Van Gaal passeert Steven Bergwijn en kiest voor Marten de Roon
Dinsdag, 29 november 2022 om 14:45

Louis van Gaal heeft zijn opstelling voor het duel met Qatar bekendgemaakt. De bondscoach verwijst Steven Bergwijn naar de bank en heeft Memphis Depay als zijn vervanger aangewezen. Marten de Roon maakt voor het eerst dit toernooi zijn opwachting in de basis: hij begint naast Frenkie de Jong. Het laatste duel voor Oranje in de groepsfase wordt om 16.00 uur Nederlandse tijd afgetrapt.

Na een moeizame 0-2 zege op Senegal mocht Nederland zich zeer gelukkig prijzen met een 1-1 tegen Ecuador. Oranje creëerde nauwelijks kansen tegen de Zuid-Amerikanen, en ook het duel daarvoor bewees dat de succesformatie nog niet gevonden is door Van Gaal. Daarom besluit de keuzeheer wederom flink te schuiven met zijn pionnen. Vooral de samenstelling van de voorste vijf is aan verandering onderhevig. Cody Gakpo en Depay vormen het spitsenduo, dat vrijdag nog gevormd werd door Bergwijn en Gakpo. Het tweetal wordt in de rug gesteund door Davy Klaassen.

Het blok op het middenveld wordt gevormd door De Jong en De Roon. Van Gaal heeft het ideale puzzelstukje voor naast zijn vedette nog niet gevonden, daar zowel Steven Berghuis als Teun Koopmeiners nog niet wist te imponeren dit toernooi. De Roon krijgt nu de kans om zich te laten zien. "Wat beter moet, is het spel aan de bal, maar het is ook een stukje agressie. Dat druk zetten moet al hoger op het veld gebeuren", zei Van Gaal afgelopen weekend over het duel tegen Ecuador. Vermoedelijk ligt die observatie ten grondslag aan de keuze voor De Roon.

Van Gaal houdt wel vertrouwen in zijn achterste zes. Dat betekent dat Andries Noppert zich mag opmaken voor zijn derde interland en dat Daley Blind, Nathan Aké, Virgil van Dijk, Jurriën Timber en Denzel Dumfries (v.l.n.r.) de defensie vormen. Alles bij elkaar genomen lijkt Xavi Simons dus genoegen te moeten nemen met een invalbeurt. Van Gaal hintte maandag tijdens de persconferentie nog op speeltijd voor de seizoensrevelatie. "Tegen Xavi Simons heb ik gezegd dat hij een volgende stap zou kunnen maken. Ik neem waar dat hij als speler een stijgende ontwikkeling doormaakt, dat hij probeert uit te voeren wat we van hem verlangen", zei de bondscoach.

Opstelling Nederland: Noppert; Dumfries, Timber, Van Dijk (c), Aké, Blind; De Roon, F. De Jong; Klaassen; Memphis, Gakpo.

Opstelling Qatar: Barsham, Ismail, Pedro, Khoukhi, Hassan, Homam, Al Haydos, Madibo, Hatem, Almoez, Afif.


Meer nieuws
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
112
   
23:48
23:48
Real Madrid schiet worstelende Karim Benzema uit het niets te hulp
7
   
23:36
23:36
'Ik vind Mark van Bommel naar Feyenoord wel een spannende gedachte'
2
   
22:55
22:55
Dortmund houdt PSG en Mbappé in toom en mag dromen van CL-finale
69
   
22:53
22:53
Chris Woerts ziet Ajax 'hele goede keuze maken' op bestuurlijk vlak
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (214)

 
FR-4life
 
173
29 november 2022 om 14:48
Waarom toch weer Klaassen...
 
Ducktaildo
 
124
29 november 2022 om 14:49
Omdat die de bal niet wil hebben. Is toch handig om een nummer 10 te hebben die er eigenlijk nooit staat? Hou je toch het verrassingseffect zullen wij maar zeggen
 
syslflow
 
89
29 november 2022 om 14:56
ik denk dat Blind en Klaassen iets van Louis weten dat ze daarom starten…
 
caribbean
 
32
29 november 2022 om 15:00
We hadden net zo goed een geblesseerde Wijnaldum kunnen meenemen en opstellen, komt op het zelfde neer. Wijnaldum speelde nooit bij Psg en Klaassen speelt ook niet al te veel bij Ajax, voor mij valt het niet meer te volgen. We hebben met alleen Gakpo, Frenkie en Depay spelers in het veld die willen voetballen. Laat nog eens die laatste totaal uit vorm zijn. Dan hou je alleen Gakpo en Frenkie die gogme hebben, kan je nu al vertellen dat we zeker weten hiermee geen wereldkampioen worden. Tijd voor Xavi, niet dat we daarmee het wel worden maar wordt wel leuker om te kijken.
 
marton3103
 
23
29 november 2022 om 15:05
De kracht van klaassen is juist vaak op de juiste plek te staan en een speler met nog een beetje diepgang.. veel meer alternatieven hebben we toch niet? Ik snap alleen de Roon niet. Zet dan Klaassen naast de Jong en Xavi op 10 ofzo.. er zit al weinig voetbal/creativiteit in het elftal en dan zet je ook nog de Roon erin..
 
Dr. Duck
 
3
29 november 2022 om 15:41
Ik denk niet dat dat de reden is waarom hij er in staat. Volgens mij gaat het vooral om druk zetten, ballen afpakken en omdat hij rendement heeft. Voerballend idd niet de logische keuze.
 
Fossen
 
80
29 november 2022 om 14:50
Assist en een goal tot nu toe, niet slecht. Had ook liever Berghuis gezien maar Klaassen valt niet enorm uit de toon.
 
remyyy
 
103
29 november 2022 om 14:52
Scorebord journalistiek. Je voetbalt gewoon met een man minder.
 
Nick_148
 
107
29 november 2022 om 14:53
Ja, Demy de Zeeuw had ook een 'assist' voordat Van Bronckhorst de bal in de kruising schoot tegen Uruguay.
 
ModricMagic
 
33
29 november 2022 om 14:55
Klaassen is buiten die statistieken helemaal niks. Kijk maar is tegen Ecuador buiten die assist. Het is een speler die zo beperkt aan de bal is en het liefst verstoppertje speelt. Daar heb je toch niks aan als 10. We hebben verdomme Xavi Simons of Berghuis. Klaassen is alleen leuk als de tegenstander moe is.
 
LuukTuinbeek
 
20
29 november 2022 om 14:56
Precies scorebordjournalistiek. Ik weer niet of je Nederland Ecuador hebt gezien maar klaassen deed nauwelijks mee en bracht 0 creativiteit
 
daanson
 
19
29 november 2022 om 14:58
Zullen we de rest van de spelers ook maar wisselen dan ? Bijna niemand deed mee en creativiteit heb ik sowieso bij niemand gezien. Al was de assist van Klaassen op Gakpo vrij creatief.
 
PSV18
 
28
29 november 2022 om 14:59
Die gozer brengt helemaal niets. In dit systeem heb je niets aan een nummer 10 die niets kan met een bal en 0 creatief is. Lekker Xavi Simons erin of Berghuis. Graag ook Malacia ipv Blind.
 
Pieterpost
 
4
29 november 2022 om 15:03
Klaassen kan wel, maar dan met Frenkie naast zich en Berghuis/xavi op 10. Nu krijgen we waarschijnlijk weer een zaadpot die in het meest gunstige geval wordt opengebroken door wissels.
 
AjaxxxLove
 
6
29 november 2022 om 15:18
Als ik vijf man had die gegarandeerd iets aan de score zouden toevoegen, zou ik ze alle vijf opstellen. Ook al brengen ze verder de hele wedstrijd aanvallend niks.
 
bochherief
 
1
29 november 2022 om 15:59
Inderdaad remyy, met klaassen ben je een man minder en met daley zelfs 2 man minder. Dus we staan met 8 man te ballen zo tegen qatar. Wellicht komen we er net mee weg maar in de volgende ronde is het inpakken en wegwezen
 
TonVerhagen695
 
0
29 november 2022 om 23:04
Maar hij voetbalt bij Ajax en daarom stelt van Gaal hem op. Hij kijkt niet naar kwaliteit maar stelt alleen de grootste slijmers op.
 
