Zakaria Aboukhlal sprak met Laurence Arribagé; Toulouse heft schorsing op
Donderdag, 18 mei 2023 om 14:50

Zakaria Aboukhlal heeft donderdag gereageerd op de beschuldigingen van vrouwonvriendelijke uitspraken aan zijn adres. De 23-jarige aanvaller zou bij het vieren van de bekerwinst van Toulouse ontoelaatbaar hebben gesproken over de vrouwelijke locoburgemeester en wethouder sport van Toulouse, Laurence Arribagé. Aboukhlal laat weten dat hij inmiddels met de vrouw in kwestie heeft gesproken.

"Nadat het artikel van RMC Sport online kwam, heb ik de kans gekregen om een gesprek te voeren met Arribagé", aldus Aboukhlal via sociale media. "Tijdens het gesprek hebben we naar elkaar uitgesproken dat de verhalen van RMC Sport niet overeenkomen met wat er echt is gebeurd tijdens de huldiging. We zouden deze controversie nu graag willen beëindigen, ook omdat het een grote impact heeft gehad op zowel ons als onze families. Bedankt dat jullie onze beslissing respecteren."

Toulouse schorste de speler in eerste instantie, maar laat nu weten dat die schorsing is opgeheven. Aboukhlal kan daardoor zondag tegen Nice weer minuten maken. De locoburgemeester vroeg de spelersgroep tijdens de bekerhuldiging om stilte, zodat ze een speech kon geven. "Waar ik vandaan kom, praten vrouwen zo niet tegen mannen", zou de in Gorinchem geboren Aboukhlal in reactie daarop hebben gezegd. De locoburgemeester wilde dat niet bevestigen, maar RMC Sport beroept zich op meerdere getuigen die de uitlatingen van Aboukhlal bevestigen.

Aboukhlal zou vervolgens in plaats van excuses te maken ook nog verhaal zijn gaan halen bij Arribagé. De waarnemend burgemeester nam Aboukhlal eerder in bescherming. "Voetballers houden er niet zo van om op deze manier gevraagd te worden om stil te zijn." Toulouse reageerde geschokt op het verhaal en besloot om Aboukhlal voor onbepaalde tijd te schorsen. "De speler zal tot nader order buiten de groep trainen, in afwachting van de resultaten van een intern onderzoek. Verder geven we geen commentaar." Dat is nu dus teruggedraaid.

Aboukhlal weigerde regenboogkleuren te dragen
Het incident met de locoburgemeester staat los van het ontbreken van Aboukhlal afgelopen zondag in de wedstrijdselectie van Toulouse tegen FC Nantes (0-0). De voormalig AZ'er weigerde een shirt te dragen waarop de rugnummers een regenboogpatroon hebben. Naast Aboukhlal werden ook Saïd Hamulic en Moussa Diarra om dezelfde reden buiten de selectie gelaten.

Alle clubs in de Ligue 1 en Ligue 2 droegen de shirts in een campagne tegen homofobie. Aboukhlal legde eerder deze week op social media zijn beslissing uit. "Eerst en vooral wil ik benadrukken dat ik ieder individu als volwaardig beschouw, ongeacht persoonlijke voorkeur, religie of achtergrond. Ik hoop ten zeerste dat mijn beslissing om niet te spelen zal worden gerespecteerd, zoals we allemaal gerespecteerd wensen te worden."

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws
   
23:51
23:51
Koeman maakt voorlopige EK-selectie van het Nederlands elftal bekend
186
   
23:21
23:21
FC Barcelona overleeft reuzenkansen hekkensluiter en wint dankzij Fermín López
17
   
23:20
23:20
Tijjani Reijnders besluit uitstekend debuutseizoen met fraaie bekroning
14
   
22:55
22:55
Uitblinker Summerville en Piroe helpen wervelend Leeds United aan finaleplaats
10
   
22:07
22:07
Gerry Hamstra krijgt jaar na vertrek bij Ajax nieuwe kans in de Eredivisie
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (203)

 
PSVchelseaboy
 
558
15 mei 2023 om 23:03
Deze man leeft nog in de Middeleeuwen.
 
Eindtovenaar10
 
111
15 mei 2023 om 23:08
Je weet ook niet wat precies waar is he?
 
PSVchelseaboy
 
404
15 mei 2023 om 23:11
De Middeleeuwen waren van het jaar 500 NC tot ongeveer 1500 NC.
 
myvision
 
452
15 mei 2023 om 23:14
Nee Eindtovenaar10, die jongen heeft zich gewoon netjes gedragen tegenover de vrouw en is totaal zinloos uit de selectie gezet. Waarom moet altijd direct de boel worden goedgepraat als mensen zich gewoon achterlijk en ongepast hebben gedragen?
 
Erasmus-rules
 
118
15 mei 2023 om 23:38
En waarom hebben we nog een onderzoek nodig als jij de conclusie al getrokken hebt?
 
XAJAcfa
 
37
15 mei 2023 om 23:46
Waarom zou hij dan al door de club geschorst worden. Feiten zijn al duidelijk maar voorlopig schorsen is om de situatie even wat af te laten koelen.
 
DarkEagle
 
21
18 mei 2023 om 20:05
@myvision This didn't age well. Pijnlijk om te zien hoe je achteraf zo vies door de mand bent gevallen. Laat dit een les voor jou in de toekomst zijn. Wees verstandig en probeer ten allen tijden objectief te blijven. En geloof vooral niet alles wat in de media staat.
 
murvee
 
430
15 mei 2023 om 23:04
In Gorinchem is het prima toegestaan om als vrouw zo te praten..
 
PSVchelseaboy
 
91
15 mei 2023 om 23:09
Hhahaha hij komt uit Gorinchem? Dat maakt het wel heel grappig moet ik zeggen. Ik denk dat hij doelde op waar zijn ouders vandaan kwamen, maar volgens mij snapt hij sowieso niet helemaal hoe de wereld werkt.
 
marocberkane
 
254
15 mei 2023 om 23:20
Zelfs dan is het niet waar. In Marokko is totaal geen sprake van dit sentiment tegenover vrouwen. Sterker nog, in de staf van het Marokkaanse elftal zit een vrouw en de bondscoach verwees afgelopen WK ter inspiratie naar het Marokkaanse damesteam die tot de halve finale kwamen op de Africa Cup. Waar Aboukhlal dit vandaan heeft vraag ik me dan ook af, mocht het waar zijn. Ik lees trouwens net dat zijn vader uit Libië komt, misschien dat het daar anders is.
 
PSVchelseaboy
 
82
15 mei 2023 om 23:22
Dan is er of iets totaal mis gegaan met zijn opvoeding, of hij heeft een hele rare blik en filosofie op de wereld.
 
Adzevedo
 
153
15 mei 2023 om 23:29
Toen ik zelf in Marokko was viel me al op dat in veel steden de Marokkanen daar een stuk ruimdenkender waren dan ik gedacht had. Ik had hier ook wat ervaring, maar daar merkte ik iets meer conservatisme (overigens niet zo absurd veel als ik nu lees). Het is iets wat je vaker ziet bij migratie golven, een deel van de mensen neemt de opvattingen mee uit het land van herkomst op het moment van vertrek en blijft daar in het nieuwe land aan vast houden. Dat zie je ook met de Nederlandse protestanten die naar Canada en de Verenigde Staten vertrokken, een heel deel vormt daar de basis van een strenge chirstelijke stroming. Misschien is zijn referentiekader extreem conservatief, maar zo heb ik geen kennis gemaakt met de Marokanen in Marokko, noch is dit mijn ervaring in Nederland.
 
mitchajax020
 
33
15 mei 2023 om 23:45
@marocberkane ik kan er naast zitten en begrijp mij niet verkeerd he en zie dit niet ook als een aanval maar ik heb het gevoel vaak, dat moslims due nog in hun land van herkomst wonen dit gedrag niet hebben en gewoon heel normaal doen naar vrouwen en moslims die bv in Nederland of zoals hij in Frankrijk juist zo naar doen tov vouwen. Klopt dit en waarom is dit
 
LeidseHood
 
65
15 mei 2023 om 23:50
Wat Adzevedo beschrijft komt vaak voor inderdaad. Migranten zijn conservatiever dan de mensen in het land waar ze vandaan komen. Je blijft als migrant eerder meer aan je eigen cultuur vasthouden. Maar ik ken ook genoeg Nederlandse Marokkanen die gewoon een modern man-vrouw beeld hebben. Dit zegt ook vooral iets over Aboukhlal.
 
AlckmariaAZ
 
81
16 mei 2023 om 07:09
Zie je ook met Turkse migranten. Mijn familie komt uit Izmir en leeft daar ook redelijk westers. Rondom Izmir zijn ze misschien wel net zo progressief als in Griekenland. En dan zie je hier 2e/3e generatie Turken uit het oosten van Turkije… Gedragen zich soms alsof ze nog in de bergen daar wonen. Vergeet niet dat Turkije/Marokko etc. enorme landen met enorme culturele verschillen zijn.
 
nederland79
 
72
16 mei 2023 om 00:33
Klopt en daarom zal die multiculturele samenleving die ze ons door de strot douwen ook nooit werken. Als culturen zover van elkaar af staan moet je ook gewoon zover van elkaar af leven. Zij horen zich hier aan te passen, dan zijn ze welkom, wij horen ons daar aan te passen anders moeten we lekker thuis blijven
 
Lierse1997
 
74
16 mei 2023 om 00:44
Geeuw. De multiculturele samenleving werkt al een jaar of 4000 (en dan zeg ik 4.000 omdat in verder er geen idee van heb, maar dat zal ook wel dik in orde zijn).
 
