Woedeuitbarsting van Xavi Simons lijkt meteen effect te sorteren
Zaterdag, 27 november 2021 om 21:10

Xavi Simons behoort tot de talenten van Paris Saint-Germain die zich bedrogen voelen door de club, zo kopte Le Parisien vrijdagavond. De achttienjarige middenvelder is samen met onder meer Édouard Michut teruggezet naar de Onder 19, ondanks beloften over kansen op speeltijd in het eerste. Zaterdagavond werd bekend dat zowel Simons als Michut voor het eerst dit seizoen bij de wedstrijdselectie van PSG zit. De Parijzenaren spelen zondagmiddag een uitduel bij Saint-Étienne.

Simons en Michut leken afgelopen zomer aansluiting te vinden bij het eerste elftal van PSG en maakten ook de voorbereiding op het seizoen mee. De twee talenten kregen in augustus echter te horen dat ze terug moesten naar een jeugdelftal. "We hadden afgelopen zomer al moeten vertrekken", zegt de vader van een van de twee spelers. "Iedereen in Parijs weet dat het project van de club onleesbaar is, niet in de laatste plaats omdat er geen reserveteam is."

Aan het begin van het kalenderjaar sprak Leonardo, de technisch directeur van PSG, nog zijn vertrouwen uit in de talenten van de club. De Braziliaan zei tegenover France Football onder meer: "In plaats van een international vijf wedstrijden per jaar te laten spelen, kunnen we net zo goed een kans geven aan een van onze jonge spelers die hier zijn opgeleid." Simons zat in het voorjaar nog regelmatig op de bank bij het eerste en maakte toen ook zijn officiële debuut, maar maakte in het huidige seizoen nog geen enkele keer onderdeel uit van de A-selectie. Tot nu dan, want Mauricio Pochettino heeft Simons en Michut dus meegenomen naar Saint-Etienne.

Voor Simons lijkt zijn aflopende contract de ideale oplossing van het probleem. De middenvelder werd de voorbije tijd in Spanje gelinkt aan Barcelona, waar hij tussen 2010 en 2019 al in de jeugd speelde. De situatie van zijn leeftijdgenoot Michut, eveneens een middenvelder, lijkt uitzichtlozer: hij tekende in de zomer van 2020 een contract dat hem tot medio 2025 aan PSG bindt.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:55
23:55
Clarence Seedorf: van wereldster tot onbegrepen fenomeen in Nederland
91
   
23:33
23:33
Sneijder loopt helemaal leeg: 'Real-onwaardig, hij kan echt niet op dit niveau'
10
   
23:30
23:30
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
5
   
23:01
23:01
Ipswich Town met één been in de Premier League na overwinning op Coventry City
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (68)

 
 
122
26 november 2021 om 23:12
Jeetje Xavi Simons, heb je onder een steen gelegen ofzo.. Had je toch hoger ingeschat, als je al zag dat een Fransman Rabiot als groot talent uit de eigen jeugd het niet redt bij PSG, wie denk jij wel niet dat je bent dat jij die voorrang gaat krijgen boven al die miljoenaankopen..
 
Primetime
 
245
26 november 2021 om 23:29
Rabiot het niet gered? Die vertrok met 200+ wedstrijden op zijn 24e bij PSG
 
StraStra
 
49
27 november 2021 om 00:15
Huh? Rabiot heeft toch heel wat wedstrijden gespeeld bij PSG? Daarnaast heeft PSG afgelopen jaren genoeg talenten de kans gegeven. In de tijd dat Simons weg ging bij Barca had hij niet veel perspectief en Barca gaf toen weinig talenten de kans. Was destijds dus een keuze die goed te beargumenteren viel naast het feit dat hij een enorm zak geld kreeg natuurlijk.
 
M1973
 
124
27 november 2021 om 00:28
Ha ha Rabiot het niet gered! VZ geef deze man een ban voor het leven aub.
 
KamielZeegers
 
12
27 november 2021 om 02:35
Het gaat er vooral om wat PSG hem beloofd heeft, toch? Als ze daar niet aan voldoen hebben beide jeugdspelers alle recht van spreken. Mij lijkt t daarnaast best een goede zaak dat een talent de mentaliteit heeft dat ie bij t 1ste mee wil en kan.
 
