'Vuile' Luis Suárez door de mangel gehaald: 'Een rat, het was ongehoord'
Maandag, 6 mei 2019 om 20:37

Luis Suárez keert dinsdagavond terug op Anfield, aangezien Barcelona dan de return van de halve finale van de Champions League tegen Liverpool speelt. De Catalaanse grootmacht won de heenwedstrijd met 3-0, mede door een treffer van de spits, die ook veel kritiek kreeg vanwege zijn gedrag tijdens het duel. John Aldridge hekelde de strapatsen van Suárez in het Camp Nou.

De oud-spits van Liverpool haalt in gesprek met The Irish Independent uit naar de aanvaller van Barcelona. "Suárez gedroeg zich als een rat in de halve finale tegen Liverpool, het was ongehoord. Ik heb echt geen moeite dat hij juichte na zijn goal. Omdat hij het shirt van Liverpool heeft gedragen, betekent niet dat hij niet blij mag zijn na een geweldige goal in een belangrijke Champions League-wedstrijd."

"Wat echter niet acceptabel was, waren zijn rare capriolen", vervolgt de 59-jarige Ier. "Hij kwam recht in de gezichten van de Liverpool-spelers, ging iedere keer naar de grond als iemand hem naderde en probeerde ervoor te zorgen dat zijn tegenstanders een kaart zouden krijgen. Hij was sluw, hij was vuil. Hij was alles wat iedereen ons probeerde te vertellen toen hij nog voor Liverpool speelde en wij hem verdedigden."

"We weten dat dit een gast is die zijn oma nog omver zou lopen voor een doelpunt, maar iedereen moet ook respect tonen voor degenen die in het verleden goed voor jou zijn geweest. Als ik nu in de kleedkamer van Liverpool zou zitten, zou ik een plan bedenken om ervoor te zorgen dat hij zich opwindt en van het veld wordt gestuurd. We weten dat hij een kort lontje heeft. We moeten hem bestrijden met zijn eigen spelletje", besluit Aldridge zijn relaas over Suárez.

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (54)

 
Feelingood
 
97
6 mei 2019 om 20:40
We moeten hem bestrijden met zijn eigen spelletje.. Bennie dan zelf niet ook gewoon een rat?
 
Juicher
 
38
6 mei 2019 om 21:09
Daarmee gooit hij inderdaad al zijn zogenaamde principes in zijn relaas overboord. En daar ben je dan 59 voor geworden.
 
AmazingNinja
 
7
6 mei 2019 om 23:53
Welke principes? Hij zegt toch ook gewoon dat toen hij dit in een Liverpool shirt deed hij zijn gedrag verdedigde? Die principes waren er toen al niet.
 
Millonario
 
3
7 mei 2019 om 03:56
@feelingood Neen, want Engelse clubs denken altijd dat ze iets meer mogen dan de rest.
 
100% Meijer
 
64
6 mei 2019 om 20:42
Met deze manier van spelen is hij jarenlang geliefd geweest in Liverpool. Het stukje dat hij meer respect moet tonen omdat Liverpool goed voor hem is geweest is totale onzin. Hij moet gewoon zijn eigen spel spelen wie de tegenstander ook is. Erg hypocriet om hier dan nu iets negatiefs over te melden.
 
De Toekomst
 
49
6 mei 2019 om 20:42
Tsja, dat is Suárez en maakt hem ook juist zo goed. Hij doet echt alles voor de overwinning.
 
Bergwijn
 
109
6 mei 2019 om 20:45
Zelfs tegenstanders bijten is in zijn gestoorde hoofd geoorloofd!
 
Dennisvan Leeuwen
 
28
6 mei 2019 om 21:36
Ummm, beetje trieste reactie vind je zelf ook niet ? Is al een behoorlijke tijd geleden..
 
Kyle66
 
14
6 mei 2019 om 21:43
Hoe lang geleden was dat? Jammer dat jij niet verder bent gegaan maar erin bent blijven hangen.
 
Sharafdin
 
29
6 mei 2019 om 21:50
Dat mag je niet zeggen want dan krijg je de Barcafans achter je aan..
 
Momo2000
 
20
6 mei 2019 om 22:16
Gelijk heb je Bergwijn, een gestoorde gek die in een tbs kliniek thuishoort.
 
Loekie11
 
18
6 mei 2019 om 22:25
Hier mag je niet tegen ajacieden beentjes schoppen.. " De Toekomst 26 2 uur Tsja, dat is Suárez en maakt hem ook juist zo goed. Hij doet echt alles voor de overwinning.“ lekker ophemelen en als lozano een duikeling maakt moet zo'n iemand verbannen worden van de velden... Zo zie je die gekleurde brillen hier maar weer en nergens slechte woorden over (ex)ajacieden mag plaatsen want dan krijg je weer een stort van kritiek over je heen??
 
