Update: Daley Sinkgraven bereikt persoonlijk akkoord: 'We zijn eruit'
Maandag, 17 juni 2019 om 14:21

Het lijkt een kwestie van tijd te zijn voordat Daley Sinkgraven speler van Bayer Leverkusen is. BILD weet te melden dat de overgang van de vleugelverdediger annex middenvelder 'binnen enkele dagen' afgerond moet worden. Volgens de Duitse krant hoeven die Werkself niet al te diep in de buidel te tasten.

De verbintenis van Sinkgraven bij Ajax loopt nog tot medio 2020, waardoor hij in zijn laatste contractjaar terecht dreigt te komen. Om die reden zijn de Amsterdammers naar verluidt akkoord gegaan met een transfersom van 'minder dan vijf miljoen euro'. Er lijkt zodoende na 4,5 jaar een einde te komen aan de samenwerking tussen Sinkgraven en Ajax. De Amsterdammers namen hem in januari 2015 voor zeven miljoen over van sc Heerenveen.

Gedurende zijn dienstverband in Amsterdam kwam Sinkgraven tot 86 wedstrijden, een aantal dat relatief beperkt bleef door verschillende zware blessures. Bosz en Sinkgraven zijn geen onbekenden voor elkaar, daar ze in seizoen 2016/17 samenwerkten bij Ajax. Bosz turnde hem destijds om tot linksback en het lijkt erop dat hij nu voor dezelfde positie naar Bayer Leverkusen wordt gehaald. Overigens is Sinkgraven niet de enige Eredivisie-speler die komende zomer de overstap naar de nummer vier van het afgelopen Bundesliga-seizoen moet maken.

BILD maakt donderdagochtend ook andermaal melding van de belangstelling voor Martin Ödegaard. De Noorse middenvelder, afgelopen seizoen door Real Madrid verhuurd aan Vitesse en tevens in de belangstelling van Ajax, moet in Leverkusen de opvolger worden van de naar Borussia Dortmund vertrokken Julian Brandt. "Hij is een interessante speler", bekent Simon Rolfes, sportief directeur van Bayer Leverkusen. Voorlopig lijkt Real Madrid echter niet van plan te zijn om Ödegaard van de hand te doen.

Update 17 juni 14.21 uur - Daley Sinkgraven bereikt persoonlijk akkoord: 'We zijn eruit'
Daley Sinkgraven heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Bayer Leverkusen, waardoor niets een overstap van de linksback annex middenvelder nog in de weg lijkt te staan. "We zijn eruit", laat de speler van Ajax maandagmiddag weten aan De Telegraaf. De Amsterdammers ontvangen naar verluidt een bedrag van om en nabij de vijf miljoen euro voor Sinkgraven.

Meer nieuws
   
19:30
19:30
Live meepraten in de Premier League: Chelsea - Tottenham Hotspur
1
   
19:19
19:19
'Mohamed Salah is de meest egoïstische speler die ik ooit heb gezien'
3
   
18:21
18:21
PSV'er Johan Bakayoko ziet alleen Jude Bellingham en Florian Wirtz voor zich
4
   
18:00
18:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
10
   
17:59
17:59
Nachtmerrie voor Lucas Hernández: streep door EK en restant 2024
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (76)

 
La~Decima
 
36
13 juni 2019 om 07:49
5 miljoen is een prima bedrag voor een mislukte middenvelder die meerdere keren zwaar geblesseerd raakte en zich moest omscholen tot back. Lijkt me een goede transfer voor Ajax en Daley. Daarnaast zou het goed zijn voor Bayer Leverkusen, mits hij het niveau zoals tegen Tottenham haalde.
 
mvbfan
 
92
13 juni 2019 om 07:55
Tegen Tottenham vond ik hem juist de enige invaller die het aardig deed.
 
La~Decima
 
54
13 juni 2019 om 07:59
Dat is het punt ook. Ik was toen hij inviel huiverig maar hij speelde erg degelijk.
 