RyanBabel8
 
11
27 november 2021 om 09:09
Bij clubs als City, PSG, Real en in mindere mate bij Bayern moet je gewoon als jeugdspeler zo goed zijn wil je kunnen doorbreken. Het gaat gewoon om prijzen pakken en geld. Ben je niet goed genoeg dan komt er gewoon een vervanger. Er is gewoon amper tot geen geduld. Jeugdspelers moeten wat mij betreft gericht kijken naar clubs die het in hun dna hebben om wel kansen te bieden aan jonkies en hier geduldig me aan de slag gaan. Dortmund, RB Leipzig, Ajax, Barcelona zijn dit soort clubs. In Portugal kun je ook aan de slag. Sancho en Bellingham hebben wel goed gekozen. Laat Simons daar eens naar kijken.
 
KJHuntelaar09
 
1
28 november 2021 om 02:46
Bedoel je hiermee te zeggen dat clubs in Engeland hier niet mee om kunnen gaan? Zijn genoeg spelers die wel doorbreken in Engeland of bij andere clubs die normaal gesproken ‘beste’ spelers kopen. Denk hierbij aan chelsea met reece James en mount, United met rashford en greenwood, Liverpool met jones
 
CMG-
 
0
28 november 2021 om 10:44
Voordeel is dat jeugdspelers van clubs als Real Madrid, PSG, Bayern etc het vaak dan ergens anders wel redden. Mededankzij hun cv maar ook door hun kwaliteiten die ze hebben geleerd bij dat soort clubs
 
RyanBabel8
 
1
28 november 2021 om 11:23
Bij Chelsea mochten er een aantal jeugdspelers zich bewijzen, omdat Chelsea simpelweg niet mocht investeren. En daarbij durfde Lampard het gewoon aan. Staat een Abraham nog in de spits? Nee, Lukaku is gehaald en laat diezelfde Lukaku toen hij joh was door Chelsea te zijn verkocht, omdat hij (nog) niet goed genoeg was. Zullen we maar zwijgen over een De Bruijne? Er is gewoon amper te geen geduld. En ja, spelers breken zeker door, maar veelal niet bij de absolute top, maar bij kleinere clubs. Lukaku had een omweg nodig, net als De Bruijne en net als Mount. Misschien moet je de hoeveelheid aan jeugdspelers (aangekocht/opgeleid) bij Chelsea en City eens natrekken en de vraag stellen: wie zijn er bij die clubs ook echt doorgebroken?
 
RyanBabel8
 
1
28 november 2021 om 11:25
Die spelers redden zich zeker en zoals je dus zegt: bij andere clubs en niet in de top, want daar is er geen geduld. Een Asensio bij Madrid is ook niet zeker van zijn plaats. Marcelo en Ramos werden jong gehaald en die hebben het gered.
 
NJfromVOL
 
83
26 november 2021 om 23:13
Niet bijzonders als voetballer, vooral interessant op socials, goede uistraling en op basis daarvan verwachten dat je wel even speeltijd krijgt in een team met Messi, Mbappe en Neymar en een Di Maria op de bank. Zal wel terug gaan naar Barcelona en daar ook gedesillusioneerd vertrekken.
 
TPCajax
 
21
26 november 2021 om 23:42
Barca zou in huidige staat een prima stap zijn. Die geven volop kansen aan talent nu de knip er op zit. Blijf het zonde vinden dat hij voor de knaken weg ging. Verlies je toch wat sympathie in mijn ogen.
 
myvision
 
71
26 november 2021 om 23:49
Goede uitstraling? Ik denk vooral dat zijn weg verkeerd om is: zich al gedragen als wereldster op de socials terwijl hij veel en veel minder heeft bereikt dan een Gravenberch, Pedri of Bellingham maar wel in dezelfde leeftijdscategorie zit. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan een Gravenberch. Ik erger me juist aan de uitstraling van zogenaamde supersterretjes als Xavi Simons.
 
