'We zijn toch niet Engeland, waar je er meteen uit wordt gebonjourd?'
Maandag, 25 september 2017 om 15:45

Nick Viergever staat achter Marcel Keizer. Na de 1-2 nederlaag van Ajax tegen Vitesse wordt de positie van de trainer tegen het licht gehouden: de Europese uitschakeling en de matige start in de Eredivisie zouden Keizer de kop kunnen kosten. Viergever vindt echter dat de opvolger van Peter Bosz langer de tijd moet krijgen van de clubleiding.

"We zijn toch niet in Engeland, waar na vier wedstrijden een trainer eruit wordt gebonjourd?", vraagt de verdediger zich hardop af in gesprek met Ajax Life. Volgens Viergever is Keizer niet alleen verantwoordelijk. "Dat zijn wij als groep. Elk individu voelt deze nederlaag. We zijn niet waar we willen zijn als team, maar we doen er alles voor, net als de trainer. Je geeft de volle honderd procent en we hebben er vertrouwen in", zegt de stopper strijdvaardig.

Waar de slechte vorm aan ligt, weet Viergever niet. Aan de wil bij het team ligt het volgens hem niet. "We willen heel graag, maar het komt er niet uit. Een soort blokkade? Ik weet het ook niet precies, maar als er zulke simpele dingen fout lopen, ligt het niet aan de trainer", benadrukt hij. "Iedereen gelooft in elkaar en we kunnen alles tegen elkaar zeggen, dat gaan we deze week weer doen. Als team, als groep, we moeten door. Met de medische staf en iedereen erbij. Iedereen moet door."

Meer nieuws
   
23:58
23:58
Joseph Oosting gaat live op tv in op contact met Feyenoord
5
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
5
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
4
   
22:53
22:53
Van Hanegem ziet aanwinst voor gehele Nederlandse top bij Sparta rondlopen
6
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (95)

 
FRon010
 
34
25 september 2017 om 15:43
Ik vind het ook erg goedkoop om alles op de trainer te gooien hoor. Je bent belangrijke pilaren kwijt geraakt met Klaassen en Sanches en als je ze in het weekend zag dan kan je me echt niet vertellen hoe sommige speelde dat dat door een trainer komt zo matig en paniekerig in bezit... Ik zou Keizer aanhouden maar wel even met hem zitten om bijvoorbeeld die verdediger en Neres er eens wat meer in te gooien, altijd maar dat gemekker van ze zijn nog niet klaar maar aankopen van meer dan 6-7 miljoen moeten er gewoon staan dat zijn grote bedragen voor de eredivisie.
 
Conti
 
22
25 september 2017 om 15:47
C'mon Dus het verlies van Klaassen en Sanchez is de oorzaak van het feit dat het bij Ajax met de week slechter wordt? De eerste wedstrijd tegen Nice was nog wel aardig, niet denderend, maar toch wel voldoende. Nu ben je paar weken verder en t is gewoon nog minder aan het worden...
 
FRon010
 
22
25 september 2017 om 15:53
Nee Feyenoord speelt ook zo lekker toch? Soms draait een team en dan weer niet, je moet ook eerlijk zijn en gewoon inzien dat je een matig elftal hebt. Op Kjh, Ziyech en Onana na vind ik nou niemand echt Ajax waardig op dit moment. Dan lopen er nog gastjes als Veltman, Younes en Dijks rond dan kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat het niet veel voorstelt.
 
xstream
 
22
25 september 2017 om 16:00
Zo simpel is `t toch niet. Je bent idd de beste spelers kwijt geraakt. Naast goeie voetballers ook nog gasten die de boel op scherp zette. Je hebt bijna geen coach meer nodig met die 2 in het veld. Dan heb je nog Nouri wat niet geholpen heeft. Dan heb je nog de pech dat je best goed begint, maar toch die wedstrijden verliest (cl). En zoals altijd met voetbal, als de prestaties tegenvallen ga je niet beter spelen. Zeker niet als de aanjagers die je had weg zijn. En dan heb je nog Keizer, die te vroeg in het diepe is gegooid. Kun je hiermee al concluderen dat hij z`n werk niet goed doet? Ik vind van niet. Maar twijfels of hij `t aan kan zijn er natuurlijk wel. De vraag is ook, wat schiet je ermee op als je `m nu ontslaat. Heb je dan ervaren trainers die beschikbaar zijn en op dit moment ook willen instappen? Als die er niet zijn, dan heeft ontslaan geen zin. Hij lijkt bovendien de support van de spelers nog te hebben, dus dat mag ook meetellen. Zoals de supporters weer vanuit emotie beginnen te schreeuwen dan Keizer eruit moet vind ik vooral veel zeggen over hun onbegrip van de situatie. Er speelt natuurlijk wel meer mee en er zijn meerdere redenen waarom `t minder kan lopen. Natuurlijk staat hij onder druk, en het bestuur zal vast al opties aan het afwegen zijn, maar op basis van een paar slechte wedstrijden vind ik het wat makkelijk om hem zo af te branden. Zeker als je weet dat vd Sar en Bergkamp Keizer wilde hebben, en Overmars bijv. Laudrup met Keizer naast `m, wat ik een veel betere optie had gevonden. Je kunt een coach ook voor de verandering een keer steunen als supporter zijnde en uitgaan van het beste. En als `t dan nog niet lukt, dan neemt zo`n bestuur echt wel een beslissing hoor.
 
Intellectueel
 
21
25 september 2017 om 16:05
Dan nog moet je met dit materiaal van Vitesse thuis winnen. En ook van Heracles, Rosenborg en dergelijke. Daarnaast is er geen verbetering te ontdekken, het voetbal wordt alleen maar slechter. Keizer is ook aan het experimenteren geslagen, door een Dolberg als aanvallende middenvelder op te stellen en dergelijke. Laat hem dat lekker bij een clubje als Telstar doen, waar hij thuis hoort. Ajax zit in een sportieve crisis. Voor het eerst sinds de jaren 50 geen Europees voetbal en sinds de jaren 70 al niet zo lang zonder een prijs. Er is geen enkele garantie dat deze Keizer de club hieruit kan halen, sterker nog, hij loodst Ajax steeds verder het moeras in.
 
fcu_030
 
4
25 september 2017 om 16:40
Met veltman rb en dijks lb win je gewoon moeizaam zal elke trainer last mee hebben de backs van tegenwoordig zyn belangeryk zowel verdedigend en aanvallend en dat is in my ogen een groot probleem met ajax. Veltman is een goede cv maar een waardeloze rb daar ligt in mij ogen de zwakte by ajax
 
DeDonnie
 
2
25 september 2017 om 17:17
Linksback is zeker een probleem bij Ajax. Dat ziet iedereen. Qua rechtsback vind ik dat iedereen te veel van veltman een pispaal maakt. Speelt toch laatste paar wedstrijden vrij constant in een team dat door de ondergrens zakt. Ik zie veltman zeker niet als schuldige van het huidige falen. Wat ik persoonlijk wel mis bij Ajax is de aanvallende drang bij de backs. Je moet zeker tegen mindere tegenstanders backs hebben die de buitenpositie over nemen zodat de op papier buitenspelers niet altijd aan de zijlijn geplakt hoeven staan en kunnen gaan zwerven. Als back hoef je daar ook niet perse goed voor te kunnen voetballen (alhoewel het natuurlijk wel helpt). Als ze dat veld maar breed houden. En dat gebeurt te weinig in aanvallend opzicht als je het mij vraagt. Laten we maar hopen sinkgraven snel terug is. Dan is de linksback positie misschien weer een probleem minder.
 
100% Meijer
 
5
25 september 2017 om 18:56
Ik vind de selectie lang zo slecht niet en hiermee moet je in Nederland kampioen kunnen worden (ik zeg niet moeten). Die Keizer heeft gewoon geen idee waar hij mee bezig is. Iedere week een compleet andere formatie en gisteren al na 20 minuten wisselen....
 