Raedos
 
62
13 juni 2019 om 09:10
Mits is het tegenovergestelde van tenzij he
 
La~Decima
 
3
13 juni 2019 om 13:27
Ja... ik zeg dus ook, hij kan een goede speler worden voor leverkusen, als hij aan de voorwaarde voldoet (mits) dat hij hetzelfde niveau haalt als tegen Tottenham.
 
gilau
 
6
13 juni 2019 om 14:44
Ik denk dat Raedos het tegen mvbfan had, La-decima. Jouw 'mits' klopt natuurlijk gewoon.
 
SPettersson
 
36
13 juni 2019 om 08:03
La0decima, hoezo mislukt? Hij heeft veel en goed gespeeld en heeft veel pech gehad met zijn blessures. Bij een vertrek van de Jong en Ziyech en mogelijk ook van der Beek, zou ik graag Sinkgraven bij ons op het middenveld zien. Hij heeft de techniek, het overzicht en de juiste versnelling. Zoals al eerder aangegeven: Odegaard is echt niet beter dan Sinkgraven. Waarom voor Odegaard dadelijk 25 miljoen betalen en Sinkgraven laten gaan voor 5 miljoen. IK hoop dat hij blijft en 1 jaar bijtekent. Dan mag hij het dit jaar laten zien.
 
La~Decima
 
33
13 juni 2019 om 08:24
Mislukt als in, gehaald voor 7 miljoen voor het middenveld. Toen omgeturnt tot back omdat er geen plaats op het middenveld was. Kreeg meerdere zware blessures waardoor hij meer in de ziekenboeg lag dan speelde. Uiteindelijk verkoop je hem voor 2 miljoen minder dan je aankoop prijs. Nee het is geen miralem sulejmani, maar je moet ook niet doen alsof hij weggaat via de voordeur. Sinkgraven even goed als Odegaard? Sinkgraven verliet in 2015 Heerenveen voor Ajax. Hij speelde het seizoen daarvoor, bij Heerenveen 20 wedstrijden en maakte 4 goals en 2 assists. Odegaard maakte in alle wedstrijden dit seizoen 11 goals en 12 assists. Dus nee, ik denk zeker niet dat Daley even goed is.
 
Rodinho
 
6
13 juni 2019 om 09:04
Check dan ook even hoeveel goals en assist Odegaard heeft gemaakt ij 2 seizoenen heerenveen op een latere leeftijd dan Daley.
 
La~Decima
 
1
13 juni 2019 om 15:06
Waarom? Ik heb bij beide het seizoen gepakt voordat ze naar ajax zouden gaan (voor Martin hypotetisch). Daley Sinkgraven wordt komende maand 24, Odegaard wordt in december 21. Ze speelden rond dezelfde leeftijd bij Heerenveen dus dat punt klopt ook niet. Odegaard is statistisch gezien een van de beste middenvelders van vorig seizoen, iets wat Sinkgraven nog niet gelukt is. Waarom denk je dat Sinkgraven, een 24 jarige back die meerdere keren een zware blessure gehad heeft meer potentir heeft dan de 20 jarige odegaard?
 
Scepticus38
 
15
13 juni 2019 om 08:11
@la~decima "5 miljoen is een prima bedrag voor een mislukte middenvelder die meerdere keren zwaar geblesseerd raakte en zich moest omscholen tot back. Lijkt me een goede transfer voor Ajax en Daley. Daarnaast zou het goed zijn voor Bayer Leverkusen, mits hij het niveau zoals tegen Tottenham haalde". Dat hij mislukt is, is natuurlijk baarlijke nonsens, net zo goed als de bewering dat hij zich "moest laten omscholen tot back". Je bent pas mislukt als je genoeg kans hebt gehad om je te bewijzen en dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk als je voortdurend geblesseerd bent. Hij is ook niet omgeschoold tot back, maar daar neergezet bij gebrek aan beter. Net als Mazraoui. Uiteindelijk heeft Ajax met Tagliafico een echte linksback gehaald en met zijn landgenoot Martinez een tweede. Met Blind heeft Ajax ook nog een derde optie, waardoor Sinkgraven de vierde in de pikorde zou worden voor de linksbackpositie en zich daardoor komend seizoen gewoon weer zou moeten richten op 1 van de middenveldposities bij Ajax, mocht hij blijven. Mocht hij naar Bosz gaan, zal hij zich moeten richten op de linksbackpositie en kan je spreken van een omscholing. Als hij zich tenminste staande weet te houden in de Bundesliga, lukt dat niet, zal hij zich weer gewoon op zijn natuurlijke positie van middenvelder moeten richten. Als de resultaten even tegenvallen, staat Bosz ook zo weer op straat en dan wordt de toekomst van Sinkgraven sowieso heel onzeker.
 
