'Wat bezielde Veltman? Wil hij soms Mark van Bommel zijn?'
Maandag, 22 januari 2018 om 08:00

Nicolai Jörgensen kreeg zondag zijn tweede gele kaart na een overtreding op Joël Veltman. De verdediger werd inderdaad geraakt, maar maakte er volgens velen ook theater bij om scheidsrechter Björn Kuipers ervan te overtuigen om de Deen een tweede prent te geven. Hugo Borst sluit zich bij de kritiek op de rechtsback aan.

"Wat bezielde Veltman om te doen alsof zijn enkel was gebroken na die domme actie van Jörgensen? Daar kreeg de spits toch wel zijn tweede gele kaart voor, vals spelen was helemaal niet nodig. Wil Veltman soms Mark van Bommel zijn?", vraagt de journalist en opiniemaker af in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

"Wat zegt Veltman? 'Ik ben in het veld soms een jongen die je liever niet tegenover je hebt staan'. Doe nou normaal, ventje. Je forceert jezelf", besluit Borst. De 26-jarige Veltman was zich na afloop geen kwaad bewust, zo vertelde hij voor de camera's van FOX Sports en de NOS.

"Ik raak vol de bal en hij mijn enkel. Te laat is te laat. Hij had al geel en de beelden spreken voor zich (…) Hij (Jörgensen, red.) mag het vinden, maar ik ga zo nog even een zakje ijs pakken, want het is niet voor niets dat mijn enkel stijf aanvoelde", sprak de aanvoerder. Jörgensen noemde zijn tweede gele kaart 'makkelijk gegeven'.

Meer nieuws
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
0
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
   
20:00
20:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
19:59
19:59
Dusan Tadic schittert voor Fenerbahçe, dat Galatasaray niets toegeeft
13
   
19:58
19:58
Doelpuntloze remise exemplarisch voor teleurstellend seizoen Milan en Juventus
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (225)

 
wve
 
266
22 januari 2018 om 08:18
Wat zit iedereen te zeiken. Hij raakt hem en zo ongelofelijk gefrustreerd en iedereen zit maar te janken over een iets te overdreven reacties wat het volgens mij niet eens was.Maar neem het maar op voor een domme overtreding. En maar zeggen dat we spelers als een van bommel missen. Doet iemand dat volgens meneer borst is het weer niet goed.
 
impulsief
 
214
22 januari 2018 om 08:22
Mensen hebben het liever niet te veel over de wedstrijd zelf omdat ze dan moeten toegeven dat Ajax gewoon dikverdiend gewonnen heeft en eigenlijk zelfs nog een beetje tegenviel. Dus beginnen ze maar massaal over een onbenullig moment van hun favoriete zondebok die wellicht (?) een klein beetje overdreven reageert na een gefrustreerde overtreding van hun geliefde spits. Triest, maar verbazen doet het me niet meer. Als ik Feyenoordfan was zou ik me om andere zaken drukmaken. Het vertoonde spel van mijn eigen ploeg, bijvoorbeeld.
 
wve
 
81
22 januari 2018 om 08:29
Kritiek is niet terecht. Wat weet borst nou wat een veltman voelt of jij?Anders loopt hij daarna niet minuten te hinken en te voelen.Maar ga maar op hun af die niet in het stadion zijn.
 
hardgras
 
64
22 januari 2018 om 08:30
Is helemaal geen nonsens! Borst vindt namelijk dat de ene speler het blijkbaar wel mag doen (van Bommel) en de andere niet (veltman). Althans die suggestie wekt hij met zijn uitspraken.
 
Frankentime
 
48
22 januari 2018 om 08:39
Als Veltman zoveel pijn voelt dat hij moet gaan liggen rollebollen, kan hij beter een andere sport gaan uitoefenen. Matennaaier krijgen kritiek. Godzijdank...
 
wve
 
25
22 januari 2018 om 08:43
Dan houden we geen voetballer meer over op de wereld. Dus denk eerst eens na voor jezelf net zo gefrustreerd reageert als een jørgensen.
 
Shorty1991
 
109
22 januari 2018 om 08:46
Ach ja ik zag met name in de eerste helft zowat elke Feyenoorder continu naar de scheids gaan om een kaartje te vragen, maar dat is zeker geen matennaaien? Feyenoorders moeten trots zijn op Veltman, hij geeft jullie namelijk een excuus om weer niet de hand in eigen boezem te hoeven steken.
 
JizZzy
 
94
22 januari 2018 om 09:00
Frtorres het zit je wel heel diep hè jongen. Kan je het niet verkroppen dat Feyenoord weer eens kansloos onderuit is gegaan in de Arena? Ik zat gisteren na de wedstrijd op de terugweg wat reacties door te scrollen en toen ging je al richting de 20 reacties in een topic over Veltman. Ga je dat vandaag weer doen? Ik snap niet dat je in blijft zoomen op iemand die geraakt werd en blijkbaar veel pijn had. Was de gele kaart terecht? Jij vond van wel toch? Dus je bent het eens dat hij hem raakte en het geen schwalbe was? Wat maakt het dan nog uit of iemand van de pijn doorrolt, een salto maakt, opspringt of modder opeet?! Maar het is een prachtige tactiek om de aandacht af te leiden van wat er gisteren daadwerkelijk gebeurde. Een Feyenoord met een spelopvatting die ik zelden tot nooit heb gezien bij een Nederlands kampioen. Jones die vanaf minuut één tijd aan het rekken wat, hoe triest wil je het hebben? En dan een speler van Feyenoord die een bal een minuut lang in zijn handen vasthield nadat hij zelf een overtreding had gemaakt. Spelbederf 2.0. Dus als je het dan toch zo graag over onsportief gedrag wil hebben, kijk dan alsjeblieft naar je eigen clubje. De manier waarop je nu in elk Veltman-topic zit te spammen is echt te vernederend voor woorden. Voor jezelf welteverstaan. Waar is je waardigheid gebleven man, for Christ's sake.
 
Sanderr
 
36
22 januari 2018 om 09:23
Echt zo vervelend dit, dit is al het zoveelste artikel terwijl er GEEN sprake is van een schwalbe of simulatie. Hij wordt gewoon vol achterop de hiel geraakt met de noppen, dit doet pijn. Of Veltman zich nog iets extra aanstelt zal me een worst wezen (al kunnen wij geen van alle oordelen hoe veel pijn hij had natuurlijk). Anyway, ik benieuwd naar het topic over Vilhena zometeen waarin de ene naar de andere analist zich bezwaard voelt omdat hij met een ogenschijnlijk gebroken neus ter aarde stort nadat Neres hem over zijn wang aait. Oh nee wacht, dat is niet Veltman dus daat valt helemaal niemand over.. Terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat Veltman na die ingreep meer pijn had dan Vilhena.
 
GluubsterTJ
 
84
22 januari 2018 om 09:38
@FRTorres: ahhh jongen, kom aan! Laat je niet zo kennen. Volledige terechte gele kaart voor onze spits, hoe erg een Veltman dan gaat rollen of niet doet al niet meer terzake. Die tweede geel had 'ie toch wel gekregen. Ipv allerlei smoesjes te bedenken leg ik liever de vinger op de zere plek... Alleen maar lange ballen spelen terwijl je ook gewoon kan proberen te combineren(dan hadden we waarschijnlijk ook verloren, maar met iets meer waardigheid in mijn optiek). Dit leek werkelijk nergens naar, niet om aan te gluren... Snel op naar woensdag voor wat eerherstel!!
 
buitenspelval
 
31
22 januari 2018 om 09:50
@GluubsterTJMijn complimenten voor je objectieve kijk op de onbehouwen tackle en de terechte nederlaag van je club. Zo kan het gelukkig ook.
 
JizZzy
 
24
22 januari 2018 om 09:51
Hier kan ik alleen maar respect voor hebben Gluubster, richting je eigen club kritisch durven zijn en de focus niet verleggen richting randzaken. Je slaat de spijker op zijn kop, bij een overtreding die gele kaart waardig is, maakt het niet meer uit wat een tegenstander daarna doet want het kwaad is dan al geschied. Maar mooi, bij een kampioenschap de polonaise lopen maar als het slecht is dat gewoon kunnen benoemen, dan heb je echt ballen. Als de verongelijkte baardgrasmussen, de frtorressen en de julesen eens een voorbeeld aan jou zouden willen nemen zou het hier al een stuk gezelliger zijn.
 
buitenspelval
 
9
22 januari 2018 om 10:06
@FRtorresHugo Borst is idd trouw Spartaan, maar dat neemt niet weg, dat hij al vaker heeft laten blijken een bloedhekel aan Veltman te hebben. Die man is net zo min objectief over de Ajacied als jij, een enkele Feyenoorders en een hoop anderen in den lande over Veltman is. Bij het voeren van de Veltman-hetze is Borst graag van de partij om er een een flinke schep bovenop te doen. Dat Borst geen Feyenoorder is, is hier dan ook totaal irrelevant. Daarnaast is het triest dat jij denk te kunnen bepalen dat het om terechte kritiek gaat. Volgens mijn mag een ieder dat voor zichzelf bepalen. Daarmee declasseer jij andere meningen, die de jouwe bekritiseren
 
jimbo_bear
 
4
22 januari 2018 om 11:04
liggen rollenbollen? Kijk de beelden terug, gisteren deed Veltman helemaal niks overdreven. Hij kreeg een tackle of zijn enkel, schreeuwde het uit en hield zijn enkel vast. Er was niks van theater of overdreven reageren. De enige die overdreven reageerde was berghuis die eigenlijk geel verdiende. En Jorgensen die tijdens de interview over veltman (onterecht) moest klachen.
 
PeterSanders
 
1
22 januari 2018 om 12:59
Complimenten.
 
MMarkez
 
0
22 januari 2018 om 17:19
Bullshit, Hugo Borst haat Ajax. Hij grijpt elk wissewasje aan om Ajax en zijn spelers te naaien. In het verleden met o.a. Kenneth Perez ook. Borst is een kwal van een vent.
 
cornerpaal
 
31
22 januari 2018 om 08:26
Jorgensen is slim genoeg om te beseffen dat iemand onderuit trekken geel oplevert,en een tackle op Veltman, geel rood. Feitelijk geeft de Deen aan het een beetje gehad te hebben bij Feyenoord.
 
AlvarezBalanta
 
52
22 januari 2018 om 08:27
Helemaal mee eens. Jorgensen was gewoon te laat en raakt Veltman. Gewoon dom van Nicolai, die overigens ook al x een flinke elleboog uitdeelde en meerdere overtredingen op t randje van geel maakte. En daar heeft niemand kritiek op? Die kerel liep als een gefrustreerde kip over te veld
 
Frankentime
 
29
22 januari 2018 om 08:36
Niemand neemt het op voor de domme overtreding. Denk dat jij zelf het hardst loopt te zeiken. Als je je als een matennaaier opstelt krijg je terecht kritiek. Hij lag te kermen alsof zijn been eraf was. Zeer triest. En ook een beetje eng. Of hij nu goed voetbalt of niet doet er helemaal niet toe.
 
wve
 
40
22 januari 2018 om 08:44
Was je in het stadion??Zo nee waarom staat een speler die zich volgens jou woorden aanstelt nog iedere keer minuten lang moeilijk te lopen na deze overtreding?En niet zeggen dat het niet zo is want ik was wel in het stadion.
 
Boca2005
 
5
22 januari 2018 om 09:08
Dat is niet zo moeilijk hoor. Kun je ook doen wanneer je helemaal niet geraakt bent. Probeer maar eens. Je moet het spel wel een beetje doortrekken natuurlijk. ??
 
buitenspelval
 
41
22 januari 2018 om 09:42
Ik zag rond de tachtigste minuut Sofyan Amrabat op links naar de grond gaat alsof hij op een landmijn was gestapt, terwijl het niet meer dan een tackle was, waarbij hij in tegenstelling tot Veltman niet tot nauwelijks werd geraakt. Hij lag maar liefst zo’n tien hele seconden te kermen van de pijn, terwijl hij in in paniek voelde of zijn voet nog wel aan zijn been vast zat. Ik vreesde even voor zijn leven. Op het moment, dat Sofyan doorhad dat Kuipers al had gefloten, stond hij in allerijl op en dartelde hij gezond vrolijk als een kieviet naar de rand van de zestien om zijn positie in te nemen.Hoezo meten met twee maten? Veltman werd gewoon rücksichtlos en keihard door Jörgensens onderkant van de schoen met gestrekte voet vol op de enkel/voet geraakt. Iedereen die wel eens gevoetbald heeft, weet volgens mij wel hoeveel pijn een trap tegen de enkel of knie in het begin geeft. Bij Veltman zal dat niet anders zijn geweest.Jörgensen moet zich schamen zich zo gefrustreerd te laten gaan na een slechte wedstrijd en meer dan terechte nederlaag van zijn ploeg. Het was totaal belachelijke en onnodige tackle. Het was terecht geel/rood. Belachelijk hoe hij achteraf de aandacht van de onbehouwen tackle probeert te verdoezelen door Veltman van theater te beschuldigen en hij daarmee zichzelf onschuldig probeert te pleiten. Koop een grote, heldere spiegel zou ik hem willen adviseren. Wie is er nou de grootste oncollegiale matennaaier in dit geval?
 
sergiogreene
 
11
22 januari 2018 om 10:14
Het Vilhena met Neres momentje wordt door velen ook buiten beschouwing gelaten. Vilhena greep naar zijn gezicht alsof Neres hem een uppercut gaf, maar hier hoor je de Feyenoord supporters niet over. Wat een hypocriet gezever allemaal. Laten we op Veltman en Kuipers gaan zeiken zodat we het niet over de wanvertoning van onze eigen spelers hoeven te hebben.
 