VijfMeterLijn
 
56
29 november 2022 om 14:51
Klaassen was veel beter in vorm voor het WK dan Simons, dus ik begrijp Louis wel /sarcasme
 
SPettersson
 
8
29 november 2022 om 15:12
Ik begrijp de kritiek op Klaassen wel. Alle ajax spelers zijn uit vorm door de rare positiewisselingen van Schreuder, maar om dan massaal te gaan roepen om Simons. Wat heeft die Simons nu precies laten zien? Zet dan Noa Lang erin voor creativiteit of zet Luuk de Jong naast Memphis, die overigens tot nu toe ook nog helemaal niks heeft laten zien. Laat Simons eerst maar eens een jaartje goede proberen te draaien bij Psv. Heeft die het al moeilijk genoeg mee.
 
VijfMeterLijn
 
18
29 november 2022 om 15:15
Ik weet niet of je toevallig wel eens Eredivisie kijkt maar qua goals/assists staat hij tweede alleen na Gakpo. Hij verdient toch op zijn minst een kans.
 
LuukTuinbeek
 
5
29 november 2022 om 15:32
Als je nooit psv kijkt kan je ook niet oordelen. De stats van simons zijn na gakpo de beste
 
TonVerhagen695
 
0
29 november 2022 om 23:06
En daarom is Veerman thuis en staat Klaasen aan de aftrap.
 
mvl070
 
28
29 november 2022 om 14:52
Echt niet te geloven, gooi gewoon simons er in
 
Psv-er!
 
13
29 november 2022 om 14:52
Dumfries Klaassen en Blind. Dat wordt weer genieten... beetje lekker creativiteit van de Roon er nog bij.
 
Arsenal-Gunner
 
8
29 november 2022 om 14:53
Ik snap het ook niet. Iemand als Blind kan ik nog begrijpen aangezien die zich al jarenlang heeft bewezen bij Oranje maar wat heeft Klaassen nou gedaan? Sowieso is een vijfmans verdediging + De Roon nogal kansloos tegen een Qatar
 
friestho
 
4
29 november 2022 om 15:01
Koopmeiners en Berghuis waren niet goed op de 8. Ik denk daarom dat De Roon speelt omdat van Gaal hem in de knock out fase wil gebruiken en ritme gunt.
 
Eindtovenaar10
 
44
29 november 2022 om 14:54
Maar Xavi heeft toch meer talent in z’n teennagel dan Klaassen in heel z’n lijf?
 
The-Jump
 
36
29 november 2022 om 14:58
Maar Klaasje speelt bij ons Aller Ajax, waar Simons bij een provinciale club speelt. Telt veel meer mee dan talent en vorm van de dag. Je hebt tegen Qatar blijkbaar geen creativiteit nodig, gezien er maar 3 spelers spelen die iets van creativiteit toevoegen.
 
daanson
 
14
29 november 2022 om 15:03
Vind ik altijd zo goedkoop scoren, dus jij denk dat Van Gaal zijn laatste klus als bondscoach ten grabbel gaat gooien omdat die een club voorkeur heeft ?
 
Sander555
 
14
29 november 2022 om 15:03
Daar gaat van Gaal in zijn laatste klus echt niet naar kijken hoor. Is gewoon populair mee willen schreeuwen
 
Douwe Dabbert
 
3
29 november 2022 om 15:42
Flauwekul, dat deed hij op het wk `14 ook niet dus waarom nu wel?Ter herinnering, Nederland-Argentinië stonden er 5 Feyenoord spelers (of met een verleden) op het veld. De invallers waren Jan Maat en Clasie..
 
FCTwenteRSD
 
24
29 november 2022 om 14:54
Het is maar tegen qatar. Ik had van gaal wel wat hoger als trainer ingeschat. Maar tijdens dit wk vind ik hem een waardeloze trainer met verkeerde keuzes.
 
Sanderr
 
22
29 november 2022 om 14:54
Denk dat 1 goal en 1 assist in 80 minuten (op dit WK) er iets mee te maken kan hebben. Zelf liever Berghuis of zelfs Xavi op 10 gezien vandaag tegen deze tegenstander maar dat overdreven gezeur op Klaassen wordt ook wel wat vermoeiend. Hij is een van de minst tegenvallende spelers tot dusver dit toernooi.
 
GluubsterTJ
 
9
29 november 2022 om 14:57
Eens met Sander. Klaassen stoor ik mij tot op heden het minst aan haha. Is tenminste nog productief. Echter, op de 10 zou ik hem niet zetten. Eerder naast Frenkie en de Roon gewoon bankie. Xavi en/of Berghuis 10.
 
Ducktaildo
 
3
29 november 2022 om 14:59
Sander. `minst tegenvallende`. Ja en dat is dus ook het probleem, dit is gewoon zijn niveau. Het is gewoon zo frusterend dat je hem nooit eens in de bal ziet komen. Let maar op, hij gaat straks weer expres achter zijn tegenstander staan zodat die net niet vrijstaat. Dat mensen daar bij Ajax blij mee zijn moeten zij weten, maar kan snappen dat supporters van het Nederlands elftal daar echt wel klaar mee zijn. Wil je niet voetballen? Ga dan lekker naar huis denk ik dan of op de tribune zitten. Ga echt da vlag uitgangen mocht Klaassen niet meer oproepen worden. Was ook heel blij dat hij een tijdje niet werd opgeroepen, dacht van hem af te zijn, en nu zit zie er gewoon weer bij.
 
Sanderr
 
3
29 november 2022 om 15:02
Mee eens inderdaad Gluubster, tegen Qatar kan dat ook prima. Nu heb je het nadeel dat Berghuis waarschijnlijk op 10 gaat invallen en dan krijgt Xavi Simons alsnog weinig speeltijd waarschijnlijk..
 
PSVMANUNITED
 
5
29 november 2022 om 15:04
Ik stoor me ook niet uitzonderlijk aan Klaassen dit WK, maar ik snap echt niet waarom je liever Klaassen naast Frenkie zou zien dan De Roon. Voetballend voegen ze allebei weinig toe en de laatste jaren bij Ajax is de enige kwaliteit van Klaassen eigenlijk de ruimte induiken in de 16. De keren dat hij op 8 stond bij Ajax liet hij altijd zijn man lopen omdat hij gewoon teveel naar voren rent en dan had hij zelfs Alvarez nog achter zich staan wat een pure breker is. Met Frenkie naast hem die graag indribbelt wordt hij de meest naar achter geschoven middenvelder en daar is hij verdedigend positioneel gewoon niet sterk genoeg voor, laat staan dat hij goed genoeg doordekt. Ik weet dat hij bij Bremen een tijdje op 6 gestaan heeft, maar daar heb ik hem sinds zijn terugkeer bij Ajax nog nooit goed zien spelen. Het is gewoon een lopende 10 en voor de rest komt hij helemaal tekort. De Roon is ook geen voetballende middenvelder, maar staat sinds Oranje in een vergelijkbaar systeem als Atalanta speelt gewoon goed en is voetballend ook nog beter geworden de laatste jaren.
 
Ajaja
 
8
29 november 2022 om 15:05
Inderdaad Sanderr. Klaassen heeft een goal en een assist en krijgt bakken kritiek. Gakpo maakt twee goals en wordt beschouwd als een half-god terwijl hij verder 0,0 presteert.
 
GLENNN
 
3
29 november 2022 om 15:13
Gakpo maakt wel 2 klasse doelpunten hoor. Zeker die tweede, die schiet die echt heel erg sterk in met zijn mindere linker. De goal en assist van Klaassen staan toch in het niets bij de goals van Gakpo? De goal van Klaassen was in de laatste minuten, waarbij Senegal moegestreden was. Tevens schiet hij die ook nog vrij belabberd in en zat Mendy daar nog aan ook. De assist kan je bijna geen assist noemen. Hij legt hem relatief onbewust neer. Hij moet notabene nog half aan de kant springen, om niet in de weg te lopen bij Gakpo. Die schiet hem vervolgens uitstekend binnen.
 