La~Decima
 
8
13 juni 2019 om 08:20
Mislukt als in, gehaald voor 7 miljoen voor het middenveld. Toen omgeturnt tot back omdat er geen plaats op het middenveld was. Kreeg meerdere zware blessures waardoor hij meer in de ziekenboeg lag dan speelde. Uiteindelijk verkoop je hem voor 2 miljoen minder dan je aankoop prijs. Nee het is geen miralem sulejmani, maar je moet ook niet doen alsof hij weggaat via de voordeur.
 
Robur
 
4
13 juni 2019 om 08:50
@scepticus38: "uiteindelijk heeft Ajax met Tagliafico een echte linksback gehaald en met zijn landgenoot Martinez een tweede. Met Blind heeft Ajax ook nog een derde optie, waardoor Sinkgraven de vierde in de pikorde zou worden voor de linksbackpositie" Het is nog maar te zien of hij vierde backup op de linksback zou worden. Zelf zie ik hem vooral als linker middenvelder, maar zou ook zomaar kunnen dat Blind op 6 komt te spelen en Martinez links centraal in de verdediging gaat spelen. Met Bakker die vertrokken is hebben we dus geen backup meer op linksback tenzij je op meedere posities wilt gaan schuiven. Ook daarvoor was Sinkgraven een goede optie om in de selectie te behouden.
 
Scepticus38
 
7
13 juni 2019 om 08:53
@la~decima "mislukt als in, gehaald voor 7 miljoen voor het middenveld. Toen omgeturnt tot back omdat er geen plaats op het middenveld was. Kreeg meerdere zware blessures waardoor hij meer in de ziekenboeg lag dan speelde. Uiteindelijk verkoop je hem voor 2 miljoen minder dan je aankoop prijs. Nee het is geen miralem sulejmani, maar je moet ook niet doen alsof hij weggaat via de voordeur". Baarlijke nonsens. Sulejmani is mislukt omdat hij alle kans heeft gekregen om zich te bewijzen, maar zelf heeft gewoekerd met zijn talenten en zijn belofte nooit heeft waar gemaakt. Sinkgraven heeft die kans niet gekregen omdat hij voortdurend geblesseerd was en eenvoudigweg nooit lang genoeg achter elkaar heeft gespeeld om dat te doen. Sinkgraven is niet mislukt, maar heeft door lichamelijke ongemakken nooit de gelegenheid gehad om zich waar te maken. Dat Sulejmani mislukt is, staat los van de transfersom die Ajax voor hem heeft betaald en datzelfde geldt voor Sinkgraven. Dat Sinkgraven op de backpositie zou zijn geposteerd omdat er op het middenveld geen plaat was, is ook aantoonbare onzin. Hij is daar geplaatst omdat de club geen beter alternatieven voor handen had. Als jij een nieuwe auto koopt en hem drie jaar later verkoopt, krijg je ook niet hetzelfde terug als je er voor betaald hebt. Dat heet afschrijven. Ook de transfersom van een voetballer wordt gewoon afgeschreven en daarom staat Sinkgraven nog voor 1,4 miljoen in de boeken. Aangezien Ajax rond de 5 miljoen voor hem terug krijgt en hij 86 wedstrijden voor de club heeft gespeeld, maakt Ajax boekhoudkundig dus gewoon een flinke winst op hem. Het is ook baarlijke nonsens dat Sinkgraven door de achterdeur zou moeten vertrekken. Dat gebeurt alleen met spelers waar een club vanaf wil en daar is bij Sinkgraven geen sprake van. Die gaat gewoon door de voordeur naar buiten en als de agenda het toelaat, zal hij de kans krijgen om officieel afscheid te nemen. Ajax gaat wel netjes met haar spelers om.
 
