkt me heel normaal dat Ajax wat voor hem wil vangen. Ajax steekt jaarlijks bijna 10 miljoen euro in de jeugdopleiding, en van de paar honderd jongens die daar rondlopen breken er jaarlijks gemiddeld misschien 2 echt door in het eerste, dat zijn de jongens die de jeugdopleiding moeten bekostigen door zo nu en dan een miljoenen transfer. Dat Raiola Ajax vervolgens geldwolven noemt is echt het meest lachwekkende wat ik ooit gehoord heb, de man die inmiddels 3 keer zoveel geld heeft als het eigenvermogen van Ajax, die gewoon naast zen geld voor het begeleiden ook even 20% van de transferwaarde van Kluivert voor zen eigen opeist, voor wat in hemelsnaam? Zal een mooie boel zijn als de makelaar ook 20% van mijn huis eist als ik het wil verkopen.
 
Japie_Krekel
 
13
22 mei 2018 om 13:27
@willem410 dat is een mooi betoog maar wie zegt mij dat Buoy het wel had gered bij Ajax? dat is ook nog maar de vraag want uiteindelijk was hij bij Zwolle niet eens de grote man. nu heeft hij in ieder geval een dikke bankrekening ik kan dan ook met een voorbeeld als Pogba komen. geen minuut gespeeld bij United om vervolgens een belangrijke middenvelder bij Juventus te worden. zo kan het ook gaan
 
Capis
 
18
22 mei 2018 om 13:35
@willem410: Okey pakken we Achabar, grootste talent in de jeugd van de gouden generatie van Feyenoord. Rekik, Bruma, Ake, Ebecilio gingen naar het grote geld en hij bleef trouw bij Feyenoord. Uit eindelijk hebben 3 van die jongens die gingen een betere cariere dan hij heeft. En dit is puur door eigen instelling en inzet. Je moet het waar dan ook in de wereld nog steeds zelf doen. en dat kan bij Ajax/feyenoord, maar ook via een mega club.
 
 
18
22 mei 2018 om 13:39
@Willem410: Weet niet onder welke steen jij hebt geleefd de afgelopen jaren, maar alle clubs hebben hiermee te kampen. Jongens die op hun 16e al weggekocht worden door clubs uit het buitenland, daar hou je toch ook bijna niets aan over? Daarnaast haalt Ajax ook jongens voor hun 16e weg van andere Nederlandse clubs, die daar jaren hebben gevoetbald, wat is dan het verschil? Het gaat uiteindelijk allemaal om het geld, dus doe maar niet roomser dan de paus. Menigeen maakt zich zogenaamd druk over de ontwikkeling van Kluivert, dat hij nog niet klaar is voor een grote club, maar als hij genoeg oplevert, het geen probleem is als hij weggaat. Dat zelfde geld overigens voor de Ligt, maar die ligt nog tot 2022 vast, dus die levert sowieso veel geld op. Lekker hypocriet allemaal.
 
Ijsmuts
 
6
22 mei 2018 om 13:42
@japie; dat kun je idd nooit weten. Echter, gezien zijn voorhistorie (succesvol in de jeugd van ajax, vertegenwoordiger van oranje in de jeugdteams, topscorer bij de B'tjes in de Eredivisie) kunnen we sowieso concluderen dat zijn huidige carrierepad zwaar onder zijn potentie ligt. De lijn liep vanaf Juventus recht naar beneden en is nog steeds niet bijgedraaid.
 
Japie_Krekel
 
8
22 mei 2018 om 13:54
@ijsmuts potentie is nog steeds geen garantie voor succes, anders was elk groot Nederlands en buitenlands talent wel geslaagd op topniveau. Klaassen koos voor het verstandige carrierepad en had zogenaamd ook de potentie voor een stap hogerop en verpietert nu op de bank bij Everton dus de "veilige" route is ook niet altijd de opstap gebleken naar sportief of financieel succes. in dat kader moet een speler gewoon lekker doen wat hem zelf het beste lijkt. wij kunnen nu wel zeggen Kluivert red het niet maar voor hetzelfde geld red hij het wel en lacht hij straks al zijn criticasters uit. zoniet is hij in ieder geval financieel onafhankelijk als die grote Europese club gaat komen
 
Willem410
 
11
22 mei 2018 om 13:57
Garanties heeft niemand, ik denk wel dat hij bij Ajax aanzienlijk meer kans had gehad om te slagen als dat hij nu als een soort van handelswaren van Raiola en Juventus door Europa is geslingerd. Het was echt een begenadigd talent maar vergis je niet wat geen vertrouwen en slechte begeleiding met een jonge jongen kan doen. Als je dan ook nog is de hoon over je heen krijgt als je het niet red bij Juventus ziet daar dan nog maar is uit te komen, dan moet je mentaal enorm sterk zijn en wat dat betreft was op het moment dat hij bij Zwolle speelde het kwaad al geschiet. Ik vraag me ook af zal die bankrekening nou echt zo dik zijn van die jongen, ik geloof er niks van.
 
thucan
 
4
22 mei 2018 om 13:58
Exact! Die jongen heeft het hoog in de bol, maar maakt werk van zijn ambities, niks mis mee. Daarnaast is het ook gewoon ajax die de regel hanteert van het verlengen, anders verkopen / jong.. Beiden hebben een contract getekend, het spel wordt gespeeld..
 
el_barca
 
11
22 mei 2018 om 14:09
Ken dr ook 1 castillion de nieuwe kluivert, die bleef wel bij ajax en waar is die nu? In dat opzicht heeft bouy het dan tg beter voor mekaar
 
pukkiedukkie
 
4
22 mei 2018 om 15:43
Oke Pablo...... Wanneer ben je volgens de Nederlandse filosofie klaar voor het buitenland?als je speler van het jaar wordt in Nederland.....ja je hoort het goed....de beste speler van Nederland en dan ook nog bij het geweldige Ajax spelen, Zoals Davy Klaassen? Welke mijlpaal moet er volgens jullie bereikt worden om naar het buitenland te gaan/kunnen.?
 