NJfromVOL
 
36
27 november 2021 om 00:09
@myvision Hij heeft nog helemaal niets bereikt bij de clubs waarbij hij heeft gezeten, anders dan een respectabel aantal volgers. Drijvend op zijn 'uitstraling' en kruiwagen van vaders. Jij zegt een voorbeeld nemen aan Gravenberch, die ik vooral eerste helft vorig jaar ijzersterk vond. Gravenberch loopt er in het veld nou ook niet bepaald bij alsof hij er heel erg veel zin in heeft; dat kan echt beter.
 
myvision
 
18
27 november 2021 om 00:12
Je eerste alinea had ik niet beter kunnen verwoorden. En je tweede eigenlijk ook niet. Gravenberch heeft zijn "eerste dipje" al bereikt inderdaad, dat betekent dat hij behoorlijk voor loopt op Simons. Verder staat Ajax momenteel zo goed dat het direct ook opvalt als je een van de minder bent, maar toch nog steeds wel bij de basiself hoort.
 
NJfromVOL
 
11
27 november 2021 om 00:17
Jeeee... we zijn het eens. Tav je laatste opmerking... misschien zit er niets beters op de bank en Gravenberch is natuurlijk wel een van de groeibriljantjes van Ajax en vertegenwoordigt een aanzienlijke waarde. Daarom heeft hij een streep(je) voor
 
myvision
 
9
27 november 2021 om 00:30
Ja, echt ongekend. Want ook in deze reactie heb je mijns inziens helemaal gelijk. Juist grote talenten zijn grillig en die moet je dus mits het door het team op te vangen is, wel zoveel mogelijk blijven opstellen. Van Gravenberch weten we namelijk nu dat hij vaker wel dan niet het CL niveau aankan, dat weten we van Simons nog helemaal niet.
 
NJfromVOL
 
17
27 november 2021 om 00:37
Ik ben vereerd ... Ik lig op een lijn met de grote Myvision :-)
 
myvision
 
16
27 november 2021 om 00:40
The honor is all mine Njfromvol, ik kan met een extra gerust en gezegend gevoel slapen haha!
 
NJfromVOL
 
14
27 november 2021 om 01:01
Wat ik dan ook per direct ga doen ... have fun !
 
Sirius
 
8
27 november 2021 om 01:44
Met de boodschap an sich ben ik het eens, maar de voorbeelden die je noemt vind ik dan weer selectief. Een Gravenberch had bij PSG ook geen uitgangspositie gehad. Die is momenteel bij Ajax ook al wedstrijd na wedstrijd een dissonant. Niet erg natuurlijk gezien z'n leeftijd, maar dan vind ik hetzelfde argument te gemakkelijk om een andere speler naar beneden te halen.
 
nattekano
 
4
27 november 2021 om 07:24
Een voorbeeld nemen aan Gravenberch? Door op deze leeftijd al te stellen dat opladen voor wedstrijdjes als tegen Heracles lastig is? Die mentaliteit gaat m niet veel verder helpen gok ik zomaar.
 
W2017
 
6
27 november 2021 om 00:26
Hoeveel volledige wedstrijden heb jij van hem gezien? Ik gok 0
 
myvision
 
84
27 november 2021 om 00:40
Dat is niet zo raar als hij er ook 0 speelt.
 
DeBers
 
3
27 november 2021 om 21:45
Xavi simons is wel echt veel meer dan social media hoor. In de jeugd heeft hij meerdere gouden ballen gewonnen. En niet alleen omdat hij zo'n leuk instagram profiel had. Het is andersom. Die jongen kon in de jeugd super goed voetballen. Het gebeurt helaas wel vaker dat het er later niet helemaal uit komt. Dus niet zo populair doen met het zeuren op social media. Dat hoort er tegenwoordig nou eenmaal bij.
 
DialSquare
 
26
26 november 2021 om 23:14
Jeugd bij PSG het prestigeproject van Qatar? Dan ben je ook niet goed snugger.
 
dickov
 
61
26 november 2021 om 23:14
Ga toch lekker naar een club als AZ probeer daar onbetwiste basisspeler te worden en dan kun je weer gaan denken aan een stap omhoog
 
AZvakS
 
13
26 november 2021 om 23:40
Hij is welkom.. goed idee??
 
FlamengoBrasil
 
5
26 november 2021 om 23:57
AZ wil toch geen geld uit geven… denk dat Simons hoger doel nastreeft dan de top van de subtop in Nederland.
 
 
4
27 november 2021 om 12:59
@flamengobrasil: Hij kan zich daar toch opnieuw de kijker inspelen? Een vincent jansen is ook naar totenham gegaan bijvoorbeeld. Die clubs kijken echt wel naar de eredivisie.
 
