Van Nistelrooij voert tactische aanpassingen door voor CL-kraker op Ibrox
Dinsdag, 16 augustus 2022 om 19:50

Ruud van Nistelrooij maakt enkele wijzigingen in zijn basisformatie voor het uitduel in de play-offs van de Champions League tegen Rangers. De trainer van PSV kiest voor het eerst deze Europese campagne voor André Ramalho en Érick Gutiérrez als starters. De wijzigingen gaan ten koste van Phillipp Mwene en Guus Til, die plaatsnemen op de bank. De wedstrijd begint om 21.00 uur in Glasgow.

Op doel staat de tot nu toe zeer betrouwbare Argentijnse sluitpost Walter Benítez, met Ramalho en Armando Obispo voor zich geformeerd als centraal duo. Op de rechterflank speelt Jordan Teze, wat ten koste gaat van Mwene die tot nu toe op die positie speelde in de Champions League. Wolves-huurling Ki-Jana Hoever werd door Van Nistelrooij helemaal niet opgenomen in zijn wedstrijdselectie. Philipp Max mag de linkerflank weer verdedigen.


Op het middenveld gaat PSV dinsdag defensiever dan gewoonlijk de wedstrijd in, waardoor een plekje is ingeruimd voor Gutiérrez in plaats van Til of Xavi Simons. Afgelopen zaterdag stond Simons nog op 10 in de 2-5 gewonnen uitwedstrijd bij Go Ahead Eagles, terwijl Til tot nu toe vaak mocht starten in de Champions League. Beide offensieve middenvelders zitten wel op de bank bij PSV. Voorin start Van Nistelrooij net als in de vorige Champions League-duels met Ismael Saibari, Luuk de Jong en Cody Gakpo.

Rangers-trainer Giovanni van Bronckhorst heeft in zijn basisopstelling toch een plaatsje ingeruimd voor de 37-jarige Steven Davis, waar de vier jaar jongere Scott Arfield in de vermoedelijke opstelling nog werd verwacht. Verder kiest de Nederlandse leidsman op de linksbackpositie toch voor ervaring met Borna Barisic in plaats van Ridvan Yilmaz, die deze zomer werd overgenomen van Besiktas. Voorin is de klinische Alfredo Morelos nog niet fit genoeg voor negentig minuten, waardoor Antonio Colak in de punt begint. Colak laat tot dusver een goede indruk achter als de vervanger van de Colombiaan.

Opstelling Rangers: McLaughlin; Tavernier, Goldson, Sands, Barisic; Lundstram, Davis, Tillman; Lawrence, Çolak, Kent

Opstelling PSV: Benítez; Teze, Ramalho, Obispo, Max; Sangaré, Gutiérrez, Veerman; Saibari, De Jong, Gakpo

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
4
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (126)

 
Psv-er!
 
7
16 augustus 2022 om 19:54
De beste verdedigende opstelling denk ik. Hoop op minimaal een gelijkspel.
 
Di Stefano
 
32
16 augustus 2022 om 19:55
Vond Mwene laatste tijd niet onverdienstelijk doen
 
RomBomCu
 
18
16 augustus 2022 om 20:01
Zeker een prima back die altijd een 6,5 scoort in principe. Lijkt me dat er even rustig met hem gedaan wordt omdat hij net terug komt van een zware blessure. Hij was een twijfelgeval voor Maccabi uit en heeft toen mysterieus een half jaar eruit gelegen. Prettige aan Ruud is wel dat al zijn keuzes heel logisch zijn, waar je vorig jaar soms je haren uit je hoofd trok van de plannen die Schmidt af en toe had gesmeden, vallen nu alle keuzes zeer goed uit te leggen.
 
KokkieAFCA0341
 
12
16 augustus 2022 om 19:56
Waarom zo aanpassen aan Rangers? Als je gewoon normaal blijft voetballen win je uit en thuis, zo'n wonderploeg is Rangers niet ook al haalde ze vorig jaar finale EL
 
Andres13
 
13
16 augustus 2022 om 19:58
Omdat Rangers thuis enorm sterk is. Kijk maar naar de wedstrijden tegen Union, Dortmund en Leipzig die dit jaar in Ibrox wonnen
 
Suarez 7
 
8
16 augustus 2022 om 19:58
PSV is aan de bal ook geen wonderploeg. Maar in de counter ongelooflijk sterk. Dan vind ik het niet gek dat ze gebruik maken van hun kracht. Zeker omdat Rangers zal stormen en er ruimtes gaan komen.
 