Boyonline
 
47
16 mei 2023 om 01:30
Lierse Het hangt er wel een beetje vanaf wat je definitie is van of iets werkt. Het blijkt maar al te vaak dat verschillende culturen en/of religies wel degelijk met elkaars normen en waarden botsen.
 
Herosennin44
 
24
16 mei 2023 om 04:35
@boyonline Nee bij een deel van de bevolking botst verschillen in cultuur en normen en waarden en het andere deel die vind die verschillen dus alleen maar leuk en zijn dus geïnteresseerd in andere culturen en normen en waarden. Iets met conservatief van denkwijze zijn en liberaal(vrij) van denkwijze. Een dergelijk denkpatroon heeft vooral met de individu te maken dan cultuur verschil.
 
Herosennin44
 
47
16 mei 2023 om 04:46
@nederland79 Het wordt echt niemand door de strot geduwt. De wereld is altijd al multicultureel geweest en een deel van de bevolking vind het alleen een probleem als het om gezichten gaat, niet persé om daadwerkelijk cultuur elementen. Als we het over Saoto soep of pindasaus hebben, zal spontaan dezelfde mensen weinig tegen dit 'cultuur element' hebben. Nee daarentegen wordt het zelfs in Nederlandse restaurants/snackbars verkocht. Vandaar dat ik bijvoorbeeld niemand ooit Indonesiërs hoor benadrukken als het bijvoorbeeld om Moslims gaat of problemen rondom Islam, ondanks zij uit het grootste Moslim land op aarde komen met 200 miljoen Moslims. Ze lijken alleen niet op 'Moslims', dus ze blijven dan ook volledig buiten schot. Dit geld ook voor Afrikaanse Moslims waar er ook in Nederland meer dan genoeg van zijn. Dat mensen zich horen aan te passen, daar ben ik het zeker mee eens, maar de vraag is, tot in welke schaal? Niet elke Nederlander voert het Nederlander zijn op dezelfde manier uit, integendeel waarschijnlijk iedereen anders en die zullen allen een eigen interpretatie erop hebben. Ik vind in ieder geval zolang 99,9% van de Nederlanders niet eens het Wilhelmus volledig kent en zich nog altijd afvraagt waarom we spreken van 'Duitschen bloed', dat we dus eerst een belangrijke vraag gezamelijk moeten uitzoeken. Wat is een Nederlander? Er worden altijd hele mooie one-liners gegooid, maar wat is de context erachter? Heb jij daar een antwoord op, want ik denk dat die van mij en elke persoon hier op voetbalzone anders zal zijn, zoals ik al aangaf.
 
Yelle
 
26
16 mei 2023 om 08:46
Ach hou toch op. Er zijn ook genoeg vrouwonvriendelijke autochtone Nederlandsers. De SGP krijgt nog steeds zetels in dit land. Maar nog belangrijker: er zijn hartstikke veel Nederlanders die oorspronkelijk niet uit een Nederlandse cultuur zijn die zich prettig voelen binnen onze cultuur.
 
MrKrillin
 
19
16 mei 2023 om 09:50
nederlamnd79 "zij horen zich hier aan te passen, dan zijn ze welkom, " Je hebt gelijk man! Ik ga vanaf nu ook bierglazen naar spelers gooien in het stadion. Of beter een vuurwerkbom gooien. Hele wedstrijd roepen dat Simons een homo is. Lekker aanpassen!
 
Lierse1997
 
5
16 mei 2023 om 11:30
@boyonline, botsen doet het in elke cultuur. Maar kijk naar elke westerse of oosterse cultuur die je kent en je komt gewoon tot de conclusie dat dat allemaal het gevolg is van een multiculturele samenleving.
 
Constant kante
 
10
16 mei 2023 om 13:29
Nederland79 "klopt en daarom zal die multiculturele samenleving die ze ons door de strot douwen ook nooit werken. " Als je werkelijk zo'n moeite hebt om te accepteren dat er mensen zijn die anders zijn dan jij en als je angst daarvoor (ook wel xenofobie genoemd) zulke erge vormen aanneemt dat jij met je complottheorietjes over omvolking en andere rabiaat racistische prietpraat gaat rondstrooien is het echt tijd om je aan te melden als astronaut of zelf een raket te ontwerpen en op zoek te gaan naar andere werelden om te gaan leven. Mensen van diverse aard wonen als sinds het begin van de mensheid bij elkaar en leven samen. Jouw wens om afgescheiden te leven die jij door de strot van normale mensen probeert te duwen is hier het grote probleem. En het wordt tijd dat we de problemen die we hebben eens gaan aanpakken bij de kern en die met wortel én tak gaan opruimen. De wereld is multi cultureel! Dus pas je aan of verdwijn! Er schijnen andere planeten n de buurt te zijn, zoek die maar op dan! Ik schaam me als Nederlnder dat jij de accountnaam "nederland' durft te voeren. Je bent geen Nederlander. Je bent een schandvlek.
 
jaakke
 
2
16 mei 2023 om 15:18
Iets(..) te makkelijk constante. De wereld is iets heel anders dan in een klein land (veel) te veel mensen met zeer uiteenlopende visies op het leven bij elkaar te hebben/stoppen/door de strot drukken, noem het maar. Je laat in bovenstaande reactie al precies zien waarom.
 
Westend
 
12
16 mei 2023 om 08:37
Precies, net als Frenkie. En laat Gorinchem nou precies ook een vrouwelijke burgemeester hebben hahaha
 
PhilippeM
 
50
15 mei 2023 om 23:04
En de burgemeester probeert hem ook nog te beschermen, ironisch.
 
OZ81
 
28
16 mei 2023 om 07:40
Omdat hij weet dat deze beste voetballer probeerde grappig te zijn. Alleen in deze lange tenen-maatschappij valt iedereen over elkaar heen als er ook maar een opmerking wordt gemaakt over een vrouw, zeker als je moslim bent. Je moet een regenboogrugnummer dragen (om tolerantie te tonen), maar tolerant zijn ze niet als je dit liever niet wil. Het feit dat de loco-burgemeester zijn opmerking niet eens heeft gehoord, betekent al dat het een grapje onderling was. Maar na zijn regenboogincident, zal er wel een lange tenen-mens in de buurt hebben gestaan. Helaas!
 
Mr_knowledge
 
10
16 mei 2023 om 08:57
Dat vraag ik mij nu af. Het wordt zo uitvergroot nu. Terwijl je geeneens weet in welke context het gezegd is. Het is ook makkelijk om iemand zo te beschadigen ipv kijken wat er exact gebeurd is. Dat regenboog gedoe komt nu wel beetje de strot uit. Ze hebben met ze allen een WK gespeeld waar geen homo's zo vrij konden praten spreken. Het was een ziekte volgens daar. Het maakt echt geen verschil als spelers regenboog shirts/nummers of aanvoerdersband dragen.
 
Constant kante
 
12
16 mei 2023 om 13:44
"je moet een regenboogrugnummer dragen (om tolerantie te tonen), maar tolerant zijn ze niet als je dit liever niet wil." De actie is gericht tégen homohaat. Als je weigert om aan die actie deel te nemen, omdat jouw religie tegen homo's is en homo's zelfs dood wil maken, dan ben je dus tégen de actie tegen homohaat. En wat jij vraagt is dat we dus tolerantie tonen met mensen die intolerant zijn en homo's dood willen maken. Zoiets heet 'de zaak op zijn kop zetten'. Juist die weigering van jonge jongetjes zoals deze laten perfect zien dat die acties niet alleen heel erg nodig zijn, maar ook hoeveel mensen hun openlijke afkeer van homo's op geen enkele manier willen verstoppen of verhullen. En dan is mijn wedervraag aan jou, waarom moet een actie die gericht is tegen homohaat tolerant zijn ten opzichte van precies die mensen die voor deze haat verantwoordelijk zijn?? Alsof je een demonstratie begint tegen criminaliteit in Nederland en dat Ridoun Taghi en Willem Holleeder als je sprekers uitnodigt. Al wil ik hier duidelijk gezegd hebben dat homohaat in Nederland anno 2023 bepaald niet meer het terrein is van islamieten. Sinds het FvD is opgericht is ook onder heel veel 'witten' het anti semitisme enorm gestegen met die Baudet die zijn anti semitische opvattingen niet eens meer onder stoelen of banken steekt. En zijn belangrijkste partij ideoloog, Freek Jansen, is een van de grootste anti semieten die we in ons land ooit gehad hebben. En ook overigens, ook qua homohaat is de FVD momenteel een uitzonderlijk grote catalysator waarin zij het feit dat homo's zieke geesten hebben en abnormaal zijn gewoon salonfáhig aan het maken zijn. In dat verband bezien kunnen zielige vruchtjes als deze Abouhklal ook als uitwassen van de huidige situatie in Nederland worden gezien. Enneh, 'lange tenen mensen'?? Ach, het blijkt dat reactionair Nederland van tegenwoordig (rabiaat anti semitisch, homofoob, racistisch, is weinig anders dan de reactionairen van voorheen. Het gaat altijd om het willen reguleren en controleren van de moraal van anderen en het gaat altijd over de gevoelige teentjes van andere mensen waar zijn zelf voortdurend op willen staan én blijven staan. Maar probeer eens om de meterslange teentjes van reactionairen te ontwijken. Dat lukt je nooit. En zodra er iemand op hun eigen teentjes staat, dan barst het gehuil en geweeklaag los hoor. Zelden zulke slappe en ruggegraatloze mensjes meegemaakt als reactionairen. Constant zeikerig commentaar op iedereen maar zelf tot werkelijk niets in staat. En dan hier vragen om tolerantie voor hun intolerantie?? Joh, ga nou toch gauw weg!
 
