'Uitstekende clubspelers, maar met hen behoor je niet tot de favorieten'
Dinsdag, 8 september 2020 om 08:26

Oranje leed maandagavond zijn eerste nederlaag in ruim een jaar tijd. Italië was in de Johan Cruijff ArenA met 0-1 te sterk, door een doelpunt van Nicolò Barella op slag van rust. De Nederlandse ochtendkranten zijn kritisch over het spel van Oranje én het besluit van bondscoach Dwight Lodeweges om met een versterkt middenveld aan te treden tegen Italië.

De Telegraaf kopt dat Oranje weer met beide benen op de grond is gezet. Er word geconcludeerd dat het voor Donny van de Beek 'schier onmogelijk' was zich te laten zien op het versterkte middenveld, waar Georginio Wijnaldum aan de rechterkant speelde. "In het eerste bedrijf klopte het aan Nederlandse zijde van geen kant. De tactische vondst van Lodeweges om Georginio Wijnaldum in balbezit als rechtsbuiten te posteren en bij balverlies als extra middenvelder te laten fungeren, werd juist de zwakte van het Nederlands elftal", stelt de krant. Hans Hateboer kwam vaak tegenover de opkomende linksback Leonardo Spinazzola én Lorenzo Insigne te staan, doordat Wijnaldum meer naar binnen trok.

Meer: Koeman: ‘Hun belang voor het team is reden om ze niet af te schrijven’

"Het meest teleurstellende was dat Lodeweges 45 minuten zag dat Oranje op deze manier het noodlot over zich afriep, maar niet ingreep. Iemand Spinazzola in bedwang te laten houden, leek een abc'tje", zo luidt de conclusie. De driehoek Hateboer, Joël Veltman, Marten de Roon liep volgens de krant 'veelvuldig achter de verkeerde mensen aan en creëerde verdedigend een groot probleem'. Tegelijkertijd klinken er lovende geluiden voor het spel van Italië, dat een 'lust voor het oog' wordt genoemd. "Door de geweldige loopacties op het middenveld was Nederland veroordeeld tot volgen."

Het regent onvoldoendes bij Oranje na machteloze avond tegen Italië

Dit waren de rapportcijfers van Voetbalzone na het duel tussen Nederland en Italië.Lees artikel

Het Algemeen Dagblad voorspelt dat de roep om een definitieve opvolger van Ronald Koeman de komende tijd zal toenemen. "Niet vaak werd het Nederlands elftal in de laatste twee jaar zo opzichtig afgebluft als gisteravond in de Johan Cruijff Arena, in het bijzonder voor rust. Oranje wankelde en worstelde dik een helft lang, op tactisch gebied volledig lamgelegd door de Italianen. Na rust toonde het elftal iets van herstel, maar onvoldoende om de schade te repareren", wordt er geconcludeerd. "Wijnaldum, op papier spelend als rechtsbuiten, moest voortdurend achter Spinazzola aan. Frenkie de Jong slaagde er amper in om vóóruit te spelen, steeds onder druk gezet door Barella. En Memphis Depay, geïsoleerd in de punt van de aanval, kwam er geen moment aan te pas tegen Giorgio Chiellini en Leonardo Bonucci."

De Volkskrant zag dat Oranje les kreeg in 'modern voetbal'. "De krachtig voortstuwende en dampende Italiaanse combinatiemachine reed het tot in zijn voegen krakende oranje karretje de greppel in, al bleef de schade beperkt", zo opent het verslag. "Joël Veltman, Hans Hateboer, Quincy Promes of Marten de Roon. Het zijn uitstekende clubspelers, maar geen voetballers met wie je meteen tot de favorieten tijdens een eindtoernooi behoort, om een dwarsstraat te noemen. Tal van anderen sloten zich moeiteloos aan bij het te lang ondermaatse niveau, zo vroeg in het seizoen, waarin iedere speler een ander ritme heeft en de beoordeling meer dan anders een momentopname is."

"Donny van de Beek was vrijwel onzichtbaar, Memphis Depay wilde weer alles tegelijk doen en Georginio Wijnaldum was geofferd op de balansdag van Lodeweges. Frenkie de Jong was een van de weinigen die zich met de Italianen kon meten", vervolgt het ochtendjournaal. Er wordt tegelijkertijd gewezen op het feit dat Oranje bijna de hele verdediging moest missen. "Op het middenveld en voorin is het ook wachten op de groei van talenten als Calvin Stengs en Mohamed Ihattaren, die normaliter meer creativiteit brengen."

Trouw concludeert dat Oranje maandagavond gewezen werd op zijn tekortkomingen. "Dit Oranje had de laatste jaren de wind mee, en over geluk niet te klagen, maar ook Koeman probeerde die euforie vaak te temperen. Licht chagrijnig stelde hij vorig jaar na de verloren finale van de Nations League vast dat Portugal verder en slimmer was. Nederland is een jaar verder. Op Ajacied Promes na zijn inmiddels alle elf basisspelers van maandagavond actief in grote Europese competities, maar als collectief oogde het te lieve en soms naïeve Oranje nog onvoldoende opgewassen tegen de wetten van het moderne internationale voetbal."

Meer nieuws
   
13:33
13:33
Man United heeft twee spelers op het oog als partner van Lisandro Martínez
1
   
13:32
13:32
The Athletic heeft nog voor zijn komst naar Liverpool mooi nieuws voor Arne Slot
3
   
12:53
12:53
Thiago Silva zegt Chelsea definitief gedag in hartverwarmende afscheidsvideo
9
   
12:10
12:10
VZ Kort: SC Cambuur laat supporters thuis voor uitduel in Kerkrade
77
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (139)

 
Prem93
 
51
8 september 2020 om 08:48
Van Gaal voor deze groep zetten, dan zal het vanzelf een vechtmachine worden.
 
Japie_Krekel
 
30
8 september 2020 om 08:53
Dat wel maar we komen kwalitatief nog steeds te kort t.o.v landen als Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italie, Spanje, Belgie en Italie
 
Tinus88
 
46
8 september 2020 om 08:58
Frankrijk en België, oké, maar de overige landen zijn ook allemaal in opbouw. Laten we vooral overdrijven. Gisteren is Nederland weggespeeld, kan gebeuren, maar zijn wij daadwerkelijk zoveel minder dan Italië? Dat geloof ik niet. Blijven twee gelijkwaardige teams in mijn ogen.
 
Biancocelesti
 
14
8 september 2020 om 09:04
Dus moeten we een goede coach hebben. Onbegrijpelijk dat de haat naar LvG zo hoog is, zowel vanuit spelers als top van de KNVB.
 
Japie_Krekel
 
35
8 september 2020 om 09:05
We hebben geen creativiteit in het elftal, dat hebben die landen wel. Ihattaren is een creatieve speler met de potentie in de toekomst een basisspeler te worden maar die speelt straks voor Marokko ben ik bang want hij mag niet eens een paar minuutjes invallen. Daarmee geef je niet het signaal af dat je zo een jongen in de toekomst graag voor Oranje ziet spelen
 
S-070
 
22
8 september 2020 om 09:06
En dan vergeet je Portugal? Het zijn twee gelijkwaardige teams op basis van de eerste elf maar al die landen (behalve belgie)die jij opnoemt hebben meerdere spelers op de bank en dat is een groot voordeel maar dit Nederlands elftal heeft echt niks achter de hand en vooral aanvallend is het allemaal erg matig. Ik zou het Nederlands elftal vergelijken met teams als Kroatie, Turkije, Rusland net iets lager. Laten we niet vergeten dat we de laatste EK en WK ook niet bij waren. Vergelijk de Nederlandse spelers met die andere landen dan worden we toch zwaar overschat, we zijn absolute geen topfavoriet eerder een outsider.
 
melvinwsp
 
26
8 september 2020 om 09:14
We komen helemaal niets kwalitatief te kort. Er staat alleen een tactisch onbenul voor de groep. Ajax kwam tot de halve finale CL met heel wat spelers die voor NL uitkomen. Ten Hag is alleen tactisch een veel betere coach dan Lodeweges of Koeman
 
S-070
 
11
8 september 2020 om 09:20
We hebben geen een speler voorin die een wedstrijd kan beslissen en dan zeg jij dat we geen kwaliteit te kort komen, aanval komt te kort, backs niet het niveau, keeper is matig, bank is matig. Het is een keer dat Ajax in de halve finale kwam in de afgelopen 20 jaar en mensen blijven het herhalen maar niemand onthoud dat als je de Champions League niet wint.
 