Cali88mero
 
0
7 mei 2019 om 09:26
Loekie, je hebt in zeker zin gelijk. Echter vindt ik Suarez echt een over mijn lijk mentaliteit hebben en Lozano toch meer een mooi weer voetballer. Als Lozano ook nog eens zo hard zou werken als Suarez dan heb je helemaal gelijk. Alleen zie je dat niet af bij hem
 
Bryan Smeets 1
 
36
6 mei 2019 om 22:44
Echt hilarisch die mensen die hier Suarez als “een echte winnaar” bestempelen om vervolgens Lozano elke week te vervloeken. Suarez is werkelijk een van de grootste ratten die het voetbal gekend heeft.
 
DeSteek77
 
2
7 mei 2019 om 09:30
Kent bedoel je? Hij speelt immers nog. En ja, het is ook een vieze speler. Dat zeg ik als Ajacied en uiteraard heb ik genoten van zijn voetballende kwaliteiten, want die heeft hij natuurlijk meer dan gemiddeld. Echter, er wordt telkens gewezen (door met name PSV-supporters naar Bakkal, maar Chiellini en Ivanovic kunnen er ook over meepraten. Dat is natuurlijk te absurd voor woorden en valt niet goed te praten. Dan is hetgeen Lozano wekelijks doet en vergelijkbaar met Tadic veel minder ernstig. Die janken en duikelen continu, maar daar zijn er veel meer van. Ja, ook onze eigen Robben doet dat. Maar dit is natuurlijk vele malen minder ernstig dan de gedragingen van Suarez uit (met name) het verleden.
 
4Ever4Ajax
 
33
6 mei 2019 om 20:42
Man, wat een frustratie van een 59-jarige man. En ook nog een opa met boter op z'n hoofd. Genoeg duikelingen aan de kant van Liverpool gezien, maar dat mag blijkbaar wel als je het zelf doet.
 
Hispano
 
2
6 mei 2019 om 20:42
Weet iemand of Suarez geschorst is voor de finale als hij een gele kaart pakt? Ik dacht het wel, maar lees of hoor daar nergens wat over. Zou wel een enorme aderlating zijn.
 
ShaneLiv
 
4
6 mei 2019 om 20:46
Eerste halve finale geel gekregen dus het zou best kunnen.
 
4Ever4Ajax
 
14
6 mei 2019 om 20:56
@hispano: Als je in de 1e en 2e halve finale een gele kaart pakt, mag je gewoon de finale spelen. Alleen bij een directe rode kaart ben je geschorst voor de finale.
 
nederland79
 
9
6 mei 2019 om 21:04
Klopt, je bent pas na 3 gele kaarten geschorst. En dat kan niet in 2 halve finales, of je hebt idd rood gehad
 
Sanderr
 
5
6 mei 2019 om 21:05
Nee, sinds dit seizoen (of vorig seizoen, not sure) levert een gele kaart in elk van de beide halve finales géén schorsing op; vroeger was dit wel het geval. Alleen n.a.v. een directe rode kaart (of 2x geel in de terugwedstrijd) kun je nu geschorst zijn voor de finale.
 
-The Maestro-
 
5
6 mei 2019 om 20:46
Het is verschrikkelijk irritant wat Suárez allemaal uithaalde, maar geef hem eens ongelijk. Zulke toppers moet je ook winnen op slimheid en ja en ook smerigheid. Waarom domineert Spanje al zo lang in Europa? Precies, door hun smerige maar tegelijkertijd ook slimme capriolen. En zo lang de scheidsrechters er in trappen, kun je ze geen ongelijk geven.
 
Japie_Krekel
 
13
6 mei 2019 om 21:18
@-The Maestro- nu de VAR er is waarop je alles kan terugzien moeten scheidsrechters imo gewoon vanaf nu rood trekken voor spelbederf zoals schwalbes. dan kan dit soort matennaaierij eindelijk uit het voetbal verdwijnen waarin dit zielige gedrag niet thuis hoort
 
-The Maestro-
 
2
6 mei 2019 om 22:58
Rood lijkt me wel erg zwaar hoor. Hoe bepaal je hoeveel pijn iemand heeft. Neymar word bijna altijd wel iets aangetikt maar rolt alsof het een doodschop is, moet je daar ook rood voor trekken? Gaat een hoop lastige situaties opleveren
 
AmazingNinja
 
7
6 mei 2019 om 23:57
Overdreven doorrollen is wat anders dan een schwalbe. Bij een Schwalbe kun je op de beelden zien dat hij niet geraakt wordt. Ik ben ook een voorstander van het veel strikter handhaven van kaarten omtrent spelbederf (schwalbe's, tijdrekken, om kaarten vragen, met 6 man om de scheids heen staan, etc.) Dit zal in het begin tot scheve gezichten leiden, omdat er veel kaarten worden getrokken, maar hierdoor wordt wel een signaal afgegeven en zullen spelers in de toekomst wel wat beter nadenken voordat ze zoiets proberen.
 