Marrecec
 
11
25 september 2017 om 15:58
Sorry, maar Keizer heeft in korte tijd al behoorlijk wat fouten gemaakt in mijn ogen. Alles of niets spelen tegen Heracles als je 1-1 komt, wat gekkenwerk is met deze prutsverdediging. Verder de wissel van Dolberg voor een broekie met nul ervaring tegen Rosenborg, en dan Veltman op een plek zetten waar hij nog nooit gespeeld heeft. Dit terwijl Ajax beter was voor deze wissel. Nog een voorbeels is de wissel van afgelopen zondag, want als je na een half uur al wisseltm en zelfs een verdediger eruit haalt voor een spits, ben je in mijn ogen gewoon fout begonnen. Nee je kan niet alles op de trainer gooien, maar hij heeft wel al veel fouten gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat het paniekerige voetbal hieruit voort komt.
 
Intellectueel
 
18
25 september 2017 om 16:10
Precies. Wat Viergever hier zegt is ook totale onzin. Na vier wedstrijden wordt hier ook geen trainer ontslagen. Keizer had na vier wedstrijden al voor een unicum gezorgd door voor het eerst sinds de jaren 50 geen Europees voetbal te halen. Nu blijft hij echter aanmodderen in de competitie. Het spel is niet om aan te zien en er lijkt geen zicht op verbetering.
 
ajaxwastop
 
8
25 september 2017 om 16:35
En dan ben je nog een paar foute opstellingen en wissels vergeten ook. Wat ik niet begrijp is dat er nu nog mensen zijn die willen dat Keijzer blijft. Het is en blijft gewoon geen goede trainer/coach voor Ajax dus graag zsm vervangen! En dan ook graag de verantwoordelijke mensen die hem aangesteld hebben vervangen.
 
myvision
 
11
25 september 2017 om 16:00
Waarom is dat goedkoop? Ajax moet met het huidige elftal, de filosofie die het heeft en de ambities die het zou moeten hebben direct acteren want Ajax is een topclub en niet een paniekerig Engelse degradatiekandidaat. Het is absoluut onmogelijk om een paar maanden geleden nog mee te doen om het kampioenschap en in een Europese finale met herkenbaar goed spel en dan nu 7e te staan en voor het eerst in 50 jaar geen Europees voetbal te halen wat nagenoeg onmogelijk was niet te halen. Juist in Amsterdam is dat onmogelijk. En als de kop rolt van Keizer, moeten die ook van het gehele Technische Hart gaan rollen.
 
myvision
 
3
25 september 2017 om 16:24
Ga even gezond discussieren svp. Ik begrijp dat je niks met Ajax en de filosofie hebt als je voor Feyenoord bent, maar ik als Ajacied ben juist voor Ajax vanwege het eigen spel. Dan kan je wel over Guariola beginnen maar die man heeft via Rijkaard en Cruijff het Ajaxspel bij Barcelona geperfectionaliseerd en Pep is de eerste die aangeeft dat het spel bij Ajax vandaan komt dus even rustig alsjeblieft.
 
Cyberize7x
 
10
25 september 2017 om 16:31
Je gaat mij niet vertellen dat wat Younes en Kluivert week in week uit presteren ook maar iets met het "Ajax-Spel" te maken hebben. Een Neres bijvoorbeeld verdiend gewoon veel meer speeltijd dan dat hij tot nu toe krijgt.
 
El Fenomeno
 
6
25 september 2017 om 16:41
Maar toen ik voorafgaand het seizoen zei dat Keizer er niets van zou bakken riepen bijna alle Ajacieden hier dat die een kans verdiende, want hij deed het zo geweldig met Jong Ajax terwijl Jaap Stam dat niet deed. Gelukkig hebben de meesten toch weer een beetje realisme.
 
jacarezinho
 
5
25 september 2017 om 16:46
Fron010, Ben dat met je eens hoor dat gezeik over filosofie. Hoor je die Keizer na de wedstrijd ook weer roepen dat Orejuela en Wober bijgespijkerd moeten worden. Waarin dan. Ze weten toch allebei hoe een bal eruit ziet en begrijpen ook vast wel dat je naar dezelfde kleur moet spelen. En dat ze de taal niet spreken vind ik ook zo een gelul. Dembele spreekt waarschijnlijk ook geen Spaans en neymar geen Frans. Aguero kan niet eens een zin in het Engels formuleren. Stel die gasten gewoon op, je koopt ze niet voor niks lijkt me. Als er al een manier is om de gasten te laten wennen, is dat door ze op te stellen en wedstrijden te laten spelen. Slechter dan Veltman, Viergever, Dijks, Younes en Kluivert kan al haast niet. En Siem moet gewoon spelen, enige speler in de selectie die in de buurt komt van het type dat Klaasssen was. Wellicht dat dat je middenveld in balans brengt, want is gebleken dat Ziyech, vd Beek en Frenkie ook niet werkt
 
myvision
 
2
25 september 2017 om 16:47
Dat heb je dan goed gezien El Fenomeno. Ik was dan een volger van je want ik had ook al direct weinig vertrouwen maar na de voor mij verrassende wederopstanding van Bosz vorig seizoen (die wilde ik ook al na Willem II weghebben ) wilde ik Keizer wel een kans geven. Helaas lijkt het niet meer goed te komen.
 
FRon010
 
3
25 september 2017 om 16:53
Ow het spel dat Ajax onderhand al meer dan 20 jaar geleden speelde? Waar ze nu al langer niets van laten zien dan wel, dan kan je onderhand de term filosofie ook wel de prullenbak in gooien, Feyenoord speelde in de jaren 60 mooi spel, laten we dat ook gelijk als maatstaf aanhouden man man.
 
myvision
 
4
25 september 2017 om 17:00
Waar ze nu al langer niets van laten zien dan wel? Ze lieten het toch vorig jaar zien met een Europese finale als gevolg? Daar ligt dan nu toch de frustratie dat het met vrijwel hetzelfde team nu niet kan en dat er geen resultaten worden geboekt? Dan is juist die filosofie dus wel nodig. Het gaat een keer niet over Feyenoord.
 
TheRazer
 
9
25 september 2017 om 17:26
Myvision, hier sla je toch de plank volledig mis. Ajax voert al jaren het Ajax-spelletje niet goed uit. Die hele Ajax filosofie is inmiddels achterhaald. Met het materiaal dat ze nu hebben kun je het wel vergeten. Ga eerst eens voetballen en resultaten halen, daarna maar eens kijken hoe het allemaal mooier kan, want waar ik de afgelopen jaren naar heb zitten kijken is echt bedroevend. Dan zit ik op verschillende fora te lezen dat Ajacieden tevreden zijn over nota bene Amin Younes. Waar zijn de jaren gebleven dat buitenspelers zonder rendement eruit werden gebonjourd i.p.v. opgesteld blijven worden. Dit is echt het zwakste elftal in jaren.
 
Encorr
 
0
25 september 2017 om 17:37
Tja is het heel raar dan dat sommigen het eerst wilden zien ipv gelijk schreeuwen dat het niks gaat worden? Gio,De Boer en Cocu hadden niks meer gepresteerd als trainer.
 