Kyle66
 
6
13 juni 2019 om 09:04
@La~Decima, hoe kan je iemand 'mislukt' noemen die amper een echte, stabiele kans heeft gekregen op zijn eigen positie? Zoals Scepticus hierboven al schrijft, is hij bij afwezigheid van een goede LB, op die positie geplaatst. Ondanks het feit dat het niet zijn vaste positie was, heeft hij het niet onverdienstelijk gedaan. Helaas hebben zijn vele blessures roet in het eten gegooid. Maar mislukt is hij zeker niet.
 
Bossie
 
0
13 juni 2019 om 09:25
Die spelers zijn gehaald toen Sinkgraven geblesseerd was. Door die blessure heeft hij zich niet verder kunnen ontwikkelen . En is het altijd nog de vraag of dat hij na die blessures zijn niveau weer zou halen . Dat risico wilde en kan Ajax niet nemen , vandaar die aankopen. Hij heeft gewoon de pech gehad met die blessure , dat is voetbal...
 
Scepticus38
 
0
13 juni 2019 om 09:31
Robur "het is nog maar te zien of hij vierde backup op de linksback zou worden. Zelf zie ik hem vooral als linker middenvelder, maar zou ook zomaar kunnen dat Blind op 6 komt te spelen en Martinez links centraal in de verdediging gaat spelen. Met Bakker die vertrokken is hebben we dus geen backup meer op linksback tenzij je op meedere posities wilt gaan schuiven. Ook daarvoor was Sinkgraven een goede optie om in de selectie te behouden". Martinez is 1 meter 78 en zou dus alleen maar links centraal achterin kunnen spelen met Schuurs. Met het duo Magelan/martinez heb je twee kabouters achterin en dat zie ik niet gebeuren omdat Ten Hag natuurlijk ook niet gek is en weet dat Ajax daardoor heel kwetsbaar wordt in de lucht en de tegenstanders daarop zullen inspelen. Het is zelfs nog maar zeer de vraag of Ten Hag het zal aandurven met twee onervaren centrale verdedigers als Schuurs en Martinez achterin te gaan spelen, van wie er 1 ook nog eens de taal niet spreekt. Ik geloof er helemaal niets van. Het is bovendien ook niet zo relevant omdat ik het over de pikorde heb gehad. En na Tagliafico, Martinez en Blind is Sinkgraven voor linksback gewoon vierde in de pikorde en komt dus pas in beeld als de andere drie om welke reden dan ook, niet beschikbaar zijn. Het is zelfs nog maar de vraag of Sinkgraven de vierde in de pikorde zou zijn, omdat Ten Hag er ook voor heeft gekozen om Mazraoui daar neer te zetten, terwijl Sinkgraven ook beschikbaar was. Ik twijfel er dan ook over of Sinkgraven voor Ten Hag uberhaupt een optie voor de linksbackpositie is nu hij daarvoor zoveel keuze heeft. Ik heb het idee dat Ten Hag sowieso meer als een middenvelder ziet. En dat is hij feitelijk ook.
 
Robur
 
1
13 juni 2019 om 14:20
@scepticus38; Zoals ik al eerder aangaf zie ik er ook meer een middenvelder in Sinkgraven. Naast Eiting de enige linksbenige middenvelder zelfs. Martinez is wel klein, maar kan wel koppen. Net als Nico. Het is dus niet zo dat hij niet centraal kan spelen omdat hij niet lang is, ik neem aan dat je doelde op zijn kop kwaliteiten? Hij kan dus wel koppen.
 
wehave
 
2
13 juni 2019 om 09:34
Dit is precies de reden waarom andere clubs in ned niet dichterbij Ajax kunnen komen. Voor zo een slechte mislukte speler alsnog bijna 5 miljoen krijgen kan alleen bij Ajax. Een topper bij een Andere waren ze hem niet eens gratis komen openhalen.
 
Kyle66
 
0
13 juni 2019 om 10:27
Waarom noem je hem mislukt? Ik leg hierboven al uit waarom ik hem niet als mislukt beschouw en hoor graag van jou waarom jij dat wel vindt.Ja, Ajax krijgt meer geld voor haar spelers, maar dat komt voornamelijk door de reputatie.
 