Japie_Krekel
 
1
7 mei 2019 om 00:01
@-The Maestro- dat soort spelers worden dan eindelijk een keer afgestraft voor hun acteerwerk. verder kan je denk ik met de VAR wel zien of een speler echt hard geraakt word of dat hij een overtreding simuleert
 
Cali88mero
 
0
7 mei 2019 om 09:30
Interessant dat jullie de var aanhalen hierbij. Vind ook om dit soort gedrag uit een verder prachtige sport gesteund moet worden. Hoeft van mij geen stilte moment voor in de wedstrijd te komen maar de Var mag hier de leiding in hebben. Desnoods bij het volgende dode spelmoment iets bij de scheids inspreken. En hard bestraffen, rood mag zeker maar ook 10 minuten time-out en in een hoekje gaan zitten is wat mij betreft optioneel
 
xmelissa
 
9
6 mei 2019 om 20:50
Ik kan me niet herinneren dat er tijden zijn geweest waar Suarez niet ontzettend vervelend was tijdens een wedstrijd. Het is natuurlijk heel irritant, maar het zit gewoon “in” hem. Die maniertjes gaat hij nooit meer afleren.
 
Japie_Krekel
 
17
6 mei 2019 om 21:15
ik werd ook helemaal moe van Suarez en Messi in die halve finale met dat onnodige gerol over de grond. Salah heeft er soms ook een handje van. geef mij dan maar zo een Mane die gewoon op zijn benen blijft staan en zijn eigen spel speelt zonder zich met dit vervelende onsportieve gedrag bezig te houden
 
4Ever4Ajax
 
15
6 mei 2019 om 21:20
@japie_krekel: Vooropgesteld dat ik elke vorm van aanstellen verschrikkelijk vind, heb ik Mane ook menige rollertjes zien maken op het gras en ook aanstelde (niet zo erg als Suarez en Salah).
 
Rodg
 
19
6 mei 2019 om 21:23
Ja die Mane van jou deelde alleen een duw in het gezicht van suarez uit, maar ja dat mag dan weer wel. Jij blijft maar doorgaan over Messi, dat was 1x na die frustratie actie van Milner die totaal onnodig was. Nee daar mag je helemaal niet meer op reager volgens Japie.
 
Japie_Krekel
 
11
6 mei 2019 om 21:28
@rodg bij een hele lichte aanraking met Fabinho ging hij ook zomaar liggen en zo waren er nog wel een paar momenten. ik vind dit soort gedrag niet op een voetbalveld thuis horen maar iedereen mag daar anders over denken. ik vind een schwalbe maken misschien wel erger als een overtreding maken want met dat acteerwerk probeer je tegenstanders kaarten aan te naaien of een penalty of vrije trap te versieren wat van invloed kan zijn op de wedstrijd dus is het zwaar spelbederf ik snap ook wel dat de tegenstanders zoals een Mane en Milner op een gegeven moment echt harde overtredingen gaan maken want met dit soort vervelende acteergedrag lok je dat uit. die tegenstanders hebben dan misschien zoiets van als ik toch al weet dat je op de grond gaat liggen zonder dat ik je aanraak, dan zal ik je een goede reden geven om te gaan liggen ook
 
Blaugranaa99
 
13
6 mei 2019 om 21:58
Zegt genoeg over jou temperament. Iemand neerhalen omdat hij irritant loopt te doen. Ik weet niet waar jij Messi op acteergedrag hebt gespot maar dan keek jij waarschijnlijk naar een andere wedstrijd.
 
Japie_Krekel
 
10
6 mei 2019 om 22:06
@blaugranaa99 een speler simuleert een overtreding die helemaal niet heeft plaats gevonden waardoor zijn tegenstander gewoon genaaid word. ik zeg niet dat ik het zo zou aanpakken maar ik kan snappen dat er spelers zijn die hierdoor geirriteerd raken. je kan zomaar het veld afgestuurd worden zonder dat je wat hebt gedaan en op een gegeven moment kan je dat als speler aardig zat worden ik heb Messi wel een paar keer overdreven naar de grond zien gaan in die wedstrijd. bij een overtreding die niet veel voorstelde rolde hij vijf keer door over de grond en Fabinho raakte hem amper en hij ging ook weer liggen aan de zijlijn. als het Neymar was die dit soort dingen deed dan was iedereen er overheen gevallen maar als het Messi is dan is alle objectiviteit weg en moeten we het helemaal prima vinden en is het opeens geen vervelend gedrag meer
 
Danny-10
 
4
6 mei 2019 om 23:47
Jepie KerkelBen je niet echt een Ronaldo fan en jij zo triest bent omdat Messi de ballon dor van 2019 gaat winnen...?
 