Bossie
 
4
18 mei 2023 om 18:21
Het ligt wat genuanceerder hoe Moslims over homoseksualiteit denken. In principe wordt het gedoogd , alleen de daad mag niet . En als iemand er bv van verdacht wordt om homo te zijn , moeten er tenminste 4 moslim getuigen zijn die dit bevestigen. En onder de wet discriminatie valt volgens mij ook het discrimineren van homo's en dergelijke. Ik vraag me af.waarom ze nu deze groep er specifiek uit halen , terwijl er nog veel andere mensen ook gediscrimineerd worden?
 
Jason.215
 
222
15 mei 2023 om 23:05
"De locoburgemeester ontkent dat". Maar nee toch moet weer een moslim zwart gemaakt worden in Frankrijk. De anti-Islam campagne stijgt naar ongekende hoogtes.
 
myvision
 
366
15 mei 2023 om 23:12
En zo wordt de dader (van ongepast gedrag) weer het slachtoffer gemaakt. Hij had zich ook gewoon een beetje kunnen gedragen tegen een vrouw.
 
OZ81
 
20
16 mei 2023 om 07:42
Ongepast gedrag? Het is een semi-grappige opmerking. Je kan dan zeggen dat het niet tof was, maar iemand meteen uit een selectie zetten? Gaat wel ver he... En gedragen tegen een vrouw? Die beste vrouw hoorde de opmerking niet.
 
ElRompelineas
 
16
16 mei 2023 om 08:34
Je doet echt enorm veel aannames OZ. Allereerst staat nergens dat die buiten de selectie is gezet. Daarnaast, hoe weet jij dat ze zijn opmerking niet heeft gehoord? Er staat alleen dat ze het niet bevestigd, maar even later weet ze wel duidelijk waar het over gaat als ze hem in bescherming neemt. Jammer dat je er dingen bij verzint om een punt te maken, tenzij je natuurlijk nog meer informatie hebt hierover. Daarnaast is het alleen maar extra laf als die het op zo'n manier doet dat zij het niet gehoord heeft. Dus of dat nou zo positief is.
 
OZ81
 
3
16 mei 2023 om 09:17
Het is de eerste zin van dit artikel, dat hij uit de selectie is gezet... Snap je reactie daarom ook niet zo goed. Dat ze het niet bevestigd, doet vermoeden dat ze het niet hoorde. Dat is een aanname, dus misschien ben ik te stellig, maar zo komt het op mij over. En dat het extra laf is? Het zou juist niet oké zijn als ze het wel hoorde. Ik maak onderling met bekende ook wel eens een opmerking als grap die ik niet direct zou adresseren aan iemand zelf. Dat is niet laf, maar gewoon zoals het werkt.
 
Lierse1997
 
8
16 mei 2023 om 11:33
Met zekerheid doen alsof dit grappig bedoeld is, is toch gewoon exact hetzelfde als met zekerheid doen dat het vrouwonvriendelijk bedoeld is?
 
Engelz
 
52
15 mei 2023 om 23:15
Gaat ie lekker? Jij gaat er maar lekker van uit dat dit niet gezegd is? De waarheid verdraai ik zoals ik het graag wil lezen campagne stijgt naar ongekende hoogtes...
 
PaulR_1982
 
74
15 mei 2023 om 23:23
"voetballers houden er niet zo van om op deze manier gevraagd te worden om stil te zijn." Dat is geen ontkenning hoor. Dat is een poging om zijn debiele gedrag te verklaren. Laat dit enge mannetje maar naar de zandbak gaan. Daar mogen vrouwen niet eens naar het stadion, dus daar zullen ze hem ook geen vragen stellen.
 
Herosennin44
 
10
16 mei 2023 om 04:50
@paul Nou kalm aan. Genoeg mannen hier in Nederland en werelwijd anno 2023 die dergelijke uitspraken doen. Is het een goede ontwikkeling nee, maar we kunnen ze niet allemaal naar de zandbak sturen. Of wel? De racisten meesturen? Ik weet niet of ze daar wat aan hebben.
 
ajaxglobal
 
22
16 mei 2023 om 05:58
@herosennin44, We kunnen op zijn minst een pilot doen toch? ;-) Het neemt bizarre vormen aan en wegkijken voor de impact die het heeft
 
PaulR_1982
 
8
16 mei 2023 om 07:54
Het zou hier in Nederland wel een hoop problemen oplossen denk ik. Zo zullen er opeens weer genoeg huizen zijn voor iedereen. En omdat het er meerdere zijn, vind ik niet dat we dan maar niets moeten doen. Laten we deze debiel maar als voorbeeld gebruiken. Hij praat over 'waar ik vandaan kom...' Dat is gewoon Nederland he, geen land met moslimwetten. Dus hij maakt zich echt compleet belachelijk hiero.
 
Ducktaildo
 
0
16 mei 2023 om 08:31
PaulR. Ik denk dat hij bedoelt met 'waar ik vandaan kom' de plek waar zijn ouders vandaan komen? Denk dat hij Nederland alleen ziet als de fysieke plek waar hij is geboren en opgegroeid, maar niet de plek waar hij vandaan komt.
 
PaulR_1982
 
6
16 mei 2023 om 08:42
Dat denk ik ook, maar dat maakt de uitspraak m.i. niet normaler. Want dat betekend dat hij in al die jaren in Nederland totaal niets heeft opgenomen van de normen en waarden die we in Nederland kennen, toch de plek waar hij ruim 20 jaar heeft geleefd.
 
Redisthecolour
 
13
16 mei 2023 om 05:12
Hij wordt vast niet voor niks uit de selectie gezet, laten ze dit soort kansloze uitspraken maar eens grondig onderzoeken.
 
100% Meijer
 
9
16 mei 2023 om 07:07
De locoburgemeester wil er gewoon niet op reageren. De club zal hem niet voor niks uit de selectie zetten toch? Of is hij daar de enige moslim. Dat jij zo'n beeld hebt op de wereld is echt zorgelijk...
 
Zwollenaar01
 
32
15 mei 2023 om 23:05
Die jongen stijgt het ook aardig naar zn bol. Dom dom!
 
Khamis2a
 
102
15 mei 2023 om 23:05
Zulke gasten gelijk contract ontbinden en hopelijk nooit meer ergens aan de bak behalve in de zandbak
 
Jason.215
 
72
15 mei 2023 om 23:06
Pff. Wat een uitspraak dat zie je niet eens bij racisme elke week op de Europese velden.
 
Boyonline
 
12
16 mei 2023 om 01:33
Maar daar geldt wat mij betreft hetzelfde voor. Als een speler zich racistisch uitlaat ook z'n contract ontbinden. Normen en waarden moeten gewoon gerespecteerd worden.
 
LosBlancos1999
 
82
15 mei 2023 om 23:05
Dus de burgemeester beweert hem niet eens gehoord te hebben en alsnog word hij gestraft. Vreemd verhaal dit
 
madmarcel
 
60
15 mei 2023 om 23:16
Want het zijn prima uitspraken zolang de burgemeester het niet hoort? Vele anderen schijnen het volgens dit artikel wel gehoord te hebben
 
Boyonline
 
5
16 mei 2023 om 01:35
De burgemeester heeft het misschien niet gehoord, maar vele anderen wel.. Dus ja, dan is een schorsing (in ieder geval ten tijde van het onderzoek) wel terecht.
 
consy
 
150
15 mei 2023 om 23:05
Triest klein figuur die zich verschuilt achter religie om zijn walgelijke denkbeelden te uiten, en dan ook nog zogenaamd vragen om dat te respecteren. Haha, het zou toch enorm lachwekkend zijn als het niet zo triest was.
 
MrKrillin
 
9
16 mei 2023 om 09:53
Nog triester gasten die context niet eens weten en gelijk gaan oordelen. Waar verschuilt hij zich achter zijn religie. Hoe weet jij dat hij dit bedoelt? Maar lekker nog voor slapen gaan je xenofobe uitspraken op het internet droppen. Dan voel jij je weer ff lekker het mannetje toch
 
consy
 
11
16 mei 2023 om 11:24
Heeft helemaal niks met xenofobie te maken lol, ik heb niks tegen de mens die geloofd; ik heb iets tegen het geloof an sich. En overigens niet alleen de islam, welk geloof dan ook. Het is pre-middeleeuws, een sprookje (zonder het nog lang en gelukkig einde) en zal hopelijk langzaam maar zeker geheel verdwijnen van deze wereld. Maar goed, ik heb deze discussie hier nu al ontelbare keren gevoerd (en dat op een voetbalforum, krommer wordt het niet). Dat ga ik niet nog een keer doen dus dit is ook meteen mijn laatste reactie geweest. Fijne dag nog Krillin!
 
NMR10
 
107
15 mei 2023 om 23:06
Dit klopt voor geen meter, dit is niet Aboukhlal. De media probeert maar iets te verzinnen om hem zwart te maken. Zelfs de burgermeester ontkent het.
 
laak
 
106
15 mei 2023 om 23:26
Ja hij is alleen uit de selectie gezet omdat ie zijn schoenveters los had natuurlijk. Aboukhlal is het echte slachtoffer hier...
 
Boyonline
 
13
16 mei 2023 om 01:36
NM Wat heeft 'de media' er voor belang bij om hem zwart te maken? Dat de burgemeester het niet gehoord heeft betekent overigens niet dat het niet gezegd is.
 