Japie_Krekel
 
1
17 juni 2019 om 15:46
@kyle66 iemand die 7 miljoen heeft gekost en nooit echt van meerwaarde is geweest voor je elftal noem ik wel mislukt. hetzelfde geld dus imo ook voor Labyad
 
Kyle66
 
0
17 juni 2019 om 16:51
@Japie, hij heeft die 2 miljoen terug verdiend door uitstekend in te vallen in de Europese wedstrijden.
 
Clarkkent2
 
15
13 juni 2019 om 10:29
Hoezo word Decima hier effe aangepakt terwijl hij 100 gelijk heeft?? Mits gebruikt hij gewoon goed in die zin. En Sinkgraven is ook gewoon mislukt bij ajax. Hij is zeker in die tijd ingehaald als grote belofte op aanvallende middenveld. 7 miljoen voor een speler van Hveen van 20 was gewoon super veel. En bij een topclub als jax moet je, zeker op het middenveld , er hgelijk staan. Denk je dat je 30 wedstrijden krijgt om effe ajax bij de hand te nemen? Ziyech werd na 2 mindere wedstrijden al uitgefloten. Deels door blessures maar ook omdat hij het niet liet zien, is ie uiteindelijk een linksback geworden die het moet hebben van invalbeurten. Nu gaat ie met verlies de deur uit. Als dat niet het schoolvoorbeeld van mislukt bij Ajax is. Weet ik het niet meer.
 
MancunianB
 
3
13 juni 2019 om 11:04
Mislukte middenvelder vind ik wat overdreven. Mislukte aankoop misschien wel. Maar een sympathieke jongen die niet zeurt en heel veel pech heeft gehad. En ook de bereidheid heeft getoond linksback een serieuze kans te geven. Ik gun hem deze transfer en hoop dat hij het goed gaat doen. Ik zie hem mits fit en weer op kracht ook zeker op het middenveld nog spelen. Vind hem echt goed. Je zag toen hij inviel in de CL dat hij niet echt ritme nodig heeft om iets goeds met de bal te doen. Dat vind ik altijd prettig om te zien.
 
La~Decima
 
0
13 juni 2019 om 13:25
Bedankt @Clarkkent2 en @Mancunian, En daar doel ik op mensen. Mislukte aankoop. 7 miljoen uitgegeven voor een speler die gewoon amper heeft kunnen spelen, om wat voor reden dan ook, en daarna verkoopt voor 5 miljoen is het gewoon een miskoop geweest. Dan maakt de reden niet uit. Ja hij heeft nog relatief veel wedstrijden gespeelt (86 wedstrijden, maarja hij heeft geen kans gekregen...) , maar heeft ie gebracht wat er op het begin van hem werd, nee. Ten slotte heb ik me nergens negatief geuit over dat Sinkgraven een matige back is. Ik denk zelfs dat als hij zijn niveau haalt een prima speler voor Leverkusen kan zijn.
 
pprins
 
1
17 juni 2019 om 15:22
Ik ben het er ook wel mee eens .’was gewoon meer van verwacht . Tuurlijk veel pech gehad met blessures maar denk dat hij anders ook buiten het elftal was gekomen. Maar altijd hard gewerkt en 5 miljoen toch nog leuk dus gat wel gewoon door de voordeur weg. Overigens is hij op een andere manier belangrijk geweest. Was het deze aankoop niet die het zogenaamde technisch hart van Ajax uiteindelijk deed ontploffen . Als ik het goed herinner waren Jonk en Bergkamp het absoluut niet eens met deze aankoop voor dat bedrag . Daarmee is hij eigenlijk de basis van het vertrek van deze 2 en is Ajax meer de “lijn overmars “ gaan varen . Hierdoor zijn aankopen als Tadic en Blind mogelijk geworden . Vooralsnog lijkt deze lijn de juiste , dus wellicht is Sinkgraven toch nog hee belangrijk eigenlijk in de Ajax historie ...maar dan niet opnde manier waarop je had gedacht
 
Rochus
 
8
13 juni 2019 om 07:50
Goede stap voor Sinkgraven. Hoop dat door een nieuwe omgeving zijn potentieel weer naar voren komt. Technisch een heel fijne speler om naar te kijken.
 