Japie_Krekel
 
4
7 mei 2019 om 00:04
@Danny-10 wie zegt dat ik een fan ben van Ronaldo dan? ik geniet net zoals iedereen van de voetballende kwaliteiten van goede spelers. Neymar, Mbappe, Messi, De Bruyne, Kane, Ronaldo, Pogba, Mane etc. maar ik ben fan van geen enkele voetballer. ik wil gewoon een leuke pot voetbal zien waar spelers niet bij elke scheet naar de grond duiken terwijl er niks aan de hand is. goede voetballers hebben dat ook helemaal niet nodig dus ik snap niet waarom ze zich verlagen naar dit soort gedrag eigenlijk zou je die gasten een keer op een rugbyveld moeten gooien. dan zien ze wat een echte overtreding inhoud
 
Millonario
 
1
7 mei 2019 om 04:06
@japie_krekel Fabinho gaf wel degelijk nu en dan een paar body checks. Op camera kan dat soms niet altijd de werkelijkheid laten zien, maar hij maakte toch vaak onnodige fouten tegen Messi.
 
Stokvis
 
6
6 mei 2019 om 21:24
Je speelt in de CL en niet op een veldje achter de flat!! Alles is geoorloofd in de CL. En als je Suarez een beetje kent, dan weet je dat dat zijn spel is. Dus een beetje respect voor degene die voor je club heeft gespeelt met dezelfde speelstyle is wel op z’n plek .....
 
Japie_Krekel
 
6
6 mei 2019 om 21:31
@stokvis ik vind wel dat je als scheids dit soort spelers die acteren wat minder in bescherming moet nemen. je belazert namelijk de scheids en de tegenstander dus het is gewoon je reinste spelbederf. je zal als tegenstander maar een 2e geel of rood pakken door dit vervelende acteergedrag, dat kan je gewoon de wedstrijd kosten. als je wil liggen zonder dat je word aangeraakt mag je ook een keer flink incasseren naar mijn mening
 
AmazingNinja
 
1
7 mei 2019 om 00:00
Stokvis Dit is precies wat het voetbal zo smerig maakt ten opzichte van andere sporten. In andere sporten is nog zoiets als sportiviteit. In het voetbal verkoopt iedereen zijn ziel. Sportiviteit is ver te zoeken. Ontzettend veel ratten in het voetbal. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het Rugby en de grote Amerikaanse sporten waar er veel meer respect is naar vooral de scheidsrechter. Ook daar liggen spelers wel eens met elkaar in de clinch, maar er is veel meer respect naar elkaar toe dan in het voetbal .
 
DRL80
 
0
7 mei 2019 om 00:33
Basketbal bederft ook steeds meer.., James Harden a.k.a. FloppyBird zoals ik hem noem. Flopping is een schwalbe maar dan in de NBA. Zo zijn er wel meer spelers die contact zoeken en overdreven / acterend reageren op dat (al dan niet bestaande) contact. Ook in de NBA zie je steeds vaker dat grotere namen zo bevooroordeeld worden. Erg jammer dat getalenteerde atleten in welke sport dan ook zulk onsportief gedrag laten zien. Hoe groot de belangen ook zijn. Ik zou me kapot schamen en zou zo oprecht niet willen winnen. Respectloos naar alles en iedereen toe.
 
AmazingNinja
 
0
7 mei 2019 om 11:34
Bassketball is inderdaad ook steeds meer aan het 'verwijfen'. Maar kijk eens naar American Football en ijshockey. Dat gaat hard tegen hard, er worden harde overtredingen gemaakt (bij ijshockey zelfs gevochten), maar er is wel een bepaalde mate van sportiviteit tussen de spelers en respect richting scheidsrechters.
 
Verchurch01
 
4
6 mei 2019 om 21:49
Geliefd als hij bij je speelt, maar wat een verschrikkelijk naar mannetje als hij tegen je is. Mark van Bommel vond ik ook altijd irritant, maar zo heerlijk als hij voor het Nederlands elftal speelde
 
wappyb
 
3
6 mei 2019 om 22:07
Een winnaar 100% voor zijn ploeg Go Go Luis
 
Moraat
 
5
6 mei 2019 om 22:56
Ik zou het ook niet prettig vinden als Suarez in mijn gezicht zou komen.