PieterPrins773
 
3
27 november 2021 om 02:02
En 90% van je salaris inleveren? Nee toch maar niet.
 
wolterx
 
14
27 november 2021 om 07:13
Dat geld heeft AZ niet, is misschien wel de beste speler in YL dit seizoen. Draait daar namelijk echt sterke groepsfase, zowel op middenveld als in een valse spits rol. Daar gaat echt wel een club voor komen tegen een salaris boven wat AZ haar beste spelers geeft.
 
wesley1910
 
5
27 november 2021 om 08:09
Dat zou echt een hele domme stap zijn. Stel het mislukt, dan moet hij gaan denken aan de KeuKaD. Nu kan hij nog steeds nagenoeg overal naar toe. Lekker naar de premier League of Spanje gaan. Stel dat avontuur mislukt dan kan hij alsnog naar vele andere clubs maar wel met wat meer geld
 
achmedn
 
9
26 november 2021 om 23:22
Als je kijkt hoe andere leeftijdsgenoten zich in de kijker hebben gespeeld bij Barca dan lijkt het wel dat hij te vroeg is weggegaan. Hij was de beste van zijn generatie (niet voor niets win hij 4 keer youth ballon d'or)
 
myvision
 
32
26 november 2021 om 23:54
En als je nog verder kijkt naar zijn leeftijdsgenoten bij andere clubs kan je alleen maar concluderen dat Simons gigantisch heeft stilgestaan. Dit wordt een gevalletje Freddy Adu als hij niet oppast.
 
wolterx
 
20
27 november 2021 om 07:16
De youth ballon d'Or "bestaat" niet, dat is gewoon een gouden bal die gegeven word op een Spaans toernooi. Dat is net als zeggen dat de topscorer op Marveld beste doelpuntenmaker van zijn leeftijd is ter wereld omdat je daar een gouden schoen wint. Enige wat die prijs zegt is dat hij in die jaren de spelers was binnen zijn team bij Barcelona die meest gewaardeerd werd op La Liga Promises.
 
SuperNico31
 
50
26 november 2021 om 23:24
Ben bang dat Xavi zo een talent wordt dat door social media wordt gehyped en het uiteindelijk niet waar kan maken. Zoals die izjen Mocro van AC Milan destijds.
 
Jsmooth
 
29
26 november 2021 om 23:40
Mastour de Marokkaanse Neymar...
 
Mobesiktas
 
11
26 november 2021 om 23:35
Er zijn heel veel Franse spelers die hebben gespeeld bij PSG in de jeugd maar nu ergens anders aan het schitteren zijn omdat ze geen kansen kregen
 
Primetime
 
3
26 november 2021 om 23:57
De meesten vertrokken zo vroeg dat het helemaal niet realistisch was om ze veel kansen te geven. Buiten Nkunku was niemand ouder dan 20. Zelfs die jongens die met 17 jaar al vertrokken hadden vaak hun debuut al gemaakt.
 
TILBURG013
 
16
27 november 2021 om 00:58
Toch wel opvallend wat voor talent er allemaal is vertrokken bij PSG met weinig tot geen wedstrijden voor het 1ste. Coman, Guendouzi, Soumare, Ikone, Edouard, Diaby, Nkunku bijvoorbeeld allemaal vrij recent. En tuurlijk zijn ze niet allemaal goed genoeg maar PSG doet te weinig met hun jeugdopleiding in mijn ogen..
 
Primetime
 
3
27 november 2021 om 11:34
Guendouzi was pas 15 jaar toen hij vertrok dus daar kon PSG 1 sws niks mee. Soumare en Coman waren ook pas 18 jaar en Coman heeft wel gedebuteerd. Diaby ging op zijn 20e weg met 30+ wedstrijden, weliswaar ook invalbeurten maar kansen kreeg die echt wel. Net als Nkunku die met 70+ wedstrijden vertrok op zijn 22e.de enige die miss wel wat meer kansen kon krijgen is Ikone. Kijk hoeveel geduld die jongens van Chelsea hebben, iedereen praat nu over eigen jeugd maar die jongens zijn ook bereid om wat langer te blijven
 