Edo
 
4
22 mei 2018 om 16:07
Volstrekt eens met Japie Krekel. Niemand van ons kan bij Justin naar binnen kijken. En als we dat wel zouden kunnen dan hebben we daar niks mee te maken. Hij maakt zijn eigen beslissingen, en is niks verschuldigd aan wie dan ook. Misschien is het de juiste beslissing, misschien niet, niemand die het weet. Maar bovenal is hij gewoon nog heel erg jong, en moet hij beslissingen nemen die veel lastiger zijn dan voor de meeste normale 19-jarigen. Dan gaat het weleens fout. Als dat al zo is, is het helemaal niet onze taak om daar een grote saus van volkswoede overheen te gieten.
 
appelsapman
 
2
22 mei 2018 om 20:24
1000% zeker had bouy het bij ajax gered
 
ajaxglobal
 
25
22 mei 2018 om 13:13
@japie_krekel, Volgens mij lees je de tekst niet helemaal goed! Wat spaan hier vooral zegt is; Dit interview is zo goed opgebouwd dat de hand van Mino heel duidelijk zichtbaar is. Wat spaan hierbij zegt is dat hij de opbouw zo gewiekst vindt voor een mannetje van 19 dat hij niet geloofd dat dit uit Kluivert zijn koker komt. Hierbij geeft hij aan dat ook het noemen van Nouri hier te goed uitkomt. Hierin zegt hij niks dat dat verdriet niet oprecht is, maar is dit interview komt het iets te mooi over. En persoonlijk heb ik hetzelfde idee.
 
 
5
22 mei 2018 om 13:57
@ajaxflobal: Iedereen weet dat Spaan elke wedstrijd bij Ajax op de tribune zit en totaal niet objectief is. Hij vergeet daarbij wel dat hij een publiekelijk figuur is en zijn mening dubbel zo hard telt, ook al is deze ongegrond? Het zijn allemaal insinuaties en speculaties, die niet op feiten zijn gebaseerd, maar wel behoorlijke gevolgen kan hebben voor dit mannetje van net 19. Ik vond het al een walgelijke vent, maar door dit stuk te schrijven heeft hij wel weer bevestigd uit welk hout deze misselijke vent gesneden is.
 
ajaxglobal
 
10
22 mei 2018 om 14:31
@preditor, Wat ik tegen Japie-Krekel zei geldt ook voor jou. Hij zegt hier niet veel meer dan: wat een gelikt verhaal voor een jochie van 19... Ik geloof er ook geen hol van, jij wel? Dat iemand een achtergrond heeft wil niet zeggen dat hij er niks over mag zeggen toch? Zo wel dan blijft er niet veel over om over te praten....
 
Spijkenisser
 
3
22 mei 2018 om 16:20
We kunnen wel leuk allemaal de moraalridder spelen, maar in het normale leven wordt een werknemer gewoon eruit geknikkerd na een paar maanden slecht presteren. Ondanks dit komt door een 'trauma'. Kwestie van een verstoorde relatie is het dan, maar bij een voetballer is het 'ahh wat vervelend voor de jongen, geef hem alle tijd'. Je leeft mee met de fam, maar ik ben het beu om vrijwel elke Ajax-situatie te moeten aanhoren met de kwestie Nouri. Geloven we nou echt dat Kluivert net voor elke actie of gemist schot een flashback heeft? Als het zo erg is ben je voetballer af.
 
Harecles
 
25
22 mei 2018 om 12:33
Ik vind de hetze jegens Kluivert schrijnend, dat Spaan hieraan meedoet zegt veel over zijn niveau.
 
JasonRhijn
 
123
22 mei 2018 om 12:35
Kluivert kust elke wedstrijd het logo. Doet net of Ajax zijn club is, zijn stad en zijn liefde. Vervolgens exceptioneel het hoogste salaris vragen. Rare eisen stellen en het beleid van een club afkeuren. Vervolgens in verband gebracht met clubs die totaal niet over rust en langer termijn beschikken. Vervolgens je huidige werkgever te kak zetten. Rare jongen is het met een kronkel. Via een briefje het vermelden wat Raiola heeft geschreven. Er zelf geen duidelijke melding of informatie over kunnen geven. Lachwekkend.
 
Afnanticus1
 
17
22 mei 2018 om 12:39
Hoe weet jij dit allemaal? Volgens mij vorm jij jouw mening net als ieder ander, puur op de "objectieve" media. Je hebt geen flauw idee wat er speelt tussen Kluivert en Ajax.
 
JasonRhijn
 
17
22 mei 2018 om 12:51
Niemand heeft een idee wat er speelt omdat onze Kluivert zich heel politiek correct houdt met zogenaamde sneren onder water. Wil je bij tekenen ja of nee. Wil je niet bijtekenen vind Ajax dat ook goed maar vertrek je voor een bepaald soort prijs. Ajax wilt graag na 10 maanden weten wat Kluivert wilt. Volgens mij is de aanbieding niet zo lastig. Je tekent bij voor dit bedrag wat misschien hoger kan liggen na onderhandeling conform het beleid en conditie waar Kluivert in bevind. Wilt Kluivert dit ook prima dan vertrek je. Ajax wilt graag duidelijkheid vanwege zijn aflopende contract volgend jaar en met het oog op de toekomst (andere speler kopen of huren of weet ik veel wat).
 
Capis
 
9
22 mei 2018 om 12:52
@jason: Wat voor een salaris en eisen heeft hij gesteld/gevraagd dan? de feiten hier over zijn helemaal niet bekend geloof ik en is het alleen maar speculeren. Hij kan toch gewoon van Amsterdam en Ajax houden maar voor een andere weg kiezen? Wijnaldum deed dit ook toen hij naar PSV ging. Was bagger voor ons ja, maar voor hem zelf een hele slimme en goede stap.
 
CruijffStadion
 
15
22 mei 2018 om 12:53
@afnanticus1 Ga je dit nu bij ieder Kluivert artikel plaatsen? Ik adviseer je eens naar de antwoorden te kijken waar iedereen haarfijn uitlegt waarom Kluivert wordt uitgekotst.
 
Japie_Krekel
 
11
22 mei 2018 om 12:58
@jasonrhijn zoals Ajax constant Bazoer en El Ghazi de hemel in prees en hoe trots ze wel niet waren dat ze deze jongens zelf hadden opgeleid en dat die nu in het eerste speelden, totdat nieuweling Bosz kwam en Bazoer en El Ghazi binnen twee maanden konden wegwezen. Ajax is net zo hypocriet als Kluivert. ze kunnen die jongen nu al voor veel geld verkopen maar 200 miljoen op de bank is niet genoeg natuurlijk als ze 210 miljoen euro op de bank kunnen hebben staan bij contractverlenging van Kluivert
 
Capis
 
8
22 mei 2018 om 12:59
@cruijfstadion: Omdat hij aan zich zelf denkt en niet de club? Jij kiest in je werk carrier wel altijd voor de zaak waar je voor werkt en niet aan jezelf?
 
