Update: Ajax-aankoop arriveert op Schiphol en tekent spoedig
Maandag, 20 mei 2019 om 12:12

In navolging van Argentijnse media bericht nu ook De Telegraaf over de interesse van Ajax in Lisandro Martínez. Volgens de dinsdageditie van het dagblad heeft de club uit Amsterdam een officieel bod van zeven miljoen euro op de 21-jarige linksback annex linker centrale verdediger van Defensa y Justicia uitgebracht. Lokale media verzekerden eerder dat het om een bedrag van negen miljoen euro ging.

Ajax is naar verluidt in afwachting van het tegenbod van Defensa y Justicia, dat afgelopen seizoen verrassend als tweede eindigde achter Racing Club en vóór gevestigde topclubs als Boca Juniors en River Plate. Martínez was goed voor 25 competitiewedstrijden en werd in eigen land in verband gebracht met een overstap naar River Plate. Inmiddels lijkt Europa echter de meest voor de hand liggende bestemming. Bij Ajax zou hij landgenoten Nicolás Tagliafico en Lisandro Magallán kunnen tegenkomen.

In Zuid-Amerika wordt Martínez volgens het dagblad omschreven als 'een betere versie van Tagliafico'. Nu laatstgenoemde heeft aangegeven nog minimaal één jaar bij Ajax te blijven, zou Martínez bij een overstap de tijd krijgen om te acclimatiseren. De jongeling, mede opgeleid door Newell's Old Boys, speelde in 2017 vier interlands voor Argentinië Onder-20. In maart van dit jaar werd Martínez voor het eerst uitgenodigd voor de nationale ploeg van het Zuid-Amerikaanse land. Hij debuteerde als basisklant tegen Venezuela in een met 1-3 verloren oefenduel.

Volgens bronnen van De Telegraaf in Argentinië ligt directeur voetbalzaken Marc Overmars momenteel op pole position wat betreft de interesse in Martinez, die ook interesse van clubs uit Mexico zou genieten. De linkspoot heeft een contract tot de zomer van 2021 bij Defensa y Justicia.

Update 17 mei 2019 7.10 uur - 'Ajax-doelwit wordt begin volgende week medisch gekeurd'
Bronnen in Zuid-Amerika bevestigen aan De Telegraaf dat Ajax en Defensa y Justicia een akkoord hebben bereikt over de transfersom van Lisandro Martinez. De Argentijnse verdediger maakt voor zeven miljoen euro de overstap naar Amsterdam. Als alles volgens planning verloopt, reist hij begin volgende week af naar Amsterdam voor een medische keuring en de afrondende besprekingen over een meerjarig contract. Na Lisandro Magallan en Nicolás Tagliafico wordt hij de derde Argentijn in de selectie van Ajax.

Update 20 mei 2019 12.12 uur - Ajax-aankoop arriveert op Schiphol en tekent spoedig
Lisandro Martinez is maandagochtend aangekomen op Schiphol. De Argentijnse verdediger rondt naar verwachting maandag of dinsdag zijn transfer naar Ajax af. Hij tekent volgens De Telegraaf voor vier jaar, met een optie voor nog een jaar.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
6
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (77)

 
LucasAndersen
 
83
7 mei 2019 om 06:31
Ik lees op internet reacties van razend enthousiaste Argentijnen die zeggen dat ie perfect bij Ajax past. Ben erg benieuwd, wat mij betreft is ie welkomN
 
koenwd
 
7
7 mei 2019 om 08:05
Leuk om te horen! Waar vind jij dit nieuws ?
 
Finalvoetbal
 
36
7 mei 2019 om 09:09
Op Twitter meerdere beoordelingen gezien van Zuid Amerikaanse scouts. Dit is de conclusie in het kort: Linksbenige CV en een onwijs goede opbouwer. Past erg goed bij Ajax. Heeft mogen ruiken aan het Argentijnse nationale elftal en zit zeker nog potentie in. 7M is een koopje. Deze speler heeft geen specieke onderdelen waar die zwak ik in is.
 