DieGelbeReds
 
13
16 augustus 2022 om 20:00
Ik vraag me af of dit per se aanpassen aan de tegenstander is, Kokkie. Gutierrez heeft de laatste wedstrijden mijns inziens gewoon een basisplaats verdiend, dus dat gaat dan logischerwijs ten koste van Til. Misschien wordt er iets meer defensieve zekerheid ingebouwd, maar Teze was vanaf rechts verantwoordelijk voor de winnende tegen Monaco. En misschien is/was Mwene net niet helemaal fit na die lange blessure? Daarbij zou een kleine overwinning of een gelijkspel zou voor PSV een prima uitgangspositie zijn met het oog op de return.
 
PSVAR78
 
4
16 augustus 2022 om 20:01
Zekers, en de vorm tegen Monaco was ver te zoeken...Do or Die, ik ben met een gelijkspel zeer tevreden
 
madmarcel
 
3
16 augustus 2022 om 20:05
Maar PSV is helemaal verre van een wonderploeg,dus gezien de veel betere Europese resultaten van Rangers en de hele goeie uitslagen die ze thuis halen lijkt het me logisch dat PSV zich een beetje aanpast.
 
Prosoccr47
 
4
16 augustus 2022 om 20:16
Mwene voegt natuurlijk als back meer toe dan Teze. Heb het gevoel dat Ruud toch behoudend gaat spelen. Ondanks dat Rangers sterk is thuis, verwacht ik niet dat ze fysiek sterker zullen zijn dan Monaco was.
 
SiskeJari
 
0
16 augustus 2022 om 20:34
Juist daarom voetballen en niet met een verdedigende instelling beginnen. Gasten niet aan de bal laten komen en zelf na voren. Snap daarom ook niet dat Simons niet speelt
 
Muke10101
 
1
16 augustus 2022 om 20:37
Dat hebben tegen Monaco gezien. Luuk is verspilde ruimte in een counter en als Gakpo het alweer laat afweten dan heb je helemaal niks
 
CROOSWYKER
 
2
16 augustus 2022 om 20:13
Ruud doet dit doet dat maar zonder rutten zal ruud het niet redden.hij krijg alle credits
 
Ducktaildo
 
7
16 augustus 2022 om 20:23
CROOS. En als het niet zou lopen, dan krijgt Ruud alle shit over zich heen. Of denk jij dat er dan aan Fred zijn stoelpoten wordt gezaagd?
 
remyyy
 
48
16 augustus 2022 om 19:54
Ruud is echt de perfecte PSV coach. Zoveel mogelijk met zijn allen voor de goal hangen.
 
Ducktaildo
 
8
16 augustus 2022 om 19:57
Remy. Ach. Zolang die wint?
 
remyyy
 
24
16 augustus 2022 om 19:59
Dat doet hij erg goed. Manier waarop is natuurlijk om je dood te schamen. Maar bij PSV draait het puur om winnen. Daarom denk ik inderdaad dat hij het daar heel goed gaat doen. Vind het toch apart, een voormalig spits die het liefst 5 verdedigers inbrengt tijdens de wedstrijd.
 
DieGelbeReds
 
22
16 augustus 2022 om 20:04
Mwah, het gaat om de invulling. Blijkbaar reken je Gutierrez tot de verdedigers, net zo goed kan je dan naast Guti ook Max als middenvelder rekenen. Wat een aanvallende opstelling dan ineens, want dan zijn er ineens nog maar 3 verdedigers over...
 
Pasevski
 
7
16 augustus 2022 om 20:06
Wat is hier beschamend aan? Uiteindelijk is het resultaat wat telt.
 
remyyy
 
3
16 augustus 2022 om 20:07
Haha yes. Ik heb het ook voornamelijk over de invullig. Voor de goal hangen en de bal diep spelen op Gakpo. Zonde als je toch mooie spelers hebt zoals Simons. Net als dat ze vroeger een Pereiro hadden maar liever speelden met een Sadilek. Lekker defensieve zekerheid.Snap nu trouwens wat je bedoelt. Ik zeg 5 verdedigers inbrengen TIJDENS de wedstrijd. Wisselend dus.
 
DieGelbeReds
 
20
16 augustus 2022 om 20:09
Fijne wedstrijd remyyy, het ga je goed.
 
RomBomCu
 
9
16 augustus 2022 om 20:17
Ja tegen Remy is het beste om fijne wedstrijd te zeggen en verder te negeren. Liever met sadilek speelden? Remy je weet dat pereiro meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld voor PSV in 4,5 jaar en hij dus basisspeler was?
 