Rochester
 
4
25 september 2017 om 16:28
@ Fron010, Ajax presteert al niet best en beter dan dit zal Keizer niet gaan lukken en het kan alleen maar slechter gaan en natuurlijk is dit ook het falen van mensen als van der Sar, Overmars, Bergkamp, Spijkerman, l`ami, Quaali en nog een aantal mensen. Van de Sar, Bergkamp en Spijkerman dachten het beter te weten en vonden de visie van Bosz niet goed genoeg. Dankzij hun is Bosz naar Dortmund vertrokken en ook als er geen conflict zou zijn, dan zou Bosz denk ik ook vertrokken zijn, maar het gaat mij er meer om dat Bergkamp, Spijkerman en van der Sar dachten dat ze het beter wisten en ze waren het niet eens met de visie van Bosz: ondertussen zit Bosz bij Dortmund, waar hij zijn eigen visie heeft en daar is hij echt gewoon uitstekend begonnen, door in de competitie nog geen wedstrijd te verliezen, 1x gelijk te spelen en voor de rest alles te winnen en hij staat ook nog eens op een 1ste plek met 4 punten voorsprong op Bayern Mã¼nchen en dat met de visie, die volgens Bergkamp en de andere van Ajax blijkbaar niet goed was. Ondertussen steekt Bosz toch echt wel een soort van middelvinger richting mensen als Bergkamp, van der Sar, Spijkerman, etc. op, aangezien hij dus met zijn visie sterk presteert bij Dortmund en de visie van de mannen bij Ajax, daar zijn ze nu mee aan het tobben en terecht dat Bosz zijn eigen visie blijft volgen, die weet het echt wel beter als die betweters van Ajax. Ook roep ik echt al vanaf de eerste dag dat Keizer werd aangesteld bij Ajax, dat ik geen vertrouwen in hem had, maar dat ik hem het voordeel van de twijfel zou geven. Tot nu toe loopt het onder Keizer precies zoals ik had verwacht: niet goed. En ja, Keizer is met Sã¡nchez, Klaassen en Traorã© 3 belangrijke basisspelers kwijtgeraakt en hij heeft natuurlijk ook te maken gehad met de treurige gebeurtenis rondom Nouri en hoe treurig het ook is rondom Nouri (ik ben er ook nog kapot van), toch moet Ajax zich ervan losmaken en zich weer proberen te focussen, want je kan niet voor altijd als excuus blijven gebruiken dat het door de gebeurtenis met Nouri komt. Daarnaast is er door Ajax gewoon zeer slecht ingekocht in de afgelopen transferperiode. Overmars die was er elke keer weer te laat bij en als Overmars wel een speler wilde halen, dan kreeg hij geen toestemming van de mensen boven hem en ook Bergkamp, Spijkerman, Quaali, etc. hebben het een en ander tegen gehouden. Ik gaf in de afgelopen transferperiode ook al regelmatig aan dat ik nog graag een centrale verdediger en een linksback zag komen, maar toen kreeg ik reacties over me heen dat dat niet nodig was en dat Ajax anders een te brede selectie zou krijgen, omdat ze geen Europees spelen, maar nu zie je toch echt wel dat dat wel nodig was en ja, als centrale verdediger hebben ze Wã¶ber gehaald, maar op het einde van de transfermarkt werd ook Rodrigo Caio in 1x uit het niets genoemd en ik weet zeker dat hij echt een forse en welkome kwaliteitsinjectie zou zijn, maar helaas bleef het bij geruchten en als linksback noemde ik best vaak de namen van Jeison Angulo en Guilherme Arana, maar Ajax gaf vlak na de komst van Siem de Jong aan dat hun selectie rond was en dat ze geen versterkingen meer nodig hadden, terwijl de transfermarkt toen volgens mij nog 2 of 3 dagen open was en Keizer riep meerdere malen in de media dat hij geen spelers meer verwachtte en dat hij tevreden was met zijn selectie, terwijl Overmars aangaf dat het ook niet meer nodig was en dat er maar 3 basisspelers zijn vertrokken en dat de rest van de basis er nog is.. Zowel Keizer (bleef maar aangeven dat hij tevreden was, terwijl Bosz denk ik echt wel met z'n vuist op tafel had geslagen) als Overmars zijn hier in mijn ogen schuldig aan. Ook vind ik het onzin dat Keizer Orejuala en Wã¶ber geen basisplaatsen geeft. Van Veltman wordt je niet blij als je hem op rechtsback ziet spelen, de Ligt heeft zeker potentie, maar maakt momenteel teveel fouten en ook gisteren tegen Vitesse, ontstond de 0-1 voor Vitesse, doordat de Ligt nonchalant weg liep met de bal, de bal uiteindelijk kwijtraakte en daardoor moest van de Beek een vrije trap veroorzaken. Het puntenverlies tegen Vitesse zag ik al aankomen en dat gaf ik een paar dagen geleden hier op Voetbalzone ook al aan. Het puntenverlies van Ajax tegen Heerenveen, aankomende zondag, heb ik ook al ingecalculeerd en de druk op Keizer zal alleen maar meer en meer worden na de wedstrijd tegen Heerenveen (als Keizer dan nog op de bank bij Ajax zit) en ik sluit niet uit dat Keizer volgende week, na de wedstrijd tegen Heerenveen, ontslagen zal zijn. Keizer heeft nu al 11 wedstrijden bij Ajax gecoacht (2 in de voorronde CL, 2 in de voorronde EL, 1 in de Knvb Beker en 6 in de Eredivisie) en zoals ik al aangaf: het gaat al niet best met Keizer aan het roer en ik verwacht ook niet dat het beter zal gaan met Keizer aan het roer en als hij ontslagen wordt, dan moet Ajax proberen om Puel of Tuchel binnen te halen en mensen als Quaali, Bergkamp, Spijkerman, l`ami, van der Sar, etc. mogen dan ook allemaal weg. En ja, iemand is Tuchel is echt wel een goede coach en daardoor misschien lastig haalbaar, maar dan nog zou ik het proberen. Hij verdiende bij Dortmund 3 miljoen per jaar en als Ajax hem een salaris van rond de 1 miljoen bied, met eventueel nog bonussen bij bepaalde prestaties, dan haalt Ajax echt een goede trainer binnen en om eerlijk te zijn: Tuchel is echt een goede coach, maar iedereen doet net alsof hij zo 1,2,3 aan de bak kan bij pakweg Juventus, Bayern Mã¼nchen of iets in die richting, maar ik denk dat als Tuchel coach wordt, dat dan clubs als Everton, etc. hem wel zullen willen hebben en tuurlijk die bieden meer salaris als Ajax, maar met Ajax kan hij zich wel op een beter podium (de Champions League) laten zien, terwijl dat lastiger is om te halen met Everton.
 
JC63
 
1
25 september 2017 om 17:04
Nee, die trainer kan er niets aan doen. Hij heeft zichzelf wel zwaar overschat door ja tegen deze functie te zeggen, overigens. Verder is zijn aanstelling echt belachelijk geweest; een coach die toch al jaren in het vak zit, en het nooit verder wist te schoppen dan Telstar, Emmen of Cambuur. Is Ajax onwaardig, deze man, en daar zijn vd Sar en zijn bende verantwoordelijk voor.
 
FCKnuddeuh
 
31
25 september 2017 om 15:43
Tuurlijk staat deze middelmatige speler achter de trainer, hij staat altijd in de basis ongeacht hoe hij ook speelt net zoals Veltman en Dijks.
 
LuukaModric
 
4
25 september 2017 om 15:56
Sowieso elke speler zegt dat hij achter coach staat. Pas als een trainer wordt ontslagen, hoor je pas wat ze echt van hem vonden.
 
 
0
25 september 2017 om 18:38
Viergever middelmatig?, voor mij is ie in het huidige ajax de enige samen met de jong die ik altijd zou opstelle .
 
ninjakai
 
0
25 september 2017 om 21:46
Viergever is gewoon middelmatig. Geen coaching, niet doordekken die mag echt in raptempo uit het centrum. Het is niet voor niets dat de beste man nog geen contractverlenging heeft. Verreweg de oudste en meest ervaren speler en je kunt er gewoon niet op terug vallen. Het is allemaal net aan en minder slecht, terwijl hij een van de ervaren mannen is. Viergever zat bij mij dus allang weer op de bank. Veltman terug naar het centrum en die colombiaan rechtsback. Rustig aankijken hoe dat zich ontwikkelt. Wober stond gewoon linksback en viergever was eerste wissel. Veltman heeft ook zo zijn beperkingen, maar die zijn minder erg als die van viergever, helemaal in het centrum waar hij thuis hoort....
 
Mr t
 
20
25 september 2017 om 15:59
Viergever is totaal niet te vergelijken met veltman of dijks. Qua kwaliteiten is hij idd middelmaat maar hij maakt het goed door altijd 110% te geven. Viergever was een van onze steunpilaren vorig jaar en blonk vooral in de Europa league uit. Zijn waarde wordt vaak onderschat maar zonder hem waren we niet voorbij legia en Schalke gekomen...
 
Intellectueel
 
12
25 september 2017 om 16:12
Volgens mij was hij bij zowat elke tegengoal tegen Schalke betrokken. Haal je kop eens uit het zand. Als Ajax middelmatige spelers zoekt die 110% geven raad ik ze aan om ook eens naar Wout Weghorst, Joey Pelupessey en Thomas Bruns te kijken.
 