KokkieAFCA0341
 
7
29 november 2022 om 15:21
@Glenn, zo kan je alles wel bagatelliseren, als Klaassen daar niet loopt en die bal terug legt kan Gakpo nooit schieten en scoren.. Tot nu toe speelt iedereen gewoon heel matig, Gakpo scoort dan 2x maar is verder ook net zo onzichtbaar als Klaassen, alleen zoals hierboven al wordt aangegeven doen we net alsof Gakpo ineens een soort nieuwe God is, dat lijkt me wat overdreven
 
bobson1982
 
2
29 november 2022 om 15:24
Toch vraag ik me af hoeveel mensen er waren mee gerend, eventueel voor die afvallende bal. Klaassen kwam van vrij ver. Onder andere supporters en sommige Ajax fans is Klaassen niet populair maar hij doet veel dingen goed. Is natuurlijk geen wereldspeler, dat zie ik ook wel. Liefst zag ik een driemans middenveld vandaag: Simons, de Jong en Berghuis, lekker aanvallend mag wel tegen Qatar.. maar nee dus
 
arsenal890
 
4
29 november 2022 om 15:28
Je stoort je misschien niet aan Klaassen omdat je hem 90 minuten lang niet ziet.
 
PSVMANUNITED
 
1
29 november 2022 om 14:59
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Xavi Simons in gaat vallen en voor Klaassen in de ploeg komt. Ik ben ook niet blij met Klaassen, maar Berghuis viel tegen Ecuador echt slecht in en moet eigenlijk gewoon naast Frenkie staan, daar vond ik hem tegen Senegal namelijk wel weer gewoon prima. Ik heb Frenkie gisteren gezien in dat interview, maar dat was echt geen nacht slecht slapen, die heeft gewoon een behoorlijk verkoudheidje te pakken. Blijkbaar durft Louis het toch geen hele wedstrijd zonder Frenkie aan, dus dan denk ik dat Berghuis voor Frenkie in de ploeg komt (en dat De Roon daarom speelt gezien Frenkie verdedigend meer doet dan Berghuis). Dan houd je maar een paar alternatieven over. Het alternatief voor De Roon is dan Koopmeiners en die kan normaal voetballend wel beter zijn, die speelde echt verschrikkelijk slecht tegen Ecuador terwijl De Roon in zijn laatste paar wedstrijden (vooral België) wel leverde en zijn gebrek aan voetballend vermogen heel goed maskeerde. Hij gaf zelfs een paar rake ballen in de diepte toen. Op 10 hou je dan alleen maar Klaassen of Simons over aangezien Lang geblesseerd is en Gakpo in de spits speelt. Simons moet nog debuteren, dus die wil hij denk ik eerst liever een halve wedstrijd geven. Nogmaals, ik vind het ook een opstelling met non-voetbal en ik snap dat bovenstaande louter speculatie van mijn kant is, maar dit zijn de meest logische redenen die ik kan bedenken voor deze opstelling met in mijn achterhoofd hoe Van Gaal en Van Dijk de afgelopen dagen over Simons praatten en de fitheid van Frenkie en de vorm van Koopmeiners.
 
krovikan
 
6
29 november 2022 om 15:08
Berghuis mocht een kwartier meedoen in een moeizaam draaiend Oranje tegen Ecuador. Daar kan je hem toch serieus niet op afrekenen. Klaassen zat vooraf te roepen dat hij dicht tegen de basis zat, maar heeft die wedstrijd geen knikker geraakt
 
PSVMANUNITED
 
2
29 november 2022 om 15:15
Ik zeg niet dat ik dat doe, maar Van Gaal blijkbaar wel. Klaassen speelt zoals Klaassen, maar Klaassen valt volgens Klaassen-maatstaven niet vies tegen dit WK. Dat was heel Klaassen in één zin, maar je snapt mijn punt hopelijk. Ik vind Berghuis op 8 beter dan op 10, maar blijkbaar vindt Van Gaal wat meer verdedigende zekerheid niet onbelangrijk en vindt hij Berghuis niet goed genoeg op 10. Ik denk dat Berghuis en Xavi beide gaan invallen, maar dat gaan we wel zien. Ik hoop eigenlijk vooral dat Frimpong mag invallen, voor de rest zal me het een worst wezen; ik ben wel echt benieuwd hoe goed die jongen nu eigenlijk is.
 
Achterman
 
3
29 november 2022 om 15:01
Inderdaad. De Roon en Klaassen tegen Qatar.... dat wordt weer lekker breien.
 
Japie_Krekel
 
12
29 november 2022 om 15:04
Weer een zaadopstelling. Ik kan niet wachten totdat Van Gaal weg is. Dan krijgen we eindelijk weer een linksback die kan rennen en een dynamische 10 als Xavi Simons. Vandaag maar weer naar dit oude jongens krentenbrood elftal kijken
 
Meneer Daniel
 
8
29 november 2022 om 15:06
Japie Heb jij al met Koeman gesproken? En als die mensen echt zoveel beter zijn, waarom starten ze dan nu niet?
 
Japie_Krekel
 
12
29 november 2022 om 15:13
Omdat Van Gaal achterlijke keuzes maakt. Vincent Janssen is ook niet beter dan Danjuma, maar toch zit Vincent Janssen bij de selectie en Danjuma niet. Koeman is iemand die jonge spelers de kams durft te geven. Van Gaal is allang van dat concept afgestapt
 
Aqua1
 
3
29 november 2022 om 15:18
Ideaal om Simons op te stellen brengt dosis creativiteit daar houd van gaal niet van Japie
 
Japie_Krekel
 
2
29 november 2022 om 15:28
Inderdaad Aqua. Met zes verdedigend ingestelde spelers tegen Qatar aantreden is al te triest voor woorden en dan blijf je ook vast houden aan spelers die niet bijzonder zijn en ook nog eens een dramatische seizoenshelft achter de rug hebben
 
arsenal890
 
2
29 november 2022 om 15:40
Koeman koos toch ook voor Blind, De Roon etc. Zelfs voor Babel en Promes, maar dat ben je vast vergeten omdat je een hekel hebt aan van Gaal
 
Japie_Krekel
 
0
29 november 2022 om 15:50
Twee jaar terug ja, maar dat wil niet zeggen dat die spelers in de actualiteit nog steeds van waarde zijn. Op een gegeven moment moet je ook doorselecteren als bepaalde spelers niet meer kunnen zoals zo een Blind. Of als bepaalde spelers voorbij zijn gestreefd door anderen zoals we hebben kunnen zien afgelopen half jaar waarin Xavi Simons veel beter heeft gepresteerd dan Klaassen
 
Dabor
 
6
29 november 2022 om 15:11
Omdat Klaassen dit toernooi 1 van de minst slechte is bij Oranje. Daarom...
 
Japie_Krekel
 
6
29 november 2022 om 15:14
1 van de minst slechte zijn wil nog steeds niet zeggen dat je een voldoende haalt
 
Trobiii
 
2
29 november 2022 om 15:42
Klopt, maar dat wil wel zeggen dat de alternatieven minder zijn en daarom niet spelen
 
Japie_Krekel
 
2
29 november 2022 om 15:53
Daar geloof ik dus helemaal niks van. We hebben Xavi Simons en Klaassen afgelopen half jaar zien voetballen en als je een beetje objectief bent dan zie je dat Xavi Simons veel beter heeft gepresteerd. Om over Blind voor wie de flankspelers van GA Eagles en Volendam al een paar maatjes te groot zijn gebleken nog maar te zwijgen
 
hork282
 
0
29 november 2022 om 15:54
Hoe kan je dat nou zeggen als de meeste alternatieven niet eens minuten hebben gemaakt (op die plek in het geval van Berghuis)
 
Japie_Krekel
 
4
29 november 2022 om 15:59
We hebben ze toch in clubverband zien spelen? Heb je Xavi Simons tegen Arsenal gezien?
 
tinus45
 
9
29 november 2022 om 15:12
Haal je Bergwijn eruit, opzich logisch, kom je terug met Klaassen. Volkomen gestoord.
 
Greatone
 
1
29 november 2022 om 15:27
Omdat hij "levert", goal en assist dit WK. Heel simpel.
 