Mantitty
 
1
16 augustus 2022 om 20:27
Liever winnen, dan in het mes lopen met leuke voetballers. Die voorbeelden hebben we te over..
 
remyyy
 
3
16 augustus 2022 om 20:45
Dat valt allemaal wel mee. In 18/19 is hij van de 27 wedstrijden 18x gewisseld en 4x ingevallen; 1660 minuten +- 18 wedstrijden. Het jaar ervoor van de 28 wedstrijden 16x gewisseld en 7x ingevallen; 1730 minuten +- 19 wedstrijden. Toegegeven, meer gespeeld dan ik me herrinerde.
 
m1ch43ll
 
2
16 augustus 2022 om 20:49
Dit zijn de play offs voor de Champions League. Het boeit helemaal niets hoe je wint, zolang je maar naar die groepsfase gaat.
 
fred-manred
 
0
16 augustus 2022 om 22:23
Ja Remyyyyyyy lekker mooi voetballen over 2 potten en dan lekker janken dat “het voetbal” verliest. Zoals het altijd gaat voor de Nederlandse ploeg. Wees eens blij eens een keer wat anders te zien.
 
Di Stefano
 
36
16 augustus 2022 om 19:57
Je hebt niet veel met PSV volgens mij
 
remyyy
 
2
16 augustus 2022 om 20:10
Touché
 
StarTel
 
0
16 augustus 2022 om 20:02
Ja best jammer gewoon spelen zoals vorig weekend. Verdedigend spelen krijg je meestal deksel op je neus.
 
remyyy
 
0
16 augustus 2022 om 20:04
Net als tegen Monaco; Veerman eruit en Brantwaithe(?) Erin. Schaamteloos.
 
StarTel
 
1
16 augustus 2022 om 20:08
Glasgow is niet zo goed als men denkt, heel beperkt elftal. Zou zo aanvallend mogen spelen en niet uitgaan van gelijkspel dan laat je ze hopen.
 
RomBomCu
 
3
16 augustus 2022 om 20:14
Veerman was op, Monaco zette een verdediger standaard in de spits op dat moment en waren de ballen voor de goal aan het pompen. Het inbrengen van een kopsterke verdediger van bijna 2 meter is dan toch enorm logisch? Dit is echt zeuren om maar te zeuren.
 
remyyy
 
3
16 augustus 2022 om 20:24
Het was genant. De ene na de andere verdediger kwam er in. Als Monaco een verdediger voorin zet, komt er achterin ruimte. Dit kun je ook benutten maar bij PSV is de standaard reactie achteruit lopen.
 
KingB
 
3
16 augustus 2022 om 20:33
Nederlandse ploegen hebben gelukkig inmiddels wel geleerd van naïef blijven aanvallen daar waar de tegenstander moet.
 
helyo
 
1
16 augustus 2022 om 20:46
Zoiets heet resultaatvoetbal. Maar als jij liever naïef blijft aanvallen en er dan vanaf gaat prima.
 
PSVChamps
 
6
16 augustus 2022 om 20:08
Nee, tegen de “Power” Rangers in Glasgow even open huis spelen… Dan weet je meteen dat je eraf gespeeld wordt….
 
 
4
16 augustus 2022 om 20:18
Beetje zoals Groningen tegen ajax, lekker frivool spelen tegen rangers....gewoon een gelijkspel er uit slepen, misschien winst en dan volgende week thuis aanvallend spelen.
 
remyyy
 
2
16 augustus 2022 om 20:25
Groningens budget is vele malen kleiner dan dat van Ajax. Psv heeft een groter budget dan dat van Rangers. Hele slechte vergelijking.
 
 
3
16 augustus 2022 om 20:30
Daar gaat het niet om. Groningen was te dom om frivool mee te willen spelen. Ga lekker met je vrienden voetbal kijken remy...o wacht.
 
Djo AMS
 
5
16 augustus 2022 om 20:35
MikevanH, er was helemaal niets frivools aan het spel van Groningen. Die kwamen niet van eigen helft af. Het valt me altijd op dat veel PSV supporters moeite lijken te hebben om hun kwaliteit benoemt te zien in het counteren / omschakelen. Zelfs tegen Emmen in eigen huis laat PsV Emmen behoorlijk aan de bal en wacht het op moment om fouten af te straffen of om te schakelen. Ik hou er niet van, daarom support ik een ploeg met een dominantere spelopvatting. Succes vanavond psv
 
 
1
16 augustus 2022 om 20:41
Djo, als iemand niet pro ajax is, is die niet automatisch PSV aanhanger.....
 
 
0
16 augustus 2022 om 20:43
Ik gun alle Nederlandse ploegen Europees succes, maakt mij geen reet uit hoe men wint. Vaak genoeg door onervarenheid en speelsheid afgetroefd in Europa.
 