Buakaw
 
18
8 september 2020 om 09:30
Mocht je willen ja. Kijk wat voor aanvallende krachten die landen hebben. Sane, Werner, Gnabry, Havertz, Immobile, Sterling, Rashford, Kane, Sancho. Zelfs een Alcacer en Morata zouden gewoon basisspeler zijn. Aanvallende hebben we zowel op het middenveld als aanval nauwelijks wat lopen.
 
fcdc1
 
20
8 september 2020 om 09:36
@mevinwsp, aanvallend is het bij NL bijzonder karig. Depay is eigenlijk de enigste speler die iets kan forceren en dat is gewoon te weinig. Op het middenveld hebben we aanvallend gezien ook weinig creativiteit tot beschikking. Wie waren in aanvallend opzicht de smaakmakers bij Ajax?? Zyiech, Neres, Tadic... creatieve spelers die niet voor NL spelen.
 
gloryUnited
 
17
8 september 2020 om 09:38
Ja en Ten Hag werd vervolgens uitgeschakeld door Getafe en daar tactisch afgetroefd met heel wat spelers die voor NL uitkomen. Die halve finale van Ajax was een geweldige prestatie van die spelersgroep en technische staf alleen dat kan absoluut geen graadmeter zijn voor de komende jaren. Zo'n incidenteel uitschieter gaan we niet meer zien voorlopig
 
Dr. Phil
 
3
8 september 2020 om 09:39
@japie_Krekel jij had toch een voorkeur voor ten Cate? Je zag gisteren duidelijk dat dit elftal onsamenhangend speelde. Ik begrijp heel goed dat Depay liever een andere trainer krijg dan van Gaal. Die deed maar wat gisterenavond. Lijkt wel alsof hij aan snelheid heeft ingeleverd.
 
Formus
 
7
8 september 2020 om 09:51
Depay denkt vaak aan Depay. Niet dat het zijn schuld is dat we verloren gisteren, maar hij drijft een dribbel zo vaak te ver door, terwijl er teamgenoten in een goede positie staan om te schieten. Dat is enerzijds om moe van te worden voor zijn teamgenoten, anderzijds zou Depay misschien wel denken: die gasten scoren toch nooit. Dus doe ik het wel. Maar dat werkt niet tegen topverdedigers zoals toplanden die hebben. De kracht van dit elftal is als het als team opereert. Maar deze twee wedstrijden hebben laten zien dat veel spelers daar nu niet mee bezig waren. Misschien omdat het ook nog in de transferperiode is? En dat ze zich wilden laten zien of met hun hoofd ergens anders waren? Want Gini heb ik ook niet gezien. En dit zijn wel twee spelers waar je het van verwacht.
 
MartijnGerbrands
 
2
8 september 2020 om 10:13
Als je 1-0 achter staat en je loopt de hele wedstrijd achter de feiten aan, ga je toch niet een speler van 18 brengen die ook nog eens een slecht voorbereiding heeft gehad met (misschien) teveel kilo's, alleen om hem even een positief signaal af te geven?
 
Louismanuel
 
3
8 september 2020 om 10:20
En Portugal, vooral.
 
bobson1982
 
4
8 september 2020 om 10:22
Best een gunstige uitgangspositie toch? Outsider zijn. Kijk maar waar Croatië en andere outsiders (zoals wijzelf in 2014) kwamen. Ik vind het niet erg. We hebben goede spelers..alleen een slimme trainer nodig. Gisteren was een les, niets staat in de fik.
 
23VDV23
 
7
8 september 2020 om 10:30
Maar juã£â­st omdat we een selectie hebben die kwalitatief wellicht op dit moment nog minder is dan andere toplanden heb je een Van Gaal nodig. Die kan van spelers die maar een `6` zijn laten presteren als een `8`. En voor de mensen die dan roepen dat hij dat alleen kan als hij de tijd krijgt: in 2014 lukte hem dat ook met spelers als Vlaar en Martins-Indi. Ook Wijnaldum overigens op dat moment. Die was nog veel jonger en een heel seizoen geblesseerd geweest bij Psv. Speelde toen gewoon erg goed. Bovendien geeft Van Gaal niemand die het niet verdient privileges. Ik heb in 2012-2014 veel Oranje wedstrijden in de arena gekeken. Ik weet 100 zeker dat hoe Sneijder aan het begin van die periode speelde types als Koeman, Lodeweges, maar ook een Ten Cate die jongen puur op basis van zijn status hadden laten staan. Maar hij was een doorn in het oog. Niet fit, liep te weinig, vond ook duidelijk dat hij dat niet hoefde. Nederland schreeuwde moord en brand, maar Van Gaal zette hem aan de kant, en terecht. Het team ging beter lopen. Soms met spelers die misschien niet het pure talent hadden van Sneijder, maar als team ging het daardoor beter spelen. Bij Oranje hangt er inmiddels een cultuur van spelers die redelijk ongenaakbaar zijn. We lopen allemaal weg met Memphis omdat hij inderdaad de enige is die af en toe nog voor een verrassing zorgt, maar het is duidelijk geen spits. In de spits is hij, vergelijkbaar net Sneijder toen op `10`, echter de grote man en hij is een paar keer beslissend geweest. Die paar beslissende momenten zijn dan blijkbaar voor mannen als Koeman en Lodeweges en het gros van de analytici belangrijker dan het feit dat je spel aan bevliegingen van Memphis ophangen de boel wel heel fragiel maken. Ik zeg dit als Ajacied niet graag, maar het is me vaker opgevallen dat als Luuk de Jong laat in de wedstrijd in werd gebracht er veel makkelijker gevoetbald werd. Er lijkt meer duidelijkheid te zijn. Het is geen grootheid, maar hij kan voldoende een bal vasthouden waardoor Memphis, Wijnaldum en Promes dan wel Bergwijn om hem heen kunnen voetballen. Daarnaast is het ook een uitkomst als je voetballend de onderliggende partij bent, zoals gisteren. Dan kun je altijd a la PSV vorige seizoenen de lange bal op Luuk spelen en aansluiten. Nu loopt dat 9 van de 10 keer spaak.maar het proeft er een beetje naar dat Memphis graag de centrale man is en Koeman/lodeweges hem dat privilege graag geven, omdat `dat hem nou eenmaal aan de praat heeft gekregen`. Net zoals Wijnaldum blijkbaar ongenaakbaar is, maar die nu ook twee wedstrijden heeft lopen schutteren. Of eeuwige lieverdje Veltman die onder iedere bondscoach op basis van...wat? zijn ervaring? mag opdraven. Een Van Gaal had het dan echt wel aangedurfd met een centrum Van Dijk-Aké en een Wijndal op links. Leeftijd interesseert hem dan niet. Dat heeft hij in zijn vorige periode ook zo gedaan en zo hebben jongens als De Vrij en Daley Blind ook hun kans gekregen op een moment dat iedereen daar zo zijn bedenkingen bij heeft. Maar het durven maken van dã£â¡t soort keuzes is nu echt nog wel nodig. Er wordt geroepen dat `de lijn moet worden doorgezet`, maar we zijn er gewoon nog lang niet.
 
pinko
 
0
8 september 2020 om 10:53
Meen je dit echt? Zo veel minder dan Italië? Gisteravond in slaap gevallen??
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2020 om 10:54
@melvinwsp ja en met de creativiteit van Ziyech die al het voetbal erin bracht bij Ajax en wij hebben geen type Ziyech lopen helaas
 
Japie_Krekel
 
2
8 september 2020 om 10:55
@Dr.Phil ik heb helemaal niks met Ten Cate. Ik ben een voorstander van Wenger, Rijkaard of Gio
 
Dr. Phil
 
1
8 september 2020 om 11:18
Mee eens. Deze pot mocht je verliezen en is misschien maar goed ook. De laatste 2 wedstrijden kon je goed zien dat het niet al team opereerde. Had je deze ook gewonnen dan was het beeld vertekend en daaruit voort vloeiend een verkeerde trainer aangesteld. Van Gaal komt u er maar in.
 