 
29
15 mei 2023 om 23:06
Ach ja, deze gozer heeft in zijn carrière al vaker incidenten in de media gehad. Niet verrassend bericht, volgens mij ook niet de snuggerste van de klas..
 
ElPistolero125
 
68
15 mei 2023 om 23:08
Ik begrijp niet waarom mensen zo over die regenboog kleuren vallen? Je gaat er echt niet dood van als je een ander kleurtje als band of shirt hebt
 
Regulator
 
26
15 mei 2023 om 23:14
Dat snap ik ook niet. Stel je voor je club kiest een walgelijk lelijk uit shirt voor komend seizoen. Jij weigert het aan te trekken. Gaan fans dan ook ineens achter je staan "omdat je het recht op vrijheid hebt".
 
myvision
 
37
15 mei 2023 om 23:17
Ach, hier in Nederland waren er aanvoerder die de band weigerden omdat ze anders niet meer in Turkije terecht zouden kunnen. Die regenboogband en kleuren zijn wel handig om te checken in welke landen ze nog in de middeleeuwen leven.
 
marocberkane
 
85
15 mei 2023 om 23:26
Is ook onzin. Burak Yilmaz droeg die band wel gewoon en ik kan me niet voorstellen dat hij Turkije niet meer binnenkomt. Kokcu maakt een andere keuze, wat hem ook volledig vrijstaat.
 
Boyonline
 
45
16 mei 2023 om 01:40
Klopt. Yilmaz krijgt in mijn ogen te weinig credits hiervoor. En als het aanzien in Turkije geen motief was, zegt dat nog meer over de denkwijze van Kokcu.
 
Bossie
 
17
16 mei 2023 om 02:05
Je hoeft toch geen bepaalde leefstijl of opvatting promoten als je er niet achter staat?
 
Boyonline
 
17
16 mei 2023 om 02:09
Maar het is ook geen promoten van iets als je je uitspreekt tegen discriminatie van een bepaalde groep.
 
ajaxglobal
 
14
16 mei 2023 om 06:01
@bossie, Het gaat niet om het te promoten. Er wordt aandacht gevraagd voor de ongelijkheid die er nog is. En de dringende oproep dat te veranderen. En mensen die dat dus niet ondersteunen zeggen dus eigenlijk; die ongelijkheid is prima
 
Bossie
 
4
16 mei 2023 om 06:36
Ze hebben toch al verschillende akties gedaan tegen discriminatie? Daar hoort toch dit ook bij? . Maar nu wordt er dus specifiek aandacht gevraagd voor deze groep? Er wordt al veel gedaan specifiek voor deze groep? hoe ver wil je gaan ? Dat zou het zelfde zijn dat je zegt we hebben vrijheid van godsdienst, maar toch gaan we er een geloof extra uithalen om daar nog meer aandacht voor te vragen? dit is maar een voorbeeld. Er zal altijd ongelijkheid zijn hoe je het ook went of keert. Je kan ook niet verwachten dat iedereen het zelfde over een onderwerp denkt. Aan de ene kant wil men diversiteit, maar binnen die diversiteit moet wel iedereen de zelfde gedachtengang hebben?
 
Boyonline
 
3
16 mei 2023 om 12:02
Bossie, diversiteit gaat erover dat we niet allemaal hetzelfde zijn, en dat dat oké is. Iedereen mag ergens over denken zoals ie wil, maar respect voor je medemens en niet discrimineren is toch wel een basisnorm die we van iedereen mogen verwachten lijkt me.
 
Bossie
 
1
16 mei 2023 om 14:39
Precies er is al een wet die discriminatie verbied wat wil je nog meer ? . Als je geen regenboog wilt dragen om welke reden dan ook , dan is het huis te klein. Je wordt bijna al verplicht om aan deze aktie mee te doen.
 
Backcorner
 
11
15 mei 2023 om 23:08
Haha wat een verrassing van mister respect. Die jongen heeft nog veel te leren over het leven. Wie weet komt dat nog.
 
Oenieboy
 
43
15 mei 2023 om 23:08
Tja, het lijkt erop dat Noord-Afrikaanse normen en waarden botsen met de huidige waarden van het westen. In principe mag hij toch van alles vinden, als hij zich maar een beetje gedraagd.
 
wiezie
 
74
15 mei 2023 om 23:10
Poenieboy spreek aub voor jezelf want ik ben noord afrikaan en normen en waarde zijn over geheel de wereld 75% hetzelfde dus ook met vrouwen heb respect voor jezelf en spreek voor jezelf maar ga niet alle noord Afrikanen over één kam scheren. Ze vroeg om stilte dus al met al respect is een ver woord dat hij een shirt niet wil dragen respect voor dat maar goed ga niet te diep lullen aub dit is echt bullshit
 
Oenieboy
 
21
15 mei 2023 om 23:20
Heb je gelijk in, is te kort door de bocht van mij. Heb het bijvoorbeeld niet over alle Marokkanen, maar een deel heeft nu eenmaal andere normen en waarden, en daar doelde ik op.
 
Herosennin44
 
10
16 mei 2023 om 04:53
@oenieboy Nou zo kan het ook. Je word er op gewezen en je zegt oké is goed en nuanceert je bericht. Ik denk dat iedereen, ook Marokkanen zelf het met dit vast wel eens zijn.
 
wiezie
 
47
15 mei 2023 om 23:08
Ik weet niet waar deze chappie vandaan komt en over welk gebied hij spreekt maar is een geboren Nederlander met Marokkaanse roots, nou als hij dit zegt op Marokkaanse tv zal ie Waarschijnlijk een goede draai om ze oren krijgen wat een brutale aap man, jeetje ik heb veel dingen meegemaakt maar toen ik Dit las dacht ik echt je ex die loopt erbij alsof haar sponser Gucci is en jij liep er gezellig naast nu opeens ga je heilig doen aub doe normaal dan doe je al gek genoeg
 
LeidseHood
 
16
15 mei 2023 om 23:53
Dit ook! Klinkt als grootspraak van Aboukhlal, een beetje interessant doen, terwijl hij zelf gewoon met een bimbo rondliep die niet precies uit een klooster kwam.
 
Boyonline
 
4
16 mei 2023 om 02:26
Wiezie Hij komt uit Gorinchem, dus daar heeft ie het kennelijk over.
 
34Nieuw-West
 
34
15 mei 2023 om 23:08
Arribagé, degene over wie het gaat, ontkent dit verhaal. Gaan we nou serieus “getuigen” waarvan we niet weten wie deze zijn, geloven boven degene over wie het zelf gaat? Mbappe ontkrachtte laatst ook een verhaal van Lequipe die zeiden dat hij Frankrijk U21 zou hebben toegesproken om te accepteren dat zij niet Ramadan konden vasten tijdens het spelen voor Frankrijk. Drama verkoopt.
 
Boyonline
 
5
16 mei 2023 om 01:43
Dat degene om wie het gaat het niet gehoord heeft, betekent niet dat het niet gezegd is. Hoe betrouwbaar de getuigen zijn zal moeten blijken.
 
Kakadu
 
68
15 mei 2023 om 23:08
In een notendop het probleem met en van de hoe de islam wordt ‘begrepen’ en gebruikt. Hou sowieso maar eens op met religie, nergens goed voor.
 
Jsmooth
 
81
15 mei 2023 om 23:13
Hou eens op met het opdringen van het atheïsme en agnosme. Altijd maar zeiken op religies, maar zelf geen standpunten hebben over het bestaan van het leven en moraliteit.
 
Cyberize7x
 
123
15 mei 2023 om 23:19
Lol, de dag dat een atheïst mij iets opdringt moet nog komen, werkelijk nog nooit zulke kul gehoord.
 
Rossoneri27
 
66
15 mei 2023 om 23:22
Zelf geen standpunten over moraliteit? Als je morelen uit een eeuwenoud boek moeten komen met gedateteerde ideeën zou dat wel triest zijn, ieder fatsoenlijk mens kan voor zichzelf bepalen wat goed en wat slecht is. Daar zou geen boek of dreiging van hel voor nodig moeten zijn.
 
myvision
 
57
15 mei 2023 om 23:23
Jsmooth die net de Islam als De Waarheid duidt wil niet dat de ongelovigen een mening hebben. Eng hoor haha.
 
Regulator
 
19
15 mei 2023 om 23:26
Haha ik zei het al in een andere topic: jezelf storen aan wat mensen doen, terwijl je precies hetzelfde doet. Jammer dat een spiegel blijkbaar niet onder de waarheid valt.
 
Jsmooth
 
18
15 mei 2023 om 23:36
Het is geen mening myvision. Maar atheïsten en seculieren zeiken altijd over geloof en geven de schuld altijd aan het geloof. Terwijl ze niet in hun eigen straatje kijken of niet inzien dat hun levensovertuiging veel mankementen en oneerlijkheid kent.
 
Jsmooth
 
12
15 mei 2023 om 23:41
Cyberize7x blijkbaar niet op school gezeten? Waar de evolutietheorie als waarheid wordt bestempeld? Waar de regenboog door je strot wordt geduwd? Waar religie in geschiedenislessen nooit in een positief zonlicht worden gezet.. en nog veel meer.
 
Lierse1997
 
38
15 mei 2023 om 23:48
@Jsmooth alsof “het atheïsme” ook maar bestaat. Die levensinstelling baseert zich niet op een boek dat minstens 1400 jaar oud is namelijk waardoor het niet echt valt samen te vatten.
 
Lierse1997
 
46
15 mei 2023 om 23:50
De evolutietheorie is dan ook gewoon wetenschappelijk bewezen wat het een wetenschappelijk feit maakt. Zoals elk wetenschappelijk feit is het trouwens onderhevig aan falsificatie wat het geen absoluut feit maakt.
 