Intellectueel
 
11
25 september 2017 om 16:35
Tja, ik vind dat als je een beslissend kopduel op vier meter van je goal verliest, je schuldig bent aan een tegendoelpunt. Bij Ajax denken jullie daar misschien inderdaad anders over, getuige het blijven opstellen van De Ligt...
 
memphisdepay
 
2
25 september 2017 om 16:03
Wie moet je er anders in zetten? Net alsof Ajax een betere speler achterin rond heeft lopen. Ook voor Dijks is er geen alternatief want Sinkgraven is geblesseerd. Al met al slecht ingekocht door Ajax dit seizoen want de verdediging moest direct versterkt worden en dus niet met een jongen die 16 potjes in Oostenrijk heeft gespeeld zoals Wober. Als ik Keizer was zou ik Veltman naar het centrum zetten en Orejuela voor Dijks wisselen en dan dus Vierever linksback zetten. Want Dijks kan echt niet.
 
Dutch19Gunner
 
3
25 september 2017 om 16:23
Viergever heeft het verdient. Die was vorig seizoen enorm belangrijk. En tuurlijk noem je jongens als de Ligt en Kluivert weer niet terwijl die ook geen bal raken en fout op fout stapelen.
 
Dani17
 
5
25 september 2017 om 15:44
De 1 zijn dood de ander zijn brood. Zo zal De Boer wel hebben gedacht toen hij in de arena zat. Hij heeft het in korte tijd 2x zelf meegemaakt. Als je volgende week weer verliest kan je inderdaad het voorbeeld van Engeland volgen. Echter zit het probleem meestal geeneens bij de aangestelde trainer (je weet toch wel wat je in huis haalt zou je denken?), maar bij het bestuur wat hem aanstelt. Die zijn echter een stuk moeilijker weg te krijgen.
 
Zermatt_Person
 
12
25 september 2017 om 15:44
Het gebeurt niet alleen in Engeland dat je er snel uitligt. Ook in Nederland en Duitsland en alle andere landen wordt je snel ontslagen. In 2e bundesliga werden er bijvoorbeeld al na 2 speelrondes, 2 trainers ontslagen. Het is dus niet alleen in Engeland
 
IKEA
 
9
25 september 2017 om 15:45
Lief van Nick Viergever. van mij mag Keizer blijven, geef hem de tijd zeker na de hele Nouri situatie. Maargoed, hij moet het wel snel op de rails krijgen want Ajax supporters komen alleen opdagen wanneer de wind in de rug waait!
 
arsen(e)al
 
5
25 september 2017 om 16:10
Juist. Een volle arena afgelopen zondag (op een groep seizoenskaarthouders na), ondanks het matige spel en de teleurstellingen tegen o.a. Ado, Rosenborg en Heracles. Maar je hebt gelijk, wind waait in de rug momenteel.
 
Dejan
 
5
25 september 2017 om 15:48
Wat ga je eigenlijk veranderen met een andere trainer? Zolang dit technisch hart er zit en bepaalde mensen in de technische staf zal elke trainer met een eigen visie worden genegeerd. Keizer is juist een marionet van vele anderen. Als ze Keizer zouden ontslaan komt er gewoon weer een dergelijke figuur met Bergkamp en Spijkerman ernaast. Trainers van naam zullen ook niet eens Ajax overwegen aangezien ze niet hun eigen staf mogen meebrengen.
 
Jaapvan Haafte
 
7
25 september 2017 om 15:55
Ik kan alleen maar hopen dat het TH ook weg gaat als ze Keizer ontslaan. Die hebben gefaald. En blijkbaar werkt het niet zo, leuk dat je oud spelers wil maar zo krijg je alleen maar 2 stromen, deel TH wil meer jeugd, terwijl Marc meer wil uitgeven maar dan weer door de RvC tegengehouden wordt. Tijd voor een grote schoonmaak
 
El Fenomeno
 
3
25 september 2017 om 16:42
Een trainer die tweemaal bij een JL club is weggestuurd heeft natuurlijk ook geen aanzien. Spelers moet je voor je winnen en dat doe je niet als je met alle respect een nobody bent.
 
Echtgras
 
7
25 september 2017 om 15:49
Viergever mag wat mij betreft per direct en samen met Keizer en het hele technische hart zijn spullen pakken. Evenals Dijks, Schone en Younes. Overmars mag wat mij betreft blijven. Nieuwe trainer hoeft alleen maar een vervanger voor Viergever en Dijks te halen in de winterse transferperiode. Liefst beide 21 voor beetje meer ervaring. Schone is te vervangen door Eiting en Younes door Johnson/kluivert.
 
DonlauAFCA
 
3
25 september 2017 om 15:55
Sinkgraven is voor in de Eredivisie een prima back. Zeker in het Ajax systeem, omdat hij zich veelvuldig met de aanval bemoeit. Voor zijn blessure was hij zich goed aan het ontwikkelen en ik zou dan Sinkgraven als back houden. Bakker komt er aan vanuit de jeugd en in hem zie ik een uitstekende linksback voor de toekomst. Wanneer je daar nu een aankoop voor haalt, belemmer je zijn ontwikkeling.
 
NJfromVOL
 
7
25 september 2017 om 16:04
Jij verwoordt precies het probleem bij Ajax. Een linksback van twijfelachtige kwaliteit aanhouden (sinkgraven) en vooral niet doorselecteren op deze positie omdat er ergens een venntje rondloopt dat misschien wel eens linksback kan worden.
 
memphisdepay
 
2
25 september 2017 om 16:11
Allemaal leuk en aardig maar Sinkgraven is te vaak geblesseerd. Bakker zal vast talentvol zijn maar hij is ook pas net 17 en heeft volgens mij nog nooit bij de selectie gezeten en zelfs nog geen minuut gespeeld voor jong Ajax. Als Ajax in de winterstop niet te ver achter staat zou ik meteen een nieuwe back halen.
 
DonlauAFCA
 
0
26 september 2017 om 10:12
Als Sinkgraven fit blijft en zijn ontwikkeling zie ik geen oorzaak om een nieuwe linksback te kopen. Een linksback vinden in deze tijd, die naar de Eredivsie wilt komen, voor een goede prijs ga je gewoon niet vinden. Ajax had Haps kunnen halen, maar ik vind Sinkgraven niet minder. Zeker niet in het spel dat Ajax wilt spelen.
 
Baardgrasmus
 
6
25 september 2017 om 16:08
Ik vind Viergever misschien wel jullie beste verdediger. Heb je Dijks gezien? Of Veltman? En wat te denken van De Ligt, die maakt er helemaal een potje van.
 
iJefferd
 
7
25 september 2017 om 15:51
Je zit bij een topclub. Daar moet gewoon gewonnen worden en niet dit soort praktijken. Keizer zsm zien te loodsen samen met Bergkamp, Spijkerman, L`ami, Winter en van der Sar. Weg met dat "technische hart". Verbeek, Adriaanse, van Gaal of Laudrup zien te porren voor deze klus. In elk geval niet komen aanzetten met een Frank de Boer. Dan word het alleen maar erger.
 
