Op internet is een foto van het nieuwe uittenue van PSV van kledingsponsor Umbro uitgelekt. Voor het eerst staat Metropoolregio Brainport Eindhoven als hoofdsponsor op de voorkant van het shirt. Met de Brabantse blokken in het oranje en dezelfde kleur broek, lopen de spelers van PSV er opvallend bij.
Supporters van de nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen hadden inspraak op het ontwerp van het nieuwe tenue. "Het tenue is tot stand gekomen in samenwerking met PSV Klankbord", reageert commercieel directeur Frans Janssen van PSV tegenover het Eindhovens Dagblad. "Daarin zitten supporters uit meerdere PSV-groeperingen. Zij hadden hun inbreng en daarmee kon Umbro aan de slag."
In de kraag van het nieuwe shirt is een opvallend detail verwerkt. Een stijlelement is gebaseerd op het dak van de eerste houten tribune in het Philips Stadion uit 1918. "En daarboven Eendracht Maakt Macht", reageert Arne van Breugel, die bij PSV verantwoordelijk is voor de merchandising. Het nieuwe thuisshirt van PSV wordt op 29 juni gepresenteerd.
Sinds vijf jaar is Umbro kledingsponsor van PSV, waar voorheen Nike dat was. Het contract met de kledingleverancier loopt medio 2020 af en volgens het regionale dagblad wordt de komende maanden bekeken of de samenwerking wordt verlengd.
Update 14 juni 10.05 uur - PSV bevestigt nieuwe uitshirt met oranje blokken
PSV heeft vrijdag het ontwerp van de nieuwe uitshirt bekendgemaakt. Eerder op de dag lekten al foto's uit van het nieuwe tenue en nu hebben de Eindhovenaren bevestigd dat men in het oranje en zwart gaan voetballen. 'De blokken op de mouwen van het shirt zijn een subtiele verwijzing naar de Brabantse vlag, terwijl de oranjekleurige elementen staan voor Nederland. De ontwerpers van Umbro hebben in de nek van het shirt de clubslogan 'Eendracht maakt macht' verwerkt. Het rood-witte gestreepte logo dat hierbij staat, is een verwijzing naar de allereerste houten tribune uit 1916 rond het sportpark.'