JeroenCrabbe
 
0
8 september 2020 om 12:00
Als Belg was tegen Denemarken een prettige vaststelling dat er toch wat kwaliteit ook op de bank zit en doorkomt in de ploeg zonder debruyne, eden, courtois, kompany, meunier ... zal nooit Frankrijk zijn in de breedte, maar breder dan jullie graag zouden geloven
 
S-070
 
13
8 september 2020 om 08:56
Of een saai Nederlands elftal, laten we niet vergeten wat die heeft laten zien bij Manchester United. Voetbal wat totaal niet was om aan te gluren. Hij had daar ook 2/3 toppers en tijdens het WK 2014 had die wel betere spelers ben benieuwd.
 
gloryUnited
 
4
8 september 2020 om 09:45
Van Gaal had bij United te kiezen uit Rooney, Van Persie, Di Maria, Falcao en mata. Aanvallend was er heel veel mogelijk. Ze hadden aanvallend de meeste kwaliteit sinds de Ronaldo, Tevez, Rooney, Berbatov periode
 
S-070
 
4
8 september 2020 om 09:59
Dat zegt alles.
 
Dr. Phil
 
1
8 september 2020 om 11:20
Bij van Gaal start alles vanuit de opbouw. En laat daar nou destijds het probleem hebben gelegen. Geen middenvelder die zich kon bemoeien met de verdediging, balans en de aanval die ze daar hadden. Laat staan een speler voor zo’n positie met een steekpass
 
Oortap
 
8
8 september 2020 om 09:16
Ik denk dat de 3e plek op het wk en een paar gekke vondsten zoals de Krul-wissel veel heeft verbloemd. Alleen tegen Spanje werkte zijn plan, maar de andere wedstrijden was toch gewoon geluk in combi met een uitblinkende Robben?
 
pinko
 
2
8 september 2020 om 10:56
Maar Oranje had destijds toch een middelmatige selectie? Net als nu eigenlijk. Maar er komen wel paar jonge talentvolle spelers aan. En wie kan die beter vormen dan van Gaal? Daar is hij een meester in gebleken. Dus niet de politiek correcte keuze Ten Cate, maar gewoon voor de meester gaan....
 
falcao1984
 
0
8 september 2020 om 13:15
Politiek correct binnen bepaalde kringeb. Denk dat wanneer je een enquête in het land houdt 90% voor Van Gaal kiest.
 
baradona
 
137
8 september 2020 om 08:48
Laten we nou eens echt kritisch zijn op het grootste drama van de avond Donny van de Beek , die in totaal tot 5 passes kwam in 57 minuten. Waarom word er net als voor Frenkie voor die jongens altijd een reden gezocht waarom ze niet goed spelen. Die worden dan weer zogenaamd niet in hun kracht gebruikt, wat een onzin. Donny stond op zijn favo positie, alleen is hij positioneel zo matig dat hij zelden tot nooit aangespeeld kan worden. Als nummer 10 word er zoveel meer gevraagd dan af en toe een geslaagde loopactie in de diepte.
 
Japie_Krekel
 
67
8 september 2020 om 08:54
Ik vond Vd Beek slecht maar Promes vond ik nog slechter eerlijk gezegd. Ik kan me eigenlijk niet eens de laarste goede interland van Promes herinneren en hij speelt geloof ik al 4 jaar voor Oranje
 
wanny
 
18
8 september 2020 om 08:56
Promes is een leuke speler als het draait. Anders heb je er niks aan. Overigens was Depay ook niks gisteren.
 
Japie_Krekel
 
26
8 september 2020 om 09:06
Depay was ook een drama idd maar die heeft af en toe nog goede wedstrijden. Promes zie ik nooit goed spelen in Oranje
 
droadnagel
 
4
8 september 2020 om 09:24
Dus af en toe een goede wedstrijd is de maatstaaf,doe dat is op je werk eens zien of je baas daar genoegen mee neemt
 
cr7_arsenal
 
49
8 september 2020 om 09:35
Het is inmiddels zo erg dat als een Frenkie, of een Van De Beek slecht speelt, er meteen een speler aan gehaald moet worden die nog slechter speelde. Wat heeft een slecht spelende Promes nou te maken met het feit dat Donny slecht speelde. Dit zijn gemaakte vedettes, jongens waarvan de media en een groot deel van het volk graag wilt dat ze de uitblinkers zijn, want we zitten met ze alle toch niet te wachten op die gekke Memphis als boegbeeld van het Nederlands elftal, of een Promes met zijn gekke filmpjes ?
 
DavidDein
 
13
8 september 2020 om 09:45
Memphis is toch gewoon een boegbeeld van Oranje? Hij is de absolute aanvalsleider. Frenkie is geen gemaakte vedette, die heeft gewoon een transfer van 80 miljoen afgedwongen met fantastisch spel in onder andere de CL. Van de Beek een gemaakte vedette? Hij had gister voor het eerst een keer een basisplaats, daar waar hij normaal uit de basis wordt gehouden door Wijnaldum, Van de Beek en Promes heb ik beiden nog nooit een goede interland zien spelen, dat mag best benoemd worden. Als ik jouw reactie lees krijg ik de indruk dat je gewoon erg gefrustreerd bent en dat je nog net niet de racismekaart trekt. Als je goed speelt krijg je lof en als je slecht speelt kritiek. En als je slecht speelt en je houdt je bezig met randzaken (hoeden, lijgers, politie uitschelden) wordt dat er inderdaad bijgehaald door de media, zo werkt dat (niet dat ik het goedkeur).
 
Critic0
 
5
8 september 2020 om 10:31
Het is mij echt een raadsel waarom Promes zoveel krediet heeft.welke andere speler mag constant falen en word elke keer weer opgesteld?en ook bij verschillende coaches.waarom stelt niemand deze vraag ooit.
 
pinko
 
5
8 september 2020 om 10:59
En in Ajax is hij met zijn beroerde basistechniek ook een dissonant. Ik heb nog steeds de hoop dat er een Engelse club hem komt halen voor een mooi bedrag. Hoef ik me niet meer aan hem te ergeren. Overbodig te zeggen dat hij - net als meerdere spelers - niet in de Oranje selectie thuishoort. En waarom gisteravond vanwege gebrek aan creativiteit niet Ihattaren laten invallen? Baat het niet, het schaadt ook niet. Maar ja, wij hebben De Roon! Dus waar hebben we het over;-)))
 
Japie_Krekel
 
7
8 september 2020 om 11:00
@droadnagel onder Koeman was Depay natuurlijklijk bijna elke wedstrijd beslissend en tegen de toplanden zelfs onze belangrijkste man
 
Japie_Krekel
 
4
8 september 2020 om 11:02
@pinko idd en de KNVB heeft niks geleerd van de fout met Ziyech zo te zien. Straks weet Ihattaren zijn potentie in te lossen en dan speelt hij voor Marokko
 
Arno_P
 
14
8 september 2020 om 09:04
Ja Donny speelde slecht en heeft het (nog) niet in zich om het team beter te maken als het niet loopt. Net zoals De Roon en Hateboer is Donny ook gewoon een leuke clubspeler maar je wordt er als Oranje niet veel beter van. Veltman laat ik maar helemaal buiten beschouwing want die speelt omdat er 5 andere geblesseerde zijn.wijnaldum deed ook niks in zijn vrije rol en Promes heeft er weer een zaadloze interland bijgeschreven. Toch jammer dat we geen Ziyech op rechts hebben staan!het is mij wel duidelijk geworden dat er nog een hoop werk te verzetten is en dat de Knvb heeeel erg goed moet nadenken wie de volgende bondscoach wordt. Dat moet echt iemand zijn die 8 jaar lang wilt zitten (4 jaar bouwen 4 jaar oogsten)
 
Japie_Krekel
 
24
8 september 2020 om 09:08
Ja dat Ziyech voor Marokko speelt hebben we ook weer te danken aan die geweldige KNVB en met Ihattaren lijkt het dezelfde kant op te gaan. Ziyech heeft letterlijk alle kwaliteiten die in dit elftal gemist worden. Er is nul creativiteit in dit Oranje
 
ajax1812
 
4
8 september 2020 om 09:42
Laten we eens even niet overdrijven met dat Ihattaren verhaal, die jongen is net voor de eerste keer opgeroepen en is nog maar 17 jaar, die krijgt nog genoeg kansen.
 