Babinho
 
2
25 september 2017 om 15:51
Dit hangt ook mede samen met falend beleid en een incapabele directie (inclusief een organisatiestructuur waarin niemand nog verantwoording aflegt), maar je grijpt wel in als je het gevoel hebt dat een trainer de boel niet in de hand heeft en het elftal steeds verder begint weg te glijden. Er lijkt geen sprake van een proces waarin tactisch naar iets wordt toegewerkt. En dan grijp je in om het seizoen te redden, ook in Nederland. Na acht verliespunten in de competitie, uitschakeling in de CL en EL is het punt wel bereikt. En ik snap Nick Viergever wel. Bij een trainer met bij Ajax-passende kwaliteiten staat hij wissel. Net als Veltman, Dijks en Younes. Ik begrijp echt totaal niet waarom Viergever deze zomer niet is verkocht aan Leverkusen. Had hem net als Younes de deur uitgedaan. Dan had je het momentum optimaal benut door matige spelers voor de hoofdprijs te verpatsen. Nu zit je er mee. Zonder de strakke leiding van Bosz en de surplus-kwaliteit van Sanchez, Klaassen en Traorã© zakken ze hopeloos door het ijs. Wat mij betreft wordt er al naar volgend seizoen gekeken. Selecteer de zwakke schakels door en haal in de winterstop alsnog een linksback, een ervaren nummer zes (kan ook een Rodrigo Caio zijn) en een linkerspits. Tot die tijd: Onana, Orejuela, De Ligt, Wã¶ber, Sinkgraven, F. de Jong, Van de Beek, Ziyech, Neres, Dolberg/huntelaar, Johnsen
 
ShivaGizmo
 
3
25 september 2017 om 17:16
Grappig om te lezen dat de vorig seizoen verguisde traore nu toch als sterkhouder wordt gezien, heb dit al meerdere malen gelezen vandaag maar ondanks dat het momenteel niet echt goed gaat is er nog weinig verloren, bij de vier kampioenschappen onder de Boer stond je er bij 2 daarvan in de winterstop ook aardig wat punten achter en is toch goed gekomen, psv en wij laten ook nog punten liggen dus er is nog weinig aan de hand
 
bjoriesnorie
 
6
25 september 2017 om 15:51
Als we dan niet in Engeland zijn en je wilt dat Keizer blijft, zorg dan gvd dat je benen van je kont loopt. In plaats van altijd dat slappe gedoe. Allemaal maar piepen, maar geen enkele prestatie. Ik word echt kotsmisselijk van de slappe houding van de Ajax spelers. En daarnaast Bergkamp en vd Sar waar ik me helemaal kapot aan erger. Het is gewoon EEN grote bende. Waarom moet het nou altijd om de paar jaar weer een grote bende zijn bij Ajax. En altijd dat zielige gedoe van de spelers en technisch hart. De enige die mogen klagen zijn de supporters, maarja dan moeten we er weer langer achterblijven staan. Snappen ze daar gvd niet dat we het gewoon een keer beu zijn? Heb er geen woorden meer voor.
 
myvision
 
8
25 september 2017 om 15:56
Nee Viergever, maar je zit wel bij een topclub. Dat wat een Crystal Palace doet is onvoorstelbaar gezien die doelstellingen anders zijn. Maar Ajax speelde een paar maanden geleden nog tot op het laatst mee om het kampioenschap, een Europese finale en dat met frivool ouderwets Ajaxspel. Nu staat Ajax 7e, was het vrijwel niet mogelijk Europees voetbal mis te lopen maar deed dat het toch voor het eerst in 50 jaar, vertoont Ajax waardeloos spel, verliest het punten tegen Heracles, Vitesse en ADO en dat allemaal onder leiding van een tactisch onbenul. Natuurlijk vliegt dan als eerste de trainer er uit. En natuurlijk heeft het Technisch Hart dit aan zichzelf te wijten door Bosz weg te pesten en dus zou dat er ook uit moeten vliegen. Als je met zoveel kwaliteit zo weinig presteert is het tijd voor verandering. Ik hoop op Jordi.
 
GtoOtoD
 
3
25 september 2017 om 16:02
In Europa pech gehad. Het zou je opgevallen kunnen zijn, maar er is een speler uit de selectie op een ietwat nare manier uitgevallen. Ben elke keer weer teleurgesteld om te lezen wat voor trieste succes supporters er bij Ajax zitten. Dat gelul over mooi voetbal is enkel voor de buhne.
 
myvision
 
6
25 september 2017 om 16:19
Mocht het me opgevallen zijn? Ik was bij het eerbetoon in Geuzenveld, ik maakte die nacht nog de virale video Where The Heart is voor Nouri omdat het me naar het hart ging en gaat en omdat ik in goede tijden op het Museumplein sta met de Europese finale maar ook in slechte tijden tot steun wil zijn. En ik weet heus dat het een zwaarwegende factor is maar nu maak je me giftig door dit als een persoonlijk verwijt te gaan gebruiken. Eerder vandaag spreek ik juist over het feit dat je na 3 maanden de factor Nouri niet mag vergeten. Maar het gaat in dit topic alleen niet over Nouri. Er zitten zoveel dingen nog meer niet goed die ook al niet goed zaten voor het vertrek van Bosz. Nu komen ze alleen tot openbaring gezien Bosz veel verbloemde. Ik ben geen successupporter, juist niet. Ik vind dat je bikkelhard in je oordeel mag zijn als supporter van een topclub als er dingen superamateuristisch verlopen.
 
GtoOtoD
 
3
25 september 2017 om 16:42
Excuus voor die opmerking. Heat of the moment, had niet gemoeten. Ik maak me boos om de hardheid van de supporters in zo'n moeilijke periode. In Europa wordt je grotendeels uitgeschakeld door pech; in zo'n beetje alle wedstrijden heb je een hogere xG dan je tegenstander. Afgelopen weken was het voetbal waardeloos, maar om dan de trainer direct weg te sturen is wanbeleid. Zeker als je probeert mooi voetbal te spelen, wat Keizer met weinig succes probeert, kan het tijd kosten voor er resultaten te zien zijn. Of goed voetbal for that matter. Dan is iemand na 12 westrijden de laan uit sturen bizar. Anyway, nogmaals excuses voor de harde opmerking eerder. Zal hemnzo verwijderen sinds die het beste ook niet bijdraagt aan de discussie.
 
myvision
 
4
25 september 2017 om 16:51
Netjes! Excuses aanvaard. Ja, maar in hoeverre is het nog pech. Ik had in het begin hetzelfde hoor, maar het is ook menaliteit. Als je Nice hebt liggen dan moet je de laatste 10minuten de boel met bloed, zweet en tranen over de streep trekken. Vergeet niet dat we toen nog gewoon met Sanchez speelden. Als we wonderwel door goede tactische omzettingen voorstaan en zo goed als doorzijn in ent egen Rosenborg, moet je doorzetten. Maar in plaats daarvan komt er een waardeloze wissel. Als we dan naar de wedstrijdinstelling van gisteren kijken, dan vraag ik me af waarom je uberhaupt bij Ajax wil voetballen.
 
ShivaGizmo
 
4
25 september 2017 om 17:31
@ myvision net je video even opgezocht op you tube, mooie video en ondanks dat Ajax mijn club niet is is het echt doodzonde dat dat met zo`n ras voetballer als nouri gebeurd is (gun zoiets overigens niemand natuurlijk)
 
myvision
 
2
25 september 2017 om 17:38
Ik vind het heel mooi dat mensen van alle clubs, jong, oud en welke afkomst dan ook, zo verbonden zijn wanneer het om Nouri gaat. Het verhaal van Nouri is zoveel breder dan Ajax alleen, zijn verhaal is maatschappij breed erg interessant en triest en ik denk dat het vooral daarom zo nu en dan best genoemd mag worden.
 
ShivaGizmo
 
1
25 september 2017 om 17:46
@ myvision Heb je helemaal gelijk in, vond het mooi om te zien dat onze supporters er ook zo in stonden en ook daar waren, stuk beter dan dat onderlinge gezeik wat er vaak is. Nouri was niet alleen een goede voetballer maar ook een erg sympathieke jongen, hoop echt dat hij nog een enigszins acceptabel leven kan leiden
 
surreal
 
0
25 september 2017 om 16:03
"ik hoop op Jordi." Ik ook! Ik zie Keizer echt niet zo snel ontslagen worden dus ik hoop dat Bergkamp dan maar de deur wordt uitgegooid en Jordi Cruijff als zijn vervanger wordt gehaald. Dan heb je iemand met toch wat ervaring als assistent erbij (kan Keizer goed gebruiken) en gelijk iemand die zich sowieso goed als bestuurder heeft bewezen dus in het TH tig keer beter zou zijn dan Bergkamp. Ik snap dat je zegt dat Keizer terecht de kop van Jut is en enerzijds ben ik het volledig met je eens anderzijds is hij in een vreselijke situatie gekomen. Traore, Klaassen, Sanchez weg, het vreselijke wegvallen van Nouri en de blessure van Sinkgraven (mensen onderschatten echt hoe hij gemist wordt, hij was vitaal voor het spel van Ajax).
 