JasonRhijn
 
14
22 mei 2018 om 12:59
@capis Ajax heeft hem een voorstel gedaan. Raiola en Kluivert hebben daarin een tegenbod gedaan waarin Ajax niet mee akkoord gaat. In diverse media bronnen wordt er gesuggereerd van 1.5 miljoen bruto en nog wat percentages met verkoop. Kluivert ontkent dit en gooit het op een principe kwestie met trainerswissel en andere beleidsmatige zaken waar hij niet achter staat. Wijnaldum was een gearriveerde speler bij Psv. Veel wedstrijden gespeeld bij Feyenoord en kwam als een kerel bij Psv. Kluivert speelt net voetbal op het hoogste niveau in de Eredivisie en vraagt nu het beste salaris ooit wat Ajax aan een speler zal geven. Dat betekent dat straks elke speler die in de onderhandelingstafel zit op een goed seizoen het meeste en het beste vraagt. Als Ajax hiermee akkoord gaat zijn ze de weg kwijt. Ajax staat open voor een goed salaris. Maar moet dit wel in de realiteit zijn conform zijn prestaties. Volgens mij was hij dit seizoen niet de beste speler van Ajax.
 
JasonRhijn
 
5
22 mei 2018 om 13:02
@capis Als hij aan zich zelf denkt, waarom kust hij een logo wat voor veel fans heilig is? Een logo kus je vaak omdat je die club van houdt en niet elke wedstrijd na een goede bal over 2 meter wat het geval bij Kluivert nu is.
 
Capis
 
5
22 mei 2018 om 13:27
@jason: je zegt het zelf gesuggereerd... Niemand kan dit nu bevestigen ofzo. Kluiver beweert weer iets anders, en de waarheid zal ergens in het midden liggen. Want laten we nu niet doen alsof clubs roomser dan de Paus zijn. Want die investeren ook alleen in je als ze geld in je zien. Anders zit je ook net zo makkelijk op de tribune of kan je moven. Ach ja logo kussen.. Is heilig. wat is er nou zo heilig aan het logo? En misschien vind hij het ook oprecht prachtig. Dat kan toch? Maar je moet wel altijd voor jezelf kiezen.
 
Japie_Krekel
 
8
22 mei 2018 om 13:30
@cruyffstadion Kluivert word uitgekotst omdat hij de boel chanteert met overdreven salariseisen. dezelfde manier waarop Ajax Kluivert chanteert door te dreigen met terugzetting naar het tweede als hij zijn contract niet verplicht verlengd. en ja, hij kust het clublogo maar Frank De Boer was zogenaamd ook trots om bij Ajax te spelen tot Barca voorbij kwam en hij niet wist hoe snel hij de boel in Amsterdam moest saboteren om dat vertrek naar Barca af te dwingen
 
Steef71
 
3
22 mei 2018 om 15:21
Ajax lekt al een half jaar negatieve dingen over deze jongen naar buiten waarvan het nog maar de vraag is of ze waar zijn. Een jongen van 19 ziet iedere week zijn naam negatief in de media. Ziet dat supporters door zijn club tegen hem worden opgehitst en wordt kapot gemaakt. Dan regelt zijn zaakwaarnemer dat hij zijn kant van het verhaal kan doen. Is het dan gek dat hij hierbij wordt begeleid? Helaas voor hem heeft de hetze van Ajax al dermate vormen aangenomen dat iedere supporter alles wat hij zegt als leugen ziet. 100 punten voor het mediateam van Ajax. Wij kunnen spelers gehyped krijgen maar als ze niet precies doen wat we zeggen maken we ze helemaal kapot. Ongeacht de leeftijd. Walchelijke actie van ze
 
CruijffStadion
 
5
22 mei 2018 om 16:02
Frank de Boer was 28 toen hij vertrok naar Barcelona en had jarenlang als een van de sterkhouders in Ajax 1 gespeeld. Daarnaast had hij meerdere kampioenschappen met Ajax gewonnen de Uefa Cup, Wereldbeker en als kerst op de taart de CL gewonnen. Dat is wel wat anders dan dit verwend nest van 19 die net 5 ballen heeft geraakt. Achteraf gezien geeft ik Frank de Boer gewoon groot gelijk met zijn overstap naar Barcelona.
 
Japie_Krekel
 
4
22 mei 2018 om 16:30
@cruijfstadion dat mag Kluivert toch lekker zelf weten of hij zich rijp acht voor de top of niet. een contract verlengen is nog steeds een vrije keus lijkt mij. uiteindelijk is het principe hetzelfde, dus als Kluivert nu als verrader word gezien omdat hij sportief of financieel een stap wil maken en daarvoor geen middel schuwt dan was Frank De Boer dat ook Bazoer en El Ghazi mochten ook vertrekken toen nieuwkomer/ passant Bosz naar Ajax kwam en al na een maand constateerde het niet in hun te zien zitten. dat is een lekker signaal naar je jeugdspelers en daar moet Kluivert dan loyaal aan zijn? of aan een stel supporters die door zich laten leiden door emoties en niet door verstand en denken dat spelers trouwer zijn aan een clublogo dan aan geld? alsof geld geen rol speelt in mensen hun leven nou, je kan me veel vertellen maar als ik ergens 5 keer zoveel kan verdienen dan ben ik toch echt weg bij mijn huidige bedrijf als ik anders een jaar later de wc`s mag schoonmaken omdat ik mijn contract niet wil verlengen. of ze me nou een kans hebben geboden om me te ontwikkelen of niet. ik ga me echt niet onder druk laten zetten door een werkgever om verplicht beslissingen te nemen waar ik niet achter sta. dan bekijken ze het maar verder en zoek ik wel wat anders
 
herlev
 
0
22 mei 2018 om 22:55
Japie, wacht je dan ook 10 maanden met de beslissing of je naar de nieuwe werkgever gaat waar je 5x zoveel kan verdienen?
 