JK-Ajax
 
11
7 mei 2019 om 09:18
Ik meende te lezen dat hij vrij kort is voor een CV, als onze sterkste kopper weggaat en we twee kleine Cv's hebben dan zie ik dat zeker als een zwakte.
 
Scepticus38
 
15
7 mei 2019 om 09:26
@JK-Ajax Quote: "ik meende te lezen dat hij vrij kort is voor een CV, als onze sterkste kopper weggaat en we twee kleine Cv's hebben dan zie ik dat zeker als een zwakte". Het ligt er toch dik bovenop dat dit de opvolger moet worden van Tagliafico. Uit de geschiedenis van Ajax blijkt dat de meeste spelers die van buitenaf komen, een jaar nodig hebben om te acclimatiseren en aangezien Tagliafico volgend jaar sowieso weg gaat, is 1 en 1 gewoon 2.
 
AjaxNL!
 
6
7 mei 2019 om 09:51
Dit is een centrale verdediger. Ajax moet geen spelers kopen die centraal achterin spelen maar eventueel ook linksback. Hij speelt daar bijns nooit dus ik zie liever een echte linksback
 
LucasAndersen
 
3
7 mei 2019 om 10:16
Op Reddit, daar wordt door Argentijnen gezegd dat het een van de grootste verdedigende talenten is van Argentinië. Samen met Balerdi. Blijkbaar erg sterk aan de bal voor een verdediger
 
JK-Ajax
 
9
7 mei 2019 om 10:29
Scepticus, net als jij moet ik afgaan op hetgeen ik hier lees. Meerdere mensen geven aan dat hij enkel als CV heeft gespeeld vooralsnog. Dan vind ik het niet 1 en 1 is 2 in het geval dat jij beweert dat het obvious is dat hij voor de linksback gehaald wordt.
 
Limez
 
0
17 mei 2019 om 10:54
@lucasandersen: Welke subreddit volg je? Kan ik die ook mooi joinen.
 
LucasAndersen
 
0
20 mei 2019 om 13:13
Vooral /r/soccer maar ook /r/eredivisie, /r/ajaxamsterdam en eigenlijk als ik iets over een specifieke speler wil weten kijk ik vaak op de subreddit van de club waar hij speelt.
 
AndreNijmeijer
 
9
7 mei 2019 om 08:22
@off: Je moet niet alles geloven wat je op internet leest. @on: Een nieuwe linksback is geen overbodige luxe. Sinkgraven heeft helaas voor die positie te weinig en Blind zie ik liever CV of CMV
 
AFCAoudwest
 
16
7 mei 2019 om 08:26
We hebben inderdaad een linksback nodig. Tagliafico blijft nog 1 seizoen, dus dan heeft deze jongen mooi de tijd om alvast te wennen bij Jong Ajax en de bekerwedstrijden.
 
Moii
 
17
7 mei 2019 om 08:40
Een speler van 7miljoen gaat idd lekker bij Jong Ajax ballen..
 
wolterx
 
11
7 mei 2019 om 08:54
Hij speelt het meererdeel van zijn wedstrijden op LCV, kan ook op het middenveld en op linksback. Kan dus voor zowel Blind als Tagliafico stand-in zijn.
 
Balenciaga
 
1
7 mei 2019 om 09:37
Wanneer nodig kan hij daar gewoon meedoen, Bakker gaat weg aankomend seizoen en hij gaat Nico niet uit de basis spelen, dus zo'n slecht idee is het niet. Neres speelde ook in Jong en die was bijna 2x zo duur als deze Martinez.
 