DonlauAFCA
 
3
25 september 2017 om 15:59
Het is prima dat deze selectie veel met elkaar kan praten, dat geloof ik ook oprecht. Zeker na de situatie met Nouri groei je als groep naar elkaar toe en deze groep heeft vorig jaar al veel meegemaakt. Iedereen binnen Ajax zou begrip hebben als het dit jaar wat minder zou gaan qua punten, omdat de opbouw van het seizoen flink verstoord is. Maar in plaats van dat het langzaam steeds beter gaat lopen, gaat het met de week juist slechter. Hier is Keizer toch de eindverantwoordelijke voor en in mijn ogen ga je met hem de stijgende lijn niet pakken. Misschien 1/2 wedstrijden, maar met deze selectie kan elke onbenul wedstrijden winnen af en toe. Ook in de wedstrijd tegen Vitesse gaat hij tactisch weer in de fout. Het is prima dat je na een achterstand meer aanvallend wilt gaan spelen, maar al meteen na 30 minuten? Grijp hier de rust voor aan om het goed neer te zetten. Bovendien wilde hij Dijks wisselen, maar ging dit niet door vanwege de blessure van Matthijs? Onzin, dan doe je twee wissels want Dijks zorgt er met zijn onvermogen voor dat Rashica heel makkelijk de 0-2 kan maken. Ergste is dus dat hij het ziet aankomen en niet op de juiste manier inbegrijpt. Dit is te vaak gebeurd dit seizoen, mijn vertrouwen in Keizer is nu al verdwenen.
 
Jan R.
 
1
25 september 2017 om 15:59
Ik vind het inderdaad niet normaal dat trainers er zo snel uitgestuurd worden, maar realiseer wel dat een heleboel fouten door Keizer komen hier. Mentaliteit? Helemaal weg, nadat het er vorig seizoen juist in zat. Wissels? Statistieken zijn dat er vaker wordt gescoord door wissels dan vorig jaar, maar zwakke wissels zijn ook negatief bepalend geweest in de belangrijkste wedstrijden. Beide punten hebben ervoor gezorgd dat, buiten de zwakke selectie, het gewoon een rot jaar is/wordt voor Ajacieden. Helaas voor Keizer kan je je bij een topclub dit niet permitteren.
 
afcaj
 
2
25 september 2017 om 16:01
Als slechte resultaten, dramatisch voetbal en de ene na de andere tactische wissel niet aan de trainer ligt dan kun je net zo goed geen trainer aanstellen of een gepensioneerde fan die zonder salaris op de bank wil zitten met een bordje "trainer" op zijn rug. Dat scheelt dan een hoop geld waarvoor we misschien een ervaren speler uit de onderste regionen van de Jupiler League kunnen aantrekken ter vervanging van Viergever.
 
LuukaModric
 
1
25 september 2017 om 16:02
Tuurlijk is het onzin om een coach bij een degradatiekandidaat na 4 wedstrijden te hebben verloren te ontslaan ALS er een stijgende lijn in het spel zit. Bij Ajax worden er veel te kort punten gehaald en het spel is te zielig voor woorden, dit is al 12 wedstrijden lang zo (op een paar leuke helftjes na).
 
LW88
 
2
25 september 2017 om 16:03
'we willen heel graag' Nou dat was te zien gisteren... Misschien dat de trainer bij Nickert geen invloed heeft, maar hij is slechts een waterdrager. De rest van de jongens die het wel moet doen en waar je meer van mag en kan verwachten hebben geen klik met de trainer en dat is aan alles te zien. Snap ook het ook heel erg goed dat je als ploeg zijnde gek wordt van een trainer die de ene week 4-3-3 speelt, dan weer 4-4-2, dan weer 3-4-3 of ineens weer 3-5-2. Je start een duel in een 4-3-3 en binnen 20 minuten schakel je om naar 3-4-3. Er is geen patroon, geen lijn, geen vastigheid. Je merkt dat het beste bij Dolberg. Die heeft geen idee wat Keizer nou precies van hem wil. In juli is dolberg de onbetwiste eerste keuze en is Huntelaar slechts een mentor. 2 maanden later is Dolberg zijn positie als 1e spits kwijt en heeft hij in de tussentijd als 10, als linksbuiten, als rechtsbuiten en als valse spits om Huntelaar heen gespeeld. Lekker als je een vormdip hebt en er elke week wat anders van je verlangd wordt. Gisteren zag je hem ook weer zwemmen in een zee van ruimte waarvan hij geen enkel idee heeft wat hij moet. Ajax moet afscheid nemen van Keizer voordat het te laat is en er weer een seizoen verloren gaat. Denk alleen niet dat Van der Sar en Bergkamp gezichtsverlies op zich durven te nemen.
 
 
1
25 september 2017 om 16:04
Dit is nou wel een van de weinig aanstellingen waarbij je al van te voren wist dat hij er niet klaar voor was. De beste man is een assistent die een jaartje jong Ajax heeft getraind. Snap echt totaal niet dat ze hem aanstelde. Wat bij betreft moeten de verantwoordelijke daarvoor minstens zo hard opstappen als Keizer zelf. Maar ja, shit always rolls downhill.
 
FCG_Pride
 
3
25 september 2017 om 16:34
Keizer had ook kunnen weigeren toch? Dus hoe zit het dan met zijn zelfreflectie.
 
 
4
25 september 2017 om 16:39
Dunning-Kruger effect?
 
FCG_Pride
 
0
25 september 2017 om 16:54
Ongetwijfeld. Da`s toch zielig voor de beste man?
 
JDG84
 
1
25 september 2017 om 16:08
11 officiele wedstrijden, 1,36 punt per wedstrijd!!! Tel daarbij alle foute keuzes qua tactiek, opstellingen en spelers. De alles-of-niets tactieken die hij erop na houdt en de geur van zijn angstzweet die tot in de huiskamer te ruiken was door extreem verdedigend te gaan spelen terwijl je juist met druk zetten onder druk uit kwam en door was naar de volgende ronde in europa. Nee, in alles heeft hij al aangetoond totaal niet van het gewenste niveau te zijn. Dat is niet eens gebaseerd op het aantal punten, maar op basis van alle keuzes die hij heeft gaakt sinds zijn aanstelling. Jong Ajax deed het vorig jaar erg goed, maar was kwalitatief gewoon veel beter dan andere ploegen. Dat had niets met keizer te maken.
 
boogbal
 
3
25 september 2017 om 16:13
Keizer eruit gooien is een deel van de oplossing. De man heeft absoluut het niveau en de statuur niet om een dergelijk team te coachen. Geen visie, geen duidelijke lijn, rommelt maar wat aan en dat noemen we dan ' zoeken naar de juiste formatie' . Onzin. Als je Younes, Dijks, en Cherny blijft opstellen dan snap je het niet. Maar de oorzaak van alle shit zit bij van der Sar en en het technisch hart.`volstrekt incompetente lieden die onverantwoordelijk aan mismanagement doen (kan dat ook verantwoordelijk?). Wat doet Aaron Winter in de staf? Wat doet in hemelsnaam Hennie Spijkerman op de bank met dat schrijfblokje?? Waarom denk je dat hij vorig jaar door Bosz volledig genegeerd werd? Dat zij toch no-no's?! Wegwezen met die gasten en maak van der Sar commercieel directeur (wat hij was) en stel een echte aan. Bergkamp mag alleen nog maar trainingen verzorgen en zich verder nergens mee bemoeien. Hier ligt een mooi rol voor de Rvb. Verantwoordelijkheid nemen heren en stevig doorpakken en hopomen dat je de lijn van vorig jaar weer snel kan oppakken.
 
FCBogarde
 
2
25 september 2017 om 16:16
We zijn niet net pas onderweg maar al iets langer. Daarnaast is de voorronde CL mislukt; de kwalificatie voor de EL is mislukt; de transferperiode is mislukt; we hebben een nobody als coach; hele matige assistenten die niet bij Ajax passen; een verkeerde aanvoerder en een beschermengel binnen het T.H die meer schade aanricht dan goeds doet.... Helaas mooier kan ik het niet maken !!
 