PSVChamps
 
1
16 augustus 2022 om 20:09
Nee, tegen de “Power” Rangers in Glasgow even open huis spelen… Dan weet je meteen dat je eraf gespeeld wordt….
 
pinko
 
6
16 augustus 2022 om 20:25
Las ook ergens dat PSV op de counter moet gaan spelen. Vreemd, want dat doen ze eigenlijk altijd. Dus die wens wordt meestal ingewilligd.
 
remyyy
 
1
16 augustus 2022 om 20:26
Als je van counteren houdt moet je in Eindhoven zijn idd.
 
Mantitty
 
8
16 augustus 2022 om 20:30
Balbezit PSV-Monaco was ongeveer 50-50.. Wat lul je over counteren?
 
Djo AMS
 
1
16 augustus 2022 om 20:51
PSV had 44 procent balbezit in eigen huis om precies te zijn. Wederom valt het op dat psv in praktijk vaak geen moeite heeft om de tegenstander de bal te laten en snel om te schakelen, maar het benoemen ervan stuit op veel weerstand. Waarom toch?
 
Psvlld
 
1
16 augustus 2022 om 21:01
Omdat het onzin is, dan krijg je veel weerstand. PSV heeft gemiddeld in een seizoen 65-70% balbezit in de Eredivisie en dus grotendeels op de wedstrijden. Om dan te beweren dat ze ‘altijd’ op de counter spelen, neem je jezelf toch niet heel serieus neem ik aan?
 
Sanderr
 
0
16 augustus 2022 om 21:23
@remyyy: Als je van de Champions League groepsfase houdt moet je geen gekke fratsen gaan uithalen met Veerman en een onervaren Simons op je (te aanvallende) middenveld. Gewoon de pot controleren en resultaat halen vanavond, dat is wat telt. Jongens als Xavi Simons en/of Guus Til zijn juist fijn om vanaf de bank te brengen met nog 20-30 minuten te gaan. Rangers heeft weliswaar iets meer balbezit maar ze hebben nog geen echte kansen gehad. PSV ook alleen die ene met De Jong in de beginfase maar toch. Je speelt een uitduel in cruciale play-off om zeer serieuze knaken (en prestige uiteraard). Ik snap RvN prima dat hij met dit middenveld speelt hoor.
 
pinko
 
0
16 augustus 2022 om 21:54
En jij hebt PSV-AS Monaco gekeken? En vond je dat wel gelijkwaardig?????
 
Swaggerdrerrie
 
0
16 augustus 2022 om 20:48
Ach ja de fans lijken er niks om te geven dus waarom ook niet. Ik weet wel nog dat ajax vorig jaar vaak door het oog van de naald kroop met heel slecht voetbal en ik snap niet hoe psv fans geen grijze haren hebben
 
Sanderr
 
0
16 augustus 2022 om 20:59
Hoezo dan? Sangaré en Guiterrez zijn geen Ronaldinho maar toch gewoon twee prima spelers. Hij speelt in een Europees uitduel gewoon met twee controleurs en een Veerman in bloedvorm ervoor. Lijkt me niks mis mee. Guiterrez heeft overigens tegen Monaco nog bewezen dat hij ook aanvallend zijn steentje kan bijdragen. Wat mij betreft de sterkste opstelling voor PSV momenteel (correctie: Teze RCV en Mwene op de back had ik persoonlijk misschien nog wat sterker gevonden). Xavi Simons kan er rond de 60e minuut inkomen en als het echt opportunistisch moet ook nog Guus Til. Niks mis mee zo hoor.
 
robw
 
0
16 augustus 2022 om 22:57
Zegt meneer vanuit een luie stoel met het biertje en nootjes naast hem op een tafeltje
 
Suarez 7
 
17
16 augustus 2022 om 19:54
Ik snap niet dat het uitstekende koppel Teze-Obispo uit elkaar gehaald wordt. Ramalho schutterde vorige week nog bij de 2-1 van Monaco en is echt niet beter dan Teze. Die is sneller, heeft een betere inspeelpass en verdedigend echt niet minder.
 
Ahmed-psv
 
8
16 augustus 2022 om 19:56
Ik denk dat Mwene gewoon nog niet fit genoeg is om zoveel minuten te maken in een week. Hij speelde tegen GAE ook 90 minuten dacht ik.
 
PSV1994T
 
2
16 augustus 2022 om 19:57
Omdat Mwene gewoon een matige back is, met Teze wat meer vertrouwen rechtsachter.
 
Prosoccr47
 
2
16 augustus 2022 om 20:20
Mwene voegt in aanvallend opzicht meer toe dan Teze. In balbezit doet hij zelden gekke dingen en verdedigend staat hij ook vaak zijn mannetje. Vreemd om hem een matige back te noemen, tegen Monaco kwam de goal van Psv mede dankzij hem.
 