LucasAndersen
 
4
7 mei 2019 om 10:16
T is een CV, geen linksback
 
Itsdoubtless
 
0
7 mei 2019 om 10:25
Hij is nog geen 180cm als ik het goed had begrepen. Wel echt te klein voor een CV imo.
 
elninoo
 
3
7 mei 2019 om 11:05
IK zou als Ajax zijnde, met een goed gevulde portemonnee toch eerder een pure linksbacks halen in plaats van een centrale verdediger die eventueel op linksbacks kan spelen. Centrale verdedigers zijn doorgaans niet gewend om op te stomen, iets dat Ajax graag ziet gezien het spelbeeld. Dan zou ik als Ajax zijnde liever een pure back halen die voetballend gezien zijn steentje bij kan dragen in plaats van een Centrale verdediger die omgeschoold moet worden.
 
AFCAoudwest
 
2
7 mei 2019 om 11:18
Cassiera voor 6 miljoen wel. Maar iemand van 7 miljoen niet?
 
carlo35
 
1
7 mei 2019 om 12:31
@itsdoubtless ik heb zeker nog vertrouwen dat het goed komt met Perr Schuurs. Die is 1.91 mtr. 2 argentijnen met wat ervaring naast 2 jonge nederlandse verdedigers voor het centrum. Blind op het middenveld en tevens back-up voor het centrum. Ik heb het idee dat er toch wel enigzins over nagedacht is.
 
NL_Modric
 
0
20 mei 2019 om 12:58
Ik ben van mening dat je Blind in de huidige vorm lekker achterin moet laten staan. Schone behouden op 6, met Donnie en Marin erbij. Achterin Magallan een kans geven naast Blind, Veltman/mazraoui op rechts en Takkie op links. Martinez zal tijd nodig hebben en kan als backup fungeren.
 
RonZon
 
1
7 mei 2019 om 08:38
Op datzelfde internet waren ze niet zo heel enthousiast over de transfer van Tagliafico. En dat is toch wel aardig uitgepakt.
 
siepie
 
19
7 mei 2019 om 09:22
Dat viel toch wel mee? Hij was aanvoerder bij de winnaar van de Copa Sudamericana en had dus al aardig wat laten zien. Enige kanttekeningen die ik toen heb gelezen waren dat hij het in een eerder stadium niet gered heeft in Europa bij Murcia.
 
LucasAndersen
 
7
7 mei 2019 om 10:15
Nee, waar ik kijk (vooral Reddit) waren ze erg enthousiast over Nico
 
DieGelbeReds
 
0
20 mei 2019 om 12:29
Het valt me wel op dat Ajax erg voortvarend bezig is met het op orde brengen van de selectie. Het geld is natuurlijk ook aanwezig. Maar bij PSV is het muisstil, terwijl je nu al weet dat ze twee of drie centrale verdedigers nodig zullen hebben. Is het geld er gewoonweg niet en moeten ze eerst verkopen? Iemand die daar zicht op heeft?
 
LucasAndersen
 
1
20 mei 2019 om 13:05
Er zijn meerdere nieuwsberichten geweest dat PSV eerst moet verkopen voor ze de gewenste CB (alvarez) kunnen halen maar het is altijd de vraag hoe betrouwbaar dat is. Volgens mij heeft PSV afgelopen seizoen 40 miljoen verdient met de CL dus het lijkt mij dat Alvarez die zo`n 10 miljoen zou moeten kosten gewoon zou kunnen kopen. Edit: Ik zie net dat Alvarez vorige week een nieuw contract heeft getekend in Mexico dus ik weet niet of die nog haalbaar is. Heb verder inderdaad nog weinig gehoord over PSV en Cbs.
 
almere67
 
13
7 mei 2019 om 06:36
Ja ben ook benieuwd volgens mij is het een centrum verdediger en zou hij mooi naast Blind kunnen een jaar en daarna als Nico weg is zijn plaats overnemen alleen zit je dan wel met Magallan
 
AFCAjax0164
 
32
7 mei 2019 om 06:40
Lijkt mij geen optie. Bij zowel Ajax als Barcelona opteren ze vaak over een links en een rechtsbenige centrale verdediger.
 