Debaas10
 
11
22 januari 2018 om 08:48
Ah hebben we Hugo Borst weer met zijn mening. Roept ook altijd maar wat. Je ziet zo duidelijk dat de bal al weg is en hij zijn enkel raakt, dus gewoon een gele kaart. Dat Veltman wat theater maakt zijn we in het profvoetbal toch wel gewend nu? Sjongejonge realistisch naar voetbal kijken is nog maar weinige gegeven tegenwoordig.
 
Savano
 
12
22 januari 2018 om 08:58
Men zegt toch niet dat hij Jorgensen hem niet raakt, men heeft het erover dat Veltman over acteert alsof hij een Niels Kokmeijer trap gekregen heeft. Rollebollen, kermen etc. em vervolgens weer opstaan en de wedstrijd afmaken, schei toch uit! Alsof hij zo'n bikkel is, hij werd gewoon licht geraakt en het was sowieso al geel maar hij overdreef wel net zoals hij tegen PSV deed bij het duel in de eigen 16. Hij is gewoon een kwal. En niet in de goede zin zoals die vaak bij verdediger gebruikt wordt. Gewoon een echte oelewapper die een 'geforceerde' leider is.
 
wve
 
13
22 januari 2018 om 09:15
Wat weet jij nou over wat hij voelt? Juist helemaal niks.
 
hoffie80
 
2
22 januari 2018 om 12:39
Alsjeblieft savano, ten eerste deed hij weinig overdreven. Hij werd gewoon hard geraakt. Als je een voorbeeld van overdrijven wilt hebben. Kijk dan nog eend naar bilal een paar edities geleden! Die rolde haast het stadion uit. Hypocriet gedoe altijd, jorgensen had er al veel eerder af gemoeten vanwege die elleboog!
 
Juicher
 
1
22 januari 2018 om 13:58
Dat noemen we inlevingsvermogen wve. Er zijn maar enkele blessures waarbij men het uitschreeuwt van de pijn en dat is een andere schreeuw dan normaal. Neemt niet weg dat dit gewoon terecht geel was, maar de reactie van Veltman was wel overdreven en onnodig. Aan Jorgensen de taak om te voorkomen dat Veltman dit kan doen.
 
Olebarca
 
22
22 januari 2018 om 08:56
Probleem met veltman is gewoon dat het iedere keer hetzelfde is. Tegen Psv, tegen sparta met onsportief gedrag. En die schieten zo binnen in mijn gedachten bij de naam veltman. Hoef ik niet eens mijn best voor te doen. En vooropgesteld, het was heel dom van jorgensen. Maarveltman kan zich beter concentreren op zijn eigen tekortkomingen dan op het extra veinzen van een blessure. Anders had ie er wel geblesserd vanaf gegaan.
 
wve
 
30
22 januari 2018 om 09:01
Zoveel tekortkomingen heeft hij niet. Denk zelfs dat hij de sterkste verdediger in de eredivisie is. Voor de rest kan ik niks met jou reactie. Hij had gewoon pijn en was daarna duidelijk te zien als je in het stadion was.En niet iedereen gaat bij een tik van het veld.
 
Olebarca
 
11
22 januari 2018 om 09:17
Als je veltman de sterkste verdediger in de eredivisie,vindt dan kijk je wel heel erg door een gekleurde bril. Maar goed, dat is jouw mening. Verder kan je niet zoverl met mijn reactie omdat je het waarschijnlijk ook wel met mij eens bent dat hij ern hele onsportieve voetballer is. Geforceerd stoer doen, zijn nare trekjes altijd lachend voor de camera verdedigen. Het is gewoon. En overigens, als je in het stadion zat en het goed gezien hebt dat hij nog minutenlang hinkte, dan heb je ook gezien dat hij bleef liggen alsof hij was neergeschoten. Geraakt werd hij. Prima. Gele kaart, terecht. Maar sta op als een kerel als je zo stoer bent zoals hij altijd over probeert te komen en voetbal gewoon verder.
 
Kyle66
 
21
22 januari 2018 om 09:27
Ik zou zeggen: zoek eens de statistieken op die er zijn van Veltman. Je weet wel, de objectieve cijfers die geen clubvoorkeur hebben. Dan zul je zelf zien hoe goed zijn intercepties zijn.
 
radsel
 
0
22 januari 2018 om 11:43
Ik denk dat je dan een hele waslijst aan spelers hebt met onsportief gedrag als ze al dan niet theatraal naar de grond gaan. En dat je alleen mag schreeuwen van de pijn als je van het veld af moet dan wordt die lijst alleen maar langer. Hij wordt geraakt en jij weet niet wat ie voelt.
 
Remcob
 
8
22 januari 2018 om 09:44
Het is logisch dat iedereen aan het zeiken is op hem. Het is gewoon een omhoog gevallen blaag die het niveau van Ajax niet heeft, en daarom denkt op een andere manier de grote jongen uit te moeten hangen. Hij doet er alles aan om gezien te worden als die sluwe ervaren speler die wel even laat zien hoe je professioneel moet zijn. Dat in combinatie met zijn rotkop (hij oogt ontzettend onsympathiek) maakt dat hij door 75% van Nederland wordt uitgekotst. Ik bedoel, de 2e gele kaart was wat mij betreft volledig terecht, maar dat theater van Veltman was gewoon onnodig. En ja, dat Feyenoord fans dit aangrijpen om het niet over de compleet terechte nederlaag te hebben is niet goed, maar dat is het gedrag van Veltman ook niet. Ik hoop echt van ganser harte dat scheidsrechters een einde gaan maken aan dit onnozele aanstellen door spelers die 2 minuten na het uitgeschreeuwd te hebben alsof ze levend gevild worden, alweer als dartelende hertjes door het veld gaan, alsnog te bestraffen met geel. Dan is het matennaaien zo afgelopen en zou deze Veltman om de 2 wedstrijden geschorst zijn.
 
wve
 
8
22 januari 2018 om 10:13
hij is de sluwe en ervaren speler. Het lukt hem namelijk enorm goed zoals we allemaal kunnen zien. Maar nu verder over gisteren. Hij werd gewoon geraakt en voelde zeker wel pijn. Maar omdat jørgensen zo een reactie geeft moet iedereen maar met hem mee lullen. Dat is het hele verhaal en meer is het niet. En dat zelfs de hugo borsts in deze wereld mee praten vind ik vrij beschamend voor de journalistiek.
 
Remcob
 
0
24 januari 2018 om 12:35
Ik ben het gewoon niet met je eens. Als je een echte schop krijgt en het daardoor uitkermt van de pijn, dan loop je niet 1 minuut daarna alweer helemaal vrij over het veld te rennen. Dat is hetgeen zo irritant is. Als je nou ziet dat hij zo geraakt is en er daarna nog 5 minuten last van heeft (even rustig dribbelt en mee loopt), dan is het geloofwaardig. Nu ziet iedereen dat hij schromelijk overdreef hoe hard hij geraakt werd. Neemt niet weg dat ik het wel geel waard vond.
 
mastero
 
1
22 januari 2018 om 15:58
Wve, je mist een beetje het punt denk ik zo. Die kaart was gewoon terecht daar is weinig discussie over mogelijk. Alleen meneer Veltman is continu bezig met vertellen hoe mannelijk hij wel niet is en het opzoeken van de grenzen. Zelf deelt hij ook een en ander uit zoals in de wedstrijd tegen PSV, op zich niks mis mee trouwens. Maar gisteren overdreef hij nogal door zo naar de grond te gaan en het uit te schreeuwen van de pijn. Matennaaierij is een groot woord, maar het was ook niet zo erg als Veltman het deed lijken. Een beetje collegialiteit mag wel vind ik.
 
wve
 
0
22 januari 2018 om 16:39
Dat is helemaal het punt niet. Een van bommel mag het blijkbaar wel en vinden we prima en veltman mag het niet. En of hij zich aansteld of niet dat kunnen wij niet weten.
 
mastero
 
0
22 januari 2018 om 15:59
Wve, je mist een beetje het punt denk ik zo. Die kaart was gewoon terecht daar is weinig discussie over mogelijk. Alleen meneer Veltman is continu bezig met vertellen hoe mannelijk hij wel niet is en het opzoeken van de grenzen. Zelf deelt hij ook een en ander uit zoals in de wedstrijd tegen PSV, op zich niks mis mee trouwens. Maar gisteren overdreef hij nogal door zo naar de grond te gaan en het uit te schreeuwen van de pijn. Matennaaierij is een groot woord, maar het was ook niet zo erg als Veltman het deed lijken. Een beetje collegialiteit mag wel vind ik.
 
Cruijfffanboy
 
0
22 januari 2018 om 22:06
T'is heel simpel die spits is dom om zo'n actie te maken, had Veltman niet theatraal gevallen had die spits ook geel gehad! Was gewoon een vieze overtreding en puur uit frustratie! Feyenoord fans en dat anti Ajax volk moeten eerst naar de overtreding kijken, de spits maakt de fout en Feyenoord... pfff niet 1 speler zou goed genoeg zijn om bij Ajax in het team te staan!
 
AjaxCunian
 
94
22 januari 2018 om 08:20
Forceer maar door Veltman, wat ben ik blij met hem! Mede door hem zijn alle toppers dusver gewonnen. Als Guidetti het doet is hij een held, mooi is dat he.
 
wve
 
18
22 januari 2018 om 08:28
Ja dat is meer dan normaal. Maar de media vond het prachtig.
 
hardgras
 
10
22 januari 2018 om 08:28
Volgens mij werd Guidetti ook door een deel van de Rotterdammers uitgekotst!
 
huntertje91
 
48
22 januari 2018 om 08:28
@FRtorres Ik zie jou vanaf gister alleen maar gefrustreerd reageren over veltman. Maar ondertussen geen woord zetten over de Schwalbe van Vilhena? Wat vind je daar van dan? Die deed net of badr hem een tik har gegeven ä
 
AlvarezBalanta
 
2
22 januari 2018 om 08:28
En dus door de rest van Nederland op handen bedragen ??
 
chandler
 
21
22 januari 2018 om 08:31
FRtorres, klopt. Maar dat is denk ik zijn punt. Als psv of feyenoord zo n speler hebben hoor je die supporters amper en zijn het de ajaxfans die tekeer gaan. Nu is veltman erg irritant en hoor je juist de andere supporters. Kortzichtigheid.... Ik persoonlijk vind veltman ook irritant , aan de andere kant zeuren we soms juist dat wij in NL niet zulke spelers hebben.
 
markerazzi
 
5
22 januari 2018 om 09:19
Veltman is gewoon een kwal, misselijk mannetje om tegen te spelen. Maar zit hij in je eigen team, dan ben je er blij mee. Absolute wil om alles te doen om te winnen
 
Kyle66
 
7
22 januari 2018 om 09:29
FRtorres, sinds gisteren ben je alleen maar bezig met Veltman. Hoe zit het met het goed wegkomen van Jorgensen doordat hij geen rode kaart kreeg voor de elleboogstoot? Ik heb het je gisteren ook gevraagd: hoe weet jij dat Veltman geen pijn had?
 
radsel
 
0
22 januari 2018 om 11:47
volgens mij lopen er ook een aantal spelers bij je eigen clubje. kijk daar eerst aar en dan naar andere. alsof feyenoord de meest sportiefste team uit de eredivisie is.......
 
Saus_speciaal
 
42
22 januari 2018 om 08:22
Ja, als Veltman bij de tegenstander speelt heb je een gruwelijke hekel aan em. Maar hij doet wel alles voor de winst. Werken, sleuren, zeuren en her en der ter aarde storten. Scheids geeft de grens aan en deze weet hij zeer goed op te zoeken. Hulde voor de progressie van Joël!
 