PSV1994T
 
0
16 augustus 2022 om 20:26
Teze gaf toch de beslissende voorzet op LdJ dus aanvallend zeker niet verkeerd. Ja Mwene gaf ook een assist maar is verdedigend erg kwetsbaar, zeker nu je op Ibrox speelt waar het echt stormen word een heel fysieke wedstrijd is denk ik dat Teze inderdaad een veel betere kreuze is. In mijn ogen mist Mwene heel veel aspecten voor CL niveau, eredivisie oké maar meer dan dat niet.
 
Prosoccr47
 
1
16 augustus 2022 om 20:34
Voorzet was meer geluk dan wijsheid. Mwene daarentegen zag je bewust kijken en de voorzet geven op Veerman. Daarnaast merk je dat Mwene in balbezit toch vaak het overzicht weet te behouden en vooruit durft te voetballen. En dat is niet alleen op basis van het duel tegen Monaco, ook in andere duels voegt hij veel toe als back. Zo kwetsbaar vind ik hem overigens niet. Hij speelt slim en geeft tegenstanders weinig ruimte. Teze is misschien fysiek sterker maar verdedigend laat hij nog wel is zijn mannetje lopen.
 
PSV1994T
 
0
16 augustus 2022 om 20:44
‘Voorzet was meer geluk dan wijsheid’ Ja natuurlijk, naar wie moet die bal dan? Het is gewoon een hele goede voorzet waar psv ook op speelde, vroege voorzetten. En wat als het meer geluk dan wijsheid is, dan zit die toch alsnog en is het toch alsnog de beslissende goal waardoor PSV doorging. Mwene word op cl niveau gewoon van alle kanten voorbij gelopen. Ik denk dat Teze meer zekerheid inbouwd achterin voor PSV.
 
JustusMorris
 
4
16 augustus 2022 om 19:58
Vind Ramalho ook niet overtuigen, maar bij de 2-1 gaf Guti toch uit het niets de bal weg (met Gakpo). Dat Ramalho dan uit positie is…
 
rubentje13
 
4
16 augustus 2022 om 20:16
Met Ramalho staat de hele verdediging gewoon beter. Voegt coachend enorm veel toe. Obispo speelt ook beter met Ramalho naast hem. Teze naast hem is niet ideaal, maar verdedigend ga je het bij PSV niet heel veel beter zien dan nu (behalve Max dan). Ramalho heeft miss een minder goede inspeelpass, maar zijn lange pass is daarentegen veel beter. Denk dat Ruud bedacht heeft om Gakpo te ontlasten, verdedigende zekerheid in te bouwen en met lange ballen op Luuk en Gakpo op de counter te voetballen. Dan is het logisch dat je Ramalho inbrengt. Heeft goeie lange pass.
 
Prosoccr47
 
0
16 augustus 2022 om 20:22
Ramalho is verdedigend wel zwakker en traag. Denk dat Teze beter is als CV, voor passes heb je Veerman.
 
JustusMorris
 
6
16 augustus 2022 om 19:55
Prima zo! Wilde aanvankelijk Simons maar wilde vorig jaar ook Sangaré-Götze-Veerman maar dat is gewoon te aanvallend. Ruud zei al dat die een realist was en die snapt goed dat zo’n aanvallend middenveld voor zo’n spookavond op Ibrox kan zorgen. Mwene had ik wel liever gezien dan Teze, Ramalho vind ik minder dan Teze en Teze minder dan Mwene op RB. Hebben wel defensieve zekerheid zo. Off topic: Ik ben een Top Coach subleague begonnen op Scorito voor VZ gebruikers met Mangalitsa, als je mee wil doen, zoek op JustusMorris en je vind hem, of stuur mij een berichtje (kan alleen via de site)!
 
MT87
 
1
16 augustus 2022 om 20:12
Tegen Monaco dacht ik het ook al te zien, maar Van Nistelrooy lijkt Europees uit vooral niet te willen verliezen, om het dan thuis af te maken. Verwacht dat wij compact gaan staan en loeren op een luizige 0-1. Thuis maken we dan zelf het spel wel.Edit: vandaar Teze voor Mwene dus. Mwene is aanvallend beter, maar dan mis je kopkracht en puur verdedigende kwaliteiten.
 
Prosoccr47
 
1
16 augustus 2022 om 20:23
Ik verwacht wel een tegengoal met deze opstelling. Max laat zich vaak aftroeven en ook Ramalho is niet de snelste achterin.
 
MT87
 
0
16 augustus 2022 om 20:37
Ik ook wel. Maar vind de insteek wel realistisch. Meer vastigheden. Voetballend waren we tot nu toe qua samenspel gewoon nog niet goed genoeg om Rangers thuis nu vast te zetten of terug te dringen. Uit zijn ze altijd een stuk minder dus dan gaan we daarvoor.
 