Suarez 7
 
8
25 september 2017 om 16:17
10 duels gespeeld; doelcijfers 16-13: -3x winst (3-0 vs Pec, 3-1 vs Groningen, 2-0 vs Vvv) -3x gelijkspel (1-1; 2-2 vs Nice, 1-1 vs Ado) -4x verlies (0-1; 3-2 vs Rosenborg, 2-1 vs Vitesse, 2-1 vs Heracles) -Slechtste competitiestart in bijna een decenium -Slechtste Europese campagne in 25 jaar -Geen progressie in het spel -Geen idee in het spel -Nog niet eens 1 topteam tegengekomen -Vrijwel zelfde selectie die vorig jaar EL-finale haalde -Irritaties onderling in de selectie Keizer out.
 
fcoldambt
 
2
25 september 2017 om 16:42
Je wint van een promovendus en een Groningen totaal uit vorm en Pec die wel de zwakheden van Ajax blootlegde alleen er geen gebruik van maakte. Bergkamp en consorten moeten even in de spiegel kijken. Enigste wat ze doen is hun eigen pad schoonhouden. Anders had Bosz er nog wel geweest.
 
pinko
 
2
25 september 2017 om 16:25
Viergever stelt dat de ploeg er alles aan doet. Nou, dan zit er dus een behoorlijk verschil in wat hij stelt en wat andere spelers zeggen. Regelmatig lees ik iets in de trent van we hebben er niet genoeg aan gedaan, of we waren te gemakzuchtig. En inderdaad, er gaat van dit Ajax amper agressie uit. Je kunt best eens een slechte wedstrijd spelen, maar ik kan me dit seizoen amper een wedstrijd voor de geest halen waar Ajax met het mes tussen de tanden speelde. Hooguit een paar fases, maar vaak niet of nauwelijks. En het voetbal begint met inzet. Wat wel duidelijk is dat deze trainer geen enkele autoriteit uitstraalt naar de spelers of de media. Babbelziek, zichzelf vaak tegensprekend, geen enkele visie, tactisch onbekwaam en nooit kwaad wanneer het elftal hem in de steek laat. Dan hebben we het dus over kwaliteiten die een trainer niet bezit en juist wel nodig heeft. Hoe je het ook wendt of keert, Keizer is gewoon ongeschikt voor Ajax 1. In het verleden, het heden en de toekomst. Deze selectie heeft een harde en duidelijke hand nodig. Volwassenheid is namelijk amper aanwezig. En dan kom je uiteindelijk toch weer uit bij de oorzakelijke daders: het technisch hart.
 
Piranha
 
4
25 september 2017 om 16:41
Viergever vind dat omdat hij zelf subtop is. In de top mag je dit niet zeggen. Maarja, als er weinig bij komt achterin, zit je met dat soort gasten opgescheept. Hij mag lekker achter Keizer gaan staan en hem zelfs achteraan de poorten van de JC Arena uitlopen. Wat een niveau zeg, zelfs Cambuur en Telstar moeten die trainer niet, dan ga je hem bij Ajax neerzetten, hoe dom ben je dan.
 
Cytral
 
3
25 september 2017 om 17:04
Jullie zijn toch ook geen degradant waarbij het prima is als je zevende staat?!
 
marrene
 
1
25 september 2017 om 17:07
Begrijp Viergever wel. Als er een trainer komt die wel het klappen van de zweep kent zal hij alle middelmaat z.s.m. uit het elftal willen hebben. En daar hoort Viergever ook bij. En natuurlijk zal hij de man die hem constant laat spelen niet afvallen. Maar daar schiet niemand iets mee op. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Er moet keihard ingegrepen worden. Het zijn allemaal grote jongens die in de picture staan en bewonderd (willen) worden als ze het goed doen. Daar hoort ook een keerzijde bij. Als je opzichtig faalt en er is totaal geen zicht op verbetering, integendeel, moet je eigenlijk de eer aan jezelf houden. Goede afspraken met de club maken en het veld ruimen. Dat is het enige dat Keizer moet doen. Dan krijgt hij tenminste nog een beetje respect omdat hij zelfreflectie heeft.
 
arvelajax
 
2
25 september 2017 om 17:14
Met de verkoop van de 2 kanjers heeft Ajax gekozen voor het geld. Ze hebben daar veel meer mee verdiend dan met een titel (die nu toch geen CL meer oplevert). Ze kunnen niet alles hebben. Jammer voor de fans, maar qua begroting is iedereen tevreden en zo werkt dit voetbalbedrijf tegenwoordig.
 
afcaslb80
 
1
25 september 2017 om 17:21
Afgeven op de trainer in deze is inderdaad te makkelijk, het probleem zit hoger in de organisatie. De Rvc en de directie mogen dit bagger seizoen volledig voor hun rekening nemen en eigenlijk de arena moeten verlaten inclusief de vriendjes kliek die het TH vormen(zonder Keizer) compleet nieuwe staf en directie, je verlies nemen en de organisatie terugbrengen zoals dat toendertijd met jonk was.
 
Trefkans
 
1
25 september 2017 om 17:27
Wat denk je zelf met zo'n ongelooflijk zwakke selectie!? Wat een lulhannes is Mark Overmars. Er is geen rechtsback, slechts één capabele CV (een jochie van 18 nota bene), geen linksback, geen fatsoenlijke linksbuiten en er zijn slechts vier middenvelders, waarvan er twee hoogst waarschijnlijk ook nog wel een dipje gaan beleven, gezien hun prille leeftijd. Natuurlijk gaat Bosz in op een aanbieding van Dortmund. Natuurlijk moet je Sanchez verkopen als er 45 miljoen wordt geboden, het zelfde geldt voor Klaasen bij 35. Daarna vervolgens geen enkele aankoop van niveau doen, maar wel roepen hoe slecht Amrabat, Luckassen, Larsson en Haps wel niet zijn, dat kan natuurlijk niet. Deze zwakke selectie vervolgens bij een onervaren Jupiler League-coach neerleggen getuigt niet van enige vorm van verstandig leiderschap. Als je het aan mij vraagt is de rotte plek in de BVO Ajax zo duidelijk als wat.
 
ShivaGizmo
 
2
25 september 2017 om 18:03
@ trefkans Volgens mij is overmars toch de enige die wel verstand van zaken heeft maar wordt steeds overruled, wilde bosz behouden daarna wilde hij een ervaren trainer, wilde aankopen doen maar werd steeds tegengehouden door bergkamp en vd sar en buiten dat alle aankopen moeten toch eerst wennen aan "het Ajax systeem" dus daar heb je in het begin ook niks aan
 
Trefkans
 
0
26 september 2017 om 03:28
In mijn ogen is de reden van deze misère een gebrekkige selectie. Wat Van der Sars rol hier intern bij is, durf ik niet te zeggen, maar het samenstellen hiervan is Overmars eindverantwoordelijkheid. Hij mag hiervoor dus verantwoordelijk worden gehouden. Hiernaast mag ik hopen dat de 'directeur spelersbeleid' zich niet laat piepelen door een assistent-trainer. Een selectie van niveau opleveren is gewoon Overmars taak. Bergkamp, die naar het schijnt, wat interne opstootjes heeft gehad de afgelopen jaren, een incomplete selectie verwijten, lijkt me niet fair.
 
ninjakai
 
1
25 september 2017 om 22:02
Hier klopt niets van. Er is een rechtsback, die is nu aan het wennen aan het Ajax systeem. Er is een centrumverdediger/linksback bij gekomen, die is ook aan het wennen. Er is een linksbuiten van Heerenveen overgenomen die het vrij aardig doet. En er zijn toch echt vijf middenvelders, of telt siem de jong opeens niet meer. En voordat je Overmars nog meer door het slijk haalt, die selectie de vorig seizoen de finale haalde is toch echt door hem samen gesteld en niet door voorgangers.
 