Japie_Krekel
 
3
8 september 2020 om 11:05
Ja, straks in het Marokkaanse elftal waarschijnlijk. Dan kan hij gaan vlammen met Ziyech, zo een andere geweldige creatieve speler die we nu keihard nodig hebben maar die we totaal onnodig hebben laten lopen
 
AmazingNinja
 
51
8 september 2020 om 09:06
Precies baradona. Roep het hier vaker: Donny komt zwaar tekort voor dit niveau. Daar brengen wat goal in de CL geen verandering in. Waar is die Benjia eigenlijk? Die staat hier altijd het hardst te roepen hoe geweldig Donny wel niet is. Nou, vanavond wã©ã©r een slechte interland. Donny liep weer eens in de spits ipv op het middenveld. Die Chielini en Bonucci moeten zich doodgelachen hebben: "hey we kunnen gewoon blijven staan, hij komt vanzelf wel naar ons toe`. Wat was nu weer het excuus dat Donny niet functioneerde? Werd die weer niet in zijn kracht gebruikt? Dat Wijnaldum slecht speelde is ook een feit, maar je zag wel, als die vanuit de as kwam dat hij direct gevaar stichte. Dus Nooit meer Wijnaldum op rechtsbuiten zodat Donny op 10 kan. Sterker nog: Donny nooit meer erin. Hetzelfde geldt voor mensen die Veltman hier altijd neerzetten als een degelijke verdediger. Het kot natuurlijk omdat het merendeel op deze website voor ajax zijn, maar zet die ajax bril eens af en maak eens een objectieve analyse. Veltman kan er ook gewoon niets van. Dat zal dit jaar in de PL nog wel eens pijnlijk duidelijk worden.
 
nederland79
 
7
8 september 2020 om 09:21
prima dat Wijnaldum op 10 gevaarlijker is en dat het geen rechtsbuiten is. Maar hoe moeilijk is het om als speler op dat niveau een beetje in de weg te gaan lopen bij een opkomende back waar alle dreiging vandaan komt. Daarvoor hoef je niet te kunnen voetballen, daarvoor moet je een beetje nadenken en niet te lui zijn. Gisteren dacht wijnaldum niet na en hij was lui.
 
cr7_arsenal
 
16
8 september 2020 om 09:39
Met Donny op 10 en De Roon en Frenkie der achter heb je gewoon helemaal geen middenveld. Donny die vliegt constant er overheen, Frenkie verdeelt het spel leuk op zijn eigen helft, of rond de midden cirkel maar verder dan dat komt hij sporadisch, en De Roon verdwijnt gewoon zodra je op de helft van de tegenstander bent. Zo speel je gewoon zonder middenveld. Onbegrijpelijk dat deze coach Wijnaldum van het middenveld haalt, om ruimte te maken voor Donny.
 
AmazingNinja
 
2
8 september 2020 om 09:46
Die back van Italie had inderdaad alle vrijheid. Maar je weet niet met welke opdracht Wijnaldum het veld in wordt gestuurd. Als Lodeweges zegt dat hij bij balbezit Italie naar binnen met om het middenveld te helpen, dan kan hij er ook niet veel aan doen. Moet ik wel bij zeggen: Als er wat echte persoonlijkheden in het team hadden gezeten dan hadden de spelers het tijdens de wedstrijd zelf omgezet en was Wijnaldum gewoon bij die back gaan staan.
 
Jamiru
 
1
8 september 2020 om 09:16
Ja hij stond op ‘10’ maar de opstelling was gwn 4-4-2 eigenlijk. Oranje heeft nog nooit zo gespeeld ze hebben alleen 5-3-2 en 4-3-3 gespeelt
 
melvinwsp
 
6
8 september 2020 om 09:18
Donny werd amper aangespeeld. Dat komt omdat je geen creatief brein op het middenveld hebt. Frenkie is een verbinder vd Beek is een loper en de Roon is een breker. Wie gaat dan zorgen voor creativiteit. Ik had Ihataren opgesteld op 10 met vd Beek en Frenkie daar achter.
 
arnhemmer
 
6
8 september 2020 om 09:48
Eindelijk iemand die het snapt, er is totaal geen creativiteit. Ben bang dat vd Beek nooit zou renderen in het Ned elftal wanneer Depay voor hem staat. Het is geen de Bruyne, Havertz of Sneijder, hij heeft iemand nodig die in de kaats speelt, ballen vasthoudt. Tadic bv. Dat is een type speler die bij Ned in de spits zou moeten staan. Probleem is dat we geen kwaliteit voorin hebben lopen. Promes, Depay, Babel, Bergwijn , zijn allemaal matig, spelers die alleen jn de bal komen. Diepte zoals Italië met Immobile, Duitsland met Werner, hebben wij totaal niet. Depay wil het mannetje zijn, dat die jongen zo belangrijk is gemaakt in het Ned elftal is belachelijk. Een middenveld met de Roon-Frenkie en Wijnaldum is ook weer zo verdedigend, zo voorspelbaar. Geen enkele creativiteit. Ihatarren, Stengs op rechtsbuiten(met de tijd) Boadu, Malen, Wijndal,Kluivert, Lang, Gravenberch en mischien wel Lammers, dat zijn jongens die zich moeten gaan ontwikkelen. Daar zit snelheid( Malen, Boadu, Kluivert) creativiteit ( Lang, Stengs, Ihatarren) ik noem Gravenberch omdat het een jongen met enorm veel potentie is. Met een volledig jaar bij Ajax gaat deze jongen doorbreken. Talent zat, slimmigheid is ver te zoeken in dit elftal. Promes-Depay-Bergwijn is toch echt een lachtertje.
 
ajaxmind
 
1
8 september 2020 om 09:52
@baradona, omdat Donny een topspeler is als het team draait en er een spits voorin loopt die balvast is. Dan kan Donny trekken en sleuren. Laat dan nou net het geval zijn dat Oranje niet draait, omdat er nogal wat creativiteit ontbreekt. Ook loopt er geen midvoor in de spits die de bal kan vasthouden. Met nadruk op in de spits loopt, want daar is Depay nergens te bekennen. Dan heb je dus niks meer aan Donny. Zet je iemand anders in de spits die wel de bal kan vasthouden en kaatsen en zet je Depay in een vrije rol op linksbuiten dan krijg je al een heel ander verhaal. Donny en Wijnaldum samen in een 4-3-3 gaat ook niet, want dan is je middenveld uit balans of gaat het ten koste van je meest creatieve middenvelder Frenkie. Wil je met zowel Donny als Gini spelen dan moet je in 3-5-2 of een variant daarin spelen.
 
Critic0
 
12
8 september 2020 om 10:38
@ajaxmind,ah ok , het is een topspeler maar alleen onder die speciale voorwaarden Elke andere opstelling is het dus wat elke wedstrijd zien , een waardeloze speler in mijn ogen.onderbouwing is de wedstrijden die ik van hem in NL team heb zien spelen.ook bij Ajax was het gewoon de Immers van een elftal.wat loopacties en intikkers.
 
ajaxmind
 
2
8 september 2020 om 11:18
Ja, hetzelfde geldt voor Gini. Gebruik je hem niet in zijn kwaliteit dan is het matig.
 
S-070
 
22
8 september 2020 om 08:49
Wijnaldum vond ik ook een van de slechtere dat Barcelona interesse in hem heeft kan ik echt niet begrijpen. Hij komt op zijn oude niveau terug in het Nederlands elftal en van een ervaren speler als hem verwacht je dat die het team op sleeptouw neemt maar hij doet overal leuk mee. Nuttige speler maar absolute geen uitblinker. En alsjeblieft hou op over Veltman dat is een van de slechte spelers die ik ooit in het Nederlands elftal heb gezien. Hebben 2 jaartjes leuk gespeeld maar de meeste spelers hebben het niveau niet van toppers. Van Dijk, misschien De Jong en De Ligt, De Vrij en dan houd het al op. Dit Nederlands elftal word een beetje overschat en achter de hand hebben we echt helemaal niemand. Hopelijk ontwikkelen de jonge voorhoede spelers snel.
 
Japie_Krekel
 
14
8 september 2020 om 08:56
Hij was idd slecht maar het is ook geen rechtsbuiten. Ik snap niet zo goed waarom Lodeweges hem daar neerzet. Koeman heeft het geweldig gedaan met deze selectie. Waarom ga je dan dat fundament van het succes eruit halen door de hele boel om te gooien?
 
Biancocelesti
 
2
8 september 2020 om 09:08
Daar was lodeweges ook onderdeel van. Denk dat hij niet veel anders doet dan koeman. En ik vond Koeman goed starten maar vergeet niet dat het Duitsland toen ook in opbouw was. De Fransen moeten na het WK ook nog terugkomen. Tegen Portugal was het helemaal drama. Ik hou me hart vast als, mits LvG komt.
 
Prosoccr47
 
2
8 september 2020 om 09:13
LvG heeft met een mindere selectie bijna de finale van het WK gehaald destijds.
 