Boca2005
 
4
22 januari 2018 om 08:28
Het is precies zoals je het zegt: de scheids geeft de grens aan en die zou op moeten treden tegen de misdragingen van Veltman. Doet de scheids dat niet dan kan hij gerust zo doorgaan. Ik denk niet dat veltman het nodig heeft want hij is echt geen slechte verdediger maar mede door zijn handelingen haalde hij in de wedstrijd tegen PSV meerdere tegenstanders uit de wedstrijd. Wouters, Lerby, Davids, Van Bommel en N. De Jong deden overigens niets anders.
 
RomBomCu
 
15
22 januari 2018 om 08:29
Beetje hetzelfde dat PSV met Toivonen had maar dan op een andere manier. Veltman is meer van het bedriegen en een geblesseerde teamgenoot gebruiken om langs iemand te komen. Toivonen was meer van de gemene tikjes en het uitlokken van zijn directe tegenstander. Ze hebben 1 ding gemeen je hebt ze liever in je team dan dat je ertegen wilt spelen.
 
Boca2005
 
1
22 januari 2018 om 09:20
Dat laatste zeker. Maar Veltman deelt ook wel de nodige tikken uit hoor en doet ook alles om de tegenstander te provoceren. Tegen PSV vond hij het blijkbaar meer nodig als gisteren.
 
Gilli@VZ
 
59
22 januari 2018 om 08:22
Als dit bij een gerenomeerde CL-club gebeurt, word de speler geprezen om zijn slimmigheid, gebeurt het bij Ajax, is het theater. Snappen jullie het?
 
Baardgrasmus
 
37
22 januari 2018 om 08:28
Als Bilal het doet tegen Duplan walgt iedereen er toch ook terecht van? Dit gedrag wordt in Nederland volgens mij wel vaker veroordeeld, wist je nog dat Veltman toen net deed of hij de bal ging uitspelen voor een blessure, de tegenstander er nota bene op wees, en hem toen voorbij dribbelde? En zo zijn er nog wel meer incidenten, dit soort gedragingen wordt echt niet geprezen volgens mij is Veltman zo'n beetje de meest verachte voetballer in Nederland juist hierdoor.
 
RomBomCu
 
26
22 januari 2018 om 08:31
Alleen Nederland? Die actie van Joël is de hele wereld overgegaan en als je nu een filmpje op YouTube ziet van "most disrespectful moments in football" staat daar altijd de actie van Veltman in.
 
Baardgrasmus
 
16
22 januari 2018 om 08:36
Ja, dat filmpje zal ongetwijfeld de wereld over zijn gegaan, een van de absolute dieptepunten qua sportiviteit. huntertje91, ik wacht even op dat topic, hier gaat het over Der Veltman
 
huntertje91
 
22
22 januari 2018 om 08:57
Kan je lang wachten, dat topic komt er namelijk niet, want alleen als veltman zoiets doet is iedereen in rep en roer. Dus vertel eens, vilhena is net zo erg toch? Schaam jij je ook zo voor hem?
 
Baardgrasmus
 
2
22 januari 2018 om 09:00
Als het ook maar een beetje leek op de actie van Veltman dan is het inderdaad iets om je heel diep voor te schamen huntertje!
 
ENOHbaws
 
12
22 januari 2018 om 09:15
Dat was een stuk erger zelfs. Voelde een hand in zijn gezicht en deed vervolgens alsof hij ko ging. Hoort er een beetje bij; kan gebeuren in de klassieker. Alleen is de aandacht voor Veltman totaal disproportioneel.
 
Sanderr
 
14
22 januari 2018 om 09:28
Baardgrasmus doe nou niet alsof je dat moment niet hebt gezien, want het kwam niet in de buurt van Veltman, het was zelfs erger. Veltman wordt zeer pijnlijk geraakt en sikt het flink aan. Vilhena wordt amper geraakt (op zijkant hoofd) en ligt 30 sec met z'n handen op zijn ogenschijnlijk gebroken neus te rollen, tevens komen er nog wat van zijn ploeggenoten om een kaart vragen. Hoe kunnen jullie, die dit onsportieve gedrag allemaal zó verwerpelijk vinden, dit nou allemaal gemist hebben??
 
Baardgrasmus
 
3
22 januari 2018 om 09:42
Als het echt zo erg is als jij schetst is het een schande wat Vilhena deed. Ik weet nog steeds niet over welk moment je het hebt, maar nogmaals, als het ook maar een beetje lijkt op de actie van Veltman wil ik hier mijn diepe walging voor uitspreken! Zo goed? Want dit hoort Absoluut niet op een voetbalveld thuis, oncollegiaal, onsportief, onvolwassen en onfatsoenlijk bovendien!
 
Sanderr
 
2
22 januari 2018 om 09:50
En ook Amrabat lag aan het eind van de wedstrijd te rollenbollen en aan zijn voet te voelen om vervolgens nadat de vrije trap gegeven werd gewoon de 16 in te sprinten. Verschil is dat Veltman met bijna gestrekt been met de noppen werd geraakt en Amrabat werd nauwelijks geraakt. Is dit nu echt allemaal zo verschillend of zullen we nu gewoon even met z'n allen toegeven dat het gewoon een hetze tegen Veltman is? Ik kan als Ajacied best zeggen dat hij een erg vervelend mannetje kan zijn; maar betreft gisteren wordt er echt zo vies overdreven gereageerd, dat is gewoon ongekend. Kijk, zo'n actie als tegen Sparta, dan snap ik een dergelijke media aandacht, maar voor dit??
 
Baardgrasmus
 
5
22 januari 2018 om 09:57
Sanderkoevoets, dan bij deze ook schande van Amrabat! Walgelijk als ze zich echt tot het niveau Veltman hebben verlaagt. Laat mij dan de eerste Feyenoorder zijn om daar heel en heel ver afstand van te nemen, dit hoort niet op het voetbalveld thuis en daartegen dient hard te worden opgetreden en dat meen ik! Ik snap de media aandacht wel, kijk, Veltman heeft een verleden. Als Kramer iemand een tik geeft is er ook meer aandacht voor omdat hij het vaker heeft gedaan. Veltman staat in Nederland bekend om zijn schwalbes en aanstellerij, dan zal bij elk incident daar extra aandacht voor zijn. Misschien lullig, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Je kan je niet structureel jarenlang misdragen om dan vervolgens te klagen dat je in de media hard wordt aangepakt.
 
4fRedondo
 
4
22 januari 2018 om 10:15
@sanderkoevoets, Veltman werd met bijna gestrekt been met de noppen geraakt Dan zijn been niet geamputeerd hoeft te worden? Ik zou de Paus informeren, dit is bovennatuurlijk, een godswonder Veltman is een viezerik, maar gister viel het reuze mee en was het gewoon slim. Klaar en door i.p.v. alles aan te dikken.
 
radsel
 
0
22 januari 2018 om 11:54
Kijk dan eerst naar je eigen cluje en benoem dioe dan ook maar dat zullen alleen maar koorknaapjes zijn die niets doen...........#4fredondo
 
Sparta!
 
6
22 januari 2018 om 08:47
Nou sorry hoor, als ik me ergens aan kan ergeren dan zijn het wel voetballers die doen alsof ze dood gaan van de pijn terwijl ze gewoon op kunnen staan. Dan maakt het me echt niet uit of je voetballer van Juventus, Ajax of Sparta bent. Wees geen mietje, sta op en voetbal door. En ga niet pas opstaan als je ziet dat je tegenstander een kaart krijgt.
 
Prithender
 
9
22 januari 2018 om 08:26
Iedereen ziet dat Veltman zich bijzonder aanstelde. Het verschil is alleen dat Ajacieden er blij mee zijn en het de rest van Nederland stoort dat je zo overdreven moet doen om iemand een kaart aan te naaien.
 
Gilli@VZ
 
21
22 januari 2018 om 08:30
Het was gewoon een domme actie van Jørgensen met al geel op zak. Hij had nooit zo hard in moeten komen. Het is ook weer niet zo dat hij hem niet raakte. Dat Veltman daarop inspeelt, dat is gewoon slim. Hij ontpopt zich meer en meer als een echte aanvoerder en hier is het bewijs van. En zeg nou eerlijk. Wie neemt Borst nou werkelijk serieus? Als het een Ajacied was die, met geel op zak zo'n domme actie zou maken, zou mijn mening hetzelfde zijn, ook al ben ik Ajacied, ben ik ook zeer kritisch op mijn cluppie.
 
huntertje91
 
22
22 januari 2018 om 08:45
Maar over Vilhena niks zeggen? Nee, lekker hypocriet doen. Hoop dat het je beter laat voelen na de vernederende wedstrijd van gister
 
4fRedondo
 
3
22 januari 2018 om 10:28
Kaartenvragens zitten bij beide kanten. Heb ajacieden ook veelvuldig bij de scheids zien staan vragen. Wel Vilhena benoemen, maar niet Schone. Nee lekker hypocriet doen Veltman wordt uitvergroot door zijn eigen interview en zijn eerdere acties tegen o.a. 2x Psv en Sparta. Staat geheel los op de wedstrijd van gister die helaas alweer terecht werd gewonnen door Ajax. Ook de 2e gele kaart was terecht, hoeven we niet over te discussiëren. Slim van Veltman, ja. Dom van El Ahmadi dat hij in de 39e minuut niet hetzelfde acteerwerk tentoon stelt. Nee, ik kan het alleen maar waarderen, als je uitdeelt, je ook incasseert.
 
Baardgrasmus
 
4
22 januari 2018 om 10:50
Ik snap je conclusie dat het dom was van El Ahmadi, misschien heb je ook gelijk, maar ik ben trots dat hij zich niet zo aanstelde. Het is wel je aanvoerder, als die bij het minste geringste kermend over de grond rolt dan vraag je je toch af of die man voorop in de strijd moet? Natuurlijk, het was slim geweest en vermoedelijk rood voor Ziyech, maar wil je op die manier winnen? Dan maar kansloos verliezen, je waardigheid is meer dan drie punten waard.
 
jimbo_bear
 
1
22 januari 2018 om 11:51
Verschil tussen Vilhena en Schone is dat Schone wel degelijk een arm in zijn gezicht kreeg en Vilhena niet.
 
jimbo_bear
 
2
22 januari 2018 om 11:51
Verschil tussen Vilhena en Schone is dat Schone wel degelijk een arm in zijn gezicht kreeg en Vilhena niet.
 
AlvarezBalanta
 
9
22 januari 2018 om 08:32
Of hij zich nou aanstelde of niet. Het was toch een duidelijke gele kaart? Nicolai was gewoon te laat. Gewoon dom
 
Kyle66
 
24
22 januari 2018 om 09:31
En jij zegt het al bijna 24 uur keer op keer. Ben je nu al je frustraties kwijt?
 
Baardgrasmus
 
19
22 januari 2018 om 08:32
Ja, de clubvoorkeur maakt het ook lastig. En het is ook een domme tackle van Jorgensen, daarmee stel je Veltman in staat tot zijn schwalbegedrag. Maar goed, ik denk maar zo. Veltman wil zo'n mens zijn, vind het niet erg om zich zo, als volwassen man, te presenteren. Hij simuleerde ooit ook een blessure bij een teamgenoot om iemand uit te dribbelen. Iemand die zo laag gaat, daar mag je alles van verwachten. Wie het positief bekijkt noemt hem een winnaar, maar ik denk dat voor de neutrale supporter er geen walgelijker figuur rondloopt dan Joël Veltman. Maar goed, dit is niet een toevallig incident, dat is waar Veltman voor kiest. En Ajax wint gisteren. Dus ja, hiep hiep hoi!
 
Sammerens
 
1
22 januari 2018 om 09:59
Dat is het vooral. Ik hou niet van dit soort fratsen, maar helaas is voetbal allang geen mannen sport ala incasseren en uitdelen meer. Het draait tegenwoordig veel te veel om aanstellen en zeuren bij de scheids. Dat vind ik zeer jammerlijk. Het is inderdaad maar net wat de clubvoorkeur is. Veltman is er nu wel vaker bij betrokken, dus dat valt op. Het grappige is dat men bijvoorbeeld Balotelli in de wedstrijd tegen Milan helemaal kapot maakte omdat hij 'slim' constant lichte overtredingen uitlokte en mee kreeg. Als een eigen speler iets doet dan wordt het ineens anders beoordeeld. En dat is niet natuurlijk alleen bij Veltman, maar net zo goed bij andere spelers van andere clubs.
 