almere67
 
8
7 mei 2019 om 06:47
Klopt ja zit ik nu ook aan te denken. Hij zal eerst wel moeten wennen aan alles voordat hij speelt en ben je een half jaar verder
 
sportweek86
 
14
7 mei 2019 om 07:14
Bovendien lijkt mij een centrum met 2 spelers van 180 cm of kleiner niet echt wenselijk.
 
hansje1969
 
1
7 mei 2019 om 08:00
Nee dat kan niet. Dan ben je veel te kwetsbaar in de lucht
 
siepie
 
1
7 mei 2019 om 09:27
Dat zou ik tegen Luuk de Jong sowieso al niet doen. Hij zou naast Magallan wel prima kunnen renderen, waarbij hij het gebrek aan snelheid bij Magallan kan compenseren. Met deze jongen krijg je gewoon meer opties, want hij kan zowel LB als LCV uit de voeten. Ik had alleen liever gehad dat ze hem gelijk hadden gehaald ipv Pierie.
 
elninoo
 
2
7 mei 2019 om 11:10
Ajax heeft ook prima centrale duo's gehad die met eenzelfde been speelde. Voorbeeld hiervan is De Ligt en Sanchez die beiden rechts zijn van nature.natuurlijk noem je dan ook wel twee klasbakken op maar dit moet gewoon mogelijk zijn.
 
4Ever4Ajax
 
6
7 mei 2019 om 07:15
@almere67: nee, alleen als linksback een optie zou ik zeggen gezien zijn geringe lengte
 
siepie
 
2
7 mei 2019 om 08:13
Naast een grotere mandekker zou hij ook prima in het centrum kunnen spelen. Met zijn snelheid kan je dan iig ook ver naar voren verdedigen. Maar op Lb is hij nog wel een stuk beter. Hij is ook lekker fel en een betere voorzet dan Nico.
 
Monahoedje
 
0
20 mei 2019 om 13:42
Genoeg voorbeelden van centrale verdedigers van geringe lengte, ook in de absolute top. Fabian Cannavaro (1,76m), Carles Puyol (1,78m) en Javier Mascherano (1,70m) om er eens drie te noemen. Natuurlijk is het niet gezegd dat dat voor Martinez ook opgaat, maar met goede timing kom je als verdediger heel ver, dat zie je ook aan Tagliafico die vrijwel geen kopduels verliest. Verder ken ik deze jongen niet, maar de verhalen zijn veelbelovend. Erg tevreden ook met de daadkracht die Ajax momenteel aan de dag legt.
 
Scepticus38
 
0
7 mei 2019 om 09:31
@almere67 Quote: "ja ben ook benieuwd volgens mij is het een centrum verdediger en zou hij mooi naast Blind kunnen een jaar en daarna als Nico weg is zijn plaats overnemen alleen zit je dan wel met Magallan" Hij is net als Blind een linkspoot en de enige reden dat Ten Hag in de wedstrijd tegen PSV Frenkie de Jong naast Blind posteerde, is omdat geen enkele trainer het in zijn hoofd zal halen om twee linkspoten in het centrum te posteren. De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat gewoonweg niet werkt en gelijk staat aan vragen om moeilijkheden. Trainers als Ten Hag en Van Gaal hebben sowieso een sterke voorkeur voor een links- en een rechtspoot in het centrum omdat dat, vooral opbouwend, meestal het beste blijkt te werken.
 
SjonnyvdBeek
 
0
20 mei 2019 om 13:19
Denk eerder in plaats van Blind, die dan naar 6 kan.
 
RealTalkShowNL
 
10
7 mei 2019 om 07:07
Betekent dit dat Sinkgraven definitief wordt afgeschreven?
 
stravven
 
6
7 mei 2019 om 07:55
Niet echt, dit is een centrale verdediger als ik me niet vergis.
 