Lee112
 
40
13 juni 2019 om 07:58
Leuk voor hem. Toch nog een mooie carrière zo. Is m gegund
 
FrankSinatra
 
1
13 juni 2019 om 08:02
Schulz moet naar Bosz komen, daar heb je veel meer aan.
 
headie-one
 
23
13 juni 2019 om 08:11
Die gaat al naar Dortmund.
 
DavinhoBuurtje
 
4
13 juni 2019 om 08:11
5 miljoen maar!? Is dit een handjeklap-deal omdat overmars zich schuldig maakt tegenover Bos ivm zijn ontslag....?
 
Desm
 
12
13 juni 2019 om 08:17
Alleen Chelsea krijgt 100 miljoen voor een eenjarig contract. 5 miljoen is een mooie prijs voor een wisselspeler.
 
Kyle66
 
4
13 juni 2019 om 08:20
Kluivert heeft met een eenjarig contract toch best wat meer opgebracht.
 
La~Decima
 
16
13 juni 2019 om 08:30
Kluivert was ook een aanvaller, jonger en heeft meer potentie. Ook had hij zijn naam mee.
 
Kyle66
 
2
13 juni 2019 om 09:00
Natuurlijk, maar ik reageer op de opmerking van Desm dat het een mooie prijs is voor een wisselspeler met een eenjarig contract.
 
Selassi 020
 
0
13 juni 2019 om 13:00
@kyle66 daar kan je op mogen reageren, maar dat wat la-decima hierboven al zei, zijn factoren die de prijs beinvloeden. Daarnaast was Kluivert geen wisselspeler, maar basisspeler.
 
Ijsmuts
 
13
13 juni 2019 om 08:19
Voor je blessuregevoelige 3e keus op linksback met een 1-jarig contract.... lijkt me een mooie prijs hoor. Als ik de verhalen mag geloven dat Feyenoord voor Vilhena met 5-7 miljoen blij mag zijn... is 5 voor Sinkgraven keurig (dan heb ik het over fitheid en pikorde in de selectie).
 
origineel
 
0
13 juni 2019 om 11:36
Precies. Voor iedereen een mooie deal. Bovendien ben ik een groot tegenstander van spelers in je selectie hebben die lichamelijk de topsport niet aankunnen. Een seizoen lang gokken dat dit soort types fit blijven is een beetje Holland Casino. Bij een Robben snap ik het, bij Sinkgraven zou ik lekker door selecteren en bedanken voor bewezen diensten.
 
blackpool
 
13
13 juni 2019 om 08:30
Bosz is helemaal niet ontslagen door Ajax. Dortmund heeft zelfs een transfersom moeten betalen voor Bosz.
 
Robur
 
4
13 juni 2019 om 08:40
OK, maar Schone is volgens mij een rechtspoot en Eiting heeft zeker potentie, maar nog niet bewezen het niveau aan te kunnen. Daar heb je dan zeker nog een speler nodig. Waarbij het bij een aankoop ook nog afwachten is of die het eerste jaar er gelijk staat. Sinkgraven heeft bij Heerenveen laten zien prima links op het middenveld uit de voeten te kunnen. Had wat mij betreft best een kans mogen krijgen. Desnoods strijden om een plekje met Eiting of een aankoop.
 
London Calling
 
0
13 juni 2019 om 12:17
Ik denk dat Propper alleen komt als vd Beek gaat. Wat je mist, ook als Propper komt, is een stukje creativiteit. Een middenveld met Schone, Marin, vd Beek, Propper, of welke drie je ervan ook opstelt heeft veel loopvermogen, en als iemand ze voor de goal kan zetten, heel veel scorend vermogen, maar heel creatief is het niet. Zeker als Ziyech ook weg gaat zou het toch lekker zijn als daar ook nog iemand loopt die wel creativiteit heeft om ruimtes te creeeren of om iemend voor de goal te zetten.
 