Baardgrasmus
 
2
22 januari 2018 om 10:14
Inderdaad, en ik denk dat de daadwerkelijke frustratie ook bij Kuipers ligt. Die had dit moeten doorzien. Gewoon een enorme drama klassieker en ik heb het idee dat het elke keer zo is met Kuipers.
 
ninjakai
 
10
22 januari 2018 om 08:38
Ja joh, maar jij bent hypocriet ten voete uit. Jij bent er al in meerdere topics op gewezen dat Vilenha daadwerkelijk een kaart probeerde aanbrengen smeren lukte hem voor geen meter. Om vervolgens in ongeveer elk topic je gal te spuwen over Veltman. Ditzelfde geldt voor onze allesweters jan everse en Hugo borst. Wel zeiken over veltman, helemaal niets over Vilenha of Lozano die een eerste klas penalty en eventuele kaart probeerde aan te naaien tegen Heracles zonder er ook maar een kaart voor te krijgen. Allemaal zeiken en afgeven op Veltman waar de opmerking is hij wordt wel geraakt maar doet het erger voor komen. Die andere twee worden geen eens geraakt......
 
Shorty1991
 
27
22 januari 2018 om 08:59
Misschien niet Torres, maar je loopt al wel sinds gisteren half 5 op Veltman te zeiken na de kaart van St Juste moet je eens kijken hoeveel Feyenoorders naar de scheids stormen om Kluivert een kaart aan te naaien. Veltman die een blok zet voor Boetius na diens spinmove, Boetius met een gebaar dat de scheids naar z'n borstzak moet grijpen. Ik hoor uit Rotterdam niets anders dan hoe walgelijk Veltman is, maar dit kan enkel en alleen maar komen doordat ze dan niet hoeven te kijken naar het eigen team. Dat heeft namelijk een veel verschrikkelijkere prestatie geleverd dan Veltman.
 
SvenCevat
 
10
22 januari 2018 om 08:57
Je hebt verloren, klaar. Leg je erbij neer. Volgend jaar weer
 
blackpool
 
9
22 januari 2018 om 08:23
Als hij vol op de enkel is geraakt dan moet het tijdens de botsing zijn bij het doorglijden. Niet op de enkel van zijn voet waar hij de bal mee schoot. Was volgens mij wel te zien op tv. Wel vreemd dat er over deze actie veel en veel meer wordt gesproken als over de smerige acties bij Vitesse tegen Heerenveen.
 
Harecles
 
4
22 januari 2018 om 09:33
Tsja, die Veltman heeft heel Nederland al een tijd op de korrel natuurlijk met zijn voortdurende matennaaierij (en dat zeg ik als Ajax/psv/feyenoord buitenstaander). Ik vind het ook een verschrikking om eerlijk te zijn en hoop dat scheidsrechters dat in de toekomst ook inzien als hij weer zijn toneelspel tentoonspreid. Zelfde als een spits die continue schwalbes maakt, op gegeven moment worden je acteurskwaliteiten niet meer serieus genomen....
 
magikhetwete
 
12
22 januari 2018 om 08:24
Ik geniet er wel van, iemand met een winnaarsmentaliteit in de NL-se competitie. Hopelijk wordt hij nog net ietsje beter dat die internationaal ook zo in control is.
 
Prithender
 
7
22 januari 2018 om 08:28
Ik snap niet goed hoe dit met winnaarsmentaliteit te maken heeft. Als iemand een schwalbe maakt om een penalty te versieren of iemand een rode kaar aan te smeren, noemen we dit matennaaierij en onsportief. Hoe is dit anders dat het ineens winnaarsmentaliteit is?
 
AlvarezBalanta
 
28
22 januari 2018 om 08:34
Dit is toch niet aansmeren van een kaart? Dat die Jorgensen zo dom is om met geel op zak zon tackle in te zetten waarbij weet dat die te laat is..
 
KokkieAFCA0341
 
1
22 januari 2018 om 12:44
@Prithender.. Toen Robben een schwalbe maakte tegen Mexico waardoor we de wedstrijd wonnen vond je het toen ook matennaaierij, kaarten aan smeren en onsportief? Of stond je net als de rest van Nederland te juichen dat we een pingel kregen? Denk het laatste, als het in je eigen voordeel is vinden mensen het niet erg.. Het was niet nodig van Veltman en goed dat het even benoemd wordt maar als ik Feyenoorder zou zijn zou ik m3 meer druk maken om het super slechte spel, in 90 minuten wel geteld 1 kans gehad en voor de rest zat er helemaal niks in
 
BikoBike
 
5
22 januari 2018 om 08:24
Kweekt er eens iemand in de Eredivisie een winnaarsmentaliteit, is het ook weer niet goed. Hij is duidelijk klaar voor een transfer komende zomer.
 
Baardgrasmus
 
17
22 januari 2018 om 08:25
Veltman wil graag zo'n speler zijn, dat zegt veel over hem als mens. We kunnen er heel veel woorden aan vuil maken maar die zullen door clubvoorkeur gekleurd zijn. Wees maar blij dat hij voetbalt. Stel je voor dat hij de verantwoordelijkheid kreeg van een leraar. Je zou je kinderen verpest terugkrijgen door zo'n naar figuur. Wel goed dat er zo tegen uitgesproken wordt, we hadden onze mond vol over Matthëus maar ik denk dat Veltman hem qua onsportiviteit naar de troon steekt. Maar koester de punten, wij staan met lege handen. Maar begin nooit meer over het Ajaxspel en hoe heilig dat is. Als het geoorloofd is om op zo'n manier te winnen, dan hoeven we het niet meer over mooi aanvalspel te hebben. Want dit is vele malen lelijker winnen dan een counter. Ach, het is nieteens zijn dieptepunt. Weet je nog dat Veltman een blessure bij een teamgenoot simuleerde om een linksback uit te spelen? Zo'n man is het dus.
 
993410
 
34
22 januari 2018 om 08:34
Dus je bent onsportief als je hard getrapt wordt? Volgens mij ben je kwaad op de verkeerde..
 
Baardgrasmus
 
11
22 januari 2018 om 08:39
Je bent onsportief als je simuleert om iemand van het veld te krijgen ja. Veltman reageerde alsof zijn been minstens onder de knie moest worden afgezet, in de herhaling zie je dat hij hem nauwelijks raakt. Kijk, het is toegestaan, misschien voor een ajacied zelfs lekker om zo te winnen. Maar het verbaast me niets dat er zoveel kritiek op hem komt en ik vind ook best dat we ons hier hard over mogen uitspreken hoor.
 
ENOHbaws
 
29
22 januari 2018 om 08:45
In de herhaling zie je dat hij gewoon vol geraakt wordt. Misschien iets minder zeiken over Veltman en iets meer over Gio die met zijn laffe tactiek zijn spits vermoord. Want daar ligt de achtergrond van beide domme overtredingen van Jorgensen.
 
Baardgrasmus
 
5
22 januari 2018 om 08:50
Daar heb je een ander topic voor, hier gaat het over Veltman.
 
KusH
 
7
22 januari 2018 om 09:11
Het is toegestaan en voor een ajaxcied misschien lekker om zo te winnen. ? Riekt naar toch nog een verstopte sneer.Vind ik niks voor jou moet ik zeggen..Volgens mij stond Ajax ervoor al op voorsprong. En zou ook met Jorgenson erbij de wedstrijd niet gelijk of gewonnen worden door Feyenoord. Daarvoor vielen ze te veel tegen en deed Gio ook maar wat leek..Ik vind t geen schwalbe. De kaart is immers terecht. En al gegevenDat 20 sec kermen van Veltman irriteerde mij ook. Dat is onnodig. Maar werd wel degelijk geraakt. Wij kunnen vanaf ons bankje allemaal roepen dat t een licht tikje was of nauwelijks geraakt.. het zal denk ik niet zachtjes aankomen met beide zo`n volle snelheid. Jorgebson was net als andere spelers..ook van Ajax af en toe op zoek naar geel leek welDaarnaast hoefde hij niet te simuleren om Jorgensen eraf te krijgen. De kaart was gewoon terecht. Had Veltman normaal blijven liggen en zitten.. was t dan wel goed? Of naaide hij m die al gegeven kaart dan nog steeds aan? Nogmaals.. Veltman.. dat theatrale is overdreven. Maar terecht is terecht. En de randzaken zijn niet dé oorzaak van het af sturen van een speler.
 
Baardgrasmus
 
2
22 januari 2018 om 09:22
Oke, goed om te lezen dat jij die actie ook irritant vond. De tackle was gewoon dom, en het had anders ook geel geweest dat zou zomaar kunnen. Voor de uitslag maakt het ook niet uit, maar dat stoort me juist. Dat je blijkbaar zo graag iemand een kaart aansmeert. En Veltman heeft natuurlijk een verleden waar een Toivonen zich niet voor zou schamen. En dan zie ik El Ahmadi die na het natrappen zich niet zo gedraagt als Veltman. Misschien moet ik dat dom vinden, want Ziyech had zomaar rood kunnen krijgen. Maar ik vind het persoonlijk fijn dat El Ahmadi zich niet zo verlaagde. Kost je misschien de wedstrijd, maar ja, dat is dan maar zo.
 
KusH
 
13
22 januari 2018 om 09:31
Maar dat is t m nou juist. Hij smeert m geen kaart aan! Die kaart kreeg hij al. Wordt geraakt.. of t nou licht of zwaar is. Het theatrale erna is overdreven ..maar scheids greep direct naar de kaart.
 
Baardgrasmus
 
2
22 januari 2018 om 09:39
Ja precies, en daarom walg ik zo van Veltman. Het heeft geen effect op de uitslag, maar wel op hoe de rest hem ziet. Nou goed, ik denk dat de meeste ajacieden wel begrijpen waarom Veltman zo gehaat is. Voor Ajax handig zo'n speler, maar laten we blij wezen dat niet elk team zo'n galbak tussen de lijnen heeft lopen.
 
Kyle66
 
11
22 januari 2018 om 09:48
Hoe weet jij dat Veltman geen pijn had? Daar ben ik heel benieuwd naar.
 
Rudel
 
4
22 januari 2018 om 09:53
Ik mis een beetje je overdreven kritische houding als het een speler van je eigen cluppie betreft...dan hou je je toch altijd vrij rustig etc., beetje jammer.
 
KusH
 
5
22 januari 2018 om 10:14
Nou ok ik begrijp je deels. Maar lijkt meer op..dat jij en wat andere hier de onvrede teveel op Veltman drukken. Terwijl Feyenoord gewoon niets te vertellen had. Mede door de zwakke keuzes van Gio. Lees te veel ja we speelde zwak maar dat terzijde. Had meer andersom gekund.. ja veltman stelde zich aan maar dat terzijde.. we hebben gefaald Want Veltman is de pineut van de dag.. Terwijl dat een halve min vd wedstrijd is.. tegenover 90 minuten spel van huilen met de pet op Feyenoord. NIET dat Ajax goed speelde.. verre van.
 
passionforpink
 
1
22 januari 2018 om 10:53
Ik zie je hier en in andere artikelen steeds El Ahmadi als voorbeeld aandragen van hoe het moet. Prima, maar ik vind het nog wel wat selectief dat je zoveel moeite hebt met Veltman, terwijl Vilhena meer toneel speelde in duel met Neres. Fijn dat een Feyenoorder het goede voorbeeld gaf, maar je doet nu alsof dat tekenend is voor Feyenoord en dat is wat selectief gekeken.
 
Shorty1991
 
16
22 januari 2018 om 08:53
Alsof Ajax wint doordat Veltman zich wat aanstelt, kom op zeg..
 
Baardgrasmus
 
6
22 januari 2018 om 08:57
Nee, dat is het hem juist Shorty, ze hadden ook wel zonder dit soort theater gewonnen.
 
Shorty1991
 
15
22 januari 2018 om 09:03
Het stond ook al 2-0 voor Ajax hoor.. Is er nooit een Feyenoorder geweest die zich aanstelde? Vroegen Boetius, Berghuis en Toornstra niet om kaarten voor Kluivert en Veltman? De kritiek op Veltman naar aanleiding van deze actie is disproportioneel en dat heeft te maken met dat ie vaker zoiets doet, maar kom kom laten we er geen al te groot drama van maken. Kijk eens hoe grootheden als Xavi, Messi, Ramos etc zich gedragen in El Classic, dan valt Veltman reuze mee. Ik snap de irritatie die Veltman oproept best wel, maar sinds gistermiddag half 5 gaat het nergens anders over en dat kan in mijn ogen alleen maar zijn om de aandacht van de eigen wanprestatie weg te leiden.
 