NL_Modric
 
14
22 mei 2018 om 12:41
Alleen om die reden moet Ajax hem al verkopen. Het liefst zo snel mogelijk. Gooi desnoods Johnson of Bande maar direct in het diepen.
 
Sirius
 
3
22 mei 2018 om 14:04
De hetze tegen Kluivert kan ik me prima voorstellen, maar dan moet men wel met goede argumenten komen. Een groot deel van de kritiek vloeit voort uit onderbuikgevoelens omdat die jongen niet bijtekent en alleen om dat specifieke feit. Daar ben ik wel klaar mee inderdaad. De mensen die gewoon goed kunnen onderbouwen wat men tegen Kluivert heeft, halen goede punten aan. Ik ben ook van mening dat hij te onervaren en veel te wisselvallig is en daarbij een lichte vorm van grootheidswaanzin heeft waardoor hij zichzelf veel beter vind dan hij daadwerkelijk is op dit moment. Ook fysiek is hij niet klaar voor een grote competitie.
 
Harecles
 
4
22 mei 2018 om 16:06
Ik vind het niet normaal wat die jongen van 18 aan zijn hoofd geslingerd krijgt, en dat zeg ik als buitenstaander, helemaal als je dit afzet tegen een De Ligt die meer timide is. Tuurlijk hij zal nog niet klaar zijn voor een stap, alhoewel het ook zomaar wel zou kunnen, maar moet hij daarvoor verketterd worden? Ik zie veelal primitieve reacties waarmee je ook nog eens mogelijk geld verliest, je plaatst jezelf buiten een goede onderhandelingspositie. Je handelt nu niet meer om een geliefde jeugdspeler, maar om een voetballer welke in een onmogelijke positie verkeerd. Ach ja, die onderbuik kan veel losmaken. Ik hoop wel degelijk dat hij de ontwikkeling doorzet zodat hij later nog eens bij oranje kan aansluiten.
 
JasonRhijn
 
12
22 mei 2018 om 12:34
Kluivert moet lekker in die glazen bol van hem blijven. Alles in werkelijkheid komt niet over als zijn bol. Inter zou dan misschien weer de geschikte club zijn of een andere buitenlandse club. Topclubs doen niet aan langer termijn met opleiden en kansen geven in het eerste. Als je een keer een basisplaats hebt dien je op dat moment te presteren. Presteer je ondermaats ga je naar de bank. Presteer je met in een inval beurt niet dan kom je op de tribune. Presteer je op de trainingen vervolgens niet een optie verhuur en wellicht verkopen.
 
Japie_Krekel
 
4
22 mei 2018 om 12:38
@jasonrhijn en scoort hij in zijn eerste paar wedstrijden als invaller drie keer en hij heeft het vertrouwen speelt hij zich opeens in de basis. je weet toch niet hoe het loopt want ik heb het gevoel dat er teveel anti Kluivert supporters ook een beetje hun conclusies trekken aan de hand van een glazen bol. dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Klaassen een grote toekomst bij Everton voorspelden
 
JasonRhijn
 
2
22 mei 2018 om 13:05
@japie Wij weten nooit hoe het loopt anders hadden meeste spelers nooit een logische stap gezet maar de stap naar het hoogst haalbare. We kunnen toch wel concluderen met de mentaliteit van Kluivert en zijn voetbal mogelijkheden dat hij nu bij de top tekort komt. Dat hij beter nu veel minuten bij een club kan maken dan de bank warm houden. Maar met die eisen die hij stelt lukt dat niet.
 
Japie_Krekel
 
4
22 mei 2018 om 13:25
@jasonrhijn ik vind niet zoveel mis met zijn mentaliteit. hij denkt waarschijnlijk als Ajax mij wil chanteren met een verplichte contractverlenging omdat ik anders in het tweede op de bank mag verpieteren dan chanteer ik Ajax met onrealistische contracteisen. dat had ik misschien zelf ook gedaan als speler verder ken jij zijn motieven niet om naar het buitenland te gaan. jij gaat uit van het sportieve aspect maar wat als Kluivert zo snel mogelijk financieel onafhankelijk wil zijn? dan is dit juist een verstandige stap. je kan altijd nog terugkeren naar de Eredivisie als het in het buitenland niet lukt. hij kan nu nog 3 jaar bij Ajax blijven maar dan heb je ook geen garanties dat je het in het buitenland red, als er uberhaupt tegen die tijd nog buitenlandse interesse voor hem is want wat als hij stagneert in zijn ontwikkeling bij Ajax zoals een Fischer? weg grote geld
 
JasonRhijn
 
4
22 mei 2018 om 13:37
@Japie-Krekel Dan gaat Kluivert toch lekker? Niemand die er wakker van ligt hoor. Er zijn zoveel spelers vertrokken en al die tijd heeft Ajax wel weer een opvolger. Wij bieden iets marktconform aan voor hem en bieden hem een toekomstperspectief. Dat als iemand een been breekt en dit of dat. Tja, als we dat overal mee moeten nemen wordt het wel tragisch he. Hij kan ook prima bij Club Brugge voetballen misschien of ergens in Andorra dat is ook buitenland. Maar hij wilt de top dat kan ook succes verder.
 
Japie_Krekel
 
2
22 mei 2018 om 13:57
@jasonrhijn dat geld ook voor jou argument. als we alleen naar de mislukte talenten in het buitenland gaan kijken dan zal er nooit meer een talent gaan slagen in de top, maar gelukkig zijn er ook genoeg succesverhalen van jonge spelers in het buitenland te vinden
 
JasonRhijn
 
1
22 mei 2018 om 14:49
Japie_ Wie dan?
 
Japie_Krekel
 
2
22 mei 2018 om 15:31
@jasonrhijn Pogba, Marquinhos, Varane, Van Dijk, Messi, Ronaldo, Robben, Van Persie, Ibrahimovic, Gabriel Jesus, Sane, Hazard, Mikel en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. allemaal spelers die op jonge leeftijd naar een grote buitenlandse club vertrokken en daar doorbraken. sommigen met een omweg, andere rechtstreeks
 
JasonRhijn
 
3
22 mei 2018 om 15:36
Van Dijk niet die heeft eerst bij Groningen gezeten en toen naar Celtic en niet al te hoog niveau. Over de andere ben ik het met je mee eens. De een heeft wel in een competitie alvast veel minuten gemaakt en de ander niet zoals Messi. Maar dat zijn zulk soort uitzonderlijke talenten. Schaar jij dus Kluivert met deze bovenstaande toppers mee? Nederlandse competitie Ajax en ineens de stap naar top 10 clubs van de wereld.
 