Gaalmeister
 
5
7 mei 2019 om 08:37
Er staat toch duidelijk dat het primair een linksback is? Gezien zijn lengte zal hij ook voor die positie gehaald worden.
 
stravven
 
30
7 mei 2019 om 08:47
Dat staat hier ja, maar via andere bronnen weet ik dat hij in zijn hele carriere welgeteld 5 wedstrijden als LB heeft gespeeld in zijn carriere, 2 als RB, en 48 als CV. Dan lijkt hij mij een CV en geen LB, maar dat kan aan mij liggen?
 
wolterx
 
8
7 mei 2019 om 08:58
Als je timing goed is maakt die cm verschil met iemand als Blind dus helemaal niets uit. Daley is 1.80 en staat CV, wat te denken van Danny die de 1.80 niet haalde. Frenkie heeft een periode CV gestaan en is 1.81. Zijn genoeg goede CV's geweest die niet de grootste waren, denk aan Puyol en Cannavaro. Als je een goede mandekker hebt kan je best een type Blind (wat deze jongen is) ernaast hebben staan. Is goed in de opbouw en positioneert zich goed, dan hoef je hem echt niet op 5cm af te keuren imo.
 
siepie
 
5
7 mei 2019 om 09:32
Maar frenkie en Daley stonden dan ook wel CV naast De Ligt, Cannavaro naast Materazzi en Puyol naast Pique of Ramos. Tuurlijk kan je één kleinere CV hebben, zeker als zij dan de ander op snelheid of voetballend vermogen aanvullen. Maar aangezien De Ligt vervangen moet worden en de kleinere Blind blijft staan, is het niet gek om een grotere nieuwe CV te willen. Al zou het ook goed kunnen dat hij in eerste instantie stand-in voor Nico wordt en de rol van Blind invult als hij naar het middenveld geschoven wordt. Met Martinez krijg je gewoon meer opties.
 
Scepticus38
 
2
7 mei 2019 om 09:36
@gaalmeister Quote: "er staat toch duidelijk dat het primair een linksback is? Gezien zijn lengte zal hij ook voor die positie gehaald worden". Het ligt er inderdaad dik bovenop dat hij als opvolger voor Tagliafico wordt gehaald. Dat hij multifunctioneel is en ook in het centrum uit de voeten kan, is bij Ajax sowieso een pre. Ajax heeft centraal achterin inmiddels voldoende opties met Schuurs, Magelan en Pirie erbij, terwijl de linksback positie onderbezet is. Dat deze jongen daar ook uit de voeten kan, is mooi meegenomen.
 
wolterx
 
5
7 mei 2019 om 10:10
Ben het er mee eens dat je en fysiek sterkere en vooral in de lucht betere RCV nodig hebt om dit soort spelers perfect te laten renderen. Maar Martinez kan echt heel goed voetballen, geeft per 90' gemiddeld 1 pass dat tot een schot doet leiden -> keypass. Om in perspectief te zetten Blind doet dit 0,7x per wedstrijd met een geschiedenis op het middenveld in een heel aanvallend elftal. De lange bal van Martinez is zeer goed en zijn opbouwend vermogen is voor een CV enorm. Is lekker fel ook defensief. Maar lijkt me niet snel genoeg om de hele flank te bestrijken als linksback, is technisch beter dan Tagliafico maar heeft stuk minder diepgang en snelheid. Zou Martinez ook op CVM eens willen zien maar qua speler is het in alles een LCV imo. De aankoop van Magallan snap ik dan weer helemaal niets van, als je daar direct een degelijke back-up voor de Ligt zou hebben gehaald die in de lucht sterk is had ik het begrepen maar voor LCV is deze jongen een stuk geschikter dan Magallan. Ben echt benieuwd wat plan met hem is.
 
mars0260
 
12
7 mei 2019 om 08:02
hoop dat ze van sinkgraven een middenvelder maken .
 