Baardgrasmus
 
2
22 januari 2018 om 09:16
Nee, dit komt omdat Veltman een heel verleden heeft van dit soort misdragingen. Hoe grootheden zich gedragen heb ik niet zo veel mee te maken, ik kijk dat Spaanse voetbal nooit. Ik zie al jaren Veltman in de eredivisie, en dit is weer een mooie voor zijn lijstje. Kijk, tegen PSV schopte hij tegen alles wat los en vast zat en bewoog, terwijl hij zelf simuleert (tot aan blessures bij teamgenoten om iemand uit te spelen). Dat roept bij mij in ieder geval, maar blijkbaar ook bij veel anderen, wrevel op. Uitdelen en incasseren, niet stiekem uitdelen en zelf bij het minste geringste moord en brand schreeuwen. Kijk, had een Feyenoorder dit gedaan, ik kan begrijpen dat je het bagatelliseert, of er zelfs even om lacht. Maar diep van binnen weet je toch dat dit te walgelijk voor woorden is? Als je hecht aan een herkenbare speelstijl en aanvallend voetbal, is dit dan niet iets om je heel erg tegen te verzetten? Het maakt mij niet uit, maar Ajax heeft een duidelijke filosofie. En als die echt zo belangrijk zou zijn zou ik verwachten dat iedereen Veltman uitkotste na deze actie. Lelijker dan dit wordt voetbal niet. Vroeger mochten ze op de training niet met gekleurde schoenen komen, misschien niet meer van deze tijd, maar als je dit op de training zou doen, dan stuurt de trainer je toch ook linea recta naar de kleedkamer?
 
Shorty1991
 
9
22 januari 2018 om 09:23
Oh dat geloof ik best dat je daar niks mee te maken hebt, maar zodra die grootheden tegen Feyenoord spelen, dan heb je er wel mee te maken en zul je er ook over klagen. Ik bedoel er alleen mee aan te geven dat we allemaal enorm hypocriet zijn en dat zulke dingen overal gebeuren. Die actie van het doorspelen na een blessure en doen of je uitspeelt is veel erger dan een keer doen of je meer pijn hebt dan een andere keer. El Ahmadi is al meerdere keren 'per ongeluk' over de bal op een enkel gestapt in de Klassieker, Berghuis loopt verhit de scheidsrechter te proberen te beïnvloeden etc etc. Jullie in Rotterdam doen alsof Veltman iets nieuws introduceert, maar dit hele theater is al zo'n 20 jaar aan de gang. Dat is wat ik bedoel met disproportioneel, niet dat Veltman geen irritant figuur kan zijn. Maar goed ik ga deze discussie vandaag niet meer verder voeren, niet met jou en niet net andere Feyenoorders. Het is lastig om emoties en frustraties buiten zulke discussies te laten namelijk en dan krijg je over en weer geroeptoeter.
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 09:34
Ach, nogmaals, ik heb het gisteren al 40 keer geschreven, het maakt voor de uitslag niet uit. Maar ik vind het wel heel goed dat er zo wordt gesproken over het gedrag van Veltman. Je zou niet willen dat kinderen dit overnemen of dat we elke week dit soort wangedrag krijgen voorgeschoteld. Hier moet gewoon aandacht voor zijn, willen we dit op de Nederlandse velden? Ik denk het niet. Als El Ahmadi zo had gekermd als Veltman na het natrappen had Ziyech rood gehad. Maar dat maakt de actie van El Ahmadi nog niet netjes of sportief. Reken er dan maar op dat er kritiek was gekomen als El Ahmadi dat had gedaan. El Ahmadi deelt weleens uit, maar incasseert ook gewoon, zonder theater. Veltman schopt eer genoeg voor hun poten, maar is zelf de eerste om moord en brand te schreeuwen als de tegenstander al naar hem kijkt. Dat wekt weerstand. Zet zijn wedstrijd tegen PSV en Feyenoord na elkaar en je snapt wat ik bedoel. En je wint ze beide, dus ja, niets aan veranderen?
 
Shorty1991
 
9
22 januari 2018 om 09:46
Je bent enorm aan het overdrijven man. Heb je ook zo'n heksenjacht gevoerd toen Toivonen in Nederland speelde, of toen Lex Immers liedjes over jagen zong? Hing je toen ook een slap verhaal op over de kindjes die gedrag kopiëren? Serieus baardgrasmus, je laat je echt kennen. Het zijn maar 3 punten die jullie verloren hebben, kampioen worden zou er toch niet meer inzitten. Wees gewoon niet zo zuur. Ik geef je al gelijk wat betreft de irritante maniertjes van Veltman, ik zeg enkel dat de aandacht disproportioneel is, dan hoef je me niet nog een keer op te gaan sommen wat de verschrikkelijke Joel Veltman allemaal niet uitspookt. Er zijn verschillende Feyenoord supporters die nog juichen bij elke onsportieve gedraging van Guidetti. We zijn allemaal hypocriet Baardgrasmus, jij en ik niet uitgesloten. Dan kun je nog zo hard je best doen alsof Veltman zoveel verschrikkelijker is dan alles wat we tot dusver gezien hebben, maar dan zeg ik jou dat dat gewoon je eigen frustratie is. Of zou er geen correlatie zijn tussen het feit dat de meeste Ajacieden Guidetti een kneus vinden, of Toivonen, maar veel minder Suarez of Veltman? Laat dat in Eindhoven en Rotterdam allemaal precies andersom zijn.. Vreemd toch eigenlijk? Oh nee toch niet..
 
Baardgrasmus
 
0
22 januari 2018 om 09:58
Ja, toen heb ik me ook zo uitgesproken, zoek maar na.
 
Shorty1991
 
4
22 januari 2018 om 10:09
Ik hoef niet na te zoeken om te weten dat jij het wel grappig vond dat Guidetti Ajax een sneer gaf in aanloop naar de Klassieker, terwijl hij zelf speler van Celta is en niks meer met de Klassieker te maken heeft. Maar goed als jij je vandaag gelukkiger kan voelen door Veltman tot boeman te maken, dan moet je dat vooral doen. Ik zou als ik jou was gewoon lekker een kop koffie zetten en genieten van andere zaken in het leven.
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 10:15
Dan trek je verkeerde conclusies Shorty.
 
Shorty1991
 
7
22 januari 2018 om 10:28
Haha ja doe je er nu maar zo vanaf
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 10:36
De aanname is de moeder van elke vergissing
 
NUFC_U2
 
14
22 januari 2018 om 09:01
@baardgrasmus Pak je verlies man ! Jörgensen pakt eerst al een domme gele kaart vanwege vasthouden van Neres. En later raakt hij Veltman op de enkel met een domme sliding, die nergens voor nodig was... Maar ja, hij was de hele wedstrijd al gefrustreerd. En dat zou je ook wel worden als je zo'n slecht seizoen draait. Jij mag Veltman een aansteller vinden. Prima, Ajax 3 punten en klaar. Maar Vilhena acteerde toch ook al dat hij met een elleboog geraakt was bij het begin van de wedstrijd. Voetballers zijn tegenwoordig watjes, ze liggen snel, kermen, pakken vaak hun hoofd meteen al vast en een spraybus doet vaak wonderen. Zulke spelers heb je bij Ajax, bij Feyenoord, bij Vitesse etc. Wat dat betreft is het onderlinge respect tussen El Ahmadi en Ziyech altijd mooi om te zien. Niet zeuren, gewoon voetballen. Maar goed in Rotterdam mogen ze jammeren over het gedrag van Veltman. In Amsterdam hebben ze het vandaag over de 3 punten....
 
Baardgrasmus
 
3
22 januari 2018 om 09:08
Ja, dat onderlinge respect tussen Ziyech en El Ahmadi zorgde ervoor dat Ziyech nog op het veld stond. Wat denk je wat er was gebeurd als El Ahamdi zich als Veltman had gedragen na dat natrappen? Het verlies komt echt niet door deze schwalbe, dat heb ik gisteren ook al meer dan eens verklaard, het verlies heeft Feyenoord echt aan zichzelf te wijten. Maar we mogen wel onze diepe walging voor de voetballer Veltman uitspreken hier. Dit is niet voor het eerst dat hij dit doet en het is ook niet verwonderlijk dat zoveel mensen met zoveel walging over hem spreken.
 
NUFC_U2
 
9
22 januari 2018 om 09:19
Ach er gebeurde van alles tijdens zo'n topper en dat maakt het ook leuk/levendig (even ongeacht het resultaat). Vilhena acteerde een hersenschudding - Toornstra die 2x binnen 10 seconden doorhaalde - een elleboogstoot Maar dat je de trap op de enkels afdoet als een schwalbe tekent je reactie ! Gewoon dom en zeker met geel op zak. Het is aan Gio om Feyenoord weer aan de praat te krijgen. Daar zou ik me als Feyenoord supporter meer druk om maken dan aan de reactie van Veltman.
 
ENOHbaws
 
13
22 januari 2018 om 09:23
Diepe walging nog wel. Hij krijgt een harde trap van eengefrustreerde spits en rolt mogelijk iets te lang door. Letterlijk niks bijzonders, alleen omdat het om Veltman gaat is het opeens verschrikkelijk. Ziyech die soort van natrapt, Vilhena die simuleert als ie een hand voelt, Tagliaflaco die het ook uitschreeuwt na een trapje, Boetius die constant om kaarten vraagt en van Beek met een smerige trap op het bovenbeen van Kluivert. Een kleine greep uit de onsportieve acties deze klassieker. Maar over Veltman moeten we diepe walging uitspreken. Wat een onzin.
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 09:24
Het heel overdreven aanstellen schaar ik ook onder de schwalbe, niet alleen het je helemaal uit het niets laten vallen. Spelbederf, simulatie, noem het zoals je wilt.
 
NUFC_U2
 
7
22 januari 2018 om 10:02
Puur eigen interpretatie, dat mag maar daar kunnen we verder niets mee. Voor nu: Uithuilen en woensdag weer aan de bak !
 
Baardgrasmus
 
0
22 januari 2018 om 10:16
Simuleren van een blessure Nufc
 
Heista
 
9
22 januari 2018 om 10:35
@baardgrasmus Mooi man, iemand beschuldigen van overdrijven en dat op een overdreven manier beschrijven. Eigenlijk maak jij je dus schuldig aan een geschreven "veltmannetje". Hopelijk ben je geen leraar, want kinderen zouden verpest blablabla...
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 10:40
De hyperbool is een stijlmiddel, Heista, de schwalbe is spelbederf.
 
Heista
 
9
22 januari 2018 om 10:53
Je hyperbool bederft de discussie. Ik denk dat als je kritisch naar een willekeurige wedstrijd kijkt er wel 100 momenten van spelbederf zijn. Schwalbe, wederom een verkeerd woord voor de situatie, ook al schaar jij dat er onder. Spelbederf is net als een kuil. Je kan geen halve kuil graven, je kan ook niet half spelbederf doen. Als je dit moment schaart onder spelbederf, moet je ook alle andere momenten gaan pakken. Selectieve verontwaardiging. Verbazen over een fenomeen dat alomaanwezig is en deze wedstrijd overstijgt. Je hebt verloren, het was vast pijnlijk, je hebt je geirriteerd aan je eigen team. Doe wat Veltman blijkbaar niet deed. Sta op en ga verder. Maak het niet groter dan het is. 3 Verloren punten, van te voren al verwacht.
 
Baardgrasmus
 
0
22 januari 2018 om 11:30
Tja, ik kan prima met die nederlaag leven hoor, we speelden prut. Maar ik wil wel graag meteen van de gelegenheid gebruik maken om Veltman als de meest walgelijke voetballer op de Nederlandse velden neer te zetten. Ik heb er verder geen zak aan, maar ik kan niet genoeg benadrukken dat ik Veltman een verachtelijke voetballer vind ik dat ik heel erg hoop voor zijn omgeving dat hij zich buiten het veld niet zo gedraagt. Dat dus. Dus om kort te gaan , Veltman, verachtelijke voetballer, walgelijk figuur op het veld. Terechte nederlaag. Dat wel.
 
purplepidgeon
 
6
22 januari 2018 om 08:25
De kaart was discutabel maar zat er wel aan te komen vanwege eerdere acties van Jörgensen.
 
993410
 
7
22 januari 2018 om 08:32
Dat liet Pi-air gister goed zien, Jörgensen was als een dwaas aan het jagen. Het was een kwestie van tijd wanneer hij zijn tweede domme kaart zou pakken..
 
hardgras
 
17
22 januari 2018 om 08:25
Quote: "wil Veltman soms Mark van Bommel zijn?". Dus Van Bommel mag wel wangedrag vertonen en als Veltman het doet is het niet toegestaan? Aagezien van het feit dat het geen wangedrag is want hij werd gewoon vol geraakt! Trouwens jammer dat slechts 1 puntje uit een hele wedstrijd er uit wordt gelicht om het dramatische optreden van Feijenoord te maskeren. Maar daarover hoor je niemand.
 
KusH
 
2
22 januari 2018 om 09:17
Idd. Maw. Als je van wereldklasse bent.. is t slim. Ben je van de 'middenklasse' .. dan ben je een naaier. Men gaat massaal op Veltman tekeer. Terecht aan de ene kant. Ik vind de (re)actie na de overtreding ook overdreven. Maar come onnnn..
 