Japie_Krekel
 
1
22 mei 2018 om 16:10
ik weet het niet. ik heb Pogba etc. allemaal niet gevolgd in de jeugedelftallen. Kluivert heeft wel wat speciaals en ik persoonlijk bv zie er wel een groter talent in als een Frenkie De Jong maar of hij echt geschikt is voor de de top durf ik niet te zeggen zo een Muniain van Atletic De Bilbao bv leek echt een toekomstige topper te worden maar het kwam er uiteindelijk niet uit. Griezman ging op jonge leeftijd naar Real Sociedad en stond toen in eerste instantie niet eens bekend als een echt toptalent maar speelde gelijk geweldig bij Sociedad. ik vind het daarom altijd moeilijk oordelen
 
khalid3073wx
 
27
22 mei 2018 om 12:34
Schandalig Spaan schaam je! Spaan doet nu overkomen alsof Kluivert niet geraakt is door Nouri. Ik ben het niet eens met Kluivert en Spaan heeft zeker ergens gelijk is gewoon doortrapt spel, maar in twijfel trekken of hij wel of niet door Nouri geraakt is, is misselijkmakend dit kan je niet zeggen. Kluivert heeft ook een zware jeugd met een halfgare als moeder een vechtscheiding een vader die ook niet Kojsher is maar wel door alleen naam je een druk geeft. Verder vind ik wel dat Spaan gelijk heeft.
 
Sanderr
 
8
22 mei 2018 om 12:54
Inderdaad, wat een vent zeg.. Iedereen mag van alles vinden over Justin, ik vind ook dat hij het niet netjes aanpakt t.o.v. Ajax maar de situatie met Nouri op een dergelijke manier erbij betrekken is echt laag, slaat totaal nergens op dit..
 
Sirius
 
3
22 mei 2018 om 14:08
Tja, zelfs als Henk Spaan eens een redelijke column schrijft, moet hij het toch altijd weer verknallen met een zeer vreemde en enge uitspraak. Zo ook nu weer het geval. Alleen betreft een zware jeugd lijkt het me sterk dat Justin Kluivert in die categorie zit. Henk Spaan is uiteindelijk toch gewoon een supporter en als supporter is het nu wel heel erg makkelijk om die jongen met de grond gelijk te maken. Je kunt heel veel zeggen over de keuze om niet bij te tekenen, maar het blijft zijn keuze en de gevolgen moet hij zelf ondervinden, zowel positief als negatief.
 
NUFC_U2
 
1
22 mei 2018 om 12:34
Idd dat heet een charme offensief... Laten we vooral hopen dat er deze week een deal komt met een grote club, die een vet contract voor hem klaar heeft liggen....
 
CocoAfc
 
14
22 mei 2018 om 12:41
Sorry, maar wat voor een klootzak moet je zijn. Anderen wel geloven wat ze uitspreken over Nouri, maar Kluivert niet, simpelweg omdat hij niet wilt verlengen. Oprotten Spaan.
 
Bergy
 
8
22 mei 2018 om 12:55
Trieste vent die Spaan. Kluivert veel succes en ga gewoon lekker weg. De media in Nederland is echt te triest voor woorden.
 
Janta
 
4
22 mei 2018 om 12:57
Alles wat Kluivert nu naar buiten brengt word ingefluisterd door Raiola. Telkens weer als hij weer in beeld komt dan is het hommeles bij Ajax, zelfs een nuchtere jongen de Ligt begint zich nu anders te gedragen nu Raiola zijn zaken gaat behartigen. Vergeet niet dat Raiola geen stuiver verdiend aan deze 2 spelers zolang zij bij Ajax zitten dus worden alle registers open getrokken om ze weg te krijgen.
 
Japie_Krekel
 
6
22 mei 2018 om 13:00
als De Ligt een stap omhoog wil maken is dat Raiola zijn schuld? voor jullie is Ajax misschien het mooiste dat er op deze aardbol bestaat maar misschien kijken deze jongens naar de Champions League waar hun favoriete voetballers spelen en zitten ze veel liever bij een Real Madrid, Bayern of Barca tussen de wereldsterren dan dat ze met een Veltman en Schone voetballen tegen een Groningen en Utrecht
 
Janta
 
0
22 mei 2018 om 13:09
Toe zeg, we hebben het over een jongen van 18 en dacht je nou echt dat hij meteen in de basis komt te staan bij 1 van clubs die de Europese ranglijst aanvoeren? Hij heeft in tegenstelling met Kluivert een contract tot 2021 en daar houd Ajax hem aan of ze moeten 60 miljoen neer leggen en dat vinden zelfs deze clubs te gortig.
 
Japie_Krekel
 
3
22 mei 2018 om 13:34
ik zeg niet dat hij in de basis komt te staan maar als die jongen dat zelf wel denkt dan is de keuze nog steeds aan hem om liever bij zo een club te spelen dan bij Ajax. je vergeet voor het gemak ook even de miljoenen die een jonge speler bij zo een grote Europese grootmacht kan verdienen. jij kan die sportieve ontwikkeling wel een heel interessant verhaal vinden maar misschien vinden deze jongens het vooruitzicht om binnen 2 jaar multimiljonair te zijn nog wel een veel interessanter gegeven en dat zou ik ook prima kunnen begrijpen
 
Janta
 
1
22 mei 2018 om 14:10
Als je bij Ajax in het 1e speelt dan ben je niet armlastig voor een 18 jarige en juist op deze leeftijd moet je als talent heel veel speelminuten gaan maken en dat doe je niet als je bij 1 van die topclubs komt te spelen, daar word je naar de tribune verwezen met al en toe wat invalbeurtjes. Dit soort jongen worden helemaal gek gemaakt door lieden als Raiola die met (valse) beloftes komen dat niet waargemaakt wordt.
 