Trobiii
 
1
29 november 2022 om 15:37
Ongeacht wat je van zijn kwaliteiten vindt snap ik wel waarom hij voor hem kiest. Naast dat hij "levert" bij van Gaal heb je nu 2 spitsen die nooit in de spits staan. Klaassen is een speler die veel opduikt in de spits, waardoor je in ieder geval bezetting in de 16 hebt. Mee eens dat het niet de meest sierlijke speler is met een steekbal of een actie, maar hij werkt hard en speelt sober en effectief. Overigens wel bijzonder dat Berghuis buiten de boot lijkt te vallen.
 
Dr. Duck
 
1
29 november 2022 om 15:40
1 goal, 1 assist
 
Zeballos
 
85
29 november 2022 om 14:48
Loopwonder Blind weer in de basis, de tranen staan al in m'n ogen.
 
MisterMokum
 
11
29 november 2022 om 14:53
Nja we hebben er al 6 in staan die niets kunnen met de bal aan de voeten laten we daar nou niet 7 van maken..
 
Psv-er!
 
20
29 november 2022 om 15:00
Elke pass naar voren van Blind dit WK is balverlies.
 
Cali88mero
 
19
29 november 2022 om 14:53
Blind doet weinig verkeerd dit WK, heb liever hem staan dan Dumfries die alleen maar 2 linker voeten heeft, te diep staat en geen bal raakt. Je speelt constant met 10 man dankzij hem
 
Eindtovenaar10
 
26
29 november 2022 om 14:55
Is best triest als we Blind weinig verkeerd vinden doen terwijl hij door iemand voorbij gesprint word
 
steeck03
 
8
29 november 2022 om 15:01
Daarom hebben we 3 verdedigers in het centrum. De backs zijn in dit systeem geen echte verdedigers, eerder middenvelders. En dat kan Blind nu juist wel goed
 
SoJermaine7
 
9
29 november 2022 om 15:05
Dumpie en Blind moeten eruit voor Frimpong en Malacia
 
krovikan
 
9
29 november 2022 om 15:09
Komt ook omdat Blind maar 5 keer de bal heeft geraakt ofzo dit WK. Dan kan je weinig verkeerd doen ja
 
FredvanLeer
 
18
29 november 2022 om 14:54
Anders wel in de mijne. Heel veel armoediger dan dit kan toch niet. Klaassen, Blind en Dumfries. Ieder ziet toch liever Simons/berghuis, Malacia en Frimpong?!?!?
 
Sander555
 
4
29 november 2022 om 14:56
Hoezo Malacia? Blind kan nog goede ballen geven en heeft genoeg verdediging in zijn rug want snel is hij niet.
 
Psv-er!
 
13
29 november 2022 om 14:59
Waarom doet hij het dan niet meer als hij het wel kan?
 
Diego_Forlan
 
1
29 november 2022 om 15:01
Het is gewoon armoedig gesteld met de backs in Nederland. Ik zie wel wat in die Frimpong maar over het algemeen is het best pover. Al is dat ook bij verschillende toplanden een probleem. De enige landen die echt over jaloersmakende backs beschikken zijn Portugal, Frankrijk en wellicht Engeland.
 
FredvanLeer
 
8
29 november 2022 om 15:04
Dat wordt altijd geroepen, maar de afgelopen twee wedstrijden (eerder twintig) heb ik die ballen niet gezien. Het spel vertragen overigens wel. Malacia lijkt mij sowieso een betere speler tegen de toplanden, een echte pitbull die zich in zijn tegenstander bijt. En dan leek het mij ook wel handig om hem alvast wat ritme te geven i.p.v. op moment suprême.
 
Sander555
 
4
29 november 2022 om 15:04
Waarom doen ze alle 11 niet wat ze kunnen?
 
Meneer Daniel
 
2
29 november 2022 om 15:04
Het is wel triest hoe obsessief jij er mee bezig bent, met Blind. Hoe gaat het met Dumfries dit toernooi? Depay? Timber? De Jong? Nee uitermate goed allemaal.
 
Japie_Krekel
 
15
29 november 2022 om 15:06
Afschuwelijk en totaal ongeloofwaardig dat krediet wat Blind krijgt. Hij kan niet rennen, hij kan niet verdedigen en die voetballende kwaliteiten van hem die zogenaamd geweldig zijn heb ik nog geen enkele keer gezien op dit WK. Als je met Blind speelt dan kan je net zo goed Sjaak Swart en Van Hanegem ook weer oproepen. Die hebben waarschijnlijk nog meer snelheid ook
 
Meneer Daniel
 
5
29 november 2022 om 15:10
Zo die zit! En Dumfries? Krijgeb we daar nog een analyse over? Bergwijn? Timber? Of ook allemaal de schuld van Blind?
 
KokkieAFCA0341
 
5
29 november 2022 om 15:25
Japie, hou nou toch eens op met je Blind obsessie.. Eerst was het Schmidt, nu is het Blind, wie is je volgende Manolevje? Begint echt irritant te worden
 
Japie_Krekel
 
6
29 november 2022 om 15:29
@Kokkie Wat voor obsessie? Zowat heel Nederland ziet dat Blind niet meer kan, behalve wat diehard Ajax fans die hem in bescherming blijven nemen
 
Japie_Krekel
 
6
29 november 2022 om 15:31
@MeneerDaniel Dumfries speelt ook geen best WK dus wat mij betreft mag Frimpong erin maar dat gaat Van Gaal niet doen. Bergwijn vind ik al jaren niks, maar die speelt niet vandaag en wat mij betreft mag De Vrij erin voor Timber. Het vetschil tussen deze spelers en Blind is echter dat de laatste al een jaar of 3 dramatisch speelt in Oranje
 
KokkieAFCA0341
 
2
29 november 2022 om 15:39
@Japie, obsessie ja, bij elk artikel sta je vooraan om Blind te slopen, we weten nu wel dat je Blind niks vind, dat hoef je echt niet bij elk topic te vertellen.. Het is dus gewoon een obsessie.. Op dit WK speelt iedereen slecht maar jij noemt steevast alleen Blind, dat je dat zelf niet door hebt is al erg zat
 
Sir Paul
 
5
29 november 2022 om 15:45
Ja maar Blind is toch best slecht vind ik
 
Japie_Krekel
 
4
29 november 2022 om 15:57
Omdat Blind al 3 jaar drama presteert in Oranje Kokkie. Die had al ver voor dit WK doorgeselecteerd moeten worden. Het is niet voor niks dat hij nu zelfs bij Ajax op de bank zit
 
KokkieAFCA0341
 
0
29 november 2022 om 16:55
Noem dan voorbeelden? 3 jaar is een lange periode en voor zover ik weet speelt hij dit seizoen slecht bij Ajax maar bij NL faalt ie niet zo heel vaak, niet vaker dan de rest van het elftal iig
 
Woezel
 
4
29 november 2022 om 15:41
Meepraten voor de buhne? We hebben geen vervanger. Kom niet met Malacia, die heeft weken achter elkaar bij MU laten zien dat hij het niveau niet aankan.
 
hork282
 
1
29 november 2022 om 15:56
En blind laat al weken op een minder niveau zien dat die dat al niet aankan. Dus wat is je punt precies?
 
Japie_Krekel
 
3
29 november 2022 om 16:00
Eruit gelopen worden tegen de buitenspelers van GA Eagles en Volendam is natuurlijk minder erg dan eruit gelopen worden tegen de rechtsbuiten van de nummer 1 van de Premier League
 
KokkieAFCA0341
 
0
29 november 2022 om 16:54
Want Malacia speelt elke week tegen de nummer 1 van de PL? Begin toch steeds meer te twijfelen of je niet gewoon een trol bent, je komt dan met een linksback aan van Brugge die je waarschijnlijk nooit ziet spelen maar je wilt dat ie wordt opgeroepen omdat ie CL speelt, zo kortzichtig.. Als Memphis straks een pingel mist dan kan jij nog de schuld aan Blind geven omdat Blind dan net te hard ademt
 
yourivd010
 
37
29 november 2022 om 14:48
Ongelooflijk, wat een sukkel die louis
 
Cali88mero
 
11
29 november 2022 om 14:49
Passeer Dumfries nou eens met zijn 2 linker voeten
 
The-Jump
 
29
29 november 2022 om 14:49
Timber, Blind, Klaassen, De Roon.. Weinig voetbal en veel uit vorm. Als invaller komen ze nog te kort, maar Lowieke zet ze gewoon in de basis. Desondanks gok ik op een magere 2-0, in de slotfase.
 
consy
 
12
29 november 2022 om 14:49
Prima, ik was al bang dat we Janssen zouden zien starten maar dat is hem dus gelukkig niet geworden. De Roon vind ik wel een zwaktebod maar goed, Louis zal wel zijn redenen hebben.
 