PSVer4ever
 
3
22 januari 2018 om 09:22
Van Bommel kreeg geel voor elke lichte overtreding die hij maar maakte. Van de 9 (dacht ik) die hij er kreeg waren er minimaal 5 kaarten discutabel. Echter hoorde ik iedereen toen ook roepen dat van Bommel schandalig bezig was en dat hij dat aan zichzelf te danken had. Nu doet Veltman het zelf, komt er nog mee weg, maar dan is het natuurlijk fantastisch.Ik vond de 2e gele kaart van Jørgensen terecht trouwens, ook zonder dat gerol. Domme actie.
 
droppie
 
1
22 januari 2018 om 09:58
In mijn ogen slaat de vergelijking nergens op. Waar van Bommel heer en meester in was was provoceren van de tegenstander, met name tikkies uitdelen en daarmee zijn tegenstander uit het spel halen zodat deze nog dommere dingen ging doen. Wanneer van Bommel een schop kreeg ging hij in discussie met de arbitrage, en speelde geen stervende zwaan. Daar zit volgens mij nogal een verschil in. Om te winnen is het natuurlijk fijn dat je gewoon zo'n 'etterbak' in je team hebt.
 
Ikzegmaarwat
 
10
22 januari 2018 om 08:28
Ik begrijp de woede écht niet. Vond hem echt goed spelen en hij wordt bij die tweede kaart gewoon lomp geraakt. Jorgensen verdient daar geel voor en als tegenstander leer je vanaf de B al dat je dan moet zorgen dat ie die kaart krijgt. Élke voetballer van zowel ajax als Feyenoord had zo gereageerd. Kijk alleen al naar Vilhena in de eerste helft
 
993410
 
15
22 januari 2018 om 08:29
De beelden laten ook gewoon zien dat Veltman hard geraakt werd. Onbegrijpelijk dat men kwaad wordt op het slachtoffer en niet op de st-domme dader.. Kuipers had meteen al gezien en had de gele kaart direct in zijn hand, zijn beslissing heeft dus niets met Veltman te maken.
 
KusH
 
10
22 januari 2018 om 08:31
Ok. Veltman hoefde het die 20 sec niet aandikken. Vind jezelf ook zwaar overdreven. Kreeg een tik..dat wel. En was gewoon olie oliedom van Jörgen.. Maar wat zijn we hier enorm aan t zeiken. Serieus. Tis geen schwalbe.. was terecht geel. Nu wil iedereen die de man niet mag zich bemoeien. ` ja t was geel, mahaaaaar Veltman..` Wordt hier enorm opgeblazen, vooral door mensen die niets met Ajax hebben en Ajax in eerste instantie graag zag afgaan tegen Feyenoord. Feyenoord dat de eerste helft vrijwel niets weggaf. Maar zelf weinig in de melk te brokkelen had. Zeg maar gerust gewoon niets konden. Dus is t de lekker om t allemaal op Veltman te projecteren. Want oooooh wat is t een engnek.. en oooohhh wat een naaier. Neem je verlies. Toen Robben een daadwerkelijke poging tot schwalbe deed tegen Mexico. Waardoor we die penal kregen. Was iedereen t eens... slim.. maar lelijk.Nu doet onze vriend Veltman het.. waar men al wat tegen heeft.. en dan is t weer oeeeh aaahhh. Hou toch op.JAA.. zwaar overdreven. Maar nog zwaarder dom Van Jorgensen van een zwak Feyenoord.Hij mag en kan die kritiek dan ook krijgen.. absoluut waar. Maar nu komt elke behanger uitg de media wereld ff zn woordje doen. Kijk eens wat vaker naar de buitenlandse competities. Hoe men elkaar gewoon wegspeelt en op zoekt als je al geel hebt... Let maar op. Vanaaf op programma`s staan ze ook weer klaar om t de grond in te drukken.Maar Veltman..? Nee das ecbt een rotzak.. ????
 
rokri
 
8
22 januari 2018 om 08:34
Ben benieuwd hoe reageert als hij eens een keer echt geraakt word. Man man man. Als Ajax zijnde zou ik me diep schamen voor zon speler. Aanvoerdersband niet waard zo iemand.
 
KusH
 
10
22 januari 2018 om 09:19
Als Jorgensen hem niet raakte.. wat jij nu suggereert.. misschien niet eens doorhebt.. ?? dan was t geen overtreding. En was t kermen van Veltman idd een schwalbe. Maar..hij raakte m wel. Gevold tweede geel. Rest is GESCHIEDENIS. Ben benieuwd naar welke voetbalkenner op tv zich weer ff uitlaat over Veltman..
 
Sanderr
 
3
22 januari 2018 om 09:38
Hoe is hwt Stevie Wonder, hij wordt hier vol geraakt he, je hoeft je dus niet af te vragen wat hij doet als hij echt geraakt wordt: dat heb je gisteren kunnen zien.. Ietwat overdreven, jazeker: maar vergelijkbare situaties zie ik werkelijk wekelijks voorbij komen, in binnen- en/of buitenland. Sterker nog, in dezelfde wedstrijd zag ik nog meer vergelijkbare 'aanstelleritis' van mensen die minder hard/niet geraakt werden maar daarover zal geen enkel topic komen hoor.
 
JoeyCNL
 
10
22 januari 2018 om 08:35
Deze “kwal” mag de veters van Van Bommel niet eens strikken kwa kwaliteit. Met zijn misselijk en onsportief gedrag lijkt hij meer op Toivonen. Misschien nog wel erger kwa onsportiviteit. Remember Sparta?
 
Hunkstrom
 
0
22 januari 2018 om 08:38
Dus " matennaaier" Veltman is de Michiel Kramer van Ajax. Weten we dat ook weer.
 
cabinessence
 
1
22 januari 2018 om 08:39
Tja, Veltman... Dat is er inderdaad ook zo eentje die qua gedrag prima in het Duitse elftal van 1988 had gepast (net als Van Bommel, overigens). Dat zijn de spelers waar je de grootste hekel aan hebt als ze bij de tegenpartij spelen, maar als 'ie voor je eigen club speelt, dan ben je er blij mee.
 
NUFC_U2
 
3
22 januari 2018 om 09:04
Net zoals Van Bommel ja en zoals Kramer, Fräser, Wouters, Toivonen, Suarez etc. Maar een aantal van hen hebben wel een schitterende carrière gehad ondanks dat ze vaak de zondebok of mikpunt van kritiek waren...
 
cabinessence
 
0
22 januari 2018 om 09:16
"net zoals Van Bommel ja en zoals Kramer, Fräser, Wouters, Toivonen, Suarez etc." Ik heb als PSV-supporter het wangedrag van Van Bommel en Toivonen wel heel anders ervaren. Bij Van Bommel vond ik het wel mooi, omdat ik bij hem altijd het gevoel had dat het voortkwam uit een ultieme winnaarsmentaliteit, uit een bijna ziekelijke wil om te winnen. Bij Toivonen was dat toch anders, bij hem leek het vaker op etteren om het etteren, gewoon omdat het kon. Dat was wel een speler waar ik me als supporter soms voor schaamde.
 
KusH
 
1
22 januari 2018 om 09:21
Én een schitterende carriere... én hun elftal gedragen bij tijd en wijlen. Vektman heeft zn foutjes. Heeft t theatrale. Maar is een vd steunpilaren van Ajax. Daarmee draagt hij t team . Actie van hem onnodig.. maar ik ben blij dat hij bij Ajax speelt... en niet gisteren voor Feyenoord.
 
sloep01
 
0
22 januari 2018 om 09:44
Ga je nu v Bommel vergelijken met Veltman ? aub zeg v Bommel was 2/3 klassen beter en een echte leider maar Veltman is maar gewoon een rechtsbackje die af en toe aardig speelt niet meer en niet minder en dat is nog onze aanvoerder en dat overdreven gillen bij die tackle van Jorgensen is erg overdreven ik ben nooit een fan van deze speler geweest voor mij mag hij weg ondanks dat hij gisteren weer aardig speelde .
 
cabinessence
 
0
22 januari 2018 om 09:51
"ga je nu v Bommel vergelijken met Veltman ?" Alleen in die zin dat ze spelers zijn die je haat als ze bij de tegenpartij spelen en waar je van houdt als je voor je eigen club spelen (al gaat dat voor jou duidelijk niet op ). Dat het kwalitatief een heel ander verhaal is lijkt me duidelijk. Zo'n CV als Van Bommel heeft, hebben er in Nederland niet veel (WK-finale gespeeld, Champions League gewonnen, landskampioen in Nederland (4x), Duitsland (2x), Spanje en Italie, etc.).
 
Master D
 
14
22 januari 2018 om 08:40
Men zou zich natuurlijk er ook op kunnen richten dat het enige wat Jorgensen in 2 klassiekers geraakt heeft het hoofd van Wober, het shirt van Neres en de enkel van Veltman is. Maar nee laten we ons richten op Veltman. Want het is voor het eerst dat een speler een overtreding die sowieso geel waard was iet wat aan dikt om de kans te vergroten dat de scheidsrechter geel geeft. Nou meneer Borst dit deed Edwin van der Sar al tegen Simeone in 1998 om hem een rode kaart aan te smeren. Toen vonden wij in Nederland dat allemaal geweldig.
 
ENOHbaws
 
4
22 januari 2018 om 08:43
Ben het niet vaak eens met van Hooijdonk maar zijn analyse gister sloeg de spijker op zijn kop. Beide overtredingen van Jorgensen kwamen gister voort uit de frustratie van een spits die vermoord wordt door de laffe tactiek van zijn trainer. Hij stond op een eiland tussen 2 a 3 Ajacieden waardoor hij elke bal verloor. Beide overtredingen zijn overduidelijk geel en onnodig maar de frustratie van Jorgensen was heel begrijpelijk. Had Veltman verder niet veel mee te maken.
 
Baardgrasmus
 
8
22 januari 2018 om 08:43
Weet je wat we zouden moeten doen voor woensdag. Allemaal een T-shirt aan voor de wedstrijd met "get well soon, Joël!".
 
ENOHbaws
 
2
22 januari 2018 om 08:47
Hahahaha ja zou supergrappig zijn man.
 
Master D
 
8
22 januari 2018 om 09:02
Is Bilal al uitgerold van die aanslag van Duplan van 3 jaar geleden of rolt ie nog steeds?
 
Baardgrasmus
 
0
22 januari 2018 om 09:05
Bilal is net zo'n walgelijk figuur, blij dat dat je ook heeft gestoord Master D, dan weet ik ook wat je van de actie van Veltman vindt.
 
Master D
 
9
22 januari 2018 om 09:11
Haha het 6x doorrollen van Bilal gelijkstellen aan het een half keer door rollen van Veltman. Weten we ook weer hoe serieus we jou moeten nemen.
 
KusH
 
0
22 januari 2018 om 09:24
Dan kan je maar beter goed zijn in rollen dan t ook trachten maar geen reactie krijgen. Staat nog lulliger.. maar tis geen Veltman.. Tis niet Neerlands favoriete pispaal. Zoals D.Blind dat was...
 
Baardgrasmus
 
1
22 januari 2018 om 09:28
Ja, maar daar kiest hij toch zelf voor. De tegenstander op een geblesseerde ploeggenoot wijzen om vervolgens die tegenstander voorbij te dribbelen, er was helemaal niemand geblesseerd. Dat is toch zo ongeveer het laagste wat je op dat vlak kan doen? Ik snap wel dat je je daarmee tot pispaal maakt, of pispaal, ik denk dat er gewoon een heel diepe verachting voor Veltman heerst. En ik snap dat het prettig is dat hij bij jouw club speelt, maar nieuwe pispaal als Blind? Danny of Daley? Die hebben kritiek gehad op hun spel/selectiebeleid, op Veltman is er kritiek op zijn gedrag. En trouwens, Daley Blind was vooral de pispaal voor eigen publiek.
 
 
1
22 januari 2018 om 09:31
Als we dat van Bilal erbij halen, dan kaart ik graag de actie van Veltman aan waarbij hij doet alsof hij de bal uit gaat spelen om dan snel verder te spelen. Bilal is een triest ventje, maar Veltman is echt wereldkampioen. Iedereen buiten Ajax vindt Veltman een loser, accepteer het gewoon, lekker boeiend. PSV nam het ook voor lief dat iedereen Van Bommel haatte.
 
Kyle66
 
2
22 januari 2018 om 09:36
Hoe weet jij dat Veltman geen pijn had gisteren? Heb jij een rechtstreekse link met zijn zenuwen?
 
KusH
 
2
22 januari 2018 om 10:33
Nee Daley blind was pispaal voor meer publiek. Schandalig dat dat in Oranje moest en dat ie daar stond door zn pa. En hij zou nooit spelen bij United . En alleen maar banken. Er zijn in onze competitie meerdere van dit soort spelers. Maar lang niet bij allemaal.wordt t zooo onderstreept als bij Veltman. Ach ja.. t zal altijd zo blijven. Wat maaktg t eigenlijk ook nog uit nu..
 