Japie_Krekel
 
2
22 mei 2018 om 14:38
@janta niet mee eens! toen ik 18 jaar was wist ik dondersgoed waar ik mee bezig was en welke keuzes ik maakte. ik had echt niemand nodig om te vertellen wat ik wel en niet moest doen, ik maakte mijn eigen keuzes en ik denk dat dat voor De Ligt en Kluivert ook geld. Van De Beek sprak laatst ook over een eventuele stap hogerop en die zit niet bij Raiola toch?
 
Capis
 
5
22 mei 2018 om 13:31
@janta: Volgens mij snap je het niet helemaal. Raiola verdient ook als ze blijven. als ze een nieuw contract krijgen wat hij onderhandeld krijgt hij ook gewoon betaald. Tegelijk is een grote carrière voor een speler hoor hem ook beter. Gezien hij er dan de komende 10/15 jaar nog aan kan verdienen ook. Dan als laatste heeft de Ligt en zijn pa zelf Raiola benaderd omdat hij een stap wil maken. En Raiola de ingangen heeft bij die clubs. Dus daar heeft hij weinig voor open getrokken om het voor elkaar te krijgen!
 
Twenteov
 
1
22 mei 2018 om 15:18
Capis Je weet net zo goed als iedereen hier dat Raiola veel meer verdient bij een transfer. En laten we wel zijn: Raiola is niet vies van het uitspelen van spelers en hun (huidige) clubs op een vrij smerige manier (lees: via de media). De Ligt heeft inderdaad zelf Raiola in de hand genomen, dat maakt Raiola echter niet een minder grote rat. Kan me prima vinden in de woorden van Janta.
 
Capis
 
3
22 mei 2018 om 15:31
@twente: "tegelijk is een grote carrière voor een speler hoor hem ook beter. Gezien hij er dan de komende 10/15 jaar nog aan kan verdienen ook." Hoor ik je niet over. Raiola stik van het geld en hoeft niet nu direct extra geld. Dus een goede carrière heeft voor hem meer voordeel. Hij neemt het op voor de belangen van zijn spelers. Daar word hij ook voor betaald. Kijk bijv Donaramu, heeft uit eindelijk bijna het dubbele gekregen waar AC eerst mee wilde komen. En dan maar iemand beetje kansloos voor rat uitmaken is helemaal onzin!
 
Twenteov
 
1
22 mei 2018 om 15:47
Capis Wie zegt dat Kluivert een grote carriã¨re tegemoet gaat als hij nu verkast? Voorbeelden te over waaruit blijkt dat het `te` vroeg naar het buitenland gaan niet zaligmakend is. En kom niet met Achahbar als voorbeeld aan dat jongens net zo goed wel vroeg naar het buitenland kunnen gaan. Er zijn tientallen meer voorbeelden te noemen van spelers die het niet haalden omdat ze te vroeg gingen, en dat waren nou juist de grotere talenten vergeleken met wat bleef. Goed dat je Donnarumma ook noemt hier, het perfecte voorbeeld waarom ik Raiola een rat vind. Raiola komt op voor de belangen van zijn spelers, echter is dat belang ook vaak goed voor zijn eigen portemonnee, toevallig he? Punt is daarnaast ook dat de manier waarop Raiola `opkomt` voor zijn spelers gewoon vaak (niet altijd) smerig is waarbij hij aanstuurt op een vertrek via de media, het liefste met het nodige moddergooien richting bestuurders/trainers of andere partijen. Dat hij zijn doel dan ook bereikt maakt niet dat hij respect van mij verdient, sterker nog: ik heb nogal de schijt aan mensen die zonodig veel moeten schreeuwen om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Wat kan mij het daarbij verrotten dat hij Donnarumma het dubbele salaris heeft gekregen? Het blijft voor mij een rat om de manier waarop hij handelt, en dat mag ik vinden net als jij dat kansloos mag vinden. Edit: overigens denk ik dat Kluivert een wereldtopper in wording is, en dat hij best een stapje hoger aankan, maar daar gaat het hier even niet over.
 
Janta
 
0
22 mei 2018 om 19:58
Nou ik snap het heel goed maar je kan niet accepteren dat ik jou mening niet deel.
 
ElCadejo
 
3
22 mei 2018 om 13:05
Denk dat het duidelijk is dat Kluivert niet aan het woord was in dat interview.. Daar heeft Spaan gewoon gelijk in. Kluivert heeft te horen gekregen wat hij moest zeggen om er goed uit te zien. Natuurlijk is Kluivert geraakt door de situatie rondom Nouri wordt niet ontkent door Spaan. Hij geeft aan dat het nu niet integer lijkt rondom de transferperikelen van Kluivert. Dit proef ik er ook een beetje in. Een Raiola die zegt dat het nog even aangedikt moet worden om in een goed daglicht te komen te staan.. Staat buiten kijf dat het voor die jongen heftig is om een jeugdvriend kwijt te raken op het veld en in z'n leven! Maar gebruik het nu niet om zieltjes te winnen.
 
NielsHeideman
 
10
22 mei 2018 om 13:11
Iedereen roept nu wel dat Spaan goedkoop probeert te scoren, maar in mijn ogen spreekt hij gewoon de waarheid. Als je alleen al een interview van Kluivert van pakweg een half jaar geleden leest en vergelijkt met deze, en dan doel ik op de wijze van overkomen, woordkeuze, zijn complete houding, is compleet anders in vergelijking met deze. Het is dat je weet dat het over dezelfde persoon gaat, uit de interviews en wijze van voorkomen haal je het niet.
 
JasperSJ
 
0
22 mei 2018 om 13:11
Kluivert doet er verstandig aan nog even te wachten. Het is voor de nabije toekomst van Ajax toch belangrijk te weten of De Ligt, Onana en Tagliafico blijven en wie komen er nog bij? Stel dat die drie spelers vertrekken; hoe gaat dat worden opgevangen? Wordt dit opgevangen door middelmaat, topverdterkingen of blijven zij? Kluivert speelt niet bij Ajax om tot de winter EuropaLeague en beker te spelen en begin maart al op ruime achterstand in de titelrace te staan. Dan kan je beter verkocht worden aan een leuke club in het buitenland. In de buurt van zijn vader in Barcelona? Risico bestaat dat hij dan buiten de selectie komt te staan als hij niet verkocht wordt, maar Overmars heeft zelf al gezegd met het voorbeeld van Moisander dat dit niet noodzakerlijkerwijs zo hoeft te zijn. Kluivert kan ook in het lopende seizoen nog verlengen en hij bevindt zich in een goede onderhandelingspositie. Alle lof voor Raiola dat hij deze situatie toch goed onder controle heeft. Lijkt mij niet dat alle partijen al zijn uitgepraat.
 