NJfromVOL
 
7
16 augustus 2022 om 19:55
PSV heeft zich goed versterkt en met het nieuwe elan van Van Nistelrooij zou het wel eens hoge ogen kunnen gooien in de CL campagne en in de ED.
 
Kyle66
 
0
16 augustus 2022 om 20:01
De Eredivisie twijfel ik niet aan. Maar waarop baseer je de CL?
 
RicottoFC
 
1
16 augustus 2022 om 20:19
Eerst deze 2 luik maar doorkomen... ook geen uitgemaakte zaak.
 
NJfromVOL
 
1
16 augustus 2022 om 20:21
Op een sterk collectief en wat spelers met individuele kwaliteiten. Geen enkele garantie natuurlijk, maar ik ga er vanavond voor zitten...
 
Prosoccr47
 
4
16 augustus 2022 om 20:25
Tot nu toe heeft Psv vooral veel geluk gehad. Het spel is namelijk niet om aan te zien. Wellicht dat Guti meer zekerheid en voetbal kan toevoegen, maar het is wel een defensieve opstelling. Psv is net als voorheen meer een counterploeg.
 
Tiessestein
 
0
16 augustus 2022 om 21:48
Waar is Simons?
 
pinko
 
0
16 augustus 2022 om 20:28
Nou, als die Sigrid Kaag maar niet na begint te apen;-))
 
nvdmehv
 
1
16 augustus 2022 om 19:55
Prima opstelling al had Simons wat mij betreft ook wel mogen beginnen maar snap dat je uit niet al te aanvallend wil starten. Hoop op een 1-4 overwinning ??
 
Di Stefano
 
1
16 augustus 2022 om 20:02
Simons is fysiek niet goed genoeg in zo'n wedstrijd, misschien later in de wedstrijd inbrengen
 
Prosoccr47
 
0
16 augustus 2022 om 20:26
Simons heeft het goed gedaan en fysiek staat hij ook wel zijn mannetje. Echter heeft Guti zich meer bewezen in Europa vandaar dat RvN voor hem kiest.
 
consy
 
4
16 augustus 2022 om 19:55
Had toch graag Mwene gezien die aanvallend net wat meer kan brengen.
 
LinkinPark13
 
6
16 augustus 2022 om 19:57
Als PSV echt op de toppen van haar kunnen speelt zie ik ze maar met een minimale nederlaag alá 3-1 weggaan.Het is te hopen dat de Rangers een gigantische off-day hebben, dan zie ik PSV hier zomaar met een gelijkspelletje weggaan.
 
DieGelbeReds
 
6
16 augustus 2022 om 19:58
Eigenlijk verwacht je dus gewoon een 5-0 overwinning voor Rangers...
 
maurootje
 
0
16 augustus 2022 om 19:59
Misschien lees ik het verkeerd maar dicht je PSV zo weinig kansen toe? Ik weet dat rangers sterk zijn, zeker thuis, maar toch, moet te doen. Met alle respect maar als PSV moeite heeft met de Rangers over 2 wedstrijden horen ze niet in CL thuis..Je wint van een Monaco wat een ploeg heeft waar De Rangers alleen maar over mag dromen, weliswaar met haken over de sloot, maar dan moet je de Schotten ook opzij zetten
 
PSVChamps
 
1
16 augustus 2022 om 20:12
Ach in de CL thuishoren ja of nee, dat is een ding. 40 miljoen bijschrijven bij het behalen ervan, is sowieso al erg lekker. Dan kun je met wat mazzel nog als 3e de poulefase afsluiten
 
rubentje13
 
2
16 augustus 2022 om 20:18
Ja het zal me aan mn reet roesten of we er wel of niet in thuishoren. 40 miljoen is zo lekker, daarmee kan je echt stappen maken om qua ploeg ook in de CL thuis te horen.
 
pinko
 
1
16 augustus 2022 om 20:29
Tegen AS Monaco werden ze toch ook weggespeeld? Dus wie zegt dat het "zwakkere" Rangers dan ook niet kan stunten?
 
Parelmoer94
 
2
16 augustus 2022 om 19:57
Ik ben benieuwd! Lees en hoor op verschillende Schotse kanalen dat Rangers PSV helemaal in gaan maken, die denken in ieder geval dat het een makkie gaat worden.
 