siepie
 
0
7 mei 2019 om 09:29
Hij is eigenlijk maar 2 seizoenen geen middenvelder geweest, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
 
carlo35
 
0
7 mei 2019 om 12:36
hoop ik ook. Heeft in de periode als back beter leren verdedigen en geleerd vlakbij de 16 niet de gevaarlijkste keuzes te maken (deed ie in het begin als middenvelder wel). Heeft ook het voetballend vermogen om op het middenveld goed te renderen.
 
onelovechris
 
5
7 mei 2019 om 08:55
Of sinkgraven krijgt een kans op de plek van Frenkie. Aangezien ze dezelfde korte kapbeweging hebben. Niet dat hij even goed is als de jong. Maar goed. Hij kan natuurlijk op meerdere posities spelen.
 
RealTalkShowNL
 
4
7 mei 2019 om 10:07
Ik denk dat sinkgraven kan slagen op de positie van frenkie.. Hij heeft in het verleden bewezen een mannetje uit te kunnen spelen. Hij is een goed passer hij is snel hij heeft leren verdedigen. Enige wat tegen zit is zijn lengte. Fysiek heeft hij overuren gemaakt in de gym toen hij herstelde van zijn blessure hij zou wat meer duels moeten kunnen winnen zou je zeggen.
 
 
3
7 mei 2019 om 09:46
Dat mag ik wel hopen, Sinkgraven is totaal niet van het niveau wat Ajax moet nastreven.
 
LisandroSemedo
 
22
7 mei 2019 om 07:37
Volgens Football Manager een van de spelers met de grootste potentie en een topper ná een páar jáar. Meestal is FM toch accuraat. Ben benieuwd.
 
magikhetwete
 
3
7 mei 2019 om 07:50
Dat zou een reden zijn om hem te halen, maar volgens mij is dit een overbodige aankoop en moet Ajax eens kappen met kopen en gaan ontwikkelen. LB: Taglaficio, Sinkgraven Lcb: Blind, Magallan, Pierie. Wat moeten we dan met deze jongen er bij? Hij is niet 17 of 18, maar 21 en hoort dus gewoon te spelen. Alleen halen als we Nico of Sinkgraven verkopen en niet continue spelers blijven kopen als we geen spelers verkopen, dan wordt de selectie te groot.
 
stravven
 
14
7 mei 2019 om 07:56
Ik zie Sinkgraven an sich wel vertrekken. En vergeet ook niet: Ajax heeft het geld, en 7 miljoen is nou ook niet zo'n enorm bedrag tegenwoordig. En het is niet zo dat er in de jeugd veel goede spelers voor die positie rondlopen.
 
flokyrs
 
5
7 mei 2019 om 08:02
Jij weet toch helemaal niet wat er speelt op het moment. Die Bakker gaat volgens mij weg en misschien Sinkgraven ook wel. Ik denk dat Ten Hag trouwens ook geen linksback in hem ziet maar een middenvelder.
 
buitenspelval
 
18
7 mei 2019 om 08:06
Sinkgraven is nog altijd een goed alternatief voor het middenenveld, net zoals Blind dat is, wanneer er spelers vertrekken. Tagliafico zal na volgend seizoen waarschijnlijk vertrekken, dus die Martinez zou alle tijd hebben zich rustig te ontwikkelen en zich aan te passen aan de Nederlandse voetbal- en leefstijl. Is dus geen kopen om het kopen. Ga er maar vanuit, dat er de komende jaren zoals Ajax gewoon is ‘gedwongen’ verkocht gaan worden.
 
ajaciedd2
 
5
7 mei 2019 om 08:13
Nico gaat over een jaar weg en een Sinkgraven gaat naar mijn mening nooit 1e linksback worden. Deze jongen halen en klaarstomen om Nico op te volgen lijkt me prima. Met de schorsingen van Nico zal hij ook zeker zijn minuten maken.
 
magikhetwete
 
2
7 mei 2019 om 08:37
Bakker naar PSG is rond. Sinkgraven misschien is geen argument. Wat jij denkt dat ETH in hem ziet is ook geen argument. Je doet allerlei inschattingen die leiden tot de onjuistheid van mijn tekst. De situatie is precies zoals ik schrijf, deze spelers staan onder contract en als daar niets in veranderd is deze speler niet handig om te kopen. De negativiteit over Sinkgraven moet er ook gewoon uit, die ving het prima op tegen Juventus en als hij het daar kan is die veruit goed genoeg voor de Eredivisie en het gros van de tegenstanders in de Cl/europa League.
 