Jsmooth
 
25
15 mei 2023 om 23:56
Lierse de evolutietheorie is een theorie zoals de naam luidt. Er is niets bewezen. De tussenachakels tussen dieren en mensen kan men vandaag de dag nog steeds niet uitleggen. Het ontstaan van de eerste cel ook niet. Wetenschap is iets empirisch waarnemen en daar onderzoek over doen ahv resultaten en data en is aan verandering onderhevig. En is dus een meet middel en geen middel dat de hele historie van het bestaan kan verklaren obv theorieën. Wetenschappelijk wijst trouwens veel eerder naar de schepping.
 
Regulator
 
33
16 mei 2023 om 00:03
Atheisme, liberalisme en secularisme zijn dan ook ideeen die ouder zijn dan het boek waar je het over hebt. Misschien staan ze dan toch sterker? Maar goed.. ga jij maar de teksten over love is love lezen, terwijl je je voorbereidt op de volgende steniging van een vrouw die haar enkels liet zien.
 
Lierse1997
 
32
16 mei 2023 om 00:05
De bijbel is ook best standvastig en de priesters konden niet zo goed van de kindjes afblijven. Daar gaat dat argument al. Verder zou ik letterlijk geen enkel boek van meer dan een paar honderd jaar oud (tegenwoordig is tientallen jaren ook al oud als het over bepaalde opvattingen gaat) hanteren. Gewoon omdat het achterhaalt is op vele gebieden. Wat logisch is. Het levensbeeld dat naar voren komt in de Ilias was in 200 voor Christus ook al verouderd bijvoorbeeld.
 
Jsmooth
 
15
16 mei 2023 om 00:06
Pedofilie en kindhuwelijken in een zin noemen zegt weer genoeg...Het huwelijk en een vrouw jong (vanaf de puberteit) of oud haar rechten toekennen, liefhebben met de intentie om samen met haar oud te worden vergelijken met een iemand die op lust is en puur en alleen op basis van lusten en ranzige gedachtes praktijken wil toepassen.
 
Lierse1997
 
32
16 mei 2023 om 00:07
Lezen kan je duidelijk niet zo goed. De evolutietheorie is wetenschappelijk bewezen. Let op de “wetenschappelijk” voor bewezen. En dat is dan weer wel gewoon een feit en niet alleen een wetenschappelijk feit.
 
Jsmooth
 
8
16 mei 2023 om 00:11
Wat is er wetenschappelijk mbt de evolutietheorie? De theorie is door veel wetenschappers weerlegt zowel atheïstische als gelovige wetenschappers..... Ik weet niet wat er bewezen... Je leest totaal over mijn twee vragen heen. Hoe ontstond de eerste cel en waar zijn de tussen vormen tussen de eerste cel tot dier en tot mens?
 
Lierse1997
 
45
16 mei 2023 om 00:11
Pedofilie is afkomstig van het Griekse “Pais” (“kind”) en filein (“houden van”). Wij gebruiken het tegenwoordig eerder in de vorm van een volwassene die seks heeft met minderjarigen. Als een kerel van in de 20 trouwt met een meisje van 13 dan is dat gewoon pedofilie.
 
Lierse1997
 
41
16 mei 2023 om 00:15
Nee dat is die theorie niet. Die theorie is wetenschappelijk algemeen geaccepteerd en staat niet ter discussie. Ik krijg vooral het idee dat je geen idee hebt wat wetenschap inhoudt. Niet iedereen moet het namelijk eens zijn met elkaar voor een wetenschappelijke consensus of feit te verkrijgen. En ik antwoord niet op die eerste vragen omdat ik ze al beantwoord had in mijn sectie over falsificatie. Persoonlijk vind ik “ik weet het niet, dat wordt nog onderzocht” trouwzns een stuk beter antwoord dan een of ander mythologische kosmische entiteit te gaan verzinnen die los moet staan van tijd en ruimte (kuch kuch falsificatie) waar geen enkel bewijs van is en te zeggen dat die het allemaal gemaakt heeft.
 
Jsmooth
 
8
16 mei 2023 om 00:15
@regulator Ze zijn allen aan verandering onderhevig. Of het nou ouder is of niet. Over 500 jaar noemen ze jouw overtuiging ook van de 'middeleeuwen'. Omdat er geen fundament is in jouw overtuiging. Alles kan goed of fout zijn.... Wie bepaald jouw moraliteit? Jammer dat je weer over moet gaan tot beledigen. Niemand wordt gestenigd voor het showen van de enkels. Praten zonder kennis om moedwillig iemand te beledigen is zwakte.
 
Lierse1997
 
28
16 mei 2023 om 00:19
En om nog even aan te vullen over kindhuwelijken. Het is een wetenschappelijk feit dat vrouwen op te jonge leeftijd meer kans op een miskraam en ook meteen het overlijden van de moeder tot gevolg hebben. Zeker bij meisjes onder de 16 is dat het geval. Het is dus biologisch gezien niet gezond dat te doen. Een feit dat trouwens al bekend was aan de spartanen in de 6e eeuw voor Christus.
 
Jsmooth
 
8
16 mei 2023 om 00:21
Lierse Nu het jou uitkomt verwijs je zelfs naar de Griekse tijd. Maar de rest is zogenaamd achterhaalt en van de middeleeuwen. Ja je zegt het goed 'wij'. Dus jouw overtuiging. In andere delen van de wereld trouwt men wel jonge vrouwen die hun puberteit bereikten. In Azie, Afrika en Zuid Amerika. Waarom moet jouw overtuiging hier juist over zijn en hebben de anderen het fout mbt moraliteit? Houden van als in lustig houden van en gebruiken voor lust is anders dan huwen , gelukkig maken, onderhouden, mee leven en samen mee oid worden. Daarnaast is dit pas de jaren jaren aangepast. In de hele geschiedenis was het normaal om met jongere vrouwen te huwen. De hypocrisie is dat gemeenschap tussen minderjarigen wordt genormaliseerd maar dat het huwelijk obv leeftijd gezien wordt als pedofilie.
 
Douwe Dabbert
 
32
16 mei 2023 om 00:26
potayto, potahto... Noem het hoe jij het wilt, het blijft sex met kinderen. Onder de regenboogvlag (dat zal nooit goedgekeurd worden) keur jij het af maar in naam van jouw geloof keur jij het goed?
 
Jsmooth
 
7
16 mei 2023 om 00:27
'de theorie is wetenschappelijk geaccepteerd' Om te beginnen welke evolutietheorie omdat er velen theorieën zijn over evoluties. Staat niet ter discussie bij wetenschappers met een atheïstische of agnostische achtergrond. Er is een documentaire waarbij men de gelovige wetenschappers monddood maakt omdat ze voor intelligence design pleiten.. Ten tweede krijg ik eerder het idee dat jij niet weet wat wetenschap inhoud. Ik heb het over empirische onderzoeken die je niet kan toepassen op zaken waar de mens niet bij was. Antwoorden als 'ik weet niet/wordt nog onderzocht' ik vertrouw blind wetenschappers...is dus jezelf tegenspreken. Je bent niet eens in de positie om een schepper aan de kant te schuiven omdat het eenmaal niet weet. Je weet de vragen over het bestaan niet te beantwoorden maar wel bij voorbaat een schepper uit te sluiten. Dat noem ik pas wazig.
 
Jsmooth
 
5
16 mei 2023 om 00:29
Douwe Dabbert... Ik heb gewoon een meerderjarige vrouw. Dus hou je ranzige gedachtes voor je. Als iemand omwille van het geloof trouwt met iemand die volgens een bepaalde wetgeving minderjarig is dan doet hij dat met godsvrees en liefde. Sowieso is alles subjectief. In Nederland is de grens 18 jaar en in Engeland 16 jaar. Dus als een vrouw wordt gehuwt op haar 16e in Engeland zien jullie haar man als pedo.... Terwijl het daar normaal is... Zo ook met andere landen.
 
Lierse1997
 
23
16 mei 2023 om 00:31
Ja zelfs in een tijd dat vrouwen letterlijk geen objecten mochten bezitten (wettelijk gezien dan, de Grieken waren pragmatisch genoeg de moeilijkheden ervan in te zien) hadden bepaalde Grieken (Atheners bijvoorbeeld niet, daar trouwden 14-jarigen gewoon met 30-jarigen) al door dat het niet zo slim is kinderen te maken met meisjes. Dat jij het dan meer dan 2.500 jaar later nog steeds een goed idee vindt, vind ik opvallend. Dat is dus niet echt een persoonlijke opinie (al heb ik die ook wel trouwens, volwassenen moeten wegblijven van kinderen op seksueel gebied door de machtspositie die ze hebben) maar gewoon een biologisch feit.
 
Regulator
 
27
16 mei 2023 om 00:33
Nee Jsmooth je hebt helemaal gelijk. Ik ging veel te ver. Waar worden vrouwen ook al weer precies voor gestenigd? Oja, vreemdgaan. Dat klinkt zo veel meer logisch.
 
Lierse1997
 
21
16 mei 2023 om 00:37
Nu ben ik zeker dat je geen kennis hebt van (zulke) wetenschap. Ik kan perfect empirisch waarnemen (ervaren ligt dichter bij het Grieks) hoe lang de huidige zon al bestaat door allerhande empirische experimenten. Sowieso is een theoretisch kader per definitie noodzakelijk voor empirische onderzoeken want anders kan je er geen theorieën van afleiden. Als namelijk zuiver empirisch kijken dan ben je nooit zeker van de uitkomst van die empirische test wat als gevolg zou hebben dat je geen theorieën kan formuleren. Maar als je echt gelooft dat het niet de communis opinio is binnen de wetenschappelijke wereld dat Darwin juist zat en dat de wereld ouder is dan een paar duizend jaar, dan wordt het een onmogelijke discussie die omtrent dat punt niet de moeite waard is.
 