 
14
26 november 2021 om 23:46
Arme stakker. Net na zijn komst is PSG in een keer veranderd van een opleidingsclub tot een koopclub. Voorheen stroomden de talenten een voor een door in het eerste. Ook wel sip dat PSG ook ineens niet meer blijkt te beschikken over een B-ploeg. Als hij dat nou had geweten, had hij niet zijj potjes in de Onder-19 hoeven spelen. Wat het extra wrang maakt is dat Barcelona over een Nederlandse trainer beschikte die jong talent een voor een liet doorstromen. Hij had een mooi trio kunnen vormen met Depay en Frenkie.
 
vlerkjer
 
11
27 november 2021 om 00:52
Welke nederlandse jeugdtalenten slagen eigenlijk in het buitenland? Ake misschien? Hebben we nog andere voorbeelden? Het is echt geen goed idee om naar het buitenland te gaan voor je 21ste ofzo, doe nou gewoon die ervaring op in NL what's the rush?
 
TILBURG013
 
2
27 november 2021 om 01:01
Heel erg weinig inderdaad. Tim Krul misschien, die heeft wel een aardige carriere in Engeland. Frimpong is nu ook goed bezig bij Leverkusen maar moeten we allemaal nog maar zien. Voor de rest kan ik serieus niemand bedenken haha.
 
Ducktaildo
 
2
27 november 2021 om 02:06
En hoeveel Nederlandse talenten slagen er in Nederland? Als je dat afstreept met de Nederlandse jeugdspelers in Nederland zijn dat er ook heel weinig.
 
wolterx
 
8
27 november 2021 om 07:37
Dat is dan ook wel een heel scheve benadering. Als 1 op de duizend van de Nederlandse jeugdspelers op divisie niveau speelt, daar weer 1% van Oranje selectie haalt/bovenkant van lichting is dan hou je dus een handje vol spelers over per geboortejaar. Als je die groep af gaat zetten tegen elkaar durf ik wel te stellen dat onder aan de streep talenten die in Nederland blijven meer toekomst in top competities heeft dan spelers die met 16-18 vertrokken. Want in laatste 10+ jaar heeft een totaal van 0(!) talenten meer dan 100 wedstrijden gehaald voor de club waar hij naar vertrok. Via omweg zijn spelers als Malen, Ake, Fosu-Mensah en Bakker goed terecht gekomen maar dat is een hele matige score op 11 jaar toptalenten die stap hebben gemaakt. Van dat lijstje is Ake eigenlijk ook enige tot dusverre die vast deel van Oranje is geworden, Malen ook maar die is dat via Jong PSV en erna PSV 1 geworden. Dat is naar mijn mening een grijs gebied in deze kwestie. Maar zo'n vergelijking is zeer lastig te maken omdat het een extreem kleine groep talenten betreft die niveau hebben om 1) stap naar top 5 competities te zetten 2) bovenkant van lichting zijn 3) realistische optie voor Oranje zijn in vrij recent toekomst. Met 16 is het stuk realistischer te voorspellen of een speler aan die 3 criteria voldoet dan met o8-o13 wanneer 88% van de BVO spelers gescout is in Nederland. Vanaf 16 hebben er laatste 10 jaar toch zo'n 1 op de 4 toptalenten per lichting stap zien maken als ik beredeneerde gok moet maken. Soms meer, soms minder.
 
football033
 
0
27 november 2021 om 10:42
Als je het in het buitenland niet redt, dan red je het ook niet in Nederland. Voordeel is dat je daar veel meer verdient.
 
GJ7300
 
4
27 november 2021 om 13:56
Tja Ake geslaagd… qua club en geld misschien. Voor de rest wisselspeler dus qua voetbal valt t tegen. Misschien als hij weer terug gaat naar lager niveau
 
Arnout108
 
0
27 november 2021 om 21:49
Rekik heeft het prima gedaan, Dilrosun heeft goede momenten gehad, Frimpong doet het nu goed, Bakker heeft in het buitenland meer kansen gekregen dan bij ajax en zo kun je nog eel even doorgaan. Wil trouwens niet zeggen dat talenten beter af zijn in het buitenland maar het is zeker niet zo dat alle talenten beter af zijn in het buitenland. We hebben in Nederland goede opleidingen maar die zijn er in het buitenland ook. Zolang spelers naar een club gaan waar ze de kans krijgen dan hoeft dat echt niet perse in Nederland te zijn.
 