Scepticus38
 
2
7 mei 2019 om 09:43
@magikhetwete Quote: "wat moeten we dan met deze jongen er bij? Hij is niet 17 of 18, maar 21 en hoort dus gewoon te spelen. Alleen halen als we Nico of Sinkgraven verkopen en niet continue spelers blijven kopen als we geen spelers verkopen, dan wordt de selectie te groot". Het contract van Sinkgraven loopt nog maar 1 jaar door, terwijl Tagliafico volgend jaar sowieso weg is. Een speler die van buitenaf komt, heeft meestal de nodige tijd nodig om zich aan te passen en dus het logisch dat hij nu alvast gehaald wordt zodat hij volgend jaar naadloos de positie van Tagliafico over kan nemen. Zoiets heet beleid maken en inspelen op de situatie. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
 
magikhetwete
 
0
7 mei 2019 om 13:29
Dat betekent wel dat je 1,4mln verliest pakt op Sinkgraven, die kan je per direct afschrijven of moet je verkopen. (boekwaarde per heden ongeveer 1,4mln) Taglaficio ben ik met je eens en ik vind ook dat er nagedacht moet worden over opvolging maar haal hem dan over een half jaar zodat die een half jaar kan wennen en neem inderdaad maar afscheid van Sinkgraven. Een aankoop van 7mln van 21 die een jaar op de bank moet gaan zitten lijkt me een typisch voorbeeld van slecht beleid en slecht inspelen op de situatie. De reactie wordt dan: pfff miskoop en de jongen is gelijk kansloos net als vele die hem voorgingen
 
falcao
 
9
7 mei 2019 om 08:22
Wil je een topclub zijn en blijven dan heb je gewoon 20 volwaardige spelers nodig en moet het gemiep van spelers dat ze een keer een poosje op de bank zitten en de media die hier gretig mee aan de haal gaan echt afgelopen zijn.
 
007
 
5
7 mei 2019 om 08:26
Nico zou deze jongen dus een jaartje onder z`n hoede kunnen nemen. In principe geen slecht idee. We zullen zien.
 
Gaalmeister
 
1
7 mei 2019 om 08:42
Blind is een revelatie centraal achterin, laat hem daar maar lekker staan, dan kijken we wel wie er naast hem komt te staan (pierie, Schuurs, Magallan of een aankoop)
 
H.J.Cruijff
 
1
7 mei 2019 om 09:49
Blind op CVM was ook een revelatie. Met het wegvallen van Frenkie gaat er waarschijnlijk toch geschoven worden op het middenvel, want hem 1-op-1 opvangen is kansloos. Volgens jaar wellicht een middenveld met Van de Beek, Blind en Mazraoui? Ik blijf stiekem nog hopen dat Matthijs blijft, zo niet denk ik dat Ajax de portemonnee moet trekken voor een nieuwe Rcv. Magallan (linksbenig), Pierie en Schuurs (nog niet goed genoeg) gaan dat niet kunnen overnemen.
 
ajax1812
 
1
7 mei 2019 om 10:31
Magallan is volgens mij gewoon rechts hoor.
 
NUFC_U2
 
3
7 mei 2019 om 09:08
Zou deze 21 jarige neo international dan zin hebben om een jaartje backup te spelen voor Tagliafico ? Met hem erbij komt er dus voor de verdediging niemand door uit de jeugd als je bedenkt RB: Mazraoui - Veltman - Kristensen Rcv: Magallan - Schuurs Lcv: Blind - Pierie - Martinez LB: Tagliafico - Martinez Dan is alleen de positie van RCV nog matig ingevuld, dus na de verkoop van De Ligt verwacht dat er voor die positie ook nog wel iemand gehaald gaat worden.
 