arsenal890
 
1
13 juni 2019 om 08:28
Dan zit je bij bayer leverkusen met een goed team en dan ga je zo’n speler halen. Zo ga je toch nooit ver komen in de CL en de competitie.
 
superstick
 
17
13 juni 2019 om 08:55
Het zou best nog wat kunnen worden met Sinkgraven, denk ik. Heeft wat pech gehad bij Ajax met blessures en heeft lang moeten wennen (en nog steeds) een zijn nieuwe positie. Maar vlak hem nog niet uit!
 
arsenal890
 
2
13 juni 2019 om 09:32
Ik reken daar niet op. Je kan niet verwachten dat je 5 jaar kan wennen bij een club. Je moet zeker een binnenlandse stap in Nederland makkelijk kunnen wennen. En anders ben je gewoon niet goed genoeg zoals sinkgraven is.
 
Kyle66
 
1
13 juni 2019 om 10:30
Je weet toch ook hoe het met hem is gegaan bij Ajax? Hij was vaak geblesseerd en als hij fit was, moest hij noodgedwongen op een andere positie spelen omdat er geen beter alternatief was voor de LB. Maar tijdens zijn invalbeurten kon je zijn talent goed zien. Bijvoorbeeld bij zijn invalbeurt tegen Juventus.
 
arsenal890
 
0
13 juni 2019 om 10:55
Dat vindt ik zo makkelijk he. ‘Je kan zijn zien dat hij talent heeft bij zijn invalbeurt tegen juventus’. 1 goede invalbeurt maakt je nog geen goede speler. Of vind je schone ook een wereldspeler omdat hij goed heeft gepresteerd tegen real Madrid enz? Als hij zo goed was had hij op zijn eigen plek wel een plek veroverd. Dat was hij dus niet en werd hij maar neergezet op linksback.
 
4Ever4Ajax
 
0
13 juni 2019 om 11:44
Bosz heeft een jaar lang met hem getraind, dus hij zal echt wel weten wat hij kan. Anders haalt Bosz hem echt niet. Denk dat deze deal prima is voor alle partijen.
 
ElPhenomeno
 
0
13 juni 2019 om 09:30
Als 2e linksback / linkshalf kan het nog. We hebben op die positie maar een speler en dat is Wendell. Maar basismateriaal is deze jongen toch zekers niet mag ik hopen.
 
arsenal890
 
1
13 juni 2019 om 09:33
Ik neem aan dat ze ook wel een hoger geklasseerde linksback kunnen halen?
 
ElPhenomeno
 
0
13 juni 2019 om 09:56
Ja eens. Alleen Sinkgraven en Douglas Santos van HSV werden genoemd. In mijn optiek allebei niet goed genoeg. Philipp Max van Augsburg was een droomkandidaat geweest. Ook Plattenhardt van Hertha was een goed alternatief geweest.
 
arsenal890
 
0
13 juni 2019 om 10:23
Beiden zouden niet heel duur zijn geweest toch? Denk dat bosz graag een hereniging wou omdat het wel redelijk was tijdens het jaar dat hij bij Ajax was.
 
Prologic
 
3
13 juni 2019 om 08:36
Vind het jammer dat hij weggaat. Zeker met al die geruchten van spelers die lijken weg te gaan had je hem nog goed kunnen gebruiken volgens mij. Mooie stap voor hem. Zul je zien dat hij onder Bosz helemaal opleeft en een killer seizoen gaat draaien daar bij Leverkusen.
 
FC_Delft
 
2
13 juni 2019 om 08:53
Laten we het hopen, gun het die jongen gewoon. Heeft in principe niks verkeerds gedaan naast het veld, op het veld zat het tegen tijdens de schamele kansen die hij had. Eventueel nog doorverkooppercentage van 10-20% erop, haal je uiteindelijk misschien je geïnvesteerde transfersom terug.
 
FCBogarde
 
1
13 juni 2019 om 08:50
Dit vertrek zat eraan te komen. Had geen toekomst meer bij Ajax. Met Martinez hebben we al een backup voor linksback. En als aanvallende middenvelder heeft hij ook teveel goede spelers voor zich. Jammer dat het deels door blessures het bij Ajax niet geworden is, wat ooit voor mogelijk was gehouden. Ik ben benieuwd hoe hij als linksback slaagt in de Bundesliga. Anyway succes !!
 