Baardgrasmus
 
0
22 januari 2018 om 10:39
Ja maar ik heb Daley nooit op een grove onsportiviteit kunnen betrappen. Misschien vergis ik me, maar ik ken hem toch echt als een faire speler. Bij Veltman zijn er helaas heel veel voorbeelden te geven. Ik kan me voorstellen dat je als ajacied denkt, nou ze zullen wel jaloers zijn of zo. Maar op Toivonen hadden we ook kritiek, ik denk dat Veltman door zijn gedrag gewoon door velen gehaat is. Ik heb zelfs het idee dat de meeste ajacieden hem nauwelijks kunnen pruimen.
 
Roytje78
 
6
22 januari 2018 om 08:43
Hij speelde wederom in een topwedstrijd een uitstekende pot. Dut seizoen echt een stabiele factor achterin bij Ajax.
 
Conti
 
6
22 januari 2018 om 08:47
Hoe komt men toch bij t idee dat het allemaal geforceerd is wat Joel doet? Als je Joel een beetje hebt gevolgd, zag je hem dit ook al doen in de jeugd, zag je m dit ook doen in de toenmalige youth league. Hij is nou eenmaal een speler die de bloed onder je nagels vandaan kan halen. Daarnaast maakt Veltman geen schwalbe, een schwalbe is wanneer je niet geraakt wordt en je doet alsof t wel zo is. Volgens mij wordt Veltman toch echt goed geraakt en maakt hij alleen maar duidelijk dat hij geraakt wordt. Nothing wrong with that right? Het is Jorgensen die zo achterlijk is om op zn plek zn actie in te zetten, Veltman zet die tackle toch niet in? Nee, Veltman is gewoon de boeman voor vele. v Bommel is er niet meer, Blind is er niet meer, Willemsen(ook al zn persoon die compleet met de grond gelijk wordt gemaakt) is er niet meer, Kramer speelt amper, jaa dan blijft er weinig over om op te bashen....
 
KusH
 
2
22 januari 2018 om 09:27
Precies.. Tis t aard vh het beestje. Las net iemand zeggen... dat t bij van Bommel wel mooi gevonden werd. Omdat hij..lees goed En ik citeer..` de ziekelijke wil had om te winnen `..Dan onderstreep ik t gedeelte ziekelijk. Wat men ook vind van Veltman... maar... da`s Veltman! Da`s een engnek!.
 
 
1
22 januari 2018 om 09:29
Buiten Nederland vond niemand het bij Van Bommel mooi. Van Bommel staat in lijstjes van meest gehate voetballers steevast in de top tien.
 
KusH
 
2
22 januari 2018 om 09:39
Buiten Nederland zijn ze blij met zulke types in je team. In elke grote ploeg in Europa staat wel 1 of meerdere van zulke soort spelers in t veld. Die slepen je er door heen. Maar kunnen ook doorslaan in t theatrale. Irritant tegen je..en goed met je. Ik ben tevreden mét hem. We missen juist te veel van de type Wouters..Bommels.. en Veltmannetjes..Want we klagen juist dat we teveel koorknaapjes hebben..
 
 
0
22 januari 2018 om 09:53
Ik snap ook dat Ajax blij is met Veltman en dat wij blij waren met Van Bommel bij Oranje. Ik snap alleen niet dat Ajacieden niet snappen dat iedereen buiten Ajax Veltman een kneus vindt. Dat werkt nou eenmaal zo met dat soort mensen. Dat vindt ie zelf vast niet erg, dus waarom z'n fans wel.
 
KusH
 
4
22 januari 2018 om 10:02
Als Veltman een scheet laat staat heel Nederland weer te schreeuwen. Men heeft graag een speler om op te zeiken. En toevallig speelt die bij Ajax nu. Daily Blind blijft ook nog steeds zo`n mikpunt. wat ik al zei.. Tis een rotzak in t veld. Kan je m maar beter bij je hebben dan tegen. Wat mij betreft hebben we er meer in t team. Meer passie. En dan idd wat minder theater.. je riskeert ook zelf een kaart
 
FCBogarde
 
12
22 januari 2018 om 08:48
Wij Ajax iedereen mogen meer trots zijn op onze aanvoerder. Hij is in de media de Kop van Jut, terwijl Jorgensen degene was die 2 domme gele kaarten ontving. Nu is Veltman massaal de gebeten hond, jammer, maar wij hebben wel knap de 3 punten overgehouden. Trots op de winnaarsmentaliteit van Veltman !
 
Remcovveen
 
0
22 januari 2018 om 08:50
Ik vind het super dat Veltman de laatste wedstrijden harder is geworden en een winnaar wilt zijn. Vond hem altijd maar een softie die ook daar zijn tekortkomingen niet mee kon goed maken maar hoe die nu speelt vind ik hem zeker niet slecht alleen lijkt het nu een beetje een toneelspelletje aan het worden met die rare fratsen en uitingen de laatste tijd. Net alsof hij zichzelf er ook van moet overtuigen.....
 
rob051259
 
1
22 januari 2018 om 08:53
Veltman blijft een Eng, Vervelend en Onsportief mannetje.
 
Master D
 
3
22 januari 2018 om 09:00
Tagliafico reageerde ook overdreven op het tikje van St. Juste waarvoor die laatste geel kreeg. Daar hoor je weer helemaal niemand over, omdat hij geen Veltman heet. In de heenwedstrijd heb ik ook genoeg spelers gezien die overdreven, daar hebben we toen ook niemand over gehoord. Als we op alle slakken zout gaan leggen kunnen we ook dat kleine tikje tegen de camera van Jorgensen gaan bekritiseren nadat hij rood had gekregen en naar de gang liep. Zo kunnen wel altijd wel iets vinden over zaken waar helemaal niks aan de hand is.
 
Orgullo
 
2
22 januari 2018 om 09:01
Veltman doet mij altijd denken aan van die side kicks bij Dwdd, Prem Radakishun en Jort Kelder bijvoorbeeld. Overdreven geforceerd om het imago, de aura die rondom jouw persoontje is ontstaan te bevestigen. Veltman denkt zich nu een of ander imago aan te moeten meten van een sloper uit de binnenlanden van Colombia, met het bijbehorende acteerwerk van een Weens operazanger, terwijl in werkelijkheid het een of andere middenklasse boy is uit Ijmuiden. Jezelf bij iedere actie waarvan je weet dat de camera`s op zijn gericht dat imago uitvergroten kan en mag natuurlijk, maar dan moet je niet gek opkijken dat, net als bij Prem, driekwart van Nederland je een totale lul vindt.
 
KusH
 
2
22 januari 2018 om 10:05
Heb je Veltman in de jeugd van Ajax zien spelen? Vast niet. Toen al was t erin kletsen.. druistig. Dit heeft hij altijd in zn spel gehad. Nu we m allemaal ken en en een mening hebben kletst men maar wat raak
 
almere67
 
0
22 januari 2018 om 09:02
Ik praat het niet goed en ja dat klopt Veltman speelt op het randje maar waar ik me soms aan irriteer is dat die overtredingen die hij maakt of een andere speler die niet lekker zit bij een andere club hij door de mangel wordt gehaald maar (schrijf de namen misschien niet goed) als bv een maschorano of chellini iemand de grond intrapt vinden we het een echte kerel. En Jorgensen die elleboog op Schone was ook niet echt fris
 
Frits de jong
 
9
22 januari 2018 om 09:03
Ongelofelijk wat een onterechte kritiek hier op Veltman wordt geuit. Jorgensen was te laat en verdiende de gele kaart. Ongeacht wat de gevolgen van zijn ingrijpen zouden zijn. Al schampte hij Veltman, het gaat geheel om de intentie. Te laat zo dom inkomen is gewoonweg geel. Daarnaast heeft deze gele kaart de wedstrijd totaal niet beã¯nvloed. Ajax stond al met 2-0 voor, en was ook tegen 11 man veruit de betere van de twee. Is ook helemaal geen kantelpunt geweest in de wedstrijd, wellicht alleen maar omdat Ajax vervolgens minder aanzette en de wedstrijd rustig uitspeelde. Maar daar hoor ik de Feyenoord supporters bijna niet over, ze gebruiken Veltman alleen maar als excuus. Slechte verliezers. Kijk naar je eigen ploeg die met een gevuld onderbroek de Johan Cruyff Arena binnenkwamen.
 
Boris19
 
2
22 januari 2018 om 09:03
Er zijn een aantal spelers die het normaal vinden om hele rare bewegingen te maken als ze iets voelen of een beetje pijn hebben. Veltman is er daar één van en bij mijn PSV hebben we Lozano. Ik vind het lachwekkend en gênant en ik verwacht dat de scheidsrechters er op een gegeven moment ook wel doorheen kijken. Dat ze puur de overtreding kunnen beoordelen i.p.v. het gejank van het slachtoffer. Als iemand echt de pijn voelt die Veltman en Lozano suggereren te voelen, dan spelen ze niet meer verder. In deze situatie was Jorgenson gewoon te laat, dus geel kan gegeven worden.
 
trebbel
 
0
22 januari 2018 om 09:09
Ik las ergens dat het aannaaien van een kaart al in de b wordt aangeleerd. Als dat zo is dan moet het voetbal zich diep gaan schamen. Overtredingen horen nu eenmaal bij het voetbal . , Maar als trainers voetballertjes gaan leren hoe ze zich moeten aanstellen kunnen ze beter naar de toneelschool. Waar Veltman waarschijnlij al zijn diamant heeft behaald . Want hij is met kop en schouders de grootste toneelspeler op de Nederlandse voetbalvelden mrt zijn aanstellerige gedrag. Wel uitdelen maar incasseren als een man kan meneer niet.
 
Qatar Sjaak
 
3
22 januari 2018 om 09:16
Beste mr. Veltman, Ik heb gister met veel interesse de wedstrijd gekeken en wil o deze plek u graag een bericht achterlaten. Kunt in de toekomst bij een aanslag op uw enkels, blijven staan, dan wel zachtjes doorglijden tijdens een tackle, zonder doorrollen en zeker niet naar de enkel grijpen? Daarnaast word ook van u verwacht geen geluid te maken op het moment dat u op de enkel word geraakt. Dank, namens het grote aantal Nederlanders dat moeite heeft met uw gedrag.
 
Diego_Forlan
 
4
22 januari 2018 om 09:25
Wat een ongelofelijk enge hypocriete figuren hebben wij toch onder de 'analisten' met heren als Borst, Spaan, Everse etc. Als een Nederlandse club er Europees uit vliegt zijn we te lief en naief en als Veltman het tegenovergestelde laat zien is het ook weer niet goed. Zeuren om het zeuren of ontbreekt het de heren aan de nodige objectiviteit? Achja, Veltman ga maar lekker door met dit 'forceren' in topduels want voorlopig komen je directe tegenstanders er niet aan te pas en wint Ajax overtuigend
 
FR12Jules
 
0
22 januari 2018 om 09:36
Het gaat hier niet om lief en naïef zijn. Het gaat hier om overdreven schreeuwen dat je pijn hebt bij een lichte botsing. Nergens voor nodig. De tackle van Veltman op Boetius was een perfect voorbeeld hoe het moet in t buitenland, een harde, faire tackle op de bal.
 
Diego_Forlan
 
0
22 januari 2018 om 09:59
Ach, dit gebeurt bijna overal. Dat in Nederland zo geliefde Barcelona is daar een van de vele voorbeelden van. Ik ben er ook geen liefhebber van maar waar mis ik de logica dat het bij bijv Van Bommel wordt geaccepteerd omdat hij Van Bommel is en bij Veltman niet?
 
FR12Jules
 
0
22 januari 2018 om 10:13
Ik zie ook vaak genoeg kritiek op Barcelona, of herinner je de periode van van Bommel bij PSV niet? Genoeg mensen die hem uitkotste hoor. Is bij Veltman niet anders.
 
 
3
22 januari 2018 om 09:28
"doe nou normaal, ventje. Je forceert jezelf". Perfecte titel voor een boek over de carrière van Veltman. Het was verder wel gewoon geel, maar dat terzijde.
 