HvdH7
 
5
27 november 2021 om 05:44
Simons is opgegroeid in Spanje en is op jonge leeftijd bij Barca gekomen, ging niet voor het geld naar het buitenland. Deze jongen is een fantastisch voetballer die, op zijn positie, bepalend is, dat je het dan niet redt bij PSG op je 18e is niet zo gek met zo’n elftal. Terug naar Barca onder Xavi lijkt mij een hele mooie kans, deze jongen gaat echt een beest worden.
 
ErnumsJung
 
13
27 november 2021 om 07:52
Ga eens een keer ergens voetballen dan Xavietje. Wat heb je nou laten zien dan? Kun je je leeftijdgenootjes door de benen spelen? Kun je een bal dood leggen in je nek? Fijn voor je! Neem een zaakwaarnemer die je speeltijd bezorgd en niet alleen een dikke bankrekening. Ga jezelf bewijzen en speel jezelf eerst eens in de basis bij een Everton, Wolfsburg, Fiorentina of Real Betis, daarna mag je je mondje een keer open doen pik!
 
football033
 
5
27 november 2021 om 10:44
Precies, net als eiting. Lekker buffelen in championship en dan terug komen als een man. (Maar dan niet geblesseerd raken)
 
Siemjo
 
0
27 november 2021 om 11:10
Hij heeft de keuze zelf gemaakt. Dat je nu op de reservebank zit is het lot van meer jonge spelers die te vroeg zijn weggaan. Worden gek gemaakt door hun zaakwaarnemer die dan flink kan cashen.
 
 
1
27 november 2021 om 12:55
Ik zou zeggen kom lekker naar nederland en maak daar flink wat minuten. Verwacht hem bij feyenoord ajax en psv niet in de basis (wel regelmatig invallen) maar hij zou toch wel wat kunnen toevoegen bij az en daar de regisseur te worden ala koopmeiners?
 
Futures
 
5
27 november 2021 om 13:39
Wat een verassing... Maar vooral lekker voor het geld kiezen. Kun je later je kleinkinderen vertellen over je mooie carrière bankzitten. Ik snap gewoon niet waarom je als jonge speler zo naïef kan zijn, terwijl er zat mensen je voor zijn gegaan.
 
Davy_Green
 
1
27 november 2021 om 15:47
Deze jongen dient geduld te hebben, hij kan zich het beste laten verhuren zodat hij speelminuten kan krijgen. In Nederland zou hij op dit moment alleen een versterking zijn voor clubs die normaal gesproken in het rechterrijtje van de Eredivisie spelen.
 
Jiminho
 
2
27 november 2021 om 16:58
Las van de week iets dat Xavi hem wilde terughalen naar Barca. Dan is dat bij deze geregeld toch?
 
denhaag111
 
0
27 november 2021 om 21:35
Iedereen weet dat het beste is om een jaar of 3, 4 in Nederland te spelen. Hoe dom kun je zijn
 
NielsGeerligs
 
1
27 november 2021 om 22:39
Dit wordt een speler die we straks alleen kennen van dit soort nieuwsberichten...Mark my words
 
FCB_Catalunya
 
5
27 november 2021 om 23:06
Deze jongen loopt toch geweldig naast zijn schoenen? Bij Barca voorbijgestreefd door andere talenten maar haalde het nog in zijn hoofd om een paar ton salaris te eisen, nu verwacht hij kansen in de beste selectie ter wereld. Hij zou er beter aan doen naar een team te gaan waar hij wel aan spelen toekomt.
 
PaulR_1982
 
2
28 november 2021 om 01:07
En deze speler wil met zijn aflopende contract weer terug naar Barca? Zou hij niet gewoon beter naar een club gaan waar zijn speelkansen reëel zijn???
 
PaulGoudzwaard
 
0
28 november 2021 om 18:25
Haha, het zijn allemaal koopclubs. Inclusief Barca maar die zetten nu veel talent in door de problemen. Die clubs geven talent dus nooit echt een kans, alleen noodgedwongen. Bij Chelsea kon zelfs de Bruyne niet doorbreken. Het is een feit dat spelers die een tussenstap maken veel meer speeltijd krijgen en daarna de stap naar een grotere club maken veel meer kans van slagen heeft. Simons moet niet zeuren, bij PSG zit je voor het geld en niet voor speeltijd.