Cali88mero
 
2
29 november 2022 om 14:52
Het is wel duidelijk dat het middenveld totaal niet staat. Tegen Senegal was het te aanvallend met Gakpo en Berghuis, tegen Ecuador te controlerend met Koopmeiners en Klaassen. Ik zou graag een middenveld zien met De Jong, Koopmeiners (Liefst gravenberch maar die is niet mee) en Simons. Denk dat de laatste de link is tussen het middenveld en de aanval, want kansen creëeren doen het Nederlands elftal bar weinig.
 
PATS
 
14
29 november 2022 om 14:49
Briljant dit van Louis. We worden wereldkampioen!
 
tinus45
 
2
29 november 2022 om 15:20
Ooow, nou snap ik het. Hij spaart gewoon spelers voor de volgende ronde......en wij maar brullen met z'n allen. Straks 3 gespeeld 7 punten, we worden inderdaad wereldkampioen.
 
 
6
29 november 2022 om 14:49
Totaal onnodig tegen Qatar om met de Roon te spelen.
 
Ginga
 
11
29 november 2022 om 14:51
Maar als we doorgaan wel een speler die er in moet tegen een sterkere tegenstander. Dus goede oefening dan toch?
 
BR-7
 
16
29 november 2022 om 14:50
Brevet van onvermogen om Dumfries, Klaassen en De Roon in 1 elftal te zetten. We moeten het spel gaan maken en gewoon winnen. Hoe kan je dan met zo weinig creativiteit aantreden?
 
Roytje78
 
1
29 november 2022 om 14:53
We hoeven helemaal niet te winnen. Gelijkspel en je bent door. Dat is het enige dat telt. Ik verwacht overigens wel gewoon dat we gaan winnen.
 
arsenal890
 
2
29 november 2022 om 15:01
Kom op zeg, dat is echt niet zo hoor. Je moet hier gewoon ruim van winnen. Dat is het enige wat telt.
 
Sir Paul
 
0
29 november 2022 om 15:42
Haha gelijkspelletje.. Met deze opstelling lijken ze daar op te gokken.
 
hork282
 
0
29 november 2022 om 15:58
Roytje, je wil toch wel eerste in de poule eindigen? Anders vlieg je er tegen Engeland uit. Dan is een overwinning wel nodig en liefst met minstens 2 goals verschil
 
GLENNN
 
7
29 november 2022 om 14:56
En dan noem je Blind niet op? Die blinkt ook al ondertussen maanden uit in verkeerde keuzes maken, duels als een meisje aangaan, verkeerd staan en de simpelste ballen inleveren.
 
remyyy
 
10
29 november 2022 om 14:50
Wat een armoede, klaassen en de roon..
 
mc significant
 
12
29 november 2022 om 14:50
Prima. Bergwijn mag wel even banken
 
The-Jump
 
6
29 november 2022 om 14:51
Klopt, maar dat mogen er wel meer. Op de bank zitten spelers met creativiteit en/of die in vorm zijn. Dit gaat een enorm saaie wedstrijd worden, waarin NL de bal zelf niet wil hebben.
 
Ewoud
 
10
29 november 2022 om 14:50
Een middenveld met zowel Klaassen als de Roon vind ik toch wel een beetje voetbal tekort komen. Ik had liever ofwel Berghuis ipv de Roon gezien, ofwel Xavi Simons ipv Klaassen (en eigenlijk stiekem allebei). Maargoed, Louis weet het meestal beter dus ik heb vertrouwen.
 
Ahmed-psv
 
13
29 november 2022 om 14:50
Weer die Blind… waarom ook niet joh. Malacia is toch drie niveautjes minder dan hem.
 
Sander555
 
2
29 november 2022 om 15:06
Ja in de pass wel. Als het 343 was zou ik niet voor Blind kiezen. Maar nu kan hij iemand laten lopen
 
azchelsea
 
5
29 november 2022 om 14:50
Een middenveld met De Roon en Klaassen, das niet best. Simons had ik liever gezien.
 
ModricMagic
 
12
29 november 2022 om 14:50
Waarom staat Klaassen nog steeds op 10? Je hebt al De Roon op het middenveld dan hoef je niet weer een non-voetballer. Ongelofelijk dat Berghuis of Xavi Simons er niet in staat. Klaassen is leuk als wissel wanneer de tegenstander moe is maar voor de rest is het een schande dat zo`n speler op 10 staat...
 
lfc11
 
9
29 november 2022 om 14:51
Klaassen is leuk voor een kwartiertje om een voorsprong te consolideren of een doelpunt te forceren als het echt niet anders kan, maar kap toch eens een keer met die gozer in de basis. Leuk dat hij een doelpuntje maakt tegen een moegestreden tegen Senegal en een balletje breed als assist mag tellen voor de goal van Gakpo, maar niet genoeg om een basisplek te mogen hebben.
 
Nick_148
 
25
29 november 2022 om 14:51
5-3-2 tegen Qatar met De Roon en Klaassen op je middenveld. We bereiken hier een niveau van treurigheid dat z'n weerga niet kent.
 
LeidseHood
 
1
29 november 2022 om 15:22
Oh nou als ajacied is dit gewoon van de regen in de drup hoor. Megamind Schreuder heeft half VZ met zijn treurige betonvoetbal al prima voorbereid op dit WK.
 
ajax1812
 
14
29 november 2022 om 14:51
Ik krijg nu toch bijzonder weinig zin om te kijken, Klaassen en de Roon... Mijn god. En Blind en Dumfries ook weer, zet toch gewoon Malacia en Frimpong er eens in. Slechter dan die 2 kan toch niet.
 
tsjilpiep
 
4
29 november 2022 om 14:51
En weer Klaassen... Als Memphis dan ook nog net zo balvast is als tegen Ecuador, heb je weer een man minder op het middenveld
 
voetbalchick
 
3
29 november 2022 om 14:51
Toch weer die Klaassen?? Wanneer krijgt Xavi toch de kans
 
Sitostick
 
8
29 november 2022 om 14:51
Wat mij betreft kun je Bergwijn al gewoon op het vliegtuig naar huis sturen. Hoop niet dat we hem dit WK nog minuten gaan zien maken. Jammer van Klaassen basis weer, hoop dat Xavi het in de tweede helft of laatste 30 minuten eens mag laten zien.
 
arsen(e)al
 
6
29 november 2022 om 14:55
Vond Memphis anders 2e helft slechter dan Bergwijn 1e helft
 
GLENNN
 
6
29 november 2022 om 14:57
Valt wat voor te zeggen. Memphis is wel lang geblesseerd geweest en amper gespeeld, daar Bergwijn constant overal het vertrouwen heeft gekregen en 0 gepresteerd heeft (alleen het begin bij Ajax was leuk)
 
djdiondj
 
4
29 november 2022 om 15:00
Eens, Memphis was dramatisch. Echter heeft hij natuurlijk wel als excuus dat hij lang geen wedstrijd meer heeft gespeeld. Bergwijn is echt al maanden hopeloos uit vorm.
 
GluubsterTJ
 
18
29 november 2022 om 14:51
Goed verdedigende zekerheid ingebouwd. Is belangrijk tegen Qatar, je kan er zomaar uitliggen.
 
Mr_knowledge
 
4
29 november 2022 om 14:55
Het zou toch geweldig zijn als ze gelijk spelen en dan eruit liggen? LvG maakt alleen maar rare keuzes! Waarom geen snelle spelers die het kunnen forceren. Nu wordt het waarschijnlijk nog moeilijke zege op Qatar.
 