S-070
 
6
8 september 2020 om 09:27
Mindere selectie? Robben en Van Persie in topvorm zo een speler in de voorhoede hebben we niet meer.
 
cr7_arsenal
 
10
8 september 2020 om 09:42
En dat was het ook wel een beetje, Clasie, Daley Blind als linksback, Bruno Martins Indie, Fer, Ron Vlaar en Janmaat. Nu ik de spelers weer opnoem krijg ik nog meer respect voor Van Gaal.
 
fcdc1
 
9
8 september 2020 om 09:51
In defensief opzicht zijn we erop vooruit gegaan. Maar in de aanval en creativiteit zijn we toch wel wat stappen achteruit gegaan. Bij een gebrek aan verdedigende kwaliteit kan je dit nog oplossen met een andere systeem of een meer defensief middenveld. Het gebrek aan aanvallende creativiteit is veel moeilijker aan te pakken.
 
Prosoccr47
 
0
8 september 2020 om 09:16
Veltman was uitermate zwak eerste helft maar in de tweede helft vond ik hem echt niet zo slecht als velen beweren. Ik vond Hateboer echter heel zwak. Hij liet zijn man vaak lopen en maakte ook wat fouten achterin. Aanvallend voegde hij ook weinig toe.
 
Ayrshire
 
3
8 september 2020 om 09:52
Als je Veltman een van de slechtste spelers vindt ooit in Oranje, heb je de top tijden onder Van Basten denk ik uit je geheugen gewist.
 
S-070
 
4
8 september 2020 om 10:19
Van de afgelopen 10 jaar is hij een van de slechste dat kan ik makkelijk zeggen.
 
Japie_Krekel
 
4
8 september 2020 om 11:07
Veltman vind ik ook een van de slechtste en kan in het rijtje met Vincent Janssen, Promes, Meerdink, Boussatta en Bobson
 
Booya_410
 
18
8 september 2020 om 08:50
Het resultaat ligt toch in de lijn van verwachting??wanneer je als NL elftal het moet doen met Hateboer, de Roon en Veltman dan weet je dat je het tegen een land als Italie het erg moeilijk gaat krijgen.
 
thucan
 
5
8 september 2020 om 08:54
Diezelfde Hateboer die geroemd wordt in hetzelfde Italië?? Die Hateboer had een machine tegenover zich en de helft van een centraal duo naast zich dat nooit heeft kunnen voetballen.
 
Japie_Krekel
 
17
8 september 2020 om 08:58
Dumfries is een veel betere back in een 4-3-3 systeem. Niet dat het een topspeler is maar hij heeft iig wel strijd en beleving in zijn spel en is ook niet makkelijk te kloppen in de duels
 
S-070
 
1
8 september 2020 om 09:01
Daar speelt die toch in een ander systeem waar die als rwb word gebruikt in een 4 mans verdediging komt die in alle opzichten tekort. Hij kan het haast niet belopen. Snelheid tekort, kracht tekort, verdedigend staat die niet zijn mannetje , verliest focus en dat is bepalend op dit niveau.
 
thucan
 
5
8 september 2020 om 09:05
Ik reageer op je uitlating omtrent Hateboer, die vind ik meer dan onterecht. Die Spinazzola was overal te vinden en er werd tactisch niet op geantwoord. Dan kun je een Kimmich of Marcelo zijn, maar als back ben je dan zonder rug kansloos
 
S-070
 
6
8 september 2020 om 09:08
En dat is de schuld van onze grote topper Wijnaldum die liet zijn mannetje steeds lopen.
 
FCG95
 
0
8 september 2020 om 09:18
Als Hateboer gewoon alleen de buitenspeler of de back moet oppakken is het een stuk beter te beoordelen. Nu werd hij constant alleen gelaten en overlopen. Was Dumfries ook overkomen, maar die had het geluk aan spelen toe te komen toen ze aanvielen.
 
Prosoccr47
 
2
8 september 2020 om 09:19
Maar zo overtuigend vond ik Hateboer ook niet in de duels. Hij liet zijn man continu lopen. Verdedigend oogt hij dus kwetsbaar.
 
melvinwsp
 
0
8 september 2020 om 09:19
Nederland speelt helemaal geen 4-3-3.
 
ajaxmind
 
0
8 september 2020 om 09:56
Precies melvinwsp. NL speelde met een keeper en één middenvelder. Met zijn tweeeën tegen elf is erg lastig. Dan is een 1-0 verlies zelfs bijzonder knap.
 
Japie_Krekel
 
0
8 september 2020 om 11:08
Tegen Polen vond ik Hateboer anders ook niet best
 
acmilan2019
 
1
8 september 2020 om 15:03
Het feit is gewoon dat er te veel jongens zijn die alleen uit de voeten kunnen in een bepaald systeem. Dat geldt voor De Roon en Hateboer, maar ook voor bijvoorbeeld een Donny van De Beek. Bij hun clubs zijn het hartstikke nuttige spelers, maar in een Nederlands Elftal kunnen ze niet thuisgeven. Dan moet je dus of je hele ploeg om dat soort jongens heen bouwen of ze uit de selectie houden.
 
thucan
 
1
8 september 2020 om 16:20
Laten we niet vergeten dat die Italianen geinig voetbal speelden en als het nodig is ook nog ultra kunnen verdedigen. Normaal is Hateboer een prima back, geen wereldse back, maar werd gisteren gewoon niet gesteund, dan wordt ook een Marcelo overlopen
 
AmazingNinja
 
5
8 september 2020 om 09:11
Hatenboer werd aan zijn lot overgelaten door zijn coach Bij balbezit Italië stond Hatenboer contant 1 vs 2. Ga er maar aanstaan: 1vs 1 tegen Isigne is al een hele taak, maar dan komt er ook nog eens zo'n back 20 keer overheen gedenderd. Nee Hatenboer is gewoon in de steek gelaten door de coach en misschien wel zijn team. ALs er een paar echte persoonlijkheden in het team zaten, dan hadden de spelers dit zelf wel omgezet tijdens de wedstrijd.
 
S-070
 
4
8 september 2020 om 09:14
Weinig persoonlijkheden maar ego zat.
 
FcGrun050
 
7
8 september 2020 om 09:15
Je bent overigens Immobile vergeten, want die dook ook de hele tijd op vanaf links. Die drie Italianen wisselde zo goed af en draaide de hele verdediging tureluurs.
 
TilburgAjax
 
0
8 september 2020 om 10:28
@amazingninja - een van de grootste problemen tegen Italiã« lag inderdaad op de RB en RCV positie, waar Hateboer en Veltman het niet konden bolwerken. Dat hadden de Italianen goed gezien. Dat er vervolgens niet tactisch werd ingegrepen is allereerst Lodeweges aan te rekenen, als je gedurende de eerste helft niet weet in te grijpen doe dat dan ten minste in de rust. Bovendien hadden de spelers zelf dit toch ook wel kunnen corrigeren, ze moeten door hebben gehad dat 7 vd 10 aanvallen over links gingen bij de Italianen, de voorzet bij de goal kwam daar niet voor niets ook vandaan. Oranje heeft alleen maar achter de feiten aan gelopen.
 
Japie_Krekel
 
20
8 september 2020 om 08:52
Op Van Dijk na is idd niemand uit deze selectie bepalend in de Europese top. Ik vind daarom ook dat we deze selectie zwaar overschatten. Onder Koeman zijn we een aantal keer op de counter boven ons zelf uitgestegen tegen toplanden maar we hebben echt niet zoveel bijzondere spelers
 
Giesburts
 
14
8 september 2020 om 08:57
Van Dijk speelde anders ook echt een slechte wedstrijd. Hij zat lucht te dekken bij het tegendoelpunt en had slechte pases in huis. Was ook alleen maar ballen aan het wegrossen leek het wel. Gewoon het hele collectief dat niet goed was. Onder Koeman heb ik ook het idee dat het meer geluk dan wijsheid was. Ik ergerde me toen aan precies dezefde dingen: geen duidelijk plan, geen plan B (De Jong en Van Dijk in de 16 laatste 10 min kan je geen plan B noemen) en atijd laat wisselen. Laat aub Van Gaal komen.
 