Scepticus38
 
0
7 mei 2019 om 09:51
@nufc_u2 Quote: "dan is alleen de positie van RCV nog matig ingevuld, dus na de verkoop van De Ligt verwacht dat er voor die positie ook nog wel iemand gehaald gaat worden". Lijkt me niet. Veltman is van origine geen back, maar RCV en kan daar dus ook prima spelen. Het zou mij niet verbazen als er juist een RB bij komt, aangezien Mazraoui en Veltman dat van origine niet zijn en Kristensen allesbehalve een verpletterende indruk maakt. Die heeft bovendien zelf aangekondigd dat hij meer aan spelen wil toekomen en op een vertrek aast als dat er niet in zit. Dat dat er vooralsnog niet in zit, lijkt me evident en ik kan me niet voorstellen dat Ajax daarvoor zal gaan liggen als er een club komt die een redelijk bod plaatst, aangezien men dat bij Wober ook niet heeft gedaan, terwijl men die juist graag had willen behouden.
 
jeron
 
2
7 mei 2019 om 09:28
Denk dat het zeer goed is dat Ajax verdedigend zich goed op deze markt oriënteert. Argentijnen hebben toch meer het over mijn lijk mentaliteit
 
Verchurch01
 
1
7 mei 2019 om 10:21
Ajax is lekker bezig. Wat ik op youtube kan zien is dit een heel talentvolle jongen en zoals in het bericht al aangegeven een betere versie van Tagliafico. Snel/agressie, maar hij lijkt een betere techniek en meer gevoel te hebben dan Nico. Daarnaast is er gewoon een goede backup nodig voor Nico, dus wat mij betreft meteen halen. Ik heb echter geen idee of er iets talentvols uit de jeugd door komt, maar anders zeker halen.
 
CantonaEric
 
4
7 mei 2019 om 11:46
Mooi! Betrek ook Todibo in de deal met De Ligt en Ajax heeft weer een nieuw centraal topduo in de verdediging met Todibo en Martinez. Technisch zijn ze zeer vaardig. Blind kan dan worden doorgeschoven naar het middenveld. Ik heb trouwens ook vernomen dat Ajax Ziyech nog een seizoen wilt behouden en dat Ziyech dat ook wilt.Zou mooi zijn als er dan een vaste kern blijft met Onana, Mazraoui, Tagliafico, Blind, Vd.Beek, Ziyech, Tadic en Neres:OnanaMazraoui Todibo Martinez TagliaficoOdegaard Blind Vd.BeekZiyech Tadic Neres
 
Cyberize7x
 
0
20 mei 2019 om 14:13
Prima aankoop denk ik? Erg fijn dat het weer een Argentijn betreft die mooi onder de hoede van Nico kan wennen aan Ajax 1 en klaargestoomd kan worden om het volgend jaar over te nemen van m. Nee toch aan dat hij, ondanks zijn bijtekenen, volgend jaar wel besluit om zijn heil ergens anders te zoeken. Vraag me af of hij terecht zal komen in de PL, PD of BL.
 
pinko
 
0
20 mei 2019 om 14:36
Zo op het eerste gezicht een prima aankoop. Het kan best zo zijn dat hij ook als vervanger voor Blind is gehaald en dat er nog een linksbenige verdediger(back) zal worden aangetrokken, vooral nu het er op lijkt dat Sinkgraven gaat vertrekken naar Bayern Leverkusen. Dan lees ik ook dat Blind misschien op de nummer 6 positie terecht kan komen. Zelf zie ik op die positie veel liever een snelle, dynamische versie van b.v. Poulsen. Want met Blind en Schone kom je dat toch wel te kort.