GluubsterTJ
 
2
29 november 2022 om 15:01
Als ze gelijk spelen zijn ze sowieso door. Dan pakken we 5 punten en hebben we in ieder geval meer dan of Ecuador of Senegal.
 
ajax1812
 
0
29 november 2022 om 15:02
Bij gelijkspel zijn we toch gewoon door?
 
DonnyVanDeBank
 
0
29 november 2022 om 15:04
Nee dat zou niet geweldig zijn.
 
Mr_knowledge
 
0
29 november 2022 om 15:15
ow idd we gaan dan nog gewoon door. Nog makkelijker kan je het niet krijgen.
 
LeidseHood
 
6
29 november 2022 om 15:15
Dit is pas aanpassen aan de lokale Qatarese cultuur: enorm slecht voetballen. Wat dat betreft vind ik Marokko, Saudi Arabiã« en Iran echt hypocriet en arrogant. Die weigeren zich aan de Qatarese cultuur aan te passen en gaan gewoon opeens goed voetballen in een land waar niemand dat kan. Wij westerlingen passen ons veel beter aan, zeker Oranje met dat tranentrekkende voetbal.
 
GluubsterTJ
 
0
29 november 2022 om 15:28
Haha heerlijke reactie. Als Nederland eruit gaat hebben in ieder geval nog Marokko nog om aan te moedigen.
 
PSVparasiempre
 
4
29 november 2022 om 14:51
Wat een laffe opstelling. Weer geen enkele creativiteit op het middenveld. En dan als kers op de taart Klaassen als nummer 10. Wat een armoede. Ze zullen heus winnen van Qatar, maar daarna is het klaar.
 
rvafca
 
5
29 november 2022 om 14:51
Hoe krijg je het toch weer voor elkaar om Klaassen op te stellen in plaats van man in vorm Berghuis. Die moet toch ook gek worden op de bank
 
lfc11
 
6
29 november 2022 om 14:59
Berghuis is gewoon een makkelijk slachtoffer. Blind en Dumfries bakken er verdedigend en aanvallend weer eens helemaal niks van, maar mogen altijd blijven staan. Klaassen heeft helemaal niks gebracht tegen Ecuador, nog veel minder dan Berghuis tegen Senegal, maar mag doodleuk blijven staan.
 
KanyeWest
 
7
29 november 2022 om 14:51
Nah ongelooflijk wat een prutsopstelling weer. Waarom toch weer Blind en Klaassen? Moeten we dan echt worden uitgeschakeld voordat Louis het eindelijk een keer ziet? Xavi had ook prima kunnen spelen vandaag
 
AncoBervoets
 
2
29 november 2022 om 14:51
Jammer dat we geen Xavi zien, en hoe ongelofelijk ik ook fan ben van dumfries vind ik dat Frimpong er had moeten staan. Blind had van mij ook niet gehoeven…
 
ajaxclub
 
9
29 november 2022 om 14:52
In 1 team Blind, De Roon en Jan Klaassen en dan laat ik vanwege zijn werklust Dumfries nog maar even buiten beschouwing die tot nu toe ook elke bal bij de tegenstander inlevert. En dat tegen Qatar... Wow wat een kut opstelling, Louis is volledig van het pad af. Met heel veel mazzel komen we misschien tot 1 doelpoging in de wedstrijd.
 
Sir Paul
 
0
29 november 2022 om 15:20
Maar ook Memphis raakt geen knikker. Laffe bondscoach.
 
AidenMcGeady
 
6
29 november 2022 om 14:52
Klaassen. Bijzondere keuze. En is de Vrij niet fit genoeg? De Ligt? Want Timber heeft de afgelopen maanden alles behalve overtuigd.
 
 
15
29 november 2022 om 14:52
Hahahaha, wat is dit voor opstelling?! Dit wordt nog heel lastig. Klaassen én De Roon op het middenveld. En natuurlijk Blind als kers op de taart. Kom op Qatar!
 
Sir Paul
 
5
29 november 2022 om 15:16
Dat laatste zou je haast denken. Qatar verlos ons uit ons lijden
 
Jari Hobo
 
1
29 november 2022 om 14:53
We come and end.
 
GluubsterTJ
 
3
29 november 2022 om 14:55
Wellicht bedoelde Louis: this is the end.
 
DB15
 
5
29 november 2022 om 14:53
Zeer verstandig, extra slot op de deur tegen het altijd gevaarlijke Qatar....pfffff
 
XIII
 
1
29 november 2022 om 14:53
Lol.. Nederland had al veel moeite met ook maar iets creëren vanaf het middenveld tegen Ecuador. Er was weinig voetbal te bekennen daar, en nu speel je met De Roon en Klaassen. Nou dan kan je beter gelijk lange ballen spelen, want van ook maar iets creatiefs zal er weinig van komen met alleen Frenkie daar.
 
Nick_10
 
0
29 november 2022 om 14:53
Echt ongelofelijk dit zeg. Weer geen Simons. Met dit middenveld ga je toch nooit wat bereiken. Klaasen weer, echt die gozer kan er niks van, bah bah. Het enige positieve is dat Bergwijn er uit is want die raakt geen knikker. Depay raakte overigens ook geen knikker maar die wil ik dan nog het voordeel van een twijfel geven.
 
L0348
 
9
29 november 2022 om 14:53
Nu al zin in wingback Blind die de verdediging van de tegenstander helemaal kapot gaat lopen op de linkerflank!
 
GLENNN
 
5
29 november 2022 om 14:54
Nouja. Ik ben in ieder geval al blij dat Janssen geen basisplek heeft. Ik had persoonlijk veel meer gehoopt op deze opstelling in mijn bijlage, maar het zij zo. Aan de ene kant had ik gehoopt op redelijk wat wijzigingen, zodat je kon kijken of er dan wel wat meer ''sjwung'' in het elftal kwam en wat meer voetbal, creativiteit, onbevangenheid en jeugdig enthousiasme. Aan de andere kant snap ik best dat van Gaal voor vastigheid kiest. Wellicht gaat het vandaag wel beter in het systeem en bereidt men De Roon voor op een sterkere tegenstander in de volgende ronde. Ik denk dat De Roon daar wel belangrijk kan zijn hoor. Men zegt wel dat hij ''niet kan voetballen'', maar daar ben ik het echt niet mee eens. Regelmatig Atalanta gezien en daar speelt hij in dat systeem ook top. Balafpakker en balansbewaker, maar qua passing ook prima hoor. Geen spectaculaire steekpasses, maar wel gewoon rendabele passes (breed of vooruit, niet achteruit meestal). Had vooral gehoopt op Stefan de Vrij i.p.v. Timber. Is comfortabel met dit systeem. Kent Dumfries in dit systeem en daarnaast was hij aardig in vorm vlak voor het WK. Brok aan ervaring ook en voetballend gewoon een goede centrale verdediger... Ook jammer dat een Simons geen basisplek krijgt, maar wel begrijpelijk. Het is toch een WK en je bent nog niet 100% zeker ''door''... Ik hoop wel dat Simons en Frimpong de tweede helft (mocht de stand het toelaten of mocht het nodig zijn) hun minuten krijgen.
 
The-Jump
 
2
29 november 2022 om 15:11
Volgens mij zou half NL met deze opstelling spelen. Misschien nog Bijlow erin voor Noppert, maar Noppert heeft nu de nr 1 gekregen en doet het vooralsnog prima. Jammer dat we een eigenwijze Bondscoach hebben, die denkt het voetbal uitgevonden te hebben. Met jouw opstelling heb je een goede balans tussen aanvallend en verdedigend ingestelde spelers. Hiermee kun je tegen ieder land aantreden, wellicht tegen een groter land dat je De Roon erin zet voor Berghuis/simons. Ik durf ervan uit te gaan, dat Simons vandaag ook niet erin komt, helaas.
 
GLENNN
 
0
29 november 2022 om 15:22
Bijlow had ik voor het WK ook in de basis gezet, maar Noppert heeft mij wel overtuigd. Rustig aan de bal, lijkt echt ijzig kalm (soms misschien wel te rustig, haha). Verder is hij enorm groot en is die reach bij corners en hoge ballen etc wel ideaal. Deze opstelling had ik ook alleen vandaag gebruikt. Tegen sterkere tegenstanders had ik denk ik wel gekozen voor De Roon naast Frenkie en Berghuis op 10. Op de backs had ik dan wellicht gekozen voor Dumfries ipv Frimpong (die acht ik defensief iets kwetsbaarder)
 
The-Jump
 
0
29 november 2022 om 15:31
Ja precies zo zou ik het ook doen. En wat ik ook zei over Noppert, doet het prima dus heeft het verdiend om te blijven staan.
 