Japie_Krekel
 
10
8 september 2020 om 08:59
Van Dijk had idd een zware offday maar is natuurlijk wel gewoon een van de beste verdedigers ter wereld. Voor de rest hebben we niemand lopen die zijn normale niveau aantikken
 
TilburgAjax
 
2
8 september 2020 om 10:31
Ik ontwaarde tegen Polen en Italië hetzelfde patroon als eerdere wedstrijden onder Koeman; een matige eerste helft, herstel in de tweede helft. Dat gold in de wedstrijd tegen Polen in sterkere mate dan tegen de Italianen, toen het spel in de tweede helft wel wat beter was maar onvoldoende om het tij te keren. Nu is Koeman weg en is het dus verleidelijk om dit patroon aan Lodeweges toe te schrijven, maar dat is niet ondenkbaar. Koeman is toch meer de people manager en Lodeweges (kennelijk) degene die de tactiek bepaalde.
 
thucan
 
8
8 september 2020 om 08:58
Beetje waan van de dag dit. De Vrij uitgeroepen tot beste verdediger van Italië, Wijnaldum die bij Liverpool fantastische dingen heeft gedaan en kan voetballen in dienst van het team. De Ligt, die na wat begin fouten zeer solide en sterk heeft gespeeld in oranje; F. De Jong die toch wel een aardig balletje kan trappen in het Catalaanse... Je mist 3 verdedigers, waarvan 2 simpelweg wereldtop en staat tegenover een goed voetballend Italië..
 
Japie_Krekel
 
8
8 september 2020 om 09:02
Ja maar daar geef je al heel het probleem aan. Onze beste spelers zijn verdedigers maar onze aanval is een drama en Frenkie en Wijnaldum zijn goede middenvelders vanuit de controle maar we hebben geen enkele creativiteit op ons middenveld. Ihattaren zou dat kunnen gaan brengen in de toekomst maar Lodeweges doet heel hard zijn best om die ruchting het Marokkaanse elftal te jagen. Die jongen krijgt niet eens een paar minuutjes om in te vallen zodat je hem laat zien we hebben je straks graag in Oranje en we hebben vertrouwen in je potentie
 
thucan
 
1
8 september 2020 om 09:09
De aanval is geen drama, er moet tactisch beter mee worden gespeeld. Luuk de Jong is een beresterke kopper, die je als vaste spits in kunt zetten. Niet laten voetballen, alleen goed posteren. Depay / Bergwijn / Promes / Stengs / whatever laten zwerven en je kan prima mee. Nee, het is geen van Nistelrooij, of Bergkamp, maar drama is de aanval allerminst. Ihattaren, hoewel ik fan ben, is op dit moment echt nog niet goed genoeg, wanneer consistent, wél een hele goede aanvulling
 
S-070
 
3
8 september 2020 om 09:16
Hou op man dat zijn geen toppers en daarmee ga je niks winnen. Allemaal leuk en aardig tactisch dit en dat maar ze hebben het gewenste niveau niet en komen in aspecten tekort. Vergelijk ze met de aanvallers van andere landen dan is dit toch veel minder niveau. Niemand van deze spelers speelt op het hoogste niveau. Het is allemaal net niet.
 
thucan
 
0
8 september 2020 om 09:19
Het hoeven niet allemaal Mbappé’s te zijn, die zijn er namelijk ook niet zoveel. Mits goed in stelling gebracht kun je er gewoon een prijs mee winnen. Nogmaals, het is wat makkelijker met de Bergkamps en van Nistelrooijs in de wereld, maar geen vuist kunnen maken tegen dit Italië is geen schande.
 
gloryUnited
 
2
8 september 2020 om 09:50
@thucanhet klopt dat de Jong een goede kopper is alleen daarvoor moet je voorzetten geven. Depay, Bergwijn en Promes zullen 99 vd 100 keer kiezen om naar binnen te kappen, proberen 4 verdedigers uit te spelen of van 30 meter schieten in plaats van een bal voor de pot gooien. Nederland heeft 3 Europees modale aanvallers die denken dat ze wereldsterren zijn.
 
thucan
 
1
8 september 2020 om 10:16
Bergwijn en Depay hebben anders laten zien prima te kunnen samenspelen met..
 
Japie_Krekel
 
1
8 september 2020 om 11:11
Als je Promes en Bergwijn geen drama vind dan zijn we idd snel uit gediscussieerd en Stengs heeft helemaal nog veel te bewijzen. Depay is onze beste aanvaller en dat is niet eens absolute wereldtop
 
Japie_Krekel
 
1
8 september 2020 om 11:11
Er zitten nog wel een paar niveautjes tussen een Mbappe en een Promes en Bergwijn natuurlijk
 
thucan
 
0
8 september 2020 om 12:01
Die vind ik zeker geen drama inderdaad. Je hoort mij ook niet roepen dat we voorin wereldtop hebben rondlopen en wel even mee gaan doen voor de winst op het EK, maar afgaan op deze wedstrijd is wat mij betreft ook geen optie. Als je verdediging staat, en daar hebben we, mits blessurevrij, een goede linie staan, kun je prima voetballen. Op het middenveld is te weinig creativiteit, maar dat lukt ook niet met spelers als de Roon en vd Beek. Dat zijn prima en goede voetballers, maar maken het verschil niet op individuele basis. Als dat creatiever wordt, heb je voorin genoeg individuele klasse om ineens toe te slaan.
 
23VDV23
 
4
8 september 2020 om 12:31
@gloryunited: het opstellen van Luuk de Jong gaat niet alleen om het feit dat ie goed kan koppen. Hij houdt een bal vast, waardoor bewegende/komende spelers er achter hun gang kunnen gaan. Daarnaast kun je op het moment dat het minder loopt met hem ook nog de lange bal spelen, zoals PSV dat vaker tegen Ajax of in de CL deed (en met succes). Overigens scoorde Luuk de Jong bij PSV erg veel in een voorhoede met vleugelspelers die ook niet persé van de voorzet waren, zoals Bergwijn en Lozano. Het aantal goals dat hij bijvoorbeeld in zijn laatste seizoen uit de klassieke aanval over de vleugels maakte valt heel erg mee, maar toch maakte hij er toen erg veel. Daarnaast kunnen jongens als Depay en Bergwijn gewoon hele aardige voorzetten geven hoor.
 
DNSDKR
 
0
8 september 2020 om 13:52
Het gaat niet om namen, maar om hoe je speelt.nee, we hebben geen Messi, Ronaldo, Mbappe of Lewandowski lopen, maar je kunt wel proberen je eigen duels te winnen, strak te spelen en (en daar heeft Oranje het in mijn ogen laten liggen), snel en accuraat omschakelen. Al dis pisballetjes in een dubbele dekking hebben we niks aan, maar als je de bal veroverd moet je snel aan de overkant zijn, niet doelloos lopen pielen, tikkie breed, traag of direct weer inleveren.
 
Japie_Krekel
 
0
8 september 2020 om 20:47
@dnsdkr maar zijn dat niet juist de kenmerken van een selectie zonder creativiteit? de oplossing naar voren niet zien dus veel breed en terug spelen, als aanvaller niet op de juiste manier of op de goede posities worden aangespeeld en medespelers die zich niet goed positioneren en dus ook niet goed aanspeelbaar zijn?
 
sniewaar
 
8
8 september 2020 om 08:54
Alleen met een tactisch sterke coach valt hier wat van te maken. Van gaal is de enige optie.
 
messibarca.
 
10
8 september 2020 om 08:59
Waar gaat dit over ? we zitten aan het begin vh seizoen,we hebben geen bondscoach,en spelers moeten hun draai nog vinden. Logisch dat je dan eens een oefenpotje kan verliezen tegen Italie. Heisa om niets.
 
BertBert
 
0
8 september 2020 om 09:02
Maakt niet uit hoe je draaid of keert als iedereen ziet dat het niet loopt en je blijft gewoon zo door spelen dan heb je als trainer niet veel kijk op voetbal
 
AmazingNinja
 
7
8 september 2020 om 09:02
Die kranten schrijven toch ook maar gewoon wat. Dit schrijft De Telegraaf over Wijnaldum bij balbezit Italië: "de tactische vondst van Lodeweges om Georginio Wijnaldum in balbezit als rechtsbuiten te posteren en bij balverlies als extra middenvelder te laten fungeren, werd juist de zwakte van het Nederlands elftal”, stelt de krant. Hans Hateboer kwam vaak tegenover de opkomende linksback Leonardo Spinazzola én Lorenzo Insigne te staan, doordat Wijnaldum meer naar binnen trok." En dit schrijft het AD over Wijnaldum bij balbezit Italië: " Wijnaldum, op papier spelend als rechtsbuiten, moest voortdurend achter Spinazzola aan". Wat is het nu? Heeft Wijnaldum nu de hele wedstrijd achter de back van Italië aangehobbeld, of trok die naar binnen en liet Hatenboer in een 1 vs 2 achter?
 