Japie_Krekel
 
1
22 mei 2018 om 13:36
@jaspersj als Ajax Kluivert puur had willen houden om sportieve redenen hadden ze hem wel een contract met een clausule kunnen aanbieden dat als die droomclub komt, hij voor een bepaald bedrag weg mag. natuurlijk gaan ze dat niet doen want Ajax vind hun eigen belang het allerbelangrijkst en dat is zo veel mogelijk geld verdienen op deze jongen
 
Mexicanooo
 
3
22 mei 2018 om 13:13
Spaan heeft zeker een punt. Dat gedeelte over Nouri is natuurlijk alleen voor de buhne. Kluivert kan het denken, maar kiest ervoor om dit in een dergelijk interview te verkondigen. Los daarvan valt het op dat spelers van Ajax Raiola in handen nemen wanneer zij willen vertrekken. Denk aan Ibrahimovic, Maxwell en Tete. Tegenwoordig zien voetballers de bal hooghouden echt als werk. Het kan mij daarom weinig schelen welke vieze spelletjes er gespeeld worden, maar het is jammer dat het carrieres verwoest.
 
 
2
22 mei 2018 om 13:14
Tja de waarheid in deze soap ligt vast ergens in het midden. Feit blijft wel dat een stap denk ik te vroeg is. Hij doet het best aardig, maar is niet consistent en zeker niet de Eredivisie ontgroeit.Weet je wie ik dan beter vond op die leeftijd, Bakkali bij Psv. Wie? Precies.
 
Japie_Krekel
 
4
22 mei 2018 om 13:38
@migi ik kan ook een Pogba, Hazard, Marquinhos, Gabriel Jesus etc gaan noemen van spelers die de stap naar het buitenland heel vroeg hebben gemaakt en het wel hebben gered. de ene speler is namelijk de andere niet en geen situatie is vergelijkbaar. Kluivert is Bakkali niet ik was er ook van overtuigd dat Blind het niet zou redden bij United maar uiteindelijk heeft hij toch aardig wat minuten gemaakt daar voor zo een beperkte voetballer. van Depay had ik dan weer hele hoge verwachtingen maar die zakte daar door het ijs
 
 
1
22 mei 2018 om 15:25
Klopt, maar daar noem je ook wel een paar namen zeg, dat talent heeft Kluivert naar mijn mening niet. Hij kan best slagen, daarom zeg ik specifiek "denk ik", maar voor iedere Pogba zijn er vijftigduizend jongens die het niet halen.
 
Japie_Krekel
 
4
22 mei 2018 om 15:35
die vijftig duizend jongens waren dan niet weggelegd om op topniveau te voetballen. goede voetballers breken altijd door. kijk naar een Lukaku, De Bruyne en Salah die bij Chelsea ook geen kans kregen en nu met een omweg allemaal zijn uitgegroeid tot belangrijke spelers bij grote Europese clubs. als je goed genoeg bent red je het uiteindelijk wel op topniveau. of Kluivert echt dat toptalent is dat we erin zagen gaan we de komende jaren kunnen beoordelen. word het de nieuwe Fischer of word het de nieuwe Robben. we zullen het moeten afwachten
 
cabinessence
 
1
22 mei 2018 om 13:55
Ik ben benieuwd wat Patrick Kluivert hier nou van vindt. Je zou toch denken dat die inmiddels wel zin heeft om zoonlief een keertje apart te nemen. "hey, fijne knul, luister eens even... Weet je waar ze een jaar geleden nog aan dachten als je bij Ajax de naam Kluivert liet vallen? Dan dachten ze aan de winnende goal in de Champions League-finale. Aan de Wereldbeker en de Europese Supercup. Aan twee landstitels. Aan een debuutseizoen met 19 goals. We gaan er nu niet voor zorgen dat ze in Amsterdam vanaf nu een vieze smaak in hun mond krijgen als ze de naam Kluivert uitspreken, toch? Of wel soms?"
 
007
 
0
22 mei 2018 om 14:21
Aangezien Justin's ouders niet meer bij elkaar zijn ga ik er van uit dat ook de band tussen vader en zoon niet meer goed zou kunnen zijn. Juist Patrick zou z'n zoon goed de waarheid kunnen vertellen, maar wie weet hoe die twee met elkaar omgaan. Helaas is Raiola een spelbreker wiens smerige spelletjes al lang bekend zijn. Ik ben klaar met Justin. Ik hoef hen niet meer bij Ajax te zien.
 
Japie_Krekel
 
3
22 mei 2018 om 14:39
@cabinessence en misschien denken er ook nog mensen aan dat dodelijk auto ongeluk en een groepsverkrachting bij de naam Kluivert. zijn vader maakte destijds misschien nog wel merkwaardigere keuzes namelijk als een contract niet verlengen
 
cabinessence
 
1
22 mei 2018 om 15:16
@japie_krekel: Goed punt. Maar supporters kijken vaak toch vooral naar je prestaties op het veld en wat je wel of niet hebt betekend voor de club.
 
lausho
 
2
22 mei 2018 om 14:00
Nou waarom je hem niet geloofd, omdat hij het hele jaar doet alsof hij van de club houdt (kust het logo etc.) en alsof het een kwestie van tijd is voordat hij verlengt, maar hij doet het uiteindelijk niet. Dan hou je de supporters gewoon voor de gek, waarom zou je de rest van wat hij uitkraamt dan wel geloven? Kluivert junior is inderdaad zijn geloofwaardigheid volkomen verloren. Een van de weinige goede stukken van Spaan. Ik hoef hem niet meer in een Ajax shirt te zien.
 
invuurenvlam
 
2
22 mei 2018 om 14:01
mooiste artikel wat ik recent gelezen heb van Justin gaat over het feit dat hij zich onder druk gezet voelt en dat het hem niet om het geld ging maar dat Ajax enkel uit is op betere transfer mogelijkheden...we hebben het over een knulletje met jeugdcontract die net 1 seizoen bij eerste bezig waarin hij redelijke wedtsrijden afwisselde met hele slechte. Vervolgens een eis neerlegd die ver boven salarisplofond gaat en hoger ligt dan dat van de gevestigde spelers en waarbij een groot deel van de toekomstige transfersom naar |justin en Raiola gaat...gelukkig is het Justin niet om het geld te doen en zet hij geen druk op Ajax. Laat hem lekker banken bij AS Roma...of liever gezegd van mij mag de snotneus op de tribune verdwijnen om eerst 1 jaar aan een 2de divisieclub te worden uitgeleend om vervolgens via een club alla NEC weer in Nederland te ballen.
 