Prosoccr47
 
1
16 augustus 2022 om 20:29
Ik verwacht dat Psv vooral in de counter kan verassen. Echter hebben ze wel moeite om de 0 te houden.
 
maurootje
 
1
16 augustus 2022 om 19:57
Stel je voor, Veerman en Xavi in een opstelling. Dat zou wel genieten zijn. Beide rasvoetballers. Veermannetje zal weer goaltje maken naar mijn gevoel en Xavi maakt het af als invaller;0-2
 
henkhoving
 
1
16 augustus 2022 om 19:57
Je moet niet te veel rouleren, Ruud. Dat kan wel eens ten koste gaan van de vastigheden en automatismen
 
PSVChamps
 
0
16 augustus 2022 om 20:14
Hoeveel wordt er nu gerouleerd? Hij kiest verstandig voor Guti op het middenveld en past centraal achterin wat aan. De rest staat redelijk vast als basis
 
rubentje13
 
0
16 augustus 2022 om 20:19
Precies, enige nieuwelingen in de basis zijn eigenlijk Luuk, Saibari en Benitez, de rest heeft al veelvuldig met elkaar samengespeeld (ook vorig jaar). Betrouwbaar team in dat opzicht. Hopelijk is het aanvallend goed genoeg. Teze brengt aanvallend niet zo veel (normaal gesproken) en ook Saibari brengt niet al te vaak diepgang. Dan zou alles moeten komen van Veerman en Gakpo met Luuk als aanspeelpunt. Ben benieuwd!
 
Prosoccr47
 
0
16 augustus 2022 om 20:30
Daarom opvallend dat hij niet net Mwene speelt, die voegt aanvallend veel meer toe dan Teze.
 
MT87
 
0
16 augustus 2022 om 20:47
Denk dat ie Mwene achter de hand houdt om voor Max te brengen. Max is altijd wel op na 60 (45) minuten. En Oppegard is dan wel heel veel minder.
 
MarekHamsik17
 
5
16 augustus 2022 om 19:57
Pas het begin van het seizoen, maar ben nu al gecharmeerd van Van Nistelrooij als trainer. Zo hoort het, tegen een andere soort tegenstander een andere aanpak en bezetting. Denk dat PSV over twee wedstrijden wel door gaat. Niet verliezen vandaag is hopelijk al voldoende.
 
Kyle66
 
0
16 augustus 2022 om 20:03
Dan speel je dus nooit je eigen spel? Is het niet beter als de tegenstander zich aan jouw speelwijze aanpast? Dat gezegd hebbende hoop ik dat PSV wint!
 
cuco10
 
0
16 augustus 2022 om 20:53
Als de tegenstander er om vraagt moet je je ook kunnen aanpassen. Dan laat je zien dat je prof bent en flexibel.
 
B@forza-N.E.C.
 
0
16 augustus 2022 om 19:57
Vrij logische opstelling wat mij betreft. Met wat meer body/duelkracht van Guti erbij. Met een Rangers die sterk in de lucht schijnen te zijn, lijkt de keuze voor Ramalho ook 'logisch'. Zet hem op Peesjevee!
 
Davilla_7
 
5
16 augustus 2022 om 19:58
Teze RB, geen goed idee. Kan die gewoon niet. De roep om Arias zal met de dag groter worden
 
Raubaht
 
0
16 augustus 2022 om 19:59
Prima opstelling al had ik Mwene de voorkeur gegeven boven Teze op rechts.
 
 
2
16 augustus 2022 om 19:59
Ik heb vertrouwen in ruud als trainer zijnde
 
Cas1
 
0
16 augustus 2022 om 20:00
Hopelijk pakt het met Obispo en Ramalho samen goed uit. Individueel zijn ze in orde, maar als koppel heb ik mijn twijfels. Ze willen beide kapitein zijn, wie stapt op de spits af en wie verzorgt de rugdekking Nistelrooy had dit eerst moeten hebben uitgeprobeerd. Maar misschien bewijzen ze dat hij gelijk heeft
 
DieGelbeReds
 
2
16 augustus 2022 om 20:07
Dan heb je niet goed opgelet. Ramalho heeft de voorbije wedstrijden al meerdere keren in de tweede helft een centraal duo met Obispo gevormd. Het concept is dus als uitgeprobeerd...
 
rubentje13
 
1
16 augustus 2022 om 20:21
Vorig jaar ook al paar keer samen gespeeld en dat ging toen erg goed. Ramalho coacht Obispo beter dan Teze, waardoor het positioneel beter staat.
 
MT87
 
0
16 augustus 2022 om 20:07
Lekker. Versterkt middenveld. We zullen het nodig hebben! Extra kopkracht met Ramalho erbij en Teze op de plek van Mwene. Dit wordt een hele mooie Europese test. Rangers op Ibrox is the perfect storm. Ga er niet vanuit dat we hier zomaar winnen, een gunstig resultaat voor de return is genoeg voor mij.
 
Benzema.
 