BurdyM
 
4
8 september 2020 om 09:03
Het probleem was Lodeweges. Was gewoon door gegaan met de lijn van Koeman. Gewoon de spelers in hun kracht zetten op hun favoriete posities. Oftewel 433 met Dumfries, Ake, Van Dijk en Wijndal achterin. Midden Frenkie, Wijnaldum en De Roon. Voorin Depay, Promes en Bergwijn. Veel logischer opstelling en je dwingt die Italianen om die linksback achterin te houden.dan hadden ze nog aanvallend kunnen wisselen door Ihataren of de Jong
 
13Nesta13
 
0
8 september 2020 om 09:14
Iedereen roept wel wie er allemaal slecht waren. En als ik het goed begrijp heeft Nederland alleen maar slechte spelers. Maar van Italië kun je gewoon een keer verliezen. En zeker als er 4 spelers op hun verkeerde plek staan. Daarnaast was de tactiek slecht en werd er niet ingegrepen toen deze slecht bleek te werken. Tuurlijk moeten de spelers het doen. Maar ik verwijt ook de staf deze mindere wedstrijd. Laten we hopen dat volgende wedstrijd beter wordt en er een nieuwe coach is gevonden.
 
Filip
 
4
8 september 2020 om 09:18
Grappig. Het is of alles of niks in Nederland. Ik vond het grootste probleem dat we ons hebben zitten aanpassen aan de tegenstander. Als ik een centrale mid op rechtsbuiten zie en termen als "versterkt middenveld" dan weet ik dat je niet van je eigen kracht uitgaat maar van de kracht van de tegenstander. Dan kijk ik al niet eens meer.
 
KeihardeFeiten
 
9
8 september 2020 om 09:19
Maar zo zie je het maar hé, wij hebben die Nederlandse talenten te hoog in onze bol zitten. Een De Jong bijvoorbeeld zien wij in NL als een van de beste maar hij kan dit niveau simpelweg gewoon niet aan. Die Barella is een diamant van een speler, die word een grote dat zie je direct. Gewoon kwalitatief niet goed genoeg.
 
melvinwsp
 
4
8 september 2020 om 09:22
We hebben het helemaal niet in ons bol zitten. Er staat alleen een tactisch onbenul voor de groep en ze durven geen creatieve spelers op 10 te zetten.
 
Dolleleen
 
1
8 september 2020 om 09:35
Iets met volgevreten "net niet" vedettes.... Dit Nederland meent er heel veel van en stelt uit eindelijk niet heel veel voor...
 
MartijnGerbrands
 
2
8 september 2020 om 09:43
Omdat we een wedstrijdje tegen Italië verloren hebben? Italië bakte er vrijdag ook nauwelijks iets van.
 
Ayrshire
 
1
8 september 2020 om 09:54
Nederland verliest 1 pot in 1,5 jaar, en dit is de conclusie. Als je het hebt over kortzichtigheid, kom op man. Echt stuitend dit soort reacties.
 
wk020
 
4
8 september 2020 om 09:42
We werden geklopt op positiespel. Onze spelers hadden enorm veel moeite om onder de druk van de Italianen uit te spelen. Ballen sprongen van de voet, spelers wisten niet hoe ze moesten wegdraaien en verloren de bal. Anderen waren weer aan het schuilen omdat ze voelden dat ze er niet uit zouden komen. Het meeste laffe van alles vind ik dat. VD Beek en Wijnaldum die niet eens aan de bal durven te komen. Vooral Donny. Aan de andere kant wisten de Italianen steeds juist wel onder die druk uit te spelen door snel te combineren en verrassende passen/openingen te creeeren. Zij voetbalden zoveel makkelijker. Dat op elke positie. Zo een Locatelli bijv. speler van Sassuolo maar een fantastisch inzicht om steeds de juiste keuze vooruit te maken. Wij hebben spelvertragers en mensen die schuilen. Memphis is toch ook veels te groot geworden. Draait ie een keer goed weg maar kan zijn lichaam dan niet zo corrigeren om de volgende actie goed af te maken. Vooral niet wnnr het een beetje druk is om hem heen. Dan heb ik het niet over Polen en Wit Rusland. De echte top waar ze kort op je zitten en je van goede huize moet komen om je te onderscheiden. Hij heeft daar moeite mee. Promes die nooit een man passeert en altijd terugkapt. Hoe is het mogelijk dat die zowel bij Ajax als Oranje in de basis staat. Scoort alleen intikkers. Je kan zelfs Elia daar nu neerzetten en die zal het veel beter doen. Ihattaren had er 100 procent ook meer van gemaakt
 
Marko_Pantelic
 
1
8 september 2020 om 09:46
Iedereen maakt zich zo verschrikkelijk druk om het feit dat je in een slechte wedstrijd van Italie verliest. Ik herhaal: Italie. Ik heb gisteren ontzettend genoten van Italie, wat waren die oppermachtig in elk onderdeel van het voetbal. Elk elftal kan weleens een collectieve off-day hebben en dat had het elftal van Lodeweges zeker weten. Deze selectie heeft laten zien dat ze kunnen winnen van grote landen. Kop op, door naar de volgende wedstrijd en laten zien dat je wel degelijk een ontzettend goede selectie hebt.
 
 
0
8 september 2020 om 09:52
Kan iemand met het nodige voetbalverstand mij uitleggen waarom Depay alle corners en vrije trappen op de helft vd tegenpartij mag cq moet nemen.?
 
Ayrshire
 
4
8 september 2020 om 09:55
Omdat er geen alternatief is en hij bij uitstek de beste trap van het elftal heeft. Er is werkelijk geen enkele speler verder die geroemd wordt om zijn uitstekende traptechniek.
 
MartijnGerbrands
 
0
8 september 2020 om 10:01
Elke speler kan toch wel een voorzet geven.. vooral uit een stilstaande situatie. Daar hoef je echt geen specialist voor te zijn.
 
Ayrshire
 
3
8 september 2020 om 10:12
Niet mee eens. Een strakke, goede voorzet die afgemeten is met de juiste specialiteit uit een dood spelmoment is wel degelijke een specialisme. Tuurlijk, elke speler kan een bal hoog in de 16 gooien uit een vrije trap, maar dat is dus niet de bedoeling. Lager afgemeten bij de eerste paal, uitdraaiend bij de tweede paal, indraaiend met snelheid rond de 11. Wil je dat op een constante basis doen heb je een goede trap en dito techniek voor nodig.
 
mrbright
 
2
8 september 2020 om 10:10
We zijn bijna te bang om de counter tactiek olk maar te noemen hier in Nederland, maar als je naar onze spelersgroep kijkt moet je toch bijna wel op de counter gaan spelen tegen grote landen? We hebben topverdedigers en snelle counter aanvallers.
 
23VDV23
 
6
8 september 2020 om 11:00
Ik vind het grootste probleem dat Memphis in de spits blijkbaar een must is. Ik ben Ajacied, absoluut geen groot fan van Luuk de Jong, maar het valt wel op dat iedere keer als Luuk de Jong wordt ingebracht als noodgreep er veel makkelijker gevoetbald wordt door de spelers achter hem. . Dan is er eindelijk een aanspeelpunt in de spits. Zo simpel is het, want die ontbreekt met Memphis. Die loopt overal behalve in de spits. In sommige wedstrijden is er dan de ruimte, inderdaad al dan niet doordat je op de counter speelt, voor andere komende spelers om die ruimte op te vullen, maar heel vaak gebeurt het niet. En het is heel fragiel. Ondanks dat het geen geweldenaar is pleit ik toch voor het opstellen van Luuk de Jong. Jongens als Memphis, Promes, Bergwijn, maar ook Wijnaldum en Van de Beek voetballen het beste als ze achter een aanspeelpunt of daarom heen vrijheid hebben en kunnen komen. En het biedt meteen de mogelijkheid om de lange bal te kunnen spelen in situaties waarin je voetballend je dag niet hebt of gewoon even de mindere bent. Dat werkte bij PSV vaak erg goed in de tijd van De Jong tegen bijvoorbeeld Ajax. Gisteren werd dat ook geprobeerd, maar dat is natuurlijk een onbegonnen zaak als je Memphis in de spits hebt, zeker tegen een Chiellini.
 
mrbright
 
1
8 september 2020 om 12:11
@23vdv23 klopt helemaal! Ik ben ook geen fan van Luuk de Jong, maar hij is in vorm en is hoe dan ook een erg gevaarlijk wapen met zijn uitzonderlijke kop techniek. Het is misschien niet de meest begenadigde voetballer, maar hij zorgt er voor dat er op meerdere manieren gespeeld kan worden en dat het voetbal niet te voorspelbaar wordt. Gisteren had hij er veel eerder in moeten komen!
 