Youngblood16
 
0
29 november 2022 om 14:54
2-3 verwacht ik. 2 blunders van Timber waardoor Qatar met opgeheven hoofd het toernooi kan verlaten.
 
Sander555
 
1
29 november 2022 om 14:55
Ik heb 1.5 jaar lang vertrouwen gehad in Louis. Maar ik snap er niks meer van. Waarom Klaassen.. Blind heeft nog niks verkeerd gedaan
 
 
4
29 november 2022 om 14:55
Pleurt toch eens op met die Klaassen man. We willen voetbal zien, kom je met De Roon en Klaassen op het middenveld. Wat heeft Berghuis misdaan?
 
GLENNN
 
2
29 november 2022 om 14:59
Weet niet wie je hierna kan loten, mocht je eerste worden. Maar ik snap best dat De Roon wat minuten krijgt, als je hierna tegen een sterke tegenstander zou kunnen loten. Dan heb je de volgende pot wel een De Roon met wat minuten in de benen naast Frenkie in dit systeem. Klaassen snap ik inderdaad ook inet. Had ik liever Berghuis of Xavi gezien. Liefst Berghuis en dan Xavi als invaller in de tweede helft. Ik had vooral een De Vrij, Frimpong en Malacia willen zien!
 
arsenal890
 
0
29 november 2022 om 15:05
USA waarschijnlijk. Ben het helemaal met je eens hoor.
 
GLENNN
 
0
29 november 2022 om 15:22
Ah, oké. USA of Iran dan, toch? Dat zijn geen hoogvliegers en zou je niet direct een De Roon tegen nodig moeten hebben, maar goed. Wellicht dat hij vanaf nu wel alles speelt, voor minuten en ritme te krijgen? USA heeft met een Mckennie en Adams wel twee prima middenvelders overigens.
 
herlev
 
0
29 november 2022 om 14:55
Was helaas te verwachten dat Bergwijn uit de basis zou verdwijnen. Ik hoop dat hij zijn vorm weer terug kan krijgen en nog waardevol kan zijn voor de rest van het tournooi. Nu maar hopen dat deze wissel een goede invloed heeft op het verloop van deze wedstrijd, al zou het (op papier) geen probleem moeten zijn. Kom op Oranje! Iedereen alvast een fijne wedstrijd toegewenst met een goed resultaat voor Oranje als gevolg.
 
Soccerfan_1
 
3
29 november 2022 om 15:06
Helaas? Waarom helaas. Die gast laat al maanden helemaal niets zien. Tis een keer klaar he
 
kev045
 
0
29 november 2022 om 14:56
De Roon prima naast de Jong. Simons ipv Klaassen voor wat meer kijk plezier.
 
haki
 
5
29 november 2022 om 14:56
5-3-2 tegen Qatar schandalig dit , we spelen tegen amateurs en met 5 verdedigers omg.
 
Sander555
 
0
29 november 2022 om 15:12
Ik snap de formatie wel. We moeten oefenen voor de vomgende rondes. Alleen de namen begrijp ik niet
 
ajaxclub
 
6
29 november 2022 om 14:56
Ik schakel lekker in op Senegal tegen Ecuador, verwacht dat, dat een heerlijk potje gaat worden rechtstreeks duel voor een plek in de volgende ronde. Die opstelling van Nederland is weer een gevalletje misdaad tegen de mensheid, mij niet gezien dat ik daar nog eens 90 minuten aan ga verspillen.
 
SchijfVanVijf
 
0
29 november 2022 om 15:05
Ik ga hetzelfde doen. Wordt een geweldige pot voetbal. Senegal heeft eindelijk eens een zeer aanvallende opstelling. Het komt Senegal uiteindelijk toch wel goed uit dat Kouyate geblesseerd is geraakt, want die heeft altijd gegarandeerd een basisplek terwijl hij al lang over de hil is.
 
Sir Paul
 
0
29 november 2022 om 15:14
Ik ga hopen op een individuele opleving van Memphis of Gakpo. Wat een grafsteengrijsopstelling
 
LeidseHood
 
0
29 november 2022 om 15:20
Haha en hier hoor je Amnesty dan weer niet over he. Over wat wij als Oranjefans allemaal moeten meemaken. Maar goed, ik kijk in de kroeg, en dan heb je weinig te kiezen. Senegal Ecuador zijn ook wel twee landen die het van de organisatie moeten hebben, dus verwacht geen mooi voetbal. Wel een wedstrijd die ergens om gaat inderdaad.
 
djdiondj
 
2
29 november 2022 om 14:56
Gelukkig niet Janssen erin.. maar helaas wel Klaassen. Had toch liever een voetballer als Berghuis of Xavi Simons op 10 gezien. Van Koopmeiners was ik de vorige wedstrijd niet onder de indruk, had daar ook wel Berghuis willen zien maar met De Roon kan Frenkie ook wat vrijer spelen lijkt mij. Helaas ook weer Dumfries.. vond hem de vorige wedstrijden enorm zwak.. zowel verdedigend als ook aanvallend. Had toch liever Frimpong gezien zodat er een beetje voetbal in komt.. toch wel belangrijk in deze formatie waar het toch lastig blijkt.
 
BRR1301
 
1
29 november 2022 om 14:57
Hij gaat weer 5-3-2 spelen tegen land wat minder kwaliteit herbergt als Nederland. Als je dit tegen Brazilië, Spanje, Duitsland óf wie dan ook doet met meer kwaliteit begrijp ik het volledig. Maar kom op, dit is Qatar en dit is juist vragen om problemen. Had Frimpong erin gezet i.p.v. Dumfries, Malacia i.p.v. Blind en Simons i.p.v. Klaassen. Dan had je nog enige creativiteit gehad. Nu is het als tegenstander makkelijk om je vast te zetten door enkel 2 man op Frenkie te zetten.
 
Bongiorno
 
4
29 november 2022 om 14:57
Klaassen èn de Roon. Nice hoor. Dan kan niemand voetballen.
 
SchijfVanVijf
 
0
29 november 2022 om 14:59
Zijn er serieus mensen die ervoor kiezen om deze saaie wedstrijd te kijken ipv de kraker tussen Senegal en Ecuador? Senegal moet vol op de aanval doordat ze moeten winnen. Hebben itt de twee eerdere wedstrijd een veel aanvallendere opstelling!
 
Jaricho
 
1
29 november 2022 om 14:59
Kan niet wachten om weer een gat van 30 meter tussen middenveld en verdediging te zien, balletje terug, balletje breed.
 
friestho
 
1
29 november 2022 om 14:59
Lijkt mij de beste opstelling op Klaassen na. Daar zou ik toch liever Berghuis of evt Simons zien.
 
GLENNN
 
2
29 november 2022 om 15:01
Mwah. Ik zou ook liever een Malacia met zijn energie en snelheid zien. En ook een De Vrij ipv Timber. Die is gewend aan dit systeem & ook aan het spelen op die plek. Daarnaast ook nog eens stuk meer ervaren dan Timber die de vorige pot ons weer punten heeft gekost met zijn klungelig balverlies... Frimpong ipv Dumfries had ook wel een keer gemogen. Denzel ben ik fan van, maar tot nu toe heeft hij het nog niet dit WK.
 
krovikan
 
0
29 november 2022 om 15:12
Het was dom balverlies, maar ik vond het evengoed van de Jong verkeerd om Timber die daar tussen 3 man in stond aan te spelen, terwijl de weg naar Dumfries helemaal open lag.
 