The_F-Sider
 
2
22 mei 2018 om 14:08
Overduidelijk de tactiek van `ratto di fogna aka rioolrat` Raiola: diens client oorlog laten maken met z`n werkgever en gedurende de oorlog de speler bij een niet nader genoemd topclub onderbrengen. Have a break, have a Kit Kat. Ajax moet weigeren zaken met deze man te voeren. Persona non grata maken. Basta! Hij brengt spelers enkel de hoofd op hol. Zie ook de reacties van de doorgaans `nuchtere` Matthijs de Ligt. Das niet in belang van Ajax noch het Nederlandse voetbal.
 
AFCDennis
 
0
22 mei 2018 om 14:11
Eerlijk gezegd weet ik niet wat er precies in het interview geschreven is of wat er gezegd is door Kluivert. Maar het interview is natuurlijk om journalistiek tegengewicht te geven aan Ajax door Mino Raiola, die eerder door Ajax beticht werd een geldwolf te zijn. Ikzelf denk dat Raiola hier ook commercieel belang boven sportief belang laat wegen (logisch, want het is een zakenman). Kluivert zelf kiest het pad van de zakenman door van Raiola's diensten gebruik te maken als zaakwaarnemer. Ik denk dat Patrick Kluivert het goed ziet als hij zegt dat het voor Kluivert beter was om bij Ajax te blijven voor zijn sportieve ontwikkeling, maar dat lijkt nu een gepasseerd station te zijn. Voor Kluivert is het te hopen dat er een club komt die bereid is een goed bedrag voor hem te betalen bij Ajax want hij loopt serieus het risico om sportief een jaar lang te banken als hij niet met een transfer die Ajax wilt in zee gaat, want Ajax kan straks niet anders dan hem laten banken als hij deze zomer niet vertrekt. Het business model van Ajax is daar namelijk op gebaseert en Kluivert en Raiola proberen daar onder uit te komen. Dat is hun goed recht zoals het Ajax zijn goed recht is om Kluivert met het tweede mee te laten trainen. Beide partijen houden zich dan aan het contract wat er tussen hun ligt met als resultaat 2 verliezers..... Met betrekking tot Nouri .. ik weet dus niet in welke context Kluivert Nouri genoemd heeft ? Dus ik heb daar ook geen mening over.
 
Dante
 
15
22 mei 2018 om 14:20
En de demonisering van een jongetje gaat verder. Iedereen doet mee. Club, supporters, en media. Schaamteloos. Dit begint me echt te irriteren. Het is onverantwoord als zaakwaarnemers nog met Ajax handelen, als ze zo ver willen gaan voor wat extra poen. Ze hadden allang de grotere moeten zijn en het onderwerp afhandelen zodat iedereen tevreden uit elkaar kan, als het niet lukt om tevreden samen te blijven.
 
rickylate
 
3
22 mei 2018 om 14:38
Ik begrijp beide kampen wel. Natuurlijk wil Kluivert merken aan zijn salaris hoezeer hij gewaardeerd wordt, en natuurlijk wil Ajax de vraagprijs opschroeven door 'm te laten bijtekenen. Drijfveer in beide gevallen is geld. Beiden worden er sportief waarschijnlijk niet beter van als Kluivert vertrekt. Dus het bekende moddergooien heeft zijn nut. Hopelijk krijgt Kluivert niet dezelfde carrière als Kishna, El ghazi enz. Ik persoonlijk denk niet dat hij stabiel en constant genoeg is voor een Europese subtopper (roma, inter enz). Volgend jaar als beste speler van de eredivisie (niet als best betaalde) de overstap maken lijkt me beter. Maar aan de andere kant, hij moet ze de aankomende 15 jaar verdienen en is natuurlijk gewend aan rijkdom, maar vooral zijn moeder die hierachter zit. Dat was indertijd al een golddigger bij zijn vader.. ??
 
THE HAGUE 01
 
0
22 mei 2018 om 15:13
Dit gaat nu wel heel erg op goede slechte tijden lijken . Bij een goed bod verkopen en streep er doorheen ben wel benieuwd wat Ajax met hem doet bij geen transfer van Kluivert
 
The_F-Sider
 
1
22 mei 2018 om 15:46
Het beleid van Ajax is algemeen bekend. Niet bij willen tekenen is banken of de tribune op. Maar goed, geen zorgen, Raiola brengt hem wel weg naar FC Incashen. El Ghazi en Kishna kunnen erover meepraten.
 
Japie_Krekel
 
5
22 mei 2018 om 16:14
Kishna moest weg omdat Frank De Boer het niet in hem zag zitten, El Ghazi omdat Bosz het niet in hem zag zitten. Ajax heeft ze toen gelijk geloodst wat ook wel wat zegt over de loyaliteit van Ajax naar hun jeugdspelers toe. Bazoer overigens ook onder Bosz
 
Laurens E
 
0
22 mei 2018 om 15:45
Bij Ajax blijven lijkt mij geen optie meer. Helaas voor hem als er geen goed bod komt zal hij de rest van de tijd op de bank spenderen. Een jaar stil staan, dan is je carrière zo goed als over.
 
Japie_Krekel
 
3
22 mei 2018 om 16:17
@laurens E waarom? Frenkie De Jong is om verschillende redenen ook nog niet aan veel speeltijd toegekomen in het eerste van Ajax. is diens carriere nu ook over? die is namelijk ook alweer een jaar ouder als Kluivert zonder echt veel speeltijd te hebben gemaakt op een hoog niveau Van Nistelrooij lag er een jaar uit met een zware knieblessure en werd een jaar later de grote man bij United. het zal echt allemaal wel meevallen mocht dat scenario plaats vinden, wat ikzelf niet verwacht met een zaakwaarnemer als Raiola. die weet altijd wel een mooie club te vinden voor zijn spelers