Nick_10
 
4
8 september 2020 om 10:16
Wel grappig dat ze dit aangeven. Ik werd vrijdag en ook al eerder voor gek verklaard maar ik blijf er bij dat Promes gewoon geen Nederlands elftal speler is. Ze slaan de spijker op zijn kop. Promes is een prima speler om bij Ajax het redelijk tot goed te doen maar het is echt helemaal niks speciaals. Het is in mijn ogen alleen dan op een andere positie een beetje een hendrix. Prima om bij een club te hebben maar verder ook niks. En dat geldt in mindere maten ook voor hatenboer en Veltman. De Roon vind ik nog wel wat toevoegen maar als er naar voren gespeeld moet worden dan moet je hem eruit halen. Dan wil ik ook nog even beginnen over van de beek. Ik voorspel je nu dat hij heel weinig gaat toevoegen bij united. Het is geen speler die united beter gaat maken. Ook voor hem geldt dat het een prima speler maar niks speciaals is. Leuke 12 a 13e man voor Nederlands elftal, niks meer niks minder. Het voordeel is dat ie nog redelijk jong is en zich nog kan ontwikkelen, daar moeten we dan maar op hopen maar echt top gaat hij zeker niet worden. Lodewegens heeft gister in mijn ogen echt gefaald met van de beek en Wijnaldum. Wijnaldum moet je gewoon op het middenveld houden en voor de diepte laten zorgen dat kon hij onder Koeman ook dus dat zou ook nu moeten. Wijnaldum is nog wel 10 klasse beter dan van de beek. Ake op linksback ook niet meer doen. Hij moet gewoon spelers op hun eigen posities gaan neerzetten erg vermoeid gister. Tegen Polen was het al niet best maar omdat ze niet zo goed zijn kom je er mee weg maar tegen goede tegenstanders zoals Italië is het niet meer te doen.
 
Prosoccr47
 
0
8 september 2020 om 14:43
Mee eens. Vind dat de Roon in defensief opzicht zeker wel van waarde is. Echter mist Oranje momenteel creativiteit voorin. Bergwijn is vaak onzichtbaar en Memphis gaat alleen voor eigen succes. Daarnaast is het afwachten met jongens als Malen en Ihattaren hoe die zich gaan ontwikkelen. Ik denk dat het EK nog wel is kan gaan tegenvallen. Een nieuwe bondscoach en afwachten hoe bepaalde spelers zich gaan ontwikkelen. Daarnaast hebben jongens als Frenkie en de Ligt ook min of meer stilgestaan in hun ontwikkeling. Verder lijkt het of vDijk zijn beste tijd gehad heeft. Hij begint ook steeds meer foutjes te maken.
 
Drenniz
 
0
8 september 2020 om 10:27
Je mist bij het NL elftal een spits met dieptegang, als je kijkt waar Depay af en toe loopt die rent de benen onder z'n klote vandaan. We hebben geen echte spits je ziet gewoon 't verschil tussen onze spits en een Immobile. Constant de diepte in, constant de ruimte opzoeken. Ik ben serieus van mening dat we met een Weghorst moeten gaan spelen en daarachter Depay. Of mij part Malen en daarachter Depay. Maar voorin moet gewoon veel veranderen, want dit is het gewoon niet. We missen scorend vermogen.
 
Japie_Krekel
 
0
8 september 2020 om 11:14
Je kan wel een spits met diepgang hebben maar wat heb je daaraan. We hebben een middenveld zonder creativiteit en twee buitenspelers die nig geen skippybal voorbij komen
 
Drenniz
 
0
8 september 2020 om 11:46
Middenveld ben ik het niet mee eens, we hebben Frenkie & Wijnaldum. In NL speelt Wijnaldum gewoon op een gekke positie vind ik, hij staat achter de aanval terwijl het een box to box is. Ook hebben gasten echt wel een paas in hun poten voornamelijk Frenkie. Dus een spits met dieptegang helpt zeker.
 
Japie_Krekel
 
0
8 september 2020 om 20:50
als je kijkt naar het aantal assists wat Frenkie heeft gegeven in zijn carriere kan je die op twee handen tellen en Wijnaldum staat er ook niet om bekend aanvallers vrij voor de goal te zetten
 
DeSteek77
 
1
8 september 2020 om 11:17
Wat mij betreft een ruime onvoldoende voor het elftal en de bondscoach. De opstelling sloeg de plank finaal mis en er werd zelfs in de rust nog niets aan gedaan. Na 10-15 minuten kon je al zien dat er over onze rechterkant een aanval ging komen waar een doelpunt uit zou vallen. Zoveel vrijheid voor Italië. Pas toen de onzichtbare van de Beek en de dramatisch spelende Hateboer (al werd die ook compleet in de steek gelaten door Gini) gewisseld werden, kwam er iets van stabiliteit in het elftal. Laten we vooropstellen dat behoudens Cillessen niemand een voldoende verdiende, dus het was ook nog eens een off-day voor velen. Zelfs van Dijk stond te slapen bij de 0-1. Veltman was bijzonder slecht. Ik denk dat rond de 10% van zijn passing nauwkeurig was en dat waren balletjes breed. De scheidsrechter maakte ook een joekel van een ketser door de overtreding op Promes in de eerste helft niet met geel te bestraffen (was in mijn ogen een schoolvoorbeeld), terwijl commentaar op zijn persoontje wel geel betekende. Daarbij vond hij niet dat Italië tijd rekte, wat overduidelijk wel het geval was. Maar aan hem lag het uiteraard niet.in mijn ogen had van de Beek niet en Bergwijn wel opgesteld moeten worden in de vertrouwde 4-3-3. Ik begreep niets van de keuze. Door de 4-3-3 is Nederland uit een diep dal gekropen en Dwight dacht : "laten we het eens anders doen". Daarnaast begreep ik niet waarom Dumfries niet speelde.
 
JasperVos
 
0
8 september 2020 om 11:29
Als Memphis nou eens een keer overspeelt, ipv zichzelf na een mooie actie vast te lopen... Dan houden we die bal voorin soms vast, scheelt al een boel.
 
Prosoccr47
 
0
8 september 2020 om 14:34
Memphis is inderdaad de enige die voorin initiatief neemt en acties kan maken. Echter is hij totaal geen teamspeler. Hij gaat te vaak voor eigen succes en eist ook alle ballen op. Ik vind dat hij daar ook op moet worden aangesproken. Verder stelt Oranje voorin idd niet veel voor. Van Bergwijn mag je toch wel meer verwachten, maar Donny, Promes is gewoon niet goed genoeg.
 
luke1963
 
4
8 september 2020 om 11:33
Het probleem van Nederland is dat het een matige selectie heeft . De achterhoede dumfries, de Ligt, van Dijk, Blind en als backup de Vrij is goed. Alles wat daarachter komt is geen nederlands 11 tal materiaal en dat werd gisteren weer duidelijk. Op het middenveld is alleen de jong een zekerheid maar hij kan zijn ballen naar voren niet kwijt omdat spelers om hem heen te beperkt zijn. De roon kan gewoon niet en Wijnaldum is een lopende speler. Het is gewoon wachten op ihatarran en misschien gravenbergh. Het grootste probleem is de voorhoede. Promes en Bergwijn zijn geen oranje materiaal en depay is geen spits , die moet hangend op links zijn ding doen. Het wachten is op Malen,Boadu en Stengs. De resultaten verbloemen veel en je hebt geluk gehad. Tegen toplanden hebben we niks in te brengen. Tegen Italie zag je na 10 minuten dat het tactisch niet goed stond en het ergste was dat er niet ingegrepen wordt.
 
Prosoccr47
 
0
8 september 2020 om 14:31
De Vrij als backup, de man is afgelopen seizoen verkozen tot beste verdediger van Italië.
 
luke1963
 
0
8 september 2020 om 14:47
Dat weet ik maar een bondscoach kiest voor de ligt dus een backup niets zeggende over de kwaliteit van de Vrij
 
Prosoccr47
 
0
8 september 2020 om 15:37
De Vrij moet imo wel basis staan. Die beleeft nu zijn topjaren, zou zonde zijn om hem te banken ten faveure van een de Ligt die zich imo nog niet helemaal bewezen heeft.