Jsmooth
 
3
16 mei 2023 om 00:39
Waarom zou het niet goed zijn dan als het huwelijk op basis van wederzijds goedvinden, goedkeuring van de ouders, meisje heeft de puberteit bereikt, houden van elkaar etc? Dat is beter dan dat er tienermeisjes ontstaan vanaf hun dertiende omdat men obv lust een avontuurtje had met een tienervader...die wegloopt omdat hij het niet aankan. Biologisch feit? Zodra een vrouw de puberteit bereikt, menstrueert, vormen heeft etc. Waarom zou ze dan biologisch gezien het huwelijk met een ouder niet aankunnen als zij dat zelf wel en er mentaal klaar voor is? Welk biologische feiten moeten dat tegenhouden?
 
Douwe Dabbert
 
25
16 mei 2023 om 00:44
Jsmooth, ik heb dan ook niet beweerd dat jij getrouwd zou zijn met een minderjarige, dat is wat jij ervan maakt. Mijn gedachten zullen vast en zeker niet altijd koosjer zijn maar sex met een kind, huwelijk of niet, zo ranzig zijn mijn gedachten nooit geweest en zullen ze ook nooit worden.
 
Jsmooth
 
7
16 mei 2023 om 00:46
Regulator Jij hebt dus geen kaas gegeten van het stenigen in de islam. Ook mannen worden gestenigd. En vreemdgaan heeft gradaties het gaat dan specifiek om het hebben van gemeenschap. Daarnaast moeten er getuigen zijn. Als de partner van diegene de vreemdganger vergeeft wordt er niet gestenigd. Het is daarnaast meer bedoelt als afschrikmiddel en moet worden uitgevoerd onder een sharia staat. Vreemdgaan is een kwalijke zaak en zorgt voor ongewenste zwangerschappen, ziektes en vaak het ergste: gescheurde families waar kids de dupe van worden. Met moet trots en eer hebben voor zijn huwelijk en zijn kuisheid in de gaten houden.
 
Lierse1997
 
29
16 mei 2023 om 00:46
Het biologisch feit dat de kans op miskramen en en moedersterfte een stuk hoger ligt bij 14-jarige dan bij 18-jarigen. Hoe moet een 13-jarige trouwens in hemelsnaam gaan bepalen of ze er mentaal klaar voor is?
 
Jsmooth
 
5
16 mei 2023 om 00:48
Douwe Dabbert: definieer kind. Als het kind de puberteit niet heeft bereikt dan is het een kind en verboden om daarmee te huwen. Als men de puberteit heeft bereikt dan wordt een kind als volwassen gezien op vele plekken van de wereld en in bijna de gehele geschiedenis van het westen. Nogmaals gehuwd is anders dan voor de lust.
 
Douwe Dabbert
 
19
16 mei 2023 om 01:00
Gemiddeld begint de puberteit bij meisjes tussen de 10 en 15 jaar maar in sommige gevallen al vanaf het 9e jaar. Tot je 18e valt bij mij onder kinderen en ik ben van mening dat zij dan nog niet staat zijn om zo'n keuze te maken waar zij de voor de rest van het leven aan vast zitten want scheiden is volgens mij geen optie (corrigeer mij als ik het mis heb, dan neem ik de woorden over het scheiden terug)
 
Regulator
 
33
16 mei 2023 om 01:11
Ironisch. Atheisme wordt over 500 jaar als iets uit de middeleeuwen beschouwd, terwijl jij nu nog in het stenen tijdperk leeft. Pun intended. Wat ik zo moeilijk aan gelovigen kan verkroppen laat jij vanavond duidelijk zien. Je bent zowel pedofilie als het stenigen van mensen aan het rechtvaardigen. Kun je echt niet voor jezelf nadenken en even beseffen waarmee je bezig bent?
 
Jsmooth
 
3
16 mei 2023 om 01:24
Douwe Dabbert Prima, dat is jouw mening. Maar accepteer de meningen van de rest van de wereld. Zoals in Azie, Zuid Amerika en Afrika. En zelfs velen in het westen. Je kan gewoon scheiden in de islam. Dat is gewoon een recht dat een ieder heeft.
 
Jsmooth
 
15
16 mei 2023 om 01:30
Regulator Nee, je begrijpt het verkeerd. Jouw levensovertuiging is over 500 jaar gedateerd wellicht. Jij hebt geen anker om je morele waarden te verantwoorden. Als de maatschappij morgen vind dat incest bijvoorbeeld toegestaan is dan heb je geen houvast behalve je eigen mening om daar iets van te vinden. In het geloof hebben wij god als objectieve maatstaf. Nogmaals ik verdedig geen pedofilie. Ik ben tegen seks voor en buiten het huwelijk. Ik ben voor het huwelijk en twee volwassen mensen. Ik vind dat als iemand die volwassen is in de puberteit mentaal en fysiek dat diegene ook kan huwen. Wat betreft het stenigen zit daar een logica achter. Waarom moet iedereen jouw overtuiging hebben en hetzelfde denken als jij? Ben jij het orakel van de waarheid of van de beste overtuiging? Jij hebt jouw overtuiging en ik de mijne. Wanneer we beiden het loodje leggen gaan we zien wie er gelijk heeft. Jij die een schepper ontkent of ik die een schepper erken. Voor nu in het wereldse leven is het ieder zijn ding.
 
Boyonline
 
21
16 mei 2023 om 01:50
Smooth "waarom zou een boek dat 1400 jaar oud is niet van waarde kunnen zijn?" Omdat de wereld niet stil heeft gestaan de afgelopen 1400 jaar. We zijn wijzer geworden en sommige normen en waarden zijn geëvolueerd. Zo'n boek beweegt niet mee met de tijd en kan vandaag de dag dus niet als leidraad dienen.
 
Jsmooth
 
11
16 mei 2023 om 08:17
Boyonline het boek is van alle tijden. Alles klopt nog steeds. Er staan geen fouten in zoals in de bijbel of de Thora die later zijn aangepast door kerkvaders en rabbijnen. Dat je vasthoud aan zaken die om de dag mee bewegen bewijst maar eens dat er geen moraal anker is. Alles kan en mag zonder een stevige basis. De mens heeft behoefte aan leiding en kaders en vandaar dat een schepper een leidraad stuurt met de nodige profeten.
 
Douwe Dabbert
 
7
16 mei 2023 om 11:06
Het spijt mij Jsmooth, ik vertik het om te accepteren dat er een stroming is die kinderen als volwassene beschouwd zodra de puberteit is bereikt en vanaf dat moment gehuwd mogen worden met een volwassen man. Het maakt mij niet uit in welke cultuur, land, religie en/of dat het in de geschiedenis werd geaccepteerd. Het zijn en blijven kinderen die zo`n weloverwogen keuze niet kunnen maken. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat in kind huwelijken het de man is die bepaald.Zouden zij daar wel toe in staat zijn dan kunnen wij de leeftijd voor bv alcohol en tabak na beneden bijstellen tot aan de puberteit want het kind wordt toch gezien als volwassene en onder die noemer, laten wij ze direct helemaal maar als volwassenen beschouwen...??
 
Samcro
 
11
16 mei 2023 om 11:08
Respect voor iedereen, maar als je gelooft dat er 1 iemand is die de mens gemaakt heeft ben je simpelweg niet goed bij je paasei. Het is niet mogelijk om een mens te maken en er is bewijs dat wij ontstaan zijn. Oja...en dino's
 
Lierse1997
 
8
16 mei 2023 om 11:37
Dat je gelooft dat je zelf niet sterk genoeg kan zijn goede beslissingen te maken maar daar absoluut een of andere mythisch wezen voor nodig hebt, vind ik ook altijd zo vreemd.
 
Jsmooth
 
3
16 mei 2023 om 12:13
Douwe Dabbert Dat is jouw mening. Dat is jouw goed recht. Echter ben je wel in de minderheid aangezien het zoals jij zelf al zegt volop werd geaccepteerd in de geschiedenis en op dit moment op meerdere plekken in de wereld. Daarnaast zitten er richtlijnen aan vast. Uithuwelijken of dwang is ten strengste verboden. Ook het huwen op basis van alleen lust. Alcohol en tabak is schadelijk en wordt bij ons sowieso verboden. Of je nou de leeftijd wil veranderen of niet het blijft schadelijk voor één ieder. Dat het voor ons verboden is daar zit ook weer een wijsheid achter.
 
Lierse1997
 
8
16 mei 2023 om 12:15
Die laatste sectie vind ik hilarisch. Een 14-jarig meisje zwanger maken is ook schadelijk voor haar.
 
Jsmooth
 
5
16 mei 2023 om 12:17
Samcro Waarom zou dat niet kunnen? Heb je gezien hoe ingewikkeld het lichaam is en hoe ingewikkeld het universum in elkaar zit? Alleen al een cel heeft al minimaal 382 genen. Jij gaat mij vertellen dat die genen uit toevalligheid bij elkaar kwamen en dat cellen daarna meerdere levensvormen uit het niets tot stand hebben gemaakt? Kom op, wie gelooft in die sprookjes. Ook De dna vorming is zo complex en bevat zoveel informatie dat het wel een schepper moet hebben. Ja dino's worden ook niet ontkent. Het is een feit dat ze hebben bestaan....
 