AFCfokke
 
2
13 juni 2019 om 09:09
Leuk voor die jongen dat hij een club vind op dat niveau bij een trainer die hem graag wilt hebben. De toekomst heeft er toch heel lang troebel uitgezien voor hem. Prima bedrag ook nog voor Ajax.
 
AndreRoyo
 
0
13 juni 2019 om 09:23
Jammer. Voor de diepte van je selectie een prima speler, die zelfs nog wat beter kan worden denk ik
 
doejezo
 
0
13 juni 2019 om 18:48
Prima nuttige kracht. En een beter alternatief voor in de champions league back up dan een jeugdspeler. Multifunctioneel etc. Begrijp hier niet veel van. Kan net zoals Shone een prima back up zijn die niet constant klaagt. Verkoop liever Labyad!!
 
ElPhenomeno
 
4
13 juni 2019 om 09:29
Ik snap zulke trainers niet. Altijd je eigen spelers willen meenemen. Frank de Boer is daar ook zo goed in. Ik mag toch hopen dat Bosz hem ziet als opvulling van de selectie. Want Wendell is in alles minimaal een klasse beter dan deze Sinkgraven.
 
Magistra
 
0
13 juni 2019 om 12:29
Ben ook niet zo gecharmeerd van Wendell eerlijk gezegd. In mijn ogen had hij beter een directe versterking voor de basis kunnen halen i.p.v. een back-up. Linksbackpositie is toch een van de zwakkere plekken bij Leverkussen.
 
007
 
0
13 juni 2019 om 10:03
Deze jongen was zo lang geblesseerd dat ik hem deze kans echt gun. Wie weet blijft hij fit en kan hij onder Bosz nog mooie dingen laten zien.
 
Hansi
 
1
13 juni 2019 om 10:09
Jammer als hij gaat. Ik zie het nog wel in hem zitten. Verder wil Ajax graag Nederlandse spelers. Nou, hier heb je er 1.
 
AfcaEric
 
1
13 juni 2019 om 10:18
Prima deal. Veel blessureleed en bleek helaas gewoon niet het supertalent te zijn wat werd voorspeld. Een linksbuiten is het niet, een linksback al helemaal niet. Waar hij nou wel precies hoort weet ik ook niet zo goed, ik gok toch dat hij als aanvallende middenvelder beter tot z'n recht zou komen.. Ik hoop dat weer even vanaf 0 kan beginnen, en lekker kan gaan voetballen. Succes!
 
NUFC_U2
 
1
13 juni 2019 om 10:51
Van een aanvallende middenvelder mag je wel redelijk wat goals verwachten, maar dat was bij sinkgraven ook net het geval. Hij is gewoon een bruikbare technische linkshalf. Bij Ajax lukte het hem niet om in de basis te komen en dat zal bij Leverkusen ook moeilijk worden, maar wél handig om zo'n bruikbare speler op je bank te hebben !
 
jeron
 
2
13 juni 2019 om 16:13
Komt ongelofelijk te kort voor het niveau dat Ajax en Bayern Leverk. streven. Dit is gewoon persoonlijke wens van Bosz. Als linksback is hij echt niet goed genoeg, als creatieve middenvelder zijn er op dat niveau ook veel betere spelers te vinden. Zeer benieuwd wat het gaat worden met hem. Ik vind hem meer van het niveau Vitesse, Utrecht,
 
Japie_Krekel
 
0
17 juni 2019 om 15:45
geen speler van het niveau dat een club als Leverkusen hoort na te streven imo maar een mooie transfer voor hem en het is hem gegund na al zijn blessureleed
 
Marshmallow
 
0
17 juni 2019 om 15:50
Als backup meer dan voldoende.
 
Marshmallow
 
0
17 juni 2019 om 15:49
Win win voor alle partijen, Bayer heeft er nu een optie bij op links back. Wendell is 1 en Daley nu 2. Bayer heeft 6 centrum verdedigers wat mi teveel is. Nu nog een centrumspits want met Diaby en Demirbay alleen ga je het niet redden.