Trefkans
 
1
26 september 2017 om 03:13
Wennen aan het Ajax-systeem.. Die kennen we nog van Zivkovic. Sanchez kwam vorig jaar zomer en heeft vanaf de derde competitiewedstrijd basis gespeeld. Ik heb Orejuela en Wöber nog zeker niet afgeschreven en verwacht vooral van die laatste ook heel wat. Feit blijft dat we ondertussen al tien weken bezig zijn, Ajax de boel niet op de rit heeft, enkele cruciale wedstrijden verloren heeft zien gaan, en deze jongens blijkbaar nog niet goed genoeg zijn om de wekelijks door het lekkende mandje vallende Viergever, Veltman en Dijks te vervangen. Overmars heeft op de cruciale momenten deze afgelopen weken, de selectie, waarvoor hij expliciet verantwoordelijk is, niet compleet gehad. Over Johnsen en de Jong: Johnsen heeft me verrast de afgelopen weken en doet het goed in de Jupiler League, zou inderdaad een leuke speler voor Ajax kunnen zijn, maar ik geloof niet dat hij met de intentie is gehaald dit jaar Traoré te vervangen of Younes van zijn plek te verdrijven. Zou natuurlijk wel kunnen gebeuren, goede aankoop in dat geval. Siem de Jong was ik inderdaad even vergeten. Of hij echt meegeteld dient te worden, dat zullen we nog moeten zien ;-) Sanchez, Onana en Dolberg waren inderdaad absolute top aankopen, daar verdient hij zeker credits voor. Drie parels zoals we ze niet vaak in de Eredivisie zien, en in een jaar tijd het tienvoudige waard zijn geworden. Aan de veel te late aankoop van het creatieve brein achter de ploeg van vorig jaar gingen aardig wat verliespunten vooraf en moest haast door elke Ajacied een aangetekende brief met een aanbeveling tot aankoop naar het adres van heer Overmars worden gestuurd. Allemaal voordat hij zelf eens z'n koppie in Enschede liet zien. Ziyech was een aankoop die 90% van alle (eventueel zelfs blinde) technisch managers al maanden eerder had gedaan. Verder liepen ook in die selectie subtopspelers als Veltman, Viergever en Sinkgraven rond, en ben ik van mening dat buitenspelers Younes en Traoré te wisselvallig presteerden om hen, laat staan Overmars, hier een pluim voor te geven. Peter Bosz, die zelfs Heracles tiki-taka voetbal kon laten spelen, heeft er met vlagen een machine van weten te maken. Ik blijf erbij: de huidige selectie is niet goed genoeg. Spelers in de selectie die momenteel (na voorrondes Champions League, voorrondes Europa League en zes competitiewedstrijden) óf vorig jaar hebben laten zien over Ajax-niveau te beschikken: Onana, De Ligt, F. de Jong, Schöne, v.d. Beek, Ziyech, Huntelaar, Dolberg (neres, Kluivert?). Ik mis in deze opsomming een linksback, een rechtsback, (minstens) één centrale verdediger en een linksbuiten. Dit is geen Ajax-waardige selectie en er is één iemand expliciet verantwoordelijk voor het samenstellen hiervan. Ik denk dat je wel weet wie. Zijn titel verklapt het al een beetje: de directeur spelersbeleid, Marc Overmars.
 
Djoowey
 
1
25 september 2017 om 17:30
Ze liggen uit de CL en EL. Staan na 6 wedstrijden al 5 punten achter. Totaal geen lijn in het spel, spelen zonder zelfvertrouwen, topspelers gigantisch uit vorm, talenten die vorig seizoen hoge ogen gooide geven niet thuis, geen persoonlijke ontwikkeling en vooruitgang te zien bij geen enkele spelers, slechte / verkeerde wissels, spelers op rare posities, drive om te winnen is verdwenen, foute antwoorden tijdens interviews... nee Keizer moet denk ik snel het punten gaan pakken anders is het koning keizer admiraal ontslagen worden na slechte prestaties gebeurt ze allemaal
 
Gee_rt
 
0
25 september 2017 om 17:30
Hoe kan een trainer, die via een rotte vriendjespolitiek mechanische is aangesteld en door deze zelfde vrienden beoordeeld wordt, nu ontslagen worden? Dit is onmogelijk, welkom in deze rotte wereld van Ajax waar een cultuur gecreëerd is waar enige objectiviteit of zelfreflectie ver te zoeken is. Ik weet niet hoe dit opgelost moet worden, alles wordt door elkaar in stand gehouden. Misschien dat een dramatisch seizoen de ogen van velen doet openen, als er wederom geen leiderschap wordt getoond in deze organisatie.
 
gjdgjd
 
2
25 september 2017 om 17:37
Het zit dieper. Bergkamp, Overmars. Niet echt de mensen op de juiste plaats. Als voetballer fenomenaal maar in hun huidige functie verwerpelijk. Misschien moeten ze een loodgieter bellen om het lood uit de schoenen van de spelers te halen. Ze lopen op halve kracht. Alsof ze niet willen voetballen. Een verdediging van niets. Linkspoot op rechts en een rechtspoot op links. Hasl je spitsen er maar uit dan. Bosz had nog een beetje overwicht en mis dat bij keizer. Het is geen 2e Frank de boer. Hij is gewogen en te licht bevonden. Dat zijn de consequenties als je bij een top club zit.
 
007
 
1
25 september 2017 om 17:46
Als je ziet hoe belachelijk slecht Dijks verdedigt bij de twee doelpunten gisteren dan kan je nog zo graag willen, maar de resultaten zeggen andere dingen. Aangezien de spelers geen Europese wedstrijden meer spelen verwacht ik ook dat ze van af minuut één duidelijk aan de tegenstander laten zien dat ze twee honderd procent geven. Sorry voor Viergever, maar punten verliezen tegen Heracles, ADO en Vitesse thuis is een groot probleem. Misschien zou hij eens bij Bergkamp op tafel gaan slaan dat het TH er een potje van heeft gemaakt...
 
MrsVladivoski
 
3
25 september 2017 om 17:48
Er zijn volgens mij 5 redenen waarom het niet zo goed loopt als vorig jaar. Lastig te zeggen welke invloed het grootste is, maar volgens mij komt het neer op de volgende zaken 1) Falend inkoopbeleid. De vervangers zijn van minder niveau dan de spelers die zijn vertrokken. 2) Gemakzucht naar succes van vorig jaar; aantal spelers denk het op 90 van de energie te kunnen doen. Bij een aantal spelers is lijkt dé wil om te winnen wel minder aanwezig. 3) Keizer. Komt op mijn - ondanks z`n positieve ervaringen bij Jong Ajax - wat warrig over en heeft nog niet laten zien Ajax aantoonbaar beter te kunnen maken. Veel wisselingen in de samenstelling, experimenten met 4-2-4 en (voorzichtige) kritiek van aantal spelers p de gekozen tactiek kunnen mij nã³g niet écht bekoren. Ook lijkt hij Dolberg veel minder te kunnen raken dan Bosz. 4) Nouri. Geen idee wat voor invloed dit precies heeft in de koppies van veel gasten die eigenlijk nooit écht een tegenslag gehad hebben... Kan mij voorstellen dat dit blijft meespelen, zeker als het toch al tegenzit... 5) Ontbrekende leidertypes in de selectie, al valt dit ook (deels) onder punt 3. Nog een hoop werk te doen...
 
ShivaGizmo
 
1
25 september 2017 om 18:12
Falend inkoop beleid? Daar kan je nog weinig over zeggen natuurlijk als ze nog eerst aan het Ajax systeem moeten wennen
 
hansje1969
 
0
25 september 2017 om 18:13
Wat dacht je van de oorzaak "te weinig kwaliteit'" nick? Kijk bijvoorbeeld hoe jezelf staat te schutteren in het centrum van de verdediging. Daar heb je al een oorzaak. Is het nou zo moeilijk? Dan een trainer die meent met drie droefsnoeten achterin tegen vitesse denkt te kunnen spelen, is lijkt me totaal ongeschikt voor welke eredivisie club dan ook. Dan hebben we voorin twee pionnetjes met rendement 0. Kluivert en younes voor de mensen zoals viergever die geen benul hebben waarom het zo slecht gaat. En ja...was dit niet voorspelbaar?