Jsmooth
 
5
16 mei 2023 om 12:19
Lierse1997 oohjaa ? Zie jij massaal 14 jarigen meisjes sterven van zwangerschap? Er kunnen complicaties ontstaan maar dat kan ook bij een volwassen iemand zijn... Een groot gedeelte van de bevolkingsgroei is in de geschiedenis en vandaag de dag nog steeds mede mogelijk gemaakt door jonge vrouwen/meiden. Niks mis mee, zolang ze maar hij rechten hebben en met respecteert worden behandeld met een dosis godsvrees en geluk.Voor jou een mythisch wezen btw. Welk bewijs wil jij om te erkennen dat God niet mythisch is? Alleen empirisch? Naja, mocht je het loodje leggen dan kom je er wel achter of het verstandig was om je beslissingen obv begeertes te maken ipv een objectieve bron namelijk je schepper.
 
Lierse1997
 
8
16 mei 2023 om 12:34
Als je de mortaliteitsgraad bekijkt van meisjes van 14 in vergelijking met vrouwen van 20 dan kan je van massaal spreken ja. Als we spreken over doodgeboren baby’s en miskramen idem.
 
Douwe Dabbert
 
7
16 mei 2023 om 13:42
Ook al ben ik in de minderheid, wat ik waag te betwijfelen, wil dat niet zeggen dat de meerderheid gelijk heeft in dezen. Nu ben ik niet gelovig en ik keur geloof ook niet bij voorbaat af. Als mensen daar kracht uit halen of beter gezegd, het leven niet aankunnen zonder daarbij terug te vallen op een ik weet niet hoe oud geschrift, prima wie ben ik om dat te veroordelen.Het wordt anders als het leven wordt geleefd met als leidraad dat zelfde geschrift en daardoor (jonge) mensen moedwillig lichamelijk/geestelijk worden beschadigd, and I quote "dan ben je simpelweg niet goed bij je paasei."Lierse heeft er nu een voorbeeld leeftijd (14) aan gegeven maar jouw strekking is vanaf de puberteit, laten wij zeggen 11. Jij maakt mij niet wijs dat een 11 jarige niet beschadigd raakt door een zwangerschap op welke manier dan ook en een 11 jarige kan ook geen weloverwogen besluit nemen of zij met die (vieze oude) man WIL trouwen, laat staan `de liefde WIL bedrijven.`"Kom op, wie gelooft in die sprookjes."Zegt de persoon de leeft volgens een geschrift dat nooit is aangepast terwijl de mensheid zich door heeft ontwikkeld. Maar goed, ik krijg de indruk dat dit een gebed zonder einde gaat worden.
 
Jsmooth
 
9
18 mei 2023 om 15:34
Lierse Heb nog research gedaan naar jouw claim. Blijkt gewoon onzinnig te zijn en niet wetenschappelijk gebaseerd. Jammer, volgende keer een poging.
 
Regulator
 
1
18 mei 2023 om 18:52
From the medical point of view, adolescent pregnancies have a higher risk of complications and there is evidence that maternal mortality in the 13–19 age group is two times more compared to the 20–34 age group [7]. Regarding maternal complications, higher rates of anemia, pregnancy-induced hypertension and preeclampsia have been reported [8]. There is also evidence of higher rates of fetal complications, such as fetal growth restriction (fgr), prematurity, miscarriage, and fetal death [9,10]. In addition, during labor, adolescent pregnancies have been associated with instrumented deliveries [11]. Adolescent pregnancies also have long-term problems, such as higher rates of maternal postpartum depression, which influence maternal-neonatal bound and reduce adherence of breastfeeding [12] and emotional syndrome in the offspring. Als googlen nou in je boekje stond.. Dit kostte me welgeteld 3 minuten. Wat denk je dat ik binnen een uur heb gevonden?
 
Nijogeth
 
1
18 mei 2023 om 21:07
Even nog een toevoeging. Ook in Nederland wordt onderscheid gemaakt tussen hebofilie en pedofilie. Bij pedofilie heb je het echt over een kind, bij hebofilie heb je het over personen met volwassen geslachtskenmerken, dus meestal 12-16. Seks is vanaf 16 altijd toegestaan in Nederland. Voor wat betreft de zwangerschap van meisjes die nog in de groei zijn, dus onder de 18, dat is altijd slecht voor deze meisjes, dat kun je met logisch nadenken ook wel snappen.
 
Jsmooth
 
26
15 mei 2023 om 23:09
Dus de burgemeester ontkent het en de beste man wordt bij voorbaat al geschorst? Je schorst toch iemand als hij schuldig is bevonden? Nu straf je hem al vantevoren zonder een getuigenis van het slachtoffer
 
PaulR_1982
 
47
15 mei 2023 om 23:13
Je leest behoorlijk selectief moet ik zeggen. "voetballers houden er niet zo van om op deze manier gevraagd te worden om stil te zijn." Dat is wat die locoburgemeester zegt. Dat is geen ontkennen, maar een uitleg waarom die sukkel haar zo tegensprak. En RMC Sport heeft ook andere getuigen die wel bevestigen wat hij heeft gezegd. Ds genoeg aanleiding voor de club om hem uit de selectie te gooien met zijn debiele primitieve gedachtes.
 
Jsmooth
 
8
15 mei 2023 om 23:39
Welke getuigen dan? Noem namen of praat je alleen de media na? Er is nog een onderzoek gaande btw. Typisch weer conclusies trekken obv een artikel.
 
PaulR_1982
 
33
15 mei 2023 om 23:46
Ja, stom, ik trek conclusies op basis van een artikel. Het is inderdaad veel beter om te doen als of we er zelf bij waren, het allemaal beter weten en zelf aannames te gaan doen. Maar over dat media napraten he, Het is hetzelfde medium dat vermeld dat ie geschorst is, misschien is hij wel helemaal niet geschorst. Dus je conclusie dat hij nu vantevoren al gestraft is, is misschien ook wel helemaal niet waar...
 
Jsmooth
 
6
16 mei 2023 om 00:01
Dus als hij geschorst is dan is het meteen waar? Er is nog een onderzoek gaande...jij wil iemand veroordelen puur en alleen omdat hij geschorst is.
 
PaulR_1982
 
20
16 mei 2023 om 00:23
Ik veroordeel hem omdat ik geloof dat wat er in het artikel staat waar is. Omdat het medium zich beroept op meerdere getuigen. En op een locoburgemeester die niets ontkent, maar alleen met een verklaring komt. Maar jij veroordeelt mij omdat ik conclusies trek uit een artikel, terwijl jezelf ook conclusies trekt uit het zelfde artikel. Namelijk dat hij geschorst is en dat de club nog onderzoek moet doen. Het staat in het artikel, maar in het artikel staat ook dat er meerdere getuigen zijn die bevestigen dat het sukkeltje de dingen heeft gezegd zoals in het artikel staat geschreven. Dus eigenlijk doe jij precies hetzelfde als mij, maar spreek je er in mijn geval schande van. Beetje raar toch?
 
Jsmooth
 
4
16 mei 2023 om 08:21
Ik wacht het onderzoek af. Dat is alles. Als hij schuldig is bevonden dan heb je gelijk. Getuigen moeten nog worden aangehoord. Dus er is nog niks 100 procent zeker.
 
PaulR_1982
 
7
16 mei 2023 om 08:38
Voor dit medium is er voldoende zeker om dit artikel te schrijven en voor de club ook om hem voorlopig te schorsen.
 
Jsmooth
 
10
18 mei 2023 om 15:35
Nou Paul uiteindelijk is de schorsing opgeheven en is er niets aan de hand. Dus voortaan eerst zaken afwachten voordat je iets veroordeeld obv wat van de media in vluchtigheid zegt.
 
PaulR_1982
 
22
15 mei 2023 om 23:10
Aboukhlal gedraagd zich als een heel naar erg mannetje. Koninklijke hoogheid wil niet zo toegesproken worden door een vrouw? Wat een loser ben je als dat je denk wijze is zeg. Die rugnummers in regenboogkleuren wordt hem opgedrongen, daar ben ik ook geen voorstander van, dus dat hij daar niet aan mee wil doen is nog tot daar en toe, maar dit kan echt niet. En dat uitgerekend die vrouw hem nu nog in bescherming neemt snap ik ook niet. Zulke engnekken moet je gewoon aanpakken. Misschien is het voor Aboukhlal beter dat hij in de zandbak gaat spelen, daar mogen vrouwen niet eens naar een voetbalstadion toe, dus zullen ze hem ook niet toespreken.
 
Boyonline
 
11
16 mei 2023 om 01:58
Dat hij de regenboogkleuren niet wil dragen komt voort uit precies hetzelfde gedachtegoed als de minachting jegens deze vrouw. Het zegt iets over hoe deze man in het leven staat, dat staat compleet los van 'opdringen' of niet.
 
Mattiaspsv
 
5
15 mei 2023 om 23:13
Een bijzondere uitspraak van iemand die blijkbaar in Gorinchem is geboren. 'T is in mijn ogen een vrij debiele uitspraak maar die moet hij wel kunnen maken, als hij die uitspraak in het shirt van de club gemaakt heeft lijkt het me ook logisch dat de club maatregelen neemt.
 
YoeriCFC
 
47
15 mei 2023 om 23:17
Ach ja, minachtend doen richting vrouwen en vooral geen homoseksualiteit accepteren (want dat mag niet van het geloof) maar dan wel heel groot met reclame voor een gok website (wat ook niet mag van het geloof) op de borst gaan lopen.. De hypocrisie van gelovigen maakt die hele waanzin waar ze dagelijks intrappen nog zoveel leuker voor mensen die wel voor zichzelf kunnen denken..
 
myvision
 
12
15 mei 2023 om 23:21
Haha, op voetbalgebied zijn we het niet altijd eens maar deze raken woorden sta ij helemaal achter.
 