1
16 augustus 2022 om 20:08
Mwene is beter dan Teze op rechtsback en Teze is beter dan Ramalho centraal. Verder wel een prima opstelling.
 
DanielsonPires905
 
0
16 augustus 2022 om 20:18
Op zich slim om Teze als rechtsback op te stellen. Dan heb je 2 mensen op de back posities die een vroege voorzet kunnen geven op Luuk. Voor PSV is het vooral van belang om in Glasgow een goed resultaat neer te zetten en weinig weg te geven. En met het oog op de fysiek sterke “Schotten”, is het offeren van Mwene niet zo gek. Geef Veerman een vrije rol op 10 en laat hem lekker strooien op Saibari en Gakpo.
 
Casper Bouwman
 
1
16 augustus 2022 om 20:20
Ik heb echt sterk het GEVOEL dat psv dit tweeluik makkelijk gaat winnen, maar ja wie ben ik…
 
rubentje13
 
2
16 augustus 2022 om 20:21
Ik zou graag jouw gevoel overnemen, ik knijp m enorm voor vandaag haha.
 
Casper Bouwman
 
1
16 augustus 2022 om 20:23
??
 
 
0
16 augustus 2022 om 20:20
RvN zal proberen de storm van rangers te overleven en een gelijkspel eruit te slepen gezien z`n opstelling, realistisch, gezien het feit dat het doel alle middelen heiligt om weer eens CL te halen in Eindhoven.
 
FCBogarde
 
1
16 augustus 2022 om 20:27
Come on, controle achterin en op het middenveld en vól op de counter. Maak die Schotten gek!!
 
pinko
 
1
16 augustus 2022 om 20:31
Rangers lekker door en bij Ajax in de poule! Dat is mijn wens.
 
cuco10
 
0
16 augustus 2022 om 20:31
Goeie opstelling. Zo kunnen ze de eerste 30 minuten uitrazen en hebben wij een goed blok staan. 60ste minuut Xavi erin en misschien de overwinning stelen.
 
MT87
 
0
16 augustus 2022 om 20:46
Mwene kan je nu ook voor Max brengen bedenk ik me ineens. Dan hoef je alles niet zo uit elkaar te halen. En Max haalt de 90 minuten meestal niet. Echt goede opstelling dus. Met genoeg aanvallende wissels achter de hand. Europees uit vooral niet willen verliezen... tja zo zijn we zelf ook vaak succesvol bestreden door de Italianen en Portugezen enzo. Vind het wel een volwassen insteek.
 
cuco10
 
0
16 augustus 2022 om 20:54
Hmm was inderdaad niet verkeerd geweest inderdaad. Mwene oogt wat betrouwbaarder als Max. We zullen zien.
 
HCH1
 
0
16 augustus 2022 om 20:32
Als ze net zoveel geluk hebben als tegen Monaco, gaat PSV echt wel door. G.rangers is een matige ploeg en kwalitatief een stuk minder dan Monaco.
 
Anouar Aiauy
 
0
16 augustus 2022 om 20:52
Ben geen fan van ramalho altijd bij tegendoelpunten is hij de dichtstbijzijnde verdediger. De man heeft de snelheid van terry en de kwalieteiten van een kimpempe. En dat is gwn veel ste zwak.
 
MaxKaplan
 
0
16 augustus 2022 om 20:52
Dit zijn niet de wedstrijden waarin je de romantiek van het Nederlands voetbal op de kaart wil leggen, je moet realistisch zijn en op resultaat spelen. Ik vind het echt een verademing om Van Nistelrooy zich te zien focussen op het spel zonder balbezit. Eerst resultaat halen.
 
Reqengi
 
1
16 augustus 2022 om 20:53
Ik heb rangers niet echt gezien maar als ik naar de statistieken kijk van hun spelers is het geen boeiende ploeg. Echter als je verhalen hoort is t het tegenovergestelde. Ben benieuwd of PSV hier kan winnen. Hoop het wel!!
 
madmarcel
 
0
16 augustus 2022 om 20:58
Ik vraag me oprecht af waarom mensen denken dat PSV beter is dan Rangers en deze wedstrijd horen te winnen. Dat is niet op basis van afgelopen jaren,dus vermoed puur op die wedstrijd tegen Ajax? Psv mag blij zijn als het bij 2-0 blijft
 
Toto squilacci
 
1
16 augustus 2022 om 21:11
Welke til voor Xavi? Haha
 
Bloemo23
 
0
16 augustus 2022 om 21:29
Psv heeft wel erg weinig voetbal in de ploeg. Saibari speelt ook zwak.
 
marknr1
 
0
16 augustus 2022 om 22:27
Lekker gekeept prutser