GLENNN
 
0
29 november 2022 om 15:26
Mwah. De passingslijn richting Dumfries was redelijk afgeschermd volgens mij. Tussen Dumfries en Timber stond nog een speler van Ecuador geloof ik (die de bal van Timber afpakte). Timber moet daar vooral niet zo doordraaien en als hij dat dan wel doet, zijn lichaam er fatsoenlijk tussen houden zodat die Ecuadoriaan er niet aan kan komen, alleen middels een overtreding. Of hij moet hem wegroeien richting de linkerkant meteen (blind/gakpo) Verder kon Van DIjk vervolgens in de 16 ook vooruit verdedigen. Dan druk je het schot van die speler van Ecuador, waardoor een Aké ziet dat hij ook vooruit kan verdedigen (en Valencia dan gewoon buitenspel had gestaan).
 
crazymadness
 
2
29 november 2022 om 15:02
Geweldig, ik krijg mijn gelijk. Louis gaat echt niets veranderen. Tot de laatste wedstrijd houd hij vast aan zijn vaste groep. Een WK is geen plek om jonge spelers te testen, dat doe je in de aanloop er naar toe, voetbalkenners hier denken dat het FIFA is en kan je niet aan hun verstand brengen begrijpen dat niet. Qatar moet je winnen en dat gaat ook gebeuren, we gaan door.
 
Jurginhode2e
 
9
29 november 2022 om 15:08
Alsof je niet gaat winnen met jongens als Simons, laat me niet lachen
 
crazymadness
 
0
29 november 2022 om 15:28
Hopen voor jou dat het snel 4 of 5 nul is dan mag hij heel misschien invallen
 
Sir Paul
 
5
29 november 2022 om 15:12
Geweldig. Blind en Klaassen. Ik ga goed zitten voor deze fabuleuze baltovenaars
 
friestho
 
0
29 november 2022 om 15:12
Louis gaat echt niets veranderen? Zijn basis is nog niet 1 wedstrijd hetzelfde geweest....
 
FreddyRidderhof
 
0
29 november 2022 om 15:03
Bergwijn heeft volgens mij heimwee .. Heeft in ieder geval zijn hoofd niet staan richting voetbal of een WK. Moeten echt een tandje beter met zijn allen .
 
Jannie1109
 
1
29 november 2022 om 15:05
De 6e wissel van Barcelona en een dravertje van Atlanta moeten ons dus redden? Depay raakte, net als Gakpo (oh nee, die raakte er 1 wel goed) en bijna alle andere geen bal goed tegen Ecuador. Ze kunnen het alleen via penalties (depay) en tegen C-landen.
 
Sir Paul
 
5
29 november 2022 om 15:10
Noem dan Blind en Klaassen. Gakpo doet iig nog wat goed.
 
Ben Ketser040
 
1
29 november 2022 om 15:05
In Louis we trust!
 
Jurginhode2e
 
2
29 november 2022 om 15:07
Een grijze betonnen muur is waarschijnlijk nog interessanter om naar te kijken dan deze wedstrijd met zo’n opstelling
 
Sir Paul
 
5
29 november 2022 om 15:09
Bizar. Bankzitters bij Ajax Blind en Klaassen mogen alsof t een snuffelstage is gewoon weer meedoen. Dit riekst naar een enorme partijdigheid vd staf. Diep triest. Als Daley maar speelt. Dit klopt gewoon niet.
 
Ali Boembari
 
0
29 november 2022 om 15:40
Blind is toch al het hele seizoen basisspeler? 2 Wedstrijden in het begin van het seizoen niet en 2 op het einde maar verder speelt hij alles.
 
gentle
 
2
29 november 2022 om 15:14
Depay depay,je hoort niet anders,het lijkt God wel Nou hij is maar een beperkte speler hoor zo goed is hij niet. Wilt alles zelf doen corners nemen ,maar hij wilt ze er ook nog zelf inkoppen vrije trappen pingels
 
fcdc1
 
1
29 november 2022 om 15:14
Aaanvalllleeennnnn........
 
pecmund
 
0
29 november 2022 om 15:17
Iedereen janken omdat van gaal niet de hele opstelling omgooit. ze hebben onder lvg maanden lang geoefend op dit systeem, en soms kost het voor toplanden tijd om op gang te komen op een wk. je gaat dan niet na 2 matige potten alles omgooien
 
Papadaddy
 
2
29 november 2022 om 15:17
Treurige opstelling zeg!
 
Rowano
 
1
29 november 2022 om 15:18
Weer Klaassen op 10... Xavi is toch vele malen beter? Waarom ziet Louis dit nou niet?
 
MT87
 
1
29 november 2022 om 15:24
Rookgordijn van Louis. Klassieke Sun Tzu tactiek: appear weak when you are strong, and strong when you are weak. De eerste echte tegenstander in de k/o-fase zal zo in slaap gesust zijn dat ze niet weten wat ze overkomt.
 
LeidseHood
 
1
29 november 2022 om 15:25
Goed om te lezen dat de WK stemming opperbest is boys. Iedereen heeft er zin. Lekker man.
 
lwd12
 
1
29 november 2022 om 15:26
Gelukkig dat extra stukje creativiteit dat we nog tekort kwamen. Iemand met een actie en steekballen die de Roon
 
Westend
 
1
29 november 2022 om 15:27
Toch bijzonder dat je twee bankzitters bij Ajax (normaal spelen die met Wijndel en Berghuis) laat starten tegenover vaste basisklanten. Zet dan Malacia en Simons neer (hoewel Malacia ook niet altijd speelt).
 
Ali Boembari
 
1
29 november 2022 om 15:39
Volgens mij is Blind al het hele seizoen basis speler op 3 wedstrijden na. Of doel je niet op Blind?
 
Kevin1989
 
1
29 november 2022 om 15:27
Zaad opstelling zeg.
 
DianneCrezee
 
0
29 november 2022 om 15:34
Ach ach wat lekker positief allemaal. Ik hoop dat jullie niet gaan kijken, heb je morgen ook niets om over te zeiken. Je moet trots zijn op het Nederlands elftal.
 
binny
 
4
29 november 2022 om 15:36
Kan wel janken. Met de roon en klaassen tegen qatar in een 5-3-2..
 
snoek1974
 
4
29 november 2022 om 15:38
Berghuis ipv Klaassen en Malacia ipv Blind was mij betreft logischer geweest Loopvermogen aan de zijkant en meer creativiteit op het middenveld
 
Ali Boembari
 
0
29 november 2022 om 15:38
Geweldige opstelling, hier laat Louis wederom zijn klasse zien. Ik had zelf Blind in plaatst van Gakpo op linksbuiten gezet.
 
NouryAlmis
 
3
29 november 2022 om 15:38
Zowel Blind en Klaassen. Lachwekkende beslissing. Tegen Qatar nota bene.
 
NouryAlmis
 
1
29 november 2022 om 15:40
Enige aanvallende spelers in dit elftal zijn Cody en Memphis. 8 verdedigende spelers tegen Qatar. Te triest voor woorden.
 
gomes1psv
 
0
29 november 2022 om 15:49
Bankbeurtje voor Meneer-in-topvorm. Niet 'net als Davy.'
 
Toon123
 
1
29 november 2022 om 15:55
Weer een paar houthakkers erin ipv creatieve spelers.
 
Tonvan Rooij
 
1
29 november 2022 om 16:02
Klaassen serieus!!!!!! Kun je net zo goed met 10 man spelen, verdedigend is hij bang dat hij zich pijn doet,teert op het feit dat hij soms een goal meepakt boerderij heb je er helemaal niks aan
 
marton3103
 
1
29 november 2022 om 16:18
Wat ben ik blij als de generatie Depay voorbij is. Altijd maar dat overdrijven, nog steeds een groot deel van NL wat Depay ziet als beste speler van NL. Altijd wanneer we denken dat hij het nu echt gaat laten zien, valt hij toch weer tegen. Je wil hem erin/erbij hebben, maar zodra hij speelt wil je er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Eindelijk van dat dilemma af als hij er ooit niet meer bij is..
 
jer oen
 
0
29 november 2022 om 16:29
Wat moet het Nederlandse elftal zonder Cody ? Nu alleen Xavi nog en het probleem is opgelost
 
Shahubsie
 
0
29 november 2022 om 16:42
Zo’n jongen als Xavi, daar heb je toch veel meer aan dan Klaassen. Echt jammer
 
WillemG
 
0
29 november 2022 om 16:52
Walking Footbball niet om aan te zien