Regulator
 
24
15 mei 2023 om 23:21
Maar wel in merkkleding lopen dat door vele homoseksuelen is ontworpen, want ja dat geeft aanzien en status. Velen passen hun standpunten aan hetgeen waar ze direct een belang bij hebben. Zodra een homorechten organisatie zo'n speler 10 miljoen aanbiedt, dan zul je hem opeens andere dingen zien zeggen.
 
madmarcel
 
5
15 mei 2023 om 23:19
Op de Bataafsekade in Gorinchem zul je dit nooit horen inderdaad
 
Adzevedo
 
10
15 mei 2023 om 23:21
Dan moet je vooral blijven spelen in het land waar je “vandaan” komt. Dan hoef je het inderdaad niet te accepteren dat er om stilte gevraagd gaat worden door een vrouw die iets wil vertellen. Nu ben je te gast/werkzaam in een land waar dat wel de norm is. Dus dan moet je je aanpassen. Zo werken dat soort dingen, de wereld gaat zich niet aanpassen aan jouw persoonlijke opvattingen, je bent niet het centrum van de wereld en jouw persoonlijke opvattingen niet het ware woord. Ik begrijp Toulouse wel.
 
JK-Ajax
 
9
15 mei 2023 om 23:23
Klinkt wel als een sneu mannetje met een complex richting anderen.
 
mcgregor
 
13
15 mei 2023 om 23:25
Die jongen heeft een top seizoen gedraaid. Was heel belangrijk voor zijn team. Supporters zijn gek op hem zie laatst bij de huldiging . Weer komt zo n regenboog actie alles verpesten voor een voetballer . Triest. Laat voetballers voetballers blijven . Verder ontkent hij net als de burgemeester dat hij dit gezegd heeft. Zie zijn verhaal op insta. Dus de burgemeester heeft het niet gehoord. Hij ontkent maar een journalist beweerd dit en wij nemen het weer klakkeloos over pffff
 
Adzevedo
 
2
15 mei 2023 om 23:43
Dat regenboog gedoe daar mag je van mij alles van vinden. Persoonlijk vind ik dat een club zich mag uitspreken voor bepaalde waarde. De enige vraag is of dit echt handig is, want het zorgt voor de nodige interne problemen. Maar misschien kun je dan verklaren waarom Toulouse die jongen uit de selectie heeft gezet? Of is dat ook niet juist? Prima overigens te benadrukken dat het volgens hem niet klopt (hoewel ik van zijn insta niet anders dan een ontkenning of een verdediging verwacht). Hoort ook bij het verhaal te staan. Dat de burgemeester het wel of niet gehoord heeft vind ik trouwens redelijk irrelevant. Als je dat soort dingen roept is het onacceptabel, ongeacht of die persoon het niet heeft gehoord.
 
mcgregor
 
7
16 mei 2023 om 00:06
Eens een club mag dat zeker maar een werknemer heeft ook het recht om te zeggen van ik sla over .. dit weekend deden er heel wat spelers niet mee bij verschillende Franse clubs wegens deze actie . vroeger was dit er allemaal niet en werd het bij het voetbal gehouden. Geen politieke statements of bandjes etc etc … Tegenwoordig zijn er zoveel acties dat ik begrijp dat voetballers er klaar mee zijn. Wat betreft Toulouse dat weet ik niet kerel .. maar denk dat dat heel snel duidelijk word. Het enige wat ik op dit moment heb gelezen is dat de loco burgemeester het niet heeft gehoord en dat hij het zelf ontkent. Er schijnen journalisten te zijn die beweren dat ze het hebben gehoord. Ik ben niet van het snel oordelen laat er eerst maar wat meer naar buiten komen .
 
suddervleesch
 
5
15 mei 2023 om 23:28
Misschien toch iets anders verzinnen om iedere keer dat onterechte gezeik over die regenboog kleuren te vermijden. Beetje klaar mee onderhand, moemakertje vind ik. Of met een regenboogbal gaan spelen, kijken of ze dan ook weigeren...
 
Boyonline
 
4
16 mei 2023 om 02:03
Het gaat er hier vooral om zijn houding tegenover een vrouw. Dat regenboog statement komt daar nog eens bij, maar komt natuurlijk voort uit hetzelfde gedachtegoed.
 
Ali Boembari
 
16
15 mei 2023 om 23:38
Haha en dan durft hij nog om respect te vragen. De wereld zou er een stuk mooier uitzien zonder religie als je het mij vraagt.
 
suddervleesch
 
5
15 mei 2023 om 23:44
Vrijwel al onze normen en waarden komen voort uit religie. Dus dit is een beetje maffe uitspraak. Echter ben ik het het met je eens dat er ook zeer nare kantjes aan religie kunnen hangen, denk ook dat je daar op doelt ?? en als er geen religie is verzint de mens wellicht wel weer wat ergers of anders wat weer zijn voor en nadelen heeft..
 
Boyonline
 
4
16 mei 2023 om 02:05
Ali heeft natuurlijk een punt dat religie de oorzaak is van veel onverdraagzaamheid. Dat is gewoon jammer.
 
Jsmooth
 
8
16 mei 2023 om 10:10
Alsof er zonder religie een wereld was vol met vrede en rust...hmmm laten we eens kijken: Eerste en tweede oorlog niet religie gerelateerd. De opkomst van het communisme en de velen die daarbij zijn gestorven. Weer niet religie gerelateerd. De stammen oorlogen in Afrika. Niet religie gerelateerd. De inval in Irak, Vietnam van Amerika niet religie gerelateerd. Pol Pot die in Cambodja twee mil mensen heeft afgemaakt. Je hebt nog altijd zaken als hebzucht, racisme, nationalisme, klassenstrijd, troonopvolger, grensconflicten, nazismez communisme, kapitalisme... Verdorvenheid zal er altijd zijn ook in een atheïstische wereld.
 
DinamoM
 
4
16 mei 2023 om 13:24
Dit is wel de beste: in zowat alle Duitse/pruisische oorlogen inclusief WOI en WOII was de leuze 'gott mit uns' alomtegenwoordig, dus om even te stellen dat religie geen rol speelde lijkt niet helemaal correct denk ik. Religie is vaak niet de drijfveer van de aanstoker maar wel de stroom waarop een conflict drijft om de massa mee te krijgen. Dat lijkt me wel meer dan duidelijk. Amerika vs Sovjetunie, Vietnam, Irak, Iran, ed: Wij christenen die aan de juiste kant staan vs zij die in geen god geloven/ongelovig zijn, of een andere god aanhangig zijn. Religie speelt dus wel degelijk een rol in deze conflicten, of het nu een vals voorwendsel is of niet.
 
Weef
 
10
15 mei 2023 om 23:39
Ik snap hier zo weinig van. Zelfs als je er dit soort middeleeuwse denkbeelden op nahoudt, moet je toch wel de vertegenwoordiging van geest hebben om in te zien dat dit heel veel mensen tegen de borst stoot en gewoon zeldzaam onhandig is voor je carrière? Wat een sukkel...
 
Soccerfan_1
 
8
16 mei 2023 om 06:21
Ja maar in die wereld moet iedereen respect voor hen hebben en andersom niet. Dat zie je op straat toch ook gewoon.
 
KTB84
 
0
16 mei 2023 om 07:26
Ik vind het een ongepaste opmerking. Terecht dat hij hier op wordt aangesproken. Maar verder hoeft het van mij niet te gaan. Zo verschrikkelijk is het wat mij niet. Als ik voor elke keer dat ik vroeger een ongepaste opmerking maakte een jaar naar de zandbak gestuurd zou worden, dan zou ik daar minimaal tot mijn pensioen daar permanent wonen. Ik ben niet roomser dan de paus, dus ik ga die gast niet afmaken om een ongepaste opmerking.
 
Ajajax
 
4
16 mei 2023 om 07:32
Het is gewoon triest hoe in dit woke wereldje we moeten oppassen net wat we zeggen over "minderheden". Iedereen moet gewoon meedoen of je in ieder geval niet buiten de culturele identiteit van het land waar je wilt wonen en werken plaatsen. Wil je je niet identificeren met een land welke niet gebaseerd is op jouw overtuigingen, ga er dan ook niet wonen. Ik ga toch ook niet naar een hindoeistisch of islamitisch land en ga daar lekker kleen vanuit mijn westerse beleefwereld reageren. Heb het vermoeden dat ik dan geen heel prettig leven heb. Over de waarheid: heb het vermoeden dat als hij uit de selectie gezet wordt er wel enige vorm van waarheid in zit.
 
Westend
 
12
16 mei 2023 om 08:38
Wel grappig dat “waar hij vandaan komt” (Gorinchem) ze ook gewoon een vrouwelijke burgemeester hebben.
 
TheRoscoe
 
23
18 mei 2023 om 18:57
Wel opvallend dat meerdere getuigen iets hebben gezegd over Aboukhlal en dat het uiteindelijk niet waar bleek te zijn. Dus of die getuigen bestaan niet of iemand heeft RMC voor de gek gehouden of mensen probeerden oprecht om Aboukhlal te saboteren.
 
juweel
 
1
19 mei 2023 om 06:56
Het zou mooi zijn als alle voetbalbonden samen onder de paraplu van de uefa eens af zouden spreken om een heel seizoen lang met regenboognummers te gaan spelen als statement omdat het met die enkele keer nog niet genoeg aandacht krijgt.