FR12Jules
 
2
22 januari 2018 om 09:34
Ik vind Veltman de beste rechtsback van Mederland, en de rode kaart voor Jorgensen was dik terecht, maar dat kinderachtige gedrag moet hij achterwegen laten. Nergens voor nodig.
 
almere67
 
2
22 januari 2018 om 09:42
Klopt zeg je goed en mee eens. Het zo beter zijn als een scheids hem daarvoor is een gele kaart geeft misschien dat hij dat overdreven gedoe achterwege laat
 
xhappyx
 
0
22 januari 2018 om 09:47
We moeten niet zeiken. Toen veltman ineens verder ging m
 
Voetballer 2
 
2
22 januari 2018 om 09:48
Doe normaal zegt dhr. Borst???? ik zou zeggen doe zelf eens normaal. Het is niets anders dan Ajax afzeiken en nu is dan Veltman aan de beurt. Het is beter dat dhr. Borst voor Weekend gaat schrijven want de objectiviteit is helaas ver te zoeken.veltman heeft een goede partij neergezet en een beetje felheid mag best. Jorgensen heeft zelf gezegd voor de camera dat deze overtreding niet had gehoeven dus hij geeft toe dat hij hem wel degelijk geraakt heeft. Anders had hij wel anders gereageerd.
 
xhappyx
 
1
22 januari 2018 om 09:52
We moeten niet zeuren. Iedereen vond het een wereld actie na het doorvoetballen nadat hij om een blessure behandeling voor een ploeggenoot vroeg. De wedstrijd tegen PSV werd hij de hemel ingeprent na een afschuwelijke elleboog en ronduit a - sociale overtredingen. Dus moeten we deze actie maar ook werelds noemen. En hopen dat hij snel naar Spanje of Italië getransfereerd word. Zijn we van zulke Eng nekken verlost in Nederland.
 
DeSteek77
 
6
22 januari 2018 om 09:53
Ik vind het hoogst bijzonder dat er zoveel kritiek op Veltman geuit wordt, terwijl Jörgensen met twee onnodige gele kaarten zichzelf uit de wedstrijd laat sturen. Ik noem dat selectieve verontwaardiging.
 
SebastiaanDoesburg
 
0
22 januari 2018 om 10:10
Ik ben voor Feyenoord laat ik dat voorop stellen de 2e geel was terecht dom gepakt zowel de eerste als de 2e maar ik vind wel oprecht dat er gekeken moet worden naar dat eeuwige simuleren en gejank om niks ik ben zelf voor real Madrid en kan me echt kapot ergeren aan het gedrag van bijvoorbeeld ramos zo nu en dan.. als je bij zulke spelers een haartje aanraakt vallen ze als dominostenen om en simuleren vervolgens ook nog is minuten lang.. Ik vind dat als je zo veel pijn hebt haal de brancard maar ga maar 10 min vanaf de kant je been of je gezicht of whatever grondig laten checken.. dan word dat zielige kaarten aannaaien en tijdrekken ook een stuk minder.. Alle grote ploegen doen het overigens van Barça tot real tot united tot onze eeuwige man van glas bij Bayern..
 
DeSteek77
 
4
22 januari 2018 om 10:18
Er zijn 87 berichten verschenen over Veltman, die nota bene trekkebenend minutenlang rondslenterde. Maar éã©n bericht omtrent de onnodige rode kaart van Jã¶rgensen kan ik nergens vinden.
 
DeSteek77
 
1
22 januari 2018 om 10:14
Ik vind het hoogst bijzonder dat er zoveel kritiek op Veltman geuit wordt, terwijl Jã¶rgensen met twee onnodige gele kaarten zichzelf uit de wedstrijd laat sturen. Ik noem dat selectieve verontwaardiging. Is fout gegaan svp verwijderen @mods
 
Heista
 
11
22 januari 2018 om 10:23
Soms vraag ik me af of mensen net begonnen zijn met voetbal kijken. Ik weet natuurlijk wel dat ook niet iedereen zelf op welk niveau dan ook heeft gevoetbald, maar een beetje kennis van de huidige gang van zaken zou wel prettig zijn. Ik maak zelden mee dat het ontvangen van een overtreding niet wordt aangedikt. Op welk niveau dan ook. We staan er eerder van te kijken als iemand na het ontvangen van een tik gewoon weer op staat (wober laatst bijvoorbeeld). Van Veltman weten we dat hij in ieder geval duidelijk laat blijken als hij vindt dat er iets gebeurd. In deze situatie vind ik het zelfs nog wel meevallen. De enkel is een zeer gevoelige plek en ik sluit niet uit dat de eerste pijnbeleving best onaangenaam was. Ik lees dat mensen het hier hebben over (door)rollen en ik ga er dan voor het gemak van uit dat diezelfde mensen net als ik alleen de tv-beelden tot onze beschikking hadden. Ik heb het even terug gekeken, maar feitelijk zien we alleen dat Veltman op de ene zij op de grond valt en dan nog net geen halve draai maakt naar zijn andere zij. Mensen die dus deze termen bezigen (rollen/rollebollen) maken zich dus schuldig aan wat ze een ander verwijten: Overdrijven. Om over het woord schwalbe maar niet te spreken, want dan snap je werkelijk waar niks van voetbal. Veltman is een makkelijk doelwit en ligt ook onder een vergrootglas. Als hij een schwalbe zou maken, zou ik dat echt lelijk vinden, maar overdrijven hoort blijkbaar bij deze sport.
 
TrebleX
 
1
22 januari 2018 om 10:38
Veltman deed alsof zijn been aan de andere kant van het veld lag en lag zo erg te kreunen. Na de rode kaart staat hij vrolijk op en speelt verder. Dit is gewoon onsportief gedrag en Kuipers ging wel heel makkelijk mee in het toneelspel van Veltman. Ben benieuwd wat J. Derksen vandaag hierover te vertellen heeft in VI.
 
Heista
 
8
22 januari 2018 om 10:44
Na de rode kaart? Lag hij dan minutenlang op de grond? Stond hij vrolijk op? Volgens mij heeft hij zijn theater nog even volgehouden (voelen aan enkel, hinken) Kuipers ging mee in het toneelspel? Bedoel je dan dat hij ging kermen of dat hij het geveinsde bloeden probeerde te stelpen? Of bedoel je dat Jorgensen geen 2e geel had verdiend voor een gefrustreerde overtreding? J. Derksen? Exact het niveau van je reactie..
 
007
 
1
22 januari 2018 om 11:43
@TrebkeX, Derksen kan me de pot op. Zijn anti Ajax houding is bekend (net als die van Genee). Veltman deed niks verkeerd. Sterker nog, heb je die reactie van Lozano gezien toen hij tegen het been van Frenkie de Jong kwam? De Mexicaan was al dood....Kom op, deze keer zoekt men de Ajacied. Er was niks aan de hand met de Ajax captains reactie. Jorgensen was gewoon niet slim en gefrustreerd. Mario Been gaf bij Fox aan dat de Deense spits op een eiland stond en dat hij waarschijnlijk daardoor ook gefrustreerd raakte. De geel was misschien wat overdreven, maar Veltman wordt nu aangevallen omdat het vooral een Ajacied is.
 
Vresh
 
1
22 januari 2018 om 10:39
Die Hugo Borst komt ook echt mn strot uit
 
grasveld7
 
3
22 januari 2018 om 10:49
Mijn god wat zijn er hier toch veel kortzichtig, en dat alleen maar omdat het om Veltman gaat, een ajacied. De gegeven rode kaart is gewoon terecht. Gelukkig maar dat het toen al 2-0 stond, anders moesten we dat ook nog eens een jaar aan horen dat het door die kaart kwam dat Ajax er met de overwinning van door ging..
 
TylerDurdn
 
1
22 januari 2018 om 10:49
Veltman is een Toivonen in het kwadraat. Zelden zo een wannabe hardman gezien.
 
almere67
 
2
22 januari 2018 om 10:59
Wordt een beetje moedeloos van die discussie Ja Veltman overdrijft klopt en dat moet hij afleren en ik ben als ajacied daar ook niet trots op maar we moeten nou niet schijnheilig gaan doen. Zijn we stam, Davids, van Bommel, Wouters, Koeman en voor de wat oudere onder ons van Hanegem en Neeskens vergeten die waren keihard en op ze tijd gemeen en dat vonden we prachtig als ze dat in het Nederlands elftal deden
 
ThaRaY
 
0
22 januari 2018 om 11:11
Haha wat een discussie, dit doen ze al jaren bij barca maar als je daar voetbalt is het een prachtige slimmigheid, hier in ons kikkerlandje noemen ze het matennaaien ook al word je gewoon geraakt.
 
voetbalfreak
 
0
22 januari 2018 om 11:15
Die kritiek komt waarschijnlijk voort uit het geval dat wanneer Veltman zelf een tik uitdeelt zijn tegenstander verontwaardigd aankijkt met het idee dat hij zich niet zo aan moet stellen.
 
Tak6
 
0
22 januari 2018 om 11:24
Ik vind dat een slimme actie van veltman, het is een beetje matennaaien maar ik denk dat mensen die zelf voetballen ook weleens express de tegenstander opzocht die al geel had. En dan is dit ook nog de klassieker. Daar komt bij dat als er een europese wedstrijd wordt gespeeld vaak het verwijt komt dat NL clubs niet slim genoeg zijn. Al met al gewoon slim in z"n cruciaal duel!
 
007
 
3
22 januari 2018 om 11:37
Krijg een beetje genoeg van die hetze tegen Veltman. Tegen PSV overdreef hij, maar gisteren? De Ajax captain moest Jorgensen zeker een knuffel geven na zo een charge? Kom op zeg. Veltman rolde toch niet op de grond a la Bilal? Schei toch uit. Zelfs Mario Been kon de rode kaart begrijpen. Borst praat weer eens met z'n anti Ajax bril op.
 
passionforpink
 
2
22 januari 2018 om 11:47
Op zich tekenend dat er binnen 24 uur twee artikelen met dezelfde strekking worden gepubliceerd en 200+ reacties krijgen. Mensen vallen erover omdat het Veltman is, niet om wat er daadwerkelijk gebeurt. Op de wedstrijd van Vitesse met wordt nog minder gereageerd, terwijl daar vele malen meer gebeurde. Veltman-haters maken zich in dit topic schuldig aan de overdrijving waar ze hem van beschuldigen door er zo'n punt van te maken. Jorgensen was te laat en kreeg verdiend een tweede gele kaart. Bovendien was de wedstrijd al gespeeld en had de rode kaart geen invloed op de uitslag. Veltman wordt ook gewoon geraakt, dus een schwalbe is het sws niet. Maar ja, het is Veltman, dus het haten kan weer beginnnen.
 
l.blok01
 
0
22 januari 2018 om 14:32
Veltman gewoon een geweldige speler, kijk de Knvb moet Feyenoord gewoon 6 punten in mindering geven, want die spelers zijn totaal niet met voetballen bezig, alleen met schoppen, goed voorbeeld voor de jeugd, het is niet normaal meer, een beetje scheidsrechter had zeker 4 of meer spelers van Feyenoord er uit kunnen sturen. Een compliment voor de Ajax spelers vanwege zelfbeheersing. Ja Hugo Borst schijnt alles te weten? De man is een beetje zielig
 
Lekiam
 
1
22 januari 2018 om 15:20
Veltman heeft net als tegen Psv thuis wederom zich al aanvoerder gedragen. Hij heeft gewoon wederom de angel uit de tegenstander gehaald. Tegen Psv schakelde hij Lozano uit en tegen Feijenoord Jorgensen. Veltman lijkt echt ieders favoriete zondebok (ook onder Ajax-supporters) maar hij speelt echt super professioneel. Als hij zo doorgaat gaat ie echt nog ver komen.
 
NickyVandeVelde
 
0
22 januari 2018 om 18:38
Als chiellini of ramos het doet roep heel nederland waarom hebben wij niet zo speler... hebben we der nu 1 (veltman) jankt iedereen dat het een matennaaier is.. hmmm beetje vreemd
 
LouweTogus
 
0
22 januari 2018 om 19:58
Als je Hugo ooit hebt zien zaalvoetballen kun je dit echt niet serieus nemen. Dit was gewoon een overtreding en dus geen schwalbe. Natuurlijk is Veltman een lulletje, maar zo is hij nu eenmaal geboren.
 
Dorgie
 
0
23 januari 2018 om 04:07
Wat een triest volk zijn de meeste Feyenoord supporters. Wees boos op Jorgensen die een oliedomme overtreding maakt op een nog dommere plek. Als deze overtreding op de Ligt wordt genaakt hoor je hier niemand over, maar de overtreding is op Veltman en dat is blijkbaar een rode lap voor velen. Als je boos of teleurgestelde bent, wees dat op Jorgensen(Hij komt toch gewoon te laat!) of Gio om zijn laffe spelopvatting(laatste kans om wat van t seizoen te maken, ga je park de bus spelen in de Arena!) Maar nee, gewoon bashen op Veltman, beetje sneu vind ik dit zelfs!!
 
JerryKuipers
 
0
24 januari 2018 om 08:45
Zeikers.. als iemand niet valt in de zestien, zeggen ze laat je dan vallen, professioneel , doet hij dat is hij een engnek.. hou toch op man!